Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Integratierapport: criminaliteit benoemen MAGNIET

damnliesandstatistiscs.jpg.jpgVerse cijfertjes! Het Sociaal Cultureel Planbureau komt met integraasie-stats. Over werk en inkomen. Omdat die cijfers niet gunstig uitpakken voor medelanders van niet-westerse origine gaat bijvoorbeeld de GoedVolkbode vol op het orgel qua framen en spinnen. Kijk, hierrrr de feiten: de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen is vele malen hoger dan die onder autochtonen. Maarja, feiten leiden maar tot populisme en tot de conclusie dat de multicultuur niet zo'n eclatant succes is als wij moeten geloven. Met nog een week te gaan tot de gemeenteraadsverkiezingen. Dus kijk die Volkskrant gaan dan. Kop: "SCP: crisis treft allochtonen harder dan autochtonen" Hoppa, zodat de passieve slachtoffertoon maar vast gezet is nietwaar. Dan in een apart blokje uitgelicht het citaat: "Niet-westerse migranten hebben het veel moeilijker op de arbeidsmarkt dan autochtonen. Ze lijken dan eerder te maken te krijgen (onbewuste) vooroordelen bij werkgevers." Ziet u wel? Racismeerdiscriminisme roepen en slachtofferdenken, het is het policor schepje suiker na de lepel levertraan die de REALITEIT nou eenmaal is. In het artikel zelf een sneer naar de PVV, die het rapport voor het verstrijken van het embargo openbaar maakte (pdf, joe thx guys). De PVV stelt dat de criminaliteitscijfers, tot en met vorig jaar een vast onderdeel van dit rapport, ook besproken hadden moeten worden. Want werkelijk, SCP, het woord 'criminaliteit' 1 keer noemen in 203 pagina's? En het draaideurcriminele gedrag van tweederde van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar staat vol-ko-men los van de 59% werkloosheid onder "voortijdige schoolverlaters van Marokkaanse origine"? Hee verhip. Vergelijk: tweederde crimineel. 59% werkloos. Hm. Nouja, de framing van de fatsoenlijke media (hoi Staatstelevee!) is duidelijk. En op BNR mag UvA-hoogleraar en SER-kroonlid Evert Verhulp plompverloren komen vertellen dat het allemaal discriminatie is. We hebben dus een rapport in opdracht van het ministerie van Sociale zaken en Werkgelegenheid waar minister Asscher (PvdA) beleid op gaat maken. Daarin is door de overheidsinstantie SCP bewust geen aandacht geschonken aan criminaliteit. En de mediaas koppen het smerige voorzetje in door gretig de racismekaart te spelen. Dat alles om u, de burger, de armzalige leugen van de goedwillende immigrant en de racistische autochtoon door de strot te blijven duwen. Want ja, de slachtofferindustrie metinclusief PvdA-verkiezingswinst moet en zal blijven bestaan.

Reaguursels

Inloggen

Als ik een Daihatsu Cuore voor me zie rijden denk ik ook (onbewust) dat er een suf figuur in zit. Is dat racisme of bevooroordeeld zijn? Nee, dat is gewoon ervaring. Zelfde geld voor bepaalde groepen allochtonen. Die, zoals ook hier genoemd, veelal een strafblad hebben.
Wanneer werkgevers die mensen niet willen aannemen is daar meestal gewoon een heel goede reden voor zoals een gebrek aan kennis of niet de juiste werkhouding. Veel werkgevers hebben al slechte ervaringen opgedaan. Je gaat je vingers niet twee maal branden natuurlijk. Ik noem dat geen racisme maar gewoon gezond verstand in het belang van je organisatie. Vaak gaan die mensen ook nog een ellenlange gerechtelijke procedures voeren nadat ze zich langdurig ziek hebben gemeld omdat ze hun werk niet goed doen en een slechte beoordeling kregen, komen vaak te laat, stelen etc. etc. Maar als je dat soort mensen niet aan wil nemen ben je dus een racist. De SP en de PvdA zijn weer eens totaal de weg kwijt. Zeg maar gerust knettergek en niet meer voor rede vatbaar.

No Mo | 11-03-14 | 19:17

@p.peeeer. Ho, ho, alleen blanke autochtonen kunnen discrimineren!

Maria.1 | 11-03-14 | 19:14

Criminaliteit benoemen mag niet; maar we doen het lekker toch!

Maria.1 | 11-03-14 | 19:13

De PvdA is meer een mentaliteit dan een partij geworden. Een Mentaliteit die wat mij betreft dood moet.
De mentaliteit van wat ik fantaseer is waar en als ik maar lang genoeg blijf roepen dat blauw rood. Is dan wordt blauw ook rood.

De middelmaat aan de macht en zorgen dat je m nooit meer verliest.... die mentaliteit .

Bar&Boos | 11-03-14 | 18:14

Moriarty | 11-03-14 | 12:22 | + 4 -
Dank; mn het RIVM-stuk is interessant. Ik heb zojuist alleen de inleiding gelezen, maar duik er nog dieper in. Hoop dat het verder en dieper (en ook wat meer gekwantificeerd) gaat dan "relatief vaak", en "met name".

Kloof2012 | 11-03-14 | 18:02

En dan die inteelt. Nichten trouwen met neven. Hele woonwijken zijn familie van elkaar. Vraag eens aan willekeurig welke dierenfokker wat voor ellende daarvan komt.

P. Peeer | 11-03-14 | 17:12

Goed dat de PVV hier aandacht aan schenkt.
Goed stukje Nanninga!

Hendrikaatje | 11-03-14 | 17:04

Minister Asscher wil geen zaken meer doen met bedrijven die discrimineren. Fijn, dan komt geen enkel islamitisch bedrijf meer aan de bak, want die discrimineren godsgruwelijk. Vrouwen zijn voetvegen, homo's moet je met het hoofd naar beneden van een flat gooien en christenhonden moeten deaud. Als dat geen discriminatie is dan weet ik het niet meer.

P. Peeer | 11-03-14 | 17:02

"eclatant" ... Ik betwijfel of deze of gene crimmineel bekend is bij deze benaming.

dit kan heel lang duren en veel geld kosten

Centauri3 | 11-03-14 | 16:28

Je kunt veel zeggen, maar in ieder geval niet dat die marokanen "onze" banen inpikken :)

bromtol12 | 11-03-14 | 15:48

@kicktherabbit | 11-03-14 | 14:42
Wel, maar nu even niet, ben moe van het lezen en googlen.
De volgende keer maar weer.

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 14:51

@GekkeDave | 11-03-14 | 12:48
Niet door te sabbelen, wel door te zuigen. ;)

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 14:49

Als ze in eigen land hardwerkend en studerend waren dan waren ze in eigen land wel succesvol....
Maar de meesten nemen hun onsuccesvolle levenshouding mee die in eigen land al geen succes opleverde dus hier al helemaal niet!!
And if the above is wrong to think, I don't wanna be right!!

DeSjaak1000 | 11-03-14 | 14:42

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 11:51 |
Haha oké. Je hebt er vast geen onderbouwing voor behalve je eigen vooroordelen.

kicktherabbit | 11-03-14 | 14:42

Off topic,... hoewel?!

Hoofddoek waar komt het vandaan..... Wanneer je dit leest zul je glimlachen als we een muslima zien op straat.....

Volgens Muazzez Ilmiye Cig ligt de oorsprong van de islamitische hoofddoek bij Soemerische prostituees. De Turkse archeologe stoelt haar bewering op historisch onderzoek. Daaruit zou blijken dat het dragen van de hoofddoek uit de cultuur van de Soemeriërs stamt. Zo’n 5000 jaar geleden droegen prostituees daar in tempels een hoofddoek.

Je kunt wel raden dat de uitlatingen van de 92-jarige vrouw in Turkije als de spreekwoordelijke rode lap op de stier werden onthaald. Een advocaat uit Izmir legde prompt een klacht neer, maar de rechter sprak deze week de vrouw vrij. Er valt soms ook goed nieuws te rapen in Turkije.

De kranige oude tante moest naar eigen zeggen ontzettend lachen toen ze ontdekte waar het gebruik van de hoofddoek vandaan kwam. “Je moet dat aan de mensen vertellen in Nederland”, zegt ze in NRC-Handelsblad. “Het symbool van islamitische eerbaarheid komt uit de wereld van de prostitutie”. “Je zou je schamen je hoofd te bedekken als je eens wist waar dat gebruik vandaan kwam”, schrijft ze in een boek en zegt ze tegen jonge moslimvrouwen en -meisjes.

In de ogen van Cig werd de hoofddoek dus niet gebruikt om “de eer van de vrouw te beschermen” maar als een herkenningsmiddel voor prostituees. De archeologe maakte de Turkse revolutie van Atatürk nog mee. Het Arabische schrift werd afgeschaft en Atatürk maakte komaf met de strenge kledingsvoorschriften van de islam. Jongens en meisjes gingen samen naar school en op klasfoto’s uit die tijd is geen hoofddoek of niqaab te bekennen.

“Het zijn mannen die vrouwen vandaag dwingen om een hoofddoek te dragen”.Muazzez Cig maakt zich dan ook zorgen over de dreigende islamisering van Turkije. Premier Erdogan heeft een voorgeschiedenis als fundamentalistische hardliner en zijn regering heeft zich naar eigen zeggen tot doel gesteld “de godsdienst te redden”.

Cig schreef een brief aan de vrouw van de premier. “Ik droomde dat ik van de trappen afliep van het mausoleum van Atatürk in Ankara. Ik zag de premier met zijn echtgenote omhoog lopen. De echtgenote was modern, zonder hoofddoek. Zou het niet fantastisch zijn, als U die echtgenote was?” Cig wacht nog altijd op een antwoord. Volgens de oppositie zit de hoofddoek op het hoofd van mevrouw Erdogan gelijmd.
En dàt Turkije willen wij dan kost wat kost Europa binnenloodsen?


Rest In Privacy | 11-03-14 | 14:16

Je leest de kop, je weet dat de blanke burger de schuldige is, je opent het artikel en jawel, tot grote verrassing wordt dit in elke alinea bevestigd.
De enige onzekerheid die ik had was of specifiek de blanke man schuldig was, of blanken in het algemeen. Het valt mee dit keer, het zijn de blanken in het algemeen.
Gelukkig is de Volkskrant niet zo van de vooroordelen.

flashforward | 11-03-14 | 14:08

En dan die goedbedoelende Nederlanders... Daar reken ik mezelf ook bij.
In het geval 'Iek Problem' werd er al druk vooruit gedacht. Eén van de TD-collega's zou binnenkort met pensioen gaan, en dan was het toch schitterend als 'Iek'
zijn baantje over kon nemen. Dan was ie ook met z'n neus in de boter gevallen. Maar gelukkig nam 'Iek' zijn toekomst zelf in zijn hand door gewoon niet meer op te komen dagen.
En dan hier mogen vernemen dat NL-se ondernemers er maar op los discrimineren...

Petrus Poortwachter | 11-03-14 | 14:06

Petrus Poortwachter | 11-03-14 | 13:38
Er zal inderdaad wel meer volk rondlopen zonder enig arbeidsethos. Ik zal het nooit echt begrijpen. Je eigen land ontvluchten en dan bij je gastheer precies hetzelfde gedrag tentoonspreiden wat je eigen land ten gronde richt. Voelt toch een beetje als een arm persoon uitnodigen voor een maaltijd, die dan als dank in je huiskamer schijt.

aardappelninja | 11-03-14 | 13:53

@Nick da Prick | 11-03-14 | 13:11 |
"Nu is 1 oplossing om dit als feit te accepteren en een groeiende groep gefrustreerde werklozen een uitkering te blijven betalen."
.
Allereerst moet we zorgen dat die groeiende groep niet verder groeit.
We moeten dus als eerste ophouden met steeds maar meer mensen Nederland binnen te halen.
.

Ten tweede zouden we onverbeterlijke gevallen met dubbel paspoort, hun Nederlandse af moeten pakken en ze het land uitzetten.
.
Ten derde moeten we ophouden met het pamperen en subsidiëren van mensen die zich niet willen aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden en nu met hardere hand gaan eisen dat ze dit wel gaan doen.
.
Nu het grote probleem:
Mag niet van Europa.

Dus wat moet er als eerste gebeuren:
Uit Europa.

Nou, meer Jip en Janneke kan ik het niet maken.

Moriarty | 11-03-14 | 13:53

aardappelninja | 11-03-14 | 13:32

Gelukkig, het laatste taboe is er uit. Laat Maurice de Hond dat eens onderzoeken, hoeveel draagvlak er voor deportatie is.

Ik vrees dat de uitkomst schokkend is.

Nick da Prick | 11-03-14 | 13:51

Ehm Annabel, Het CPB (Centraal Planbureau) nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_Planbur... is onderdeel van het Nederlandse Ministerie van Economische Zaken (Asscher-PvdA) en maakt economische prognoses en analyses, dit rapport komt van het SCP.

Het Sociaal en Cultureel Planbureau, nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal_en_Cultu... waar dit rapport van komt valt onder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (Schippers-VVD), en onderzoekt/rapporteert de ontwikkelingen in de samenleving zoals bv culturele en godsdienstige verschijnselen in de Nederlandse samenleving. Beide zijn overigens na-oorlogse relieken en compromissen aan de toenmalige socialisten & communisten, die zelf een Centraal Geleide Economie voorstonden.

De quartaire sector – het geheel van door de overheid gesubsidieerde of collectief gefinancierde dienstverlening - vormt een vast onderdeel van het SCP-werkprogramma.

Verder een goed stuk maar dat verschil maakt het dus nóg erger omdat het SCP precies datgene verzuimt/wegpoetst waar ze juist voor is opgericht. Ons gehele zieligheidsbeleid wordt al decania voorgeschreven door dat SCP waar een hele zieligheidsindustie omheen is gebouwd. Nu dat dus niet blijkt te werken poetsen ze de problemen gewoon maar weg door ze niet te benoemen. Dit kun je dus gewoon beschouwen als volksverlakkerij door de zittende machthebbers zo vlak voor de verkiezingen.

Ven1V1d1V1c1 | 11-03-14 | 13:44

dolffie | 11-03-14 | 11:06 | + 4 -

Willen op kantoor werken? Ze hebben bijna allemaal een auto garage (of staan er in ieder geval graag voor de deur ervan!).... ik begreep dat je een garage mag hebben met behoud van uitkering?

GebuktIsGenomen | 11-03-14 | 13:42

Misschien nog meer dan de politiek creert de media een pseudocorrecte beeld van de werkelijkheid. Het is een wereld waarbij de actoren (politiek, staatsch en linksche media, en ondersteunende policor-organisaties) een parallelwereld creeren die haat oproept jegens de waarnemers en spreekbuizen van de werkelijke wereld. En het ergste is dat creerders van de parallelwereld het ook wel weten maar er geen belang bij hebben om de werkelijkheid weer te geven. Want de parallelwereld levert heel veel zoete gunsten (banen), status en royale inkomsten op. Ze willen de regenten van het gezag blijven willen en wetens. Daarom moeten sommige sprookjes blijven bestaan (muv zwarte piet).

ad melkert | 11-03-14 | 13:38

@aardappelninja | 11-03-14 | 13:32
En niet alleen Berbers.
Mijn baas had, in een moment van verstandsverbijstering, een erg donkere asielzoeker een stageplek bij onze TD gegeven. Moest ie, in het kader van de verplichte inburgering, twee keer in de week een ochtend meelopen bij de TD. Het was een heel vriendelijke jongen, sprak slecht Nederlands en had een, voor ons, onuitspreekbare naam. Binnen twee weken noemden we hem Iek Problem.
Dan was zijn vrouw ziek, dan moest ie met de kleine naar het ziekenhuis en zo had ie een hele verzameling k*t-smoesjes om maar niet te hoeven komen. Terwijl de werkzaamheden eigenlijk niks voorstelden.
Als dat de motivatie is om een verblijfsvergunning te krijgen...

Petrus Poortwachter | 11-03-14 | 13:38

De economie in de Arabische landen bloeit door het werk dat door import arbeiders wordt uitgevoerd. Indiers, Nepalezen, Filipino's etc. Ze nemen zelf niet eens moslims aan. Kost veel te weel. Want: bidden alleen maar en werken dus niet. Kleinigheidje is daarnaast natuurlijk dat de import arbeiders ook als slaaf mag behandelen en niet hoeft te betalen.

Skyeisthelimit | 11-03-14 | 13:36

De economie in de Arabische landen bloeit door het werk dat door import arbeiders wordt uitgevoerd. Indiers, Nepalezen, Filipino's etc. Ze nemen zelf niet eens moslims aan. Kost veel te weel. Want: bidden alleen maar en werken dus niet. Kleinigheidje is daarnaast natuurlijk dat de import arbeiders ook als slaaf mag behandelen en niet hoeft te betalen.

Skyeisthelimit | 11-03-14 | 13:36

Nick da Prick | 11-03-14 | 13:11
Wat dacht u van al het berbertuig op de boot zetten richting Marokko. Het wordt toch nooit iets met die werkschuwe inteeltventjes. Ook ik heb geprobeerd enkelen een kans te geven maar dat willen ze helemaal niet. Ik ben er klaar mee. Het wordt nooit iets met die etters. Zit in de genen en cultuur, ligt dus niet aan de autochtoon. Kan je beleid maken tot je een ons weegt maar de enigen die daar baat bij hebben zijn de sokken die daar hun geld mee "verdienen".

aardappelninja | 11-03-14 | 13:32

@Nick da Prick | 11-03-14 | 13:11
Ontmoedigingsbeleid. Maar dat mag zeker niet hé?
Als je een beleidswijziging wilt doorvoeren dan onderzoek je eerst of er voldoende draagvlak voor is.
Zij, die menen te weten wat het beste voor ons is, hebben blind besloten dat dat draagvlak bestond.
Nou, dat was (met de kennis van vandaag) dus een foutje.

Petrus Poortwachter | 11-03-14 | 13:23

@meneer Q | 11-03-14 | 11:08 |
Daarom mensen GEEN pvda,vvd,cda,gl,d66
maar stem lokaal of pvv indien aanwezig in de gemeente.

____________

Of indien aanwezig op de Artikel 50 partij, van Daniel van der Stoep:

www.danielvanderstoep.nl/fileadmin/use...

Rest In Privacy | 11-03-14 | 13:17

Mr Dixit | 11-03-14 | 13:02

Echt super grappig, maar misschien heb je ook ideeen over wat wel een oplossing is?

Laten we aannemen dat het waar is wat je zegt, dan zitten we met het volgende probleem:

Werkgevers hebben negatieve ervaringen met allochtonen.

Werkgevers nemen daarom geen allochtonen meer aan.

Nu is 1 oplossing om dit als feit te accepteren en een groeiende groep gefrustreerde werklozen een uitkering te blijven betalen.

Dat is echter vrij duur en weinig productief. Ook explosief wellicht.

En kom nu niet aan met dat ze zich gewoon beter moeten gedragen. Een groepsprobleem kun je niet individueel oplossen. Alleen beleid kan helpen, maar wat voor beleid?

Nick da Prick | 11-03-14 | 13:11

20 maart de nieuwe Nationale Werk Feestdag. Ik heb ervan genoten Rob.

Cocorico | 11-03-14 | 13:10

Oh wacht, ik bedenk me ineens iets na mijn laatste comment. Het is natuurlijk mijn eigen schuld! Ik heb de heren in casu wel aangenomen, maar had ze meer moeten stimuleren, beter moeten betalen en niet zo veel van ze moeten eisen. Stomstomstom, oerstom. Nou, alsnog dan, mea culpa, mea maxima culpa.

Mr Dixit | 11-03-14 | 13:02

kicktherabbit | 11-03-14 | 11:44
Zal ik je even van je roze droomwolk halen? Ik heb een aantal landgenoten van Noord-Afrikaanse origine in dienst gehad en daar zonder uitzondering gezeik mee gehad. En dan hebben we het hier niet eens over mbo'ers, maar over mensen met een hbo-papiertje op zak. Eerste werkdag niet op komen dagen en van de aardboden verdwenen zijn, intimidatie van dames op de werkplek, ongewenste intimiteiten, diefstal & fraude (grote bedragen, vele tienduizenden euro's, geen paperclips dus), onterechte ziekmelding, en zo nog een hele lijst. Van ondernemers met mbo'ers in dienst weet ik dat deze zaken nog vele malen erger voorkomen. Het spijt me, maar mijn vooroordeel is ergens op gebaseerd, ervaring dus.

En om een antwoord te geven op de vergelijking die je maakt met vrouwen, waarom er daar minder van op "topfuncties" zitten: ten eerste wordt je wijsgemaakt dat er nét zo veel vrouwen als mannen op topfuncties MOETEN zitten. Maar vraagt niemand zich ooit af waarom er vrijwel geen "huismannen" zijn en wel onnoemelijk veel huisvrouwen? Simpele reden: er wordt klakkeloos vanuit gegaan dat mannen en vrouwen hetzelfde willen, maar dat is niet zo. Waar die verschillen dan precies zitten mag je zelf bedenken, want soms zijn antwoorden vrij simpel.

Mr Dixit | 11-03-14 | 12:55

apart fenomeen dat zo gauw het over werkloosheid gaat we het moeten hebben over 'allochtonen' of 'van niet westerse komaf', want zielig, maar wanneer het over criminaliteit gaat er gelijk geroepen wordt 'het zijn ook Nederlanders hoor want ze zijn hier geboren!'.

Tsjernodebiel | 11-03-14 | 12:53

@Ongeblustekalk | 11-03-14 | 11:51
Behalve als ze goed met de mond zijn, dan sabbelen ze zich wel na een toppositie ;)

GekkeDave | 11-03-14 | 12:48

@Ik was in Haren | 11-03-14 | 11:34
Klopt, voornamelijk als ze op t IBN Ghaldoen zitten. Daar krijgen ze namelijk les in boefje worden.

GekkeDave | 11-03-14 | 12:46

macmiep.nl | 11-03-14 | 12:41

Een racist, die de duiding van de Volkskrant als extreem aannemelijk kwalificeert. Advies om ook geen zwarten aan te nemen, die gaan zo gek dansen de hele tijd en bananen eten.

En ook geen joden trouwens, die maken complotten en komen je geld halen.

Nick da Prick | 11-03-14 | 12:44

macmiep.nl | 11-03-14 | 12:41

Een racist, die de duiding van de Volkskrant als extreem aannemelijk kwalificeert. Advies om ook geen zwarten aan te nemen, die gaan zo gek dansen de hele tijd en bananen eten.

En ook geen joden trouwens, die maken complotten en komen je geld halen.

Nick da Prick | 11-03-14 | 12:44

Wie wil er een werknemer die de Ramadan volgt en 5 keer per dag op z'n knieën wil? Volgens mij is het ten bate van de productiviteit niet zo'n goed idee zo iemand in dienst te nemen. Ben ik nu een racist of een realist?

Rest In Privacy | 11-03-14 | 12:41

Zoooo, en weer een stukje klaar, toelage voor de avondboodschappen weer binnen.

Ten koste van dit mooie Nederland, waar de haat er weer een millimeter verder in is geramd.

Thanks Twattinga

Als je de moeite had genomen de papieren versie te lezen (dode bomen hebben soms zin als je zelf niets kan verzinnen) dan had je kunnen lezen dat het vorige rapport van het SCP uitsluitend ging over criminaliteit (waar de PVV toen triomfantelijk mee zwaaide, nu pleiten ze voor opheffen van SCP, wat een complete chaos wordt het als die het ooit echt voor het zeggen krijgen hier).

Dit is dus een vervolgrapport, nu over werkloosheid (best relevant midden in een crisis). Het blijkt dat autochtonen en allochtonen met gelijke kwalificaties het totaal verschillend doen op de arbeidsmarkt. Nu mag je best denken dat dit door genetische luiheid komt, maar de suggestie dat vooroordelen bij werkgevers een rol spelen is natuurlijk niet helemaal absurd (duiding overigens door media, niet in rapport dat slechts droge cijfers geeft).

En wat de FUCK bazel je over realiteit? Dit is de harde realiteit, realistischer krijg je hem niet voorgeschoteld. Dit is waarom Nederland zo enorm fantastisch is. Dat er een orgaan is dat gedegen onderzoek doet en droge cijfers over werkloosheid presenteert. Daar kun je dan beleid op maken.

Dan kun je wel roze diarree gaan poepen. Maar dat gaat geen reet oplossen. Ga je schamen in een hoekje. Door dag in dag uit dit soort troep te plempen ontstaat het draagvlak om de mooie instituties die we hebben (zoals een SCP, CPB, etc.) op te heffen. Wat dan overblijft is onzinnige opinie. En dan zit je daar, met je REALITEIT, midden in de waan vanm de dag. Er is geen marokkaan, geloof of whatever die dit land zo vakkundig schade aan het toebrengen is als jij.

Nick da Prick | 11-03-14 | 12:39

@hanz71 | 11-03-14 | 12:01 |
Het gaat toch om veel meer dan alleen kwalificaties?
Echt álles is anders aan de meeste niet-westerse allochtonen. Niet per definitie altijd slechter, maar wel anders. En dus moeilijker in te schatten en er zal tijd, geld en energie geïnvesteerd moeten worden om hiermee om te (willen) gaan.

En daar hebben ondernemers dus helemaal geen tijd en geld voor. Die houden namelijk zelf hun hoofd net boven water, dus die willen vertrouwd, betrouwbaar, makkelijk in te schatten personeel hebben die zo'n beetje dezelfde normen en waarden hebben als zij.
En dan kiest men logischerwijs sneller voor Piet en Klaas.

Moriarty | 11-03-14 | 12:36

De staatsmedia (NOS, VARA, TROS enz) gaan straks helemaal op het orgel: "Discriminatie, Die Wilders, Prachtwijken, Kansen voor jongeren".
Alsog het gepeupel niet door heeft wat er echt gebeurd.

Kamervraag | 11-03-14 | 12:30

Geen paniek.
Op 20 maart krijgen we het eerlijke verhaal weer te horen inclusief nieuwe bezuinigingen.

Willem van Rood | 11-03-14 | 12:29

WAARSCHUWING:
Mensen, kijk uit als u stemt op bepaalde partij. Kijk goed op de Kandidatenlijst want veel partijen hebben partnerschap met partijen zoals VVD en D66.
Kijk bovenaan op de Kandidatenlijst bij de nummers en namen op zogenaamde combinaties. Want als je lokaal wilt stemmen en ze werken samen met VVD, PVDA of D66 ben je nog genaaid.
Zo wilde ik in Heerlen de Ouderen Partij stemmen, maar die werkt samen met D66, en CDA is gecombineerd met GroenLinks en Partij Hoensbroeks Belang.
Dus goed opletten als je een tegenstem wilt uitbrengen!!!

ET007 | 11-03-14 | 12:27

Snap niet dat mensen hierover verbaast zijn. Kim Putters is actief PvdA lid en sinds een jaar directeur bij het SCP. En uiteraard steunt hij zijn vriendjes die hem deze baan gaven.

i-Wonder | 11-03-14 | 12:12

Indianaskywalker | 11-03-14 | 10:51 | + 18 -

Volgens mij moet het zijn: twee derde is gepakt voor een strafbaar feit.
Dat zegt niet dat de rest bestaat uit brave burgers.

spoiver | 11-03-14 | 12:04

Wij kunnen ons wel dagelijks kwaad maken, maar Links afstraffen op 19 maart werkt veel beter hoor!

Snowy2000 | 11-03-14 | 12:03

Er zal best een link zijn met criminaliteit. Die zou ook ik best graag willen zien. Maar wat velen doen, en de PVV is er net zo'n meester in als de PvdA, is de zaken omdraaien en negeren wat je niet wilt zien. De PVV negeert de feiten omtrent de hogere werkloosheid bij gelijke kwalificaties. Terwijl (oa) de PvdA hierin de (hogere?) link met criminaliteit negeert. Beiden fout.

hanz71 | 11-03-14 | 12:01

Het is erg naïef om het zelfde potentieel te veronderstellen bij onze allochtone medelanders. Enkele uitzonderingen daargelaten, zijn het niet de meest kansrijke mensen die naar Nederland gekomen zijn. Immers, als je kansrijk bent in Marokko, Turkije, Somalië dan blijf je daar toch? Dus de meeste mensen die hiernaar toe kwamen hadden minder potentieel dan de sociaal zwakkere autochtonen. In combinatie met non integratie en pamperen en criminaliteit zijn ook hun kinderen en kleinkinderen nauwelijks in staat gebleken zich hiervan los te maken. Ondanks alle extra kansen die ze worden geboden. Daarom minder kansen bieden en duidelijk maken dat je het op eigen kracht moet doen als je wat wil bereiken. Daar wordt uiteindelijk iedereen sterker van.

Zephyr | 11-03-14 | 11:56

Waar de PvdA en het hele circus eromheen last van heeft is eigenlijk niets anders van een variant op Münchhausen by proxy, en dan op (inter)nationale schaal. Volledig doorgeslagen en overtuigd van het eigenlijk gelijk dat alle anderen zielig zijn en geholpen moeten worden en daarbij geen middelen - legaal noch illegaal - schuwend om het gelijk naar het eigen kamp te dwingen.
Een soort van misdaden tegen de menselijkheid, maar dan anders. Het Pieter Baan Centrum zou een betere plek voor ze zijn dan het spreekwoordelijke pluche.

taxhond | 11-03-14 | 11:56

Muxje | 11-03-14 | 11:43

Opvallend is ook dat de mocro werknemers ZELF nooit ziek zijn, het is altijd een of ander familielid zogenaamd. Reden daarvoor is dat ze anders de ARBO voor de deur hebben staan en daar hebben ze niet zo' n zin in. Dus afschuiven maar. Werkt perfect, de werkgever zit met een enorme kostenpost waar bijgaans niet vanaf te komen is maar contractverlenging zit er dus echt niet in, dat moge duidelijk zijn. En dan het janken en krijsen als ze mogen wieberen : kostelijk.

bello | 11-03-14 | 11:55

@kicktherabbit | 11-03-14 | 11:44
Niks werk aanbieden, mensen moeten zelf werk vinden en door hun competenties een baan bemachtigen.
Bij vrouwen ligt dat wat complexer, doordat ze meestal een zorgtaak vervuld hebben hebben ze een achterstand opgebouwd, die moeilijk in te halen is. Verder zijn vrouwen denk ik wat minder ambitieus.

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 11:51

Zelfs de grootste randdebiel prikt door die kop in de Volkskrant heen. Je zal er maar een abonnement op hebben.

Rest In Privacy | 11-03-14 | 11:47

Natuurlijk discrimineert een bedrijf op personeel. Dat moet ook. Een metselbedrijf zoekt zijn medewerkers in het metselaars bestand.
Voor een directeursfunctie bij een gemeentelijke instantie enz kun je voorkeursvrouwen, invaliden of gekleurde, lesbische medemensen benoemen. Die instanties gaan nooit failliet, en anders promoveren ze zichzelf de PVDA in.
Die metsel firma is met eenzelfde beleid binnen 2 maand over de kop.

Mantisomantis | 11-03-14 | 11:46

Best wel frappant en alles zeggend dat over een tijdsbestek van 10 jaar de instroom van Polen meer dan 280 % is en dat juist die groep qua prestaties het dichts bij de autochtone Hollander ligt, terwijl andere groepen hier al veel langer zijn financieel verschrikkelijk bevoordeeld zijn.

netniet | 11-03-14 | 11:45

Wel grappig dat onze medelanders om alles vragen uitkeringen, subsidies maar ik heb nog nooit 500 duizend allochtonen op de Dam gezien om werk te eisen. Gek.

zooishettoch | 11-03-14 | 11:45

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 11:40 |
En wat is dan de reden dat er minder vrouwen op topfuncties zitten? Welke problemen brengen die met zich mee? Als je wil dat allochtonen integreren en meedoen moet je ze ook werk aanbieden anders is het een kansloze missie. Dan blijven ze arm, laagopgeleid en blijft de kans groter dat ze in de criminaliteit belanden. Zo simpel is het. Iemand met een goede opleiding en kans op een goede baan gaat geen oude vrouwtjes van hun tasje beroven.

kicktherabbit | 11-03-14 | 11:44

@bello 11:14: Precies de ervaringen van een bevriende ondernemer. Overigens weigert hij alleen Marokkanen, bij alle andere groepen (inc Nederlanders) heeft hij ook wel eens een rotte appel, maar die draaien wel bij of gaan op een gegeven moment vanzelf wel weg, en daar heeft hij niet zo'n last van.

Het ziekteverzuim onder Marokkanen is bizar hoog gebleken, met name tijdens ramadan (gek genoeg zijn andere moslims nauwelijks ziek in die periode) of tijdens hun zomervakantie in het thuisland, waar ze voor een paar tientjes een arts wat laten verklaren, on zo hun vakantie met een paar maanden te verlengen. Aangezien de werkgever tegenwoordig voor die flauwekul opdraait (bedankt PvdA) is dat een risico wat een kleinere ondernemer gewoon niet meer kan nemen.

Mijn advies aan de hardwerkende Marokkanen: stem op een partij die een flexibel arbeidsrecht voorstaat. Dan kunnen werkgevers de rotte appels er zonder hoge kosten uitflikkeren, en wordt het statistisch significante risico voor het rekruteren onder jullie groep een stuk kleiner.

Muxje | 11-03-14 | 11:43

Ok, duidelijk. Als er dus zo’n bontkraagje met scheef petje, zonder diploma, wel strafblad, slecht Nederlands komt solliciteren, dan moeten we al die nare kortzichtige vooroordelen van ons terzijde schuiven. Voor ons staat namelijk een uiterst kwetsbaar persoon die maar al te graag wil integreren en een bijdrage wil leveren aan onze maatschappij. Dit wordt alleen steeds grof gesaboteerd door onze in-en-in verrotte racistische samenleving. Wij zijn dus het probleem! Mijn ogen zijn geopend… Dank SCP!

Henk J.Pal | 11-03-14 | 11:43

Oh, maar er zijn best goeie Marokkanen hoor. Ik ken er een paar. Maar weet je, die wonen in Marokko. En zijn niet van plan daar weg te gaan.

Polletje Piekhaar | 11-03-14 | 11:41

@kicktherabbit | 11-03-14 | 11:36
Omdat ondernemers weten welke problemen ze binnenhalen bij bepaalde etniciteiten, nemen ze deze mensen liever niet aan en dat lijkt me logisch.

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 11:40

Heeft iemand wel eens bedacht dat de hoge schooluitval van een groep, niet komt door hun lage opleidingniveau of taalvaardigheid, maar door hun lage IQ.
Je kunt sommige figuren geen extra kunstjes leren want daar zijn ze te dom voor.
Er moeten weer ITO scholen worden opgericht die bij hun niveau aansluiten. Dat is de enige oplossing.

Mantisomantis | 11-03-14 | 11:37

Trouwens naïef om te ontkennen dat men bij het kiezen van nieuw personeel niet discrimineert op etniciteit. Ik zie hier op Geenstijl niet anders gebeuren. Kwalijke zaak natuurlijk.

kicktherabbit | 11-03-14 | 11:36

Moriarty | 11-03-14 | 10:53 | + 11 -
De oververtegenwoordiging in de gezondheidszorg is mogelijk te verklaren door de neef/nicht-huwelijken, en wat dat doet met genen. Dáár zou ik nou wel eens graag een wetenschappelijke studie naar zien.

Kloof2012 | 11-03-14 | 11:35

Ik zeg, verbieden! Totdat ze weer positieve cijfers van onze Vrijheidspartij doorrekenen. Exclusief uit de Euro stappen uiteraard want niemand mag dat weten dat uit de Euro stappen ons heel veel geld gaat kosten. Dus totdat ze weer (de door Geert selectief uitgekozen) positieve cijfers over de Vrijheidspartij publiceren luister ik niet meer naar het CPB. Dat zal ze leren.

kicktherabbit | 11-03-14 | 11:34

Kiwi45 | 11-03-14 | 11:33 |
Ho ho, niet alles over 1 kam scheren. Een Marokkaanse scholier kan daarnaast ook best crimineel zijn.

Ik was in Haren | 11-03-14 | 11:34

Voortijdig schoolverlaten heeft al helemáál niks met 'discriminatie' of 'racisme' te maken. Dat is een bewuste keuze, helaas vaak ten faveure van een carrière in de criminaliteit ipv gewoon een vak te leren, promotie te maken en zo aan een respectabel inkomen te komen.

Gaute | 11-03-14 | 11:33

Een Marokkaan is dus of scholier, of crimineel. Helder. Alle niet-scholierende bontkraagjes oppakken lijkt me dan een logische maatregel.

Kiwi45 | 11-03-14 | 11:33

Koek Bakker | 11-03-14 | 11:30 |
Doe de groeten aan duitse herder!

Ik was in Haren | 11-03-14 | 11:31

Deze Nederlander heeft in elk geval het zinkende schip verlaten. Ik ga geen belasting betalen voor zichzelf zielig vindende handophouders zonder toekomst. Op naar een land waar wel streng selecteerd wordt aan de poort. Geen productieve bijdrage aan een land, geen toegang. Simpel maar doeltreffend.

Koek Bakker | 11-03-14 | 11:30

Linksche, socialistische landverraders, excuus, gutmenschen, willen nu eenmaal de waarheid niet horen.

Pikkestrijder | 11-03-14 | 11:28

A. Nanninga For President !

Delaware | 11-03-14 | 11:26

Door dit soort flut onderzoeken waar feitelijke termen achterwege worden gehouden heb ik steeds meer zin in verkiezingen... Ook wel "Payback Time" genoemd.

Ik zeg nu zelfs eerlijk tegen mijn familie dat ik op PVV ga stemmen en laat familieleden die op PvdA stemmen weten wat die criminele bende allemaal geflikt heeft in 2013 en 14 en eerder.

LangeTijdGeleden | 11-03-14 | 11:24

slachtofferindustrie opheffen = hele PvdA werkeloos

Rest In Privacy | 11-03-14 | 11:22

Jammer dat de VK niets doet aan onderbouwing. Stelling poneren, klaar.

Mr Dixit | 11-03-14 | 11:20

(Onbewuste) vooroordelen? Nee hoor, gewoon ervaring!

Claudia M. | 11-03-14 | 11:19

Hoe langer men het negeert, hoe harder de bom barst.

Hoeveel stations zijn we inmiddels gepasseerd? Met elke weigering dit probleem op te lossen, wordt het meer onmogelijk. Zometeen zitten we hier met een derde generatie aan geharde, criminele enclave-bewoners. Hoe moeten we die overtuigen om het slachtoffercomplex en de entitlement naast zich neer te leggen, en gewoon mee te komen doen omdat het voor iedereen beter is? Links staat dit al decennia-lang in de weg.

Zometeen kunnen we gewoon niks anders meer dan met de harde hand klappen uitdelen. Hoge straffen, deportatie, etc. En dan komt links ook weer huilen, want racisme. Nee, gewoon een steeds meer praktisch wordende oplossing voor een probleem dat ze zelf als zachte heelmeesters hebben opgebouwd.

Soms krijg ik echt het gevoel dat sommige aspecten van het socialisme gewoon een soort sociale landmijnen zijn. Geplant door de communisten voor de val van de muur. En van sommige dingen -zoals het gerucht dat AIDS is uitgevonden door Amerika om negers uit te roeien- is dat al waar gebleken.

Piet van het Padje | 11-03-14 | 11:18

Net alsof het allemaal nog relevant is. Uw geld wordt naar Oost Europa geheveld en de mensen van daar naar hier. Net zo lang totdat het aantrekkelijk wordt om je daar te gaan vestigen.

Alles past in het plaatje dat men op Europees niveau bezig is om uw identiteit te stelen. Politici weten het allang maar uiteraard wordt u niet ingelicht.

Het eindspel van de soevereine staten is in volle gang en de zittende politici maken er maximaal misbruik van om de bende straks aan een ander te laten.

netniet | 11-03-14 | 11:18

Er is in dit land voor de autochtonen maar 1 oplossing: een minderheid worden. En daar wordt hard aan gewerkt door EU/NPO/PvdA/VVD/D66/GL/CU/Goedvolk. Dus alles komt 'goed'.

Fijnstoffer | 11-03-14 | 11:18

Onvoorstelbaar hoe wij voorgelogen worden door dat linkse tuig. Dit is gewoon ordinaire propaganda. Vieze dieven en leugenaars zijn het!

NACademicus | 11-03-14 | 11:15

Ooit eens een baantje gehad op een callcenter, moest ik 80 m/v in het gareel houden op ' de vloer'. Lachen met de Ramadan: opeens waren er allerlei broertjes/zusjes/moeders etc. ' ziek' zodat de dames zogenaamd niet konden werken. Ontslaan mocht niet van de directie want lag ' gevoelig' ( lees: ze hadden geen zin in een meute booslimfamilie voor de deur)

De antillianen kwamen meestal 1a2 dagen opdraven waarna verdwenen. de suri' s waren er altijd en altijd cool, no probs.

Het grootste verzuim kwam echter van de moslim-medewerkers, by far. Altijd liegen, kudtsmoesjes en je gewoon in je gezicht uitlachen omdat ze dondersgoed weten dat jij niet kan bewijzen dat het neefje/broertje/zusje NIET ziek is.

Raar dat werkgevers 100x nadenken voordat ze allochtonen in dienst nemen. Raar is dat.

bello | 11-03-14 | 11:14

@Moriarty | 11-03-14 | 11:00
En waar zou dat nou aan liggen zeg! (kuch!)

Welles! Nietes! | 11-03-14 | 11:14

Daarom mensen GEEN pvda,vvd,cda,gl,d66
maar stem lokaal of pvv indien aanwezig in de gemeente.

meneer Q | 11-03-14 | 11:08

In de cijfers van de PDF-rapport zie je dat bij alle groepen, behalve bij Antillianen, de werkloosheid onder de tweede generatie hoger is dan de eerste generatie. Het gaat dus helemaal de verkeerde kant op met de maakbare samenleving van de PvdA. Hoeveel subsidies, buurtvaders en andere geldslurpende maatregelen er ook worden ingezet.

goedverstaander | 11-03-14 | 11:07

Outsider-Inside | 11-03-14 | 10:54 | + 1
Dit is maar een van de zinloze en overbodige overheidsorganen. We weten niet half hoeveel van dit soort organisaties en clubs er zijn en wat dat allemaal kost.
Als we dat zouden weten zouden we ons rot schrikken.
Leuke taak om eens verder in te verdiepen.

ZZP-er | 11-03-14 | 11:07

Als je geen racist was, dan ben je als autochtoon verplicht en is het super verstandig om na deze periode van pvda en vvd er 1 te worden!
Who the Fu*ck is hierna nog bereid en olie dom om hier nog op te stemmen!

KannieWaarZijn | 11-03-14 | 11:07

PVV zwaaide vorige jaar met dat rapport omdat het hun obeservatie bevestigde. Nu moet het SCP weg van de PVV omdat conclusies PVV onwelgevallig zijn.
Kortom 'criminaliteit' vermelden mag.
'Armoede' vermelden magniet magniet magniet!

Einde van de Domheid | 11-03-14 | 11:06

Een ondernemer discrimineert niet, maar wil waar voor zijn geld. Des te goedkoper, des te beter. Kleurtje of niet, nedderlands of niet.
Het gaat bij de ondernemer om rendement en om winst.
Niet om 'maatschappelijke betrokkenheid'.

sirik | 11-03-14 | 11:06

Als al die allochtone werklozen ‘dezelfde capaciteiten’ zouden hebben als autochtonen met dezelfde kwalificaties, zoals leeftijd, opleiding, ervaring, waarom lopen die landen waar ze vandaan komen dan zoveel jaar achter met hun infrastructuur, economische, sociale en geestelijke ontwikkeling?
Als het daar allemaal zo geweldig was, zouden ze hier niet zijn, toch?
En als ze echt dezelfde kwaliteiten zouden hebben als autochtonen, laat ze dan terug gaan om hun eigen land op het niveau van nederland te krijgen.

Maar dat kan dus niet.
Ergo, een allochtoon van Marokkaanse, Turkse, Somalische of Antilliaanse afkomst is intrinsiek anders dan iemand van Westerse afkomst. Capaciteiten zitten ook in je DNA.
Degenen die dat maar niet onder ogen wil zien, omdat dat niet in hun wensdenkwereld past, waar iedereen een potentiële eenhoorn is die regenbogen schijt en champagne pist, missen ook wat intellectuele kwaliteiten.
Zeer onwenselijk dat deze mensen een bepalende of beslissende functie innemen.

Cuyahoga | 11-03-14 | 11:06

Waarom zijn ze werkeloos.
Bij veel allochtonene heerst de mening dat je pas iemand bent met een kantoorbaan. Dus gaan ze allemaal administratieve opleidingen volgen. Allochtonen willen niet met de handen werken. Dat vinden hun ouders niet goed dat hebben zij al gedaan.

Nadeel is dat er steeds minder behoefte is aan mensen met een administratieve achtergrond.

dolffie | 11-03-14 | 11:06

Prof. Pim Pam Pet | 11-03-14 | 11:02
Juist. Vooroordelen en onderbuikgevoelens: er zouden veel meer mensen naar moeten luisteren want het heeft vrijwel altijd gelijk.

BedrijfsTijgerT | 11-03-14 | 11:05

Vooroordelen hebben mij een hoop ellende bespaard de afgelopen jaren.

Prof. Pim Pam Pet | 11-03-14 | 11:02

Iedereen prikt daar inmiddels toch wel door heen?

Zzzzooooffff | 11-03-14 | 11:00

@Welles! Nietes! | 11-03-14 | 10:59
Correct.

Moriarty | 11-03-14 | 11:00

Ik neem aan dat wel westerse allochtonen het dan een stuk beter doen dan niet westerse allochtonen?

Welles! Nietes! | 11-03-14 | 10:59

De conclusies in dit rapport zijn te vergelijken met het onderzoek waarin geconcludeerd wordt dat terassen bij mooi weer voller zijn dan op regenachtige dagen.

watazooi | 11-03-14 | 10:58

En wat nu als allebei de visies kloppen? Benoemen alleen levert niks op, verexcuseren in 200+ pagina's ook niet. DOE er iets aan. Links, rechts, anyone?

Geert Linkers | 11-03-14 | 10:57

Nederland moet wel zo ongeveer het enige land in de wereld zijn (naast Noord-Korea) met een "Sociaal Cultureel Planbureau" lees: PVDA-Plan Bureau.

Het SCP is ooit bedacht in de jaren '70 (maakbare samenleving) en wordt geheel bevolkt door PVDA-ers.

Low hanging fruit voor snelle bezuinigen op de overheidsuitgaven. Snel opdoeken dat SCP.

Outsider-Inside | 11-03-14 | 10:54

Die ene ... eind jaren zeventig in de klas was nog grappig: een soort van bezienswaardigheid van (toen nog) ver weg.

Inmiddels zijn de staat van grappigheid allang gepasseerd. Het is een groot gevaar. Niet alleen vanwege "ikontplofjedebom", maar vooral de economische sprinkhanenplaag die over ons uitgestort is. Het is puur landverraad en zodra de eerste hiervoor veroordeeld wordt gaat bij mij de vlag uit.

Trouwens ook wanneer de eerste, inclusief familie, retour afzender gaat.

BedrijfsTijgerT | 11-03-14 | 10:53

Nu de statistieken van de gezondheidszorg en het gevangeniswezen nog even op tafel, graag.
Daar zie je namelijk dezelfde zware oververtegenwoordiging van onze niet-westerse allochtonen...

Moriarty | 11-03-14 | 10:53

Het verbaast me dat we deze feiten überhaupt mogen weten. Feiten leiden immers maar tot meningen. En mensen zouden wel eens kunnen concluderen dat bevolkingsgroepen die 20 keer zo vaak werkloos zijn als de oorspronkelijke bevolking, wel eens niet zo'n verrijking zouden kunnen zijn als ons altijd voorgespiegeld wordt.

panadol | 11-03-14 | 10:53

Indianaskywalker | 11-03-14

Psssssssssssst, mag ie niet zeggen.

kwark001 | 11-03-14 | 10:52

Tsja, wat verwacht je dan? Een standaard uitgespeelde kaart, met natuurlijk weer dezelfde uitkomst. Ligt aan ons, niet aan hen.

Quincy zal vanavond, samen met Ali B. vast weer bij DWDD/P&W zitten.

Het is zo flauw, maar wie leest er nu nog een krant? Ik ga altijd op de cijfers af, en die zeggen weer eens genoeg.

Hotel New York | 11-03-14 | 10:51

Lees ik dat nu goed?
tweederde van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar is crimineel ?

Indianaskywalker | 11-03-14 | 10:51

Het zijn vieze schoften die leugen op leugen stapelen en feiten verdraaien om hun maakbaarheidsideaal te kunnen blijven voeden en hun machtspositie te kunnen behouden. De autochtoon moet gewoon zijn muil houden en aftikken... Nou afrekenen ga ik zeker de komende verkiezingen! Het wordt tijd voor realiteit!

StijlvolRechts | 11-03-14 | 10:50

Je mag zeggen dat roken kanker kan veroorzaken. Je mag zeggen dat je van fast food dik kan worden. Maar Ow wee als je zegt dat de de criminaliteit onder de allochtone bevolking hoger is dan onder de autochtone bevolking!

HetMannetje! | 11-03-14 | 10:50

Toch wel stuitend om te zien dat het nu zo is dat de authentieke bewoners van dit land de banen inpikken van de importhandophouders. Voel me er toch een beetje ongemakkelijk bij. Ik ga maar gauw ontslag nemen anders word ik nog voor discriminatie vervolgt.

ikdenkwat | 11-03-14 | 10:50

Mijn moeder zei het al: "De beste komen niet hier naartoe."

kwark001 | 11-03-14 | 10:50

Mijn moeder zei het al: "De beste komen niet hier naartoe."

kwark001 | 11-03-14 | 10:50

mensen zie het onder ogen zoals het is.
Nederland is verziekt door de huidige politiek.
We zijn verraden door de graaiers van de VVD en de PVDA.
De Euro is der niet voor ons maar voor de grote ondernemers.
Wij zijn tot lijfeigenen gemaakt van grote multinationals door onze regering.

gider | 11-03-14 | 10:48

laten we wel zijn de creme-de-la-creme van de buitenlanders blijft lekker in zijn eigen land werkt. Wat hierheen komt zijn voor een groot deel, wat we hier tokkies, noemen.

Andersom dag | 11-03-14 | 10:48

Niets nieuws, feiten benoemen is in dit land not done en je wordt inderdaad meteen uitgemaakt voor racist Ipv realist.

HetMannetje! | 11-03-14 | 10:48

Ach, wij weten inmiddels wel hoe de vork aan de steel zit. En in het kader van de 4-5 mei discussie, wij van de generatie die de oorlog bewust hebben meegemaakt, weten er alles van hoe je feiten kunt verdraaien. Wanneer de moffen aan het oostfront op hun lazer hadden gehad werd dat gepresenteerd als een succesvolle tactische terugtocht. Dus ook die geweldige successen van deze regering en dat gelul over die fantastische noord Afrikaanse medelanders weten wij heus wel op zijn waarde te schatten.

Polletje Piekhaar | 11-03-14 | 10:48

Die Volkskrant ist eine Friseur Zeitung.

ecologiste | 11-03-14 | 10:46

is, sorri

Brandend Zand | 11-03-14 | 10:46

emmh zag=ziet

Brandend Zand | 11-03-14 | 10:46

En Goebels kijkt toe, en zag dat het goed was (in nl).

Brandend Zand | 11-03-14 | 10:45

Als PvdA'er moet je je intussen toch wel net zo voelen als die Nazi's in hun Berlijnse bunker in Der Untergang.

En ze verdienen het ook wel om net zo hard afgestraft te worden als de Nazi's destijds.

Professor Superhirn | 11-03-14 | 10:45

"passieve slachtoffertoon" haha, hij is weer erg sterk, mevrouw Nanninga!

Hellebaerd | 11-03-14 | 10:44

Alleen Surinamers, Marokkanen, Antilianen en Turken mogen openlijk racistisch zijn. Autochtone nederlanders niet. Die moeten werken en verder hun bek houden aldus de PVDA, Groenlinks en D66. Bij Pauw en Witteman worden de rechtse gasten altijd de mond gesnoerd (gister weer). Geen enkele acceptatie.

shenkie7 | 11-03-14 | 10:44

Is er al een ander woord voor dat stigmatiserende "schoolverlaters"? Madrasovertrekkers? Prachtkansenzoekers? Alles is beter dan het oude, toch?

ojédiaré | 11-03-14 | 10:43

@ rara | 11-03-14 | 10:42 |
Ik zat even op een stukje duiding van uw kant te wachten ;)

goedverstaander | 11-03-14 | 10:43

Tot 19 maart zijn ze vrijgesteld van de sollicitatieplicht. Het verzamelen van volmachten voor de gemeenteraadsverkiezingen is immers een dagtaak.

goedverstaander | 11-03-14 | 10:42

Het topic dat je wist dat zou komen.

Hulde, GS - doorpakken en niets niets niets van die smerige linkse kliek en hun slachtofferindustrie heel laten.

Kots-en kotsziek word je van dit soort suggestieve 'weg-met-ons' flutonderzoek.

Snackbar van Allah | 11-03-14 | 10:42

@goedverstaander | 11-03-14 | 10:40
Ja, wat is er?

rara | 11-03-14 | 10:42

Ik wist dit al eerder door mijn eigen bevindingen , ik ben niet als racist geboren, maar begin het wel een beetje te worden.

slotbert | 11-03-14 | 10:41

Wat je niet benoemd bestaat niet. We smeren het uit over alle burgers. Zie je wel valt wel mee! man man man

ikdenkwat | 11-03-14 | 10:41

In elke oorlog is de waarheid het eerste slachtoffer. Dat die oorlog nu via de media wordt uitgevochten is een detail.

rara | 11-03-14 | 10:40

Polen en Roemenen spreken vrijwel geen Nederlands, zijn laag-opgeleid, zijn niet geïntegreerd in de Nederlandse maatschappij maar werken hier met 100-duizenden. Rara.

goedverstaander | 11-03-14 | 10:40

Je zou er bijna racist van worden.

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland