GSTV. VanLeeuwen bedelt om bijstand
Gisteren was daar ineens het zoveelste akkoordje dat PVVDA en de kleffe cakejes van de CrematoriumCoalitie door de Kamer willen douwen: de Bijstandswet. Zowel VVD als PvdA hebben zich dolblij uitgelaten over hun eigen plannen, maar natuurlijk vindt de rest van de Kamer het allemaal kudt cq klote. De een vindt dat de VVD te veel buigt voor de PvdA wegens te weinig bezuiniging op bijstand, WaJongeren en overige onrendabelen. De ander vindt juist dat de PvdA veel te neoliberaal naar rancuneus rechts neigt, want steuntrekkers moeten bijvoorbeeld ineens verplicht solliciteren, en dan ook nog eens Nederlands spreken én zich netjes aankleden. INHUMAAN! Verantwoordelijk participatiestas Jetta 'Ziekenfondsrollator' Klijnsma had het nota bene in 2012 nog over 'uitholling' en '#bah' in de bijstand, maar legt nu hoogstpersoonlijk dwangarbeid op aan steuntrekkers. Hoop rumoer om punten en komma's dus weer. Wat dat betreft kwam de benoeming van Eric Wiebes als nieuwe FinStas als ideaal fotomomentje, want ondertussen werden de kleine lettertjes van het akkoord sneaky door een voor slechts veertien procent gevulde Kamer heen gesjoemeld. Het debat over het akkoord is woensdag, maar VanLeeuwen ging vanmiddag alvast even opportunisme opsnuiven op het Binnenhof. Participeren is een feestje!
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
De VVD politicus noemt het een echte liberale wet. liberalisme is vrijheid van het individu, rijm dat maar eens met verplicht vrijwilligerswerk.
drs.Nee | 04-02-14 | 20:50 |
Dat is makkelijk scoren zeg, u geeft het wajongbedrag bruto en het bijstandsbedrag netto; In werkelijkheid scheelt het veel minder.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 20:49 | -5
Onzin. Bangmakerij!
Zwitserland en Noorwegen wilden ook niet bij de EU. En horen nog steeds niet bij de EU. Gaat PRIMA daar!
Nu Nederland nog.
Stem PVV in mei!
".. legt dwangarbeid op aan steuntrekkers."
.
Inderdaad, een zeer slechte dag voor de vrijheid in Nederland.
In plaats het minimumloon te verlagen, de bijstand te korten ( wat de problemen deels oplost), heeft de staat nu een nieuw instrument in handen gekregen:
DWANGARBEID.
DWANGARBEID met als smoes: "Je kunt best iets voor de samenleving terug doen"
Dat is misselijkmakend.
Het suggereert als zou het geld voor uitkeringen verkregen, vrijwillige schenkingen zijn.
Geld voor uitkeringen wordt middels dwang door de belastingdienst geoogst.
Als men dat dan 'consumeert', omdat men daar 'recht op heeft' kan de staat de burger nu dwingen te werken.
(En daarmee de (arbeids)markt verder verstoren)
Dus aan de ene kant verliest de burger zijn vrije tijd om te werken voor de staat (vlaktax 45%).
En, tegelijkertijd, wordt een andere burger gewdongen te werken op aanwijzing van de staat.
Dag vrijheid.
Het woord 'participatiesamenleving' smaakt steeds meer naar fascisme.
We hebben allemaal de filmpjes gezien met EU parlementariërs die inklokken en vervolgens vertrekken, maar wat zien wij hier in de kamer, ze komen hier niet eens opdagen, belangrijke debatten, wetsvoorstellen, de bankjes zijn leeg! Ze zijn overbodig, niet nodig, zijn niet capabel en corrupt. Het zijn net zulke lutsers als daar in Brussel!
Gelukkig hebben we een stel vliegtuigen dat niet vliegt en brandbare oorlogsgear made in Chinaland. Ook geven we inmiddels magere melkpoeder en shoarmareepjes aan Griekenland (toch?) en zitten de helden in Mali (of was het Bali)? Enfin, geld genoeg blijkbaar. Trouwens, de afgezanten in Brussel zwemmen in het geld en hoeven maar uit hun neus te eten. Opa die in 1944 nazis kapot schoot eet elke dag stamppot van de Lidl, als hij geluk heeft en het een milde winter is. (Deze winter overleeft hij nog wel.)
Die Karabulut zou ik wel willen doen ja. Wel oordopjes in.
@ klimgek | 04-02-14 | 22:56 |
Coke snuiven lost vraaggevoelens op en verrijkt tot positieve zuivering van den geest.
*kuch*
Ja, je kan me wel minnen, maar vindt het best,hoor.
Zolang jullie lekker de moelanders aan je cv en gasinstallaties laten knutselen, blijf ik wel thuis de berichten op nu.nl lezen enzo.
* iets met duppie en eerste rang enzo*
Het bevalt me eigenlijk wel, dat uitslapen.
Na 35 jaar werken, eindelijk weer tijd voor gezin,tuin,huishouden,enz, soort vroegvroeg pensioen.
Zouden meer mensen moeten doen.
De huismoedervisie: irmakoopman.wordpress.com/2014/01/24/t...
Ik vind 'werken veur oew centen!' niet meer dan normaal.
Er zijn te veel kinderen die opgroeien met beide ouders thuis op de bank.
Prima wet, hier sta ik helemaal achter.
Dan nog de chronische bijstandtrekkers, die principieel werk weigeren of saboteren korten op de bijstand en ten lange leste in een asocontainer, oftewel noodbijstandcontainer, laten wonen met een gratis gemeentefiets en een abo bij de voedselbank.
@Gedachtespinsel,
Je zei niks, en je probeert dat te verhullen door off topic naar een ander onderwerp te gaan en daar ook niks over te zeggen.
Jij denkt dat nikszeggendheid goed is omdat de mensen die jij napraat inhoudelijke argumentatie "te PVV" vinden.
Ik denk dat de mensen die jij napraat ongelijk hebben, en dat zij vooral nikszeggend zijn omdat zij helemaal niks te zeggen hebben.
En dat geldt ook voor jou.
- Iemand die weet waar hij het over heeft hoeft niet met dure termen te gooien, hoeft zich niet als "beroepsmatig bekend" te presenteren, hoeft ook niet voortdurend van onderwerp te veranderen.
- Iemand die weet waar hij over praat komt gewoon met controleerbare feiten en logische argumenten; en weerlegt en passant die van zijn tegenstanders.
Jij doet dat niet nee, en dat is echt niet alleen omdat de mensen die jij napraat dat niet willen; dat is vooral omdat je dat zelf ook helemaal niet kunt.
Trol ze verder.
Leuk bedacht: verhuis maar naar een baan.
Maar:
Hoe lang blijft die baan bestaan?
En wat als die baan ook weer afloopt?
En voor welke baan moet je maar verkassen?
Wie betaalt de kosten van die verhuizing / inrichten van het nieuwe huis?
En hoe "krijgt" deze werknemer zo snel een (betaalbaar huis) in de omgeving van het nieuwe werk?
En wat moet hij/zij met zijn/haar oude koophuis?
Hoe "helpt" het het kind/ de kinderen van de gedwongen verhuizer, als deze (meerdere keren?) weer moeten verhuizen? Ach, hechtingsproblematiek is lange-termijn, dus meer dan de 4 jaar dat je op het pluche zit..
De overheid heeft de mond vol over sociale coherentie in de wijk... Hoe behoud je deze als de wijk een duiventil wordt van vertrekkende en arriverende werknomaden?
Ontvolken regio's met weinig werk nu nog sneller?
Gesteld de werknemer gaat niet verhuizen maar forenzen:
Hoeveel schiet een werknemer er mee op als hij ver moet gaan forensen tegen een niet kostendekkende 19ct/km?
Hoe komt iemand die al een tijdje tegen het minimum aanzit aan geld voor een auto? Of aan het geld om een duur OV-abonnement te kopen?
Als een auto geen optie is, en het OV weet de nieuwe werkplek niet te vinden, wat dan?
En hoe verhoudt dit "ga maar reizen"plan zich met de overheidshaat tegen alle mensen die reizen per auto of OV?
Vragen vragen vragen....
De eu slavenij is begonnen, uw werk wordt overgenomen door goedkope moe landers en u timmerman,vrachtwagenschaufeur of zorgverlener mag in de toekomst gratis uw werk doen voor uw uitkering met de groetjes van brussel.
gedachtespinsel | 04-02-14 | 22:28 | + -4 -
Dat lijkt me ook allemaal ongelooflijk ingewikkeld, manmanman.
Moet je kijken wat we ervoor terug hebben gekregen. Inlevering van de eigen autonomie, zeer fors betalen aan knoflookstaten etc.
Doe jij maar een beetje moeite als ondernemer, Jezus. Wie heeft zich ooit door dit soort shit laten weerhouden? Dat soort dingen regel je gewoon.
Point is dat ik geen behoefte heb aan een politieke unie, iets waar jou de impact kennelijk van ontgaat.
Horige.
Succes verder. China, Vietnam en andere landen al eens geprobeerd? Jongejonge, wat een problemen allemaal. Egwaar, we zouden totaal failliet gaan zonder EU.
Doe toch niet zo raar man.
Ben nu out, er zijn wel andere reaguurders die nog de moeite nemen op je plempsels te reageren. Kunnen ze ook, net als ik, beter mee ophouden.
Trollen, ach, je moet er maar zin an hebben.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 22:48
Zodra banken worden gered door overheden, dan weet je wie in dit land / deze unie regeren. Een conglomeraat van banken en overheid die elkaar in een ziekmakende symbiose overeind houden.
Je zou dat ook corporatisme/fascisme kunnen noemen.
@Dandruff | 04-02-14 | 22:45
zie: @BenBinnen | 04-02-14 | 21:58
@BenBinnen | 04-02-14 | 22:23
oh ja joh? dan vergeet je even hoeveel banken in de EU heel veel van die pakketjes gekocht hebben en gepoogd hebben door te verkopen. Zie @BenBinnen | 04-02-14 | 21:58
@Gedachtespinsel (22:32),
Je gaat nergens in op wat Remy daar (22:09) zei.
Je komt met een term die je zelf ook niet begrijpt, en die door de mensen die jij napraat óók niet begrepen wordt.
Je zogenaamde "argumentatie" doet daardoor vooral heel sneu aan, net als je poging om jezelf als "internationaal ondernemer" neer te zetten.
@Dandruff | 04-02-14 | 22:37
ja schat, dat geef je mee met 'enig document', toch?
@Rémy Martin ® | 04-02-14 | 22:37
De relevantie is dat banken/hedgefunds/institutionele beleggers denken hun ROI veilig te kunnen stellen, dit gebeurt op de kapitaalmarkt, en als je het nu nog niet door hebt, dat deze uiteindelijk de reele economie beinvloedt. En dat de gemiddelde burger die goed zijn best doet om zijn zaken op orde te krijgen/houden geen idee heeft hoe het nou eens komt dat er een crisis ontstaat. Sterker nog de gemiddelde burger heeft geen idee dat het geld dat hij denkt te hebben voor 95% bestaat uit schuld!
@fleischer | 04-02-14 | 22:33
oh, mijn profit is gezien mijn aantal min kuddo's te bestempelen als negatieve winst. En ja het soms jammer dat er alleen gereaguurd wordt op symptomen en niet om oorzaken... Uiteindelijk was iedere ongeloveloos blij..... totdat de crisis uitbrak en iedereen iedereen beschuldigd van het falen van ons financieel systeem.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 22:32
Je hebt echt totaal geen idee waar het over gaat he? We hebben het over wel/geen EU en jij komt met:
"ik zal het even voor je uitspellen wat een CDF is, Credit Default Swap, verder mag je zelf uitzoeken wat de impact is op kapitaal markt als het fout gaat."
En de relevantie hiervan is?
Het valt mij tevens op dat het gros van de reaguurders inmiddels niet alleen niet meer op jouw tegeltjes reageert, maar det men inmiddels zelfs al te beroerd is om ze te minnen. Chapeau, dat hebben zelfs übertrollen als Bakito en Supermatthijs niet voor mekaar gekregen.
@Gedachtespinsel,
Jij hebt kennelijk helemaal nooit gewerkt.
Op facturen staan altijd zowel de aantallen (indien relevant ook in kg), de bedragen en de herkomst van een product. Dat geldt niet alleen voor exporteurs en importeurs, maar ook voor de handel binnen een land.
@ gedachtespinsel | 04-02-14 | 22:29 |
mijn respons is 4 zero profit, dus ik win nooit, en dat wil ik ook niet.
Daarnaast roeptoeter ik deze respons niet, want ik ben bloedserieus!
@Rémy Martin ® | 04-02-14 | 22:09
oh, ik zal het even voor je uitspellen wat een CDF is, Credit Default Swap, verder mag je zelf uitzoeken wat de impact is op kapitaal markt als het fout gaat....
Deze vid blijf ik porren!
www.youtube.com/watch?v=oUHS7TVVgww&am...
@fleischer | 04-02-14 | 22:22
Juist! Mijn waarde.... dus is het makkelijk wat te roeptoeteren, je wint dan altijd!
@Itzamná | 04-02-14 | 22:03
jij bent vast geen exporteur geweest toen Europa nog volledig verdeeld voor wat betreft vrijhandel. Als ondernemer moest je facturen naar Oostenrijk voor wat betreft goederen in kg op de factuur zetten, naar Spanje op basis van factuur bedrag, naar GB moest er land van oorsprong op staan, heb je wel enig idee wat een verdeeld Europa doet voor een ondernemer die probeert een paar centen te verdienen en mensen aan het werk te houden? Regelgeving nog niet genoeg?
Rémy Martin ® | 04-02-14 | 22:18 | + 3 -
Een oude wijsheid. Een verzorgingsstaat met open grenzen, dat kan niet. Trekt idd alleen maar ruifvreters aan.
Je hoeft maar de eerste minuut te kijken.
www.youtube.com/watch?v=3eyJIbSgdSE
@ Frans1156 | 04-02-14 | 22:21 |
Lichtgekleurde mannen? Nieuw format dan?
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 22:16
Volgens mij had ik het over Europa en niet over de VS. Overigens zijn de subprime leningen in de VS gestimuleerd door, jawel, de overheid. Maar dat valt verder buiten de scope van onze europese monetaire dictatuur.
@ gedachtespinsel | 04-02-14 | 22:16 |
Die 99% waar de burger geen weet van heeft gaat over
300 triljoen dollar, mijn waarde.
Gadverdamme. Off topic. Zeker 2 jaar niet meer naar opsporing gezocht willen kijken, maar vanavond staat het aan. En nog steeds, alleen maar licht of donkergekleurde mannen.
@Rémy Martin ® | 04-02-14 | 22:09
Misschien handig om even na te gaan wat er nu gebeurd is vanuit het verleden dan domweg roeptoeteren wat er fout is....
@Rémy Martin ® | 04-02-14 | 22:09
kijk even naar @benbinnen en dan jij weer, goed?
@Itzamná | 04-02-14 | 22:03
"En... grenzen dicht natuurlijk..."
Niet nodig. Gewoon geen gebruik van het NL sociale vangnet tenzij je > 5 jaar de NL nationaliteit hebt en een ruim arbeidsverleden hebt in NL (en dus premie hebt betaald). Tevens: geen werk, dan ook geen visum. Ten slotte crimineel gedrag bestraffen met een enkele reis richting land van herkomst. Moet jij eens zien hoe wijd je de grenzen open kunt laten zonder dat er een gelukszoeker/klaploper binnenkomt. Hardwerkende immigranten echter zijn meer dan welkom. Landen als Zwitserland, Australië en Singapore varen wel bij een soortgelijk beleid.
Nederland is heden een magneet voor parasieten, uitvreters, klaplopers en werkschuwe ruifvreters. Zeg je dat hardop, dan ben je een racist en/of xenofoob, want immigratie is immers een feest (PvdA). De politieke wil ontbreekt om een heel eenvoudige kwestie al even eenvoudig op te lossen. Met dank aan onze weekdieren in Den Haag.
@ Old_Spice | 04-02-14 | 22:15 |
Weet ik, maar ze zouden kunnen besluiten je als afvallig Eurozone-lid aan de achterdeur te bestraffen, vandaar.
Dandruff | 04-02-14 | 22:09 | + 0 -
Goeie punten.
NL zit wel in de top 5 hoor. Hoogste belastingtarieven.
Om het socialistische kankerfeestje te kunnen betalen. Ja, dat helpt een land uit de crisis te komen.
De burgers verneuken en opzadelen met lastenverzwaringen en die hele tyfuszooi dan 'bezuinigen' noemen.
Minder dan misdadig is dat niet. De staat is een criminele organisatie, de EU nog meer.
Enfin, dat weet geloof ik iedereen zo onderhand wel. Open deur 2.0.
@BenBinnen | 04-02-14 | 21:58
oh... now you got me! :D Jij praat over de gevolgen! Niet over wat de aanleiding was! Even terug naar begin van de crisis, 1.. de Amerikanen kopen hun huizen op basis van wat ze morgen denken te verdienen, de banken denken dat ze het gaan verdienen. 2.. de hypotheken worden verkocht in pakketjes van 1000 aan investeerders AAA rated 3.. ineens komen de investeerders er achter dat er teveel 'sub-prime' hypotheken in die pakketjes zitten en leidt tot 'default' 4.. weg ROI 5.. Banken krijgen problemen want ze kunnen hun verplichtingen niet nakomen vanwege die "sub-prime" hypotheken 5.. hedefunds krijgen lucht van de zaak 6.. CDF's was gouden handel, maar nu risicovol 7.. het VOLK krijgt lucht van problemen bij banken en krijgen geen krediet 8.. Geen lening dan geen investering 9.. vicieuze cirkel ontstaat 10.. investeringsbanken zien hun eigen vermogen slinken 11.. de europese banken raken in paniek want hebben heel wat pakketjes hypotheken op USA markt 12.. Aandelen storten in, want vertrouwen is weg, eerst in de banken, dan de projectontwikkelaars, enz.. 13.. Paniek zorgt voor onrust bij de spaarders, kunnen ze nog wel bij hun geld 14.. bankrush.... 15.. Overheden pompen geld in banken om vertrouwen terug te krijgen 16.. crisis is dan al onderweg
Met andere woorden, de kapitaalmarkt waar 99% van de gemiddelde burger geen idee heeft zorgt voor een crisis. De gemiddelde burger was echter gewend aan, huisje kopen, hypotheekje halen, winst halen op waardevermeerdering snapt het niet...
En zo gaat het niet anders met onderlinge leningen tussen landen, met andere woorden "het had beter geweest Griekenland failliet te laten gaan" maar "dan AIG ingestort en de USA" dus had Nederland zijn miljarden investeringen in de USA vaarwel kunnen zeggen.....
1st economische wet "een schuld moet je altijd afbetalen" 2de economische wet "als je product verkoopt met een krediet check de afnemer"
@goedverstaander | 04-02-14 | 22:12
De lidstaten in de Eurozone (monetaire unie) betalen mee, EU lidstaten niet.
@ Old_Spice | 04-02-14 | 22:00 |
Inderdaad. Is gelul, ik denk dat je gelijk hebt. De NL-instellingen hebben de schulden van Griekenland gesaneerd en/of hebben zich grotendeels teruggetrokken. Daarvóór was het EU-praatje dat we Griekenland niet konden laten vallen omdat we (banken, pensioenfondsen) er teveel belangen hadden. Nu bloeden de 'rijke' landen waaronder NL nog immer voor Griekenland, alsmede voor enkele andere landen die van hun interne boekhouding een zootje hebben gemaakt. Als je uit de EU stapt ben je daar van af mits ze je daaraan als een toekomstig European Economic Area (EEA)-lid alsnog aan zouden willen houden. Just my two cents.
@Gedachtespinsel,
Kijk eens aan, dus alles wat ik zei was feitelijk waar, erken jij ook!
Toch nog even de puntjes op de i:
1.. Wat in het verleden altijd goed ging en nog steeds wereldwijd goed gaat hoeft geen probleem te zijn. Zowel landen als (internationale) bedrijven hebben over het algemeen genoeg geld en personeel om die individuele afspraken uit te zoeken, uit te werken, etc.
2.. Dat hoeft helemaal niet, zoals bleek uit schaalvergroting in Nederlandse bedrijven en overheidsdiensten; en zoals blijkt uit het beleid van onze EU. Een te grote organisatie wordt log en oncontroleerbaar, daardoor vatbaar voor oa wanbeleid, corruptie en nepotisme; en moet vervolgens veel te veel geld uitgeven aan controle daarop.
3.. Wat levert geld op, en waarom?
4.. Niemand heeft het over een PVV dictatuur.
5.. Niemand heeft het over een gesloten markt. Nogmaals, verdiep je in de argumenten van je tegenstanders voordat je ze afzeik, want zo zet je alleen jezelf voor Pechtold.
6.. Het is onzin om reële problemen te laten voortwoekeren alleen omdat we volgens bepaalde statistiekjes in een top 5 zitten. Los van de vraag of die statistiekjes relevant zijn; een probleem moet je altijd oplossen, liefst lang voordat het zo groot is geworden dat je in een heel andere top 5 zit.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:41
Misschien handig om iets langer de tijd te nemen om te lezen en iets minder te posten. De beste man in het screenshot zegt namelijk dat het *niet* onzinnig is dat Nederland en Duitsland een munt delen.
Voor het overige, jij hebt je mening dus al klaar voordat je überhaupt gekeken danwel geluisterd hebt. Vind je het gek dat niemand hier je serieus neemt? Kijk en luister nu gewoon eens naar wat de mensen in deze aflevering te zeggen hebben en laat hun argumenten eens goed op je inwerken.
@Ommezwaai | 04-02-14 | 22:03
Als je werkt wel ja.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:58
De meeste dingen zijn ontzettend simpel en worden nodeloos complex voorgesteld. Toename van vermeende complexiteit is alleen voordelig voor politici, managers en advocaten.
Uw Verzekeringsadvis | 04-02-14 | 22:00
Socialisme maakt meer kapot dan uw lief is....
gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:56 | + -2 -
Het ging NL vrij goed zonder de politieke unie die de EU wil worden (na monetaire unie - een nogal domme volgorde).
Genoeg landen die het prima zonder EU zouden kunnen. Alle noordelijke landen zouden er zo uit kunnen stappen. Dat zijn de netto-betalers. Duitsland, Oostenrijk en de Benelux zouden er heel wat beter aan toe zijn als ze van die mediterrane kutlanden af zouden zijn.
De handel zou er nauwelijks hinder van ondervinden.
En... grenzen dicht natuurlijk, maar dat gaat zonder het te zeggen, zoals de Britten dat zo fraai weten te verwoorden.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:22
Het slaat kant noch wal wat je nu zegt. Je raaskalt. Formuleer het even op een manier dat wel ergens op slaat. Tevens, bronnen!
@Itzamná | 04-02-14 | 21:47
Tot die godsmongool van den Uijl aan de macht kwam, was was de belastingheffing bedoelt om de treinen en de post etc. te laten functioneren.
Tot dat gekke Jopie ( dood gegaan aan een hersentumor) en z n Pvda malloten de maakbare samenleving verzonnen, 54 % v/d belastingcenten wordt herverdeeld door de overheid.
Doe je niks aan, dit gaat over belangen van de nutteloze uitvreters kaste die de Pvda in 40 jaar tijd heeft geschapen, t is gewoon einde oefening.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:24
Wat zijn je argumenten dan? Jij beweert iets, ik vraag of je dat kan onderbouwen, en dan wil je dat ik het tegendeel ga bewijzen. Kom nou, dat is geen argumentatie, dat is jij-bakken. Nogmaals, jij beweert dat het ons geld gaat kosten op de lange termijn als wij Griekenland geen geld geven. Ik vraag je nogmaals, waarom? Kom eens met tenminste een vorm van redenatie waarom dat zo zou zijn.
@van heinde en verre | 04-02-14 | 21:48
Als het te complex wordt is degene die met simpele woorden komt sowieso een zegen.....
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:41
Kijk eerst de video die Rémy Martin linkt maar eens. Zal ik het je makkelijk maken en alvast wat ik beschouw als de kern weergeven (van Bernard Connolly):
"De bankencrisis en de schuldencrisis zijn symptomen van het probleem van uiteenlopende concurrentiekracht. En ook van de zeepbellen die de monetaire unie creëerde. We hadden dus gigantische zeepbellen in de prijzen van aandelen en huizen. Er waren zeer hoge buitenlandse uitgaven in de achterstandslanden, de periferielanden zowel op gebied van consumptie als investeringen. Die "booms" werden nog erger, de zeepbellen nog groter door het geloof dat de autoriteiten van de eurozone met opzet uitstraalden. De risicopremies waren destijds verdwenen in de monetaire unie. 4% Rente in Griekenland was toen even goed als 4% in Duitsland. Dat was natuurlijk onzin. En wat gebeurt er als je niet je eigen munt hebt? Dan kan het zo zijn dat de tekorten zich blijven opstapelen. Als dat zo is, dan wordt dat land failliet verklaard. Zo heeft Portugal een buitenlandse schuld van 235% van het BBP. Dat wordt alleen maar erger, en, anders dan het IMF beweert, snel erger. Het land is failliet in de monetaire unie. En dat geldt ook voor Griekenland en Spanje. En eigenlijk geldt dat ook voor Frankrijk en Italië."
Wil je er een tekening bij of kun je op basis hiervan inhoudelijk reageren?
@Dandruff | 04-02-14 | 21:44
1.. wereldwijd zaken doen kan zonder EU, waar
2.. waar we zaken mee deden doen we nog steeds, waar
3.. geld kan maar 1x uitgegeven worden, waar
4.. dictatuur leidt niet naar welvaar, waar
5.. EU verlaten, discutabel (je argumentatie is drogreden)
6.. heel veel meer geld te besteden door uit EU te stappen, onwaar
Met andere woorden, je roept wat, en je hebt ook best gelijk, maar het kan ook anders, beter!
1.. wordt stuk lastiger vanwege individuele afspraken waar knettergek van wordt als land en ondernemer
2.. de kosten zijn stuk lager als je het vanuit een economy of scale kan doen
3.. kost geld, maar levert meer op
4.. dictatuur van de PVV lijkt me onzinnig, mensen moeten voor zichzelf kunnen denken, heb ik geen Geertje voor nodig
5.. bereken even de voordelen van een open markt ten opzichte van een gesloten markt
6.. iedere Nederlander (top 5 rijksten van de wereld als GDP per inwoner moet niet zo klagen en wat gaan doen.
Anything else?
Frans1156 | 04-02-14 | 21:52
Kringloopwinkel?
Het eerste vliegtuig retour!
@Frans1156 | 04-02-14 | 21:52
Geloof het direct, wie is hier nou achterlijk.
@ Smarties | 04-02-14 | 21:47 |
Als ik uit jouw verhaal begrijp dat in deze maatschappij de welwillende werkloze de nieuwe zondebok is dan ben ik het helemaal met je eens.
Smarties | 04-02-14 | 21:47 | + 0 -
Die WW-ers werkten niet voor 'hun' premie. NL heeft een totaal ziek omslagstelsel, waarin de huidige werkenden mogen betalen voor degenen die niet werken (WW) of bejaard zijn (AOW).
Zou bv. de AOW een kapitaaldekkingsstelsel zijn (je spaart dan echt voor je ouwe dag), dan zou de uitkering vele malen hoger zijn dan nu en zouden mensen die hier ingezetene zij en nooit iets hebben bijgedragen ook, nogal logisch, ook niks krijgen.
Beste plan lijkt mij dan ook om het omslagstelsel gefaseerd af te schaffen en de mensen zelf te laten kiezen hoe ze hun oude dag of werkloosheid etc. denken te financieren. Kunnen ze doen of laten, geen overheid voor nodig.
Het huidige socialistische systeem is niets anders dan diefstal. Iets waar de hele staat en dan met name de verzorgingsstaat op draait.
Denk daar maar eens over na. Elke verzorgingsstaat kan alleen maar bestaan dankzij diefstal of afgedwongen solidariteit, wat een contradictio in terminis is.
@Smarties | 04-02-14 | 21:47
Goed verhaal, maar toch een puntje. Als kiezer heb je verdomd weinig te kiezen. Een keer in de zoveel jaar op een voorgeprogrameerde praatpop stemmen is geen democratie. De fout ligt niet alleen bij de kiezer.
Drs. G. Flater was váák
DANS la Bruxelles, maar ik prefereer toch lieverschatjes komende uit Hamburg, met name de Reeperbahn...
@Gedachtespinsel,
Overigens, een gotspe dat je doet alsof Remy door gebruik van het woord "onzinnig" ineens bijna half zo inhoudsloos is als al jouw reacties bij elkaar.
Puur aanvallen op de vorm omdat de gegeven argumenten niet weerlegd kunnen worden. Want je gaat nergens inhoudelijk op in, ook niet op die gegeven bron.
Net 23 jarige vrouwelijke vluchteling uit Guinee ontmoet 'tsss, heb jij nog een gewone tv? ik heb een huis en 5000,- euro gekregen en heb daar een flatscreen voor gekocht en mooi diepvries etc. En mooi huis op Olympiaplein gekregen. Dat verhuur ik onder, woon samen met m'n vriend waar ik snel zwanger van ben geworden. Nu 2 kinderen die op kosten v.d. Staat op een crêche zitten en ikzelf krijg nederlandse lessen, hoef niet te werken'. De Staat heeft nooit van zelfredzaamheid gehoord? Kringloopwinkel, iemand?
@BenBinnen | 04-02-14 | 21:44
Neem me niet kwalijk, lijntje loopt lang @dandruff en heb zijn plempsel voor het jouwe aangezien!
Maar om terug te komen op PVV, heb ik een paar puntjes: 1.. geen democratie in de partij dus reist de vraag wat als ze de macht hebben? 2.. ik hoor prachtig benoemen van gevolgen, en hoor wel het reactieve, maar waar blijft het pro-actieve 3.. voorgaande lijkt me dat er wel gedacht wordt.
Mijn partij is het niet, maar de PVV had als enige een duidelijk en logisch verhaal. De rest is aan het glijden om z'n vermeende achterbannetje rustig te houden.
Voor de jongere lezers. Soos is sociale dienst uitkering, niets doen wel ontvangen, het laagste van het laagste. WW is voor mensen die buiten de deur zijn gezet en werkten voor die premie. Tegenwoordig allemaal bij UWV onder een pet.
Het is natuurlijk van de gekke dat de eredivisie van werklozen nu 800.000 WW-ers heeft, tot 3 jaar WW, overheidsmensen hebben natuurlijk recht op meer, wachtgeld. En nu opeens de beroepswerkelozen(soos) aan de slag moeten, de soos, Een 40 jaar lang beleid dat is verkankert. Er is de laatste 40 jaar een 'ijzeren voorraad' geweest van zo'n 400.000 Soos-trekkers. Hoeveel buitenlanders had je daarvoor de deur kunnen wijzen? Dan hoor je het probleem, dat ze niet willen werken. Niet als je de uitkering in trekt. En zeg: zoek het maar uit. En O ja, u krijgt voorlopig ook extra surveillance, criminele activiteiten pikken we niet van u.
Dit is geen geintje, Soos gangers die hun 25 jarig jubileum vieren in de kroeg. Laat de regering zich eerst storten op die 800.000 werkelozen, de WW-ers, 95% wil werken. Er zijn helaas geen banen. zo'n 100.000. Maar nu gaan we na 40 jaar ineens de echte inactieven aanpakken. Ik heb geen soos. Dus ben niet me eigen bedje aan het verdedigen. Ik ben niet sociaal naar asocialen, die blowen en op het nest liggen, zoals dat jong skunk57 die hier wel eens zijn 'heldere'blik geeft, ik zeg wakker schoppen en dwangarbeid. Daar ben ik voor, maar geen betaald banen overnemen tegen een kutprijs voor een ondernemer die 'subsidie' nodig heeft. Omdat hij niet kan overleven. Maar begrijp wel dat zij zeker niet aan de bak komen nu. En het voelt ook als mosterd na e maaltijd om ze na 40 jaar pas aan te pakken. Elke werkende voelt nu de ballast van die uitzuigers. In al die tijd hebben hier mensen gestemd op partijen die dit goed vonden. Regeren is vooruitzien. En we krijgen allen de regering die we verdienen. Ik verdedig ze niet, maar we hebben ze 40 jaar aan laten kloten. GELD ZAT! Dit zijn de vruchten. Dat is best de kiezer kwalijk te nemen die dit allemaal goed vond.
In de ICT komen heel veel Indiers het land binnen. Bij hoger opgeleiden is iemand welkom met uitzonderlijke kwaliteiten. Die hebben ze niet. Ze werken wel voor 20 Euro per uur. Je gaat mij niet wijsmaken dat er nu geen mensen thuis zitten die beter zijn. Waar wij Nederlanders goed in zijn, is een andere Nederlander afkatten terwijl die in principe niets verkeerd heeft gedaan. Hetzelfde als jouw. Alleen de wet tegen, dus een loser. Wij als kiezer hebben ons in deze situatie laten zetten. Dat is onze schuld. Iets meer solidair met elkaar zijn en die tyfus soosgangers in betere tijden aan het werk schoppen.
Iemand andermans geld geven is natuurlijk te bespottelijk voor woorden. Gelijk mee ophouden.
Kan iemand werkelijk niks dan ben ik niet tegen een soort van vangnet, maar dan wel in de vorm van voedselbonnen en andere dingen in natura.
Ken genoeg bijstandstrekkers die best wel kunnen werken, maar het wel o.k. vinden dat ze zo ongeveer alles krijgen kwijtgescholden en met hun luie reedt tot 13:00 in bed liggen.
Laat ze maar maar doen, hoe eerder en hoe meer hoe beter.
Overigens ben ik van mening dat het geen staatstaak is om een niet door de staat maar door de belastingbetaler gefinancierde verzorgingsstaat in stand te houden. Ga dat maar eens vragen aan de netto-betalers.
What a joke.
Jetta Klijnsma de lachende rechtsbuiten van de VVD in vermomming voor de PvdA.
-weggejorist-
Gerommel in de marge.
Er gaat niks wezenlijks veranderen.
In 070 weten ze prima dat er grof ingegrepen moet worden, gaan ze niet doen kost kiezers, dan maar door etteren tot de laatste centen uit een paar werkenden zijn geknepen.
En dat rollator mevrouwtje en andere schijnbaar dappere types denken dat we daar in tuinen in dat gekaasschaaf.
Zal 070 hun reet roesten zolang zij hun baan nog hebben.
Conclusie: de laffe ratten, aka politici, latenbelastingbetalers in de steek, voor de zoveelste keer.
Fuck them.
@Gedachtespinsel,
Je verwijst steeds naar een rapport dat je niet gelezen hebt, en waarvan je denkt dat het door anderen die het niet gelezen hebben zou kunnen zijn gedebunked, al weet je dat niet zeker; want ook die debunking heb je natuurlijk niet gelezen.
Het gaat niet om één rapport, het gaat om controleerbare feiten:
- Wereldwijd zaken doen kan prima zonder de EU.
- Ook tegenwoordig doen we ("dankzij de EU") vooral zaken met landen waar we vóór oprichting van de EU ook al zaken mee deden.
- De EU-dictatuur kost ons bakken vol geld.
- Geld kan maar 1 keer uitgegeven worden.
- Dictatuur leidt niet tot welvaart, maar tot wanbeleid, corruptie en nepotisme (zoals we zien in de EU).
- Als een dictatuur meer kost dan wanbeleid, corruptie en nepotisme volgens jou op kunnen leveren is het tijd de EU te verlaten.
- Ook al zou dat betekenen dat we ineens heel veel geld extra te besteden hebben, kennelijk iets nadeligs al weet ik niet precies waarom.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:38
Lees ik nergens.
Wat maar niet ophoudt is je methode van redeneren. Als iemand tegen de huidige EU is, dan zal het wel een PVV-er zijn. Alle ideeën van de PVV zijn fout, geen oplossing en debunked. Keurig in een hokje geplaatst en gestopt met denken.
drs.Nee | 04-02-14 | 20:50
De laatste 30 jaar hebben we wel lieden binnengehaald die een IQ hebben gelijk hun schoenmaat.. Die gaan linea recta uit het vliegtuig de wajong in,
@Rémy Martin ® | 04-02-14 | 21:35
Ah, eindelijk een weerwoord op basis van iemand die wat zegt. Echter alleen al de uitdrukking "het is duidelijk onzinnig" zegt me al genoeg over de inhoud. Ik hou niet van indirect noch direct jij-bakken. Het lijkt mij dat een context eerst geschetst moet worden voordat je iets kunt roepen over 'onzinnig' en dat is wat er sowieso in de politiek momenteel ontbreekt.
@BenBinnen | 04-02-14 | 21:35
euh, jij komt met woorden als leugens, ik niet!
@Dandruff | 04-02-14 | 21:32
oh voor het geval dat: Lombard Street report.... lees het even na, en lees ook even de commentaren van experts (oeps, is ook maar een mening) er over zeggen...
@bakoenin | 04-02-14 | 21:33
Archiefstoffer mag niet van de Arbo. Te weinig daglicht.
Voor alles in NL geldt: We gaan ten onder aan onze eigen regelzucht..
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:30
De PVV komt wel degelijk met oplossingen, alleen staan die oplossingen jou waarschijnlijk niet aan. Dat is echter heel iets anders.
Wat betreft Europa neemt de PVV gewoon een verdedigbaar standpunt in, namelijk zeer eurokritisch. Argumenten? Die zijn er voldoende. Deze aflevering van VPRO's tegenlicht zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn:
www.youtube.com/watch?v=SZ73gjgHTNQ
Toch niet bepaald de eerste de beste koekenbakkers die hier aan het woord zijn. En ze leveren nog heldere onderbouwing voor hun standpunten ook. Dat heb ik de eurofielen nog niet zien of horen doen. Uit dat kamp hoor ik louter luchtfietserij, wensdenken en doemscenario's à a Laurens Jan Brinkhorst.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:30
Ja, laten we het over de vorm of intonatie hebben in plaats van de inhoud. Er zijn tenminste vier manieren waarop we monetaire unie vaarwel kunnen zeggen; ieder met voors en tegens.
Dat jij die vier oplossingen niet eens wilt overwegen doordat ze zogenaamd van de PVV afkomstig zouden zijn (nee, is niet zo) getuigt van een emotionele bias van jouw kant.
@Dandruff | 04-02-14 | 21:32
als emotie de drijfveer moet zijn ben ik gauw uitgepraat, voorlopig zijn alle oplossingen zoals de PVV ze heeft geformuleerd volledig debunkend, is niet genoeg argumentatie?
Petrus Poortwachter | 04-02-14 | 21:31
Briljant, daar zal zeker animo voor zijn, helemaal als deze mensen ook nog eens vanuit huis mogen werken.
Archief stoffer, lijkt me ook leuk.
@ bakoenin | 04-02-14 | 21:28 |
Haha! Het ontbreekt je niet aan fantasie aangaande het bedenken van totaal nutteloos werk. Maar ik wens de overheid succes met het wegnemen van de zeer riante regelingen waarin de meeste boventallige ambtenaren zitten, ik zie dat zo 1,2,3 nog niet gebeuren. We zullen zien.
@Gedachtespinsel,
Geen emotie, controleerbare feiten.
Je hebt niks van wat ik zeg weerlegd, en je maakt ook niks van wat jij zegt aannemelijk.
Je probeert het niet eens.
@bakoenin | 04-02-14 | 21:28
Ik heb altijd carriére willen maken als beddentester. Is misschien toch meer iets voor iemand met een bijstandsuitkering...
@Dandruff | 04-02-14 | 21:27
Je beargumenteerd uit emotie, dat is niet handig en draagt niets bij aan een oplossing. En zoals de PVV een meester in is, inspelen op de emoties van de kiezer. Problemen benoemen zijn ze meester in, chapeau, maar oplossingen heb ik nog niet gehoord. Stappen uit de EU op basis van een volledig debunked rapport getuigt niet van visie.
goedverstaander | 04-02-14 | 21:19
O maar de ambtenaren status wordt gelijk getrokken met die van de werknemers in het bedrijfsleven.
Dus dat wordt gewoon een flex contract.
Weg boventalligen. Waar ze dan weer werk voor moeten zoeken omdat die mensen nu eenmaal een verplichting moeten leveren.
Het zou wel eens leuk zijn om baantjes te verzinnen.
Nietjes trekker.
Papier stapelaar
Gras meter
Blad sorteerder
Bejaarden schaak scheidsrechter
Balonnen plakker
Lantaren paal uitblazer.
Wie weet er nog meer?
Het mogen natuurlijk alleen baantjes zijn wat geen regulier werk verdringt, anders heeft het niet zoveel zin.
@Gedachtespinsel,
Ik snap je punt niet zo.
Ondanks de leugens van de EU-lobby bleek in het verleden al dat we elke euro die naar Griekenland gaat kwijt zijn (daar was oa door de PVV al voor gewaarschuwd). Aangezien elk kind snapt dat je een euro maar één keer uit kan geven kan ik me niet voorstellen dat jij daar anders over denkt.
En uit de EU stappen is niet zo gevaarlijk als de mensen die ons stelselmatig voorliegen ons willen laten geloven. Natuurlijk hebben de stelselmatige leugenaars gelijk dat hun wanbeleid altijd duur betaald zal worden, ook als we daar nu onmiddelijk mee stoppen. Maar je kunt beter ten halve keren dan ten hele dwalen.
Overigens zegt de PVV niet "uit Europa", maar "uit de EU", iets fundamenteels anders. Voor zaken doen met andere landen heb je geen op corruptie, wanbeleid en nepotisme gebaseerde EU-dictatuur nodig; dat blijkt uit de hele geschiedenis van Europa (en de rest van de wereld).
@ bakoenin | 04-02-14 | 21:19 |
Ik noem een voorbeeld, mijn beste reaguurder, en ik ken je al langer dan vandaag. Ik las je bijna 10 jaar geleden al op GS, en je had ballen!
Maar nu even over tot heden.
Misschien ben ik de hoofdpuntjes even ontschoten, maar GELD is waar 't om draait tegenswoordig. Punt.
En als ik ben ontneveld dan hoop ik je in de nabije toekomst van positieve kritiek te kunnen voorzien, mijn waarde!
Het ga je goed!
Theorie... het enige wat goed gaat lopen is het aantal ziekmeldingen.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:25
bot = bod, hmmmmm laat op de avond....
@BenBinnen | 04-02-14 | 21:16
Ben benieuwd welk land een bot zou doen?
@Old_Spice | 04-02-14 | 21:20
jij-bakken, nee, argementatie, maar blijkt dat je argumentatie wil over Griekenland hulp indirect via Nederland, zie mijn plempsel aan old spice....
Eerst de werkloosheid in dit land ongekend omhoog jagen door een volstrekt wereldvreemd beleid. En hebben we dan eenmaal die enorme werkloosheid bereikt, dan gaan we ze ook eens extra pesten, pressen en godbeterehet kledingvoorschriften door de strot douwen. Chapeau Rutte, chapeau... wat een prachtland heb je er van gemaakt.
@Old_Spice | 04-02-14 | 21:18
Vanuit Nederlands perspectief wel ja, het punt was dat de EU de Grieken niet failliet durfden laten gaan, daarbij kwam dat dan ook de USA op zijn grondvesten zou schudden want AIG zou onderuit gaan vanwege de CDF's die ze hadden uitgegeven, waarom denk je dat Obama hier was voor 2 dagen toen het kritiek was? Economisch failliet was prima maar niet juridisch, want dat kwam USA niet uit, en derhalve Europa, en derhalve NL (met inversteringsbedrag van enkele 10 tallen miljarden in de USA).....
Nou jij weer.
@ bakoenin | 04-02-14 | 21:19 |
Volledig gelijk.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:19
Gaan we jijbakken? Ik beweer niets, jij beweert dat het ons in de toekomst geld gaat kosten als we Griekenland geen geld geven nu, ik wil dat onderbouwd zien, alleen dat kan jij niet. Volgende keer als je statements maakt, onderbouw het dan met bewijs.
@Old_Spice | 04-02-14 | 21:17
Laat mij een onderzoek zien dat het geen geld kost. Ben net zo benieuwd en nee kom niet met dat PVV onderzoekje van paar jaar terug, die is gedebunked tot op het bot!
fleischer | 04-02-14 | 21:11 |
Wat heeft dit met EU-parlementariërs te maken?
Volgens mij komen die echt nooit in de bijstand.
Dat spul zorgt goed voor zichzelf. Neem nou eens de immer afwezige grootsmoel van Baalen. En is de flapdrol er een keertje dan slaapt hij tijdens de vergadering.
En maar een grote bek hebben over iemand die werkloos is geworden.
@ bakoenin | 04-02-14 | 21:06 |
Oh, btw, veel van die re-integratieburootjes zijn al ter ziele. Ivm met de gemeentelijke herindelingen zitten ze bij de gemeenten met veel boventalligen. Die laten ze nu zelf voor Vogelaartje spelen. Inclusief de tandenborstelcontrole en de hele mikmak. Ze zullen ook wel moeten want al het niet goed gebeurt krijgen ze een strafkorting op de rijksuitkering en zullen ze de steuntrekkers uit eigen middelen moeten aanvullen.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:13
In het geval van Duitsland, Belgie of Frankrijk was het in ons belang geweest om geld te lenen, in het geval van Griekenland niet. Griekenland is 3% van de Europese economie, totaal niet significant, en al helemaal niet significant voor de Nederlandse economie. Geld weggeven aan Griekenland is dus netto onder de streep weggegooid geld.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:10
Ja, laat mij eens een onderzoek zien dat het ons geld gaat kosten om uit de EU te stappen. Ben benieuwd.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:11
Jij denkt dat het niet goedkoper kan? Van de bedragen die de overheid verkwanselt kun je je prima verzekeren hoor.
Als de overheid als een bedrijf geleid zou worden, dan zou ze bij gelijk beleid failliet gaan en verkocht worden tegen het hoogste bod. En dat is prima.
@ bakoenin | 04-02-14 | 21:06 |
Het is pure symboolpolitiek. Iemand die een tijdje in de bijstand zit kan niet verhuizen, kan geen autootje betalen, helemaal niets. De werkgever gaat natuurlijk ook geen 050-020 reiskostenvergoeding ophoesten. En stel dat zo'n steuntrekker gekort wordt. Die komt in de schuldsanering want hij kan zijn lasten niet meer betalen. Uiteindelijk draait de maatschappij er toch voor op. Ik ken iemand die in theorie 120 jaar strafkorting zou moeten krijgen. Die maalt helemaal nergens meer om. Symboolpolitiek, wat ik je brom.
@Old_Spice | 04-02-14 | 21:10
Vanuit een economisch perspectief zou ik het eens zijn, de rekensommen, maar die rekensommen zijn wel onderhevig aan de relaties die je hebt als land met andere landen. Oh, ja, je kunt natuurlijk ook een soort van Noord Korea staat afroepen.
''Tot grote tevredenheid van de VVD wordt er in de aangescherpte bijstandswet ook bepaald dat geweld tegen ambtenaren aan het loket moet worden bestraft.Driekwart van de medewerkers aan het loket hebben wel eens te maken gehad met agressie en hufterig gedrag.''
.
Deze mensen krijgen nu gelukkig de kans om in zich in te zetten voor de samenleving. Ze zijn immers al zo blij dat de samenleving het zo goed met ze voor heeft. Mochten deze mensen nog een significante bijdrage willen leveren. Mijn aars moet nog onthaard worden.
@ bakoenin | 04-02-14 | 21:06 |
Ach hou op schei uit,...
Alleen die gedachte al dat EU-parlementariërs 5x 300,- per week kunnen declareren en dan zaalig kunnen gaan slapen doet mijn dikke darm spontaan van sputteren,...
@BenBinnen | 04-02-14 | 21:09
Ben benieuwd wie jou gaat onderhouden als je in een inrichting zit....
Toch jammer dat Feynman gepromoveerd is. Die voelt zich nu natuurlijk te goed om gewoon mee te reaguren...
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 21:01
Tja, ik weet niet hoor, maar als we laten we zeggen 1 miljard niet missen op de begroting in plaats van wel (omdat we het aan Griekenland moeten geven), dan scheelt dat dus enerzijds rente omdat we het niet extra bij hoeven te lenen, en het geeft ons meer ruimte om te investeren. Maar goed, jij gelooft waarschijnlijk dat we dat geld met rente gaan terugkrijgen, of niet?
@Old_Spice | 04-02-14 | 21:08
PVV ideologie zegt: uit Europa, moet ik nog meer zeggen?
De overheid gaf in 2013 per ingezetene van Nederland naar schatting een whopping *1279 euro per persoon per maand* uit, van kwijlende zuigeling tot kwijlende bejaarde. Dat is bijna net zoveel als iemand met een modaal inkomen *netto* (na aftrek van BTW/accijnzen) te besteden heeft. In plaats van die ziekelijke spilzucht te bedwingen neemt ze fopmaatregelen zoals bovenstaande.
Welk werk gaan deze 400.000 bijstanders en potentieel 230.000 wajongers doen zonder daarmee gewone werknemers weg te concurreren? Dit is communisme 2.0. Iedereen een baan en salaris van de staat. Net zolang totdat het zooitje omvalt. En dat staat te gebeuren.
@gedachtespinsel | 04-02-14 | 20:49
Wat/waarom krijgen wij op lange termijn minder dan? Leg dat eens uit.
@Dandruff | 04-02-14 | 21:05
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg dat als je het argument gebruikt dat de PVV tegen steun aan Griekenland is dat dat niets zegt over verbetering hier! Maar als u daar ander mening over bent toegedaan, beargumenteer.
@Godsammekraken | 04-02-14 | 20:51
En dat is exact het probleem waarmee we te maken hebben. Den Haag die steeds meer geld en macht naar zich toe trekt, en het vervolgens weggeeft aan Brussel.
goedverstaander | 04-02-14 | 20:57
Maar het draait er helemaal niet om dat het lukt met die verhuisdwang, het draait erom dat ze hiermee een enorme stok hebben om de hond te slaan.
Wie gaat zoeken naar dat werk?
Louche re-integratiebureautjes waar ene Vogelaar de scepter zwaait.
Die vangen miljoenen aan taxpoet, maar moeten dan wel met gefingeerd resultaat komen.
Dus bijstands schlemiel uit 050 krijgt baantje aangeboden in 020, moet accepteren, en zo niet, dan uitkering kwijt.
Schlemiel doet er verstandig aan een oud autootje aan te schaffen, en daarin een paar weken te bivakkeren in 020, tot dat hij weer een schop onder zijn hol krijgt.
Ik voorzie een enorme puinhoop.
Behalve voor de Vogelaars en andere taxpoet slurpers.
Prima voorstel, indien men begint met de oud-politici, bestuurders, managers en andere ruifvreters die in een royale wachtgeldregeling zitten. Practice what you preach.
Verder is het gewoon een visieloze maatregel voor de bühne die weinig tot geen effect zal sorteren. Natuurlijk is er altijd een deel dat niet wíl werken en op kosten van de staat tot 's middags in zijn of haar bed ligt te stinken. Die mensen mag of moet je gewoon korten op de uitkering, klaar. Daarnaast is er nog een deel dat door ons decennialange gratis-geld-weggeefbeleid uit allerlei windstreken is aan komen waaien naar Nederland. Niet om te werken of te integreren, maar om het handje op te houden, klap te lopen en de uitvreter uit te hangen. In die zin heeft die zure PVV-meneer natuurlijk groot gelijk: gewoon geen recht op uitkering tenzij je zelf jarenlang premie hebt betaald en de Nederlandse nationaliteit bezit. Dan kun je de grenzen zelfs wagewijd openzetten, want je bent niet aantrekkelijk meer voor allerlei gelukszoekers. Tel uit je winst.
Het grootste probleem dat ik met deze quasi stoere maatregel van het kabinet heb is dat de onderliggende oorzaak niet wordt aangepakt, namelijk de totaal verroeste economie. Dit kabinet heeft geen visie, investeert niet en bezuinigt het land helemaal kapot. In de tussentijd wordt de werkende burger als een nat washandje uitgeknepen middels nóg meer en nóg hogere belastingen. Maar goed, dit kabinet denkt kennelijk dat je de problemen oplost door werklozen wasknijpers te laten maken of bollen te laten pellen. Chapeau, wat een inzicht. VVD, PvdA, wederom bedankt.
@Gedachtespinsel,
Dus als de PVV ergens voor is dan is dat een drogreden en dan ben jij daar tegen?
@VanBukkem | 04-02-14 | 21:01
het zal eens niet zo zijn... :D
(Ik had mijn commentaar al weer klaar bij het lezen van het woord 'bijstand', maar ik ben helemaal vergeten om naar het filmpje te kijken. Sorry.)
@Dandruff | 04-02-14 | 20:58
Het ging mij niet om wel of niet Griekenland nog weer steun verlenen, maar om het feit dat PVV vast voorstander daarvan was en het dan beter zou gaan hier, want dat is een drogreden!
Zeuren dat het volk moet gaan werken terwijl er maar 14% van het bestuur op komt dagen.
Dus over een jaar staan die KPN uitvreters die vandaag zijn ontslagen de straat sneeuwvrij te maken? (na hun ww)
Toch doet het mij deugd dat begin 2015 het banen gaat regenen in Nederland, en dat iedereen een vrij kamperen vergunning krijgt.
Hoe, en die vraag is niet beantwoord, gaan we ruim 1.2 miljoen mensen die een baan willen aan het werk helpen?
Tot 2024 zit er geen significante stijging van het aantal banen in.
Maar goed hierboven stelde iemand:
De overheid heeft nergens meer geld voor, doet steeds minder, maar kost alleen maar meer.
Hoe kan dat?
De beveiligingsfirma die het UWV als klant heeft, zal goede zaken doen.
@ Blue Light | 04-02-14 | 20:37 |
Van mij mag ze.
@Gedachtespinsel,
Of we nu 10 of 100 miljard of 1000 miljard in Griekenland pompen maakt niks uit.
We krijgen sowieso niks terug.
Het EU-sprookje dat je een lekke benzinetank kunt repareren door er extra veel benzine in te pompen is achterhaald.
Het is weer vlees noch vis uiteraard. Alles half-half. Typisch akkoordje. Zie je iemand al verhuizen van Groningen naar Amsterdam (woningnood) voor een tijdelijk baantje? En wie gaat dat betalen? En wat moeten die werklozen doen, werk dat door andere werkgevers wordt betaald? Gaat niet gebeuren natuurlijk. N.B. Wel een opwindende en goedgebekte dame die Karabulut. Jammer weer wel dat ze van de SP is.
Godsammekraken | 04-02-14 | 20:51
Ik kan het alleen maar hartstochtelijk met u eens zijn.
Denkt u echt dat bijstanddtrekkers van bepaalde komaf zich laten dwingen tot werken? Think again. Niet te handhaven dit. Fopwetgeving. Louter de vriendenkring (binnenkort waarschijnlijk uitgedund nav dit interview) van die man met lange grijze haren zal in het plantsoen te vinden zijn.
Machiel de Graaf zijn visie is de enige juiste.
Wat brak. Achterbakse ratten.
De PVDA heeft zich er wederom tegenaan bemoeit=pamperen zoals het was.
@Ommezwaai | 04-02-14 | 20:43
Dat zijn slechts de laatste twee in een onafzienbare rij die de afgelopen decennia het land hebben leeggevreten ten gunste van een almaar uitdijende collectieve sector. Steeds duurder worden terwijl er toch steeds minder geleverd wordt door de overheid en dit zelfs ondanks de technologische vooruitgang die zeker op de overheidsdienstensector een heilzaam effect zou moeten hebben.
De overheid is kanker.
@paost712 | 04-02-14 | 20:48
Och is al geprobeerd, werkeloze 010'ers in de kassen van het Westland :-)Ik wil de kosten\baten analyse niet weten!
Ach, dan schop je toch gewoon een beetje stennis bij het UWV. Net zo lang zeuren en moeilijk doen tot je een stempeltje krijgt 'psychisch niet helemaal in orde'. Desnoods ga je een potje staan huilen of hyperventileren daar aan het loket. Of met flatscreens gooien.
Kameraad van mij is het ook gelukt. Na ruim veertig jaar normaal gefunctioneerd te hebben, hebben ze in dit land nu ontdekt dat ie ADHD heeft. (Zal wel gunstiger voor zijn betreffende uitkerende overheidsorgaan, denk ik dan.) En nou hoeft hij niet meer te solliciteren. En ontvangt gewoon nog steeds koopsubsidie voor zijn koophuis. Plusminus twee jaar werkloos en hij vindt het wel best. Waarom zou hij gaan werken voor die paar honderd euro extra? Elke dag op hoerentijden je nest uit, moe worden, belasting betalen...
Dus bijstandstrekkers, niet gewanhoopt. Jullie moeten het gewoon over een andere boeg gooien.
De groep van ruim 230.000 jongeren met een Wajong-uitkering zou flink worden uitgedund. De meeste Wajongers hebben een verstandelijke beperking, een IQ lager dan 70. Naar schatting zijn 40.000 Wajongers echt duurzaam gehandicapt.
Zij krijgen 75% van het minimumloon 1.092 p.m. Na herkeuring belanden ze niet automatisch in de bijstand maar worden 5% gekort. De bijstand voor een alleenstaande is 661,77. Voor de bijstand gelden bovendien strengere eisen, het inkomen van de partner en het eigen vermogen worden meegerekend en er geldt een sollicitatieplicht.
Dit is imho weer de zoveelste uitbreiding op het, toch al belachelijk grote, stelsel van regeltjes die in de praktijk niks toevoegen, maar wel een enorm controlerend apparaat vragen.
@KoninginWildemina | 04-02-14 | 20:47
dan krijgt Griekenland NU minder, maar wij op lange termijn NOG minder.... wordt eens wakker.
Leuker kunnen ze het niet maken: je zult MOETEN verhuizen als er in 043 of 050 wel werk voor je is en je per ongeluk wat verder weg woont.
In 010, 020 of 030 bij voorbeeld.
Het lijkt wel deportatie wegens gedwongen tewerkstelling.
Tijd dat de EU dat stukje Nationaal beleving eens bij onze socialisten verbieden gaat...
Vreet die ruif maar leeg, zijn de kakkerlakken ook zo vertrokken.
Het wordt tijd ons af te scheiden van de Hollanden, al eeuwenlang ellende.
Wie wint de wedstrijd:
ZOVEEL mogelijk weaurdjes in 1 minuut proppen?
Binnenkort een derde pakket naar Griekenland! Dat dan weer wel.
Stem PVV in mei!
De bijstanders moeten nu een significante "tegenprestatie" leveren. Maar hoe hadden ze dat dan met die 15.000 Somaliërs die hier alleen maar zitten om gratis 24/7 qat te zitten kauwen voor ogen gehad? Ieder hun eigen kwispedoortje om niet meer op straat of tegen voorbijgangers te lopen spugen?
Niet Nederlands spreken dan geen uitkering, niet stemmen en vooral solliciteren... he, bah, klinkt zo hard. Okay, anders.... Iedereen die van mijn belasting leeft solliciteren en bijdragen aan de maatschappij in wat voor vorm dan ook. Nee.... Nog anders, iedereen die gezond is van lijf en leden doe eens een bijdrage, en zo niet dan gaan we korten...!
"Jetta 'Ziekenfondsrollator' Klijnsma"
/
lol, hier heb ik 5 minuten om dubbel gelegen. Niet omdat ik een lichamelijke handicap grappig vind, maar omdat Geenstijl weer eens ouderwets stijlloos is.
Heeft Sjoerd Potters zichzelf al wel nuttig gemaakt voor onze samenleving?
nl.wikipedia.org/wiki/Sjoerd_Potters dat is dan overduidelijk een nee.
Godsammekraken | 04-02-14 | 20:38 |
"Wat is er mis met dat plaatje"
Mark en Diederik, dát is er mis....
Dat intromuziekje @ 1:19 geeft duidelijke inleiding.
@Ommezwaai | 04-02-14 | 20:35
LOL pas op, als Kim Jung Quid achter de Joris knoppen zit ben je zo gebanned.
Er is geen geld meer voor bijstand en geen geld meer voor bestedingen die banen kunnen scheppen. Toch geeft de overheid een groter deel dan ooit van ons geld uit. Wat is er mis met dat plaatje?
Government corrupts everything it touches.
aflebberen?
0:58
Tssss, zouden wij hier eens moeten doen, gelijk Joris op je dak.
Van Leeuwen bedelt erom, Quid zit erin...
Pvda (Klijnsma) die mooi weer predikt voor de bühne maar zodra die regenten de macht hebben het tegenovergestelde doen ? Ja. Maar de PVV zijn pas de populisten hoor.
REAGEER OOK