Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Stemadvies 030 in 8 punten

basbasbassie.jpgIn de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen klinkt geweeklaag op over de landelijke insteek van wat lokale verkiezingen zouden moeten zijn. Een terecht verwijt, want gezien de vele tv-debatten met partijleiders en Tweede Kamer-fractievoorzitters zou je bijna denken dat de inzet van deze verkiezingen het landsbestuur is. Niets is minder waar: de inzet is vooral de aanwezigheid van de PvdA in de stadsregeringen van de grote steden. De sociaaldemocraten staan op verlies en zetten alles op alles om de schade te beperken. Enfin, deze Bassiehof gaat dus lokaal. Want 40 tot 45 procent van de Geenstijl-reaguurders woont – gelijk uw scribent - in Utrecht, heb ik mij door Pritt laten vertellen. Daarom dit stemadvies voor de stad Utrecht in acht heldere punten. Niet een advies op wie u wél moet stemmen, maar op wie u zeker niét moet stemmen: de collegepartijen GroenLinks, PvdA en D66. De en-wel-hierom na de breek. Aleid Wolfsen Altijd uit de wind gehouden door GroenLinks, PvdA en D66. Enfin, een kleine 200 topics hier, ook al kunt u ze inmiddels wel dromen. Zelfs Diederik Samsom werd een beetje misselijk van de burgervader. Vriendjespolitiek GroenLinks-wethouder Frits Lintmeijer sloeg 35 miljoen euro stuk voor de Vrede van Utrecht. Tegelijkertijd huurde hij zijn voormalig eigen bedrijf in om de PR voor het spektakel te doen. En niet alleen daar voor; het bureau zat sowieso vooraan, bleek uit een Wob-procedure door GeenStijl. De gemeente moest een dwangsom betalen omdat ze niet voornemens was de informatie vrij te geven. Reden? De vuige tronie van het cliëntelisme stak de kop op. ‘Halve misdadiger’, wethouder en lijsttrekker Gilbert Isabella (PvdA) U weet wel, de man die verantwoordelijk was voor de bruine enveloppen contant gemeenschapsgeld voor de zigeuner-tokkie-familie Nicolich. Tevens grondlegger, liefhebber en steunpilaar van junks, dealers, diefstal, intimidatie en overlast. Zijn ‘strafblad’ hier. Homo’s zijn in Utrecht hun leven niet zeker Kent u dat gevoel? Neerslachtigheid, huilen, hysterisch lachen en weer huilen? Vervolgens uren doelloos naar buiten staren. En dat alles vanwege bestuurlijke incompetentie? Enfin, Utrecht houdt niet van homo’s, zoveel is duidelijk. Waar houdt de bestuurlijke elite in de Domstad wel van? Laffe symboolpolitiek. Krakers hebben een streepje voor Mei 2013. Het rapaille regeert de Utrechtse binnenstad. Zielloos krakerstuig laat wederom haar ware aard zien: het verspreiden van terreur: KRAKERSRELLEN. De inzet van politie en ME, de schade aan de oude binnenstad - dit alles uiteraard bekostigd door de belastingbetaler - was te voorkomen geweest. En wel op donderdag 3 juni 2010. Die dag besloot de gelegenheidskongsi van PvdA, GroenLinks, D66, SP en Leefbaar Utrecht de Kraakwet naast zich neer te leggen. Met instemming van het College van B&W. Sterker, de motie werd juichend ontvangen door toenmalig verantwoordelijk PvdA-wethouder Harrie Bosch. Dat krijg je met zo een college in Utrecht. De wet telt niet echt. Junks hebben óók een streepje voor Dankzij dit college (ook al was D66 tegen, maar ja pluche enzo) verrees de grootste afkick-kliniek van West Europa in de Domstad. Al snel beheersten junks het straatbeeld. Mede omdat er methadon werd verstrekt, iets waarvan het college had gezegd dat dit nooit zou gebeuren. Uiteindelijk moest het junkencentrum buigen voor de toorn van de Utrechtse burger: de samenleving bleek iets minder maakbaar dan gedacht. MAAR: nog stééds zijn de problemen niet opgelost. Bert van der Roest Nog nooit werd het failliet van de Utrechtse sociaal-democratie zo duidelijk in beeld gebracht. Zelden heeft de Utrechtse burger zo iets zo gemeens, zo achterbaks gezien. Met de groetjes van de PvdA. Wat verder ter tafel komt Resumerend: kille burgerhaat in acht punten. Ongetwijfeld is dit relaas niet compleet, wellicht dat u nog aanvullingen heeft voor in de panelen hieronder. Al dan niet Utrechtse Geenstijl-lezer, doe er uw voordeel mee! INSTANT NASCHRIFT - Maar Bassie, op wie ga jij dan stemmen, hoor ik u nu roepen vanaf de gracht. Nu ja, dat zou zomaar deze meneer kunnen zijn. Fijne gemeenteraadsverkiezingen, lui!

Reaguursels

Inloggen

@frisemfruitig:
Cees Bos zou in zijn eentje gezorgd hebben voor het niet doorgaan
van de Bieb++ en krijgt hiervoor nu alle eer. Natuurlijk is het niet Bos
die daar alleen voor heeft gezorgd daar was een meerderheid voor nodig in
de raad. Andere partijen zoals de VVD, die altijd al tegen waren,
verdienen hiervoor juist veel meer lof.

Bos zat jaren bij het CDA en heeft nooit eerder van zich laten horen.
Moedig zegt men dan. Dubbele agenda denk ik dan. Wanneer Bos niet op het
allerlaatste moment, zo vlak voor de verkiezingen, zijn 'moedige' keuze
kenbaar had gemaakt had juist veel gemeenschapsgeld al in een eerder
stadium niet uitgegeven hoeven te worden. Maar dit kwam beter uit. Bos had
namelijk al zijn eigen partij Stadsbelang Utrecht opgericht en kreeg zo
wel heel veel gratis publiciteit. Is er dan ook werkelijk niemand die zich
afvraagt waarom Bos , die zijn eigen partij opricht en dus het CDA de rug
toekeert, gewoon van datzelfde CDA raadslid mag blijven en niet, zoals
gebruikelijk, geroyeerd is? Over dubbele agenda's gesproken. Kiezers die
overwegen op Bos te stemmen zouden eens moeten nadenken over zijn
daadwerkelijke motieven. Er zijn zoveel, ook andere lokale, partijen tegen
megalomane projecten in Utrecht. Overigens heet zijn partij Stadsbelang
Utrecht, maar komen vrijwel alle kandidaten uit Vleuten en de Meern.......

sverige1977 | 17-03-14 | 12:43

In het rijtje aanvullingen mag niet ontbreken de 'seizoenskaart voor het leven' bij FC Utrecht die Spekkie als wethouder voor zichzelf regelde door een paar miljoen gemeenschapsgeld in de bodemloze voetbalput te storten.

borderlijntje | 17-03-14 | 00:54

Er is zoveel vreemdpratend geronseld stemvee in de grote steden, dat de PvdA nooit meer weggevaagd kan worden. Helaas.

Guido | 16-03-14 | 18:31

Ja, alles wat stelselmatig herrie trapt,sjoemelt,terroriseert en ongein verkoopt heeft ene streepje voor..
Het wordt "probleemgeval" en onderdeel van het spel.
En de probleemoplossers worden vervolgens stelselmatige idioten..
Ja, en dan is de tijd tussen vergrijp en veroordeling veel te lang
Dan keert de straf zich tegen de straffer, zeker al deze de centen moet gaan tellen in de markt van Rechtspraak( een volgende vertoning (ter lust ende vermaak)

Een beetje onderlegd iemand weet dat je zo nooit gewenst gedrag modificeert of disciplineert.
Ongewenst gedrag wordt aan alle kanten beloond.. criminaliteit loont!

4609 | 16-03-14 | 15:50

Ik haat alles wat links is, maar ik stem nog liever op de SP dan op de VVD. Dat inderdaad puur en alleen lood om oud ijzer.
Als we een sterk signaal willen afgeven moeten we met zijn allen op niet gevestigde partijen stemmen. Pas als de gevestigde orde bang is voor zijn/ haar baantjes komt er verandering op gang. En partijen als het CDA, VVD en D66 houden elkaar het hand boven het hoofd. Steeds maar weer!!

Ron_Paul | 16-03-14 | 15:47

* Missen wij nog de voorganger van Isabella, Bosch, die middenin zijn termijn zin had aan een 'sabbatical': De PvdA keurde dus misbruik van wachtgeld goed. Daar is geen stemming aan te pas gekomen, dat is de achterkamertjes politiek van de PvdA.
* Missen wij nog een waarschuwing tegen het compleet verrotte ambtenaren apparaat van 030, vrijwel allemaal PvdA en GL: Allemaal een adviesbureau om de burger een poot uit te trekken.
Helaas gaan de studerende kinderen hun 'progressief zijn' weer beleven dus die gaan weer GL en de PvdA in het zadel werken. Dus ontmoedigingsbeleid voor ondernemers en bezoekers zal actief worden voortgezet.

eastender | 16-03-14 | 15:05

Hup CDA!

hfakker | 16-03-14 | 14:34

Stem 19 maart niet op de PVDA, echte socialisten stemmen SP.

Roffel | 16-03-14 | 14:19

Bij 020 en 010 verwacht je niet anders dan banencaroussellen en vriendjespolitiek. In het nuchtere 030 is het niet anders, zo niet erger. (Semi)publieke bestuurders die zich verrijken met idiote salarissen die door bevriense raden van toezicht zijn goedgekeurd. Ken een dossier dat helaas niet voor het publiek is, maar daar is zo'n graaier gelukkig de pas afgesneden na jaren zichzelf verrijken.

Boerenbrandtlul | 16-03-14 | 14:15

Woon je in Almere of Den haag stem dan PVV voor een nieuwe frisse koers , de man die het probleem wel bij zijn naam durft te noemen.

NOS | 16-03-14 | 14:02

Cyberthug | 16-03-14 | 13:38 | + 0 -
Als ik in Utrecht zou wonen zou ik verhuizen.

R_TKS | 16-03-14 | 14:00

De Utrechtse PvdA selectie zou ik zelf als een "Amsterdam light" variant willen kwalificeren. Incapabele bestuurders die overal mee weg komen en waar clientelisme een kerncomptentie in sommige stadsdelen lijkt te zijn.

ad melkert | 16-03-14 | 13:57

Ik heb het voorgevoel dat de pvda helemaal niet zo'n gevoelige nederlaag gaat lijden in de grote steden. Mensen die op die club stemmen zijn sowieso debiel. En als de pvda dan allemaal mooie beloften gaat doen voor de verkiezingen dan trappen die debielen daar dus in en stemmen ze vervolgens weer op de pvda. Er zijn gewoon te veel debielen in dit land.

Willem VanDer Decken | 16-03-14 | 13:48

Nooit meer VVD, rechts beloven en links beleid uitvoeren. Dan nog liever Dierenpoes.

i-Wonder | 16-03-14 | 13:46

Ik zou mooi op de partij van de dieren stemmen als ik in Utrecht zou wonen...

Cyberthug | 16-03-14 | 13:38

Het is niet arrogant om middels een kieswijzer of opiniestuk een ander te beïnvloeden met wat hij of zij stemt. Want iemand anders stemgedrag beïnvloedt mij wel. Helaas.
.
Het probleem is, democratie is uit de tijd. Dankzij het internet kunnen we nu zo goed met elkaar communiceren, problemen aankaarten, misstanden aanpakken, kickstarters doen voor goede ideëen, donaties doen aan mensen die het echt zwaar hebben. We hebben de hele regering echt niét meer nodig (en eigenljk ook nooit nodig gehad, maar dat terzijde)
.
Stem niet op partijen die u allerlei sigaren uit eigen doos aanbieden, van alles zeggen te gaan doen of te verbeteren, daar komt toch niks van. Dat weet u dankzij het internet. U weet dat de meeste politici alleen in het pluche zitten voor geld en macht, en de weinigen die het doen uit idealisme worden monddood gemaakt of geassimileerd door het systeem.
.
Het beste stemadvies luidt dus: stem niet. Als u niet stemt geeft u uw stem niet weg. U doet niet mee aan de volgende lading laaielichters die uw geld over de balk smijten. Als uw medemensen dan vervolgens terecht hierover klagen, kunt u in ieder geval met een schoon geweten zeggen: daar heb ìk niet mee ingestemd.
.
Maar mocht u dan toch willen stemmen (zoals een goede burger hoort te doen, is ons van jongs af aan geleerd), stem dan op een partij die u meer vrijheid en minder overheid voorstelt (de Libertarische Partij), een lokale partij die zich echt inzet voor de lokale zaak, of een one-issue partij waar u achter staat.
Dit is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen.

vansuyle.com | 16-03-14 | 13:38

necrosis | 16-03-14 | 13:22 | + 0 -
Dat heb ik al als exces afgedaan en afgekeurd. Helaas heb ik daar geen stem in gehad. jij wel?

R_TKS | 16-03-14 | 13:32

necrosis | 16-03-14 | 13:17 | + 2 -
Als de regels niet kent moet je er maar beter niet mee gaan schermen, komt zo dom over.

R_TKS | 16-03-14 | 13:31

@Bezorgdenverjaagster | 16-03-14 | 13:21
Doe maar een virtuele gevulde koek, aangezien ik niet geloof dat je tot mijn doelgroep behoort.
Aangenomen dat je weet wat mijn doelgroep is.

necrosis | 16-03-14 | 13:25

@Kipkonijnvis | 16-03-14 | 13:21
Ha, leer mij de Geldofs kennen; al je geld pats! in één keer naar Ethiopië. Sterkte.

Bezorgdenverjaagster | 16-03-14 | 13:24

@R_TKS | 16-03-14 | 13:01
Leg mij eens uit waarom de familie Nicolic die villa kreeg, ipv een afgedankte zeecontainer aan de rand van Utrecht, iets wat beter bij ze zou passen....

necrosis | 16-03-14 | 13:22

-weggejorist-

Kipkonijnvis | 16-03-14 | 13:21

@necrosis | 16-03-14 | 13:17
Ik weet niet zeker of jij aan knuffelen doet, en ik wil me al helemaal niet opdringen, maar ik vind dat je een knuffel hebt verdiend. Een gevulde koek is anders ook prima, en alles in het virtuele, uiteraard.

Bezorgdenverjaagster | 16-03-14 | 13:21

@R_TKS | 16-03-14 | 13:01
Je kan natuurlijk altijd starten in een huurwoning die qua prijs onevenredig duur is tov een koophuis.
Huizenprijzen dalen, de huren mogen stijgen met 6,5%.
Eigenaren mogen aftrekken van de belasting, huurders betalen het gelag.

necrosis | 16-03-14 | 13:17

Kraak je de PvdA, Groen links en D66 (terecht ) af en kies dan voor de VVD, de partij die bewezen heeft dat ze, als ze eindelijk op het pluche zitten, nog erger is als PvdA, GL en D66 samen, want volgt alle ideeen van de genoemde partijen en trekt zich niets aan van de kiezer. sliep uit!

Mijn verkiezingsleus:
Stem lokaal, Allemaal!

magniethe | 16-03-14 | 13:02

Startersaftrek = starterslening

R_TKS | 16-03-14 | 13:02

necrosis | 16-03-14 | 12:50 | + 1 -
Nee natuurlijk niet!
Maar ik vind het wel zeer verwonderlijk dat je dit voorbeeld aanhaalt. 1 exces (dat afkeurbaar is) aanwenden om de onredelijkheid van de startersmarkt aan te tonen.
Starters hebben momenteel juist behoorlijk veel mogelijkheden. Woningen zijn goedkoop, de rente staat laag en in veel gemeenten staat startersaftrek open. Daarnaast zijn er zeer veel methoden van koperssubsidie, bijvoorbeeld woongarant, duokoop e.d..
Ja je kan niet in een paleis of villa starten, helaas.

R_TKS | 16-03-14 | 13:01

@Smaalpapil | 16-03-14 | 12:54
Ik woon niet in 030, daar heb ik helemaal niets te zeggen.
Dat mogen de inwoners van 030 zelf doen.

necrosis | 16-03-14 | 12:56

necrosis | 16-03-14 | 12:47 | + 0 -

Eens. Maar wat DOE jij daar aan?

Smaalpapil | 16-03-14 | 12:54

@R_TKS | 16-03-14 | 12:40
Vind jij het normaal dat een starter geen fatsoenlijke woonruimte kan vinden, terwijl die zigeuners van de familie Nicolic een kapitale villa voor minder dan niets kunnen betrekken?
Hopelijk ben jij geen politicus, ik zou never nooit op je stemmen!

necrosis | 16-03-14 | 12:50

@Smaalpapil | 16-03-14 | 12:38
Je moest eens weten hoeveel geld er jaarlijks van mijn salaris naar de overheid gaat.
Geld waar ik voor werk en wat ingepikt en uitgedeeld wordt door mensen die nog nooit fatsoenlijk gewerkt hebben.
Het wordt hoog tijd dat politici met een pretstudie, al dan niet afgemaakt, gewoon bij het grofvuil belanden.
Ze dragen niets bij en verergeren het probleem.
Helaas moet ik opdraaien voor hun salaris....

necrosis | 16-03-14 | 12:47

Gelukkig heeft de grote blonde leider in Utrecht geen voetvolk rondkruipen.

R_TKS | 16-03-14 | 12:40

Sowieso kiezen voor locale partijen, waar je ook woont. De huidige politieke elite, van links tot rechts, heeft al tijden afgedaan. Stem voor vernieuwing, of stem niet!

Clemsel | 16-03-14 | 12:39

necrosis | 16-03-14 | 12:28 | + 0 -

Je bedoelt dus dat je geen geld hebt. Dat je verbitterd bent omdat je te dom bent om een andere, eventueel extra judiciële, inkomengenerator te bedenken en in, door andere bedachte, pas blijft lopen.

Zoals een hoge ambtenaar mij eens zei: Braaf!!

Smaalpapil | 16-03-14 | 12:38

Ik ben uitlandig, voor nog een paar weken. De uitnodiging om te gaan stemmen kwam pas een paar dagen na vertrek in mijn brievenbus. Een bezoek aan het stadskantoor maakte me ook al niet vrolijker, niemand daar weet hoe om je stem uit te brengen in het buitenland. Waarom maakt onze overheid het zo moeilijk voor echte nederlanders, en het zo makkelijk voor al die badgasten ?

hotnot | 16-03-14 | 12:38

@Smaalpapil | 16-03-14 | 12:26
Laat me even weten wanneer jij je mouwen opstroopt om jouw mening even onder de aandacht te brengen.
Voorlopig klink je als een reaguurder die zijn tikplank gevuld heeft met hoofdletters.
*Met dank aan de GeenStijl voor de inspiratie*

necrosis | 16-03-14 | 12:37

De PvdA zal best verliezen deze keer, maar het verlies zal beperkt blijven. Dankzij massacliëntelisme - de stemmen van al die afhankelijken van staat en gemeente die bij de PvdA een streepje voor hebben.

Zoetwaterpanharing | 16-03-14 | 12:37

Ik zeg: Stem op een rechtse lokale partij. Dan telt je stem dubbel. Je geeft een signaal af aan de gevestigde landelijke partijen ("ik ben jullie zat") en je maakt het de linkse partijen in je woonplaats moeilijker om straks te gaan besturen.

Tietmier | 16-03-14 | 12:36

Niet dat ik fan ben van ongewassen krakerstuig maar huizenmelkers krijgen dus ruim baan waardoor er niets veranderd aan de onbetaalbaarheid van wonen en de leefkwaliteit door vele studenten in slecht onderhouden dozen te proppen. Leuk ook voor de prijs van pandjes aan de Oude Gracht. Woont Paternotte daar ook niet in de buurt? Is dat het motief om krakers in de argumenten te betrekken? Het lijkt het wel op.
Kortom, het gaat dus weer om direct eigenbelang en niet de algemene leefbaarheid. Zo jammer.

blinde kip | 16-03-14 | 12:35

@Smaalpapil | 16-03-14 | 12:26
Je moest eens weten wat ik allemaal naar mijn hoofd heb gekregen als ik zei dat ik op PVV stem.
Iets wat ik trouwens nog steeds doe.
Mensen die mijn mening afkeuren kunnen ongezien de typhus krijgen en mensen die me willen slaan, kunnen evenredig geweld terug verwachten.
Ik laat me als netto-betaler niet in een hoek drukken!

necrosis | 16-03-14 | 12:33

Utrecht, mijn stadje, waar ik ben geboren en even getogen is totaal naar de knoppen. Nee, daar kan ik geen grapje over maken, het is in en in triest.

giechelmeisje | 16-03-14 | 12:32

@Smaalpapil | 16-03-14 | 12:26
Yeah right. En Marokkanen zijn helden die wel geweld durven te gebruiken om hun gelijk en voordeel te halen. *kots* Met hun PvdA gedooggedrag.

Botte Hork | 16-03-14 | 12:29

Ik weaun in Utreg en de PvdA is hier inderdaad een soort mafia, maar dat is GL030 eauk. En D666 030 eauk. Wordt dus heel lastig a.s. woensdag. Ben wel blij met van Zanen. Spann0nd! Als de PvdA maar ten onder gaat.

malang | 16-03-14 | 12:28

@Smaalpapil | 16-03-14 | 12:16
Ik verdien een hoop geld, maar wordt maandelijks afgeroomd door politieke maffiosi die menen dat non-productieve medelanders het minstens net zo goed moeten hebben als ik.
En daarvoor moet ik regelmatig om 1:00 mijn nest uit, terwijl de onrendabelen zich nog even tegoed doen aan een krat opdrinkbier om vervolgens tot 15:00 tussen de zure lappen te blijven liggen.
Wat mij betreft is de maat vol en moeten die uitkeringstrekkers zich elke dag om 8:30 melden, geschoren (voor de mannen), netjes gekleed en bereid tot het aanpakken van elke baan die ze aangeboden krijgen.
Natuurlijk heb je uitzonderingen, ik heb ooit een (van oorsprong) Chinese vrouw ontmoet die werkte op een sociale werkplaats, iets anders kon ze niet aangezien haar handen krom stonden van de reuma.
Maar er lopen zat mensen rond die wel kunnen werken, maar gewoon niet willen.
En daar wil ik dus NIET voor betalen!

necrosis | 16-03-14 | 12:28

Kiezers zijn laffe luiden die zelf geen geweld durven te gebruiken om hun gelijk en voordeel te halen.

Smaalpapil | 16-03-14 | 12:26

Ik stem niet op partijen die kruipen voor een keuning.
Ik stem dus niet.Stemmen is instemmen met de bestuurlijke elite.

rechtsdwalendeautist | 16-03-14 | 12:22

Hotel New York | 16-03-14 | 12:15 | + 0 -

Participatie is het toverwoord. Kijk maar eens naar de 24/7 qatkouwende medelanders uit Kansenparelië, dan weet je precies wat ze daarmee bedoelen.

Sikkos Radiokastje | 16-03-14 | 12:21

Verkiezingen zijn gelegaliseerde diefstal waarbij iedereen hoopt voordeel te behalen door anderen te benadelen. Zelfs steeldievende junks hebben een hogere moraal dan kiezers.

Smaalpapil | 16-03-14 | 12:20

Als reaguurder uit 036 is voor mij de keus niet zo moeilijk. Ik stem op Chris Jansen: de #2 van de PVV.
.
Of het deze keer zin gaat hebben weet ik overigens niet.
zo'n 1 op de 20 voorstellen van de PVV wordt aangenomen door de raad, maar een veelvoud daarvan wordt later door andere patijen ingebracht en dan , vanzelfsprekend, wel aangenomen.
.
In 036 heerst een Cordon Sanitaire. Het negeren van zo'n groot deel van het electoraat is de ultieme minachting van de zittende kliek voor het democratische stelsel. Vandaar dus dat het systeeem op de schop moet. Algemeen Kiesrecht werkt niet meer, omdat de zittende kliek zo groot geworden is vanwege het enorme contingent inactieven die niets bijdragen, maar ondertussen wel mogen bepalen wat er met andermans belastinggeld wordt gedaan. We moeten dus niet enkel vooruit kijken, maar ook eens achteruit: naar 1910 om precies te zijn.
Daarom: herinvoering van het Census Kiesstelsel.Per direct!

McPhart | 16-03-14 | 12:20

Dank Bas, Als bewonder van de binnenstad van Utrecht feest der herkenning. En dan hebben we het nog niet over de GL milieu mafia die oude auto's wil verbieden maar ondertussen de open haarden flink laat opstoken. Ennfin VVD mijn stem hebben ze.

Domtoren | 16-03-14 | 12:19

Wat een paupergejank om niets. Zorg dat je veel geld hebt en de irrelevantie van verkiezingen is duidelijk.

Smaalpapil | 16-03-14 | 12:16

Leuk: een pvdafpakkers bij Buitenhof. Over de zorg. Ook weer zo'n prachtidee van dit kabinet. Helaas zit salonsocialist Witteman aan het hoofd. Lutsers.

Hotel New York | 16-03-14 | 12:15

@Parel van het Zuiden | 16-03-14 | 12:01
Heb je zijn ogen wel eens goed bekeken?
Volgens mij kunnen die onafhankelijk van elkaar in elke richting kijken.
Iets wat alleen van die rare glibberbeesten kunnen....

necrosis | 16-03-14 | 12:15

@Professor Superhirn | 16-03-14 | 11:42
Wat Jorritsma betreft kom ik niet verder dan : ik zou haar niet doen!
*met weemoed terugdenkt aan de foto's van Rita Verdonk met het stuur van een boot in haar handen en haar zonnebril op haar decolleté....

necrosis | 16-03-14 | 12:12

De verkiezingsuitslagen vertrouw ik sowieso op voorhand al niet.

Botte Hork | 16-03-14 | 12:12

De PvdA gedraagt zich als een criminele organisatie, maar is vele malen schadelijker.

Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 12:12

Heerlijk om de spoedige teloorgang van die a-sociale kutpartij van nabij mee te maken.

R.B.Scott | 16-03-14 | 12:11

@[[[Mad.doC]]] | 16-03-14 | 11:31

D66 is een partij als de VVD, vanaf de zijlijn ach en wee roepen en als ze het pluche ruiken dan komt de ware aard naar boven en vergeten ze elke belofte!

Zint eer gij begint!

Fatwabuster | 16-03-14 | 12:11

Weet je wat ook sneu is? En onbegrijpelijk?
Steden en dorpen zónder traditionele allochtone achterban waar de PvdA de scepter zwaait.

VanBukkem | 16-03-14 | 12:09

@Outsider-Inside | 16-03-14 | 11:29
Van een hoop reaguurders weet ik dat ze niet in Utrecht wonen.
Iets wat ze zelf al aangaven, voordat je denkt dat ik een infiltrant ben.....

necrosis | 16-03-14 | 12:08

@ rexmundi666 | 16-03-14 | 12:00 |
Het lijkt me dat met het ontruimen van de prostitutie-boten uw probleem ook is opgelost.

goedverstaander | 16-03-14 | 12:03

Er verandert helemaal niets.

ITEACHYOU | 16-03-14 | 12:02

@goedverstaander | 16-03-14 | 11:38

Weet je waarom Pechtold altijd van die dikke stropdassen draagt?
.
.
.
.
... Zijn nek- en rugwervel zijn zo slap dat zijn hoofd anders naar achteren kantelt.

Parel van het Zuiden | 16-03-14 | 12:01

Kunnen jullie niet een lokale website beginnen? Ik woon ver weg van die beerput dus het interesseert me niet. Ik moet er wel af en toe zijn en dan kan ik nergens mn auto kwijt. Doe daar eens wat aan.

rexmundi666 | 16-03-14 | 12:00

Zolang de pvda maar een langzame en pijnlijke dood sterft, vind ik het wel best. God, wat haat ik die gasten!! Speklul en KleptoBert voorop. Dieven, klaplopers en maar afpakken.

NACademicus | 16-03-14 | 11:59

-weggejorist-

de heer S.T.Ijlloos | 16-03-14 | 11:56

De Libertarische Partij? Doe maar niet, dat wordt nooit wat met hun rare standpunten.

Jim Lovell | 16-03-14 | 11:56

Welke partij gaat wat doen aan het overmatige plucheplakken middels twee bestuursorganen in Utrecht?
Je hebt namelijk de BRU en de Provincie.
Dit is dan wel weer op provinciaal niveau dus waarschijnlijk net zo onaantastbaar als Brussel maar ze hebben wel de macht.

Willem van Rood | 16-03-14 | 11:53

Stemadviezen, ik heb er een gruwelijke hekel aan. Wie denkt er zo slim te zijn om voor een ander te kunnen bepalen wat wel en niet goed is?

Toetsiemonster | 16-03-14 | 11:50

Stemadviezen, ik heb er een gruwelijke hekel aan. Wie denkt er zo slim te zijn om voor een ander te kunnen bepalen wat wel en niet goed is?

Toetsiemonster | 16-03-14 | 11:49

Ìk zit zelf te denken aan de Libertarische Partij. Een andere optie (al vind ik ze persoonlijk wat te simplistisch en populistisch) is de PVU (Partij Vrij Utrecht) van ex-Centrumdemocraat Wim Vreeswijk.

Student & Starter zou ook een optie kunnen zijn, ware het niet dat zij de autohaat in de binnenstad nog verder willen opschroeven.

Russells Teapot | 16-03-14 | 11:49

@ Professor Superhirn | 16-03-14 | 11:42 |
Jorritsma een krokodil? Ik heb op safari in Kenia grote bruine dieren bij de krokodillen in het water gezien die meer gelijkenis met Jorritsma vertoonden.

goedverstaander | 16-03-14 | 11:46

Stem vooral geen PvdA en zeker niet als je in een van de grote steden woont. Voor Utrecht kan ik goed meegaan in het hier geboden stemadvies.

bbbachstra | 16-03-14 | 11:45

Mooi stukje hoor Bas, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat de gemiddelde GS reaguurder links stemt

ZonderNaam | 16-03-14 | 11:45

'40 '45 procent... Dus eigenlijk is Utrecht gewoon een roze enclave in Nederland. Een roze enclave waar homo's en lesbo's dan weer wel weggepest worden, dat wel.
Eigenlijk zouden ze de domtoren gewoon roze moeten verven.

VanBukkem | 16-03-14 | 11:45

De wet geldt niet voor socialisten en hun geïmporteerde stemvee, dus waarom wel voor mij.

Worstjes | 16-03-14 | 11:44

@necrosis | 16-03-14 | 11:32
Annemarie Jorritsma is dan ook een grote paarse krokodil. Die verdenk ik ervan stiekem lid te zijn van de PvdA.
Jan van Zanen is van een ander kaliber dan Jorritsma, en volgens mij is Utecht stilletjes best blij met deze burgemeester. Geen storm van verontwaardiging nadat zijn naam bekend werd gemaakt, en ook de roep om Henk Westbroek verstomde.

Professor Superhirn | 16-03-14 | 11:42

Heeft Utrecht een Hans Smolders?

doedeljantje | 16-03-14 | 11:41

Hoewel ik niet erg religieus en zeker niet vrouwonvriendelijk ben, stem ik, bij gebrek aan PVV, op de SGP. Dat is de enige partij die echt de zaak zal veranderen en je weet wat je aan ze hebt.
De rest zijn klonen van de PVDA, het CDA en VVD.

Mantisomantis | 16-03-14 | 11:40

Weet je wat Spekman met zijn ondergekotste truien doet?
.
.
.
.
... die heeft ie gewoon aan.

goedverstaander | 16-03-14 | 11:38

Duurder inkopen en de deur van vriendjespolitiek wat verder open zetten :
D66-leider Alexander Pechtold wil dat wethouders ambtenaren gaan wijzen op de mogelijkheid om opdrachten voor bijvoorbeeld drukwerk of verbouwingen in kleine, hapklare brokken aan te bieden.
Dat stelde hij zondag in het televisieprogramma Business Class van Harry Mens.
- www.nu.nl/economie/3727368/pechtold-wi...

(c)ZWITSUL | 16-03-14 | 11:38

Dan vergeet je nog de Hans Spekman constructie rond Midreth, de gemeente en het FC Utrecht stadion; geen wonder dat die uiterst simpele truienman compleet de weg is kwijtgeraakt in Utrecht en dus maar, met de staart tussen de benen naar Den Haag is gevlucht alwaar wij dus nu met die nar zitten opgescheept. dnu.nu/artikel/3864-eigenaar-stadion-g...
Die Utrechtse tokkie hield van al dat gesmijt met ons gratisgeld overigens wel een levenslang geldige seizoenskaart voor FC Utrecht over; dat dan weer wel.

Niemands Knegt | 16-03-14 | 11:34

@[[[Mad.doC]]] | 16-03-14 | 11:31
Nee! Lokale partijen zijn schatplichtig aan hun landelijke partijen. Stem aub op een lokale autonome partij en nooit op d66.

Jim Lovell | 16-03-14 | 11:34

Met de stad Utrecht is het eigenlijk hetzelfde als met FC Utrecht. Je kunt er geld in blijven pompen zoveel je maar wilt, het resultaat is om te huilen.

VanBukkem | 16-03-14 | 11:33

Dus gewoon lokaal stemmen, ik mag dan voor 050 stemmen... de stad waar de PVDA tot diep in het gemeentelijke orgaan is doorgedrongen en van binnenuit dus aan de touwtjes trekt en dat al tientallen jaren.... eens een behoorlijk rijke stad, nu enkel nog schulden na allerlei mislukkingen van prestige objecten.

Mijn stem gaat naar de Stadspartij in ieder geval... overigens worden de lokale partijen door de landelijke partijen enorm tegengewerkt.... waar de landelijke partijen kunnen rekenen op staatssteun voor opleiding etc van nieuwe raadsleden moeten lokale partijen dat zelf financieren.... de wet veranderen wordt al jaren tegen gehouden door de 2e Kamer.

Fatwabuster | 16-03-14 | 11:33

@Professor Superhirn | 16-03-14 | 11:29
Aleid Wolfsen had ook mandaat genoeg, hij maakte keer op keer de verkeerde beslissing.
Maar dat krijg je al snel als een landelijk politicus ineens 'baas' van een stad (waar hij niets mee heeft) wordt.
Kijk maar naar despoot Jorritsma, ook zo'n zegen voor 'haar' stad....

necrosis | 16-03-14 | 11:32

De uitslag op mijn locale stemwijzer was iig positief. De minste overeenkomsten met de PvdA! De meeste met D66, en dat verbaasde mij nogal. Misschien moet ik ze voor mijn gemeente maar het voordeel van de twijfel gunnen, maar landelijk en Europees zeker niet.

[[[Mad.doC]]] | 16-03-14 | 11:31

Alle truien van Spekman zijn inmiddels ondergekotst, daarom draagt hij nu zo'n rood jasje.
Denk dat o.a. geenstijl straks de schuld krijgt van hun dramatisch verlies.

janEnrika | 16-03-14 | 11:30

45% van de reaguurders komen uit Utrecht? Dat zou wel erg veel zijn. Misschien kan GS daar nog eens een topic over maken, waar komen de reaguurders vandaan.

Wat betreft het stemadvies, het ligt natuurlijk in elke gemeente weer anders maar ik roep iedereen in NL op om zo te stemmen dat er door de uitslag maximale schade aan de PVDA toegebracht wordt.

Outsider-Inside | 16-03-14 | 11:29

Wanneer ik in Utrecht zou wonen koos ik voor Libertarische Partij of Stadsbelang Utrecht. Zeker niet op de gevestigde partijen.

Meri59 | 16-03-14 | 11:29

libertariers of dierenpoes.

goktrommelisttot | 16-03-14 | 11:29

Goed stukkie Bas. Quid zou jaloers zijn op al deze originele gedachten. Next.

MrWorf | 16-03-14 | 11:29

Utrecht heeft sinds kort een competente burgemeester. Van VVD huize. Geef die maar eens een krachtig mandaat. De VVD heeft als een van de weinig iets te duchten van de PVV, is dus ook een van de weinige partijen die zich genoodzaakt zal zien over te gaan op PVV-achtig beleid. Maar dan zonder al het gegeneraliseer en schenenschopperij.

Professor Superhirn | 16-03-14 | 11:29

Stem op een lokale partij, kennen de stad en zijn wel aanspreekbaar... geef ze het voordeel van de twijfel... de tijd is er rijp voor.

duitse herder | 16-03-14 | 11:27

@ Ommezwaai | 16-03-14 | 11:23 |
Bijzonder mee eens. Het banencarrousellerende establishment moet tot op de funderingen worden afgebroken. Stem lokaal!

goedverstaander | 16-03-14 | 11:27

@Bas Paternotte
Volgens mij zijn er meer reaguurders dan inwoners van Utrecht, en nee, ik woon niet in 030!

necrosis | 16-03-14 | 11:27

Stemadvies 0031
.
Alles buiten VVD, PvdA, CDA, GL, D66 en CU. Dan zijn we echt al een heel eind verder.

Parel van het Zuiden | 16-03-14 | 11:27

Het zegt wel wat van Bas zelf om te stemmen op een VVD-er. Mooie praatjes vullen geen gaatjes. Ik woon niet meer in Utrecht maar indien dat wel zo was zou mijn stem gaan naar de moedige Cees Bos van Stadsbelang Utrecht.

frisenfruitig | 16-03-14 | 11:26

Als Spektrui dit leest moet hij weer een nieuwe trui aan...

eerstneukendanpraten | 16-03-14 | 11:25

Op de VVD? Lood om oud ijzer, die nepliberalen.

Rest In Privacy | 16-03-14 | 11:25

@ Bas Paternotte:
De VVD heeft, want geen bestuurlijke verantwoordelijkheid, vanuit de oppositiebankjes gemakkelijk praten. We hebben in de landelijke politiek andermaal gezien dat de VVD van alles belooft (geen cent meer naar Griekenland, 1000 euro voor iedereen, niet méér EU) en vervolgens helemaal niets nakomt. Jouw stem op de VVD in Utrecht heeft er alle schijn van een verloren stem te zijn.

goedverstaander | 16-03-14 | 11:25

Laatst in 020: stadsnomaden moeten weg. "De gemeente moet een budget beschikbaar stellen..." Schaamteloos. Als je dan alternatief wil leven doe dat dan op je eigen zak en teer niet automatisch op de mijne ( en die van anderen )

ristretto | 16-03-14 | 11:25

Feynman was hier gisteren ook al vrij duidelijk over.
Maar ik zeg, stem op een lokale partij en niet meer op de zittende kudtclubs (PVDA en VVD voorop).
Wordt tijd voor de ultieme afstraffing, te beginnen met deze verkiezingen!

Ommezwaai | 16-03-14 | 11:23

In Den Haag kan ik heel makkelijk zorgen dat mijn stem niet gaat naar een partij die met de PvdA samenwerkt. Ik ben dan ook voornemens te zorgen dat een eventuele coalitie met de PvdA niet kan rekenen op een raadslid die er met mijn stem zit.

NiceGuysFinishLast | 16-03-14 | 11:21

Zo lang die smerige PVDA kliek maar wordt afgestraft en niet alleen in 030 maar ook in de andere grote steden waar ze sinds de oorlog regeren en vervolgens compleet financieel naar de kloten hebben geholpen!

Fatwabuster | 16-03-14 | 11:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken