Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hier woont zwembadpedo Benno Larue

Chapeau burgemeester Henri Lenferink (PvdA) van Leiden. Hoe krijgt u het voor elkaar om een veroordeelde zwembadpedo, die zich -gvd- aan verstandelijk gehandicapte kinderen vergreep, middenin een woonwijk met scholen en zwembaden te huisvesten? Met uitzicht op een speeltuintje(!) Op slechts 200 meter wandelen van de Bennoflat zit een school voor verstandelijk gehandicapte kinderen. Tevens bevinden de zwembaden De Vliet en het Vijf Mei-bad zich binnen een straal van 1 kilometer. Jawel... Het is 3 minuten lopen van vijf scholen, waarvan 2 special onderwijs met (zwaar) gehandicapte kinderen. Uit de archieven: Zwembadpedo Benno Larue (foto) werd in juni 2009 gearresteerd in Den Bosch op verdenking van ontucht met tientallen kinderen. Benno Larue (foto) bleek ook nog eens tienduizenden afbeeldingen smerigheid te bezitten. En Benno Larue (foto) gaf zelfs zwemles in Afrika aan negerkindertjes. In juni 2010 stond Benno Larue (foto) voor de rechter en werden verschrikkelijke details van zijn smerige gedrag bekend. In juni 2010 werd Benno Larue (foto) veroordeeld tot een fopstraf van 7 jaar, zonder TBS (eis was 10 + TBS + dwangverpleging). In de zomer van 2013 dook Benno Larue (foto) op in Venray, in het kader van een resocialisatiedinges. Benno Larue (video) kwam in oktober vorig jaar in het nieuws omdat hij "eventjes helemaal weg was". Want de accu van zijn enkelband was op. Twee uur lang was Benno van de radar. En nu duikt zwembadpedo op in Leiden. Zie plattegrondje en facepalm naar wens. Leiden, je zult er maar net een huis gekocht hebben. bennoscholenzwembaden.pngJajajaja, we horen jullie. Kleuterneukers die hun straf hebben uitgezeten, moeten ook ergens wonen. How about een container op de Tweede Maasvlakte? Update: Fraai. Buren wisten van niks. Update: Demo verboden. Politie stuurt mensen weg bij flat Benno Larue. FOTO: Overburen Benno Larue zwaaien naar overkant met spandoek. LIVE: Twitteraar @chilleshit is ter plekke. Update: Burgemeester: "Benno blijft".

Reaguursels

Inloggen

Nog een leuk detail in deze onfrisse praktijken van het stel pseudo-anoniemen van GS-redacteuren: Benno geeft aan graag naar Duitsland te verhuizen omdat hij daar vrienden en familie heeft. Hoe denk je dat de Duitse GeenStijl (besteht zo etwas eigenlijch?) gaat reageren als er een veroordeelde pedofiel die kant opkomt? 'Käsekoppen wöllen hun pädoos ja bei ons lozen!'

daniel37 | 17-02-14 | 12:12

In dit filmpje gaat Lenferink 'in overleg' met buurtbewoners. Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij zit hij aan tafel met 2 heren uit de kringen rond Satudarah (die gasten met die dreads). www.leidschdagblad.nl/regionaal/leiden...

malang | 17-02-14 | 04:46

Als ik zo kijk dan vindt het grootste bestand aan reaguurders dat wanneer je een straf hebt gehad je gewoon nog een keer gestraft mag worden, vind je het gek dat rechters meewegen dat publieke schandpaal meeweegt in de straf oplegging. Dat Benno L. misschien een veelpleger is, misschien zelfs een 'gevaar' voor zijn omgeving geeft niet het recht tot publiekelijk tot een jacht op deze persoon (hoe verachtelijk ik ook vind wat hij gedaan heeft). Sterker nog, zorg dan dat de overheid maatregelen neemt in de vorm van therapie, controle of anderzijds dat deze meneer niet herhaling vervalt.

gedachtespinsel | 17-02-14 | 01:17

hebben de Leidse Sleuteltjes al permanente bewaking gekregen ?

Oskaar Blafzuur | 16-02-14 | 23:28

@poeszje | 16-02-14 | 21:20 |
Volgens mij ken ik jou, Mien Dobbelsteen?

Implant | 16-02-14 | 23:02

Jeuh, leuk. Laten we onze rechtstaat tranformeren tot het wilde westen rond 1870. Pek, veren, lynchmobs, dat waren nog eens tijden...

Bicycle_Repairman | 16-02-14 | 22:50

Ik heb geen goed woord over voor welke pedo dan ooken voor mij mogen ze heul lang de gevangenis in, maar als ik af en toe lees wat "eerzame NL burgers' weten te verzinnen als vindicatie voor pedofielen, holy shit. Pek, veren, hooivorken en fakkels, we zijn de middeleeuwen nog niet ontstegen. Bloed willen we zien, eerder zijn we als beschaafde mensen niet tevreden.

Strappin Young Lad | 16-02-14 | 22:38

Hee... maar Geen Stijl redactie, jullie moeten toch echt overgaan op een beter IT beheer, of serverbeheer, want het is weer hommeles, tig keer pagina vernieuwen helpt niet, het is weer veel te langzaam, koop es wat goed spul jongens... zorg dat het sneller gaat, geef maar flink wat uit voor nieuwe computers of besteed het uit aan een ander, maar kan echt niet...

poeszje | 16-02-14 | 21:20

Nee, maar alle gekheid op een stokje, die man heeft zijn straf uitgezeten, en hij weet wel dat ie niet meer aan kleine kinderen moet zitten, zo, probleem opgelost, hij zal zich in de toekomst met het internet moeten behelpen, of een traject voor therapie ingaan, weet ik het, la' maar schuive' die man, komt goed...

poeszje | 16-02-14 | 21:17

Ach... het ligt toch niet hem dat Leidse kleintjes lekkerder zijn ?

poeszje | 16-02-14 | 21:00

Leidse kleintjes zijn lekkerder, yummie !

poeszje | 16-02-14 | 20:55

Care | 16-02-14 | 19:39 |

En dan ben jij blij? Google voor de gein eens op rechtstaat.
Of gaat jouw interesse niet verder dan het opvoeren van je scootertje??

Skunk57 | 16-02-14 | 19:53

Wij hebben nu Benno. Wie wil Sytze?

Kopje Suiker | 16-02-14 | 19:45

Pedofielen zijn net bankiers/politici; ze stoppen er pas mee als ze achter slot en grendel zitten!

Dakloze zonder krant | 16-02-14 | 19:44

Hm, mijn opmerking is snel weggejorist.. en dat terwijl In verhouding viel mijn mening nog wel mee als ik zo de rest lees, sterker nog, iedereen lijkt hetzelfde te denken.
Zoals iemand enkele opmerkingen boven mij al zei, slechts een kwestie van tijd voor hij magisch van het balkon flikkert en het 'zelfmoord' was.

Care | 16-02-14 | 19:39

Wat een dom land is dit. Terwijl het algemeen bekend is dat pedoseksuelen ongeneselijk zijn, kan men dat hier in het kader van 'menselijkheid' maar niet bevatten of accepteren. Wanneer komt er nou eens keiharde rechtspraak met ballen: dat je als veroordeeld pedo alleen nog vrijkomt als je vrijwillig meewerkt aan castratie. Zijn je cohones je te dierbaar, mooi, blijf je toch lekker onbeperkt all-inn in Resort Tralië zitten. Er zit ook echt totaal en totaal geen progressie in dit land he. Steeds weer die vastlopende gedachtengang van rechters die zichzelf aan het werk willen houden door overal recidivisten met fopstraffen de maatschappij in te sturen. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: de rechters en rechtspraak in dit land zijn ware terroristen. Die hebben de macht dit land schoon te vegen, maar weigeren structureel hun werk te doen. Flikker dit soort foprechters nou eens allemaal de kliko in, en pak eens door met hervormingen op dit terrein. De tering zeg, wat een aanfluiting en domheid. En zo lang al.

Koettoerk | 16-02-14 | 19:34

-weggejorist-

Care | 16-02-14 | 19:23

Die viezerik heeft al zn rechten al verspeelt!
Kinderen hebben ook rechten.
Zet m maar op robbeneiland!
Ver weg hier vandaan!

KannieWaarZijn | 16-02-14 | 19:09

Mensen die het allemaal maar prima vinden hier. Totdat er eentje naast jou komt te wonen. Stelletje fucking nimby's.

Nilfisk | 16-02-14 | 18:47

annie en sjaak houde de kinderen nu ook al thuis, en voor dat ze weer naar buiten mogen wordt er eerst een gps aan de kinderen gemonteerd. het moet toch niet gekker worden in dit land.

Joopdehond8994 | 16-02-14 | 18:10

Ik constateer dat de telegrafisering van GS nu wel zeer ernstige vormen begint aan te nemen.

Ir Rita Tie | 16-02-14 | 18:05

ulk | 16-02-14 | 17:33 | + 5 -

Mij lijkt het ook een nachtmerrie als dit soort oudere doorgesnoven bontkraagjes met hun tattoos, caps, mutsen, traningsjekkies met capuchon en te dikke leggingvrouwen het via volksgerichten voor het zeggen krijgen in Nederland.

Nu is het nog die pedo-opa, straks alle mensen die een bril dragen op verdenking van intelligentie, of mensen die naar klassieke muziek luisteren. Bijvoorbeeld.

Peyronie | 16-02-14 | 18:04

www.omroepwest.nl/nieuws/16-02-2014/dr...
.
kijk ze staan, het Prittvolk. Altijd verongelijkt. Morgen zeiken ze weer in elkaars brievenbus maar vandaag hebben ze een verzetje. Kinderen mee. Lachen.

ulk | 16-02-14 | 17:33

GS: Voorloper en ophitser in de moderne heksenjacht. Lager dan dit nivo is nauwelijks mogelijk.

exkoppijn | 16-02-14 | 17:09

In 2010 tot 7 jaar cel veroordeeld en in 2013 alweer buiten de muren bezig met z'n resocialisatietraject? En dan vinden onze strafrechtjuristen het vreemd dat 't steeds vaker tot eigenrichting komt? Bij de veroordeling wist de rechter al dat Larue sowieso na 2/3 van z'n straf vrij zou komen en dat hij dus ruim voor die tijd dat traject zou ingaan. Hoe durft, kan zo'n rechter toch zo'n fopstraf over zijn hart krijgen? En waarom spreekt iedereen over 7 jaar cel? Bullshit! Het was zo'n 3 jaar tot z'n resocialisatie. Zeg dat dan ook vooraf. Zo weet iedereen welke straffen er werkelijk worden opgelegd.

Koning Koel | 16-02-14 | 16:10

Ik weet het niet, maar zo is het dus ook niks.
Aan de andere kant als Volkert hier komt te wonen weet ik zeker dat ik m'n kinderen een tijd niet ga zien.

XaaD666 | 16-02-14 | 15:51

John de Mol schijnt hem in Utopia te willen

Terpetijnzeikert | 16-02-14 | 15:46

Kunnen jullie wel tegen zo'n oud lief opa-tje?

MyCatIsDoingThis | 16-02-14 | 15:30

@rode peper | 16-02-14 | 14:06
De SP is ook 3 keer niks, maar volgens of het erger is dan de PvvdA betwijfel ik..

Slipsnifter | 16-02-14 | 15:29

Enigste oplossing voor Benno is dat ie priester wordt.
walov | 16-02-14 | 15:10 | + 1 -
---
Of een transseksueel.

michello | 16-02-14 | 15:20

Enigste oplossing voor Benno is dat ie priester wordt.

walov | 16-02-14 | 15:10

als bewoner van dat complex zou ik direkt een advocaat nemen en de verhuurder aansprakelijk stellen voor de huidige en toekomstige schade.

(c)ZWITSUL | 16-02-14 | 15:07

@Ouwe-RukkerT:
Een overheid die gelegaliseerd mensen mag vermoorden... Wow, wat een goede oplossing... Totdat je zelf het bokje bent...

brekebeen | 16-02-14 | 15:04

Man man... hou toch eens op over die pedo.
Stop hem in de gevangenis of laat hem met rust.
Een ander alternatief is er niet.
sodeja | 16-02-14 | 12:22

Jawel hoor, die oplossing heet: de doodstraf.

Ouwe-RukkerT | 16-02-14 | 14:57

De verhoudingen binnen het d66-gerecht zijn m.i. zoek. Die paar jaar die hij zat riskeer je toch ook al wanneer je bijvoorbeeld een geintje met wat servers uithaalt? Kan Ivo je zelfs voor aan de grillen van Amerika uitleveren, zeker wanneer er amices financiële schade lijden. Soit. Je kunt er -zogezegd- ook tientallen kinderen voor verkrachten en complete gezinnen kapot maken. Benno had m.i. gewoon veel meer jaren moeten zitten, net als Volkert. Wat mankeren die rechters..?

Shareholder II | 16-02-14 | 14:54

Pfff, drankrijden en pedo's, de favoriete onderwerpen van GS om een vijandsbeeld mee te scheppen. Lekker belangrijk. Die zwempedo woont prima daar.

De Anaalprofeet | 16-02-14 | 14:53

Als tie slim is bekeerd hij zich tot de islam.Ken je gewoon met een kleuter trouwen.

Rest In Privacy | 16-02-14 | 14:52

Letten jullie wel een beetje op dat je niet de verkeerde oude man lyncht? Die wijk staat ook vol met bejaardentehuizen, en je hebt zo de verkeerde opgehangen.

Jan de Schot | 16-02-14 | 14:48

GS; zou het erg moeilijk zijn berichtduplicaten automatisch te verwijderen? een GROUP BY in je query doet al wonderen ... Of beter nog; alleen inserten als ie er nog niet bijzit. Of duplicaten verwijderen met een DELETE WHERE ID1 > ID2 Zoiets.

kloopindeslootjijook | 16-02-14 | 14:47

Er zijn toch aso containers voor dit soort mensen, stop hem daar maar in.

Magic | 16-02-14 | 14:45

De vraag is waar is het zwembad.
Waarom plaatsen ze nou nooit eens een nymfomane in een wijk.

Uw Verzekeringsadvis | 16-02-14 | 14:45

Kreeg laatst automatisch een melding dat er een "registered sex offender" in mijn buurt was komen wonen. Kan een verkrachter of pedo zijn, maar in ieder geval goed om te weten. Dat was dan wel niet in NL maar USA. Dat hebben ze dan wel voor elkaar. Dit zou in NL niet gebeuren want daar hebben de daders meer rechten dan het slachtoffer.

SDI | 16-02-14 | 14:42

Dit topic gaat wat mij betreft toch echt over de top met al die foto's en doe-het-zelf-kaartjes.
Een complete ouderenflat wordt nu belaagd door woedende tokkies. En alle 50-plussers die er uitzien als Vader Abraham zijn nergens in Nederland hun leven meer zeker.
Brabant had gewoon haar eigen pedo-probleem moeten op lossen ipv van het over de schutting van de grote rivieren te gooien.
Overigens worden kinderen nog steeds het vaakst misbruikt door familie.

Peyronie | 16-02-14 | 14:41

De Pv/dA-burgervader heeft zich waarschijnlijk, naar goed Pv/dA-gebruik, volledig bezig gehouden met zaken die alleen hem dienen, in plaats van zich te verdiepen in kwestie's die zijn gemeenschap direct beïnvloeden.
En kudo's voor zijn oplettende ambtenaren. Mag ook wel een keer gezegd.
-ben benieuwd hoe dit zich gaat vertalen in de uitslag voor die fijne partij 19 Maart as, in Leiden. *gnagnagna*

Hollander01 | 16-02-14 | 14:40

@ kloopindeslootjijook:
Het is voor een aantal reaguurders kennelijk een droomwens. Makkelijk te manipuleren en op te hitsen volk, een droomwens van elke linkse rakker...

brekebeen | 16-02-14 | 14:37

@swift1.6 | 16-02-14 | 14:19
Dus eigenlijk alle pedo's levenslang opsluiten?
Okay. Valt wat voor te zeggen.

michello | 16-02-14 | 14:34

@ Onderbuik:
Voor mensen die kunnen lezen heeft mijn reactie erg veel inhoud, maar kennelijk heb jij een dermate dikke betonnen bunker voor je kersenpit, dat je niet eens inziet hoe dom je zit te brallen.

brekebeen | 16-02-14 | 14:28

@ rode peper:
Heb je al een berevel en een holwoning geregeld? U wil blijkbaar terug naar die tijd...

brekebeen | 16-02-14 | 14:25

@brekebeen
O je hebt geen inhoudelijke reactie.

Onderbuik | 16-02-14 | 14:25

@Bazip Zeehok | 16-02-14 | 14:20 | + -1 -,

Als de overheid niet zorgt dat er recht wordt gesproken en gedaan is er niets mis met eigen richting, toch?

rode peper | 16-02-14 | 14:23

Groot fan ben ik van GS. Tegendraads vaak (verfrissend) ongenuanceerd. Maar dit is zo makkelijk. Geef Tokkies een pedo en ze gaan los ! Je kan zo iemand beter monitoren en voorzorgsmaatregelen nemen i.p.v. hem in een container op de Maasvlakte te stoppen. Zo creeer je dus een rancuneus ongeleid projectiel. Bovendien is het een oude viespeuk, geen Dutroux. (of moet ik iemand hier het verschil of de nuance nog uitleggen). Hele domme popie akte van GS. Zo voed je ook nog eens het beeld van ultra domme kortzichtige mafkezen van reaguurders zoals dat leeft bij de "fatsoenlijken"onder ons.

pleemobiel | 16-02-14 | 14:21

Zo werkt het volgens Geen Stijl in NL:

Eerst straf uitzitten.

Dan publiekelijk nog maar weer eens aan de schandpaal nagelen en eigen rechter spelen in de hoop dat de man
gelynchd wordt.

Laten we dan de rechters maar direct naar huis sturen.

Bazip Zeehok | 16-02-14 | 14:20

michello | 16-02-14 | 14:09 | + 0 -
ergens laten wonen waar geen kinderen, scholen, speelveldjes, zwembaden etc zijn. Er zijn genoeg leegstaande kantoorgebouwen op industrieterreinen. Boodschappen worden tegenwoordig thuisbezorgt als je dat wilt, dus hij hoeft de bewoonde wereld niet meer in. enkelband (mét goede accu) of chip ofzo om/inbrengen en via gps makkelijk te volgen. Gebiedsverbod voor kindrijke gebieden (uiteraard) en bij overtreding meteen 20 jaar cel.

swift1.6 | 16-02-14 | 14:19

@Benjamin Strong, Jr. | 16-02-14 | 12:26
Dan moeten zijn handjes er ook af. Hij kan nou eenmaal niet van kindertjes afblijven.
No Mo | 16-02-14 | 13:34 |

Neuh .... hij loopt gewoon achter zijn pedopik aan en als je die hormonaal voorgoed.! buiten dienst stelt dmv operative castratie is het probleem opgelost.

Scheelt de samenleving bakken met weggegooid geld, de man is dan iedere behoefte aan sex kwijt (ook in zijn hoofd) ... krijgt alleen een hoog stemmetje .... en is daartoe levenslang veroordeeld, net zoals de kinderen die hij misbruikt heeft want die hebben ook levenslang ...... toch

Benjamin Strong, Jr. | 16-02-14 | 14:19

@Onderbuik:
1- Ik doe geen bewering over al of niet actief, dat laat ik aan intelligentsia als jijzelf over
2- Het zijn de reaguursels van hoogst intelligente mensen, dus zijn ze natuurlijk waar...
3- Je nick zegt eigenlijk al genoeg...

brekebeen | 16-02-14 | 14:18

michello | 16-02-14 | 14:09 | + 0 -
die container bewakers zal ook wel nodig zijn om de onschuldigen te beveiligen. Voor je het weet gooit zo'n debiel een molotovcocktail bij dat appartementen complex naar binnen. Pedo's zijn gevaarlijk, pedojagers ook.

swift1.6 | 16-02-14 | 14:14

@michello | 16-02-14 | 14:09 | + 0 - Helemaal eens... lekker ophitsen.. dus allemaal: Messen geslepen, check, touw bij mij, check, pek en veren check, appeltje voor onderweg. Welkom in middeleeuwen 2014! En dan met een adem wat zeggen over het gebrek aan beschaving van andere culturen. Mijn medeleven gaat uit naar de onschuldige oudjes in die flat vanmiddag.

1oog | 16-02-14 | 14:13

@brekebeen | 16-02-14 | 14:10 |
Uit dit draadje natuurlijk, hoe kom jij erbij dat hij zijn leven heeft gebeterd?

Onderbuik | 16-02-14 | 14:13

rode peper | 16-02-14 | 14:06 | + 0 -
en zonder dat de sp rechtskosten etc voor hem betaalde, zoals andere partijen wel voor demmink doen (inclusief tijd geven om sporen te wissen)

swift1.6 | 16-02-14 | 14:12

@Onderbuik:
Waar haal je vandaan dat "hij blijkbaar nog steeds een actieve pedofiel is"?

brekebeen | 16-02-14 | 14:10

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat er binnen no time een container met bewakers voor Benno's flatje staat. Op kosten van de taxpayer, dat dan weer wel.
Ja en wat dan? Moet Benno dan maar emigreren en is dan het probleem dan opgelost - of alleen maar verschoven?
Of moet z'n snikkel eraf, of deaudgemaakt worden? Ja, reaguurt u de realistische oplossing maar.

michello | 16-02-14 | 14:09

rode peper | 16-02-14 | 14:06 | + 0 -
was. is er uit gezet (zoals het hoort).

swift1.6 | 16-02-14 | 14:08

@rode peper
Actief op welk gebied bedoel je eigenlijk?

Onderbuik | 16-02-14 | 14:08

Partij van de Allesneukers

dat is pech | 16-02-14 | 14:08

@Slipsnifter | 16-02-14 | 14:04 | + 0 -,

Benno is actief SP'er

rode peper | 16-02-14 | 14:06

Is stel voor om Benno minister-president te maken.
Dan heeft hij iets om handen, wordt hij een beetje in de gaten gehouden en hey, slechter kan het er toch niet meer op worden.

Slipsnifter | 16-02-14 | 14:04

Waarom moet iemand die blijkbaar tot 2017 vast moet zitten eerder vrijgelaten worden, aangezien hij blijkbaar nog gewoon een actieve pedofiel is..

Onderbuik | 16-02-14 | 14:03

zomaar even een paar puntjes.
1)Is het slim om foto complex enzo op internet te gooien? Niet vanwege benno, maar vanwege onschuldige ouderen. Pedojagers en andere laagontwikkelde soorten hebben nog wel eens last van tunnelvisie en hebben al bewezen er niet voor terug te schrikken om zo maar een deur in te rammen, schuldig of niet. En benno heeft nou niet echt een onmiskenbaar uiterlijk, uitgaande van de foto's. Gewoon een oude man met een baard, die zullen er wel meer zijn.
2) niet om benno vrij te praten van eventuele toekomstige misstappen, maar als hij hier weer aan kinderen gaat zitten, lijkt me toch dat de schuld niet alleen bij hem ligt. Dit is een beetje als dat je je hond alleen in de kamer laat met een stapel vlees op een bijzettafeltje. De hond weet ergens wel dat ie er niet aan mag, maar echt verbaasd kun je niet zijn als het vlees op is wanneer je terug komt. Ja, ons rechts-systeem zorgt er voor dat pedo's ook ergens moeten wonen, dat is waar. Maar als men zich druk kan maken dat je met een bepaald inkomen niet in een bepaald soort huizen mag wonen, lijkt me dat je toch ook kan zorgen dat "mensen" met bepaalde neigingen niet in bepaalde buurten mogen wonen.

swift1.6 | 16-02-14 | 14:03

@Capt. Iglo | 16-02-14 | 13:57 | + 0 -,

Door Benno het leven onmogelijk te maken trekt hij hopelijk binnenkort zelf de conclusie... en dit soort protesten zijn natuurlijk een mooi signaal voor de politiek

rode peper | 16-02-14 | 14:01

Het PvdA campagne team gaat morgenmiddag rozen uitdelen voor de flat van Benno ..

(c)ZWITSUL | 16-02-14 | 14:01

Triest dat deze man geen tbs en dwangverpleging heeft gekregen. De zoveelste gerechtelijke dwaling!!!!!
Laat hem bij de asociale containerwijk wonen, zat daar Hilhorst, Ploumen en Samsom er ook maar bij!

TheNox | 16-02-14 | 13:58

@ rode peper | 16-02-14 | 13:48

"Je hebt denk ik een heleboel opleiding nodig om niet meer te snappen wat voor tokkies zo logisch is: namelijk dat misdadigers die handelen uit lust of in een opwelling veel gevaarlijker zijn en veel harder gestraft moeten worden dan misdadigers die hun misdaden uit economische motieven plegen."

Dat kan misschien zijn maar wat tokkies dan moeten begrijpen is dat meneer Benno L. daar niet zoveel aan kan doen. Het werkt in NL nu eenmaal zo dat je vrij komt als je je straf hebt uitgezeten. Als u en de uwe het daar niet mee eens zijn (een mening die ik overigens deel) moet u iets doen aan het systeem dat dit mogelijk maakt, richt een partij op, ga lobbyen voor hogere straffen, doe iets! U richt uw woede op de verkeerde, door Benno L. het leven onmogelijk te maken veranderd het systeem niet voor de volgende

Capt. Iglo | 16-02-14 | 13:57

De pedo houdt er niet mee op, dat is het probleem.
Vandaar de heftige reactie op dit nieuws, er is een reëel gevaar.
Waarom een PvdA burgemeester op dit moment deze actie uitvoert ontgaat me ten ene male, vrijwel niemand heeft ook maar een greintje sympathie voor een zogenoemde kleuterneuker.

van_de_pot_gerukt | 16-02-14 | 13:54

Ach ja, wat kun je verwachten van de pvda, die hebben hun status als tuigknuffelaar natuurlijk hoog te houden.

Slipsnifter | 16-02-14 | 13:49

Duw een jihad-weesje bij hem naar binnen en trek snel de deur dicht.

michello | 16-02-14 | 13:49

Geen kindvrije gebieden?? Container woning op een industrieterein kan toch prima??

LeBlanc | 16-02-14 | 13:48

@paulvink | 16-02-14 | 13:39 | + 0 -,

Die vent had natuurlijk veel langer achter de tralies gemoeten en daarna nog heel lang tbs, het is wel goed als Benno zich opgejaagd voelt misschien keert hij dan wel uit zichzelf terug naar de gevangenis en anders is het spoor ook niet zo ver...

Je hebt denk ik een heleboel opleiding nodig om niet meer te snappen wat voor tokkies zo logisch is: namelijk dat misdadigers die handelen uit lust of in een opwelling veel gevaarlijker zijn en veel harder gestraft moeten worden dan misdadigers die hun misdaden uit economische motieven plegen.

rode peper | 16-02-14 | 13:48

Je hebt ook bejaardenhuizen die uitkijken op het kerkhof

LostSandWich | 16-02-14 | 13:48

@SanderL | 16-02-14 | 12:21
Het leven is Leiden.

rara | 16-02-14 | 13:47

@paulvink 13:39: Qua hetzerigheid lijkt het hier soms wel een beetje op het Midden-OOsten. En ja, dat is met name het geval als het om kinderen gaat; ouders hebben nu eenmaal het even begrijpelijke als betreurenswaardige waanbeeld dat de gehele wereld moet worden ingericht ten gerieve van hun kutkroost.

Als je vindt dat de man te licht gestraft is of nog steeds een gevaar vormt, dan ga je maar lobbyen voor strengere straffen en betere rehabilitatie. Eigenrichting is leuk, totdat de buurman jou de tanden uit de bek mept omdat hij de boete van €80 voor het te hard door zijn woonwijk rijden wel wat aan de lage kant vond, want *kinderen* en zo. Het werkt namelijk wel twee kanten op.

Muxje | 16-02-14 | 13:47

Pritt, jij meent iets te mogen zeggen over anderen??? Nee, na zo'n stukje niet meer. Bahh.. Riool journalistiek ten voeten uit.

Skunk57 | 16-02-14 | 13:46

Aahh. De vork mag weer uit de schuur. Iemand fakkels? Mijn voorraad is er doorheen namelijk. Kansloze beslissing natuurlijk om Benno daar te plaatsen. Maar de beslissing om dit stuk te plaatsen is ook kansloos. Heeft Pritt samen met de buurtjes andere alternatieven geprobeerd om Benno uit de buurt te krijgen? Stoer stukje schrijven vanachter een laptoppie. Beter kom je met je reet uit je stoel en doe je er echt wat aan. Als het anti-pedo circus namelijk voorbij is zitten de bewoners nog steeds met een Benno in hun wijk. In gesprek gaan met Benno en de reclassering is dan bijna niet meer te doen. Ik spreek uit ervaring. Hier in onze hebben wij zonder veel poespas een pedo uit de wijk gekregen. Er is hem uiteindelijk een plek toegewezen waar hij vrij weinig kan aanrichten. Ik ben geen pedoknuffelaar maar iemand die graag misstanden effectief wil oplossen. Dergelijke topics scoren goed maar lossen in de regel helemaal niks op. Oja voor de reaguurders die de strekking van mijn verhaal niet begrijpen... kom maar op met die minkudo's.

Datzegiktoch | 16-02-14 | 13:45

-weggejorist-

1oog | 16-02-14 | 13:44

Stompzinnig, hetzerig artikel, waarbij zonder enige noodzaak ook nog eens de achternaam van de veroordeelde wordt vermeld. Elke vrijgekomen gevangene moet ergens wonen, en wonen die je nu eenmaal in woonwijken. En ja, in woonwijken zijn kinderen.

In een kinderarme wijk plaatsen helpt geen zier. De man kan zich toch verplaatsen?

Verder verbaast het me dat dit je soort gehits nooit hoort als bijvoorbeeld een "gewone" verkrachter of meervoudige moordenaar wordt vrijgelaten. Misschien komt dat nog. Kunnen we op termijn ook justitie afschaffen en weer lekker gaan lynchen. Spaart een hoop geld en je hebt nog eens een verzetje.

paulvink | 16-02-14 | 13:39

Ben benieuwd of de burgemeester van Leiden ome Benno op z'n eigen kinderen laat oppassen. Kan hij hem niet gewoon opnemen in z'n eigen gezin? Dat zou pas lef zijn!

Mike Gaatjeniksaan | 16-02-14 | 13:38

De hoogste boom is te laag voor deze hond. Maar wat te denken van zo een burgemeester die deze hond een plek geeft midden tussen de potentiele slachtoffertjes.
.
Wat mij betreft mogen de ouders van die 58 kinderen lekker een uurtje met Benno de hond in een kooi opgesloten worden. En mocht hij in Leiden slachtoffers maken, dan mag men een uurtje prijsschieten op de burgemeester. Maak die man mede verantwoordelijk.

mister niet scherp | 16-02-14 | 13:38

Lobo | 16-02-14 | 12:07 | Of juist wel.

demeny | 16-02-14 | 13:37

Toch wel apart om te zien hoe een groot aantal mensen hier bereid is tot het zelf plegen van een misdrijf, dan wel andere mensen daartoe aanzetten. Of is van een flatgebouw afgooien geen misdrijf? Of is het geen misdrijf omdat het een vieze man betreft? Kennelijk vindt geenstijl het wel OK om dit te faciliteren...

brekebeen | 16-02-14 | 13:35

Tsja, scholen worden nu eenmaal midden in woonwijken gebouwd. Alleen op bedrijventerreinen zal niet in de onmiddellijke nabijheid een school gevestigd zijn. Deze man moet na het uitzitten van zijn straf toch ook ergens wonen. Ik ben het niet vaak eens met de Pvda, maar in dit geval moet ik deze burgemeester toch gelijk geven.

HoogToontje | 16-02-14 | 13:35

Meestal vind ik de puberale humor hier wel grappig, maar als je niet in een rechtstaat geloofd, moet je niet in dit land gaan wonen.
Ik snap dat jullie het interressant vinden, en hopen op een heksenjacht. Maar nu is Gs mede verantwoordelijk voor alle kosten die wij weer mogen gaan betalen. Beveiliging, verplaatsing etc. Dat zal wel weer te ingewikkeld zijn en de meesten zullen dat hier ook niet snappen.

E.Kruize | 16-02-14 | 13:34

Bejaarde mensen zijn weleens onhandig als ze met hun rollator,scootmobiel over de galerij racen.

Ik vermoed dat het tactiek is van justitie, vandaar de aanwezigheid van politie, om de onhandige bejaarde die Benno van de galerij af duwt gelijk slachtofferhulp te verlenen.

Ik denk dat ze vaak naar Benidorm Bastards hebben gekeken bij Justitie.

LostSandWich | 16-02-14 | 13:34

@Benjamin Strong, Jr. | 16-02-14 | 12:26
Dan moeten zijn handjes er ook af. Hij kan nou eenmaal niet van kindertjes afblijven.

No Mo | 16-02-14 | 13:34

Zure Sigaar | 16-02-14 | 12:55
Onbegrijpelijk. Jij vraagt je af waar men zich druk om maakt qua waar bestrafte superpedo terechtkomt na talloze mensenlevens in de snelkookpan te hebben gegooid (das voor de NSA).

Twee dingen voor je. 1. Please heb geen kinderen. 2. Neem ze niet.

salted wound | 16-02-14 | 13:32

Mooie huisvesting!
Heb iemand gehad via een uitzendbureau wiens camera werd ingenomen bij terugkeer op Schiphol uit Thailand.
Wij die sukkel uithoren aan de pauzetafel, en hij komt met vage verhalen over "ladyboy's".
Meneertje (56jaar) woont onder begeleiding BOVEN een kinderdagverblijf... Uitzendbureau opgebeld en klaar.
Ik werk niet met totaalgestoorde viespeuken.
Siebert heette die, zwakbegaafde gek.

Flightless bird | 16-02-14 | 13:31

@B0rat | 16-02-14 | 12:58 | + 9 -,

Niet in Leiden, Leiden heeft geen enkele verantwoordelijkheid naar deze man toe, enkel voor zijn eigen burgers, laat hem maar terug gaan naar zijn oude woonplaats en die iets laten regelen voor hem ver weg van kinderen...

rode peper | 16-02-14 | 13:30

Hoe heet die meneer...??

Shumway zelf | 16-02-14 | 13:29

@FoorbeeldViguur | 16-02-14 | 12:32
Larue dusss.

No Mo | 16-02-14 | 13:28

Mooie huisvesting!
Heb iemand gehad via een uitzendbureau wiens camera werd ingenomen bij terugkeer op Schiphol uit Thailand.
Wij die sukkel uithoren aan de pauzetafel, en hij komt met vage verhalen over "ladyboy's".
Meneertje (56jaar) woont onder begeleiding BOVEN een kinderdagverblijf... Uitzendbureau opgebeld en klaar.
Ik werk niet met totaalgestoorde viespeuken.
Siebert heette die, zwakbegaafde gek.

Flightless bird | 16-02-14 | 13:28

Zo'n bitch moeten ze op een oud booreiland zetten, of op pampa..
Als ie wil eten / drinken.. kan ie het gerust zwemmend proberen er vanaf te komen.

Hij is toch een zwemleraar? Dan geef je hem een goeie kans om het terug naar de maatschappij te halen.

Nietweerhe | 16-02-14 | 13:26

Henri Lenferink (PvdA) heeft vast een één tweetje gedaan met Gerda van den Berg (voormalig PvdA-wethouder Leiden) en nu directeur van de woningcorporatie De Sleutels. De Sleutels is eigenaar van de flats aan de Apollolaan. Heeft Henri Lenferink overigens de gemeenteraad van Leiden hierover geinformeerd? Recent zijn door Daan van der Sloos m.b.t. de huisvesting van Benno Larue vragen gesteld. Henri Lenferink heeft in de beantwoording van de vragen niet gezegd Benno Larue in Leiden te zullen gaan huisvesten, dan wel inmiddels gehuisvest te hebben.
Henri Lenferink bewijst de Leidse bevolking, zichzelf en de PvdA hiermee geen dienst.

Snerruk | 16-02-14 | 13:26

En GS please. Het lijkt hier ING online banking wel.

salted wound | 16-02-14 | 13:26

@FoorbeeldViguur | 16-02-14 | 12:32
Weet de postbode wel. Staat gewoon op briefpapier :) Beetje schaduwen en je weet het ook zo.

No Mo | 16-02-14 | 13:25

Waarom neemt meneer Lenferink Benno niet gezellig in huis?
Ik neem aan dat hij niet in een flatje op 3 hoog achter woont, dus een kamer in de burgemeesterswoning voor dit misbaksel moet toch prima haalbaar zijn?

Prof. Pim Pam Pet | 16-02-14 | 13:25

Meestal vind ik de puberale humor hier wel grappig, maar als je niet in een rechtstaat geloofd, moet je opdonderen uit dit land.
Ik snap dat jullie het interressant vinden, en hopen op een heksenjacht. Maar nu is Gs mede verantwoordelijk voor alle kosten die wij weer mogen gaan betalen. Beveiliging, verplaatsing etc. Dat zal wel weer te ingewikkeld zijn en de meesten zullen dat hier ook niet snappen.

E.Kruize | 16-02-14 | 13:25

Lobo | 16-02-14 | 12:07 | + 2 -

Of juist wel. Maar dan eerst even de liftcamera afplakken.

Daar was ik weer | 16-02-14 | 13:24

VanBukkem | 16-02-14 | 12:48 |
Joh ik snap je redenering maar hij klopt niet hoor.
Mannetjes zoals Larue en Dutroux die beschouwen losspelende kinders als roofbuit.
Betekent dat dat je ook eens een keer met een leeg busje langs het plein rijdt dan? Ja.
Je bagatelliseert dit probleem enorm. Als ik een pedo naast mn familie had wonen, doe ik er alles aan de gast weg te krijgen.
En het woord Goedschiks bestaat in deze niet.

Geef de demonstranten groot gelijk. Opgetieft *leraar* L./
En nee. NIET naar Maasvlakte 2.

salted wound | 16-02-14 | 13:23

Het is een lastig dilemma. De man moet ergens wonen, en er zijn nu eenmaal geen kindvrije gebieden in dit land. 24/7 toezicht zou mooi zijn, maar dat is onmogelijk.

brutus68 | 16-02-14 | 13:23

brekebeen | 16-02-14 | 12:50 | + -1 -
ik had er ook last van.

zundappboer | 16-02-14 | 13:23

yeah, het gs-volkgerecht, laten we net als bij van der sloot @random mensen lastig vallen, of liever, lynchen.

Satria | 16-02-14 | 13:22

Vindt dit stuk stront te vies voor Neerlands trots De Maasvlakte. How about Wallonie of zo?

LJBrinkhorst | 16-02-14 | 13:21

Konden ze deze schoft nou echt niet gewoon ergens in de buitengebieden huisvesten? Ergens aan een hoge boom op de Veluwe bijvoorbeeld...

Parel van het Zuiden | 16-02-14 | 13:19

Lijkt met toch dat ie niet zo dom is om naar de school of het zwembad te lopen bij hem om de hoek voor zijn perverse "hobby". Hij is de eerste waar de politie aanbelt als daar een kindje kwijt zou zijn. Neem aan dat als ie weer besluit om zijn "hobby" voort te zetten hij wel bereid is om wat km te reizen. Waar hij woont doet volgens mij dus niet echt ter zake.

Capt. Iglo | 16-02-14 | 13:19

Niemand wil hem in zijn buurt hebben... dus ik denk Expeditie Benno L... maar dan zonder medekandidaten en geen pot rijst. Gewoon op een eilandje droppen en toedeledokie!

Sonst gibt es krach | 16-02-14 | 13:16

Er zitten hier pedo's in dit topic te mennen. Ga dead.

No Mo | 16-02-14 | 13:16

Maakt geen moer uit waar ie woont, overal zijn kinderen.

kloopindeslootjijook | 16-02-14 | 13:14

jan-lul-de-behanger | 16-02-14 | 12:47 | + 0 -
Mooie bron! PvdA Burgemeester meldt dus aan bewoners dat het "telt dat hij meewerkt aan zijn behandeling" Een behoorlijk holle frase aangezien Benno Larue opnieuw gedetineerd raakte omdat hij zijn behandeling weigert en nu door de lage fopstraf zelfs mag weigeren.

Feynman | 16-02-14 | 13:13

Kat op het spek. Je laat je toch ook niet oraal bevredigen door een dame die praktiserend kannibaal is? De enige juiste plek voor figuren als Benno L. en ook Volkert v.d. G. is bij Mohammed B. in de cel. Voor de rest van hun miezerige leven.

goedverstaander | 16-02-14 | 13:12

Ik neem aan dat de burgermeester er wel voor gezorgd heb dat pedo meneer niet in directe omgeving van zijn eigen familie geplaatst werd?

God |Bestaat Niet | 16-02-14 | 13:11

Aangezien we overal in de buurt voorzieningen voor kinderen willen hebben zoals scholen en speelplaatsen ....

Sowieso, je zal maar een buurman/vrouw hebben die psychisch niet helemaal je dat is (lawaai maken, schreeuwen, anderzins onvoorspelbaar e.d.) De psychzorg is blijkbaar te duur, dus worden die mensen maar rondverplaatst als de klachten uit de klauw lopen (buren die niet meer thuis durven te slapen e.d., liever niet meer thuis zijn uberhaubt), beetje leed verdelen dan maar. Draaideurpsychiatrie heet dat. Onontgonnen tolerantie-terrein. Misschien wel een taboe?

kloopindeslootjijook | 16-02-14 | 13:10

Hutu Power Radio

ulk | 16-02-14 | 13:09

-weggejorist-

c0ne | 16-02-14 | 13:08

Vertrouw toch op het systeem beste mensen...

Sliptong | 16-02-14 | 13:07

Ik neem aan dat de burgermeester er wel voor gezorgd heb dat pedo meneer niet in directe omgeving van zijn eigen familie geplaatst werd?

God |Bestaat Niet | 16-02-14 | 13:07

Geenstijl als politie rechter en beul , jullie beginnen erg laag te zinken.

Aan de hand van het kaartje hoeft er maar 1 gek zijn pistool te pakken en Benno boy om zeep te helpen.

En dan heeft gs wel bloed aan de handen , is dat echt wat je wil Pritt ?

laserbrains | 16-02-14 | 13:03

Goh ja, het begint natuurlijk al met een belachelijke straf (7 jaar voor iemand die verstandelijk gehandicapten misbruikt, hallo!! Hoe laag bij de grond wil die rechter het precies vooraleer er een echt deftige straf wordt uitgesproken). Vervolgens gaan we hem reeds na de helft van de straf vervroegd vrijlaten (nu is het echt wel een lachertje, wat is de strafmaat nu precies? 2 weken per misbruikt kind of zo?)? En dan ga je van die kliek verwachten dat ze plotseling wel verstandig gaan zijn op het gebied van huisvesting voor die gast?

nog-eenbelg | 16-02-14 | 13:02

Snap iets niet.
Als je in 2010 7 jaar (te weinig) hebt gekregen. Hoe kan je dan in 2013 al vrij rondlopen ?

bas ooms53686289 | 16-02-14 | 13:00

De gehele rechterlijke macht in NL is erelid van Martijn, dat kan niet anders.

Betadine | 16-02-14 | 12:59

test

Zoloft | 16-02-14 | 12:58

Slecht dat hij zo dicht bij scholen en zwambaden woont. Toch kan ik me niet vinden in het plaatsen van zijn woonplaats hier op geenstijl. Laat de minnetjes maar komen. En ja, hij moet toch ergens wonen?

B0rat | 16-02-14 | 12:58

Waarom neemt meneer Lenferink Benno niet gezellig in huis?
Ik neem aan dat hij niet in een flatje op 3 hoog achter woont, dus een kamer in de burgemeesterswoning voor dit misbaksel moet toch prima haalbaar zijn?

Prof. Pim Pam Pet | 16-02-14 | 12:57

Afmaken. Chemisch, met een bom, een naals, een stuk touw, vier paarden en touw, verzin ook eens wat. Oh ja, van het balkon afgooien. Toepasselijk.

De Witte Wolf | 16-02-14 | 12:57

Het blijft nog steeds triest natuurlijk want de overige zaken kloppen wel.

rode peper | 16-02-14 | 12:57

De Hoogvliet is een supermarkt, geen school

rode peper | 16-02-14 | 12:56

Binnen 5 jaar al vrij als je zoveel leed hebt veroorzaakt?

Rest In Privacy | 16-02-14 | 12:56

How about een container ONDER de tweede maasvlakte?

Lampelul | 16-02-14 | 12:55

Ik vraag me af waarom ik dit moet weten. De man heeft zijn straf uitgezeten. Of gaat GS voortaan alle dronken doodrijders ook met NAW hier plaatsen? Ik begrijp nu weer waarom ik hier de laatste maanden veel minder de kolommen doorlees.
Ik ben een beetje klaar met al dat hetzerig gedoe door GS en hun gemankeerde zusje PowNed.

Zure Sigaar | 16-02-14 | 12:55

Denk dat het de Statenhof is, dat is de Bachstraat

Harry Kuntz | 16-02-14 | 12:52

-weggejorist-

boterkaaseneieren | 16-02-14 | 12:50

Waarom zijn de reacties niet zichtbaar?

brekebeen | 16-02-14 | 12:50

Ondanks dat de PvdA al te veel aandacht heeft op deze webstek, verantwoordelijk burgemeester Henri Lenferink is van rode PvdA huize. Tijd om op 19 maart te poll fucken.

Feynman | 16-02-14 | 12:48

Laten we wel wezen jongens, de man moet toch ergens gehuisvest worden. En heel Nederland is één grote woonwijk met scholen en zwembaden. (Hoewel van die laatste steeds minder ivm geld is op.) Tegen iedere huisvestingsplek in Nederland zijn wel bezwaren te bedenken. Middenin een woonwijk is er tenminste nog enigzins sociale controle op de mans gaan en staan. In de buitengebieden fietsen ook kleine kindertjes, op weg naar school, maar daar heeft niemand er zicht op.

VanBukkem | 16-02-14 | 12:48

Fopstraf inderdaad. Ik zou (en wil) niet weten wat ik zou doen als ik de vader van 1 van die misbruikte kindjes zou zijn..

Robertski | 16-02-14 | 12:47

De bewoners hebben hem begripvol en liefdevol opgenomen hoewel kennelijk het grootste deel niet wist wat een pedo voor iets was. www.leidschdagblad.nl/regionaal/leiden...
De enige oplossing is een containerdorp in de flevopolder of op de 2e maasvlakte.

jan-lul-de-behanger | 16-02-14 | 12:47

Ongelovelijk.... wat een incompetentie. Dit is echt de kat op het spek binden. Die Henri Lenferink heeft vast en zeker een hekel aan kinderen...

LeBlanc | 16-02-14 | 12:46

Benno Lareu heeft inmiddels politiebewaking op de Appoloklaan. U betaald. Net zoals bij Volkert van der Graaf. De nieuwe taak van politie, lijfwachtje spelen van criminelen. Gratis en voor niets.

Waar was de bescherming van Pim Fortuyn of Theo van Gogh?

Feynman | 16-02-14 | 12:45

benno gaat een leuk weekje tegemoet!
die gaat verhuizen.

zundappboer | 16-02-14 | 12:45

Schouwenhove, welja, geen goedkope oplossing.
Ongeneeslijk zieke dieren krijgen een spuitje,
ongeneeslijk zieke mensen in Leiden een service flat!

Harry Kuntz | 16-02-14 | 12:44

Deze Cloudflare oplossing waarbij de site om de zoveel dagen eens opnieuw gecached wordt is nogal onplezierig. De artikelen komen goed door, de reacties lezen we later vandaag wel. Op de FP zouden er al 57 reacties zijn, onder het topic zie ik er nul. Via search-geenstijl.thruhere.net/ zie ik al helemaal niets.

Heeft TMG niet nog een paar servers over? Sinds de aankoop van Hyves? Daarmee kan Geenstijl prima extra gehost worden. Misschien zelfs ingelogde gebruikers op basis van hun IP direct doorverbinden met hun eigen mirror, die wel realtime is. Ingelogde gebruikers hebben immers een groter belang bij de comments.

Dit werkt niet.

Feynman | 16-02-14 | 12:44

De man was een gevaar toen hij onbekend was. Nu wordt er van alle kanten op hem gelet, de zo geprezen sociale controle. Een boeiender vraag lijkt me: waar leeft de man voortaan van? Handje ophouen bij de gemeenschap?

Synecdoche | 16-02-14 | 12:42

* reaguursel maar per postduif versturen doet *

Botte Hork | 16-02-14 | 12:42

water genoeg in de buurt *zwemmen leren doen met voetjes in t beton ;)

verboden stoelgang | 16-02-14 | 12:41

@necrosis
Ik heb je plempsel van 11:56 gevonden! In het vorige topic. Wil je 'm terug?

Ars Vivendi | 16-02-14 | 12:40

-weggejorist-

VoorZetsel | 16-02-14 | 12:40

-weggejorist-

VoorZetsel | 16-02-14 | 12:40

Hmmm... foto verwijderd... what's next?

brekebeen | 16-02-14 | 12:40

-weggejorist-

VoorZetsel | 16-02-14 | 12:40

-weggejorist-

VoorZetsel | 16-02-14 | 12:40

-weggejorist-

VoorZetsel | 16-02-14 | 12:40

-weggejorist-

VoorZetsel | 16-02-14 | 12:40

-weggejorist-

VoorZetsel | 16-02-14 | 12:40

Die container komt er niet, dus schieten we hier ook niet zoveel mee op. Afschieten of 24/7 in de gaten houden, meer opties zijn er niet.

BekiekUtMoar | 16-02-14 | 12:40

Trouwens top GeenStijl, dat jullie dit elke dag weer aan de kaak stellen!

Toe Maar dan | 16-02-14 | 12:39

Hulde...

Air van Boven Dorens | 16-02-14 | 12:38

Dat soort mensen hoor je in de eerste instantie preventief te ruimen.
Moet je geen belastingsgeld aan uit geven.

Die Eckte Eckte | 16-02-14 | 12:38

Benno de lutser heeft dus een strategische woonplek gekozen...

jan de patatboer | 16-02-14 | 12:38

Stephen Hawking, we know you are messing with our reaguursels.
I hope you have fun with them in 2009.
www.mnn.com/earth-matters/space/storie...

P.S.
Can you say hello to Amy Winehouse and Whitney Houston and tell them to keep up the good spirit.

Cuyahoga | 16-02-14 | 12:38

Zijn die enkelbanden ook sterk genoeg om hem ondersteboven aan de dakrand te hangen? En dan maar wachten tot de accu leegraakt...

Good Meuning | 16-02-14 | 12:35

Begin jaren 70 nog bon ton, nu voor het leven gebrandmerkt.
Overal zijn kinderen, het zijn nl. ook mensen dus een kindvrije én anonieme omgeving zijn bijna niet te realiseren.

Ome Gijs | 16-02-14 | 12:34

Leiden... Ik wil niet veel zeggen maar als je pedo's ergens wilt laten wonen, is Leiden nog niet eens zo heel erg ongeschikt.
Waar kwam Arrogander Pechgold ook alweer vandaan? Precies, D66 mag zich verheugen op nog meer van dit soort kanshebbers, gezien het justitieklimaat van Nederland. Demmink was ook al een huis in Leiden aan het zoeken, hoor de ik...

Dat is wel vreemd... | 16-02-14 | 12:33

De 2e maasvlakte is nog te gezellig voor dit soort viezeriken....

HisRoyalBeard | 16-02-14 | 12:32

Ik ben benieuwd wat de achternaam is van die Benno L.

FoorbeeldViguur | 16-02-14 | 12:32

Maasvlakte. Enige goede woord voor deze man in deze post

martijnDutch | 16-02-14 | 12:32

De 2e Maasvlakte is nog te gezellig voor dit soort viezeriken...

HisRoyalBeard | 16-02-14 | 12:31

of op de zolderkamer van de burgemeester zelf?

cumshaft | 16-02-14 | 12:31

Die kan dus weer verhuizen binnenkort.. hopelijk gaat ie gewoon naar een kliniek of de gevangenis aangezien hij een gevaar voor de samenleving is.

Horze | 16-02-14 | 12:31

Op zich een slimme zet van deze burgemeester. Hij gokt er op dat L. een recidivist is, en uit zijn miezerige leven word geholpen door een van de ouders van zijn toekomstige slachtoffertjes. Daarom woont hij nu in een flat, dat ze hem gewoon naar beneden kunnen flikkeren. Zo lijkt het meteen op zelfmoord. Hulde dus voor deze schaak zet. Volgende stap zal schaakmat zijn. Zonder dader.....

Het leven is zwaar | 16-02-14 | 12:30

Als die man ergens moet verblijven, dan is het in een inrichting.
En dan ben ik nog mild.
Niet dat ik het die man aanreken dat ie zo is geboren.
Voor mijn gevoel is hij pakweg 2 weken geleden opgepakt.
Maar;niet in een app. in een nota bene relatief drukke appwijk van Leiden.
Hoezo kinderen all around.

salted wound | 16-02-14 | 12:29

Kleuterneukers zijn ongeneselijk ziek.
Waarom tijd besteden aan 'genezing' die nog nooit effect heeft gesorteerd?
En ja, kleuterneuqers moeten ergens wonen, maar niet in mijn achtertuin!

necrosis | 16-02-14 | 12:29

Waarom is hij nu al vrij als hij tot2017 moet zitten, heeft hij in de bajes niemand verkracht ofzo?

Onderbuik | 16-02-14 | 12:29

Terwijl een pedo en een flatgebouw in sommige scenarios best een gunstige combinatie kan zijn.

Cuyahoga | 16-02-14 | 12:28

Jammer Pritt, had je dit nou niet op kunnen schrijven zonder de exacte plaats te publiceren?

Prof. Yakko | 16-02-14 | 12:28

Altijd lekker die Benno Larue, eerst je eigen kleinzoon laten verzuipen, wat voor "zwemleraar" ben je? De latere veroordelingen werpen een heel ander licht om waarom dat kind verzopen is. Waarover moest dat kleinkind zwijgen?

Benno Larue misbruikte kinderen zo langdurig, dat de recherche dacht dat de foto`s van verschillende kinderen met verschillende leeftijden waren gemaakt. Herhaling is de man niet vreemd. Benno -repeat- Larue dus. Lijkt RTL4 wel, blijven herhalen. www.omroepbrabant.nl/?news/128227892/B...

Benno Larue vond het ook niet zo nodig volledig mee te werken met de reclassering. Normale maatregelen om herhaling te voorkomen, zoals behandeling en afstand bewaren tot kinderen zijn geweigerd. www.omroepbrabant.nl/?news/200286862/O...

De afstand tussen zijn woning en zijn school boeit niet zo, als hij nog niet om kan gaan met zijn verlangens. Onbehandeld legt een pedo rustig de afstand Letland - Nederland af, vraag maar aan Roberts Mikelsons.

Benno Larue is ook een recidivist. Niet eentje die slechts een enkele reeks slachtoffers heeft gemaakt, nee de lijst gaat over decennia heen. In zijn tijd als rijschoolleraar is hij ook over de schreef gegaan. We spreken over de jaren tachtig.

Benno Larue is waarschijnlijk ook te dom om zijn eigen ziektebeeld volledig in te zien. Hij bracht een computer afgetopt met kinderporno doodleuk naar de lokale computerboer. pasteurella.blogspot.nl/2009/06/comput... Ik vraag me dus openlijk af of hij wel te begeleiden is het risico aanvaardbaar te houden.

Waarom in deze zaak geen TBS is opgelegd is volkomen duister.

Feynman | 16-02-14 | 12:28

Gewoon operatief castreren en de enkelband kan weg. Lijkt gezien zijn lange historie van misbruik de enige succesvolle methode.!

Benjamin Strong, Jr. | 16-02-14 | 12:26

Ja, maar hij moet toch érgens wonen. Dan maar op een plek waarvan we weten dat hij daar woont.

@jeffreykerkoven | 16-02-14 | 12:25

Goed bezig GS opjagen en geen moment rust.
Dat ie zich realiseert dat andere mensen ook rare dingen kunnen doen....
Fuck em!

lidlbier | 16-02-14 | 12:25

-weggejorist-

lijstnegen | 16-02-14 | 12:24

Kleuterneukers die hun straf hebben uitgezeten, moeten ook ergens wonen.

Plakkband | 16-02-14 | 12:23

container op de tweede maasvlakte is een goed idee, kan die dan ook een metertje of vier onder de grond....

skikerin | 16-02-14 | 12:22

Ik neem aan dat de burgemeester van Leiden garant staat voor Benno L. en daarmee mede verantwoordelijk wordt gehouden als hij weer over de schreef gaat!

TuurlijkNiet | 16-02-14 | 12:22

ik denk toch dat hem heel ver weg van scholen en zwembaden laten wonen ook niet echt een waterdichte manier is om recidive te voorkomen. Tenzij je misschien zijn vervoer af neemt, maar dan kan je m net zo goed op sluiten.

paranoya | 16-02-14 | 12:22

Man man... hou toch eens op over die pedo.
Stop hem in de gevangenis of laat hem met rust.
Een ander alternatief is er niet.

sodeja | 16-02-14 | 12:22

Leiden of lijden?

SanderL | 16-02-14 | 12:21

Iedereen heeft rechten. Maar criminele allochtonen en pedofielen wat meer. Welkom in rechtstaat Nederland.

No Mo | 16-02-14 | 12:20

In Nederland krijgen daders elke mogelijkheid tot terugval als zijnde verworven recht. Als het na verloop van tijd misgaat, heeft niemand het zien aankomen en wordt de schuld aan de maatschappij in zijn algemeenheid gegeven.

Ik was in Haren | 16-02-14 | 12:20

Neeneeneenee, kleuterneukers die hun straf hebben uitgezeten; kunnen dat alleen doen omdat een D'66-rechter zo'n straf heeft opgelegd. Was er een rechtvaardige straf opgelegd, dan had betrokkene gewoon een spuitje gekregen. Maar ja, dan hebben al die advocaten, rechters, reclasseringsambtenaren en 'criminologen' na verloop van tijd ineens geen werk meer. Dat moeten we toch ook niet willen met z'n allen.

Taggart | 16-02-14 | 12:19

Dat blijft linke boel door degenenen die voor eigen rechter gaan spelen. Natuurlijk is die straf waarmee Bennootje is weggekomen een fucking joke, maar eigengericht blijft een risico. Niet dat ik, of menig ander, er een traan om zoullaten, want een dooie pedo is a good pedo.. Maar ik denk nu alleen meer aan het principe.

Flinders | 16-02-14 | 12:19

-weggejorist-

Foutsnip | 16-02-14 | 12:18

Beter een bekende buur dan eentje die dezelfde hobby heeft als benno l maar waar je het niet van weet...

NewJoke79 | 16-02-14 | 12:18

Dus dan maar middels het podium geen stijl aanzetten tot frisse zaken als volksgericht en lynchmobs? Uit de voorwaarden: geenstijl is geen adresboek...

brekebeen | 16-02-14 | 12:18

GeenStijl.
Ook voor al uw hooivorken en strontkarren.

Kapitein Sjaak Mus | 16-02-14 | 12:17

Pleurt Benno anders lekker op een boorplatform ergens in de noordzee?

Der Herrie | 16-02-14 | 12:17

Leuk begin van je zondag als je met een gezinnetje in Leiden woont.

Swean | 16-02-14 | 12:16

Plaats meteen FF foto's en adressen van de rest van crimineel Nederland,er loopt plenty tuig rond wat net zulke gruwelijke misdaden heeft gepleegd als Benno.

Jan Leul | 16-02-14 | 12:16

Nou gefeliciteerd dan maar he Benno!
Ik kan een woning in Leiden niet betalen maar dat betekent niet dat ik hem jou niet gun hoor!

jemagookniksmeer | 16-02-14 | 12:16

Is Volkert van der Graaf toestaan een rechtenstudie te volgen en zich opnieuw te huisvesten in een gebied met mogelijk wat beleidsambtenaren ook niet de kat op het spek binden?

blinde kip | 16-02-14 | 12:15

-weggejorist-

WhoNeedsWho | 16-02-14 | 12:15

Hé, Pritt, waar zijn de pek en veren en de brandstapel?

SjustInKees | 16-02-14 | 12:15

Benno Benno, laat me even denken......
Paleis Soestdijk, bestaat dat krot nog?
Misschien kunnen ze er een gesticht van maken.
Het ligt al convenient in de bossen...

King of the Oneliner | 16-02-14 | 12:14

Hij pist vanaf zijn balkon zo in het kinderbadje.

Bijnavleesjatter | 16-02-14 | 12:13

En die kinderen maar wulps op de wip spelen bij de speeltuin. Ze hebben ook nog geen burka aan. Ze vragen er gewoon om.

blinde kip | 16-02-14 | 12:13

Nice. Ook hier weer *wel* comments volgens de main page maar niet als je het topic aanklikt. Doe Kwit es ruilen tegen een capabele sysadmin! Owww wacht, misschien geen deal waar iemand intrapt....

Godsammekraken | 16-02-14 | 12:12

Volkert is binnenkort ook zo gevonden door de sjosjale mediaas .. mooi die vooruitgang.

(c)ZWITSUL | 16-02-14 | 12:12

daar valt je mond toch spontaan van open.

hakkelende harry | 16-02-14 | 12:11

De kat wordt weer eens op het spek gebonden.

pruisjetschaamluisje | 16-02-14 | 12:11

Is dit wel politiek correct ???

likmegaties | 16-02-14 | 12:11

Je hobby dicht bij huis, wel zo handig.
Wat waren ze denkende daar bij de reclassering...

koning pruts | 16-02-14 | 12:11

Je kan pedo's ook gewoon castreren...

De hersenloze | 16-02-14 | 12:09

Nu is Leiden in last.

mijntweecent | 16-02-14 | 12:09

Leuuuuk die groene linkjes ... lievv

Centauri3 | 16-02-14 | 12:08

Chapeau GeenStijl!

elizabeth88385416217 | 16-02-14 | 12:08

Met je kinderen op bezoek bij opa en oma, en dan maar hopen dat je 'm niet in de lift tegenkomt.

Lobo | 16-02-14 | 12:07

Owe ... okeeej

Centauri3 | 16-02-14 | 12:07

PvdA. Omdat het altijd kudtterder kan.

Godsammekraken | 16-02-14 | 12:07

De wijk is helemaal op de hoogte, en op facebook gaan er al bedreigingen rond. Om 14.00 uur staat er een demonstratie gepland.

Je kan uren discussieren over de rechten van een pedo, maar deze is nog steeds actief. Probeerde laatst zelfs chauffeur te worden voor gehandicapte kindertjes.

Benno Larue heeft dit over zichzelf afgeroepen.

rara | 16-02-14 | 12:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl