
Ideologisch gaat het niet goed met Amerika en de Euro-Unie maar wel met Al-Qaeda. Terwijl AQ onder moslims wekelijks aan begrip wint, roept het gewriemel van de Euro-unie wekelijks meer vragen op. Op die vragen hebben de aloude nederpolitieke partijen geen antwoord. De Nederlandse politieke partijen zijn niet opgericht om de problemen op te lossen die geschapen worden door pan-europees, globalisties en internationalisties gewauwel. Ze zijn opgericht om scherp omschreven noden te lenigen, meestal iets met emancipatie van een bevolkingsgroep die het niet goed had getroffen. De aloude nederpolitieke organisaties beschikken daardoor van huis uit niet over een traditie die kan helpen om oplossingen-met-een-draagvlak te verzinnen voor de EU-dilemmas. De nederpolitieke partijen kunnen door duidelijke standpunten over de EU in te nemen alleen maar een deel van hun kiezers verliezen. Zelfs over Wel of geen geld naar Griekenland? doen ze daarom vaag. Het kader daarentegen van de nederpartijen weet precies wat het wil. Dat heeft zich verkocht aan de Euromeesters in Brussel. Vermoedelijk hebben ze hun meesters bij het afsluiten van de koop toegezegd dat ze dat ideologische varkentje wel even zouden wassen.
Maar dat lukt niet. Dat is vervelend voor de EU want dan wordt de EU op den duur problematisch. Gelukkig stellen de officiële media qua EU zich nog steeds gezeggelijk op, zodat het niet tot te veel gekissebis komt want dat willen we niet samen hier in dit land. Van de traditionele partijen is alleen D66 opgericht toen het internationalisme als spook al boven Europa rondhing. D66 heeft dan ook als enige traditionele nederpartij, net als de PVV, een standpunt over de EU dat niet tot afvalligheid onder de aanhang kan leiden.
Maar niet alleen met de huidige Euro-Unie, ook met de Verenigde Staten gaat het ideologisch niet lekker. Obama, die is opgevoed in Indonesië, regeert in de beste Soekarno & Soeharto stijl: een permanent festival van historische toespraken, gekoppeld aan ondoordachte maatregelen die meer bijeffecten dan effect hebben. De opperpraatjesmaker heeft een oppervlakkige interesse voor de standpunten van de volksvertegenwoordiging, hecht net iets te opzichtig aan persoonlijke luxe, rommelt met de internationale jetset, en viert frequent exotische vakanties. We horen kretologie over de zorg voor de zwakkeren, terwijl er wekelijks werkelozen, staatsschuld en lastenverzwaringen bijkomen, wat uitsluitend aan het overheidsbeleid te danken is. (Klinkt overigens deels bekend).
Bovendien wordt het Amerikaanse staatsapparaat
con furore ingezet om een situatie te scheppen waarin iedereen wordt afgeluisterd en gecontroleerd, zodat er tenslotte nog maar één man in het land overblijft die echt vrij is: het welbespraakte opperhoofd zelf. Er zijn genoeg landen waar dit soort overheidsgedrag normaal is en met grote gelijkmoedigheid geaccepteerd wordt, maar de Verenigde Staten hoorden daar tot voor kort niet bij.
Het contrast met de wereld van Al-Qaeda is groot. Eigenlijk gaat het AQ relatief goed. AQ heeft een jonge, enthousiaste aanhang die er aardigheid in heeft en die uit vrije wil voor de idealen van AQ door het vuur gaat. Ja, de bedenker van AQ, Osama ben Laden, is om het leven gebracht. Ondanks de hulp die hij kreeg van onze trouwe bondgenoot Pakistan was hij niet te handhaven, jammer natuurlijk, maar het door OBL geschapen actiemodel leeft, en vindt navolging in alle hoeken van de islamitische wereld, en niet alleen daar, ook in Europa en Amerika. Nu nog in Syrië, straks ook in de Schilderswijk. We zullen er nog van horen.
AQ heef een organisatiemodel dat werkt en een ideologie die iedereen begrijpt, dat is meer dan de EU kan zeggen. AQ wil toepassing van de sharia. AQ komt het Grootste Onrecht sinds eeuwen rechtzetten: de islam moet weer wereldwijd de dominante macht worden, zoals God dat bedoeld heeft. Daartoe moeten de Joden en andere niet-islamitische machten een paar stappen terug doen. De Sovjet-Unie is in Afghanistan al verpletterend door de islam verslagen (geloven de beroepsmoslims), nu is Amerika aan de beurt. In Europa gaat het verder vanzelf, de islam is daar al niet meer tegen te houden (geloven de beroepsmoslims).
In het Midden-Oosten dreigt Egypte weliswaar het juk van de sharia weer af te schudden, maar dat is op zijn hoogst een tijdelijke terugslag. Daar staat tegenover dat in andere landen op allerlei plekken de sharia oprukt al was het alleen maar omdat er nu eenmaal geen ideologisch of organisatorisch alternatief voorhanden is. Plus dat Iran zich in Geneve kalmpjes naar de kernbom toe onderhandelt, minzaam begeleid door de Verenigde Staten. Mislukte aanslagen? Onderlinge wrijvingen? Niet meer dan toevallige ongelukjes, meer leermomenten eigenlijk.
Met tegenstanders als Obama en de Brusselse belleblazers mag AQ niet klagen en komt het heus prima in orde met de sharia.
Reaguursels
InloggenDe Anaalprofeet | 23-02-14 | 02:38 |
"You're talking right out of your ass "
Mogelijk hoor je dit regelmatig en heb je er daarom je nickname van
gemaakt. Maar weet je ook wat ermee bedoeld wordt?
Dandruff | 22-02-14 | 14:38 |
Tsja Dandruff.
Punt 1.
De kans is klein maar zeker niet denkbeeldig dat vervolging op basis van religie en etniciteit terugkeert. Op kleinere schaal is dit al gebeurd met de terreurdaden van Breivik. Waakzaamheid kan geen kwaad.
Punt 2. Revisionisme. Het feit dat Stalin, Mao (wiens portret nog altijd alle deals overziet die onze westerse zakenlui in China sluiten, de vrienden van Mao van vandaag zijn de beleggers, waarom hoor ik je daar niet over), Pol Pot ook grote misdadigers zijn, verandert niets helemaal niets aan de misdaden van de Nazi's. Stalin, Mao, Pol Pot bonton? Bij de krakers misschien maar niet in de mainstream.
3. Argument van het slag "Wir haben es nicht gewusst". De Duitsers kozen Hitler in een democratische verkiezing. Daarvoor had hij een staatsgreep gepoogd en in boek duidelijk beschreven wat hij van plan was.
4. Dit heeft niet met democratie te maken, maar met vrijheid van meningsuiting. Twee verwante zaken die je niet door elkaar moet halen. Iedereen mag waarschuwen tegen wat hij ziet als gevaren. Als het ontaardt in stemmingmakerij kunnen de waarschuwing voor de rechter getoetst worden of zelfs leiden tot vervolging.
AQ heeft inderdaad een helderder verhaal dan de EU of welk westers land dan ook. Gelukkig leeft er de gelederen van AQ nog behoorlijke onenigheid over wat een goede moslim precies is. In die discussie vliegen geen woorden, maar kogels over en weer.
AQ hebben we zelf gekweekt. Het blijft natuurlijk een kankergezwel, net als de EU, maar dat het nog bestaat ligt puur aan de gezapigheid van de Westerse mens: die boeit het niet en wil gewoon lekker gratis geld.
omanders | 22-02-14 | 13:07
Ach, wat stelt de westerse cultuur tegenwoordig nog voor. Bier en tieten, meer niet. Ze hebben hier de grenzen opengezet, en als je tegen de massa-immigratie was of bent, moet je je mond houden. Dan deug je immers niet. Nou, goed dan. Dan hoeft de overheid niet meer te verwachten dat ik nog ergens voor ga staan.
En er zijn teveel policore moraalridders in dit land om je eigen hachje in de waagschaal te stellen met afwijkende meningen. Ik hou gewoon mijn mond. Prima. Maar ik kom dan ook niemand meer redden hè. NL stikt er maar in. Ik kies voor mezelf en heb met dit land vol censuur en policoor geen binding meer. Ze hebben hier zelf de ellende over zich afgeroepen.
Dus ik wil een rustig leven lijden, en zal altijd voor mezelf kiezen, niet voor NL. Voor mij is NL policoristan aan de Rijn.
Je gebruikt het. Zodra het onbruikbaar is geworden, gooi je het weg.
antje advocaat | 22-02-14 | 16:05 | + -2 -
Blijkbaar weer teveel aan de advocaat gezeten. Zoals iedere week.
Democratisch gezien moeten we ze de gelegenheid geven een politieke partij op te richten. Dan moeten ze ook kleur bekennen en aangeven waar ze voor staan. Dan ziet ook iedereen dat hun ideologie iets is dat in Nederland niet gaat werken.
Ooit hadden we een communistische partij (de CPN). Omdat dat niet in onze cultuur past is die inmiddels verleden tijd en opgegaan in GroenLinks. Ook deze partij gaat het niet redden. De SP is ook maar van tijdelijke aard en zal weer een klein partijtje worden.
De mensen zullen vanzelf tot verstand komen als de ware aard van de islam in de Tweede Kamer duidelijk gemaakt wordt door hun eigen - veelmte laag opgeleide - vertegenwoordigers.
De wal zal het schip keren.
Tja.... de islamitische jeugd heeft de toekomst.
Luister maar een even naar dit schurkje in de dop.
Heeft het over de vijand en de Joden...
3x Raden wie de vijand is.
De tekst onder het filmpje spreekt (strip)boekdelen.
www.youtube.com/watch?v=iJ-B5lnIlOE
-weggejorist-
Ik verander niet van discussie, ik stelde de enige relevante vraag opnieuw omdat jij die vraag net niet wilde beantwoorden.
En nu weer niet trouwens.
De feiten zijn reëel;
- feit is dat we vergrijzen,
- feit is dat elke kritiek op de islam "islamofobie" genoemd wordt,
- feit is dat diverse politici en andere engnekken dat willen verbieden (nota bene net nog op TV bij de moslimomroep),
- feit is dàt er al vele honderden voorbeelden van islamitische censuur in Nederland zijn,
- feit is dat duizenden "Nederlandse" jihadisten nu in het buitenland zitten te oefenen om het beter te doen dan de amateuristische hofstadgroep.
Jouw punt dat je een concreet gevaar kunt stoppen door er niet aan te denken is interessant. Ik zal het eens voorleggen aan kankerpatiënten, misschien dat zij er wat aan hebben.
Dandruff | 22-02-14 | 14:09 | + 3 -
Je wijkt af van de discussie, vervangt reacties door nieuwe vragen en noemt 'onze vergijzende maatschappij waar kritiek op het doodschieten van joodse kleuters nu "islamofobie" heet, en volgens velen strafbaar moet worden.' een reëel feit (...)
Als je wilt dat ik een dreiging verhef tot dagelijks onderwerp van primaire zorg dan heb je pech. Sterker nog, als je daar zo bang voor bent dan is de kans groter dat het geberut dan dat je je energie inzet voor dingen waar je iets goeds in ziet.
(En dat is het onderwerp dat PVVianen consequent mijden.)
@Gutgutgut,
Onzin om veel redenen.
1. Een gevaar is reëel of niet, ongeacht hoe groot dat gevaar vroeger was. Het gevaar van de Vikingen bijvoorbeeld is nu ook niet meer zo heel reëel, ondanks hun vele plundertochten vroeger.
Angst voor het nazisme is nu niet meer reëel omdat er nauwelijks nazi's zijn.
2. Hitlers socialisme heeft minder slachtoffers gemaakt dan Stalins socialisme of Maos socialisme en relatief gezien ook Pol Pots socialisme (30% van de eigen bevolking opgeruimd).
Toch zijn Stalin, Mao en vele andere massamoordenaars altijd bonton geweest, en nog steeds.
Juist die acceptatie van bijvoorbeeld massamoordenaar Che Guevara op T-shirts en andere prullaria maakt de kraakbeweging gewelddadig, en kweekt Volkert vdG-tjes, Marcel T-tjes en Tanja Niemeijertjes (die kindermoordenaar in Colombia).
3. De Duitsers kozen niet voor massavernietiging of zelfvernietiging; door een politiek spelletje kreeg een minderheid alle macht. Die partij heeft haar ware intenties bovendien vrij lang verborgen gehouden, al was het voor de meer geïnteresseerde omstanders natuurlijk wel duidelijk wat er stond te gebeuren.
Toen het zover was bleek er geen weg meer terug, precies zoals dat nu met het sociale experiment "islamiseer een beschaving" het geval is. De minderheid die nu nog alleen censuur opeist èn verkrijgt, zal straks de gehele macht opeisen en verkrijgen.
4. Belangrijker dan bovenstaande feiten is het democratische principe; als er tegen irreële gevaren gewaarschuwd mag worden, mag er ook tegen reële gevaren gewaarschuwd worden. In principe mag iedereen altijd overal tegen waarschuwen.
Iets anders is het echter om andersdenkenden steevast voor nazi uit te maken. Dat heeft niks met legaal "waarschuwen voor irreëele gevaren" te maken, dat is laster en aanzetten tot moord.
Ironiserende stijl van HJ bevalt goed. Beter dan Udo Ulfkotte -Heiliger Krieg in Europa
Mensen pas in 2020 is fase 7 aangebroken volgens de moslimbroederschap...
Ad calendas Graecas solvere
@Einde van de Domheid,
Ik heb het niet over shampoo, ik stel de enige relevante vraag; bestaat er een gematigde islam?
Het antwoord, zo blijkt ook uit jouw reactie, is "nee".
Er is geen gematigde islam, er zijn alleen gematigde moslims; moslims die zich niet zo in de islam hebben verdiept. Maar zij kunnen de gevaren van de echte islam niet tegenhouden, net zo min als de vele gematigde socialisten onder Stalin en Hitler de gevaren van het echte socialisme niet tegen konden houden.
Ondertussen reizen er dus "Nederlandse" af naar Nigeria, Irak, Syrië en nog een twintigtal landen om daar willekeurige voorbijgangers onder een luid "allahu akbar" te martelen en/of het hoofd af te snijden.
En komen straks weer terug naar onze vergijzende maatschappij waar kritiek op het doodschieten van joodse kleuters nu "islamofobie" heet, en volgens velen strafbaar moet worden.
Dat zijn de feiten.
Dat Beslan terroristen hier de baas worden zal heus nog wel 100 jaar duren. Maar ik ben dermate rechts dat ik zelfs de 90-jaar durende aanloop naar hun bewind middels willekeurige moordpartijen al niet zie zitten.
Het land is radeloos, redeloos, reddeloos.
Van wie moet nu de victorie komen? Ik ben niet optimistisch...
gutgutgut | 22-02-14 |
Als jij net als ik het stuk helemaal gelezen hebt zouden wij er inhoudelijk over kunnen discussiëren. Ik neem aan dat jij het wel gedaan hebt dus niets staat dat in de weg. Ik reageer op iemand die zegt niet verder te hebben gelezen dan de eerste zin, maar wel een mening heeft.Beetje vreemd dat je daar niet op ingaat maar het wel over mijn volume hebt ...
Hirsch Ballast | 22-02-14 |
"De EU lost geen problemen op omdat het een samenraapsel is van tegengestelde belangen."
Kudo's !!! Dit is de waar het om draait zeer kernachtig uitgedrukt. Stuur 'm ff door naar geert en emiel zou ik zeggen.
Cynevisie | 22-02-14 | 13:22 |
Ondanks jouw volume blijft het onvoorstelbaar dom om de EU en AQ te vergelijken.
Dandruff | 22-02-14 | 13:11 |
"socialisten mogen waarschuwen tegen een niet-reëel gevaar"
Het recente verleden weegt hier in mee. Nazisme staat hoog op de agenda omdat het 70 jaar geleden heel Europa in de as heeft gelegd. Omdat een heel volk, althans een groot deel daarvan, op onverklaarbare wijze koos voor massale zelfvernietiging. De angst dat dat opnieuw gebeurt is niet geheel irreëel.
Dandroff, je stelt de verkeerde vragen.
(Als de shampoo op is moet je dan lpg gaan tanken?)
Ik erken de gevaren die de schriftgeleerden van de Islam manifesteren. Maar om daar nou wekelijks een column over te schrijven, er een politieke partij voor op te richten, om alle problemen daarvan af te leiden.
Nee.
Gielgb | 22-02-14 | 10:40
Weer zo'n typische oogklepreactie uit de linkerhoek van de boksring. Echt goed inhoudelijk enzo. Gewoon stukken die je niet leest afbranden door hard over de 'vorm' te schreeuwen. Tijd dat dit soort figuren de meerderheid gaat vormen in ons landje. Dan wordt er eindelijk niet meer naar ze geluisterd denk ik ;-)
@Einde van de domheid,
Er wordt in Nederland voortdurend gewaarschuwd tegen "nazisme", terwijl er nauwelijks nog een echte nazi leeft.
Als islamisten en socialisten mogen waarschuwen tegen een niet-reëel gevaar, dan mag Jansen ook waarschuwen tegen een reëel gevaar. Bijvoorbeeld de islamisering die nu al plaats vindt (oa de ernstige censuur) of de radicalisering die steeds grotere vormen aanneemt (zie genocideplegende Syriëgangers) en de bloeddorstige fanclubs van extremistische imams die aanzetten tot perversie, wreedheden en moord, en daarvoor worden uitgenodigd door die zogenaamde "hoogopgeleide moslimstudenten" hier (oa die al-haathaat).
A propos, kun jij één naam noemen van één invloedrijke islamitische geestelijke die vrede, vrijheid en mensenrechten predikt?
Nee?
Maakt dat de islam niet tot een heel groot probleem voor iedereen die wèl hecht aan vrede, vrijheid en mensenrechten?
@Van Duyvenbode | 22-02-14 | 11:14
"Stel AQ neemt de macht over in de EU. Wat dan? Denk je dat de Russen of de amerikanen werkeloos blijven toezien? Tuurlijk niet. Maar, ik geef toe, het gevaar van etnisch-culturele balkanisering is groot in NL."
Nog afgezien van het feit dat de manier hoe de Russen de Kaukasus van het islamitisch gevaar "bevrijd" hebben mij nou niet bepaald aanlokkelijk overkomt, heb ik het idee dat het al genoeg is als er fragmenten in Europa ontstaan die extremistisch zijn. Dat kan al voor genoeg ellende zorgen. Ook wil best benadrukken dat het nou niet bepaald een uitgemaakte zaak is. Ik wil alleen benadrukken er een steeds onzekerdere toekomst aanbreekt waarin islam en islamisme een grotere rol in gaat spelen.
"OK, de toekomst van NL ziet er niet zo best uit, maar het is te laat om daar nog wat aan te doen. We kunnen de rit uitzitten, of vertrekken."
Van minachtend uitlachen tot emigratieplannen in drie reacties. Het tekent de huidige zwakte van de westerse cultuur.
Jansen schrijft "[de "nederpartijen"] zijn opgericht om scherp omschreven noden te lenigen". Dat klinkt toch wel heel erg naïef. Zoiets verwacht je in de Donald Duck te lezen, maar niet op geen stijl.
Verder wijt Jansen de financiële crisis aan de Obama. Iedereen weet de George Bush Jr hiervoor verantwoordelijk is samen met de leugenachtige slang Blair, die zich verhuurt aan de hoogste bieder om de boel te belazeren.
Het is weer het gebruikelijke kletsverhaal. Jansen heeft gewoon niets te melden en doet dat hier.
balustrade | 22-02-14 | 11:54 | + 2
OK, maar dat houdt dan in dat iedereen die de Koran leest freedom of speech per definitie ondermijnt.
Parel van het Zuiden | 22-02-14 | 11:56 | + 0 -
Zoals ik al zei, ik betwijfel ten zeerste of er wel wekeleijks gepost moet worden om het gevaar te duiden dat Beslan terroristen in Europa de baas zouden kunnen worden.
@Koettoerk | 22-02-14 | 12:23 | + 2 -
Waar het dus om gaat is dat veel van de mensen die in de WAO zitten daar niet horen maar in de WW cijfers moeten zitten, net als al die andere WAI WIOT WIDAIR WAKDAIA etc.
Dat betekent dus dat WW cijfer in NL niet 7,4% is maar misschien wel 11%.
Daarnaast verborgen werkloosheid.
Ik heb nu geen werk... en ik kom niet voor in de statistiek, hoe kan dit?
"Zij hadden zó graag willen wijzen op falend beleid op dit terrein, maar ze lopen nu tegen een muur. "
Die redenatie kan ik volgen, maar dat bestaat in Nederland niet, die cultuur. Vraag blijft altijd of opleving economie te wijten is aan beleid van Obama of van FED of totaal niet of 1 wel ander niet. Zijn moelijke vraagstukken.
Maar een linkje was zeker teveel moeite?
Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 11:44 | + 0 -
@Petrus, neemt u mij niet kwalijk:
www.volkskrant.nl/vk/nl/10704/Kabinet-...
@Welles! Nietes! | 22-02-14 | 12:06
Hartelijk dank! Ook namens andere luie reaguurders (denk ik;)
@Kaas
U gaat niet alleen kort door de bocht, u pakt zelfs een stuk berm mee.
Wat u niet meeneemt in uw visie is dat deze cijfers in 2 jaar tijd niet dusdanig gemanipuleerd kunnen worden dat je bijna 2% smokkelt. Dat zijn enorme aantallen in absolute zin. Wij zitten bv al jaren qua WAO gerechtigden en WIA trekkers in aantallen stabiel zonder schokkende fluctuaties, dat geld eigenlijk voor alle landen. Een plotse grote verschuiving door gesjoemel met de definities of het anders categoriseren van werkelozen valt makkelijk door de mand. U denkt dat men daar achterlijk is. Is het echt zo moeilijk voor te stellen dat de werkeloosheid echt gedaald is en de cijfers kloppen? Het bekijken van documentaires over Amerikanen in gebieden waar het hopeloos gesteld is qua solliciteren, kan niet als blauwdruk voor heel het land genomen worden. Er zijn altijd booming gebieden, en afstervende regio's.
U snapt het politieke krachtenveld in de USA niet. Als een havik loert de oppositie, bepaalde kranten en de bekende media op alle zwakke plekken binnen deze regering. Daar komt door de jaren heen enorm veel geld en macht bij kijken. Er zit daar in de toplagen vd oppositie meer dan genoeg intellect om dergelijke simpele manipulaties af te schieten. Het feit dat het niet gebeurt is en geen issue is, zegt voldoende. De cijfers zijn zelfs tandenknarsend ontvangen door de Republikeinen. Zij hadden zó graag willen wijzen op falend beleid op dit terrein, maar ze lopen nu tegen een muur.
Aldus gezegd hebbende. Ziehier een schets van het eind van de postmoderne westerse wereld. Op zich was dat al in gang gezet, maar je zou het moment dat in New York twee vliegtuigen twee gebouwen invlogen als markant keerpunt kunnen beschouwen. We zullen er aan moeten wennen dat op termijn onze relatieve vrijheden zullen verdwijnen. Hebben we ook wel een beetje aan onszelf te danken. Als je vrijheid verward met vrijblijvendheid gaat het een keertje fout.
Uiteindelijk zal trouwens blijken dat Putin onze beste vriend zal zijn...
De val en de ondergang van het Romeinse Rijk, iemand? Toen de Überbeschaving alleen nog belangstelling had voor wijn, gefrituurde leeuwerikkentongetjes en neuken. Hoogmoed en decadentie zijn altijd het begin van een einde. Uiteindelijk zal ook de glorieuze Islamitische Dystopie weer scheuren en instorten. Schrale troost, maar toch.
-weggejorist-
"Obama, die is opgevoed in Indonesië, regeert in de beste Soekarno & Soeharto stijl:...
nou en ....? ik eauk!
@Einde van de Domheid | 22-02-14 | 10:57
Europa doet actief de import van islam bevorderen, zie oa. dit:
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...
@Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 11:44
www.telegraaf.nl/binnenland/22323831/_...
Alsjeblieft.. graag gedaan!
Een paar flinke kernbommen er op! dan gaan die baarden vanzelf wel merken dat het zoals zij willen niet kan.
Oskaars oude heer zei het al
Wie niet horen wil die moet maar voelen..
@Einde van de Domheid | 22-02-14 |
Er bestaat natuurlijk wel degelijk een koppeling tussen verkeerde keuzes in de EU (wegnemen/aantasten rechtstatelijke waarborgen en democratische invloed, opzetten nieuwe heersende klasse) en mogelijke ruimte voor een totalitaire ideologie/godsdienst om zich meer dwingend te manifesteren in de samenleving. Zo kan zo'n heersende klasse zonder slag of stoot besluiten zo'n religie voor te trekken binnen de van waarborgen ontdane samenleving. Slechts één voorbeeld.
.
Verbanden (proberen te) leggen is trouwens sowieso geen teken van domheid, maar een teken van zoekend intellect. Bij zo'n exercitie kunnen meerdere ogenschijnlijke verbanden te voorschijn komen. De vraag of de verbanden steekhouden kan daarna gesteld worden. Ik vind dat u dat niet zo goed gedaan heeft en ook niet tot een ontkrachting gekomen bent.
@Einde van de Domheid | 22-02-14 | 11:43
Dit is een enorme denkfout van Farage. Het verbieden van een ideologie die erop uit is alle andere ideologiëen en levenswijzen uit te roeien, is juist noodzakelijk om een pluriforme en verlichte maatschappij te behouden.
@Polletje Piekhaar | 22-02-14 | 11:48
Wel kudt dat wij in Europa wonen, toch?
Samuel Huntington heeft al in 1997 voorspeld dat de Islam de voornaamste conflicthaard van de 21e eeuw zal zijn. Maar gezien de militaire krachtsverhoudingen kunnen de moslim landen alleen maar beperkte actie's voeren. Terreur aanslagen kunnen angst en afgrijzen veroorzaken, maar meer ook niet. Wanneer Russen en Chinezen gezamenlijk besluiten dat de islam een potentieel gevaar oplevert, zullen zij, niet gehinderd door westerse scrupules, genadeloos optreden. Zoals zij nu reeds doen, zij het op beperkte schaal. Van Europa en de USA hoeven wij niet veel te verwachten, die kijken liever de andere kant op.
Einde van de Domheid | 22-02-14 | 11:43
Men hoeft en moet niet alles te geloven wat Farage zegt.
Hij is immers ook maar een mensch.
De roze ideologie is niet te stuiten.
Haar activistische leiders overleven iedere ban, zijn ongevoelig voor drones en de vleesgeworden nachtmerrie voor overspannen NSA agenten.
Welkom terug Kaas.
@ Maar in de stad Groningen is de gemeenteraad gelukkig al helemaal om, ondanks hevige protesten van de omwonenden: www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10...
eerstneukendanpraten | 22-02-14 | 10:57 | + 4 -
-
In Enschede kunnen ze er ook wat van anders :
- www.turks.nl/nieuws/binnenland/item/35...
@daytripper | 22-02-14 | 11:35
Maar een linkje was zeker teveel moeite?
NIgel Farage (hier toch wel een grotere ideoloog en held dan GW) zegt het fijntjes. 'GW kan freedom of speech niet koppelen aan het verbieden van de Koran.'
Daar gaat je samenwerking Hans! (En je betoog!)
@Koettoerk | 22-02-14 | 11:26 | + 1 -
Nederland doet het ook.
Niet alleen direct, maar ook indirect bijvoorbeeld WAO, WIA, WAJONG hupsakee gooi maar in die bak dan tellen ze niet mee als werkloos.
Je gaat mij niet vertellen dat 50% van de WAJONG-ers niet gewoon aan de bak kan. Want als je de aantallen gaat vergelijken met buurland Duitsland dan blijkt onze gehele jeugd geestesziek en ziek zwak en misselijk.
Maar goed, las net dat in grote steden 2/3 van jeugd allochtoon is, dus het zou kunnen, nietwaar. Of is dat voor jou een "te kort door bocht-conclusie?"
@Kaas de Vies | 22-02-14 | 11:38
En dan nu hun eigen vuiltje uitdragen als een communicatie-misverstand. Geef mij dan maar de duidelijke taal van Wilders die door alle lagen van de bevolking verstaanbaar is.. zelfs voor allochtonen!
duitse herder | 22-02-14 | 11:00 | + 1 -
Nee, Jansen heeft een formule.
Deze heeft altijd dezelfde uitkomst.
Al Qaida kan wedijveren met zowel decadente and verwarde en misleide Europeanen. Ze zijn beiden ongeinspireerd, vaag, kortzichtig en niet productief.
Kindervingers in de puntenslijper stoppen en verwachten dat dat de heersende ideologie gaat worden, dat is pas dom. Dat koppelen aan al of niet juiste keuzes aan Europa, tja, dat is een beetje domheid in het kwadraat!
goedverstaander | 22-02-14 | 10:58
Lijkt me ook dat Dronebama ook in de gaten wordt gehouden ja. Hoover hield ook iedere president in de gaten, maar ook de zaak rond David Petraeus (een absolute topman aldaar) maakt duidelijk dat ook de hogere rangen in de gaten worden gehouden. Iets wat Snowden ook al heeft gezegd trouwens.
necrosis | 22-02-14 | 11:17 |
Ja inderdaad, zolang France blijft slaan met het veto bijft het Circus EURenz heen en weer geld vergassen.
En dat genaaid worden gebeurt ook steeds schaamtelozer. Democratie lijkt net zo middeleeuws te worden als de Islam. Kijk naar bijv. Opstelten en de VVD die een roep vanuit de gemeenten klakkeloos van tafel vegen. We worden zwaar belast, getapt, betutteld, gepersmanipuleerd, politiek voorgelogen, MOE kaalgeplukt en lastiggevallen door socialistisch en middeleeuws sprookjestuig. En wat doen demense? Alleen de pomphouders zie je bij het Binnenhof, de rest kijkt toe of weg. Hoe mobiliseer je een door links suf gemanipuleerd en verdeeld volk? Een pedo ipv een incompetente leugenachtige lachkwast in het torentje laten wonen misschien?
@daytripper | 22-02-14 | 11:35 | + 0 -
Iets wat ik al vanaf dag 1 zeg, maar goed ik heb nergens verstand van.
Apart dat ze de Wilders, de grote gedoger, als zo bemoeizuchtig hebben ervaren.
Volgens mij is er wel "groter" nieuws vandaag, vooral aangezien 40% van de reaguurders PVV schijnt te zijn ( zie Gr poll).: de werkelijke oorzaak en achtergrond van de val van Kabinet Rutte 1 in de Azijnbode.
Al-Qaeda heeft de ouderwetse top-formule nieuw leven ingeblazen: u nivelleert iedereen arm - en wij maken ze allemaal weer dom en gelovig. Of dood.
@Kaas de Vies | 22-02-14 | 11:26
Idd weg met die banen carrousel en de bevriende organisaties om de poen in eigen kring rond te blijven pompen.
@ristretto | 22-02-14 | 10:37
Heeft Kaas een witte baard. Het is toch die man in het oranje pakje? Overigens wel een aardig overzicht als je op Google plaatjes zoekt met "Kaas de Vies"
www.google.com/search?q=kaas+de+vies&...
@Welles! Nietes! | 22-02-14 | 11:24 | + 0 -
De hele ambtenarij doen je te deinstalleren, nieuw fundament storten en de boel beter afkitten met aangepaste rechtsstatelijke beschermingen. En dan mogen de politici van mij weer op de dure houten vloer gaan dansen.
@eerstneukendanpraten | 22-02-14 | 11:00
Zo is het! Ik kan mezelf nog kromme komkommer herinneren en die smaakte net zo prima!
@Kaas de Vies | 22-02-14 | 10:32 |
Ik zit nog steeds te wachten op de add-on met de PEACE engine.
@Maugio &Kaas
Je kan mij een hoop wijsmaken op gebied van economie, maar niet dat een regering van een land dat volledig over-ge-economiseerd is, en verslaafd is aan Wall Street, het voor elkaar krijgt om vrij simpele unemployement rate cijfers te manipuleren. Dat schaar ik nou in de categorie complotgezwets. De macht en invloed van de Republikeinen is in dit land nog zo groot, dat zij er alles aan doen om Obama een hak te zetten (via oa Fox). Geloof mij nou maar dat het manipuleren van dergelijke cijfers heel snel ontmaskert zou worden door de tot de tanden toe gewapende oppositie die dagelijks munitie zoekt om te schieten op Obama.
@Koettoerk | 22-02-14 | 11:15 | + 1 -
Is het een analyse of het uitdenken van een eventueel scenario, of allebei. Ik zie niet in waarom dit nu zo'n verfoeilijkt moet worden, behalve dat je jouw punt ergens wilt doordrammen. Wat is het is, is mij niet duidelijk.
Sluit uw ogen en speel de (film)beelden af uit Syrië.
Dat gaat hem worden over een jaar of 20 in Europa.
Europa 3.0.. Brrrr.
@Kaas de Vies | 22-02-14 | 11:00
" een teek verwijder je ook niet makkelijk tenzij je een bepaalde techniek gebruikt."
De techniek om een onze natie in eer en geweten te herstellen in wat het eens was(een behoorlijk progressief land op velerlei gebied.) is net zo simpel als de oplossing.Namelijk uit de EU,grenzen herstellen,handelsverdragen bilateraal afsluiten,en de orde herstellen door zero tolerance en strikte scheiding tussen kerk en staat.De techniek ligt in de oplossing,en de oplossing lijdt de techniek daartoe.
@Gielgb | 22-02-14 | 11:04 |
"Mmmmm, wat zijn de minst besproken existentiële veranderingen in de Europese samenlevingen in de mainstream-media? Islam en EU. Zucht eindelijk een medium dat er wel aandacht aan besteed. Kuddos voor (plaatsing) column.
De anti-Amerika gevoelens komen lang niet alleen voort uit de ideologie van de islam. Het constante monitoren van burgers en dan (geheel volgens Minority Report) pre-crime bestraffen door middel van drone aanvallen zorgt voor een hoop haat. Zeker omdat de informatie vaak onjuist is. Vlak na 9/11 waren er een hand vol 'terroristen' die op een zoeklijst stonden, later werd dat het befaamde deck of cards; vandaag de dag hebben ze lijsten met duizende namen.
De VS creëert enorm veel haat tegen zich en doordat ze Amerikaans leven veel en veel waardevoller inschalen dan buitenlands (burger)leven jagen ze ook niet-moslims tegen zich in het harnas.
Juist gezien het opgroeien van Dronebama in Indonesië zou je moeten zeggen dat hij begrijpt dat het binnenvallen van allerlei landen en daarbij op burgers jagen averechts werkt. Maar de Amerikanen gaven toen hun zege aan deze vorm van moslimterreur naar Oost-Timor. De VS heeft een geschiedenis in het voeden van moslimhaat.
Citaatje:
"In Europa gaat het verder vanzelf, de islam is daar al niet meer tegen te houden (geloven de beroepsmoslims)."
Dat het hier vanzelf gaat met de islamisering, lijkt maar al te goed te kloppen; gisteren nog, konden we zien hoe een stel mutsige, domme, landverraadsters van GroenLinks zichzelf verlaagde en belachelijk maakte door gehuld in islamitische vrouwenhaatdoeken, rond te gaan stappen. En er in hun grenzeloze domheid nog trots op waren ook.
Als politici in dit land lemming-gedrag gaan vertonen door openlijk te kennen te geven dat ze voorstander zijn van een vorm van vrouwenonderdrukking die in de zevende eeuw is uitgevonden, en dat ze dus de mores van de middeleeuwen prefereren boven die van onze moderne, verlichte tijd, dan is Europa zoals we het tot voor kort (tot vóór de immigratiegolf uit islamistan) kenden, ten dode opgeschreven.
Al Qaida ?
Haatbaarden en organiseren zijn dingen die nogal haaks op elkaar staan beste mijnheer Jansen
@Rudjen | 22-02-14 | 11:05
Destijds waren er plannen om de 'EU' definitief in Brussel te houden en het pand in Straatsburg om te bouwen voor het nieuwe NAVO hoofdkwartier.
Maar dat gebeurt niet, omdat er teveel mensen moeten verdienen aan de maandelijkse 'volksverhuizing'.
Maar ondertussen liggen er wel plannen voor een nieuw te bouwen pand voor het nieuwe NAVO hoofdkwartier.
We worden genaaid zonder glijmiddel, en we slikken het.
Wij denken, u predikt!
afgezien dat het politiek bestel een iets andere grondslag heeft, heeft het 1 ding gemeen met het Europese/Nederlandse/Westerse...
het buigt voor de hardste boeroepers en zal daar aan onderdoor gaan
De speerpunten uit uw vorige stukken waren dusdanig scherp dus ze flink wat hout sneden. Het was gericht op analyses richting recent verleden of het heden. Dit schrijfsel bevat behalve fouten, een scenario op de toekomst die niet al te plausibel lijkt. De sharia zal hier nooit zegenvieren. We leven in een land en continent waar tussen de 6 en 8 procent moslims leven afhankelijk welk land je in europa situeert. Deze kleine groep zorgt nu al voor zoveel antipathie dat de sluizen straks overal dichtgaan en de dijken opgehoogd worden. Een logisch gevolg van de ellende die de islamitische cultuur overal veroorzaakt in de praktijk, en het is een duidelijk meetbaar steeds sterker hoorbaar geluid in elk land. De sharia en moslimdominantie zal nevernooit een feit worden. Dat zullen de burgers nooit toestaan. De menselijke psyche roert zich momenteel al jaren in diverse regio's tov autoriteiten met overal protesten of revolutie's, en de EU burger zal ook een grens hebben totdat men flipt, Misschien dat de autoriteiten zich hier nog dommig laten geselen zoals de PvdA in grote steden, naar je kan nu al zien dat die op de afgrond afstevenen met dergelijke mentaliteit. Europa is nu nog relatief rustig, maar er borrelt hier ook genoeg onder het volk.
omanders | 22-02-14 | 11:07
Mogelijk, maar dat is nog iets anders dan een kalifaat, een etnisch conflict. Nee, het gaat hier over machtsovername door AQ, nou, dat wordt snel afgestraft. Stel AQ neemt de macht over in de EU. Wat dan? Denk je dat de Russen of de amerikanen werkeloos blijven toezien? Tuurlijk niet. Maar, ik geef toe, het gevaar van etnisch-culturele balkanisering is groot in NL.
Maar goed, onrustige en intern verdeelde gebieden worden op een gegeven moment opgedeeld door externe machten. Of dan wordt er een dictator aan het hoofd gezet, net zoals in het Midden-Oosten. OK, de toekomst van NL ziet er niet zo best uit, maar het is te laat om daar nog wat aan te doen. We kunnen de rit uitzitten, of vertrekken.
"AQ heef een organisatiemodel dat werkt en een ideologie die iedereen begrijpt, dat is meer dan de EU kan zeggen. AQ wil toepassing van de sharia. AQ komt het Grootste Onrecht sinds eeuwen rechtzetten:...."
Goh, waar hebben we dat eerder gehoord ?
En toen begreep iedereen het ook. Tot op de dag van vandaag. Alleen willen ze nu niet weten wat hun 'roots' zijn.
"Society is undergoing a silent revolution, which must be submitted to, and which takes no more notice of the human existences it breaks down than an earthquake regards the houses it subverts. The classes and the races, too weak to master the new conditions of life, must give way. "
Karl Marx,the New York Tribune 16. April, 1853 "
... must give way....
Dat begrijpt eenieder... behalve PvdA, GL, VVD.
.
"The chief mission of all other races and peoples, large and small, is to perish in the revolutionary holocaust." -
.
Karl Marx Die Neue Rheinische Zeitung NZR January 1849 "
Holocaust, holocaust, waar ken ik dat van ..... ?
.
"And as for the Jews, who since the emancipation of their sect have everywhere put themselves, at least in the person of their eminent representatives, at the head of the counter-revolution -- what awaits them?" -
.
Karl Marx , NRZ 17. Nov. 1848
.
Joden ?
Er ligt een boek in de moskee, dat gaat ook over joden. Alleen PvdA, GL, VVD, CDA snappen dat maar niet.
.
"We discovered that in connection with these figures the German national simpletons and money-grubbers of the Frankfurt parliamentary swamp always counted as Germans the Polish Jews as well, although this dirtiest of all races, neither by its jargon nor by its descent, but at most only through its lust for profit, could have any relation of kinship with Frankfurt". -
.
Friedrich Engels, NRZ 29. Apr. 1849
.
Vieze mensen... tja...
.
"Let us consider the actual, worldly Jew -- not the Sabbath Jew, as Bauer does, but the everyday Jew. Let us not look for the secret of the Jew in his religion, but let us look for the secret of his religion in the real Jew. What is the secular basis of Judaism? Practical need, self-interest. What is the worldly religion of the Jew? Huckstering. What is his worldly God? Money. Very well then! Emancipation from huckstering and money, consequently from practical, real Jewry, would be the self-emancipation of our time.... We recognize in Jewry, therefore, a general present-time-oriented anti-social element, an element which through historical development -- to which in this harmful respect the Jews have zealously contributed -- has been brought to its present high level, at which it must necessarily dissolve itself. In the final analysis, the emancipation of the Jews is the emancipation of mankind from Jewry". -
.
Karl Marx, Zur Judenfrage , 1844
.
Dat boek in de moskee kent ook een antwoord op 'Judenfrage'
.
De linxe kerk en de moskee... een explosief mengsel.
Zouden rifapen ook een geloof hebben.
Vervolg:
Het wordt tijd dat de bewoners zichzelf gaan mobiliseren zolang de buurtagenten blijven kibbelen in hun achterkamers. Beter laat het volk zich uitspreken tegen de politieke EU op de verkiezingen to come...
@Anoniemtje | 22-02-14 | 11:00
Lezen is een kunst, waarde vrind. "... zo homogeen mogelijk...": schreef ik. Dat houdt in de praktijk in dat je in ieder geval elkaar moet kunnen verstaan. Letterlijk (we spreken dezelfde taal) en figuurlijk (een gezamenlijke culturele en ideologische achtergrond). Nog niet zo lang geleden was dat een feit, ook in Nederland. Bleek dat men prima in staat was om allerlei problemen op te lossen door elkaar over politieke en religieuze scheidslijnen de hand te reiken.
@Van Duyvenbode | 22-02-14 | 11:01
De emografische veranderingen van dit land zijn nog niet tot je doorgedrongen. Het aandeel allochtoon is ongeveer een vijfde, kan je terugvinden. Maar dat getal maskeert een probleem dat het beste onlangs in de NRC werd uitgelegd: Namelijk dat Nederlanders weliswaar ternouwernood maar een minderheid in Amsterdam vormen, maar dat van de Amsterdamse jeugd nog maar een derde van Nederlandse origine is.
Dus het is een kwestie van tijd, en ja, dan kunnen religieuze idioten de macht overnemen. Ze hoeven alleen maar een ethnisch conflict te starten en iedereen wordt gewongen een kant te kiezen.
De EU is te verdeeld en heeft te weinig politieke draag- en slagkracht door haar gebrek aan politieke consolidatie; er is zelden een helder eenduidig beleid en de besluitvorming ligt te veel bij de coreper en de EU bankiers. Tegelijkertijd verzand het parlement in haar eigen bureaucratie en verdeeldheid. Kijk alleen maar naar dat gedoe met Straatsburg. Bovendien is de allocatie van subsidies te veel ad hoc en gebaseerd op wisdelgeldpolitiek ipv (eenduidig) beleid obv toekomstvisie en collectieve groei. Controle / evaluatie van subsidies blijken niet te werken en effectief nihil. De recente schrikbarende fraudecijfers zijn een voorbeeld van de inefficiëntie en stroperigheid van de gecorrumpeerde EU.
In zo'n versnipperd en ineffectief politiek landschap waar reguliere wetgeving al heel "lastig" blijkt te zijn, is een heikel punt zoals groei van ongewenste moslim invloed al helemaal een no go area. Ondertussen woekert deze infectie stevig verder en worden we steeds meer geconfronteerd met de kwade en schadelijke agenda van deze haatverspreidende middeleeuwse sprookjesideologie. Het wordt tijd dat debewoners
"Hmm, wat zijn de twee populairste onderwerpen onder GeenStijl-lezers? De Euro en de Islam. Hoppa, column!"
Hansie toch. Unemployement rate onder Obama is vanaf 2012 van 8,3% naar 6,6% gedaald anno nu. Ben ik niet van jou gewend, overdrijven om een punt te maken.
Koettoerk | 22-02-14 | 10:51 | + 1 -
Met cijfers kun je de mooiste dingen doen, misschien heb je gelijk, misschien niet.
omanders | 22-02-14 | 10:55
Dus jij denkt dat religieuze idioten de macht kunnen overnemen?
Ze zijn niet serieus te nemen man, schei toch uit. Voor het westen zijn zulke gasten leuk voor in de dierentuin. Aapjes kijken.
Einde van de Domheid | 22-02-14 | 10:57
Nee hij legt de moraliteit van mensen en de gevolgen daarvan uit. Zie ook mijn bericht 10:51
@balustrade
Ja, want de SGP heeft veel gemeen met de SP.
Open uw ogen, afgezien van het feit dat complete homogeniteit waarschijnlijk niet wenselijk is op alle gebeiden, hebben we in Nederland niets eens homogeniteit/consesus bereikt over gebedien die wel heel erg belangrijk zijn.
Nationale grensen zijn het resultaat van voorgaande oorlogen in Europa, weinig meer.
Het 'volk' bestaat ook al lang niet meer.
Welles! Nietes! | 22-02-14 | 10:43 | + 2 -
Een supranationale organisatie die zicht gaat bezighouden met de regulering omtrent de kromming van de komkommer is het niet waar om nog 1 cent uit Den Haag te ontvangen!
@Welles! Nietes! | 22-02-14 | 10:56 | + 0 -
"Eer en geweten" kan je niet eten
"Eer en geweten" maakt je leven moelijker
"Eer en geweten" houdt geen kogels tegen
Je hebt er dus niets aan in de hedendaagse maatschappij "eer en geweten" wordt bestreden. Elke klokkeluider wordt opgejaagd, elke criticus die te dicht bij de macht komt wordt monddood gemaakt.
De verbanden van de Trias Parasitica zijn sterk, een teek verwijder je ook niet makkelijk tenzij je een bepaalde techniek gebruikt.
In de VS en de EU heeft met het in eerste instantie veel te druk met het kijken naar elkaar. AQ en andere extremisten met snode plannen op VS- of EU-grondgebied spinnen garen bij de overijverige spionagedrift naar de eigen bevolking, zodat de beroepsmoslims minder weerstand ondervinden. Sterker nog, in landen als Nederland wordt ook nog eens behoorlijk wat overheids-energie gestoken in het monitoren van personen die het niet zo op de islam hebben. Discriminatie ligt immers op de loer.
Ik ben het met Hans Jansen overigens oneens dat het opperhoofd van de VS zelf niet in de gaten wordt gehouden. Zijn eigen (en andere) geheime diensten hebben hun hengeltjes heus wel uitgegooid.
Hansie toch. Unemployement rate onder Obama is vanaf 2012 van 8,3% naar 6,6% gedaald anno nu. Ben ik niet van jou gewend, overdrijven om een punt te maken.
Koettoerk | 22-02-14 | 10:51 | + 0 -
"There are lies, damned lies and statistics"
Zoek "discouraged worker" effect maar eens op.
Maar in de stad Groningen is de gemeenteraad gelukkig al helemaal om, ondanks hevige protesten van de omwonenden:
www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10...
Hans, wat wil je bereiken met deze nagenoeg gelijke schrijfsels? Je gaat niet in debat en herhaalt alleen je boodschap. Beetje warrig dit keer omdat je kritiek op de EU contrapunt aan de groei van Al Qaida (is dat zo?)
Dat heeft evenveel verband als het leegraken van de shampoofles met het tanken van LPG.
@Kaas de Vies | 22-02-14 | 10:49
Je bent een populist, een non valeur, een oorloghitser, dom, je snapt het niet, eufoob, etc."
Ja precies wat je zegt,maar zij die deze titels verkrijgen dragen ze wat mij betref met eer en geweten,omdat zij dat nog hebben.. eer en een geweten.
En dat kunnen v. Rompuy en z'n kornuiten niet zeggen.
@Van Duyvenbode | 22-02-14 | 10:46
"Ik zou daar toch niet zo bang voor zijn, voor dat Al Qaida. In een tijd van streaming media, nonstop news, global networks, en 7 eeuwen na de uitvinding van de boekdrukkunst is het project van deze criminele organisatie bijvoorbaat kansloos."
Het is deze westerse arrogantie die een van de redenen is dat ik ze nog een fikse kans geef om inderdaad een nieuw kalifaat te stichten. De gedachte, het beste samegevat in je idee dat de "middeleeuwen" het nu eenmaal nooit winnen van de "21ste eeuw", is dat primitieve mensen als vanzelf tot een vorm van ons zullen veranderen als het goede voorbeeld maar even zien.
De blaartrekkende arrogantie, te denken dat je onverslaanbaar bent. Kijk dan eens om je heen. Steeds meer islamieten in Nederland bewegen nu juist de *andere* kant op. Dat komt omdat salafisme en fundamentalisme helemaal niet middeleeuws zijn. Het is bij uitstek 21ste-eeuws, maakt bij uitstek gebruik van streaming media, nonstop news, global networks.
En dan ben ik nog niet eens begonnen over de onwaarschijnlijke stupiiteit en onkunde de middeleeuwen niet als een van de hoogtepunten van *onze* beschaving te beschouwen.
@Koettoerk | 22-02-14 | 10:51 | + 1 -
Het is onder zijn bewind ook gestegen tot 11,4% (uit mijn hoofd) en die cijfers worden heerlijk gemanipuleerd. Mensen die langer werkloos zijn of het zoeken naar werk hebben opgegeven tellen niet mee in de statistieken. Leuk hoe dat werkt. Laat je niet in de luren zeggen.
Mocht het onverhoopt zover komen dat europa onder de knoet van de islam terecht komt, dan zakt dit continent weg in totale achterlijkheid, met als eind van het liedje dat het gekoloniseerd zal worden door Russen, Chinezen of Amerikanen.
Die gaan hier dan de dienst uitmaken en het achterlijke volk moet dan gewoon werken als loonslaaf. Eigenlijk zo'n beetje zoals het nu al is.
'Terwijl AQ onder moslims wekelijks aan begrip wint'
Bron, Jansen? Allerlei dingen lukraak roepen kan iedere onbenul.
Wat een langdradig verhaal. U wilt eigenlijk gewoon zeggen dat moslims de macht zullen overnemen vanwege een breed gedragen ideologie. OK, got it...
@Van Duyvenbode | 22-02-14 | 10:46
Ze zijn anders al een eind gekomen... Vergelijk NL van nu maar eens met veertig jaar geleden. En er is in Europa nauwelijks weerstand tegen. Ze lopen gewoon over een rode loper...
Het PVV standpunt in deze is daarom zo gek nog niet: een Europa van nationale soevereine staten, bijeengehouden door handelsverdragen en een verdedigingspact (NAVO). De islam wordt consequent buiten de deur gehouden.
Het volk binnen een staat is qua samenstelling zo homogeen mogelijk voor wat betreft taal, normen en waarden.
Het verschil tussen een dynamiek van mensen met een drive om hun positie te veranderen en het EU/USA ambtenarengedrag met de enige zorg van een hoe behoud ik mijn baantje.
.
Op micro niveau zie je dat ook in NL. De NL ambtenaar versus de NL ondernemer. Die laatste verliest het steeds.
'De Nederlandse politieke partijen zijn niet opgericht om de problemen op te lossen'
Nee Hans, ontwijken of doorlopend duiden.... dat levert zetels!
Scherp gezien!
Kunnen wij niet ruilen met Oekraïne? Wij eruit, zij erin?
En fuck AQ.
Hansie toch. Unemployement rate onder Obama is vanaf 2012 van 8,3% naar 6,6% gedaald anno nu. Ben ik niet van jou gewend, overdrijven om een punt te maken.
Goed stuk weer. De EU lost geen problemen op omdat het een samenraapsel is van tegengestelde belangen. Denk maar aan de burgeroorlog in voormalig Joegoslavië; uiteindelijk moest de VS het vuile werk opknappen.
Obama is, ruim voor het verstrijken van zijn tweede termijn, al mislukt. Zijn politieke speerpunten heeft hij (nog) niet kunnen verwezenlijken en legt daarnaast de kiem voor nieuwe conflicten. Zie het Midden-Oosten: omdat hij de borederschap in Syrië steunt koopt Saoedi-Arabië legerleiders als Al-Sisi in Egypte om de lokale broederschap te dumpen.
We zullen het dus met boerenverstand moeten doen - grote visies leiden altijd tot drama's.
Wat een langdradig verhaal. U wilt eigenlijk gewoon zeggen dat moslims de macht zullen overnemen vanwege een breed gedragen ideologie. OK, got it...
@Welles! Nietes! | 22-02-14 | 10:43 | + 0 -
Maar dat kan niet, want logische besluitvorming en een strategie gebaseerd op onweerlegbare argumenten wordt weggehoond. Je bent een populist, een non valeur, een oorloghitser, dom, je snapt het niet, eufoob, etc.
Ik zou daar toch niet zo bang voor zijn, voor dat Al Qaida. In een tijd van streaming media, nonstop news, global networks, en 7 eeuwen na de uitvinding van de boekdrukkunst is het project van deze criminele organisatie bijvoorbaat kansloos. Nu nog beweren en afdwingen dat de enige waarheid staat in één of ander kutboek van een roverhoofdman uit de 7e eeuw, is volslagen absurd en kan slechts voorwerp zijn van een meewarig hoongelach.
De Middeleeuwen kunnen het nu eenmaal nooit winnen van de 21e eeuw.
Prima stuk weer Jansen
Het is voor ieder die goed kijkt al lang heel duidelijk dat ze in Brussel profijt denken te krijgen door weg te kijken wanneer de sharia zonder wettelijke toestemming in Europese steden z'n intrede doet en uitloopt als een olievlek.
Ook om die reden zouden wij uit die EU moeten stappen.
Ik hou het maar even beperkt tot de Europese context. AQ vormt met periodieke aanslagen een beperkte bedreiging voor de Europese burger. EU vormt met haar systematische aanvallen op rechtstaat en democratie een totalitaire bedreiging voor de Europese burger.
Gielgb | 22-02-14 | 10:40 |
Het zijn beide terreurorganisaties die niks zien in een democratisch kiessstelsel en pleiten voor een totalitair systeem. Ik snap de vergelijking van Hans wel.
AQ en de U met elkander vergelijken. Ik stopte met lezen na de eerste zin. Vond uw bijdragen op tv altijd al niet zo sterk, hier ga ik me ook niet mee bezig houden. Succes gewenst verder.
De EU is het recept voor burgeroorlogen. De EU is een angstaanjagend project. IJsland kiest op tijd eieren voor haar geld. IJslanders mogen en kunnen zich gelukkig prijzen.
''With friends like these, who needs enemies?''
Osama Ben laden?
Is dat een broer van Bin Laden?
Ik stem op Putin in deze.
Ha, kaas is er weer met zijn schaaf.
Mooi gezicht, twee mannen met witte baard en bril op GS.
Gelukkig zoekt AQ nu ruzie met Poetin, en dat zou ze wel eens kunnen berouwen.
Maar AQ zit pas echt in de problemen als ze Oeigoeren of andere Chinese volkeren gaan steunen, dat overleven ze niet.
De VS zit te vast aan oude oliebelangen om echt iets te kunnen of willen doen.
Probleem van Westerse wereld is dat ze ten onder gaan aan hun eigen complexiteit en mensen met hun superspecialisaties het overzicht verliezen, mensen die wel het overzicht hebben worden door academische schreeuwers, polico wensdenkers en linkse en rechtse extreem activisten bedolven.
Al Qaida is vrij simpel.
Leef volgens deze versie van het boek + expension pack of anders kop er af.
"Keep it simple, don't lose your head"
REAGEER OOK