
Het bloedeloze Vragenuurtje sloegen we over, maar de stemmingen pakken we wel even mee. Op de rol staan de moties die zijn ingediend tijdens het referendumdebat van vorige week dinsdag. Want het was nog best een dingetje hoor, dat
debat der debatten over een Europees referendum, dat dankzij het burgerinitiatief van de boys van BurgerforumEU in de Tweede Kamer gehouden móest worden. Twitter leefde mee, D66-diknek Gerrit Schouw werd weggehoond door de publieke tribune en VVD-piñata Mark Verheijen kreeg verbale klappen. Dat gaf de burger moed, dus als diepgelovige democraten riepen we manmoedig nog eens in
veel woorden 'geen federalisatie zonder representatie!' Zelfs de MSM konden niet langer om de Easy Company van de na-oorlogse bevrijding heen - al bestond er bij het dichtgetikte journaille wel
enige verwarring over de uitkomst van het debat. Komt er nou wel een referendum? Geen referendum? Reken er niet op, maar je weet het nooit. Er staan 11 moties tussen de Europese idealen van VVD'er Verhofstadt en De Soevereine Nederlandse Kiezer. Terwijl we wachten op de stemmingen hebben we nog
Een Prettig Gesprek voor u in de aanbieding. Een fijn stukje Euromijmeren met Geert Mak & Thierry Baudet, waarin de oude Mak zich ontworteld voelt door Europese idealen van nietsontziende federalisten, en de jonge Baudet juist zoekt naar een plekje om te kúnnen wortelen maar dat in dit Europa niet meer kan vinden. Conclusie: zowel linksom als rechtsom werkt de Europese Unie dus niet. Na de breek duiding bij de verschillende moties, die we in real time tijdens de stemmingen zullen voorzien van een 'aangenomen' of 'verworpen'. Currahee!
NACHTKAARS: 10 van de 11 moties voor Europees Referendum VERWORPEN. Alleen stroperig CDA-plannetje om de Raad van State om 'advies' te vragen over bevoegdhedenoverdracht. Vrij vertaald: u kunt de tiefus krijgen, burger & burgerforum, en verder wat
Dierenpoes zegt.
Moties ingediend bij het debat over het Burgerinitiatief 'Geen EU bevoegdheden-overdracht zonder referendum'
33848-2
Titel:
Motie van het lid Van Bommel over een referendum over de eerstvolgende substantiële EU-verdragswijziging.
Inhoud: HarryvandeSP is vóór een referendum zodra er nieuwe bevoegdheden overdragen dreigen te worden.
Duiding: Harry snapt het. Als hij tenminste een
bindend referendum bedoelt.
Status motie:
VERWORPEN
33848-3
Titel:
Motie van het lid Van Bommel over een referendum over verdere afspraken ter versterking van de EMU.
Inhoud: HarryvandeSP is tevens vóór een referendum zodra er aanpassingen aan de EMU gedaan worden. Lees: Bankenunie invoeren? Dan eerst een referendum.
Duiding: Harry snapt het. Maar wederom: als hij tenminste een
bindend referendum bedoelt.
Status motie:
VERWORPEN
33848-4
Titel:
Motie van het lid Thieme over een breed maatschappelijk debat over de overdracht van bevoegdheden aan de EU.
Inhoud: Dierenpoes wil een 'breed maatschappelijk debat' over de overdracht van bevoegdheden.
Duiding: Als 'breed maatschappelijk debat' een andere term is voor 'bindend referendum', dan is het een goed plan. Anders is het een zinloze oproep aan de politiek (en de (staats)media) om de burger beter te informeren.
Status motie:
VERWORPEN
33848-5
Titel:
Motie van het lid Segers over een raadplegend referendum in het geval van overdracht van soevereiniteit aan de EU.
Inhoud: Segers van de CU wil een raadplegend referendum bij alle vormen van machtsoverdracht.
Duiding: raadplegend referendum = niet bindend = zelfde soort fopreferendum als in 2005. Dan weet u dus genoeg.
Status motie:
VERWORPEN
33848-6 Motie
Titel:
Motie van het lid Segers over een kaderwet voor de goedkeuring van Europese regelgeving.
Inhoud: symbolisch bestuurlijk-juridisch voorstel om Europese democratie in nog meer wetjes en regeltjes te kunnen gieten en daarmee een hoger democratisch gehalte te kunnen veinzen.
Duiding: Meer wetten is niet hetzelfde als meer democratie.
Status motie:
AANGEHOUDEN
33848-7
Titel:
Motie van het lid Van Tongeren over voorstellen in Europa doen om het democratisch tekort weg te werken.
Inhoud: GroenLinks vindt dat het democratisch tekort van de EU nu eindelijk eens op de agenda moet.
Duiding: Krachteloze pulp.
Status motie:
VERWORPEN
33848-8
Titel:
Motie van het lid Van Tongeren over een referendum bij elke Europese verdragswijzing.
Inhoud: GL wil elke Europse verdragswijziging per referendum voorleggen aan het volk.
Duiding: Juist Lies, nu praten we ergens over.
Status motie:
AANGEHOUDEN
33848-9
Titel:
Motie van de leden Madlener en Wilders over een referendum over het verlaten van de EU.
Inhoud: PVV wil een referendum met de simpele keus: IN de EU of UIT de EU.
Duiding: Stoere woorden, misschien zelfs een nobel streven, maar politiek en economisch onrealistisch. Motie wordt zometeen keihard weggestemd, vermoedelijk zelfs door de SP.
Status motie:
VERWORPEN
33848-10
Titel:
Motie van het lid Bontes over een referendum bij elke voorgenomen bevoegdheidsoverdracht aan de EU.
Inhoud: Eenmansfractie wil referendum bij iedere bevoegheidsoverdracht
Duiding: Eenmansfractie van 1 man met 1 zetel wil meerdere referenda per jaar. Tel uit je kansen op succes.
Status motie:
VERWORPEN
33848-11
Titel:
Motie van het lid Klein over wetgeving voor een raadgevend referendum bij overdracht van nationale bevoegdheden.
Inhoud: 50PLUS wil dat een raadgevend referendum wettelijk vereist wordt indien nationale bevoegdheden overdragen worden aan de EU.
Duiding: Kat in de zak voor de eurokritische kiezer. 50PLUS wil eerst nog een lang traject afleggen om een raadplegend referendum (= niet bindend = zelfde soort fopreferendum als in 2005) in de wet te krijgen, voordat een raadplegend referendum (= niet bindend = zelfde soort fopreferendum als in 2005) überhaupt ingezet kan worden.
Status motie:
VERWORPEN
33848-12
Titel:
Motie van de leden Omtzigt en Segers over voorlichting door de Raad van State over waarborgen bij bevoegdhedenoverdracht.
Inhoud: Het CDA roept de hulp in van de Raad van State om het lek van de sluipende overdracht van bevoegdheden te komen dichten.
Duiding: Nobel, maar stroperig en zonder garantie dat het stoppen van
sluipende bevoegdhedenoverdracht überhaupt zorgt voor een stop van bevoegdhedenoverdracht.
Status motie:
AANGENOMEN
(Alle moties zijn
hierrr te vinden.)
Reaguursels
InloggenEr is al zoveel overgedragen dat men in het parlement niet anders kan: Ze hebben echt niets meer in de melk te brokkelen sinds het EU verdrag is ondertekend. De parlementen in de lidstaten zitten er alleen nog om de bevolking te sussen. Als Turkije toetreedt en het grootst aantal zetels heeft dan is NL met zijn 6 stoeltjes helemaal klaar. Let dan op de hypocriete CDA'ers en de royalisten- Ze hadden het niet geweten, echt niet, toen ze Balkenende en de keuningin, plechtig en namens ons allemaal, lieten tekenen.
Weer een voorbeeld van de grenzelose minachting voor de mening van het volk door de meerderheid van onze politici.
Weer een voorbeeld van de grenzelose minachting voor de mening van het volk door de meerderheid van onze politici.
In de USB stick voor Mei !
Kleine aardbeving in Amsterdam met epicentrum Zorgvliet: van Mierlo draait zich om in z'n graf in een krampachtige poging zijn kroonjuweel (referendum) te redden.
@rukkieduck NL is al heel lang een verkapte dictatuur. Het contrast wordt nu alleen wat groter, dus beter zichtbaar...
Dakloze zonder krant | 28-01-14 | 23:00 | + 1 -
Bedankt voor de info. Zeer interessant, dit wist ik nog niet. Nu de vraag: wat kunnen we hier (nog) aan doen? Als je alles op je in laat werken wat er speelt, kan ik nog maar 1 conclusie trekken: helaas te laat voor Nederland, ook Wilders lukt dit niet meer. Zo geïnfiltreerd allemaal.
Hier een linkje over Dhr. Dijsselbloem:
biz.thepostonline.nl/column/inzake-bla...
Stuk voor stuk dieven, oplichters en landverraad met voorbedachte rade...
ZZP-er | 28-01-14 | 21:17
Jij als zzp-er moet dat toch wel kennen. Ik ga er hierbij stilletjes vanuit dat je dat bent. Ik zelf in de ICT. De door ons geredde banken komen met indeirs aandraven. Dat is hoger gekwalificeerd personeel met exceptionele kwaliteiten. Laat me niet lachen. Controle is nauwelijks aanwezig.
@knerf
Het punt van de gekleurde en gestuurde berichtgeving rondom het thema EU begint mij ook steeds meer op te vallen.
Een mooi voorbeeld hiervan ik de site www.europa-nu.nl/ die zich het volgende doel heeft gesteld; "Deze site wil de burger in staat stellen een onafhankelijk oordeel te vormen over hoe de Europese Unie invloed heeft op ons leven, en hoe wij meebeslissen in Europa.
Daarbij wil Europa Nu de voors én tegens van de Europese initiatieven laten zien om zo de burgers zicht te geven op de dilemma's waar Europa voor wordt gesteld. De site beperkt zich daarbij niet tot de visies van de Europese Unie zelf of de Nederlandse regering, maar belicht bijvoorbeeld ook de standpunten van belangenorganisaties."
Deze website pretendeert dus onafhankelijk en actueel te zijn. Als je vervolgens even doorleest zie je dat het Europees parlementair informatiebureau, de vertegenwoordiging van de Europese Commissie in Nederland en het ministerie van buitenlandse zaken financiële en inhoudelijke bijdragen leveren aan deze site.
Hoezo onafhankelijk en actueel? En dan de duiding van deze website betreffende de uitkomst van het referendum betreffende de Europese grondwet "De uitslag van het referendum kwam in die zin vrij onverwacht. Waarschijnlijk hebben Nederlanders ook andere redenen gehad om nee te zeggen tegen de Europese Grondwet. Mensen wilden laten weten dat ze erg ontevreden waren over de invoering van de euro en de gestegen prijzen. Ook was men ontevreden over de Nederlandse regering en hoe weinig die de bevolking betrok bij de Europese Unie."
Waar eindigt oprechte informatievoorziening en waar begint propaganda..
Als het niet via de politiek kan (die zich, o ironie, te pas en te onpas op democratie beroept) dan de rechter maar laten uitspreken of het volk door middel van een referendum mag beslissen over het al of niet invoeren van een referendum-democratie waarin thema's aan bod komen die voor iedereen van belang zijn.
En nu? Oh ja, lekker janken vanachter de pc. Dat zal ze leren, die schobbejakken in Den Haag... (*voldaan zich weer op de bank nestelt)...
Niet alleen de Europese politiek door zogenaamde EU-regering is alleen maar door de strot van de Nederlanders te duwen, maar ook de NL-politiek weet niet heel goed het verschil tussen liegen en waarheid. Net wat het makkelijkste is en het meeste geld uit te knijpen is en/of eigen gewin is tegenwoordig in hoog aanzien.
Het bewijs der bewijzen is geleverd: Politici zijn géén volksvertegenwoordigers. Het zijn mensen die de macht hebben en onnavolgbare, niet in de kern van de bevolking gewortelde agenda's hebben. Ze zouden zomaar in dienst kunnen staan van de financiële wereld, van Moskou, van Peking, van Washington, van -ismen, van Philips, van de wapenfabrikanten en zo voort en zo voort.
MAAR POLITICI STAAN ZÉKER NIET IN DIENST VAN DE BURGER.
Mijn vertrouwen in de "democratie" en in politici is nu volledig en voor de rest van mijn leven vernietigd en kapotgemaakt. Het is een farce, een schijnvertoning tegenover het volk. De touwtjes worden elders getrokken, het volk heeft NIETS te vertellen. Nou de tiefus dan met je 2e kamer, ik stop mijn belangstelling, ik sluit deze deur en ik ga hele andere dingen doen. Politiek: tabé.
Maria.1 | 28-01-14 | 20:13 | + 1
Duitsland, Belgie en Noorwegen.
Diverse vacatures, Nederlanders gewenst vanwege hun arbeidsmoraal.
Geld dus niet voor gekleurde Nederlanders..
Fryske Pugilist | 28-01-14 | 19:12 | + 1
Foar de poes dus..
Smarties | 28-01-14 | 20:24 | + 1
Duidelijk verhaal.
Dat van die voedselbanken en dat we onze eigen mensen niet eens meer kunnen onderhouden.
En daar komt de enorme werkeloosheid nog bij, dit betekent uitzichtloosheid voor al degenen die nu zonder werk zitten en geen zicht hebben op verbetering.
De EU stond toch ook voor: "Vrij verkeerd voor mensen, goederen en diensten"...?
Of was EU de afkorting voor Enorme Uitbuiting?
Zucht .... ik zou graag en motie willen toevoegen:
33848-12
Titel: Motie van Benjamin Strong jr. over afschaffing garantiestelling zwakke Eurolanden, opheffing overnameplicht failliete banken, afschaffing participatieplicht arbeidsimmigranten aan Nederlands sociale vangnet.
O.K. dan .... strooi maar met minnetjes, maar ik wordt toch zo moe van dat Rooie & Europa
Lees net dat de stortvloed van faillissementen aanhoudt. Och, wat gaat het toch goed nu we in de EU zitten.
@Maria.1 | 28-01-14 | 20:06
En niet zo`n klein beetje giftig ook, kwik en dat soort shit.
kicktherabbit | 28-01-14 | 16:55 |
Met dit antwoord wat je geeft, geef je aan dat je geen verstand van de materie hebt. Noorwegen geeft een enorm tegoed op hun staatsvermogen. Alle oliegelden verdwijnen op rekeningen voor slechte economische tijden. Daar genieten de Noren dus niet van in deze goede tijden. Die vergelijking gaat niet op. Over Zwitserland met zijn bankgeheim is ook een fabel. Het bankgeheim niet, maar wel dat dat de drijvende kracht is van Zwitserland. Zwitserland heeft enorme export buiten de UE, een kleine overheid en referenda en een verstandig immigratiebeleid, De export is goed voor de economie, de binenlandse economie is ook sterk. Door deze kleine overheid en referenda is Zwitserland in staat snel van beleid te wisselen, zonder mega claims aan de broek dmv duistere verdragen gesloten door incapabele politici.
Dan kom jij als voorbeeld met de Oekraine. Dat land is arm als de neten. Hoe komt dat? Zij hebben jarenlang onder de USSR geleeft. Zij hebben de geneugten gehad van de eerste echte Unie van niet gelijkwaardige staten. De USSR is kapot genivelleerd door centraal beleid uit Moskou. De Oekraine is ons toekomstbeeld. De Euro heeft ervoor gezorgt dat de Grieken en Spanjaarden uit vuilnisbakken eten, Er Nazi partijen uit de grond schieten in Zuid-Europa. Er continu demonstraties zijn met geweld. De penibele situatie voor Joden in Frankrijk. Dit zijn feiten. Europa verscheurd op dit ogenblik. Een mooi, sterk Europa is wensdenken. Geen feit die dit kan onderbouwen, ook niet dat het ons rijker heeft gemaakt. LEUGENS zijn dat. De EEG heeft ons rijker gemaakt. De laatste 10 jaar wordt dat gestaag afgebroken. De Voorstander van de EU is een vijand van Europa. De USSR is ons voorbeeld dat het niet lukt, het kkgezwel genaamd socialisme in West-Europa probeert het gewoon nog een keer.
Je bent een verschrikkelijk gevoelloos mens als je de ellende niet om je heen ziet. Zo hoor ik verhalen van een vrouwtje dat in haar stamkroegje mensen geld bijeensprokkelen om andere stamgasten in nood te helpen. Voedselbanken waar mensen moeten aankloppen. En jij gelooft er nog in?
De bankenunie houdt niets meer in dan een permanente overdracht van 10& van ons BNP. Daarbij komt nog dat wij jaarlijks al 10% inkomsten missen door de te lage wisselkoers in 2002 #Feit. Door Zalm verkocht aan de duivel. Dat is per jaar 120 miljard minder.
Ga er maar aan staan. Die voordeeltjes die jij noemt zijn peanuts. De banken laat ik nog buiten de discussie. Die arme mannen drinken nu champagne van ons geld. En de waanzincontrole, als olijfflesjes of kromme bananen. Die 'architecten' zitten in Brussel nu champagne te drinken van ons geld.
Je hebt totaal geen idee waar je het over hebt. Jij noemt het volk te stom? Ik hoop dat jij ooit eens vanuit een ander hoek gaat denken. En puur om je heen kijkt wat je in je directe omgeving ziet en vergelijkt met 15 jaar geleden. Let op de kleine signalen. Daar speelt de crisis zich af. Om uiteindelijk weer te gezond te worden hebben we iedereen nodig, ook jou.
Maar gelukkig kunnen Nederlanders ook in het buitenland gaan werken volgens Kamp. De vraag is alleen: waar dan?
De EU is alleen goed voor de armlastige EU-landen en politici. Ons goede sociale vangnet is helemaal uitgehold; voor diegenen die geholpen aan de opbouw ervan is geen geld voor een douche, een wandelingetje of een koekje bij de thee. Maar dit kan niet goed blijven gaan; de dragende schouders zakken door onder de steeds groeiende druk door hogere werkeloosheid en immigratie van nog meer mensen die aanspraak op de voorzieningen kunnen maken. Kwestie van tijd.
@Knerf. Die spaarlampen ja. Had er 2 achter elkaar die het meteen begaven bij het indraaien; pats, weg 16 Euro. Gelukkig had ik nog gloeilampen. Die spaarlampen zijn geloof ik nog giftig ook als je ze kapot laat vallen.
Fantastisch, zo'n verlakkend Ombudsman-concept 'Advies'. Inderdaad, de hartelijke tyfus burger.
Mijn excuses: compromissen dient het te zijn.
knerf | 28-01-14 | 19:15 |
ELKE republiek(we hebben geen democratie) eindigt in een oligarchie. Daarna krijg je doorgaans een dictator.
* zoekt z'n rode cape *
Maar euh, als deze, niet van deze aarde zijnde, regering weg moet, welk een wonder moet er dan gaan regeren? De meeste zijn allemaal hetzelfde. Een jaar op het pluche en de meesten zijn zo omvergeworpen door compremissen, dat ze, euh hetzelfde zijn geworden,als het vorige kabinet. Ik kan het niet, klaar. Zeg me wie 16-17 miljoen meningen op zijn juiste waarde kan schatten, en ik ga ook stemmen.
Raar vind ik, ook al staat het ergens met grote letters, waarom het volk niet mag stemmen tegen bepaalde beslissingen. Iedereen ziet hoe verrot die EU is, behalve zij zelf. Dat noem ik behoorlijk kut met peren.
Dakloze zonder krant | 28-01-14 | 18:57 | + 2 -
Voor de media zijn zowel Roemer als Wilders politici die niet tot het politieke establishment behoren.
En aangezien bijna alle journalisten daar graag tegen aanschurken, zullen ze er alles aan doen om die twee onderuit te halen.
Dat geldt ook voor de door de staat gefinancieerde Staatsomroep NOS, bij uitstek het propaganda-orgaan van het establishment.
Alleen al de misselijkmakende propaganda van deze staatszender voor het oranjehuis is een bewijs aan welke kant de NOS staat.
Het is bij elkaar een culturele, journalistieke en politieke elite, samen met het bedrijfsleven, die in dit land de dienst utmaakt.
Eerder verwees een reaguurder al naar het begrip oligarchie (zie Wikipedia).
Dat is precies waar het hier om draait in dit land.
Mijn stem op de Dierenpartij staat 100% vast.
Wat nog veel erger is dat alle online nieuws niets over de stemming bericht, en zelfs het zes uur journaal zegt er niets over. De journalistiek vindt meepraten over een referendum geen nieuws! De media zal natuurlijk wel hypen om Roemer of Wilders onder uit te halen voor de EU verkiezingen!
twijfelt er nog iemand aan dat we op de rand van een dictatuur staan . a: u dient uw mond te houden want b: u bent dom en c: u dient te betalen , maar we gaan met zijn allen weer lekker op de VVD en PVDA stemmen want u allen bent stemvee en daarnaast stemkasten zijn manipuleerbaar .
kicktherabbit | 28-01-14 | 16:55
Doe gaarne de groeten aan het miezerig mannetje want hij zal ons wel afschaffen binnenkort. Alle eerdere reakties geven al voldoende feiten om uw mening als landverraad te zien eigenlijk... En zo met U vele nederlanders die de waarheid blijven ontkennen.
Neem een voorbeeld aan Oekraine Nederland !!!
Wat een poppekast is dat Den Haag
De meerderheid van de Tweede Kamer is te vergelijken met de manager die drie weken voor Ziggo werkte en wat kleingeld opstreek, schijt aan het publiek !
Alleen al die Europese vlaggen die overal aan overheidsgebouwen moesten wapperen. Die propaganda...
Dat vreselijke kinderkoortje Kinderen voor kinderen met die Gooise "r" die dat afschuwelijke "De Euro, de Euro" stonden te kwelen zodat ook bij onze kinderen dat Europagevoel er ingeramd werd.
Zelfs het carillon in de binnenstad van Amsterdam ging dat deuntje spelen.
Het moest en zou bij de burger in de hersenpan geslagen worden.
Ondertussen moest de burger zijn gloeilamp inleveren van Europa ten faveure van de spaarlamp.
Was energievriendelijker...
Was wel veel en veel duurder en ging ook sneller kapot dan de verpakking vermeldde maar ja... je moet wat voor een verenigd Europa.
Wat zou Goebbels (even een Godwinnetje) gesmuld hebben van dergelijke propaganda...
@kicktherabbit | 28-01-14 | 16:55
Dooddoener. Geen enkel land is vergelijkbaar. Feit blijft dat de West-Europese landen die niet met handen en voeten aan EU en/of Euro gebonden zijn het beter doen dan de EU/Eurolanden.
Noorwegen heeft inderdaad meer natuurlijke rijkdommen dan Nederland. Dat neemt niet weg dat de Noren met de opbrengst ervan ook een stuk verstandiger omgaan dan de spilzieke Nederlandse overheid. Landen als Denemarken en Zweden (die geen Euro) hebben doen het daarnaast ook beter dan de Eurolanden.
Dat zijn dus al vier landen die het eurofiele ongelijk bewijzen. Veel verder dan bangmakerij en doemscenario's komt het pro-EU kamp niet.
Wanneer luisteren GVD een keer naar het volk! of moet er opstand komen.
De enig reden waarom politici willen dat de burger gaat stemmen is omdat verkiezingen dienen ter legitimatie van die politici.Meer niet.
Voor de rest kan de kiezer de tyfus krijgen en is het afgelopen met de beloftes en toezeggingen.
En zelfs toezeggingen van een minister-president ( 1000 Euro voor ieder burger) zijn niks waard.
Het is dan ook onbegrijpelijk dat er nog burgers zijn die enig respect hebben voor de politicus ( een enkele uitgezonderd) want je kan net zo goed vertrouwen hebben in een malafide tweedehandsautohandelaar....
@kicktherabbit | 28-01-14 | 17:03
Dat zeg ik, die hebben we verkocht voor een veel te lage prijs.
Met een goede regering hadden we het in nederland net zo goed of zelfs voor elkaar kunnen hebben als Zwitserland of Noorwegen.
Nou nou, ze hebben wel het absolute minimum bereikt, dat niet gelijk is aan 0.
Daar zul je je dan voor hebben ingezet :-(
Go Geert... Go.
Mijn steun heb je!
twitter.com/geertwilderspvv
@kicktherabbit In de laatste aflevering; www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1... - De biecht van een bankier - Duitse topbankier schetst, van binnen uit, een beangstigend beeld van de megalomane macht van de banken.
Het duitse alternatief; www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1... - Hier komt George Soros aan t woord over een eventueel uit de euro stappen van Duitsland.
roze_bril | 28-01-14 | 15:34 | + -21
Je bedoelt: beroerder dan hier in Nederland kan het nooit worden.
Zit wel wat in.
kicktherabbit | 28-01-14 | 16:55 | + -2 -
Van dat bankgeheim stappen die Zwitsers al af en dat heeft ook weinigen met de EU te maken.
Die Zwitsers doen het al jaren goed , dat heeft vooral te maken met het feit dat het volk daar wel vertrouwen heeft in de boven-hun-gestelden.
Daar is een referendum wel mogelijk.
Was die vraag of het volk in dit land wel goed genoeg is om te stemmen naar jouw mening te moeilijk voor je om te beantwoorden?
Of ben je ook tegen de verkiezingen in dit land?
Stel je voor dat dat domme volk gaat stemmen,zeg....
gentle giant | 28-01-14 | 15:21 | + -58
Wat moeten we met zo'n gekopieerde bladzijde?
Slipsnifter | 28-01-14 | 16:59 |
Zo heel groot is die gasvoorraad niet meer. En we hebben inderdaad nogal wat verkocht. Maar Noorwegen heeft 3-4x minder inwoners dan Nederland en 394934x meer aan grondstoffen. Die weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Die luxe hebben we helaas niet.
@kicktherabbit | 28-01-14 | 16:55
We hebben/hadden een enorme gasvoorraad, maar die hebben we zoals het goed wegmetonsers betaamt praktisch weggegeven.
Dakloze zonder krant | 28-01-14 | 16:52 |
Die aflevering ging toch over bankiers?
Smarties | 28-01-14 | 16:42 |
Als wij de Noorse olie en gasvoorraad tot onze beschikking hadden dan ging het hier ook goed. Zwitserland heeft het bankgeheim en heeft net als Noorwegen toegang tot de interne Europese markt mét bijbehorende verplichtingen die daarbij horen. Ook zij hebben te luisteren naar Brussel om tot die markt toe te mogen treden. Verschil is dat zij in tegenstelling tot Nederland niks in te brengen hebben. Dan heb ik het over de economie voor de duidelijkheid, niet over asielwetgeving en dat soort dingen. Maar zoals gezegd zijn die tweeën economieën niet te vergelijken met de onze. Waarom vergelijk je het trouwens uitsluitend met die twee landen en niet met bijvoorbeeld Oekraïne? Dat is net zo'n scheve vergelijking namelijk.
@Dakloze zonder krant | 28-01-14 | 16:52
Helemaal mee eens hoor, maar dat is al vele jaren duidelijk.
Baudet en Engelen ga ajb de politiek in.
Luapnavneslev.
@knerf
Vandaag is de democratie ten grave gedragen. Het enige dat ons rest is onze stem te laten horen tijden EU14!
Vandaag hebben Pvda, D66, VVD, CDA en SGP kleur bekend wat betreft het feit dat ze voor de banken werken, voor het militair industrieel complex, de bilderberg groep en alleen hun wil zullen uitvoeren.
Verder hebben ze voor verdere lastenverzwaringen getekend die de komende jaren uitgevoerd zullen worden, dit verdient het Nederlands volk ook gewoon omdat ze op deze volksverraders hebben gestemd.
@kicktherabbit; bekijk de laatste afleveringen van tegenlicht/vpro eens; daar worden genoeg argumenten geopperd om anti EU te stemmen. De huidige politiek luistert toch niet naar de kiezer!
lanexxx | 28-01-14 | 16:44 | + 0 -
Ze spreken zelf van een plan B op hun site.
Er is een contactbutton. Wellicht kan de beweging wel sympathisanten gebruiken.
Ik ben aan het sparen voor een huis in Zwitserland. Ik raad u aan hetzelfde te doen.
Bassie_ | 28-01-14 | 15:23 |
Hypotheekrente Denemarken 0,583%
idem Noorwegen 0,9%
Dus voor belastingaftrek
Zou het burgerforum nu verder gaan om de burger te mobiliseren? Of zouden ze zich als geslagen honden opstellen, ik hoop op het eerste!
kicktherabbit | 28-01-14 | 15:45 |
Als je naar Zwitserland of Noorwegen kijkt zie je dat het uitstekend werkt.
Dakloze zonder krant | 28-01-14 | 16:30 | + 2 -
Ik weet het: er zijn maar drie alternatieven: PVV, SP en Partij voor de Dieren.
De rest is vulles en het grootste puin zit bij die partij die zich altijd zo hard maakte voor het referendum : D'66.
twitter.com/geertwilderspvv/status/42...
Ach, ooit kwam een gemeenteraadslid van de PVDA in Amsterdam met hangende pootjes terug in mijn toenmalige stamcafe nadat ik hem gevraagd had om een referendum.
Hij zou dat bij zijn partijgenoten aan de orde stellen.
Ik had hem al bij voorbaat uitgelachen en gezegd dat politici helemaal geen zin hebben om (een gedeelte van) de macht te delen met het volk en dat zijn voorstel geen schijn van kans zou maken.
Dat was 30 jaar geleden.......
kicktherabbit | 28-01-14 | 16:02 | + -5 -
Als je in een verliesgevende positie staat en de realiteit loopt niet conform het plan, gaat het per definitie geld kosten, de omvang is in wezen irrelevant.
Daarom dien je nooit een transactie aan te gaan zonder vooraf te bepalen waar de stop-loss ligt. En die moet je dan ook genadeloos inroepen, zonder uitstel.
Iedereen verliest van tijd tot tijd.
Winnaars weten alleen beter wanneer ze tijdig hun falen moeten afkappen, om per saldo beter te eindigen.
Moed & discipline in plaats van angst & lafheid.
@KNERF iedereen die weet hoe het zit zal zijn stem moeten laten horen! Elke anti EU stem telt nu zeker!
Sie haben es nicht gewusst.
kicktherabbit | 28-01-14 | 16:20 | + 0 -
Zo, nou nog even inhoudelijk antwoorden op mijn vraag:
Waarom zouden wij, burgers, nog gaan stemmen als er toch niet geluisterd wordt naar ons?
Die politici in Nederland willen helemaal geen invloed van de burger...
In andere landen (Zwitswerland, Ierland) wordt ten minste nog wel eens een referendum gehouden en naar de uitkomst daarvan gehandeld.
Hier kan de burger gewoon de tyfus krijgen.
Dus nu de tyfus terug van mij aan de PVDA, VVD, D'66 en het CDA.
33948-1
Titel: Motie van het lid Dakloze over een tribunaal ter berechting van misdadigers.
Inhoud: Vaststellen van of er sprake is van landverraad en/of hoogverraad, en het werken voor de banken ipv. de burgers.
Status motie: AANGENOMEN
@Desmoulins | 28-01-14 | 15:45
Daar heb je volkomen gelijk in.
22 mei
VVD
VERWORPEN
knerf | 28-01-14 | 16:12 |
Arrogant... arrogant... dat soort opmerkingen lees ik hier ook regelmatig. Waarom is er nog nooit een fatsoenlijk debat geweest eigenlijk met mensen die er wel verstand van (denken te) hebben? Thierry Baudet vs Matthijs Bouman, Geert Wilders vs Marike Stellinga, Emile Roemer vs een of andere top econoom of professor. Eens kijken wat er nog overeind blijft want ik merk dat het bedrijfsleven duidelijk niet zit te wachten op een vertrek uit de EU, slechts 'de man op straat' omdat hij denkt dat als we uit de EU stappen we uit de crisis zijn en het bier weer goedkoop wordt.
En weer is de democratie door de plee gespoeld .
Dit gaat steeds meer op een dictatuur lijken en dan mensen , is een revolutie verplicht .
The game is rigged, people... RIP George Carlin
www.youtube.com/watch?v=oIFGGcX1a5I
kicktherabbit | 28-01-14 | 15:43 | + 1 -
Ja en datzelfde volk zei in meerderheid "Nee" tegen de Europese grondwet bij een referendum.
En dat "Nee" werd door Bakellende en andere politieke patjepeers gewoon genegeerd.
Het volk mag stemmen niet kiezen en moet voor de rest zijn bek houden van het politieke falderrappes in den Haag.
Mooi.
Nu zijn we dus geen Nederlanders meer en hoeven dus ook niet meer te stemmen. Het kapitalisme heeft gewonnen. Dat de rijken nog maar veel rijker mogen worden.
A government of the corporations, by the corporations and for the corporations www.eu-facts.org/en/background/dark_ro...
@668
Hebben we er al niet genoeg?
kicktherabbit | 28-01-14 | 15:25 | + -37 -
Als dat volk volgens jouw arrogante opvatting niet slim genoeg is voor een referendum, waarom zou dat zelfde volk dat nog gaan stemmen?
Als er iets vaags is dan zijn het die partijprogramma's met die vage kreten en loze beloftes....
Ik denk dat we hier alleen uitkomen met een oorlog net zoals in de VS nodig was.
number668 | 28-01-14 | 15:57 |
Die vechten juist om bij Europa te mogen horen.
Dus jullie wonen in een democratie?
Nou eh, eigenlijk een parlementaire democratie.
Maar jullie hebben dus een gekozen president?
Uhm, nee een koning.
Maar dan hebben jullie toch wel de mogelijkheid tot het houden van referenda?
Eh..
Wat ben ik blij om grootgebracht te zijn in een democratie. Maar dat was vroeger...
Alsof hitler na 1 petitie zou zijn opgestapt...
Dit had ik ook wel kunnen voorspellen.
De motie van Omzigt/Zegers om de raad van state om advies en oordeel te vragen zal uiteindelijk ook geen zode aan de dijk zetten,daar onze kroon een plaats heeft in de raad van state.
Even meetellen Bilderberg=Bea=Willy=Raad v.State=Overheid=Regering=VVD/PvdA=Meerderheid=Pro-EU!gevolgd door D66,GU,SGP,en GL!
Slipsnifter | 28-01-14 | 15:55 | + 1 -
Ik betwijfel het.
Daarvoor is het spelletje te georganiseerd opgezet.
Ben ook alles behalve blij met dit Europa maar ik heb nog geen overtuigend bewijs gezien dat uit de EU stappen ons geld op gaat leveren. Weet wel dat het een hoop geld kost, niet voor niets heeft de PVV dat destijds buiten hun CPB-berekening gelaten.
Omtzigt is dus weer politieke held, want paal in de grond, gerecht op de menukaart. >> van daaruit verder pokon erop en aanwapperen...
Deze man begrijpt dat als tegen de haren strijken niet werkt, je wat neten ertussen moet zaaien... En dan wachten...
De rest was held van vandaag, morgen in krant, overmorgen: nooit bestaan
Kunnen we niet even een 100tal Oekrainiers invliegen... Die weten tenminste van aanpakken...
Wat nou staan voor je idealen? PvdD stemt ook tegen wetsvoorstellen en moties die het dierenwelzijn bevorderen, enkel en alleen omdat ze van de PVV komen...
@Anijsblokje | 28-01-14 | 15:53
Eh... de ieslaam?
@mokkokhe | 28-01-14 | 15:52
Ik stem niet meer in ieder geval, zonde van mijn tijd.
Smaalpapil | 28-01-14 | 15:47 |
Nee mijn volksvertegenwoordigers doen dat voor me.
Maria.1 | 28-01-14 | 15:48 |
Is het de laatste jaren niet overal slecht gegaan? In de jaren 90 zaten we ook in de EU en toen was de sky the limit. Als het in Europa/Duitsland goed gaat profiteren we daarvan, als het slecht gaat hebben we daar last van. Daar verandert uit de EU stappen niks aan.
Den Haag, binnen afzienbare tijd net zo gezellig als Kiev.
D66 is de partij vd schaalvergroting cq lobby voor internationals & overheden die houen van continentbrede regels en extra bestuurslagen bij zowel bedrijven als natuurlijk de staat zelf.
Schaalvergroting zorgt per definitie voor een relatief armere middenklasse vanwege de extra benodigde toplaag, overhead gaat direct ten koste van de productieve laag.
Dit gaat op voor zowel overheden als voor grote bedrijven/organisaties.
De inkomensverdeling (Gini) in bv USA is dan ook geen toeval. Federalisering is megaschaalvergroting.
Als arrogante lieden hun masker afdoen en alle schroom & voorzichtigheid verliezen, is doorgaans het einde nabij.
Ieder gefaald project eindigt in een orgie onder gelijkgestemden.
Het zijn niet zozeer de paljassen als Schulz, Verhofstad, Rutte, Pechtold & co die me zorgen baren.
Welke schaduwkracht bereidt zich voor om misbruik te maken van de anarchie waar de implosie van de EU/euro toe zal leiden.
Dit was te verwachten met zo'n regering, Rutte waar ben je? Smerige politiek, ikkeikke, kan het ons schelen, zo komt het over. Vreselijk wat een idioten zitten daar. Als je na een jaar je plek weet in de 2e kamer ga je vanzelf zo lullen omdat je dat geld op je rekening wilt zien en zo lang mogelijk ook al ben je het er niet mee eens! (Afschuw, decadente pereplukkers) Grasmaaier erover en extra kort instellen. Ze zijn inderdaad echt gek! Wat een hopeloos zooitje voor de zoveelste keer; moet ik nou gaan stemmen of niet? en voor wie?
@Steenrijk | 28-01-14 | 15:50
Van de verlichte ieslaam?
"There's a government inside the government and I don't control it."
President Bill Clinton.
.
U denk toch niet dat de Roverheid er is voor u, of wel? De politieke wolf in schaapkleren laat steeds vaker zijn ware aard zien.
Boem is ho vrees is...
Het licht gaat uit?Welk licht?
Je verwacht het niet..
www.libertarischepartij.nl/partij-prog...
Allemaal hier op stemmen probleem opgelost.
En de racisme kaart kan dan niet getrokken worden !
@Petrus de Rewa | 28-01-14 | 15:39
Zeer juist. Ter aanvulling:
blogimages.bloggen.be/evofoto/928899-4...
Ja, de kloof tussen de burgers van Nederland - en de regenten "elite" wordt ook wel de "Fatsoenskloof" genoemd, door die laatsten.
Ik spreek de wens en de hoop uit dat Baudet en v. Engelen na deze brute afwijzing van hetgeen wij recht op hebben een grootse protest demo gaan organiseren om op die manier de letters uit de motie's om te zetten in een geluid van protest op het binnenhof dat z'n weerga niet kent!
Als de verkwansellaars van onze democratie de wens van het volk niet willen zien,moeten we ze het laten horen... en als ze dat ook niet willen horen, dan moeten we ze het desnoods uiteindelijk maar laten voelen!
Smaalpapil | 28-01-14 | 15:44
Inderdaad. Om te beginnen in maart bij de Nucleaire top. En mochten die lui het voor 1600 per maand (bruto dan hè)niet meer willen doen, dan heeft de EU daarvoor al passende maatregelen genomen met het europese politiekorps. Allemaal paramilitair georganiseerd, maar toch.
@kicktherabbit. Mag ik even lachen; het is ons in de laatste jaren nooit zo slecht gegaan als nu we in de EU zitten en we zijn er nog lang niet. Nederland is aan het verworden tot een nietig provincietje van de EU.
kicktherabbit | 28-01-14 | 15:45 |
Mee mogen praten? Ben jij ambtenaar?
En het dan raar vinden dat mensen het zat zijn en een ministerie in de fik steken. De tijd van 'of' is voorbij, en 'wanneer' is gekomen. Gooi de A4, A12 en A2 drie maanden plat. Weiger massaal belasting over te maken. Lever geen produkten meer aan de overheid. Wikkel alle gemeentehuizen in een meter dik plastic en jaag alle politici en ambtenaren bij Scheveningen de zee in. Maar het volk doet dat niet, die is te druk met de nieuwe IKEA kast, de zomervakantie boeken en zaterdag eens kijken of die nieuwe iPad ergens voor een tientje goedkoper is te krijgen.
SP stemde trouwens vóór het referendum over het uit de EU stappen!
Trouwens, er is niet eens fatsoenlijk onderzocht wat uit de EU stappen ons oplevert. Waarom is iedereen zo zeker van zijn zaak dat het beter gaat als we niet meer mee mogen praten? Dat blijkt nog nergens uit.
Het Nederlands Kabinet? -> VERWORPEN!
Aldus het volk en de kiezers.
Snel nieuwe verkiezingen en de EU mag deaud vallen!
Vandaag nog.
@Parsons | 28-01-14 | 15:31
Ook betreft de EU heeft Mak vaak genoeg laten blijken dat het wat hem betreft niet snel genoeg kan met het vormen van één Europa.
Lid van de grote kliek die Nederland kent en probeert zich nu vast in te likken bij het nieuwe geluid.
Over twintig jaar leren ze kinderen dat Mak een van de gezichten van het EU-sceptische geluid was. Zo gaan die dingen.
@kicktherabbit. Zoals ik al zei: onder valse voorwendselen. Deze dommerik heeft echter op een partij gestemd die uit de EU wil. EEG was goed genoeg.
We zijn dus verraden door de mensen die voor de burger (2/3 voor referendum) horen op te komen en d staat te controleren. La Guerre!
De aandacht ervoor is er in ieder geval ruim voor mei geweest. Nu hopen dat de 'gepasseerde' burgers en betrokken ingewijden het nu niet laten rusten. Het bewijs is nu openlijk gegeven: de politieke elite neemt de burger niet serieus. Laat daar nu wederom een punt van gemaakt worden en laat dat alsjeblieft afgestraft worden in mei. Of beter nog: in maart (gemeenteraadsverkiezingen) al!
Graaf van Egmont | 28-01-14 | 15:40 |
Dan zullen ze sterven door het zwaard.
Maar hou je adem niet in. Er werken genoeg uniformen voor 1600,- per maand die zich graag laten commanderen om die lui te verdedigen.
Maria.1 | 28-01-14 | 15:36 |
Het volk gaf nog niet zo heel lang geleden 14 zetels aan een partij die uit de EU wil en 136 aan partijen die niet uit de EU willen.
rip democratie
utreghoolie | 28-01-14 | 15:31
Tja, via democratie delegeert het volk haar zienswijze en principes aan een officieel bestuurs- en toezichtorgaan. Dat dat orgaan vervolgens alle zaken die aan hun gedelegeerd zijn in een grote compromis-stoofpan gooien tot er een zoutloos en smakeloos (want iedereen moet het lusten, dus niemand lust het) compromis uit komt doet wel een beetje afbreuk aan het ideële plaatje van de democratie.
Lang verhaal kort: zo werkt democratie. Zij is springlevend.
Weer ff een feel good debatje met moties? Tijdverdrijf
@roze_bril | 28-01-14 | 15:34
Een reset met voortzetting van het huidige systeem, dus.
Klinkt logisch ja.
Logica der Eurofielen.
Als groot voorstander van vooral een economische Europese Unie, met valide afspraken op het gebied van grensbewaking (want allemaal profijt van) en éénduidige regels wat betreft de eisen waar een product aan moet voldoen (helder en niet te strikt) en het promoten van concurrentie op de Europese markt (niet alleen voor grote bedrijven maar ook voor het MKB) voel ik mij steeds meer in de handen van de anti-EU partijen drijven.
Godverdomme.
Raad van State heeft toch al advies gegeven over deze bevoegdhedenoverdracht, de gevolgen daarvan en of dit in het belang van Nederland is.
Het antwoord zal onwelgevallig zijn geweest.
De wassen neus van Omtzigt.
Wat me nog het meest droef stemde was dat de motie om de EU een stuk democratischer te maken niet werd aangenomen. Dat zegt dus genoeg over onze volksverlakkers. Ze willen helemaal geen democratie!!
Was te verwachten, het hele probleem is natuurlijk dat politici menen dat ze het beter weten dan de burgers. Gelukkig gaat het langzaam maar zeker de goeie kant op. BurgerforumEU moet gewoon doorgaan, op naar de 300.000.
blogimages.seniorennet.be/toekan/small...
blogimages.seniorennet.be/toekan/small...
blogimages.seniorennet.be/toekan/small...
blogimages.seniorennet.be/toekan/small...
Aub met de volgende EU verkiezingen electoraal even keihard afrekenen met deze vuile honden, ben het lang niet altijd eens met de standpunten van de pvv of de sp maar schop deze viespeuken aub snel van het pluche af.
Iluminatie,dit is hun agenda dus het GEBEURT.
Waren er net nou allemaal moties verworpen die positief zouden zijn voor welzijn van dieren? Alleen maar omdat de PVV en de PvDD die moties naar voren hebben gebracht?
D66, VVD, PvdA, ze zitten er niet meer voor het volk, maar voor elkaar. Oplichters en landverraders, gadverdamme.
eenieder die de ijzeren wet van de oligarchie ontkennen, hebben sowieso een oprtie realiteitszin nodig.
nl.wikipedia.org/wiki/IJzeren_wet_van_...
het is hoe het is, zoals het is, zal het altijd zijn.
Dit gaat niet meer veranderen, het is ondergaan en uiteindelijk is er kritieke massa, en dan stort het in, en beginnen we weer opnieuw...
Wie had gedacht dat democratie betekent dat je mee mag beslissen is echt gek.
Graag ook even naam en rugnummers erbij zetten wie wat verwerpt of goedkeurt. Misschien dat de burger dan eens wat leert.
Gokje: De democratieprinsen van D66 verwerpen het meeste.
@kicktherabbit. Sorry dat ik je een min heb gegeven. Ik ben inderdaad dom; ik begrijp er niks meer van. Het kabinet is gekozen door de burgers om hun belangen te behartigen. Eenmaal gekozen doen de gekozenen lekker andere dingen dan zij tijdens de verkiezingen beloofd hebben. Zelfs keihard 1.000 Euro beloven en eenmaal gekozen het er niet meer over hebben. Gelukkig was ik niet dom genoeg om daar in te trappen. Dan geeft een groot deel van de bevolking aan dat het wil stemmen over de EU, maar dat mag dan niet. Waarom niet? Het gaat toch potdikkie over ons?! Of niet?
@Rémy Martin ® | 28-01-14 | 15:31
Kabinet moet inderdaad opbokken, ze hebben juist bewezen het meest beroerde kabinet te zijn wat maximaal schijt aan de bevolking heeft.
En raad eens, ik heb schijt aan Rutte en zijn roverskliek!
kapotte_stofzuiger | 28-01-14 | 15:29
Hoi Kaas.
Terwijl ik eerst nogal anti-EU was, ben ik nu voor de EU. Laat me dat uitleggen. Ik was in eerste instantie bang dat andere landen ons zouden meeslepen in hun val. Inmiddels ben ik er van overtuigd dat het niet meer goed gaat komen in Nederland (te hoge private schulden, derivaten, te groot bankwezen..). De problemen zijn te groot. En sterker nog, de politici zijn te bang om door te pakken. Om het niet door te laten etteren kan de reset niet snel genoeg beginnen wmb.
ElMatadero.
Wat er niet klopt is dat jij 60.000 ondertekenaars van dit gebeuren als 'het volk' wegzet. Dat is dus niet het geval.
Flauwekulpraatjes. Alleen hoog spectraal geweld heeft zin.
Democratie is er UITSLUITEND om de spelers (politici) levend weg te laten komen zonder enige vorm van schadevergoeding of genoegdoening voor het volk.
Normaal gesproken horen verklotende politici opgehangen met een uitgescheurd anusje. Zoals Saddam of Khadaffi.
Ik begrijp dat Baudet het leuk vindt om met iemand die er anders over denkt samen een boek te schrijven, maar Geert Mak is de man van de uitspraak dat The van Gogh zelf om het mes in zijn buik had gevraagd wegens grot bek over moslims.
En daar heb ik toch behoorlijk veel moeite mee.
Ik zou geen boek willen schrijven met die volidioot.
rip democratie
Motie van belastingbetaler/werkende burger R. Martin:
"Kabinet moet opbokken"
Stemt u maar....
Voor die hun klassiekers niet kennen ...
www.youtube.com/watch?v=HKdBBbU7hxo
Alles verworpen. Bericht aan de burgers namens de tweede kamer FU burger, betalen en bek houden.
Het volk vraagt iets, zij vertegenwoordigen het volk, en alles wordt met NEE beantwoord. Wat klopt hier niet?
Mooi, dat is ten minste iets!
Dit hoofdstuk is nog niet afgesloten Den Haag!!!1
Ik zie alleen maar verworpen.
-je verwacht het niet
-steeds maar weer
-weg met ons
o wow, er is een motie aangenomen, ff gemist welke.. motie burgerforumEU was het niet :(
Alles wordt verworpen.
De tyfus voor dit kabinet en de gedooghuichelaars!
lijkt wel een bandje... 'de motie is verworpen'
22 mei mensen, doe er wat mee.
Nu het nog kan.
Voor de laatste keer.
Dit megalomaan circus zal niet vanzelf verdwijnen.
Het zal een prijs worden die men eeuwenlang zal blijven voelen. Pas als het echt uit de hand loopt zal men afwijken van het pad tot verdergaande Europese integratie.
Tegen die tijd kunnen we alleen maar hopen dat er groot Europees draagvlak komt om de schade enigszins te beperken, en vast een start te maken met het beëindigen en opschorten van diverse bindende verdragen.
Pro Europa dus tegen de EU
Democratieverkrachting.
Steeds maar weer.
Ooit ontploft het vol in hun gezicht.
Zolang het volk het verschil tussen de Euro en de EU nog niet eens kent en denkt dat als we uit de EU stappen een biertje weer 1,50 gulden kost lijkt mij een referendum ook niet zo slim.
Stukje duiding:
33848-2 Symboolpolitiek
33848-3 Symboolpolitiek
33848-4 Symboolpolitiek!
33848-5 Symboolpolitiek
33848-6 Symboolpolitiek
33848-7 Symboolpolitiek
33848-8 Begint erop te lijken
33848-9 Luchtfietserij
33848-10 Luchtfietserij
33848-11 Symboolpolitiek
33848-12 Symboolpolitiek
Zo, even de namen noteren. Voor in de toekomst, als ze bij het tribunaal staan.
Toch raar, dat mensen die intelligent genoeg zijn om het tot premier of minister te schoppen niet begrijpen dat ze met een EU a la Verhofstadt totaal op verkeerde weg zitten. Heel raar.
Genoeg voer voor psychologen, zou ik zeggen.
Ken uw klassiekers.
Ik ben aan het sparen voor een huis in Zwitserland. Ik raad u aan hetzelfde te doen.
pssst, mensen, het ís al te laat.......
Liesbeth van Tongeren.
Het verschil tussen: 'Juist Lies'
En 'Just Lies' is slechts de letter 'I'.
-weggejorist-
EU zal nooit goed kunnen werken als de burgers niet worden gekend.
Kansloze missies. Helaas.
Chips, Pinda's, Braumeister Pils, slaappillen... check. here we go.
Tijd voor Greet om zijn campagne af te trappen
fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphoto...
REAGEER OOK