Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkert van der Graaf overleeft eerste proefverlof

compositietekeningvolkert.jpgUitmuntende Blue Monday-verrassing: Fred Teeven heeft net bekend gemaakt dat staatsvijand nummer 1, Volkert van der Graaf, zijn eerste proefverlof heeft afgerond. Surprise! De trekkerblije tofuknager heeft dus dit weekend ergens in de omgeving van Harderwijk met een plaksnor en een pruik op in een pannenkoekenrestaurant gezeten met vrouw & kind. Alle andere tafels afgehuurd door een stel spierbundels in een goedkoop confectiepak (ruimzittend, om hun wapens te verbergen) natuurlijk. Iemand iets gezien, toevallig? Heel het weekend niets van gehoord, dus Fred heeft de vroege vrijheid voor Volkert voortvarend uitgevoerd. Kan ook zijn dat-ie een weekendje in een afgelegen Center Parcs heeft gezeten met het gezinnetje, want de kans om daar gespot te worden in januari is nagenoeg nihil. Want het mag wat kosten. Uit de Elsevier van 11 januari: "Beveiliging van Van der Graaf - waarschijnlijk een safehouse van de overheid en persoonsbeveiliging bij elke verplaatsing - kost zeker 1 miljoen euro per jaar, schat directeur Bas Kiepe van beveiligingsbedrijf Cortex." Tot aan zijn vrijlating mag hij 24 uur per maand pierewaaien, schrijft Teeven. Volkert is dus weer zo-goed-als-vrij-man, en zijn eerste proefverlof is een eclatant succes gebleken, aangezien hij nog leeft. Dat wil overigens niet zeggen dat de vraag 'hoe lang blijft Volkert in leven?' niet meer gesteld hoeft te worden. U kunt nog steeds inzetten. Update: Familie Fortuyn was niet ingelicht.

Reaguursels

Inloggen

Ik zou willen zeggen: geef hem dezelfde beveiliging die Fortuyn destijds kreeg toen hij er om vroeg. Lijkt me wel terecht.

Joost Maghetweten | 21-01-14 | 07:42

Als zijn vrouw en kind nog bij hem zijn vind ik ze vrijwel net zo erg als Volkert zelf. Overigens zou ik wel meer willen weten (wie wist er vanaf enz) voordat iemand hem wat aan zou doen. Zulke vragen krijg je niet meer als hij er niet meer is.

DerUnterMensch | 20-01-14 | 20:29

@lanexxx | 20-01-14 | 16:29
"Ik heb je geplust maar het cijfertje sprong op 3??"

Goh, denk je dat je in je uppie op GS reaguurt?

Poesje in t midden | 20-01-14 | 20:07

@gedachtespinsel | 20-01-14 | 11:22
Deze held van links heeft zijn straf niet uitgezeten, hij zit nog maar op 2/3e. Geen onwaarheden verkondigen svp.

Russells Teapot | 20-01-14 | 19:52

Eerder vrijkomen wegens goed gedrag wegens goed... In de maatschappij word je niet beloond voor goed gedrag waarom in de gevangenis dan wel? Het zal mij benieuwen of ze Volkie al een pistool en schietlessen hebben gegeven voor de volgende verkiezingen....

Horze | 20-01-14 | 18:58

Een prima safehouse voor hem: gewoon forever in de bajes blijven zitten!

huh, ian? | 20-01-14 | 18:39

zijn straf is nu pas ingegaan, komt vroeg of laat oog in oog met een van de 17 miljoen, en gaat er zeker wel een zere nek aan overhouden, al alleen van het omkijken.

Lyonert | 20-01-14 | 18:29

Zijnwederal | 20-01-14 | 17:25 | + 0 -
Als u niets weet te zeggen, doe dan niets. Advies.

mom van avezaath | 20-01-14 | 18:20

necrosis | 20-01-14 | 11:22 | + 103 -
Wat ben ik blij dat er nog mensen zoals u zijn! Het merendeel is deze zaak allang vergeten. V.d. Werken heeft flink in Volkert zijn milieu-n gereden.

mom van avezaath | 20-01-14 | 18:16

Heh.. Fijn voor hem...
of is dat niet het goede antwoord?

Zijnwederal | 20-01-14 | 17:25

Die beveiliging is overbodig. Ik geloof er niks van dat er iemand van zins zou zijn om 'm om te leggen. Laat staan dat daadwerkelijk te doen.

Willem VanDer Decken | 20-01-14 | 16:47

@W. Eldenkend | 20-01-14 | 11:55
Denk dat ik mezelf dan ook maar op ga geven voor dat programma.....
Zeker weten dat er één camera eventjes "out of order" is Als ik die lul daar tegenkom......

lilluke halve hoan | 20-01-14 | 16:46

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 20-01-14 | 16:40

@bArAbAts | 20-01-14 | 11:49
Nee dus!
Het is hier al eerder gemeld...11 jaar voor moord met voorbedachte rade op een vooraanstaand politicus is te weinig en heeft meneer zijn straf in mijn ogen NIET uitgezeten!
18 jaar is 18 jaar mijn beste barabats....

lilluke halve hoan | 20-01-14 | 16:33

Kassaar | 20-01-14 | 16:12 |
Ik heb je geplust maar het cijfertje sprong op 3??
Mee eens, dat zou veel meer zoden aan de dijk zetten, als het dan wordt opgelost en VvdV wordt beschuldigd verdwijnt hij weer achter de tralies, beter kan niet!

lanexxx | 20-01-14 | 16:29

Nee hoor hij heeft een heerlijk weekeind gehad, beveiligd en wel...... De beveiliging die wijlen Pim niet kreeg !

zelfstandigste | 20-01-14 | 16:28

@StijlvolRechts | 20-01-14 | 11:46
Is hier juridisch niks tegen te ondernemen?

lilluke halve hoan | 20-01-14 | 16:27

Hé Folkert, doe de volgende keer eens een radio interview? Gewoon rechtstreeks!

Slappehap | 20-01-14 | 16:26

@c.onjo | 20-01-14 | 11:20
Als je een snor,baard en lang haar bij dat babysmoel bedenkt wordt ie onherkenbaar.....

lilluke halve hoan | 20-01-14 | 16:21

@c.onjo | 20-01-14 | 11:20
Als je dat bvabybakkes van die lul ziet kun je daar makkelijk een baard,snor en lange haren bij denken.....
Die ga je dus niet herkennen.

lilluke halve hoan | 20-01-14 | 16:13

Laten we niet aansturen op een gewelddadige afrekening. Daar zijn linkse politici en journalisten veel beter in. Laten we de rechtsstaat steunen door a) dat niet te doen, en b) met kracht aan te dringen op heropening van het onderzoek naar de mooord op Chris van de Werken.

Kassaar | 20-01-14 | 16:12

Is dat Marc Marie ? Waarom heeft hij een Hitlersnor ?
Is mij iets ontgaan van Rossem ?

mr Fawlty | 20-01-14 | 15:49

Pim Fortuyn krijgt geen beveiliging, de man die hem vermoord heeft wel. dus in principe laat de overheid slachtoffers barsten en geeft ze de daders 1 miljoen per jaar. beetje vreemd toch?

hakkelende harry | 20-01-14 | 15:39

En vooral niet oproepen om deze man een kopje kleiner te maken.
Hoe hypocriet is het hier toch altijd als het om privacy van de burger gaat. Gs zegt zelf altijd; respecteer onze wetten en anders oprotten.

E.Kruize | 20-01-14 | 15:36

@debeterweter | 20-01-14 | 15:09 | + 0 -
Er is nog steeds een verschil tussen een doodsverwensing en iemand van dichtbij door het hoofd schieten. Het valt wel op dat de meeste doodsverwensingen vol met schrijffouten staan.

kutsmurf | 20-01-14 | 15:31

Wat was er zo goed aan de film Judge Dredd? dat Assante weer eens mee deed, de gast die ook al eens Odysseus speelde. Wie gaat Volkert spelen? Hijzelf? Oh ja, Max van Sydow deed ook mee, van de oude garde. Maxie heeft Je Zus ook weleens als rol op zich genomen. Volkert mag naar de chirurgijn, die kaaklijn verraadt hem. Laat je baard staan, oh nee, die heeft hij ws niet.

Moeltasik | 20-01-14 | 15:16

Alle reaguurders met doodsverwensingen zijn feitelijk geen haar beter als Volkert.

debeterweter | 20-01-14 | 15:09

Hoe eerder hij een ongeluk krijgt hoe rechtvaardiger ik het vindt... Een mens in koele bloede vermoorden en een paar jaar later weer vrij zijn en rondlopen. Sommigen zeggen: dit zijn de wetten en regels. Dan zeg ik: hoog tijd voor de bezem erdoor ! Hoog tijd om eea eens flink aan te passen.

Rest In Privacy | 20-01-14 | 14:48

Op naar de dag die Volkert wist dat zou komen...

aherzenberger | 20-01-14 | 14:38

Vroeguh was alles beter!!!!!

---
'In de eerste nacht van zijn gevangenschap werd hij (Gerards) aan een paal gehangen en vervolgens met zwepen gegeseld. Daarna werden zijn wonden met honing ingesmeerd en werd een bok gehaald die met zijn scherpe tong de honing van zijn gekwetste vel zou moeten likken.

Na deze wrede geseling en andere martelingen is hij tenslotte de rest van de nacht met handen en voeten aan elkaar gebonden, als een bal, zodat hij niet zou kunnen slapen. De volgende drie dagen en nachten is hij, na veel bespottingen, opnieuw aan de paal gehangen, met zijn handen op zijn rug gebonden. Gedurende een half uur werd aan elk van zijn grote tenen een gewicht bevestigd van driehonderd pond.

Na dit half uur werden hem schoenen aangetrokken van ruw hondenleer, goed gesmeerd, en twee vingers korter dan zijn voeten. Zo werd hij voor een vuur gezet. Zodra de schoenen de brand voelden zijn ze, samen met de voeten, geheel stomp geworden en ineengekrompen. Bij het uittrekken van de schoenen werd op een afgrijselijke manier het half gebraden vel mee afgetrokken.

Nadat zijn voeten zo beschadigd waren hebben ze zijn oksels met brandmerken gebrand en, nog niet tevreden gesteld, hebben ze een hemd natgemaakt met alcohol ('levende water') aangetrokken en het hemd aangestoken. Hij werd met brandend spekvet overgoten en tussen het vlees en de nagels van handen en voeten werden scherpe naalden diep ingestoken.

Niettemin is onze Balthasar tijdens al deze gruwelijke pijnigingen kalm gebleven. Hij heeft alles zonder kreunen en zonder enig teken van smart met een wonderlijk geduld gedragen. Zo dat die wrede wetsdienaren en beulen, in hun boosheid nog wreder te werk gingen en hem met oude stinkende pis overgoten.'
--

Halve Duitser | 20-01-14 | 14:38

-weggejorist-

hethoudtnooitop | 20-01-14 | 14:12

De vorige politieke moord in Nederland werd op deze manier afgehandeld....
"Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit heeft gepleegd zal met een gloeiende tang worden afgeknepen; vervolgens zal men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees afknijpen tot op het bot. Vervolgens vierendele men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden en hem in het gezicht zal worden geworpen. Tenslotte zal men zijn hoofd afhakken waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagpoort, Oostpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld dienen te worden. Zijn hoofd moet op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins worden geplaatst. Zijn bezittingen worden geconfisqueerd en komen aan de Heer ten goede"

number668 | 20-01-14 | 13:53

@RedBill | 20-01-14 | 13:17: Nee, moord is niet altijd moord. Dat ligt aan de omstandigheden.
 
Moord met terroristisch/destabiliserend oogmerk is iets anders dan je buurman overhoopschieten omdat ie op je vrouw ligt.
 
Voor beide ga je terecht de bajes in, maar terroristen straffen we zwaarder omdat we onderscheid hebben aangebracht in het gewicht van 'waarom'. Daardoor kunnen we niet alleen de moord bestraffen, maar ook de achterliggende gedachte. Ik heb daar eigenlijk niet zoveel moeite mee.

pietvanvliet | 20-01-14 | 13:52

Jaja, de Nederlandse rechtsstaat. Help de beste kans die het land in tijden heeft gehad om uit de put te klimmen om zeep, en voordat de maatschappij hersteld is loop je alweer vrij rond te huppelen.

Kijk, op zich ben ik het eens met de redenering dat hij gewoon alle rechten heeft die andere gevangenen ook hebben. Echter, ons rechtssysteem is bedroevend. Iemand die een politieke aanslag van dit soort pleegt, dient gewoon levenslang zonder de kans op verlof te krijgen. Dat is rechtvaardig, naar mijn mening, omdat de daad ideologisch verantwoord wordt. En daarmee zal de dader nooit spijt krijgen, en dus altijd een gevaar voor de samenleving blijven. Ideologie is een gif voor de rationele geest. Simpel, zou je denken.

Maarja, Volkert is niet de enige verantwoordelijke. De gehele politiek heeft de situatie gecreëerd die dit mogelijk heeft gemaakt. En als we mensen vervolgen voor het tekenen van stripjes, of het kankeren op pedo-profeten, wat moeten we dan wel niet maken van de mafketels die alles hebben gedaan behalve daadwerkelijk opdracht geven voor de moord? Want het is toch wel verdomd opvallend hoe iedereen die tegengas geeft eruit gewerkt wordt. Fortuyn, Ayaan, Verdonk, allemaal op vieze wijzen de politiek uitgejaagd. En dat volk spreekt dan over fatsoen. Bah, wat een walgelijke figuren staan er toch aan het roer.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik zeg het nog eens: In de vuilnisbak en opnieuw beginnen. Politiek in het landsbelang, en niet volgens de ijldromen van een gestoorde baardaap (of ie nou Mo of Marx heet), of in dienst van de bedrijven. Het circus van de laatste jaren heeft wederom het falen van de politiek geïllustreerd.

Piet van het Padje | 20-01-14 | 13:49

@ Kaan78 | 20-01-14 | 11:19 |

Nee, Kaan78, hij is niet weggejorist zoals je schrijft...

Hyppo Kriet | 20-01-14 | 13:42

@wakkere_nederlander | 20-01-14 | 11:43 |
Balthazar Gerards is al enige tijd dood hoor... Die kom je niet meer tegen.

RedBill | 20-01-14 | 13:34

@Redbill: scheiding wetgevende en rechterlijke macht impliceert NIET dat de wetgevende macht niet in staat is de rechterlijke macht "te sturen"; integendeel als de wetgevende macht de wet aanpast (via de 2e en 1e kamer), zal de rechterlijke macht deze moeten volgen.

debeterweter | 20-01-14 | 13:34

Waar blijft die maatschappelijke onrust? Teeven moet niet alles geloven wat op internet staat.

lompe smurf | 20-01-14 | 13:18

@debeterweter | 20-01-14 | 12:56 | Waarom met 2 maten meten??
----------
Eensch, dat is een rare beweging hier in de panelen.

@ZZP-er | 20-01-14 | 12:37 |
Het maakt niet uit wie hij vermoord heeft. In Nederland kennen we geen klassenjustitie. Dat soort middeleeuwse taferelen hebben we al enige tijd achter ons gelaten. Moord = moord, ongeacht het slachtoffer. Jouw persoonlijke emoties tellen daarbij niet.

Ben je het niet met de strafmaat eens dan kun je proberen lid te worden van een politieke partij en daar met je invloed proberen dit punt op de agenda te krijgen. Wetsvoorstel, besluit in de 2e en 1e kamer en voilá strafmaat kan veranderen.

RedBill | 20-01-14 | 13:17

@Betweetert | 20-01-14 | 11:54 |
Dat mijn beste vriend is nu de scheiding tussen de wetgevende en de rechterlijke macht. Iets dat een groot goed is en tevens de basis voor een vrije democratie.
De politiek bepaalt niet de strafmaat (behalve dan kennelijk bij verkeersboetes), dat doet de rechter. En dat moeten we met hand en tand verdedigen.

RedBill | 20-01-14 | 13:11

Niemand zal vergeten wat ie gedaan heeft. Hij kan iig altijd achterom kijken.

De Anaalprofeet | 20-01-14 | 13:03

@debeterweter | 20-01-14 | 12:56
Punt 1: er is geen partij die de wet aan wil passen.
Punt 2: laat ook maar..

Slipsnifter | 20-01-14 | 13:01

Jammer dat de meeste reaguurders hier niets te melden hebben als de moordenaar van buurvrouw Janssen op proefverlof gaat en daarna wordt vrijgelaten. Logisch, want ze kennen geen van allen buurvrouw Janssen. Toch is de moordenaar van buurvrouw Janssen géén haar beter als Volkert van der G.
Waarom met 2 maten meten??
De wet is hier nu eenmaal zo, als je dat niet aanstaat moet je toch met de verkiezingen een keer van je luie reet komen en een stemhokje ingaan om te gaan stemmen op die partij die de wet wil aanpassen. Doe je dat niet moet je ook niet zeiken. Wordt de wet desondanks niet aangepast, dan is dat wat genoemd wordt "democratie"; ben je er dan nog niet mee eens.... dan lijkt emigreren de beste oplossing.

debeterweter | 20-01-14 | 12:56

Eens horen we niets meer van hem...

duitse herder | 20-01-14 | 12:51

Snelheidsduivel | 20-01-14 | 12:38 | + 0 -
Ik denk dat de rechters gewoon precies dat gedaan hebben wat in het wetboek stond en wat ze dus moesten doen.

Moi2 | 20-01-14 | 12:49

@snelheidsduivel: "... pijlingen van Geert Wilders." Wist niet dat Geert in z'n vrije tijd met pijl en boog speelde...

debeterweter | 20-01-14 | 12:48

Ik zie ene GW uit Venlo al weer stiekempjes in zijn handen wrijwen.

badlegerig | 20-01-14 | 12:44

Flodder | 20-01-14 | 12:13 | + 0 -
Dat hij wist waar Fortuyn zou zijn kan ik me wel voorstellen.
Maar hij kwam precies aanlopen toen Fortuyn de parkeerplaats opliep.
In theorie natuurlijk mogelijk dat dit puur toeval is.
Het is ook mogelijk dat jij deze maand de loterij gaat winnen maar ik zou er niet vanuit gaan.
-
Probeer maar eens om op 100 meter buiten de kantoor parkeerplaats blind in te schatten wanneer je de parkeerplaats moet oplopen om precies gelijktijdig met je vriend daar te zijn als die rond 17:00 van kantoor naar huis gaat.
Dat zal vrijwel niet lukken.
Dat gaat je vrijwel alleen als iemand anders jou belt wanneer jouw vriend zijn jas aan heeft en de deur uit gaat.

Moi2 | 20-01-14 | 12:42

Het recht heeft met 12 jaar gevangenisstraf voor het volk nog niet gezegevierd. Deze man had gewoon levenslang moeten krijgen. De onvrede bij het volk valt de rechters in deze zaak volledig aan te rekenen.
.
Politiek gezien is het na de moord op precies dezelfde manier door gegaan als voor de opkomst van Pim. Dit veroorzaakt enkel maar meer onvrede bij het volk. Politiek gezien is de vrijlating van Volkert een mega boost voor de pijlingen van Geert Wilders.

Snelheidsduivel | 20-01-14 | 12:38

Net zo goed als je gevaarlijke pedofielen chemisch castreert had deze man reeds preventief ge-euthaniseerd moeten worden, van staatswege. Alles wijst bij deze man op potentieel recidivisme. Geert maak je borst maar nat. Met dank aan al je "verstandige" linkse vrienden in de 2e Kamer, de haatzaaiers pur sang. Lone wolf/sleeper Volkert heeft niets te verliezen, juist daarom.

ad melkert | 20-01-14 | 12:37

Blijft dit zo doorgaan?
Tweede proefverlof, derde proefverlof, hoeveel moeten er nog komen?
F. de G. heeft Neerlands hoop vermoordt, daar hoort helemaal geen verlof bij, nu niet en nooit niet.

ZZP-er | 20-01-14 | 12:37

Prof. Pim Pam Pet | 20-01-14 | 11:23 | + 54 -
Helemaal waar.

XaaD666 | 20-01-14 | 12:37

Maar de kogel kwam van rechts...

All_Anonymous | 20-01-14 | 12:35

Hij had een huisje gehuurd in een golfresort in Zeewolde naast dat van Verver.

Rest In Privacy | 20-01-14 | 12:31

Libertinowitz | 20-01-14 | 11:46 | + 1 -
In tegenstelling tot jou zeker, jij ligt al op de loer om hem koud te maken, hè lutser!

Aktivist | 20-01-14 | 12:30

Kan dat plaatje bij het artikel, van Marc-Marie Huijbrechts met een gephotoshopt Hitlersnorretje, niet worden vervangen door een plaatje met meer relevantie (en die minder bezwarend is voor de afgebeelde persoon)?
Rare keuze, hoor.

Responder | 20-01-14 | 12:28

Volkert was ingehuurd om die lastige Fortyun af te schieten.
Part of the deal is: spoedige vrijlating, een nieuwe identiteit en nog wat zakgeld zodat ie de rest van zijn leven rustig aan kan doen.
Voor wat hoort wat.
De moordenaar van Theo had geen dealtje gemaakt. Waardoor ie wegrot in de EBI.
Zo werkt het in dit land.

oplichter | 20-01-14 | 12:22

"Beveiliging van Van der Graaf - waarschijnlijk een safehouse van de overheid en persoonsbeveiliging bij elke verplaatsing - kost zeker 1 miljoen euro per jaar, schat directeur Bas Kiepe van beveiligingsbedrijf Cortex."
Waar blijven nu de joloïden en andere zelfbenoemde 'weldenkenden' die schreeuwen dat de beveiliging van Wilders zoveel kost??? Ik hoor helemaal niks! Maar ja, van der Graaf moordde volgens hen uit 'idealisme' en dan mag het (de belastingbetaler) wat kosten!

Aktivist | 20-01-14 | 12:22

@bArAbAts | 20-01-14 | 11:49
Maak je niet druk.
Het was slechts een verkapt dreigement.

wakkere_nederlander | 20-01-14 | 12:19

Er staat nog een rekening open.....

Bolesmales | 20-01-14 | 12:18

Waarom deze moordenaar zo beschermen?
Hij zal altijd bij een van de meest gehate mensen van Nederland horen.
We zullen straks zien hoelang hij vrij rond gaat lopen.... Hij zal als vrij man echt geen normaal leven meer kunnen leiden hoor.... Vuile moordenaar !!

ANGEL70 | 20-01-14 | 12:18

@Osdorpertje | 20-01-14 | 12:04
Wakkerpedia is een zogenaamd rechtse parodiesite van de linksachtige retecools...

* stopt ballen terug in broek

rara | 20-01-14 | 12:16

Begin maart 2017 een beetje opletten of er niet iemand met een rood petje rondhangt bij het mediapark.

modderator | 20-01-14 | 12:16

Teeven hangt van leugens aan elkaar.
Nou Rutte,(""Het is ondenkbaar dat deze man proefverlof krijgt, dat is het einde van de minister van Justitie.") doe wat je beloofd hebt en ontsla Opstelten én Teeven.
Schandalig dat de familie van Pim dit niet wist.
Er is kennelijk nogal haast bij om Volkert op vrije voeten te krijgen en het mag wat kosten.
Begint de opkomst van de PVV te kriebelen?
Slaat de paniek toe?
Het heeft er alle schijn van.
Kudtkabinet.

Schietmijmaarlek | 20-01-14 | 12:14

Moi2 | 20-01-14 | 12:10 | + 0 -
Hij gaf een uur lang een aangekondigd live interview op de radio. Niet zo moeilijk om te weten waar Fortuyn zou zijn, he. Overigens zou Volkert in de tegenwaardige tijd levenslang krijgen. Daar ben ik van overtuigd. Hij is er licht vanaf gekomen.

Flodder | 20-01-14 | 12:13

Weer een stap achteruit voor dit toch al zo zieke land.

Slipsnifter | 20-01-14 | 12:11

Hij is vanzelf een keer de Sjaak.... can run but he can't hide.....

vlaghalfstok | 20-01-14 | 12:10

Als hij deze aanslag NIET alleen gedaan heeft (hij wist kennelijk, op enige afstand wachtende, precies wanneer Pim Fortuyn naar buiten zou komen) dan moet hij veel banger voor zijn linkse vriendjes zijn.
Die willen zeer waarschijnlijk niet jarenlang het risico lopen ooit nog eens tegen de lamp lopen omdat vd Graaf zijn verhaal wil verkopen

Moi2 | 20-01-14 | 12:10

Ik hoop zo voor VOLKERT VAN DER GRAAF..
.
Dat hij niet zal worden opgejaagd.
Dat hij niet wakker zal liggen het feit dat hij altijd over zijn schouder zal moeten kijken.
Dat hij niet gaat verhuizen omdat hij in Nederland niet meer veilig is.
Dat zijn plaksnor goed blijft vastzitten
Dat zijn pruik niet van zijn hoofd glijdt
Dat zijn beveiligers altijd uitgeslapen zijn
Dat hij met een gerust hart kan leven en zijn kinderen op het schoolplein kan afzetten, zonder bang te hoeven zijn dat er iets gebeurd.

Nee echt, ik hoop zo dat er niks gebeurd met de beste man.

Klaas vaak kom | 20-01-14 | 12:06

@Osdorpertje | 20-01-14 | 12:04
Plus de Vries en Kok.

Uw Verzekeringsadvis | 20-01-14 | 12:06

We vergeten voor het gemak maar even dat diegene die Volkert aanzette tot de moord (Ad Melkert, Marcel van Dam, etc, etc) altijd de dans zijn ontsprongen. www.wakkerpedia.nl/index.php/Pim_Fortu...

Osdorpertje | 20-01-14 | 12:04

Je loopt, als je een beetje qua uiterlijk op deze lamlul lijkt dus, wel een erg groot risico als je zo over straat loopt dat je neergeknald wordt door zo'n doorgedraaid wraak gekkie.
Krijgen nou alle onfortuynlijke look-a-likes ook bescherming á raison 1 milljoen kneiterharde euro's?

Conan de Rabarber | 20-01-14 | 12:04

Over de hele Volkert van der Graaf en Pim Fortuyn ellende, waarom is de documantaire " Pim Fortuyn A Democracy In Shock" gratis op Youtube geeindigd en nooit opgepakt door de NPO? www.youtube.com/watch?v=ctnP9q_JHiI

Feynman | 20-01-14 | 12:03

@ Feynman | 20-01-14 | 11:58 |
Volledig mee eens. Je moet nogal wat uithalen om niet op proefverlof te mogen. Proefverlof is een automatisme; 'normaal' gedrag wordt beloond, alsof dat een verdienste is. Verder wordt er geen enkele eis gesteld t.a.v. werk e.d. Van alle gevangenisstraffen kan men standaard één-derde aftrekken. Van der Graaf heeft dus geen 18 jaar gekregen maar 12.

Het gaat bij Volkert maar om één dag per maand (tenminste, dat wordt ons verteld), maar toch. Van algehele opsluiting is geen sprake (meer).

goedverstaander | 20-01-14 | 12:03

rara | 20-01-14 | 11:40: Niks moord, ongeluk.
 
Maar waanzinnig is het zeker. Ik heb liever dat we dit soort zaken beschaafder oplossen. Dat hebben we met bouyeri inmiddels gedaan.

pietvanvliet | 20-01-14 | 12:02

Goh, iemand komt uiteindelijk vrij na zijn straf te hebben uitgezeten in een democratische rechtstaat. Schande!

Flodder | 20-01-14 | 12:01

@ 12pints | 20-01-14 | 11:54 |
U kunt ook anoniemer met bitcoins voor in videospelers verstopte wapenonderdelen gaan. De pliesie vertelt u precies hoe dat moet.

goedverstaander | 20-01-14 | 11:58

raskol | 20-01-14 | 11:49 | + 0 -
Ik stel ook voor op de goed gedrag regeling voor ALLE criminelen aan te passen. Zie mijn eerste tegel.

Slecht gedrag, nieuwe delicten binnen de muren zou moeten leiden tot EXTRA detentie. Normaal gedrag, geen nieuwe delicten, maar ook geen berouw of nuttige dagbesteding (scholing / werk) zou moeten leiden tot uitzitten van de gehele straf. Pas bij goed gedrag, excuses aan nabestaanden, nieuwe vakdiploma`s en uitzicht op een betaalde baan zou deze korting op een onherroepelijke celstraf nog moeten bestaan.

Het gaat mij geeneens om het straf verzwarende karakter, maar om de gedetineerden die zich wel inzetten om naar het rechte pad terug te keren, de slachtoffers respecteren en een legaal bestaan voor zichzelf mogelijk te maken verder te belonen.

Een proefverlof zou voor een sollicitatiegesprek of examen moeten zijn en niet om gezellig pannenkoeken te gaan eten.

Feynman | 20-01-14 | 11:58

1 mio, manoman, dan betaal ik voor het eerste mio wat ik nog moet geen belasting meer, kan wel ff duren maar goed, ik verdom het betaal geen cent meer.

Uw Verzekeringsadvis | 20-01-14 | 11:58

Fortuyn vroeg om beveiliging en kreeg het niet. Zijn moordenaar krijgt ALLE beveiliging. Zo rollen wij in dit land.

Betweetert | 20-01-14 | 11:57

Alle restaurants in de buurt van Harderwijk die eens per maand de combinatie zeewier/quinoa/zestiengranenbolletjes bij de groothandel bestellen zijn op voorhand verdacht.

goedverstaander | 20-01-14 | 11:57

Jammer. Helaas is het een linkse idealist en zal hij maximale bescherming krijgen. Leuk om te weten voor iedere linkse lul of extremist dat je wegkomt met 12 jaar voor moord. Moord op iemand die de ommekeer in dit land kon betekenen.
.
Op die manier veranderd er nooit wat en is het wachten totdat de Nederlanders het beu zijn en het hier ook lente wordt...

Pikkestrijder | 20-01-14 | 11:56

Het gerucht gaat dat Volkert de nieuwe bewoner wordt van #Utopia

W. Eldenkend | 20-01-14 | 11:55

Mocht Geert onverhoopt toch groot worden dit jaar, dan heeft de gevestigde orde in het proefverlof een probaat middel om het tij ten tweede male te keren dacht ik zo.

jemagookniksmeer | 20-01-14 | 11:54

Wat kost een Luger tegenwoordig?

12pints | 20-01-14 | 11:54

Doei fredje teeven!

Of nee, er zal vast wel weer een "ja maar" uit de mond van rutte komen, waardoor hij weer een belofte breekt, etc etc

En mee beveiliging/luxe voor een moordenaar dan een vrouw die aan de islam ontssnapt is en een caberatier die niet meer op bepaalde plekken in a'dam kan komen ivm gevaar om afgemaakt te worden.

Bananen republiek Holland is weer goed op weg zie ik! Die gast is gewoon door politiek links ingehuurd. als je zo vertroeteld wordt door ons "rechtssysteem zonder ook maar 1 spijtbetuiging...

LangeTijdGeleden | 20-01-14 | 11:54

Justitie in een notedop:

Rutte zegt nee!
Teeven zegt nee !
het hele land zegt nee

Justitie doet lekker toch, want maling aan rest.
Of zou het ook kunnen zijn; "voor wat hoort wat? " Dat iedereen een toneelstukje opvoert en dat ie allang weg is?

Betweetert | 20-01-14 | 11:54

Hij zegt niks, dus niemand kan bepalen of hij gevaarlijk is, maar als hij niks zegt is het redelijk als voor de zekerheid wordt aangenomen dat hij nog steeds gevaarlijk is. Ook zijn eigen keuze. Gezien vermoedelijk motief, aard en wijze van uitvoering, waar we slechts over kunnen speculeren maar die we bij gebrek aan kennis maar moeten aannemen, is hij nog steeds gevaarlijk. Dus 24/7 tracken, en verplichten melden op een andere plek in het land als bijvoorbeeld Wilders binnen een straal van 100 km van hem is.

Gewinflipt | 20-01-14 | 11:52

@doedeljantje | 20-01-14 | 11:47 Dat eerste weet ik niet. Heeft hij dat gezegd? Dat tweede is niet wat Volkert vindt maar wat de rechter vindt. Dat is intriest. Maar het wordt heus niet beter als hij aan een noodlottig einde komt.

witwas | 20-01-14 | 11:50

'Alle andere tafels afgehuurd door een stel spierbundels in een goedkoop confectiepak'

Lijkt me toch erg lastig om die spierbundels te vinden. De gemiddelde spierbundel heeft toch nog wel zoveel ethisch besef dat hij niet voor zo'n monster wil werken.
Het zullen dan ook geen Nederlandse spierbundels zijn.

Cuyahoga | 20-01-14 | 11:49

uhhhm Volkert heeft zn straf toch uitgezeten??? waarom is ie dan een dead man walking???
.
zou het echt zo zijn dat er iemand eigen rechter gaat spelen, en dus zo zichzelf verlaagd tot het niveau van Volkert???
.
Zo triest is ons Nederlandse volkje toch niet? wij zijn toch vergevingsgezind....;-)

bArAbAts | 20-01-14 | 11:49

@Feynman | 20-01-14 | 11:31

Vervroegde vrijlating na 2/3 van de gevangenisstraf is nou eenmaal de norm in Nederland. Die kun je -helaas- niet voor één crimineel aanpassen. En een aanpassing in de regels over vervroegde vrijlating zal geen gevolgen hebben voor 'bestaande gevallen'.

Afgezien van de strafmaat van 18 jaar, die ik ook belachelijk vind (Mo Bouyeri kreeg voor één moord levenslang), ben ik ervan overtuigd dat Volkert opnieuw zal moorden als hij daar de noodzaak toe ziet. Want hij heeft geen berouw en ziet moord als gerechtvaardigd middel tegen mensen met opvattingen die hij 'gevaarlijk' vindt.

raskol | 20-01-14 | 11:49

a) Krijgt iedere crimineel tegenwoordig beveiliging?
b) Persoonsbeveiliging bij iedere verplaatsing, willen wij als samenleving er zoveel aan uitgeven dat hij zich kan verplaatsen? Verplaatsen is een keuze.
c) Je moet dit soort calculaties van criminelen niet belonen. Hij wist dat hij bekend zou worden na die moord, laat hem zelf leven met dat probleem. We hoeven niet een criminelen luilekkerland te zijn.

Gewinflipt | 20-01-14 | 11:49

Volkert zit nu als het goed is weer in de gevangenis in Zwolle, en het lijkt me inderdaad handig dat Geert en zijn beveiligers weten waar Volkertje zich bevindt. En dat geldt dus vooral als hij op proefverlof is, en ook straks als hij vrij komt uit de gevangenis.
Een goed idee zou zijn om Volkert te chippen zodat hij via GPS steeds te traceren is.

Onderbuik | 20-01-14 | 11:48

We hebben de wet te respecteren, klaar. Maar god nog aan toe wat ligt dit nieuws zwaar op de maag. Bah.

DaughtersofLot | 20-01-14 | 11:48

@ witwas (11:43) de laffe dader vindt blijkbaar dat hij de wereld een dienst heeft bewezen en (ook nog) dat hij met twaalf jaar vrijheidsberoving de schuld (voor moord, dus met voorbedachten rade en bij volle bewustzijn) volledig heeft ingelost. Slaap rustig verder.

doedeljantje | 20-01-14 | 11:47

Volkert hoeft niks te vrezen. Iedereen zet wel een grote bakkus op, maar niemand zal tot actie overgaan.

Libertinowitz | 20-01-14 | 11:46

@Kapitein Sjaak Mus | 20-01-14 | 11:35 | + 1 -

Oeh, muis, you got me there. Maar je hebt gelijk. Ik kan dat helaas niet weigeren nee en wordt nu door de staat verplicht de beveiliging van een moordenaar te betalen. Je hebt gelijk, ik kan niet weigeren dat deel te betalen. Ik kan echter wel creatief zijn en zorgen dat ik minder belasting hoeft te betalen wat enigszins nog wat genoegdoening geeft. Maar belachelijk is het wel!

StijlvolRechts | 20-01-14 | 11:46

Ik denk dat Volkert nog het meest te vrezen heeft van de mensen die hem zogenaamd de hand boven het hoofd houden. Groen Links was niet voor niets groot voorstander van proefverlof. Die willen van hem af. En electoraal garen spinnen als een mafkees met PVV-sympathieën het doet. Hopelijk heeft hij zijn memoires in bewaring gegeven bij een advocaat of notaris.

witwas | 20-01-14 | 11:46

Zo werkt dat niet in de geciviliseerde wereld.
RedBill | 20-01-14 | 11:42 |
In geen enkel ander land had hij een dergelijk lage straf gehad.
En dat is waar de schoen wringt.
Een moordende vijand van de staat en democratie, een landverrader, zou bij gebrek aan de doodstraf gewoon levenslang moeten krijgen.

datzouzomaarkunnen | 20-01-14 | 11:45

Iets met misdaadjournalist.nl

doedeljantje | 20-01-14 | 11:44

@ update: was Geert Wilders wèl ingelicht?
Lijkt me wel zo sympathiek.

wakkere_nederlander | 20-01-14 | 11:44

'Gij zult niet doden' staat in de bijbel en het wetboek.
Het is ook het ergste wat een mens kan doen.
Als ik oog in oog sta met de moordenaar van de Nederlandse geschiedenis ben ik bang dat ik alle boeken te buiten ga.
En dat is de schuld van de Nederlandse justitie.
Ik wil zo niet zijn.

wakkere_nederlander | 20-01-14 | 11:43

-weggejorist-

KwakjevanKok | 20-01-14 | 11:43

Ik gun Volkert een lang en ellendig leven. Als daarvoor persoonsbeveiliging nodig is, wat ik betwijfel, dan moet ook dat maar. Niemand heeft er wat aan als deze man uit zijn lijden wordt verlost.

witwas | 20-01-14 | 11:43

Tja, in principe heeft de man straks volgens Nederlandse maatstaven geboet voor zijn daad. Niet acceptabel dat hij dan daarna alsnog wordt omgelegd, of dat daarmee gedreigd wordt.
Zo werkt dat niet in de geciviliseerde wereld.

RedBill | 20-01-14 | 11:42

@King of the Oneliner | 20-01-14 | 11:38
Als er al een complot zou bestaan dan is dat hele gedoe met patsies niet nodig. Maakt het alleen maar nodeloos ingewikkeld.

rara | 20-01-14 | 11:42

Volkert, iesere week bij het betreden van het vakantiehuis, met een knipoog naar zijn vriendin:
"Kunnen we dit huis een villa noemen?"
Waarop zijn vriendin gevat antwoordt:
"Jazeker, dit huis kunnen we een Belvilla noemen".
Dat Belvilla een afkorting is van 'Belastinggeldvilla' spreekt voor zich.

Cuyahoga | 20-01-14 | 11:42

de rest van je leven steeds omkijken...24 uur per dag... dat is zijn nieuwe leven ic zelf gekozen gevangenis.

duitse herder | 20-01-14 | 11:41

@pietvanvliet | 20-01-14 | 11:38
Een politieke moord beantwoorden met een politieke moord omdat je tegen politieke moorden bent, het is waanzin.

rara | 20-01-14 | 11:40

@Getson | 20-01-14 | 11:36
Nee. In een land van PvdA- en D66-stemmers maakt een gekozen rechter geen flikker uit, het zullen dezelfde types zijn als nu.

rara | 20-01-14 | 11:39

@ Getson | 20-01-14 | 11:36 |
Nee, die kant moeten we dus echt niet op. Rechters die recht gaan spreken aan de hand van de politieke mening van hun partijgenoten. De Trias Politica is dan zo slecht nog niet.

goedverstaander | 20-01-14 | 11:39

Uitleg in "Jip- en Janneke-taal": Waarom krijg je een straf en wat is het doel van die straf? Straf krijg je omdat je iets niet goed hebt gedaan (een mens vermoorden bijv.). Het doel van die straf is om te laten inzien dat het niet goed was om iets slechts te doen en te leren dat je dat niet meer moet doen. Volkert heeft nog steeds niet door dat hij iets slechts heeft gedaan en geen spijt betuigd.
Van mij mag hij dan niet vrij komen.

gasboer | 20-01-14 | 11:39

Wij doen familiaal eens per jaar het spelletje dat onze Opa ons leerde: noem de 10 leukste dingen aan nederland. Als klein grut waren we enthousiast, het een na het ander konden we zo uit onze mouwen schudden. Dit! Ja, maar dat dan! En dit! Ja, ook leuk, en dat! Herinneringen. We doen dit spelletje nog elk jaar, bij de kerstboom. Het is een zinvolle traditie, die exercitie. We halen al jaren de 1 zelfs niet meer. We weten wanneer het fout ging. Op de dag nauwkeurig zelfs.

BellaBella | 20-01-14 | 11:39

Ik vraag mij af waarom dat zo'n idioot moet worden beschermd terwijl de gewone burger in wezen vogelvrij is verklaard zeker gelet op de zaak gisteren op SBS 6 in onopgeloste zaken.

ProAsfalt | 20-01-14 | 11:38

Ik kan gewoon niet geloven dat de moordenaar van onze toekomstige premier destijds nu gewoon een 2e kans krijgt.
Ik ben niet voor de doodstraf maar deze man had nooit op vrije voeten mogen komen.
Er is helemaal niets veranderd sinds 2002 en nu er hoop is op politieke vernieuwing loopt er een tikkende tijdbom rond die bewezen heeft niet terug te deinzen.
Dit land is ziek.

wakkere_nederlander | 20-01-14 | 11:38

@toetanchamon | 20-01-14 | 11:36
getuigt in elk geval van gelijkheid voor de wet als persoon zijnde....

gedachtespinsel | 20-01-14 | 11:38

-weggejorist-

TerrorTukker | 20-01-14 | 11:38

Zo zie je maar weer, de dader wordt altijd beschermd in dit land en de slachtoffers hebben het nakijken! Ik zou het ministerie van justitie aanklagen. Of zit hier veel meer achter wat het 'gewone volk' niet weet?

Sleepwalker71 | 20-01-14 | 11:38

@misterion | 20-01-14 | 11:16: Eerder bedankt OM en rechterlijke macht.
 
Hoe graag ik de overheid hier de schuld van had gegeven, hier kan Teeven niet zoveel aan doen. Recht is dat je op proefverlof mag als je tweederde (?) van je straf hebt uitgezeten.
 
Wat krom is, is dat wij rechters toestaan om terroristen te laten wegkomen met 18 jaar, in plaats van ze levenslang op te sluiten. Na van der graaf hebben we dat gapende gat gelukkig gedicht. Het enige dat jammer is, is dat we die macrobioot daardoor niet langer hebben kunnen opsluiten.
 
Maar ik ben natuurlijk gaarne bereid om mij, voor deze ene keer, te verplaatsen in de denkwereld van van der graaf. Dat betekent dat ik best de andere kant op wil kijken als er een lombrozo per ongeluk een keertje extra gas geeft als volkert over een zebra loopt. En keihard "DeZuH wAs VoOR PIM!" schreeuwt.
 
Want mensen die het niet met je eens zijn mag je in volkerts wereld gewoon doodmaken.

pietvanvliet | 20-01-14 | 11:38

Volkert was just a patsy.
Jack Ruby 2.0 staat al klaar en is voorzien van instructies en info.
*JSF*

King of the Oneliner | 20-01-14 | 11:38

Het nut van een als Hitler vermomde Marc-Marie Huijbregts bij dit bericht ontgaat mij volledig... Nodeloos kwetsend?

Maximaxi | 20-01-14 | 11:37

Dus als ik het goed begrijp, krijgt een politici (wilders) een miljoenen verslindende beveiliging door types als Volkert. En die zelfde Volkert krijgt nu deze zelfde vorm van beveiliging omdat er een oprechte gevreesd wordt voor een heksenjacht op deze moordenaar.
Moordenaars en politici zitten dus op 1 lijn!!!!

toetanchamon | 20-01-14 | 11:36

De gekozen rechter. Is dat wat?

Getson | 20-01-14 | 11:36

Wel €1000 voor iedere Nederlander, meer straf en minder begrip voor criminelen, geen cent meer naar Griekenland, geen proefverlof Volkert van der Graaf.

Ken uw plicht bij de komende verkiezingen.

goedverstaander | 20-01-14 | 11:35

@ StijlvolRechts | 20-01-14 | 11:31 |
"Ik weiger te betalen voor een moordenaar die de toekomst van Nederland in de war heeft geschopt!"

Leuk gebruld, muis.
Welk deel van je belasting ga je nu niet betalen?

Kapitein Sjaak Mus | 20-01-14 | 11:35

Wat mij betreft is het uit- of vastzetten; ik wil onder geen beding een bijdrage leveren aan zijn veiligheid! Volkert heeft natuurlijk wel een hoop tijd gehad om een taal te leren....

ZwengelMeister | 20-01-14 | 11:35

-weggejorist-

gnarfie | 20-01-14 | 11:33

@Feynman | 20-01-14 | 11:31
Een ernstiger vergrijp is een gooi met een waxinelichtjeshouder naar het staatshoofd.

Petrus de Rewa | 20-01-14 | 11:33

1 Miljoen per jaar voor beveiliging. Geen enkele moordenaar krijgt zulke beveiliging betaald door de staat. Tijdens zijn proces deed het er niet toe of hij een politieke moord heeft gepleegd en is berecht voor gewoon moord. Dan moet je hem na zijn vrijlating ook gewoon behandelen als elke andere moordenaar. Geen beveiliging dus betaald door de staat. Betaald de staat wel de beveiliging mag van mij het hele proces over en hem dan behandelen als politieke moord en er nog wat jaartjes bovenop doen. Ik weiger te betalen voor een moordenaar die de toekomst van Nederland in de war heeft geschopt!

StijlvolRechts | 20-01-14 | 11:31

Stel je schiet iemand neer die postuum 1,7 miljoen stemmen ontvangt in de Tweede Kamer verkiezingen. De lijsttrekker van een grote nieuwe politieke partij. Later bleek die partij het niet zonder hun hoofd te kunnen redden. We kregen de PVV met Geert Wilders als "vervanging".

"De inbreuk op het democratische proces was niet ernstig genoeg ... om een levenslange gevangenisstraf te rechtvaardigen, aldus de rechters." nl.wikipedia.org/wiki/Volkert_van_der_... Ik vraag me hier af welke inbreuk WEL ernstig genoeg was. Iets hogere peilingen voor de LPF? Nog iemand neerschieten? Edelachtbare, licht me in.

Je wordt voor 18 jaar veroordeeld voor een moord die op 6 mei 2002 gepleegd is. Dan zou je pas 6 mei 2020 vrij moeten komen en niet medio 2014. Dan mogen de proefverloven in begin 2020 starten ipv 2014. Het automatisch verleende "goed gedrag" is in Nederland een aanfluiting, het betekend zonder nieuwe delicten je gevangenisstraf uitzitten. Dat lijkt me de gangbare definitie van "normaal gedrag".

Een korting voor "goed" gedrag vind ik prima. Maar dan binnen een model waar goed gedrag betekend dat je vrede hebt gesloten met de nabestaanden, een vakdiploma hebt gehaald en een arbeidsovereenkomst hebt geregeld. Lukt dat niet, blijf je maar tot en met de laatste dag binnen. Niet je celmaat in elkaar beuken is de norm, niet een "goede" prestatie die je strafvermindering oplevert.

Resocialisatie is nu louter een huisje, uitkering en nieuw delict regelen.

Feynman | 20-01-14 | 11:31

Waarom is er trouwens zo'n ophef over zijn proefverlof? Dat krijgen toch alle gedetineerden die jarenlang buiten de maatschappij hebben geleefd? In mei komt hij definitief vrij, dat is meer iets om je boos over te maken.

kicktherabbit | 20-01-14 | 11:31

Even tegen de Geenstijl-trend in maar dat heeft Sammie toch beter voorspeld dan grote draaikont Rutte (het is ondenkbaar dat Volkertje op proefverlof gaat). www.youtube.com/watch?v=QrYC8GDc54M#t=... Maar ach, onze VVD'ers zijn al weer bezig met u te laten geloven dat ze tegen Europa zijn... (totdat de verkiezingen geweest zijn natuurlijk).

Lacan | 20-01-14 | 11:30

Volkert van der G krijgt geen proefverlof. Aldus VVD'er/landverrader Teeven in het NRC.
www.nrc.nl/nieuws/2013/10/11/volkert-v...
Dat u weer even goed weet waar u niet op moet stemmen.
En nu wieberen Fred, met lelijke varkenskop.

Botte Hork | 20-01-14 | 11:30

Kotsmisselijk wordt van linkse wanbeleid in dit land.

Prokapitaal | 20-01-14 | 11:30

Hij is al gesignaleerd. Hij was samen met zijn stiefvader huis-aan-huis rode rozen aan het uitdelen bij de aftrap van de campagne voor de GR2014.

goedverstaander | 20-01-14 | 11:28

Geert en Volkert leven allebei nog. We kunnen hier spreken van een doorslaand succes!

kutsmurf | 20-01-14 | 11:28

Pannenkoekenrestaurant in de buurt van Harderwijk? Zal het deze geweest zijn:

http://www.ossenstal.nl/

Kwam ik toen ik nog in NL woonde vaak. Kun je heerlijk eten na een mooie boswandeling.

Krokodil Gena | 20-01-14 | 11:27

Ik kom sowieso nooit in pannenkoek restaurants en nu al helemaal niet meer,

Lichtstadfan | 20-01-14 | 11:27

Hoe zit het overigens met de moordenaar van de milieuambtenaar Chris van de Werken? Is het nog steeds verboden de overduidelijke moordenaar van die man te benoemen?

Jan Passant mk2 | 20-01-14 | 11:26

... En voor wie zegt: Hij heeft toch zijn straf uitgezeten?
Dit was een politieke moord, dus naar maatstaven een te lage straf gekregen. In het bekritiseerde US of A hadden ze er wel raad mee geweten!

geert trilders | 20-01-14 | 11:26

Mgr. Denwop | 20-01-14 | 11:20 |
Lijkt me sterk dat hij de zeehondenknuffelaar en de man van de Animal Cops iets aan gaat doen.

kicktherabbit | 20-01-14 | 11:26

En straks staatsbescherming als lid van de Tweede Kamer voor de Partij van de Dieren. Want de innige band tussen leden van deze partij en Volkert zijn al eerder uitvoerig beschreven.

sinar2 | 20-01-14 | 11:26

Staatsvijand nummer 1? Dat vind ik te veel eer voor een doorgedraaide Asperger-lul.

niet voor de hond | 20-01-14 | 11:25

Volkert heeft nog tot 22 mei om zijn karwei af te maken. Bij GL en D66 worden de "het is niet onze schuld" verklaringen alvast klaargelegd. Marcel van Dam wrijft zich al in de handen.

BroodenSpelen | 20-01-14 | 11:25

@necrosis | 20-01-14 | 11:22
Ja en wie weet misschien ook wel niet en wordt hij weer vrij man......

gedachtespinsel | 20-01-14 | 11:25

Ik kom sowieso nooit in Pannenkoek restaurants en nu al helemaal niet meer.

Lichtstadfan | 20-01-14 | 11:25

Als je een (politieke) moord pleegt moet je gewoon levenslang achter de tralies zitten.

Horze | 20-01-14 | 11:24

Als je het toch nog eens even op je laat inwerken gaat je bloed wederom koken :

Man knalt in koelen bloeden van dichtbij, de op dat moment populairste politicus af als een hond en staat binnen 12 jaar weer op straat al waar hij u, uw vrouw of kind of beste vriend of wie dan ook gewoon weer kan afknallen als een hond als deze iets doet of zegt wat hem niet zint....

Laat dit vandaag eens een paar keer op u inwerken en bedenk aan wie u uw stem in maart en mei van dit jaar toevertrouwt.

Prof. Pim Pam Pet | 20-01-14 | 11:23

.. maar heeft meneer in het geniep al een Koninklijke Onderscheiding ontvangen, van die uiterst beschaafde mevrouw die ver aan de andere kant van de Fatsoenskloof woont?

Jan Passant mk2 | 20-01-14 | 11:23

Hoe meer mensen er rondom Volkert worden ingeschakeld hoe groter de kans dat er zaken naar buiten sijpelen. Zo gaat dat. Als je iets geheim wilt houden moet je dat tot een zo klein mogelijke groep mensen beperken. Hoe meer mensen, hoe groter de kans dat er iemand bij zit die zijn of haar mond voorbij praat.
Er zijn zat boze Nederlanders die met oren op steeltjes rondlopen om die geluiden op te vangen. Volkert is dus maar weer gewaarschuwd.

goedverstaander | 20-01-14 | 11:23

@undead | 20-01-14 | 11:21
Het gevaar voor Volkert komt niet van verstandige mensen.

rara | 20-01-14 | 11:23

@ vast goed | 20-01-14 | 11:19
Ik zou hem ook niets aandoen maar hem wel even laten weten hoe ik over hem denk.

Artwido | 20-01-14 | 11:23

Risico beheersing kost nogal wat.... Is het niet Geert die beschermd moet worden dan ook de persoon die zijn straf heeft uitgezeten, de wet lijkt me wat dat betreft voor iedereen gelijk.....

gedachtespinsel | 20-01-14 | 11:22

En toch ligt er nog een moordzaak op de plank (Chris van de Werken) waarbij de naam van Volkert meerdere malen is gevallen.
Even een 'cold case' team erop en wie weet, krijgt hij alsnog levenslang!

necrosis | 20-01-14 | 11:22

Ooit komt Volkert er achter dat hij toch voor levenslange TBS had moeten gaan.

rara | 20-01-14 | 11:21

vast goed | 20-01-14 | 11:19 | + 2
Tenminste 1 verstandige reaguurder..

undead | 20-01-14 | 11:21

Een troost: groter kan de kloof tussen rechtsstaat en rechtsgevoel niet worden! **klopt voorzichtig af**

Godsammekraken | 20-01-14 | 11:21

Hoop dat als hij in een vakantiepark zit, hij naast mw. Verver zit...

TheseDays00 | 20-01-14 | 11:20

Tja, Geert bijna 30 zetels. Dus leek het Teeven een goed idee om Volkert wat vrijheid te geven.

Mgr. Denwop | 20-01-14 | 11:20

Hij zal nooit meer normaal over straat kunnen. Dat lijkt me ook niet echt fijn. Ik zie dat maar als zijn straf. Dat hij de rest van zijn leven achterom moet kijken...Veel plezier er mee!

c.onjo | 20-01-14 | 11:20

Gelukkig is ie er op tijd bij als Geert de grootste wordt. Of was dat niet de opzet?

Godsammekraken | 20-01-14 | 11:20

Als ik hem tegenkom, dan... loop ik gewoon verder. Hij is niet mijn vriend, maar ik ben niet de rechter, laat staan beul. Waarom zou ik me ook willen verlagen tot zijn niveau? Welke les zou ik dan mijn kinderen leren?

vast goed | 20-01-14 | 11:19

-weggejorist-

Kaan78 | 20-01-14 | 11:19

Gemiste kans volgende keer beter.

Andersom dag | 20-01-14 | 11:18

Wat een naar bericht. Gecondoleerd maatschappij.

Botte Hork | 20-01-14 | 11:17

Iets ernstigs toewenst..

Fratello | 20-01-14 | 11:17

Waarom heeft deze man recht op beveiliging betaald uit taxpoet? Doen we dat bij Holleeder ook? Niet bij Ayaan Hirsi Ali in ieder geval....

Godsammekraken | 20-01-14 | 11:17

Was er niet iets dat Teeven zou opzouten als Volkert met verlof mag. Nou, doei Fred

deministerpresident | 20-01-14 | 11:17

Dat-ie een kort proefverlof overleeft zegt niets. Maar wat gebeurt er als hij langere tijd op dezelfde plaats verblijft, kan men de locatie dan nog wel geheim houden?

rara | 20-01-14 | 11:16

Elke dag sterft onze waardigheid een beetje meer, dankzij deze puike overheid!

misterion | 20-01-14 | 11:16

Je lijkt wel teleurgesteld, Van Rossem

DirckII | 20-01-14 | 11:15

He's a dead man walking.

wakkere_nederlander | 20-01-14 | 11:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken