2 november 1989. Nirvana LIVE in Vera, Groningen
Op 15 november 1991 waren volgens de overlevering ongeveer twee miljoen uitzinnige rockpubers aanwezig bij het legendarische optreden van Nirvana in Paradiso. Nevermind was net uit en iedereen wilde het zoute zweet proeven van grungegod Kurt Cobain. Dat ze twee jaar eerder, op 2 november 1989, al een uur lang het Groningse podium Vera met dat toen nog niet zo legendarische zweet doordrenkten, weten wat minder mensen: daar waren slechts zestig aanwezigen. Niemand wist nog wie Eddie Vedder was. Beavis & Butt-head waren nog niet op MTV (een relevante muziekzender in die tijd - red.). Guns 'n Roses bespeelden stadions als hype van het moment terwijl Pixies het fundament legden voor Nirvana. Kurt Cobain gaf die band charisma, status en eeuwige roem. Ohja, en hij bepaalde zo ongeveer in z'n eentje hét geluid van de jaren '90. Vandaag - ongeveer - is hij 20 jaar dood. Zonder hem hadden we vermoedelijk nooit geweten wie Dave Grohl is. Terug naar Vera, 1989. Toen wist ook nog niemand wie Dave Grohl was, want Chad Channing was nog de drummer van Nirvana. Van het door Vera-medewerkers op VHS gebootlegde concert waren al eerder bovenstaande songs uitgebracht op internet: Polly en Breed. Maar nu zijn de volledige 56 minuten van NIRVANA LIVE IN VERA op 2 november 1989 online. Als eerbetoon. En omdat die shit keihard rockt. (Setlist na de breek.)
1. School
2. Scoff
3. Love Buzz (Shocking Blue cover)
4. Floyd The Barber
5. Dive
6. Polly
7. Big Cheese
8. Spank Thru
9. About A Girl (cut in)
10. Mr. Moustache
11. Breed
(Jam)
12. Stain
13. Been A Son
14. Negative Creep
15. Blew
Encore:
16. Token Eastern Song (cuts out)
Reaguursels
InloggenWat een pokkeherrie. Vindt je het gek dat er maar 60 man op af komt. En haal dat haar is uit je gezicht Kurt.
@Rammstein | 06-04-14 | 17:18
Lesbo.
Een onbeantwoorde liefde is erger dan doodgaan Kurt.
GS
Thank you
Thank you
Thank you
Ik moet wel een beetje lachen om de mensen die het allemaal a-muzikale teringherrie noemen. De liedjes zitten namelijk best goed in elkaar. Als je dat niet hoort, ben je zelf waarschijnlijk niet zo heel erg muzikaal. Maar dat geeft niet: kun je trainen.
@krogan | 06-04-14 | 13:13
www.youtube.com/watch?v=HffbME_B7JQ
@krogan | 06-04-14 | 13:13
Dit had de band moeten worden van de stroming.
Veel mooiere nummers veel betere zanger.
De zelfmoord van Andrew wood doet me meer dan die van Curt.
@Guy Fawkes | 06-04-14 | 11:04
Domoor, als er een stroming was die uit de underground kwam was het wel de grunge.
Via het maze en sub-pop label.
En als ik verder eens kijk i mijn omgeving dan zijn mijn meest succesvolle vrienden degene die niet een muziek soort in de kast hebben staan maar meerdere.
Prima muziek hoor.Maar ik denk graag terug aan K.cee en dr.Lektroluv in de Simplon, hard ging ik toen...
Guy Fawkes | 06-04-14 | 11:04 Da's de spieker op zun kop jong.
De Melvins verdienen ook wat respect:
www.themelvins.net/wiki/index.php?titl...
youtu.be/pteQjtTvxAI
Ik heb al 100 man gesproken van die 60 die allemaal aanwezig waren.
Volgens mij waren het toch vooral die cheerleaders die 't 'm deden.
youtu.be/hTWKbfoikeg?t=3m2s
Hier Grace Jones 1998 exclusief !
www.youtube.com/watch?v=q58L8RxhfGE
Wat een baas blijft het toch he!
De rauwe anti-muziek van Nirvana was een verademing na die gepolijste glamour-rock meuk van de jaren'80.
Nirvana = a-muzikale emo-herrie
Enorme hype, gecreëerd door platenlabels en muziekzenders en muziekpluggers. Je moest het wel goed vinden, want tegendraads, anarchistisch en neo-.....
Dramatisch slechte muziek, blij met zelfmoord door die luizenbak, de wereld kan zonder drugsverslaafde emo-aandachtstrekkers.
Alleen jongeren die niet met hun ouders konden communiceren, weinig tot geen vrienden hadden of door lichamelijke tekortkomingen (te lelijk voor woorden) of veel gepest werden luisterden naar de muziek van hun lotgenoot Kurt. Hadden maar meer zijn voorbeeld gevolgd, dan was de wereld verstoken gebleven van Volkerts', Tanjas', Maiwands', Diederiks' etc., etc. waar wij mee te kampen hebben.
Mooi en leuker dan het teruggevonden filmpje uit de 20er jaren.
Wat een bagger. Wat een hype.
@kwaakblaak | 06-04-14 | 08:21
Dramatisch, de hele band was bezopen. Toenmalige vriendin was woest, maar het was mijn smaak toch al niet.
s'avonds zijn we dus maar naar Frank Boeijen gegaan, dat was wel mooi, zoals altijd.
Zat op de middelbare school toen Teen Spirit een hit was. Wij luisterden meer naar heavey metal en classic rock. En keken naar "Headbangersball" om 00.00 uur op MTV.
Ik heb niks met de grunge stroming. Depressieve zooi was dat. We moesten er toen om lachen dat ze nooit eens een gitaarsolo speelden. Wij dachten omdat ze het niet konden. Dat denk ik nog steeds. Net als in de punk waar ze het wel probeerden maar ook niet konden. Nirvana vond ik wel een goede band. Hun MTV acoustic sessie is een van de betere. En Cobain schreef pakkende liedjes. Maar Dave Grohl was de betere muzikant.
@seven | 05-04-14 | 23:16 | Als je daar gitaarles voor nodig had dan zal het wel niks geworden zijn met jou en je gitaar. En dat bedoel ik niet eens lullig.
Tyfusherrie die het niveau van een beginnend schoolbandje nooit ontsteeg. Zo zie je maar weer hoe gevoelig de markt is voor imago's, veel meer dan voor goede muziek. De Nirvanafans zijn net Beliebers: het maakt helemaal niet uit wat voor kutherrie er gemaakt wordt: ze zijn verliefd op het imago.
Geef mij de Stones maar.
zo! net thuis van een een teveel aan baco-tjes, vrijgezel en opgegroeid met nirvana, zelfs een nirvana tattoo omdat de rest van de vriendengroep een verschrikkelijke trible liet zetten, en ik conform -alles- lekker tegendraads was.
waarom ik vrijgezel noem hierboven weet ik ook niet. zal mij allemaal aan mijn dierrierre oxyderen.
ik verdoemde hem , toen bekend werd dat hij zijn kop er af had geschoten.
maar aan de andere kant: ik was opgegegroeid met hem, zijn geschreeuw, zijn depressief geblal.
het klopte allemaal, zo in het tijdperk van toen!
heerlijke muziek om iemand keihard voor zijn kanis te slaan, zonder het daadwerkelijk te doen.
om je baas helemaal verrot te schelden... van binnen.
je ouderlijk huis te slopen, zo in je dromen.
het allerstoerste en meest populaire klasgenoot vol in zijn bek te spugen, en vervolgens zijn vriendinnetje van het schoolplein af te sleuren.
maar niet heus.
dat was nirvana. je walkman op +12 , want overstuurd klonk het NOG beter!
fuck you mister cobain, fuck you!
dat je ons nog meer van die ontzettend vette platen hebt misgund! fuck YOU!
@Ongeblustekalk | 05-04-14 | 22:02
Daar ben ik ook geweest, het slechtste concert dat ik ooit heb meegemaakt!
Wauw. @Ik was in Haren. Wauw. Prachtige tegels, met een onvermijdelijke ongemakkelijke waarheid, mooi man.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 04:22
Kijk eens naar je eigen verwachtingspatronen, waar komen die vandaan? Wie verlangt? Het ego, of degene die observeert?
*gaat tukken* en geeft nog laatste muzakje mee.... 'You don't know', is toch wel ultieme van verwoorden dat niemand kan weten wat 'ik' denk en dus van 'ander' ook niet.
www.youtube.com/watch?v=ZzBFidOU1MY
-weggejorist-
@You-On-A-Gin | 06-04-14 | 04:37
Dank! Is niet de bedoeling, het enige wat ik nastreef is begrijpen. Fundamentele vragen stellen, en dat doe ik soms met humor, soms met een duw geven tegen een ander, maar meestal door vragen stellen. In alle gevallen denk ik wel eens, ik ga mijn eigen beeld niet laten vormen door een ander maar denk er zelf over na.
-weggejorist-
@ gedachtespinsel | 06-04-14 | 04:34
Als iemand die meestal leest/lurkt en niet reageert, heb ik niet echt wat tegen jou of je mening, maar ik vind je wél een beetje pedant overkomen. Is slechts terugkoppeling, dus doe ermee wat je wil.
@Smarties | 06-04-14 | 04:27
Het is jammer, maar wees gerust, je blijft op de persoon spelen, mijn kennis is niets, en als er iemand is die dat begrijpt dan ben ik het zelf wel! Het punt komt dus op ervaringswaarheid en wat dat met je doet. Je kunt halve bibliotheken lezen en dan? Het gaat er om wat het doet met jezelf! Niet wat een ander daarvan vindt. Jij vind mij arrogant misschien, zelfs wel een egotripper, zou zomaar kunnen. En dan? Omdat ik iets meer boeken gelezen heb zou ik zomaar meer status hebben? Wees gerust, ik weet NIETS, ik weet niet hoe denken tot stand komt, ik weet niet wat meest fundamentele deeltje er uit zou kunnen zien, ik weet niet waar het ego ophoudt met ontwikkelen. Ik weet niet eens of we vrije wil hebben, ik weet niet of god bestaat, ik weet niet of we gewoon instrumenteel robotachtig iets zijn, wat weet ik dan meer dan jij? HELEMAAL NIETS!
@patrijspoort | 06-04-14 | 04:18
Je moet denk ik vooral kijken naar wat je zelf hebt (en kan) en niet gaan vergelijken met anderen. De mate van geluk is denk ik afhankelijk van de mate waarin je kunt accepteren dat je niet alles kunt krijgen in het leven. Je kunt dan gaan frustreren over de zaken die niet hebt, maar je kunt ook gaan genieten (en leven) van de zaken die je wel hebt.
gedachtespinsel | 06-04-14 | 03:55 |
Zoals ik al eerder zei gedachtespinsel. Je bent iemand van de kennis en kan dit logisch tot je nemen. Ik ga je niet afblaffen of vernederen. Maar ik heb wel in de gaten dat jij met die kennis geen potten breekt bij anderen, vaak tegen de haren instrijkt. Simpelweg omdat jij een probleem hebt met de logica van 'die anderen'. Dat maakt jou geen slechter mens, het wordt alleen hinderlijk als jij je mening opdringt aan anderen die wars staan dmv emoties/conclusies van jou. Zoals in zoveel topics hiervoor te lezen is.
Filosofie hoef je bij mij niet aan te komen, want hun geschriften zijn gebaseerd op hun ervaringen in hun leven. Deze ervaringen zijn net zo goed als de mijne, dus waarom moet ik ze van een ander lezen? Het Oh, ik herken dit, ik sta niet alleen, ik ben niet gek? (Vind ik een zwak argument) Omdat ze mooi geschreven zijn? Is mij niet logisch.
Het Higgs deeltje draait gewoon puur om de vraag of de Oerknal van het heelal niet weer gaat imploderen tot een algeheel zwart gat, de zogenoemde antimaterie.
Psychologie hoef je bij mij helemaal niet mee aan te komen. Het blijft een onderzoek vanuit twee paar ogen die de rest van de mensheid denken te begrijpen. Een soort god-houding tov je naaste mensen. De TBS klinieken bewijzen jaarlijks weer wat een briljante 'not' geesten daar rond lopen.
Lees eens een boek van een briljante geest uit de wereld van de PR. Dat is het moment dat jij iedereen stijl(loos) achterover kunt laten slaan.
@Jan Dribbel | 06-04-14 | 04:17
Dualistisch ja, als manager heb je 600x meer informatie te verwerken dan in jaren 70 vorige eeuw, maar dan nog.... en ja vergeet machine omdat je het zelf niet hoeft te onthouden, doet google wel voor je. Wat zijn de dingen die je WIL onthouden omdat het belangrijke ervaring is, Mali? voor jou morgen vergeten, niet voor de Malinesen, maar kan ik me morgen dit draadje nog herinneren?
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 04:15
Ik denk niet dat het mogelijk is om jezelf te leren kennen. Je kijkt altijd vanuit je eigen optiek naar jezelf. Je hebt een bepaald verwachtingspatroon van jezelf en je weet zelf waar je zwakke/falende punten zitten. Je ziet dus altijd een beeld van iemand die niet voldoet aan hetgeen jij van hem verlangt.
-weggejorist-
@gedachtenspinsel
Het internet is een verrijking.
Smarties neemt het veel te serieus.
Ik lees net op internet dat de regering van Mali is afgetreden. Morgen ben ik dat weer vergeten.
Het internet is meer een vergeetmaschine: hoe meer informatie je opneemt, hoe meer je vergeet.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 04:11
Is dan ook nog steeds een observatie, maar dan van het eigen ego lijkt me. En in mijn optiek leer je jezelf nooit echt kennen, en dat is de mooiste uitdaging, voordat je een ander kent moet je jezelf kennen, dat lukt al niet, hoe kun je dan een ander kennen? Maar het spel blijft leuk.
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 04:09
Zodra je naar jezelf probeert te kijken als je iets aan het doen bent, stap je uit het leven en observeer je iemand die je nauwelijks kent.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 04:07
Eens, want aan het einde weet je toch dat je niets weet, maar wel ervaren hebt.
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 03:56
Iemand die veel kennis over het leven bezit, heeft nauwelijks geleefd, maar vooral geobserveerd.
@Liroy | 06-04-14 | 04:03
Briljant! Gaat nergens over :-)
gedachtespinsel | 06-04-14 | 04:01
Voila: www.youtube.com/watch?v=LHvUw0G9Fv0
@Liroy | 06-04-14 | 03:59
Doe even de link, prachtig :D
Sinds GeenStijl over is op CloudFlare ligt het er vaker uit dan dat het naar redelijkheid werkt geloof ik.
@ Stormageddon | 06-04-14 | 02:16
Precies. Destijds was het best relevant, want het zou dé muziek zijn die de genadeslag zou leveren aan het glamoureuze en glitterige gedoe van de (hard)rock uit die tijd (wat de punk eind jaren '70 dus al deed), maar op de lange baan is grunge slechts een sub-sub-subgenre, en staat theatrale (heavy) metal en classic rock nog steeds redelijk prominent. Net als de harde (crust)punk die daar weer tegenin gaat. Een herhaling van zetten, eigenlijk. Of inderdaad "recycling" dus, zoals jij het omschrijft.
Kolere zeg, het is net alsof ik Hans Teeuwen - Literair Cafe live voor m'n neus zie gebeuren in de comments hier hedennacht.
Smarties | 06-04-14 | 03:45 |
Een kort lontje? Dat mag, maar hoeft niet.
En een gogme, wat is dat nu weer?
-weggejorist-
@Smarties | 06-04-14 | 03:54
Och het leven is zo relatief, het is maar net hoe je er voor jezelf tegenaan kijkt. En ik moet zeggen, ik heb er wel humor in.
@Smarties | 06-04-14 | 03:45
Och lieve jongen, ik ben al 10 jaar uit de ICT :-) Dat ik het een beetje bij hou is meer om te kijken of ik het nog snap. Maar goed gaan we over over filosofie of wetenschap, wat jij wil. Ken je de geschriften van Hume, Kant, Spinoza, Wittgenstein, of laten we een handige nemen Bentham, die heeft nogal eens iets leuks geschreven over optimale inrichting maatschappij. Of heb je liever fundamentele deeltjes als het Higgs boson? Ga ik nog steeds met je mee. Oh, de wiskundige vergelijkingen kun je vinden in het overzicht van Roger Penrose die de wiskunde achter Stephan Hawking's voor iedereen leesbare 'het heelal' heeft geschreven. Of wil je het liever hebben over ego ontwikkeling in de adulte fase, ook goed, lees even Robert Kegan, gaan we aan de slag, goed?
gedachtespinsel | 06-04-14 | 03:22
En toch heb je gevoel voor humor. Gelukkig. Geen ICT bitch fight?
@miko | 06-04-14 | 03:37
Is ook allemaal niet mijn smaak. Je moet over je smaak heenstappen en kijken naar de muziek die gemaakt is. En ja, Jagger/Richards hebben liedjes geschreven die tijdloos zijn en allerminst cover. Ja, ze hebben gejat, maar zoals ik al eerder schreef: alles is recycling, het gaat erom wat je zelf toevoegt en bijdraagt aan het gejatte en dan kom je er niet omheen. Jagger/Richards hebben classics geschreven. Los van je smaak. En dat geldt ook voor George Michael. Ik moet verder niets van die nicht hebben, maar hij heeft met Wham en solo evergreens geschreven. Melodieën en liedjes waarvan je meent dat ze er al lang waren; die je, als je het intro hoort, meteen herkent; die je meteen kan meeneuriën of zingen, zoals de beste liedjes van Irving Berlin en de rest van de American Songbook. Dat bedoel ik. The Great European Songbook. Daar horen dat soort liedjes van die mensen in, hoe kut je ze ook vindt verder.
@ Supermatthijs | 06-04-14 | 02:14
Thans verwacht men inderdaad dat je even van te voren belt. Omdat iedereen een labiel heeft. En als het echte Nederlanders zijn, koken ze een 1,5 aardappel extra voor je. :)
gedachtespinsel | 06-04-14 | 03:12 |
Ach een ICT-er. De punten die je hier beschrijft versta ik uitstekend, alhoewel we niet op hetzelfde vlak opereren. Ik versta ook uitstekend dat 'Nerds' ontzettend weinig empathie hebben en mensen die dan minder verstand hebben van de computer graag schofferen, zoals je bij mij probeert. Jouw soort heb ik vaker gered uit de klauwen gered van het management, omdat deze hen wilden villen vanwege hun hautaine houding en weinig gogme. Ineens vallen de puzzelstukjes van jouw gehele oeuvre van schrijven hier op GS voor mij in elkaar. En dat je dan de drang had, het enige niet logische in je standpunten, om een stuk over internet te schrijven in de '90-er jaren. Dat is niet je inzicht, dat is je ego. Verklaar dat maar eens op logische basis. Want vanuit de meeste standpunten waar je mij mee probeert te vernederen, begrijp ik dat je zeer logisch nadenkt. Hint: Misschien komt die poging van vernederen en het ego- boosten wel uit dezelfde drang?
@Stormageddon | 06-04-14 | 03:30
Dat is wat ik zeg. perfecte match in die tijd. maar goede zanger?
-weggejorist-
@Jan Dribbel | 06-04-14 | 03:20
Op het moment een redelijk fors promillage alcohol, gok ik. Genieten van de muziek met een glaasje Chivas Regal.
-weggejorist-
@Stormageddon | 06-04-14 | 03:27
? the stones? een veredelde coverband. En george michael????
Pardon? Nee ,echt,..
www.youtube.com/watch?v=aWx0wyFjERg
@miko | 06-04-14 | 03:16
Zingen kon je het niet echt noemen, maar die teksten en de aanwezigheid van Ian... Dat was wel wat hoor.
@Supermatthijs | 06-04-14 | 03:09
En wil je een avondje op stap,.... tja de avond lukt wel. daarna gaat Amsterdam dicht.
Het blijft een durp
@miko | 06-04-14 | 03:25
Tsja en toen was er nog geen ipod :-(
@RickH | 06-04-14 | 03:12
Brel hoort in de Great European Songbook. Met de Beatles, Stones, Kinks, Queen, Abba, Aznavour, Bécaud en, (vooruit) Kraftwerk en wellicht zelfs George Michael. Melodieën en liedjes die de eeuwen overstijgen.
@Supermatthijs | 06-04-14 | 03:03
Maar waar ik heb gezeten in de wereld, dit kudtnummer kwam altijd voorbij.
geen golden earring , sjokkingblue of sjors bakker.
En deze is speciaal voor Megalul:
youtu.be/Qtw4W3ORUTc
@Smarties | 06-04-14 | 03:06
Oh, ik moet wel eerlijk zijn, de column was wel in plaatselijk suffertje.
Liroy | 06-04-14 | 03:14 |
Wat spoelt u door in de WC?
@Jan Dribbel | 06-04-14 | 03:15
Eens, maar als economie mee gaat doen, waar gaan we dan op letten? Als de overheid vind dat er marktwerking moet komen krijg je onmiddellijk efficientie en effectiviteit als uitgangspunt en niet de menselijkheid. Het is de vraag aan de kiezers waar ze voor gaan.
@Stormageddon | 06-04-14 | 03:06
Uhum,nee zingen was hij niet zo goed in.
www.youtube.com/watch?v=zsHoOIHDutE
Beetje pathetisch, paste goed in de tijd.
Maar post punk is een beetje laf, hoewel theatre of hate ook wel aardig was.
RickH | 06-04-14 | 02:59
Jaren 70, je mocht een paar jaar langer doen over je studie aan de TU-Delft.
Het ziekenhuis personeel werd niet door managers (toen een onbekend beroep) met een stopwatch achterna gelopen.
De woningbouwvereniging was er voor de huurders.
Enz, enz
@Jan Dribbel | 06-04-14 | 01:55
Een suggestie voor u, klinkt ongeveer hetzelfde als ABBA:
www.youtube.com/watch?v=CAdz4si5Cgs
@Stormageddon | 06-04-14 | 03:06
Wat vind je van Brel?
www.youtube.com/watch?v=n2kkr0e_dTQ
Ander genre, mais pas malle, non?
@Smarties | 06-04-14 | 03:06
Dat mag jij dan vinden, maar laat ik volgende vragen aan je stellen:
ken je het concept object oriented programming?
weet je hoe een ip4 en ip6 pakketje eruit ziet?
weet je hoe een processor werkt?
Hoe je een operating system bouwt, waarom Micro$oft sux en Unix rules?
weet je hoe communicatie werkt vanuit traditionele naar moderne kanalen en hoe je die kunt combineren?
Weet je hoe je een ERP systeem optimaal kunt implementeren?
Hoe je uberhaubt een bedrijfsproces moet beschrijven?
weet je of ik in de jaren 90 al een column schreef over internet?
Nee?
Nou, doe even niet zo denigrerend dan.
@Supermatthijs | 06-04-14 | 02:57
Into the valley, echt veel beter!
@Stormageddon | 06-04-14 | 02:59
Curt was degene die ze oppikte, Andrew Wood met mother love bone en later Pearl jam was echt veel beter.
Bleach was echt bagger.buiten nevermind????
Hahaha:
youtu.be/UiUuVFUbMQM
gedachtespinsel | 06-04-14 | 02:43
Haha. Dat te lezen uit jouw woorden. Internet verrijkt. Je mening ten opzichte van ander meningen op internet doen mij toch sterk vermoeden dat jij je nog laat informeren door het plaatselijke sufferdje, gestreken of niet.
@RickH | 06-04-14 | 03:01
Ik zapte er naar toe en zag Ian zingen. Spontaan kippenvel. Godverdomme. Daarbij vergeleken is Kurt (en wie dan ook, eigenlijk) een poseur.
@Jan Dribbel | 06-04-14 | 03:01
In zijn algemeenheid denk ik toch dat internet een bijdrage levert aan geheel van wereldbevolking. En ja dan zijn de downsides zoiets als Jihad. De wereld zal een nieuwe balans moeten zoeken, en wij ook. Je kunt niet vasthouden aan wat 'wij' goed vinden, er zijn zoveel meer culturen, inzichten en overtuigingen. Zijn wij dan de beste?
miko | 06-04-14 | 03:01 | + 0 -
Oh ja, dat kwam ook nog uit brabant. Pffff.
@miko | 06-04-14 | 03:01
Oh, mijn hemel, heb je haar ook weer.... :D
@Stormageddon | 06-04-14 | 02:59
Indeed..
Closer!
gedachtespinsel | 06-04-14 | 02:43 |
Ik heb het niet over de criminaliteit gehad.
Maar de indruk dat alles slechter gaat is wel waar.
Internet verrijkt is maar ten dele waar.
De schaduwzijden van het internet verrijken niet.
Wordt Jihadist via het internet is een van de schaduwzijden van het internet.
De agenda van je plaatselijke club op internet is wel een goede zaak.
Er zijn voors en tegens.
@Supermatthijs | 06-04-14 | 00:54
wereld nummer net zoals dit!
www.youtube.com/watch?v=CQeXiROc0iA
@Jan Dribbel | 06-04-14 | 02:37
Jaren 70.. Middelbare school, Kapingen, Glam Rock.. 1974 München, '72 München.. Les Poppys (Non, non rien n'a changé - TopPop) en voetballen op grasveldjes en in 'poortjes'.
Ware het niet dat ik tussen de duiven op de Dam stond in de zestiger (volgens zwart-wit foto), dan geven de zeventiger jaren mijn m'n beste flashbacks.
www.youtube.com/watch?v=V9Po8lSIKww
@Supermatthijs | 06-04-14 | 02:57
Grappig, zet een groep bij elkaar, geef het wat emotie.... en dak gaat er af :D
En dan zie je plotseling Joy Division voorbij komen op BBC4 en dan weet je: Kurt Cobain kan niet in de schaduw staan van Ian Curtis, laat staan liggen.
gedachtespinsel | 06-04-14 | 02:55 | + 0 -
Voetbalmuziekjes, dat is dit toch onovertroffen:
youtu.be/Xfgqi-UahE8
@wakkere_nederlander | 06-04-14 | 00:13
Wat een onzin, Metallica kwam binnen op cassette bandjes. dat werd noooooooitgedraaid zelfs niet bi de vara.En dan heb ik het nog niet over de hardcore punk uit die tijd!
@Supermatthijs | 06-04-14 | 02:49
hahaha, je dolt wat, maar toch, als je dit nummer in de kuip hoort, rent er toch wat door je kop, de relativering....
www.youtube.com/watch?v=GlzpMHyEegw
oh, en ik as er bij, en nah, tranen.
-weggejorist-
@Stormageddon | 05-04-14 | 22:46
Inderdaad, maar dat gebeurde bij veel van die subsidie tenten.
@necrosis | 05-04-14 | 23:12
hehe dankjewel die was ik eigenlijk al een tijdje vergeten
@Satria | 05-04-14 | 23:05
Die keer in paraiso met pkmbeet 100 man? dat was kudt, met een hoofdletter.
@tattooboer | 06-04-14 | 00:12
Hendricks, was dat niet de kerel van de Croma?
Pfff... op 4 november 1989 stonden ze al in Apeldoorn... Ik kom nu net terug uit de "Gigant", er was een 90's party met muziek van o.a... Juist!
gedachtespinsel | 06-04-14 | 02:43 | + -1 -
He ja, een stukje beschouwing op de vroege zondagmorgen:
youtu.be/N9LXtqg38XA
@BSmachines | 05-04-14 | 22:42
Vera het paard noorderlicht etc etc.
Toen werd muziek ontdekt in de zalen.
@Jan Dribbel | 06-04-14 | 02:37
Niet eens, internet verrijkt, statistieken geven aan dat criminaliteit daalt, maar omdat we het zoveel horen lijkt het zoveel heftiger, dat is de media. Kinderen zijn nog steeds hetzelfde, ze worden niet allemaal Bill Gates of Steve Jobs. Het is allemaal anders maar toch niet.
henriette | 06-04-14 | 01:59 |
Toen holden de ouders van de nog net niet verwende prinsjes en prinsesjes niet naar de politie als hun kinderen op de basisschool aan het stoeien waren.
Toen stonden kinderen nog niet 24 uur per dag onder toezicht.
Toen waren nog niet alle kinderen toekomsige Einsteins of Gullits.
De 70-ger jaren waren nog beter.
Met de plaatselijke courant.
wakkere_nederlander | 05-04-14 | 23:59 |
In de 80-er jaren had je s'avonds wel DJ's die jonge en/of alternatieve bandjes lieten horen. dit deelde je met vrienden, en vaak werden dit bandjes die toch beroemdheid kregen. In '82 leerde ik U2 kennen, under the blood red sky. Door de underground in Rotterdam. Daar bleek het al jaren bekend te zijn, volgens mij vanaf '79. Dit soort muziek werd uitgewisseld in de jeugdhonken die niet naar de gebruikelijke disco wilden luisteren. Muziek is een kwestie van smaak. Er valt niet over te twisten. Ieders waarheid is een waarheid. Voor mij zelf zijn er een aantal hoogtepunten in deze geschiedenis.
De bleus van een howling wolf en consorten. Daarna Bill Haley, Elvis en consorten.
In de zestiger jaren Bob dylan, Cream, Jimmi Hendrix.
Eind 60, begin 70 kwamen bands op als Led zeppelin en Deep purple. Deze sprong maakt op mij de meeste indruk. Dit waren de voorvaders van de hard-rock. En in '74 Queen die hard-rock en klassiek kon samenvoegen. Meesterlijk.
Vergis je niet in de disco tijd, er zijn nummers die al doen denken aan de house van 20 jaar later. En house is gewoon groot. We hadden ook nog in die periode Iggi Pop en de seks pistols, met punk-rock. 80-er jaren kwamen bands als Spandau ballet en the Cure langsfietsen. Negentiger jaren met grunch, Nirvana, Black crowes! En house. Het is en was genieten. Onderwijl ook de metal vloeide zoals Queen's reich of Metallica.
Heerlijk al die verschillende muziek, met allemaal hun eigen gevoel.
@Maôh | 05-04-14 | 23:42 |
Imbeciel. Denk jij nu echt omdat jij gesubsidieerd moest worden deze muziek ook gelijk jouw eigendom is? Subsidiëren is geen investeren, ik herhaal subsidiëren is geen investeren. Derhalve valt er ook geen eigendomsrecht op te halen.
@Allen, stuur muziek door die u goed vind met een linkje. Ik luister graag.
Hulde voor dit topic!!
Thatcher jaren; Punk-Rock --> Joy Division... Small step for (a) man, giant leap for mankind.
@RickH | 06-04-14 | 02:21
Lol, wij hadden het toen aan de stok met stichting Martijn.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 02:16
Je wil niet weten wat ik als eerste tegen kom als ik Google op "Mikebollo.nl"
Moet m'n filter eensch configureren.
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:54
Alles is recycling. Het gaat er om wat je er aan eigen inbreng aan toevoegt of wat je aan gerecyclede spullen samenvoegt. Ik vond grunge niet zo bijzonder. Maar ja, als je hard rock, metal, punk en new wave hebt meegemaakt dan is grunge 'old hat'; heel veel nieuws heeft het niet gebracht.
@RickH | 06-04-14 | 02:12
Mikebollo.nl
.. Oeps, dubbelpost @ 01:56.
Lijkt wel op Fuckje's eerst post.. Die poste 5 keer dezelfde post, als het niet meer is.
You-On-A-Gin | 06-04-14 | 02:06 | + 0 -
Ik bedoelde dat het allemaal minder aan het worden is, niet weg. Zonder afspraak ergens langs gaan is nu veel meer not done. Toen heel gewoon.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 02:03
Jammer dat de reacties niet meer te lezen zijn..
Welk Blog, als ik vragen mag?
@Sniper79
Nou, ik woon in Seattle en dat "deprimerende" valt nog wel mee. Nee, dan moet je Aberdeen (waar hij vandaan komt) eens zien. Echt een stad om je in op te hangen, vreselijk.
Graaf van Egmont | 06-04-14 | 02:04 | + 0 -
Yep:
youtu.be/mrvgli5vpF8
Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:55
Vroegah, noemden wij dat moduleren.. dat was vóór de hoempah toetertjes.
Je weet wel (?) Sweelinck, Monteverdi, om de Baroque nog niet eensch te noemen..
Dorfmusikanten, heeft een-of-andere patzer een 'liedje' over gemaakt.. 18'de eeuw, geloof ik.
@henriette | 06-04-14 | 01:59
Het leven ontwikkeld zich, je wordt ouder en je kunt het niet meer bijhouden, maar de jeugd, zoals je zelf ook eens was, ziet het als normaal...
@ Supermatthijs | 06-04-14 | 02:02
Ze heeft zeker een punt, en jij ook, maar: ben net nog op bezoek geweest bij mijn kersverse buurman. Kwam ik vorige week tegen en bleek een punker te zijn. Dus, leuke muziek, en allemaal mensen uit Brabant dus de houdoes vlogen mij om de oren toen ik vertrok.
henriette | 06-04-14 | 01:59
Vergeet niet dat je nog aan het tafeltje moest blijven zitten omdat de telefoon een snoer had. En nog verder terug: muntjes kopen om in de electriciteitsmeter te stoppen. Toen was geluk heel gewoon.
@RickH | 06-04-14 | 01:57
Nee, ik schreef in die tijd zelf voor een weblog.
henriette | 06-04-14 | 01:59 | + 0 -
Je hebt wel een punt hier. Niet ieder vechtpartijtje ging direct op internet en je ging nog weleens op bezoek bij mensen.
En het duurde nog negen jaar voordat GeenStijl het daglicht zag. Wat besteedden we onze tijd anders, zonder weblogs die je moest lezen en erop reageren. We liepen met opgeheven hoofd op straat, omdat we niet telkens op een scherm hoefden te staren om te zien of die vriend weer wat had geüpload. Ouders wisten niet waar hun kind uithing. Foto's van een feestje zag je pas na het ontwikkelen, als iemand ze al maakte. De weg vond je door te vragen of met het 100.000 stratenboek.
Leven is bizar.
@RickH | 06-04-14 | 01:47
In een andere incarnatie. Present. Kan me de dag nog levendig heugen, ook op GS. Pff.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 01:51
Goedzo, Mensch!
Je reaukt dus nog... gefeliciteerd.. *Je bent Botte toch niet..) hehe.. ff moduleren, hoor.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 01:51
Goedzo, Mensch!
Je reaukt dus nog... gefeliciteerd.. *Je bent Botte toch niet..) hehe.. ff moduleren, hoor.
RickH | 06-04-14 | 01:51
Moduleren noemden wij vroeger "veranderen van toonsoort" Dan stond er gewoon een kruis of een mol op de lijntjes.
Tot 2.30 uur ABBA op de ZDF.
Klinkt beter dan het geluid van gillende en schreeuwende varkens, het geluid van Nirvana.
Stormageddon | 06-04-14 | 01:53 | + 0 -
Itzanná maar hij is weer eens op vakantie gerot.
@RickH | 06-04-14 | 01:47
Modulatie is de drager, het geluid de overbrenger, de dynamiek geeft inhoud, maar uiteindelijk is het de emotie die een song maakt voor wat het is.
Stormageddon | 06-04-14 | 01:49
Mijn zoon kwam ook wel eens met muziek aankakken en vroeg me dan er naar te luisteren. En dan zei ik: jongen, dat liedje ken ik nog uit 1964 of 1969. Ik liet hem dan het origineel horen en dat vond ie dan ook weer prachtig. Alhoewel origineel. Blijkt dat iedereen vroeger ook al andermans liedjes jatte.
@RickH | 06-04-14 | 01:41
Minnetjes? Que? Ik doe niet aan kudos. Boeit me niet. En sarcasme is niet echt meer gangbaar in de panelen sinds een jaar of vier, dus vergeef me. Ik herken het niet meer alhier. (Tenzij het een tegel van nattebever is; of hoe heet 'ie tegenwoordig.)
Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:45 |
nee, maar dat is verspilling van bandbreedte.
nl.wikipedia.org/wiki/4G
RickH | 06-04-14 | 01:47 |
*Steekt hand op.*
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2004/11/...
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:44
Musicus? In een Hoempapa bandje zeker?... Moduleren naar een andere toon nooit van geheurd?
Even de stukken van m'n klompen bij elkaar zoeken, als je het niet vervelend vind..
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:45
Tsja. Ik hoop het niet.
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:39
Nou, ik zag gisteren bij RTLLN Di-rect en dat vond ik wel ok. Ik moet de rest van het album nog horen (en het feit Giel Beelen er enthousiast over is, is ook geen al te best teken; die man heeft een beroerde smaak), maar de keren dat ik ze in het verleden zag optreden vond ik ze nooit vervelend. In elk geval geen doorsnee kappersbandje.
Verder is er wel een levendige scene in NL, maar het is allemaal een beetje kopie van ... (vul maar in). Van die jongens en meisjes die de platenkast van hun vader imiteren en dan door Matthijs van Nieuwkerk bij DWDD de hemel in worden geprezen. Blaudzun vind ik de uitzondering, die is wel goed bezig.
Een van de beste dingen van de 90'er jaren. En ik mis Mister Lees Mysterious Washing Machine.
Hoeveel van de reaguurders die hier nu pennen waren aanwezig toen TvG stopte met roken?..
Gebanned, zelf gestopt met roken, geen geld voor nwe comp, moe van schaapjes tellen.
Als die GS strip eindelijk af is kom ik wellicht wat vaker over modulatie praten..
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 01:32,
Jij bent. En weet je, dat vind ik fijn. Maar ja. Stom hè? Das mijn mening.
AntiSoof | 06-04-14 | 01:42
Maar dat houdt ook in, dat er in de ether niet alles gedigitaliseerd is toch?
@RickH | 06-04-14 | 01:41
Ik heb geen idee waar het over gaat, maar je krijgt van mij een plusje!
RickH | 06-04-14 | 01:35
Ik was in mijn jonge jaren een begaafd musicus, maar ik denk dat het begrip modulatie nooit bij mijn lessen heeft gezeten. Is dat een nieuwerwets woord voor iets anders? En de Graaf klikt nooit op plussen en minnen. Dat is me te min.
Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:40 | + 0 -
Klopt, zap altijd door dit soort dingen. Concentratiespanne van een peuter.
En oja, vrouwen , je kunt beter kippen houden,Little Woman (1949)
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:30,
Nee, zonder groen oog. Een radio met drie buizen. Maar hij speelt wel mooi.
@Stormageddon | 06-04-14 | 01:37
Focus is niet aan mij voorbij gegaan, dank je.
En zoek het begrip sarcasme eens op voor je minnetjes uitdeelt..
Supermatthijs | 06-04-14 | 01:31
Maar je hebt het linkje niet helemaal afgeluisterd. Geef toe.
Ik kan me nog een interview voor de geest halen (ik denk van Ghrol) "We worden nooit de beste band van de wereld, we willen alleen maar spelen". Niet veel later ramden ze Micheal Jackson van de eerste plaats af.
Stormageddon | 06-04-14 | 01:31
Klopt. Je muziek moet gewoon goed zijn of iets toe te voegen hebben qua vernieuwing. En er werd in Nederland heule goeie muziek gemaakt en ik geloof nog steeds, alhoewel ik het tegenwoordig niet meer zo erg volg.
@non_de_pier | 06-04-14 | 01:37
Hier?
@RickH | 06-04-14 | 01:32
Ah. Prog-rock is geheel aan je voorbij gegaan? Dat soort trucjes waren in de seventies al minstens 4 eeuwen oud.
Waar kan ik aangifte doen van onterechte beschuldigingen van racisme en discriminatie?
@Supermatthijs | 06-04-14 | 01:31
Slijmbal.
Ja, da's zeker errug, Graaf. Zeker om mij hiervoor een minnetje te geven.. Nooit natuurkunde/muziek gehad?
Vroegah hadden we boeken nodig om moeilijke woorden op te zoeken..
Supermatthijs | 06-04-14 | 01:07 |
Al aangifte gedaan tegen vader Abraham?
Wegens de tekst: wat zijn de arabieren toch onbetrouwbaar.
.. Stel: Je begint in C groot, en moduleer via de cirkel van vijf naar a klein.. heeft Grunge toch wel mooi uitgevonden! (Hoewel Heintje eerder was).
@AntiSoof | 06-04-14 | 01:27
Ik doe niets anders, alleen het concept GS al, prachtig!
Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:27 | + 0 -
Ronnie van Zant, lid van de club van 29, waarmee we weer terug zijn ontopic. Doe echt mijn best hoor Joris.
RickH | 06-04-14 | 01:27
Ik ben hardstikke nuchter maar ik weet niet wat modulatie is. Is dat erg?
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:18
Als je talent hebt en je maakt gewoon goede muziek, dan maakt het geen ene fuck uit waar je vandaan komt. Blokje en de Sneeuwstorms kwamen uit het godvergeten Grolloo. Daar kon je (in die tijd zeker) slechts over 2 klinkerweggetjes komen (en er weer weggaan). Middle of fucking Nowhere, naar Nederlandse begrippen. Zelfs Assen is een wereldreis vanuit Grolloo. 't Maakte voor Harry Muskee geen moer uit.
AntiSoof | 06-04-14 | 01:25
Nog zo een met een groen oog dat donkerder wordt als je precies op de zender zit?
@AntiSoof | 06-04-14 | 01:25
Beste versterkers, klasse A, buizen.... Analoog blijft het mooist. mp3tjes is butzooi....
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 01:25
En toch vind ik die pixels wel liev. Ik snap je. Alles is een illusie. Maar laten we van die illusie genieten...
Supermatthijs | 06-04-14 | 01:21
Nog een zanger die niet oud geworden is.
www.youtube.com/watch?v=CPWdCvwqQI0
Nog iemand nuchter hier, overigens?
Niet dat het relevant is, maar ik zou graag een sobere opinie horen over de modulatie in de muziek betreffende die van Nirvana en Grunge in het algemeen.
hoop Grunnegers hier.
1x met jasje-dasje in de Vera geweest, maar die ene knappe punkster waarvoor ook nog eens opposites attract zou moeten gelden zag ik door de nevelen waarschijnlijk niet.
Het was ook echt mijn tent niet.
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:21,
Ik heb zojuist een echte radio gekocht. (Met buizen) En ik luister graag naar dat ding.
@AntiSoof | 06-04-14 | 01:22
TV en radio is 1 weg verkeer, dit 2 weg, maar in mijn optiek nog steeds een illusie. Het zijn niet meer dan pixels op een scherm, ze vormen letters die woorden vormen, die een grammatica maken en semantische inhoud hebben. En dan? Nog niks, nog steeds pixels....
20 jaar alweer. Manmanmanman, alsof het 5 jaar geleden is....
De tijd vliegt.
"gaat autocorect instaleren"
Supermatthijs | 06-04-14 | 01:21
Ik klik al niet eens meer. Maar ik zal er even één voor jou zoeken.
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 01:20,
Zeer goede vraag. Zeer goed. Euhhh? Wij communiceren nu wel. Dus... Misschien is het Net wel een zegen?
@jojo1956 | 06-04-14 | 01:17
Volgens mij speelde ik Quake (shareware) op een of andere Zweedse server (Fragland?) .. dus Internet was al uitgevonden door Mr. Gore...
Graaf van Egmont | 06-04-14 | 01:15 | + 1 -
Ik zou niet durven:
youtu.be/Z7YE4IouS-M
AntiSoof | 06-04-14 | 01:19
Toch vind ik radio nog steeds wel iets hebben. Ligt eraan welke zender. Als ze gaan schreeuwen, jinglen of spelletjes doen, haak ik af.
Laat ik ook maar eens wat schrijven,
een ieder heeft zijn pubertijd profiel fase gehad mmaar en zijn er nog weinig over die hun moraal gehouden hebben, dit in onnodig, daarom bestaat er ook zo iets als een midlifecrisus, voorkom het en blijf vrij en houdt vat aan je idealen.
@AntiSoof | 06-04-14 | 01:19
Internet niet?
dood, pfff
jojo1956 | 06-04-14 | 01:17
Wil je erover praten Buitenzorg?
Radio is eigenlijk a total mind-fuck. Zoveel is wel duidelijk. Is die daarom ook 'uitgevonden'? Het is godsie gewoon een samenspan. Net als tv trouwens.
@jojo1956 | 06-04-14 | 01:17
Relax! Sit back! Adem........
In de periode dat Kurt overleed was ik totaal overspannen. Toen ik het nieuws hoorde en zag via de teevee, (Internet was er nog niet) wist ik niet waarover het ging. Had nog nooit van de beste man gehoord. Kende zijn muziek niet. Later wel. En toen werd ik weer overspannen.
Stormageddon | 06-04-14 | 01:03
Ja als je het zo stelt. Zullen we de wakkere maar meteen vragen: hé wakkere, met welke band heb jij de Wraak van Brabant gewonnen dan? En even een linkje naar de joetoeps graag.
In de periode dat Kurt overleed was ik totaal overspannen. Toen ik het nieuws hoorde en zag via de teevee, (Internet was er nog niet) wist ik niet waarover het ging. Had nog nooit van de beste man gehoord. Kende zijn muziek niet. Later wel. En toen werd ik weer overspannen.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 01:12
Ik zou het niet weten, maar gezien de rondingen van mijn ma.... nah... zou hij het eerder heuvelentocht genoemd hebben. Maar goed, kan ik niet weten, ik was er niet bij.
Supermatthijs | 06-04-14 | 01:07
Geef toe, je zit ons te jennen.
.. Nu Frik nog terug met zijn (jouw) tegel..
wakkere_nederlander | 06-04-14 | 01:06
Dat bedoel ik nou. Jij beweert dat Hilversum niets van dat Brabantse moest hebben en toch werden ze daar gedraaid. Niet mijn favoriete muziek, maar toch....
Hoxha terug, ik eauk, dan..
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 01:07
Maar zo noemde je vader jouw moeder ook in die tijd.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 01:05
Wat denk je ik noem mijn toetsenbord niet voor niets ramplank. Zit in de genen.
En zo ga je je ondanks het tijdstip even verdiepen in Pierre Kartner:
youtu.be/SNKMzfkTJcY
Nice.
Ach, wat vliegt de tijd..
Nadat een maat aan me vroeg (tijdens een uitwedstrijd schaken bij de Stukkenjagers) "Gehoord over Cobain?", sprong hij een paar jaar later zelf van een flat, de.. fucking lullo ! GVD
En ja, 'Nevermind' was de eerste CD van Nirvana die ik kocht, kudt meeloper dat ik was.
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:50
Al deze artiesten hebben nooit de steun van Hilversum gehad. Je zou ook nog Peter Koelewijn en Lenny Kuhr kunnen noemen maar al deze artiesten hebben een 'carriere' (want dat had nog veel beter gekund) in de muziek gehad niet DANKZIJ maar ONDANKS Hilversum.
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 00:59
O dus voor je oude buren was het niet zo vreemd dat de muren een beetje heen en weer schudden?
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:50
En de Twee Pinten. En Arie Ribbens. En Guus Meeuwis. Ik denk dat de wakkere gewoon niet zoveel talent had. En kutmuziek maakte. Enfin, 't is wel een fraai staaltje geschiedvervalsing die hij presenteert.
De reden dat Veronica Engelse en Amerikaanse bandjes draaide was omdat die nu juist helemaal nooit in Hilversum (toen nog maar 2 radiozenders) werden gedraaid. Hilversum 3 was een reactie op Veronica. Hilversum was in de sixties het domein van CNR en Philips en Johnny Hoes. Het ruigste wat je daarop hoorde waren Rob de Nijs en Johnny Lion.
Toen kwam Veronica (als kopie van het Engelse Radio Caroline); het best te beluisteren in Den Haag en verdomd daar kwamen ook opeens bandjes vandaan. Q65, Golden Earring enzo. Kopietjes van wat op Veronica te horen was. The rest is, as they say history.
Volendam kwam pas in de seventies een beetje in beeld met The Cats.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 00:56
Waarschijnlijk mijn vader ook.... oefff.....
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:55
Waarom denk je dat ik pas begon te tegelen toen Nirvana even niet meer actueel was in de panelen :D
Wat moet je een hekel aan jezelf hebben, als je naar dit "geluid" luistert.
Stormageddon | 06-04-14 | 00:51
Wat is daar dan weer te doen?
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 00:51
Dat scheelt niet veel met de NAM dan. Die hebben er geboord.
@Supermatthijs | 06-04-14 | 00:54
Hee, ik wilde graag nachtmerrieloos gaan slapen ja!
Supermatthijs | 06-04-14 | 00:54
Ow wat erg. Joris, mag die link weg?
gedachtespinsel | 06-04-14 | 00:53
Altijd begrepen dat na 00.00 uur wij helemaal los mogen gaan. Want tot zondagochtend 10.00 uur over Nirvana tegelen, dat trekt niemand.
Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:50 | + 0 -
En die verschrikkelijke Pierre Kartner niet te vergeten. Dat heb ik die Brabanders nooit vergeven
nl.wikipedia.org/wiki/Pierre_Kartner
youtu.be/L14dxvSyCrk
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:52
Doorgaans 's nachts wat coulanter hoor.... Maar je weet maar nooit! :D
Supermatthijs | 06-04-14 | 00:46
Jij denkt zeker dat als je Nirvana even noemt, dat je weer helemaal on topic bent. Jorispleaser;)
En dan nu voor echte liefhebbers: schakelen naar de ZDF.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 00:49
Ik zal je geheimpje vertellen, ik ben er geboren :D
wakkere_nederlander | 06-04-14 | 00:42
Waarom liep ik dan niet in dat rijtje mee? En jij als Brabander moet toch ook afgeweten hebben van bv. CCC Inc?
Daar kon je ook platen van kopen. En wat dacht je van Armand Die gek hebben ze ook grijs gedraaid. Bovendien kwamen Ria Valk, Anneke Grönloh en Trea Dobs ook uit Brabant. En vergeet de Heideroosjes niet.
@AntiSoof | 06-04-14 | 00:45
Wiskunde lijkt me enige universele taal en als je het verder trekt zoals Wittgenstein deed een formele taal van maken, maar is dan wel volledig ontdaan van het emotionele......... Hoewel... Zou je ook kunnen onderbrengen in verzameling en verbanden leggen.
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 00:43
In het wild een afstand houden van 25 meter en nooit recht in de ogen kijken. Dan kan er eigenlijk vrij weinig misgaan. Ja soms zijn ze heel boos op de NAM, dan gaan ze zo hard te keer, dat heel de grond trilt. Maar als buitenstaander hoef je daar volgens mij niet bang voor te zijn.
Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:42 | + 0 -
Dat was niet zo slim inderdaad. Maar we dwalen af want het gaat om Nirvana natuurlijk.
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 00:39,
Wiskunde is nou net een hobby van mij. Getallen en zo. Fibonacci weet je wel, de Gulden Snede enzo. Pi en Pythagoras. You know, de wat hogere spiritualiteit. Wiskunde liegt niet. En laten ze nu juist dat gebruiken, de modderploeg, de babbelaars.
AntiSoof | 06-04-14 | 00:40
Gekaapt ja, maar ze zijn door latere generaties teruggepakt door de muziek gewoon te downloaden. Daar is de muziekindustrie nog steeds niet overheen.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 00:40
Hmmmm, misschien toch weer eens keer naar Grunn, het is dat ze er zo roar proat'n, maar verders best gesellie daar :D
Supermatthijs | 06-04-14 | 00:38
Ja dat ook. Shit happens. Totaal verkeerde inschatting van het gebeuren. En Hells Angels voor de security. Niet bijster intelligent.
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:23
Hoe kan je uitmaken wat goede of slechte muziek is als je compleet afhankelijk bent van degene die jou die muziek aanbieden?
Er was toen geen internet/youtube.
Alle goede en slechte muziek was al voorgeselecteerd.
Radio Veronica was zogenaamd een zendpiraat maar juist zij hadden een fetisj voor Amerikaanse en Engelse meuk waardoor nationaal product in het verdomhoekje kwam.
En dat nationaal product was toen ook al streng voorgeselecteerd.
Leuke anekdote:
Zoals je weet draait de P.O. (als ze al Nederlands product draaien) voornamelijk muziek uit Volendam. Heeft iets met monopoly/steekpenningen te maken.
Dat was vroeger niet anders.
'The Cats' uit Volendam werd door Hilversum & de Noordzee piraten helemaal grijs gedraaid.
Muziek uit het zuiden werd geboycot.
Als tegenreactie werd in Limburg de vrouwelijke & zuidelijke tegenhanger van 'The Cats' opgericht: 'Pussycat'. En wat de Volemdamse 'goden' niet voor elkaar kregen lukte Pussycat met 2 vingers in de neus: een hit in Amerika! En tot op heden ten dage wordt het nummer nog dagelijks gespeeld en gedraaid wereldwijd en vooral in Mississippi!
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:33,
Jij bent goed op de hoogte zeg. Das waar. Ze hebben geen pluggers meer nodig. Ze pluggen gewoon zelf. Het is niet te geloven. Zelfs de muziek is gekaapt...
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 00:35
Dan zal ik het niet verkeerd opvatten. Nee, ik ben zo a-muzikaal dat ik tot op de middelbare school nooit meer mocht bespelen dan een triangel waar de docent een handdoek omheen had gewikkeld, zodat je het in ieder geval niet zou horen als ik naast de maat sloeg. Ik heb het Groninger Museum bezocht toen ik in Haren was. Aanrader!
@AntiSoof | 06-04-14 | 00:31
Nou ik hou het graag op meetbare feiten, en er is zat dat we niet weten of kunnen doorgronden. Maar niet elke anomalie betekent dat de wetenschap niet werkt. En zeker statistieken.... Het gebeurt gewoon, en zo niet dan toch. Ik ben nogal makkelijk wat dat betreft. Wat voor betekenis moet je nu gaan geven aan dingen die niet 'verklaarbaar' zijn?
Lees net dattie zich had verslikt in een rooie nol pilletje: en.wikipedia.org/wiki/Kurt_Cobain#Deat...
Had zichzelf toch door zijn kop geschoten?
In de jaren 80 ook wel eens zo'n pilletje genomen in combinatie met bier, paddo's en THC. Kon daarna nog prima naar huis brommeren.
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:36
Nu mag een Nederlands vlaggetje al niet meer, geloof ik...
Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:36 | + 0 -
Ja en dit kon toen ook gewoon:
nl.wikipedia.org/wiki/Altamont_Free_Co...
Jeff Hawke | 06-04-14 | 00:29
Dat bedoel ik nou. Sfeertje hè? En een hakenkruis op je leren jack kon gewoon.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 00:30
Ik bedoel het niet verkeerd maar was je met je bandje aan het spelen in Haren? Zou zomaar kunnen :-)
@Ristretto. Dat was vast een van de laatste concerten aangezien Tivoli binnenkort dichtgaat...
AntiSoof | 06-04-14 | 00:27
Natuurlijk hoort dat nu tot de familie. Heb jij de laatste 25 jaar ooit nog iets gehoord van het beroep "plugger"? Nee hè. Omdat pluggen gewoon niet meer nodig is.
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 00:24
En toch zijn er getallen-gekken die daar wel degelijk gebruik van maken. Ik bedoel dat sommige mensen zo geobsedeerd zijn door getallen dat zij het best wel leuk zouden kunnen vinden om de prijs van hun waar te verbinden aan kosmische verschijnselen. Die mensen zijn er. En dan kijken wij op van dit fenomeen? Nee hoor. Wie de kennis heeft ziet het heus wel.
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 00:22
Niet bewust in ieder geval. Maar John Lennon had toch ook een soort van stalkprobleem?
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:20
Dan zal dit filmpje je wel aanspreken?
www.youtube.com/watch?v=Z-YCqUMQ29U
Laatst in Tivoli gekeken en genoten van band of skulls. Ook zo'n legendarische zaal.
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:23
Weet je nog, Radio Caroline? En Radio Noordzee? Btw, bij ons stond ook veel Radio Veronica aan. Die radio-zenders waren verlost van die bekakte leugenachtige zeikstemmetjes van 1-2 of 3. Maar ja. Ook die nieuwe stations zullen wel van de 'Familie' zijn.
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:20
Was ook niet aardig van mij, peace man, peace, a la Woodstock.
Gelukkig had Soundgarden al het enige voorwerk gedaan.
@ Graaf
Hear hear.
Behalve dan wat je schrijft over de Beatles. Die waren en zijn natuurlijk geweldig.
@AntiSoof | 06-04-14 | 00:20
Nou, als de afstand van de komeet van Haley nog gaat bepalen hoe hoog de benzine prijs is, geloof ik gewoon in toeval :D
nl.wikipedia.org/wiki/Correlatie
wakkere_nederlander | 06-04-14 | 00:13
Ik weet wat je bedoelt. Maar ik kan het niet met je eens zijn. Je bent een zelfstandig denkend wezen en kunt dus goed uitmaken wat goede en slechte muziek is. Luisterde vroeger altijd naar Radio Veronica toen ze nog op zee zaten. Maar ik heb nooit wat van Palingsound moeten hebben, Cliff Richard was geen optie noch waren dat de Beatles. Allemaal te braaf.
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 00:19
Maak je zulke artistieke muziek of zo?
Dank u GeenStijl,
laat u niet niet ontmoedigen door het pleps.
@Supermatthijs | 06-04-14 | 00:17,
Inderdaad. Ik krijg er wel de kriebels van.
Uw Verzekeringsadvis | 06-04-14 | 00:12
Ja ja, wrijf het maar weer in. Moet ik het met de Woodstock filmpjes op de Utube doen.
@gedachtespinsel | 06-04-14 | 00:16
Zou ik dan toch nog in de voetsporen van John Lennon treden?
Stormageddon | 06-04-14 | 00:05
Jezus man, heb ik nog gewoond. In zo'n flatje van net na de oorlog. Was toen pas 3 of zo.
@wakkere_nederlander | 06-04-14 | 00:13
En zo is het maar net.
AntiSoof | 06-04-14 | 00:15 | + 0 -
Lees dit maar eens:
en.wikipedia.org/wiki/27_Club
Alice in Chains en Soundgarden waren beter
@Ik was in Haren | 06-04-14 | 00:13
Je hebt een stalk(st)er hahaha
@wakkere_nederlander | 06-04-14 | 00:13
Klopt heel aardig, wat denk waarom Tim Kuik zo hard zijn best doet. Maar gaat over, echt....
Tsja. Muzikanten die een einde aan het (hun)leven maken, vooral zij die hoog sensitief zijn... Ik snap het ergens wel, maar ik geloof ook wel in duistere krachten die zo hun eigen agenda hebben en dus gebeuren er soms zaken die net iets té toevallig zijn. Toeval bestaat, maar als iets net té toevallig is dan klopt er vast iets niet. Ok. Paradoxaal en onbegrijpelijk, maar das nou net de truc.
Maar ja. Zelf een Mozart moest stil-worden-gemaakt, raar hè? Juist die lieve Wolfje.
@Lewis | 06-04-14 | 00:08
Och mij interesseert dat hele +- niet zoveel, maar ik zag net op mijn scherm een heel rijtje comments -1 krijgen achter elkaar. En gisteren ook al inderdaad. Als je uit zoiets voldoening haalt, wat maak je dan doordeweeks wel allemaal NIET mee?
@Graaf van Egmont | 06-04-14 | 00:02
Wij maakten in die tijd ook basic rock. Maar we kwamen uit Brabant dus de grote prijs van Nederland zat er niet in (VARA kliek).
Dan maar meegedaan met 'De Wraak van Brabant'
Gewonnen maar mocht niet baten. De P.O. draaide alleen maar de vet geplugde (steekpenningen?) Engelse & Amerikaanse artiesten.
En zo ging het al voor mijn tijd en zo gaat het nu nog steeds. Het is smeriger dan je je kunt voorstellen.
Wat ik maar wil zeggen is dit:
De muziek waarvan je DENKT dat het JOUW smaak is, is wat de ELITE jou heeft voorgeschoteld.
Graaf van Egmont | 05-04-14 | 23:48
Die zijn allemaal de pijp uit, t is 2014, vandaar, beetje opletten.
@jaamaarnee | 05-04-14 | 23:56
Hendrix, hendriks, hendricks, you know who we mean. It's all the same rabithole.
@Slipsnifter | 05-04-14 | 23:51
Dat dat wijfke dat hij die avond had meegenomen even naar het balkon was om te roken op het moment dat hij stikte is wel verdacht, op zijn minst!
@ Ik was in Haren | 05-04-14 | 23:52 |
Had ik gisterenavond. Ach, zie het op de grote schaal van de dingen.
@Slipsnifter | 06-04-14 | 00:00
Dat mocht Koert willen.
@Graaf van Egmont | 05-04-14 | 23:50
Een of andere suffe studentenkamer ergens in de Indische Buurt.
@Cuyahoga | 05-04-14 | 23:54
Nee, ik was al een twintiger. En zij ook (denk ik.)
@wakkere_nederlander | 05-04-14 | 23:59
meeste centen nog altijd te halen bij de massa...
wakkere_nederlander | 05-04-14 | 23:59
Going sentimental?
vera, heel vroeger, pre coffeeshop tijd, kochten mijn ouders stiekum hun softdrugs daar op de gang. Heb zelf mijn maandkaart april al in mijn zak. Plop!
@Ongeblustekalk | 05-04-14 | 23:58
Voorlopig levert mij dit een enorm minnewaardigheidscomplex op.
@Stormageddon | 05-04-14 | 23:52
Dat was die gepigmenteerde Koert Corbeijn.
Natuurlijk was Nirvana helemaal te gek eind jaren 90 van de vorige eeuw. Ik was toen 16 en als je voor het eerst uitgaat en je hoort deze muziek is het de muziek die je hoort als je 16 bent en voor het eerst gaat stappen.
Je drinkt je eerste biertje en je hoort muziek van Nirvana. Je flirt met een meisje en zij flirt terug en voor je het weet sta je te bekken met haar en je hoort de muziek van Nirvana.
Nirvana was de muziek die de muziekindustrie en de goede-smaak-politie van de publieke omroep voor mij had uitgekozen als decor voor de belevingen in mijn jeugd.
Als ik dat nu terug hoor ben ik geneigd te denken 'oh wat was die muziek toch mooi'
NEE! Die tijd was mooi!
En zo gaat het nog steeds. Radio 3 kauwt precies voor wat u en ik goede smaak horen te vinden.
Gelukkig is er nu internet maar de meute loopt nog steeds het liefst met de massa mee.
@Slipsnifter | 05-04-14 | 23:49
normaal ben ik op een of andere manier de minmagneet...
@Ik was in Haren | 05-04-14 | 23:52
Zoek een persoonlijke minnares, dan wordt het minnen een prettige persoonlijke fixatie.
@Supermatthijs | 05-04-14 | 23:55
Als jij je er maar niet van laat weerhouden om te reageren door die minnetjes!
Ik was in Haren | 05-04-14 | 23:52
Ik lees ze ook hoor. Allemaal!
Supermatthijs | 05-04-14 | 23:52
Dank voor het linkje. Is toch even wat anders dan Nirvana. Het lijkt wel muziek;)
tattooboer | 05-04-14 | 23:38 |
Hendriks..?
@Stormageddon | 05-04-14 | 23:52
Ging over Jimi Hendrix.
Ik was in Haren | 05-04-14 | 23:52 | + 1 -
Zelfs ik krijg nu minnetjes dus er is iemand die het gewoon bij iedereen doet. Tsss, get a life lutser !
@Stormageddon | 05-04-14 | 23:37
Smells like 'teen' spirit?
@Ik was in Haren | 05-04-14 | 23:52
Ah, ook wel eens een discussie gehad met pius?
@Slipsnifter | 05-04-14 | 23:49
Ik heb vandaag een persoonlijke minner. Nog voor ik op Post heb geklikt verschijnt er al een -1 bij mijn comment. Het idee dat iemand heel de avond gefixeerd naar mijn naam zit te kijken om vervolgens op - te kunnen klikken, bevalt mij eigenlijk wel. In ieder geval 1 die mijn comments ziet.
Graaf van Egmont | 05-04-14 | 23:48 | + 0 -
Die zijn al even uit elkaar en Lou is ook al dood. youtu.be/6tsamNxGC9U
@Slipsnifter | 05-04-14 | 23:41
Oh, en toen per ongeluk z'n kop eraf geschoten met een shotgun? Ja, logisch.
@Supermatthijs | 05-04-14 | 23:48
O ja, jou hebben we ook nog.
@tattooboer | 05-04-14 | 23:48
Tja, helemaal zeker zullen we het nooit weten, we waren er niet bij.
Ik niet tenmiste.
Stormageddon | 05-04-14 | 23:37
Neuken in de Kromme Elleboog zeker?
Ga eens weg met je gemin, megalul/pius.
En dat liegen van die man steeds: And i swear that i don't have a gun. Yeah right.
@Slipsnifter | 05-04-14 | 23:41
dat is wat ze zeggen...
Ik wordt te oud voor die shit. What happened to The Velvet Underground en de Mothers of Invention?
@Maôh | 05-04-14 | 23:42
Ga je toch lekker naar Nujij.nl of naar Joop.nl.
Daar hebben ze vast wel een topic over Kane of Anouk.
Lutser.
@Ongeblustekalk | 05-04-14 | 22:02
Dus dat optreden van Guns n' Roses was wel goed...
Right.
Kurt had 25 jaar geleden een shotgun.. etc. Kutmuziek.
@Ik was in Haren | 05-04-14 | 23:37
Ah, dat verklaart een hoop.
De Fuk. Dus nu is GeenStijl into Nirvana. Is dat niet wat te links en te krakerig voor jullie? Oh nee, natuurlijk niet, want het staat het in de top 2000. Zullen we gewoon afspreken dat jullie je bij je Happy Hardcore houden en muziek aan, tsja, iedereen behalve jullie overlaten..
@tattooboer | 05-04-14 | 23:38
Was geen zelfmoord, per ongeluk gestikt in zijn kots.
Als je zo`n luchtje bedoelt klopt het wel.
@Slipsnifter | 05-04-14 | 23:37
Aan die van Jimi hendriks anders ook wel!
@Ik was in Haren | 05-04-14 | 23:31
Aan die zelfmoord zit trouwens ook een luchtje..
Overigens was ik die avond waarschijnlijk ook in de stad om te stappen; het was immers donderdag, stapavond. En daarna neuken. Dus ik heb die avond nirvana wel gezien. Alleen niet díe Nirvana.
Maar ja, da's een detail.
Slipsnifter | 05-04-14 | 23:34 |
Ehm, dat was gisteren. Het was Nineties-week op de radio.
Depressieve teringherrie.
Chili Peppers maken veel betere herrie:
www.youtube.com/watch?v=Sb5aq5HcS1A&am...
Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat je Smells like teen spirit de hele dag op de radio hoorde, wat gaat de tijd toch fakking snel.
Stormageddon | 05-04-14 | 23:22 |
En als je dan de echte reden van zijn zelfmoord weet: hij werd er helemaal niet goed van telkens zijn paspoort op te moeten zoeken als hij naar de andere kant van de stad wilde.
Peter3201 | 05-04-14 | 22:21
Goh, ik word altijd depressief van vrolijke muziek.
@blinde kip | 05-04-14 | 22:58
I'm not worthy
@necrosis | 05-04-14 | 23:22 |
Bloeddruk is nu vergelijkbaar met die bij het lezen van een marokkanentopic...
@ Stormageddon | 05-04-14 | 23:22 |
Een irritant eentonig hoog geluid kan een wijnglas al doen barsten, dan moet het Nirvana zeker kunnen lukken om een betonnen muur te slopen.
@BSmachines | 05-04-14 | 22:42
Kijk!
Dat is nou een prachtpost.
Geweldige opsomming.
En een week later viel de Berlijnse Muur. Ik wil verder geen verband suggereren, maar opvallend is het wel.
@Parel van het Zuiden | 05-04-14 | 23:15
*schraapt mee*
@BSmachines | 05-04-14 | 22:42
mag The Asteroids Galaxy Tour 2012 er nog even bij?
IJspaleis | 05-04-14 | 23:18 | + -1 -
Cultuurbarbaar !
Waarschijnlijk de meest overgewaardeerde band ooit. Wat een a-muzikale herrie komt daar vanaf zeg.
Oh ja, daarom ooit in m'n jeugd op gitaarles gegaan, en in schoolbandje zelfs. Smells like teen spirit klinkt nog steeds vet. En het danseresje in de clip met die rode A (anarchist), zucht.
Toegeven, ben later wel verpest door de house.
@necrosis | 05-04-14 | 23:12 |
Had er even bij gezet dat het een vijfpuntsgordel moest zijn.
.
*zich van het huiskamerplafond aan het schrapen is*
Moet nog steeds lachen als ik dat optreden op de 1992 MTV Awards terugzie. Met Novoselic die tijdens Lithium z'n eigen basgitaar op z'n kop gooit, en Dave Grohl die na afloop Axl Rose zit te gallen.
RIP Kurt.
Vera? Bestaat dat nog steeds?
Vroeger kon je daar altijd goedkoop zuipen, zat subsidie op ofzo.
"iedereen wilde het zout zweet proeven van grungegod Kurt Cobain"
Toen was ik klaar met dit topic.
@Parel van het Zuiden | 05-04-14 | 23:06
Bij mij gaan alle registers pas open bij bands als Spazztic Blurr:
www.youtube.com/watch?v=LAs2gkgRzjM
Tip: doe je veiligheidsgordel om....
En ze traden op voor 1 gulden.
Kutherrie blijft kutherrie, ook na je dood.
En ze traden op voor 1 gulden
@necrosis | 05-04-14 | 22:58 |
Volgens mij sporen ze allemaal niet (meer). Excuses voor de sneer naar uw muzakjes. Over smaak is het eigenlijk doorlopend twisten. Bij Sepultura, Pantera, Machine Head, -achtigen ligt bij mij ongeveer de grens.
uiteraard was ik erbij in paradiso.... moet zeggen dat ik zijn agressieve houding me niet kon bekoren maar verder was het natuurlijk een optreden om niet te vergeten.
@Veel Vaak | 05-04-14 | 22:46
Het was Grohl ook niet die drumde.
@dekogelkwamvanlinks | 05-04-14 | 22:56
Nadat Kurt zijn leven diverse keren op de rails probeerde te krijgen, heeft hij toch voor een andere vorm van zelfdoding gekozen.
@Parel van het Zuiden | 05-04-14 | 22:55
Ik gok op biebertje...
Dat knulletje spoort niet!
@BSmachines | 05-04-14 | 22:42
Allemaal gezien. In de Vera. Ik was erbij.
Aanbid mij.
bijzonder succesvol leven!
Hij wilde dood.
Da's helemaal gelukt!
Blrr, THe DEad Kennedies, To Drunk to Fuck,
Zullen we een pooltje leggen. Wie sluit zich de komende jaren aan?
.
Justin Bieber
Miley Cyrus
Rihanna
Anders, nl.
@de grote Anti | 05-04-14 | 22:47
Nu maar hopen dat de heren van One Direction zich ook schuldig gaan voelen.
@pluk-87 | 05-04-14 | 22:38
Iedereen die kurt een beetje kende wist dat hij enorm met zichzelf worstelde. Hint : veel te jonge meisjes, heel veel geld en heel veel drugs. Volgens mij heeft hij aardig wat levens geruineerd, voelde zich schuldig, en heeft toen maar in return zijn eigen leven gegeven. Wat hij allemaal meegenomen heeft in zijn graf zullen wij nooit weten. Maar het zal niet mooi zijn.
60 man. Dat was dus een top-avond voor Vera. Echt heel veel meer kwamen er zelden in die tijd.
Skip door het optreden en het lijkt of er maar een nummer gespeeld wordt. Vooral de bass lijkt constant zelfde rifje te spelen. Dave drumde toen nog niet strak. Vind het met terug werkende kracht eigenlijk een beetje kutmuziek. begrijp dat kurt er een einde aan heeft gemaakt. Wat na hem kwam was gewoon beter rage against the machine bijvoorbeeld. Kijk tip Sound city met dave grohl.
-weggejorist-
Wat een afgrijzelijke pleurisherrie. Niks aan gemist zo te horen.
De programmeur van Vera is een onovertroffen talentscout.
XTC (1979)
Bauhaus (1980+1981)
Joy Division (1980)
Simple Minds (1980)
U2 (1980)
the Birthday Party (1982)
Sonic Youth (1983+1985+1986+1987)
Nick Cave and the Bad Seeds (1984)
Sisters of mercy (1984)
Slayer (1985)
Dinosaur Jr. (1987+2005)
Nirvana (1989)
Buffalo Tom (1989)
Flaco Jimenez (1989)
Bad Religion ...
Soundgarden (1989) (entreeprijs f 2,50)
Afghan Whigs (1992)
Pearl Jam (1992)
Lamb...
Beck (1994)
Weezer (1995)
White Stripes (2001)
Franz Ferdinand (2004)
Editors (2005)
Legends!
Weer genoeg mensen horen roepen "RIP Kurt Cobain", maar geen ander nummer dan Smells Like Teen Spirit konden noemen.
Overigens is Nirvana Unplugged in New York ook LEGEND!
@Worstjes | 05-04-14 | 22:37
Yes, sympathy for the Devil!
Het waren ook donkere dagen als je de hitlijsten zag.
blinde kip | 05-04-14 | 22:11
Sorry hoor, maar elke top40 waar Tag Team met Whoomp There It Is in staat is een topper!
Twintig jaar dood zijn is tegenwoordig ook al een prestatie van wereldformaat?
Nou, dan kom ik uit een prima presterende familie.
*Trots is*
Vandeweek zei iemand op tv dat hij flirtte met depressie en zelfmoord. Dat is eigenlijk precies wat hij deed. Hij heeft zelfs de daad bij het woord gevoegd, daarmee verzilverde hij zijn teksten als het ware haha
En ja, ikwas er niet bij. Wel een paar jaar later toen Pearl Jam in Vera speelde. Na het concert troffen we de bandleden in De Zolder. Those were the days.
Jeff Hawke | 05-04-14 | 22:30
.. en ze spelen beter dan vroeger, de Duivel heeft ze onsterfelijk gemaakt. Letterlijk.
Net gezien op de publieke. Indrukwekkend. Ik deed in die tijd andere dingen, andere muziek vooral. Trok wel een bepaald publiek van stage divende langharige aandachtrekkers aan. cynicuseconomicus/ torentje_van_spiek, toch niet op het podium geweest?
uh? De Vera ( en veel meer goeje zaaltjes) waren toch smerige cultuursubsidieruifvreters volgens de GS-gemeente alhier ? En nou opeens dit ? Niet zeiken nou reaguurdertjes... dicht met die tenten. Tot ziens bij de Toppers !
@Worstjes | 05-04-14 | 22:28
Gelukkig zijn de Stones nog alive and kicking!
-weggejorist-
@Muhammad S al-Beshi | 05-04-14 | 22:14
Heb je een probleem?
En dat allemaal in Groningen of all places.
@kets 22
zeg dat wel, als de rocksterren van na mijn tijd al 20 jaar dood zijn gaat het hard. Veel te hard.
En Nintendo bestaat dit jaar precies 125 jaar! Die heeft denk ik meer invloed gehad op de jeugd uit die periode. Daar heb ik in ieder geval meer tijd mee verknoeid.
Sja, vera is de springplank van menig één artiest hoor!
Ook de Simplon gaf een geboorte aan velen, zoals Pendulum, DJ Patterson en anderen.
@tattooboer | 05-04-14 | 21:57 | + 5 -
Noisia
@Parel van het Zuiden | 05-04-14 | 22:04
Troep?
Jij krijgt geen biertje van me!
Nooit begrepen die muziek. Maar dat komt misschien omdat ik best een gelukkige jeugd hebt doorgemaakt. Ik vond mensen die Nirvana luisterden altijd een beetje depressief eruit zien.
www.youtube.com/watch?v=zYxkezUr8MQ
Blijft topp
@kom hoe heet ie | 05-04-14 | 21:59
Het was de nacht van vrijdag op zaterdag, het NOS journaal van 4 uur bracht voor het eerst het nieuws. Ik werkte in een bakkerij en werd gek.
Ik heb die stem van die man nooit kunnen verdragen maar ieder z'n eigen ding.
Was destijds alweer wat ouder en naar 'iets' hardere dingen aan het luisteren. In retrospectief is het best leuke muziek. Ga hier ook zeker nog even naar luisteren.
Gaan we nou hier het meest linkse podium van Groningen lopen pluggen ...?
blinde kip | 05-04-14 | 22:09 | + 0 -
Elvis leeft nog heur! Volgens Bavaria dan toch.
@subsidistan | 05-04-14 | 21:58
Grappig dat de parodie van Blur op dit soort muziek, één van z'n grootste hits werd.
www.youtube.com/watch?v=Wc18xt5wQnk
20 jaar alweer, damn...
Het waren ook donkere dagen als je de hitlijsten zag.
www.top40.nl/top40/1994/week-15
Voor mij de mooiste tribute aan Curt Cobain en één van de beste nummers ooit:
www.youtube.com/watch?v=Z6vOKQFzmgc&a...
Allemaal van na mijn tijd. Ik weet nog wel goed waar ik was toen Elvis voorgoed bleef plakken op zijn gouden toiletpot.
Was ik bij..
Toch wel beste band ooit.
Meh. Ik ben hier waarschijnlijk net te jong voor.
Zonder Kurt Cobain was er wel een andere in muzikaal opzicht opvallende idioot geweest die de club van 27 -ers kwam versterken.
.
Dat gezegd hebbende... Nirvana staat nog wel eens op. Ik ben nu eenmaal van de gitaarherrie. (Behalve die troep van @necrosis)
En niet te vergeten de spoof door Weird al jankovich
http://www.youtube.com/watch?v=FklUAoZ6KxY&feature=kp
Kutmuziek, dat Nirvana. Maar nog altijd beter dan Guns n' Roses. Wat een bezopen flutoptreden in het Goffertpark in 1993.
Zag laatst nog wat foto's van vlak na zijn zelfmoord...bizar. Aan de ene kant tragisch, aan de andere kant moet het zo zijn.
Als bijvoorbeeld de aftakeling zag/ziet van sterren als Madonna en Michael Jackson.
Grunge was en is geloof ik het enige dat uit Seattle komt. Eens een keer geweest, deprimerende plek.
Verdomme, dan is het over vier weken ook alweer 20 jaar geleden dat Senna overleed - een veel groter verlies als je het mij vraagt.
Zonder hem hadden we vermoedelijk nooit geweten wie Courtney Love is. Dat had dan weer niet gehoeven.
Voor iedereen die nu denkt van: "Waar was ik ook alweer 20 jaar geleden op 5 april toen ik het nieuws over zijn dood hoorde?" Dat nieuws kwam pas op 8 april.
Smells like teen spirit.
Nirvana +1. Even ander/gerelateerd onderwerp. Deze maand 20 jaar Britpop. Oasis, Blur, etc.
Karistus wat word ik oud.
@Ik was in Haren | 05-04-14 | 21:56
Ik heb die JVC nog steeds.
Sja, vera is de springplank van menig één artiest hoor!
Ook de Simplon gaf een geboorte aan velen, zoals Pendulum, DJ Patterson en anderen.
Dit doet mij herinneren wat een geweldige uitvinding de auto-reverse op mijn Walkman was. Maar dat komt waarschijnlijk meer door de tijdsperiode dan door deze muziek zelf. Ik kan mij herinneren dat het altijd op schoolfeestjes werd gedraaid door types die nooit gewoon op een stoel wilden zitten in de pauze.
Kurt Cobain. God.
MTV - More Tocky Videos?
Mooi. Nu nog een Darwin Award voor die man en dan hebben we het er over 20 jaar nog eens over.
REAGEER OOK