
Op 22 mei mag u weer naar de stembus voor het Europees Parlement. Holladiejee. Hoog tijd dus om een debatje te houden over de '
Staat van de Europese Unie'. Het begeleidende schrijven komt van
De Volkskrant die erachter zijn gekomen dat 68% van de Nederlanders minder EU wil. Of op een andere manier gelezen: 79% van de Nederlanders wil in ieder geval in de EU blijven. Verwarrend allemaal, en dus wordt de volstrekt objectieve werkgeversvoorman Wientjes er vlug bijgehaald om nog wat tegen te sputteren. Volgens hem krijgt u er een gratis geldboom bij dankzij de EU, want export. Ja hallo. Alsof we die regeltjes-poepende Van Rompuys en Barosso's nodig hebben om onze spulletjes over de grens aan de man te brengen. Maar dat staat er natuurlijk niet bij. De glorie van het EU-project dient volgens Wientjes gewoon beter uitgelegd te worden aan de 'normale man'. U snapt gewoon nog niet hoe geweldig de EU voor u is, domme pauper. Denk aan het
Gratis Geld voor Griekenland, hoe kunt u daar nou niet blij van worden? Dat vragen ze zich in de Kamer dus ook af, waar een aantal partijen vandaag weer net mogen doen alsof ze ook tegen de EU zijn. Met inclusief
Daniel van der Stoep. Hartstikke spannend allemaal. Live meekijken doet u
HIERRR. Wilt u tijdens het wachten nog wat te doen hebben? Terugkijktip!
Tegenlicht over de Boze Burgert:
We zijn het zat!
Reaguursels
Inloggen"volgens Wientjes gewoon beter uitgelegd te worden aan de 'normale man'."
Met andere woorden, wij zijn dom en snappen het gewoon niet.
Eurosceptici gebruik je stem voor een proteststem: minder, veel minder EU.
Verkiezingen Europees Parlement 2014
22 mei 2014 verkiezingen voor het Europees Parlement.
De burgers van de EU kunnen dan hun stem uitbrengen op wie hen in het Europees Parlement zal vertegenwoordigen. Europarlementariërs worden gekozen voor een termijn van vijf jaar.
In Nederland zijn er 26 zetels te verdelen.
Ik zie D. van de Stoep, ook nog niet zijn "gage" van slechts meer dan 10000 netto, ehh, bijv. lekker aan KIKA geven ofzo.
Komop "dorpsgenoot"
Deus Absurdia | 31-03-14 | 11:53 | + -16
- - - -
Als er een schaap over de dam is, volgen er meer. En het gedrocht van de EU zal gegarandeerd ineenstorten, de mensen willen het nu eenmaal niet, het is een ondemocratisch project, punt. Kwestie van tijd, voor deze EUssr- zonnekoningen onder de spreekwoordelijke guillotine gaan. Want als het volk eenmaal woedend wordt....
Goh, je verwacht het niet..,
Die met zijn bezopen harses achterop een stilstaande file rijdende Stoep is ook een weggooier. Wat valt die man.me tegen.
@Deus Absurdia | 31-03-14 | 11:53
En dat kunnen we nu wel? Invloed uitoefenen op de regels? Met dat hele smalle Nederlandse smaldeel in het Europees parlement (5% van de stemmen)? Met de commissarissen die aan het handje lopen van Frau Merkel, alsook de presidenten van ECB en Bundesbank en de lobbygroepen van multinationals?
1 seconde nadenken...
En?
Nou.... van der Stoep.... dat kon beter joh.
Je was meer anti-Wilders dan anti-EU.
Zonde van je spreektijd.
Maakt mijn stemkeuze wat gemakkelijker.
@jasonpro | 31-03-14 | 15:53
Pc. Zou me toch echt de ogen uit de kop gaan schamen met zo'n inbreng. Art 50-voor het nodige anti-EU geluid.
Wat een dwaas.
@Art 50
Waar was je toen Madlener z'n inbreng had?
Dwaas.
Nou.. dat figuur van artikel 50 hoeft van mij ook niet zo meer na die inleiding... ><
@Bontes
ga's poetsen ipv lullen..
Dat broekie staat daar even flink Putin te bashen.. ik wil niet dat dit soort volk voor mij praat.
Europa schaamt zich toch rot hoe nederland met zijn misdadigers en predatoren om gaat. Die knullige rechtbehandeling hiero is zum kotzen. dus: Met rechtdoen in hoogwaardige uitspraken met invoering van (civiele) juryledendiensten zal nederland in Europa naar waarde doen stijgen.
'Hier staat Jesse voor
Naast financiën voert Jesse in de Kamer namens GroenLinks het woord over Europa(.)'
Tss, nog steeds geen enkel inzicht in de o zo democratische handelswijze van het EU gedrocht.
ik hebT jaaren geleden al gewaarschuwd. We kunnen als nederland niet op een eilandje lekker autonoom wezen te zijn. Met Klaustrofobie en het StockholmSyndrome redden we het hier niet. Neen ik gaat NIET mijn namen voluit noemen want: dan gaan jullie huilie-huilie doen. Mijn Belgiesch bloed doet ook razen als ik -ooit met mijn eigen vervoer- over de niedeländische wegen naar Bruxxelles mag razen. Fuck jullie ... jullie met je nivelleering en die 'weg-met-ons cultuur. #waaibomenhoutmentaliteitenvolk
Klaver GL wil meer EU.
Da's duidelijk. (dat hij EU verpakt als meer Europa-soit)
Deze gast www.gertjansegers.nl/l/library/downloa... had het zojuist over de PVV (GW) die eerder voor de EU heeft gestemd.
Lölverhaal.
Beetje lastig hè? En hoe laat je je loon uitbetalen. Is dat naar keuze euro of gulden? En als je in guldens betaald wordt, kun je die dan kosteloos inwisselen voor euro's als je op vakantie gaat?
79% van de Nederlanders wil in ieder geval in de EU blijven.
Ik geloof er geen flikker van.. dat wil zeggen. 79% van de Nederlanders wilt goede Europese samenwerking behouden. Noem het EU noem het wat anders. Wat men niet wilt (68%) is de EU zoals we die nu hebben. Er was een tijd dat ik ook nog geloofde in het hervormen van de EU totdat de EU landelijke begrotingen van democratisch gekozen kabinetten ging afkeuren. Toen moest ik concluderen dat de huidige EU te ver was afgezonken.
Ja ik wil 'vergaande' samenwerking... Samenwerking! Dat is wat anders dan een centraal machtsorgaan dat ons iets op legt. Nee vrijwillige en vrijblijvende samenwerking tussen landen. Wie direct roept 'vrijwillig en vrijblijvend.. dat kan niet. Die nucleaire top gaat eigenlijk ook over niets meer dan vrijwillige en vrijblijvende afspraken.'. Dat kan prima. Maar ik wil geen centraal Europees machtsorgaan en dat is precies wat de EU is geworden.
Zal ik dan ook nog wat over de Euro zeggen. Ik vind het prima als er een betaalmiddel blijft waarmee je door heel Europa kunt betalen. Echter als echt Souverein land heb je een eigen economie en dat kan niet zonder een eigen munt (heeft met inflatie / deflatie enz te maken). Dus we moeten op z'n minst een eigen munt erbij krijgen die dan ook echt onze munt is dat wil zeggen op je rekening zal et bedrag in de eigen valuta gelijk blijven terwijl het bedrag in Euro's telkens kan veranderen.
Peggold roemt de Gouden Eeuw in Nederland en vergeet er even bij te zeggen dat we toen in ieder geval niet in de EU zaten en de ene na de andere oorlog werden ingerommeld.
Terwijl 'k Ouwehand gaarne mag-niet enkel als politica, doet zij nu een beetje dom door de 'minder marokkanen' vraag in deze discussie te willen inbrengen.
Does niet Esther.
tsk tsk tsk ... hoeveel Indië gelden zijn door Nederland geconfisceerd? ??? en hiermee new (corrupted) blood heeft staan te financieren: de rechtmatige eigenaar moet naar de voedselbank en ziet met lede ogens de nivellering toetreden. #payback
bij gelegenheid | 31-03-14 | 14:33
Daar kunnen ze niet tegen , ze blijven bang voor de PVV , daarom gaan ze alle middelen gebruiken.
@ Madlener
Terwijl de gehele club der wegkijkers in de Kamer u nu aanvalt met allerlei kulvragen.. Plus 1 voor uw onderbouwing waar de PVV afstand van neemt.
Ongeveer 0% kans dat dit nog te stoppen is zonder geweld, helaas.
Europa debat gaat nu over racisme....
"wilt u meer of minder EU"
De vraag die je wist dat zou komen.
Blijft plots stil in Kamer.
CDA heeft vooralsnog een Europese markt voor ogen terwijl de discussie gaat over minder of meer EU.
Slinks als zij is (CDA) heeft de spreekster nú Eu en Europees in diverse zinnen aangehaald voor ons "Europese beleid"
Yikes.
www.npo.nl/live/politiek24
En het circus gaat verder.
@Capt. Iglo | 31-03-14 | 13:00
Ze hebben mij niets gevraagd. Jou wel?
Sorry maat, maar jij bent een typisch voorbeeld van 'sheeple'.
Laat eerst dat referendum maar komen, dan praten we verder, OK?
@Henkforever
Dat klinkt erg leuk helaas is de situatie anders nu, dat werkt alleen als de hele EU wordt opgeheven en er opnieuw onderhandeld word met alle lidstaten.
De anti EU propaganda werkt blijkbaar aanmerkelijk beter dan de Pro EU propaganda
@bij gelegenheid | 31-03-14 | 13:12 |
Wat maakt de waarheid eigenlijk uit voor een PvdA'er? Het partijprogramma van die partij is gestoeld op halve waarheden en hele leugens, en intrige is binnen het bestuur van die partij belangrijker dan integriteit.
@Einde van de Domheid | 31-03-14 | 11:57
Deal! Na u graag.
Terug naar af is in het geval van de EU vooruitgang.
We modderen onszelf politiek en financieel een beerput in door te blijven.
@Capt. Iglo | 31-03-14 | 13:00 | + -2-
Doemdenken, speculatie, aannames enz. En niet bepaald ergens op gebaseerd. Het onderzoek van Capital Economics zet meer zoden aan de dijk, maar die uitkomst bevalt je niet, gok ik zo. Inderdaad, verdere discussie heeft dan geen enkele zin.
@Graaf van Egmont | 31-03-14 | 12:30
Nee, hoor, het is niet bindend: Als er een partij is die het KH wil afschaffen dan krijgt die de voorkeur. De huidige anti EU partijen kruipen wat dat betreft nog allemaal de verkeerde kant op.
Die 68% komt overeen met de 2/3 nee-stemmers bij het referendum over het Verdrag van Maastricht. Zoveel verschuiving heeft er dus niet plaatsgevonden in onze opinies. Als we nu eens terugkeren naar de situatie van voor 1992. Gewoon vrijhandel, verder niets. Ik voorspel 2/3 is voor.
Qua crimineel is er weinig tot geen verschil tussen bepaalde bevolkingsgroepen en een ieder die gelieerd is aan EU (parlement). Waarschijnlijk zijn die laatste nog grotere schoften omdat ze van alles laten verdwijnen voor de echt armste.
Waar Pvdafpakkert Thijs Berman 11% inflatie België nu op doelt, en zodoende niet anders kon dan vóór salarisverhoging -met terugwerkende kracht vanaf 2011- te stemmen, bevreemd me. Tis nl niet waar.
nl.global-rates.com/economische-statis...
Harry Bommel, goed gesproken! Meerdere scenario's aanhouden en niet koste wat kost de euro behouden
@ KoninginWildemina | 31-03-14 | 12:54
Er is een verschil tussen ergens aan deelnemen er miljarden in stoppen, afspraken maken met alle andere landen etc... en er vervolgens uitstappen of gewoon nooit deelnemen als je dat niet begrijpt is een discussie verder zinloos.
@@Lewis | 31-03-14 | 11:13 |
Bovendien zorgt Schengen ervoor dat stenge grensbewaking, zoals bv in Spanje (Ceuta en Melilla) en Italie (Lampedusa) en vooral in het oosten (Turkije, Griekenland en voormalig Joegoslavie)gemakzuchtig worden ingevuld; door Schengen is de weg daarna vrij naar landen met grote(re) welvaart en te makkelijke sociale voorzieningen.
Dus weg met die open grenzen.
"Doemdenken, nee nee nee!"
Wat een zure kut. Hij heeft gewoon gelijk, de Europese Unie is een wrak dat telkens werk voor zichzelf probeert te maken, en dat kan niet voor eeuwig duren.
Als het over de Europese Unie gaat, dan gaat het telkens over de vraag hoe ze hun beleid aan de kiezers uit kunnen leggen. Het probleem is dat we door de politiek worden gezien als domme schapen die gewoon terug de kudde in gejaagd moeten worden.
We hebben vaak genoeg aangegeven dat ze niet nog meer Europese Unie wilden. We hadden onze twijfels over het Verdrag van Maastricht, maar toen werden we dom genoemd en zeiden politici dat ze het heus wel beter wisten en dat de nieuwe Europese Unie een daverend succes zou worden. We waren tegen de gemeenschappelijke munt, maar toen werden we uitgelachen en voor idioten uitgemaakt door onze politici, die het natuurlijk weer beter wisten. We hebben de Europese Grondwet in een referendum geweigerd, en gelijk ging het politieke debat om de vraag hoe ze het dan wel moesten verkopen.
Het hele punt is dat we het beleid niet willen! We hoeven geen betere uitleg, we hoeven geen verkooppraatjes. We willen gewoon dat er af en toe naar ons geluisterd wordt. Maar nee, dat gaat niet gebeuren, dus weg met de Europese Unie!
Die Slisse Klaver stokslobbert zich ook een ongeluk in bij die lul van een Thijs Berman.
Sjongejonge...
@Capt. Iglo | 31-03-14 | 12:33 |
Zo 'onzeker' is het allemaal niet. Landen die er bewust voor gekozen hebben niet bij de EU te willen horen, zoals Zwitserland en Noorwegen, doen het uitstekend! Fijn dus dat we die als voorbeeld hebben!
@Lewis | 31-03-14 | 11:13 |
De EU heeft in de huidige vorm alleen maar nadelen. Het is een politieke unie waarbij alles wat zij bedenken prevaleert boven wat je als soeverein land wilt of bedenkt.
De EEG was alleen een economisch verhaal.
Verder moet 't ook niet gaan.
Wat die grenzen betreft, ben ik van mening dat Schengen als de donder moet worden geschrapt.
Je ziet wat de consequenties zijn met de toestroom van voormalige oostblokkers. Ze zijn zo crimineel als de neten, de goeden niet te na gesproken, maar grosso modo gaat ons land er door naar de kloten. Diefstal, berovingen, misbruik van voorzieningen, zwart werken, etc. zijn aan de orde van de dag.
De EU is de zandbak van de toekomst!
Mensen zijn niet zo slim doorgaans. Minder EU kan niet, die macht staan ze nooit vrijwillig af. Je hebt dus de keus om de sluipende weg naar nog meer EU te volgen, of volledig te stoppen met de EU. Voor dat laatste is (bijna) geen enkele politieke partij te vinden aangezien ze onderdeel zijn van het systeem. Je hebt dus als kiezer nauwelijks iets te kiezen.
Een revolutie gaat in Nederland ook niet gebeuren (zie VPRO's Tegenlicht) dus berust er maar in, dat we verder weg zullen zakken in het Europees moeras.
En ondertussen is D666 de grootste partij. Wat klopt hier niet?
@ KoninginWildemina | 31-03-14 | 11:52
Tja dit is precies wat er misgaat in de politiek, ze doen onderzoek na onderzoek (kost trouwens ook een vermogen maar dat terzijde), maar wat ze onderzoeken is over het algemeen onzeker. Bijv. dit onderzoek van de PVV, het KAN zijn dat onze economie met 10% groeit maar het kan dus ook zijn dat het niet zo is. Dat rapport gaat ook uit van nieuw te sluiten handelsakkoorden met Europese partners maar wie weet hebben ze daar wel geen zin in als wij eruit stappen. Aan de andere kant verdedigen tegenstanders van dit rapport zich ook weer met een rapport dat ook gebaseerd is op onzekerheden. Politici zoeken of bestellen gewoon de "feiten" die ze het best uit komen. Voor alle meningen zijn wel gronden te vinden om iets wel of niet te doen, die ook gewoon onderbouwt kunnen worden met goede argumenten, verschil is alleen, de wereld is niet op papier maar echt en er zijn derhalve ontzettend veel onzekerheden. Onderzoeken in opdracht van welke politicus dan ook zijn bij voorbaat al niet serieus te nemen.
Niet lullen maar poetsen zegt ze....
PvdA mevrouw was vroeger op school vast kampioen werkstukken maken.
OK dus een bindend stemadvies:
PVV, SGP of Art. 50. Daarmee is de kous af toch??
Moet je ook niet meer verder kijken wat die partijen nog meer willen.
Als je minder EU wil moet je PVV, SP of SGP stemmen.
@Cuyahoga | 31-03-14 | 11
============
SP is geen optie.
Wie minder EU wil kan op de PVV stemmen; op de SGP die in de alliantie zit met UKIP van Nigel Farage waarbij ook Artikel 50 is aangesloten. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/03/...
Deze mevrouw van de PvdA staat te raaskallen over de werkeloosheid in de hele EU, mens ga toch je huiswerk doen, begin bij je eigen land Nederland in plaats van deze EU stompzinnigheid te verkondigen.
Op dit moment de kletspraat van May.... ook Partij van de Arbeid : "hard werken aan verbetering .. onze idealen .. bla bla bla .."
Onvoorstelbaar en zum Kotzen!!
@WirMachenMusik | 31-03-14 | 12:15
En Turkije hoor je Billy niet over... een potentiële EU kandidaat die een andere EU lidstaat geannexeerd heeft en nog steeds met een militaire bezettingsmacht aanwezig is. De VN "greenline" en ik weet niet hoeveel resoluties ten spijt. Maar Turkije is een militair vriendje van Brakki Bami dus de VVD kijkt goedkeurend toe en dan gelden er andere normen.
|
Iedereen heeft (althans velen hebben) het over hoe fout de PVV, PVDA en D66 zijn maar de foutste, corruptste en meest dictatoriale politici van Nederland zitten toch in de VVD.
Dit is toch wel het toppunt. Ik hoor net dat de PVDA in de EU gestemd heeft voor salarisverhoging van de EU ambtenaren met terugwerkende kracht tot 2011. Hier zakt mijn broek echt vanaf, temeer daar ik zaterdag in de krant las: PVDA vind dat er een plafond moet komen voor salarissen van EU ambtenaren. Voot de zoveelste maal wordt de bevolking hier iets heel anders voorgehouden dan wat er in werkelijkheid gebeurd.
TheseDays
Dus volgens jou was de EEG beter dan de EU?
Werkelijk?
Deus Absurdia | 31-03-14 | 11:58 | + -8 -
.
Ja, ik heb mijn bedrijf zien opbloeien met steeds meer personeel in de EEG tijd. Is de laatste 10 jaar compleet afgebroken met nu nog nul man personeel.
Madlener wijst even die EU-troela van de PvdA? terecht, die terwijl ze matiging staat te preken pas nog stemde voor een salarisverhoging van haarzellf en haar maatjes.
Wientjes zegt: 'Het gaat erom dat het brede, ongemakkelijke gevoel over Europa ook bij de lageropgeleiden, gewone werknemers en PVV-stemmers wordt weggenomen.' .
Dat iemand dit uit zijn strot kan krijgen.
watazooi | 31-03-14 | 11:45 | + 8 -
Begrijp ik ook niet en Wientjes denk ik zelf ook niet.
Wat ik wel begrijp is dat bepaalde typetjes, waarvan Wientjes er 1 van is, nog steeds niet begrijpen wat er onder ons leeft,als het over Europa gaat.
Wat types als Wientjes niet begrijpen is dat het ongemakkelijke gevoel over Europa enkel en alleen veroorzaakt wordt door de -wij bepalen hier de regels-veel te dik betaalde misselijk makende ambtenaren en overig Brussels tuig,enkel en alleen geïnteresseerd in zelfbevlekking.
Ook meent Wientjes te weten dat slechts lageropgeleiden,gewone werknemers en PVV-stemmers dat brede ongemakkelijke gevoel over Europa hebben.
Heb ik nieuws voor hem:ondergetekende is hoog opgeleid,geen werknemer en stemt op een partij in Brussel die tegen de EUSSR is,maar heeft toch ook dat ongemakkelijke gevoel van binnen als het over de EU gaat.
Dat je dat maar weet Wientjes.
Vraagje: wat zou hij onder ongewone werknemers bedoelen?
zeertegendradig | 31-03-14 | 11:25
Je hebt gelijk, ook de PvdD is tegen Europa.
Zo'n partij zou in beginsel voor mij een optie kunnen zijn, ware het niet dat daar nu aardig wat gekkies rondlopen.
Voor het geval je het niet weet, Thieme is vele malen reliegekker dan de gemiddelde SGP'er.
nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadven...
Beste programma van de PO.
GVD, wat zeg ik nou net? Geen nieuwe lidstaten erbij, eerst zaakjes op orde binnen EU en potentiële nieuwe lid. 5 seconden later weer Turkije als nieuw lid?
'Het Rusland van Poetin heeft imperiale ambities' raaskalt de Billy Turf van de VVD. Je moet maar durven met zo'n overduidelijk gebleken gewelddadige decennialange reeks openlijke en undercover imperialistische operaties van NATO,VS,Frankrijk,VK en daarin gesteund door Brussel.
En walgt u ook zo van Pechtold en de manier waarop hij Van Baalen prees voor zijn optreden in Kiev?
@Zeddegeizot | 31-03-14 | 12:06
Sorry, maar het maakt mij niet zo heel veel uit wie of wat er zit, zolang hij of zij werkt VOOR Nederland en niet voor eigenbelang. In the end zijn de politicus onze werknemers.
Plap | 31-03-14 | 11:32 en La Bailaora | 31-03-14 | 12:06
+1
68% wil minder EU, terwijl op 12-09-12 70% van de kiezers op 'meer macht naar Brussel' partijen heeft gestemd.
Hoeveel duidelijker wil je de debiliteit van het electoraat nog weergegeven zien?
Deus Absurdia | 31-03-14 | 11:53 | + -4 -
Dat is geen argument, dat is een dreigement. En je hoort het heel vaak uit de mond van pro-EU zeloten. "Als je niet meedoet, naaien we je." Maar zullen we eens een lijst maken van landen die niet in de EU zitten, waar het stukken beter gaat dan in ons faallandje?
vBaalen (terwijl hij dacht dat hij niet meer in de uitzending was) over D66:
"Als VVD denken we hetzelfde als D66, maar dat vertellen we de kiezer natuurlijk niet
@Deus Absurdia | 31-03-14 | 12:02
Je weet niet wie in dit land voor "elite" doorgaan?
Welnu, ik zal ze niet allemaal bij naam noemen, hier in de panelen zal je ze overigens niet vinden. Wel wat knechtjes van die lui, die kan je herkennen aan de minnetjes bij hun reaguursel.
Kijk maar even rond, man.
@Willem VanDer Decken | 31-03-14 | 11:10 |
Goeie bal Willem!! Doen!!
Jasaanhetiskoud | 31-03-14 | 11:12 | + 18 -
Een MP met ballen? Had je op een wijf moeten stemmen. Thatcher was de enige MP met de cojones om een dikke vinger uit te steken naar Brussel.
Einde van de Domheid | 31-03-14 | 11:51
huh had toch echt knipplak gedaan
@Einde van de Domheid | 31-03-14 | 11:51
Niet per definitie, maar als je ziet wie de initiators van deze EU zijn, dan gaan de schellen van je ogen. Ja, weer zitten bedrijven als IG Farben etc... er achter. Zo ook zit de heer Hallstein als een van de initiatiefnemers van de EU, en dat was toch echt een nazi.
Zie vooral de link hier: Plap | 31-03-14 | 11:32
Als je dat ziet, tesamen met het feit dat zowel de nazi's als de EU een groot Europa willen, en gezien het feit dat het ondemocratisch is, dan zouden er toch wat alarmbellen moeten afgaan. Ook als we zien dat in de link die jij niet bestudeerd, ook onder de initiatiefnemers ene Peter Sutherland voorkomt, en die kennen we oa. van dit verhaal:
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
@Deus Absurdia | 31-03-14 | 11:58 |
Ga je eens verdiepen in het verschil. Even googlen of naar wikipedia en, als je snapt wat je daar leest, nog eens reaguren.
Dit is geen blog voor gemakzuchtige, luie mensen toch?
gaat mij meer om de demonisering van wilders met de standaard Nazi vergelijking door de linksche kliek. (sowieso is hij zelf allochtoon met een pinda moeder maar dat is offtopic)
Ik zie Hansje al zitten op de bank voor de TV, al fappend op een promofilm over de EU.
Ik was het overigens helemaal eens met de strekking van de Tegenlicht uitzending maar vond hem erg slecht gemaakt. Met name die Engelsman neuzelde maar wat opendeuren op rollatorsnelheid in. Te weinig van Reybrouck, Engelen en Crowe!
OF meer grenzen, OF meer gelijkheid tussen landen (zoals gelijke accijnzen). Het is nu een kutzooi.
@ Deus Absurdia | 31-03-14 | 11:58 | + 0 -
Hé, ik had je net een plusje gegeven voor je Wilders, economie opmerking. En nee, de EEG was niet beter dan de EU, dat bedenk je zelf. Mijn mening over de EU is iets genuanceerder (stop met nieuwe landen toe te laten treden, eerst intern zaakjes voor elkaar, stop met heen en weer sjouwen tussen Brussel en Staatsburg, focus onderwerpen in plaats van alles proberen te regelen, laat zien dat je goed met geld omgaat, etc).
Nog erger, Pechtold. Die stem!!
Zo gek he?.. alles wat die 68% stemmers willen staat gewoon in het partijprogramma voor de EU van de PVV!
Waarom staat dat D66 dat de laatste 4 weken opeens zo hoog in de peilingen?.. ruiken ik daar sabotage van die peilingen in voordeel van de EU? Of ia 68% van de kiezers schizofreen.
@Jan Passant mk2 | 31-03-14 | 11:59 | + 0 -
En die elite is/zijn?
waar blijft dat vuistje...
Oorlogsheld van Baalen aan het woord!
hahaha
swassannuf | 31-03-14 | 11:33 | + 2 -
Och ja, die oeverloze discussies hadden we ook nog over de parmaham en de Parmezaanse kaas en volgens mij ook nog over de feta...
Help, het varkentje !
Val niet in slaap, lamlul.
juist.. de VVD spreekt met gespleten tong.. maar dat wisten we al.
Partijen die nu , net voor de verkiezingen, ineens EU kritisch zijn, moet je enorm wantrouwen.
Die VVD vleeschpet krijgt ze even uitgemeten van die KlaverT..
Who cares. U gaat toch niet stemmen.
Hmm. Dus als de EU een democratie zou zijn, dan werd dat monster nu afgeschaft.
Helaas is de EU helemaal geen democratie en helaas is "onze" regering alleen solidair met de marokkanen in hun eensgezinde strijd tegen de meest bedreigde man van Nederland.
Bedreigd, omdat hij de euvele moed heeft op te komen voor de belangen van de voormalige achterban van de PvdA, de "arbeiders" - nu "tokkie" genoemd.
Duss, "onze" "elite" veegt hun vieze anus met de belangen van de burger.
TheseDays
Dus volgens jou was de EEG beter dan de EU?
Werkelijk?
@ KoninginWildemina | 31-03-14 | 11:52 | + 1 -
Het Chinees voor jou zit blijkbaar in het woordje "kan", als in "kan ook niet".
Beste geenstijlers, OF jullie gaan matten met straattuig in achterbuurten of jullie gaan iets politicologisch doen. Dus HUP, minder bier, tetten en drugs en aan de bak!! #G1000
Ik krijg meer het gevoel alsof op de rails zit en het treintje steeds in mijn zaakje rijdt.
KoninginWildemina | 31-03-14 | 11:52 | + 0 -
Capital Economics gerenomeerd noemen is net zoeiets verkondigen dat Wilders verstand heeft van Economie.
@tipo | 31-03-14 | 11:27 |
@Muggenmepper | 31-03-14 | 11:30
@Willem van Rood | 31-03-14 | 11:29
Er zijn er 2 die perfect kunnen uitleggen hoe de EU in elkaar steekt en in welke strop de bevolking z'n nek steekt:
- in de Nederlandse politiek is dat Van der Stoep van de nieuwe politieke partij Artikel50
- in Engeland is dat Farage van UKIP
Voor hen steek ik blindelings m'n handen in 't vuur.
Weg met de EU-despoten en terug naar de EEG!
The fuck met je bankenunie, die ons miljarden gaat kosten om de banken van crimineel/maffiose landen te herfinancieren met onze belastingcenten.
De EU en EURO hebben ons de laatste 6 jaar 10-tallen miljarden gekost die er bij ons voor gezorgd hebben dat de lasten op alle terreinen giga zijn verhoogd, de zorg is uitgehold en onze welvaart teruggebracht is tot een ongekend laag niveau.
We hebben nu 700.000 werklozen, zeggen CBS en kabinet, maar we worden zwaar door hen belazerd omdat NIET is meegnomen dat zo'n 150.000 ZZP-ers onder de armoedegens leeft en/of in de bijstand zit; daarnaast hebben we hier nog te maken met ruim 400.000 (bijna) structurele bijstandstrekkers.
In totaal kom je dan uit op 1,25 miljoen werklozen en NIET, zoals wordt beweerd, 'slechts' 700.000
Dan is nog niet eens meegenomen dat er massa's zijn die maar zijn gaan doorstuderen omdat de kans op een baan vrijwel nihil is. Dat kost de belastingbetaler dubbel poet, omdat ze en extra studiekosten maken én niet deelnemen aan het arbeidsproces terwijl ze er wel qua studie-afronding aan toe waren.
En dat alles ten gevolge van de EURO(EMU) en EU.
FUCK the EU!!!
Waarom wij poep hebben gekregen aan de EU?
+++
Lady Ashton, 55, a Labour peer appointed by Gordon Brown, is the world's highest paid female politician on a salary of £270,000. A former treasurer of the Campaign for Nuclear Disarmament who has never been elected to any public position, she had no foreign policy experience when she was appointed to her post promising to speak for 27 EU foreign ministers.
"Alsof we die regeltjes-poepende Van Rompuys en Barosso's nodig hebben om onze spulletjes over de grens aan de man te brengen."
.
Ehh. Nou .. Stel je nu eens voor dat je er wel afhankelijk van bent ( van die regels) maar dat je er geen invloed op uit kunt oefenen ( want je zit niet in de EU)
.
Nu even gewoon 2 seconden NADENKEN..
.
En?
Dat enge mannetje van de VVD is nu aan het woord.
Wat een gladjakker toch . Maar Madlener heeft hem door.
"De glorie van het EU-project dient volgens Wientjes gewoon beter uitgelegd te worden aan de 'normale man'"
___
Dat *IS* pasgeleden (vorige maand) al haarfijn uitgelegd aan 'de gewone man' en ierderéén!
In opdracht van de PVV heeft het gerenommeerde Londense onderzoeksbureau Capital Economics een analyse uitgevoerd.
Maar de linkse Eurofielen krachten toverden angstig snel een aantal 'deskundigen' uit de hoge hoed om dit uitstekende rapport af te kraken.
Uit dit rapport kwam kortweg:
"Als Nederland afscheid neemt van de Europese Unie (EU) kan dit een economische groei veroorzaken die ons land in geen jaren meer heeft gezien. Door het wegvallen van regels en verplichtingen kan de economie groeien tot wel 10 procent."
www.elsevier.nl/Europese-Unie/nieuws/2...
Daar staat voor 'de gewone man' geen woord Chinees bij.
Geen dank Wientjes!
.
Hier het rapport:
www.pvv.nl/index.php/36-fj-related/gee...
Deze regering kennende zal het wel meer Europa worden,SCHIJT AAN HET VOLK.
Dutch Peanut | 31-03-14 | 11:46 | + 0 -
Wat een zwetsverhaal, alsof eenheid per definitie des nazi's zou zijn. Slechte analyse van een slecht functionerend Europa.
(Probeer een TTIP/Banken etc...)
Wat een arrogante flikker, die natte Wientjes!
@WaarDeWindWaait | 31-03-14 | 11:42 Ga toch weg met je linkse praat. De SP wil helemaal niet uit de EU, sterker nog ze willen op heel veel gebieden meer macht voor de EU, bankenunie, eurobonds en noem de hele rattaplan maar op.
Greikenland saneren en hervormen goedkoper? Heb je ook enig flauw benul? Grieken zijn geen Duitsers en zullen dat nooit worden. Ze zijn in het verleden al vaker failliet gegaan en dat zou nu ook gewoon weer moeten kunnen.
Eerst D666 kleiner maken, want anders krijgen we nog veel meer Europa.
Pats! 237.000.000 voor de nieuwe zonnekoning.
Dáárom.
___
www.dagelijksestandaard.nl/2013/05/van...
""""Even afgezien wat het kost om geld te wisselen en de papierwinkel bij de douane te regelen.""""
En nu juist was dat probleem bij de EEG perfect opgelost. De EEG was voor de handel een uitstekende organisatie, liep als een "tiet", totdat de politiek er zich mee begon te bemoeien.
Volgens mij willen de meeste burges de eu wel, maar niet in de huidige vorm.
Ik meen dat de meeste burgers geen zin hebben in toetreding van nieuwe lidstaten (zeker turkije niet) en ook al geen zin hadden in de laatste toetredingen.
Ook willen ze meer een soort federatie, waabij de landen flink veel autonomie behouden.
Ook willen de meeste burgers dat de eu bestuurders minder als rijke elite leven, maar gewone bestuurders zijn.
maar het probleem is dat er geen partij is om op te stemmen. alle partijen volgen trouw de eu-lijn, behalve de pvv, en die wil helemaal uit de eu.
het grootste probleem is dat de eu alle kritische geluiden smoort door haar europarlementarieren dusdanig veel geld en privileges te betalen dat ze allemaal makke ja-knikkers worden. men koopt volgzaamheid.
Dat wordt dus artikel 50
aub lees of minstens blader door dit boek:
www.relay-of-life.org/nl/index.html
uitreksel: www.vrijspreker.nl/wp/2010/04/de-nazi-...
misschien begrijpen de joop lezers nu ook dat je wilders dus NOOIT met een nazi kan vergelijken. hij strijdt voor ons TEGEN het Nazisme domme linkschmenschen. jullie D666 kiezers zijn dus ZELF nazi's...
Wientjes zegt: 'Het gaat erom dat het brede, ongemakkelijke gevoel over Europa ook bij de lageropgeleiden, gewone werknemers en PVV-stemmers wordt weggenomen.' .
Dat iemand dit uit zijn strot kan krijgen.
De drie keizers van Europa (Rompie, Bosso en Schuld) struikelen over elkaar heen om hun eigen helmpje te poetsen met protspaleizen en vanity shots. Maar de hilariteit: Niet gekozen!!! (Instant edit: Ok, Schuld kreeg 3 stemmen van de 500M burgers). Dan de dijenkletser: De EU geeft poen aan Egypte en de Oekraïne. Om de democratie te ontwikkelen. [... Moet even bijkomen...] Ongekozen leiders geven poen aan gekozen leiders om democratie te ontwikkelen?
Gek dat het keizerlijke trio wordt uitgekotst.
@ Lewis | 31-03-14 | 11:40 | + 0
(Maar natuurlijk dan niet bij verkiezingen voor het Europees Parlement. Ik had het over landelijke verkiezingen.)
Lewis | 31-03-14 | 11:40 | + 0 -
Als de EU het voor het zeggen heeft, dacht je dat het er dan toe doet wat we NL gestemd hebben m.b.t. onderwijs, huizenmarkt, pensioenen etc? Er is maar 1 onderwerp over.
Alleen D66 en GL willen meer EU, en alleen de SP/PVV wil uit de EU. Niets verwarrends aan, die percentages kloppen heel behoorlijk met de zetelverdeling in de 2e kamer.
Dat een schuldsanering en een hervorming van Griekenland goedkoper is dan het land failliet laten gaan, is ook niet bijster moeilijk om uit te rekenen, kosten tegen baten afzetten enzo.
Natuurlijk kunnen wij onze spulletjes ook zonder EU in het buitenland afzetten, maar dan wel tegen de voorwaarden van het buitenland, en kijk maar bij de Oekraïne hoe je genaaid wordt als je het in je eentje tegen een sterkere buur moet opnemen. Even afgezien wat het kost om geld te wisselen en de papierwinkel bij de douane te regelen.
Kortom voor iedereen met meer dan een VMBO diploma niet zo heel erg ingewikkeld.
Salby | 31-03-14 | 11:36 | + 0 -
Tegenlicht vraagt zich al 3 jaar af waar de boosheid blijft.
tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2009-2...
Gedraag jij je nog even lekker als laaf van de internationale industrie?
Fijn zo!
Van Bommel is scherp.. puntje bij paaltje, er komen verdragswijzigingen aan waardoor er nog veel meer macht naar Brussel zal gaan.
VVD wil zich wederom niet duidelijk uitspreken of het Nederlandse volk, per bindend referendum, zich hierover mag gaan uitspreken.
Ik zou wel op de Nederlandse variant van Nigel Farage willen stemmen.
Weet iemand wie dat is?
Willem van Rood | 31-03-14 | 11:29 | + 1
Een stem op Artikel 50 van Daniël van der Stoep is een stem op Farage.
@ copywriter | 31-03-14 | 11:25 |
Ik ben zo vrij dat een beetje onzin te vinden.
Al zouden er vijftig landelijke partijen zijn in Nederland, er zal er nooit een bij zitten waar je het op alle punten mee eens bent. Dus moet je prioriteiten stellen als je gaat stemmen. Natuurlijk kan iemand best tegen de EU zijn en om andere redenen toch D66 stemmen.
Gisteren bij Tegenlicht meldde David van Reybrouck dat er woensdagavond een Volksdebat is in de Zwijger.
Ik verwacht u daar allemaal en we gaan niet schreeuwen ok?
he, daar heb je die man van het kinderjournaal ook
Tegenlicht:
... onderwerpen als klimaatverandering worden te weinig geadresseerd...
Hier probeert weer eens een activist het algemene onbehagen voor eigen karretje te spannen.
Ieder EU land wordt besproken behalve Nederland Oh wacht....
Zolang de arbeidsmoraal in de zuidelijke landen (vele malen) lager is als die bij ons, en dat zal wel zo blijven, (een noordelijke bouwvakker versleept per dag gemiddeld twee keer zoveel bakstenen) blijven wij, en onze kinderen, geld brengen naar die landen. We zullen er dus nooit beter van worden, zolang we meedoen.
En: dacht je nu heus, dat een Duitse afnemer geen spullen meer bij mij haalt omdat we niet meer in de EU zitten? Handel is iets heel anders dan politiek. Waar haal ik het goedkoopst in de wereld het beste product vandaan?
Wientjes is er vooral voor de multinationals.
Meneer blaat maar wat raak en gebruikt dus nog de welbekende gemeenplaatsen om het nut van de huidige opzet van de EU te verdedigen...
Nederland heeft een hopeloze elite.
' de boosheid van de mensen is helaas vaak terecht '
1. Nederland heeft een officiële bond van Wetsovertreders.
2. Nederland heft 1200 euri belasting op mijn spaargeld wat maar 980 euro rente opleverde'.
3. Nederland heft belasting op mijn opzij gelegd salaris waar ik al 50% belasting over betaalde.
4. Nederland is massaal tegen de EU en stemt massaal D66.
Snapt u het nog.... waar staat de valium schat ?
eerstneukendanpraten | 31-03-14 | 11:23 | + 2
Vergeet onze Hollandse gehaktbal niet.
@ arikanari | 31-03-14 | 11:10 |
Zo zit het exact. De politici verkopen onze soevereiniteit voor winstbejag en puur eigenbelang. Zij worden er zelf financieel stukken beter van en wat er met Nederland gebeurt zal ze aan de reedt roesten.
@goedverstaander | 31-03-14 | 11:13
Zo zie ik het ook. Het geheel wordt vervolgens verpakt in supermooieglossytaal zoals colporteurs dat vroeger aan de deur deden en dan in het kwadraat. Een grote bende smiechten Gollems.
Dan nu even weer het uitgelezen moment om deze samenvatting van de Neurenbergarchieven ter harte te nemen. Leest en huivert, over de duistere wortels van de EU www.eu-facts.org/en/background/dark_ro...
@zeertegendradig | 31-03-14 | 11:25
Inderdaad, dierengekkies.
@zeertegendradig | 31-03-14 | 11:25
Thieme is zelf een zevende dag adventist (=religestoord).
Dus toch maar PVV.
Positieve ontwikkeling na weken van ellende...
De afbraak kan niet snel genoeg beginnen.
Pro Europa dus tegen de EU.
Wij willen de EEG terug.
De EU: niet uit te leggen aan de burgert.
En iets dat niet uit te leggen is, kan nooit veel soeps zijn, wel?
Allemaal D66 stemmen. Dat zal ze leren!
Vóór de EU was er toch 8%-10% werkeloosheid? Werden de rijken steeds rijker en de armen steeds armer? Was de haven van Rotterdam steeds meer aan het krimpen ipv groeien? Was de immigratie buitenproportioneel en oncontroleerbaar groot aan het worden? Kwam er een steeds grotere kloof tussen burger en ambtenaar?
De EU heeft dat allemaal opgelost sinds we bij de EU zitten toch?
Wat zeg je? Dat is gekomen ná/door de EU? Oh wacht...
Ik zou wel op de Nederlandse variant van Nigel Farage willen stemmen.
Weet iemand wie dat is?
Mark Verheijen heeft het wel over twitter en youtube maar zegt niks over dat Valse vlag verhaal
Met andere woorden, er gaat weer flink met geld gemeten worden om u maar te overtuigen VOOR de EU te stemmen.
@ Muxje | 31-03-14 | 11:22 |
Nederland is een poepspetter op de EU-toiletbril. De Nederlandse invloed op wat er gebeurt is Brussel is zo marginaal dat ze overal mee in zal moeten stemmen. Niet dat ze het in haar hoofd zal halen ergens tegen te zijn, want de draaiboeken liggen al klaar.
Dan zou je, als rechtgeaarde volksvertegenwoordigers, een referendum kunnen houden om de mening van je burgers te peilen. Gebeurt niet, en als het wel gebeurt leggen de machthebbers de uitslag (opnieuw) naast zich neer.
@Cuyahoga | 31-03-14 | 11:20
Dit is dan ook een groot probleem in Nederland. Als er dan een nieuwe partij komt (Die groot kan worden, een dierenpoes is geen probleem), wordt die volledig gedemoniseerd door de gevestigde orde. Of zelfs doodgeschoten.
Iets wat niet uit te leggen is, is misschien toch niet zo een goed idee.
Als je minder EU wil moet je PVV, SP of SGP stemmen.
Aangezien ik geen fantasievriendje en wél werk heb is de PVV wat dit programmapunt betreft de enige optie.
Voor bijna alle andere programmapunten ook trouwens.
Cuyahoga | 31-03-14 | 11:20 | + 2 -
Het verbaasd u misschien maar partij voor de dieren is ook voor minder EU in haar verkiezingsprogramma :} , dus er is gelukkig nog meer keus naast de grote blonde leider, de communisten, de religekkies.
Tegen de EU zijn maar wel op D66 stemmen???
Wie zoveel schizofrenie nog snapt mag het zeggen.
Cuyahoga | 31-03-14 | 11:20 Laat de SP maar heel snel weg uit dat rijtje, die doen ook maar alsof:
www.dagelijksestandaard.nl/2014/03/de-...
Klein protest op je auto kenteken.
Alle beetjes helpen:
www.uwonvrede.nl
Volgens Wientjes moet aan de gewone man *beter worden uitgelegd* dat hun dagelijks brood te danken is aan Europa*.
Doe je best, Van Wienestein. Tip: probeer eens een referendum.
De PvdA zegt ook elke keer als ze een pak voor hun broek krijgen bij verkiezingen dat de burger de boodschap niet snapt want de burger is dom. Ze snappen het zelf niet want de gemiddelde burger snapt heus wel dat Europese samenwerking goed is. Ze willen alleen geen opgelegde elite die doet wat ze wil en waar niemand nauwelijks enige controle over heeft.
De kracht van Europa ligt in haar verscheidenheid en niet in de eenheidsworst die de EU er probeert van te maken.
Die Joe Es Ee is zo gek nog niet......
Vanaf het moment dat de Europische parlementariërs (vrij naar Boer Koekoek) zich gingen bemoeien met de maximale toegestane kromming van de komkommer heb ik dat zootje geldgraaiers niet meer serieus kunnen nemen.
Verwarrend? Valt wel mee. De meeste mensen zien blijkbaar wel wat in de Europese samenwerking, maar menen dat die samenwerking niet tot een Europese superstaat moet leiden. Dus voor de EU, maar tegen de EU die we nu hebben. Zo denk ik er zelf trouwens ook over.
Een veel interessante vraag zou zijn: wat moet voor ons (Nederland) de consequentie zijn als de EU niet ten goede hervormd wordt?
Terug naar een EEG-vorm. To-hell met Barosso en Van Rompuy.
Al die gasten die als éénoog in 't land der blinden (en lamlullen)opereren, zijn in feite niets anders dan despoten met eigenbelangen.
Vergis je niet, dat geldt óók voor Rutte, Dijsselbloem en consorten.
Zij zien de gang naar de EU als een carrièrestap in hun machtsdenken en -handelen.
De EU is 'communistisch' handelen tot de 10e macht.
Sjaak uit Dordt | 31-03-14 | 11:11 | + 4 -
Nee hoor. In de D66 wet staat dat bepaalde zaken NIET onderwerp van referendum mogen zijn. Met name staatsrechtelijke organisaties. Zoals... de EU.
Als je minder EU wil moet je PVV, SP of SGP stemmen.
Aangezien ik geen fantasievriendje en wél werk heb is de PVV wat dit programmapunt betreft de enige optie.
Voor bijna alle andere programmapunten ook trouwens.
Sinds de EU:
- Elk jaar inflatie
- Alleen maar daling van het loon
- stijgende werkeloosheid
- meer schulden
Ja gaat geweldig man met die EU export en de economie.
pim achtertuin | 31-03-14 | 11:14
Is dat niet diezelfde man die zei dat Volkert van der G. nooit vrijgelaten zou gaan worden en ook de man die iedere werkende Nederlander 1.000 euro beloofde?
".. werkgeversvoorman Wientjes.."?!?!?
Een diepere belediging voor ondernemend en daadwerkelijk banenscheppend Nederland weet ik niet te bedenken. Wientjes het poldermodelgezwel.
EU = ondemocratische geldverslindende immigratiebevorderende organisatie.
*NL uit de EU*
@ProAsfalt | 31-03-14 | 11:14
D66 heeft in de peilingen zo'n 16/17 procent......
De #EU is een ordinaire dievenbende, wortelend in het smerige wereldje van de nazi's.
Stop met die ellende voordat de Nederlandse pensioenpot waar al begerig naar geloerd wordt vanuit Brussel hetzelfde lot ondergaat als al het geld dat we al gestort hebben: verdwijnen in de bodemloze put van Goldman Sachs c.s.
Wientjes is een hele domme man. Zoo gelooft hij bijvoorbeeld dat de aarde opwarmt. Nou dan weet je het wel. Van feiten heeft Wientjes nog nooit gehoord.
@ Lewis | 31-03-14 | 11:13 |
Inderdaad. Wat was er mis met de oude EEG? Zaken moeten veranderen omdat een hele kleine groep in Europa daar (financieel) belang bij heeft. Als een flutlandje als Nederland haar maatschappij met verschillende culturen volledig uit de klauwen laat lopen, hoe groot moet de puinhoop in geheel Europa dan wel niet worden?
Niet minder minder minder, maar uit de EU en wel onmiddelijk!
@KoninginWildemina | 31-03-14 | 11:13
Was uw zuster er nog maar.... die had Rutte eigenhandig van het Torentje afgekiepert!
polls show that X% of the people will give their opinion on matthers they don't know a fuck about
"LIVE debat: 68% Nederlanders wil minder EU"
Kennelijk niet want Dictatuur'66 is de grootste in de peilingen, tot mijn grote spijt.
R.I.P. Koninkrijk der Nederlanden.
Geen cent meer naar griekenland! Waar heb ik dat meer gehoord??? Kom er maar in MP!
De EU biedt heus voordelen op het gebied van handel en economie. Prima om grenzen op die gebieden zo veel mogelijk op te heffen.
Maar waarom het daar niet bij kan blijven, heb ik nooit begrepen. Laat landen fijn soeverein blijven en bemoei je niet met binnenlandse aangelegenheden. Een Tsjech is geen Portugees en een Deen geen Griek. Wie heeft ooit bedacht dat al die verschillende Europeanen over allerlei zaken hetzelfde moeten gaan denken? Absurd.
Stem toch maar PVV mensen!
@ arikanari | 31-03-14 | 11:10 |
Zo zit het exact. De politici verkopen onze soevereiniteit voor winstbejag en puur eigenbelang. Zij worden er zelf financieel stukken beter van en wat er met Nederland gebeurt zal ze aan de reedt roesten.
@KoninginWildemina | 31-03-14 | 11:07
Heeft d66 70 procent van de kiezers dan???Dacht het niet!
Whoa, een plenair debat op maandag, wat een ijver! Ben benieuwd hoeveel van de Leden komen opdraven.
Hans Jansen krijgt mijn stem dit jaar.
Ik acht deze man zeer wel in staat om die gasten in Brussel eens goed de les te lezen.
Als we een MP hadden met ballen had hij gezegd; Geen geld naar de EU als uitbreiding doorgaat. Eerst orde op zaken stellen inside de EU. Ik verwacht niet dat we ooit nog van deze rotzooi afkomen.
Turkije en Erdogan die een miljard euro per jaar krijgen om Turkije klaar te stomen voor toetreding EU, onderwijl dictatuur en stemvervalsing bedrijven, hoe gek blijven we hier doen.
Minder EU en vooral veel minder Wientjes. Stuur die ook maar naar Marokko.
Minder EU, minder socialisten en minder allochtone criminelen.
Een en ander houdt duidelijk verband met elkaar.
We hebben nog steeds recht op een referendum.
Ik ga op Sassen van elsloo stemmen. Die wil ook uit de eu.
Voordat de EU er was, waren we straatarm, liepen we in lompen en aten we gras en bloembollen, zoiets?
Misschien moeten we onderling wat minder ruziën over zwarte piet en mauro, maar eens kijken naar de politieke elite laag die ons in ruil voor baantjes ed. verkoopt aan het kapitaal. Want dat is het probleem; een steeds groter wordende geldmacht die zelfs nu al boven de politiek uitstijgt, landen kan aanklagen, en boven het belang van alles en iedereen uitstijgt. Het kapitaal wil dit (EU), dus het kapitaal krijgt dit.
De politici in dit land lijden aan tenminste twee kwalen: Oost-Indische doofheid èn Oost-Indische blindheid; niet willen luisteren naar de burger en niet willen zien wat er speelt. Wegkijken en wegluisteren dus.
68% wil minder EU maar bij de komende verkiezing op 22 mei stemt toch weer meer dan 80% op een partij die VOOR meer EU is.....
't zou prettig zijn als elke NL-er er nu een single item election van zou maken: meer eu vs. minder (geen) eu!!
@ KoninginWildemina | 31-03-14 | 11:07 |
De kerst is vroeg dit jaar ;)
Waarom zou je als stemmer Het Vierde Rijk, dat van links tot rechts gevuld is met graaiers en zelfverrijkers, in godsnaam in het zadel willen houden? Het kost Nederland bakken met geld en de burgers die dat betalen zien nota bene hun democratische rechten smelten als sneeuw voor de zon. De enige stem op 22 mei is een stem TEGEN de EU!
Drie woorden:
Fuck the EU!!
Bijna 70% van de Nederlanders wil uit de EU, terwijl de meest Eurofiele partij van Nederland (D66) momenteel de grootste is!?!
Schiet mij maar in de kerstboom!
Minder!
REAGEER OOK