Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lunchroom Otten met spoed ontruimd door politie

"Ik kreeg een inbraakalarm om tien over half acht, maar toen ik aankwam bleek dat het de politie was." Aldus Herman Otten, eigenaar van familiebedrijf Lunchroom Otten, die vanmorgen de Haagse Markt niet op mocht terwijl politie en gemeente Den Haag zijn (ZIJN) etablissement met de grond gelijk maakten. Drie dagen eerder dan verwacht. Drie generaties ondernemersfamilie kapot gemaakt. Omroep West: "Er is veel politie op de been. "Ongekend', vindt de schoonzoon van de eigenaar. 'Bij ADO zijn er minder agenten'." Welkom in Dit is Nederland, 2014. Land waar hardwerkende ondernemers door raamambtenaren met peperdure verbouwingsplannen onteigend, kaltgestellt & ausradiert worden, en als trap na bij een triomfantelijk twitterende wijkagent kunnen lezen: "Sloop van Lunchroom Otten op de Haagsemarkt is begonnen." De Haagse Markt moet verbouwd worden, en Otten stond tachtig centimer (TACHTIG. CENTIMETER.) in de weg. En dan moet je KAPOT in Nederland, krijg-de-tiefus-maar-met-je-hardwerkende-ondernemerschap-land. Je kan hier lang, kort, droog, of gelaten over zijn. Maar het is een fucking schande, meneer. Een fucking schande. Bah.
POLITIESTAAT: GeenStijl.TV staat bij de hekken van de Haagse Markt. Maar ondanks perspassen en persvrijheid worden Onze Jongens ernstig gehinderd door de Berkut Politie van Joziasoevitsj Aartsev: ze komen de Haagse Markt NIET op.

Reaguursels

Inloggen

Als je wilt weten in wat voor samenleving je leeft
- dien jezelf af te vragen wat voor een gevoel de politie je geeft als je ze tegenkomt - Beschermd (hij is er om je te helpen) of Bedreigend (kans op een boete of erger)!

Als beschermd voelt leeft je in een vrije wereld.
Indien Bedreigd dan leef je in een Politiestaat!

Stopix | 26-02-14 | 14:29

GS is net de Telegraaf... oh wacht.

SpekJood2.0 | 26-02-14 | 07:23

Het klopt dat de gemeente al jaren in gesprek is geweest met de familie Otten. Echter het feit dat Otten minder betaalde heeft te maken met oude rechten en voornamelijk een goede handelsgeest die vroegah nog beklonken werden met een handdruk en dat was ooit goed genoeg in dit (kuch) mooie landje. En ja er zijn altijd meerdere versies van een gebeurtenis maar als men dat echt gaat uit zoeken zal niet Otten maar de gemeente rode oortjes en hyperventilatie krijgen over hoe het ooit tot stand gekomen is. Hoe het maar op een oud haags geheimpje.

Hagenaartje1965 | 25-02-14 | 21:46

Het zijn de zelfde regels, de zelfde procedures waarmee die zelfde gemeente en die zelfde politie een woonwagenkamp ontruimt. Dan gaan de handjes hier wel op elkaar.

Tjemig | 25-02-14 | 20:36

-weggejorist-

jan8408 | 25-02-14 | 19:08

Hoe laat begint die fucking revolutie?

niksneem | 25-02-14 | 17:04

Mocht de gemeente een goede grond hebben om hen daar weg te krijgen. Prima. Maar dan is het nog onbehoorlijk dat ze zelf voor alle kosten (sloop, tijdelijke opslag, inkomstenderving, exorbitante huurverhoging) opdraaien. Zelfs bij een onteigening, na jaren procederen, ben je financieel beter uit en maak je soms nog kans op vergoeding van gedorven inkomsten, verhuiskosten en dergelijke.

Of de familie moet het heel bont hebben gemaakt en daarom alles zelf moeten betalen.. Dat zou ook kunnen..

M-Bozz | 25-02-14 | 15:19

@rode peper 14:43: Dat is de formele kant. Ik ben echter ook geïnteresseerd in de morele aspecten, en de achtergronden van deze zaak. Waarom moet de boel op de schop, waarom wijkt de nieuwe situatie zoveel af van de oude? Iets stinkt daar. En dan de morele kant: huisbazen die huurders wegjagen, de boel iets verbouwen en dan de nieuwe huurders het dubbele laten betalen, die worden door zowel de overheid als het volk voor immorele graaiers uitgemaakt. Maar als de overheid zelf zoiets doet, dan is het allemaal wel ok zolang ze de regeltjes maar volgen? (Waarbij opgemerkt mag worden dat die regels zwaar in het voordeel van de staat zijn, terwijl particuliere verhuurders juist met teveel verstikkende regels te maken krijgen)

Muxje | 25-02-14 | 14:58

Weet je inmiddels ook weer wie hier in Nederland de baas is, vooral rechts blijven stemmen en denken dat het wel goed komt.

gebrokenvleugel | 25-02-14 | 14:53

@uch | 25-02-14 | 13:45 | + 0 -,

Het is duidelijk dat van Otten niet instemde met het plan en het is zijn zaak. Maar goed wie er gelijk heeft weet ik uiteindelijk niet daarvoor moeten we het huurcontract van van Otten doornemen en kijken of en zo ja onder welke voorwaarde de verhuurder het contract mag ontbinden.

rode peper | 25-02-14 | 14:43

Ach, het is maar een hardwerkende ondernemer, die zijn vogelvrij in een socialistische heilstaat.

neemjemoederindemali | 25-02-14 | 14:32

En maar PvdA VVD d666 stemmen he, niet zeiken dan

Suz | 25-02-14 | 14:26

Onder ambulante handel verstaat men: verkoop, te koop aanbieden of uitstalling met het oog op de verkoop van producten of diensten aan de consument. Dit gebeurt door een handelaar buiten de vestigingen of door een persoon die niet over een vestiging beschikt. Onder ambulante handel vallen de markten, kermissen, de commerciële standplaatsen buiten de markten en het venten.

Hendrick9075 | 25-02-14 | 14:05

Op welke grond heeft die rechter besloten dat de lunchroom voor de vlakte moet? Ik snap dat jimmydepimmy het HartVanNederland journalistiek vind maar er is ook nergens maar een persbericht van de gemeente te vinden met argumenten wat op z'n minst een mediafaal genoemd mag worden.

Overigens wordt dit project gedaan vanwege afnemende bezoekersaantallen en hebben de belangenorganisaties Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH) en Vetra ook ingestemd met het besluit alle permanente bebouwing weg te halen. Zie: www.denhaag.nl/home/bedrijven-en-inste...

uch | 25-02-14 | 13:45

En @Damoos heeft gelijk. Graag het complete verhaal, dit is allemaal gebrul wat je naar believen kan in- en uitschakelen.

Boer in 020 | 25-02-14 | 13:40

Heeft iemand het complete verhaal?
Ik ben het ermee eens dat dit schandalig is voor de familie Otten, maar ken niet het hele verhaal.
Er zijn zat zaken die naar buiten eenzijdig belicht worden waarbij het lijkt of er met opzet een ondernemer gemangeld wordt. Hoor niets over andere marktlui, nog geen plan gezien. Het lijken misschien wel maar 80cm, maar deze kunnen ook doorslaggevend zijn, bv een brandgang.
Het is blijkbaar een lange zaak die al een paar jaar loopt en al die tijd heeft de familie zelf geen oplossing kunnen vinden? En in een persbericht staat dat het pand op 25 februari volgens de rechtbank leeg moest zijn, dan kan de politie inval toch geen verrassing zijn?

Damoos | 25-02-14 | 13:35

Het erge is dat ze, naast dat ze moeten oprotten (dat gebeurt vaker in gevallen van *kuch 'algemeen belang'), zélf moeten opdraaien voor het slopen van het pand, de tijdelijke inkomstenderving, de huur van de containers waar zojuist hun spullen in zijn geflikkerd en rekening moeten houden met een ZES keer zo hoge huur bij het ingebruik nemen van een nieuw pand. Absoluut onrechtvaardig!

M-Bozz | 25-02-14 | 13:18

Ambtenaren/de overheid dient te zorgen voor veiligheid/zorg/scholing en een paar wegen en dijken.
Ze zijn zwaar doorgeschoten en willen overal tussen zitten.
Uw Verzekeringsadvis | 25-02-14 | 12:54

Mee eens. Maar zelfs gemeenteraden bezondigen zich daaraan. De kleur verf van een fietstunnelje in een raadsvergadering... Zeer irritant. Maar ook wel weer schattig :-)

xspalm | 25-02-14 | 13:11

Dit is het toonbeeld van het failliet van Nederland. Wel politie om de hardwerkende mens aan te pakken, maar een oplossingspercentage van 5% ofzo.

MacMiep.nl | 25-02-14 | 13:08

politie = SS, justitie = Gestapo

en typisch dat ieder socialistisch dwangregime altijd over voldoende liefhebbers kan beschikken om met veel enthousiasme en voor een hongerloontje de kampbeul en de kampbewaker uit te hangen.

Ik haar die lui, het zijn mijn onderdrukkers.

Als ik zo'n agent ergens in nood zou zien dan zou ik geen vinger uitsteken om hem/haar te helpen.

Wloddek | 25-02-14 | 13:06

Dit is hoe het er aan toe gaat in Den Haag, het is Oekraine in het klein. Ben blij dat ik er weg ben.

Iemand zou eens verder moeten gaan graven, grote kans dat een Otten ooit iets "fouts" heeft gezegd tegen iemand van de IJspaleis-elite, en dit gewoon weer een ordinaire politieke wraakactie is.

terror406 | 25-02-14 | 13:04

@lanexxx | 25-02-14 | 12:59
Als er al iets verandert na de verkiezingen is het vast niet ten goede.

Slipsnifter | 25-02-14 | 13:04

Wat een land, je schaamt je toch kapot als nederlander..

Slipsnifter | 25-02-14 | 13:03

Heel veel mensen denken dat de verkiezingen iets gaat veranderen, het zit in de mentaliteit van de ambtenaar, en die gaat niet veranderen met verkiezingen.
Zo vaak en zo gretig als men is om te protesteren voor homo rechten zou men nu ook op de barricaden moeten om dit pure onrecht te bestrijden, Nederland is echt de weg kwijt!

lanexxx | 25-02-14 | 12:59

Moet opeens denken aan die kromme komkommer die recht moest van de EU. Wie zit er nu te wachten op keurige rechte pleintjes? Ik geloof wel in het verhaal dat de Gemeente zoekt naar een manier om de huren drastisch te kunnen verhogen. Toch is er waarschijnlijk nog wel meer aan de hand, want waarom komen al die andere standhouders niet op voor deze meneer? Want ik begrijp dat ze allemaal weg moeten voor een jaar?

Frans1156 | 25-02-14 | 12:57

Jimmydepimmy
Wat is uw advies? Moet de familie Otten via de stembus hun zaak redden? Het is precies deze uitermate koele 'regels zijn regels' mentaliteit wat Nederland zo onwerkbaar maakt. Aan die houding gaat Nederland kapot.
.
In plaats van de regels tot op de punt na te leven moeten we kijken naar wat moreel is, wat is goed en fout. En een onderneming van meer dan 40 jaar oud slopen omdat diens gebouw 80 centimeter buiten het NIEUWE bestemmingsplan valt, is gewoon fout. En probeer nou niet recht te lullen wat krom is Jimmy, het is gewoon fout.
.
De overheid doet het drie dagen eerder omdat ze maar wat bang zijn voor een boze menigte met molotov cocktails. Ze weten dat ze fout zitten en doen het toch.

vansuyle.com | 25-02-14 | 12:55

@xspalm | 25-02-14 | 12:33
Ambtenaren/de overheid dient te zorgen voor veiligheid/zorg/scholing en een paar wegen en dijken.
Ze zijn zwaar doorgeschoten en willen overal tussen zitten.

Uw Verzekeringsadvis | 25-02-14 | 12:54

Jaja, als je iets hebt om af te pakken is de Nederlandse politiek er als de kippen bij. Tenzij je het onrechtmatig verkregen hebt. Dan vechten ze als leeuwen om je het te laten houden.

Het lijkt af en toe wel alsof we in de omgekeerde wereld leven. Nederland zou welhaast een utopie zijn als criminelen en onruststokers net zo hard werden aangepakt als gewone burgers, en gewone burgers net zo begripvol en accommoderend werden aangepakt als criminelen en onruststokers.

Misschien had de heer Otten zijn neven en nichten moeten bellen, en een opstootje veroorzaken. Komt er een buurtvader op af, en een verordening om een nieuwe, mooiere, grotere lunchroom te laten bouwen met geld uit het buitenland.

Piet van het Padje | 25-02-14 | 12:44

@dlseth
Meteen in de kramp schieten dat het kapitaal / het establishment / de overheid het gedaan heeft ("de overheid is de vijand") is lekker constructief.
Hoe denk je dat het er uit zou zien zonder overheid, wetshandhaving enz?
Heb je dan allemaal lieve mensen die elkaar helpen, bloemetje plukken en in het zonnetje de voorbijgangers groeten?
Mijn plempsel over vegen van de markt scoort lekker in de plusjes, maar het werkelijke mechanisme is natuurlijk heel anders.
Ambtenaren hebben een project en moeten binnen de kaders van dat project hun werk doen. Ruimte voor creativiteit is er niet (althans dat denken ze).

Ik heb zelf met zo'n geval te maken gehad. Ambtenaren voelden dat ze binnen hun projectkader moesten blijven bij het bedenken van een oplossing voor een bouwproject. Die kaders gaven niet de ruimte voor een creatieve oplossing. Daarop drukte de (uitstekende) wethouder het team op het hart om te zoeken naar mogelijkheden ipv problemen. En alles is daardoor goedgekomen met een zeer nette oplossing als resultaat.
Hat *kan* dus wel, maar het geeft ook aan, dat er andere dingen spelen dan echt ondernemertje pesten.

OK, kom nu maar op met die minkudos. Dan post ik later wel weer een feelgood-pluskudogeneratortje :-)

xspalm | 25-02-14 | 12:33

-weggejorist-

momuis | 25-02-14 | 12:21

ThePriest | 25-02-14 | 12:08
Jij draaft weer door. Jij wilt werkende mensen hun rechten ontnemen?

Shareholder II | 25-02-14 | 12:20

@dlseth_ | 25-02-14 | 12:04
Natuurlijk ga ik de dialoog aan en ben dan niet bang dat ik een knuppel in mijn gezicht krijg want dat is regelrechte onzin.

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 12:12

Politie, procederen, ambtenaar uren, bakken met geld kost dit en alleen maar omdat er één of andere lul zich te goed voelt om zijn plannetjes aan te passen of een budgetje ter beschikking te stellen om het wel te laten werken.

ThePriest | 25-02-14 | 12:08

StijlVoorover | 25-02-14 | 11:54
Ja, zeker. Alleen dat was hier dus niet het punt. Ik zou de aanpassing van de bestemming in een hele andere hoek zoeken. Maar wat doet het er nog toe, de tent ligt plat.
Laat de mensen maar met hun stembiljet reageren @GR2014, of men de casus nu begrijpt of niet. Want democratie is niet alleen "besturen" maar ook uitleggen ende verantwoorden.

Shareholder II | 25-02-14 | 12:08

Le Roi | 25-02-14 | 12:05
Doen we!
Je klinkt ook niet echt als een SBS-kijker, hoor...

Jimmydepimmy | 25-02-14 | 12:06

@Jimmydepimmy | 25-02-14 | 12:02
We hebben er overduidelijk een volledig verschillende kijk op. Laten we het daar maar bij laten. Oh, ik heb al in geen jaren TV, laat staan SBS6, gekeken...

Le Roi | 25-02-14 | 12:05

@Ongeblustekalk | 25-02-14 | 11:33
Ah, u gaat het dialoog aan met de overheid.

Prima, wel de kaak ontspannen tijdens uw betoog; anders komt de communicatie met de gummiknuppel van de overheid zo hard aan.

dlseth_ | 25-02-14 | 12:04

Te triest voor woorden. Is er nu echt niemand die het voortouw wil nemen tegen dat gajes?

pijproker | 25-02-14 | 12:03

Le Roi | 25-02-14 | 11:51
Als we stoppen met aan de achterkant zoveel uitgeven aan kunstprojecten, subsidies, toeslagen, Mekka-reizen, ambtelijk apparaat, vorstelijke remigratiepremies (pfff...) en weet ik wat nog meer voor ongein, dan hoeven we er aan de voorkant niet zoveel in te stoppen, zodat zowel ondernemers als de andere hardwerkende Nederlanders minder krom hoeven te liggen.
.
En verder, ik ken de beste heer Otten ook niet, maar als zijn familie al 3 generaties deze business vol wist te houden en er blijkbaar zowat met een hele familie van kon leven, dan zal het met het 'hoofd boven water houden' ook wel zijn meegevallen. Neemt niet weg: zuur voor het individuele geval, maar niets onredelijks, volgens mij. Als de gemeente Amsterdam haar eigen vorm van grondhuur (erfpacht) weer eens wijzigt, dan blijft de SBS-volksrevolte uit...

Jimmydepimmy | 25-02-14 | 12:02

Ach ja... Nederlanders roepen allemaal om het hardst dat we dan ook maar de straat op moeten, zoals in Kiev. Maar die finnen, linksrakkers, beleidsbepalers en ander soort van dat soort rommel weten maar al te goed dat wij dit toch niet doen. Daarom kunnen ze ook gewoon vrolijk doorgaan met het uitvoeren van dit kut beleid.

AK-74 | 25-02-14 | 12:01

Dit noemen ze in Den Haag gewoon een kankerstreek... wat een schoften... in de wapenen

Ikkelille | 25-02-14 | 11:55

als een ambtenaar 1 dag de bestaansonzekerheid van een zelfstandig ondernemer zou ervaren dan zouden ze hem in een dwangbuis af kunnen voeren. Toch zijn het deze ondernemers die voor betaling van belastingen, banen (=wederom belastingopbrengsten) en levende stadscentra zorgen. Maar dat boeit niet; het socialisme schrijft nou eenmaal voor dat iedereen afhankelijk moet zijn van de staat/de ambtenaren en DUS hebben ambtenaartjes een grafhekel aan zelfstandig denkende ondernemers.

Rest In Privacy | 25-02-14 | 11:54

irma zonderboezem | 25-02-14 | 11:09
Ach, altijd lachen zo'n proleet die denkt dat-ie boven de wet staat en denkt dat-ie alles kan maken omdat-ie niet 'van een ander ras' is. Voor een stomme 80 cm liet ik m'n goedlopende zaak écht niet kapotgaan! Maar ja, IQ op kamertemperatuur en nu natuurlijk huiliehuilie doen bij de roze plofkap! Prima actie kortom van de gemeente. Na een rechterlijke uitspraak uiteraard, zoals dat hoort!

Aktivist | 25-02-14 | 11:54

En als de middenstand dan op de barricaden gaat (zie hiertoe het openingsartikel in het Financiele Dagblad van afgelopen Zaterdag) laten ze dan beginnen met de gemeentehuizen en daaruit alle beleidsambtenaren verwijderen, inclusief werkplek.

Brulboei_61SB | 25-02-14 | 11:53

@Jimmydepimmy | 25-02-14 | 11:38
Ik ben helemaal voor regeltjes en orde. Maar het huidige systeem deugt van geen kant. Het gaat mij er echt niet om om maar zo snel en eenvoudig mogelijk rijk te worden. Integendeel. Maar laten we met zijn allen niet vergeten dat het succesvolle, ordelijke en sociale Nederland mogelijk wordt gemaakt door hardwerkende medelanders die de staatskist spekken, waardoor een héleboel mensen die het minder goed hebben een vangnet hebben. Sinds een aantal jaren lijkt het wel alsof er een soort trend heerst bij onze overheid om het ondernemers zo moeilijk mogelijk te maken. Steeds meer ondernemers (en op zijn beurt dus ook mensen in loondienst) delven het onderspit en worden afhankelijk van de overheid die weer afhankelijk is van de centjes die andere hardwerkende Nederlanders binnen brengen. Waar denk je waar we uiteindelijk eindigen, als dit zo door blijft gaan?
.
Een typisch voorbeeld is de hele benzineaccijns-affaire die momenteel speelt aan de grensstreek. Afijn, ik ken familie Otten niet, maar schijnbaar hebben werken ze zich al 3 generaties lang uit de naad op hun hoofd boven water te houden. De overheid die al die generaties al genoeg aan hen verdient heeft, wrikt hen nu een bot, roestig mes in de rug. Daar ben ik het als ervaringsdeskundige niet mee eens.

Le Roi | 25-02-14 | 11:51

Jimmydepimmy | 25-02-14 | 11:09
Dank u voor duiding. Ik had even het idee dat Von Aartschen hier een Rutte'tje uitvoerde en als ex-liberaal zijn PvdA een dienst bewees door een hardwerkende Nederlander op te ruimen, bijvoorbeeld om die naar Mekka gerichte bestuurszetels tevreden te houden.
Blijft m.i. wel raar dat 40+ jaar ondernemen op een markt ineens niet meer in de bestemming past. Maar goed, de keuze was blijkbaar simpel.. of 80cm van de zaak afzagen of gesloopt worden (of op halal producten overschakelen).

Shareholder II | 25-02-14 | 11:50

@lachenjoh | 25-02-14 | 11:42
Censuur, de staat duldt natuurlijk helemaal geen kritiek.

Boris die Sauertopf | 25-02-14 | 11:44

@antje advocaat | 25-02-14 | 11:40
Zou wel willen dat ik zo simpel kon denken.. Verdiep je eigen er heel even in, dan zou ook jij (alhoewel) tot een andere conclusie komen.

Boris die Sauertopf | 25-02-14 | 11:43

Schrikbewind van ambtenaren. Meest irritante beroep, hoe zou dat nou komen ?

ohcarol | 25-02-14 | 11:42

Wilde een klacht indienen bij de Gemeente Den Haag, je verwacht het natuurlijk niet, maar dat formulier is met geen mogelijkheid te verzenden.
Stelletje prutsers daar. Je zult daar maar burgervader zijn, oh wacht dat is Jozias van Aartsen (VVD) ah duidelijk..

Boris die Sauertopf | 25-02-14 | 11:41

-weggejorist-

antje advocaat | 25-02-14 | 11:40

Het is fukking schandalig. Ook de lokale overheid is er niet voor de burger. Niet voor de zwakkeren, maar ook niet voor de hard werkenden. Maar enkel voor het verwezenlijken van eigen megalomane projecten, het scoren binnen een ambtstermijn en vriendjespolitiek. Niet dat we dat nooit eerder hebben gezien.. Er wordt gewoon niet geluisterd naar de burgen en eigen ideeën en ideologie opgedrongen. Wat betreft het laatste zie ook het opdringen van walgelijke modernistische beelden of gebouwen, bv. de dildokabouter in Rotterdam en de beren in Hengelo en uitbreiding van het Stedelijk in Amsterdam. Onder het mom van de kortzichtige visie van modernisten op vooruitgang (lees: volledige ontkoppeling van trafities en dogma's en nul respect voor de omgeving/context). Meer daarover in het lezenswaardige 'Oikofobie' van Baudet.

M-Bozz | 25-02-14 | 11:40

En let op ... het klootjesvolk stemt straks weer braaf PvdA, D66, GL, CDA en VVD.

Inmiddels is ruim meer dan de helft van de bevolking voor z'n inkomen afhankelijk van de overheid en heerst er een klimaat dat alle ondernemers oplichters zijn die best nog meer belasting kunnen betalen.

Voila, de overheid zal doorgaan met het kapot maken van ondernemers en het ondernemersklimaat, zal doorgaan met het hele toeslagensysteem zo uit te breiden dat bijna 100% van de gezinnen wel één of andere toeslag krijgt (sigaar uit eigen doos want belasting).

En aangezien ruim meer dan de helft van die overheid afhankelijk is kun je dit proces democratisch niet meer omkeren. En de nu nog 4.1 miljoen mensen die in de particuliere sector werken (= minderheid) en die dus ALLE belastingen genereren moeten steeds meer betalen voor een steeds grotere groep.

Ik begrijp dan ook niet dat je vandaag de dag in NL nog wilt werken en belasting betalen. Ik begrijp al helemaal niet waarom je in godsnaam in NL nog ondernemer zou willen zijn.

James Lastig | 25-02-14 | 11:38

Le Roi | 25-02-14 | 11:30
Het zijn diezelfde 'regeltjes' die ons land ook nog een beetje orderlijk houden. Zou je liever complete anarchie willen, puur zodat JIJ lekker een beetje kan ondernemen en onder aan de streep zelf zoveel mogelijk kan overhouden?
.
Vergeleken met andere Europese landen straft Nederland helemaal niet licht. Dat dat in de ogen van de publieke opinie wellicht zo lijkt, komt voort uit onjuiste beeldvorming en onwetendheid. En het simpelweg naroepen en napraten van 'Hart van Nederland' en dat soort onzinprogramma's.
Let wel: zij zijn er niet om jou en mij goed te informeren met feiten, maar ze zijn er om sensatie te maken zodat zoveel mogelijk mensen kijken en zoveel mogelijk mensen de reclames van Unilever zien. It's as simple as that.
En in het gevalletje Otten spreekt heel Nederland weer schande, puur omdat Richard de Mos weer eens iets roept, of omdat Hart van Nederland ergens weer eens een non-item over maakt.
En dat soort dommigheid, daar kan ik slecht tegen.

Jimmydepimmy | 25-02-14 | 11:38

Kunnen we nu eens ophouden met zeggen dat Nederland een tolerant, vrij en democratisch land is?!?

doskabouter | 25-02-14 | 11:38

Volgens mij zijn Oekraïnse toestanden hier ook weer wat dichter bijgekomen,
bromfietshelm op zolder zoeken doet en afstoffen

Oskaar Blafzuur | 25-02-14 | 11:36

@ Alt | 25-02-14 | 11:34
Of niet stemmen of op de Libertarische partij.

Willem VanDer Decken | 25-02-14 | 11:36

Als de eigenaar een minaretje op het dak had gezet, dan was die wraakzuchtige politionele aktie niet gebeurd.

ljcoster | 25-02-14 | 11:35

Als nu eens NIEMAND zou gaan stemmen zou er dan iets veranderen?

Alt | 25-02-14 | 11:34

Dat de politie massaal uitrukt is te begrijpen. Die vervelen zich kapot achter die flitscamera's. Willen ook wel eens iets leuks doen.

De raamambtenaren van de gemeente kan je het ook niet kwalijk nemen. Die zijn immers speciaal geselecteerd op domheid, kleindenkendheid en burgerhaat.

Van regeringswege geldt het motto: kapot met die achterlijke vuile klompenboeren, die achterbakse werkpaupers. Alles wat werkt moet kapot. Iedereen in de uitkering, dat is het ware socialisme waar Den Haag onder leiding van Brussel naar streeft.

Nivelleermarionet | 25-02-14 | 11:33

@dlseth_ | 25-02-14 | 11:25
Meteen dreigen met geweld, dat is een betere oplossing ofniet?

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 11:33

als ze anno 2014 nog steeds van die kleffe kadetjes kaas met margarine(gatverdamme) verkopen dan mogen ze wat mij betreft niet alleen van het marktplein verjaagd worden, maar gelijk buiten de stadspoorten gezet worden.

--sql error-- | 25-02-14 | 11:31

@Jimmydepimmy | 25-02-14 | 11:28
Kom nog maar eens terug als je een bedrijf runt dat ondanks moeizame tegenwerking van overheid, gemeente, provincie en/of belastingdienst overeind blijft staan. Ik heb recht op mijn 'SBS6-praat'.

Le Roi | 25-02-14 | 11:30

irma zonderboezem | 25-02-14 | 11:09
U heeft last van een opvlieger ?

duitse herder | 25-02-14 | 11:30

@irma zonder tieten:jij hebt geen enkel gevoel voor medemenselijkheid he

skipper65 | 25-02-14 | 11:28

Een beetje nuance is ook wel op z'n plaats, af en toe.
Jimmydepimmy | 25-02-14 | 11:09 | + -1 -

Boter aan de galg gesmeerd. Nuancering levert je hier alleen maar minnetjes op. Nee, dan de vergelijking van politie en justitie met kampbeulen. Dat levert meteen 13 plusjes op. Jij die de zaak met feiten staaft, krijgt een min. De hoeveelheid onnadenkende tokkies op Geenstijl stemt niet optimistisch over de toekomst van Nederland.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 11:28

Le Roi | 25-02-14 | 11:26
SBS6-praat....

Jimmydepimmy | 25-02-14 | 11:28

@Jimmydepimmy | 25-02-14 | 11:23
Het verschil zien tussen goed of fout en rechtvaardigheids-gevoel is aan de meeste mensen niet besteed.

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 11:27

Ah, weer zo'n ondernemert die schijt heeft aan alles en iedereen.

En dan janken in de media. \

Een goede ondernemer overkomt dat echt niet.

dienstweigeraar... | 25-02-14 | 11:26

@Ctrpllr | 25-02-14 | 11:21
Ik ben als ondernemer verplicht om me aan alle regeltjes te houden die niet alleen de overheid me verplicht, maar ook waar de gemeente (en zelfs provincie) me mee opzadelt. Daar valt niets aan te snappen, dat kost gewoon klauwen met geld.
.
En breek me de bek niet open over democratie. Ik heb uiteindelijk niets te zeggen over welke rechters op hun plekken zitten. Zo lang onze rechterlijke macht economische delicten zwaarder bestraft dan zaken als moord, verkrachting, beroving enzovoorts, kun je je vraagtekens zetten bij de juistheid en gerechtigheid van onze 'rechtsstaat'.

Le Roi | 25-02-14 | 11:26

@Ongeblustekalk | 25-02-14 | 11:12
Je hebt gelijk, alle rechterlijke uitspraken en verklaringen zijn Geldig en Goed en dienen nooit in twijfel te worden getrokken. Zeker in Nederland, waar iedereen zo tevreden is over hoe de rechterlijke macht straft.

dlseth_ | 25-02-14 | 11:25

@Le Roi | 25-02-14 | 11:17
Zie Ctrpllr | 25-02-14 | 11:21 |
Duidelijke taal lijkt me.

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 11:24

@irma zonderboezem | 25-02-14 | 11:09
@Ongeblustekalk | 25-02-14 | 11:15
Exact! Jullie snappen 'm.
En dan kunnen diverse raadsfracties wel heel sociaal en verbouwereerd om compensatie gaan roepen (uiteindelijk doen ze dat puur voor politiek gewin en het winnen van stemmen, maar goed...), maar een gemeenteraad dient, net zo goed als B&W, ook op de gemeentelijke portemonnee te letten. Had de gemeente dan maar even meer dan 500 kraamhouders moeten gaan compenseren ofzo? En aangezien de rechter oordeelt dat opzegging van de grond-huurovereenkomst gewoon rechtsgeldig is, dan staat dat die mogelijkheid blijkbaar in grote koeienletters in de overeenkomst en had de ondernemer zelf precies kunnen weten hoe en wat.
Huurders van detailhandelsruimte in Nederland worden over het algemeen maximaal beschermd door de wet, dus daar kan het niet aan liggen.

Jimmydepimmy | 25-02-14 | 11:23

@Le Roi | 25-02-14 | 11:17 | + 0 -

Als je je als ondernemer scheel betaalt dan snap je het niet en had je beter niet kunnen gaan ondernemen. Het valt nl. allemaal best mee, het nadeel is dat het dankzij onze vrienden op links zo veel verschillende regeltjes zijn. Regeldruk is hoog, maar belastindruk vergeleken bij een loonslaaf is laag.

Daarnaast; onze rechterlijke macht wil het niet, JIJ wil het. Zo werkt democratie.

Die kerel wist gewoon dat toen-ie een stukkie grond huurde dat die huur kan worden opgezegd, ongeacht wat er je inmiddels allemaal opgetimmerd hebt. Als je iets krijgt, kan je het ook kwijtraken. Zeg maar net als een baan. Niks ingewikkelds, gewoon the way it works.

Ctrpllr | 25-02-14 | 11:21

Die markt was goed zoals die was, uniek in zijn soort.
Von Aars = VVD juist nu (niet).

van_de_pot_gerukt | 25-02-14 | 11:21

Hoe moeten die +5000 uitkeringen van 600 euro per maand tot aan de dood van de remigranten nu betaald worden?

dk-- | 25-02-14 | 11:20

Hoe kun je nou zeggen dat een markt in Den Haag markt- conform is. Daar komt de onnozelheid van overheden weer boven. Je kunt een markt in Den Haag niet vergelijken met een markt in Amsterdam of Lutjebroek. Markt conform bestaat niet in zo'n geval. Kunnen we alsjeblieft 50% van die overheid naar huis sturen, het enigste wat ze nog doen is de economie en leefbaarheid frustreren.

Toetsiemonster | 25-02-14 | 11:19

@Ongeblustekalk | 25-02-14 | 11:12
En omdat onze rechterlijke macht het wil moet het maar zo zijn en is het maar goed? Enig inlevingsvermogen zou je sieren. Je betaalt je als ondernemer in dit land letterlijk SCHEEL aan belastingen, vergunningen, heffingen, en noem maar op. Heb je enig idee wat het inhoudt als jouw gemeente zo maar even bepaalt dat jij een stuk, ook al is het 'maar' 80 centimeter', van jouw toko af moet halen? Diep in je eigen buidel tasten, zul je dan. Keus heb je niet.

Le Roi | 25-02-14 | 11:17

Patatje oorlog

clabamsk | 25-02-14 | 11:17

Ben zo fris als een hoentje.
Maar toen gisteren mijn wekker afliep om weer mijn steentje bij te dragen heb ik dat kreng een hengst gegeven en mij ziek gemeld.
Plak er de rest van de week ook maar aan.....
Zo....., en nu een bakkie leut in de tuin.

Werkze!

jemoert | 25-02-14 | 11:16

Geef politici en ambtenaren geld dat niet van hun is en ze kopen er hondenstront van.

Willem VanDer Decken | 25-02-14 | 11:16

Er was eens..... Zo beginnen de meeste sprookjes. Maar dan komt er meestal een heks of boze tovenaar die de boel versjteerd. Zoals in dit land. En wij maar wachten op de dappere prins op zijn witte paard die de zaak recht komt zetten. Maar helaas, wij moeten het doen met scherts figuren, die de puinhoop alleen maar groter maken. En dat ezeltje schijtgeld zijn wij.

Polletje Piekhaar | 25-02-14 | 11:16

@irma zonderboezem | 25-02-14 | 11:09
Meneer de lunchroomhouder hoopte natuurlijk op een vorstelijke compensatie regeling.

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 11:15

Het triomfantelijke van die Twitterstrepert is zum kotzen. Maar die tent moet weg. Blijkbaar kan het niet anders.

Normpje | 25-02-14 | 11:15

Dit is nog maar het begin van totale idioterie in Den Haag.
Wat dacht je van een nieuw cultuurpaleis, en de verkrachting van het Zuiderstrand?
Geliefd om zijn eenvoud maar de gemeente Den Haag ziet weer geld en wil er een megalomaan bouwproject starten met horeca en hoogbouw.
Net zo waanzinnig als iemand drie keer zoveel huur vragen na een verbouwing.
Wordt toch eens wakker politici en luister verdomme eens naar de wensen van de mensen ipv te denken te moeten te bepalen hoe en wat.
http://www.hetstillestrandleeft.nl/

Maya de Blij | 25-02-14 | 11:14

@dlseth_ | 25-02-14 | 11:08
De rechter heeft er een uitspraak over gedaan, wat begrijp je daar niet aan met je anarchistische praatjes?

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 11:12

@Welles! Nietes! Ook goeie morgen.. Kan me niet voorstellen dat alleen de VVD hiervoor verantwoordelijk is? Dat zou betekenen dat ze een meerderheid hebben..

WellusNietus | 25-02-14 | 11:12

kijk maar uit anders hangen er drones boven de markt net als boven de schilderswijk

Maco3key | 25-02-14 | 11:12

Herr Schulz var Heutemorgen sehr begeistert: Jozias Aarsten is mein Freund... Wir haben einen glorreichen Sieg Erzielt.

duitse herder | 25-02-14 | 11:12

De Geenstijlmob is weer los. Als een MOE-lander zich niet aan de regeltjes houdt regent het nekschoten, maar als een Hagenees volgens de regeltjes aan de kant geduwt wordt is het ineens weer criminelen, kampbewaarders, etc bij de overheid. Ik begrijp niks van jullie logica.

Ctrpllr | 25-02-14 | 11:11

Lang leve onze bureaucratie en rechtstaat. Nederland wordt vandaag weer een stukje verder de afgrond ingeduwd. Hoe lang pikken wij, hardwerkende Nederlanders, deze taferelen nog?

Le Roi | 25-02-14 | 11:11

Ja, als de gemeente een klus heeft liggen is de politie maar al te dienstbaar!
Man man man..
Hoop dat die 3 dagen te vroeg een fikse zak geld opleveren!

Fred van Ria | 25-02-14 | 11:10

Toch interessant om de beantwoording door B&W te lezen van de door 'Groep De Mos' ingediende vragen:
"Wij vinden het van belang dat voor de ondernemers op de markt gelijke spelregels gelden. Alle (grond)huurovereenkomsten op de Haagse markt zijn in het kader van de herinrichting van de Haagse Markt door de gemeente opgezegd. Zo ook de grondhuurovereenkomst met de heer Otten. Voor een financiële compensatie is in geval van grondhuur geen (juridische) grondslag. Zoals besproken in de vergadering van de commissie Bestuur op 15 januari 2014 is de gemeente jarenlang met de heer Otten in gesprek geweest over een mogelijke oplossing voor zijn onderneming.
Daarbij is gesproken over de mogelijkheid om terug te keren op de Haagse Markt. Ook na het vonnis van de rechtbank waarin dhr. Otten veroordeeld is te ontruimen, heeft hierover nog een gesprek plaatsgevonden. Keer op keer zijn deze gesprekken (helaas) op niets uitgelopen."
Een beetje nuance is ook wel op z'n plaats, af en toe.

Jimmydepimmy | 25-02-14 | 11:09

zeikerd, jaren voor een habbekrats op een A locatie je zakken vullen met de verkoop van ranzige troep. en nu janken dat je weg moet omdat je tent 80cm te groot is. je had er ook gewoon 80 cm af kunnen doen? niks aan de hand geweest.

irma zonderboezem | 25-02-14 | 11:09

Dit land is nog nooit zo corrupt geweest sinds WO II.

HetMannetje! | 25-02-14 | 11:08

@Shareholder II | 25-02-14 | 10:58
Als de gehele lokale overheid je hele familie het werk wilt ontnemen, je familiezaak wilt vernietigen en dit allemaal met groots machtsvertoon, dan vind ik als libertarier het met geweld bedreigen van je persoonlijke bezittingen begrijpelijk.

De overheid is de vijand. En de nazis hebben we ook neit het land uitgepraat.

dlseth_ | 25-02-14 | 11:08

"Een fucking schande. Bah."

!!!
*Nuff Said*

Centauri3 | 25-02-14 | 11:07

Weg.Met.Ons.
De hardwerkende Nederlander moet niet alleen de grens over gejaagd worden voor benzine en boodschappen, maar definitief de grens over gezet worden om emigratiestromen binnen Europa op gang te zetten. Tot voor kort dacht er vrijwel geen haar op iemands hoofd te vertrekken. (De Nederlander blijft sowieso graag stil zitten als hij/zij geschoren wordt).

Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Want dat hier geen beleid achter zit maakt niemand mij wijs. Zoveel asociaalheid uit puur onbenul kan gewoon niet bestaan.

BedrijfsTijgerT | 25-02-14 | 11:07

dat worden weer wob verzoekjes toch Geenstijl? Die agenten hebben befehl gekregen vraag is alleen van wie.

Andersom dag | 25-02-14 | 11:05

Wat kunnen jullie overdrijven!

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 11:05

'Belachelijk voorstel'

De lunchroom mag na acht maanden terugkomen op de Haagse Markt, maar het aanbod dat de gemeente heeft gedaan valt niet in goede aarde. Schneider: ‘Ze hebben ons een belachelijk voorstel gedaan, we mogen de zaak voortzetten in het marktkantoor, maar dan gaat onze huur wel van 600 euro per maand naar 2500 euro, dat is onbetaalbaar.’

'Redelijk aanbod'

De gemeente Den Haag zegt in een reactie dat Otten een 'heel redelijk aanbod' heeft gekregen voor een plaats op de nieuwe markt. De huurprijs is volgens de gemeente 'marktconform' en 'vastgesteld door een onafhankelijk makelaar'.

Heel normaal, politici die 1,5 miljoen declareren, en marktconforme aanbiedingen doen; lees: de boel kapotmaken!

Dakloze zonder krant | 25-02-14 | 11:05

Broodje Donner Kebab. Meer zeg ik niet.

ip | 25-02-14 | 11:04

Zijn er ook sluipschutters ingzet?

Willem van Rood | 25-02-14 | 11:02

En de wijkagent mompelde iets als "Befehl ist Befehl"

taxhond | 25-02-14 | 11:02

Schijnt dat er op de plek van Otten helemaal geen tramhalte komt, maar een islamitische slager als alle werkzaamheden zijn afgerond.

De Schilderswijk krijgt steeds meer de allure van een staat op zichzelf. Generaties zijn met die winkel opgegroeid. Bedankt Jozias.

Klaus Herzog | 25-02-14 | 11:01

Jozias van Aartsen, was die niet van de VVD, de partij voor ondernemend Nederland?

FrankVeer | 25-02-14 | 11:01

Vanavond groot ambtenaren feest op het stadhuis...
Met een lezing: Wat denken die kutburgers wel niet...

duitse herder | 25-02-14 | 11:01

En maar raar opkijken dat, onder het huidige bewind in Nederland, den hard werkende mensch vaker in de rij staat bij het UWV en dat men ieder vertrouwen in de ambtenarij heeft verloren.
Hier wordt voor zijn ogen, iemands levenswerk letterlijk met de grond gelijk gemaakt.
Iemand die jaren lang vergunningen, premies, heffingen, toeslagen en god amg weten wat voor onzin en lul belastingen heeft betaald zo, hoppa, opzij geschoven wordt.
Dit land is door en door verrot. De enige manier om dit de kop in te drukken is om diezelfde kop er af te hakken.
Dat we hier ondertussen geen Kievaanse toestanden hebben is een wonder.

Super Grover | 25-02-14 | 11:00

@WellusNietus | 25-02-14 | 10:54
Mogge Neef! ;)
V Aertsen = VVD,is hier eindverantwoordelijke voor en zou hiervoor uit dat glazen paleis aan het spui gejaagd moeten worden wat mij betreft.

Welles! Nietes! | 25-02-14 | 11:00

Veelzeggend is datum en tijdstip en het aantal politieagenten!

Schijngestalte | 25-02-14 | 10:59

Is er een prijsvraag voor welk vrindje van Von Aartschen straks een vergunning krijgt om er een luxe lunchroom met wifi op te bouwen ?

Enfin, dat "een" medewerker van de lunchroom de VVD lijsttrekkert met de dood schijnt te hebben bedreigd, dat is natuurlijk ook niet correct. Aan de andere kant, wie zou dat stuk stront missen?

Shareholder II | 25-02-14 | 10:58

Wie gaat er vanmiddag kamervragen stellen en een in een spoeddebat de VVD aan de oren trekken voor het slopen van de middenstand?

Welles! Nietes! | 25-02-14 | 10:55

Met een beetje creativiteit en fantasie had het pad ook best wel in een boogje 80 cm kunnen wijken, zodat deze ondernemer had kunnen blijven bestaan, maar misschien bood iemand anders de betreffende ambtenaren / projectontwikkelaars een grotere zak met geld om daar een zaak uit te kunnen baten?
Enne creativiteit en fantasie & ambtenaren, daar moet ik in ieder geval altijd een beetje om lachen, als het tenminste niet zo triest was, zoals in dit geval.

ZSU-23-4 | 25-02-14 | 10:55

Welke politieke partijen hebben hiermee ingestemd? Handig om te weten voor de komende verkiezingen..

WellusNietus | 25-02-14 | 10:54

Als ze de pers buitenhouden valt er natuurlijk het een en ander te verbergen: I smell a rat. Verders is dit natuurlijk gewoon treiteren, laat die mensen gewoon hun tent runnen en iedereen is blij. 80 cm, daar gaat het om toch? De groenteboeren en mobile telefoonhoesjesenterpreneurs hier in 010 hebben grof schijt aan de ' uitloop' op het trottoir (duidelijk aangegeven) en de BOA' s kijken de andere kant op. Waarom? Omdat de BOA familie is van de telefoonhoesjesenterpreneur.

bello | 25-02-14 | 10:53

De hele Nederlandse politiek verzameld in een gebeurtenis die voor iedereen te bevatten is. Ons land is zo immens ziek.

* | 25-02-14 | 10:51

Kunnen wij niet een Kiev'je doen? Wat zij kunnen, kunnen wij toch ook?

Meneer Rozenwater | 25-02-14 | 10:50

Otten zit zonder inkomen --> bijstand --> verplicht werkjes doen. Misschien leuk idee hem de markt straks te laten vegen, daar waar zijn lunchroom stond.

Voor het geval hij nog niet 100% door had, dat hij echt kapodt moet. Ziek, dit.

xspalm | 25-02-14 | 10:49

3 Generaties kapot/deaud/stuk gemaakt omwille van 80, ik herhaal: 80cm...

Van Aartsen, weer maar trots, lamlul!

CornholioNL | 25-02-14 | 10:49

En als je 80 centimeter in de weg staat, dan behoort verplaatsen niet tot de mogelijkheden? Of was dat nog niet opgekomen bij de burgerhatende ambtenaren in Den Haag? Bovendien mag je je na 3 generaties wel beroepen op gewoonterecht wat je plek betreft.

Osdorpertje | 25-02-14 | 10:49

@Boerenhoofd | 25-02-14 | 10:37
Mits je een hoofdoekje draagt en stemmen PVDA. dan jij krijgen alles voor elkaar.

GekkeDave | 25-02-14 | 10:48

Ach, tokkie-vreetschuren genoeg. Kan er dus niet van wakker liggen.

Aktivist | 25-02-14 | 10:48

Waar is die verbouwing voor? Er moet op dat plein een moskee en een 100% halal HEMA komen?

dedeurs | 25-02-14 | 10:48

@Adversary | 25-02-14 | 10:43 |
En daarom spreek ik niet van een woningmarkt maar van een woningkartel veroorzaakt door onroerendgoedbonzen en de overheid.

ProAsfalt | 25-02-14 | 10:48

@(c)ZWITSUL | 25-02-14 | 10:40 |
Alleen jammer dat het kwaad dan al geschied is.

Alleen een correctief bindend referendum had dit (wellicht) kunnen voorkomen maar de uitslag is dan de wens van het volk, niet van de arrogante dictatoriale ambtenaren.

ProAsfalt | 25-02-14 | 10:47

En juist de aanwezigheid van die politiemacht geeft aan dat ze precies weten hoe het volk er over denkt.
En toch doen he? Ze zijn er immers niet voor het volk...
Bovendien, mochten ze worden gestraft vanwege die drie dagen te vroeg, betaalt het volk zelf wel weer de rekening. (zo rollen zij).
Gatverdamme.

datzouzomaarkunnen | 25-02-14 | 10:46

alleen criminelen zijn welkom in dit land samen met de homo,s uit uganda ... De hard werkende Hollander moet er aan geloven me moeten net zo op gaan treden als ik de Ukraine krijgen wij ook 20 miljard

zwartepoema | 25-02-14 | 10:46

Het moment dat het volk de straten op gaat ala Noord-Afrika, Oekraine, Bangkok etcetera is niet meer zo heel ver weg.

Frikanknul | 25-02-14 | 10:46

S C H A N D A L I G.
(excuses voor het hoofdlettergebruik)

Sjaak uit Dordt | 25-02-14 | 10:46

50% van het ambtenaren legioen naar huis trappen.Is de oplossing. Vraatzuchtige zwijnen zijn het.

knut | 25-02-14 | 10:46

We hebben kunnen zien hoe je van een regering afkomt in Oekraïne dus die weg zal het uiteindelijk opmoeten als wij als burgers de regie over ons leven terug in eigen hand willen..,

mase | 25-02-14 | 10:46

De middenstand, daar moeten we het van hebben in onze economie. Helaas snapt Den Haag dat niet... Man, man, man... wat een kudtland is dit geworden...

Pretzwalkski | 25-02-14 | 10:45

En? hoe bevalt het nieuw fascisme?

En gewoon weer PvdA en VVD stemmen hoor. Niks mis met zelfkastijding.

GuntherX | 25-02-14 | 10:45

Ik begrijp niet waarom u hier zo negatief en vervelend over doet. (...) Laten we blij zijn met elkaar! Laten wij optimistisch zijn! Laten we zeggen: Nederland kan het weer! Die VOC-mentaliteit, over grenzen heen kijken, dynamiek! Toch?

MisterIk | 25-02-14 | 10:45

Ondernemers worden in NL slechter behandeld dan criminelen.

Maar het is dan ook doelbewust beleid van de overheid om alle ondernemers de nek om te draaien. Kom op zeg, zomaar een beetje je eigen geld verdienen en je eigen borek ophouden. Dat kan in de soosjalistiese heilstaat Nee-DDR-Land echt niet meer.

James Lastig | 25-02-14 | 10:44

Ambtenaren.
Het ambtenarenkorps, met name de beleidsambtenaren, zouden ze moeten decimeren.
De economische groei zal ineens gaan exploderen. De nieuwe Gouden Eeuw. Wie maakt er schoon schip?

ProAsfalt | 25-02-14 | 10:43

Beestachtig. Vooral na het zien van dat filmpje in de doorlink. Oh, je mag wel terugkomen als het plein klaar is. Maar dan wel tegen drie keer zoveel huur, uiteraard. Het verbaast me absoluut NIETS als de stijfpoterij van de gemeente DAAR vandaan komt. Want lopende contracten breek je niet zomaar open. Zo'n sloopexcuus komt ze waarschijnlijk wel HEEL goed uit.

Adversary | 25-02-14 | 10:43

En uiteindelijk zal er wel weer de zoveelste kebab en broodje gesneden ezel lünchrööm voor terugkomen...

Rudjen | 25-02-14 | 10:43

Werken ga toch weg hop aan de uitkering jullie..

heksenbroedsel | 25-02-14 | 10:43

Het is toch GODVERDOMME niet te geloven. Teringhufters!!!!! Sterf!!!!!

NACademicus | 25-02-14 | 10:42

@Godsammekraken | 25-02-14 | 10:36
Inderdaad, zadel het paard. Tijd voor revolutie.

GekkeDave | 25-02-14 | 10:41

Ik krijg nu al honger.

Anijsblokje | 25-02-14 | 10:41

hint : binnenkort verkiezingen

(c)ZWITSUL | 25-02-14 | 10:40

Is er dan niemand die deze flauwekul kan stoppen? Hoe komt het dat niemand zijn vingers hieraan durft te branden? En waar is Richard de Mos? Of die blaaskaak van een ter Linden?

Balzakius | 25-02-14 | 10:40

Mooi, weer een middenstander kapot! Klasse, weer een potentieel opstandige er bij.

Kaas de Vies | 25-02-14 | 10:40

politie = kampbewakers, justitie = kampbeulen

Wloddek | 25-02-14 | 10:40

@ De Regeering 10:37


Een paar kleedjes, een kraantje om de voeten te wassen en klaar is Kees...

eerstneukendanpraten | 25-02-14 | 10:39

Eén grote corrupte tyfusbende in dit land...

HetMannetje! | 25-02-14 | 10:39

Goh de wereld vergaat

vip39 | 25-02-14 | 10:38

Schandalig,maar misschien kunnen die 3 dagen juridisch wel het verschil maken als de afspraak zwart op wit staat.
Ik zou zeggen opnieuw naar de rechter.

Welles! Nietes! | 25-02-14 | 10:38

Revolutie!

Joost Maghetweten | 25-02-14 | 10:38

En binnen een maand is er geen tankstation meer te vinden binnen een afstand van 50 km van de Duitse en Belgische grens, alles dankzij het fantastische beleid van het beste kabinet van na de oorlog...

eerstneukendanpraten | 25-02-14 | 10:38

Otten had er een gebedsruimte van moeten maken.

De Regeering | 25-02-14 | 10:37

Hardwerkende ondernemers kunnen de boom in. Dat is Nederland.

Boerenhoofd | 25-02-14 | 10:37

De vazallen van Brussel zijn de oorlog tegen het volk begonnen.

Godsammekraken | 25-02-14 | 10:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken