Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Checklist: in welke polderjihad-stad woont u?

khalidzegtweeswaakzaam.jpgGoedemorgen. Amsterdam, Den Haag en Almere zijn aangewezen als 'jihadsteden' door het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Dat zijn drie bevestigde namen in een lijstje van 9 dat Algemeen Dagblad op basis van SIGINT bij het departement van Opstelten losweekte. Rotterdam, Delft, Zoetermeer, Gouda, Arnhem en Zeist worden ook genoemd, maar niet bevestigd. Om de tien vol te maken, gokken we er zelf als reservegetal Leiden nog bij, het durp waar Maiwand de Thuisblijver studeert en regelmatig congregeert met zijn vlasbaardvriendjes. In die steden zijn in totaal 'vijfduizend professionals onder wie docenten en agenten getraind in het herkennen van radicalisering', heeft AD gelezen in vertrouwelijke stukken die uit de Staatsarchieven gelicht zijn. Wat het kost (?), dat staat er niet bij, maar deze 'verscherping' heeft sinds maart 2013 dertien versnipperde paspoorten (en 1 verbrande), enkele tientallen gestopte uitkeringen plus vier bevroren tegoeden 'opgeleverd'. Geen idee hoe het bevriezen van tegoeden een medicijn is tegen koppensnellende killers als Khalid de Koppensneller uit Almere of wat die tikkende kortsluitinkjes allemaal uitvreten in Syrië e.o., maar het klinkt heel daadkrachtig. Aan het einde van het artikel nog een waarschuwing in de categorie 'Vuile bom in Utrecht Centraal zou ramp zijn': "Het rapport 'Aanpak Gewelddadig Extremisme' beschrijft dat de impact van een extremistische actie op de samenleving zeer groot kan zijn." Kortom. Pas in de tien genoemde steden goed op en rij geen jongemannen in jurk aan. Voor je 't weet klappen ze uit elkaar en dan zijn vijfduizend professionals alsnog te weinig om de troep op te ruimen.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Thor-netwerk | 03-04-14 | 18:18

Zojuist gelezen dat Khalid de koppensneller 20 jaar Nederland niet in mag. 20 jaar maar?

Billy Bob | 03-04-14 | 18:06

Na het ontploffen van de vuile bom op Rotterdam CS, komt er een special van Pauwel & Wauwel over het onderwerp of we de ondeugdjes niet wat eerder een stageplaats hadden moeten aanbieden.

one-ten | 03-04-14 | 17:31

Ach, bij de tienduizenste aangifte tegen Wilders krijgen de jihadstrijders toch een vrijgeleide van de pvdarab? Zou me niet verbazen

G. Raayer | 03-04-14 | 15:14

-weggejorist-

heeschenaar | 03-04-14 | 15:02

Den Haag en Almere? Dat kan bijna geen toeval zijn.

Mr Dixit | 03-04-14 | 13:37

Het wordt tijd dat er eens een gigantisch blusvliegtuig wordt ingezet tegen deze islamitische hooibroei, dat in één klap een einde maakt aan dit stompzinnige, post-puberale macho-gedoe.

De ongezonde stank ervan hangt in al onze steden en is onverdraaglijk geworden.

Ik koop de grootste rood-wit-blauwe vlag die ik kan krijgen en hang die uit mijn raam, als de laatste radicale moslim, desnoods op een gejatte fiets, dit land hals over kop verlaat.

Al eens het effect gezien op een monumentale, eeuwenoude krachtige boom als je een emmertje zoutzuur over zijn wortelsysteem giet?
Dat is precies wat de islam doet met westerse samenlevingen. En met de westerse beschaving.

Hoe moeilijk is dat toch, om dat in te zien??

Peter Emile | 03-04-14 | 13:14

geweldig die multi culti in ons land kost maar 7,2 miljard p/j volgens Elsevier komen af en toe wat euro,s bij zoals nu 5000 man om dat geweldige systeem van terug kerende haatbaarden in de gaten te houden.
zijn er ook nog mensen die beweren dat Belgen dom zijn.
Waren ze hier maar zo dom.

yes | 03-04-14 | 12:02

Zodra de lekkertjes van Assad onze lekkertjes met Russische en Iraanse hulp hebben verslagen, komen onze kansenparels met hangende pootjes terug de Turkse grens over, om zich een week later hier te lande aan het gemeenteloket te melden voor het hervatten van hun uitkering( indien en voorzover die niet doodleuk al die tijd is doorbetaald...)
-
... En wij zullen de zieletjes ontvangen met centjes van ons allemaal, een nieuw paspoort, een appartementje, psychische begeleiding, bijzondere bijstand voor de inrichting, hulp bij studie of het vinden van een baan en hulp bij het vinden van een ' passende' bruid.
-
Let op: wij hebben er geen ander antwoord op dan rustig houden met belastinggeld.

bisbisbis | 03-04-14 | 11:52

@ vraagstaart @ 09:32:
-
Nog even afgezien van het soms langdurig verblijf in strafinrichtingen in afwachting van een proces in het kader van de zgn. ' speciale rechtspraak' ....

bisbisbis | 03-04-14 | 11:44

Thoth: ik dacht dat "Mein Kampf" al verboden was in Nederland??

thepinkpainter | 03-04-14 | 11:43

Kortom: we moeten met zijn allen absoluut meer drones en spionage in Nederland willen. Dat is werkelijk waar de enige oplossing voor dit probleem, menen enge partijen als D66 en VVD. PvdA zal als gebruikelijk wel weer meer, meer, meer geld uit willen geven.

Ares | 03-04-14 | 11:37

Ik word hier zo moe van. Ik ben er voor dat de koran moet verboden worden in Nederland. Het is een nazi-literatuur. Voor de rest, geen moskee meer. En alle mensen die uit het Midden-Oosten, etc. komen, de criminelen eruit zetten en voor de rest, een vrijwillige remigratie. Het is niet anders.

Thoth | 03-04-14 | 11:37

Zouden er al jihadmeisjes van 17 met kind en strijder erbij teruggekomen zijn uit Syrië? Want de strijder kunnen ze eventueel meenemen? Wordt dit huwelijk erkend?

lienke | 03-04-14 | 11:32

Johan de Witt is allang dood. En zijn jongens ook.

Petrus Poortwachter | 03-04-14 | 11:21

Een aanpassing aan de grondwet: vrijheid van religie zou mooi zijn; dwz wanneer religie integratie verhinderd moet de religie verboden worden, of niet langer als religie erkent worden (bijvoorbeeld als totaal ideologie of sekte) hiermee behoud je de vrijheid van religie terwijl het zijn doel houdt: dwz. het kan dan alleen nog maar als hobby gedaan worden en niet langer in groepsverband of gebouw. Wat is daar racistisch aan? Niets!

mooi geluld man | 03-04-14 | 11:11

Enige oplossing is om te infiltreren in partijen zoals de pvda, d'66 en cda. Als we met genoeg zijn en zetels hebben kunnen we wetsvoorstellen tegen gaan houden. Het stoppen van deze partijen lukt alleen als we het van binnen uit doen. Dat hebben allochtonen goed gezien. Eerst mee praten en op vetkiesbare plekken komen en dan achterlijke zaken gaan afdwingen.

Daffs | 03-04-14 | 11:10

@Ars Vivendi | 03-04-14 | 11:07
Oeps, verkeerde topic.
Sorry.

Ars Vivendi | 03-04-14 | 11:10

Dat die koppensneller nog vrij rondloopt verbaasd me het meest, preventief ruimen de enige oplossing.

Billy Bob | 03-04-14 | 11:08

'militaire masturbeermatrozen'
Ik moest lachen.

Ars Vivendi | 03-04-14 | 11:07

Nee, de PVDA heeft het gewoon nog niet goed uitgelegd...

Petrus Poortwachter | 03-04-14 | 11:07

"Jihadstrijders die terugkeren van de bloedige strijd in Syrië, worden in Nederland intensief gevolgd."
Hoezo? Waarom zijn die gasten weer binnen gelaten?
Oja.... tis hier Nederland.
Daar gaan we polletiekcorrect om met dit soort tuig.
Hebben ze al een huis? Een uitkering voor oorlogsslachtoffers? Psychische hulp?
Manmanman.... wat zijn we hier diep gezonken.
Hans Jansen krijgt mijn stem.
Ik wil mijn land terug!

Schietmijmaarlek | 03-04-14 | 11:04

Je verwacht het niet van booslims he!?

nukkie | 03-04-14 | 10:59

Tuinverlichting | 03-04-14 | 09:44 Bedankt dat je dit nog even onder de aandacht brengt . Conclusie , er is weinig tot niet verandert in de benadering en bejegening van verslaggeversland. Niets van geleerd en nog steeds een linker oogklep op.

ja,diedus! | 03-04-14 | 10:58

Ah mooi, nu hebben ze een goede reden om drones in te zetten om ons allemaal te bespioneren!

niels247 | 03-04-14 | 10:57

Van Rossem: Moet het niet zijn "verbrandde" bij de paspoorten? Het is fijn een taalnazi te zijn.
TheseDays00 | 03-04-14 | 09:46 | + -9 -

Nee, want tegenwoordig deelwoord.

nikolaos | 03-04-14 | 10:54

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 03-04-14 | 10:52

Zijn we wel goed voorbereid op een aanslag ?
Al een demonstratie verbod voor de nabestaanden van de slachtoffers en topadvocaten voor de daders geregeld ?

nemeton | 03-04-14 | 10:51

@moonshiner3519 | 03-04-14 | 10:37
Een man met een roze doekje en een jurk.
Als het niet zo beangstigend was zou ik er om kunnen lachen.
Kunnen dit soort types niet gewoon oppleuren naar Islamitistan?

Ars Vivendi | 03-04-14 | 10:50

moonshiner: waarom moet het woord BOM in de omschrijving? wel passend: er is een bomgevaar in Nederland omdat er iemand weer eens ergens iets verkeerd heeft gezegd!!

thepinkpainter | 03-04-14 | 10:49

Illegale kinderen zetten we uit maar deze druiloren zijn nog altijd van harte welkom in Nederland. Wat een verkankerd ziek land is dit toch....

Ales | 03-04-14 | 10:49

Zolang ik dit soort gasten op een bomvol(pun intended) Amsterdam Centraal vrolijk langs een stel agenten zie lopen zonder op zn minst aangesproken te worden, heb ik weinig vertrouwen in hoe waterdicht deze aanpak is.
i61.tinypic.com/260y0yd.jpg

moonshiner3519 | 03-04-14 | 10:40

Bedankt ; den uyl , halsema , rosemuller, ter beek , kok ,
Melkert , samsom , dijkstal , wallage , pronk , sap ,
Cohen , van agt , bedankt voor het toelaten , wegkijken en ontkennen , bedankt voor het naar de kloten helpen van dit ooit zo mooie land .

De partizaan | 03-04-14 | 10:39

@Kapitein Sjaak Mus | 03-04-14 | 10:24
"U vergeet de chemtrails, het gefluorideerde drinkwater en de vaccinatieprogramma's in uw betoog".
Dat zijn dwaalsporen speciaal opgezet om u van de werkelijke gang van zaken af te leiden. Althans zo zou het best wel eens kunnen zijn. maar wellicht is het alleen maar een toevallige samenloop van omstandigheden waardoor mijn betoog over deze retorische situatie gelijkenissen vertoont met wat er in de werkelijkheid lijkt te gebeuren.
"Any similarity with fictitious events or characters was purely coincidental?

ecologiste | 03-04-14 | 10:38

Zolang ik dit soort gasten op een bomvol(pun intended) Amsterdam Centraal vrolijk langs een stel agenten zie lopen zonder op zn minst aangesproken te worden, heb ik weinig vertrouwen in hoe waterdicht deze aanpak is.
i61.tinypic.com/260y0yd.jpg

moonshiner3519 | 03-04-14 | 10:37

kaplaarzenverkoper | 03-04-14 | 10:26
dan moet je de kwaliteit van een ambtenaar definiëren:

de mijne is: dat zijn mensen die op hun 22e zich ernstig zorgen maken over hun pensioenregeling als ze 60 jaar zijn...

duitse herder | 03-04-14 | 10:33

necrosis | 03-04-14 | 09:40 | + 0 -
Eerst moet er iets gebeuren, dan gaan we dat onderzoeken, daarna discussieren of we iets moeten doen, tenslotte laten we het zoals het was. Tot slot zeggen dat we resoluut ingegrepen hebben.

Iwmac | 03-04-14 | 10:30

Onze overheid stigmatiseert een groep paintballende vakantiegangers enkel en alleen omdat ze islamiet zijn. Waar kan ik massaal aangifte doen? #pot-ketel

Die jihadisten begaan misdaden en er wordt terecht wat aan gedaan. Waarom zijn sommige (nou, zeg maar veel) misdadigers hiervan vrijgesteld? Omdat ze de misdaden in ons eigen land begaan? Dat zou het summum van wegkijken zijn.

goedverstaander | 03-04-14 | 10:28

waarom vertrouw ik de overheid in deze ook niet? is het mijn verknipte maatschappijbeeld, of is er in Nederland structureel iets heel erg fout?
in de politiek en de linkse media wordt er werkelijk alles aan gedaan om wilders te laten bungelen.
waarom treedt de Nederlandse overheid niet zo voortvarend op tegen het echte gevaar voor onze democratie?
vijfduizend man waarvan minstens de helft zal bestaan uit incapabele weg kijkers uit d666 of eng linkse hoek en de andere helft waarschijnlijk te dom is om te poepen.
het lijkt er steeds meer op dat de overheid, geholpen door de media ons land verkwanselt aan de islam.
kleine stapjes...
een burgeroorlog in Nederland komt eng dichtbij. wie had dat ooit kunnen bedenken?

kaplaarzenverkoper | 03-04-14 | 10:26

@ ecologiste | 03-04-14 | 10:18 |
U vergeet de chemtrails, het gefluorideerde drinkwater en de vaccinatieprogramma's in uw betoog.

Kapitein Sjaak Mus | 03-04-14 | 10:24

"Volgens de notities zijn in Nederland naar schatting 'enkele honderden' aanhangers van de jihad". Het staat er echt. Wellicht een kleine onderschatting?

de visser | 03-04-14 | 10:22

thepinkpainter | 03-04-14 | 10:19 | + 0 -

Idd , wie zijn hier nu de racisten.

Eurotokkie | 03-04-14 | 10:22

De staten worden financieel leeggetrokken en sociaal gemolesteerd zodat alleen nog individuen overblijven en de sociale cohesie nul is. De jihadpoldersteden zijn onderdeel van deze operatie. Het resultaat zal zijn dat dan de multinationals en de grote banken de staten in hun macht hebben. Maar wacht even dat is nu al zo...... Toch moeten we nog verder worden leegetrokken want het grootkapitaal wil meer en meer. Daar zullen de vetbetaalde lakeien in Brussel en Den Haag dan wel voor zorgen. En wanneer de polderjihaadsteden niet meer nodig zijn zullen de jihadisten in de private gevangenissen verdwijnen waar Arnold Grunberg het over had. Die gevangenissen zijn dan van de banken. U gaat direct naar de gevangenis en niet langs af. Het huidige wereldwijde monopolyspel wordt niet alleen met huizen gespeeld maar ook met cultuurdestructie en andere isolatie van mensen tot zielloze consumenten. De intensieve menshouderij gaat die kant op. De Rabobank zag dat het goed was...

ecologiste | 03-04-14 | 10:18

Voeg Helmond ook maar toe.
Dit hele land gaat naar de klote.

wakkere_nederlander | 03-04-14 | 10:16

Nou bij deze les 1 in hoe vind ik een jihadist?
Antw: loop een moskee binnen en gooi een hand confetti in het rond en kijk waar het landt.
Succes verzekerd!

The Kwisatz | 03-04-14 | 10:16

Eurotokkie | 03-04-14 | 09:37 |

Ja, Zuilen was en is nog steeds rucque, maar Leidsche Rijn gaat ook hard achteruit.

malang | 03-04-14 | 10:14

rode peper | 03-04-14 | 09:37 |
Totdat je in Leiden-Slaaghwijk, of omgeving Boshuizerkade komt, dan weet je niet wat je ziet.

malang | 03-04-14 | 10:13

Elke keer weer dat opgestoken vingertje in het virtuele sterretje van de profeet (Moge Allah's vrede en genade met hem zijn). Vandaar de poepbacterie in vele broodjes kebab. Maar dit uiteraard geheel terzijde en niks toevoegende aan de discussie...

D.Werg | 03-04-14 | 10:10

Ach geef ze anders een stageplek dan is het probleem opgelost , want omdat ze geen werk hebben worden ze
radicaal , echt.

Eurotokkie | 03-04-14 | 10:07

Herkennen van radicalisering, hoe moeilijk kan dat zijn? Vlasbaardje, jurk, sandalen, dan weet ik genoeg: geradicaliseerd.
En totaal onaangepast (want zo vind je natuurlijk nooit een baan!) dus opgesodemieterd!

VanBukkem | 03-04-14 | 10:07

Fijn man, natuurlijk geloof ik er niets van als er geroepen wordt dat er "aangepakt" wordt. Of dat er zelfs uitkeringen stoppen.
Afgelopen weken nog zag ik grote menigten jihadisten en sympathisanten van de jihad openlijk door de Nederlandse straten paraderen om aangifte te doen tegen het een of ander.
De enige agenten in beeld bogen als knipmessen en gedroegen zich gedienstig.

Jan Passant mk2 | 03-04-14 | 10:06

Mijn hemel, we worden massaal getraind om radicalisering te 'herkennen'. En dan? Een soort 'meldpunt radicalisering'? Je ziet hier hoe we met de handen in het haar zitten als het om radicalisering gaat. We hebben de mond vol over stiigmatisering, demonisering, haatzaaierij, racisme, fascisme in de brede maatschappelijke discussie, want we willen nu eenmaal niet te snel op tenen trappen, tenen die met de dag langer en gevoeliger worden. Dus verschuiven we diezelfde stigmatisering maar helemaal naar het eind van de lange, ;lange keten van oorzaak en gevolg en noemen het dan 'herkennen'.
Zo komen we er wel. We laten die radicaliseringstendensen ongemoeid, lopen in een wijde boog om de eigenlijke problematie heen, en gaan, als het al veel te laat is, de geradicaliseerden 'herkennen'.
En dan?

Schoorsteenveger | 03-04-14 | 10:05

Zijn we nu in staat van oorlog met de jihad? En wat is de rol van de burger hierin? Ik heb namelijk niet zoveel vertrouwen in deze zogenaamde vijfduizend professionals.

robinhoed | 03-04-14 | 10:04

Triest, intriest dat dit.
Dat er vijfduizend professionals onder wie docenten en agenten getraind zijn in het herkennen van radicalisering.
Wie zijn er nu gek?
En, erger, wat gebeurt er met zo'n geradicaliseerde baard? Zetten we die uit? Geven we die halal voedsel in de gevangenis, geven we hem met plezier een uitkering voor de rest van zijn miserabele leven?
Laat de Nederlandse bevolking maar bloeden voor dit soort idioten, des te sneller barst de bom.

Ommezwaai | 03-04-14 | 10:00

@ LangeTijdGeleden | 03-04-14 | 09:36 | + 4 -
Wanneer ben jij voor het laatst over de Prins Bernardlaan gereden? Daar staat al een flinke, aan de Minaretstraat (!). Ja, elke straatnaam kan. Moskee noemen ze het Cultureel centrum tot ze ons wegen.

TheseDays00 | 03-04-14 | 09:59

Het zijn allemaal onvolgroeide adolescenten die we niet moeten straffen, maar verwennen met hoge uitkeringen en stageplaatsen.http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/natte_droom_advocatuur_adolesc.html

BroodenSpelen | 03-04-14 | 09:58

@Eurotokkie | 03-04-14 | 09:45
Het is jammer dat 'de politiek' in Nederland geen commercieel bedrijf is, het kan namelijk een stuk beter tegen aanzienlijk lagere kosten.
En zolang politici zelf de negatieve gevolgen van hun beleid niet voelen, zal er niets veranderen....

necrosis | 03-04-14 | 09:57

voor je eigen veiligheid en die van je gezin... emigreer uit Nederland.

duitse herder | 03-04-14 | 09:57

In plaats van 5.000 mensen opleiden kun je ze ook hun paspoort afnemen.

Gewinflipt | 03-04-14 | 09:55

Ja dat krijg je ervan als je in sprookjes gelooft.

Willemdewilde | 03-04-14 | 09:55

Laat die foto van Khalid de Koppensneller met zijn full house aan de voltallige PvdA- VVD- en D66 fractie zien en er zullen er misschien 2 of drie zijn die denken dat meneer kans maakt om te radicaliseren, de rest ziet het niet, wil het niet zien of lult er gewoon omheen.

Cuyahoga | 03-04-14 | 09:53

ecologiste | 03-04-14 | 09:47 | + 0 -

In sommige wijken kom je niet meer binnen zonder Marokkaans paspoort.

Eurotokkie | 03-04-14 | 09:53

@pica:
Khalid and the orifice tickler.

Fratello | 03-04-14 | 09:52

Ik denk eerder dat de meetresultaten van al dat 'herkennen' gebruikt gaan worden om te bepalen waar de islamisering/radicalisering niet vlotjes genoeg gaat. De verborgen agenda van de boven ons gestelden is toch wel duidelijk, toch?

sokkenpluisje | 03-04-14 | 09:51

Kan iemand even die 'vertrouwelijke stukken' (AD) van het NCTV even opduiken? Kunnen we verder zelf onze conclusies trekken.

NulKommaNul | 03-04-14 | 09:49

En het maar raar vinden waarom de gewone werkende Nederlander in Den Haag op de PVV stemt

vinzDH | 03-04-14 | 09:49

Vogelaarwijken, Krachtwijken, Jihadpoldersteden, next?

ecologiste | 03-04-14 | 09:47

Van Rossem: Moet het niet zijn "verbrandde" bij de paspoorten? Het is fijn een taalnazi te zijn.

TheseDays00 | 03-04-14 | 09:46

necrosis | 03-04-14 | 09:40 | + 0 -
Je weet , in Nederland moet er eerst wat gebeuren voordat ze ingrijpen, het is dus wachten op een aanslag .

Eurotokkie | 03-04-14 | 09:45

DeSjaak1000 | 03-04-14 | 09:41

U bent overduidelijk de sjaak!

FrankVeer | 03-04-14 | 09:45

Als je deze aflevering van het Zwarte Schaap bekijkt, met Hans Janmaat als zwart schaap, en dan vooral de reacties van de witte schapen en de intervieuwster, dan snap je dat het een natuurlijk gevolg is dat er nu overal Jihadistensteden zijn.

m.youtube.com/watch?v=5Jw54jZW9lE

Tuinverlichting | 03-04-14 | 09:44

Waar de 1 een bedreiging ziet ziet zoals gewoonlijk links hier weer een manier om geld te verdienen, training geven voor herkennen van radicalisering a 40K pp, workshopje hier, cursusje daar. Maar vooral niets doen om het probleem om te lossen want dan draai je je eigen geldkraan dicht.

Idontgiveafunk | 03-04-14 | 09:43

Ik heb zojuist mijn vingerafdrukken gegeven (paspoort), mijn telefoon wordt getapt, mijn internetgedrag wordt gemonitord en opgeslagen, mijn digitale TV wordt opgeslagen (ja, wat ik kijk), mijn bank (ING) houdt bij wat ik koop, mijn gsm vertelt de Roverheid waar ik ben, camera's in de stad en snelweg doen de rest.
Kortom: ik waan mij volledig veilig!!!

DeSjaak1000 | 03-04-14 | 09:41

Fijn dat we hier met zijn allen zo op zitten te wachten. Welk één verrijking voor onze maatschappij!? NOT!!! :-(

stadsknurft | 03-04-14 | 09:41

Als die lui zo goed zijn in het herkennen van radicalisering, waarom DOEN ze er dan niets tegen?

necrosis | 03-04-14 | 09:40

Als Wilders zegt dat hij minder jihadisten wil zal het Goede Volk dus binnenkort met leuke t-shirts met daarop "ik ben jihadist" lopen?
En selfies natuurlijk, met het Nederlandse paspoort in de ene hand en een staaf dynamiet in de andere hand. Met een trotse Spekman of van der Laan op de achtergrond.

spanarchist | 03-04-14 | 09:39

Hier in Deurne geen last van de 150 Marokkaanse inwoners. En die Jihadistische bezoekers uit andere steden (Eindhoven) en landen (Italië) dalen plots in een schrikbarend tempo.

Von Matterhorn | 03-04-14 | 09:38

-weggejorist-

roman7751 | 03-04-14 | 09:37

Hoeveel daarvan zijn van Marokkaanse origine?Of mogen we dat probleem niet aansnijden omdat dit soort statistiekjes racistisch zijn?

Fopspeen | 03-04-14 | 09:37

Ik denk eerder aan Utrecht en Nieuwegein dan aan Leiden. Het aantal hoofddoekjes hier op straat valt eigenlijk best wel mee

rode peper | 03-04-14 | 09:37

Godsammekraken | 03-04-14 | 09:31 | + 0 -
Er zijn nog maar een paar wijken in Utrecht die bewoonbaar zijn, Leidsche Rijn gaat trouwens ook hard achteruit , allemaal te danken aan de Heer Spekman .
Ik heb het wel te doen met mensen die Zuilen zijn ontvlucht en nu in Leidsche Rijn , ze zijn van de
Hel naar een andere Hel verhuist.

Eurotokkie | 03-04-14 | 09:37

*Trainingsbureau voor herkennen van radicalisering opstarten doet*

Idontgiveafunk | 03-04-14 | 09:37

Take your extremism and shove it up your ass!

Nacho_Vidal | 03-04-14 | 09:36

Ze kunnen beter een lijst maken van niet-jihadgemeenten, die is veel korter.

Professor Superhirn | 03-04-14 | 09:36

Soms heb ik het gevoel dat men in België toch beter in de gaten heeft wat er aan de hand is en daar maatregelen aan verbindt.

Hier, 46 islamisten worden vervolgd: www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/a...

vraagstaart | 03-04-14 | 09:36

Haarlem (nog) niet op de lijst.

Maar met de huidige D66 'aan de macht' (want PvdA coup) zal het niet lang duren voordat er hier ook een mega moskee wordt gebouwd op staatssubsidie.

Nog even voor de grap gekeken naar de huizenprijzen in Jihad wijkjes. Om te gieren (of te huilen), geen wonder dat die mensen bij elkaar (kunnen) gaan wonen. Studenten kunnen dat zelfs betalen.

LangeTijdGeleden | 03-04-14 | 09:36

Eindelijk wordt het eens vermeld in het nieuws! Misschien dat al die d'666 stemmers eens de link leggen waarom Wilders Minder riep? En dat dat niet zomaar geroepen wordt?

Tuinverlichting | 03-04-14 | 09:36

Ik weet niet of ik een een jihadstad woon, maar er staat op het stadsplein een heel groot houten paard op wielen dat een tijdje terug door mensen met rode jasjes en rode rozen naar binnen is gesleurd.

Professor Superhirn | 03-04-14 | 09:35

Ik ben bang dat het niveau van de getrainde experts het grootste gevaar is

das_Freudenmädchen | 03-04-14 | 09:35

'Vuile bom in Utrecht Centraal zou ramp zijn'

Staat tegenover dat ik wel een aantal bombardementen weet te verzinnen die bijzonder gunstig kunnen uitpakken.

Godsammekraken | 03-04-14 | 09:35

Goed dat ze erboven op zitten. In elk geval komt thee drinken niet als beleid voor

ole guapa | 03-04-14 | 09:34

vraagstaart | 03-04-14 | 09:32

Maar die kregen volgens mij automatisch een Duits passpoort?

Von Pikkenstein | 03-04-14 | 09:34

We zijn toch allemaal jihadisten?

eerstneukendanpraten | 03-04-14 | 09:33

".. herkennen van radicalisering.."

Leuk hoor dat "herkennen" maar wat gaat eraan gebeuren? Keihard voorlichten?

Godsammekraken | 03-04-14 | 09:33

Niets aan de hand, doorlopen mensen. Allemaal geïsoleerde incidentjes. Toch?

yamahaha | 03-04-14 | 09:33

Radicalisering: wordt het niet eens tijd voor een radicale oplossing?

Zoals het afnemen van Nederlands paspoort, wat wèl kon bij autochtone Nederlanders die bij de SS gingen?

vraagstaart | 03-04-14 | 09:32

In de parel van het Zuiden: Helmond!

Von Pikkenstein | 03-04-14 | 09:32

Utrecht is opgegeven en behoort inmiddels tot de Ummah concludeer ik hieruit?

Godsammekraken | 03-04-14 | 09:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken