Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Borreltopic. Aftellen naar WOIII met Pat Condell

Hij was een tijdje stil, maar Ome Pat is back. With a vengeance, want het was weer prijs in islamiserend Albion. De irrationele islamofobiepaniek, bijvoorbeeld, is ook in de UK onderwerp van non-discussie. Brits zingmeisje Katy Perry 'moest' haar videoclip aanpassen van boze moslims. En de halalslagers van soldaat Lee Rigby allahsnackbarden tijdens het aanhoren van hun straf over het einde der tijden voor het Westen. Reden voor Condell om met trillende neusvleugels een nieuwe column in te spreken. "We wish that you would take that god damn religion of yours, and those precious feelings, and shove 'em right up your Khyber Pass." Prima borreltopic voor tijdens het wachten tot de Krim-klok afloopt om 0400AM. Het Russische leger is inmiddels per ferry versterkingen aan het aanvoeren, en de NAVO dreigt Artikel 4 te gaan op Poetin. *plop*

Reaguursels

Inloggen

Hij slaat de spijker precies op zijn kop. Ik heb er niets aan toe te voegen.

Godfried de Bouillon | 04-03-14 | 20:58

Cheers Pat!

postbus51 | 04-03-14 | 13:59

Kan Peter Emile nog even de laatste muslims-kill-muslims/muslims-kill-infidels-tussenstand doorgeven? Het is nog maar net maart maar volgens mij hebben we al 10-dubbele basketbalscores. And thanks Pat, for keeping telling the uncomfortable truth.

milky bar | 04-03-14 | 13:51

What the fuck? Je word in engeland gearresteerd als je een koran verbrand, maar niet als je een bijbel verbrand? Dat zou voor mij genoeg reden zijn om de regering en de pislam de oorlog te verklaren, en heel dat zooitje het land uit te trappen!

von sokkenstopfen | 04-03-14 | 12:25

@Litsehimmel | 04-03-14 | 08:56
Nja, het betreffende stuk vlees met borsten is in ieder geval Amerikaans ;)

An die ARBEIT | 04-03-14 | 09:05

En Katy Perry is niet Brits, maar zo Amerikaans als appeltaart.
An die ARBEIT | 04-03-14 | 08:25
Ehm, dus toch Brits? Of zelfs Nederlands ... en.wikipedia.org/wiki/Apple_pie Die Amerikanen denken écht dat ze alles hebben uitgevonden.

Litsehimmel | 04-03-14 | 08:56

@necrosis | 04-03-14 | 08:36
*Gniffel* #Identiteitscrisis #PVVop1

An die ARBEIT | 04-03-14 | 08:52

@necrosis. De PvdA is momenteel stemmen van allochtonen aan het verliezen.

Maria.1 | 04-03-14 | 08:48

@An die ARBEIT | 04-03-14 | 08:28
Dat ben IK niet, en dat weet je!

necrosis | 04-03-14 | 08:36

Nu is het nog wachten op de daadwerkelijke aanslagen. Het trieste is dat veel mensen uit hun land gevlucht zijn om in vrijheid te kunnen leven. Uiteindelijk komen ze weer in dezelfde situatie terecht waarvoor ze gevlucht zijn en wij ook.

Maria.1 | 04-03-14 | 08:36

huh ...? Hoeraaa de shock&awe-LOG is voorbij en welke financeBank gaat kroatie helpen/redden ...?

Centauri3 | 04-03-14 | 08:28

@necrosis | 04-03-14 | 08:25
PLOP! #PVV *grinnik*

An die ARBEIT | 04-03-14 | 08:28

Wat een bullshit. De derde wereldoorlog is al jaren bezig. En Katy Perry is niet Brits, maar zo Amerikaans als appeltaart.

An die ARBEIT | 04-03-14 | 08:25

@Schietmijmaarlek. En daar mogen wij dan ook weer voor betalen.

Maria.1 | 04-03-14 | 08:07

@ Schietmijmaarlek 05:50


Wie nog steeds denkt dat die islamietjes moorden uit liefde is nog gekker dan Timmerfranz, Verhofstadt en van Baalen in het kwadraat...

eerstneukendanpraten | 04-03-14 | 08:03

Maria.1 | 04-03-14 | 07:43
Binnenkort Arnoud v Doorn ook beveiliging.

Schietmijmaarlek | 04-03-14 | 07:52

Rest ons nog maar één ding, mediteren tot je scheel kijkt:

2012portal.blogspot.nl/

Good Meuning | 04-03-14 | 07:50

@Van Duyvenbode | 03-03-14 | 22:53 |
Mooi gezegd, en inderdaad de crux van het verhaal. De EU komt Rusland veel te dichtbij, waarbij de enorme inschattingsfout is gemaakt dat ook Rusland zich bij de 'moderne wereld' heeft geschaard. Oppervlakkig gezien mag dat zo lijken, maar de aard van het land is totaal anders dan die van de 'echte' Europese landen. Dat probleem doemt ook op bij die landen die zich al bij de EU hebben geschaard, zoals bijv. Roemenië. Voor een coherent geheel is een gemeenschappelijke basis nodig, en die bestaat simpelweg niet uit het enkele feit dat landen op hetzelfde continent liggen. DE grote fout van de gedachtengang van de EU. Een kleinere maar perfecte weergave van hetzelfde probleem is te zien in het integratieproces hier in Nederland. Men gaat er van uit dat, het enkele feit dat mensen in hetzelfde land wonen, diezelfde mensen hetzelfde gedachtengoed doet onderschrijven. Nee dus. Een andere culturele achtergrond is genoeg om van een integratieproces één grote puinhoop te maken. Dat staat de EU ook te wachten. De enige oplossing wordt óf drastisch terugschakelen naar minder lidstaten, waarbij landen zoals Roemenië etc. een buffer blijven vormen tussen Europa en Azië, óf de hele EU opdoeken en slechts economisch verder samenwerken. Ik ben bang dat geen van beide oplossingen door de Hoge Heren wordt onderschreven, met alle gevolgen van dien.

Litsehimmel | 04-03-14 | 07:47

Laten ze dan doorlopen naar EU Brussel en achter het prikkeldraad zetten, dan pas is Europa echt bevrijd...

duitse herder | 04-03-14 | 07:46

Nu staat het zowaar in de Telegraaf: "Fanatieke moslims bedreigen andere moslims als ze gaan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen."
Romanov! Gedachtespinsel! Wakker worden!

Maria.1 | 04-03-14 | 07:43

Briljante rants maar ik wil Pat nu wel eens keer over iets anders dan de islam horen. Betrap mijzelf erop dat ik soms denk "nu weet ik het wel", en dat is jammer in zijn geval.

Bigi Bana Boy | 04-03-14 | 07:39

Briljante rants maar ik wil Pat nu wel eens keer over iets anders dan de islam horen. Betrap mijzelf erop dat ik soms denk "nu weet ik het wel", en dat is jammer in zijn geval.

Bigi Bana Boy | 04-03-14 | 07:39

Niks aan de hand mensen, gewoon -doorbezuinigen op defensie- doorlopen.

Chiant | 04-03-14 | 07:15

Pat heeft het mis.... moslims zijn liev, hoor.

ejbron.wordpress.com/2013/12/12/christ...

Ach kijk toch es hoe liev... gezellig uit eten.

www.telegraaf.nl/buitenland/22220179/_...

Lieve moslims op het station.

www.nrc.nl/nieuws/2014/03/02/china-sla...

Lieve moslims... zeg gewoon nee, krijg je er twee.

www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...

Lieve moslims hebben respekt voor vrouwen..

www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...

Héle lieve moslims.

www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2014...

Superlieve moslims.

www.nujij.nl/algemeen/jihadistische-gr...

En nog meer lieve moslims.

www.standaard.be/cnt/dmf20140226_00999...

Ontroerend, echt.... zo liev!

Schietmijmaarlek | 04-03-14 | 05:50

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:45
Schurk dan maar tegen storm en mij aan.

miko | 04-03-14 | 04:23

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:09
Hij heeft wel gelijk. Soms zijn discussies met jou als klappen met een hand.

miko | 04-03-14 | 04:19

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:59
Of eigenlijk Capitaine Haddock

miko | 04-03-14 | 04:18

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:31
Ik reageerde allen maar op het door jou gestelde:

Gedachten zijn niet echt, maar worden wel als zodanig ervaren, ze creeeren emoties en gevoelsaspecte over een bepaalde context.

Ik denk des nacht's ook veel, noemt men dromen geloof ik. Ik ervaar het als echt en meen zelfs een visioen gehad te hebben die mij zelfs deed twijfelen een bomgordel wel of niet te gebruiken. Ik ben gelukkig steeds wakker geworden met een realiteitsbesef, die anderen die dat geluk niet hebben moeten idd pro hulp gaan zoeken.

INH.30CL | 04-03-14 | 03:50

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:26 |
Vroeg dan ook niet of je dit zou apprecieren.
Het was een constatering.

salted wound | 04-03-14 | 03:35

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:26 |
Vroeg dan ook niet of je dit zou apprecieren.
Het was een constatering.

salted wound | 04-03-14 | 03:35

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:24
Neem een hond. Die is elke keer weer blij als hij je ziet. En na een tijdje ben jij ook elke keer blij als je je hond ziet. Die hond leert jou emoties hebben.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 03:34

@INH.30CL | 04-03-14 | 03:28
Oh, en die heeft de waarheid in pacht? Omdat iemand anders buiten de normaalbandbreedte denkt is er psychiater nodig? Schei eens uit, ik ben geen gevaar voor mezelf noch voor een ander, en de wet bepaalt dan dat ik een vrij persoon ben. Punt.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:31

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:18
En voor die groep mensen is de psychiater uitgevonden.

INH.30CL | 04-03-14 | 03:28

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:18
En voor die groep mensen is de psychiater uitgevonden.

INH.30CL | 04-03-14 | 03:28

@salted wound | 04-03-14 | 03:21
Waarom zou ik een applaus apprecieren, ego streling? Zonde van mijn tijd.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:26

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 03:20
Andere dieren? Hebben die reflectie vermogen? Nah, niet aantoonbaar, maar dat terzijde. Het enige feit dat je kunt zeggen over een emotie is dat die getriggered wordt door het aanlopen tegen de eigen absolute waarheid, en is dan misschien een spiegel die zelfreflectie meer inzicht geeft in het zelf, dus NEE emoties zijn geen feiten maar een gevolg.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:24

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 03:20
Andere dieren? Hebben die reflectie vermogen? Nah, niet aantoonbaar, maar dat terzijde. Het enige feit dat je kunt zeggen over een emotie is dat die getriggered wordt door het aanlopen tegen de eigen absolute waarheid, en is dan misschien een spiegel die zelfreflectie meer inzicht geeft in het zelf, dus NEE emoties zijn geen feiten maar een gevolg.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:24

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:16 |
Het gaat je overigens goed af, dat rollen. Lukt prima.
Of het applaus verdient, is een tweede.

salted wound | 04-03-14 | 03:21

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:16
Zelfs als dat waar zou zijn, dan zijn emoties nog steeds feiten. Wen er maar aan. Mensen hebben emoties, net als alle andere dieren.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 03:20

@INH.30CL | 04-03-14 | 03:15
Gedachten zijn niet echt, maar worden wel als zodanig ervaren, ze creeeren emoties en gevoelsaspecte over een bepaalde context, lijkt me helder. Met andere woorden een ieder heeft een interpretatie van de werkelijkheid en ervaart van daar uit een eigen waarheid, zijn 2 verschillende dingen, toch?

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:18

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 03:12
Nope, emoties zijn het gevolg van het aanlopen tegen de eigen normen, geprogrammeerd door de omgeving, binnen gekomen door de zintuigen en versterkt door de cultuur waarin iemand zich in bevind. Emoties zijn ervaringen die niet meer zeggen dat de absolute waarheid voor dat individu is bereikt.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:16

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:10
Nee, gedachten zijn nooit echt, daar komt juist alle ellende uit voort! Begrijp dat nu eens.

INH.30CL | 04-03-14 | 03:15

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:09
Emoties zijn feiten, schat.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 03:12

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 03:05 |
Doet hij met een reden. Welke dat precies is, is gissen, Vermoed dat het begint met een T en eindigt op ROL.

salted wound | 04-03-14 | 03:12

@INH.30CL | 04-03-14 | 03:06
Juist! Dus wat is dan waarheid? Wat is werkelijkheid? NIETS! Euh.... toch wel, de gedachten en ervaringen die zijn echt!

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:10

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 03:05
Dat zou voor het eerst zijn dat ik geen Nederlands begrijp. Jij oordeelt dus ga ik daar niet in mee, mag dat? Maar moet zeggen dat ik het wel jammer vindt dat mensen in een emotie schieten bij een discussie, dan is alle rationaliteit verdwenen, en daarmee de discussie op basis van argumentatie.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 03:09

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:53
Dat bedoel ik dus. jij haalt de dingen door elkaar. Ervaring is iets totaal anders. Gelovigen hebben zo hun absolute waarheid, net als de wetenschappers die ooit dachten dat de aarde plat was. De absolute waarheid zal ooit onderuit gehaald worden door een betere Einstein en daarna weer en weer en.......

INH.30CL | 04-03-14 | 03:06

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:57
Je doet het bij iedereen. Je reageert niet op wat mensen tegen je zeggen. Je lult er omheen. Je zendt wel, maar je ontvanger is defect.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 03:05

@Romanov | 04-03-14 | 02:46
Kapitein Haddock ;)

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:59

plus dat we zonodig het kroost van deze lieden in nota bene 4000+ km bekostigen in de vorm van kindertoeslag en andere cadeautjes.
Hoezo, sinterklaasjournaal.
Als je nu als Somalier of Marokkaan wilt, krijg je gewoon een volledige AOW mee.
Hoef je niet voor gewerkt te hebben in NL, welnee joh.

salted wound | 04-03-14 | 02:58

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:54
Reactie op wat? Van een 11 jarige op jouw ontwikkelniveau? Kan ik dan toch nooit aan tippen, toch?

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:57

@Moi2 | 04-03-14 | 02:53
Ik zeg niet eens dat het fout was om gastarbeiders binnen te vliegen, dat is verleden en kun je toch geen moer aan veranderen. Wat ik wel zeg is, als er een probleem lijkt te zijn dan is het nogal simpel, als er een oplossing is wat maak je je druk, als er geen oplossing is wat maak je je druk....

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:56

miko | 04-03-14 | 02:50
Ik min mezelf tegenwoordig bij voorbaat. Servicegericht, alles.

Romanov | 04-03-14 | 02:54

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:48
Je hegb de geestelijke ontwikkeling van een elfjarige. Je houdt je handen voor je oren en doet net alsof je de scheldwoorden en de vermaningen niet gehoord hebt. Dombo. Kom eens met een echte reactie.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:54

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:31 | + -1 -
JIJ begint over gastarbeiders...!
.
I reageer op je opmerking dat de wij gastarbeiders ingevoerd hebben.
Om een of andere reden begint men altijd over die paar gastarbeiders en roept dan later dat de problemen met multiculti toch eigenlijk allemaal onze fout is want... je weet wel, "wij hebben die gastarbeiders toch binnengehaald"
-
Dat wij hier het schroot van die landen kregen ben ik met je eens.

Moi2 | 04-03-14 | 02:53

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:42
Nee, gewoon gebrek aan nutteloze informatie.

miko | 04-03-14 | 02:53

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:50
Oh, absolute waarheid bestaat wel degelijk, maar is niet meer dan de eigen ervaring, niet dingen door elkaar halen. Absolute waarheid als gegeven dat er een algemene werkelijkheid zou bestaan is onzin ja, maar de eigen ervaring is altijd absoluut.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:53

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:42
Je weet niet hoe dankbaar ik ben! Net het lege kratje in de schuur gezet en dan kom jij hier mee.

INH.30CL | 04-03-14 | 02:51

@Romanov | 04-03-14 | 02:46
Waarom een min?
Captain Haddock de minst politiek correcte man!

miko | 04-03-14 | 02:50

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:41
Absolute waarheid bestaat niet en heeft derhalve ook geen zin om discussie over te voeren. Het hele leven draait om gevoel(ens). Een waarheid kan het gevoel niet veranderen, het gevoel daarentegen kan de waarheid beïnvloeden. denk daar maar eens over na.

INH.30CL | 04-03-14 | 02:50

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:44
Oeps, ik proef emotie, gaat nooit samen met rationaliteit, maar het zij je vergeven... En nee, ik heb niets met joop.nl.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:48

miko | 04-03-14 | 02:40 |
Klopt, maar relatief is het aanbod vrijwilligers / mannen die zich voor *het goede doel* als strijder aanbieden klein. Altijd zo geweest. Ook in de grote oorlogen (juist in de grote oorlogen) bestaat het bestand krijgers uit wat Graaf van Egmont zegt, de categorie E: je hebt niets te willen, we leggen het op.

salted wound | 04-03-14 | 02:47

@miko | 04-03-14 | 02:44
Is geen vooroordeel maar een suggestie... Maar tik je gek :D

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:46

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:29
Dat is een mooi streven, maar wat Poetin doet heeft wel gevolgen voor onze regio, als het tot een conflict gaat worden op grote schaal lijkt het me handig dat de coordineren vanuit een groter verband, EU bijvoorbeeld, en dat islam hier geen moer mee te maken heeft... Wat een stupide redenering...

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:45

@miko | 04-03-14 | 02:35
Een beetje reaguurder kent mijn zwakte voor Marillion en Fish. Al snel een plusje dus!
Mankind is confused and we don't understand!
youtu.be/PZqvEI9HnUc

INH.30CL | 04-03-14 | 02:45

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:28
*weer eens op de vingers tikt met je veroordelen*

miko | 04-03-14 | 02:44

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:40
Ik maak me wel druk, snotaap. Over de onbeschofte manier waarop je met je medereaguurders omgaat. En ook je reactie op mijn vermaning is beneden alle peil. Goedkope dooddoeners plemp je maar op joop. Stomkop.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:44

miko | 04-03-14 | 02:40
Ik weet het. Zie dat hier in de Franse dorpen op elk monument uit 1914. Zelfde systeem. Hele families en generaties weggevaagd. Om te huilen.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:43

@miko | 04-03-14 | 02:35
Euh... rickrolled, ik ben wat ouder, is van nieuwe generatie of zo?

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:42

@salted wound | 04-03-14 | 02:38
Tja dan kan je alles wel afdoen met druk.Ik denk eerder druk is om het niet te doen. Tot op heden zijn ze toch allemaal redelijk stiekem gegaan.
Waarschijnlijk om de druk te ontkomen van vrienden en kennissen om vooral niet te gaan.

miko | 04-03-14 | 02:42

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:39
Goed dat te weten, Inhoud.
*Halve liter toeschuift*

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:42

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:34 | +
Begrijpelijk, maar ik had het over persoonlijke overwegingen, niet over dwang van hogerhand. Dan heb je namelijk zeker een punt.

salted wound | 04-03-14 | 02:41

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:34
Zijn we het daar in elk geval over eens... Maar betekent ook dat de eigen absolute waarheid zoals we die denken te zien ook ter discussie gesteld mag worden lijkt me.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:41

Bij deze wil ik aan Putin meedelen, dat ik zijn ultimatum niet ga afwachten in wakkere toestand. Ik hoor na mijn slaap wel waar die 3 vrachtwagens van de ferry zijn gebleven en welke schade ze hebben aangericht.
Voor de opblijvers: het gaat allemaal weer meevallen. Zoals te doen gebruikelijk.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:40

@salted wound | 04-03-14 | 02:29
Uhum, de Britten konden in WOII redelijk vertrouwen op vrijwilligers korpsen. Dat werd pas een probleem toen hele scheepsladingen et dode soldaten terug gingen naar Albion.
Als wederdienst zegde de militairen toe dat vrijwilligers uit een dorp,schutterij of dergelijke bij elkaar mochten blijven.
Dat had weer andere gevolgen maar daar ging het hier niet over.
en.wikipedia.org/wiki/Recruitment_to_t...

miko | 04-03-14 | 02:40

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:35
Oeh, ik stel alleen een vraag, maak je niet druk. Waar het mij om gaat is wat doe je NU met een probleem wat vroeger een oplossing was, dat is al :D

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:40

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:29
Had mijn tekst kunnen zijn.

INH.30CL | 04-03-14 | 02:39

miko | 04-03-14 | 02:30 | +
Eens, dus wellicht heb ik mn standpunt niet goed verwoord.
Veel van onze jihadisten losers doen dat ook niet omdat ze willen vechten of al strijdend gedood worden, maar vanwege de buitenwacht.
De sociale druk in die loco gemeenschappen zorgt ervoor dat mensen hun ego, hun individu, opofferen voor iets waar ze zelf nauwelijks in geloven maar wel doen wegens: er beter van worden.

salted wound | 04-03-14 | 02:38

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:29
Thanks, dit is zo'n plaatje waar mensen de muziek horen en de tekst niet zien!!!! De muziek is mooi overigens!

INH.30CL | 04-03-14 | 02:37

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:31
Moi2 neemt de moeite om jou uit te leggen hoe het zat met die gastarbeiders, nadat je daar zelf over begonnen was middels een typische VARA-opmerking die compleet bezijden de waarheid was, en dan reageer je zo? Ga je schamen, onbehouwen stuk vreten.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:35

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:29
AAAAAAAAAAAHHHHHHHHH.
Dit is nog erger dan rickrolled. Ik heb geklikt!

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:21
Laten we in de regio blijven
www.youtube.com/watch?v=zD_uwAfwjD4

miko | 04-03-14 | 02:35

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:24
Nee, juist de gedachte dat er waarschijnlijk meer is dan je kunt bevatten. althans, is mijn interpretatie.

INH.30CL | 04-03-14 | 02:34

salted wound | 04-03-14 | 02:29 |
Dat van die oude doos klopt, omdat gesteld werd dat mensen altijd bang zijn voor een oorlog. Verder zie ik graag jouw link naar het onderzoek dat jouw A,B,C en D argumenten ondersteunt. Want daar staat namelijk nog niet bij E) niet willen vechten maar het moeten doen vanwege de dienstplicht.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:34

Romanov | 04-03-14 | 02:15 | + -1 -
Hoef je niet te doen.
Als ik alleen maar op straat kijk of de krant lees wordt mijn wereldbeeld al bevestigd.

Moi2 | 04-03-14 | 02:33

@Moi2 | 04-03-14 | 02:28
Wil je nu een verhandeling over gastarbeiders en de generaties die daar uit voortgekomen zijn of wil je een constructieve discussie om vrijheid van meningsuiting te bewerkstelligen in landen waar dat niet zo is?

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:31

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:20
Vanuit een feodale maatschappij in twee generaties in de 20 eeuw

@salted wound | 04-03-14 | 02:16
Vele gelovige gaan graag de strijd in. Die staan werkelijk te trappelen.
Iemand die weet dat zijn tijd eindig is zal wel even wat beter nadenken.En wat te denken van "onze" jihadisten?? Die worden gedwongen?

miko | 04-03-14 | 02:30

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:23
En ik geloof dat jij je laat leiden door verhalen uit de oude doos (opa) die volledig voorbijgaan aan het menselijke aspect.
M.a.w. Er zijn mannen die>
A)willen vechten
B)willen vechten voor hun land
C)niet willen vechten maar het toch doen wegens idealen
D)niet vechten

A en C zijn sterk in de minderheid, beste. Basiskennis.

salted wound | 04-03-14 | 02:29

@Jan Dribbel | 04-03-14 | 02:25
Ik ben tegen de islam, tegen de EU en voor vrijheid van meningsuiting. Wat Poetin doet met de Krim interesseert mij geen reedt. NL uit de EU, de islam uit NL en de perverse elite van zichzelf verrijkende goedmensen aan de kant geschoven. Daar liggen mijn prioriteiten.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:29

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:09 | + -1 -
Die "gastarbeiders" hebben er niets mee te maken.
Dat waren maar een paar jaar eind 60'er tot begin 70'er jaren want toe begon het alweer slechter te gaan.
Om te beginnen waren het niet alleen moslims maar ook Italianen en Spanjaarden en ten tweede zijn verreweg de meeste gastarbeiders ook weer vertrokken.
-
Wat er nu zit zijn halverwege 80'er jaren gekomen.
Niet om te werken maar omdat ze hier vrijwel direct een uitkering kregen. Met name PvdA heeft zich toen ingezet om deze mensen duidelijk te maken als ze PvdA zouden stemmen ze hun hele leven lang een uitkering kregen,
Daarom ook niet raar dat er zo vreselijk veel allochtonen in die partij zitten.
En de PvdA gebruikt die truc nog steeds.
Kijk maar naar de laatste verkiezingen en hun belofte van "nivelleren".
Stemmen kopen met gemeenschapsgeld (want ja, de rekening leggen ze natuurlijk wel bij het Nederlandse volk) om van historistisch laag toch nog in het kabinet te komen.

Moi2 | 04-03-14 | 02:28

@miko | 04-03-14 | 02:23
Mag jij vinden, ga je ze nu allemaal wakker maken door ze te veroordelen? Vreemd...

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:28

Jan Dribbel | 04-03-14 | 02:25 |
Toch stond er een orthodoxe Oekrainse priester te voorkomen dat er een bloedbad zou plaatsvinden. Dat zie ik een imam in Syrie dan weer niet zo gauw doen.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:28

Stormageddon | 04-03-14 | 02:16 |
Je irriteert me voldoende om er nog even op in te gaan.

Wanneer wij met elkaar een overeenkomst sluiten mogen we daarin opnemen aan wie we een eventueel geschil voorleggen. We mogen erin ook opnemen hoe ontbinding afgewikkeld wordt; wie krijgt wat en hoeveel. In het geval van een huwelijk zijn dat de huwelijkse voorwaarden. Wanneer in de overeenkomst een bepaling is opgenomen die op welke wijze dan ook in strijd is met het BW kan er een aantal dingen gebeuren. De overeenkomst kan nietig worden verklaard - geacht nooit bestaan te hebben - of de bepaling kan nietig verklaard worden. Het BW is dus altijd leidend. (Ik meen me overigens nog wel een zaak te herinneren waarin vreemd recht is verkozen boven het BW, maar ik weet daar niet meer de ins en outs van. Het waren bijz. omstandigheden iig.)

Wanneer de partij die wij gekozen hebben een uitspraak doet over een eventueel geschil, staat mij alsnog de weg vrij om naar een Nederlandse rechter te gaan.

Als je even je rabiate PVV-bril afzet en goed probeert te begrijpen wat hier staat, dan zal je zien dat er niet zoiets als een parallel rechtssysteem. Het is simpelweg de vrijheid om een contract te sluiten en afspraken met elkaar te maken. De Nederlandse rechter heeft bij een geschil gewoon het laatste woord.

Romanov | 04-03-14 | 02:27

Ik begrijp de redenering niet van de meerderheid van de GS-reaguurders: wij zijn tegen de EU, dus steunen wij de Stalinist Putin, een machtswellusteling, die revanche wil nemen voor het uiteenvallen van de USSR.
De GS-reaguurders zijn tegen de invloed van fundamentalistische religies, ja, wel in NL, maar niet in Rusland. De orthodoxe kerk in Rusland is nog conservatiever dan de CU.
Conclusie: De GS-respondenten draaien nog meer dan de VVD en de PvdA.

Jan Dribbel | 04-03-14 | 02:25

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:22
Ach dat. Ja daar vat je de Islam kort en bondig samen. Maar niet alleen ik hoor.

miko | 04-03-14 | 02:25

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:21
Je gelooft het niet maar ik vind het wereldnummer hahaha :D Je moet je alleen afvragen "as far as my eyes can see"... betekent dat dat er niet meer is?

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:24

Pat altijd +1

blandurego | 04-03-14 | 02:24

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:18
Thx!

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:23

salted wound | 04-03-14 | 02:16
Ik geloof dat je je nu een beetje laat leiden door de hedendaagse perceptie van oorlogvoeren of de strijd in gaan. In veel culturen was dat een eer. Kunnen we ons nu niet meer voorstellen, omdat we de ellende hebben gezien die daar uit voortkomt. In 1914 dacht men ook weer vóór de Kerst thuis te zijn. Het liep een beetje anders.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:23

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:48
Geloven in een duidelijk opgemaakt onzichtbaar vrindje maakt je dus niet weldenkend.
Er zijn zoveel aanwijzingen dat de boeken geschreven zijn door,niet eens de slimste ,mensen uit die tijd. Niets duid er op dat ze hun tijd vooruit waren of dingen wisten die een normaal mens met enige educatie van die tijd niet wist. Dus die 1.4 miljard die daar in geloofd is inderdaad niet weldenkend.

miko | 04-03-14 | 02:23

@miko | 04-03-14 | 02:20
Dat jij moet wijken lijkt me....

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:22

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:14
youtu.be/NLtFsiOFn-4
Doe er mee wat je wilt!

INH.30CL | 04-03-14 | 02:21

@miko | 04-03-14 | 02:17
Duh? Als het over zuid-korea gaat kan ik alleen maar zeggen dat het grote fun was om daar te skiën, 24 uur per dag, ze zetten daar gewoon de hele berg in het licht.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:20

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:18
Wat vinden ze van mij?

miko | 04-03-14 | 02:20

@Romanov | 04-03-14 | 02:17
Een zoutpilaar worden, doe dat morgen maar.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:20

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:09
Uhum, de meeste gastarbeiders zijn gewoon terug gegaan.
De invoer in grote getale kwam na de actieve ronsel periodes.
En ze deden niet alleen het vuile werk wat Nederlanders niet wilde doen.
Bij mijn vader op zijn werk stonden de marokkanen hetzelfde werk te doen als Nederlanders. Het was niet dat we het niet wilde er was niet genoeg man.

miko | 04-03-14 | 02:19

INH.30CL | 04-03-14 | 02:08 |
Dat ging dan zonder muziek. Omdat de meesten niet meer konden marcheren.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:19

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:06
Wat denk je zelf? Zwak van karakter, kleine manipuleerbare hersentjes, angsthazen, precies dezelfde mentaliteit die nodig is religieusje te spelen.

tattooboer | 04-03-14 | 02:18

@miko | 04-03-14 | 02:17
Och, vinden ze van jou ook, en nu?

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:18

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:14
Hier, om je weer iets op te vrolijken!
youtu.be/8eI3S_UoCJE

INH.30CL | 04-03-14 | 02:18

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:55
Dan zal eerst de Islam moeten wijken.

miko | 04-03-14 | 02:17

ha. VerZuiling zeg je. :) Scuzi.. Nou, dan eh.. Ja, dan verzuil ik de straat morgen gewoon nog even, ofzo.

Romanov | 04-03-14 | 02:17

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:07 |
miko | 04-03-14 | 02:12
Die heeft mijn vader inderdaad nog meegemaakt. Hij is oud geworden ondanks dat hij WOII hd meegemaakt. Behalve treinen naar Westerbork rijden of van Westerbork naar Oldenburg heeft hij niet echt geleden. Dat werd hem later nog wel eens door het joodse journaille ingewreven.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:17

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:50
Korea,

miko | 04-03-14 | 02:17

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:02 |
Net zomin als dat de mijnwerkers stonden te *trappelen* om de mijn in te duiken, en het weliswaar wel deden wegens anders geen loon of andere inkomsten, zo staan, de meeste krijgers, van vroegere Sioux tot Masai, niet te *trappelen* om hun bloed mogelijkerwijs te vergieten. In sommige context zullen factoren ertoe leiden dat hun vergeldingsdrang naar boven komt, zeker, maar ook de dapperste krijgers zullen juist wel 2x nadenken voordat ze het strijdplatform betreden.
Als je dat niet snapt, dan ben je een toetsenbordridder pur sang.
En is je nick *Graaf* welverdiend.

salted wound | 04-03-14 | 02:16

@Romanov | 04-03-14 | 02:04
Ja natuurlijk. Het "recht" dat volgens jou regelt dat er best twee of meer rechtssystemen naast elkaar kunnen bestaan. Nederlands recht, Sharia, Maffia-recht. Allemaal prima. En ach, dat sharia-contract kan nietig worden verklaard. (Niet dat de besneden meid daar een clitoris mee terug kan krijgen, maar goed... het recht heeft gezegevierd. Hoera.)

Inderdaad: zinloos. Het lijkt me zinvoller als jij je eigen advies ter harte neemt.

Stormageddon | 04-03-14 | 02:16

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:14
Je emotie doet anders voorkomen dan bedaard zijn....

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:16

Moi2 | 04-03-14 | 02:10 |
Ok, duidelijk. Ik zal morgen nog even wat afval op straat smijten om je wereldbeeld te bevestigen.

Romanov | 04-03-14 | 02:15

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:10

Als het maar geen ramstein is, want daar ben ik in oostenrijk vorige week geheel mee dood gegooid....

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:14

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:10
Man. Ik ben goeddoemme totaal bedaard! Donder liever de islam het land uit, sluit de moskeeën, hef de islamitische scholen op. Alvast dank.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:14

@Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:07
Die heeft zijn vader waarschijnlijk ook meegemaakt.

miko | 04-03-14 | 02:12

Iemand zin in een muzakje dat de gemoederen bedaren kan in der panelen?

INH.30CL | 04-03-14 | 02:10

Romanov | 04-03-14 | 01:54 | + -2 -
Als we geen moslims hadden geïmporteerd hadden geïmporteerd hadden we zeker 50% minder criminaliteit gehad.
Hadden we bij benadering niet zoveel belastingen hoeven te betalen om de schade te herstellen die deze parasitaire minderheidsgroepering hier jaarlijks aanricht.
Bovendien zouden we geen verzuiling hebben gehad en zou de veiligheid op straat beduidend beter zijn geweest.
We zouden net als voor deze rampzalige multiculti een heel leefbaar en fijn land hebben gehad, compleet met onderklasse. Maar dan wel een onderklasse van Nederlanders.

Moi2 | 04-03-14 | 02:10

@salted wound | 04-03-14 | 02:01
Van welke planeet kom jij dan? Heeft niet iedereen recht op zijn eigen ontwikkelpad? Oh, sorry, jij bent ook nog maar aan het begin...

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:10

@Welles! Nietes! | 04-03-14 | 00:43
Willie is,aangezien hij denkt russisch bloed te hebben, de aangewezen man om in Poetin zijn nieuwe Rusland marionetten koning te worden.
Tsaar willie wodka de eerste

miko | 04-03-14 | 02:09

@Moi2 | 04-03-14 | 02:00
Ik denk zelfs dat veel fundamentalisten niet zitten in het land van herkomst maar in het land waar naar ze naar toe verhuisd zijn. Zijn het niet vooral de gelukzoekers die hier heen kwamen, de rijken in hun eigen land hadden geen enkele reden. Wat Nederland wel nodig had was 'gastarbeiders' die de klote klussen wilden doen waar we zelf te beroerd voor waren.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:09

@Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:02
Heb je de deuntjes bij terugkomst ook gehoord? Die waren minder vrolijk namelijk.

INH.30CL | 04-03-14 | 02:08

@Graaf van Egmont | 04-03-14 | 01:52
Zeg maar tegen je vader dat jij de grote volksverhuizing hebt meegemaakt. Veel erger, die intocht van barbaren met een ingeteelde kudtgodtsdienst waar de honden, herstel ethici, geen brood van lusten. Daar heeft hij niet van terug. Jij wint!

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 02:07

@Moi2 | 04-03-14 | 02:00
Islam en ontwikkelen? Dat is als vuur en water, varken en schaap, meisje en jongen, haar en hoofddoek. Islam moet lamgeslagen worden, althans in het vrij denkende westen. PUNT

INH.30CL | 04-03-14 | 02:06

@tattooboer | 04-03-14 | 01:57
Wat heeft dat in hemelsnaam te maken met religie? Slaat echt werkelijk nergens op. Hou het even bij de context. Roken is ongezond, net zoals rond laten lopen van elke extremist met een kalashnikov, maar het lijkt me dat de achtergrond wel iets anders is!

gedachtespinsel | 04-03-14 | 02:06

Stormageddon | 04-03-14 | 02:00 |
Zoals ik al zei, dit is zinloos. Ga je eerst maar wat verdiepen in het recht.

Romanov | 04-03-14 | 02:04

Stormageddon | 04-03-14 | 01:57
Dat contract kan nietig worden verklaard, inderdaad. Verder geef je er duidelijk blijk van dat je geen flauw benul hebt van het privaatrecht. Het is dan ook zinloos deze discussie voort te zetten.

Romanov | 04-03-14 | 02:03

INH.30CL | 04-03-14 | 01:56
Vroeger waren mensen helemaal niet bang dat er een oorlog zou beginnen. De vrijwilligers tuimelden over elkaar heen in 1914 en 1939. De recruten werden uitgezwaaid door de mooiste meisjes van de stad en de militaire kapellen speelden vrolijke deuntjes.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 02:02

gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:50 |
Wat grappig - wij *mochten* de tijd nemen? Van wie? Toch niet van Dog, toch.

salted wound | 04-03-14 | 02:01

@INH.30CL | 04-03-14 | 02:00
Nee!

tattooboer | 04-03-14 | 02:01

Renkum0317 | 04-03-14 | 01:30 |

Je kreeg een brief toen je 17 was? Heheh. Sergeant SDI heeft 20 jaar geleden nog daadwerkelijke dienst gedaan maar mijn mobilisabele eenheid is al een tijd opgedoekt. We hebben vrijwel niets meer om mee te verdedigen, laat staan aanvallen. Ik steek dus ook geen poot meer uit om effe snel wat twintigers op te leiden als het zover komt.

Maak je geen zorgen. Blijf je kernafvalbier drinken, we hebben de Amerikanen nog om ons uit de shit te halen. Oh wacht. /sarcasm.

SDI | 04-03-14 | 02:01

gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:50 | + 0 -
Ik vind het prima dat de islam tijd nodig heeft om zich te ontwikkelen.
Neem gerust alle tijd die je nodig hebt maar doe dat niet in mijn land.
Doe dat in je eigen land.
-
Ik heb geen enkele behoefte om toe te staan dat ze hierheen komen en meeliften op onze welvaart en waar ik als dank absurde hoeveelheid criminaliteit, onbeschoftheid en andere ellende voor terug krijg.
Zijn ze helemaal van de pot gerukt?

Moi2 | 04-03-14 | 02:00

@Romanov | 04-03-14 | 01:35
Om het anders te zeggen: Volgens jouw redenering is elke overeenkomst tussen maffia-leden onderling een legale overeenkomst; en als daarin volgens hun eigen regels de straf is dat de ander mag worden doodgeschoten indien hij in gebreke blijft, dan is dat volkomen legitiem, en deel van de "vrijheid".
Juist.

Stormageddon | 04-03-14 | 02:00

@tattooboer | 04-03-14 | 01:57
En 2 miljard van de mensen ademt fijnstof in, zijn die weldenkend?

INH.30CL | 04-03-14 | 02:00

Renkum0317 | 04-03-14 | 01:30 |
Een goed en principieel standpunt. Maar ook voor je eigen land een laars verzetten zou je moetern weigeren. Je doet het uiteindelijk niet voor je land of bevolking, maar omdat de politiek het opportuun vindt. En de politiek heeft nog nooit om land of bevolking gegeven.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 01:58

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:48
Er roken 3 miljard mensen op aarde, zijn die weldenkend?

tattooboer | 04-03-14 | 01:57

@Romanov | 04-03-14 | 01:35
Nee, dat hebben we niet. Voor de wet geldt het burgerlijk huwelijk en niets dan dat. Elke andere overeenkomst die de naam "huwelijk" draagt is dat niet voor de Nederlandse wet. De beëindiging daarvan is geen issue voor een Nederlandse rechter omdat de verbintenis niet bestaat voor de Nederlandse wet.

En nee, als hun afspraken niet in overeenstemming zijn met het burgerlijk wetboek dan is dat niet zomaar hun vrijheid. Net zo min als het niet mijn vrijheid is om een wurgcontract met jou af te sluiten, en ik recht heb op een pond van jouw eigen vlees als je me niet betaalt. Dat kan ik wel met jou afspreken, en zelfs contractueel vastleggen, er is geen rechter die dat contract rechtsgeldig zal verklaren.

Stormageddon | 04-03-14 | 01:57

Vroeger waren mensen bang dat een oorlog zou kunnen beginnen. Tegenwoordig lijkt men er in het westen steeds meer op te hopen *dat *het* begint. Mensen...,blijft raar volk.

INH.30CL | 04-03-14 | 01:56

@Romanov | 04-03-14 | 01:17
Zoals gemeld, staatsscholen voor alle kinderen! tot de leeftijd van 12. Erna mogen ze één dag in de week een speciale school bezoeken. Punt. klaar, PVV.

tattooboer | 04-03-14 | 01:56

@Anijsblokje | 04-03-14 | 01:53
Reden temeer dat ze misschien sneller tot algemene vrijheid van meningsuiting komen dan wij.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:55

@Stormageddon | 04-03-14 | 01:49 |
Okiedokielokie. Ted Haggard is wel een grappig figuur. Predikte poelen van zwavel en vuur voor homoseksuelen en had in het geniep seks met een mannelijke escort terwijl hij crystal meth gebruikte. :')

SamKoeman | 04-03-14 | 01:54

Moi2 | 04-03-14 | 01:50 |
Jaja, dus als we geen moslims hadden geïmporteerd was er geen onderklasse meer geweest. Geloof je het zelf?

Romanov | 04-03-14 | 01:54

gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:50 | + 0 -

De generaties volgen elkaar wel in een wat hoger tempo op in landen waar de Islam dominant is.

Anijsblokje | 04-03-14 | 01:53

Mijn vader zaliger wierp mij altijd voor de voeten dat ik WOII niet meegemaakt had. Dan zou ik wel anders piepen. Nou ben ik zelf 65 en wat mij betreft zijn we toe aan WOIII. Laat maar beginnen dan zou ik zeggen. Alleen om mijn vader later te kunnen jennen.

Graaf van Egmont | 04-03-14 | 01:52

Romanov | 04-03-14 | 00:40 | + -4 -
Ja, en ze doen het zelfs nog steeds!
Het interesseert ze geen donder wat er met NL gebeurd, als zij maar aan de macht kunnen komen.
Vreemd genoeg heeft "Socialist zijn" werkelijk niets met "sociaal zijn" te maken.
-
Partijen zoals de PvdA kunnen alleen maar leven van mensen die afhankelijk van ze zijn.
Mensen die wel wat kunnen hebben namelijk geen zin om hun zuur verdiende centen met luie import te delen en zijn veel moeilijker aan je te binden.
Vandaar dat PvdA al decennia laag opgeleide moslims hebben geïmporteerd waarvan ze zeker wisten dat die in de uitkeringsindustrie terecht zouden komen.
Want dan zijn ze met beloftes van "nivelleren" (komt dit je nu bekend voor?) heel makkelijk aan je te binden.
Dè reden waarom de PvdA van historisch laag toch ineens in het kabinet wist te komen.
-
Overigens heeft de PvdA dit niet zelf bedacht maar het kunstje van Labor in Engeland afgekeken.

Moi2 | 04-03-14 | 01:50

@Moi2 | 04-03-14 | 01:29
Oh, dus wij mochten wel de tijd nemen om te komen tot waar we nu zijn over enkele honderden jaren, en omdat wij denken dat het de verlichting is moet iedereen dan maar even in 1 generatie dat ook maar snappen?

gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:50

@SamKoeman | 04-03-14 | 01:31
Nee, die bedoel ik niet. Ik bedoelde Ted Haggard.

Stormageddon | 04-03-14 | 01:49

@miko | 04-03-14 | 01:46
Zijn 1,4 miljard mensen het niet met je eens... en daarvan zijn er echt een heleboel weldenkend!

gedachtespinsel | 04-03-14 | 01:48

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:08
Elk weldenkend mens zou moeten zeggen Islam moet weg.

miko | 04-03-14 | 01:46

Dit is toch het toppunt van kapitalisme.
De consument kan kiezen tussen de USSR en de EUSSR.

Anijsblokje | 04-03-14 | 01:46

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:02
Ik vind de bijbel en de thora ook verwerpelijke boeken maar die hebben voor de gelovige nog een beetje ruimte.
Dat doet de koran niet.
Ik geloof dat we het ook niet over de gristengekkies hadden?
Daar komt squid een dezer dagen wel weer mee.

miko | 04-03-14 | 01:44

Stormageddon | 04-03-14 | 01:37 |
Oh.. Ja, het zijn debatten met religieuzen over wetenschap, biologie en evolutie. Gaat dus helemaal niet over religie. Sorry man. I stand corrected.

Romanov | 04-03-14 | 01:40

@Renkum0317 | 04-03-14 | 01:30 |
Ik dacht er vandaag ook nog aan, maar ik verwacht niet dat het nodig is.

SamKoeman | 04-03-14 | 01:37

@Romanov | 04-03-14 | 01:18
De meeste van die filmpjes zijn geen debatten met religieuzen over religie. De debatten zijn debatten over wetenschap, biologie en evolutie (zelfs die met Lennox en Pell), de rest zijn vooral interviews en commentaren.
Als je nou even naar pagina 2 van je eigen zoekresultaten gaat...
www.youtube.com/watch?v=BhmsDGanyes
voila.

Het enige debat van Dawkins dat eigenlijk werkelijk over religie gaat is het debat met Alistair McGrath, maar ja... McGrath is niet werkelijk een religieuze malloot, maar meer een moderne sofist. Wonderlijk man.

Stormageddon | 04-03-14 | 01:37

SamKoeman | 04-03-14 | 01:31 |
Eens.

Romanov | 04-03-14 | 01:36

Stormageddon | 04-03-14 | 01:28 |
God, wat ben je ook een bezem af en toe señor Storm.

We hebben in het huwelijksrecht afgesproken dat partijen onderling mogen bepalen welk recht toepasbaar is op de overeenkomst. En het gaat dan met name over de beëindiging ervan. Dat is ooit gedaan - correct me if I'm wrong - omdat stellen die in het buitenland met elkaar een huwelijksovereenkomst zijn aangegaan dus ook onder buitenlands recht met elkaar die privaatrechtelijke overeenkomst hebben gesloten. Daarnaast bestaat er zoiets als contractvrijheid.

Je kan wel janken over de sharia, maar het feit dat zij met elkaar afspraken mogen maken over hoe ze hun eigen goederen verdelen valt simpelweg onder de vrijheid waar jij ook elke dag van mag genieten. Je weet gewoon echt niet waar je het over hebt.

Romanov | 04-03-14 | 01:35

@Romanov | 04-03-14 | 01:17 |
Een nieuwe schoolstrijd om mee te beginnen. De Pacificatie van 1917 was een grote fout. Het bijzonder onderwijs moet weg. Een grondwettelijke scheiding van kerk en staat + de rechter de bevoegdheid geven om wetten aan de grondwet te toetsen zou een mooi begin zijn.

@Stormageddon | 04-03-14 | 00:46 |
Dat christentiepje was Wendy Wright. Hier het hele interview: www.youtube.com/watch?v=AekFGksvuDU

SamKoeman | 04-03-14 | 01:31

Ja nou leuk allemaal, maar ik zit hier wel met carnavalsbier in de mik af te wachten of die brief die ik kreeg toen ik 17 was binnenkort bekrachtigd wordt. En ik weiger een legerlaars te verzetten voor de EU. Dat wordt dus nog spannend.

Renkum0317 | 04-03-14 | 01:30

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:28 | + -2 -
De tijd van de inquisitie ligt honderden jaren achter ons.
Dat station zijn we al heel lang geleden gepasseerd en het onzinnig om daar nu wéér langs te gaan omdat een of andere middeleeuwse import daar zo nodig weer langs moet.

Moi2 | 04-03-14 | 01:29

@Romanov | 04-03-14 | 01:17
Je schrijft het dus zelf op dat je dat wel ok vindt. Moet ik je citeren?
" (...) is omdat mensen in het huwelijksrecht de vrijheid hebben om te bepalen welk recht ze toepasbaar achten op de privaatrechtelijke overeenkomst die ze samen met elkaar gesloten hebben."
Nog even afgezien dat de huwelijksovereenkomst in de sharia niet is overeengekomen met de bruid maar de vader van de bruid, gaat het bij sharia nog wel verder dan alleen een huwelijksovereenkomst. Alle overeenkomsten vallen eronder. Enfin, daar ga ik niet verder op in, wat jij schrijft is letterlijk dat jij het prima vindt dat zij hun recht toepasbaar achten en ons burgerlijk wetboek niet. En zo werkt recht dus niet. Een wet geldt voor iedereen. Als dat niet zo is, dan is het namelijk geen wet.

Vandaar ook dat moslims zich beijveren dat de sharia voor iedereen moet gelden. Met als extra ironische consequentie dat in de sharia niet iedereen gelijk is. Vrouwen niet, maar ongelovigen ook niet. Joden en christenen al iets minder dan moslims, maar atheïsten en polytheïsten zijn nog minder dan vee.

Stormageddon | 04-03-14 | 01:28

Waar houdt Tsaar-Putin, overtuigd Stalinist op?
Wil deze psychopaat ook Polen en Oost-Duitsland terug in het Sovjet imperium?

Jan Dribbel | 04-03-14 | 01:23

Stormageddon | 04-03-14 | 01:04 |
Laten we allereerst even vooropstellen dat ik nooit iemand zal steunen in alle vreselijke dingen die jij daar noemt. Het zal wel in je zwart-wit wereldbeeld passen dat iedereen die het niet met je eens is gelijk staat aan iedereen die tegen je is, maar de realiteit is weerbarstiger.

Op de een of andere manier denk je ook dat ik het normaal vind dat 'ze' er een ander rechtssysteem op nahouden. Onzin, natuurlijk. Weet jij ook wel. Aan die uitspraak ga ik verder geen energie besteden.

De rest van je tegel gaat voorts over de manier waarop ons rechtssysteem voldoende bescherming biedt voor mensen die in een gesloten ongecontroleerde gemeenschap wonen. En dat is wel degelijk een interessant vraagstuk. Hoe beschermen we kinderen tegen de religieuze idiotie van ouders? Dat is een heel praktische aangelegenheid die al snel leidt tot de vraag hoe ver een overheid mag monitoren en ingrijpen in het leven van vrije burgers. Daar kan je heel ideologisch over doen, maar hoe regel je dat in de praktijk?

Romanov | 04-03-14 | 01:17

@Romanov | 04-03-14 | 00:58
Geen debatten. Lezingen: meer dan genoeg. Debatten, zelden. Gesprekken met andere atheïsten: vaak. De bekendste is wel de Four Horsemen, met Hitch, Dennett en Sam Harris waarin hij ook uitlegt waarom het een "waste of time" is; en ik kan me eentje herinneren met Ricky Gervais.
www.youtube.com/watch?v=n7IHU28aR2E

www.youtube.com/watch?v=Nd92qy2ZmV0

Debatteren met religieuzen: Hij doet het niet. Maar enfin. Je weet niet waar je het over hebt. Je kent de man niet en zijn werk niet, anders zou je dat wel weten.

Stormageddon | 04-03-14 | 01:14

@Giskard Reventlov | 04-03-14 | 01:05
Een hele gisse tactiek als je het mij vraagt.
Zo raken soldaten aan beide kanten verward over wie nu wie is,en aan welke kant ze tegen wie moeten schieten.
Het zijn tenslotte beide Russische broeders daar in de Krim,en welke buitenlandse soldaat ziet dan uberhaubt nog het verschil tussen een Rus en een Oekraïner.

Welles! Nietes! | 04-03-14 | 01:14

@Giskard Reventlov | 04-03-14 | 01:02
Voor die snerpende keelgeluiden van Verhofstad ben ik al selectief doof vanaf ik die kop erbij zag.

Welles! Nietes! | 04-03-14 | 01:07

@Lewis | 04-03-14 | 01:00
Ik ben geen leraar, anders had ik dikke rode strepen door zijn plemps gehaald.
Ondertussen ga ik mijn tenen even spalken......

necrosis | 04-03-14 | 01:06

@Welles! Nietes! | 04-03-14 | 01:03 |

Dat er Russische soldaten op de Krim actief zijn is ook slechts een gerucht, de terroristen dragen geen identificatie streepjescodes en weigeren zich ook mondeling te identificeren.

Giskard Reventlov | 04-03-14 | 01:05

@Romanov | 04-03-14 | 00:29
Wij, atheïstische mensen wel. Wij worden beschermd door de grondwet. Dat Somalische meisje van het vluchtelinggezin, dat na een vakantie in Somalië (ja, dat kan blijkbaar) opeens zonder klit en een dichtgenaaide kut (ja sorry, ik schrijf maar gewoon hoe het is) terug op school komt, of de Marokkaanse dochter die tijdens een vakantie opeens wordt uitgehuwelijkt aan haar volle neef in de rif, die worden NIET bescherm door onze grondwet. In theorie wel, maar daar trekken de ouders zich geen ene reet van aan. Voor hen geldt 1 wet, de sharia, neergelegd door godt zelf in koran.

Die werkelijkheid bestaat dus ook in Nederland. Gezinnen en hele gemeenschappen waarvoor die hele mooie grondwet van ons geen flikker voorstelt, behalve als hun recht om achterlijk te blijven en hun achterlijkheid op scholen te mogen doorgeven in het geding komt. Dan opeens wordt het belangrijk. Maar eerder niet. Die gemeenschappen wanen zich onschendbaar. Onze wet is de hunne niet. Wat er dus aan de hand is: er zijn twee parallelle rechtssystemen aan het ontstaan. De officiële (onze) en de hunne. En die gaan zelden samen. Wij, blanke autochtonen hebben daar niet zoveel last van, behalve als je vrouw bent en onbedekt door "hun" wijk loopt. Dat is de oprukkende sharia, dat is de islamisering.

En die wordt ook nog eens geholpen door onze overheid en goedmensen als jij. Van de overheid mogen ze eisen stellen als gescheiden zwemmen, gescheiden loketten (en krijgen dat ook vaak voor elkaar), er moeten per definitie vrouwelijke artsen voor hun zieke vrouwen in de nachtdienst op de eerste hulp. Zijn die er niet dan moet dat maar komen, want zij hebben recht op religie. En ze moeten die religie ook maar overal kunnen uitdragen. De religie van intolerantie en onderdrukking, de cultus van bloed en dood. Dat moet iedereen maar normaal vinden. Sterker, wij moeten het dus van jou ook normaal vinden dat ze er een apart rechtssysteem op na houden. Jij bent dus een voorstander van apartheid. (Zij ook overigens.) Daar mag je even over nadenken.

Stormageddon | 04-03-14 | 01:04

@Santtulainen | 04-03-14 | 00:57
Geen idee hoe het precies werkt,ik ben geen Rus,en zeg niet dat dit waar is natuurlijk.Het zou slecht een gerucht zijn.

Welles! Nietes! | 04-03-14 | 01:03

@Welles! Nietes! | 04-03-14 | 00:53 |

Die toon is de stem van Guy Verhofstadt, ben je daar nog niet immuun voor?

Giskard Reventlov | 04-03-14 | 01:02

necrosis | 04-03-14 | 00:53 |
En hoe had je verwacht dat ik uit dat stukje van je kon opmaken dat het een moslim betrof? Had ik moeten denken dat alle Turken moslim zijn?

Los daarvan, denk jij dat je werkgever denkt: 'Ah, het is een moslim. Die ga even meer rechten geven dan mijn atheïstische of christelijke werknemers.'

Romanov | 04-03-14 | 01:01

@necrosis
Van zijn standpunten krijg ik de kriebels, maar spellen kan Romanov prima.

Lewis | 04-03-14 | 01:00

Stormageddon | 04-03-14 | 00:46
Ik meen me toch wel degelijk een aantal discussies te herinneren waarin Dawkins het opnam tegen religieuzen, waaronder ook moslims. Daarnaast heeft Dawkins het zeker over ethiek - het is dam ook moeilijk om daaraan te ontsnappen wanneer je religie aan de kaak wil stellen. Misschien wordt het niet expliciet als zodanig benoemd, maar je hebt ethiek als referentiekader nodig om het effect van religie in een discussie te bestrijden.

Romanov | 04-03-14 | 00:58

Welles! Nietes! | 04-03-14 | 00:53
en al die ontploffende wapendepots in Rusland? Of de schietoefeningen gisteren tussen Vyborg en Sint Petersburg?
Die beïnvloeden die "toon" niet?

Santtulainen | 04-03-14 | 00:57

@Giskard Reventlov | 04-03-14 | 00:40
" Misschien is het tijd voor wat target practice daar."
Dat zou ik maar uit m'n hooft laten,als je de geruchten mag geloven dat de Russen een systeem in werking hebben gezet dat op bepaalde frequentie's een toon laaat uitzenden die de laatste 20 jaar niet veranderd is tot nu toe.Die toon schijnt te maken te hebben met de magische rode knop om het eindfeest in te luiden wanneer er binnen Rusland een explosie plaats vind. Het is te hopen dus dat dit gerucht niet waar is,of dat er niet een gek een vuurwerkje afsteekt.

Welles! Nietes! | 04-03-14 | 00:53

@Romanov | 04-03-14 | 00:43
Zal ik het even voor je spellen?
Er wordt met meerdere maten gemeten en ik (als niet-moslim) trek steevast aan het kortste eind.

necrosis | 04-03-14 | 00:53

Peace

wolffman | 04-03-14 | 00:49

@necrosis | 04-03-14 | 00:30 |
Dat doet Poetin helemaal niet, het is slechts onderdeel van de Russische propaganda. Hij wil de Krim gewoon hebben, en de rest van Oekraïne ook maar daar durft hij voorlopig nog niks uit te spoken, behalve een paar "spontane" opstootjes in verschillende Oostelijke steden van Poetin-gezinde mensen.

Giskard Reventlov | 04-03-14 | 00:46

@Romanov | 04-03-14 | 00:24
Je lult uit je nek. Dawkins gaat zelden tot nooit in discussie met moslims (of andere gelovigen). Daar heeft hij niets bij te winnen en het is ook niet de beste debater. Bovendien heeft hij het zelden tot nooit over ethiek. Hij heeft 1 keer een documentaire serie gemaakt over religies waarbij hij wel interviews deed met gelovigen maar (op een enkele uitzondering na) niet in debat met ze ging. (En die ene uitzondering was ook alleen maar verlies van zelfbeheersing na ontzettende nonsens van een christentiepje wiens naam ik even ben vergeten)
www.youtube.com/watch?v=pMigkP5BELc

Dawkins is geen debater. Het is een verdienstelijk bioloog en schrijver en een meer dan verdienstelijke onderwijzer, maar debatteren is niet zijn ding en nooit geweest. Misschien ben je in de war met Christopher Hitchens, die lulde de meest geharnaste relioot (van welke sekte dan ook) onder de tafel, zelfs na een nacht doorhalen in de kroeg en een half uurtje slaap of een halve fles whisky in z'n mik. Hitch won altijd. Elk debat, hands down.

Stormageddon | 04-03-14 | 00:46

necrosis | 04-03-14 | 00:42 |
Je hebt gelijk. :)

Wat denk je ervan dat Russische bronnen nu claimen dat het hele ultimatum onzin is? Ik weet niet of ik het tot 4u ga uitzingen. Relevante livestream zou wel chill zijn.. Heb jij een interessante tot je beschikking?

Romanov | 04-03-14 | 00:46

@Romanov | 04-03-14 | 00:40
Ik heb geen ene ruk te maken met allah en zijn volgelingen.
En doe eens wat aan je belabberde spelling!

necrosis | 04-03-14 | 00:45

@Giskard Reventlov | 04-03-14 | 00:40
Hou toch op. Uit de EU stappen, dat zou goed zijn.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 00:44

@Tukker69 | 04-03-14 | 00:35
Zou het biertje met Willie en Max nog het enigszins kunnen vergoeden denk je?... ik bedoel, worden wij dan misschien als laatste van het gas afgesneden?

Welles! Nietes! | 04-03-14 | 00:43

necrosis | 04-03-14 | 00:40 |
Krijgt iemand anders meer vakantie dan jij? Ai, ja.. Jeetje zeg. Welk een onrecht. Dit is inderdaad wel heel erg confronterend. Ik weet even niet wat ik moet zeggen.

Romanov | 04-03-14 | 00:43

@necrosis | 04-03-14 | 00:40
Wat een politiek corrupte werkgever heb jij dan.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 00:42

@Romanov | 04-03-14 | 00:31
Lees het topic nog eens.....

necrosis | 04-03-14 | 00:42

Moi2 | 04-03-14 | 00:36

Hm-hm, want die linkse mutliculturisten hebben dit allemaal zien aankomen en zijn willens en wetens doorgegaan met het importeren van stemvee. Ze zagen dat de maatschappij te welvarend werd en vonden dat er een nieuwe onderklasse geïmporteerd moest worden. Tuurlijk. Het is een complot! Jeezus man.. Los van dat het economisch gezien boelkrep is - je hebt altijd een onderlaag - maak je van links ook nog eens een dark overlord met een evil sceme gelijk Allah dat is voor moslims. In wat voor droomwereld leef je?

Romanov | 04-03-14 | 00:40

Rusland heeft nog een paar ongewenste militaire bases in Moldavië. Misschien is het tijd voor wat target practice daar.

Giskard Reventlov | 04-03-14 | 00:40

@Romanov | 04-03-14 | 00:29
Even ter verheldering: een collega van mij die afkomstig is uit Turkije (waarschijnlijk het Koerdische gedeelte) wil dit jaar 4 weken vakantie om in zijn geboorteland een vrouw te gaan zoeken.
Nog even los van het feit dat IK maximaal 3 weken aaneengesloten vakantie kan krijgen, terwijl een andere collega (Turk) 5 weken kreeg omdat hij zijn dienstplicht af ging kopen en naast een flink geldbedrag ook nog een aantal weken diende in een vreemde krijgsmacht.
Maar daar mag ik natuurlijk niets over zeggen......

necrosis | 04-03-14 | 00:40

Zomaar een ideetje hoor,maar misschien is het nu toch zo langzaamaan tijd om onze luchtafweer uit Turkije terug te halen om onze eigen Noord-Oostgrens af te schermen.

Welles! Nietes! | 04-03-14 | 00:37

@Romanov. Dat heb ik al zo vaak aangekaart dat ik geen zin meer heb om het weer uit te leggen. Maar geloof mij maar en tot nu toe is er weinig respons op gekomen. Waarom denk je dat ik bang ben voor islamisering? Omdat het niet ondenkbaar is!

Maria.1 | 04-03-14 | 00:36

Romanov | 04-03-14 | 00:24 | + 0 -
Pat Condell moet net als Wilders opboxen tegen decennia lange multiculti indoctrinatie door multiculturalisten.
Jarenlang zijn zowel het Nederlandse als het Engelse volk belazerd, bedrogen en geïntimideerd door Linkse multiculturalisten die hen deze multiculti (niets anders dan links stemvee import) door de strot hebben gewrongen.
-
Het zal deze twee echt volkomen worst zijn wat moslims wel of niet vinden. Het gaat ze erom dat hun volk dat walgelijke opgedrongen multiculti juk afwerpt.
En gelukkig begint daar nu eindelijk schot in te komen.

Moi2 | 04-03-14 | 00:36

Probleem is voor een deel natuurlijk dat een aantal regeringsleiders het nodig vonden Poetin te schofferen door niet op zijn olympische feestje te verschijnen. Alles bij elkaar zal hij nu wel zo'n beetje klaar zijn met het belerende vingertje van "het westen".

Tukker69 | 04-03-14 | 00:35

Maria.1 | 04-03-14 | 00:31 |
Oja? Hoe dan?

Romanov | 04-03-14 | 00:34

@Romanov. We worden nòg beschermd door de grondwet. Daar wordt reeds aan geknabbeld! Dat heb ik ook doorgegeven aan de Tweede Kamer. Want wat is de volgende stap?

Maria.1 | 04-03-14 | 00:31

necrosis | 04-03-14 | 00:30
Wrong topic?

Romanov | 04-03-14 | 00:31

Overigens zie ik nog steeds het probleem niet dat Poetin opkomt voor de (voornamelijk) Russische bewoners van de Krim.
Ik zou willen dat wij een MinPres hadden die opkomt voor de Nederlanders in de grote steden.

necrosis | 04-03-14 | 00:30

@Romanov | 04-03-14 | 00:24
Spreek voor jezelf, linkse trol. Met je *wat we allemaal willen*. Eikol.

Lewis Lewinsky | 04-03-14 | 00:29

@necrosis | 04-03-14 | 00:23
Bij de V&D draaideur? Zit haar aan en doet nog woesj woesj ook.... zucht

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:29

Maria.1 | 04-03-14 | 00:14 |
Flikker op met je oprukkende sharia / islam. We worden nog steeds beschermd door de grondwet. De enige reden waarom mensen denken dat er zoiets is als de sharia in NL, is omdat mensen in het huwelijksrecht de vrijheid hebben om te bepalen welk recht ze toepasbaar achten op de privaatrechtelijke overeenkomst die ze samen met elkaar gesloten hebben. Verder is het allemaal opgeblazen propaganda boelsjiet van de PVV.

Romanov | 04-03-14 | 00:29

@Moi2 | 04-03-14 | 00:20
Och, hadden wij ook ten tijde van inquisitie, en nee ik zie geen enkele religie als een probleem alleen de gevolgen die mogelijk daaruit voortkomen. Wat dat betreft vind ik orthodoxe joden net zo 'eng' als moslim extremisten.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:28

necrosis | 04-03-14 | 00:22 |
Regelmatig. Ik kots op het volk wat daar rondhangt. Denk je dat ik vandaag voor het eerst in mijn leven een brauwser open?

Romanov | 04-03-14 | 00:25

necrosis | 04-03-14 | 00:01 |
Pat Condell moet van mij helemaal niets. Ik denk alleen maar dat hij door middel van dit soort clipjes exact het tegenovergestelde bereikt van wat we allemaal willen - en dan neem ik voor gemak aan dat we allemaal een samenleving willen zonder relgie-idioten.

Wat denk je nu? Dat een moslim na het zien van Condell denkt: 'Noms de dieu (vzmh nsfw aow ftw), zo heb ik er nog nooit tegenaan gekeken! Eigenlijk ben ik een totaalidioot en is de Islam echt superstom.' Denk je dat nou echt?

Dus wat is dan zijn doel? Mensen aanspreken die twijfelen over de Islam? Denk je dat die zich aangesproken voelen door deze rant? Welnee. Mensen die nu nog twijfelen die baseren hun mening op andere dingen dan een youtube clipje. Dus wat blijft er over? Precies: Aandachtshoerrrrrrrrr. Kijk mij! Ik zeg het. Ik ben de absolute bomb diggety. Do you like the way I work it? Uh ha..

Een en ander in tegenstelling tot R. Dawkings, waar ik zeer veel bewondering voor heb. Die gaat in discussie met moslims en geeft en heldere uiteenzetting waarom een en ander niet klopt of strookt met basale ethiek.

Wanneer is de laatste keer dat ik een clipje over Dawkins heb op GS? Schreeuwt niet hard genoeg. Levert geen pageviews op. Jammer.

Romanov | 04-03-14 | 00:24

@La Bailaora | 04-03-14 | 00:19
Ik stop mijn klabanus nog liever tussen een draaideur;-)

necrosis | 04-03-14 | 00:23

@Romanov | 04-03-14 | 00:10
Zeker nooit een kijkje genomen op mocro.nl, een gesubsidieerde website die zonder gratis geld de eigen broek niet kan ophouden.....

necrosis | 04-03-14 | 00:22

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:12 | + -2 -
Wij zijn officieel (nog) een christelijk land.
Zie jij hier dit soort problemen?
-
Dit fanatisme zie je in deze mate uitsluitend bij islamitische landen.

Moi2 | 04-03-14 | 00:20

@necrosis | 04-03-14 | 00:16
jij liever dan ik, tenminste wat Patula Brard betreft.

La Bailaora | 04-03-14 | 00:19

@La Bailaora | 04-03-14 | 00:08
Zolang ik niet openlijk kenbaar maak dat ik Patula Brard wil doen, is er toch niets aan de hand?

necrosis | 04-03-14 | 00:16

@Romanov. Condell en Wilders doen dit op mensen te waarschuwen. Niks mis mee! Als de islam/sharia niet oprukt in Nederland zal niemand daar iets mee doen. Maar helaas liggen de feiten anders.

Maria.1 | 04-03-14 | 00:14

Het is Navo artikel 5, zoiets een voor allen en allen voor één.
Als ze maar niet denken dat ik een poot uitsteek als Putin komt, voor mij best, of ik door de EU of de USSR belazerd en uitgezogen word, maakt mij geen verschil.

gebrokenvleugel | 04-03-14 | 00:13

@Moi2 | 04-03-14 | 00:10
Geen enkel land dat een religie als leidraad heeft zal gelijkwaardigheid geven aan concurrerende religies, dat lijkt me helder.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:12

@zeg maar jansen | 04-03-14 | 00:06
Die had geen keus aangezien Jeroen 'mapjes' de Kreek en meneer Prakken geen poot hadden om op te staan.

necrosis | 04-03-14 | 00:12

miko | 04-03-14 | 00:03 |
Ja, natuurlijk hebben politici vergelijkbare trekjes. Zij formuleren hun standpunten echter vaak zo dat potentiële stemmers er niet van afgeschrikt raken.

Pat Condell doet dit gewoon voor de bühne. Moslim bashen is inmiddels bijna een business-model op zich. Zie Geenstijl, zie Wilders, zie TvG, zie Nanninga. En dat betekent allerminst dat er niets mis is met de Islam, in tegenstelling. Maar het betekent evenmin dat dit soort lieden als baken in de duisternis gezien moeten worden, alleen maar omdat ze heel hard boeeeehoeeeee schreeuwen.

Romanov | 04-03-14 | 00:10

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:41 | + 0 -
Je weet kennelijk niet dat tijdens dat proces arabist Jansen, overigens naar eigen zeggen geen fan van Wilders, volmondig toegaf dat wat Wilders over de islam zegt absoluut waar is.
Dit in schril contrast tot de leugens die multiculturalisten al jaren over de islam roepen in een wanhopige poging hun onzinnige Multiculti te redden. (neem bv hun islam=cultuurverrijking).
-
Ook jij kent geen enkele moslimland waar andere geloven als gelijkwaardig worden gezien.
Besef je eigenlijk wel dat de reden daarvan is omdat de islam dit expliciet verbiedt. De islam leert dat er in een land geen andere geloof naast de islam mag bestaan.
M.a.w. Er kan in Nederland helemaal geen sprake zijn van een multiculti met de islam omdat de islam zoiets letterlijk verbiedt.
-
En daarvoor waarschuwen noem jij "Opruien"?
Persoonlijk hoop ik dat hij genoeg Nederlanders kan overtuigen eer het dankzij wanhopig wegkijkende multiculturalisten te laat is.

Moi2 | 04-03-14 | 00:10

@Maria.1 | 04-03-14 | 00:06
Kan me er wat bij voorstellen, maar dan nog is de massa die zij op de been kunnen brengen op geen stukken na voldoende om ook maar iets waar te kunnen maken.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:10

@necrosis | 03-03-14 | 23:50
Lol :-), maar begint ze niet een beetje oud te worden?

La Bailaora | 04-03-14 | 00:08

@zeg maar jansen | 04-03-14 | 00:05
Lieve schat, als je een gemiddelde achterstandstokkiewijkbewoner gaat vertellen dat islam als achterlijke ideologie weggezet kan worden, betekent dat voor die gemiddelde tokkie; 'moet weg'.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:08

@miko | 03-03-14 | 23:49
Ja, dat zou ook heel goed kunnen. Daarnaast natuurlijk het beheren van de gasleidingen en meer wapens dichtbij Rusland stationeren door de NATO en je hebt genoeg redenen voor het westen om een coup te plegen.

La Bailaora | 04-03-14 | 00:08

@miko | 04-03-14 | 00:00
*zwaait terug*

necrosis | 04-03-14 | 00:07

necrosis | 04-03-14 | 00:04 De aanklager wilde vrijspraak eisen.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 00:06

@Gedachtespinsel. Jij vindt het vermakelijk; ik vind het doodeng, dat er mensen met zulke gedachten rondlopen. Als je hen de wil laat lopen we over een aantal jaren allemaal in burka en niks vrijheid van meningsuiting of vrijheid van wat dan ook. Zoals Erdogan zei: er is in Turkije maar plaats voor 1 godsdienst. En dat willen wij bij de EU halen; doodeng!

Maria.1 | 04-03-14 | 00:06

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:58 De opruiing moet dan ook nog eens gericht zijn tegen het openbaar gezag.

Als jij vind dat Greet veroordeeld moest worden voor opruiing, zeg je dan daarmee dat de moslims het openbaar gezag zijn in Nederland?

zeg maar jansen | 04-03-14 | 00:05

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:59
Volgens mij wilde het OM de aanklacht verwerpen.
Zoek het eens op op internet.....

necrosis | 04-03-14 | 00:04

@Romanov | 03-03-14 | 23:53
Ja zo valt er wel veel te zeggen.
Maar zijn dan de meeste politici dat dan ook niet?
Immers die staan ook negen van de tien keer voor eigen congressen te lullen.
Misschien dat Pat hoopt dat er iemand op zijn kanaal voorbij komt die wil luisteren.
misschien zelfs een moslim die twijfelt

miko | 04-03-14 | 00:03

@miko | 04-03-14 | 00:01
Zeggen, zolang het mening is wel ja, gelukkig maar.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:02

@miko | 03-03-14 | 23:58
Eens, maar of iets nu een keer gezegd wordt en in de bijbel staat ook dat homo's niet mogen, en voor zover uit mijn hoofd de doodstraf op staat. Je mag je zelf niet eens bevredigen, ik kan het voor je opzoeken, maar probeer google eens.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:02

@Romanov | 03-03-14 | 23:53
Waarom zou Condell moslims moeten aanspreken?
Hebben ze ondertussen niet genoeg aan die haat-imams die hier even komen vertellen wat Nederland wel of niet moet doen?
Om maar even met de woorden van Pim te spreken: u bent hier welkom maar u past zich aan!

necrosis | 04-03-14 | 00:01

@Maria.1 | 03-03-14 | 23:55
Maar in de context van je religieuze overtuiging mag je weer net iets meer zeggen.

miko | 04-03-14 | 00:01

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:54
Maak niet uit mensen die een religie aanhangen maken zelf de keuze.
Ik mag PVV'ers ook allemaal idioten noemen.
*zwaait naar de reaguurders en speciaal necrosis*
wederom relikneuzen willen weer een uitzonderingspositie.

miko | 04-03-14 | 00:00

@Maria.1 | 03-03-14 | 23:55
Ben benieuwd naar de hoeveelheid bezoekers van de warereligie.nl. Ik vind het wel een vermakelijke site.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 00:00

Moi2 | 03-03-14 | 23:31 |
Ze hebben gelijk wanneer ze stellen dat er anno 2014 niet een nieuw conservatief geloof geïmporteerd hoeft te worden. En nu we toch in die situatie zitten moeten we er binnen de grenzen van het betamelijke alles aan doen om ervoor te zorgen dat het geloof niet verder verspreidt. Wanneer ze oproepen tot massale deportatie schieten ze het doel voorbij en werken ze extremisten aan de andere zijde alleen maar in de hand.

Romanov | 03-03-14 | 23:59

@necrosis | 03-03-14 | 23:47
Maakt niet uit het OM heeft de aanklacht aangenomen.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:59

@zeg maar jansen | 03-03-14 | 23:51
Dat is dan jouw mening daarover, ik vind dat schuldig aannemelijk, maar dat is dan ook gelukkig iets waar we het hier tenminste over mogen hebben.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:58

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:45
Dan zul je dat allemaal beter moeten lezen.
De moorden en gewelddadigheden in die boeken zijn verslaggeving.
Het aantal oproepen in deze boeken tot daadwerkelijk geweld zijn minimaal in vergelijking met de Koran.
Wat je ook vergeet is dat Joden en gristeen het er over eens zijn dat hun boek door mensen geschreven is de koran door god zelf. Niet aankomen dus.
Ik vind trouwens het argument Ja maar bij hun staat het er ook in grote kul! Two wrongs does not make one right

miko | 03-03-14 | 23:58

@miko | 03-03-14 | 23:50
Rare keuze, leidt alleen tot jij-bakken en niet tot dialoog.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:56

@Gedachtespinsel. Dan moeten ze beginnen met de ware religie waarin wordt opgeroepen om niet te gaan stemmen omdat democratie niet binnen de islam past. (hoe duidelijk wil je het nog hebben?!) en geen haatimams meer toelaten. Je wilt diegenen die dit aankaarten strafbaar stellen en diegenen die daadwerkelijk strafbare feiten plegen vrij praten. Waar kennen we dat ook weer van?!

Maria.1 | 03-03-14 | 23:55

De NSA/FSB leest met ons mee of GS heeft z'n serverspace niet op orde.

newray | 03-03-14 | 23:54

@Maria.1 | 03-03-14 | 23:49
Wilders mag zeggen wat hij wil! Geheel eens, maar in de context van volksvertegenwoordiger kan het niet zo zijn vanuit die machtspositie er gezegd kan worden dat indirect (en dat was het punt) een groep mensen wordt weggezet als achterlijk, ook al zeg je dat je de religie bedoelt en niet de mensen die die religie aanhangen. Dat is in mijn optiek een trucje.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:54

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:41
Dat was nog kanslozer geweest.

miko | 03-03-14 | 23:54

Poetin houdt wel van een wandeling rondom de slangenkuil en tot nu toe heeft hij bewezen, dat hij slim genoeg is om er niet in te vallen.

henriette | 03-03-14 | 23:53

miko | 03-03-14 | 23:40 |
Het grote gelijk wordt immers bevestigd door de dood, een beetje zoals de Islam rolt. Toch?

Ik ben het best eens met de onderliggende boodschap van Condell. De manier waarop hij zijn boodschap formuleert is alleen niet heel erg aansprekend voor moslims. Dus wie is dan zijn doelgroep? Exact. Jullie. Hij preekt voor eigen parochie om middenin de aandacht te kunnen staan. Verder bereikt hij hier geen zak mee. En dan ben je dus gewoon een aandachtshoer.

Romanov | 03-03-14 | 23:53

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:46
Nee, de PVV is op zeker geen partij voor mij.

miko | 03-03-14 | 23:53

Hi hi,

De EU/ NAVO gaat artikel 4 gebruiken. Nou nou... Rusland diep onder de indruk... NOT.
En wanneer is de journalistiek zo ingenomen met de EUSSR?
Vooral als er oorlog dreigt lijkt ineens alle kritische kanttekeningen verdwenen.
Tsja. Mij kan Oekraïne geen ene zier schelen. Van mij mogen ze Roemenië en Bulgarije er direct bij cadeau krijgen.
Dus hoe eerder de annexatie een feit is, hoe sneller de pijn geleden en de mannetjesputters weer zich bezig kunnen houden met andere dure faalprojecten.
Het oorlogstaal uitslaan mag weer eens flink geld kosten bovendien. Vermoed dat er al reeds enkele miljoenen euro's mee gemoeid zijn zonder een steek verder opgeschoten te zijn. Hoop gepraat, hoop geblaat, daarna resolutie dit en resolutie dat. Feitelijk gebeurd alles dus op papier terwijl Rusland zijn troepen gewoon in Oekraïne heeft staan klaar om over te nemen.
Prutsers die mensen van de EU. Echt.

Helder Groentje | 03-03-14 | 23:52

zeg maar jansen | 03-03-14 | 23:46 En dan moet je nog weten wat er precies strafbaar aan is.

Artikel 131

Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

Zo, dat is wat er staat over opruiing. Het moet dus leiden tot strafbare feiten. Daartoe aangemoedigd. En dat heeft Greet dus nooit gedaan. Hij heeft niemand aangezet of opgeruid zo u wil tot strafbare feiten.

Dus in dat geval vrijspraak.

zeg maar jansen | 03-03-14 | 23:51

Lewis | 03-03-14 | 23:11 |
dat is de verkeerde stelling. Je vergeet naar de consequenties en het alternatief te kijken.
Als je moet kiezen tussen een corrupte president die het land enigsinds stabiel houd, en een corrupte nazi die op 'joden en russenjacht' wil om ze te vermoorden, wat is dan je keuze?
De clowns in Brussel kiezen iig voor de moordende nazi, zoveel is wel duidelijk.

--sql error-- | 03-03-14 | 23:51

@Gedachtespinsel. O ja, en mijn casus is zo klaar als een klontje; voor iedereen te controleren. Naar de Tweede Kamer zou voldoende moeten zijn.

Maria.1 | 03-03-14 | 23:50

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:20
Anders zou het geen indoctrineren zijn wel?
Maar kies maar wat je wil.
Die van ons of de zandbak.

miko | 03-03-14 | 23:50

@La Bailaora | 03-03-14 | 23:40
Ik zou Pretzelhoofd zonder problemen doen, maar haar bijnaam 'gasprinses' kreeg ze niet voor niets.

necrosis | 03-03-14 | 23:50

@La Bailaora | 03-03-14 | 23:31
Ik denk het slechtste van ze. Ze willen de Oekraïne erbij hebben.
Zodat we in Europa er een soort minichina bij hebben waar goedkoop geproduceerd kan worden voor hele lage lonen.
Dat ze het risico nemen daarbij Rusland voor het hoofd te stoten maakt duidelijk hoe megalomaan en ver van de werkelijkheid ze staan

miko | 03-03-14 | 23:49

@Gedachtespinsel. Wilders hoeft helemaal niet veroordeelt te worden voor opruiing. Als de moslims allemaal gewoon meededen in onze samenleving en niet steeds zouden eisen dat wij ons meer en meer aan hen moeten aanpassen, zou niemand naar Wilders luisteren. Uiteraard zijn er genoeg die wel integreren en wel meedoen. Die mogen van mij ook blijven :)

Maria.1 | 03-03-14 | 23:49

@zeg maar jansen | 03-03-14 | 23:46
Artikel 131
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:48

Prachtig stukje Engels, letterlijk en figuurlijk.

Vindefin | 03-03-14 | 23:47

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:41
En van wie kwam de aanklacht?

necrosis | 03-03-14 | 23:47

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:41 Welk wetsartikel verbiedt opruiing?

zeg maar jansen | 03-03-14 | 23:46

@miko | 03-03-14 | 23:45
Ik denk als je dat wil misschien de PVV een partij voor je is, maar ik stem het in elk geval niet.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:46

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:38
Ik denk dat een meerderheid van de mensen dat wel steunen. Als je in de bak zit verlies je recht op een aantal privileges.
Maar op een of andere manier denkt de politiek er anders over.
Daarom heeft het geen nut om te stemmen.

miko | 03-03-14 | 23:45

@miko | 03-03-14 | 23:43
Och bekijk het eens van de kant van de Tora en het oude testament, zelfde verhalen en veroordeling. Van leviticus word je ook niet vrolijk.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:45

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:37
Dat zie je fout.
De moordenaar van John lennon was een gek.
de moordenaar van Theo van Gogh een goed moslim.
De Islam is niet gewelddadig door de fundamentalisten maar ondanks de gematigde.
www.youtube.com/watch?v=8E1u9lQeAsY
Het gedachte goed uit de koran is gewelddadig daar kun je niet omheen.

miko | 03-03-14 | 23:43

@Maria.1 | 03-03-14 | 23:38
Maak het aanhangig bij de hoge raad. Het punt is alleen dat je het aannemelijk moet maken. Verder ken ik jouw casus niet, maar zou zomaar kunnen. Ik vind namelijk dat Wilders wel veroordeelt had mogen worden voor opruiing, maar de aanklacht was discriminatie. Jammer.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:41

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:27
Nooit gehoord van SGP?

necrosis | 03-03-14 | 23:41

@Lewis | 03-03-14 | 23:27
Voorlopig is ie niets 'binnengevallen'. Hij is in de krim op uitnodiging van de autonome regering aldaar. En die is wel democratisch gekozen, anders dan de coupplegers in Kiev. Vergeet niet, dat volgens internationaal recht de regering van Kiev illegaal is. Immers, ze hebben een democratisch gekozen (hoewel corrupte) regering afgezet. Dat zou te verkopen zijn als we niet deze smerige spelletjes en fascisten waar zouden nemen, omdat je nog zou kunnen verdedigen dat het is om een corrupt regime af te zetten. Maar ook dat argument gaat niet op, want de nieuwe regering is ook weer corrupt gebleken, zie Tymoschenko. Kortom, de meeste argumenten liggen bij Putin, die zou kunnen redeneren dat ie gewoon een legale regering gaat herstellen.

Vergeet ook niet het volgende: Kiev is de bakermat van de Russische geschiedenis. Daar begon zo'n beetje Rusland, belangrijker dus dan Moskou zelf. Zeg maar het 'Kosovo' van de Russen. Zeer belangrijk. De Russen die daar wonen zijn, anders dan in de andere omringende landen van Rusland, dus in ieder geval gedeeltelijk, wel autochtoon. En die groep is behoorlijk groot. Het verbieden van het Russisch vorige week door het nieuwe regime had meteen al een teken moeten zijn dat dat nieuwe regime niet uit was op verzoening noch democratische principes zoals 'minderheden respecteren'. You do the math we nou eigenlijk de 'bad guys' zijn.

La Bailaora | 03-03-14 | 23:40

@Romanov | 03-03-14 | 23:29
Een dood de andere twee bedreigd.
Ze zullen toch wel ergens een punt hebben.

miko | 03-03-14 | 23:40

(c)ZWITSUL | 03-03-14 | 23:20
Precies, Amerika en de eu trekken de stekkers uit moedertje Rusland,vele landen volgen.
Rusland/China VS Amerika/europa.

"let the games begin!!!"

toetanchamon | 03-03-14 | 23:39

@Gedachtespinsel. Ik heb al eerder (met bewijs) aangekaart dat moslims een voorkeursbehandeling krijgen tegen artikel 1 van de grondwet in. Dus klamp je niet teveel vast aan onze grondwet; die kan zomaar veranderen!

Maria.1 | 03-03-14 | 23:38

@miko | 03-03-14 | 23:35
Ik zou zeggen, maak een wetsvoorstel daarvoor.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:38

@miko | 03-03-14 | 23:32
We kunnen er over praten staat los van het feit dat een achterlijk individu zich laat gaan door zijn missie. Het blijft een individu en ja je kunt gerust zeggen ziek. Maar wat zegt dat over een hele groep? Het is niet voor niets dat we wetten hebben, nu nog de handhaving en monitoring van de individuen die mogelijk dit soort dingen gaan doen. En dat zijn niet alleen moslims.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:37

@miko | 03-03-14 | 23:32
Geen ruimte bedoelde ik.

miko | 03-03-14 | 23:36

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:27
we zitten op een percentage dat ze rechten opeisen. Halal eten overal. Of wij dat willen of niet. Verscheidene scholen zijn al overstag.
Ook in gevangenissen word apart eten geserveerd aan islamietjes.
Te gek voor woorden.
Als er geen medische reden is krijgt iedereen hetzelfde in de lik.

miko | 03-03-14 | 23:35

Pat Condell for prez. Kan er weinig spelden tussen krijgen

Nederlanddraaitdoor | 03-03-14 | 23:35

@Maria.1 | 03-03-14 | 23:30
Want? Dan hebben we hier een sharia? Toe nou toch, er bestaat niet eens een landelijke moslim partij die de 2e kamer kan bestormen. Wordt een soort van SGP als het al zover komt.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:34

Er ontstaat bij mij altijd een soort van basisschool gevoel. 'Ooooh.. Patje zegt een vies woord! Hij is superstoer en moet middenin de aandacht staan. Hij heeft ballen. Hij is de man.' En dan gaan we in de panelen er met zijn allen over filosoferen dat Patje dit lekker moet kunnen zeggen. Want iedereen die vindt dat het niet nodig is, die is een dhimmie!

Romanov | 03-03-14 | 23:34

De tulband of de berenmuts....

holegeluba | 03-03-14 | 23:34

@Maria.1 | 03-03-14 | 23:25
jij wel, en de meesten hier, maar het land dat de hele dag nos-propaganda kijkt of de wereld draait door, weet nog van niets.

La Bailaora | 03-03-14 | 23:32

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:15
Weet je,..... Theo van Gogh zijn laatste woorden waren: We kunnen er toch over praten???
Genoeg gezegd dacht ik zo.
Je kunt niet met de Islam in gespreke de koran is namelijk absoluut daar laten ze ruimte overom de dialoog aan te gaan.
Voor de buhne maar als het puntje bij het paaltje komt gaat de koran voor alles.
Tot zover je dialoog.
www.youtube.com/watch?v=7XRCYlZ4XOQ

miko | 03-03-14 | 23:32

Romanov | 03-03-14 | 23:29 | + 0 -
Maar heb je ook argumenten die aantonen dat ze geen gelijk hebben?.... hmmm?

Moi2 | 03-03-14 | 23:31

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:27

De moslimbroederschap is weg? Politiek zijn ze misschien weg maar ondergronds zijn ze nog veel gevaarlijker....

Het is in Egypte enorm onrustig.... allemaal het gevolg van de Arabische lente die het volk zijn democratische verkiezingen gaf en de uitslag daarvan uiteindelijk door het leger aan de kant is geschoven.....

Fatwabuster | 03-03-14 | 23:31

@miko | 03-03-14 | 23:24
precies, maar daar horen we maar niets van. Aangezien de informatie er wel ligt en de politici doordrammen met hun Putin-demonisering en dit niet op de agenda zetten is het voor mij duidelijk: we hebben een groot probleem met onze leiders, want ze adresseren dit niet.

La Bailaora | 03-03-14 | 23:31

@Gedachtespinsel. Ja, dat denk ik echt. Kijk eens om je heen wat er gaande is! Of het moet nu een halt toegeroepen worden; over 4 jaar is het te laat!

Maria.1 | 03-03-14 | 23:30

Nederlanddraaitdoor | 03-03-14 | 23:20 | + 0 -
Kan helemaal niet want we zitten bij de EU en al onze nobele, zeer betrouwbare en terzakekundige politici hebben ons verzekerd dat er dankzij de EU nooit meer orlog in Europa zal komen.
En deze zeer betrouwbare Eurofiele politici liegen en bedriegen nooit.. echt niet.
Ze hebben ook altijd toetsbare argumenten als het om de EU gaat.... O wacht even ..... Shiiiitttttt!!!!

Moi2 | 03-03-14 | 23:29

Aandachtshoer, die Pat Condell. Net als Wilders en Theo van Gogh heeft hij het nodig om alles chargeren. "- shove 'em right up your Khyber Pass." Stoer man! Kinderachtig ventje.

Romanov | 03-03-14 | 23:29

@Maria.1 | 03-03-14 | 23:22
Denk je dat nu echt? Denk je nu echt dat economisch gewin niet opgewassen is tegen fundamentalisme? Zolang de grote massa van democratische landen een grondwet hebben die niet toestaat dat een religie uitgangspunt is voor het regeren van een land, zie ik geen probleem. En laten we wel wezen de moslim broederschap is al weg in Egypte. Het zal vast wel een paar generaties duren, maar een cultuur hervorm je niet in een paar jaar.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:27

@ La Bailaora | 03-03-14 | 23:16 |
Het snijdt hout, wat je daar allemaal zegt. Met een aantal dingen ben ik het zeker eens.
Maar toch heb ik er op z'n zachtst gezegd grote moeite mee als Rusland een land als Oekraïne binnenvalt. Die dingen staan voor mij naast elkaar.

Lewis | 03-03-14 | 23:27

Wow, wat een fenomenaal commentaar. Condell is een held.
Al vergt zijn missie zichtbaar nogal wat van zijn gezondheid.

Stay put, Pat.

o)+ | 03-03-14 | 23:26

@La Bailaora. Ik ben klaarwakker!

Maria.1 | 03-03-14 | 23:25

@Lewis | 03-03-14 | 23:11
In dat doet hij niet onder voor de toekomstige leiders van Oekraïne.

miko | 03-03-14 | 23:25

Pat Condell weet het inderdaad altijd precies te duiden.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Moi2 | 03-03-14 | 23:22

Dat gaat nog gezellig worden op de nucleaire top in Den Haag.

Rodekool | 03-03-14 | 23:22

@Gedachtespinsel. Jij gelooft nog steeds dat in sommige landen de verlichting komt, waar men vrijheid van meningsuiting kent. Dat dacht ik vroeger ook. Maar zoals het er nu naar uitziet gaan mensen in westerse landen die vrijheid van meningsuiting juist kwijt raken. En daar waarschuwen Condell en Jansen voor.

Maria.1 | 03-03-14 | 23:22

@miko | 03-03-14 | 23:18
Och, wij zien onze eigen indoctrinatie ook vaak niet.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:20

Zit nieuwsuur www.npo.nl... te kijken benadrukt die trut van de propogamda-tv (nos) de "staatszender" van Rusland. Een wijf tegen de overgang aan met een aangenomen ccn lichaamshouding, het is mij zo duidelijk dat de nos geen flauw idee heeft wat zij zelf brengt en is.
toetanchamon | 03-03-14 | 22:41 | + 18 -

en dat dreigen 'als de EU nu zijn handen terugtrekt wordt het heel gevaarlijk want wij hebben hier heel veel kernwapens liggen'
De VS 'sancties' tegen de Russen zijn allang voorgekookt net als dit hele EU 'crisis' toneelstuk.

(c)ZWITSUL | 03-03-14 | 23:20

@Maria.1 | 03-03-14 | 23:11
Precies dezelfde leugens zagen we. Als je de meeste filmpjes bekeek en logica toepastte was het zeer waarschijnlijk dat het de rebellen waren. Door de leugens was niet zo duidelijk heen te prikken, omdat er geen keiharde bewijzen lagen wie het nou werkelijk heeft uitgevoerd.

Wel had het mensen al moeten ontwaken omdat het westen vanaf het begin keihard de kant van de rebellen koos, en al riep dat het Assad was de dag na de chemische aanslag, terwijl dat nog geheel de vraag was. Ook riep men dat als het Assad was er 'gevolgen' zouden zijn. Ooit iets gehoord dat men iets zei dat er gevolgen zouden zijn indien het de rebellen zouden zijn, dat rebellen dan 'gestraft' zouden worden? Alleen daaraan kon je al zien dat het stonk aan alle kanten.

Mensen moeten alleen nog wakker worden dat we een groot probleem hebben met onze eigen leiders.

La Bailaora | 03-03-14 | 23:20

Zit net naar P&W te kijken op PvdA-channel. Zit daar best wel een PvdA-er bang te wezen voor WO3.
Zou best ironisch zijn als WO3 uitbreekt in RusPvdAland.... in 2014....

Nederlanddraaitdoor | 03-03-14 | 23:20

@Lewis | 03-03-14 | 23:14
Ik vind het een mening met weinig empathie (wat niet zegt dat daarmee iets goed is). Maar hij mag gelukkig zeggen wat hij wil, en zou mooi zijn als dat ook in landen waar dat niet mag ook komt in de loop der tijd, maar conflict gaat dat niet oplossen.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:18

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:00
Op dat we niet zullen vergeten.
En dat rijmt dus is het waar.
de andere kant rust ook niet en zolang ze zakken met geld uit de zandbak krijgen kunnen ze doorgaan met haathutten bouwen en mensen indoctrineren.

miko | 03-03-14 | 23:18

@Lewis | 03-03-14 | 23:11
Putin is een dictator, en die zou eigenlijk ook terug in de mand moeten, net zoals Geert Wilders al zei.

Maar hij is niet de grote boeman dat het westen ons wil doen geloven, die hebben we echt zelf in ons midden.

En ondanks dat ik niet onder Putin zou willen leven, gaat hij mogelijk wel de rol verzorgen die dit monster uit ons midden kan laten stoppen. Want met de Chinezen is hij de enige die die macht heeft. Dat in combinatie met het feit dat hij het wel voor eigen volk opneemt en de islam goed inschat, hoop ik erop dat Putin voorlopig niet valt. Dat zou echt een grote ramp zijn, ondanks dat het een dictator is. En daaruit blijkt wel in wat voor verschrikkelijke situatie we beland zijn.

La Bailaora | 03-03-14 | 23:16

@miko | 03-03-14 | 23:13
Ik vind je veralgemenisering wat bruut, en ja er zullen nog aardig wat conflicten komen ja. We gaan het zien. Overigens ga ik liever in dialoog en niet in conflict, maar dat terzijde.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:15

@toetanchamon | 03-03-14 | 22:53
Nog steeds. Jawel.

miko | 03-03-14 | 23:15

Veel gevaarlijk dan de islam zelf zijn de politiek-correcte Gutmenschen die deze achterlijke secte veel meer macht geven dan ze van droog van zichzelf kan hebben. Het is het policore fascisme dat een veel grotere bedreiging is voor de vrijheid dan alle booslims bij elkaar.

Rest In Privacy | 03-03-14 | 23:15

Goed zo Pat! Speel ze tegen elkaar uit! Net als Eberhard van der Laan.

Rest In Privacy | 03-03-14 | 23:14

@ gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:10 |
Ik vermoedde al dat je dat vond. ;-)
Ik heb hem hoog zitten. En ook hem vind ik moedig.

Lewis | 03-03-14 | 23:14

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 22:45
Er moet nog heel wat tegen de Islam aangepist worden voor ze misschien een beetje redelijker worden.

miko | 03-03-14 | 23:13

@La Bailaora. En wat dacht je van Syrië?!

Maria.1 | 03-03-14 | 23:11

@ La Bailaora | 03-03-14 | 23:09
Ja, het is wat, die arme Putin met zijn vreedzame bedoelingen.

Lewis | 03-03-14 | 23:11

Botte Hork | 03-03-14 | 22:24 |
Juist. ALTIJD.

_Fly66_ | 03-03-14 | 23:10

@Lewis | 03-03-14 | 23:06
Oh, dat vind ik wel! Veelal begint zijn verhaal met een 'als' en dan komt een betoog gebaseerd op die 'als' en lijkt het een verhaal alsof het waar is, daarnaast blijft hij in bedekte termen een ondertoon neerzetten waarbij nogal eens wat feiten worden vergeten.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:10

@Maria.1 | 03-03-14 | 23:00
Kijk hier ook maar naar de verdraaiingen van de MSM, in dit geval in Duitsland:
www.youtube.com/watch?feature=player_...

Als je dat combineert met het feit dat er nu fascisten door de straten van Kiev lopen (deze BBC uitzending is een must see):
www.bbc.com/news/magazine-20824693

En dat gecombineerd met het feit dat de Amerikaanse overheid zelf afgelopen maand vertelde 5 miljard heeft gestoken in de Oekraine (en niet aan Janukovitch):
www.informationclearinghouse.info/arti...

Dan is het toch wel overduidelijk dat we keihard worden voorgelogen. Daar is geen twijfel meer over mogelijk. Want dit soort kritische informatie achterhouden is hetzelfde als liegen wat mij betreft. Want continue wordt Putin als de agressor afgeschilderd.

La Bailaora | 03-03-14 | 23:09

Het trieste is dat we eerst tegen onze zin de EU ingesleurd werden en als gevolg daarvan wellicht nog in een oorlog. Na het zuur komt het zoet zei Balkenende. Hoe zuur moet het eerst worden?

Maria.1 | 03-03-14 | 23:08

@Fatwabuster | 03-03-14 | 23:04
Oh, zijn Engels is niet mis lijkt me. Voor mij blijft het een onzinnig project, als je niet in staat bent om zelf daar een mening over te kunnen vormen op basis van eigen observaties loop je dom achter een ander aan.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:08

@ gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:02 |
Als die eerste zin zou willen herschrijven, dan kan ik er op reageren. (Want je zult toch niet bedoelen dat je Jansen suggestief vindt?)

Lewis | 03-03-14 | 23:06

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:00

Uit jouw reactie blijkt dus dat je zijn punt niet hebt begrepen.... en daarvoor was dit topic dus blijkbaar nodig, en dan hebben we nog niet eens over dat prachtige engels van die man.... past mooi naast Nigel Farrage in dat EU parlement.

Fatwabuster | 03-03-14 | 23:04

@Lewis | 03-03-14 | 22:58
Nee, en dat is jammer want de suggestie en drogredenen worden nogal eens behoorlijk aangewend om mening te beargumenteren als waar. Ik moet overigens zeggen dat Pat wat mij betreft dan zelfs nog beter overkomt.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:02

@La Bailaora. De NOS vertelt ons wel meer niet evenmin als andere reguliere media.
Heeft er al ergens gestaan dat op de "ware religie" wordt opgeroepen om niet te gaan stemmen omdat democratie niet binnen de islam past? En dat in Nederland!

Maria.1 | 03-03-14 | 23:00

Dit is zóóó jaren '30....... Politiek en banken bedankt!

toetanchamon | 03-03-14 | 23:00

@Fatwabuster | 03-03-14 | 22:58
Waarom dan er een topic aan besteden over iets wat we toch al weten?

gedachtespinsel | 03-03-14 | 23:00

@ gedachtespinsel | 03-03-14 | 22:45 |
Nee, dat is m.i. niet genoeg, want je hebt het nodig om deze mening van ontwikkelde, welbespraakte mensen te horen zodat je weet dat je niet alleen ordinaire schreeuwers aan je kant hebt. (In het publieke domein bedoel ik dan, hè.)
Daarom vind ik met name ook Jansen heel belangrijk. Een ontwikkelde, intellectuele man met kennis van zaken. Die serveer je niet zo makkelijk af.

Lewis | 03-03-14 | 22:58

@gedachtespinsel | 03-03-14 | 22:30

Dat is dus precies het punt dat Pat Condell hier maakt.... maar dat heb je blijkbaar gemist

Fatwabuster | 03-03-14 | 22:58

Grote Joop | 03-03-14 | 22:40 |
U vergeet de superfietsen van Defensie. Die moeten natuurlijk wel nog even worden aanbesteed volgens de EUSSR-regelgeving, maar dan kunnen we ook in 2018 er mee naar de Krim fietsen.

Nestorix | 03-03-14 | 22:56

@toetanchamon | 03-03-14 | 22:41
Staatspropaganda NOS zal de kijker nooit vertellen dat het westen fascisten in Oekraine steunt.

La Bailaora | 03-03-14 | 22:55

Kijkt u even nee, Mr Farrage? Uw rechterhand is gevonden!

KenTochNait?! | 03-03-14 | 22:54

De schuld ligt volledig bij de EU en de navo. En maar uitbreiden naar het oosten. Zo'n beetje heel het vroegere Warschau-pact zit nu in de navo. Maar nog is het niet genoeg, nee, Oekraïne moet er ook zo nodig bij. En maar doorgaan met anti-raket systemen plaatsen rond de grens van Rusland, zodat de nucleaire afschrikking van dat land in gevaar komt. Lavrov heeft al gezegd dat Rusland zo gedwongen wordt tot een pre-emptive first stricke.
Kijk, maar daar hoor je niemand over, zeker niet bij onze staatsmedia. Helemaal kotsmisselijk word ik ervan. Het wordt tijd om de boot te nemen naar Zuid-Amerika.

Rest In Privacy | 03-03-14 | 22:53

Standard | 03-03-14 | 22:46
Dat geloof ik graag...... probeer het plaatje te schetsen, zonder make up, camera's (á €100.000) studiotechniek en correctie kleding. Sterkte dude!

toetanchamon | 03-03-14 | 22:53

' Gaat u allen rustig slapen!' (WimLex al op de pont naar Engeland?)

titwawki | 03-03-14 | 22:49

@Maria.1 | 03-03-14 | 22:47 |
Misschien kan ze dan beter niet bukken.

carramba | 03-03-14 | 22:49

@Carramba. Ik denk eerder dat het uit lijfsbehoud is.

Maria.1 | 03-03-14 | 22:47

Tsja.... wat valt er meer te zeggen dan wat Pat naar voren brengt. Gewoon niets aan toevoegen... diepe buiging voor die man.

de directeur | 03-03-14 | 22:46

Toetanchamon
Ik zou die zgn trut van nieuwsuur wel zwaar doen.

Standard | 03-03-14 | 22:46

Wie doet m wat nu China hem steunt?

ITEACHYOU | 03-03-14 | 22:46

Soort vertaling in het Engels van wat Hans Jansen denkt te moeten plempen, een van deze islam bashers is toch wel genoeg?

gedachtespinsel | 03-03-14 | 22:45

Katy Perry is niet brits.
Katy Perry's rants zijn boeiender dan Pat Condell's.

Ddarez | 03-03-14 | 22:41

Het is jammer dat Katy bukt, al is de rede daarvoor waarschijnlijk van financiële aard en niet vanwege blasfemie.

carramba | 03-03-14 | 22:41

@ Godsammekraken 22:24

Pim, Theo of Frik?

eerstneukendanpraten | 03-03-14 | 22:41

Zit nieuwsuur www.npo.nl/live/nederland-2 te kijken benadrukt die trut van de propogamda-tv (nos) de "staatszender" van Rusland. Een wijf tegen de overgang aan met een aangenomen ccn lichaamshouding, het is mij zo duidelijk dat de nos geen flauw idee heeft wat zij zelf brengt en is.

toetanchamon | 03-03-14 | 22:41

As we speak zitten de Russen op de Ferry. Ons luchtafweergeschut staat echter in Turkije, Special Forces in Afrika, de tanks verkocht aan Finland en de bemanning van de enkele marineboot ligt te zonnen op het strand van Aruba of Afrika. Nice! Oh wacht, we hebben nog 12 operationele F16's in Nederland staan!

Grote Joop | 03-03-14 | 22:40

Hear Hear!

Sliptong | 03-03-14 | 22:40

Hear hear! Fantastisch verwoord met dat heerlijke Britse accent. Op een "Goddamn" na zonder te vloeken maar vilijn tot en met. Zolang het islamitische stemvee gehoor vindt bij de gewillige linkse pamperpartijen zal dit probleem echter niet opgelost worden. Niet in Groot-Britannie, niet in Nederland. En geen 100 Pat Condels gaan daar iets aan doen. Helaas.

Sliptong | 03-03-14 | 22:39

die ligt alweer....
Godsammekraken | 03-03-14 | 22:24

Dat is alweer 12 jaar bijna.
En dat merken we elke dag weer..... steeds maar weer...

der Schweinigel | 03-03-14 | 22:38

@Godsammekraken | 03-03-14 | 22:24
Welke bedoel je? Die prof, of die gast met die cactus?
Die liggen beiden al namelijk.

Andy Devins | 03-03-14 | 22:36

Wat een prachtvent.
Wat is hij moedig, want hij weet drommels goed wie hij op de korrel neemt.
En dat mooie, ingetogen Engels maakt het helemaal af.
En o ja, inhoudelijk slaat hij spijkers met koppen.

Lewis | 03-03-14 | 22:34

't Is allemaal weer kudt, zoveel is duidelijk.

der Schweinigel | 03-03-14 | 22:34

De GS server begint een beetje op ING internetbankieren te lijken. Nuff said.

de directeur | 03-03-14 | 22:33

@Botte Hork | 03-03-14 | 22:24
Ook verdomd moeilijk te missen die kop die hij wekelijks raak slaat...

Tommygunner | 03-03-14 | 22:33

Ach eindelijk, iets positiefs over de Moslim-gelovige mensch...... OHNEE wacht....!!

Onze man in Mockba | 03-03-14 | 22:32

Ik voel me bijna beledigd bij zoveel beledigingen om niks.

gedachtespinsel | 03-03-14 | 22:30

* Staande ovatie aan Pat geven doet *

Botte Hork | 03-03-14 | 22:29

De islam en de EU verdelgen gaat het helemaal worden in het tweede decennium vd 21e eeuw.

Geen zorgen, ome Pat.

Snackbar van Allah | 03-03-14 | 22:28

Nederland zou er goed aan doen om zijn grenzen te versterken en luchtafweer te gaan uitbreiden iig weer iets doen om ons millitaire apparaat uit te breiden. Ik ga iig lekker mijn tankje volgooien morgen nu het nog kan, en ff wat blikvoer halen :D Goed voorbereid mens heeft de halve wereld :D ofzoiets haha

zorgan | 03-03-14 | 22:28

Damn you GS-server latency!!!!!111!!!1honderdelf!!111!1

Godsammekraken | 03-03-14 | 22:26

Nou maar hopen dat een SASteam hem helpt.

newray | 03-03-14 | 22:25

Pat Condell. Spijker. Kop. Raak. ALTIJD.

Botte Hork | 03-03-14 | 22:24

Wanneer staat de Nederlandse Pat Condell op? Oww wacht... die ligt alweer.

Godsammekraken | 03-03-14 | 22:24

Tja, moslims. Inmiddels maak ik mij meer zorgen om "onze" eigen #EU-politici die de warlord uithangen op die Oekraïense kutpleinen...

Tommygunner | 03-03-14 | 22:23

De russen zijn al begonnen met storen.
De server van GS is al gejamd!

miko | 03-03-14 | 22:22

Pat Condell for president!

Botte Hork | 03-03-14 | 22:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl