
Er kan tot 1500 liter diesel in de brandstoftank van een DAF XF Euro 6. Een liter diesel doet in Nederland sinds de accijnsverhogingen 1,50 euro. Even volgooien kost je 2250 euro. In Duitsland kost een liter diesel 1,37 euro. Maal 1500 liter = 2055 euro. Dat scheelt 195 euro per vrachtwagentank. Huiskamervraag: tankt een verstandige transportondernemer (die sowieso al moordend moet concurreren tegen onderbetaalde en overwerkte MOE-landerchauffeurs) liever in NL of in DLD? Inderdaad. Die tankt in Duitsland, waardoor hij samen met consumenten die de grens oversteken voor hun peut in totaal 175 MILJOEN liter Nederlandse brandstof minder afnam in jan/feb 2014 ten opzichte van jan/feb 2013. Over heel Nederland gemeten werd er
tien procent minder brandstof verkocht, oplopend tot
40 procent bij grenspompen. Dat betekent dik 80 miljoen euro aan accijnzen die de overheid
niet heeft opgehaald om begrotingsgaten mee te dichten. Dat is nog zonder het bier dat de truckers over de grens inslaan, want gisteren bleek dat de verhoogde accijnzen op alcohol voor
drooglegging van de drankverkoop in Nederland hebben gezorgd. Wij weten van een kuchende VVD'er in corduroy jasje dat het VVD hoofdbestuur (per decreet, lekker Russisch) aan lokale afdelingen heeft bevolen om
niet over accijnzen te praten in de gemeenteraadscampagnes. Maar we durven te wedden om een tanker vol ruwe olie dat PVVDA de accijnzen nog vóór 19 maart terugdraaien. Ze doen het namelijk allebei heel kut in de peilingen, dus ze kunnen wel een populistisch opstekertje gebruiken voor zichzelf. Trap er niet in, zeggen we daar meteen bij, want ze hebben eerst zélf die prijzen verhoogd.
Update: CDA wil (alweer) een spoedoverleg. PvdA zegt (alweer)
NJET.
Mail: Vers van de vrachtwagen gevallen: een
accijnsberekening.
Reaguursels
InloggenBelgie nog 8 cent goedkoper(131 ct per liter) nog eens 110 euro goedkoper op een tank van 1500 liter
Weet ik, maar ik dacht: ik help ze een beetje op weg! ;(
@NACademicus Dat laatste gaat niet gebeuren. Ze laten zich eerder nog op de treinen zetten en afslachten dan dat ze op (kunnen?) komen voor zichzelf, laat staan voor een ander. De conditionering en algehele jarenlange indoctrine zitten diep bij de meesten. Het is eigenlijk regelrechte geestelijke verminking. Het is als van een mongool verwachten dat ie ff normaal doet. *flushhhhh* Going down the drain dus voor ons allen.
Nederland staat voor een fundamentele keuze: trekken de losers de winnaars mee in hun val, of trekken de losers zich op aan de winnaars en komen ze uit hun comfort zone?
@Caroline Vonhoff Libertarisme is het enige model dat werkt. Kleine overheid, zo min mogelijk bemoeienissen; wáre vrije markt. Heel erg dat ook jullie gecriminaliseerd worden, als een stel basis-loon-strooiende zweefhippies... Ik weet wel beter. Hoe is het met Toine Manders? Nog steeds in beperkingen? Onschuldig. Zonder motivatie. En inderdaad, deze overheid heeft overduidelijk haar eigen geheime agenda, één die heel gevaarlijk is voor de NLse burgers vrees ik....
@deluiegriek En dan hebben ze nog gelijk ook! Deze uitknijperij stopt niet vanzelf. Barricades en hooivorken hoeven niet. Wat wèl moet is stoppen met belastingaangifte doen. Allemaal een week thuisblijven en niet tanken en/of boodschappen doen. Moet jij oplettuh hoe snel de paniek uitbreekt bij de Parasieten van de Armen.
Caroline Vonhoff | 07-03-14 | 15:05
Eens. Mijns inziens is de onderliggende agenda het kapot maken van landen ( en met name de middenstand, de aartsvijand van ontspoorde overheden). Zodat de EU de brokstukken bij elkaar kan vegen en de grote redder kan spelen. Zoveel incompetentie is geen toeval maar beleid.
Goed gemaakt en glashelder filmpje trouwens. Succes in de komende campagne.
@ StijlSchrijver | 07-03-14 | 18:18 |
Omdat iemand uit bijvoorbeeld Groningen niet naar Argos Oil in Den Bosch rijdt misschien? Vandaag nog getankt in Gronau voor 1,30.
Met waar ik tank (euro95) en Meppen waar ik wel eens in het weekend tank (e10) 17 cent verschil. Ik tank nooit meer in Nederland... Fuck die Rutte!
Waarom naar Duitsland?Bij Argos Oil in Den Bosch was de diesel vandaag ¤1,36.
Moonwarrior | 07-03-14 | 16:01
sorry hoor, maar kijk anders even op:
www.brandstofprijzen.info/brandstofpri...
8 cent verschil op diesel tussen nederland en duitsland. De hele discussie gaat over diesel, en niet over benzine, want daar rijden vrachtwagens niet op, en dat zijn de grootverbruikers en de accijnsbinnenbrengers voor de staat. Vroeger was Nederland voor lpg- en dieselrijders zelfs goedkoper dan omringende landen, maarrrrr dat mocht niet meer van: jawel, Europa. Nederland is al jaren één van de duurste landen w.b. brandstof, dat is niet iets van de laatste tijd.
In in 1990 tankte ik benzine voor 1,60 in nederland en 1,10 in duitsland, dus erg veel is er niet veranderd. Begrijp me goed, ik vind ook dat de brandstofprijzen te hoog zijn, maar ik voer de discussie niet graag op basis van onderbuikgevoelens.
Zo'n PVVDA-kabinet blijft je beetnemen en voorliegen. En maar met het vingertje naar niet zo demoratishe landen wijzen. Walgelijk toch.
In Noorwegen is de drank duurder dan in Zweden (waar het trouwens ook erg duur is).
Er is langs de E6 bij de Noors Zweedse Grens aan de Zweede kant een drankwinkel. Die ene drankwinkel is goed voor de helft van de totale drankomzet in Zweden. Drie keer raden waar de klanten vandaan komen
Vanmorgen nog getankt in Turnhout, 10 minuten rijden die grens over voor jullie: diesel 1,287 per liter en euro 95 voor 1,449
Het zonnetje schijnt óók in De Kempen dit weekend, jullie zijn van harte welkom bij het tankstation + biergigant + Colruyt + horeca (MET service en een glimlach ipv chagrijn)
10% minder brandstof verkocht in NL. Dat is goed nieuws voor het milieu!!!
Zie je wel, het kan wel. Volgens diverse Roverheid organisaties worden zo de milieu-doelstellingen gehaald.
In verkiezingstijd veel beloven en weinig geven doet een dwaas in vreugde leven.
von H | 07-03-14
Ik kan je melden dat ik recent voor ongeveer 21 cent de liter verschil bezine heb getankt in Duitsland. Diesel weet ik even niet maar de prijzen zijn niet naar elkaar toegekropen, ze zijn zelfs erger geworden. In de tijd van de guldens scheelde het echt geen 45 cent per liter.
En met Belgie is het verschil nog groter, en met Luxemburg is het helemaal schunnig. Dus dat komt echt niet door de EU maar door de roverheid.
Het eerste wat ik al comment op deze accijnsverhogingen heb getypt was dat trucks nu Nederland gingen vermijden waar mogelijk en dat dit ons flink veel geld ging kosten. Het wrange is dus dat bijna iedereen dat zag aankomen. Maar toch wordt het besluit genomen, wat aangeeft hoe incompetent dit kabinet is. Bij de PvdA verwacht je niet anders, maar VVDers vallen nu wel heel hard door de mand.
Gelul, van Rossem. Adviesprijs in Nederland is 'maar' 8 cent hoger dan in moffirika, en dat is echt een veeeeeeel kleiner verschil dan bijvoorbeeld 20 jaar terug. Ook de benzineprijzen zijn veel meer naar elkaar toe getrokken. En dan hebben we het over adviesprijzen, want de laatste pomp langs de snelweg in duitsland voor de grens bij zevenaar deed afgelopen weekeinde nog 1,63 per liter diesel, en de eerste in nederland 1,49.... En ik kan het weten, want ik ben op mijn laatste dampen Nederland ingereden, en heb me danig verbaasd over dat prijsverschil. Als je al vindt dat de brandstofprijzen te hoog zijn zul je -helaas- weer naar Europa moeten wijzen, en niet naar de PVVDA.
Partij Voor Vieze Dieven Acijnzen!
@Stormageddon, ze kunnen volgens mij wel rekenen, maar wij weten niet waarop ze met dit beleid rekenen.
Ik zeg het nog maar eens: in plaats van hogere accijnzen dan de buurlanden om je inkomsten te vergroten moet je juist lagere hebben dan je buurlanden. In Luxemburg weten ze dat al 70 jaar. Daar harken ze per hoofd van de bevolking meer aan BTW en accijns binnen dan in al hun buurlanden.
Maar er zijn geen grenseffecten, zeggen ze op het MinFin. En daar zitten dan mensen met titels in de Economie, Econometrie; Statistici en Wiskundigen. Geen domme mensen, zou je zeggen. Maar rekenen kunnen ze blijkbaar niet.
Nog maar weer eens: wie de goden verderven willen, slaan zij met blindheid. Dat wisten de oude Grieken al. En sindsdien is er niets veranderd.dus rustig afwachten tot onze Roverheid zichzelf de das omdoet. Of haar hoofd in de strop steekt. Laten wij het valluik wel open klappen. Tot ziens bij de stembus.
@Zure Sigaar | 07-03-14 | 14:19
Neem nog een lekkere zure sigaar, en doe er maar lekker lang over.
Ik kan er niet bij dat die sukkels in Den Haag zich geen zorgen maken over wat er nu gebeurt en de onvrede onder de bevolking. Ze blijven hartstondig het ingezette beleid met man en macht verdedigen. Ik kan een lach niet onderdrukken als ik dit soort cijfers zie. Het is te triest voor woorden eigenlijk. Wat zou het toch mooi zijn als de bevolking van Nederland massaal naar Den Haag trekt en de verantwoordelijke politici op het schavot zet. Rutte Didi als eerst.
Niemand is dom genoeg om dit beleid met zulke negatieve -en voor grensbewoners met of zonder onderneming, zelfs dramatische- gevolgen, door te zetten. Bedrijven over de kop, mensen werkloos en/of failliet(onder gelijktijdige verkorting van de WW en met dwangarbeid nadat je versneld in de bijstand bent gekomen, Verelendung alom. En als je je huis dan hebt opgegeten, mag je zeker daarna ook nog je gebit inleveren wegens volgens Camp(CDA, Europarlement, zeg dat wel!)het dan wel helemaal volgevreten zijn.
Als de bedrijvers van dit fraais gewoon niet zo dom kúnnen zijn omdat niemand dat is, kan het alleen maar zijn dat er met dat beleid iets anders wordt nagestreefd dan ons wordt verteld, of dat het geen domheid is die hen drijft, maar kwaadaardigheid. Ik kan in ieder geval niets anders verzinnen.
En Pechtold (D66) kan mooi oppositieleider spelen, maar is wel de Wilders -de grote gedoger, toch?- van Rutte II, en met D66 ook nog eens groot voorstander van ieder euro die over de grens in de zwarte gaten van Brussel verdwijnt. Die partij is dus geen redelijk alternatief voor iets anders dan actieve euthanasie op ons, het volk.
Stem bij de gemeenteraadsverkiezingen op een lokale partij, het doet er bijna niet toe welke.
Ik ben verkiesbaar voor de Libertarische Partij Amsterdam, zeg ik er voor alle eerlijkheid bij, en dit is ons filmpje (40 seconden, en echt mooi).
www.youtube.com/watch?v=UNHRiGD0S9E
Hoax...dit is het beste kabinet sinds WW2 dus dit kan niet, toch Didi ?
Iedere keer, dat ik 138 km per uur over de snelweg rij, denk ik dankbaar aan Wilders, voor het eerst in tientallen jaren, dat de overheid de burger eens wat extra toestond in plaats van steeds verder te onderdrukken.
Leus van PVVDA: "Weg met ons",ja over de grens om te tanken en te winkelen.Gek dat er nog geen koeriers zijn om ook de randstad te bevoorraden.Als het maar lang genoeg duurt komt er wel een zwarte markt in.Dus ook: "weg met ons van de PVVDA " 19 maart.
1,50 min 1,37 maal 40 Liter is eeeeh een pakje cigaretten. Wat een gezeur, typische arme mensen geklaag.
@Zure Sigaar | 07-03-14 | 14:19
Dus niet op Wilders stemmen meent u, maar waar dan op als je geen communist bent en het huidige beleid om te janken vindt ?
Overigens schrijft u baarlijke onzin, als de PVV in zijn achterban geen mensen vindt voor te vervullen functies, zou je een zaken kabinet krijgen, met werkelijk kundige lieden, die niet aan de PVV zijn verbonden.
Ik denk, da als je een paar weiger ambtenaren zonder uitkering op straat zet, dat ambtenaren apparaat gewoon zijn werk doet hoor, dat zootje vond het ook geen probleem om destijds voor een bezetter te werken.
de verhoging kan worden teruggedraaid en een verlaging kan worden gefinancierd uit het schrappen van het nieuwe regentenpalies in den haag dat 181 miljoen euro moet kosten. joehoe, let eens op, politici heffen belasting ten eigen gerieve en die van hun stemvee. volstrekt doorgeschoten corrupte regentenkliek die overal met hun vunzige vingers aan moeten zitten.
GEEEEERT, GEEEERT,GEEEEEEERT!!
>
KannieWaarZijn | 07-03-14 | 12:11 |
*
Hoe naief moet je trouwens zijn om te geloven dat een populistische paljas als Wilders ook maar iets naar jouw welbevinden zal veranderen?
De man heeft zijn hele leven niet veel anders gedaan dan op het pluche gezeten. De beweging die hij om zich heen heeft geformeerd bestaat vooral uit meelopers en ja-knikkers en hebben inhoudelijk niets te zeggen.
Voorts heeft de PVV totaal geen bestuurlijke achterban, is niet vertegenwoordigd in het maatschappelijk middenveld en zelfs op lokaal niveau, Den Haag en Almere, heeft de PVV geen rol van betekenis gespeeld.
Voeg daarbij dat de ambtenaren, die uiteindelijk beleid moeten uitvoeren, bepaald niet op de hand van Wilders zijn. Regeren per decreet is hier te lande allang afgeschaft en je zult hopelijk begrijpen dat je geweldige Geert gewoon geen ene føck voorstelt en nooit niet zal kunnen uitvoeren wat zijn bewonderaars van 'm verwachten.
Wilders en met hem zijn beweging is een lege huls die naar gelang de stemming des volks gevuld is met ongenoegen.
Ik vind het wel prima zo! Waar ik tank bepaal ik zelf. Waar ik mijn wegenbelasting betaal helaas niet.
Concurreren met MOE-landers geldt voor de chauffeurs, niet de ondernemerts. Die laatsten richten massaal zelf bedrijven in Polen cum suis op om hier onderbetaalde rijders achter het stuur te hebben.
Ik woon in Amsterdam.
Eén keer in de maand ga ik op familiebezoek in Limburg.
Daar wip ik even de grens over om voor 25 cent goedkoper (!) per liter Euro-loodvrij mijn tank tot aan de rand vol te gooien, plus nog een jerrycan erbij.
En zo rijd ik al ruim twee jaar op uitsluitend goedkope Duitse benzine.
Al sinds ruim twee jaar niet meer in Amsterdam, of waar dan ook in Nederland, getankt.
Dikke middelvinger voor de fiscus. Ze maken het er zelf naar.
Overigens: aansluitend massief shoppen bij de 'Kaufland' net over de grens levert niet alleen veel meer koopplezier op dan in Nederland (veel meer keuze), maar ook nog eens massieve besparingen op drank, cosmetische producten (de helft goedkoper dan in NL), chocolade, kleding en tal van levensmiddelen. En vaak nog lekkerder ook.
Iedere keer wanneer ik zoiets als dit lees en dan de honderden boze reacties, vraag ik me af waarom niemand iets wil doen.
Iemand?
Nosky | 07-03-14 | 13:15
"Stem 19 maart LOKAAL, en zet landelijk voor PAAL".
U heeft mijn plusjes
"Stem 19 maart LOKAAL, en zet landelijk voor PAAL".
Ergo, dat lijkt mij het beste signaal.
En het rijmt allemaal.
De Nederlandse automobilist is verworden tot een enorme melkkoe voor de overheid. De 'gouden koets' maakt inmiddels plaats voor de 'gouden koe'.
Fijn dat er een keerpunt te zien is, en de koe haar gras bij de buren gaat eten om haar melk te produceren.
Luister bij het stemmen niet naar wat ze beloven, maar onthou wat ze kapot gemaakt hebben.
Ik ben benieuwd of een eventuele km heffing alleen in Nederland van toepassing mag zijn. Als dat zo zal zijn dan rij ik alles via Duitsland. Gewoon omdat het kan. Ik begin het als een plicht te zien om zo weinig mogelijk belasting te betalen. Dat was vroeger anders. Ik word racistischer, geef minder om Nederland, wil geen belasting meer betalen, zoek naar truuks., damn., ik lijk wel grieks,
Ik zie Samson steeds vaker pislink zijn om zijn eigen beleid. Hef dit falende kabinet toch op man. Doe jezelf en 18 miljoen nederlanders een plezier!!1
1,37 in duitsland? Gisteren heb ik even in belgië getankt voor 1,31 de liter, dus zou dat voor vrachtwagens die 1500 liter tanken, dan nog eens 90 euro goedkoper uit zijn dan in duitsland. En een slof half zware sjag kost er ook maar 60 euro, dus kunnen de chauffeurs maar beter via belgië gaan, en niet alleen vrachtwagenchauffeurs, maar iedereen die rookt en moet tanken. Scheelt aan het eind van het jaar toch een paar netto weeksalarissen, en die kun je dan mooi gebruiken
om andere zakkenklopperij vd regering op te hoesten.
De PVVDA zal eerst flink moeten verliezen op 19 maart a.s. voordat ze echt begrijpen hoe boos de mensen zijn en dan schaffen ze die accijnsverhoging af vlak voor de EU-verkiezingen in mei. Maar tegen die tijd zijn de meeste pomphouders aan de grens waarschijnlijk wel failliet. Den Haag heeft de impact van vooral het tankende vrachtverkeer totaal onderschat.
In plaats van zich te bemoeien met de maatvoering van een schroefje van een nippeltje waar een juist moertje overheen moet zou "Brussel" eens per decreet moeten opstellen dat in alle lidstaten over alle artikelen een "vlakke" BTW geheven dient te worden van bijv. 15% en dat alle accijnzen, BPMS en meer van dat soort ongein per direct afgeschaft dienen te worden. Dan ben je als EU echt geloofwaardig bezig.
Dieselbom.... eindelijk ziet iedereen dat je een over het paard getilde boerenuniversitaire nitwit bent... Opzouten!!
De linkse PVVDA gaat gewoon gemeentelijk, provinciaal, landelijk én in Europa zélf de hoofdprijs betalen. Dat is ons eerlijke verhaal.
Het nieuwe begroting gat vullen, daar vind de Partij v.d. Afgrond wel weer een oplossing voor. Nog meer korten op de AOW, als twee ouderen samen wonen, kunnen ze 1 tandenborstel gebruiken. Ja, Nivelleren is een heus feest, tot 19 maart.
nl.tinypic.com/r/ouo3nk/8
Dit was dinsdag, bij de Shell in Duitsland. Of 1,699 in Enschede betalen of 1,519 in Duitsland, dat kan wel uit op zoveel liter. Was wel gezellig Duitsland met al die andere Nederlanders, en het doet me ook goed dat de tankmevrouw me gewoon vriendelijk in het Nederlands aanspreekt.
Als NL slim is gaan ze met de accijnzen zodanig omlaag dat ze net onder Duitsland zitten. Krijgen we de Duitse klanten er bij. Duitsland kan Auslandflucht makkelijker hebben dan NL omdat ze een veel groter gebied hebben dan niet aan de/een grens ligt, een groter kernland.
De overheid lijdt aan een progressieve vorm van morbide obesitas en het land kraakt inmiddels onder haar gewicht. Het lijkt er op dat er nu echt kritieke grenzen worden bereikt wat betreft de hoogte van belastingen en accijnzen. Nog iets meer graaien resulteert nu in dalende opbrengsten voor de overheid. Ondanks dat gegeven lijkt snijden in eigen vlees nog steeds geen optie voor het meest socialistische kabinet sinds Den Uil.
Nooit meer VVD en ook nooit meer PVDA ook al proberen ze vanalles om weer in het gevlei te komen bij mij.
oeval bestaat niet?? Tijdens het lezen van dit stukje de factuur van MKB-brandstof in de mail horen ploppen.... Pure magie..
SnikkelSnor | 07-03-14 | 12:34 | + 0 -
Das toch van die v r e s e l i j k e irritante reclame op de radio.... vannnnne Tom nog wat. De eikel. Als ik s morgens mijn nest niet uit kan komen, en die reclame komt op de klokradio, dan sta ik bekant direct naast mijn bed. Kolere...... wat een K*T reclame. Hoewel ik al eens heb gelezen dat irriterende reclame zeer effectief is.
De PvvdA kennende zal dit gewoon weer op de werkende burger worden verhaald.
Tot die burger het zat is en stopt met werken.
Gewoon iedereen het volledige loon laten inleveren bij de overheid en wat zij overhoudt aan het eind van de maand weer verdelen. Het kan echt eerlijker.
GEEEEERT, GEEEERT,GEEEEEEERT!!
>
KannieWaarZijn | 07-03-14 | 12:11 |
*
Je kan blèren om Geert wat je wil maar je goddelijke Geert is helemaal niet geïnteresseerd in marginaliteiten als accijnzen. Nog afgezien van het feit dat Wilders als staatsman bepaald geen visionaire indruk maakt of uitgemeten plannen heeft. Geert is druk bezig een plaatsje te veroveren in het Europees Parlement waar hij tot z'n pensioen lekker kan uitvreten, ook in de marge.
En ook nog dit: stel je voor dat er geen accijns- of belastingverhogingen waren! Dan hadden we gewoonweg deflatie!! en dat willen we nou net niet hoor!
Of misschien een leuk idee te beloven de accijnzen te verlagen, voor de verkiezingen uiteraard, dat doe je daarna grootdeels terugdraaien natuurlijk en vervolgens daarbovenop rekeningrijden in te voeren a 15 cent per km, want je kunt wel omrijden om te tanken, maar als dat ook veel geld kost, heeft dat geen zin meer. En iedereen een kastje in de auto, zodat je van iedereen weet waar hij is, met wie hij belt en neukt, etc.
Niet vergeten ook de prijzen voor het OV te verdubbelen.
Als we het gepeupel nou wat langer laten doorwerken.........
Count zero: ja, zo werkt het, al die Belgen en Duitsers die in de grensstreek wonen vloeken nu ook hoor. Zij zien hun prijzen stijgen, de NL pomphouders in de grensstreek moeten wel zakken om toch nog iets te verkopen.
En beste Nederlanders, het is rechts geven, links nemen (of omgekeerd), hier in B blijken prijzen in supermarkten 13% duurder te zijn dan in NL supermarkten.
Maar we zijn op weg naar 1 grote genivelleerde Europese Markt. Allemaal de koopkracht van een Roemeen. Nog even geduld.
De halve liter Paulaner Hefeweise Dunkel was vorige week in de aanbieding bij Kaufland. ¤ 0,58 cent.
Count_Zero | 07-03-14 | 12:28
Voor benzine is het dan weer:
1,65.9 (Tango Enschede, tango.nl/tankstations/allstations/ensc...)
1,49.9 (Gronau, www.klaas-und-kock.de/de/aktuelle_ange..... html)
U wordt trouwens goed afgezet als u 1.39 mag aftikken voor Duitse diesel.
Toeval bestaat niet?? Tijdens het lezen van dit stukje de factuur van MKB-brandstof in de mail horen ploppen.... Pure magie..
Afgelopen weekend tankte ik in Berkel & Rodenrijs diesel voor ¤1,39. Dus voor een lage prijs hoef je echt de grens niet over.
PvdA, verlaag de accijnsen gewoon voor 19 maart met 20%, daarna doe je er, als de kiezer voor de vorm gesproken heeft, weer 40% bovenop.
En dan nog mazzel dat veel ambtenaren vast zitten aan regels e.d., ik zou, als ik kwaadwillend was, de tarieven per gemeente laten bepalen, dus aan de grens net zo hoog als het buurland en dan langzaam hoog oplopend naar de randstad toe, zodat het net niet loont elders te tanken, tenzij je er toch moet zijn.
Of breng ik nu mensen op vervelende ideeën?
M'n schuurtje staat tot de nok gevuld met jerrycans benzine. En dat van mijn buurman ook. En die naast hem heeft ze op zijn zolder opgeslagen.
Transportbedrijven hebben prijsafspraken met leveranciers. Daarbij liggen de brandstofprijzen buiten de snelweg een stuk lager dan de 1,50. Ik heb hier (Wijchen +-20km van de grens) gisteren getankt voor 1,39 de liter. Dan is het verschil toch te klein om naar de grens te rijden.
Ik heb een briljant idee en het verbaasd me dat ze daar in Den Haag niet aan gedacht hebben. We verhogen de accijns verder om het tekort aan accijnzen alsnog binnen te halen!
Wel even realistische prijzen noemen natuurlijk. Hier (Twente/Hengelo) kost een liter diesel bij de buurtpomp gewoon 1.41 en over de grens in Nordhorn 1.39. Dat is nou niet echt rendabel voor een particulier. Wellicht kost diesel hier aan de snelweg 1.50 en ergens bij Dusseldorf 1.37. Ja, dan is dat goedkoper voor Henk Wijngaard.
Ook al gaat de accijns weer naar beneden, ik blijf in België en Duitsland tanken omdat het het de overheid gewoon niet gun. Hun hebben toch ook een zgn 'pluk-ze' beleidt bij criminelen ? Nou, ik doe precies hetzelfde en zorg ervoor dat ze aan mij geen euro meer verdienen !! #nieuweiondergaspedaalleggendoet.
Dit vinden VVD en PvdA toch helemaal geweldig? De economie vernielen zo lang het maar de gewone man treft en niet hun eigen baantjes? Werkende Nederlanders zoals pomphouders die zelf hun broek ophouden, daar moest maar eens een eind aan komen. Veel te onafhankelijk van de staat. En dat mag wat kosten.
Ik tankte daarnet 1,31.
Groetjes uit Belgie.
van Miltenburg mocht oo geen debat hierover snel plannen. Ze was terug gevloten door de VVD . Wilders werd terecht woest.
Ven1V1d1V1c1 | 07-03-14 | 12:22 |
Hebben ze soms achter de schermen een kortingsafspraak met de afnemer, het bedrijf dus ?
Het gaat toch om Gemeenteraadsverkiezingen?
Wat hebben Rutte, Samsom, Pechtold en al die andere Haagse malloten daar mee te maken?
Wacht eens even.....
Bij jullie broertje DK stond laatst al een artikel op de site dat brandstofprijzen (aan de snelwegen) kunstmatig hoog blijven door vooral de lease-rijders met tankpassen, die het helemaal niets uitmaakt wat ze er voor betalen, en vooral naar de te sparen goodies in de zegelboekjes kijken. daskapital.nl/2014/01/tankpas.html
Dat zal nu dan toch ook gelden mbt tanken in het buitenland? Ik snap niet dat ondernemingen zo weinig kostenbewust met hun (zakelijke) kilometers omgaan, maarja, zij berekenen het gewoon door naar de consument door de prijzen (in de supermarkten) er weer mee te verhogen, waardoor bv randstedelijke burgers hier ook weer dubbel op worden gepakt.
Kunnen ze dan dus ook die (gratis) tankpassen niet afschaffen, als die de marktwerking zo verstoren waardoor alle niet-tankpas-houdende consumenten er zoveel nadeel van ondervinden? Of de gebruikers ervan in ieder geval aan de BTW en accijns van hun brandstofverbruik mee laten betalen.
Ik geloof niet dat ze die accijnzen voor de verkiezingen terugdraaien. Heel toevallig zijn die meevallende CBS-cijfers + de nieuwe rekenmethode over het BNP een paar weken voor die verkiezingen naar buiten gekomen en dat zal wel weer genoeg zijn om Burgerjan opnieuw op 1 van deze 2 ramppartijen te doen stemmen... Helaas.
PVVDAD66CUSGP gaan klappen krijgen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Belastingen verhogen en minder geld binnenkrijgen is so wie so een enorme faal. De doelstelling Nederland te verarmen (pardon, tot de grond toe te nivelleren) wordt wel gehaald.
Tel daarbij ook dat het aantal trajectcontroles van volledig automatisch weer gewoon vanuit een auto moeten gedaan. Ook dit levert een inkomens daling voor de overheid op.
Het geld zal ergens vandaan gehaald moeten woden dus ik zie op 20 mrt een belastingverhoging aankomen.
Waarom moet min. kamp en consorten zolang doen overde gevolgen van ondernemers in de grensgebieden. Veel rapporten zullen er geschreven met de conclusies die zij graag willen horen (het schaliegasrapport was daar een brilliant voorbeeld van)
1984: we pakken eerst iedereen alles af om ze vervolgens chocolade te geven. Moet je zien hoe blij het volk is.
Familie van mij uit de Randstad rijdt zelfs naar België om daar te tanken, tabak in te slaan en flessen bier en wijn te halen. Met een zuinige auto levert dat meer op dan 't kost aan brandstof om daar heen te rijden. Bovendien ook een dagje uit.
Boehoe kabinet, niks aan de hand, doorlopen allemaal. Toch, Rutte?
@durfniet | 07-03-14 | 12:08
Vergeet ook niet de rode diesel. Die bestaat ook al niet meer.
Om op 20 maart de accijnzen weer te verhogen plus een beetje stiekem extra voor het pijnlijk geleden verkiezingsstuntje.
Treinen rijden op stroom of kolen. Hier kan wilders straks dus niets aan verdienen.
@kippevlees | 07-03-14 | 12:06
Voor 90% van de taken zijn gemeenten gebonden aan wetgeving uit Den Haag. Reken er dus maar op dat er na 19 maart niet zo veel verandert op gemeentelijk niveau. Het enige is dat er misschien in sommige grote steden wat fossiele PvdA-mastodonten zullen verdwijnen, al heb ik daar ook mijn twijfels over.
Onze anussen zijn zo rulgeneukt dat we niet eens meer voelen dat we in onze aars worden gepompt.
Fuck em all.
@Feynman | 07-03-14 | 11:57 |
Kwartje van Kok kunnen wij naar fluiten. Die zien wij nooit meer terug. Is naar Afrika, EUSSR, klimaathysterie en het ambtenarenapparaat gegaan.
@ KannieWaarZijn, mag je van je begeleider wel op internet?
Hoe eerder die hele kliek politiek deaud is, hoe beter.
@ Miezerig | 07-03-14 | 12:00 | + 0 -
BTW ja, maar de accijnzen niet. De berekening is dus aan de te hoge kant.
Ik hoop niet dat ik dit begrafeniskabinet op een idee breng, maar de truckers hebben hier nog wel het voordeel dat ze hier geen 'maut' hoeven te betalen. (Iets van 12 cent per kilometer ofzo. Hangt van het aantal assen af geloof ik.)
Maar het is nog een eind naar de volgende TK verkiezingen, dus dat kan nog snel effe alsnog ingevoerd worden. Dus of de transportsector de volgende verkiezingen haalt is maar zeer de vraag.
Volgens het beste kabinet van na de Tweede Wereldoorlog tankt er Niemand van koninkrijk der Nederlanden vlak over de grens en doet er al helemaal niemand van koninkrijk der Nederlanden boodschappen vlak over de grens.
Ondertussen verschijnen er net over de grens allerlei Nieuwe tankstations, slijterijen en tabakswinkels.
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/0...
Maaarrrrr dat gebeurd echt nie volgens Rutto & co.
Advies voor Rutte & Co: bezoek eens een opticien.
En na 19 maart gaan ze dan weer omhoog natuurlijk. Kun je op wachten. Verkiezingtijd leugentijd zeker met dit afbraak kabinet.
In plaats van centen extra, krijgt de overheid nu dus Euro's minder.
Alle BTW van tanken, sloffen sigaretten en boodschapjes gaan nu naar mevr. Merkel et al.
En die mogen wij straks in nieuwe bezuinigingsrondes weer ophoesten. En bedankt, he, Rutte?
GEEEEERT, GEEEERT,GEEEEEEERT!!
Zo doen ze het jaar na jaar! Eerst verhogen en dan weer terugdraaien hahaha en het liefst zo, dat het alsnog met een paar eurocentjes hoger uitvalt dan het oude bedrag! Hahaha.
Het bedrag gaat zoiezo omlaag omdat hopelijk zeer gewenst een andere koers gevaren en gereden wordt, anders dan vvd en pvda.
En maar blijven denken dat we achterlijk zijn he?
Wat een belediging! Weg met dat zooitje!
En voorts ben ik van mening dat wij (de Nederlandse bevolking) op 19 maart a.s. een uitstekende mogelijkheid hebben om zowel de VVD alsmede ook de PvdA samen geheten de PVVDA een geweldige dreun om de oren te geven door NIET ik herhaal NIET VVD of PvdA te gaan stemmen op 19 maart a.s. ter gelegenheid van de gemeenteraadsverkiezingen!
kippevlees | 07-03-14 | 12:06 | + 0 -
100 % eens.. trap ze eruit deze slopers van ons land
Vergeet niet de oldtimer regeling, oldtimers op diesel of lpg zijn massaal geschorst, geëxporteerd of omgebouwd naar benzine en even niet vergeten alle bedrijven die leefden van de oldtimerbranche, die personeel ontslaan of sluiten.
aanvulling.. lokale partijen hoeven geen landelijke belangen te behartigen.
Haha, ken paupervolk dat nooit VVD zou stemmen maar dit nu wel deden voor de ¤ 1000,- van Rutte.
Die disclaimer op het eind mag best in kapitalen en dikgedrukt van Rossem!! Maar mensen zijn dom en stemmen straks gewoon weer hetzelfde. Had gister een discussie met wat mensen die echt het idee hebben dat als er een nieuwe partij de dienst uit gaat maken, het 1 grote rotzooi wordt omdat de mensen die dan moeten besturen geen ervaring hebben?!?!?! Maar wel klagen over wat er nu zit. Stem gewoon een onbekende of lokale partij de GR in, dan pas is er kans op verandering. Niet als je weer op PVVDAD66CDAGLPVVSP stemt
Mevrouw Merkel moet gewoon Nederland inlijven als provincie, werkt op de Krim ook....
En voorts ben ik van mening dat wij (de Nederlandse bevolking) op 19 maart a.s. een uitstekende mogelijkheid hebben om zowel de VVD alsmede ook de PvdA samen geheten de PVVDA een geweldige dreun om de oren te geven door NIET ik herhaal NIET VVD of PvdA te gaan stemmen op 19 maart a.s. ter gelegenheid van de gemeenteraadsverkiezingen!
Jaja, de paupers moesten toch zo nodig strategisch stemmen.
@atje | 07-03-14 | 11:58
Kilometerheffing via de kilometerstand van je auto. Of beter nog, via een GPS volgsysteem op iedere auto. Met een vast basisbedrag om ook de autolozen mee te laten betalen, want het openbaar vervoer vervuilt ook. /VVD modus uit
Allemaal opendeuren
en natuurlijk onze 'vrijwillige' bijdrage aan de EU couppoging.
Voorlopig alleen maar lastenverzwaringen dus, heb je gisteren die arrogante ontkennende kwal Dijsselbloem nog gezien bij P & W over de te verwachten OZB verhogingen ?
ik durf te wedden dat de accijnzen hetzelfde blijven en dat de nl-burger de misgelopen euros mag ophoesten.
@ Feynman | 07-03-14 | 11:57 |
Het Kwartje van Kok wordt zo langzamerhand de Euro van Dijsselbloem.
De PVDA doet weer een soort van "Wouter Bosje".
Zoals bij de vliegtaks het geval was... Dit soort maatregelen hebben altijd een tegengestelde werking, zodra ontwijking mogelijk is.
Weet een kind, nu alleen de PVDA nog.
@durfniet | 07-03-14 | 12:02
Op de inkoopprijs, niet op de accijnzen. De enige die er last van heeft is de leverancier die te maken krijgt met nog meer lastenverzwaring.
Dat is niet zo mooi, een idee is om de accijnsen wat te verhogen om deze tegenvaller te compenseren.
Een beetje transportbedrijf heeft een contract met een brandstof leverancier, of heeft een eigen tankstation op zijn terrein en krijgt 10 tot 15 cent korting.
Als je iemand minister van financiën maakt die iets met landbouw heeft gestudeerd aan de Indoctriniversiteit van Wageningen, moet je het ook niet raar vinden als dit soort dingen gebeuren.
Kunnen rekenen stond blijkbaar niet in de functieomschrijving.
"We moeten bezuinigen! Dus eerst alle accijnzen even omhoog en dan kijken we wat we met de BTW kunnen doen." Aldus de briljante VVD politici.
@ atje | 07-03-14 | 11:58 |
Lastenverzwaring is inderdaad het niet-werkende toverwoord van de huidige machthebbers. Elk sprankje economische groei wordt keihard de grond in geboord. Want aantrekkende consumentenbestedingen, dat moeten we niet willen. Het mocht plots beter gaan met Nederland. Kort houden en betuttelen, zo luidt het motto.
En pvvda zag dat het goed was. Nog steeds geen stakingen, blokkades van Den Haag, geen hooivorken of woedende menigtes. Ze zullen nu vast wel denken dat we nog verder uit te persen zijn voor hun eigen gewin.
Bedrijfsmatig krijg je btw terug maar dat krijg je ook heb ik begrepen als je in het buitenland tankt.
Klopt dat dat wat ik heb begrepen.
Nou dan draaien we dat toch terug. Benieuwd wie de volgende slachtoffers zijn waarmee het gat wordt geprobeerd te dichten.
Jammer dat we na het terugdraaien van de accijnzen genaaid worden op een manier waar geen ontsnappen aan is. Via de wegenbelasting ofzo.
Politiekers herkennen nog geen waarheid als ze er in verzuipen. Dan noemen ze het nog steeds populisme...
Het wordt tijd dat belastingmaatregelen Rutte en zijn club snoeihard als een boemerang in het snuitwerk slaan. En dan nog wegkijken natuurlijk, zoals het dit kabinet betaamt.
Kan het kwartje van Kok ook meekomen in die verlaging?
Niet vergeten te stemmen.
Niet dat het iets uitmaakt.
REAGEER OOK