
Kinderfeesthatende klaagnegers trapten vanmiddag in de Amsterdamse comedyclub Boom Chicago het
Verbied Zwarte Piet seizoen 2014 af. En GeenStijl was erbij. Onder leiding van Anousha Nzume spraken diverse Pietverbieders de circa honderd belangstellenden toe. Nzume is trouwens een draak van een gespreksleidster, laten we daar eens mee beginnen. Betrekt alles op zichzelf, voelt zich continu slachtoffer en laat niet na om opzichtig naar werk te hengelen ("
ik ben altijd op zoek naar klussen!") danwel zichzelf op de borst te kloppen ("
stelling nemen tegen Zwarte Piet heeft me zeker werk gekost, maar ik deed het toch." -applaus). Haar aanelkaarpraat-tekstjes gingen dan ook vooral over hoe zwaar Anousha Nzume het had met Anousha Nzume zijn, en hoe demense Anousha Nzume gewoon niet willen begrijpen, gelardeerd met tergende psycho-babble over empowerment en hoe dingen 'best wel even hard binnenkomen'. (Niet met hun knecht, naar wij aannemen.) Enfin, hoe gaan de beroepsklagers dit jaar Ons Feest verpesten en Zwarte Piet uit Ons Land jagen? In de betogen van de sprekers vielen drie opvallende tendenzen te bespeuren: er is sprake van enorm veel zelfbeklag, gekoppeld aan nul zelfreflectie. De associatie met de Amerikaanse burgerrechtenbeweging van zwarten in de jaren zestig en zeventig wordt gretig gemaakt. En de anti-Zwarte Piet campagne dit jaar gaat keihard en militant gespeeld worden via de kinderen. Zet u schrap. Het is aan. Ze komen Piet halen.
Zelfbeklag
De media hebben het natuurlijk gedaan. Die zetten de zwarte gemeenschap in een kwaad daglicht. Ene Miss Kitty, verder op nul inhoudelijke argumenten te betrappen, stelde dit punt stampvoetend aan de kaak. Kennelijk kent ze de zwarte populaire cultuur niet met alle geweldsverheerlijking, bitches en bling en is ze ook niet op de hoogte van de misdaadcijfers, toch ook best een dingetje qua beeldvorming. Mitchell Esajas van Anti-ZwartePiet mede-initiatiefnemer
New Urban Collective had een mooie powerpointpresentatie over zichzelf gemaakt, waaruit moest blijken dat hij op het gymnasium en aan de universiteit de enige zwarte jongen was. De schuld van het blanke onderwijssysteem uiteraard, waarin zwarten geen kans kregen. De ironie dat hij met zijn universitaire graad het levende bewijs van het tegendeel is, ontging hem maar desalniettemin moest Zwarte Piet wel kapot. Want ja, iedereen weet dat Zwarte Piet de reden is dat er zo weinig zwarte kinderen uit de Bijlmer doorstromen naar de universiteit. "
Laat de tata's maar boos worden", aldus Esajas, "
dat toont alleen maar aan dat racisme dus bestaat." Ah. Het niet eens zijn met iemand die jouw tradities wil verbieden is racisme.
Antiracisme-beweging in de VS
Gretig spiegelen de ZwartePiethaters zich aan Malcolm X en Martin Luther King. Dat de vergelijking tussen de zwarte burgerrechtenbeweging in het Amerika van die jaren en de ZwartePietendiscussie hier en nu in Nederland op zijn best potsierlijk maar eigenlijk ronduit aanmatigend is, leek niemand te deren. Verbied Zwarte Piet is net zo'n heroïsche zaak als, oh, het recht om in de bus te zitten of om niet gelyncht te worden omwille van je huidskleur. Bamba Nazar, een moslim met een wollen mutsje en een vlasbaardje, dankte Allah en de Profeet voor de goede werken van Brother Malcolm. De eerder genoemde Esajas stelde met droge ogen dat groot strijder Mandela zelfs tot in zijn laatste uren de Goede Zaak een dienst bewees door op 5 december dood te gaan. Hij zei het écht, en de zaal applaudisseerde.
Amsterdams PvdA-gemeenteraadslid
Peggy Burke maakte van haar spreektijd gebruik om campagne te voeren. Zij was het die Quinsy Gario had aangeraden om een bezwaarschrift tegen de intocht in te dienen. Daardoor was de gemeente verplicht om de nu beruchte
hoorzitting te houden. Ook wilde mevrouw Burke gezegd hebben dat bij de demonstratie op het Beursplein de enige politici zijzelf en collega-PvdA-er Hilhorst waren, en dat de hele PvdA-fractie haar had gelauwerd omdat zij allemaal van ZwartePiet standpunt veranderd waren door haar. Nou vrouw toch! Jaren in publieke dienst en dan dit bereikt. Takspoet welbesteed. Wie van Zwarte Piet houdt, stemt geen PvdA, zo veel is duidelijk. De witmensen bestrijden met hun eigen wetten, vuistje in de lucht! Dat de strijd tegen racisme in de VS velen, waaronder Malcolm X en Martin Luther King, het leven kostte en dat de potsierlijke kartonnen borden met daarop uitgeprinte boze Pro-Piet tweets en facebookposts daar maar heel knullig bij afstaken mocht de pret niet drukken. De boodschap was duidelijk: de clubjes Zwarte Piet is Racisme, Zwarte Piet Niet en New Urban Collective zijn de trotse opvolgers van Mandela, MLK, Malcolm X, Steve Biko en andere strijders voor rassengelijkheid.
De Campagne
Nou, het bedrijfsleven kan de borst natmaken: wie dit najaar Zwarte Piet-gerelateerde spullen verkoopt of als decoratie gebruikt komt op een zwarte (!! racist!) lijst en zal geboycot worden. Mwaha. Okee. En bedrijven die toegeven aan deze sloop van onze tradities zullen door de rest van Nederland geboycot worden, dus hee, van alle zwarte lijsten waar detailhandelend Nederland op wil staan is die van de Zwarte Piet-haters de comfortabelste. Behalve voor KFC, misschien. Minder grappig is dat diverse sprekers aangaven om vol op het orgel te gaan ten aanzien van kinderen. Er komen lespakketten voor scholen inclusief kant-en-klare anti-Piet spreekbeurten. Er komen strategieën om de Medezeggenschapsraden van scholen te infiltreren. Er komen weerbaarheidstrainingen voor ouders die hun kind aan de Sint-viering willen onttrekken. Debattraining voor anti-zwartepietkinderen, opperde een bezoeker zelfs. De onsmakelijke discussie wordt, kortom, via de kinderen gespeeld. Want wat ze niet kunnen verbieden, kunnen ze wel besmeuren en verpesten. En daarvoor heb je genoeg aan een luidruchtige minderheid. Dat is dus heel erg smerig, want een kindertraditie is lastig te beschermen als de school het slagveld is. Zoals rappert Kno'ledge zei, "
je denkt soms niet 'one love', maar 'één schot.'" Alleen bedoelde hij witmensen dus dan mag je dat soort enge dingen gewoon zeggen natuurlijk want slachtoffer.

Het was dus weer verongelijkt slachtofferdenken, dreigen en eisen wat de klok sloeg. En het is niet dat de zwarte gemeenschap in Nederland geen andere problemen heeft om zich druk over te maken he. Wij noemden al de hoge criminaliteit, het gebrek aan scholing en de destructieve kelderboxcultuur. Maar ook de vele tienermoeders en noorderzonvaders, de armoe en de grote werkloosheid. Zwarte mensen. You got 99 problems en Zwarte Piet ain't one. Maar het is wel het enige issue waarbij het makkelijk wijzen is naar de boze, koloniale witman. Waarin het makkelijk is om te hangen aan zwarte iconen als MLK, Mandela en Malcolm X, wier glorie makkelijker te stelen is met een activistisch non-issue dan door jezelf gewoon te bewijzen met keihard werken, offers brengen en iets maken van jezelf. Begin daar eens mee, als je zo graag gelijk wil zijn aan de blanken, in plaats van de tradities de ons onderscheiden kapot te maken. Bouwen wat jullie willen, niet slopen wat wij hebben. Het seizoen is bij dezen begonnen. We hebben er zin an. Pepernootje bij, *plop-*je bisschopswijn, en we houden ze in de gaten.
Reaguursels
InloggenVan mij mag zwarte piet weg; ik heb niks met negers
Zijn het niet de moslims, dan zijn het wel de negers. A.Nanninga, zoek eens een leven.
Kansleaus | 22-02-14 | 23:17 | + -378 -
We zoeken juist een leven zonder moslims en negers!
Zwarte Piet is toch een geschminkte blanke?
Als ze echt zo begaan zijn met het lot van de negroïde medemens, laat ze zich dan eens druk maken over de honderdduizenden zwarte slaven die in Afrika worden misbruikt door hun ZWARTE 'medemens'. Dan ben je een held. Maar pluche gefundeerd rellen is wel zo comfortable en lekker risicoloos. En nog gesubsidieerd ook!
mmmh. volgens mij werd ik voor gek voorspeld en uitgemaakt tot een fobie.
doch=ende*
*damn you Oud-Hollandsche-Spellchekkaerh-
Simpel. Nuance is een beperkt begrip
U kan kiezen:
() Ik ben een Hollander.
() Nee, ik bla bla....
Bij keuze twee wordt u dringend doch noodzakelijk verzocht te verhuizen.
Misschien maar eens tijd om de strijd naar hun te brengen, kwakoe afschaffen. Tesamen met de hele Bijlmer.
Negeren. Daar zit "neger" in. Da's geen toeval.
ik vind walgelijkste in deze hele non-discussie dat een pvda deze farce volledig faciliteert en volstrekt een dikke vinger geeft aan al die zwarte mensen die wel gewoon een baan hebben, hun kinderen goed proberen te onderwijzen en nuttige deelnemers aan de samenleving. dat mag eenvoudigweg niet van de pvda. je moet dom, arm en afhankelijk blijven door te blijven geloven in het sprookje dat slavernij een onrecht is dat je nooit meer te boven kan komen en dat je daarom het onvervreemdbare recht hebt om te klagen, je hand op te houden en er een bende van te maken. de roomse kerk was er niks bij. wat een stelletje volgevreten rode kardinalen die wel eens eventjes zullen laten merken hoe de samenleving in elkaar steekt.
Als je op geen enkele manier slachtoffer bent kun je hier als slachtoffer aanschuiven en beginnen met zeuren.
... en mag je jezelf binnenkort voegen naar de grillen en regeltjes van onze allochtone medemens. Welterusten
Nederlanddraaitdoor | 23-02-14 | 20:33 | + 0 -
Dat ga ik zeker doen. Welterusten
Anoniemtje | 23-02-14 | 17:39 |
Op welke manier of hoe zou je dit willen moderniseren? Misschien de zogenaamde smartie pieten in allerlei vrolijke kleurtjes, kan niemand aanstoot aan nemen?
Bedoel je het zo?
Dit is goed nieuws. Ik hoop dat er vanaf 2014 een einde komt aan zwarte piet.
Step zonder wielen | 23-02-14 | 20:27 | + -1 -
...en mag je jezelf binnenkort voegen naar de grillen en regeltjes van onze allochtone medemens. Welterusten
Dit is goed nieuws. Ik hoop dat er vanaf 2014 een einde komt aan zwarte piet.
Met grote dank voor de extra PVV stemmers die deze acties gaan opleveren. Het laatste bolwerk die het nog echt voor Nederlanders durft op te nemen.
Super grappig die Boycot ,,, want die hanteer ik namelijk ook !
Hun anti lijst is juist voor mij een daar moet ik vooral naartoe lijst .
Net zoals een trots Halal certificaat op een "Italiaanse" eettent voor mij reden is deze over te slaan en de volgende te nemen .
Oh ja voor de Nep Italiaanse tentjes Spaghetti A la Carbonara is met varkensspek en niet met kalkoenham !! ook kent salami geen varkensloze variant dat varken kan nooit halal geslacht zijn lijkt mij ,,, eigenlijk zou de voedsel en waren autoriteit hier iets aan moeten doen ....
Tegenstanders van Zwarte Piet werden racistisch en agressief bejegend en ook bedreigingen werden niet geschuwd.
Stond op een site, volgens mij is dit weer een typisch gevalletje van omdraaien.
Oeps, laatste bericht op verkeerde topic.
-weggejorist-
Wij kunnen de negerts hier in Nederland natuurlijk ook verantwoordelijk houden voor alle moord- en slachtpartijen door hun zwarte broeders in Rwanda, Burundi, Kongo, Centraal Afrikaanse Republiek, Mali, Uganda, Kenia, Zimbabwe etc etc.... Dat snijdt ongeveer evenveel hout als ons Nederlanders heden ten dagen verantwoordelijk houden voor de slavernij, en het vergallen van een Hollands kinderfeestje. Ik zie het feit dat de negert hier in Nederland in alle luxe en voorzieningen zijn/haar zwartgallige mening vrij mag uiten al als een enorme afkoop van schuld. Ze zijn honderd keer beter af dan hun afstammelingen die nu in Afrika rondlopen. Maar ja, de negert wil meer, en zonder er veel voor te doen......
Ik constateer voornamelijk dat hier meerdere vraagstukken door elkaar lopen. De vraag of de kleur van zwarte piet discriminatoir is is namelijk niet gelijk aan de vraag of de kleuren van zwarte piet en sinterklaas racistisch zijn.
Ik vermoed dat de huidige mythe van zwarte piet (hij is zwart door de roet) toereikend is. Iedereen kan zwarte piet worden als deze dat wil.
Sinterklaas is een ander verhaal. Ik denk dat we hier de kant op kunnen van Santa Clause, waarin het een baan is, die iemand kan krijgen (a la de films The Santa Clause etc.) Sinterklaas is tenslotte (nu) een mythische kindervriend. Op die manier, alhoewel schaars, kan iedereen Sinterklaas worden.
De traditie is tenslotte wel een reliek uit een andere tijd, maar dat betekent niet dat we hem niet kunnen moderniseren.
Alles kan in nl behalve als je blank ben en je kapot werkt.
Oh ja, de zwarte mensen onder het appartheidsregime waren wel de rijksten van Afrika. Ik ben blij dat apartheid is opgeheven, daar niet van, maar dat zou toch wel te denken moeten geven over wat Afrikaanse cultuur betekend voor een economie.
Wij werken inmiddels als slaven voor de uitkeringen die aan allerlei immigranten worden verstrekt, is die slavernij niet al omgekeerd?
In Afrika, waar zwarte mensen het zelf voor het zeggen hebben, daar gaat het pas goed.
Zij voelen geen pijn, geen smart, geen werkelijk lijden, zij gaan kapot aan blinde haat, en die haat hebben ze zichzelf nog aangepraat ook. Ze hebben een vijand nodig om in de spiegel te durven kijken en de grimas te kunnen verdragen.
Schoorsteenveger | 23-02-14 | 14:54
Zo waar. Maken een probleem van iets wat geen probleem was. En als dat gelukt is, lopen ze te hoop.
En het is een gotspe dat ze grote namen zoals MLK, Mandela enz daarvoor bezoedelen.
Insmerig, misselijkmakend paupervolk. Maar NL heeft zijn vrijheid van meningsuiting en die houden we zelfs voor dat schorem in stand. En ik mag zeggen dat ik dat vind. Gelukkig maar.
-weggejorist-
-weggejorist-
@Parel van het zuiden: u begrijpt me goed; dit volk kan geen Nationale Feesten meer aan. Vroeger hadden we nog wel eens een Elfstedentocht of een nationale actie als Open Het Dorp. Tegenwoordig is een Evenement geen Evenement meer als er niet minstens één doodsbedreiging geuit is. Damschreeuwer, waxinelichtgooier, Kroningslied, Zwarte Pieten: we zijn elk gevoel van proportie uit het oog verloren. Lees maar wat tegels en bedenk er dan bij dat het gaat om een voormalig kinderfeest.... ("parasitaire sukkels!")
Als die klojo's nu eens evenveel energie zouden steken in het vinden van een baan, uit de bajes blijven en positief bijdragen aan de maatschappij!?
En hoezo racismeverleden? Kan me niet herinneren dat er na de afschaffing van de slavernij negerts in Nederland apart zaten in bus en trein, aparte pisbakken hadden in openbare toiletten, regelmatig mannen met witte puntmutsen op bezoek kregen en hier en daar een brandend kruis aantroffen tijdens lynchpartijen. Of ik moet een paar dingen gemist hebben in de Nederlandse geschiedenis natuurlijk...
En toch naargeestig hun zaak koppelen aan Malcolm X, MLK en noem maar op (waar halen ze het lef vandaan).Ga gaarne even terug naar Afrika, als jullie jezelf zooooo benadeeld voelen in Nederland...prutsers!
sarcastro | 23-02-14 | 15:44 |
Nog steeds de witmensen. Die wordt post mortem verweten dat ze het gore lef hadden om uit te sterven, nota bene nadat ze het durfden om zomaar zonder blikken of blozen nakomelingen van slavenhandelaren en slavendrijvers te zijn.
Binnen honderd jaar zijn alle blanken nagenoeg uitgestorven, kijken wie ze dan de schuld gaan geven van al hun ongenoegen.
Zwarte Piet of Witte Pieter (Hilhorst, PvdA). Ik denk dat ik het al weet.
Annabel, je bent een talent. Dank voor dit stuk.
Als we dan toch racisten zijn, misschien moeten we dan maar gewoon de slavernij weer invoeren. Leveren deze parasiterende niksnutten tenminste weer eens een nuttige bijdrage aan de maatschappij. Dat ze daar dan de witman voor nodig hebben, is heel veel zeggend.
De Gario's van Nederland hebben geen echte baan maar krijgen natuurlijk voor alle onrecht die ze aangedaan wordt bakken subsidie. Zo kun je natuurlijk vroeg in het jaar alvast beginnen te schreeuwen en stoken, het lijkt dan net alsof je ergens mee bezig wat er toe doet, maar wat er niet toe doet, parasitaire sukkels!
TheseDays00 | 23-02-14 | 14:34 |
Je hebt mensen die de geschiedenis maken, zoals Rosa Parks, wellicht zonder dat ze dat zelf zo wilden, maar gewoon, omdat ze niet anders konden, omdat ze vanuit het diepst van hun ziel vonden dat iets gewoon móest, niet anders kon. Dat zijn de ware helden, of de ware martelaars, al naar gelang de wijze waarop zij op hun daden beoordeeld werden en worden.
En je hebt de parasieten, degenen die vanuit haat- en wraakgevoelens de geschiedenis willen dwingen, zoals Quinsy Gario, omdfat ze zich zo nodig moeten laten gelden. Dat zijn de bloedzuigers, de vampiers, degenen die tot in eeuwigheid willen teren op andermans' roem, andermans' werken, andermans' woorden en daden. Degenen dus die vanuit zichzelf niets, werkelijk helemaal niets inbregen, in kunnen brengen, gewoon omdat hen simpelweg de gevoeligheid om nog genuanceerd waar te nemen ten enen male ontbreekt. Zij voelen geen pijn, geen smart, geen werkelijk lijden, zij gaan kapot aan blinde haat, en die haat hebben ze zichzelf nog aangepraat ook. Ze hebben een vijand nodig om in de spiegel te durven kijken en de grimas te kunnen verdragen.
Jezelf en dit doel vereenzelvigen met Martin Luther King, Malcom X of Nelson Mandela. Niet alleen heb je dan geen besef wat deze mensen gedaan hebben in wat voor omstandigheden, geen realiteitszin, geen zelfreflectie en wel een ultiem slachtoffergedoe. Nee, het ergste is dat je gewoon op het graf van alledrie staat te pissen zo beledig je deze mensen hun problemen. Beledig mijn helden niet zo!!!
Nieuwe vraag in de integratiecursus:
Bent u tegen Zwarte Piet?
Heeft u deze vraag met ja beantwoord, dan svp opzouten!
O ja, en dan iedereen een opfris integratiecursus laten doen.
Ik ben wel klaar met die zeiknegers. Eigenlijk met deze regering die alles maar toelaat en de zeiknegers.
@Schoorsteenveger | 23-02-14 | 12:52: Toch wel? Want ik twijfelde.
Zo zie je maar, Google weet ook niet alles
Sorry, maar zo trots op NL dat dit een item kan zijn zijn.
Even goed tijd om de 'ouwe' bevalt 't hier niet? ga je toch lekker weg! uit de kast te halen met al die overachievers......
Zo lachen die gasten!
matrixbluepill | 23-02-14 | 13:13 |
Krijg je niet voor elkaar. Waarom? Wij ergeren ons mateloos aan die zeurpieten, maar die ergernis staat niet gelijk aan diep gewortelde haat en de overtuiging dat we zwaar benadeeld worden. Dus zullen wij de moeite niet nemen om ons te organiseren en ten strijde te trekken. Diepe haat moet je hebben om zo door te willen drammen om niks, diepe haat die niets maar dan ook niets te maken heeft met het Sinterklaasfeest, diepe haat die alleen maar zoekt naar symbolen van het kwaad en zoekt naar stokken om mee te slaan.
Maar ze moeten oppassen, die querulanten, want ze bouwen wel degelijk aan een toekomst waarin die haat zou kunnen ontstaan en zou kunnen worden gevoed. En dan zijn de rapen gaar.
Misschien is de oplossing gewoon simpel: we hadden meer dan 2 miljoen pro zwarte piet likes, dat zijn heel wat mensen dus ook heel wat consumenten. Ik stel voor dat meer dan 2 miljoen consumenten IEDER bedrijf te boycotten die witte pieten verkoop of geen zwarte pieten meer verkoop. Dan zullen we wel eens zien wie er wint.
Al die gasten die lopen te zieken met hun, voor 90%, sociale uitkeringen, zijn hier ooit gastvrij opgenomen.
Ze moeten eens ophouden te bijten in de hand die hen voedt. De tolerantiegrenzen bereiken zo langzamerhand het breekpunt van de elasticiteit.
Ik betrap mer erop dat ik de laatste tijd teveel op m'n onderlip bijt bij het lezen van hun schofterig gedrag.
Kan Braboneger die hele handel niet ff de oren wassen? We hebben hem NU nodig.
Ik vind het sinterklaasfeest in zijn totaliteit een debiel over the top commercieel gebeuren. Voor je het weet is het een religie.
Zwarte piet weg? Ok maar dan ook Kwakoe festival, zomercarnaval, slachtfeest en ramadan. Blanken discrimineren mag blijkbaar wel in Nederland. Maar altijd genoeg tijd en ruimte voor feestjes voor allochtonen. Om te kotsen
pietvanvliet | 23-02-14 | 12:45 |
Dat was Gerard Reve. "Op de Tjoekie Tjoekie-boot naar Takkie Takkie-eiland."
-weggejorist-
Wat ik mij dan afvraag: Hoe kan iemand die blank Nederland in de hoek zet als "die tata's", het in zijn hoofd halen om de racismekaart te trekken?!
.
Nul zelfreflectie en blind voor ironie die gasten. Nanninga ziet het ook deze keer scherp.
.
Iemand die het ook goed zag: W.F Hermans. "Op de tsjoeke tsjoeke boot" met die gasten, want waarom zou je willen wonen in een land dat zo op je zwarte ziel gaat staan?
In een maatschappij waar je opa nog suri-coke liep te verhandelen op de Zeedijk blijft het moeilijk opstarten, zo ver is wel duidelijk.
Eigenlijk toont die anti zwarte pieten beweging toch alleen maar aan dat het heel erg goed gaat in NL. Dat er dus helemaal niet gedicrimineerd wordt etc door de witmens. Ik bedoel, als dat werkelijk het enige is wat je kan vinden om over te zeiken als gepigmenteerde zijnde, dan valt het echt reuze mee allemaal! Het heeft er alle schijn van dat het ze te makkelijk afgaat, dat ze helemaal worden geaccepteerd en zich daardoor mischien te ''normaal'' voelen.. Niks speciaals dus. Dat anti zwatre piete gedoe lijkt steeds meer een middel geworden om zich toch weer even speciaal te kunnen voelen. Ik zou willen zeggen tegen deze mensen: Jullie zijn niet speciaal! Welkom in Nederland..
Fapdrab | 23-02-14 | 12:10 |
Niet zo moeilijk. De toon is reeds gezet.
www.parool.nl/parool/nl/12/CULTUUR/art...
Hans Hillen | 23-02-14 | 01:50 |
Ik denk dat je gelijk hebt. Met hun aandachttrekkerij, hun geklaag, hun geween, hun gezeur, hun geweeklaag, hun zieligdoenerij zorgen ze ervoor dat de lol er bij het Sinterklaasfeest definitief af zal zijn.
Als je je onderbuurman zijn mooie bloementuintje misgunt omdat je vindt dat jij en niet hij op de benedenverdieping zou moeten wonen, en als je die gevoelens van jalouzie, afgunst en gram maar niet weggestopt krijgt, dan gooi je er gif overheen, over al die bloemen, vaak en veel totdat uiteindelijk alles wat groeit en bloeit afsterft.
Maar door enkel te vernietigen bouw je niks op, integendeel, je maakt ruimte, ongewild, voor een nieuwe orde, een orde die je misschien helemaal niet in de hamd hebt. Want dat tuintje is er niet meer, maar is nog steeds niet van jou, en er zal onkruid opschieten dat plots de ruimte gheeft gekregen, en dat onkruid zal bloemen dragen, en de zaadjes van dat onkruid zullen wegwaaien, alle richtingen uit.
Dat is het risico.
Geef dan de eigenaar van dat tuintje niet de schuld, noch het onkruid dat je de ruimte hebt gegeven. Dat onkruid had zich niet verspreid als jij niet had willen vernietigen.
Wat zij kunnen, kunnen wij ook. Er moet toch een volksfeest of traditie zijn die wij beledigend vinden. Er moet iets zijn waar de Nederlandert een haatcampagne tegen kan starten. Zomercarnaval, of andere zaken die de zwartmens leuk vindt. Gewoon een tegencampagne starten tegen iets dat hen raakt. Niet zwarte piet moet blijven, maar gewoon voor de afschaffing van 'hun' tradities. Kijken hoe ze reageren en kijken of ze inzien wat voor nonsens dat gezeur van hun is. Als ze het inzien en toch doorzetten dan wordt hun traditie dus ook aangepast dus als we het goed uitkiezen is er voor ons nog wat te winnen (zwarte piet is immers toch niet echt).
Bedrijven worden geboycot : De natte droom van iedere Nederlandse ondernemer , geen zeurende buitenlanders zonder geld in je bedrijf.
Allemaal VVD stemmen en snel die wet invoeren van tegenprestatie in de Bijstand. Dan hebben die niksnutten minder tijd om over dit soort racistische onzin na te denken. Kan ook nog verhelderend voor ze zijn om samen met een blanke niksnut hondenpoep te mogen rapen.
Ik betrap mijzelf steeds meer op racisme.
Dit heeft er mee te maken dat ik mij aan moet passen aan de normen en waardes van andere mensen.
Mensen die zich weigeren aan te passen aan onze cultuur en met grote zakken van ons belastinggeld worden aangespoord om vooral hun eigen ding te blijven doen.
En als hardwerkende niet gelovende autochtoon moet je maar gewoon je bek houden en krijgt nergens subsidie voor.
Onze normen en waardes worden verkocht aan de groot kapitalisten in de EU
Sophie9985 | 23-02-14 | 11:45
Dankjewel.
Even feitje tussendoor, op dit moment zijn er van de 17 miljoen mensen in Nederland er ongeveer 6 miljoen die ook daadwerkelijk arbeid verrichten. En mogen betalen. Voor binnen- en buitenlandse subsidies. Of buitenlanders die binnenlandse subsidies komen halen, blijft hetzelfde. Slavernij dus. Sociale slavernij.
@VanBukkem
Mijn medeleven voor je verlies, de belangrijkste vrouw uit je leven is er niet meer. Waar ik ook nog een tijd aan heb vastgehouden zijn mijn jeugd herinneringen. Maar alles veranderd en vroeger was er ook altijd wat. Generatiekloof, het zal wel. De teloorgang van gewenst sociaal gedrag - wat dus al zijn eigen omschrijving moet hebben om het tenminste nog te mogen duiden - werd door iedereen in Nederland gerespecteerd. Nogmaals, er gebeurde genoeg wat het zonlicht niet kon verdragen, maar g.v.d. dat gelazer op straat werd gewoonweg niet getolereerd. Klaar. Anyways, weet in ieder geval dat er voor Nederlanders die wel willen werken, genoeg buiten de open grenzen is te vinden.
We hebben in dit land teveel mensen die hun geld verdienen met praten en handophouders, daar komt alleen maar gezeik van.
Citaat: Quinsy Gario is een van blankenhaat vervulde racist.
En ik ken veel negerts die dit kinderfeest wel willen behouden. Die hebben ook werk.
Al die slaven werden anders wel massaal verkocht door hun eigen kleurgenoten ...
Het lijkt me een goed idee dat er de volgende keer meer mensen bij dit soort enge clubvergaderingen aanwezig zijn!
Ik vond Piet afgelopen jaar slim, redelijk, weloverwogen, welbespraakt, hardwerkend, verantwoordelijk, nauwkeurig en behept met leiderschap overkomen. De gemiddelde neger lijkt toch niet op dat profiel? Piet is de perfecte neger en zeker niet stigmatiserend. Als er in de Bijlmer meer Pieten DNA zou zij, dan zou daar een fantastische broedplaats van succes ontstaan. Maar ik zie het niet, Piet.
Fantastisch artikel Nanninga!
En fantastisch dat je erbij was! APPLAUS!
Laat maar komen. Ik ben er klaar voor. Ben normaal niet zo strijdlustig. Maar deze keer ben ik zeer bereid om deze traditie te verdedigen.
enige duiding op de hiervboven aangegeven gegevens: *mijn mentor hollands was zwarter dan ik, en zeeker niet De Piet. ik had ontzag ..."
"excuus ... uw schaamlap zit tussen uw lipjes, ik kan er nix mee." - Unknown Netherlander *mijn Mentor Hollands*
Die gasten solliciteren er gewoon naar om gestigmatiseerd te worden. Zou dat zijn om een excuus te creëren voor andere aangelegenheden?
En wil je ONS Sinterklaasfeest behouden, dan zeg je je FNV lidmaatschap op.. d u i d e l i j k communiceren Rene.
Maar zou je Zwarte Piet verbieden, zou je er een blank feestje van maken, waar geen neger meer bij te zien zal zijn.
Dán ben je nog meer een racist. Dan ontken je hun bestaan.
Wat is dat toch die obsessie met huiskleur?
Zouden roodharigen zich ook gediscrimineerd voelen?
En albino's of linkshandigen? Groenogigen?
Met flink wat subsidie van een poltiek-correcte wethouder heb je een dagtaak aan het bestrijden van zgn. racisme.
En dus een baan....
bas ooms53686289 | 23-02-14 | 10:56
Aan etteren bij Arabieren valt geen eer te behalen. Die staan qua reputatie net zo laag of zelfs lager op de wereldranglijst, sinds de radicalisering van de islam.
vandegekke | 23-02-14 | 10:45
Maar daarmee is het niet voorbij. Dat weten we al van de Noord-Afrikanen, die net zo lang doorgaan tot ze hun zin krijgen, en zodra ze hun zin hebben direct doorgaan naar het volgende onderwerp.
Al deze acties zijn symptomen van een diepe onvrede bij de Afrikanen (incl N-Afrikanen). Ze kunnen niet meekomen of zelf initiëren, zoals de Aziaten. Afrikanen inspireren niet, ze komen alleen tot resultaten als ze strak aan het handje van de Chinees of de westerling mee kunnen lopen.
Ik kan me overigens levendig voorstellen dat deze eigenschap hun irriteert, het is alleen helaas zo dat niemand er iets aan kan doen. Want stel dat Zwarte Piet wordt afgeschaft - daar schiet uiteindelijk niemand iets mee op, want het verhelpt het grote wereldomspannende Afrikaanse probleem niet.
Ik heb nog wel iets voor die zwart-jo%$#% om over na te denken: kunnen zij namen opnoemen vanuit hun groep zoals Einstein, Werner von Braun, Edison, Bell, Röntgen... en noem zo nog maar een rijtje blanke wetenschappers op ?
@Sophie9985 | 23-02-14 | 10:23
U heeft groot gelijk dat u uw geluk elders beproeft. Zelf ben ik echter redelijk honkvast van aard. Nog wel. Maar de dag dat ook ik mijn biezen pak komt naderbij. Ma is net overleden, en als pa ook de pijp uit zou zijn dan zie ik eigenlijk weinig redenen om hier nog te blijven. Dit land ligt namelijk op ramkoers met zichzelf.
Jottum ... mogen we al weer met een tulband op carnaval vieren? #dtv
Zo maak je zwarte piet dus racistisch. Tot pak em beet 4 jaar geleden had niemand de associatie zwarte piet en racisme gelegd.
Omdat ene Quinsio, een clowneske neger, in zwarte piet een karikatuur zag van zichzelf moest het verboden worden.Het is zwaar om een keer per jaar geconfronteerd te worden met jezelf.
Niemand zag de overeenkomst, in ieder geval legde niemand het verband, tussen racisme en zwarte piet. Quinsie trok eropuit om de mensen te onderwijzen en met drogredenaties zijn opvattingen aan de man te brengen.
Heel de wereld, vooral de blanke wereld is verantwoordelijk hoe hij zich voelt. Vandaag zwarte piet morgen de rest van het blanke etablissement. Je weet niet hoe het voelt zwart te zijn in Nederland.
Stop blanke vla nu!
Laten ze eens bij de Arabieren protesteren:
-
Tanzania Wiki:
"Het eiland Zanzibar was vanaf 1840 de residentie van de Sultan van Oman en van hieruit werden er slavenraids op het vasteland uitgevoerd tot aan het Tanganyikameer, waarbij Bagamoyo als havenplaats diende. De slaven werden verkocht op de markt in Zanzibar, te werk gesteld op de kruidnagelplantages op Zanzibar of verscheept naar de Caraïben."
De multi-kul samenleving is deaud. De van oorsprong vreemden zijn verworden tot cultuurhaters, en de weg-met-onzen doen daar goed aan mee. Dit met dank aan de sLinkse partijen, de PvdA en GL voorop.
Het wordt tijd dat we artikel 1 uit de grondwet schrappen en het heft in eigen hand nemen. Desnoods maken we in Nederland een paar anclaven waar Boslims/Negerts/sLinks-Menschen/Overig-Tuig/Eurofielen "gezellig" bij elkaar kunnen wonen. Dan echt Nederland op eigen kracht de weg naar boven terug vinden.
@ vandegekke | 23-02-14 | 10:45
er zal eerst bloed vloeien voorspel ik, want de haat tegen de Quincy's Gario's van Nederland is te groot en zit te diep.
De Iraanse variant van zwarte piet heet "Haji Firooz" en hier wat afbeeldingen:
www.google.nl/search?q=haji+firooz&am...
Wedden dat ze daar niet tegen demonstreren?
Ik ben er mee eens , weg met zwarte piet maar dan ook echt allemaal groot , klein , dik , dun m/v alles wat enigszins zwart is wegwezen . En om vast voorbereid te zijn op de toekomst doe alle licht getinte zwarte Pieten met bontkraag ook maar mee sturen
Ik geloof wel dat racisme onder de blanke nederlanders de laatste jaren is gegroeid . Hoe zou dat nu komen he......
We kunnen misschien maar beter de eer aan onszelf houden. Zij hebben nu eenmaal een machtsmiddel. We kunnen ons niet de schijn van racisme veroorloven. Natuurlijk is dit rechtsmisbruik door een stel naargeestige hobbyslachtoffers. Maar het zal ieder jaar erger worden totdat de sfeer dusdanig verziek is dat we zelfs de ultieme gruwel zullen gaan overwegen t.w. "blauwe piet" Misschien dat we er beter aan doen dit te voorkomen door er of radicaal me te stoppen of inderdaad maar witte pieten in te gaan stellen. Het zal dan allemaal heel politiek correct lijken maar iedereen weet wel beter. In werkelijkheid The shame is on them.
Racisme? Dat moet je levend houden om er aan te denken.
Mijn afkeer van moslims wordt voornamelijk ingegeven door het kwaadaardige karakter van de islam, waarvan dagelijks wel voorbeelden het nieuws halen.
Mijn afkeer voor neg0rs bestaat eigenlijk alleen nog maar uit dit soort om negatieve aandacht jengelende activisten.
Het is wat saai misschien, maar: als het je hier niet bevalt, ga dan naar islamistan/Afrika. Als je daar de ballen voor hebt. Daar is het respect voor neg0rs en de islam zo groot dat ze er voor moorden.
heb je negerterroristen bij jou op school/opleiding, je werk, je coffeeshop,aan je uitkeringsbalie.. meld ze dan anoniem bij : stop negerterroristen 2014
Helemaal OT:
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
Voor alle milieu-bewusten onder ons: Dat gaat u geld (30 miljoen) kosten...
We gaan kapot aan onze eigen regeltjes en overheid...
Tja vrijheid van meningsuiting noemen we dat toch.
"Klaagneger".
Die benaming hebben de in Nederlanders huizende, stielrijkw verwende ex-kolonialen nou eens echt helemaal aan zichzelf te danken.
Negers hebben het nog nooit zo goed gehad als in het westen. Tja. Het is ons niet aan te wrijven dat ze elkaar opjoegen als handelswaar en doorverkochten alsof het koffiebonen betrof.
Negers beklagen zich toch altijd dat ze door slechte behandeling slecht worden? Laat ze dan eerst eens beginnen wat prettiger met elkaar om te gaan. Maar ik vind het een teken aan de wand dat fatsoenlijker omgangsvormen het bij (Noord-)Afrikanen altijd moeten afleggen tegen hun zucht naar ruzie.
En o ja: er is pas sprake van een multicultuur wanneer alle culturen een min of meer evenredig positieve bijdrage aan de maatschappij leveren. Vooralsnog zijn de (Noord-)Afrikanen de leveranciers van stompzinnigheid, intolerantie, geweld en misdaad, met een stuitend negatieve economische vector.
De PvdA is Sinterklaas, maar wil geen zwarte pieten. Dus cultuur en traditie hebben ze niet bij de PvdA. Altijd al gedacht van die zakkenvullersclub.
Dank voor de reminder, zwarte schmink is in februari vast lekker goedkoop (ik blijf n Hollander hè) dus ik ga n flinke voorraad inslaan, zodat ik nog jaaaaren Zwarte Pieten gitzwart kan schminken - want Hollander hè!!!
Denk er nog maar eens aan, om half zeven in de auto ...
Het godzijdank gefaalde project van Ome Joop uit de 70-er jaren, 'maak alles wat niet blank en succesvol is een beschermde en dus gesoepsiedieeerde diersoort' ,leidt nu tot querulerende primaten, die niet geteisterd door enig historisch besef of persoonlijke ambitie, het succesvolle licht in andermans ogen niet gunnen. Deze blinde primitieve haat overschrijdt zelfs de raciale grenzen: succesvolle negers worden weggezet als in een ander kleurtje gespoten blanken, en dus vertiefbaar. Je zou, als je niet beter weet, zelf hierdoor kunnen gaan denken dat deze opstandelingen en hun gevolg ècht dommer zijn dan blanken......
In de dierenwereld zou een dergelijk species gedoemd zijn vrijwillig uit te sterven wegens gebrek aan intelligentie en aanpassingsvermogen, cq oneetbaarheid.
Het ergste is nog dat het zoeken naar raciale verschillen en het afgeven op 1 bepaalde bevolkingsgroep (blanken) zichzelf genererend racisme is. Waarvoor je inderdaad wel wat basisintelligentie nodig hebt om te kunnen herkennen.
Maar soepsiedies zijn beter, volgens zittende laffe policors. Omdat aldus te confronterende conclusies kunnen worden vermeden. En tsja, dat kost wat (belastinggeld), maar dan heb je ook nix.......
de adressen lijst met de 'top' anti Pieten zal dit jaar een eigen website krijgen waar ook al hun terreur daden op 1 plek terug zijn te vinden, niets anoniem !
Hun werkgevers (hahaha) en collega's worden op de hoogte gebracht van hun maatschappij verziekende terreur akties.
Als het politici of bestuurders betreft zal dit ook nadrukkelijk met de pers gecommuniceerd worden.
Als er openbare optreden/tentoonstellingen zijn waar anti Pieten bij betrokken zijn krijgen deze bezoek.
Winkelketens en onderwijsinstellingen die buigen voor deze negerterreur worden aangeschreven en bezocht.
En waarom is mijn mooie (ontopic) muzakje van 4:08 -weggejorist-?
*niet eerlijk*
Goed stuk annabel :)
@(c)ZWITSUL | 23-02-14 | 10:23
PvdA IS Sinterklaas!
dus als je het Sinterklaas KINDER feest NIET wil veranderen stem je GEEN PvdA.. begrijp ik dat nou goed ?
@VanBukkem
Dat bedoel ik dus. Ik en jij beheersen een zeldzame taal. Een taal die door een hoop multi culti medelanders minder goed wordt beheerst. Met die taal kun jij in vele landen aan de slag. Je wordt goed betaald, secundaire shit in orde en je hoeft je niet te ergeren aan een regering die je zonet goed beschreven hebt als slavendrijvers. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen ( fuck hollandse uitdrukking, mijn excuses ) en ben vertrokken om mijn leven te leven zoals ik dat wil, niet een roverheid die mensen boven 40 jaar verkettert en etterbakken verdedigt.
Wat een ongelovige domme mensen zijn dat, kunnen ze niet gewoon wat werk gaan doen in plaats van een kinderfeest verzieken, mijn vrouw zei laatst(ze is Afrikaans)als die mensen dit feest niet aanstaat waarom gaan ze dan niet lekker naar hun eigen land om daar de boel te verzieken, en mijn kinderen(ook gekleurd) lachen zich helemaal wezenloos op dat domme gedrag van die Piet haters, die hebben zich altijd kostelijk vermaakt met het kindervriendje zwarte Piet. Ik heb mijn kids weleens gevraagd of zij weleens gediscrimineerd worden, het antwoord was NOOIT pap nooit, het is maar hoe je de buitenwereld maar wil zien, ik geloof dat Piethaters echt meer spoken zien dan alleen hun medemens die al eeuwen plezier hebben op het kinderfeest Sinterklaas met Zwarte Piet, als je als donker gekleurd mens al negatief in het leven sta is alles negatief, en dat zelfde domme volk kan/ken je niet wijs maken dat dit niet discriminerend is bedoeld en dat dit alleen al eeuwenoude kinderfeest is voor witte en de gekleurde medemens.... Ik zie er weer met mijn gekleurde gezin naar uit hoor voor het feest met ZWARTE PIET en Sinterklaas
Oh ja... en socialisten...
Dit soort negers zijn de oorzaak van het racisme...
@necrosis | 23-02-14 | 10:12
Laat Airhead Quincy maar fulltime luchtbedden opblazen. Dan komt er misschien geen onzin uit dat hoofd...
wanneer komt er nou is een zwarte piet porno film met kim holland
@VanBukkem | 23-02-14 | 10:06
Hij kan nog altijd naar een sociale werkplaats, doet hij nog wat nuttigs.....
@necrosis | 23-02-14 | 10:01
Als we die aan het werk moeten krijgen, kost hij veel meer aan subsidie, dan dat hij ooit op zou kunnen brengen.
Is dat godvergeten achterlijke gedoe nu nog niet afgelopen?
Nederland is nog erger dan een kleuterklas.
ik zit under @urbancontrol dusssss ....
www.urbancontrol.nl/videos
with love from HOLLAND
Ik kan goed begrijpen dat zwarte mensen zich niet willen associeren met een kindvriendelijk, kadootjes uitdelend persoon.
Dat past namelijk geheel niet in hun street/gettocultuur...
Niet gangsta... je weet toch...
@necrosis | 23-02-14 | 10:01
Ik vrees dat zo'n Quincy totaal arbeidsongeschikt is. Als ik werkgever was, dan wist ik het wel: "Bedankt voor uw sollicitatie. U hoort nog van ons."
@BekiekUtMoar | 23-02-14 | 10:04
Eh.... Braboneger?
.. en owe ja:
vissen is een topsport! ... en maar sommige mensen blijven an den hengel hangen. Die kun je niet meer -met lievvdes- terug in den gwotemenschenlevens boelbak gooien. *mijn nederige inbreng: dat dan weer wel."
Sorry voor toen zeggen en al die negerts terugbrengen naar Afrika. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!
Welke bekende neger durft zich tegen deze onruststokers uit te spreken?
@Sophie9985 | 23-02-14 | 09:54
Ik ben van januari tot ergens in augustus volledig voor de fiscus aan het werk. Wat ik daarna verdien mag ik houden van Dijsselbloem.
Tenzij Brussel weer een beroep op ons doet natuurlijk. Dan gaat september ook naar de fiscus. Wat dat betreft kun je op onze regering rekenen.
te veel letter op een scherm ... ik ben duizelig geworden. ik moet ff zitten heur.
Het wordt hoog tijd dat Quinsy eens een baan gaat zoeken, die man heeft teveel vrije tijd.
Voor al die Nederlanders die op hun rug gaan liggen met de poten in de lucht ter overgave aan dit soort dwingelandij,zou een buren bemoeizucht programma een fijn Sint cadeau zijn.Gaat de lulhannes koken?,dan flikkert die bemoeibuur een berg zout in z'n pan omdat hij vind dat zout doet denken aan de mooie kust waar de negertjes weg zijn gevoerd.Heeft de lulhannes net z'n kamer behangen?Dan trekt de bemoeibuur dat behang resoluut weer van de muur,omdat het hem doet denken aan de weelderige herenkamers waar de slaafneger zijn meester een glas water moest brengen.Leest de lulhannes een boek,dan zal de bemoeibuur dit afpakken omdat het hem doet denken aan de ongeletterdheid van de negertjes die van de blanken niet mochten leren lezen.
Wat ik hiermee wil aangeven is; Flikker toch op met je door deze dwaze huilie figuren die overal een excuus in zouden kunnen vinden om jou jezelf een slecht gevoel te geven,aan te laten praten dat jij slecht bent als je die schreeuwnegers hun zijn niet geeft!
Wordt het trouwens niet eens tijd voor een nieuw topic? We zitten ons alweer bijna een half etmaal op te winden over zwarte Piet. Het is nog maar februari.
@VanBukkem
En daarom verdien ik mijn geld in een ander land,waar je 10% belasting betaald. Wil ik best om 6 uur mijn nest uit. Fluitend naar het werk, lachend boodschappen doen en NIET lastig gevallen worden door zelfverklaarde minderheden. Het kan dus wel.
Als ze al in februari beginnen te zeiken over iets waar we nog bijna een heel jaar op moeten wachten (wacht ff ze moesten e.e.a. natuurlijk ook nog voorbereiden en organiseren) dan riekt dit erg naar een subsidiepotje...
SEVEN!!
@Petrus Poortwachter | 23-02-14 | 09:44
"Wie er op dit moment de slaven zijn..."
Iedereen met een baan en een modaal inkomen. Blank en/of zwart. En de slavendrijvers zitten in Den Haag.
Helaas hebben de meeste Jan Modaals niet door dat ze voor een slavenrantsoen (een paar honderd euro in de maand extra) elke dag om 6 uur hun nest uit moeten.
@Petrus Poortwachter | 23-02-14 | 09:41
Jij mag het filmpje dan saai vinden, (anderen zullen het educatief en interessant vinden) de boodschap is er niet minder om.
Het is dat ik er totaal geen energie aan wil besteden, maar het zou toch heul grappig zijn om de uitlatingen van die totale debiel even op te sturen naar bv. de Nelson Mandela-stichting, of zoiets. Want mijns inziens zullen die daar 'not amused' over zijn. Krijgen ze tenminste vanuit hun 'eigen' hoeck een mes in de rug, en weet de gehele wereld meteen dat alle verongelijkte schreeuwerts hier zitten.
Gevalletje 'als je aandacht wil, kun je het krijgen'.
Ik durf te zeggen dat de reactie's uit het MLK en Malcom X- kamp hetzelfde zijn.
Mocht dat níet zo zijn, weten we ook meteen dat die dus nix meer voorstellen.
En mijn persoonlijke mening is dat we met die bijeenkomst een prachtige gelegenheid gemist hebben om ze allemaal in 1x, overgoten met pek en veren richting te Landsgrenzen te drijven...
zakkenvullers....
@Parel van het Zuiden | 23-02-14 | 09:42
Hoezo? Wil je gratis naar Amerika? Niet vergeten wie hier op dit moment de slaven zijn...
Laten we trouwens de slavernij maar herinvoeren. Dan doe ik in ieder geval ook waar ik stelselmatig van beschuldigd wordt...
Die negerts moeten trouwens eens ophouden met onze zwarte Piet zwart te maken...
@No Mo | 22-02-14 | 23:33
Met belangstelling je (nogal saaie)filmpje bekeken. Meeste wist ik al, maar een eye-opener was de vermelding van Ibn-Ghaldoun en zijn uitspraken over negers.
Ik dacht al dat er iets structureel mis was met die school en nu weet ik het zeker...
@Botte Hork | 23-02-14 | 09:31
Het reaguren gaat door. Weliswaar met één (incidentele) lezeres minder, maar toch.
@Botte Hork | 23-02-14 | 09:31
Naar omstandigheden gaat het redelijk.
Ik hield er al een tijdje rekening mee dat ik een keer aan de beurt zou komen. Ieder huisje heeft immers zijn kruisje. Ons huis nu ook dus.
Bedankt nog voor de steunbetuiging.
@Donkersloot | 23-02-14 | 09:30 |
Uw tegel vrijvertaald:
.
"ik ben moe van de discussie dus laten we de initiatiefnemers van diezelfde discussie belonen door hen hun zin te geven."
.
En de volgende discussie? En die daarna?
Ja laten we de zwarte pieten afschaffen en we maken er witte pieten van. Ha ha, de beroeps-negerts en ziele-pieten kunnen we dan neger-en.
Dit alles smeekt zo ontzettend om een ongelofelijk over de top anti, nee, CONTRA politiek correct Pro-zwarte piet demonstratiefeest.
Wie pakt 'm op? Geen Stijl? Ik ben nog in staat om het zelf te doen!
Cultureel marxistische kruisridders onder leiding van de Partij van de Altijdverontwaardigden, altijd zum kotzen en nooit om serieus te nemen.
VanBukkem | 23-02-14 | 09:21
Het zijn by the way overwegend 'donker bruine' mensen die het 'zwart' claimen.
Natuurlijk kan het je neefjes geen hol schelen of ze hun PS4 van een rode, blauwe of gele piet krijgen. Voor hun geldt alleen het netto resultaat. En daar zijn het dan ook kids voor.
Onbevooroordeelt en oprecht.
Quincy en zijn terreurorganisatie willen dat slopen. Op de barricades dus.
Ps, gaat ie een beetje?
@wazakzegguh | 23-02-14 | 09:26
Ik kan me helemaal vinden in uw analyse. En eigenlijk heb ik geen idee hoe de gemiddelde negert over de kwestie denkt. Op teevee hoor en zie je alleen maar de Quincy's en de Prems van deze wereld, die (hopelijk/gelukkig) niet representatief zijn voor de meeste zwarte medelanders.
Ik heb genoeg van de hysterie van beide kanten van deze discussie en wat mij betreft zit er maar één ding op; het volledig afschaffen van Sinterklaas. Ons land is te klein geworden voor volksfeesten, teveel geroeptoeter. Het is wachten op de erste nieuwe doodsbedreigingen.
Het is toch al verworden tot een middenstand-feest en sinds vorig jaar is het geheel overgenomen door schreeuwerds en racisten ter linker- en rechterzijde. Weg ermee.
@Cuyahoga | 22-02-14 | 23:22
Doet me een beetje denken aan die vrouw die vertelde dat ze alleen antisemiet was als ze Ed van Thijn weer eens vooraan bij een herdenking zag huilen.
laat ze maar komen met die "zwarte lijst". op de witte lijst zullen ze niet komen. daar staan de belastingbetalers op.
VanBukkem | 23-02-14 | 08:25 |
U schrijft 'de zwarte medemens', maar ik ken alleen maar donkere mensen die zich door plaatsvervangende schaamte in een hoekje geduwd voelen. Die wel hard werken en zich volledig hebben aangepast. Mensen die zichzelf sinds 2 jaar constant in een discussie bevinden waar zij niet om hebben gevraagd. Die met liefde met hun kinderen naar de intocht gaan en daar worden aangesproken door vreemden die hun mening willen horen, waar hun sinterklaasgelovige kinderen nota bene gewoon bij zijn. Er wordt volledig voorbij gegaan aan de gevoelens van de meeste zwarte mensen, die totaal geen probleem hebben met zwarte Piet, maar die door dit gezeik zich minder welkom voelen. Het handjevol protest'negers' (zoals ze zelf blijkbaar graag gezien willen worden) houden totaal geen rekening met hun eigen aangepaste medegekleurde, maar door hun egoïsme en zieligheidsgevel zien ze dat niet eens... treurig volk!
@VanBukkem | 23-02-14 | 09:21
In dat geval: alle zeurpieten het land uit....
OK, we zullen de eisen van die zwarten inwilligen. Dus;
.
= voortaan alleen maar witte Pieten
= het Sinterklaas spelen voor zwarten, afschaffen (dus geen WW en andere subsidies meer voor hen die niet constructief aan onze maatschappij bijdragen.)
= wie zich niet in Nederland thuisvoelt, terug verhuizen naar mooi eigen land
= in de media geen aandacht meer besteden aan hersenloos gezeik over dit infantiele onderwerp.
.
BASTA!
@salsaparilla | 23-02-14 | 09:02
Je gaat me toch niet vertellen dat haar uitkering toereikend is om een auto te kunnen kopen?
@pim achtertuin | 22-02-14 | 23:12
Zwarte Piet is ZWART. Obama is BRUIN. Wie heeft toch al die bruine mensen zwart genoemd?
@Botte Hork | 23-02-14 | 09:01
Die Quincy gun ik het succes inderdaad niet. Da's een zeurpiet. Daar zou ik het niet voor doen. Maar als desgevraagd blijkt dat een grote groep niet zeurende zwarte medelanders er ook moeite mee heeft, dan wil ik wel een handreiking doen. Om van het gezeur af te zijn. Plus die handreiking kunnen we dan weer gebruiken als munitie bij de volgende racismediscussie die ongetwijfeld komen gaat. En nogmaals, het zal mijn neefjes worst zijn wat voor kleur Piet heeft.
De enige zwarte die ik niet discrimineer is Zwarte Piet!
salsaparilla | 23-02-14 | 09:02 | | Reageer+
Dan kunnen we elkaar een hand geven. Ik heb er precies zo een. Wat haar beperking precies is weet ik dan weer niet, maar waarschijnlijk weet ze dat zelf ook eigenlijk niet.
Het enige "werk" waar ik haar op heb kunnen betrappen is het schrijven van haar "memoires". Wat natuurlijk een bijzonder spannend boek wordt. Zo'n levensverhaal van iemand die nooit, maar dan echt nog nooit iets zinnigs gedaan heeft. Het zal u niet verbazen dat een uitgever nog niet gevonden is.
@ristretto | 23-02-14 | 09:08
In ZuidOost is het elke maand Sinterklaas en wel elke 15e van de maand als de uitkeringen overgemaakt zijn.
quote uit het artikel van nrc.next (gelinkt door Hans Hillen | 23-02-14 | 01:45 | + 19 -)
Mitchell Esajas (24): Ik realiseerde me dat als ik carrière wilde maken, ik moest werken aan mijn persoonlijke, sociale en intellectuele vaardigheden.
dus....
Lol. In ZuidOost wordt al bijna geen Sinterklaas gevierd.
Het onderwijs is niet verbeterd.
Van 3 koningen 2 koningen maken???
Onze zwarte piet komt door de schoorsteen en komt wat brengen.Sommige pieten komen met geweld binnen en nemen alles mee.Kijk dinsdagavond om half tien ned. 1.
Laat me niet lachen.
Malcolm X een strijder voor rassengelijkheid.
De man heeft zijn leven lang verkondigd dat zwarten superieur zijn ten opzichte van blanken en kwam pas vlak voor zijn dood tot inkeer.
Die man omschrijven als strijder voor rassengelijkheid is je reinste gotspe. Hij streed voor zwarte privileges, niet voor gelijkheid.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Malcolm_X
De parallel met Don Quincy & co Is snel gelegd.
De gemakkelijkste weg naar 'recht' is vooral aan geen plichten voldoen. Refereren aan mensen die ver voor jouw tijd hebben geleefd. En natuurlijk de mazzel hebben dat er in Nederland vooral naar anderen wordt geluisterd dan naar de natives zelf. Wij dus. Waar het op neerkomt, is dat zolang je roept dat je wordt gediscrimineerd, je vooral zelf geen reet hoeft te doen. Sterker nog, je krijgt er geld voor in de vorm van subsidies, die bij de weg, weer worden betaald door diezelfde natives. Dank je wel zou beter op zijn plaats zijn. Stelletje sprinkhanen.
Mijn nichtje heeft een ingebeelde fysieke beperking (volgens artsen en specialisten) en heeft nooit gewerkt. Ze is inmiddels 46 en ligt al haar hele leven aan het subsidie-infuus. Ze vindt dat ze door iedereen wordt benadeeld en klacht dan ook altijd. Nu heeft zij het voor elkaar gekregen om via de gemeente een invalidenparkeerplaats direct voor haar deur te krijgen, want ze is zo zielig.
Moraal van het verhaal? Speel slachtoffer in Nederland en je krijgt echt alles voor elkaar.
Als wij ze niet destijds een uitweg hadden geboden uit dat vreselijke afrika met al die oorlogen, armoede, onderdrukking, verkrachtingen, diskriminatie enz. en ze een nieuwe kans haden geboden hier in het westen met onderwijs, opleiding gratis huis enz. We hebben ze verlost uit de ellende en hun de vrijheid gegegeven. Maar een beetje dankbaarheid?
VanBukkem | 23-02-14 | 08:25 | + 1 -
Maar het gaat erom dat die blankenhatende, subsidieslurpende, luie uitkeringstrekkende racistische Quincy Gario zijn domme huilie huilie haatcampagne gestopt moet worden.
Zelfs al zien we groene, gele en blauwe pieten dit jaar (herken de PvdA-er), dan moet deze walgelijke vorm van kinderhaat over de rug van de belastingbetaler worden bestreden.
Het is tijd dat de blanke slaaf in opstand komt.
OK, je moet werken voor je geld, en je hebt vrienden nodig. Tuurlijk. Maar de rest, politiek, media en andere overbodige troep, kun je missen als kiespijn. De grootste propaganda leugen van de overheid is wel deze: de maatschappij dat ben jij. Wat een totalitaire nonsens.
Van dit soort artikelen word je bepaald niet vrolijk, en het levert ook niets op, want doorgaan met hun gezeik doen ze toch wel. Negeren die hap.
En zodra ze hun zin hebben gekregen verzinnen ze wel weer wat anders. Want ze zullen echt nooit ophouden met janken, zeiken en zeuren vanwege hun afgunst naar mensen die wel wat van hun samenleving gemaakt hebben en niet zijn blijven hangen in barbaarse stammenoorlogen zoals hun naasten in Afrika.
Het nivo van de Humor is behoorlijk gedaald in Boom Boom Chicago. Zeker als je dit soort beroeps media-negerts op het programma zet. Totaal geen zelfreflectie, totaal geen humor. Ziele-Pieten dat zijn het!
Ik berust me er maar in dat als die mensen dit als speerpunt moeten hebben voor hun racismekaart die ze trekken in het debat, dat het dan best goed voor ze is hier en ze eigenlijk niet zo moeten lopen zeiken over een kinderfeest. Kan er weinig mee met deze figuren, maar dat idee zullen meer mensen hebben.
Het is dat deze negert wel hard moet werken voor zn centjes, anders had ik tegen de demonstranten en voor zwarte piet gedemonstreerd!
-weggejorist-
Wat een eng chagarijnig mens is die anousha zeg.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben een beetje gaan schuiven. Wat kan mij het eigenlijk schelen wat voor kleur Piet heeft. Niks eigenlijk. En mijn neefjes zal het ook worst zijn; zolang Piet maar cadeau's bij zich heeft.
Dus als onze donkere landgenoten moeite hebben met zwarte Piet, prima toch, doen we voortaan groene Piet. En kom niet aan met 'jamaar eeuwenoude traditie' want zo oud is zwarte Piet niet.
Er zijn belangrijkere dingen om ons druk over te maken dan de kleur van de helper van iemand die al ruim duizend jaar onder de groene zoden ligt.
Hans Hillen | 23-02-14 | 01:50 | + 2 -
Hear hear
Ik hoop dat het nummer "Sinterklaas" van Henk Westbroek al vanaf eind juni op 1 staat in de hitlijsten, en elk uur gedraaid wordt op iedere zender.
Alle zwarte pieten het land uit, te beginnen bij dit schorremorrie
Ik zou zeggen koffer pakken en terug naar jullie heimat Afrika.
Wie heeft dat zaaltje betaald alwaar de donkere medemens zijn gal weer mocht spuwen over de nazaten van de slavenhandelaren die de slaven inkochten van donkere slavenhandelaren in Afrika.
5 december... wordt de UWV familie dag.
Triest eigenlijk, dat dit criminele Bijlmer-grauw denkt ons even moreel de maat te kunnen nemen.
Ik krijg hier het zelfde gevoel van als van dat gebedel om herstelbetalingen. De Surinamers die schreeuwen om herstel betalingen (KetiKoti) schreeuwen ook altijd dat die Witman zich niet met het verleden van Suriname moet bemoeien
en dat we Desi Bouterse niet mogen veroordelen on de decembermoorden, want we moeten niet altijd naar het verleden kijken maar naar de toekomst Dus wel herstelbetalingen voor vroeger, maar als het een landgenoot betreft moeten we vooral naar de toekomst kijken!!! Sabi toch!
Een kamer vol met sollicitanten voor een uittocht naar overal behalve hier.
Rot daar maar héél snel naar op.
Als we zwarten gaan verbieden, dan stel ik voor dat we alle zwarten verbieden, en niet alleen maar zwarte Piet. Dat komt mij teveel over als discriminatie.
Beter 1 neger in de hand, dan 10 op de vlucht.
Het minderwaardigheidscomplex van negers valt door blanken wel te begrijpen.
De negers doen zichzelf de das om.
-weggejorist-
Ik ben hartstikke wit.
Ik ben blond.
Ik heb blauwe ogen.
Ik ben een geboren Nederlander.
Ik heb een oer Hollandse Nederlandse naam.
Ik woon in Nederland.
Ik hou van Nederland.
Ik ben GEEN raccist.
Ik hou van oude oer Hollandse tradities.
Mijn ouders hebben altijd met hun kinderen Sinterklaas gevierd.
Ik heb nooit Zwarte Piet met raccisme in verband gebracht.
Zwarte Piet daalt altijd af van het dak door de schoorsteen om de schoentjes te vullen.
Daarom is Zwarte Piet zo zwart als roet i.v.m. die schoorsteen.
Ik hoop slechts een ding en dat is dat mijn KLEINKINDEREN nog tot in lengte van dagen van het oer Hollandse Sinterklaas feest MET ZWARTE PIET mogen genieten!
Ik weiger dus om deze waanzin van deze "boze" mensen te accepteren.
Ik zou willen zeggen tegen deze mense: Besteed je energie voor wat beters b.v. opleiding of gerichte sollicitatie naar een baan om in je eigen levensonderhoud te voorzien i.p.v. om van een uitkering te leven.
@de gouwe gast | 23-02-14 | 00:59
Hoogste tijd om trots zijn op je blanke schoonheid.
www.theguardian.com/commentisfree/2011...
Kamelenteen + 1 !
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Moslims willen Jezus afschaffen.
Zwarte Piet is liefde!
Mooi verslag verder.
Pleiten voor het afschaffen van zwarte piet in Nederland staat ongeveer gelijk aan naar mekka reizen en dronken tegen de kaaba aanpissen, onder het uitroepen dat mohammed eigenlijk een homofiele jood was.
Ik ben wel voor het afschaffen van Zwarte Piet.
Want laten we onze kinderen nou niet wijsmaken dat er zwarte mensen zouden bestaan met gevoel voor humor, die te vertrouwen zijn en iets komen brengen in plaats van stelen. Dat schept een héél verkeerd beeld dat later alleen maar op teleurstellingen uitdraait.
'Er komen strategieën om de Medezeggenschapsraden van scholen te infiltreren. Er komen weerbaarheidstrainingen voor ouders die hun kind aan de Sint-viering willen onttrekken. Debattraining voor anti-zwartepietkinderen, opperde een bezoeker zelfs.'
Overduidelijk dat deze adviezen uit extreem linkse hoek komen. Jaren 70 & 80 activisten die er weer een hobby bij hebben. Oude netwerk wordt opgetrommeld en subsidies aangevraagd.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@drs.Nee | 23-02-14 | 04:28
Veel van die (vaak erg donkere) negerts hebben ook totaal geen opvoeding gehad, of een verkeerde. Een mens stelt niet veel voor. En laat het nou net zijn dat er bij blanke oudjes aardig wat te halen valt. Drank, wapens, geld en vrouwen. Alle primitieve instincten die je maar kunt bedenken komen naar boven. Het is afgelegen vaak, en nog rampzaliger is dat er hele families wonen. Dus terwijl oma en opa beneden (dood)gemarteld worden is de rest van de gang boven bezig met de kinderen.
Maarja, ik wil het niet meer weten. Free mandela enzo, pff.
-weggejorist-
Racisme in Zuid-Afrika met 9% blank bevolking.
Een door en door racistisch land. Niet door de overgebleven blanken maar door de zwarte bevolking.
"Op een stammencultuur gebaseerd gaat het er grof aan toe.(Blanke) oudjes die met een strijkijzer zijn doodgemarteld -voor de lol- zijn geen uitzondering. Die rechtop zittend in hun eigen vrieskist doodgevroren teruggevonden worden met hun uitgerukte ogen in hun handen. En de daders van deze afgrijselijke moordpartijen zijn zwart. Daar is ook geen enkele twijfel of discussie over."
logicfreezone.wordpress.com/2013/11/06...
@necrosis | 23-02-14 | 04:08
En om dan weer het zwarte naar boven te brengen.. www.youtube.com/watch?v=wWJqt0u_TCs
Mijn nick is wel erg verdacht denk ik soms, maar ik luisterde dat soort muziek vroeger als ik klaar was met chopin en vivaldi en the beatles. Ik snapte al snel dat deze negerts meer creatief dan vijandig waren, maar je moet alsnog opletten. Het zijn ook absoluut geen lieverdjes altijd. Moslims is wat anders, die haten muziek, vliegtuigen, bijna alles.
-weggejorist-
-weggejorist-
"... OOKAL ben ik zwart als roet 'k meen het wel goed... "
-weggejorist-
@INH.30CL | 23-02-14 | 02:58
Is dat diezelfde Nzume als die mislukte c-actrice uit 'vrouwenvleugel'?
Hoeveel van die anti-zwarte piet boeroeperTs liggen aan het staatsinfuus/ subsidietiet?
Als zwarte piet het land uit moet, dan trap ik sinterklaas met zijn gratis geld er net zo hard achteraan.
-weggejorist-
Als er zo'n lijst komt dan koop ik met graagte bij een winkel die niet aan Zwarte Piet doet. Niet omdat Zwarte Piet HET Grote Probleem van de 21e eeuw is, maar gewoon om de bekrompen reacties van de gemiddelde blanke Nederlander. Mij maakt het geen reet uit welke kleur Piet heeft en als we de donkergekleurde medemens een plezier doen door hem een andere kleur te geven, dan zie ik daar ook niet zoveel problemen in.
Anousha Nzume.....? Hoe spreek je die Nederlandse naam in vredesnaam uit>? Zwarte piet snap ik nog, de rest laat me letterlijk koud. Geniet eens van het mooie leven hier in plaats van het te degenereren.... sukkels, dat zijn het. Proost
de grote Anti | 23-02-14 | 02:44 |
Yep, wist ik al. Zeg eh... waarom maken we van zwarte piet geen lichtgetint gescooterd bontkraagje? Iedereen tevreden!
@huh, ian? | 23-02-14 | 02:38
En dat is juist het grappige aan deze hele discussie elke week, negerts hebben schijnbaar weinig te maken met zwarte piet. Zwarte piet was helemaal niet zo zachtaardig, meer moslim, en nam ook echt kindertjes mee naar het mid-zee gebied. Maar een totaal ander slag volk. Als echte negerts.
O nee, de afschaffers zijn niet allemaal zwart en negers zijn niet allemaal tegen zwarte piet. Het is iets ingewikkelder.
Als zwarte piet straks afgeschaft is, kunnen we onze kinderen maar beter vertellen dat ze op moeten passen voor negers.
@readbetweenthelines | 23-02-14 | 02:26
Prachtig betoog, maar zonder er teveel woorden aan vuil te maken twee dingen : Een gezonde angst voor het 'onbekende' = vaak goed voor kinderen, geloof het of niet. En het hele focking sinterklaas-gebeuren schijnt ook nog eens een historisch smaakje te hebben. Iets met zeerovers/piraten. Dat weten de kinderen natuurlijk niet, maar zo'n zwarte piet blijf je liever bij uit de buurt zeg maar.
Zwrtepiethaters die de kinderen trauma's gaan bezorgen.
De nieuwe pedo's.
Beste Quincy,
.
Ik vind het vervelend dat een feest dat al jaren met veel plezier wordt gevierd, door u wordt opgevat als een racistische haatfestijn. Het laatste wat ik zou willen is mijn kinderen bijbrengen dat er een verschil is tussen donkere en witte mensen. Dat ik met mijn kinderen naar een slavenparade zou gaan kijken in plaats van naar de intocht. Dat ik de gedachte zou verspreiden dat gekleurden mensen minderwaardig zouden zijn aan blanken mensen.
.
Deze gedachte word door het sinterklaasfeest echter op geen enkele manier verspreid. Het klopt dat Zwarte Piet Sinterklaas helpt bij zijn goede daden. Dit gebeurd echter geheel vrijwillig. Zo krijgen kinderen het te leren op school en zo is het ook. Vraag tussen de intocht en 5 december aan een willekeurige 5-jarige wat die wil worden als die groot is. Grote kans dat die Zwarte Piet zegt.Kinderen komen niet op het idee dat Sinterklaas zijn vriend Zwarte Piet als een slaaf zou gebruiken. Als ze überhaupt al weten wat een slaaf is.
.
Dat Zwarte Piet een karikatuur zou zijn van een neger is absurd.Zwarte Piet is Zwarte Piet. Een op zich zelf staand figuur. Zwarte Piet is geen neger en vice versa. Ouders zouden dit vanzelfsprekend aan hun kind mee moeten geven. Alhoewel ik dit persoonlijk nooit heb hoeven leren. Zwarte Piet is voor kinderen een sprookjesfiguur zoals elfjes en de tandenfee.
.
Dat Zwarte Piet door de bedenker ,Jan Schenkman, gebaseerd is op een page zal ik niet ontkennen. Wanneer kinderen ouder zijn heb ik er dan ook niks op tegen dat ze leren over de slavernij. Dat Afrikaanse stammen de krijgsgevangen verkochten aan Europeaanse handelaren hoort absoluut in de geschiedenisboekjes. Net zoals het feit dat negers jaren als minderwaardig werden gezien. Van de Hut van ome Tom tot aan Rosa Parks.
.
Racisme is iets walgelijks en ik zal u steunen in de strijd hiertegen.Zolang ik het sinterklaasfeest echter als een sprookje voor kinderen zie en niet als een racistisch fenomeen, vecht ik liever op andere slachtvelden.
@Hans Hillen
Haar zwart, klopt.
Huid olijf, nou ja na een dag zon donkerder dan een blondman na zes weken Middellandse Zee.
Lach ik me gek om een gek als Klunsie? Ja natuurlijk.
Kan het me schelen dat mijn kleinkinderen spleetogen hebben? Geen moment.
Is het leuk om te zien dat ik met mijn uiterlijk verwarring zaai? Jazeker.
Wat me dwars zit? Ow die is simpel, om zwarte piet te spelen moet ik een pruik op.
Moeder Natuur is a bitch.
Ow en kan Klunsie in de mand van de haas oid? Faalhaas, whatever!
-weggejorist-
static.fjcdn.com/pictures/Racism.+Funn...
@Hans Hillen | 23-02-14 | 01:56
That's why i always just say i'm proud to be a flying pink donkey. Or spaghetti-monster, whatever you prefer.
Ik ben blank . Is dat heel erg ?
Lief meiske | 23-02-14 | 00:41 | + 2 -
.
Ja, dat is erg. Proud to be black mag wel. Maar Proud to be white is racisme.
Overigens denk ik dat ze wel hun zin krijgen. Steeds minder mensen zullen Zwarte Piet parafernalia durven kopen, detaillisten durven hun winkels niet meer te versieren en mensen durven niet meer als Zwarte Piet de straat op. Allemaal uit politieke correctheid. En de negerts? Die voelen zich dan inderdaad Martin Luther King. Ik voorspel dat dit jaar er al veel minder Zwarte Pieten te zien zullen zijn. Misschien wel nul.
En dan ben je geboren met een donkere huid uit ouders met een donkere huid.Niet in een warm land en zelfs niet in een arm land.Je hebt zelfs gestudeerd en en dezelfde kansen gekregen en kunnen benutten als de blanke variant van het schepsel mens.En dan ben je niet tevreden met jezelf doordat jouw soort dat met het donkere velletje geboren is behept is met een ander soort inborst als jou variant,en uit pure frustratie en jaloersheid ga je op zoek naar een reden om de blanke variant te betwisten.En wroetend in het verleden van de blanke kom je een stukje culturele traditie tegen die je met een beetje fantasie negatief kunt koppelen aan het verleden van jouw donkere voorouders,die zich onontwikkeld als ze waren in hun tijd,zich zonder veel tegenstand lieten overmeesteren en verkopen als slaaf.De onderhuidse schaamte voor deze onder ontwikkeling en slaafse overgave van je donkere voorouders wakkeren jou frustratie zo hoog op,dat je zelfs als ontwikkelde donkere variant zelfs bereid bent jezelf gelijk te stellen,aan de voor kinderen indrukwekkende verzonnen figurant voor deze culturele traditie.Enkel en alleen om van je eigen minderwaardigheidscomplex en je boosheid daarover af te komen.Als donkere variant ben je niet echt minder dan de blanke.. je gedraagt je alleen minder tegenover de blanke variant van de mens om je meer te voelen dan je donkere voorouders.En je maakt van jouw frustratie blanke discriminatie.En dan richt je een clubje op waar nog een hand vol donkere mensen als jijzelf als levensdoel hebben een cultureel kinderfeest te slopen.
Mitchell Esajas zoekt graag de publiciteit. Blijkbaar vindt hij het als negert heel bijzonder dat hij hoog opgeleid is. Vreemd, want ik ken behoorlijk wat hoog opgeleide negers. Dus in welke kringen verkeert die Esajas? Enfin. Over Esajas verscheen een artikel in NRC Next: the-nuc.nl/nuc-in-nrc-next-dit-wordt-j... De verslaggever vraagt hem of hij wel een discriminatie heeft meegemaakt. Hierop antwoordt Esajas: "Ik heb eens een maandje in de horeca gewerkt en toen kreeg ik een keer terloops de opmerking naar mijn hoofd: Negers zijn toch over het
algemeen crimineel of werkloos? Dat is de enige discriminerende opmerking die ik me kan herinneren." De enige discriminerende opmerking die ook richting Esajas gemaakt is. In 25 jaar. En nu, nu het hem binnen de Anti-Piet club beter uitkomt om iets anders te zeggen, zegt Esajas - van het zwaar gesubsidieerde clubje New Urban Collective - : "Laat de tata's maar boos worden", aldus Esajas, "dat toont alleen maar aan dat racisme dus bestaat." Een uitspraak van een man die een jaar geleden het tegenovergestelde meldde?! Meehuilen met de wolven! Slachtofferschap is blijkbaar toch heel fijn. Wat een vieze hypocrieten. En Anousha Nzume ... ze heeft een Afrikaanse vader (ik meen uit Kameroen), een Russische moeder. Is in Rusland geboren. Naar Nederland gevlucht, hier alles gekregen, gratis: inkomen, zorg, onderwijs, woning. En dankzij positieve discriminatie nog aardig werk ook, en dat zonder aantoonbare kwaliteiten. En dat voelt zich dan (nog steeds) slachtoffer en zielig en gediscrimineerd door die gemene witmensen? Ik snap daar geen reedt van. Dat mens heeft hier, wat mij betreft, niets te zoeken. En Esajas kan, met z'n geweldige intelligentie, ook beter z'n geliefde vaderland gaan opbouwen. Misselijkmakend.
Met dank aan Kwinsie Mariko en kornuiten,
Die Zwarte Piet uit willen sluiten.
Met dank aan politiek correcte mensen
Die ook Zwarte Piet niet wensen.
Het gaat ze allen om de kleur
Zwart mag niet is de teneur.
Een vrolijk werkende Zwarte Piet
Dat kan voor zwaar getinten niet.
Die vinden vrolijk werken niet zo top,
Ze houden liever het handje op.
Ze krijgen hier dan ook alle kansen
Van de sociale dienst te schransen.
Als je als negert zwarte Piet wil verbieden dan ben je dus duidelijk niet geïntegreerd.
Ik zeg eruit met die gasten, ga in je eigen land vervelend doen!
Zwarte Piet rules!
Vanaf het moment dat ik een neger hoorde zeggen dat zijn toekomstige vrouw in ieder geval 'lichter' dan hij moest zijn (laat dit even tot je doordringen) neem ik geen één verongelijkte surinamer meer serieus.
"Gretig spiegelen de ZwartePiethaters zich aan Malcolm X en Martin Luther King."
Helaas houdt de spiegeling op bij het feit dat Malcolm X en Martin Luther King dood zijn en zij nog allemaal leven.
We zien (zwaar)getinte mensen gewoon als gelijkwaardige mensen; niks mis mee.
Zelf vinden ze hun wat meer getinte huid dan weer wat minder; probeer in landen der meer gepigmenteerden maar eens een shampoo of zeep te kopen zonder "whitener"...
de gouwe gast | 23-02-14 | 00:59 Zelfs als ze alleen maar zwart haar hebben.
Ik snap trouwens niet goed waar die negers over zeuren. Elk jaar weer wordt de blanke slavendrijver gevangen genomen door hordes negers, omsingeld en op een wit paard opgebracht naar de markt in de plaats waar ze hem het eerste aan wal kunnen zetten.
Slachtoffertje spelen begint zo langzamerhand steeds serieuzer te worden in dit land.
Een tussenstand:
Nog steeds op één: de moh's, met stip op twee: de negerts o.l.v. teamcaptain Quincy.
Natuurlijk mogen blanke belastingbetalers niet meedoen met deze wedstrijd, want de sponsors van de moh's en de negerts..
Een negert mag trots zijn dat ie zwart is, maar een blanke moet zich schamen voor zijn non kleur, schijtziek wordt ik van die lui die zo de slachtoffer uithangen .
Dat is allemaal te wijten aan het feit dat ze niet met vrijheden om kunnen gaan, de vrijheid om te mogen zeggen wat je wilt in dit land is gewoonweg te overweldigend voor ze .
Het is godverdomme net een hand vliegen, als je te hard knijpt gaan ze dood en als je te zacht knijpt vliegen ze weg, in beide gevallen heb je er geen kut aan !
Hoe ziet de ideale wereld van die zeurpieten er eigenlijk uit? Als ze alles voor elkaar hebben gekregen wat ze voor elkaar willen krijgen, hoe ziet de samenleving er dan uit? Is er dan nog wel sprake van een samenleving? Of eerder van een moraaldictatuur? Calvinisme 2.0? U mag dit niet doen en dat niet doen, dit niet denken en dat niet denken, dit niet voelen en dat niet voelen. Want wij hebben meetlatten, niet één maar honderd, om u in uw handelen en uw denken de maat te nemen.
Dat "wij" is het groeiende leger der zeurpieten, querulanten, zwakken, gemankeerden, dat de rest van de samenleving zijn wil op wil leggen. Socialisme 2.0 is de stroming van gemankeerden die alles al hebben gekregen van een zorgzame samenleving die zo goed en naar uiteindelijk bleek zo gek was om medelijden te hebben, de helpende hand te bieden, te ondersteunen, te begrijpen, maar vanuit die positie door willen stoten en diezelfde zorgzame samenleving hun wil op willen leggen.
De slachtoffers van vandaag zijn decadent geworden, vragen niet meer maar eisen, lopen naast hun schoenen, schoenen die ze eigenlijk niet eens zelf kunnen betalen.
In de zak.
Er schiet me opeens een leuk zinnetje uit een oud Sinterklaas liedje te binnen dat enige aanpassing behoeft en dat gaat zo!... en gooi al die gekken in één of andere hoek.. koek koek!
Ik stel een compromis voor; zwarte piet blijft maar wordt een realistische zwarte piet.
Dus geen strooigoed en vrolijke streken meer, maar met een walm van pis, braaksel en Schultenbrau harddrugs proberen te verkopen aan Myrthe, Sterre, Sem en Pepijn. De eerste is gratis, je weet zelluf!
Met Schmutzli als voorbeeld voor zwarte Piet en dan kappen met die racisme onzin....
www.google.nl/search?q=schmutzli&...
Zwarte Piet Niet?
Lullig baantje, dat nieten.... maar hij werkt tenminste.
Daarom moeten we zuinig op hem zijn.
En rot nou maar op naar een land waar jullie het ongetwijfeld beter zullen hebben dan hier, stelletje zeikpieten.
Wel ff paspoort en uitkering inleveren voor je gaat.
@Lief meiske | 23-02-14 | 00:41
Ja. Dan ben je schuldig. Aan slavernij en uitbuiting en alles wat er fout is op de wereld. De enige aan wie jij nog de schuld kan geven zijn blanke mannen. Die zijn nóg schuldiger dan blanke vrouwen.
Ik ben blank . Is dat heel erg ?
Ze zijn ook van plan om clowns te laten verbieden, ook erg racistisch toch? Dat wit geschminkte gezicht met enorme rode zoeloe lippen en een rode afropruik?
Dat is een belediging voor alle negroide albinos vinden ze...
Patatter | 23-02-14 | 00:08 |
Zwarte Piet is zo'n beetje de enige positieve beeldvorming die ik kan bedenken van de Quinsy Gario's in onze samenleving. En dat moet nu ook nog verdwijnen?
@Patatter | 23-02-14 | 00:08
Wie wordt er gediscrimineerd dan? Is het negers bij wet verboden om Sinterklaas te vieren? Of om Zwarte Piet te spelen? Of wat? Waar zit de discriminatie precies?
Geweldig dit. Door dit soort acties worden de echte Nederlanders aan het denken gezet. Al dat volk wat we binnen gehaald hebben, de opgedrongen multi culti en het jaren lang aaien van zielige mensen laat nu zijn ware aard zien. Zoveel geld en zoveel moeite wat zich nu uit in anti Nederland houding, niet willen integreren en meer. Dit is gewoon verraad. Een soort nare ziekte dat zich vanuit het midden verspreidt en langzaam verder begint te etteren. Het is te genezen en ik verwacht dat door dit soort mensen met hun protest het proces zal versnellen. Nederland is er klaar mee! Nu eerst alle landverraders in de politiek zien weg te stemmen en anders tijd voor revolutie. Kan niet lang met duren na 40 jaar verneukerij
Raar om Pritt en Nanninga zo te zien radicaliseren. Maar wel heel interessant.
Tijd voor een Pietietie demonstratie.
Koonkluk Huis | 23-02-14 | 00:29 |
Daar zitten ze toch altijd?
www.apeldoorndirect.nl/wp-content/uplo...
Ik vind trouwens dat Zwarte Piet voortaan achter in de bus moet gaan zitten.
gladstoned66 | 23-02-14 | 00:08
Dan blijf je slaan, vrees ik.
Dank je wel Annabel. Ik was van de pure weeromstuit bijna racist geworden. Gewoon, om te trollen. Maar dit soort columns en het feit dat de reaguurder waar ik het het meest eens mee ben Bigi Bana Boy is maken dat ik daar maar weer vanaf zie.
De uitkeringen zijn blijkbaar te hoog.
@ Ik was in Haren | 23-02-14
.
Pff, ik ben born and raised in de Bimre!
En heb wel voor hetere vuren gestaan met de EOS, denk favela's...
j.m.de graaff | 23-02-14 | 00:10 Niet alleen van Zwarte Piet.
Ze zijn slachtoffer. En met graagte. Want slachtoffers krijgen gratis geld.
Kansleaus | 22-02-14 | 23:17
Kansloze reactie weer...
Die lieden roepen het over zichzelf af, het enige wat Nanninga doet is voorzetten.
De negerTs en moslims koppen hem keihard voor ons in.
Patatter | 23-02-14 | 00:08 Het zijn doorgaans zwartgeschminkte witte mensen die voor zwarte Piet spelen.
Maar de racismekaart ligt weer bovenop het spel en is makkelijk te trekken.
Een zondebok zoeken is veel makkelijker dan werken aan een welgeslaagd leven. En bij gebrek aan een levende bok neem je een legendarisch figuur van een kinderfeest. Slachtoffers van Zwarte Piet. Hoe zielig wil je het hebben?
Glas Koning | 23-02-14 | 00:07 |
Ik schat de overlevingskansen van Rogier Haringpakker met een zak pepernoten hoger in, dan die van jou met de EOS 700D op pad in Kwakoe.
Elke negert die beweert dat hij geen kansen heeft gehad in Nederland. Mag van mij met de roe krijgen.
voldemort | 23-02-14 | 00:04 En zingen tijdens het plukken.
Want als ze zingen kunnen ze niet zeuren.
Zwarte piet is WEL racistisch. Want het zijn heen mensen met Afrikaanse afkomst maar Italianen of beter Turken die zwart zijn van de roet. Ze hebben om de schoorsteen te vegen zelfs een ROE. Ja, daar komt hij vandaan.
Omdat het geen Afrikaanse afkomst betreft is dit dus heel discriminerend.
@ Rogier Haringpakker | 23-02-14
.
Dan zeg ik bluf!!
Tijd en datum, dan sta ik met de EOS 700D klaar!
Verbied Ronald McDonald! ehh, wacht...
Wat en zeurpieten. Laten ze eens wat nuttigs gaan doen, katoenplukken ofzo.
Het gemiddelde IQ van negroïden is 85, logisch dat velen niet de universiteit halen.
Negroide met oorringen.
Dan geef je het al weg ja.
@Controllos | 22-02-14 | 23:34
Dat bedoel ik ook. Zwarte piet is al lang niet meer de zwarte piet van vijftig jaar geleden.
Net zoals Sjimmie steeds meer op Sjors ging lijken gaat pietje op ons lijken. Steeds minder zwat waarschijnlijk maar hij zal in een acceptabele manier doorleven.
Daar verandert niet het anti-comite noch de pietstormtroepen iets aan.
Er moet in iedere stad in dit land een standbeeld worden opgericht voor Zwarte Piet omdat we niet moeten zwichten voor chantage door onze getinte medelanders vanwege historische misdaden door onze voorvaderen begaan. Opdat wij niet vergeten, toch Ashtrey en Mark Smith?
Ik ga dit jaar met een grote zak pepernoten naar Kwakoe
@Ik was in Haren | 22-02-14 | 23:06
Dat valt wel mee. Onze koninkrijksgebieden die kosten nog steeds geld.
Peggy Burke staat niet op de kandidatenlijst.
juist. Wit is het nieuwe zwart.
Eenieder die ooit in Afrika of Azië geweest is en zich heeft ondergedompeld in het werkelijke leven weet wat racisme is...
Geweldige tekst, Annabel!
Taggart | 22-02-14 | 23:44 |
Annabel, Feyman en onze huiscolumnist Hans Jansen. Van Rossem & Van Leeuwen maken soms ook juwelen tegels, en ik zeg dit zonder blikken of blozen, maar Quid maakt soms ook wel eens iets goeds, mits hij een goed humeur heeft.
macmiep.nl | 22-02-14 | 23:41 |
En anders kun je altijd nog Quinsy dun schillen. Dan heeft zijn bestaan toch nog enig nut gehad in onze samenleving.
Morgen 23-2 is het defenders of the fatherland day in Rusland.
en.wikipedia.org/wiki/Defender_of_the_...
Afgelopen vrijdag was dit al een feestdag in Rusland (23-2-2014 = Zondag), dan kopen de dames een cadeautje voor de mannen.
b.v. de beveiliging op kantoor bij ons die kregen allen een fles Vodka en een aftershave.
Als je dan een poging doet om de Pieterbaas-discussie uit te leggen in NL dan wijzen er 100 vingers richting het voorhoofd, of we helemaal FUCKING DEBIEL zijn geworden....?!?!?
i.d.d. dat zijn we.
Negeer die boel toch. Elk woord dat je er aan besteedt is er een te veel.
Ik was in Haren | 22-02-14 | 23:06
Heerlijke opmerking. Ik moest hard lachen. Dank.
Annabel is de beste krabbelaar van de hele GS-meute bij elkaar. Semi-off-topic, maar daarom niet minder waar.
@Kansleaus | 22-02-14 | 23:17
Dat zoeken wij ook.... maar voel er steeds meer voor om te leven zonder .....
Cuyahoga | 22-02-14 | 23:39 |
En weet je wat het verschil is tussen Quincy en een qatkauwende Somaliër?
Geen, beidde ongewenst, veroorzaker van rommelende onderbuiken en als ze op TV komen, weet je dat het toch nooit voor iets goeds is.
Als ze oorlog willen krijgen ze oorlog.
Ja, en ik vind ook eigenlijk dat interraciale porno verboden moet worden. Zo stigmatiserend. Alsof alle witte (hoe witter hoe beter) meisjes graag aan een chocolade staaf zuigen. Alsof het zelfs ook echt naar chocolade zou smaken..'dat weet ik gelukkig niet uit ervaring maar het lijkt mij althans van niet. Belachelijk gewoon maar het wordt er wel ingeramt. Uhmm. Niet bij mij dus maar bij die witte meisjes. Discriminatie pur sang.
Wat ook veel mensen niet weten is dat vroegah in de usa er ware fokprogramma's waren tussen grote negerslaven en arme witte meisjes. Die dus ook slaaf waren. Wie zou er daar nu het meest onder geleden hebben hmm? Hoor je die ooit klagen, nee natuurlijk niet! Want wij schijnen het jezus-gen bij ons te dragen en lijden is voor ons wel goed..
Zo, en nu gaat ik een biertje drinken onder de douche.
Heb een XL doos pikzwarte schmink (zoals Piet hoort want roet is zwart) gekocht vorig jaar en die is nog lang niet op en mijn mooie nieuwe Pietenpak nog lang niet versleten! :P
-weggejorist-
En kan iemand onderhand de pepernoten even doorgeven?
Weet je wat het verschil is tussen Martin Luther King en Kwinsie?
Martin Luther King had een droom, Kwinsie heeft subsidie.
Gewoon en de roe geven en in de zak ermee.
En verder wat Ik was in Haren om 23:06 plempte.
Oprotten met dat tuigh.
Het hele jaar door deze discussie omdat er nou eenmaal mensen zijn die voor klagen en de slachtofferrol een podium hebben gekregen. Een podium dat wordt bevolkt door mensen die het historisch besef van een garnaal hebben en het vermogen tot redeneren van een kind van zes.
De 'weg-met-ons'-agenda draait overuren en krijgt natuurlijk de volle aandacht van PvdA afdeling Amsterdam
-waar cliëntelisme de norm is en de politieke realiteit altijd een paar jaar achter lijkt te lopen.
Geen traditie is heilig in dit land en alles is aan twijfel en relativisme onderhevig.
Dit land kan zoveel beter zonder al die oikofobische uitvreters en eeuwige slachtoffers.
miko | 22-02-14 | 23:20 | + 0 -
Je hebt ook helemaal gelijk. En dat geldt voor meer tradities en gewoonten waar we nu met schaamte of gelach naar kijken hoe dat vroeger gedaan werd. Het zijn alleen wel altijd geleidelijke processen. Van buitenaf zoiets op deze manier aan proberen te passen, zorgt er alleen maar voor dat mensen zich er sterker aan gehecht gaan voelen.
Al die zwarte Pieten haters die hun racisme op christenen en blanken botvieren moesten zich eens gaan verdiepen in de ware geschiedenis van slavernij. Dan kom je al snel uit bij islamieten.
Als de zwarte Pieten haters dus wat te zeiken hebben moeten ze niet bij ons zijn maar bij de moslims.
www.youtube.com/watch?v=WTlMQhsHwuQ
@Botte Hork | 22-02-14 | 23:17
Niet zo bot regenover onze zwarte medemens! Er zullen heus wel zwarte mensen zijn die werken! Ik ken ze niet,maar dat zegt toch niets?
De sloop van Nederland is in de jaren 70 begonnen. Het gaat traag maar gestaag, en de linksen helpen hun gepamperden graag. Weg met ons, ander volk eerst. En wij zijn hoe dan ook racisten, met of zonder Zwarte Piet, en hoeveel subsidie en uitkeringen we ze ook geven. Slachtoffer-rolend Tuig, geholpen door zelfhaters. Ik ben er wel klaar mee. Naar de hel er mee.
Ben aantal jaren geleden in het civil rights museum in Memphis geweest,is ook waar Martin Luther King werd vermoord.Indrukwekkend,rassenscheiding in openbaar vervoer van de jaren 60 ect.Is in Nederland absoluut niet aan de orde,zwarte mensen hebben hier meestal een dikke streep voor op de witte mens.....
Schandalig dat deze actievoerders de jaren 60 en de slavernij aanvoeren als argumenten om ONZE zwarte piet af te schaffen!Als een zwarte zich nat scheert is zijn gezicht tijdelijk wit... en dan hoor je ons toch ook niet?
Of wel? Misschien scheerschuim niet meer aan negers verkopen?
Horen, horen! Fucking auto adjust!
Mooie testcase toch: als die 100 man het voor elkaar kunnen krijgen om onze Zwarte Piet ons land uit te trappen, welk een potentie hebben 1 miljoen PVV-stemmers dan wel niet.. Tja, dan willen wij ook onze zin!
Kan me niet bekoren, Kiev is veel mooier om te zien en te hoeren!
Zullen we dan ook even een andere Amerikaanse anti-discriminatie wet in Nederland invoeren? In Amerika mag je namelijk alleen de discriminatie kaart trekken als niet jij, maar je afkomst, geloof of geslachtvoorkeur de reden van afwijzing is. Officieel aangifte doen van discriminatie terwijl dit niet zo is, is namelijk strafbaar in de VS.
-
Daarom heeft Arizona ook nu een wet bijna aangenomen welke het voor bedrijven mogelijk maakt op opdrachten van homo's af te wijzen op basis van je geloof.
-
Ik heb in december aan verschillende buurtbewoners gevraagd 'Do you think this is racism?'. Vrijwel allemaal zeiden ze nee, inclusief de African-Americans.
-
Echter door dit racisme/discriminatie te noemen, wordt echte discriminatie bijna niet meer serieus genomen. Dat is ook de reden dat je in Amerika dus een boete kunt krijgen voor het onterecht roepen van discriminatie op basis van het gezegde "Boy who cried wolf". Ruw vertaald: als je continue alarm slaat, gelooft men je op een gegeven moment niet meer.
Bij deze wens ik Quincy en iedereen die hem steunt bij voorbaat ongezien de tyfus.
Ik heb geen enkel bezwaar als de pieten ook een andere kleur krijgen. Maar ik heb wel een groot bezwaar tegen de wijze waarop sommigen dit willen bereiken. Dit moet je langzaam veranderen, niet van de ene op de andere dag. Dat werkt alleen maar segregatie in de hand.
Ze wijzen naar mensen als MLK die echt goed werk gedaan heeft tegen de rassenscheiding in de VS. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met de zwarte piet discussie in Nederland. Ik voel me een racist gemaakt terwijl ik dat echt niet ben.
Door hun wijze van actie voeren doen ze eigenlijk het tegenovergestelde van de doelstellingen van MLK: ze zorgen juist voor segregatie.
Ik kan me eigenlijk maar 1 reden verzinnen waarom ze dat zouden doen, die geenstijl ook al aangeeft, en eigenlijk ook een standaard (politiek) middel is: zorg ervoor dat de mensen zich op een niet of nauwelijks bestaand probleem werpen zodat de werkelijke problemen genegeerd kunnen worden.
Het zal wel afgekocht moeten worden. Handje ophouden en je lekker zielig voelen de hele dag. Koop een zweep mens.
Maarja, de socialisten vinden óók dat dit racistische Nederland kapotgemaakt moet worden, dus de gemankeerde schreeuwnegertjes zullen wel weer een zak geld en hun zin krijgen..
dat kan didi er ook nog wel bijhebben. muitende negers die mainstraim nederland gaan aanvallen zo net voor de verkiezigen. welke muppet bedenkt daar de strategie? islam, pedo's, negers. zijn de volgende de bankiers waarmee de partij zich associeert?
Het hele jaar betalen Sinterklazen zich de tyfus aan belasting voor de Zwarte Pieten, maar daar hoor je ze nooit over.
Het is allemaal stank voor dank. Zonder de witte mens liepen ze nu nog als een stel wilden met een speer in hun hand en een peniskoker om hun snikkel op een buffel te jagen ergens in de rimboe.
Piet haten vanwege zijn huidskleur en daar nog trots op zijn ook. Triest.
Ik ben blank.
Kan ik niks aan doen, zo ben ik geboren.
Soms ben ik een beetje bruin, soms wat rood, als ik ziek ben wat wittig, als ik aardbeien eet soms gedeeltelijk paars.
Maar stel dat ik 'zwart' zou zijn dan kon ik daar ook niks aan doen.
Maar in welk land ter wereld kan je dan het beste wonen?
Als je zou mogen kiezen?
Ik denk toch echt wel Nederland.
Als er goddomme één land in de wereld is waar mensen niet moeilijk doen over huidskleur, dan is het dít land.
Daarom is dat gejank over racisme ook zo ontzettend beledigend voor alle Nederlanders die gewoon normaal doen.
Het effect van dit soort acties is juist dat zelfs de meest weldenkende mensen als racist worden weggezet en er zich op een gegeven moment ook naar gaan gedragen.
Ik begin bij mezelgf gevoelens te ontdekken die ik nooit eerder heb gehad.
Als ik een filmpje zie van al die idioten, of bijvoorbeeld van een deelraadsvergadering in 020, dan denk ik ook al gauw: Daar heb je ze weer, de malloten en dombo's.
Voor mijn part stoppen we gewoon met die onzin en gaan we weer gewoon normaal doen, is voor iedereen leuker, of je nou wit, zwart of geel bent.
Voor de rest blijft de zwarte piet discussie een scheet.
Vroeg of laat sterft dit uit en kijken we er naar met een zekere schaamte.
zoals de blackface in Amerika.
*alvast de minnetjes incalculeert*
Sommige mensen treiteren en zuigen net zo lang totdat er iemand van ellende en frustratie iets doms roept op of doet. Dan is het moment daar om te zeggen "zie je nou wel, ik word gediscrimineerd".
Zo'n slachtofferrol vergt jarenlange oefening en culturele embedding... dat krijg je niet zo maar voor elkaar.
Er zijn ook mensen die hun schouders ophalen en gewoon aan het werk gaan. Echt werk..
Akkoord , WIJ leveren Zwarte Piet uit. ZIJ gaan naar geschiedenisles en gaan leren hoe fout het is dat Malcolm X nou juist , Oow ironie , een arabierengeloof is gaan belijden.
Quinsy Gario is een van blankenhaat vervulde racist.
Anousha Nzume is rijp voor een f*cking dwangbuis, enge emo-mulattin
Vroeger had ik haar met graagte gedaan, maar iets met dick en crazy weet u
Zijn het niet de moslims, dan zijn het wel de negers. A.Nanninga, zoek eens een leven.
Ze mogen wel eens wat meer respect tonen voor de hardwerkende blanke piet die hun uitkering mogelijk maakt.
Nee he, niet weer.. Kom op mensen, we hebben belangrijkere dingen aan ons hoofd. De staat, de belastingen, fuck it, ons eigen gezin wellicht? Niet weer heel die zwarte pieten discussie, dat gaat toch niet gebeuren. Misschien dat in Amsterdam of Rotterdam zoiets nog van de grond komt, maar hier in dit dorpje zal ik er weinig van merken.
Zwarte piet blijft, ieder die het daar niet mee eens is mag opflikkeren en zal dat dan ook doen. Klaar, geen woorden verder aan vuil maken, ze leggen zich er maar bij neer. Niet alleen voor de staat, maar ook de buitenlanders die zich al helemaal niet moeten bemoeien met dit land haar tradities en de mensen die hierheen komen om te wonen maar zich niet aan willen passen, voor iedereen is de koek gewoon opperdepop.
Jammer dan, opflikkeren als je het er niet mee eens bent, klaar.
Gelukkig hebben we straks nog de lichtgetinte pieten.Die zijn er zelfs het hele jaar,en lopen ook vaak met een jutezak vol met spullen over straat!
Lieve GS, hou nou eens op met het geven van aandacht aan dit soort zwakzinnigen. Dat is namelijk precies waar ze op uit zijn.
Als alle media dat pietengezeur nu eens gewoon massaal negeren. Dat is de beste remedie.
Wij gaan gewoon door met sinterklaas zoals het was en voor die zeikerds zijn we oostindisch doof.
Goed artikel schat.
Fluister de tekst morgen tijdens het pompen maar in mijn oor.
Kusjes, Jim.
Zwarte mensen associëren zichzelf met zwarte Piet. Zwarte mensen willen zwarte Piet weg hebben. Ze willen dus eigenlijk zichzelf weg hebben. Prima, dan alle zwarte Pieten ook echt weg. Eruit!! Wegwezen!
www.joop.nl/uploads/RTEmagicC_rutte_44...
Is die astronaut er nog niet?
*naar beneden kijkt*
Ik was in Haren | 22-02-14 | 23:06 |
'Met' of 'te' naar eigen gelang invoegen in bovenstaande zin. Excuses.
Nog even en kabouter plop en de Smurfen moet verboden worden vanwege de karakterisering van Indonesische mensen.
Ow ja, en geen Blue Diamonds meer draaien op de radio!!
Volgend slachtoffer is Roze zaterdag... ook al zo'n feest dat verwijst naar kleine roze biggetjes wiens ballen onverdoofd worden afgehakt!
Lang leve onze Zwarte Piet!
Weg met die racistische ZwartePiethaters!
Als zij geen Zwarte Piet meer willen spelen, laten wij dan ook maar stoppen Sinterklaas spelen voor onze oud koloniën.
'noorderzonvaders'
Annabel, in een woord, meesterlijk!
Er wordt duidelijk te veel vertroeteld en gestrooid met subsidies als men zich kan bezig houden met deze onzin.
Zet ze op de zwarte lijst. Allemaal!
REAGEER OOK