Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. JORIS DEMMINK TOCH VOOR DE RECHTER

Vlak voor kerst zag het OM nog geen reden om Joris Demmink te vervolgen voor vermeend misbruik van minderjarigen. Maar het Hof in Arnhem heeft het OM opgedragen om de beroemdste pedoverdachte wél te vervolgen. Blijkbaar is de invloed van Demmink binnen het rechtssysteem tanende. Of wil men in verkiezingstijd even helemaal niets met damaged goods Demmink te maken hebben. Nu nog een rechter vinden die níet bang is om de voormalig SG eens aan de tand te voelen over zijn parkbezoeken en buitenlandreisjes.
NRC: Demmink vervolgd wegens verdenking van verkrachting van twee Turkse jongens. Besluit van het Hof is een 'blamage' voor Fred Teeven Justitie. Flashback 2012: Opstelten in november 2012: "Het onderzoek heeft geen enkele aanwijzing opgeleverd dat een strafbaar feit is gepleegd." Die wordt nu dus even keihard teruggefloten.

Reaguursels

Inloggen

@hermanrussel | 21-01-14 | 14:16
idd, schandalig ja! Moscofiets was net even te snel, in mijn optiek blijft kun je zeggen wat je wil, maar Wilders noemt Islam een verwerpelijke ideologie maar zegt tegelijkertijd niets te hebben de mensen die de ideologie aanhangen. Dan vraag ik WIE creert de ideologie, antwoord mensen, wie hangen het aan, diezelfde mensen, wat mij betreft had hij bestraft mogen worden tot opruiing!

gedachtespinsel | 22-01-14 | 04:11

@VanBukkem | 21-01-14 | 15:24
Hoera voor de doodstraf.... not!

gedachtespinsel | 22-01-14 | 04:07

Frits Wester memoreerde zojuist bij Knevel en Dinges dat Demmink in homobars in Tsjechië kwam, dat is niet strafbaar zei Wester, en dat hij een veel jongere vriend had, maar die was wel meerderjarig, dus dat was niet strafbaar zei Wester, en dat die vriend in pornofilms speelde, wederom niet strafbaar zei Wester.

Onfris beeld, sowieso.

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 23:34

smeerpijp is het!! ik hoop echt dat hij voor jaren vast komt te zitten!!

zundappboer | 21-01-14 | 23:32

@mezelf
Excuses voor de tikfout. Dat moet zijn Peter R. de Vries.

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 22:48

@boasatlas | 21-01-14 | 22:27
Demmink is nog niet down.

Wel down zijn al degenen die, zonder enig justitieel onderzoek, steeds maar riepen dat Demmink onschuldig was, met voorop minister Opstelten en daarna een onmetelijk lange rij sufferds zoals Pedo R. de Vries.

En natuurlijk de domkoppen van het Netherlands Helsinki Committee, die nu een verdachte van kinderverkrachting in hun gelederen hebben.
www.nhc.nl/en/about_us/executive_commi...

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 22:46

Demmink is vrij man, zijn zaak, zijn Jurisprudentie ..
zijn netwerk? .. dat zal wel niet aan de orde komen.

SyntaxError | 21-01-14 | 22:39

One down. Volgende casus: Chipsol.

boasatlas | 21-01-14 | 22:27

VVD-Kringen rond Demmink aka de “VVD Pedo-Grandmaster” vrezen ( hopen stiekem) nu dat Joris ‘Zelfmoord’ gaat plegen. Zal deze gerechtelijk uitspraak leiden tot een ‘Jimmy Savile effect’ in “Pedo-Doofpot-Nederland”.

( van onze VVD Pedo-Klasse Justitie redactie)

Amsterdam-Noir- Voormalig topman Joris de VVD’ Pedo Joris Demmink van het Ministerie van Veiligheid voor Rijken (en Hoge Pedo’s) en Klasse Justitie moet alsnog worden vervolgd. Dat heeft het gerechtshof in Arnhem dinsdag bepaald. En daarmee worden al die mensen als dr. Micha Kat en de weblogs (klokkenluideronline.is), Boublog en Martin Vrijland en Niburu die jaar in jaar uit zijn verketterd.
stevenbrownsblog.wordpress.com/2014/01...

VolksnieuwsuitAmster | 21-01-14 | 22:03

-weggejorist-

Superanalist | 21-01-14 | 21:34

Straks pedovriend Peter van Koppen in Nieuwsuur. Die schreef samen met Fokke Fernhout, een veroordeelde pedo, een boek getiteld Het Maagdenvlies Als Bewijsmateriaal.

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 21:03

Heeft hij met zijn positie ook de straffen op dergelijke zaken kunnen bepalen/sturen? Kan me zo voorstellen dat als hij moest stemmen op strafverhoging voor kindermisbruik dat er een grote TEGEN onder gekalkt werd, al is dat niet handig voor zijn alibi.

Ik herinner me nog van de zaak Dutroux dat hij niet alleen was en samen met andere satan-achtige rituelen verrichte op die kinderen. Wie werden er gepakt? Hij en zijn vrouw. Over die andere hoor je dan niks meer. Naar mijn mening zou elke man, vrouw met hooivorken en al strijdend door de straten moeten totdat het laatste monster is gevangen, maar goed.

Wat ik belangrijk vind, vind een ander niet belangrijk (Pietitie 2.117.617 likes. De Kat? Een conspiracy gekkie).

Durereaguurder | 21-01-14 | 21:01

-weggejorist-

Superanalist | 21-01-14 | 20:49

Het wachten is op het tragische en noodlottige ongeval wat Demmink gaat overkomen.
Want als Demmink nat gaat trekt hij er heel veel mee in zijn vrije val!

LostSandWich | 21-01-14 | 20:41

@Bigi Bana Boy | 21-01-14 | 20:09
Nee.

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 20:13

Justitiemedewerkers zijn vaak lid van die clubjes met geheime protocollen en afspraken. Weet jij wat die elkaar beloven tijdens initiatie rituelen in die clubhuisjes van ze ?

Bigi Bana Boy | 21-01-14 | 20:09

Het is in het buitenland aan niemand uit te leggen dat de SStaat der Nederlanden de advocaat betaalt van een van pedofilie beschuldigde ex-ambtenaar.

En in Nederland hopelijk inmiddels ook niet meer.
*Weg met Opstelten*

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 20:08

*Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat minister Opstelten moet stoppen met het betalen van de advocaatkosten van ex-topambtenaar Demmink*
nos.nl/artikel/600423-betaling-kosten-...

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 20:06

Nog een klein duwtje van GeenStijl en Opstelten treedt af.
*doen*

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 20:03

@Dr. Dr. Bartholdy | 21-01-14 | 13:39
Mocht niet van De Chef, werd toen gezegd.

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 20:01

Goed zo!

En hulde voor GS, voor het aandacht blijven vragen voor de Demmink-zaak, het laatste jaar.

En Opstelten hangt, want die heeft zijn lot verbonden aan dat van Demmink.

Lewis Lewinsky | 21-01-14 | 19:59

Voor de twijfelaars:

" het hof beveelt de vervolging (in de zin van een strafrechtelijk onderzoek) van een voormalige topambtenaar van het Ministerie van Justitie wegens verkrachting van twee Turkse jongens in de jaren ’90 van de vorige eeuw"

deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=E...

Daar was ik weer | 21-01-14 | 17:45

Die jongens werden volgens mij toch betaald ? Dan is het geen verkrachting meer. Wel laf dat ze Demmink nu pas durven aan te vallen, dat hadden ze moeten doen toen hij nog achter zijn bureau zat, maar dan was het hele ambtenarenapparaat natuurlijk omgevallen...

poeszje | 21-01-14 | 17:21

bakoenin: "De vraag is, wat weet die ouwe pijp sabbelaar dat ze zo bang voor hem zijn?"

Ja inderdaad, dat zou de sleutel zijn tot de oplossing van het mysterie waarom hij niet al vervolgd werd.... www.google.cat/search?q=claus&sour...

Dr. Dr. Bartholdy | 21-01-14 | 17:17

Opstelten Bla Bla Bla

metdedag | 21-01-14 | 17:11

Maar hij wordt niet opgepakt en vastgezet in afwachting van het proces?
Als er een redelijk vermoeden van schuld is volgens de rechter, lijkt me dat zo'n meneer direct uit de samenleving moet worden weggenomen om herhaling te voorkomen.
Dat gebeurt bij een zwemleraar met dezelfde verdenking ook.

Guy Veropzoudten | 21-01-14 | 17:07

Reageren op de Telegraafsite is niet mogelijk. Zal wel met die Lunshof te maken hebben. Demmink en Lunshof maakten immers deel uit van dat pedo netwerk.

Kamervraag | 21-01-14 | 17:06

Kat heeft de hele zaak meer kwaad dan goed gedaan.
rara | 21-01-14 | 13:02
Ja precies. Bizar dat mensen je daar voor minnen. Het beste wat je als pedo kan gebeuren is een totaal malloot als Kat die je beschuldigt.

Mensen die nu roepen dat Kat gelijk had of wat dan ook missen 95% van de film. Kat is een totaal gestoorde idioot die dingen riep als; Marianne Vaatstra is door haar eigen vader samen met Willem Alexander en 16 aliens ritueel geslacht onder toeziend oog van prins Friso en dat tijdens een sneeuwstorm op een zwarte piste.

Kat is wel uniek. Die heeft ooit een stuk geschreven en heeft daaruit als een eeuwige Chinese saus nog honderden anderen stukken weten te destilleren.

Maar goed, ik hoop dat ze het tot op de bodem gaan en kunnen uitzoeken.

BerendB | 21-01-14 | 16:55

Waarschijnlijk wordt door het OM onvoldoende bewijs gevonden om tot vervolging over te gaan. Bij het proces tegen Wilders lag dat een tikje anders, maar ja, die wist niet zoveel van de Haagse hotemetoten.

Polletje Piekhaar | 21-01-14 | 16:44

Span ook maar een zaak aan tegen Piet Hein Donner.
De justitieminister de alles heeft gedaan om een proces tegen Demmink te voorkomen.
Het is de schuld van mensen als Donner en zijn voorgangers dat ieder onderzoek is gefrustreerd.

domheid regeert | 21-01-14 | 16:25

1nfidel: "Demmink zegt dat hij sinds 1986 niet in Turkije is geweest. Blijkbaar zijn dit soort verklaringen [van personen die aangifte hebben gedaan wegens misbruik, drdrb] meer geloofwaardig dan die van iemand met een ambtseed."

Maar hoe geloofwaardig is die persoon 'met een ambtseed' wanneer deze loog dat hij sinds 1986 niet in Turkije is geweest? Bron:
www.scribd.com/doc/171124735/Demmink-w...

Waarom zou iemand hierover liegen? Misschien omdat hij in Turkije iets gedaan heeft dat niet mocht? Ik weet het niet. En ik betwijfel of het OM het wil weten.

Dr. Dr. Bartholdy | 21-01-14 | 16:22

@ ikweetdatjeditleest | 21-01-14 | 15:19
Dat bewijs bestaat niet. We hebben het over twee drugscriminelen die zijn veroordeeld en uitgezet en die achteraf lasterlijke verklaringen hebben afgelegd.

"Het hof kwam tot de beslissing van vandaag in een zaak die was aangespannen door twee Turkse mannen. Zij zeggen dat ze op 12- en 14-jarige leeftijd door Demmink zijn misbruikt. Het misbruik zou in de jaren negentig zijn gebeurd tijdens een dienstreis in Turkije. Demmink zegt dat hij sinds 1986 niet in Turkije is geweest."

Blijkbaar zijn dit soort verklaringen meer geloofwaardig dan die van iemand met een ambtseed. Het laatste lijkt me eenvoudig aantoonbaar, tenzij men er van uit gaat dat Demmink anoniem per auto in '86 naar Turkije is gereisd zonder ergens om zijn paspoort te zijn gevraagd.

1nfidel | 21-01-14 | 16:07

@roze_bril | 21-01-14 | 13:17
Is het al duidelijk dat het hier om de naam van @SmegmaSmeer gaat...?

hfakker | 21-01-14 | 16:06

-weggejorist-

stuivertje | 21-01-14 | 15:50

Demmink? Is dat die man die in zn blote bast samen met Spong achter de jonge jongetjes aan zat te rennen?
EW!

the uninvited guest | 21-01-14 | 15:49

Ok, die Demmink zal wel fout zijn maar 2 Turkse jongens en jaren negentig... Waarom niet eerder dus wie betaalt ze hiervoor en hoeveel?

BarneyBoner | 21-01-14 | 15:38

@ikweetdatjeditleest | 21-01-14 | 15:32
Maar wat je nu tiept geloof je wel?
Ik heb geen idee,maar conclusies trekken is erg voorbarig.Bijna alles wat met deze zaak te maken heeft is gemanipuleerd door beide partijen of de media.Net een etterend gezwel wat goedaardig of kwaadaardig is.Wat je niet moet doen is te lang wachten.

Halve Duitser | 21-01-14 | 15:37

Halve Duitser | 21-01-14 | 15:26
Domme vraag?
Alle zogenaamde beschuldigingen komen van junks, alcoholisten, schooiers, analfabeten, misdadigers en mensen met een hoog rancunegehalte.

ikweetdatjeditleest | 21-01-14 | 15:32

About fokking time zeg. 't Maakt linksom of rechtsom zaken duidelijk. Het kan de etterende steenpuist zijn die wordt opengekrabd - of niets. Ben benieuwd hoe dit gaat draaien allemaal.

FustViking | 21-01-14 | 15:30

ikweetdatjeditleest | 21-01-14 | 15:19
Wat een domme vraag.

Halve Duitser | 21-01-14 | 15:26

Raar dat door alle media steeds word gesproken over"oud-topambtenaar".Hij was de hoogste ambtenaar bij justitie!

Halve Duitser | 21-01-14 | 15:25

@gedachtespinsel 12:57
Ik zal het u nog sterker vertellen: Zelfs als iemand veroordeeld is, wil dat nog niet zeggen dat ie schuldig is.

VanBukkem | 21-01-14 | 15:24

Noem mij nou eens één hard bewijsstuk tegen deze man?

ikweetdatjeditleest | 21-01-14 | 15:19

Nu maar hopen op een snelle vrijspraak zodat er eindelijk een einde komt aan deze heksenjacht.

rzer0 | 21-01-14 | 15:19

@bakoenin | 21-01-14 | 15:03
Tja, niet zo moeilijk. Hij weet wie de rest van de pijpsabbelaars en de dubbele agenda (nee niet paspoort) van de huidige gevestigde politici is.

dat is waarom hij zo beschermd word.

GekkeDave | 21-01-14 | 15:13

De vraag is, wat weet die ouwe pijp sabbelaar dat ze zo bang voor hem zijn?

bakoenin | 21-01-14 | 15:03

Demmink fighter Pieter Omtzigt (onthoudt u die naam) politiek.thepostonline.nl/2013/03/17/w...
Door geheime dienst gevolgd in Turkije
Undercover in Pakistan...
Onderzoekt in Rusland...

Held.

hfakker | 21-01-14 | 14:58

Peter R. De Vries zei dit altijd al. Oh wacht...

De Geus | 21-01-14 | 14:31

Wat Micha Kat zegt.

Shareholder II | 21-01-14 | 14:29

@gedachtespinsel er lijkt op het eerste gezicht geen partijbelang gediend maar het gepeupel tevreden stellen met het aanpakken van kopstukken zou gunstig kunnen werken voor regeringspartijen. Als jij nog gelooft in de onafhankelijkheid van de
wetgevende- uitvoerende -
en rechterlijke macht dan verwijs ik je graag naar het schandalige proces tegen Geert Wilders. Er is altijd wel een karretje dat uit de stront getrokken moet worden.

hermanrussel | 21-01-14 | 14:16

@Wat zijn toch steeds die fabrieksgeluidjes als ik op GS homepage kom? Erg irritant.
Randvoorwaarde | 21-01-14 | 12:49 | + 5 -
.
Is hoogst waarschijnlijk geluid van die zelf startende live stream webcam uit Kiev.
Die staat een paar topics naar beneden.
Super irritant overigens die zelfstartende rommel van GS.

Prokapitaal | 21-01-14 | 14:15

@CornholioNL | 21-01-14 | 14:06
Meestal vloeiden die verhalen over Demmink gelijk door in verhalen over landmijnen in Enschede, chemtrails, NWO en andere aluhoedjes onzin.

steven paul | 21-01-14 | 14:11

En die getuigen wonen in Turkije? Dat lijkt me een mooi proces, want die turken zeggen wat Erdogan wil, dus kunnen we aannemen dat het een heel eerlijk proces wordt.
Maar als ik de reacties hier zo lees, dan is hij schuldig. Er waren toch veel reaguurders bij dit alles betrokken, of zijn alle jonge reaguurders hier ook eens door Demmink....

Febofiel | 21-01-14 | 14:09

Dr. Dr. Bartholdy | 21-01-14 | 13:39 |

Misschien is dat voor mijn tijd geweest, ik ben hier pas anderhalf jaar actief, Kat/van der Plas zegt mij niets....
Ik heb alleen regelmatig de topics mbt deze zaak voorbij zien komen terwijl in alle mainstream media gezwegen werd over Demmink, vandaar mijn comment...

CornholioNL | 21-01-14 | 14:06

@ Dr. Dr. Bartholdy | 21-01-14 | 13:39 laatste alinea

Dat zou wel eens om juridische redenen geweest kunnen zijn. Demmink heeft de naam er in juridische zin met gestrekt been in te gaan als hij in verband gebracht wordt met zekere gedragingen in de omgang met minderjarigen.

baba4oog | 21-01-14 | 14:05

wat betreft Kat. Ik kan me voorstellen dat die gast op een gegeven moment is doorgedraaid. Als je constant voor lijpe Henkie wordt uitgemaakt en je denkt zeker te weten dat je gelijk hebt, dan wordt je ook gek. Dat hij uiteindelijk de zaak meer kwaad dan goed deed maakt niet uit. Zonder de vasthoudendheid van hem en een aantal anderen staat JD nu wel mooi voor het hekje binnenkort.

deministerpresident | 21-01-14 | 14:01

--sql error-- | 21-01-14 | 13:27
Als dit een van de speerpunten Teefje was, moet je er voor gaan.
En niet op het pluche gaan zitten en ineens de andere kant opkijken, alsmede ontkennend en verbaasd kijken toen het ter sprake komt.
Al had hij op z'n bek gegaan was het (eindelijk) serieus groot nieuws geweest, en had heel Nederland op grote schaal kennis kunnen nemen van het fenomeen en krachtenvelden Demmink.
Ik neem het de politiek kwalijk, maar juist deze man had verwachting geschept en vond het belangrijker om te kijken hoe men elke Nederlander kon chippenen oormerken.

youngtrillseeker | 21-01-14 | 13:58

Topje van de ijsberg dit...

HetMannetje! | 21-01-14 | 13:51

Het is een groot complot.

Mark Krachtwijk | 21-01-14 | 13:49

@roze_bril | 21-01-14 | 13:17
Geen idee, is wordt dat ergens in twijfel getrokken?
Wat vind je zelf?
Wil je er een stukje aan wijden?
Een these, hypothese of antithese wellicht?

hfakker | 21-01-14 | 13:43

Zijn wikipedia is al bijgewerkt...

McSnor | 21-01-14 | 13:43

eindelijk!

vrachtwaggel | 21-01-14 | 13:39

CornholioNL: "Blijven roeren in een zaak die stinkt betaald zich eindelijk uit zo lijkt... hulde aan
GeenStijl !!"

Volgens mij heeft GeenStijl vrij lang comments die aandacht vroegen voor deze zaak en op het - soms wat wilde - werk van Kat wezen gewoon gewist. GeenStijl is echter ten halve gekeerd en niet ten hele gedwaald - daarvoor verdient het lof.

Wel zou ik graag inzicht krijgen in de reden waarom comments over Demmink/Kat/Van der Plas lange tijd gewist werden op GeenStijl......

Dr. Dr. Bartholdy | 21-01-14 | 13:39

@rara | 21-01-14 | 13:00
minder dan de multiculturele samenleving ;)

GekkeDave | 21-01-14 | 13:36

Ik lees twee dingen in die tweets van @Marcel Haenen. Het Hof vindt dat het OM Demmink moet 'vervolgen' en het hof vindt dat het OM het moet 'onderzoeken'. Dat is nogal een verschil en in het laatste geval weten we de uitkomst al.

goedverstaander | 21-01-14 | 13:29

@1nfidel 13:16: Voor zover ik de zaak gevolgd heb, is er nog geen overtuigend bewijs of zelfs maar een directe aanwijzing voorbijgekomen waaruit misbruik door Demmink zou moeten blijken. Maar in de afhandeling van deze affaire zitten allerlei onregelmatigheden. Het zou best kunnen dat er niets aan de hand is met Demmink, maar dat opeenvolgende bewindvoerders besloten hebben niets te doen omdat dat de eerste beslissing is geweest, ook al was die misschien verkeerd. En hoe meer bewindslieden actief besluiten om de zaak te laten rusten omwille van het aanzien van Justitie, hoe moeilijker het is om daar alsnog op terug te komen zonder dat aanzien ernstig te beschadigen.

Nu niets doen is geen optie meer. De vraag is nu hoe ze de aandacht op de zaak zelf gaan richten, en de besluitvorming rond eerdere vervolging te downplayen.

Muxje | 21-01-14 | 13:28

@CornholioNL | 21-01-14 | 13:24
Nou, nou. Ik kan me nog menig weggejorist herinneren vanwege de woorden Kat, Demmink en kindermisbruik. Dus die hulde moet je maar voor een andere keer bewaren.

steven paul | 21-01-14 | 13:28

Misschien dat het Hof Tim Kuik nu ook een keer wil aanpakken.

Conan de Rabarber | 21-01-14 | 13:28

youngtrillseeker | 21-01-14 | 13:21 |
hoe zou jij dat aanpakken dan?
Als je als minister met een paar vage beschuldigingen aan komt zetten sta je enorm voor lul en verlies je elke geloofwaardigheid. Niet handig als je ook nog moet samenwerken...
Maar vertel, wat had hij moeten doen?

--sql error-- | 21-01-14 | 13:27

OM moet het nu gaan onderzoeken. Maar het OM zou wel eens helemaal geen belang kunnen hebben bij het vinden of als overtuigend beschouwen van bewijzen tegen Demmink.

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" Bron: en.wikiquote.org/wiki/Upton_Sinclair

Dr. Dr. Bartholdy | 21-01-14 | 13:26

Wie weet wordt Demmink weggejorist....

gedachtespinsel | 21-01-14 | 13:25

Kan iemand mij nou eens kort en bondig uitleggen wat dit hele Demmink circus is en waar het om draait? Ik heb nooit begrepen waar het precies om draait en ben te luit om te googlen....

Tha Man | 21-01-14 | 13:24

Blijven roeren in een zaak die stinkt betaald zich eindelijk uit zo lijkt... hulde aan
GeenStijl !!

CornholioNL | 21-01-14 | 13:24

De vorige paus Benedictus ontsloeg in 2011 en 2012 vierhonderd priesters wegens vermeend misbruik. In 2008 en 2009 werden ook al 170 priesters uit het ambt gezet. Geen van deze smeerlappen heeft zich hoeven te verantwoorden voor de rechter. Als je al ziet hoeveel moeite het heeft gekost om een strafrechtelijk onderzoek naar Demmink te starten, dan zakt de moed je in de schoenen.

Borrelende Boris | 21-01-14 | 13:23

Jammer te laat, alle puin verwijderd en even 10 minuten aan de schandpaal om vrijgesproken te worden. Behalve de internationale macht welk man heeft/had, was de nationale snel duidelijk onze grootste blokhoofd "crimefighter" ging de politiek in met als een van eerste doelen om Demmink aan te pakken. Drie dagen na zijn aantreden was hij al het teefje van Demmink

youngtrillseeker | 21-01-14 | 13:21

'Het Hof in Arnhem': waarom zo anoniem? Wie was degene die in het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden (tsja...) de tekst heeft opgesteld en wie was degene die besloten heeft het met die ontwerptekst eens te zijn? Vragen, vragen...

doedeljantje | 21-01-14 | 13:20

Nu rustig de rechtszaak afwachten. Doen we wel even een voorarrest?

NiceGuysFinishLast | 21-01-14 | 13:19

@1nfidel | 21-01-14 | 13:16
Het enige wat deze roddels teweeg brengen is grote schade aan het imago van Demmink, en zolang de zaak niet grondig uitgezocht wordt straalt het ook af op het imago van Nederland.

rara | 21-01-14 | 13:19

@hfakker | 21-01-14 | 13:16 |

Wat is er mis met de naam "Kat"?

roze_bril | 21-01-14 | 13:17

topje van de ijsberg. al in de jaren tachtig zag je in het gebied rond onze ministeries in den haag een levendige "handel" tussen (hoge)ambtenaren en licht getinte jongetjes.

kaplaarzenverkoper | 21-01-14 | 13:17

@SmegmaSmeer | 21-01-14 | 13:12
Hij heeft zich zo in de zaak vastgebeten dat hij op het laatst elke moord in verband bracht met Demmink, tot en met Marianne Vaatstra aan toe.

Een gek kan soms per ongeluk gelijk hebben, maar dat maakt 'm nog niet normaal.

rara | 21-01-14 | 13:17

Houd nou toch eens op, wat een hoax. Zelfs GS trapt in de smadelijke praatjes van twee Turkse drugscriminelen die niets nders willen dan wraak nemen op het OM in Nederland. Hoe oud waren die Turken ten tijde van het vermeende misbruik, zelfs als het zou hebben plaats gevonden zou het (zeker in Turkije) geen pedofilie zijn. Het enige wat deze roddels teweeg brengen is grote schade aan het imago van NL.

1nfidel | 21-01-14 | 13:16

@SmegmaSmeer | 21-01-14 | 12:41
Met zo'n naam kun je niet verwachten dat wat je schrijft enigszins serieus wordt gelezen.

hfakker | 21-01-14 | 13:16

Veel interessanter dan een eventuele veroordeling van Demmink zelf vind ik de vraag in hoeverre de omvang van de (vermeende) doofpot in deze zaak naar boven komt.

Muxje | 21-01-14 | 13:15

@hermanrussel | 21-01-14 | 13:12
Ik zie het verband niet zo? welke partij heeft hier nu wel of niet voordeel bij? Nog even afgezien van het feit dat een partij uberhaubt iets van invloed heeft op het OM? Zou fraai worden zeg!

gedachtespinsel | 21-01-14 | 13:13

@rara | 21-01-14 | 13:02
Ik ben ook geen fan van Kat maar hij deed tenminste datgene wat een journalist hoort te doen bij het ontdekken van een groot onrecht en dat is zich vastbijten in de zaak en dat kun je van veel lafhartige journalisten die na dreiging van schadeclaims van Demmink of teruggefloten werden door hun baas en er toen met de pen tussen de benen er van door gingen niet zeggen.

SmegmaSmeer | 21-01-14 | 13:12

Oh die hangt "zichzelf" binnenkort op in een cel.

roze_bril | 21-01-14 | 13:12

Wat is er toch veel voor elkaar te krijgen met naderende verkiezingen

hermanrussel | 21-01-14 | 13:12

't is te hopen dat hij snel breekt en doorslaat maar dat zal wel niet.
Hij zal nu wel erg vaak met zijn tong aan die kies met die cyaankali capsule erin voelen.

Conan de Rabarber | 21-01-14 | 13:11

Het is dus een bijzondere dag.

Einde van de Domheid | 21-01-14 | 13:09

Dit gaat de justitiele supersoap van het jaar worden :D

gedachtespinsel | 21-01-14 | 13:08

-weggejorist-

stuivertje | 21-01-14 | 13:07

@arikanari | 21-01-14 | 12:58
Blijkt van niet, duurt misschien even en is al erg genoeg als het echt zo zijn dat de 'elite' er mee weg komt, eens!

gedachtespinsel | 21-01-14 | 13:04

Beerput, waar rook is is vuur. Of hij nu wel of niet wat op zijn kerfstok heeft, en dat lijkt nogal lastig te bewijzen is, blijft het zo dat het niet het OM die bang is maar eerder onvoldoende feiten tot zijn beschikking heeft. Ergo de man is onschuldig totdat tegendeel bewezen is, bewijslast ligt niet bij hem.

gedachtespinsel | 21-01-14 | 13:03

@SmegmaSmeer | 21-01-14 | 12:52
Kat heeft de hele zaak meer kwaad dan goed gedaan.

rara | 21-01-14 | 13:02

@GekkeDave | 21-01-14 | 12:54
Wat kost zo'n kristallen bol?

rara | 21-01-14 | 13:00

@ gedachtespinsel | 21-01-14 | 12:57 | + 0 -
Klopt, maar ik ben vooral boos om het feit dat hij als "elite van NL" vervolging kan ontduiken

arikanari | 21-01-14 | 12:58

En nu doorbijten.

Bataaf | 21-01-14 | 12:58

En nu doorbijten.

Bataaf | 21-01-14 | 12:58

@VanBukkem | 21-01-14 | 12:39
Het lijkt me dat iemand pas schuldig als iemand veroordeeld is, maar goed wie ben ik....

gedachtespinsel | 21-01-14 | 12:57

Mooi resultaat van Adele van de Plas, net zoals op het andere front waar De Roestige Spijker zich mag voegen in zaak Demmink versus AD en rechercheurs over de zaak Demmink mag horen, die eind jaren 90 namens de Amsterdamse zedenpolitie waren betrokken bij het Rolodex-onderzoek naar jongensprostitutie. www.deroestigespijker.nl/homepage.html...

CoffeePatch | 21-01-14 | 12:54

@rara | 21-01-14 | 12:36
Gezien het dekkingsgraad van de gevestigde partijen zal of joris een keer ergens dood gevonden worden of dit hele process is een toneelstuk.

iets anders kan ik er iig niet van maken.

GekkeDave | 21-01-14 | 12:54

Maar als hij nou wel veroordeelt word wie gaat Micha Kat dan een bloemetje brengen?

SmegmaSmeer | 21-01-14 | 12:52

Toch wel interessant. Als er bewijs op tafel komt, is de onduidelijkheid eindelijk voorbij en volgt er een hopelijk rechtvaardige straf, want nu is het alleen een verdachte zaak.
En mogelijk worden 'bewijzen' uiteindelijk ontkracht en blijkt er toch minder aan de hand te zijn dan gesuggereerd.

Vanaf de zijlijn is het lastig oordelen, want als je alles gelooft wat in de media verschijnt, heb je een verwrongen kijk op de realiteit.

xspalm | 21-01-14 | 12:49

Wat zijn toch steeds die fabrieksgeluidjes als ik op GS homepage kom? Erg irritant.

Randvoorwaarde | 21-01-14 | 12:49

@fart majeur | 21-01-14 | 12:47
Pedobearput.

steven paul | 21-01-14 | 12:49

Gokje: Demmink krijgt binnen enkele weken een hartaanval waaraan hij spijtig genoeg overlijdt. Net zoals advocaat Gerard Hamer, die wist ook te veel.

Kiwi45 | 21-01-14 | 12:48

Nou dat gaat dus een toneelstuk worden. En Joris de pedo, zal door 'gebrek aan bewijs' (kuch) worden vrijgesproken. Dit soort TUIGH ontspringt vrijwel altijd de dans..

Gemeen Mosje | 21-01-14 | 12:48

@In Your Scarface | 21-01-14 | 12:35
Bareput denk ik.

fart majeur | 21-01-14 | 12:47

-weggejorist-

Mammeloe | 21-01-14 | 12:47

SG = Staatkundig Gereformeerd?

Janus van Anus | 21-01-14 | 12:46

Er zijn vast veel rechters die al een stijve piemol krijgen bij het idee dat ze deze rechtzaak voor mogen zitten en alle smeuige details uit eerste hand te horen krijgen. En dan natuurlijk een vrijspraak omdat de verdachte al genoeg beschadigd is.

steven paul | 21-01-14 | 12:46

Toneelstukje gevorderd door de oranjes.

rechtsdwalendeautist | 21-01-14 | 12:45

Dat gebeurt als je met pensioen gaat. Out of the game en aan de beurt.

NACademicus | 21-01-14 | 12:44

Sodeju, dat werd een keer tijd zeg!

RedBill | 21-01-14 | 12:44

Zo, dat levert een hoop pedofielenjagers op die plotseling niet meer iedere dag hun hoofd hoeven inrollen met aluminiumfolie. Zaak speelt al twintig jaar, daar is Aldel rijk mee geworden. joepzander.wordpress.com/joris-demmink... Fijn ook dat Joris Demmink nog steeds leeft, anders was vervolging geeneens mogelijk.

Joris Demmink is voor mij het topje van de ijsberg van een veel groter probleem. Dat wij als samenleving pedofiele misdrijven pas laat detecteren, aangeven, vervolgen en veroordelen. Jaarlijks zien we de ene monsterzaak na de anderen. Je haalt het nieuws pas als je bijna 100 kindertjes op je naam staat.

De rooms-katholieke kerk kon decennia haar gang gaan, "enige tienduizenden slachtoffers". Robert Mikelsons maakte in drie landen slachtoffers en eindigde in Nederland met 87 bekentenissen. Benno L 98. Frank R 295. Jimmy Savile 300. Michel S 400. Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Zullen we dit soort zaken niet meer in een la leggen?

Feynman | 21-01-14 | 12:42

Demmink mag van mij schuldig zijn en toch worden vrijgesproken.

Als de rechtszaak dan maar 15 jaar duurt en er om de twee weken een zitting plaatsvindt waarbij hij persoonlijk aanwezig moet zijn. En rechtstreeks te volgen bij de NPO, vanzelfsprekend.

goedverstaander | 21-01-14 | 12:41

@VanBukkem | 21-01-14 | 12:39
Mij is altijd geleerd dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn dat het dat ook is.

Dus nee die illusie koester ik niet.

SmegmaSmeer | 21-01-14 | 12:41

We krijgen een heerlijke zomer mensen!
Tel maar op; GR verkiezingen,Europese verkiezingen,WK voetbal,en dan nu ook nog Demmink voor het hekje!

*vakantie overslaan doet deze zomer!*

Welles! Nietes! | 21-01-14 | 12:39

Showproces! Alles is al lang bekokstoofd. Demmink treft geen enkele blaam en eist vervolgens een schadevergoeding wegens reputatieschade. Op te hoesten door de belastingbetaler.
Of is er werlelijk iemand die gelooft dat Demmink ook echt veroordeeld wordt? Ik niet.

VanBukkem | 21-01-14 | 12:39

jarenlang de tijd gehad om alle sporen te wissen, hier en in Turkije.. en net nu die Turkse jihadist Erdogan in Brussel is..

(c)ZWITSUL | 21-01-14 | 12:38

Helemaal doorlichten en ook gelijk al zijn vriendjes oppikken, smerige mannetjes bah!

Idontgiveafunk | 21-01-14 | 12:38

En Opstelten blijft natuurlijk de rekeningen betalen van Harro Knijff.

CoffeePatch | 21-01-14 | 12:37

Goddank, al is het decennia te laat dat de hoge heren hun kleffe handjes van deze vieze vuile machts en kinder misbruikende vlerk aftrekken.

Kipkleppert | 21-01-14 | 12:37

En dan maar hopen dat hij er niet met een voorwaardelijke straf vanaf komt.

Klaus Herzog | 21-01-14 | 12:37

Verrek, rechters met ballen.
 
Zouden ze ziek zijn, daar in Arnhem? Dit klinkt als een zinnige beslissing.
 
Zal wel sepot worden wegens gebrek aan bewijs, want als die Demmink nu nog niet voor elkaar heeft dat ze niks vinden is het echt een enorme sukkel, maar goed.

pietvanvliet | 21-01-14 | 12:37

Ik bekijk het nog even kritisch vanaf mijn tak.

bottlebaby | 21-01-14 | 12:36

Dat zal vast een flink oordeel worden.... over de rechters die hem durven te beschuldigen...

BekiekUtMoar | 21-01-14 | 12:36

vermoedens? gewoon verdachte toch!!

mecheng | 21-01-14 | 12:36

@GekkeDave | 21-01-14 | 12:31
Dit is meer dan een toneelstukje. Als dit van tevoren gepland was dan had er niet gestaan "wegens vermoedens seksuele delicten", maar iets als "om de roddels rond de heer D. te onderzoeken".

rara | 21-01-14 | 12:36

Open met die bearput!

In Your Scarface | 21-01-14 | 12:35

Na de verkiezingen horen we niets meer... een valkuil voor naïeve nederlanders, dat zijn er...

duitse herder | 21-01-14 | 12:34

Komen die clownadvocaten ook weer?

Canis Spurcus | 21-01-14 | 12:34

Eindelijk. Het wordt tijd dat die beerput open gaat.

KoninginWildemina | 21-01-14 | 12:33

Uitspraak:
De zaak wordt geseponeerd wegens onvoldoende bewijs en verjaarde vergrijpen.
Zo iets zal het wel worden.

Sjaak uit Dordt | 21-01-14 | 12:33

Als het OM tegen hun wil in verplicht word het te onderzoeken ben ik bang dat er niet veel uit zal komen.

sinar2 | 21-01-14 | 12:32

Twitter als bron?
Ik lach nog even.

BedrijfsTijgerT | 21-01-14 | 12:32

Jammer genoeg zal hij toch geen passende straf krijgen,
klassenjustitie

Wajong | 21-01-14 | 12:32

Als dit Micha zijn mond doet houden. Win-Win

Rollins | 21-01-14 | 12:31

Serieus? Ha, dat ik dat nog mee moge maken. Als meneer écht pedo is dan hoop ik dat zijn hoge (voorbeeld)functie tot strafverzwaring zal leiden.

DaughtersofLot | 21-01-14 | 12:31

Idd, verkiezingstijd....

Fart Fader | 21-01-14 | 12:31

eindelijke, gerechtigheid... OF zal het gewoon een toneelstukje worden voor de gevestigde buhne?

GekkeDave | 21-01-14 | 12:31

Dat werd ook eens hoog tijd......

boeddha_nl | 21-01-14 | 12:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken