Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TwitCourt. #Demmink gelinkt aan kinderporno

Sinds vanmorgen vroeg worden in de rechtbank van Utrecht verklaringen afgenomen van een man die beweert als minderjarige kindhoer te zijn misbruikt door voormalig secretaris-generaal van Justitie Joris Demmink. Demmink werd tot voor kort vakkundig door achtereenvolgende ministers en staatssecretarissen van Justitie (onder andere Piet Hein Donner (CDA), Ernst Hirsch Ballin (CDA) en de VVD'ers Fred Teeven en Ivo Opstelten) uit de juridische wind gehouden. Laatstgenoemde gebruikte zelfs taxpoet om een advocaat voor de gepensioneerde SG te betalen, zodat die een lasterzaak tegen het AD kon beginnen. Maar het Hof in Arnhem besloot dat Demmink zelf ook maar eens vervolgd moest worden. Dus luisteren we nu, via de timeline van Saskia Belleman, naar een getuigenverklaring die al jaren in de Amerikaanse reportage 'Dutch Injustice' is te zien (embed na de breek), en die al door een Amerikaanse overheidscommissie is opgetekend, met daarin het volgende money shot. Kortom. Heel het internet en z'n transatlantische buren weten al jarenlang wat voor hel deze getuige is doorgegaan. Maar nu is het eindelijk onder de rechter, dus is het ineens geen bizarre aluhoedjestheorie meer en heeft de voltallige Nederlandse pers plots wél interesse in de zaak. De hashtag #demmink was nooit eerder zo pijnlijk voor de kinderverkrachter. Pardon, vermeende kinderverkrachter.

Reaguursels

Inloggen

BIj vorig bericht

Deze pagina is het laatst bewerkt op 5 mrt 2014 om 09:53.

Alt | 05-03-14 | 11:16

He.. ze willen nu ineens de Wikipedia pagina verwijderen over de Rolodexzaak

Deze pagina is genomineerd voor verwijdering

Geplaatst:
05-03-2014

Alt | 05-03-14 | 11:12

Dag 2: in 1997 verdacht de rijksrecherche 3 officieren plus Demmink van kindermisbruik.

Justitie = pedofielennest.

Lewis Lewinsky | 05-03-14 | 10:20

Wat demmink betreft, heeft hij de (turkse) jongens (met 14 hebben ze daar al een snor) gedwongen? I don't give a shidt. Wat ik wil weten is wat machtige turkse mannen allemaal uitspoken met zelfs nog jongere blanke meisjes, al dan niet uit oost-europa. Daar horen wij nooit van en het kan schijnbaar niemand iets schelen.
de grote Anti | 05-03-14 | 03:33 | + -2 -

Oh ja, laten we het thuis lekker laten doorrotten maar wel het vingertje opheffen tegen soortgelijke schoften in een ander land :D

Er is een mooi spreekwoord: verbeter de wereld en begin bij uzelf.

Daarbij wil ik niet geleid worden door mensen die dit soort zaken uitvoeren. NIet door een ambtenaren apparaat bestuurd worden die dat onder het tapijt schoffelt.

Maar compromis: we beginnen thuis en schoppen daarna door tot in de regios die jij noemt. Deal?

mister niet scherp | 05-03-14 | 09:06

Wat @ Ron_Paul | 04-03-14 | 16:59 zegt.

ecologiste | 05-03-14 | 08:59

Dit laat zien hoe corrupt het ambtenaren netwerk is.
Als de top iets wil of niet wil ook al is dat niet rechtvaardig, ook al is dat niet in het belang van het volk dat zij dienen,
Als je hun slachtoffer bent bijvoorbeeld doordat je bepaalde misstanden aan het licht wilt brengen en als je dan pech hebt kom je er nooit meer boven op, leven kapotstuk gemaakt door zo'n ambtelijk lulletje CDA terwijl die ambtenaren nog steeds vette salarissen incasseren en met alle égards behandeld worden en in hoog aanzien staan bij het meerendeel van de bevolkiing.

ecologiste | 05-03-14 | 08:52

Als ik het goed begrijp (vide de tweets van Saskia Belleman) had de getuige - die zijn leven lang, vanaf zijn zesde al behept is met ernstige psychische problemen - geen herinnering aan Demmink als zodanig, maar heeft hij dit 'achteraf' geconstrueerd. Lekker betrouwbaar weer, deze getuige. Nogmaals, ik vind dat de kwestie onderzocht moet worden, maar nu al roepen 'schuldig, castreren, opsluiten en Opstelten moet aftreden' vind ik toch een beetje voorbarig. We zullen zien wat nog komt.

Boris Kapotjeplof | 05-03-14 | 08:36

Toch nog even inloggen hier ondanks dat ik demmink-topics vermijd als de pest.

@Konijnenkeutel | 05-03-14 | 00:13
Als je niet snapt dat er daadwerkelijk mensen verkracht en vermoordt worden onder het filmen, en daar ook werkelijk vraag naar is ben je een idioot. Gelukkig zien wij er niet zoveel op onze fapsites. Nee de wereld is niet ziek, maar er zijn wel psychopaten.

Wat demmink betreft, heeft hij de (turkse) jongens (met 14 hebben ze daar al een snor) gedwongen? I don't give a shidt. Wat ik wil weten is wat machtige turkse mannen allemaal uitspoken met zelfs nog jongere blanke meisjes, al dan niet uit oost-europa. Daar horen wij nooit van en het kan schijnbaar niemand iets schelen. Ben dat hele heaumeau gedoe een beetje zat. Als jongen weet je bij 14 als het goed is al waar je grenzen liggen.

de grote Anti | 05-03-14 | 03:33

Toen ie over Snuff movies begon bij 5 minuten, ben ik gestopt met kijken. Snuff movies bestaan namelijk helemaal niet, behalve in films. Grote kans dat deze man een grote fantast is, geloof me die zijn er.

Konijnenkeutel | 05-03-14 | 00:13

Gelukkig hebben we alle stukken en computerbestanden van de computers van Joris van toen hij om zes uur ochtends van zijn bed werd gelicht en de huiszoeking werd uitgevoerd.

Toch?

guurderdanguur | 04-03-14 | 23:20

@antje advocaat | 04-03-14 | 20:42
Betaalde seks met hoeren of schandknapen beneden de 16 is wel degelijk een strafbaar misdrijf, kletsmajoor. De getuige van vandaag was 14 toen Demmink hem misbruikte. Zeer kwalijk schoftengedrag van Demmink.

Maar zeg eens, dudette, waarom wil je het pedonetwerk rond Demmink en Opstelten in bescherming nemen? Ben je gewoon krankzinnig of is er meer aan de hand?

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 22:50

@Mark Smith | 04-03-14 | 18:56 | + -7 -
Nee, fantastische poging, althans geslaagde poging. Waar is je stoere repliek?

Kaas de Vies | 04-03-14 | 22:00

Het is werkelijk stuitend dat niemand weet waar het vandaag om gaat. Je zou kunnen beginnen met de CV van deze hoge pief eens te lezen. Dit is zo groot. Als ik zeg dat Turkse kranten, Russische televisie, Amerikaanse hoorzittingen aan deze meneer zijn gewijd. Allemaal te vinden op het internet. De hele wereld weet van ons politieke pedofielen land, behalve de nederlanders zelf! De getuigenverklaringen van vandaag is in gang gezet door de De Roestige Spijker vanwege onze gebrek aan PERSVRIJHEID!

port | 04-03-14 | 21:09

-weggejorist-

antje advocaat | 04-03-14 | 20:42

Het feit dat Joris zich nooit in het openbaar heeft verweerd zegt genoeg.

MrEA | 04-03-14 | 20:16

en Demmink gooi die maar bij dutroux en dan samen in n put deksel dr op en vergeten maar... rn natuurlijk paar jaar loon etc terugvorderen,,,

cryptolau | 04-03-14 | 20:01

QUOTE dus is het ineens geen bizarre aluhoedjestheorie meer en heeft de voltallige Nederlandse pers plots wél interesse in de zaak. END QUOTE-> net als GEENSTIJL zelf dus

cryptolau | 04-03-14 | 20:00

Het verhaal van de gekwelde zielepoot met een slechte jeugd en een persoonlijkheidsstoornis roept aan alle kanten: onwaar - gelogen of gefantaseerd of ingebeeld. Geen schijn van kans dat dit als bewijsmateriaal zal worden toegelaten. Volgende patiënt!

Kassaar | 04-03-14 | 19:08

@Mark Smth

Betaald het een beetje? Overheidsdebunker .)

mase | 04-03-14 | 19:01

Kaas de Vies | 04-03-14 | 17:25 | + 6 -
Hopeloze poging.

Mark Smith | 04-03-14 | 18:56

En nog steeds oorverdovende stilte. Ramses Shaffy is belangrijker. Hoe zóu dat nou toch komen.....

Polletje Piekhaar | 04-03-14 | 18:40

Is Misha Kat al gerehabiliteerd?

mase | 04-03-14 | 18:24

En, als hij schuldig blijkt te zijn sleuren we [enz.]

odulator | 04-03-14 | 14:27 | + 80 -

En als hij niet schuldig blijkt te zijn? Wie sleuren we dan?

Kassaar | 04-03-14 | 17:59

De mooiste quotes uit dit Volkskrant artikel:
a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/ima...

"Het lot draait hem een loer"
"Hij was een goede studiegenoot, een goede bekende"
"Joris Demmink was altijd heel keurig"
"Rustig en bescheiden, keurig en zoet"
"Het was een andere tijd"
"De beschuldigingen komen buitengewoon onwaarschijnlijk over"
"Een van de beste secretarissen generaal ooit"
"Ze kennen hem als een trouw en eerlijk man"

Ik denk dat we blij mogen zijn dat er naast dit positieve stuk over Demmink, geen negatief artikel over de getuigen en aangevers is geplaatst.

Saillant detail is dat zijn vrindjes niet met naam in de krant wilden. Geeft fraai aan in hoeverre je op je corpsvriendjes kan rekenen.

GuntherX | 04-03-14 | 17:57

Vanwaar toch die oorverdovende stilte in onze MSM?

Polletje Piekhaar | 04-03-14 | 17:53

Opstelten moet aftreden.

En al die andere Demmink-beschermers, wat zijn ze stil vandaag. Peter R. de Vries, John van den Heuvel, Gerlof Leistra: niks te melden, loosers?

Netherlands Helsinki Committee: mischien tijd om Demmink uit juliie cluppie te gooien?
www.nhc.nl/en/about_us/executive_commi...

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 17:51

Van onze MSM hoeven we geen feiten te verwachten. Die kraaien alleen politiek correcte gebakken lucht uit.

frisenfruitig | 04-03-14 | 17:49

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 17:25
Je comment van 15:26 was inderdaad een sneer. Of drie.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 17:44

[email protected] Koreaanse Slet | 04-03-14 | 16:38
Verhoor is afgelopen en getuige is niet gebroken. Niet! Niet dus. Jouw voorspelling was dus onzin. Hoaxert, zwetsert, leugenaar.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 17:39

Investeer nou eens een paar uurtjes om alle dossiers van deze 15 jaar durende zaak door te lezen.
Dan kom je er achter dat de media destijds wel zijn begonnen met melding maken van deze zaak, maar door hogerhand zijn teruggefloten, inclusief de NOS.
En dan kom je ook bij de zaak Baybasin en de bijzonder kwalijke rol van snol Sorghdrager, en het jarenlange hypocriete gedrag van de haar opvolgende ministers van justitie.
Dus eerst inlezen en dan pas roepen dat hij onschuldig is. maar dat doe je dan vanzelf niet meer.

PetrusP | 04-03-14 | 17:39

Verhoor nadert einde, schrijft S. Belleman.
*lange zit geweest*

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 17:37

Saskia Bellemanþ: *Advocaat Knijff van #Demmink zegt dat ene Joris, niet zijnde Demmink, is veroordeeld wegens betrokkenheid bij kinderprostitutie*.

Dan moet die Knijff dat vonnis eerst eens laten zien, van die Joris, niet zijnde Demmink.

Zonder vonnis is dit een ongeloofwaardige advocatenleugen.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 17:32

@Mark Smith | 04-03-14 | 17:04 | + -4 -
Dacht ik al, klem dus.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 17:26

@Goldberg | 04-03-14 | 16:46
De oude schoolvrienden kenden Demmink in de tijd dat hij zelf nog niet doorhad dat hij homo was. Demmink kende zichzelf dus niet goed, zijn vrienden hebben de echte Demmink dus niet gezien in die tijd.

rara | 04-03-14 | 17:26

@Mark Smith | 04-03-14 | 17:04 | + 0 -
Zucht.

Zal ik het even voor je analyseren, wat ben je toch ook een dom vervelend mannetje.

Rol Geenstijl
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:22 | + 198 -
Pitch Trias Parasitica
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:25 | + 47 -
Ongefundeerde poging tot overtuigen
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:26 | + 17 -
Sokratische vraag
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:28 | + 3 -
Vraag verpakt als aanname/suggestie
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:30 | + 13 -
Tonen van kennis van zaken via methodiek De Auditu arrest
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:33 | + 4 -
Kort door de bocht analyse
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:35 | + 6 -
Delen tactiek omtrent gevoelige zaken
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:36 | + 6 -
Stokpaardje
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:42 | + -2 -
Vertouwensvraag
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:46 | + 1 -
Onderbouwde mening waarom reden tot onderzoek
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:49 | + 11 -
Reactie op ononderbouwde semi ad hominem van Mark Smith
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:52 | + -6 -
Onderbouwd scope tov Demmink verbreden
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:57 | + 9 -
Herstel van comment
Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:59 | + -3 -
Toevoeging dat het niet alleen om getuigen gaat, zonder bronvermelding.
Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:05 | + 7 -
Opmerking ten aanzien comment of andere instanties wellicht ook betrokken zijn.
Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:07 | + 2 -
Standaard Mark Smith repliek
Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:18 | + 9 -
Suggestie
Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:19 | + 6 -
Terechtwijzing
Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:26 | + 5 -
Sneer
Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:29 | + 2 -
Vraag
Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:30 | + 1 -
Uitleg dat het niet alleen om pedoseksualiteit gaat
Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:37 | + 3 -
Wederom uitleg met zelfde doel
Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:43 | + 2 -
Visie op actualiteit
Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:18 | + 0 -
Wederom visie op actualiteit
Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:26 | + 0 -
Alvast voorproefje van conclusie van deze comment
Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:27 | + 2 -
Wederom uitleg dat scope breder is dan alleen vermeende pedoseksualiteit
Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:40 | + 2 -
Waardering voor analyse
Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:43 | + 1 -
Repliek op zoveel domheid
Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:48 | + -1 -
Niet gefundeerde repliek op zoveel domheid.
Kaas de Vies | 04-03-14 | 17:03 | + -1 -

En dan nu deze tegel. Gefundeerde repliek op zoveel domheid. Nergens prentendeer ik direct getuige te zijn van pedoseksuele activiteiten van Demmink, daarnaast voeg ik ook iets toe aan de discussie. Je kan het daar inhoudelijk mee oneens zijn, maar het is beter dan wat jij doet. Jij veroorzaakt ruis en afleiding zodat men het niet meer over het onderwerp heeft. Dat maakt je erg verdacht in mijn ogen.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 17:25

@Mark Smith | 04-03-14 | 16:25
Dan moet jij echt Mark Smith heten, of een verschrikkelijke hypocriet zijn.

rara | 04-03-14 | 17:22

De comment "Micka kat helemaal zo gek nog niet" staat dik in de plus. Volgens mij zijn er veel tijdelijke bezoekers uit kamp alu in deze thread.
Wat een gekkenhuis, dit proces!

aappp | 04-03-14 | 17:18

Maar wat moeten we nu met onze held Pim Fortuyn? Hij zat ook aan te jonge jongetjes.

VictorF | 04-03-14 | 17:16

malang | 04-03-14 | 16:40 | + 0 -
Maar op welk tropisch strandje ligt Joris D dan zijn pina coladas en jonge naakte inboorlingetjes te nuttigen? Alleen zijn voormalige ondergeschikte Ivo O weet dat, en die bromt gewoontegetrouw iets overstaanbaars.

dedeurs | 04-03-14 | 17:16

In de zaak Dutroux mbt Eef en Ansje is er ooit een link gelegd naar hooggeplaatste figuren in Nederland opde belgische tv. Daar is nooit wat mee gedaan. Ik ken de zaak Demmink niet goed maar het zou me niets verbazen. Psychopaten, machtswellustelingen en Sociopaten komen vaker voor op de machtige posities.
Lees de ellende in de kranten maar.

Smarties | 04-03-14 | 17:09

@Ron_Paul | 04-03-14 | 17:05
Precies. En die medeplichtige regenten en magistraten gaan nu vallen. Opstelten als eerste.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 17:07

Ik weet ook niet zeker of hij schuldig is, ik weet wel dat politiek, justitie en media schuldig zijn aan het niet serieus nemen van de beschuldigingen aan zijn adres.
Een gewone burger-lul was al lang van zijn bed gelicht en achter in de politie-auto naar kantoor gebracht. (en terecht).
Dit is het ware schandaal, beroeps politici, media en hoge ambtenaren die boven de wet staan en elkaar de hand boven het hoofd houden.

Ron_Paul | 04-03-14 | 17:05

Kaas de Vies | 04-03-14 | 17:03
Dacht ik al. Klem dus.

Mark Smith | 04-03-14 | 17:04

@Mark Smith | 04-03-14 | 16:53 | + 2 -
Je hebt het mis, zoals altijd.

Maar goed, leuk geprobeerd.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 17:03

-weggejorist-

siempie2696 | 04-03-14 | 17:00

Het werkelijke schandaal is natuurlijk dat het zó ontzettend lang heeft moeten duren voordat er eindelijk een zaak werd geopend.
En vanmorgen stond er weer een artikel in de Volkskrant over wat voor geweldige vent die Demmink wel niet is.
Het is een combinatie van Politiek én Media die hem om wat voor reden dan ook beschermd hebben, terwijl Jan Normaal bij één enkele beschuldiging gelijk van zijn bed gelicht wordt.
Het hele regenteske karakter stoot mensen terecht voor de borst en creëert een klimaat waarin complottheorieën gedijen. Dat er enkele alu-hoedjes tussen zitten neemt niet weg dat dit veel eerder openlijk onderzocht had moeten worden.

Ron_Paul | 04-03-14 | 16:59

Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:48
Ik zeg dat je de getapte jongen uit wilt hangen met `informatie` waar je over zegt te beschikken. Als ik dergelijke `informatie` had, zou ik de pedo laten hangen, maar blijkbaar vind jij dat pedo´s ongestraft hun gang mogen gaan totdat jij het genoeg vindt. Jij gaat liever prat op je `informatie`. Als het werkelijk zo is vind ik dat kwalijk.

Mark Smith | 04-03-14 | 16:53

Slachtoffers van misbruik hebben al jaren aangegeven en bewezen dat misbruikers ook voorkomen bij de hoogste klasse van onze maatschappij. Het verbaast mij niets als er pedofielen werkzaam zijn bij politie en justitie. Het zou me juist verbazen als helemaal niemand pedofiel is bij dit soort instanties. Statistisch gezien is het sowieso erg plausibel, maar ook sociaal-cultureel gezien. Mensen met veel geld, macht en aanzien kunnen per definitie met meer dingen wegkomen. Daarnaast zoeken pedofielen vaak een baan en/of huis waarmee ze makkelijker in contact kunnen komen met hun slachtoffers. Niemand is schuldig, totdat het is bewezen, maar het feit dat deze zaak al zo lang aan de gang is zonder dat er concrete acties zijn ondernemen op het gebied van vervolging, maakt mij erg huiverig. Stel dat deze man uiteindelijk schuldig wordt bevonden, dan zijn er nog veel meer pedofielen werkzaam bij justitie en is het internationale kinderpornonetwerk nog vele maler zieker dan wij vermoeden.

Novinho | 04-03-14 | 16:53

Dit soort zaken spelen al jaren ook met het koninklijk huis ik heb hier een familie archief liggen dat als de Roels en Oranjes het zouden weten me huis vanacht al in de fik zou staan.

dam-dame | 04-03-14 | 16:52

Kaas,

Die tapverslagen zijn ten eerste door acteurs ingesproken en hebben niets met Demmink te maken. De rookgordijnen die opgeworpen zijn door maffe complotdenkers zijn nog verwarrender dan eventuele rookgordijnen die na deze exercities wel of niet door Demmink en c.s. zijn opgeworpen. Ik kijk hier heel sceptisch naar. Indien schuld dan ben ik benieuwd wat de gevolgen zijn. Vooralsnog zie ik een verklaring van een kerel met een naar verleden die het niet zeker lijkt te weten.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 16:51

@Mark Smith | 04-03-14 | 16:45 | + 0 -
Wie zegt dat ik een getapte gozer pretendeer te zijn. Ik weet alleen dat je dit anders moet spelen.

Hoe voelt het om op schoot te zitten bij Demmink? Lekker warm?

Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:48

@KlunsJohannus
De Volkskrant zet de aangeklaagde kinderverkrachter in een slachtoffer rol neer, maar de timing is slecht #natgaan
"Maar voor kinderen, zegt zijn oude schoolvriend, interesseerde Demmink zich 'geen bal'. De verdachtmakingen zijn onwaar, zeggen de mensen die hem omringen: ze vinden het 'onrechtvaardig' dat nu 'ook bij weldenkenden een waarheidsvermoeden groeit'. Vriend sinds zijn studietijd Bernard Seckel: 'De beschuldigingen komen buitengewoon onwaarschijnlijk over.'"

Goldberg | 04-03-14 | 16:46

Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:27 |
In tegenstelling tot jouw `ik weet meer, maar ik zeg lekker niets`?
Over pedobescherming gesproken. Als ik wist wat jij pretendeert te weten had ik de pedo aan de hoogste boom laten hangen in plaats van hier de getapte gozer uit te hangen.

Mark Smith | 04-03-14 | 16:45

@GuntherX | 04-03-14 | 16:42 | + 0 -
Zo kan je het ook uitleggen.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:43

Dit is dus een dreigement:
twitter.com/SaskiaBelleman/status/440...

Als je een topambtenaar - of voormalig topambtenaar - bent met hart voor de zaak EN je dient daadwerkelijk je land EN het Koningshuis, dan:

1) Vertrek je al op het moment dat er zoveel rumoer over jou is, waardoor ook Ministers vragen over jou moeten beantwoorden (op papier en voor de microfoon);

2) Dan instrueer je je advocaat om iedereen erbij te halen om je te verdedigen BEHALVE (de namen van) het Koninklijk Huis of leden daarvan.

Dat laatste is sowieso 'not done'. Dat Knijff dit dus wel mag doen kan bijzonder worden genoemd.

GuntherX | 04-03-14 | 16:42

Ik krijg ineens het voorgevoel dat Demmink omgelegd gaat worden, het zaakje begint te veel te stinken en te veel boven ons geplaatsten komen in de gevarenzone.

malang | 04-03-14 | 16:40

@Specy | 04-03-14 | 16:36 | + 0 -
Akkoord.

Maar je focust te veel op het pedo gedeelte.

Het is veel beter te bewijzen en zeer zeker aannamelijk te maken dat Demmink homoseksueel is. Dat is geen enkel probleem, maar dat hij ook in contact stond met een pooier die voornamelijk gespecialiseerd was in (te) jonge jongens. En dat is wel een probleem. Zeker als SG, want dan moet je van onbesproken gedrag zijn.
Innig contact waar je je voorkeur voor je jonge jongens bespreekt met een pooier met pedoseksuele preferenties werkt niet in je voordeel.
De man is niet voor de lol afgeluisterd, in de jaren 90 was dat nog een "big deal".
En daar ga je aan voorbij. Alle verdedigingen ten opzichte van de heer Demmink zijn al om deze reden dubieus, prostitutie was toen strafbaar... en hij stond in direct contact met een pooier.

En dan hebben we het nog geeneens over de eventuele pedoseksualitiet.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:40

Getuige gaat breken. Weet dat hij niet 100% zeker van zijn zaak is. Wat ik je brom. Waar rook is kan best vuur zijn maar er zitten zoveel haken en ogen aan dit verhaal.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 16:38

Tja, ik vind het nog altijd vage verhalen en niet meer dan dat. Over iemand gaan dit soort verhalen, vervolgens komen er meer mensen die zich melden. Dat zegt allemaal niet zo heel veel.

Punt is dat je je vrijwel niet kunt verdedigen tegen dit soort beschuldigingen, het is van beide kanten niet te bewijzen. Tenzij je kunt aantonen dat iemand ergens gelogen heeft, dat zou wel een aanwijzing kunnen zijn dat 'ie over meer liegt.

Specy | 04-03-14 | 16:36

@Mark Smith | 04-03-14 | 16:25 | + -1 -
Waarom hou je je kop niet gewoon? Er komt niets zinnigs uit, geen mooie aanleiding tot discussie, geen mooie nieuwe insteek, louter bullshit en natuurlijk dat je graag voor vermeende pedoseksuelen strijdt.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:27

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 16:21 | + 0 -
Denk dat er inzage wordt gegeven in tactische kaarten.

Nee dus.

Nu is het duidelijk.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:26

rara | 04-03-14 | 15:27
Nee dan is anoniem interessant doen op een weblog vele malen beter.

Mark Smith | 04-03-14 | 16:25

Prima twitter-verslag van Saskia Belleman, trouwens.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 16:25

Vanavond Micha Kat, Adèle van der Plas en vader en zoon Poot bij Pauw en Witteman. Kan niet anders.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 16:22

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:18
Dreigt Demmink (via die vraag van zijn advocaat) een boekje open te doen over Claus?

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 16:21

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 16:16 | + 1 -
Tja dat is tactisch uit te leggen.

Demmink wordt gedropt en hij legt zich er bij neer. Nu is het spel op zeker gespeeld.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 16:18

Opmerkelijk. Het is de advocaat van Demmink die over Claus begint.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 16:16

In de rechtszaal gaat het nu over Prins Claus. Getuige wil niet vertellen of hij die ontmoet heeft. Vreest voor zijn veiligheid.

*wel dus*

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 16:15

Wie start nou 's het gerucht op dat Ernst Hirsch Ballin en een bevriende rechter hun minderjarige Oostblokhoertjes betrokken van Saban Baran?
Bij deze, dan maar.

dedeurs | 04-03-14 | 16:13

De man mag gewoon blijven zitten met zijn kennis van de oranje beerput.En het volk maar kruipen en buigen voor de gaskraan-keuning.

rechtsdwalendeautist | 04-03-14 | 16:04

Demmink misbruikte de jongen in een auto met chauffeur in Amsterdam.
Ook in Eindhoven werd gezegd dat Demmink jongens misbruikte in zijn dienstauto met chauffeur.

Tip voor het OM: chauffeurs verhoren. Voor zover nog in leven dan. RIP Mostert.
twitter.com/SaskiaBelleman/status/440...

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 15:59

Goldberg | 04-03-14 | 15:32
Waarom gaat de Volkskrant nat? In het artikel komen mensen uit de (voormalige) entourage van Demmink aan het woord. Ik zie werkelijk niet in hoe je dat als 'nat gaan' zou kunnen uitleggen.

KlunsJohannus | 04-03-14 | 15:58

Jammer dat Maarten Van Traa dood is en de chauffeur vermoord

Alt | 04-03-14 | 15:53

De man die trouwens een valse aangifte zou hebben gedaan, Frank L, kwam te weten dat er een nieuwsbericht was over de valse aangifte op het moment dat hij nog op het bureau zijn verhaal zat te doen.

the Phantom | 04-03-14 | 15:45

Best een schokkend verhaal. Maar om eerlijk te zijn, de rol van Demmink boeit mij niet zo. Het is meer het hele netwerk van kinderlokkende pooiers dat mijn aandacht trekt als iets dat echt stuitend is.

buitenspeler | 04-03-14 | 15:45

@Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 15:40 | + 0 -
Is dat niet de link van Seven?

In de tap praat hij met een pooier. Tja... goed, praten is altijd vrij, het is in ieder geval een onderzoek waard, en PRATEN MET EEN POOIER = NIET ONBERISPELIJK GEDRAG.

Zucht. ik word er zo moe van, een ambtenaar op die positiei moet vrij zijn van elke schuld praten met een pooier over een samenvallende hobby is dus laakbaar!

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:43

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:37 | + 0 -
Ten eerste ken ik de tap zelf niet. Jij kennelijk wel. Die staat toch wel ergens op internet? Ik weet echt niet waar, dus je zou me flink kunnen helpen. Bovendien, mij staat bij dat er in die taps niet gesproken wordt over prostitutie, maar over seks met jonge mannen. Da's al heel lang niet meer strafbaar. Langer dan dat Demmink leeft...

Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 15:40

Overigens kwam de betreffende Joris in de Staatscourant voor en daar betrof het ene Demmink.

the Phantom | 04-03-14 | 15:39

Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 15:29
Dat verhaal van de zogenaamde persoonsverwisseling was niet meer dan een ongeloofwaardige hypothese vd verdediging. 1Vandaag (oa opvolger ncrv netwerk) heeft in 2007 het fragment uit 1998 nogmaals herhaald en 101 aan Demmink toegeschreven.

seven | 04-03-14 | 15:38

@ Boris Kapotjeplof: de manier waarop Demmink en alle politiek verantwoordelijken alles altijd hebben ontkend en afgeschilderd als kolder is juist hetgeen wat de indruk wekt dat Demmink op zijn minst iets te verbergen heeft. En die andere Joris zou werkzaam zijn geweest bij VWS terwijl alle verhalen destijds al over een Joris bij justitie gingen, niet te vergeten dat deze in het bezit zou zijn van een diplomatiek paspoort (en dat een medewerker van VWS zo'n paspoort had is niet heel logisch). Nogmaals, juridisch gezien is meneer Demmink niet schuldig en ik acht de kans dat ie schuldig wordt bevonden ook niet groot maar laten we niet vergeten dat er mensen onterecht veroordeeld worden terwijl er tegelijkertijd mensen onterecht worden vrijgesproken.

the Phantom | 04-03-14 | 15:38

@Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 15:33 | + 1 -
Juist ik doel op die taps.

Maar in die periode was prostitutie strafbaar. Dus een SG moet van onberispelijk gedrag zijn, en nog werd hem geen strobreed in de weg gelegd. HOE KAN DAT!?

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:37

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:30 | + 0 -
Nee, dat zegt Stan de Jong inderdaad niet. Maar goed, de taps zijn je dus zèlf inhoudelijk wel bekend? O ja, er schijnt wel iets te zijn (heb ik zelf overigens nooit gehoord) van een tap waarin Demmink beweerdelijk - maar dat zeg ik uit mijn herinnering - iets zegt als 'ik houd van seks met jonge mannen en ik heb ze niet altijd naar hun leeftijd gevraagd'. Dat lijkt me ook niet direct sluitend bewijs van pedofilie. Nogmaals, hij kan best schuldig zijn, maar al dat geroep over dat hij schuldig IS vind ik enorm voorbarig.

Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 15:33

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:19
Wat ik heb gehoord komt van mensen die willen zwijgen om hun gezin te beschermen en zo. En dat is de ellende in de zaak: veel slachtoffers hebben wat te verliezen als ze naar de politie stappen. Het is niet aan mij om de verhalen van die mensen te openbaren, en zo problemen voor hun te veroorzaken.

rara | 04-03-14 | 15:33

Micha Kat, toch niet zo gek als menigeen had gedacht. Al is hij natuurlijk wel een beetje doorgedraaid nu...

Bea_Bilderberg | 04-03-14 | 15:30

@Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 15:29 | + 0 -
Zeg maar welke joris dan, of zegt hij dat niet?

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:30

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:05 | + 1 -
Kun je mij een link geven naar die taps? En dan a.u.b. niet die taps uit het Rolodex-onderzoek, want daarin bleek het te gaan om een andere 'Joris' die ook een hoge ambtenaar was. Althans, dat was de conclusie van Stan de Jong, die er zelf het meest in ingevoerd was. Of zit die ook in het complot?

Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 15:29

@rara | 04-03-14 | 15:27 | + 0 -
Waarschijnlijk niet, pedoseksuele handelingen liggen tegenwoordig onder een vergrootglas dus hij heeft meer vrije tijd dan ik.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:29

@Mark Smith | 04-03-14 | 15:23
Heb je echt niets beters te doen met je leven dan dat van een ander te vergallen?

rara | 04-03-14 | 15:27

@Mark Smith | 04-03-14 | 15:23 | + 0 -
Je kan dus niet lezen.
Ik zeg net dat ondanks mijn eigenwanen jouw gedrag qua logica wijzen op goedkeuring van het eventuele gedrag van Demmink.

Tjeezus wat ben jij dom.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:26

antje advocaat | 04-03-14 | 15:00 | + -12 -

Je praat poep. Als een jongenshoer van 16 jaren na dato zijn beklag doet over de seks die hij vrijwillig had met een meerderjarige is de laatste volgens Nederlands recht nog steeds in overtreding. En das maar goed ook, want prostitutie gebeurt vaak niet op vrijwillige basis, iets waarbij je in het geval van jongenshoeren helemaal je vraagtekens bij kunt zetten.

LJBrinkhorst | 04-03-14 | 15:25

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:18
Ga eens in therapie man. Je bent in je eigenwanen gaan geloven.
Idioot.

Mark Smith | 04-03-14 | 15:23

Er verwacht meer namen en rugnummers. Elkaar verlinken wordt misschien strafvermindering. Zo werkt dat spelletje ook. Wie begint en dekt zich in ?

duitse herder | 04-03-14 | 15:23

aappp | 04-03-14 | 15:14 | + 1 -

Je bedoelt de Puttense moordzaak, de Schiedammer Parkmoord, Lucia de B, de zaak Hendrik W... etc. etc.

War On Errorism | 04-03-14 | 15:23

@rara | 04-03-14 | 15:13 | + 0 -
Wellicht moeten we alle geruchten van mensen die wel iets te verliezen hebben (geen aluhoedjes dus) eens op een hoop gooien en de puzzle passend maken. (mark smith is niet uitgenodigd, zijn loyaliteit is duidelijk).

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:19

Dit was telefoontap @ Ncrv Netwerk 1998 www.youtube.com/watch?v=5Rn9A46dQpE&am... , vlak voordat de media, door een uitspraak van rb den Bosch over artikel Pano&GK, op straffe van 100k, er niet meer over mochten publiceren.

seven | 04-03-14 | 15:18

@aappp | 04-03-14 | 15:14
Poep in je ogen? Heb je de zaak Lucia de Berk gevolgd?

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 15:18

@Mark Smith | 04-03-14 | 15:14 | + -1 -
Hoezo laat ik mij toch altijd kennen als ik op jou reageer, jij bent ALTIJD diegene die begint.

Wat zou nou je motief zijn, waarom zou je mij nu de mond willen laten snoeren.

Goed, voor mij ben je voor eeuwig een pedofielenvriendje. Tja, komt door je gedrag, jouw agenda gaat boven het uitroken van een diepe en belangrijke pedofiel, voor mij is het dan duidelijk. Mijn fantasiewereld of niet, je helpt de zaak niet, logica, zou je eens iets mee moeten doen.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:18

Ik ben geneigd om te denken dat deze hele poppenkast op lucht is gebaseerd… Het helpt mij in die gedachte ook niet dat veel "Demmink is schuldig"-roepers ook nog steeds vinden dat Jasper S niet de moordenaar van Marianne Vaatstra is.

Beroepshalve volg ik veel rechtszaken en dikwijls kan ik mij goed vinden in de rechtsspraak, dit zal ook wel weer op zn pootjes terecht komen.

aappp | 04-03-14 | 15:14

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:52
Ach ach, wat heb je je weer laten kennen. Veel plezier in je fantasiewereldje.

Mark Smith | 04-03-14 | 15:14

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:07
Dit kan omdat Joris D. bepaalde kinderrechters beschermde, onder voorwaarden. Althans, dat is wat ik via het geruchtencircuit heb vernomen. En de zaak-Hartogs doet wel bepaalde suggesties in die richting.

rara | 04-03-14 | 15:13

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:07
Zeker. Maar de GGD Amsterdam is nu genoemd, als zijnde pedofielennest.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 15:10

@Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 14:59
De zaak-Demjanjuk speelde 60 jaar na de gebeurtenissen, de zaak-Demmink speelt 20 jaar na de gebeurtenissen. Dat maakt veel uit voor de betrouwbaarheid van de getuigenissen.

En als de verklaringen wel kloppen maar over een andere persoon gaan dan is het hoog tijd dat die andere persoon gevonden en veroordeeld wordt.

rara | 04-03-14 | 15:08

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 15:06 | + 1 -
Er is nog een instantie dat niet goed functioneert en overal mee wegkomt, the Russian, weet er alles van. Hoe kan dit, onderzoeken waard.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:07

Is dat nou zo'n typische mol, die Antje Advocaat?
Met als doel om de hele Demmink discussie te ridiculisereen?

Ruud0314 | 04-03-14 | 15:05

@Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 14:59 | + -1 -
Er zijn TAPS met ZIJN stem.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:05

De vraag is vooral hoe en op welke manier onze huidige leiders hiervan op de hoogte geweest zijn. Het kan niet zo zijn dat Demmink nu veroordeeld wordt en Opstelten en Teeven de handen wassen in onschuld.

Romanov | 04-03-14 | 15:05

@antje advocaat | 04-03-14 | 15:00 | + 0 -
Apart dat de banden van 1vandaag (of hoe ze ook toen heette) wel transcripties heeft van taps van de NL recherche waar hij ze bestelt. Is dat niet waar.

Ook zouden het volwassenen mannelijke hoeren geweest zijn was het TOEN nog steeds strafbaar en zeker laakbaar om zoiets te doen als een hoge pief bij Justitie.

Snap je dat hij dit nooit had kunnen doen, en al in de jaren 90 weg had moeten zijn. Want zo iemand moet van onberispelelijk gedrag zijn en dat is gewoon niet zo. Ondanks zijn homoseksualiteit dat niet strafbaar is heeft hij wel strafbaar gehandeld, kinderen of volwassenen.

Wat begrijp je hier niet aan.

En dan die muur van verdediging, kom op, niet zo naief!

Kaas de Vies | 04-03-14 | 15:04

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 14:52
Die Tonino kon meeprofiteren van de structuur die Demmink cs. binnen Justitie gecreëerd hadden om zichzelf te beschermen. Of hij deel uitmaakte van de harde kern betwijfel ik, daar is hij te jong voor.

rara | 04-03-14 | 15:02

antje advocaat | 04-03-14 | 15:00 |

Zit je pedofilie nou gewoon indirect goed te keuren? Eng mannetje.

KenTochNait?! | 04-03-14 | 15:02

Weet je waar ik echt van schijt? Dat we dit als heel land weer op ons bordje krijgen, terwijl wij al dat tuig net zo graag een diepe put in jonassen.

En dan die politici altijd maar met hun gezeik over onze reputatie in het buitenland. Die was prima, voordat zij begonnen die te vergooien met laf beleid, baantjesjagen, en cliëntelisme.

Piet van het Padje | 04-03-14 | 15:01

-weggejorist-

antje advocaat | 04-03-14 | 15:00

Ach, ik houd in ieder geval weldegelijk rekening met de mogelijkheid dat 'ie schuldig is, terwijl de meeste reaguurders hier al roepen dat er van alles moet gebeuren. Als onderbouwing wordt dan gesteld dat er 'wel vijf verklaringen tegen hem zijn'. Er zijn er veel meer, waaronder die van idioten als Koos van Woudenberg (google maar eens op 'koosgaatdoor'). Vijf niet-verifieerbare verklaringen zijn echter niet zomaar bewijs. Neem het voorbeeld van Demjanjuk. Die dreigde te worden veroordeeld op tientallen herkenningen, terwijl nadien vrijwel zeker is vastgesteld dat hij de dader niet was (weliswaar omdat hij kampbeul bleek te zijn in een ander kamp, dus geen goed excuus, maar toch). Oude verklaringen zijn gewoon niet betrouwbaar en als er dan ook nog vage en inefficiënte complotten bijgetrokken worden gaan bij mij de alarmbellen wel af.

Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 14:59

@The Nameless | 04-03-14 | 14:29
Steve Brown, I presume ?

Shareholder II | 04-03-14 | 14:58

@Febofiel | 04-03-14 | 14:53
Dat was dus het probleem van de afgelopen 25 jaar. Dat Joris niet, ik herhaal niet, voor de rechter is gebracht. Niet dus.

En hij loopt nog steeds vrij rond. Ondanks de verklaringen van vijf (5!) verschillende mensen over zijn misdrijven. En ondanks het vonnis van een rechter die bepaalt heeft dat het OM de aantijgingen moet onderzoeken.

Duidelijke doofpot is duidelijk.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 14:58

Het is toch inmiddels voor 99,9% zeker dat die teringleider schuldig is?? Je zou bijna zeggen dat er geen rechter meer aan te pas hoeft te komen.... Het feit dat justitie er werkelijk alles aan gedaan heeft om elk onderzoek naar dit vieze varken te blokkeren geeft de resterende 0,1% zekerheid. Nu maar hopen dat die eikel ooit eens een paar rechters heeft dwars gezeten en dat die nu juist zijn zaak in behandeling krijgen. Ik eis als burger van deze bananenrepubliek dat ALLE betrokken ministers en staatssecretarissen strafrechtelijk vervolgd worden wegens medeplichtigheid. Per persoon uit PRIVE-vermogen minimaal ¤ 100.000,- schadevergoeding en de randmongool die geregeld heeft dat pedo-Demmink de advocaatkosten op de staat kon afwentelen gaat deze kosten neem ik aan even uit eigen zak terug betalen aan ons? Daarnaast uiteraard die demente Opstelten en zijn Teefje vandaag nog optiefen ZONDER wachtgeld. Zijn ze nou GVD helemaal belazerd daar in Den Haag. Je zou bijna hopen dat Putin effe doorzet richting Noordzee-strand. Wat een tuig !!! Goedemiddag verders....

Eén van de Beteren | 04-03-14 | 14:57

@pvpb | 04-03-14 | 14:51 | + 0 -
Ik doel op het leiden van onderzoeken. Men vergeet in deze de Haagse jongentjespedofiel.

Er speelt heel erg veel, op allerlei fronten en steeds wijzen de pijlen naar 1 iemand.

Juridische feiten zijn iets anders dan echte feiten. Juridische feiten kan een juridische fictie zijn, maar dat betekent niet dat het waar is. Dat is een zeer krachtig middel en leidt tot een juridisch steekspel en en impasse.
Als je belangen van hoge mensen weet te managen... stop het. 20 jaar is het al aan de gang. Hele juridische kader is TOTAAL verziekt. Dat gelooft niemand, maar is toch echt zo. Je ziet het toch ook wel, de waanzin van de rechtsstaat.

Casus Poot
Casus Wilders
Casus (hoe heet die baron ook alweer die getrouwd is met die prinses, hij had ook een grote hond)
Casus faal OvJ's die blijven zitten (schiedammer parkmoord, verkrachtingszaak Breda)

En kijk eens naar de strafopleggin omtrent pedofielen. STRUCTUREEL lager dan reguliere verkrachters.

Hoe kan dit?
En dan hebben we hier 2390450234902390409 miljard criminologen rondlopen.

Zucht. Ik ga weer terug naar Civ IV, daar heb je tenminste geen pedofiele.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:57

"Maar nu is het eindelijk onder de rechter, dus is het ineens geen bizarre aluhoedjestheorie meer en heeft de voltallige Nederlandse pers plots wél interesse in de zaak"
Dat is inclusief GeenStijl, die deze zaak ook pas erg laat aandacht gaf.

lsimon | 04-03-14 | 14:55

kan die niet naast Benno L gaan wonen?

paranoya | 04-03-14 | 14:54

@Lewis Lewinsky; ik refereer aan de video. Als die nog niet gestart is zie je een tekst die stelt dat een turkse politie officier in Turkije jongetjes regelde voor Demmink. Als Demmink pedo is en zich heeft misdragen, dan mag hij van mij hangen. Maar verklaringen als hij stond op de Rolodax die ik niet heb gezien, hij kwam in een bar waar meer hoge mensen van justitie kwamen, die ik niet heb gezien etc maakt het voor mij een beetje alu-hoedjes. En ook de door The Nameless aangedragen Demminkfacts is dan weer zo half/half daar hierin Peter R. de Vries wordt onderuit gehaald omdat hij twee mensen niet als de moordenaar van Marianne Vaatstra ziet. En die twee waren het dus inderdaad niet.
Laat het gerecht zijn uitspraak doen. Als hij wordt vrijgesproken is dat voor velen weer een aanleiding om te zien dat ons rechtsysteem door en door verrot is. Want volgens velen is hij schuldig.

Febofiel | 04-03-14 | 14:53

Alvast een werktitel voor Joris' memoires.. "Uitzicht over Leiden".

Shareholder II | 04-03-14 | 14:53

@Willem VanDer Decken | 04-03-14 | 14:48
De meeste betrokken confrères zijn met pensioen of overleden. Vandaar dat de zaak nu wel aandacht krijgt.

rara | 04-03-14 | 14:52

@rara | 04-03-14 | 14:51
Rechter Rueb. Rechter Fernhout. Officier Tonino.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 14:52

@Mark Smith | 04-03-14 | 14:49 | + 0 -
Waarom hou je je kop niet gewoon, pedofielenvriend?

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:52

@Kaas de Vries: leg mij eens uit hoe een mens, zelfs de SGJus, juridische feiten kan leiden? Ik bedoel: leg mij eens uit wat jij bedoelt met het leiden van feiten?

pvpb | 04-03-14 | 14:51

@Godsammekraken | 04-03-14 | 14:44
Nee, het hele verhaal begon al veel eerder, en er zouden veel meer mensen bij betrokken zijn. Denk aan Koos Hartog en Rechter Stolk: nl.wikipedia.org/wiki/Cornelis_Stolk

rara | 04-03-14 | 14:51

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:46
Geloven doe ik niet aan. Jij weet!

Godsammekraken | 04-03-14 | 14:50

@godsammekraken: ik moet het ook nog maar zien. Echt blown away ben ik niet direct van de schimmige verklaringen. Ook ik zie wel in dat het anderszijds ook weer de tactiek geweest kan zijn om juist die schimmige en nauwelijks geloofwaardig lijkende figuren als slachtoffers te kiezen.
<br>
Dat Demmink betrokken is bij strafbare gedragingen lijkt inmiddels wel heel aannemelijk - de steeds herhaalde claim dat sleutelfiguren uit de Nederlandse politiek hierbij betrokken waren wordt lafjes zonder enige specificatie gedaan en is alleen al daarom volstrekt onderbouwd.

pvpb | 04-03-14 | 14:49

@Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 14:45 | + -1 -
Er is genoeg aanleiding voor een gedegen onderzoek, er zijn geen juridische feiten omdat dit wordt tegengewerkt. Hoe toevallig dat deze man ook de baas is over het team dat juridische feiten en onderzoeken zou kunnen leiden.

Daarnaast zijn er heel erg veel feiten.

Het zit diep, erg diep.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:49

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:36
Nah, als je het zelf maar gelooft dan.

Mark Smith | 04-03-14 | 14:49

Er wordt wel heel makkelijk vanuit gegaan dat ie daadwerkelijk veroordeeld wordt. Dat gebeurt niet denk ik. De val van Demmink zal voor te veel confrères consequenties hebben.

Willem VanDer Decken | 04-03-14 | 14:48

@Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 14:45 |
Hoi, Ivo.

Er liggen nu van vijf mensen verklaringen dat Joris Demmink jonge jongens misbruikt heeft.

En jij wil hem onschuldig verklaren? Hoe blind en doof kan je zijn?

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 14:47

@Godsammekraken | 04-03-14 | 14:45 | + 0 -
Geloof jij mij dan wel?

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:46

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:33
Dan weet je meer dan ik in dezen. We zullen zien!

Godsammekraken | 04-03-14 | 14:45

Iedereen roept maar wat over Demmink. Welke concrete feiten zijn er nou eigenlijk? Ja, een theorie dat Nederland gechanteerd werd met de pedofilie van Demmink door Turkije, om Baybasin levenslang te geven. En om dat allemaal mogelijk te maken (overigens gelijktijdig met de aanhouding van Baybasin) heeft NL niet gewoon Baybasin uitgeleverd zoals gevraagd, maar op basis van vervalste tapgesprekken in NL levenslang gegeven. Lekker efficiënt complotje zo. Ik geloof niets van al die verklaringen uit het verleden. En die knakker die stelt door Demmink misbruikt te zijn in het Anne Frank-plantsoen in Eindhoven heeft bekend een valse aangifte te hebben gedaan en is er voor veroordeeld. Kortom, het gaat me wat ver de man nu al schuldig te verklaren...

Boris Kapotjeplof | 04-03-14 | 14:45

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:36
Huh? Heb ik iets gemist?

Ars Vivendi | 04-03-14 | 14:44

@rara | 04-03-14 | 14:33
Ik meende dat daar het hele verhaal mee begonnen was.

Godsammekraken | 04-03-14 | 14:44

@GuntherX | 04-03-14 | 14:36
De oude groep heeft z'n greep op justitie verloren toen Joris met pensioen ging, misschien al voor die tijd. Grote kans dat de verantwoordelijken uiteindelijk vervolgd gaan worden, als ze tegen die tijd nog leven. Want we hebben het wel over oude mensen.

rara | 04-03-14 | 14:43

Als je het verslag van Saskia Belleman zo terugleest dan is het zeer waarschijnlijk dat de Nederlandse media, OM en politiek (inclusief sommigen in de Kamer), hebben lopen 'reverse engineeren'.

Met andere woorden, ze wisten allang hoe de vork in de steel zat, wat de reikwijdte of fallout zou kunnen zijn, en hebben op basis daarvan besloten tot uitstel van executie door non-communicatie.

Feitelijk zal dit de knal alleen maar luider maken. En de explosie alleen maar groter.

GuntherX | 04-03-14 | 14:43

@steven paul | 04-03-14 | 14:39 | + 0 -
Boycot ALLE ambtenaren.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:42

@Febofiel | 04-03-14 | 14:37
De getuige die nu onder ede vertelt dat hij misbruikt is door Demmink, is een Nederlander, en het misbruik vond plaats in Nederland.
*Auto met chauffeur reed weg richting Muntplein. Daar zat 'Joris' al aan hem, zegt getuige. #Demmink*
twitter.com/SaskiaBelleman/status/440...

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 14:40

@J.T | 04-03-14 | 14:31
Complotgekkies zijn ambtenaren die het weldenkende reaguurdersvolk om de tuin proberen te leiden om zo stiekem de wereldheerschappij over te nemen. *aluhoedje opzet*

steven paul | 04-03-14 | 14:39

Ben benieuwd hoeveel Demmink er mee gaat slepen in zijn val.

Conan de Rabarber | 04-03-14 | 14:39

Lynchen die man, lynchen zeg ik je! Stelletje Hang 'em high Henry's hiero zeg. Zullen we eerst effe het onderzoek afwachten? Of hoeft dat niet en kunnen we 'm op basis van stukje buikgevoel op de stoel zetten. Roept u maar.

Dr Strangelove | 04-03-14 | 14:38

Dat klopt, maar zo zout had ik het nog niet gegeten.

Petrus de Rewa | 04-03-14 | 14:37

Dus Demmink gaat naar Turkije, en krijgt daar om de een of andere reden bescherming van de politie. Diezelfde politie regelt jongetjes om te neuken voor Demmink. Hoe doe je dat. Bel je even naar de ambassade met de mededeling dat je volgende week naar Ankara vliegt en dat je wat jongetjes wilt hebben. En die turken zeggen dan; goed joh, ligt wat gevoelig dus krijg je er wat politie bescherming bij.

Febofiel | 04-03-14 | 14:37

Mag hij veroordeeld worden, want mag hij mensen meenemen in zijn val?

Het gaat niet alleen om wat hij mogelijk heeft gedaan in binnen- en buitenland, het gaat ook om wat hij weet.

Heeft hij kastanjes uit het vuur gehaald? Mensen de hand boven het hoofd gehouden? Zaken gedoofpot?

Is de mate van dreiging aan zijn adres omgekeerd evenredig aan de mate van bescherming van hooggeplaatsten die zich aan ernstige misdrijven schuldig hebben gemaakt?

GuntherX | 04-03-14 | 14:36

@The Nameless | 04-03-14 | 14:29

je link is onbedoeld een mooi voorbeeld over hoe ieders mening ingehaald kan worden door de werkelijkheid:

"- Peter, Je stelt dat het &#8220;te zot voor woorden&#8221; is dat Demmink de hand heeft gehad in het wegsluizen van de moordenaars van Marianne Vaatstra".

Ben benieuwd of de schrijver daar nog op terug gekomen is...

Ballenman | 04-03-14 | 14:36

@J.T | 04-03-14 | 14:31 | + -1 -
Ik kies er voor om bepaalde kennis niet te delen, ondanks dat ik het weet, feitelijk weet te onderbouwen omdat soms mensen er nog niet klaar voor zijn.

Triest, maar waar.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:36

@Boris die Sauertopf | 04-03-14 | 14:34
Stel je niet aan. Je kunt hier nu vrijuit spreken. Dat heeft De Chef mij zelf verteld ;)

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 14:35

Het deksel van de beerput wordt net voldoende verschoven om te ruiken dat het stinkt. De oorzaak van de stank laat zich raden, maar zal onzichtbaar blijven.

Mark Smith | 04-03-14 | 14:35

@Petrus de Rewa | 04-03-14 | 14:32 | + 2 -
Als je naar de Nederlandse politiek kijkt is er bijna niemand die zich hard maakt voor de Nederlander/Nederlanse zaak, dus het woekert nog steeds voort.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:35

Ik durf hier gewoon helemaal niets over te zeggen en dat op zichzelf zegt dan wel weer een heleboel..

Boris die Sauertopf | 04-03-14 | 14:34

@Godsammekraken | 04-03-14 | 14:31 | + -1 -
Och, ik woon vlakbij de kubuswoningen, daarnaast heb ik nog een verhalen uit de 1e juridische hand, en verhalen van politielui, maar ja wat weten die?

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:33

S.O.S Huseyin Baybasin (Koerdisch leider) zit al 18 jaar vast in ons land als gijzelaar vanwege Demmink deal op hoog niveau. Hier spreekt hij vrijuit vanuit de gevangenis. Is maar 6 minuten. youtu.be/sy1wpweigiQ

port | 04-03-14 | 14:33

@Godsammekraken | 04-03-14 | 14:31
Wie heeft het over Turkse of zelfs maar buitenlandse getuigen?

rara | 04-03-14 | 14:33

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:28
Nu wordt het interessant:

Van Roon keek vooral op van een lijstje Nederlandse namen bij de Gestapo in de herfst van 1939. &#8220;Dit bevond zich tussen archiefstukken over de voorbereiding van de eerste (niet doorgegane) aanval op Nederland van november 1939. Op het lijstje staan namen van Nederlandse politieofficieren op wie de Duitse bezettingstroepen een beroep konden doen.&#8221; Namen van de genoemde Broekhoff uit Amsterdam en Van der Wal uit Enschede, maar ook van zestien andere politieofficieren.

Het verbazingwekkendst is de naam van Einthoven, toen hoofdcommissaris van politie in Rotterdam. Mr. L. Einthoven werd na de oorlog, in 1946, directeur van de BNV, het Bureau Nationale Veiligheid, voorloper van de BVD.
Dus voor 1940 was het latere hoofd van de Nederlandse inlichtingendienst een mol van de Duitsers? Nederland is niet veel veranderd in de afgelopen jaren, het is alleen maar nog gekker geworden.

Petrus de Rewa | 04-03-14 | 14:32

Vind het maar een goorlap en hoop dat hij een flinke straf krijgt maar zal wel niet met 'onze' rechters

Idontgiveafunk | 04-03-14 | 14:32

Eindelijk wakker boys?

bovenste_plank | 04-03-14 | 14:32

@Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:26


@rara | 04-03-14 | 14:28

Getuigen uit een bedenkelijk Turks milieu doen me niet zoveel. Getuigen zonder overduidelijke dubbele agenda danwel belastend feitenmateriaal zoals vliegtickets, correspondentie of betalingen des te meer.

Godsammekraken | 04-03-14 | 14:31

Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik Demmink zat te bestoken op elke topic waarin hij genoemd werd op GS jaren geleden. Toen was ik nog een complotgekkie

Weet ook nog heel goed dat ik bij elk nieuws over FB,Twitter,Apple,Google bijna verkondigde dat de Amerikaanse overheid meeluistert. Toen was ik ook een complotgekkie. Nu weet iedereen dat NSA dat doet

Elke post over G.W Bush bestook ik nog met 9/11 complotgekkie theorieën. Hoelang zal het duren voordat het ook algemeen geaccepteerd is dat het niet een hoopje haatbaarden waren die ineens een vliegtuig konden besturen wat ze alleen maar geoefend hadden op Flight Simulator

J.T | 04-03-14 | 14:31

Misschien hebben ze in Leiden nog wel een flatje voor hem

Getson | 04-03-14 | 14:31

Ik ben benieuwd welke *kuch* hooggeplaatste personen nog meer die jonge jongetjes hebben lopen aanduwen.

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 14:31

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:22 | + 4 -

dat herinner ik me ook nog. hulde voor gs dat ze het nu wel aandurven maar laat de redactie niet net doen of ze de pioniers waren.

Veldmaarschalk Sorry | 04-03-14 | 14:30

Petrus de Rewa | 04-03-14 | 14:28 | + 1 -

Ger van Roon heeft blijkbaar ook verstand van andere bruine dingen. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

LJBrinkhorst | 04-03-14 | 14:30

Wat hebben die mensen in macht posities toch met kinderen?
Politici, priesters, leraren, rechters noem maar op.
Komt dit door de macht of zoeken zulke mensen juist die posities op.

Idontgiveafunk | 04-03-14 | 14:30

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 14:27 | + 0 -
Denk je dat dit een nationale zaak is? Nee joh gekkie, dit is begin van internationale ring. Of denk je dat Nederlanders statistisch extreem vaak pedofiel zijn?

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:30

"Getuige heeft rolodex zelf nooit gezien. Zegt wel te weten dat Prof. Van R. "jongetjes regelde voor netwerk hooggeplaatste pedo's". #Demmink"

Wie is Prof. van R?

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:28

Prof. G. van R. had veel weet van het bruine verleden van sommige Hollandse ambtenaren en de innige contacten tussen de overheid en de Gestapo voor 1940:
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...

Petrus de Rewa | 04-03-14 | 14:28

@Godsammekraken | 04-03-14 | 14:25
Reken er op dat de komende tijd meer getuigen op gaan duiken.

rara | 04-03-14 | 14:28

Kijk, waarheidsvinding moet natuurlijk op 1 staan, dus laten we eerst maar eens de uitspraak van de rechter afwachten.
Maar mocht deze vermeende kleuterneuqert schuldig worden bevonden lijkt het me niet meer dan logisch dan dat er naar diegenen wordt gekeken die Meneer Demmink al die jaren uit de wind hebben gehouden, en als dat inderdaad topmensen bij Justitie en Biza zijn geweest wordt het tijd voor een rigoreuze schoonmaak, met wat mij betreft de zwaarst mogelijke straffen, want mensen die moedwillig de rechtstaat schaden terwijl ze de eerst verantwoordelijke hoeders van diezelfde rechtstaat zijn horen maar op 1 plek thuis, namelijk in de lik. Permanent.

Graaisnaaiert | 04-03-14 | 14:27

Opstelten moet vandaag nog weg. De regering en de VVD moeten beseffen dat ook Amerika, Rusland en de EU deze zaak met argusogen volgen. De reputatie van Nederland als Pedoland is internationaal al gevestigd. De hoogste tijd om hier iets aan te doen.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 14:27

En, als hij schuldig blijkt te zijn sleuren we Piet Hein Donner (CDA), Ernst Hirsch Ballin (CDA) en de VVD'ers Fred Teeven en Ivo Opstelten en alle anderen die meegewerkt hebben aan de rookgordijnen rondom Demmink dan ook een rechtzaak in? Lijkt me wel nodig, want door het uit de wind houden van Demmink zijn ze mede schuldig aan het feit dat het zo lang heeft moeten duren.

odulator | 04-03-14 | 14:27

@Godsammekraken | 04-03-14 | 14:25 | + -1 -
Geloof me maar, het is meer waar dan dat ik Bakito ben.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:26

@rara | 04-03-14 | 14:22 | + 1 -
Het zit erg diep, daarom zeg ik ook altijd als iets niet logisch is, ligt vaak fraude ten grondslag.

In casu ook. Geen fraude, maar een strafbare gedraging. Iedereen die er maar een beetje mee instemt is direct chantabel. One of the guys, zo werken ontgroeningen ook. Samen hetzelfde doormaken en dan zit je in de fuik. Blijkbaar zitten veel mensen in de fuik, want het heeft wel even 15 jaar geduurd voordat er uberhaupt gedegen onderzoek mogelijk is.

Tja, wat ik je zeg, trias parasitica. Allemaal willen ze verder dus knibbelen ze maar voort op de ethiek. De burger dienen ze allang niet meer.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:25

Wellicht moet ik mijn mening straks herzien maar voorlopig is het hele dossier nauwelijks meer dan een stapel beweringen van zowel aangeklaagde als klagers.

Neemt natuurlijk niet weg dat ook justitie verrot is en dat het daarom een interessante zaak is.

Godsammekraken | 04-03-14 | 14:25

Opstelten moet vandaag nog aftreden. Hij heeft tegen de kamer gezegd dat Demmink onschuldig is. Dat is de kamer foutief en onvolledig voorlichten. Want er liggen inmiddels minstens vijf verklaringen van kindermisbruik door Demmink.
www.rijksbegroting.nl/2013/kamerstukke...

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 14:25

Het dossier "Ranziger dan ranzig, zieker dan ziek"

brutus68 | 04-03-14 | 14:24

Blijf het nog apart vinden dat geenstijl 3 jaar lang elk persoon dat een referentie maakten naar deze zaak werd gebanned. Prima dat geenstijl nu wel publiceert en meedoet, maar blijft me een nare nasmaak geven.

Kaas de Vies | 04-03-14 | 14:22

Wegjorissen van Demmink: Langzaam en pijnlijk (voor hem) graag.

der Wunderhund | 04-03-14 | 14:22

Eigenlijk staat hier de gehele justitietop en dus de overheid terecht. En dan vraagt men zich nog af waarom de burgers van Leiden geen vertrouwen hebben in de overheid rond de zaak Benno L.

rara | 04-03-14 | 14:22

Blijkbaar naait Joris Demmink niet alleen maar graag de Nederlandse samenleving.

KenTochNait?! | 04-03-14 | 14:21

Het dossier "He said, he said".

Godsammekraken | 04-03-14 | 14:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken