Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vleermuispassage. Het bestaat. En hij is stuk

vleermuispassage534.jpgVandaag op de vrijdagkostschool leren we een nieuw woord, en dat woord is 'vleermuispassage'. Daarvan hebben we er een paar in Nederland en die zijn bedoeld om vleermuizen (die blind zijn maar wel kunnen vliegen) over snelwegen heen te leiden (terwijl ze dus kunnen vliegen). Kijk. Er is zelfs een wegenwiki van. Raar landje zijn we toch. Met geld voor hele rare dingessen. Waar eerder in dit topic 'kostschool' staat, bedoelen we derhalve: Een vleermuispassage. WAT KOST DIT? Ruwe schattingen, op basis van vleermuisverkenningen, aanvliegroutes, faunabeschouwingen, toekomstramingen van vleermuispopulatie-aanwas, horizonvervuilingsheffing, omwonendenbezoldiging en natuurlijk structuuromringende voorwaarden alsook milieu-effectiviteitsmetingen en effectgevolgenberekeningen, leiden ons tot de conclusie dat 1 zo'n vleermuispassage, gemaakt van een combinatie van dik staal en dunner staal met gaatjes er in (ook wel 'gaas' genoemd) al snel 600.000 euro kost. Ex btw en met de bruine envelopjes omkooppoet voor milieuambtenaren en aannemers niet meegerekend (want die vallen traditioneel niet binnen de scope van een officieel haalbaarheidsonderzoek). Maar dat soort bedragen dus. Voor een vleermuispassage. Hadden we d'r twee van in Nederland. En nu is er eentje stuk. Dat wordt weer ongezien oversteken voor de blind vliegende vleermuispopulatie in Oost-Nederlandje. Update: Je denkt: GS overdrijft. Maar neen. De werkelijkheid is weer eens weerbarstiger.

Reaguursels

Inloggen

6 ton? Ik bouw het voor 30.000 euro. Met vette winst.

Verder vind ik het erg knap dat vleermuizen weten waar ze over moeten steken. Hebben ze er soms verkeersborden geplaatst?

Patatter | 05-04-14 | 09:03

Wat zou dit land toch veel schulden kunnen aflossen als er eens een stop zou zijn voor dit soort onzin.
Aannemer vraagt natuurlijk topprijs. Helemaal op onvoorziene zaken.
-
Mijn woonplaats kunnen ze er ook wat van:
Officiële opening rotonde, met kraam en catering incluis. Iedereen welkom. Alleen raamdecoratie verzint dit.
Cateraar vraagt natuurlijk topprijs voor het verzorgen van hapjes en drankjes.
-
Doe eens stoppen met dit soort onzin. Stelletje gemeentelijke lamzakken.

Draaikolk | 05-04-14 | 01:02

Het is toch maar droevig gestemd met de biologiekennis op GS. Eerst worden duizendpoten en pissebedden insekten genoemd, en nou komen ze weer met het sprookje dat vleermuizen blind zouden zijn. Onzin, vleermuizen hebben ogen waarmee ze prima kunnen zien. Dat de Engelsen "blind as a bat" zeggen, is net zo'n onzin als ons "zo doof als een kwartel".

Argyronauta | 05-04-14 | 00:41

@ox | 04-04-14 | 23:26 | + 0 -
Denk anders even na.

Kaas de Vies | 05-04-14 | 00:32

Kon er nog net onderdoor met m'n autootje voordat de weg afgesloten werd.
Het is idd duidelijk dat de prov. Drenthe nog genoeg kapitaal achter de hand heeft. Die hele N33 zit tot de nok toe vol met shizzle waar de honden geen brood van lusten... laat staan vledermouzen

jopkeDoffel | 05-04-14 | 00:29

-weggejorist-

tijs teenkaas | 04-04-14 | 23:42

@Kaas de Vies | 04-04-14 | 16:08 @kutmetspleetogen

idd nadenken is moeilijk.. let anders even op de laatste woorden van de graaf...

ox | 04-04-14 | 23:26

Persoonlijk houd ik enorm van dit soort infrastructuur voor allerlei soorten beesten. Het heeft iets liefs, ook al kost het dan een beetje geld en zelfs al maken alleen tijgermuggen er gebruik van.
Dat ouderen aan hun lot worden overgelaten, mensen worden ontslagen of de EU ons een oorlog insukkelt om de Oekraïne komt echt niet door die ecoducten.

Peyronie | 04-04-14 | 23:11

Wat een fantastisch land is 0031 toch. Bijna elke week wel weer een GS-topic waarin de totale waanzin en volslagen belachelijkheid wordt aangetoond. Heerlijk, elke keer weer genieten. Dit wordt alleen nog overtroffen door die snelwegen in Polen, aangelegd met EU-geld, die door niemand worden gebruikt. Geweldig dit... BONK BONK BONK.

Reykjavik | 04-04-14 | 22:05

Nederland, land van de gestoorde Linkse milieu-idioten.. Man, man, man, wat gaan hier je handen van jeuken om de boel in Den Haag eigenhandig af te breken. Zoals een Marokkaan zou zeggen: Tfoe!

Zuidermeerder | 04-04-14 | 20:37

Wij hebben hier fubs, fauna uittreedplaatsen voor gnoes en herten die het Amsterdam Rijnkanaal willen overzwemmen. Voor als ze naar Artis willen ofzo. Echt waar.

Mammeloe | 04-04-14 | 20:31

@De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 18:18
In plaats van jij-bakken deponeren, kun je beter mijn tekst nog eens goed lezen.
Waar precies pleit ik voor een PvdA-aanpak? Waar ik opmerk dat het onzinnig is als de overheid enerzijds de ene lastenverzwaring na de andere doorvoert, maar tegelijk tegen de burger zegt "zoek het maar uit"? (Dat laatste: prima, wat mij betreft. We doppen onze boontjes wel. Maar dan graag zonder het eerste.)
Die minder belasting die je wil - die komt er dus niet. Waarom niet? Omdat die figuren bij de semi-overheid die het zo "goed voor elkaar hebben" de staat - en u en ik - handenvol geld kosten. Dat is socialisme pur sang, beste man, geen rechts beleid.
En nee, ik ben niet jaloers op dat soort managers. Ik kan tenminste nog zonder schaamte in de spiegel kijken.

Gootbalkoning | 04-04-14 | 20:05

Ik kan GS uit de illusie helpen; de aanleg van zo'n vleermuispassage kost nog geen 25.000 Euri. Ik ben als juridisch medewerker bij Rijkswaterstaat al twee keer betrokken geweest bij de aanleg van zo'n passage.

Ik heb overigens begrepen, nagelezen en dus uitvoerig gecontroleerd dat de aanleg van dergelijke passages idd. noodzakelijk kan zijn. Uit onderzoeken in o.a. Duitsland blijkt onomstotelijk dat wegen 'harde barrières' zijn die de verspreiding van vleermuizen tegenwerken. Dit blijkt uit omvangrijk genetisch onderzoek.

Heb ik er niet ook wel eens mijn twijfels over?
Jawel, maar tegelijkertijd moeten we ons realiseren dat vleermuizen veelal slechts één jong per jaar baren én dat het merendeel van de soorten pas vanaf hun tweede jaar aan de voortplanting deelneemt. Tel daarbij op dat een gemiddelde vleermuis op een zomernacht drie keer zijn eigen lichaamsgewicht aan insekten wegvreet, dan heb je het over serieuze plaagbestrijders.
Tenslotte -en dat is op GS waarschijnlijk aan dovemansoren gericht- is hun levenswijze buitengewoon fascinerend, maar weten 'we' momenteel pas ongeveer 35% over hun feitelijke activiteiten op deze aardkloot. Daarmee is het zaak deze dieren op een fatsoenlijke manier door te geven aan de volgende generaties.

Boris Poepnagel | 04-04-14 | 19:56

De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 17:25
Een nobel streven, ware het niet dat dat de staat je portemonnee leeg trekt alsof zij al die taken nog enigszins uitvoeren. Onze participatie maatschappij scheelt de staat al snel miljarden. Die zijn niet voor jou en mij bestemd. Daarmee kopen ze hun volgende carrière.

Smarties | 04-04-14 | 19:31

De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 18:18

Had het niet beter kunnen verwoorden. Geen passend werk? Fabrieken zat. De laatste 1,5 jaar in Nederland schaaldieren verwerkt 10 uur per dag. Geld is geld en liever zelf verdiend dan die UWV debielen mijn zaakjes laten regelen. ' U bent wel verplicht om 1x ( 1x !!!!! ) in de week te solliciteren ' . Toen ik de optie " ga ik wel vrijwilligerswerk doen " liet vallen, grote schrik aan de andere kant van de tafel. Nee mag niet, want daar kunnen betaalde krachten gaan werken.. Ehh die worden niet aangenomen want crisis ?.. Niet raar dat er veel mensen ook een houding van krijgen ' waarom zou ik ? ' Gelukkig heb ik dat niet, dan maar in het buitenland werken.

Sophie9985 | 04-04-14 | 19:06

De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 15:43 | + 4 -
Applaus, staande ovatie!

Mark Smith | 04-04-14 | 18:26

@Gootbalkoning | 04-04-14 | 17:47
Die volgevreten managers waar jij het over hebt die hebben het gewoon goed voor elkaar. Jij kennelijk niet. Is dat hun schuld? Wat een onzin. Dat is PvdA brabbelpraat 'het moet eerlijker' hou toch op, je mag god op je blote knietjes danken dat je geboren bent in Nederland waar onrendabelen en kanslozen zelfs nog steun krijgen. Dat krijg je zodat je bek houdt en niet loopt zeuren. Wil je een beter leven, prima maar daar moet je dan wel je best voor doen.

Rechts beleid is: hier heb je geld, dit moet je ervoor terug doen, doe je hard je best kom je misschien in vaste dienst en krijg je meer en de werkende man hoeft minder te betalen want jij zorgt ervoor dat de stad, buurt of dorp schoon veilig en netjes blijft. Wil je dat niet prima dan krijg je ook niets. En terecht in mijn ogen. Everyone wins. Jij je eten, ik een schone en veilige straat (en minder belasting) win-win

De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 18:18

Euhh,vleermuizen.

Tishetnetnie | 04-04-14 | 18:00

En hoe moeten die finmuizen er dan vanaf?Zie nergens een trapje.

Tishetnetnie | 04-04-14 | 17:59

@De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 17:25

Klinkt allemaal heel nobel, maar waar komt de participatie-samenleving in de praktijk op neer?
Een overheid die alleen in voorzieningen voor burgers snijdt, niet in eigen vlees. Meer belasting betalen voor slechtere service. In het bedrijfsleven kom je er niet mee weg, maar Rutte cs. hebben er de term "participatie" voor bedacht. En ze komen ermee weg. Knap hoor.
Is dat keihard rechts beleid? Ik zou liever zien dat die onbetaalde krachten aan de bejaardenbedden hun energie zouden besteden aan het achter hun bureaus vandaan slepen van volgevreten managers. Diezelfde managers die zich de ballen uit de broek lachen omdat de spindokters van de overheid mensen zo gek hebben gekregen om zich als gratis slaven aan te bieden.
En nee, ik ben het in het geheel niet eens met stoplappen als "we zeuren teveel" (we zeuren veel te weinig) en "we hebben het veel te goed" (de eerste babyboomer die ik tegenkom en die dat zegt, krijgt van mij een kopstoot.)

Gootbalkoning | 04-04-14 | 17:47

Ga dat maar eens uitleggen aan de verzekering , uuh ja , wij hebben een vleermuisbrug omver gereden .
Trouwens dat ding deugd niet, ik zie aan beide zijde geen trap staan , hoe moeten die vleermuizen dan boven komen, en weer naar beneden ?

McNail | 04-04-14 | 17:34

@Den Heerscher | 04-04-14 | 16:06
Ik zit inderdaad thuis voor een tijdje wegens een ongeluk. Dat klopt. Verder vind ik het bemoedigend dat we het (ten dele) eens zijn dat we te veel zeuren en het eigenlijk veel te goed hebben. Onze voorouders moesten continu tot bloedens toe de schouders eronder zetten wij kunnen niet alleen vleermuispassages bouwen maar hebben tijd genoeg in de wereld om er uitgebreid over te klagen.

Daarom ben ik voor een keihard rechts beleid niet omdat ik niet van vleermuisjes hou (want die vind ik lievvv) maar omdat ik vind dat iedereen die het in het vege lijf heeft om iets toe te voegen aan de maatschappij dat ook moet doen. En toevoegen is inderdaad voor de ouderen zorgen als je geen werk hebt, de straten en buurten netjes houden, de jongeren in het gareel houden en scholing en een baan helpen krijgen, de kleine criminaliteit de kop in drukken en vooral een levens invulling hebben. En dat gaat niet door klagen gebeuren. Dat komt alleen maar als wij met z'n allen de schouders eronder zetten. Het moet inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de illusie dat de staat al onze problemen wel eventjes gaat oplossen de grootste farce is uit de menselijk geschiedenis. In alle beschavingen door alle eeuwen heen moest iedereen waarde toevoegen. In onze zijn er momenteel veel te veel mensen die dat niet doen. C'est ca.

De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 17:25

Iemand ooit een overgereden dode vleermuis gezien??

ikdenkwat | 04-04-14 | 17:25

Een brug voor vleermuizen, ok.
-
Alleen zie ik geen trap om erop te keaumen!
Waarschijnlijk een fout in het ontwerp, dus dat gaat natuurlijk eauk weer wat kosten...

Ahasveros | 04-04-14 | 17:25

Paulus de Bk | 04-04-14 | 16:59 |
die hekjes begrijp ik misschien, maar zo'n tunnel?? waarom zou een pad de weg moeten kunnen oversteken? de meeste padden blijven zitten in een gebiedje van enkele tientallen meters.
De aannemer lacht zich een breuk om de facturen die hij mag sturen voor deze onzin...

--sql error-- | 04-04-14 | 17:10

@Piet_Snot | 04-04-14 | 16:19

Miepen over die passages is volgens mij volkomen terecht... maar inderdaad, die grotten.
Ik kan me herinneren, als kind een rondleiding gehad te hebben door de pas geopende "atoomvrije schuilkelder". Begin jaren '80, toen al een achterhaald concept, maar er werden miljoenen tegenaangesmeten om de grotten in geval van een nucleaire holocaust voor lange tijd leefbaar te maken en te houden voor een deel van de plaatselijke bevolking (welk deel, dat laat ik aan jullie verbeelding over.)
Nu de stapelbedden en alle andere voorzieningen ongebruikt weggeroest en -gerot zijn, worden er weer miljoenen kapotgeslagen om vleermuizen en andere fauna zich er te laten thuisvoelen. Want die vinden die koude-oorlog-inrichting maar ongezellig...

Gootbalkoning | 04-04-14 | 17:07

Op de Veluwe staan 20cm hoge hekjes langs een aantal N-wegen. Om de 50mtr is er dan een tunneltje onder het wegdek door.
Doel: padden een veilige oversteek bieden in hun geile periode....
Ze schijnen de tunneltjes niet te gebruiken, want eng...
Zucht.....

Paulus de Bk | 04-04-14 | 16:59

belachelijk. Wat de Nederlander de laatste tijd moet doorstaan is ongelooflijk. Eerst met z'n allen opdraaien voor de beveiliging van een schreeuwende mongool, nu dit weer. Dit land is naar de klote.

Skunk57 | 04-04-14 | 16:55

Dit kan alleen maar een late en hele slechte 1 april grap zijn, ...... toch ??

RugOp81 | 04-04-14 | 16:44

Sanity Requiem | 04-04-14 | 15:29 |
'betaald door de aannemer'? jaja... en wie denk je dat de rekening krijgt? Het is de provincie die zo'n wegverbreding laat uitvoeren, dus die betalen dit. Gezien het verplicht is zal de aannemer dit gewoon in de offerte verwerken; kosten van deze onzin zijn dus voor de belastingbetaler.
Gokje, je werkt zelf voor de (semi)overheid?

--sql error-- | 04-04-14 | 16:29

Om. Te. Janken.

Parsons | 04-04-14 | 16:20

Vleermuispassages duur???
Moehaha!!!
Ik wist niet eens dat die beesten buiten limburg voor kwamen.
Verdiep je eens in de mergelgrotten in limburg, die worden voor miljoenen geschikt gemaakt (enkel) voor die fladderbeesten!! Inclusief het ultrageheime ondergrondse hoofdkwartier van onze geheime dienst (gangenstelsel Cannerberg) dat ervoor moest wijken...
Gaan jullie een beetje miepen over passages...

Piet_Snot | 04-04-14 | 16:19

@ikdenkwat | 04-04-14 | 15:42 |
Flying Dogs.

ProAsfalt | 04-04-14 | 16:14

Was er vroeger niet een tv programma die dit soort geldverslindende nonsens aan de kaak stelde?
Fatwabuster | 04-04-14 | 14:56 | + 0 -
Ja, dat was 'Over De Balk', gepresenteerd door Kas van Iersel.

bodo | 04-04-14 | 16:14

@jan-lul-de-behanger | 04-04-14 | 14:55
Begrijpelijk. Aan de doelgroep wordt niets gevraagd.

natte krant | 04-04-14 | 16:12

Milieumutsen, bio-trutten, natuur-idioten en dierentaliban vormen zo langzamerhand de grootste groep ernstig geestelijk verwarden die ten onrechte vrij rondloopt in plaats van dat ze veilig zitten opgesloten in instellingen voor geestelijke gezondheidszorg.

Deze zelfbenoemde 'natuurbeschermers' kosten de samenleving zo langzamerhand bakken met geld, ze zorgen voor onnoemelijk veel ergernis, ze veroorzaken obstructie van belangrijke bouwprojecten en dus saboteren ze de vorming van werkgelegenheid en staan ze ook nog eens de vooruitgang in de weg.

Al dat natuur- en diertjesgedoe neemt in dit land zo langzamerhand een bedenkelijke vorm van waanzin aan. Dúre waanzin, bovendien.

Peter Emile | 04-04-14 | 16:10

@ox | 04-04-14 | 15:28 | + 2 -
Wat een verhaal, nadenken ho maar.

Kaas de Vies | 04-04-14 | 16:08

De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 15:43
Hoop blabla en een gevalletje "Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten" of "De pot verwijt de ketel". Met je pseudo-nuance. Neeeee, je zult zelf wel werkloos zijn en alleen maar kant-en-klaarmaaltijden eten.
Niet dat je niet in ieder geval ten dele gelijk hebt, maar goed...

Den Heerscher | 04-04-14 | 16:06

Kosten die dingen 6 ton? Of denkt Van Rossem dat ze 6 ton kosten?

fredflange | 04-04-14 | 16:04

@ eerstneukendanpraten | 04-04-14 | 15:47
Ja, zij hebben nou eenmaal al het werk van de BAM v.w.b asfalt frezen en nieuw asfalt leveren.
En meer dan 100 auto's. Dan vallen ze nogal op. (en vaak ook om tijdens de bietencampagne)

Hunebedbouwer | 04-04-14 | 15:56

vleermuizen zijn dan wel weer harstikke grappig. Hier vliegen ze iedere avond met een stuk of vijf rond, ik overweeg zelfs zo'n overnachtingshutje voor ze te maken. Ik ben gek op al die dieren in de tuin.

sufkut | 04-04-14 | 15:53

Dit land is verloren. Ondergegaan aan zijn eigen gekkigheid.

070 | 04-04-14 | 15:52

Hunebedbouwer | 04-04-14 | 15:40 | + 0 -

Ze zal het wel te druk hebben gehad de laatste tijd want ik zag een paar week terug in het weekend 9 van haar auto's achter elkaar staan om asfalt te lossen en er zullen zeker een veelvoud van dat getal onderweg zijn geweest van-en naar de asfaltcentrale.

eerstneukendanpraten | 04-04-14 | 15:47

@ox | 04-04-14 | 15:28
De ironie wil dat de meeste reaguurders of helemaal niet werken (uitkeringstrekker, pensioenado, WW en noem maar op) en diegenen die wel werken het zo druk hebben dat ze de hele dag kunnen reaguren op GeenStijl en PowNed daarna thuis komen om op de bank te ploffen en op hun iPad verder gaan met reaguren terwijl ze eventjes snel een AH kant en klaar maaltijd naar binnen schrokken en een blik bier achterover klokken.

Woedend lopen te krijsen dat het rechtser moet maar allemaal sociaal economisch links stemmen. Boos zijn op Marokkanen terwijl Antillianen eigenlijk nog erger zijn en criminaliteit van Nederlanders bagatelliseren.

Uit de EU willen omdat het geld kost maar geen idee hebben wat het opbrengt en ga zo maar door.

Waar is het toch zo misgegaan dat we zoveel tijd hebben om te klagen maar geen tijd hebben om voor onze ouderen te zorgen, onze kinderen goed op te voeden en onze buurten zelf schoon en veilig te houden... Niet boos worden hoor het is maar een constatering en een vraag.

De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 15:43

mental K | 04-04-14 | 15:34 | + 0 -
Nee hoor. Het punt was dat men dacht dat de vleermuisbrug van belastinggeld betaald werd, i.p.v. dat het besteed werd aan zorg. In het geval van een aannemer, deze zou zijn geld nooit besteden aan dit soort zaken. Ergo, het argument dat oma in haar eigen zeik ligt te verpieteren door deze vleermuisbrug is onjuist.

Sanity Requiem | 04-04-14 | 15:43

Ja nou kan nog gekker hoor vanaf volgende week krijgen alle vleermuizen rood wit gestreepte stokjes en een hond.

ikdenkwat | 04-04-14 | 15:42

ProAsfalt | 04-04-14 | 15:29 | + 0 -
Verplicht gemaakt door EIA (Environmental Imapct Assessment) Directive 85/337/EEC (EEC: European Economic Community, oftewel de toendertijd genaamde EEG, nu EU) zoals aangepast in 1997, 2003 en 2009. Er komt tevens een nieuwe hervorming aan welk het verplicht stelt om ook broeikaseffecten van dit soort projecten in ogenschouw te nemen. Spekkie naar het bekkie, neem ik aan?

Sanity Requiem | 04-04-14 | 15:40

Ah.. nu weet ik dus eindelijk wat voor dingen dat zijn.
Ik rijd regelmatig over die weg en dacht dat er camera's aan kwamen te hangen...
Weer een slapeloze nacht voor de eigenaresse van dat transportbedrijf. Niet erg, want het is een nogal arrogant en vervelend mens.

Hunebedbouwer | 04-04-14 | 15:40

@Graaf van Egmont | 04-04-14 | 14:57
Kaas heeft gewoon gelijk. Het mekkerende huilie huilie volk wat loopt te zeiken dat de straten vies zijn, hun grootmoeder wegglijdt in haar luier is van hetzelfde kaliber dat er voor zorgt dat Nederland al decennia wegglijdt naar een decadente keiharde asociale kut-maatschappij met alle gevolgen van dien.

Iedereen die wat ouder is weet donders goed dat je vroeger gewoon zelf de buurt netjes en veilig hield, dat er maar 1 wijk agent was die een beetje een oogje in het zeil hield en ingreep waar nodig. Waar kinderen gewoon voor hun ouders zorgden tot aan de dood. Die een kwajongen in de kladden grepen en naar hun ouder brachten die jongen dan zo'n pak rammel gaven dat de beste schavuit een week lang niet kon zitten. Je deed je werk, zorgde voor vrouw, kinderen, buren en familie. In het weekend ging je lekker wat leuks doen en soms gezellig in het buurtcafé een beetje flink doorzakken. Dat ging decennia goed tot plots iedereen middels de verzorgingsstaat de schouders ophaalde en dacht. Hey maar wacht eens ik hoef dus niet voor oma te zorgen. Hey wacht eens ik hoef dus niet te werken. Hey wacht eens we halen wat Italianen en Spanjaarden om het vieze en zware werk te doen. Hey wacht eens we halen Turken en Marokkanen die zijn nog goedkoper en willen heel graag nog viezer en zwaarder werk doen.

Ja decadentie en hoogmoed komt voor de val.

Verder zijn vleermuisjes lievvvv.

De Koreaanse Slet | 04-04-14 | 15:37

Nog steeds vallen er doden (onlangs nog) op onbewaakte spoorwegovergangen.
Kennelijk zijn vleermuizen belangrijker dan mensenlevens.

Toine Tussenbeen | 04-04-14 | 15:35

@Sanity Requiem | 04-04-14 | 15:29 | yup en die aannemer betaalt het met geld wat hij zelf drukt zeker? Punt is dat dit geld niet besteed wordt aan belangrijke zaken, en dat er mensen zijn die het normaal vinden dat we voor eekhoorns, vleermuizen en andere dieren bruggen bouwen terwijl we óók vinden dat er meer en meer mensen in ons land passen. Gaan niet samen!! En het geld kan beter worden besteed.

mental K | 04-04-14 | 15:34

ox | 04-04-14 | 15:28
Kaas is geen nobel mens. Kaas is mantelzorger. Moet van de overheid.

Graaf van Egmont | 04-04-14 | 15:31

En nog niemand die bij dit item iets heeft gezegd over vleermuizen die licht of donker getint zijn... Hoe opmerkelijk!

voorschot | 04-04-14 | 15:30

Dit is het gevolg dat Linkse ambtenaren en Linkse Politici het voor het zeggen hebben waardoor ons zuur verdiende centjes wordt uitgegeven aan kostenverslindende zinloze linkse hobby's.

ProAsfalt | 04-04-14 | 15:29

Jammer dat de werkelijkheid iets genuanceerder ligt. Het is bij wet verplicht om voor werkzaamheden van deze omvang een zogenaamde milieueffectraportage (m.e.r.) uit te brengen. In een m.e.r. moet een aannemer aantonen dat het alle ecologische, biologische (lees: o.a. aanvliegroutes), gezondheids-, en mileueffecten van het project in ogenschouw heeft genomen. Zo niet, dan verleent de lokale autoriteit geen toestemming voor - in dit geval - verbreding van de weg. En nu is Nederland daar nog niet eens het strengste land in. Tevens worden het bulk van dit onderzoek betaald door de aannemer, zo niet door de consultancy die het onderzoek uitvoert. In het scopingsraport worden inderdaad diverse belanghebbenden geraadpleegd, waaronder dierenbeschermingsorganisaties. Echter, de vleermuisbrug is hoogstwaarschijnlijk betaald door de aannemer aangezien dit onder haar verplichtingen valt. Next!

Sanity Requiem | 04-04-14 | 15:29

Graaf van Egmont | 04-04-14 | 15:25
Vleermuizen waren dan allang weg. Slimme beestjes.

Elisabeth2 | 04-04-14 | 15:29

Hier in de Betuwe zetten we de padden nog gewoon met de hand over...

voorschot | 04-04-14 | 15:28

@Kaas de Vies | 04-04-14 | 14:38

"Good old" Kaas toch, de hele dag keihard werken (toch gauw minimaal 40 uur per week) en daarnaast nog koken voor zijn eigen gepensioneerde maar hulpbehoevende ouders, het huis schoonmaken van oma en drie keer per dag de luier van zijn Opa (moeders kant) verschonen. Tussen middag thee met verse broodjes serveren voor zijn 3 bloedjes van kinderen. Daarnaast de was voor zijn, helaas invalide, buurvrouw strijken en 's avonds vlak voor het slapen gaan ook nog even de twee hondjes van de zieke overbuurman uitlaten... zo sociaal. Hij heeft zelfs tijd over om, als vrijwilliger, vleermuizenbruggenpijlers te voorzien van zwarte verf op zijn vrije zondag. Een nobel mens!

ox | 04-04-14 | 15:28

@Meneer-reetkever | 04-04-14 | 15:23

Wat een enorm droevig voorbeeld van 20 zaken erbij halen in één nietszeggende post. Marokkanen, windmolens, bezuinigingen, ISS, Rutte (want die heeft het allemaal verzonnen??)

overVecht | 04-04-14 | 15:25

Er is maar 1 badman en dat ben ik, maar er zijn heel veel passieve malloten zoals jij. Jij laat je grootmoeder liever in de pis zitten voor je politieke punt? Nederland is geestesziek, ik kan het weten.
Kaas de Vies | 04-04-14 | 14:38 |
Ik snap je punt, maar we kunnen toch niet anders concluderen dan dat de staat geld wegpist en over een onverzadigbare luier beschikt.

datzouzomaarkunnen | 04-04-14 | 15:25

Elisabeth2 | 04-04-14 | 15:20
Klopt, die piepjes komen van onderzeebootjagers die de onderzeeboot proberen op te sporen. "pingen" noemen ze dat. (en dat nog vóór er überhaupt internet bestond bedenk ik me net)

Graaf van Egmont | 04-04-14 | 15:25

@Snorry! | 04-04-14 | 15:18

Of het een fuck zin heeft weet ik niet. Maar de wildpassage bij Den Dolder cq. de oude vliegbasis is wel erg mooi geworden én ik kom er geregeld herten, buizerds en zwijnen tegen.

overVecht | 04-04-14 | 15:24

@update @Rutte Blijkbaar is er geld zat voor dit soort onzin.
Dus stop met bezuinigen en geef de mensen die dit en die windmolens verzinnen een schop onder hun hol.
Wat mij betreft zo ongenadig hard dat ze Marokko voorbij vliegen en ze de mensen in het ISS kunnen zien zwaaien.
Wat een enorm droevig voorbeeld weer van geld over de vleermuisbalk gooien.

Meneer-reetkever | 04-04-14 | 15:23

@ Mark Smith 15:19

Alsof die beesten zich daar ene mallemoer van aantrekken idd...

eerstneukendanpraten | 04-04-14 | 15:23

Een fuik lijkt me handiger. En ze dan 1 keer per week weer loslaten op Vlieland oid.

--sql error-- | 04-04-14 | 15:21

Graaf van Egmont | 04-04-14 | 15:14
Dat zou zomaar kunnen... Maar in films over onderzeeboten hoor je ook altijd die piepjes. Als piepjes uitvallen Pure Paniek.

Elisabeth2 | 04-04-14 | 15:20

eerstneukendanpraten | 04-04-14 | 15:17
Ik ook niet. Zoiets kun je toch ook niet verzinnen?

Mark Smith | 04-04-14 | 15:19

atheïstisch stemvee | 04-04-14 | 15:10 | + 0 -

Blijkbaar was het niet duidelijk genoeg.

Baby Rasta | 04-04-14 | 15:19

Bij Hilversum wordt op dit moment de laatste hand gelegd aan een wildpassage over de A27 van >10 Miljoen Euro!!

Dat is moeilijk te verkroppen voor de mensen die al jaren actie voeren voor een zuidelijke aansluiting op de A27 ter verbetering van de doorstroming.

Snorry! | 04-04-14 | 15:18

In een land vol met windmolens, ga ik echt een vleermuizenbrug niet vreemd vinden.
Wat een land!

gebrokenvleugel | 04-04-14 | 15:18

@ Mark Smith 15:11

Ik zal de volgende keer aan je denken als ik weer eens onder dat maffe ding doorrijd, wist niet eens dat het een vleermuizenovervliegplaats was btw...

eerstneukendanpraten | 04-04-14 | 15:17

Volgens mij Nederland gewoon stuk, niet alleen de vleermuispassage.

WieIsDeChef | 04-04-14 | 15:17

Elisabeth2 | 04-04-14 | 15:11 | + 0 -

Long time no see. Kunnen ze dat verloren vliegtuig niet laten opsporen met dat sonargadget?

DANNY3960 | 04-04-14 | 15:15

Bedoeld met een d: ow wat erg.

Graaf van Egmont | 04-04-14 | 15:14

Elisabeth2 | 04-04-14 | 15:11
Ik denk dat je bedoeld: een sonarsysteem waar menig onderzeebootjager trots op zou zijn.

Graaf van Egmont | 04-04-14 | 15:14

Als het aan Dion Graus ligt staat elke 100m zo'n ding.

--sql error-- | 04-04-14 | 15:12

Ondertussen krijgt oma/opa in het bejaardenhuis wel een 72-uurs luier aangemeten.

IJzervreter | 04-04-14 | 15:12

Vleermuizen zijn trouwens uitgerust met een sonarsysteem waar menige onderzeeër blij mee zou zijn.

Elisabeth2 | 04-04-14 | 15:11

eerstneukendanpraten | 04-04-14 | 15:00 .
Ik moest lachen. Eerlijk is eerlijk.

Mark Smith | 04-04-14 | 15:11

@Baby Rasta | 04-04-14 | 15:07
Er staan aan beide zijden van die dingen gele borden met de waarschuwing: Pas op! Hoogtebeperking bak omlaag!
Hoe duidelijk wil je het hebben?

atheïstisch stemvee | 04-04-14 | 15:10

Fatwabuster | 04-04-14 | 15:04
Yep, ongeveer 10 km. van de vleermuisbrug..

Mark Smith | 04-04-14 | 15:10

In andere landen roeien ze deze dieren uit omdat ze Ebola veroorzaken. Honderd jaar terug werden ze aan de deur van de Hollandse boerenschuur gespijkerd om de boze geesten te weren.

Petrus de Rewa | 04-04-14 | 15:10

AbleArcher13 | 04-04-14 | 15:02
Ik doe alles op fietse..

Mark Smith | 04-04-14 | 15:09

Ik neem aan dat dit fantastische project wordt gefinancierd met belastinggeld? Laat ook maar trouwens...

Z. Uurpruim | 04-04-14 | 15:09

Vrachtwagens uitrusten met sonar voor ze weer een vleermuisportaal omver rijden.

Baby Rasta | 04-04-14 | 15:07

Valt me nog mee dat onze overijverige ambtenaren niet als oplossing de snelweg hebben weggehaald.

WillemWordtWakker | 04-04-14 | 15:06

@jan-lul-de-behanger | 04-04-14 | 14:55

Bij ons worden de padden tijdens de jaarlijkse trek nog steeds door vrijwilligers met emmertjes de rijksweg over geholpen.
Dat is toch godverdulleme een misstand tot en met. De arme beesten liggen soms een hele dag in zo'n emmer te zweten en te wachten tot ze worden overgezet.
Ik eis bij deze de aanleg van een luze roestvrijstalen paddoduct (c), met ingebouwde ampholift (c), inwendige padvriendelijke verlichting met lokvliegjes en een glijbaantje permanent bevochtigd met Chaudfontaine. Het neefje van de burgemeester is industrieel ontwerper en de wethouder van ruimelijke ordening kent nog een goede aannemer, dus dat zit wel snor.

Gootbalkoning | 04-04-14 | 15:05

@Mark Smith | 04-04-14 | 14:58

Zeg vriend... ;-) Je wilt toch niet beweren dat je huis in Noord Nederland woont...

Fatwabuster | 04-04-14 | 15:04

Ik lees net ergens dat vleermuizen de open ruimte vermijden. Er is aan de linkerkant van de weg bos en aan de rechterkant van de weg bos. Waarom zouden ze in godsnaam niet aan hun eigen kant van de weg kunnen blijven? Als ze toch de open ruimte al vermijden, waarom oversteken faciliteren? Totale zotheid dat dit bestaat.
Terecht dat het omgereden wordt. Driemaal hoezee voor de chauffeur.

Den Heerscher | 04-04-14 | 15:04

Geinig, dus iemand bedenkt zoiets en de complete gemeenteraad knikt uitbundig ja, goed idee! Even budget fixen bij de roverheid, aannemertje vinden, feestelijk openen en hoppa op naar het volgende plan: volledige, ondergrondse verlichte bewegwijzering voor de complete mollen-populatie...

de Voorzittert | 04-04-14 | 15:03

@Mark Smith | 04-04-14 | 14:58
Omrijden wordt duur nu de N33 afgesloten is, misschien kan je gaan carpoolen met Stormageddon, die woont daar ook ergens.

AbleArcher13 | 04-04-14 | 15:02

De verdubbelde N33 heet straks gewoon route 66...

eerstneukendanpraten | 04-04-14 | 15:00

Wat een gezeur. Mag van mij best wat kosten, vledermuizen zijn leuke diertjes. Waar zou dat geld anders heen zijn gegaan moet je maar denken.
Niet naar de oma van @Idontgiveafunk in ieder geval.

menzo | 04-04-14 | 15:00

Het wordt zo langzamerhand écht tijd dat we NL op marktplaats zetten....

Cynevisie | 04-04-14 | 15:00

@Graaf van Egmont | 04-04-14 | 14:57
Een beetje rustig met Kaas. Sinds zijn aanvaring met Mark is hij zijn Mojo kwijt.
Gun hem wat tijd, komt goed.

AbleArcher13 | 04-04-14 | 15:00

AbleArcher13 | 04-04-14 | 14:55

Ja, dat blijkt wel. Ze hebben hun eigen topic nu op GeenStijl.

Elisabeth2 | 04-04-14 | 14:59

@jan-lul-de-behanger | 04-04-14 | 14:55
Den Haag en Assen dus. Malloten komen dus daar vandaan, weten we dat ook weer.

AbleArcher13 | 04-04-14 | 14:58

Je kunt ze ook gewoon met een vliegenmepper uit de lucht slaan.

LibertasSimplex | 04-04-14 | 14:58

0592 | 04-04-14 | 14:47
Voor die domme Westerlingen ligt alles boven Zwolle vlak bij elkaar. Gewoon zo laten, blijven ze ook weg.

Mark Smith | 04-04-14 | 14:58

Kaas de Vies | 04-04-14 | 14:38 |
Ben jij bekend met het begrip sarcasme? Nee hè?

Graaf van Egmont | 04-04-14 | 14:57

Vleermuizen vind ik mooi. Een beetje hulp lijkt me ook niet zo'n probleem. Maar waarom zo'n uit de hand gelopen meccanodoos 6 ton moet kosten? Dat kan alleen bij de overheid. Er zullen wel weer 'bevriende relaties' gesponsored zijn.

van heinde en verre | 04-04-14 | 14:57

Was er vroeger niet een tv programma die dit soort geldverslindende nonsens aan de kaak stelde?

Fatwabuster | 04-04-14 | 14:56

@S. | 04-04-14 | 14:48
Je zult gelijk hebben. Mij verbaast inmiddels niets meer. Vleermuispassages, terwijl veel van mijn collega's herplaatst moeten worden, of een flexibel contract krijgen met minder uren vanwege de huidige bezuinigingen in de zorg. Ik val hier bijkans van mijn stoel.

Hoeveel fte handen-aan-het-bed zou je kunnen betalen met één vleermuispassage.

atheïstisch stemvee | 04-04-14 | 14:56

Hier tussen Zandvoort en Bentveld hebben ze een dierenoversteek gemaakt, ook voor zo'n prijs. Die was eerst voor de herten. Nu niet meer, want roosters enzo. Wel is die nu voor de vlinders!
Dit en de ophef over dat kinderdagverblijf: iets met rubberen tegels.

zelf_bedacht | 04-04-14 | 14:56

er is ook een eekhoornbrug over de N44 vlak voor Den Haag waar nog nooit een eekhoorn op gezien is. Dus je kijkt nergens meer van op. Het ecoduct over de A28 schijnt ook alleen door rode bosmieren gebruikt te worden.

jan-lul-de-behanger | 04-04-14 | 14:55

@Elisabeth2 | 04-04-14 | 14:52
Om zichzelf belangrijk te maken, vleermuizen zijn hele ijdele beestjes.

AbleArcher13 | 04-04-14 | 14:55

@S. | 04-04-14 | 14:48
Ik vermoed opzet. Nu moeten de vleermuizen wel door een vleermuizenduiker en willen de mollen ipv de mollentunnel ook wel mee vanwege de gezelligheid. Hand in vlerk, want beide zijn hartstikke blind.
Wat hebben die Drenten toch met blinden?

AbleArcher13 | 04-04-14 | 14:53

Zo gaat dat in ons overleg-landje. De polder-cultuur in optima forma.
Wordt er een guurrechtse maatregel genomen (weg verbreden, foei!) dan komen de milieugekkies als vliegen op de stroop af om "compensatie" te eisen.
De Stichting Vleermuis Veilig Over de Weg (SVVOW) krijgt dus haar brug, met dank aan de belastingbetaler.
Een overheid die getraineerd en gechanteerd wordt door allerhande obscure belangengroepjes, dat noemen we hier "democratie". Het buitenland lacht zich een scheur in de broek bij het lezen van dit soort berichtjes.

Gootbalkoning | 04-04-14 | 14:53

En waarom moeten vleermuizen zo nodig een snelweg oversteken?

Elisabeth2 | 04-04-14 | 14:52

Niet alleen uberzonde van het geld, ieder obstakel langs de snelweg is een tikkende tijdbom totdat er iemand een keer de berm in moet vluchten en er frontaal opklapt..

mooi geluld man | 04-04-14 | 14:52

Ach, wij hebben in Den Haag een eekhoornbrug. Kost wat, 144.000 euro, maar dan heb je ook wat, geen enkele eekhoorn heeft er ooit gebruik van gemaakt. www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/eek...

Meneer Rozenwater | 04-04-14 | 14:50

Petrus de Rewa | 04-04-14 | 14:43
Ah, dat wist ik niet. Gaat een wereld voor me open.

Elisabeth2 | 04-04-14 | 14:49

Ik hoop dat dit gewoon een echt hele slechte 1 April grap was, sluit me aan bij Funkyd.

Kasparovic | 04-04-14 | 14:49

Prachtige besteding van belastinggeld, die bejaarden gewoon een week extra in de volle poepluier laten zitten en een 'vleermuizenstuiver' op de brandstof laten en begrotingstechnisch klopt het weer.

Mooi land toch met deze prioriteiten.

Klier van Bartholin | 04-04-14 | 14:49

Van Rossem, vleermuizen zijn niet blind. Hun ogen zijn minder ontwikkeld dan die van andere diersoorten, maar ze zijn zeer zeker niet blind.

Jan Slot | 04-04-14 | 14:48

Topic klopt helaas niet helemaal. Er staan er namelijk nog meer over de N33.....
Je wilt niet weten wat er allemaal voor vleermuizen uitgegeven wordt. Er zijn projecten waarbij een half miljoen euro uitgegeven wordt aan een vleermuizenduiker van 300m lang en nu blijkt dat ze er overheen vliegen i.p.v er doorheen (zelf bij betrokken geweest). Ook hebben wij hopovers (bulten grond) moeten aanleggen en bomen moeten verplanten voor vleermuizen. Dit gaat mij te ver.

S. | 04-04-14 | 14:48

Misschien kunnen ze hem verbouwen en als eekhoorntjesbrug gaan gebruiken.

Osdorpertje | 04-04-14 | 14:48

En die dingen kosten ook nog eens €600.000, per stuk? Het is crisis mensen!
Ik word hier niet goed.

atheïstisch stemvee | 04-04-14 | 14:48

Wat is iedereen toch weer vervelend negatief. Zijn jullie aan de vrijmibo toe?

Kijk nou toch eens goed naar de foto. Zien jullie dan niet dat het combineren van de vleermuispassage met de mollentunnel die daar onderdoor loopt het hele project € 470000 goedkoper maakt? Scheelt toch weer 18% op het totaalbedrag!

Kapitein Sjaak Mus | 04-04-14 | 14:47

De criminaliteit in die regio zal wel toenemen nou batman de weg niet meer over durft.

steven paul | 04-04-14 | 14:47

Waar ligt dat wildviaduct van Natuurmonumenten ook al weer, ook briljant als de herten daar oversteken komen ze in de provincie Utrecht en worden afgeschoten, ze hebben zat herten daar.

Uw Verzekeringsadvis | 04-04-14 | 14:47

Ah ik woon in Oost-Nederland, altijd gedacht dat ik in het noorden woonde..

0592 | 04-04-14 | 14:47

die zijn bedoeld om vleermuizen (die blind zijn maar wel kunnen vliegen) over snelwegen heen te leiden (terwijl ze dus kunnen vliegen).

vleermuizen hebben ogen maar gebruiken ze nooit. daar hebben ze echolocatie voor,

kortom. dubbele verspilling van geld !

giovanni erkelens | 04-04-14 | 14:47

Ik trek het niet meer....

funkyd | 04-04-14 | 14:45

@atheïstisch stemvee | 04-04-14 | 14:39 | + 1 -

Dat was in eerste instantie ook mijn idee

cestca | 04-04-14 | 14:44

@Elisabeth2 | 04-04-14 | 14:36
Aan beide zijden hangt gaas voor fuikwerking.

Petrus de Rewa | 04-04-14 | 14:43

Helaas woon ik niet bij de A33 of de A74, dus heb ik elke dag vleermuislijkjes op mijn voorruit.

Haatgenerator | 04-04-14 | 14:43

www.centrumpp.nl/Images/Bijlage%20L-%2...
Op pagina 6 wordt uitgelegd wat een vleermuizenpassage is. Het bestaat dus echt. Het idee is dat de beschutting van een bomenrij over een weg kunstmatig doorgetrokken wordt, zodat die vleermuizen gemakkelijker de weg overgaan. Ik wist niet dat vleermuizen pleinvrees hadden.

steven paul | 04-04-14 | 14:42

"Het volledige hekwerk wordt zwart gecoat, dit zorgt ervoor dat het hekwerk in de avonduren wegvalt en het minste licht weerkaatst. Dit levert de beste geleiding voor de vleermuizen en voorkomt hinderlijke schittering
voor de weggebruiker."

Pure poezie.

Petrus de Rewa | 04-04-14 | 14:42

Niet zeiken is gewoon betaald uit de Algemene Wet Bijzondere Vleermuiskosten (AWBV)

Bertus Brulbroek | 04-04-14 | 14:42

Straks een eenhoorn brug,gemaakt van regenbogen,lolly's en diamanten,net zo nuttig als een vleermuisbrug gok ik..

fietsdeur | 04-04-14 | 14:41

Bat the fuck?!?!

Mark Smith | 04-04-14 | 14:40

@Idontgiveafunk | 04-04-14 | 14:32
En zo hoort het, aan onrendabele moeten we niet teveel tijd besteden.
*nog een portie paddekwijl en vleermuisneuzen in de pot gooit*
Ik haat smurfen!

miko | 04-04-14 | 14:40

@SharpEye | 04-04-14 | 14:37 | + 0 -
Dat klopt, nu heb je het over de Nederlanse vliermuis, de autobat, maar sinds kort is er ook een externe variant geimporteerd want dat zou de flora en fauna van ons kikkerrijklandje opvrolijken. Nu zijn alle kikkers wel op, maar toch moeten we de nieuwe kontkraagmuizen faciliteren. Te lui om te vliegen en te lui om te sonarren.

Autobats engage!

Kaas de Vies | 04-04-14 | 14:40

Vleermuispassage? Ik dacht dat daar borden aan zouden komen te hangen, wanneer die weg een keer klaar is. Iets anders kon ik werkelijk niet bedenken, maar ik ben dan ook niet zo slim.
Vleermuispassages.......

atheïstisch stemvee | 04-04-14 | 14:39

De juiste beschrijving zou moeten zijn: Klojo met vrachtwagen let niet op tijdens werkzaamheden en sloopt constructie boven de snelweg.
Is toch een stuk alledaagser zo hè?

popov | 04-04-14 | 14:39

@Idontgiveafunk | 04-04-14 | 14:32 | + 0 -
Waarom ga je niet naar je oma toe en vervang jij haar luier. Snap best wel dat het onwijs steekt dat je veel belasting betaalt enzo, en je afspraken hebt gemaakt met zorginstelling, je al genoeg betaalt en je verraden bent door van alles en nog wat.

Maar je grootmoeder drijft weg in haar eigen urine.

Ga het zelf verschonen.

Klaar.

Daarna focus je op hoe het in godesnaam kan dat zij en haar man (jouw opa) zoveel hebben betaald en er niets voor terug krijgen

Daarna focus je op hoe het in godesnaam kan dat jouw vader en jouw moeder zoveel hebben betaald en hun ouders, jouw grootouders er niets voor terugkrijgen en zij zelf ook niet.

Daarna focus je op hoe het in godesnaam kan dat jij zoveel betaalt en jouw ouders er niets voor terug krijgen, net als je grootouders.

Er is maar 1 badman en dat ben ik, maar er zijn heel veel passieve malloten zoals jij. Jij laat je grootmoeder liever in de pis zitten voor je politieke punt? Nederland is geestesziek, ik kan het weten.

Kaas de Vies | 04-04-14 | 14:38

Vleermuizen hebben een extreem krachtig en precies natuurlijk sonarsysteem. Als er een dier geen hulp nodig heeft zijn het vleermuizen wel.

SharpEye | 04-04-14 | 14:37

Wat ik dus bijna niet durf te vragen, staan er aan beide zijden ook bordjes voor de vleren met pijlen daar oversteken? Oh wacht, ze zijn blind....

Elisabeth2 | 04-04-14 | 14:36

Wat moet NL toch een paradijs zijn als je zoveel belastinggeld over hebt dat je er dit soort dingen mee kunt kopen.

James Lastig | 04-04-14 | 14:36

Lijkt wel een slechte 1April grap maar ze hebben het echt over een vleermuis brug.

Meneer-reetkever | 04-04-14 | 14:36

de idiootheid van de dierengekkies kent geen grenzen.
geld uitgeven aan de meest idiote dingen, en aan dieren waar niemand ooit een fuck om zal geven.
besteed het dan minstens aan nuttigere dingen. vleermuispassages, het zoveelste elitaire kudtprojectje.

giovanni erkelens | 04-04-14 | 14:35

Kan iemand meneer van Zwaagschoten even helpen?
Hij zit in Huize avondrood, kamer 212.
De verzorger is net langs geweest om zijn luier te verschonen en er komt om 17:00 uur pas weer iemand langs om hem te voeden.
Zijn schoondochter kwam eerst op vrijdag nog wel eens langs, maar die heeft haar auto moeten verkopen omdat ze hem niet meer kon betalen. Met het openbaar vervoer durft ze niet meer, sinds ze de vorige keer is overvallen toen ze een keer in het donker terugreisde.
Punt is eigenlijk dat de verzorger bij het verlaten van de kamer de afstandsbediening van de stoelleuning heeft gestoten, waardoor het beeld nu op sneeuw staat.
En meneer van Zwaagschoten (45 jaar bij Hoogovens gewerkt) had dit nieuws, als het straks op het middagjournaal komt, natuurlijk voor geen goud willen missen.

Cuyahoga | 04-04-14 | 14:34

Ach, we repareren het wel van de stufikorting of inhouding van onze heldhafige Syrieterroristjes.

Slome Duikelaar | 04-04-14 | 14:34

Idontgiveafunk | 04-04-14 | 14:32 |

dat is nog eens sociaal van je oma.
De mijne zit nu in Spanje , 3 maandjes overwinteren.

wannabebieber | 04-04-14 | 14:34

Aha... vroeg me altijd al af wat voor domme dingen dat waren langs die N33.

Hebben zie hier ook van die leuke camera's bij zoals die eekhoornbrug of spelen we dan met de privé van de vleermuizen?

cestca | 04-04-14 | 14:34

u kunt mij veel wijsmaken, maar deze 1-april-met-verlengsnoer is wel erg makkelijk

(Behind)Doors | 04-04-14 | 14:33

Kan niet iemand roepen dat het kunst is? Dan is het opeens niet meer heel erg.

Godsammekraken | 04-04-14 | 14:33

Wegenwiki nu al stuk :(

oxigan | 04-04-14 | 14:33

Mijn oma zit graag heel de dag in dezelfde luier met d'r pyjama aan, heeft ze er wel voor over als die vleermuisjes veilig over kunnen steken.

Idontgiveafunk | 04-04-14 | 14:32

Maar die bloedzuigers van de politie staan wél gewoon te flitsen langs de kant van de weg.

AbleArcher13 | 04-04-14 | 14:32

Ik vraag me af wanneer de laatste het licht uitdoet?

DANNY3960 | 04-04-14 | 14:32

Vleermuis: "Ik had liever gewoon het geld gekregen".

Godsammekraken | 04-04-14 | 14:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken