Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TRAILER: Euromania, docu over rot in de Eurocratie

Er komen Europese Verkiezingen aan en u weet verdomd weinig over de EU. Ja, dat het een stinkend zootje eigenpijpers & zelfverrijkers is die hun persoonlijke wanen en idealen als onomstotelijke waarheden proberen te verkopen. Referentie in casus: Verfopstadt, Guy. In de media hoort u alleen wat de propagandisten van de NPO & de couranten willen dat u hoort over de EU: vrede, welvaart, export, yada yada yada. Niks over de corruptie, het graaien, het nepotisme, de monetaire-, politieke- en bankenunies waarmee 'ze' de nationale soevereiniteit willen afpakken, of hoe diep euroblauwe sokpopjes à la Chris Ostendorf (NPO) in het Brusselse fêteerfeestje zitten. U moest er goedverdoeme zélf de knaken voor ophoesten om een kritisch weerwoord te krijgen. Maar dan heb je ook wat: Eruomania, van Peter Vlemmix (bekend van privacy-kraker Panopticon). En wij hebben de trailer. Ons - gratis - advies voor 22 mei: Kijk die docu. En blijf thuis.

Reaguursels

Inloggen

@Durereaguurder | 03-04-14 | 11:29
Kort antwoord: Nee. Waard is de mens dat niet, maar desondanks zal de mensheid zichzelf wel gaan redden, want daar is de soort namelijk wel heel goed in. Niet alleen aanpassen aan de omstandigheden, maar ook de omstandigheden aanpassen aan zichzelf. Dat is de enige positieve eigenschap die wij als diersoort hebben.

Stormageddon | 03-04-14 | 14:31

Wist u dat u als Europese belastingbetaler hebt meebetaald aan het mausoleum van ... Yasser Arafat?
#
"Das Grab Arafats im Inneren des Mausoleums, bewacht von zwei Sicherheitskräften der palästinensischen Ehrengarde. Das Mausoleum wurde teilweise auch mit EU-Geldern mitfinanziert."
de.wikipedia.org/wiki/Jassir_Arafat
"Jetzt hat die Autonomiebehörde beschlossen, neben seinem mehrfach umgestalteten Mausoleum für 1,2 Millionen Euro ein Museum zu errichten, finanziert durch Steuergelder der EU"
www.n-tv.de/politik/politik_kommentare...

milky bar | 03-04-14 | 13:21

Ja ik blijf ook thuis hoor,want ik ga niet op iets stemmen wat er helemaal niet had moeten zijn.De enige waarop ik wel zou willen stemmen is die Engelse Farrel,maar ja die wil het zooitje ook liquideren.

Dolphi | 03-04-14 | 12:30

@Stormageddon

Genoten van uw scherpe comments, bedankt. De filosofische vraag die ik al eerder stelde daarom ook voor u; Is de mens eigenlijk wel het redden waard?

Durereaguurder | 03-04-14 | 11:29

Bij de Europese Verkiezingen gaat het maar om 1 vraag..
Meer of minder Europa?
-
Ik zeg minder Europa. Kies een partij naar je voorkeur, als het maar een partij is die minder Europa wil.
-
En zorg ervoor dat elke stem tegen de EU geteld gaat worden.

GeefDeWaarheidNKans | 03-04-14 | 11:03

Russells Teapot | 03-04-14 | 10:00
Russells, ik zal er nog eens over denken. Het duurt nog wel ff tot 22 mei

sterke koffie | 03-04-14 | 10:56

@Plap | 02-04-14 | 21:39 |

Bedankt voor het linkje, die stuur ik even naar de naïeve lieve mensen in mijn familie.

Over dat 20 jaar vooruit kijken, stel we zijn allemaal ziek, zwak en misselijk van hun zogenaamd gezonde eten, waar we stiekem expres ziek door worden gemaakt zodat ze daarna hun vooraf gepatenteerde "medicijn" kunnen verkopen*.

Hoe lang kan je een kale kip blijven plukken? Vraag ik me dan altijd af. Dus de middenklasse is weg, kapot gemaakt, terwijl zij zoveel geld hebben dat zelfs hun digitale rekeningen beginnen te kraken. Elke dag de beste kaviaar tussen de tieten van 49 hoeren slurpen, terwijl ze zwemen in de don perion en een levende dolfijn als asbak gebruiken voor de fun. Wat gebeurd er dan?

Opties:

1. Opstand (probleem: wij zijn ziek, zwak en misselijk, plus privacy bestaat niet meer, iedereen die een bijv. post als deze plaatst zit al in de database en is of al opgeruimd, of een slaaf. Alleen de gutmensch is nog over en die zijn super bang gemaakt. Er is ook geen leger meer die kan overlopen, alles zijn drones etc. geworden).

2. Wij hebben de elite niks meer te bieden, wat doe je als je de totale macht heb over de planeet? Ze roeien ons uit. (NWO depopulation plan)

3. We richten een nieuw systeem op voordat het te laat is, gebaseerd op dezelfde slimme tactieken, maar dit keer met een humaner standpunt, waarbij de mens niet uitgebuit wordt. Hierbij moet ook de opvoeding anders, niet ikke, ikke, ikke, maar wij, samen etc. (probleem: uiteindelijk groeit er bij nieuwe macht toch weer een gevaar voor corruptie uit en beginnen we weer opnieuw).

Alle drie kut.

Maar de echte vraag is moet de mens wel gered worden? Verdienen wij het eigenlijk wel, is de mens nu zon mooi wezen als soort? Of kijkt er ooit het volgende terug naar ons in een museum en zien ze een parasitisch, dom, egoïstisch wezen, wat ooit als een SOA deze planeet zat te verzieken?

*Ik zou er bijna gelovig van worden, in de hoop dat hun zielen branden in de hel.

Durereaguurder | 03-04-14 | 10:21

@sterke koffie | 03-04-14 | 00:50
Nee, je legitimeert alleen het beleid waar de door jouw gekozen volksvertegenwoordigers voor stemmen. En als je op een eurokritische partij stemt, legitimeer je dus geen enkele maatregel die meer bevoegdheid aan Europa geeft, want die partij zal daar tegen stemmen.

Die "EU-kliek" haalt haar recht van spreken niet uit jouw stem, maar uit de stemmen van degenen die op eurofiele partijen stemmen.

En als er echt geen fatsoenlijke partij te vinden is, kun je nog altijd blanco stemmen, waarmee je aangeeft het systeem als geheel af te keuren.

Russells Teapot | 03-04-14 | 10:00

Las hier nog ergens de opmerking dat onze politici graag kiezen voor een carriere in de EU. Dat is niet zo raar als je daar meer kunt verdienen. Laten we onze politici hier eerst maar eens beter gaan betalen en die achterlijke Balkenendenorm afschaffen.

sterke koffie | 03-04-14 | 09:58

oohja nog even massaal die NL stickers bestellen voor over dat lelijke EU symbool van mijn kentekenplaten!

Dutchmen32 | 03-04-14 | 09:16

Niet stemmen is het slechtste wat je kunt doen. Dan weet je tenminste zeker dat het gewoon verder gaat zoals het nu doet.
Ga in godsnaam stemmen en stem op een eurosceptische partij. Voor nederland: CU, PvdD, PVV, SGP en SP. Misschien geen van allen partijen waar je bij de tweede kamer verkiezingen op zou stemmen, maar dat boeit hier niet. Het gaat om het signaal dat er meer mensen zijn die het er niet mee eens zijn.

Dus, ga stemmen!

Barry Hay | 03-04-14 | 08:56

Ben het alleen niet eens met het advies om op 22 mei niet te gaan stemmen, er zijn wel degelijk euro-sceptische keuzes mogelijk. PVV, Artikel 50, Libertarische Partij en in mindere mate PvdD en SP.

Borakh | 03-04-14 | 08:37

@Dutch_Holland | 03-04-14 | 08:19
Die parasieten vergeten één klein detail: als de gastheer/ vrouw sterft, hebben ze zelf ook niets meer te eten.

necrosis | 03-04-14 | 08:32

@Malinois-K9 | 03-04-14 | 08:12
Ik moet niets hebben van die grefo's, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat SGP waarschijnlijk de meest consistente politieke partij van ons bestel is.
Die lui zullen hun ziel niet verkopen voor deelname aan de regering en hun standpunten zullen nooit veranderen.

necrosis | 03-04-14 | 08:30

Vandaag in Brussel: stemmingen over voorstellen voor betere controleerbaarheid van hoe EP-leden bakken met secretariaatsgeld besteden: klik op 'amendendementen 001-007' van de link www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do... en laten we vanmiddag zien we er tegen hebben gestemd... En dit onder de aandacht brengen van onze mede-Europeanen, voordat ze hun stem uitbrengen tussen 22 en 25 mei.

Prze***walski | 03-04-14 | 08:25

Overheden zijn de nieuwe adel, of het nu lokaal, nationaal of Europees is, dat maakt niet.
Adel is gewoon een synoniem voor parasiet.

Dutch_Holland | 03-04-14 | 08:19

-weggejorist-

Malinois-K9 | 03-04-14 | 08:12

@denoorman | 03-04-14 | 07:58
Niet vergeten dat Rutte de kandidatuur van Verhofstadt (voorzitter EC) steunt.
Volgens mij zit Rutte gewoon te hengelen naar een baantje in Europa, hij weet gewoon dat Rutte III er nooit zal komen.

necrosis | 03-04-14 | 08:04

Ik denk dat Ton Elias ook naar Brussel wil. Ha ha ha.

denoorman | 03-04-14 | 08:02

@neocrisis.
Verhofstad zal er keurig bijlopen met een fatsoenlijk kapsel als Brussel dat ook voor hem betaalt. Inmiddels heeft hij het postuur van een Agnes Jongerius en een Hans van Balen Hooi aangenomen dankzij de gratis buffetten en drank.

denoorman | 03-04-14 | 08:02

Van Balen die Baal Hooi van de VVD is helemaal van het pad af. En inmiddels net zo volgevreten als een Agnes Jongerius. En net zo onbetrouwbaar als Rutte die ook niet terugdeinsde voor kiezersbedrog.

denoorman | 03-04-14 | 07:58

@de_profeet | 03-04-14 | 07:46
Die vent krijgt (van 'verdienen' is hier geen sprake) een hoop geld, maar een bezoek aan de kapper/ tandarts kan er niet vanaf.
Als ik dan toch genaaid wordt, dan liever door een lekkere milf!

necrosis | 03-04-14 | 07:56

@rode peper | 03-04-14 | 07:31
Dan wijs ik er op dat UKIP en art.50 democratisch gekozen zijn.
Verhofstadt is NIET democratisch gekozen maar heeft zijn vette reedT met superlijm aan het pluche geplakt.
Ik eisch een referendum over Verhofstadt, in alle landen van de EU.
En bij een overduidelijk 'nee', met pluche en al bij het grofvuil zetten!

necrosis | 03-04-14 | 07:46

Nederland heeft ooit het initiatief genomen om een handelsiunie op te richten met België en Luxemburg. De Benelux. Een vooruitstrevend en fantastisch idee en succes.
Daarna volgt de EEG. Prima voortzetting van vooral de handel en de welvaart. Logisch voor een handels- en transportnatie.
Helaas is het vervolgens ontspoord door een denkfout.

Als je iets dat op kleine schaal werkt kopieert op grote schaal blijkt het succesvol.
Zonder echte voorwaarden werden de economieën van Griekenland, Italië en Spanje onder het kopieerapparaat gelegd.

Misschien is het tijd voor de volgende stap waar Nederland voorop zou kunnen lopen.
Het eerste land dat uit de EU stapt. Hopen dat de rest erin blijft en niet en masse volgt.

ristretto | 03-04-14 | 07:38

@Snackbar van Allah | 02-04-14 | 21:21,

Zelfs al zou heel NL art50 stemmen en heel de VK UKIP dan nog zou Verhofstadt art50'ers en UKIP'ers erop wijzen dat het grootste deel van het parlement eurofiel is

rode peper | 03-04-14 | 07:31

Welvaart dankzij de EU?
Dankzij Verhofstadt zijn we straks allemaal even arm!
EU creëert geen welvaart, ze herverdelen bestaande welvaart en eigenen zichzelf een dik belegde boterham toe.
En voor export tekenen we riante contracten met China.
Ik wil de EEG terug!
*met vuist op tafel slaat*

necrosis | 03-04-14 | 07:30

Wie echt een shockeffect wil in Nederland en het eurofiele establishment met van ergernis vertrokken gezichten op TV wil zien op 22 mei moet PVV stemmen. Met de anti-EU stemmen verdelen over verschillende partijen bereik je dat effect niet. Ze zullen zich dan concentreren op dat het stemresultaat van de PVV tegenvalt.
Bovendien is de PVV de enige partij die het verband tussen islamisering, multicul en verlies van nationale souvereiniteit duidelijk ziet en benoemt.
De goedbedoelde indirecte steun voor Nigel Farage zet geen zoden aan de dijk. Farage zal er nauwelijks iets van merken. Temeer daar de Ukip vast en zeker een gigantische verkiezingszege zal boeken.
Verder, en dat neem ik Nigel Farage totaal niet kwalijk, is de Ukip niet geïnteresseerd in het Eurepese continent of Nederland. Ze streeft integendeel een soort splendid isolation na. Met veel meer belangstelling voor Afrikaanse en Aziatische landen en restauratie van het Britse Gemenebest dan voor continentaal Europa. Dat is waarschijnlijk ook een van de redenen waarom Nigel Farage zich op de vlakte houdt wat betreft islamkritiek en zelfs onder Britse moslims kiezers werft. Prima, moeten ze doen als dat voor elkaar krijgen, maar het is niet ons eigen nationaal belang.
En wat de SP als anti-EU alternatief betreft, er is toch zeker nauwelijks iemand met gezond verstand die denkt dat een internationalistische socialistische partij echt geïnteresseerd is in het behoud van natiestaten en nationale souvereiniteit in Nederland?

WirMachenMusik | 03-04-14 | 04:54

Benoite | 03-04-14 | 02:10
nee hoor. op het moment dat ze aan de tepel hangen gaan die ruggengraatloze ook overstag.

miko | 03-04-14 | 04:03

@Benoite | 03-04-14 | 02:10
nee hoor. op het moment dat ze aan de tepel hangen gaan die ruggengraatloze ook overstag.

miko | 03-04-14 | 04:02

@Benoite | 03-04-14 | 02:10
nee hoor. op het moment dat ze aan de tepel hangen gaan die ruggengraatloze ook overstag.

miko | 03-04-14 | 04:02

@Benoite | 03-04-14 | 02:10
nee hoor. op het moment dat ze aan de tepel hangen gaan die ruggengraatloze ook overstag.

miko | 03-04-14 | 04:02

@Benoite | 03-04-14 | 02:10
Dan heb je dus van al mijn tegels helemaal NIETS begrepen. Enfin. Als jij wilt stemmen voor een parlement dat jou niet vertegenwoordigt: je gaat je gang maar. Ik hou je niet tegen. Als jij wilt instemmen met en een vertegenwoordiger kiezen in een Unie waar je blijkbaar tegen bent: je doet maar. Ik vind dat heel vreemd.

Stormageddon | 03-04-14 | 02:33

@Stormageddon | 03-04-14 | 02:15
Ik betwijfel of de mensen die jij noemt Europa wel zo prachtig vinden, ik denk dat daar wel een verschil in te bespeuren is.
Wat dat betreft voelt nog niemand in de hele EU zich Europeaan maar klampt men vast aan de eigen nationaliteit van het land zelf.

kopkaasknabbelaar | 03-04-14 | 02:29

@Benoite | 03-04-14 | 01:36
Maak je geen illusies. Het enige waar je dit volk massaal de straat mee op krijgt is om aangifte te doen tegen Wilders met een ludiek T-shirt aan: "Ik ben ook Marokkaan". Die "verontwaardiging" uiten mensen op straat. Dat heb je toch de afgelopen weken wel gezien? Daarvoor gaan mensen de straat op. Dan komen de ratten uit hun holen om te demonstreren hoe goed ze zijn.
Niet om zoiets abstracts als de uitholling van de democratie, de uitverkoop van de natie aan een suprantionaal gedrocht.

Men denkt dat het goed is, die EU. Voor de handel (hebben we EFTA en EEG verdragen voor die dat al regelen - maar dat terzijde), voor het vrije verkeer (hebben we Schengen voor die dat al regelen, maar dat terzijde), voor een sterke stem tegen China en VS (waarom gaan al die provinciale en gemeentelijke baasjes dan op handelsreis naar die landen? Als de EU dat regelt? Die regelt dat dus niet.) Nou ja, al die D'66 leugens worden geslikt door het volk dat aangifte doet tegen Wilders. Dat zijn de "geëngageerde" burgers, dat is het volk waar je de oorlog mee moet winnen.

Guess what: dat is hetzelfde volk dat 70 jaar geleden aanschurkte tegen de bezetter en voor een paar luizige centen onderduikers verried. Precies dezelfde mentaliteit. En diezelfde soort mensen vindt nu Europa prachtig en Wilders bah. Want dat is nu bon-ton en dat is wat de media zeggen dat ze moeten vinden. Maak je geen illusies over de heldhaftigheid van dit volk. De revolutionaire geest waart slechts bij een kleine minderheid. Dat was in de patriottentijd zo, in de tijd van de Hoeken en Kabeljauwen en dat is nog steeds zo.

Stormageddon | 03-04-14 | 02:15

Stormageddon 01:53, ga toch maar (PVV) stemmen. Dan kun je later in ieder geval zeggen dat het niet aan jou gelegen heeft. Is ook wat waard.

Benoite | 03-04-14 | 02:10

Wie kan er drie eu parlementariërs noemen?
Wie weet waar het (buiten Nelie en net neutraliteit die neo-liberaal wordt ontmanteld) waar het in de laatste week in Brussel over ging?
Nee dus....
Dus waarom je bed uit komen om te stemmen?
Ach PVV is altijd een weggegooide stem, dus of je nu niet gaat, blanco stemt of PVV. Allemaal hetzelfde.
Totaal gehinderd door enige kennis en vol met 'meningen' .
dat geldt voor mij, de geenstijl elite en de rest van Nederland.
ik zou zeggen neem een dartpijltje mee doe een worp en kleuren maar....

Frankasd | 03-04-14 | 01:57

Wie kan er drie eu parlementariërs noemen?
Wie weet waar het (buiten Nelie en net neutraliteit die neo-liberaal wordt ontmanteld) waar het in de laatste week in Brussel over ging?
Nee dus....
Dus waarom je bed uit komen om te stemmen?
Ach PVV is altijd een weggegooide stem, dus of je nu niet gaat, blanco stemt of PVV. Allemaal hetzelfde.
Totaal gehinderd door enige kennis en vol met 'meningen' .
dat geldt voor mij, de geenstijl elite en de rest van Nederland.
ik zou zeggen neem een dartpijltje mee doe een worp en kleuren maar....

Frankasd | 03-04-14 | 01:57

Peter Vlemmix.....Hij had al een juweeltje gemaakt panopticom en deze docu. Een van de betere documentaire makers.

Sebnalak | 03-04-14 | 01:56

@Benoite | 03-04-14 | 01:36
IJdele hoop. Nederlanders doen dat niet. Hebben dat nooit gedaan, zelfs niet tegen de Spanjool; ook toen moest er een Duitse erfprins aan te pas komen.
En mensen gaan geen honger lijden, daar zorgt de elite die baat heeft bij Brussel wel voor. Altijd net genoeg snoepjes om de bevolking te laten morren, maar niet in opstand te laten komen. Dat is een spel dat Nederlandse politici uitstekend beheersen, doen ze namelijk al eeuwen. Nederlanders gaan de barricaden niet op. Vergeet het maar. In ruil een procentje lastenverlichting en een loonsverhoging van een tientje per maand netto (= 2 tientjes voor de schatkist) laten alle Nederlanders hun principes varen.

Nederlanders laten het zich welgevallen zolang ze het niet echt voelen. En de Nederlanders direct of indirect in dienst van de overheid (toch al gauw 50%) gaan al helemaal niet bijten in de hand die voedt.
IJdele hoop. Wensdenken. Daar gaat stemmen op de PVV ook geen reedt aan veranderen. (Noch op SP, Artikle50, Dierenpoes, of wat dan ook).

Stormageddon | 03-04-14 | 01:53

@Benoite | 03-04-14 | 01:36
"Het kan even duren, maar ook Nederlanders gaan binnenkort letterlijk de barricaden op om de Bastille te bestormen"

Het is oh zo treurig, maar in de tijd dat we dit in NL alleen nog maar op touw kunnen krijgen met een 'ludieke' Facebookpagina om demense te activeren geef ik het eerlijkgezegd weinig hoop...

Ik hoop het van harte hoor, daar niet van. Al is het de eerste aanzet, graag!

kopkaasknabbelaar | 03-04-14 | 01:53

Graaf van Egmont 01:23
Is goed. Maar veel Don Quichottes kunnen een leger vormen!

Benoite | 03-04-14 | 01:42

@ Benoite | 03-04-14 | 01:36 |
Hear, hear.

o)+ | 03-04-14 | 01:39

Sterke koffie 00:59 en Stormageddon 00:49, het gaat om awakening. In 2006 keek men je raar aan als je wees op de fascistoïde trekken van de EU, en werd je al gauw als radicaal afgeserveerd. Tegenwoordig gaat men op een volwassen manier het gesprek aan, want dat tapijt heeft niet voldoende gefunctioneerd; we the people worden elke dag in negatieve zin geconfronteerd met het Brussel-verhaal. Of eea wel of niet op de politieke agenda wordt gezet, is straks niet meer relevant. Het kan even duren, maar ook Nederlanders gaan binnenkort letterlijk de barricaden op om de Bastille te bestormen, daarmee de politiek passerend. Er is geen keuze meer als steeds meer mensen echt honger gaan lijden, want dat is waar we naar toe gaan met een voortzetting van deze door de politiek geautoriseerde en georkestreerde plundering van de eigen bevolking.

Benoite | 03-04-14 | 01:36

De economie gaat beter, zeker voor banken ambtenaren enzo. Maar de arbeider die ze baan heeft verloren die gaat eraan. 30 jaar gewerkt om alles kwijt te raken. De bonussen vliegen weer in de rondte. Maar Jan met de pet verliest huid en haard. De gewone man betaald de crisis. En let op de pensioenpotjes zijn het volgende wat kaalgeplukt word.

klote land | 03-04-14 | 01:32

*voor

o)+ | 03-04-14 | 01:30

Ik stem gewoon weer op de Partij van de Dieren.

1. omdat het kan en de PvdD landelijk lekker bezig is
2. omdat zij zeer goed onderbouwd anti-EU zijn, en
3. de EU Orwell's Animal Farm in het kwadraat is.

o)+ | 03-04-14 | 01:29

sterke koffie | 03-04-14 | 00:59 | + 2 -
Idd referendum aan de kant gezet, want ja oorlog crisis armoe enz. Is ook raar de gene die het erdoor hebben gedrukt die zijn van het toneel verdwenen. Democratie me reet. Helaas is het grote deel van Nederland blind.

klote land | 03-04-14 | 01:27

Stormageddon | 03-04-14 | 01:23
Ik heb verder niks tegen genaaid worden, maar als ik niet mag kussen, dan houdt het voor mij op. En daar begint het wel op te lijken.

Graaf van Egmont | 03-04-14 | 01:26

@sterke koffie | 03-04-14 | 00:59
En welke partij (die ooit, oh ironie, is opgericht vóór méér democratie, referenda en directe democratie... OOIT) heeft dat weggestemd?
Hint: de leider van die club was ooit veilingmeester, die z'n moeder nog zou verkopen als hij er beter van zou worden.

Dovemansoren... Ik snap het ook wel een beetje. Als die boze mannen die denken dat stemmen op de PVV opeens wel zal helpen. Al is het maar om "het gevoel" te hebben iets te hebben gedaan.

Maar ja, er verandert niets zolang ze niet met 100.000 man met fakkels en rieken aan de poorten van het Binnenhof staan. En dat doen we hier niet. We hebben die traditie niet, en we hebben teveel te verliezen. Al die boze mannen hebben een baan, een hypotheek en een huis onder water, een zeurende vrouw op de bank en dure kinderen op school die elk jaar nieuwe Nikes moeten en een nieuwe iPhone.

Die gaan niet morrelen aan de poorten van de Tweede Kamer op het Plein. Die bestormen het torentje van Rutte niet. Die stemmen op de geblondeerde verlosser uit Venlo. En dan gebeurt er ook niets, maar hebben ze wel het gevoel iets te hebben gedaan. Ik neem het ze niet kwalijk, ik begrijp het heel goed. Hoe onzinnig het ook is.

Beroofd van het sociaal contract met de overheid, dat door Brussel is overgenomen maar steeds verder wordt uitgehold... En kwamen die centen maar bij de echte Grieken in nood, maar ze gaan rechtstreeks naar de Kaaiman-eilanden als bonus voor de bankdirecteuren. Gingen al die leningen maar naar de bevolkingen die ze nodig hebben... Dan was het nog uit te leggen. Dan was het zelfs nog voor de allergrootste euroscepticus te rechtvaardigen.

Het gevoel genaaid te worden (wat inderdaad gebeurt) en de boosheid, de machteloosheid en de mogelijkheid aangrijpen om dan in elk geval tegen te stemmen (in een stemming georganiseerd door dezelfde club die je naait - dat zou al te denken moeten geven), geeft voor velen blijkbaar voldoening. Ook al is het zinloos.

Stormageddon | 03-04-14 | 01:23

Benoite | 03-04-14 | 01:15
Ik begrijp je, maar ik wilde het even gezegd hebben.

Graaf van Egmont | 03-04-14 | 01:23

@Zoloft | 03-04-14 | 00:27
15 gewonden. 1 schutter dood. Fort Hood.

Lewis Lewinsky | 03-04-14 | 01:18

Graaf van Egmont, liever een Don Quichote dan een slaaf. Daar slaap ik beter op.

Benoite | 03-04-14 | 01:15

Benoite | 03-04-14 | 00:58
Ik ben net zo tegen de EU als jij. Maar met je laatste opsomming van maatregelen die je zelf doet, krijg ik het gevoel dat je een Don Quichote aan het worden bent.

Graaf van Egmont | 03-04-14 | 01:01

Stormageddon | 03-04-14 | 00:49 | + 1 -
Dikke plus. Volgens mij hadden we een burgerreferendum onlangs met meer dan 50.000 ondertekenaars tegen een overdracht van verdere bevoegdheden naar de EU. Het is onder het tapijt geveegd.

sterke koffie | 03-04-14 | 00:59

Van Rossem, "Blijf thuis" is echt een heel slecht advies. Thuis blijven en toezien geeft the powers that be een stilzwijgend "mandaat" om op dezelfde EU-voet door te gaan. Laat in alle EU-landen het NEE maar heel luid klinken. De meeste EU-landen hebben een anti-EU-stem van minimaal 30%, en Nederland kan daarbij niet achterblijven, als afwijzers van het verdrag van Lissabon. Let them know dat we Brussel rauw lusten. Scare them as hell!

Btw, stemmen op de SP is zinloos; zij willen geen exit, maar alleen wat rommelen in de marge. Artikel 50 is voorlopig een lachertje. Enige optie in Nederland voor een exit-geluid is toch echt de PVV. In mijn opinie mag iemand die op 22 mei niet op de PVV stemt, nooit meer klagen over Haags of Brussels beleid! Echt nooit meer!

In afwachting van de hooivorken en fakkels richting Den Haag en Brussel: bij al mijn uitgaande mail heb ik een link naar een scherp, helder anti-EU-artikel. Als Euromania online staat, ga ik de link naar deze docu onder m'n mails zetten. Ik rijd rond met twee kentekenplaten waarvan het EU-logo is afgeplakt. M'n werkbadge heeft een anti-EU-sticker, en ik grijp verder elke gelegenheid aan om het EU-fascisme onderwerp van gesprek te laten zijn. Misschien naïef, maar dat is dan maar zo.

NL uit EU!

Benoite | 03-04-14 | 00:58

Stormageddon | 03-04-14 | 00:49
En daarom zeg ik: laten we deze verkiezingen kapen en het als een voor of tegen referendum beschouwen, gewoon, omdat het kan.

de honden blaffen... | 03-04-14 | 00:56

Ik gun Brussel veel criminele marokkanen.

Jan Dribbel | 03-04-14 | 00:54

Russells Teapot | 03-04-14 | 00:30
"Je legitimeert niets"... euhh. Volgens mij legitimeer ik alles met mijn stem. Vanuit stemmen worden volksvertegenwoordigers gekozen die wetten maken, het land besturen. Ga zo nog maar even verder. Zonder stemmen is er geen recht van spreken en ik geef dat recht van spreken niet aan die EU-kliek. Ik heb de laatste jaren genoeg gezien van wat er uit Brussel komt.

sterke koffie | 03-04-14 | 00:50

@de honden blaffen... | 03-04-14 | 00:30
Ja nou en? Het democratisch mandaat is nul. Dat is het nu al. Minder dan de helft van de stemgerechtigde Europeanen stemt voor dat parlement. Nog even afgezien van het feit dat dat parlement toch ook geen ene fuck te zeggen heeft als het om daadwerkelijk belangrijke besluiten gaat: dat doen de Europese Commissie, de Europese Raad en de Raad van Europa (verschillende dingen) en die zijn benoemd, ongekozen en ongecontroleerd, het Europarlement heeft geen zeggenschap over ze. Of dat parlement nu door 10% of 90% van de stemmers wordt gekozen: het gaat nergens over.

Als je al tegen de EU bent en er als NL uit wilt dan zul je dat in Den Haag op de agenda moeten zetten, en alhier in het binnenland een actie voor uitvoering Artikel 50 van Lissabon moeten opzetten. Want de enige die dat kan besluiten is de Nederlandse overheid, het Nederlands parlement, de Nederlandse burger. Maar het komt hier niet op de agenda, niemand zet het erop, de binnenlandse agenda is nog nooit over Europa gegaan. Ja, 1 keer... toen het staatsrechtelijk echt moest (want grondwetswijziging - en Balkenende er geen verkiezingen over wilde, hij stond laag in de peilingen), en dat was het befaamde referendum over de grondwet van Lissabon. De eerste en enige keer. En ook de laatste keer, want de regenten in Den Haag zijn zich toen helemaal rot geschrokken. Dus het het wordt nooit meer onderwerp op de binnenlandse agenda, het zal worden weggewimpeld, afgeblazen en gebagatelliseerd. Een nationaal debat erover, zoals vanavond op de BBC: forget it. Not gonna happen.

Stormageddon | 03-04-14 | 00:49

Sorry necrosis, zal ut nooooit meeeeer doen hahaha
Necrose is te kort aan pk 13/14

Ik weet

klote land | 03-04-14 | 00:44

Weet je wat het rare is, het is al jaren aan de gang en niemand doet niks, nu bv bij het voetballen, de agressie en ellende komt uit een bepaalde hoek. Maar we mogen niks zeggen want rasist enz. Hou nou is op met dat beschermen van de oorzaak. Leg het gvd bloot, mssn verandert er een keer wat. Beter voor ons en zeker beter voor hun.

klote land | 03-04-14 | 00:43

@klote land | 03-04-14 | 00:34
Ja, ouders bereiken ja! Ze komen niet naar school, moet je er dan langs gaan? En dan nog? Volgens mij al eens geprobeerd. Zit toch in die cultuur, onzekerheid misschien, geen idee.

gedachtespinsel | 03-04-14 | 00:41

@gedachtespinsel | 03-04-14 | 00:31
Vroegah hadden we LTS/ MTS/ HTS, demense met een diploma waren vaklieden ( de meesten dan).
Tegenwoordig kunnen ze echter geen stekkertje meer solderen of schilderen zonder 'schilderstape'.
Voor een echte vakman/ vrouw moet je echt gaan zoeken tussen gepensioneerden.

necrosis | 03-04-14 | 00:39

@Lewis Lewinsky | 03-04-14 | 00:27
Nee ik stem niet, ik erken dat parlement niet. Hoezo zou ik daar een klootviool als vertegenwoordiger willen hebben? En beeld je niks in: Wilders gaat niet voor jou spreken in dat parlement, want die gaat daar niet zitten maar één of andere volidioot als sokpop en stroman.
Niemand spreekt namens mij in dat parlement. Ik kies namelijk niemand. Ik spreek alleen voor mezelf, namens mezelf op een podium/platform waar mijn stem ook telt.

Stormageddon | 03-04-14 | 00:37

Gedachtespinsel ,
Nee helpt idd niet , maar laten we wel laten zien hoe het wel moet, zonder dat de rasisme kaart word getrokken. Ik zie jochies van 8 roepen kk school, kk juf , kk homo , enz. Algemene ouderavond alleen blanke Nederlanders en soms een Turkse moeder hooguit 3. Na al dat geld pompen en knuffelen heeft geen reet geholpen. Maar het gekke blijft toch , hoe kan het dat dit soort jochies op die leeftijd zich nu al afzetten tegen de maatschappij? Is voor mij een raadsel.

klote land | 03-04-14 | 00:34

@Parsons | 03-04-14 | 00:32
Ga je weer VVD stemmen, op 22 mei?

Lewis Lewinsky | 03-04-14 | 00:33

Voor 11 mei is die site geblokkeerd, afgerangeerd, verboten....wedden?
Stel je voor dat de gewone burger door krijgt wat daar gebeurt.

Schietmijmaarlek | 03-04-14 | 00:33

@sterke koffie | 03-04-14 | 00:23
Het blijkt een ongemakkelijke waarheid voor velen. Het is zo'n makkelijke one-liner, zo'n heerlijke agitprop van de heersende kliek: "als je niet stemt mag je ook niet zeuren". Het klootjesvolk trapt er ook massaal in.
Het is een leus die in een vertegenwoordigende democratie geen reedt voorstelt. Hooguit in een directe democratie (laten we zeggen Zwitsers model, voor wat betreft de gemeenten en kantons) heeft die leus enige waarde. In zo'n systeem klopt het. In het onze (en die van de EU) is het volslagen lulkoek.

Voor elk een vertegenwoordigend parlement, en zeker op afstand (en de afstand naar Brussel is heel groot, Den Haag, provincie en gemeenten zitten er nog tussen) is het onzin. Stemmen voor een vertegenwoordiger is je stem weggeven. Tenzij je die vertegenwoordiger persoonlijk kent (en omgekeerd) en persoonlijke invloed op hem hebt is elke stem op een vertegenwoordiger weggegooid en heb je elk recht van spreken eigenlijk verloren.

Stormageddon | 03-04-14 | 00:33

Zo, even @La Bailaora overal geplust.

Verder nog vragen, iemand?

Parsons | 03-04-14 | 00:32

@klote land | 03-04-14 | 00:25
Wist je dat mijn nick zonder hoofdletter geschreven dient te worden?
*deelt oorvijg uit*
Maar verder heb je gelijk!

necrosis | 03-04-14 | 00:32

@necrosis | 03-04-14 | 00:28
Op Wilders stemmen?

Lewis Lewinsky | 03-04-14 | 00:31

@necrosis | 03-04-14 | 00:28
Helemaal eens! Soort van ambachtsschool zou helemaal niet verkeerd zijn!

gedachtespinsel | 03-04-14 | 00:31

Stormageddon | 03-04-14 | 00:21
Al gaat 10% van de mensen stemmen, dan nog wordt die uitslag vertaald in zetels, je kunt ze beter in de vorm van je stem de vinger geven, IMNSHO.

de honden blaffen... | 03-04-14 | 00:30

@sterke koffie | 02-04-14 | 23:46
Een geweldige misvatting. Je legitimeert helemaal niets, je geeft alleen je mening door te stemmen. Als je bv. op een partij stemt die de EU af wil schaffen, hoe legitimeert dat de EU?

Je kan wel met je armen over elkaar boos op de bank gaan zitten thuis, maar al het D66-stemvee gaat wél naar de stembus. Als alle critici van de EU jouw voorbeeld zouden volgen, zou dat een daverende overwinning betekenen voor de eurofiele partijen, en denkt iedereen dat het Nederlandse volk het "er blijkbaar mee eens is."

Russells Teapot | 03-04-14 | 00:30

@gedachtespinsel | 03-04-14 | 00:17
Nederland heeft behoefte aan echte vaklieden. Bouwvakkers, lassers, etc.
Dankzij het invoeren van VMBO is er bijna geen fatsoenlijke vakman/ vrouw meer te vinden, vandaar de aantrekkingskracht op (oa) Polen.
En wat doe je als Nederlands staatsburger als niemand op je (VMBO-diploma) zit te wachten?

necrosis | 03-04-14 | 00:28

@Stormageddon | 03-04-14 | 00:21
Ik vind dat Wilders heel goed voor mij spreekt ;)

En voor jou spreken Rutte en Samsom, want door niet te stemmen, stem je op de grootste partijen. Ik hoop dat je tevreden bent over deze twee klootfiguren.

Lewis Lewinsky | 03-04-14 | 00:27

@ redactie: Fort Hood.

Zoloft | 03-04-14 | 00:27

sterke koffie | 03-04-14 | 00:23
Dat weet ik wel, maar toch ga ik stemmen.
Voor minder Europa.

de honden blaffen... | 03-04-14 | 00:27

klote land | 03-04-14 | 00:08
necrosis | 03-04-14 | 00:14
Ja, vroeger had je schoolklassen van 40 leerlingen, en die waren prima te managen, en vrijwel alle leerlingen sloten de schoolperiode succesvol af.
Dat kon omdat alle leerlingen dezelfde normen en waarden deelden.
Tegenwoordig is een klas van 24 leerlingen al te groot, want als je pech hebt als leraar moet je 24 verschillende culturen proberen te matchen.
Dat er dan weinig tijd overblijft om de leerlingen nog iets bij brengen moge duidelijk zijn.

de honden blaffen... | 03-04-14 | 00:25

Necrosis, iedereen weet waar het probleem ligt, het wegkijken, geld strooien knuffelen enz. Is hier schuldig aan. Maar het is al zover dat je niks mag aanwijzen als probleem. Ach mssn moet de pleuris maar uitbreken, dankzij de linkse idioten.

klote land | 03-04-14 | 00:25

de honden blaffen... | 02-04-14 | 23:58 | + 3 -
Om het even om te draaien. Nogal raar om te stellen dat stemmen betekent dat je recht van spreken hebt. Want als er een ding is dat blijkt is dat stemmen eigenlijk betekent dat je 4 jaar niks meer te vertellen hebt, want je recht van spreken afgegeven aan mensen die dat voor je doen. Kijktip. Intunen vanaf 01:50
www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

sterke koffie | 03-04-14 | 00:23

@de honden blaffen... | 02-04-14 | 23:58
Nee. Wie stemt, geeft zijn stem weg. Dat is namelijk wat je doet: je kiest een vertegenwoordiger die namens jou het woord zou moeten doen (doet 'ie niet, maar in theorie zou 'ie dat moeten). Stemmen = je stem inleveren voor 4 jaar = 4 jaar je bek houden, je hebt een vertegenwoordiger die namens jou het woord doet.

Daarbij komt nog dat je met stemmen ook instemt met het systeem, met de Unie en het parlement, ongeacht op welke partij je stemt. Ik (en ik spreek uitsluitend voor mezelf) erken die Europese Unie niet, ik erken dat Europarlement niet en ik wil er verder helemaal niets mee te maken hebben. (Behalve dan dat ik wel op het stembureau ga zitten. Dan kan ik tenminste alle landverraders bij mij in de buurt identificeren.)

Stormageddon | 03-04-14 | 00:21

@klote land | 03-04-14 | 00:08
Ik ken helaas de puinhopen van redelijk dichtbij (ik woon in een stad), en heb de vruchten er van mogen plukken tot en met de rechtbank aan toe. Dus ik leef echt niet op een roze wolk. Zelfs zeer eens dat er structureel zaken volkomen zitten, en vooral in het onderwijs in de breedste zin. Maar betekent dat 'het land is verrot' roepen gaat helpen?

gedachtespinsel | 03-04-14 | 00:17

@klote land | 03-04-14 | 00:08
Vanochtend was ik in de lokale super voor een paar kleine boodschappen, staan er meerdere meisjes (plm 13, 14) achter me.
Een van die meisjes riep tegen een schoolgenote: 'ik ga je klappen' ......
Dit land is doodziek!

necrosis | 03-04-14 | 00:14

Guy Veropzoudten | 03-04-14 | 00:03
Dat laatste geloof ik zomaar.
Misschien in de toekomst de enige vorm van industrie die nog bestaat in Europa.

de honden blaffen... | 03-04-14 | 00:12

Ooh wat zou ik ook graag net als gedachtespinsel op een grote roze wolk met roze badjas , slippers, zonnebril, enz willen leven, vraag me af is mv gedachtespinsel, in een dorp? Stad? Of altijd binne? Ik nodig je uit om te kijken wat er op die gemengde scholen gebeurt. In een stad als utrecht. Waar de ellende begint, geen respect, schelden slaan van de juffies. En dit allemaal op een leeftijd van 5 tot 12 jaar. Bizar wat er allemaal gebeurt. Maar euhh ga je mee gedachtespinsel ??

klote land | 03-04-14 | 00:08

necrosis | 02-04-14 | 23:56

Duitsland stapt pas uit de unie als hun economie instort en Duitse werknemers geen 8% loonsverhoging meer kunnen eisen, maar helaas..

Worstjes | 03-04-14 | 00:03

@de honden blaffen... | 02-04-14 | 23:52
Zou ook kunnen, maar daar doen alleen de Belgen niet aan mee. Die houden graag vast aan de EU in Brussel. Is een van de grootste industrieën van het land.

Guy Veropzoudten | 03-04-14 | 00:03

sterke koffie | 02-04-14 | 23:46
De repliek is simpel: wie zwijgt stemt toe!

de honden blaffen... | 02-04-14 | 23:58

@Worstjes | 02-04-14 | 23:48
Wacht maar tot Duitsland uit de EU stapt, dan kunnen ze in Brussel definitief hun verhuisdozen gaan inpakken.
Er was niets mis met de EEG, aan de EU deugt vrijwel niets, behalve als je zelf meedoet met het hele circus en je zakken vult voordat een ander dat doet.

necrosis | 02-04-14 | 23:56

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 02-04-14 | 23:55
Yup. Die zouden kunnen komen. Maar ik raad ze het af.

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:56

@Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:52
txs :-), ga eens kijken of dat makkelijker is.

La Bailaora | 02-04-14 | 23:55

@slappe T | 02-04-14 | 23:46
Je hebt een legitimatiefobie? Zwak excuus, dude. Gewoon PVV stemmen, om Brussel zich kapodt te laten schrikken.

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:55

Het zou toch wrang zijn als, zoals ooit eerder, alweer Spaanse, Franse en Duitse lui in uniform door Nederlandse steden zullen marcheren om orde te handhaven. Vergezocht of niet? De EU maakt een dergelijk scenario immers wel mogelijk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 02-04-14 | 23:55

Guy Veropzoudten | 02-04-14 | 23:50
Benelux, niks mis mee groot genoeg.

de honden blaffen... | 02-04-14 | 23:52

@sterke koffie | 02-04-14 | 23:46
Hebben 'wij' de zaakjes aardig op orde in Nl?
Volgens mij doet Nederland het vrij slecht op economisch gebied vergeleken met andere landen in de EU.
Vlak daarin trouwens de rol van Rutte niet uit, zijn draconische maatregelen slopen verder waar de EU ophoudt.

necrosis | 02-04-14 | 23:52

Over de hele machtsopbouw van de EU, die zich vergelijkbaar op ieder continent afspeelt, is het volk decennialang onwetend gehouden.

David Rockefeller heeft de media daar indertijd ook netjes voor bedankt:
-- David Rockefeller, Speaking at the June, 1991 Bilderberg meeting in Baden, Germany

"We are grateful to the Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years."

"It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years.
But, the world is now more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries."

by: David Rockefeller (1915-) Internationalist billionaire, CFR kingpin, founder of the Trilateralist Commission, World Order Godfather
Date: June 1991 Baden, Germany
Source: Bilderberg Meeting, Baden, Germany

PS Oh ja, en we moeten terug naar de EEG. Daar was niks mis mee.

Guy Veropzoudten | 02-04-14 | 23:50

Elke scheur in de EU is meegenomen, GB uit de Unie zou het begin van het eind kunnen inluiden. Ik gok op Nederland uit de unie, een mens mag dromen.

Worstjes | 02-04-14 | 23:48

@Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:43
Volgens mij voor Nederland. Ik moet daarvoor nog naar het Consulaat in Spanje om het rond te krijgen. Is moeilijker dan gewoon in Nederland stemmen.

La Bailaora | 02-04-14 | 23:48

@gedachtespinsel | 02-04-14 | 23:38
OMG, wat heb ik nou weer gedaan......

@all
Stem verstandig, stem GEEN D'666, je kinderen zullen jullie vervloeken tot het eind der tijden en daarna!

necrosis | 02-04-14 | 23:47

Een troost er zijn steeds meer mensen tegen de eu.
Dus er is nog hoop. Snap sowieso niet dat wij erin zitten. We hebben toch tegen gestemd. Ach 22 mei zien we wel, ik hoop op een dikke vette nederlaag voor die eurofielen.

klote land | 02-04-14 | 23:47

politiek.thepostonline.nl/column/waaro...
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan in dit artikel. Een stem uitbrengen op de EU is dat gedrocht legitimiseren. Ik doe daar niet aan mee, Misschien oogt dat slap omdat dat indruist tegen je recht om te stemmen. Maar ik stem op Nederlandse volksvertegenwoordigers niet op Europese. En ook omdat ik waarde hecht aan het feit dat we in Nederland de zaakjes aardig op orde hebben tot Brussel er zich mee gaat bemoeien. Jij vind dat slap. Ik vind dat sterk.

sterke koffie | 02-04-14 | 23:46

@La Bailaora | 02-04-14 | 23:37
In welk land mag jij stemmen op 22 mei?

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:43

Correctie
Bedoelde uiteraard: de burgers zijn er niet om gediend te worden....

eNtRoPy | 02-04-14 | 23:42

Van Duyvenbode 23:38

Kijk, daar vergis je je, een stemhokje biedt meer privacy dan internet.

Worstjes | 02-04-14 | 23:42

Worstjes | 02-04-14 | 23:32

Het enige verschil is dat ik bij het inloggen wel boeren en scheten kan laten, in het stemhokje niet.

Van Duyvenbode | 02-04-14 | 23:38

@necrosis | 02-04-14 | 23:37
Ohhhhhhhhhhhhhhhh, ik heb je gemist!!!!! :-)

gedachtespinsel | 02-04-14 | 23:38

tijd voor een haiku:

waarom stemmen toch
de macht negeert heeft dikke schijt
de stem verheffen!

Schoorsteenveger | 02-04-14 | 23:38

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:34

..en die toon bevalt me uitstekend.
Meer PVV!

Worstjes | 02-04-14 | 23:38

@Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:33
Mijn hoop komt meer uit Engeland. Denk dat Farage daar voor een aardverschuiving gaat zorgen. Over een jaar of wat komen daar verkiezingen, die moet ie zien te winnen. Als dat lukt dan komt er daar een referendum over de EU. Dan gaan er dingen schuiven. 22 mei is voor de buhne.

La Bailaora | 02-04-14 | 23:37

22 Mei beschouwen als het referendum dat de zittende politiek (inclusief de referendum partij D66) afwijst.
En dan massaal op de enige echte anti Europa partij stemmen.
50 procent minimaal.
Al was het alleen maar om die gezichten te zien bij de bekendmaking van de uitslagen.

de honden blaffen... | 02-04-14 | 23:37

@gedachtespinsel | 02-04-14 | 23:32
En toch ga ik PVV stemmen, dan maar geen kus....
*gne*

necrosis | 02-04-14 | 23:37

@Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 23:29
Overigens u heeft een grappige manier van resumeren, het lijkt wel of u geilt op uw onvermogen om anderen te overtuigen van het doen van uitspraken die niet aan de orde zijn of zo? U heeft wel een prettig leven?

gedachtespinsel | 02-04-14 | 23:36

Ander nieuws, in het 2e debat in Engeland tussen Farage en Clegg komt Farage zonder meer als winnaar uit de bus:
www.dailymail.co.uk/news/article-25953...

Zie ook de commentaren, bv. deze is leuk: "Nigel is wiping the floor with the simpering Clegg."

La Bailaora | 02-04-14 | 23:35

@Worstjes | 02-04-14 | 23:32
Precies! Het gaat trouwens vooral om de tóón van de stem op de PVV.

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:34

@Worstjes | 02-04-14 | 23:28
Het valt te vrezen dat er weer een heleboel mensen thuis zullen blijven op 22 mei, die, als ze wel zouden gaan, de PVV aan een enorme overwinning zouden helpen.

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:33

@Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 23:29
Joh hou er mee op, gewoon een trol, de moeite niet waard.

La Bailaora | 02-04-14 | 23:33

Van Duyvenbode | 02-04-14 | 23:26

als het toch niet uitmaakt kan je net zo goed wel gaan stemmen en een keer minder inloggen.

Worstjes | 02-04-14 | 23:32

@Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 23:29
Joh, wentel je in je zuurheid. Meer kan ik er niet van bakken, en zou zeggen vraag Wilders naar oplossingen dat is toch uw voorganger in oplossingen? Ik wens u veel succes.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 23:32

Zoals altijd in de menselijke geschiedenis gaat het enkel en alleen maar om geld en macht! De burgers zijn er niet om ze te dienen...maar om ze te onderdrukken en uit te melken. Democratie bestaat niet (meer)
We zijn allen slaven van de heersende elite en grootbedrijven...uw stem is niks waard en zal het ook nooit worden.

eNtRoPy | 02-04-14 | 23:32

@gedachtespinsel | 02-04-14 | 23:21 |

En weer ontwijken, weer Wilders aanhalen. Totaal zwaktebod. Het draadje tot zover even resumerend.
.
U. Bent. Dus. Niet. In. Staat. Zelf. Een. Oplossing. Op. Te. Schrijven.
.
En dan het lef hebben om op anderen neer te kijken.
.
Koekoek!
.
Tsja, we zijn wel klaar denk ik.

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 23:29

koffie Clegg..koffie verkeerd.

Worstjes | 02-04-14 | 23:29

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:22
de wens is de moeder van slappe koffie, of zoiets.
Ik voorzie nog sloten slappe koffie tot 22 mei.

Worstjes | 02-04-14 | 23:28

Worstjes | 02-04-14 | 23:19

Met een rood potlood bereik je niets. Democratie is dood als een pier. Nu kun je al niets meer doen tegen de EU. Helemaal niets. De EU is ook wel erg groot. Je eigen leven kun je wel veranderen.

Van Duyvenbode | 02-04-14 | 23:26

@sterke koffie | 02-04-14 | 23:18
Er bij voorbaat vanuitgaan dat de anti-EU-stemmen *zeer marginaal* zullen zijn en dan maar niet gaan stemmen, dat is slap, zeer slap. Vind je niet, dude?

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:22

@Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 23:12
Wat wil u nou? Dat ik een partij op ga richten die de oplossingen gaat propageren? Punt is dat, en blijkt dat u slecht kunt lezen, dat benoemen en oplossingen nogal een verschil zijn. Dit betekent dat ik meer respect heb voor een PvdA die in elk geval iets geprobeerd heeft ondanks de faal. Blijft onverwijld open staan dat Wilders benoemt, en ja ik heb zijn programma gelezen, maar geeft ook geen oplossingen! Als ik het politieke leven zou ambieren was ik wel politicus. Ik ga uit van uitgangspunten u gaat uit van verzuring op basis van verleden, jammer.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 23:21

@ Van Duyvenbode 23:15

van alles geprobeerd; voodoo, hekserij, zelfkastijding.
volgende keer iets met rood potlood, wie weet helpt het.

Worstjes | 02-04-14 | 23:19

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:05
Slappe thee, mijn plemp, heb je ook argumenten?

sterke koffie | 02-04-14 | 23:18

We kunnen natuurlijk ook de minder begane weg bewandelen.
Zoveel mogelijk uit het systeem gaan. Quantum possibile est.

Van Duyvenbode | 02-04-14 | 23:15

@lutto333

Onze democratie, iets wat ten dienste zou moeten staan aan de burgers, is verworden tot zoiets platvloers als een 'project' van enkelen. Het Europese project.. , als of we nog in de middeleeuwen leven met leenheren en horigen. Ondanks allerlei nobele doelstellingen is er toch iets verschrikkelijk fout gegaan met dit project en dat is dat burgers zelf mogen bepalen in wat voor type staat zij willen leven..

therealbraindump | 02-04-14 | 23:14

Gvd die peggolt zegt gewoon iedereen ze dertiende maand kwijt. Ook weer dreigen. Nederland is helemaal gesloopt door de eu. Alles inleveren voor een ander. Er is geld zat hier in nl. De crisis word misbruikt om ons alles af te pakken . Echt mega ziekelijk. Let maar op mensen nog 2 jaar dan gaan ze onze pensioenpotjes leeg halen. P

klote land | 02-04-14 | 23:13

Professor Superhirn | 02-04-14 | 21:24 | + 29

Als Neanderlander zou ik graag hebben kunnen stemmen op een economische Neanderthaler als Milton Friedman.

Eigenaardige opmerking van die fopeconoom trouwens.
De economie van de Neanderthalers (Ruhrgebied) is nou niet bepaald zwak. Al sinds mensenheugenis de economische motor van Europa.

Anijsblokje | 02-04-14 | 23:13

@gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:54 |

Leuk geprobeerd, maar ik vroeg u eens zelf een oplossing (on topic) aan te dragen. Niet om weer eens te vertellen dat Wilders er geen heeft. Tot zover staat u gelijk met de goede man.
.
Maar goed. Ik zal doen wat u niet doet. Ingaan op een aangedragen punt/vraag/prikkel.
.
Wat we "hebben" wordt afgebroken. De trend is op dit moment negatief. Blijven kijken naar wat we hebben zonder te bekijken waar we naartoe aan het gaan zijn is sowieso geen toekomstbestendige werkwijze. Ik meen dat men dat kortzicht noemt.
.
Natuurlijk ken ik frustratie. Wat we hadden, een democratische rechtstaat waar burgers goed in gedijen, is een historisch unicum. Het grootste gedeelte van de menselijke geschiedenis hebben mensen onder het juk van elites geleefd. Die democratische rechtstaat is nu op nationaal en Europees nivo in het geding. Dat is eeuwig zonde. Bovendien heb ik nageslacht. Die gun ik vrijheid, welke dus ook in het geding is.
.
Overigens kan ik die frustratie prima handlen. Nog een tijdje deze trend in Europa en ik ben pleite. Ik ben uitermate grensoverschreidend arbeidsmobiel, spreek diverse talen, en heb al veel ervaring in andere landen. Ik ben echter ook een patriot dus zou veel liever Nederland redden.

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 23:12

@luto333 | 02-04-14 | 23:03
Ik vang uw punt. Maar ook onder de subversieven zijn gradaties. Heeft u ooit gehoord van de PvdA?

Chiant | 02-04-14 | 23:10

@gedachtespinsel | 02-04-14 | 23:02
Gedogen is iets anders dan regeren vrind.

La Bailaora | 02-04-14 | 23:09

denoorman | 02-04-14 | 23:06

Nou gefeliciteerd joh, geweldig.

Worstjes | 02-04-14 | 23:08

Farage for President. Een held! De nieuwe Pim!!!

denoorman | 02-04-14 | 23:06

@sterke koffie | 02-04-14 | 22:59
Slappe thee, jouw plemp. Stem gewoon PVV om de eurofielen te fucken.

Lewis Lewinsky | 02-04-14 | 23:05

Profiel van Eurofielen 666 (D66)

D66 nog vlees nog vis.
D66 is hetzelfde als het CDA alleen dan zonder God.
D66 is een studentenpartij.
D66 zegt een democratische partij te zijn. Behalve als meer dan 50% tegen de EU is. Dan ben je een populist.
D66 claimt het monopolie op goed onderwijs. Het onderwijs van D66 is het onderwijs waar geen geld voor ons Bruto nationaal product wordt verdiend. Dit soort opleidingen: (politicologie, economie, sociologie, allerlei soorten managementopleidingen, Personeel en organisatie en communicatiewetenschappen)

En deze is persoonlijk. Bij de mensen van D66 weet ik nooit welk geslacht ze hebben. Transgenders of zoiets.
D66 ik heb er niets mee en zal er nooit op stemmen.
Een partij die het land waar zijn wieg heeft gestaan voor een appel en een ei weggeeft aan Europa die is niet te vertrouwen.

luto333 | 02-04-14 | 23:03

@La Bailaora | 02-04-14 | 22:59
De eikel zat in gedoogconstructie, hij heeft nog nooit iets laten zien. Behalve bla bla bla

gedachtespinsel | 02-04-14 | 23:02

Ik stem Farage is net zo infantiel als "wanneer ik de loterij win dan", plemp dan niks.

Worstjes | 02-04-14 | 23:01

Als ik zou stemmen op 22 mei dan zou het tegen Europa zijn, alleen daar gaat die stem niet over. Het gaat om het aanwijzen van een volksvertegenwoordiger in Europa en dat die anti is, ach ja. Het zal wel. We hebben hier in onze huidige regering ook oppositie partijen. Went even, maar ze maken niet het beleid. Door de stemgerechtigheid van andere Europese landen die veel te winnen, denk ik dat de anti-stem zeer marginaal zal zijn.

sterke koffie | 02-04-14 | 22:59

@Chiant | 02-04-14 | 22:57
Lol :-)

La Bailaora | 02-04-14 | 22:59

Ondertussen hopen de boven ons gestelden vurig dat de wereldeconomie aantrekt, kunnen ze dat als hun overwinning claimen.

Worstjes | 02-04-14 | 22:59

Wilders roept maar doet niets
@gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:54
Dat lijkt me nogal moeilijk als je in de oppositie met een minderheid zit.

La Bailaora | 02-04-14 | 22:59

@luto333 | 02-04-14 | 22:53
"Ik stem ook op UKID"
U heeft een Britse nationaliteit.

Chiant | 02-04-14 | 22:57

Prof. Dr. Hans Jansen nr 4 op de lijst van de PVV krijgt mijn stem! Zo stem je toch tegen de EU en geef je die achterlijke,bedrieglijke,ideologie Islam, nog een duwtje in de rug naar de afgrond!

Landsbelang | 02-04-14 | 22:56

@Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 22:48
U moet wel goed blijven lezen en u gaf juist zo'n leuk *uitgangspunt* voor een herinrichting! Oplossingen voor interne problemen in hier in Nederland, ik zou zeggen praat er eens over met mocroGS. PvdA en links heeft poging gewaagd en gefaald, Wilders roept maar doet niets, blijkbaar een lastig probleem. Verder zou ik eens kijken naar wat we wel hebben in plaats van wat we niet hebben, maar blijkt bij u nogal een frustratie op te leveren.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:54

Ik stem ook op UKID. Ik zag en hoorde Nigel Farage onlangs hele wijze dingen over de EU.
Hij wil op een democratische manier de EU opheffen. Het EU parlement in Brussel en Straatsburg zouden omgebouwd kunnen worden tot collegezalen voor universiteiten of voor een hele grote bibliotheek.
Farage zegt: in Europa zal het extreem nationalisme toenemen. En dat gebeurd ook. Front National haalt meer dan 30% van de stemmen, Vlaams belang, PVV, FPO scoren hoog. Verder De Deense Volkspartij, Jobbik in Hongarije, Lega Nord in Italië, De Gouden Dagenraad in Griekenland, Ware Finnen in Finland en nog veel andere partijen. Deze partijen krijgen steeds meer aanhang. Dat is niet meer tegen te houden.
Deze partijen zullen veel stemmen behalen tijdens de komende Europese verkiezingen en dan zal je zien dat er van eenheid geen sprake meer is in het Europees parlement. Partijen komen alleen op voor hun eigen belang. En dat is volkomen terecht. Cultuur van mensen wordt ondergeschikt gemaakt aan het symbool …€........ Farage zag dat al 10 jaar geleden. Eigenlijk is het hopen dat door marktwerking Europa om zeep wordt geholpen, want anders vrees ik het ergste voor Europa en zijn bewoners. En je ziet het nu al een beetje gebeuren. Bedrijven nemen autonomie van landen over. Het gebeurde al, maar nu wordt het ook hard op gezegd. Griekenland is van Goldman Sachs en Cyprus krijgt binnenkort ook een andere naam. Iemand interesse in Portugal ? Dit land heeft een schuld van 325% van het bruto binnenlands product. Of misschien Spanje waar het werkloosheidpercentage richting de 30% gaat. Christiano Ronaldo (voetballer van Real Madrid) wordt als onderpand gebruikt door Real Madrid, omdat deze club geen liquide middelen meer heeft. Binnenkort de bekerfinale tussen Real Madrid - Barcelona, maar beter is te zeggen. De wedstrijd: Europese Centrale Bank - Europese Centrale Bank. En als je verder denkt dan is het de wedstrijd: Familie Rothschild tegen de Familie Rothschild. Eigenlijk belachelijk dat Real Madrid en Barcelona en andere voetbalverenigingen in Europa veel schulden mogen hebben en dat clubs uit de Nederlandse eredivisie als ze maar 1 cent rood staan op hun vingers worden getikt. Die hele championgsleaque is competitievervalsing. Maar dat is weer een ander verhaal.

DE LEIDERS VAN EUROPA; ZIJ WETEN NIETS, ZIJ BEGRIJPEN NIETS EN ZIJ DWALEN ROND IN DUISTERNIS EN LATEN DE AARDE WANKELEN OP HAAR GRONDVESTEN.

De Europese leiders willen dat dit project gaat slagen. Ik noem het liever een gedrocht van een systeem. De Europese leiders vinden het systeem belangrijker dan de mensen die in het systeem moeten leven.
Kijk de beleidsmakers kunnen zich makkelijk verschuilen achter wiskundige CPB modellen en achter vage beloften en eventuele prognoses. Maar de mensen in Europese landen die werkloos worden en gewoon op rantsoen worden gezet die komen terecht aan de zelfkant van de samenleving.
En nou roepen de beleidsmakers dat het eind 2014 beter zal worden. Ik geloof er niets van. Er hoeft maar een crisis uit te breken zoals deze maand in de Krim en Europa zit met haar handen in het haar.

luto333 | 02-04-14 | 22:53

Grootste held in dat parlement is Farage. Als ik hem via Van der Stoep mijn stem kan geven, dan geef ik hem mijn stem via Van der Stoep

NiceGuysFinishLast | 02-04-14 | 22:51

@gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:38 |

Mmm, ik zie slechts een paar tweets. Geen enkele oplossing of uitwerking.
.
Weet u wie ook veel tweets produceert en naar 't schijnt geen oplossing heeft?
.
PS. Ik had ook niet anders verwacht. U heeft doorgaans veel commentaar op wat anderen schrijven of vinden, maar tegelt zelden een autonome eigen gedachte. Op zich prima, maar daarmee onderscheidt u zich niet bepaald van degenen waar u op meent neer te kunnen kijken..

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 22:48

Gewoon gaan stemmen op 22 mei en wel Anti Europa ze zullen het voelen daar in Brussel dat ze er een zooitje van maken. Zo veel mogelijk mensen er van overtuigen dat Europa een ondemocratisch wan gedrocht is, lijkt mij niet zo'n moeilijk verhaal om ook andere mensen van te overtuigen. Dus stemmen op 22 mei.

Toetsiemonster | 02-04-14 | 22:47

@ikdenkwat | 02-04-14 | 22:42
Als ze neo-nazi's steunen die zelf zeggen dat ze nazi's zijn, dan lijkt het mij toch geen godwin meer:
www.globalresearch.ca/the-u-s-has-inst...

La Bailaora | 02-04-14 | 22:47

"Waarom zou je nog meedoen als de macht toch schijt aan de uitkomst heeft?"
Europe in een notendop. Er is geen directe relatie tissen de stemmende birger enerzijds en de macht in Brussel anderzijds. Het is een tweetrapsraket. Wij mogen met onze stem en met onze belastingbijdrage de voortstuwing van de eerste trap mogelijk maken, maar de macht vertoeft in trap twéé, die is gewichtloos, zweeft om ons heen ongrijpbaar. 'Gravity'.

Schoorsteenveger | 02-04-14 | 22:45

@denoorman | 02-04-14 | 22:38
Het zooitje in Nederland loopt aan de lijband van Brussel. Vandaar dat het in Den Haag zo'n zooitje is. Niet andersom.

We kunnen dat zien aan bv. beslissingen die in Brussel worden genomen. Zo werd Spanje uit Brussel verboden op te treden tegen immigranten in Melilla en Ceuta. Zo steunt Brussel neo-nazi's in Ukraine, zo steunde het de Moslim broeders in Egypte, zo zit Brussel achter het multiculti drama:
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Waar men dus zegt dat Engeland zijn eigen immigratie politiek niet meer mag volgen. Dat geldt dan voor Nederland net zo goed.

La Bailaora | 02-04-14 | 22:45

De EU is het ultieme verraad aan de EU-burger, niets anders, de Nazi's.
smdyasc | 02-04-14 | 21:18 | + 49 -
Godwin discussie klaar next!

ikdenkwat | 02-04-14 | 22:42

Hoe denk je dat er gestemd gaat worden in die failliette sattelietstaten van Europa. Daar stemmen ze pro-europa zodat ze zich kunnen laten vollopen aan lalala geld . Ook zij stemmen mee. iemand enig idee wat daar van de invloed gaat zijn...

sterke koffie | 02-04-14 | 22:40

Stormageddon 22:29

Niet nodig, het was uitstekend verstaanbaar.
;)

Worstjes | 02-04-14 | 22:39

@Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 22:34
Oh, kijk even onder je plempseltje over inrichting EU, scheelt mij weer schrijven.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:38

Het ergste is nog dat we met Brussel aan de macht wellicht nog beter af zijn dat dan incompetente zooitje in nederland. In Frankrijk vervangen ze gewoon de regering na een nederlaag bij de gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA en de VVD willen stug doorgaan met het wanbeleid waar niemand blij mee is. Ondanks de gigantische nederlaag. Samsom en Rutte zijn allebei met leugens en bedrog aan de macht gekomen en ze zijn nu oostindisch doof voor de grote meerderheid die vind dat ze hun biezen moeten pakken..

denoorman | 02-04-14 | 22:38

Dit is nou wat ze noemen mollen. Een SP spindokter die probeert om de anti EU kiezer thuis te houden. Want die hebben (helaas) maar één partij om uit te kiezen, en dat is nu precies waar deze verdekte propaganda op is gestoeld, het laag houden van het aantal PVV stemmen. De onderklasse zal voor EU verkiezingen vanzelf wel thuis blijven, want die heeft daar niet mee. Dus moeten de PVV stemmen straks toch echt worden toegekend aan de midden- en hogere klasse. Dat wordt nog flink slikken voor de elite....

Tjemig | 02-04-14 | 22:35

@fleurtje | 02-04-14 | 22:27 |

Sssst. Spinseltje is nu even een vlammend epistel aan het dichten, joh. Ik heb 'r net uitgedaagd om eens even een stukje inhoud neer te zetten. Zo'n uitdaging kan zo'n slimmerikje echt niet laten liggen. DE oplossing komt zo het paneel binnen gedenderd. Een stukje visie naar ons ééncelligen toe, zullen we maar zeggen...

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 22:34

@La Bailaora | 02-04-14 | 22:24

Weet ik, ze hebben de goeien te pakken. EN dat het al jaren in de mediale schaduw broeit daar weet ik ook.

Probleem is alleen niet wat wij wel weten, het probleem is dat zovelen het dankzij het mediale stilzwijgen er niet van op de hoogte zijn.

ZKH EénOog | 02-04-14 | 22:33

Kijk Geenstijl redactie:
Dit is het nieuws waar jullie mee zouden moeten komen want de rest doet dat niet!
www.thelocal.it/20140402/italy-to-send...
Italië stuurt vanaf nu marokkanen die één jaar of langer gevangenisstraf hebben gekregen terug naar marokko om daar de rest uit te zitten en te re socialiseren daar. klaar!
Als zij dat kunnen, kunnen wij dat ook, ze hebben daarvoor een samenwerkingsverband ondertekend met ene Mustafa Ramid in Rabat. Leg dit eens bloot!

tattooboer | 02-04-14 | 22:32

Ik ga stemmen op de pvda,krijg ik samen met die andere kiezer op de pvda een standbeeld met de naam"En zij waren de laatste..."

pim achtertuin | 02-04-14 | 22:32

@Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 22:09
Lijkt me goed plan tot puntje 5. Rest is leuk hilarisch.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:31

@Worstjes | 02-04-14 | 22:15
Het was op BBC2, niet op World. Het wordt nog wel herhaald op BBC Parliament (en waarschijnlijk ook nog wel op BBC2, ergens in de nacht met zo'n doventolk erbij.)

Stormageddon | 02-04-14 | 22:29

gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:06 |
Nee, Geert ook niet, maar die komt er in ieder geval nog eerlijk voor uit, dat kan je van de rest niet zeggen .

fleurtje | 02-04-14 | 22:27

Hoe, waar en op wie kan ik als Nederlander stemmen?

dk-- | 02-04-14 | 22:27

@Chiant | 02-04-14 | 22:16 |

Komen we wel uit. Nu we toch "founding fathertje" aan het spelen zijn. Ik moet nog wel even oefenen op m'n John Hancock. Digitale tijdperk, hè. Niet goed voor de kunst van een mooie krabbel...

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 22:24

@ZKH EénOog | 02-04-14 | 22:09
Banken zijn niet onschuldig, en die Spanjaarden zijn dus verre van dom. Vanaf 5:50 zie je een politieagent down gaan, door stenen bekogeld. Dat is echt niet meer een 'vredelievende' betoging.

La Bailaora | 02-04-14 | 22:24

@frank87 | 02-04-14 | 22:02
Ha! De Piratenpartij (het leek eventjes zowaar een echt alternatief in bange tijden) zit bij de pro-EU en pro-Europa fractie van de Groenen in het Europarlement.

Dus: Stem Piratenpartij en krijg al die wereldvreemde groene hippies erbij. Inclusief GroenLinks. Nog steeds een alternatief? Daggutnie.

Stormageddon | 02-04-14 | 22:22

bakoenin | 02-04-14 | 22:00
Touché. Blijft staan dat ik een waarschuwing erg zou waarderen. Jongerius zal wel voor de wijn en de bonbons het EP in willen of zo.

Ares | 02-04-14 | 22:20

@Mark Smith

Dat het onverstandig is dat GB uit de EU stapt klopt, maar wat Nigel Farage nu al jaren verkondigt over de structurele zwakheden van de Euro zou ik niet willen kwalificeren als de uitspraken van een economische neanderthaler. Een munteenheid met met daarin landen zoals Griekenland en Duitsland kan alleen maar adequaat functioneren wanneer wij alle wezenlijke besluitvorming overdragen van onze nationale parlementaire democratie naar de gezichtsloze bureaucraten in Brussel. Dat wil je toch niet? Daarbij mag noord Europa op continue basis allerlei rekeningen betalen en worden de mediterrane landen continue gedwongen om zich te ' germaniseren'. Onze politici hebben er een enorme puinhoop van gemaakt, niemand neemt de politieke verantwoordelijkheid voor zijn rekening en ondertussen ontzeggen dezelfde politici het electoraat referenda omdat de uitkomst hen niet aanstaat. Persoonlijk vind ik zo'n Nigel Farage, ondanks het feit dat ik het niet altijd met hem eens ben, dan echt een verademing tussen al die andere politieke huichelaars.

therealbraindump | 02-04-14 | 22:19

@Ommezwaai | 02-04-14 | 22:05
Ah, een dictatuur van de PVV (Wilders), kijk even naar zijn eigen organisatie, hoef je zelfs niet meer dan één hersencel voor te hebben om dat te zien lijkt me.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:19

@gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:06 |

Ik heb zojuist (22:09) even een oplossinkje gepresenteerd. Ben benieuwd naar de uwe?
.
Tot nu toe bent u zelf namelijk nog niet verder gekomen dan "Wilders heeft geen oplossingen". Beetje magervoor zo'n inhoudsdiertje als u, niet?

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 22:16

@Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 22:09
Wij zijn het volledig eens.
Beschrijven van een scherpe definitie van kerntaken volstaat. Dat zijn, zeg maar, alle taken waar ze zich nu vooral niet mee bezig houden vanwege interne verdeeldheid en tegengestelde belangen. De secundaire taken laten zich daarna eenvoudig opsommen. Die hebben ze immers in de afgelopen paar decennia zelf al veel te uitvoerig beschreven en uitgewerkt.

Ik zie alleen nog een rol voor de primaire taken.

Chiant | 02-04-14 | 22:16

Stormageddon 22:09

BBC World is een mooie uitvinding, helaas te moeilijk voor VPRO minnend dommelvolk. En wat een ei die Clegg..

Worstjes | 02-04-14 | 22:15

@First Contact | 02-04-14 | 22:12

Het belang van de volgorde.

ZKH EénOog | 02-04-14 | 22:15

@ZKH EénOog | 02-04-14 | 22:01
Voel me niet aangesproken, dus wat moet ik voelen dan?

First Contact | 02-04-14 | 22:12

gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:06
Mocht het zo zijn (van die koe met één hersencel) dan kunnen jullie elkander de hand schudden...

Ommezwaai | 02-04-14 | 22:12

Een volgevreten type als Agnes Jongerius past uitstekend in Brussel. Helaas heb ik haar nog nooit op een zinnige gedachte kunnen betrappen. De horeca toeleveranciers in Brussel rekenen zich al rijk.

denoorman | 02-04-14 | 22:10

Zojuist vanavond op de BBC, primetime... Een uur lang over de EU: in or out. Een heus debat tussen Farage en Clegg, met echte argumenten. Op de staatstelevisie aldaar. Geen agitprop, geen gekke idealistische en ideologische vergezichten en geen bangmakerij. Dáár kan het wel. (Hier niet.)
Enfin, extragratis tip om terug te kijken, zodra het beschikbaar is op de iPlayer (even Hola plugin voor chrome of FF istalleren): www.bbc.co.uk/programmes/b0401ht2

Stormageddon | 02-04-14 | 22:09

@La Bailaora | 02-04-14 | 22:03

Maar waarom leven ze zich toch zo uit op een onschuldige bank?

ZKH EénOog | 02-04-14 | 22:09

@Chiant | 02-04-14 | 21:56 |

Ik kan mij vinden in een federaal Europa mits voorzien van:
.
- Grondwet die de verhoudingen staat en burger goed regelt, alsmede de verhoudingen lidstaat en federatie en een scherpe definitie van kerntaken, secundaire taken, en no-go area's voor verschillende overheden.
- Bill of rights op 1 A4.
- grondwetswijzigingen en uitbreidingen federatie alleen per referanda.
- een volledig gemandateerd parlement.
- een constitutioneel hof.
- uitsluiting niet betrouwbare lidstaten.
- Turkije nooit in de federatie.
- anti-corruptie wetgeving speciaal voor politici en ambtenaren.
.
En oh ja, een speciaal wetsartikel om Alexander Pechtold uit te sluiten van ieder publiek of vertegenwoordigend ambt. Gewoon omdat het kan.
.
Federation of free European States lijkt me een goede werktitel...

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 22:09

denoorman 22:03

Overschat VVD stemmers niet, bij het referendum stemden ze massaal voor de Europese Grondwet.

Worstjes | 02-04-14 | 22:07

A big fuck to Brussels...lang leve Farage.

Dead Silence | 02-04-14 | 22:07

@fleurtje | 02-04-14 | 22:02
Euh? Wilders ook niet, en heeft nog minder oplossingen dan -een koe met één hersencel- welke minister dan ook.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 22:06

Zozo krijg al wat minnetjes omdat ik niet besluit een stem uit te brengen op een instituut dat ik niet erken. Ik heb in het referendum van 2005 al tegen gestemd. Ik wens niet politiek gedomineerd te worden door wetgeving uit Brussel. Handelsverdragen prima, samenwerking tussen landen prima, maar dat verheffen naar een politiek instituut. Niet prima. Ik ben voor nationale wetgeving dicht bij de burger. Ik stem niet.

sterke koffie | 02-04-14 | 22:06

gedachtespinsel | 02-04-14 | 21:48
En wie komt er tegenwoordig dan wel met oplossingen?
Makkelijk blèren dat er geen oplossingen geboden worden. Stel het eerst gewoon eens aan de kaak, dan kom je pas een stapje verder.
Wat daarna komt, blijft een verrassing....

Ommezwaai | 02-04-14 | 22:05

Als je op de VVD stemt, stem je dus op die Eurofiele idioot Guy Verhofstad. Zo dom zullen toch zelfs de doorgewinterde VVD stemmers niet zijn. Een euro-kritische stem is toch wel op zijn plaats. Alleen maar om die alsmaar doordenderende Eurofielen met oogkleppen op een beetje in het gareel te houden....

denoorman | 02-04-14 | 22:03

De EUSSR, de anti-democraten bij uitstek. Referenda daar houden ze niet van, denk aan Nederland, denk aan Frankrijk, denk aan 3x Ierland (totdat het juiste resultaat eruit rolde). Denk aan Venetie, dat zich wilde afscheiden van Italie, wordt doodgezwegen.

Maar denk ook aan vrije nieuwsgaring. Die wordt steeds slechter. Zo zien we in de pers zeer weinig over de laatste opstanden in oa. Griekenland (gisteren) en Spanje, 22 maart. En die opstanden worden wel steeds feller. Daar zou wel eens de ommekeer kunnen komen, ondanks dat men het doodzwijgt.

www.youtube.com/watch?v=LWTnN0EEUhI

La Bailaora | 02-04-14 | 22:03

gedachtespinsel | 02-04-14 | 21:48
Noem eens 5 ministers van de 150 uit de 2e kamer die in een Marokkanenwijk wonen .

fleurtje | 02-04-14 | 22:02

Stem gewoon Piratenpartij...

frank87 | 02-04-14 | 22:02

@First Contact | 02-04-14 | 21:53

Als je het belang van de volgorde niet begrijpt, weet ik niet of je de topics ook goed zal begrijpen.

Mensen die het belang van de volgorde niet begrijpen geven bijvoorbeeld ook Wilders de schuld van de onvrede over de doorgeschoten immigratie en de mislukte culturele samenleving. Voel je 'm?

ZKH EénOog | 02-04-14 | 22:01

Ares | 02-04-14 | 21:58
Excuses, maar ik mag hier toch nodeloos kwetsen en choqueren?

bakoenin | 02-04-14 | 22:00

Als deze viral gaat, zou wel trololol zijn.

Latrinalia | 02-04-14 | 22:00

bakoenin | 02-04-14 | 21:51
Wilt u in het vervolg waarschuwen wanneer u een Jongerius foto stuurt? Gadverdamme.

Ares | 02-04-14 | 21:58

Koop zo'n stickerT, doe je er in ieder nog iets tegen.
www.uwonvrede.nl/

Ommezwaai | 02-04-14 | 21:58

artikel50.nl - al is het maar als proteststem

CynicalBastard | 02-04-14 | 21:57

DerUnterMensch | 02-04-14 | 21:53
Is vaak een tactiek ontmoedig de tegenstander, met argumentatie zoals : Ah joh wat maakt het allemaal uit, en het heeft toch geen zin, en ondertussen de achterban aansporen wel te gaan stemmen.

bakoenin | 02-04-14 | 21:56

Farage voorspelt (burger)oorlog als de EU aan de macht blijft, toch een tikkeltje strenger dan Wilders in zijn bewoordingen.

Worstjes | 02-04-14 | 21:56

First Contact | 02-04-14 | 21:34
Typisch dat Cameron en vooral misselijkmakende Miliband weigerden deel te nemen aan dat debat.
Verder sluit ik me aan bij de berichten dat het onverstandig is niet te stemmen; daar trekken die lui die vijf jaar lang dure wijn en champagne zitten te drinken in de dure bedrijfskantine van het EP maling aan. Ik kies voor een partij die hen het vuur aan de schenen legt vijf jaar lang in plaats van een ongemakkelijk nieuwsberichtje waar ze binnen een dag overheen gestapt zijn.

Ares | 02-04-14 | 21:56

@Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 21:50
Ik ben overigens voor een federaal Europa, maar dan wel zonder gebrek aan democratie, ontransparante ineffectieve bureaucratie, onrechtstatelijk handelen, vrijheidbeperkingen en corrupte eurocraten.

Een federaal Europa met een gemeenschappelijk buitenlandbeleid. Een federaal Europa dat zich beperkt tot de absolute kerntaken volgens het minarchisme en ook uitsluitend en alleen daarvoor belastingen mag innen bij de lidstaten.
nl.wikipedia.org/wiki/Minarchisme

Chiant | 02-04-14 | 21:56

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 02-04-14 | 21:54

@ZKH EénOog | 02-04-14 | 21:50
Zou ook goed kunnen. Maar altijd uitgebreide aandacht voor onze criminele Marokkaanse medelanders, minder PvdA, minder Europa. Of heb ik de meeste topics niet goed begrepen?

First Contact | 02-04-14 | 21:53

“Ons - gratis - advies voor 22 mei: Kijk die docu. En blijf thuis. ” Wat een debiel advies. Dus als je tegen de EU bent moet je thuis blijven.. wat zodat de mensen die voor zijn in feite een dubbele stem krijgen?

Nee dan ga je mooi stemmen en stem je bijvoorbeeld op de PVV.

DerUnterMensch | 02-04-14 | 21:53

@DerUnterMensch | 02-04-14 | 21:42
Mensen die over intelligentie niveau beginnen hebben de discussie al verloren. Het toont simpelweg een gebrek aan argumenten. Alles wat ze nog hebben is ad hominems.

La Bailaora | 02-04-14 | 21:50

Ik vind het overigens prima dat mensen tegen de EU zijn op economische gronden, maar de beste argumenten tegen dit monster zijn te vinden in gebrek aan democratie, ontransparante ineffectieve bureaucratie, onrechtstatelijk handelen, vrijheidbeperkingen, en corrupte eurocraten. Dat alles met trend van meer, meer, meer, van dat alles.
.
Het enige juist antwoord is minder, minder, minder. Dit antwoord dekt overigens wel vaker de lading in het politieke landschap.

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 21:50

@First Contact | 02-04-14 | 21:45

Of sluit het gedachtegoed van de PVV aan bij de maatschappijkritische burgers die voor het bestaan van de PVV al een uitlaatklep vonden bij GeenStijl?

ZKH EénOog | 02-04-14 | 21:50

@fleurtje | 02-04-14 | 21:41
Het is alleen jammer dat ze met zo weinig oplossingen komen.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 21:48

Als je wil zien waar het met de EU naar toe gaat dan hoef je maar naar het Eurovisie songfestival te kijken. Iedereen vond het leuk totdat de oostbloklanden erbij kwamen. Dat festival is gekaapt en ligt al een jaar of 10 in gijzeling. Geen westers land zal daar nog winnen.

sterke koffie | 02-04-14 | 21:48

@Leon Tosti | 02-04-14 | 21:36
Zijn er nog anderen dan?

gedachtespinsel | 02-04-14 | 21:47

Dit is een keiharde horrorfilm voor Hansie en Alexandertje..
Die zitten te schudden achter de buis en slapen er de eerste dagen niet meer van.
Hoe lang moeten we dit gedrocht nog financieren?

Ommezwaai | 02-04-14 | 21:46

@ProAsfalt | 02-04-14 | 21:41
Nope, uitrollende als het nodig zou zijn.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 21:46

Als een SP-er zegt dat ik thuis moet blijven, dan ga ik natuurlijk stemmen. PVV.

watergeus | 02-04-14 | 21:46

De meeste topics van Geenstijl (excl. Quid) sluiten prima aan bij het gedachtegoed van de PVV.

First Contact | 02-04-14 | 21:45

@Godsammekraken | 02-04-14 | 21:38
Djeezzz! Moet er nog een "Waarschuwing! Sarcasme!"-sticker op?!?!?

Godsammekraken | 02-04-14 | 21:45

Europa zal verenigd worden. Maar niet op de manier die Brussel graag zou zien.

ZKH EénOog | 02-04-14 | 21:43

@Mark Smith | 02-04-14 | 21:36 |

Zo'n aantijging klinkt alleen een beetje raar als die van een economische cro-magnon komt. SvW kan beter z'n bakkes houden. Kerel zit er al tien jaar volkomen naast. Zoveel inzicht dat hij de Euro-crisis pas zag aankomen toen die al een jaar aan de gang was.
.
Kan hij ook niets aan doen overigens. Economie is nou eenmaal geen wetenschap...

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 21:43

@Godsammekraken | 02-04-14 | 21:38
Als u doelt op de vorige wereldoorlog die daadwerkelijk uitgebroken is, dan heeft u gelijk.
Als u doelt op de vorige wereldoorlog die niet uitgebroken is, dan heeft u geen gelijk. Toen bestond er namelijk nog wederzijdse afschrikking. Toen nog wel.

Chiant | 02-04-14 | 21:42

Nou er zijn best wel veel mensen die het begrijpen. Helaas worden die nogal snel als 'dom' neer gezet.

Al is het natuurlijk vooral dom om in de praatjes te geloven of je te laten beïnvloeden door uitspraken als 'die mensen zijn dom'. Er zijn domme mensen die zich heel slim vinden die alleen daardoor al zich heel pro-EU zullen opstellen.

Beetje zelfde als het anti-PVV verhaal.

DerUnterMensch | 02-04-14 | 21:42

@gedachtespinsel | 02-04-14 | 21:17 |
Volgens mij kickt u op binnenrollende EUSSR-tanks.

ProAsfalt | 02-04-14 | 21:41

Gewoon stemmen op de PVV, niks mis mee . Het is een partij die de waarheid durft te zeggen ,en dat kan je van al die jaknikkers niet zeggen .

fleurtje | 02-04-14 | 21:41

@Gooseone | 02-04-14 | 21:36
Het is idd. al te laat. Alleen al omdat het parlement sowieso geen macht heeft. Die ligt bij de raad en de commissie. Nederland heeft vorig jaar al heel veel macht overgedragen door het ESM te ondertekenen, waarbij eigenlijk de schatkist is overgedragen. Daarbij is er een einde gekomen aan de controle over het eigen geld. Daardoor kan men ongestraft ook gewoon die miljarden aan Kiev beloven. Brussel heeft nu namelijk een bijna onuitputtelijke bron aan geld.

Het enige wat de boel nog kan stoppen is rigoureus uit de EU.

La Bailaora | 02-04-14 | 21:40

Of het artikel 50 is of een UKIP of een CDA. Alle stemmen zullen worden uitgelegd als een stem voor de EU. Ik ga ook niet stemmen.

sterke koffie | 02-04-14 | 21:39

Ik blijf erbij, ik blijf deze link posten onder zowat elk EU topic op mijn geliefde Geenstijl, omdat het nodig is te beseffen dat er de afgelopen 60 jaar bar weinig veranderd is, en omdat stemmen alsmede niet stemmen ook niets gaat veranderen. Achteloosheid is de doodsteek voor de vrijheid in deze. Corporatocratie is een te klein woord, als men de kartelvorming op de hoogste niveaus nader bekijkt. Deze crisis houdt niet op en heeft als doel de totale afbraak van de middenklasse, totale macht en controle over het verarmde slavenvolk. Extrapoleer, kijk 20 jaar vooruit en ga de barricades op. www.eu-facts.org/en/background/dark_ro...

Plap | 02-04-14 | 21:39

@Chiant | 02-04-14 | 21:35
Ah joh! Die Russen laten ons vast met rust. Dat hebben ze de vorige wereldoorlog ook gedaan.

Godsammekraken | 02-04-14 | 21:38

"Kijk die docu. En blijf thuis."

Als ik niet stem gelet op de laatste peiling dan weet ik zeker dat de EUSSR-tanks Koninkrijk der Nederlanden binnen zullen rollen.
Als ik op de PVV heb gestemd, ondanks dat waarschijnlijk de EUSSR-tanks Koninkrijk der Nederlanden binnen zullen rollen, kan ik mijzelf niets verwijten.

ProAsfalt | 02-04-14 | 21:38

Een reden om wel te stemmen, en dan op een EU-kritische partij, is dat er minder zetels overblijven voor de bovengenoemde eigenpijpers. Maak ze het maar lastig. Laat meer Farages opstaan die de tegenstanders gaan afzeiken in de plenaire zaal.

blinde kip | 02-04-14 | 21:38

@Godsammekraken | 02-04-14 | 21:29
Juist! En er liggen er waarschijnlijk honderden tussen die met alle liefde weer hun leven zouden geven voor onze vrije soevereine staat,in tegenstelling tot het wegmetons volk van tegenwoordig.

Welles! Nietes! | 02-04-14 | 21:37

Waar hangt die Van Baalen toch uit?

Wachtloper | 02-04-14 | 21:37

De EU gaat ten onder aan zijn eigen succes. De enigen die er profijt van hebben zijn de grote bedrijven, criminelen en de ambtenarij.

Leon Tosti | 02-04-14 | 21:36

Professor Superhirn | 02-04-14 | 21:24 | + 2 -
De socialistische Wilders en Farage zijn ook economische
Neanderthalers. Dat heeft hij goed gezien.

Mark Smith | 02-04-14 | 21:36

Het is eigenlijk al te laat. Stel dat er een partij zou zijn die goede (handels)plannen / verdragen klaar had liggen om het gemis op te vangen wat een uittreding van de EU zou veroorzaken, dan was er een alternatief.
Als er zo'n alternatief zou zijn dan had er de mogelijheid geweest voor de bevolking om zich massaal te onthouden van het geven van een stem om zodoende het instituut EU niet te erkennen.
Het is enigzins wrang om een stem uit te brengen "in" het EU apparaat om je wensen ertegen kenbaar te maken.

Gooseone | 02-04-14 | 21:36

Ondertussen is het hele Europese Unie concept zo ingeburgerd in elk land van de Europese Unie, dat je er moeilijk uit kan stappen. Toch zou ik het wel eens willen zien gebeuren!

KlauweFul | 02-04-14 | 21:36

Gewoon weer lekker terug naar de EEG.
Verder geen bemoeienis en gesmijt met geld.
De tiefus met al die ongekozen uitvreters!!

kibbesoeb | 02-04-14 | 21:35

@Godsammekraken | 02-04-14 | 21:29
Ondertussen bezuinigen wij door op onze veiligheid omdat de welvaartsstaat zonder vijanden een onbetwist feit is. En Putin -kijkt toe- verzilvert.

Chiant | 02-04-14 | 21:35

Opkomst voor het EP zijn altijd laag.
Dus die 2% t.o.v. 4 jaar geleden gaan we comple spinnen als anti-Europa? Just checking

BasBr | 02-04-14 | 21:35

Wel stemmen, op de PVV of een andere EU sceptische partij, omdat het kan.
De blamage voor de Eurofielen is ongekend als een PVV de meeste zetels zou halen, en een hele rits baantjesjagers van de PvdA kan gaan solliciteren. Oh wacht...geld. nu ja, Als ze maar afgestraft worden dat stelletje bedriegers zakkenvullers en verraders.
Alleen al die smerige hetze die de NPO en sites als Joop voeren. Het draaien en konkelen van die misselijkmakende figuren. De leugens en de valse beloftes.
Stemmen, geef ze een ongekende afstraffing.

bakoenin | 02-04-14 | 21:34

Maarrr....kunnen we erop vertrouwen dat deze verkiezingen eerlijk verlopen,en dat de Pechtold brigade niet op pad gaan om stemmen te ronselen?

Welles! Nietes! | 02-04-14 | 21:31

Alhier vraagt men zich ondertussen af of de prijs die men destijds betaald heeft niet wat hoog was aangezien we geen blijk geven het geleverde erg te waarderen.

www.freedomforgepress.com/wp-content/u...

Godsammekraken | 02-04-14 | 21:29

"The Eurocrats must be stopped no matter the cost."

Parel van het Zuiden | 02-04-14 | 21:28

Ik blijf niet thuis. Ik ga voor het eerst in mijn leven stemmen op een linkse partij. Ik ga namelijk stemmen op Prof. Dr. Hans Jansen. Zijn kandidatuur wordt gefaciliteerd door de PVV. Nu heb ik helegaar niets met de PVV, maar zoveel te meer met de heer Jansen.

Ik beschouw hem als een integer intellectueel, die niet alleen het beste voorheeft met Nederland, maar ook met Europa en de wereld. Mogelijk ontpopt hij zich zelfs nog als een echt staatsman. Ondanks de partij die zijn vehikel is.

Chiant | 02-04-14 | 21:27

Nee, blijf NIET thuis! GS, hoe dom zijn jullie?

Elke stem op een eurosceptische partij is een stem tegen de eurofiele partijen, en dat maakt het moeilijker voor Verhofstadt om te claimen dat "de bevolking voor meer Europa heeft gekozen."

Want het mag misschien geen reet uitmaken als er meer eurokritische MEPs komen, omdat die weinig politieke invloed hebben, maar als de eurofiele partijen winnen, zal van de hoogste daken worden geschreeuwd dat "de burger de huidige Europese koers goedkeurt."

Dus ga WEL stemmen. Artikel 50, PVV, SP, misschien zelfs SGP, maakt niet uit, zolang het maar Eurosceptisch is.

Russells Teapot | 02-04-14 | 21:27

Snackbar van Allah | 02-04-14 | 21:21 |

Ik geloof niet in eerlijke verkiezingen, zeker niet met deze despoten die zich de baas over Europa wanen.

KenTochNait?! | 02-04-14 | 21:26

Oh wacht, heeft Greet dan alweer gelijk....

the namster | 02-04-14 | 21:25

Heerlijk, vanmorgen die Sweder van Wijnbergen bij BNR op de radio: "We moeten oppassen dat mensen niet en masse op economische Neanderthalers als Farage en Wilders gaan stemmen". En hij zei het maar liefst drie keer in twee minuten. En drie keer de naam van Nigel Farage verkeerd uitspreken.
*proest*

Professor Superhirn | 02-04-14 | 21:24

Ik zie ze straks al staan, voldaan voor zich uit starend, duimen achter de bretels. Ons beleid heeft er toe geleid dat het nu zo goed gaat in Europa......terwijl iedereen weet dat de economie zich altijd in een golfbeweging ontwikkelt en dus hoog en laag conjunctuur veroorzaakt. Daar heeft dat hele beleid geen ruk mee te maken , we komen uit de laagconjunctuur, zo moeilijk is dat niet. Natuurlijk, beleid maakt dat we langer of juist korter in een conjunctuur blijven.

ITEACHYOU | 02-04-14 | 21:24

Je moet dus wel gaan stemmen en wel op een partij die EU kritisch is en opkomt voor het national belang. Het EP -mits die bestaat uit de juiste lui- is het enige EU instituut die alle overige EU instituten kan beteugelen. En anders moeten de mensen maar gaan demonstreren.

Zzzzooooffff | 02-04-14 | 21:24

Waar Hitler faalde, lukt het deze quasi-neonazi het. Zonder een schot te lossen, en de Nederlandse regering staat gebukt met den aarsch omhoog & ingevet richting de Reichstag van de Stürmbahnführers van vandaag. Als mijn opa nou nog zou leven, zou hij zich waarschijnlijk afvragen of hij voor zijn kinderen/kleinkinderen gevochten heeft met dit als eindresultaat.

KenTochNait?! | 02-04-14 | 21:23

EU 1.0 is een grandiose faal ons opgelegd door fascisten als Schulz en neo-hitlers als Verhoffstadt.

In mei 2014 rekenen we af met deze smeerlappen.

Daarna gaan we herstellen en werken aan EU 2.0. Minder socialisme, minder corruptie en minder Islam. Wat een prachtig vooruitzicht.

Snackbar van Allah | 02-04-14 | 21:21

1 Europa - JA. 1 Cultuur - Neen

newray | 02-04-14 | 21:20

Ik stem FIPO. Oww wacht..

Igor Putkin | 02-04-14 | 21:19

ik ben echt helemaal klaar met die hele EU. Het is tijd dat we het heft in eigen hand nemen!

Dr. Boswachter | 02-04-14 | 21:19

De EU is het ultieme verraad aan de EU-burger, niets anders, de Nazi's.

smdyasc | 02-04-14 | 21:18

Ik zie Van der Stoep! Stemp UKIP, stemp Artikel 50!

lerrative | 02-04-14 | 21:17

Hallo heb je in een promotiefilmpje wel eens iemand iets slechts horen roepen over de eigen organisatie? Hallo, klopt geen ruk van de EU inrichting maar zegt niet dat uitgangspunt slecht is.

gedachtespinsel | 02-04-14 | 21:17

Ik stem UKIP! Oww wacht...

Godsammekraken | 02-04-14 | 21:16

REAGEER OOK