Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Nucleaire flop

feynmanenoffeiten.jpgSlechts vijf jaar is naar deze top toegewerkt. Vijf. Dan mag je toch wel zonder gelijk enorm cynisch te zijn bepaalde resultaten verwachten. Zeker bij een onderwerp waar sinds 1963 harde afspraken over bestaan. Vijf is ook het aantal keer dat onze planeet vernietigd kan worden met behulp van kernwapens. Twee landen hebben tijdens de NSS2014 aangegeven nog meer hoog verrijkt uranium te gaan maken. 53 landen komen opdagen en slechts 13 zweren het bezit van de werkzame stof in kernwapens af. Dan blijven er dus veertig landen over die de film Threads, over een nucleaire holocaust in Engeland, uit kunnen kijken en vervolgens dat aan ons toewensen. Kern van het gepubliceerde resultaat is de idiote mate van verdeeldheid en vrijblijvendheid. Er komen 53 landen opdagen, maar helaas worden belangrijke stappen slechts per deelonderwerp én slechts door een kwart tot de helft van de aanwezigen genomen. Opschrijven wat er niet bereikt is, is veel korter. Er is geen sprake van een akkoord of een gezamenlijke slotverklaring. Het is een opsomming van acties die sommige landen bijna vrijwillig nemen, maar er is geen internationaal compromis. Obama prees de vlekkeloze organisatie. Vanuit zijn kaasstolp misschien nog accuraat bezien, maar waarschijnlijker is het een beleefdheids-stopwoordje naar goed Amerikaans model. De wegafsluitingen die maanden geleden waren aangekondigd, gingen plotseling een dag eerder in. De veiligheidsring in Den Haag had een hilarisch gat. Overal metershoge hekken, maar met tram 1 of 9 werd je tijdens de omleiding soms achter de hekken in de veiligheidszone gedropt, zoals PowNews met draaiende camera aantoonde. Eetgelegenheden werden zonder compensatie dagen gesloten, een directe schending van het gehele artikel 14 van de grondwet. De agenten naast die het gesloten etablissement de wacht liepen, kregen vervolgens geen eten & drinken. Agenten werd gevraagd diensten te draaien oplopend tot 17 uur, om vervolgens in het voor hen aangewezen hotel erachter te komen dat er niet gereserveerd was. Ze hebben geslapen in de lobby, terwijl er bijvoorbeeld diverse oude ministeries leegstaan. Het eerste “resultaat” is de belofte om hoogverrijkt uranium te verdunnen zodat je het kunt opstoken in kerncentrales. Dat gebeurt al sinds 1986, sinds Tsjernobyl zeg maar. Sinds Seoel is 15 van de 2000 ton 'weapons grade' uranium verwerkt. Dat u het weet. Dat is minder dan vier promille per jaar. In dit tempo is de wereld rond 2280 vrij van kernwapens. Tweede 'resultaat' zou de verbeterde beveiliging van nucleaire installaties zijn. Sommige landen reageerden niet, andere met “we bellen nog.” Er is door enkele leden afgesproken wat informatie en training uit te wisselen over beveiliging. De norm is wantrouwen, geheimzinnigheid en laksheid. Ondertussen worden vrienden & familieleden van actievoerders thuis opgezocht en lastiggevallen door de politie. Het foutje was vanuit overheidsperspectief niet dat ze dit soort flagrante rechtenschendingen plegen, maar dat ze niet opletten en een journalist niet oversloegen in hun intimidatietraject. Laat ik de zinloosheid eens in perspectief zetten met een voorbeeld. Op de Nederlandse Publieke Omroep is de hele beveiliging van onze eigen nucleaire opslagbunker Covra minutieus doorgenomen. Buiten zag je overal hekken & camera's, binnen zag je niemand naar die beelden kijken. De stoel achter een muur van schermen was leeg. Geen bewapende beveiligers, ze zouden wel een belletje doen naar de plaatselijke veldwachter. Een juwelier in Deurne is beter beveiligd. Het derde “resultaat” is dat een fors aantal landen de IAEA erkent als atoomwaakhond. Dank je de koekoek. Nu wordt die echt mooi. De IAEA is voor dat doel in 1957 met behulp vanuit de Verenigde Naties opgericht. Er zijn weer een paar extra landen die 57 jaar na dato het een ludiek idee vinden om de IAEA toch maar eens langs te laten komen. Samengevat staat er geen mijlpaal in, die door alle landen genomen is. Of gaat worden. Geen heldere duidelijke doelen, niets meetbaar en al helemaal een gebrek aan een tijdspad. De meeste onderhandelingen gaan tussen hoge ambtenaren, tussen dergelijke toppen in. Gezien de voortgang zit dat al een tijdje muurvast. Het non-proliferatie verdrag is sinds 1970 actief. Nucleaire ontwapening is de tweede pijler van het verdrag. 44 jaar later nog steeds actuele ellende. Namen van weigerende landen staan helaas niet in het persbericht. Wobben kan niet. Iedere vorm van democratische controle op deze top is vakkundig uitgesloten. 3000 aanwezige journalisten maken een soort Blauw Bloed / Shownieuws reportage van helikopters, hoge hekken en 'mooie auto's', maar geen kritisch geluid over individuele standpunten, uitblijvende resultaten of tussen de regels door geaccepteerde gevaren. Natuurlijk was er weinig te verwachten. Bad boys Noord Korea en Iran waren geeneens uitgenodigd, Poetin kwam niet. De meeste regeringsleiders waren afgeleid door de invasie op de Krim. Die sloegen de top over, om een pandje verderop in tweetallen met elkaar te praten. Obama en Merkel bleken totaal verdeeld. Als dit alles is, wat na jaren onderhandelen door 53 landen bereikt kan worden, dan is het tijd om te gaan preppen.

Reaguursels

Inloggen

Een paar decenia terug hebben de atoom machten onder het project Atoms for Peace splijtbaar materiaal en kernractoren kado gedaan aan een groot aantal landen mits deze gecontroleerd mochten worden.

Veel van deze landen zijn de spullen kwijt geraakt/nooit in productie gebracht of toen ze 1maal een nuke hadden (india) controles geweigerd

Ben_online NL | 31-03-14 | 11:01

Gisteren wel gelachen tijdens het TV-programma "Dit was het nieuws".Op de vraag waar we dan goed in zijn,wat betreft zo'n conferentie ? In catering en Rutte is de opper-cateraar.

Dolphi | 30-03-14 | 16:22

Het was weer een prachtig staaltje folklore wat te zien was, banketten en mooie plaatjes, geen enkele toezegging maar dat wisten we al te voren, maar een kniesoor en zeker geen politieke partij die daarop let!

lanexx | 30-03-14 | 11:26

Papieren Tijger, dat hele westen. Klauwen met geld kost deze nietszeggende bende met vooral veel uitgerangeerde Nederlandse politici in de besturen (gekochte baantjes van mijn belasting geld)

behangtafel | 30-03-14 | 09:52

Agenten die in de hotellobby slapen omdat er niks voor ze geregeld is. En dat om een stel bobo's te beschermen die Jonnie Boer te vreten krijgen. Dat had ik dus niet gepikt als ik agent was. Sodemieter op. (Als mijn baas geen hotel voor mij regelt, dan rij ik gewoon naar huis. Dan zoekt ie het maar uit.)

VanBukkem | 30-03-14 | 09:49

@Dolphi | 30-03-14 | 09:18
Alleen jammer dat de burger er niets van merkt in zijn portemonnee.
Behalve dat die mag opdraaien voor de kosten van het 'feestje'.
Ik vraag me trouwens af of getroffen MKB'ers (die vanwege de top hun deuren 2 dagen moesten sluiten) hun gederfde inkomsten mogen aftrekken van de belastingen.

necrosis | 30-03-14 | 09:29

@Vrije Nator | 30-03-14 | 09:04
Ach, Den Haag was twee dagen lang het middelpunt van de wereld (uche, kuch).
Veel 'belangrijke' wereldleiders, 3000 journalisten van over de hele wereld, uitverkochte hotels en 2 gouden dagen voor de dames van plezier.
Dat alles mocht wat kosten (25 mio, exclusief beveiligingskosten) maar dan heb je ook wat, toch?

necrosis | 30-03-14 | 09:21

Nou ja inhoudelijk stelde het niet veel voor,maar het was toch "gezellig" en prima promotie voor wat musea,dit land dus.

Dolphi | 30-03-14 | 09:18

@--sql error-- | 30-03-14 | 00:54
En dat is overdreven. Als iedereens grootste vriend Putin gewoon door de week door een Nederlandse supermarkt kan lopen.
Waarschijnlijk is hier de angst die regeert, in combinatie met het idee dat je iedere vakman kunt vervangen door 3 mensen die samen even veel verdienen.

frank87 | 30-03-14 | 09:16

@magniethe, als je dan toch de betweter gaat uithangen, het is columnist, niet colomnist...

enelkoklort | 30-03-14 | 09:08

Al lang voorspeld dat die top geen reet zou uitmaken. En niet eens mijn glazen bol hoeven te gebruiken.

Vrije Nator | 30-03-14 | 09:04

Zelfs de ambtenaar die verantwoordelijk was voor de organisatie heeft in een film over de voorbereiding van de top landen bij name bevestigd die het resultaat frustreerden. Maar één van de vele punten die niet kloppen aan het verhaal hierboven.

Simon_GS | 30-03-14 | 09:04

Ik ben de laatste die in reaguursels op taalgebruik zal letten, maar dat ligt anders als je colomnist wordt.

"Nu wordt die echt mooi" ---De uitdrukking is: "nu (nou) wordt ie mooi"---- , niet die, dat slaat nergens op.

"Samengevat staat er geen mijlpaal in, die door alle landen genomen is" ---mijl·paal (de; m; meervoud: mijlpalen) belangrijke gebeurtenis in een mensenleven, in de geschiedenis---- kortom: er staat geen belangrijke gebeurtenis in die door alle mensen genomen is. huh?

magniethe | 30-03-14 | 07:30

En dan komt bij mij de vraag op: Wat weten wereldleiders nou van kernwapens af? Ik denk eigenlijk heel erg weinig. Daar zullen ze wel technische adviseurs voor hebben. Dus of er dan ook echt wat nuttigs besproken is... *kuch* Ik denk dat ze gewoon over Rusland e.d. gesproken hebben en hoe verder. (Op zich niet gek, want de volgende dag stond er een bericht aan Rusland van de NATO)

mooi geluld man | 30-03-14 | 05:39

@gedachtespinsel | 30-03-14 | 03:08
Hij heeft ook gewoon een half jaar lang geprobeerd mij te laten zeggen waarom ik in Haren ben geweest.

Ik was in Haren | 30-03-14 | 03:12

@Ik was in Haren | 30-03-14 | 03:05
Oef, dat is niet eens een 1 dimensionaal denkertje maar iemand met een pathologisch probleem lijkt wel.

gedachtespinsel | 30-03-14 | 03:08

@necrosis | 30-03-14 | 03:01
Ik zie net dat ik al meer dan een uur geen muziek meer heb geluisterd hier. Eentje kan nog wel:
www.youtube.com/watch?v=MHDBM5JBAnI

Ik was in Haren | 30-03-14 | 03:08

@gedachtespinsel | 30-03-14 | 03:03
Nope, het is tijd voor mijn schoonheidsslaapje.
*out*

necrosis | 30-03-14 | 03:06

@gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:53
Toen ik mijn nick aanmaakte op 21 september 2012, was hij wel heel actueel, alleen niet zo populair. Één persoon heeft er echt een levensdoel van gemaakt. :'-)
search-geenstijl.thruhere.net/#%22ik%2...

Ik was in Haren | 30-03-14 | 03:05

@necrosis | 30-03-14 | 03:01
Pak een biertje en geniet! :-)

gedachtespinsel | 30-03-14 | 03:03

Ik ben nu dus een uur van mijn leven kwijt, wie kan ik aanklagen?

necrosis | 30-03-14 | 03:01

eens kijken hoeveel comments er gepost worden tussen 2:00 en 3:00......

necrosis | 30-03-14 | 01:58

@Ik was in Haren | 30-03-14 | 01:51
Nee, mijn nick kwam zomaar uit de lucht vallen, maar de jouwe zal nog wel wat ophef gehad kunnen hebben ja.

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:53

@necrosis | 30-03-14 | 01:49
Okee, jij mag ook komen. Als je belooft niet aan de muziek te zitten.

Ik was in Haren | 30-03-14 | 01:53

@Sophie9985 | 30-03-14 | 01:41
Oh wat dat betreft vind ik het prima zo, dan eens wat serieus dan weer wat humor dan weer eens een fittie.

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:52

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:42 |
Weet je wel zeker dat het door je nick komt? Als er iemand een verkeerde nick op het verkeerde moment heeft gekozen...

Ik was in Haren | 30-03-14 | 01:51

@necrosis | 30-03-14 | 01:47
Die minnetjes, och die was ik wel gewend, als je Hans Jansen een azijnpisser noemt vraag je er om. Maar dit was echt zomaar een gedachte, ik stond perplex.

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:51

@Ik was in Haren | 30-03-14 | 01:46
Ik verklap alles, je weet tog?

necrosis | 30-03-14 | 01:49

@Ik was in Haren | 30-03-14 | 01:46
*ziet mogelijkheden om lange tijd in een roes te leven*

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:48

@gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:42
Je schreef geschiedenis op de 28ste, je scoorde -2214 met één tegel, dat lukte zelfs Bakito niet!!
*applausmachine starten doet*

necrosis | 30-03-14 | 01:47

@necrosis | 30-03-14 | 01:43
Muziek waarvan ik de melodie niet mee kan fluiten vind ik doorgaans even wat minder.

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:45

@Sophie9985 | 30-03-14 | 01:36
De dag is prima, de muziek van @Ik was in Haren vind ik.....[vul zelf maar in]

necrosis | 30-03-14 | 01:43

@necrosis | 30-03-14 | 01:41
Ja klopt, vandaar de onzin van de minnetjes op basis van een nick, schrok me te pletter gisteren.

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:42

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:37

Welnee, het is het automatische reflex van Nederlanders om per definitie in discussie te willen gaan. Het kruisen van de meningen als zwaarden van gerechtigheid. Mooi toch.

Sophie9985 | 30-03-14 | 01:41

@gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:37
Stieren zijn kleurenblind.

necrosis | 30-03-14 | 01:41

necrosis | 30-03-14 | 01:38 |
Zolang er nog bier is, heeft het zin om verder te leven. Is er nog plek in die ondergrondse zuipkeet?

Ik was in Haren | 30-03-14 | 01:41

@necrosis | 30-03-14 | 01:38
Bier zeg je?????? *doet sneaky zoeken naar geheime voorraad*

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:40

@gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:34
Zolang je maar van mij en mijn bier afblijft, zal het best wel meevallen....

necrosis | 30-03-14 | 01:38

@Sophie9985 | 30-03-14 | 01:28
Lijkt dat ik soms als rode lap op een stier werk, alleen de naam levert al minnetjes op, dus moet toch wel iets vreselijks doen met het brein van anderen.

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:37

necrosis | 30-03-14 | 01:33 |
Ik dacht als we nu samen alles op de eerste dag van de week doen, dan hebben we die ellende vast gehad.

Ik was in Haren | 30-03-14 | 01:36

necrosis | 30-03-14 | 01:33 |

Volgens mij is het juist de dag bij uitstek ;-)

Sophie9985 | 30-03-14 | 01:36

@necrosis | 30-03-14 | 01:29
Jij wil niet samen met mij in een bunker hahaha

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:34

@Ik was in Haren | 30-03-14 | 01:31
Moet dat nou op de zondagmorgen?

necrosis | 30-03-14 | 01:33

Al ons lijden heeft ook iets positiefs. Ooit komt aan alles een einde.

Ik was in Haren | 30-03-14 | 01:30

Feynman, wederom hulde voor goed opgebouwd verhaal.

ole guapa | 30-03-14 | 01:30

@gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:21
Hoezo moet ik 'preppen' omdat jij er nog ben?

necrosis | 30-03-14 | 01:29

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:21

Een bunker onder het huis klinkt niet eens zo gek na het kijken van Threads. Of het tegen u helpt weet ik zo net nog niet ;-) Zal mentaal preppen worden.

Sophie9985 | 30-03-14 | 01:28

Man man man, tegenwoordig moet je ook overal voor preppen, is het niet windmolens dan wel Marokkanen of oververhitting aarde of juist een ijstijd of toch gele gevaar, nee het is de EU, oh wacht de gutmenschen, nee toch niet, het zal wel Wilders zijn....
Ben ik nog wat vergeten? Oh ja, mezelf natuurlijk, waar reaguurders prep uzelf want ik ben er nog.

gedachtespinsel | 30-03-14 | 01:21

Obama heeft zijn bezoek aan Europa vooral aangegrepen om even wat goodwill te kweken bij het Europeaanse voetvolk.Poseren voor de Nachtwacht,Witte kruisen kijken in Ypen, om vervolgens af te sluiten met een wijntje met de Paus.In Europa zijn velen nog steeds heilig overtuigd van de goedheid van de eerste Hawaiiaanse President. Met een vrijhandels verdrag met de EU zo goed als in de pocket, kan dit maar beter nog een tijdje zo blijven. Zodat kritische vragen pas gesteld worden als de inkt gedroogd is.
.
Dit verdrag dat handelsbarrières omver werpt is, en hoe kan het ook anders, vooral gunstig voor Multinationals. Daarnaast profiteren de stevig gesubsidieerde grote landbouwbedrijven er ook flink van. Voor de derde wereld boeren wordt het nu helemaal onmogelijk om te concurreren met de westerse landbouwsector. De globaliserings trein dendert voort en zal net als in het verleden niet stoppen op station derde wereld, maar in een keer door rijden richting Wall Street.
.

readbetweenthelines | 30-03-14 | 01:19

Het is gewoon stilte voor de storm.

I am a tampony | 30-03-14 | 00:58

@necrosis | 30-03-14 | 00:33
Ik geef toe, ik vermoed het.
Rusland heeft wel de installaties geleverd dus erg onwaarschijnlijk is het niet.

BigusDickus | 30-03-14 | 00:56

Wat je ook van dit verhaal vindt... ga "Threads" kijken, absolute aanrader. Afgezien van het leuke jaren 80-beeld dat de film biedt, is het een tamelijk onaangename en rauwe blik op de nucleaire holocaust. Hierbij vergeleken is "the Day After" een Disneyfilm.

Muxje | 30-03-14 | 00:55

frank87 | 29-03-14 | 22:57 |
Dat is in de VS niet anders. En vorig jaar heb ik precies het zelfde gezien toen Obama in Berlijn was; extreme beveiliging en ik werd overal gechecked. Misschien is denken dat iedere minpres op z'n fietsje naar z'n werk gaat een beetje naief..? sinds 1963 (kennedy) is men nou eenmaal anders gaan denken over beveiliging.

--sql error-- | 30-03-14 | 00:54

"Eetgelegenheden werden zonder compensatie dagen gesloten, een directe schending van het gehele artikel 14 van de grondwet. "

Koninkrijk der Nederlanden is één van de weinige landen waar de onafhankelijke bevoegde rechter zaken niet kan toetsen aan de grondwet.

Eigenlijk is dit gewoon een bananenlandentoestand.

ProAsfalt | 30-03-14 | 00:44

En Amerika stelde zo voor dat landen die er vanaf wilde gratis en voor niets het hoogverrijkt spul aan Amerika kunnen geven.
Vooral Plutonium.
Japan hapte, Europa niet iets wat Amerika niet leuk vind.
Wij maken er MOX van om zo ook het plutonium weg te branden of hoe dat ook heet.
Welnu waarom wil Amerika dat Plutonium dan toch zo graag.
Het zou toch veilig moeten zijn in Europese landen dan wel westerse landen.
Japan hapte maar die hebben nu een groot trauma.

Amerika wil dat plutonium omdat je daar kernwapens van kunt maken fore sure.
Maar er is in de wereld gewoon een groot tekort aan plutonium aan pu238 daar heeft Amerika nog maar 16 kilo van en een beetje deep space ruimte missie heeft al 4 kilo nodig dus willen ze graag al het plutonium van andere landen hebben.
www.wired.com/wiredscience/2013/09/plu...

Miezerig | 30-03-14 | 00:35

@BigusDickus | 30-03-14 | 00:22
Ik weet niet of Rusland erg veel invloed heeft op Noord-Korea.
Kim Jong-Oen lijkt me geestelijk niet helemaal stabiel, iets wat ook gold voor zijn vader en grootvader.
Die mafkees acht ik echt in staat om een oorlog te beginnen, ongeacht of ze wel of niet een atoombom hebben.

necrosis | 30-03-14 | 00:33

necrosis | 30-03-14 | 00:21 |
Als dat net zolang gaat duren als bij Bernhard, dan krijgen wij dat niet meer te horen denk ik.

Ik was in Haren | 30-03-14 | 00:23

@--sql error-- | 29-03-14 | 22:49 |
Het ging om de beveiliging van nucleair materiaal vanwege het gevaar dat terroristen ermee aan de haal gaan. Dan heeft het dus weinig zin om met je bondgenoten te praten aangezien je samen al hetzelfde doel nastreeft. Rusland heeft invloed op Noord Korea en Iran, laten dit nou net de twee landen zijn waar het westen het meest van te vrezen heeft.

BigusDickus | 30-03-14 | 00:22

Ik vraag me nog steeds af of 'de dames van plezier' een topomzet gedraaid hebben tijdens de top.
En of we ooit nog smeuïge verhalen krijgen over presidenten en ministers die buiten de pot gepist hebben.

necrosis | 30-03-14 | 00:21

Nuclear enforcement, alleen voor echte mannen. Straks even offshore sleepnetten.
Tot oktober of nooit, stelletje lamzakken. Kleine dood, grote dood, Georges Bataille begreep er ook geen zak van.

*out*

Jim Lovell | 30-03-14 | 00:19

Wat hadden we nu dan verwacht? We leven in een tijdperk van overbevolking, financiële spanningen, oplopende grondstof-, water-, en voedseltekorten, moeilijker te verkrijgen energiebronnen, en verschuivende globale machtsverhoudingen. Een vonkje op de verkeerde plek en het beest is los. Een verstandig land bewapent zich tot de tanden en bereidt zich voor op iedere eventualiteit!

Parel van het Zuiden | 30-03-14 | 00:08

Goed stuk, Feynman. Slechte timing, dat wel.

In the morning! | 30-03-14 | 00:06

necrosis | 30-03-14 | 00:00 |
Dat soort praktijken moet je ook niet in een shopping mall doen. ;)

Ik was in Haren | 30-03-14 | 00:04

En geen woord over fukushima, valt toch wel erg op hoor.

tattooboer | 30-03-14 | 00:03

@Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:57
Dat laatste roepen de dames steevast als ik mijn 'kernraket' tevoorschijn haal ;)

necrosis | 30-03-14 | 00:00

Lewis | 29-03-14 | 23:46 |
Als hun huis verbouwd wordt door een televisieprogramma en ze mogen eindelijk binnen gaan kijken, dan hoor ik eigenlijk alleen maar: Oh my God, Oh my God, Ooooooh my Goooooodd, Oh my God, et cetera.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:57

@Lewis | 29-03-14 | 23:46
Ik kan vrij bot uit de hoek komen, met name op mijn werk.
Ik kan er echter niet mee zitten!

necrosis | 29-03-14 | 23:56

@necrosis

Wij zijn standaard bot. Cynisch.
Amerikanen zijn standaard beleefd. Vriendelijk.
Wij noemen dat onecht en oppervlakkig, maar by Jove, wat zou ik willen dat wij er meer van hadden.

Lewis | 29-03-14 | 23:46

AbleArcher13 | 29-03-14 | 23:32 |
Prima, ik zet het project vast in de ijskast.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:40

@Lewis | 29-03-14 | 23:33
Wat zijn beleefdheidsstopwoordjes?
En hoe zou dat ons land aangenamer maken?

necrosis | 29-03-14 | 23:36

Lewis | 29-03-14 | 23:33 |
Staan die bij ons niet verzameld in de medische encyclopedie?

Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:35

Ik wou dat wij meer beleefdheidsstopwoordjes hadden. Daar zou ons land aangenamer van worden.

Lewis | 29-03-14 | 23:33

-weggejorist en opgerot-

Jan5819 | 29-03-14 | 23:33

@Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:29
Een offerte van een degelijke reaguurder neem ik zeker serieus.

AbleArcher13 | 29-03-14 | 23:32

@AbleArcher13 | 29-03-14 | 23:24
Staat genoteerd!

Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:29

@zeg maar jansen | 29-03-14 | 23:23
Onzin, een beperkte kernoorlog is zeker mogelijk en zeker tegen de debielen die geen second strike capability hebben zoals India, Pakistan en tot voor kort Israël.
Israël ter zijde, ik hou van dat volk.

AbleArcher13 | 29-03-14 | 23:28

zeg maar jansen | 29-03-14 | 23:23 |
Oei, dan hoop ik niet dat het overdag is. Ik woon ongeveer 52 minuten en 36 seconden rijden van mijn werk. Dan ga ik er dus niets van meemaken op televisie.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:26

@Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:15
Dank voor het aanbod, ik kan deze nu wel plaatsen, maar over 4 jaar moet er veel gebouwd en aangekocht worden en zal dan aan je denken.

AbleArcher13 | 29-03-14 | 23:24

Met zoveel nucleaire daadkracht kan het niet anders of de derde wereldoorlog gaat niet langer duren dan drie kwartier.

zeg maar jansen | 29-03-14 | 23:23

We. Gaan. Allemaal. Dood. Natuurlijk omdat we oud worden, uiteindelijk. Maar misschien nog eerder omdat iemand anders dat doet, met een nucleair wapen. En dat moeten we uiteraard niet willen. Daarom verdoem ik de landen die (ondanks de hoge kosten voor ons land) niet bij die top aanwezig waren. Of het nu om politieke redenen is of vanwege het feit dat je andere mensen best dood wilt maken maakt me niet zoveel uit. De afwezigen zijn de vijanden van vandaag.

goedverstaander | 29-03-14 | 23:22

@necrosis | 29-03-14 | 23:15
De natuur is daar zo ontzettend dood dat er geen bladeren op de rails kunnen vallen.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:21

@arie181818 | 29-03-14 | 23:08
Dat is een kwestie van afspraken maken, regels op stellen en inspecteren. Als ik een gebouw van 80 meter hoog neerzet, weet ik ook niet hoe daar over 40 jaar mee omgegaan wordt.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:17

En zoals altijd blijft het land dat kampioen resoluties van de Verenigde Naties aan z'n laars lappen is, weer geheel buiten het nucleaire schot.Je zou bijna gaan geloven dat Javeh een soort beschermende dôme over dit door dezelfde VN gecreëerde landje heeft gebouwd(een soort drie-dimensionale muur).Niemand durft zelfs maar de naam te noemen van deze Amerikaanse enclave in het Moderne Nabije Midden Oosten(prof.Schuman).Goddelijke bescherming?

quardian | 29-03-14 | 23:15

AbleArcher13 | 29-03-14 | 23:12 |
Mocht je nog een architect zoeken voor een mooie grote ronde kamer om je mooie grote ronde tafel in te zetten, voor weinig....

Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:15

@Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:12
Je kan niet alles hebben in het leven, hun treinen rijden in elk geval wél op tijd.

necrosis | 29-03-14 | 23:15

plank mis poster.. het gaat om praten.. zolang er gepraat wordt geen blauwe ogen :)

larie | 29-03-14 | 23:14

@arie181818 | 29-03-14 | 23:08
Je kan dat afval natuurlijk in een raket proppen en naar de maan schieten.
Met een beetje mazzel geeft de maan dan ook licht, scheelt mij stroomverbruik voor verlichting.

necrosis | 29-03-14 | 23:13

Het enige goede aan de summit was dat ik een mooie grote ronde tafel op de kop heb kunnen tikken, voor weinig.

AbleArcher13 | 29-03-14 | 23:12

necrosis | 29-03-14 | 23:09 |
Ik doelde meer op letterlijk stralen vanwege dat akkefietje wat ze hadden daar in Japan.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 23:12

"Een juwelier in Deurne is beter beveiligd."
Conclusie: goud is nog altijd gewilder dan nucleair afval.

drieluik | 29-03-14 | 23:09

@Ik was in Haren | 29-03-14 | 22:55
Hun economie stagneert, daar valt niet veel te halen.

necrosis | 29-03-14 | 23:09

Goede keuze voor onderwerp trouwens Feynman. Potienteel nog belangrijker dan de Marokkannen of zelfs een EU discusie.

Idontgiveafunk | 29-03-14 | 23:08

@Ik was in Haren | 29-03-14 | 22:35
je kan er nooit van uit gaan dat er altijd (in ieder geval nog honderden jaren dat het afval blijft bestaan door de lange t1/2) goed mee wordt omgesprongen. Geen goede energiebron dus.

arie181818 | 29-03-14 | 23:08

@necrosis | 29-03-14 | 22:51
Met de inzet van zoveel drank, drugs en hoeren, is dat voor zo'n exclusies gezelschap een schrijntje. Een fooitje zou ik het willen noemen.

toetanchamon | 29-03-14 | 23:06

@reageerbuis precies! Hulde dat je het volgt nog steeds. Je hebt vast een hoop geleerd;)

MrWorf | 29-03-14 | 23:03

@--sql error-- | 29-03-14 | 22:36
Ik vind eigenlijk het stuk over het gebrek aan resultaten ook niet het interessantste.

Het grootste probleem is dat Nederland kennelijk tot een veiligheidsniveau is afgezakt waarin je geen belangrijke mensen meer kunt ontvangen. En ook niet in staat is om de beveiliging gewoon goed te organiseren (Moet ik eens iemand 17 uur achter elkaar laten werken).

En hij noemt nog niet eens dat Nederland niet eens een tournedos voor die mannen kan regelen www.volkskrant.nl/vk/nl/30400/Nucleair... (Als grootexporteur van landbouwproducten)

frank87 | 29-03-14 | 22:57

necrosis | 29-03-14 | 22:51 |
Eerlijk gezegd had ik van Japan ook wat meer stralends verwacht.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 22:55

Nog korter samengevat: Het mocht was kosten en we hebben nog niks. Glas, plas, was.

davimore | 29-03-14 | 22:54

Had wel verwacht dat Didi een duit in het zakje zou gaan doen als "kerngeleerde".
Maar nee, die houdt wijselijk z'n kernkop dicht....

Ommezwaai | 29-03-14 | 22:54

Maar er was toch mogelijk een deal gesloten met de Jappen? Ging dan wel over kasbouw maar toch..

Idontgiveafunk | 29-03-14 | 22:53

Bekijk het van de zonnige kant: Het Nederlands bedrijfsleven heeft contracten ter waarde van zo'n 2 miljard Euro getekend met de Chinezen.
Pecunia non olet!

necrosis | 29-03-14 | 22:51

BigusDickus | 29-03-14 | 22:46 |
juist wel, want er zijn gesprekken geweest tussen DE, VS en Oekraine en andere betrokken landen.

--sql error-- | 29-03-14 | 22:49

duitse herder | 29-03-14 | 22:41 |
En altijd zorgen voor een oneven aantal deelnemers.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 22:47

Na het hele gedoe rond Rusland had die top toch geen zin meer.

BigusDickus | 29-03-14 | 22:46

@MrWorf | 29-03-14 | 22:39
Zoals jouw reaguursels? Je eerste was leuk in 2005 maar in de jaren daarna werd het steeds minder.

reageerbuis | 29-03-14 | 22:46

Het heeft wel geleerd hoe snel onze overheid ons alle rechten kan afnemen.

frank87 | 29-03-14 | 22:45

Als die bom dan toch moet gaan, laat hem dan goed gaan.

reageerbuis | 29-03-14 | 22:43

Als er zo weinig resultaten zijn, lijkt het mij dat opschrijven wat niet bereikt is, niet korter is maar langer.

taxhond | 29-03-14 | 22:43

De regel is nog steeds heel simpel... hoe groter de groep hoe kleiner is het resultaat.

duitse herder | 29-03-14 | 22:41

Ach, het was toch gezellig.

En het kost wat, (boze tongen spreken over honderden miljoenen) maar dan heb je ook niks.
Maar het schijnt wel goed te zijn voor het "imago" van Nederland, aldus de journalisten.

de honden blaffen... | 29-03-14 | 22:41

Feynman. Het eerste blog was extreem goed, het tweede goed. En nu zijn we op het niveau van Quid. Maar die post 80 blogs per week. #manmanman

MrWorf | 29-03-14 | 22:39

O ja, de nucleaire top mag trouwens wel vaker langskomen. Ik ben nog nooit zo snel naar mijn werk gereden in Den Haag als afgelopen maandag en dinsdag.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 22:38

Beste stuurlui... etc.
Doe het het dan zelf, zeikerd. Ga jij hun maar overtuigen van hoe ze zich dienen te gedragen. Kritiek geven is makkelijk en voor luie mensen (en academici), resultaten boeken vergt nou eenmaal veel werk en gaat slechts stapje voor stapje.

--sql error-- | 29-03-14 | 22:36

Het zoveelste tandeloze VN-clubje. Als het menens wordt is het toch wel Team America World Police dat orde op zaken stelt.

Fuck yeah!

Godsammekraken | 29-03-14 | 22:36

Kernenergie is pracht energiebron, mits er goed mee omgesprongen wordt. Het laatste wat je met dit soort zaken kunt gebruiken is onduidelijkheid in de regels en angst dat haatbaardlanden zelf iets in elkaar kunnen prutsen.

Ik was in Haren | 29-03-14 | 22:35

De landen die tegen verspreiding zijn zijn of zelf al een Atoomstaat of hebben de middelen niet om het ooit te worden.
Het zou niet raar zijn als Brazilië op zijn tijd ook zo een wapen wil.

miko | 29-03-14 | 22:34

De Feynman-prepgids. Dat lijkt me wel wat.

Godsammekraken | 29-03-14 | 22:34

Ze hadden die hekken nooit moeten weghalen.

AbleArcher13 | 29-03-14 | 22:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl