Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA 030 stemt VOOR wachtgeld Van der Roest

Monstera_deliciosa.jpgWe hadden gisteren al een heleboel topics over falende, graaiende, stelende, minkukelende en krokodillentranen plengende PvdA'ers, maar een hele prominente afdeling van de Paljassen van de Armoe wil ook graag nog even aandacht: PvdA 030. Want hoe kunnen de we politieke geboortegrond van Hans Spekman, de dorre woestijn van Wolfsen of de brandende bruggen van Biertje van der Roest overslaan. Precies. Ondenkbaar. Casus in kwestie: laatstgenoemde, en zijn verfoeibare recht op wachtgeld. Daklozenberover Van der Roest moet nog tienduizenden euro's terugbetalen aan de berooide ongelukkigen van het Straatnieuws, dus die heeft tégen het advies van Spekman de 7620 euro gratis geld waar hij 'recht op heeft' aangevraagd om stilletjes met de gordijnen dicht zijn kamerplant te wateren. Maar daar waren deze week plots de VVD en D66 in Utrecht. In een dap're poging om te voorkomen dat de belasting betalende burger gratis geld aan een ordinaire boef moet geven, probeerden ze de uitkering van wachtgeld aan Van der Roof te blokkeren. Verkiezingsstuntje in ruil voor twee kolommen in de Telegraaf natuurlijk, maar ze hadden het wachtgeld wél kunnen blokkeren. 'Hadden kunnen', want u mag 1 keer raden welke partij er tégen het voorstel stemde. OK, de kop van het topic verraadt het al: in een vlaag van dik druipende hypocrisie stemde Bertjes eigen Partij van de Aflaat VÓÓR DE WACHTGELDUITKERING AAN BERTJE. Commentaar achteraf van fractievoorzitter Ruben Post: "Krijg de tiefus maar, burger, ik ga hier voor de bühne echt helemaal nul komma nul toelichting op geven. De groeten en een fijne dag."

Reaguursels

Inloggen

Die van de Roest is de verrotting en verkankering hemzelve. DAAROM past hij bij de PVDA. Daarom steunt de PVDA hem. Samson en Spekman prediken nivellering maar HUN Wouter Bos, HUN, Wim Kok, Hun Evelionme Herfkens, Hun Jack Spijkerman, HUN Hanneke Groenteman, HUN Maarten van Rossum, HUN Herman van Veen, HUN Peter R de Vries, HUN Paul de Leeuw, HUN Ferry Mingele, HUN Jeroen Paul, HUN Prem, HUN Matthijs van Nieuwkerk, stuk voor stuk multimiljonairs die wegkijken bij verrotting en verkankering en tegelijkertijd daarmee bepalen dat zoiets anderen dus niet treft. Die arrogantie. Dat egoisme. Die wereldvreemdheid. Verhuftering, verrotting en verkankering is een keuze. Wegkijken mag. Je nageslacht of de mensen na jou iets beters of fijners gunnen mag ook. Kijk maar.

Rest In Privacy | 18-01-14 | 00:20

-weggejorist-

kisskiss | 17-01-14 | 23:19

-weggejorist-

kisskiss | 17-01-14 | 23:13

Bertje krijgt gewoon wachtgeld hoor, heeft ie al 2 maanden schat ik. Maar wat krijgt Bertje straks??? Meestal een baantje via PvdA figuren. Met een leuk salaris. Horen wij niks meer van, maar op de achtergrond gewoon van belastinggeld vreten. Das echt de partij van de afvallige.

klote land | 17-01-14 | 23:01

Bertje krijgt gewoon wachtgeld hoor, heeft ie al 2 maanden schat ik. Maar wat krijgt Bertje straks??? Meestal een baantje via PvdA figuren. Met een leuk salaris. Horen wij niks meer van, maar op de achtergrond gewoon van belastinggeld vreten. Das echt de partij van de afvallige.

klote land | 17-01-14 | 23:01

Bertje krijgt gewoon wachtgeld hoor, heeft ie al 2 maanden schat ik. Maar wat krijgt Bertje straks??? Meestal een baantje via PvdA figuren. Met een leuk salaris. Horen wij niks meer van, maar op de achtergrond gewoon van belastinggeld vreten. Das echt de partij van de afvallige.

klote land | 17-01-14 | 23:01

Bertje krijgt gewoon wachtgeld hoor, heeft ie al 2 maanden schat ik. Maar wat krijgt Bertje straks??? Meestal een baantje via PvdA figuren. Met een leuk salaris. Horen wij niks meer van, maar op de achtergrond gewoon van belastinggeld vreten. Das echt de partij van de afvallige.

klote land | 17-01-14 | 23:01

Bertje krijgt gewoon wachtgeld hoor, heeft ie al 2 maanden schat ik. Maar wat krijgt Bertje straks??? Meestal een baantje via PvdA figuren. Met een leuk salaris. Horen wij niks meer van, maar op de achtergrond gewoon van belastinggeld vreten. Das echt de partij van de afvallige.

klote land | 17-01-14 | 23:01

Bertje krijgt gewoon wachtgeld hoor, heeft ie al 2 maanden schat ik. Maar wat krijgt Bertje straks??? Meestal een baantje via PvdA figuren. Met een leuk salaris. Horen wij niks meer van, maar op de achtergrond gewoon van belastinggeld vreten. Das echt de partij van de afvallige.

klote land | 17-01-14 | 23:01

Let op Bertje schopt het nog wel eens tot President van de EU. Ik ga weekend vieren *plop*

HoutekopHarryHendrik | 17-01-14 | 16:36

Misschien een idee om een wachtgeld meter op GS te plaatsen. Net zo een als Hero Brinkman.
En misschien dan een aparte pagina voor de PvdA graaiers. Aan de schandpaal ermee.

wallenberg | 17-01-14 | 15:58

Waar kan ik geld vangen voor aangepaste schoenen?
Mijn kromme tenen passen niet meer in de gangbare maten.

Schietmijmaarlek | 17-01-14 | 15:37

en wie nou nog durft te zeggen dat de PVDAers geen asociaal volk zijn snapt niet wat er in NL gebeurt , dit gedrocht van een partij dient onderzocht te worden en bestempeld als een criminele organisatie , gelukkig is het bye bye in mei .

rukkieduck | 17-01-14 | 14:37

ah gelukkig heeft de daklozenkrant alsnog aangifte gedaan.

maargoed, stem PvdA = Dieven subsidieren

standvast | 17-01-14 | 14:32

Partij Van De Aartsgraaiers.

Zaniker | 17-01-14 | 13:44

Magdatkandat | 17-01-14 | 10:04 | #BellaBella
Dat medium heet de daklozenkrant.

milky bar | 17-01-14 | 13:15

Mijn hartslag sloeg spontaan op tilt. Dit is duidelijk zwijggeld. van der Roest wat geld, opdat hij zijn bek houdt over de partij. Ik ben dit zo zat, dat ik bereid zou zijn om als burger geld te steken in een collectief dat telkens een advocaat op dit soort kwesties zet. Dus letterlijk een jaarcontract met een advocatenkantoor tegen een vooraf afgesproken bedrag, die telkens bij dit soort mafia-praktijken de opdracht krijgt om de dader(s) er niet mee weg te laten lopen. Nu is het zo ontzettend makkelijk, dat ik er moedeloos van wordt. Iemand interesse?

salsaparilla | 17-01-14 | 13:00

Oskaar Blafzuur | 17-01-14 | 12:02 |
Ik heb nog nooit op de PvdA gestemd en zal dat ook nooit in mijn leven doen. Jammer dat dat de enige repliek is die je op kunt brengen. Arme jongen.

Asmodean | 17-01-14 | 12:53

geef die vette walrus een cheeseburger

boerepatat | 17-01-14 | 12:49

Beste mensen: a.s. 19 maart 2014 is echt de dag dat we massaal met de PvdA en ook met die losers van de VVD kunnen afrekenen door MASSAAL NIET op deze partijen te stemmen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.

kippevlees | 17-01-14 | 12:03

@ Asmodean
U mag straks als laatste pvda lid het licht uit doen...
Tissuetje?

Oskaar Blafzuur | 17-01-14 | 12:02

Je verwacht het niet! Zullen de andere leden van de PvdA 030 er wel een gelijke dubieuze moraal op na houden. Is sowieso al niet het sterkste punt van die partij: het onderscheid kennen tussen mijn en dijn.

RedBill | 17-01-14 | 12:00

bah

straatkat | 17-01-14 | 11:56

pvda links lullen rechts vullen.

bekijket | 17-01-14 | 11:49

@joris, waarom is die vetklep zijn kop veranderd in een vingerende plant?

[G]eenstijl | 17-01-14 | 11:46

Jawel, volgens de wet heeft hij er recht op, wil niet zeggen dat Hans Broodjepoepman verplicht was voor te stemmen. Doet Hans Broodjepoep wel, terwijl hij voor de microfoon tegen was. Ach ja PvdA, schaamteloze hypocrisie.

louis6227 | 17-01-14 | 11:43

Jawel, volgens de wet heeft hij er recht op, wil niet zeggen dat Hans Broodjepoepman verplicht was voor te stemmen. Doet Hans Broodjepoep wel, terwijl hij voor de microfoon tegen was. Ach ja PvdA, schaamteloze hypocrisie.

louis6227 | 17-01-14 | 11:40

Doc Damage | 17-01-14 | 11:09 | Mag ik aan u en de rest van uw soort verzoeken ons niet lastig te vallen? We zijn nogal vermoeid door alle josties die teksten niet begrijpen en ons dat verwijten. Doet u dat niet, verwijt u het uw opvoeders en 'leraarszen' of zo; in die hoek moet u de schuldigen zoeken. Wij hebben er part noch deel aan en, sterker nog, we willen niet in uw ellende betrokken worden. Het interesseert ons niet zo; we investeren voor rendement, en daarom nooit en te nimmer in de 95%. Wist u trouwens dat in Peking zoiets als een 95% uberhaubt niet lijkt te bestaan? Er zijn weer verse statistieken binnen die dat toch tenminste suggereren. We vinden dat niet alleen een prikkelende, maar zelfs stimulerende gedachte.

BellaBella | 17-01-14 | 11:34

Wie van dit stel dieven anders had verwacht is vreselijk naief!

Big Swinging Dick | 17-01-14 | 11:33

Nee, wat een VERRASSING...

De langste thuis | 17-01-14 | 11:31

Willem de Zwijger wist het al in onze onafhankelijkheidsverklaring in 1581: "D'Ondersaten syn niet van en Ghodt geschapen om den Prince tot slaven te dienen". De PvdA heeft dit na ruim 400 jaar nog steeds niet door en blijft ter meerdere eer en glorie van de PvdA regentje spelen. Hoe dik is de stelconplaat inmiddels voor de hoofden van de PvdA bobo's?

Brulboei_61SB | 17-01-14 | 11:25

minimá-armezusvan.. | 17-01-14 | 11:18 |
Sinds wanneer is democratie er in godsnaam op gebaseerd dat gemeenteraadsleden politieke uitspraken doen over een landelijke wet? En als je dit laat toetsen door een rechter dan is het helemaal simpel: Bertje krijgt zijn wachtgeld. Want dat is waar hij volgens de wet recht op heeft. Dat hoeft helemaal niet letterlijk worden uitgelegd of wat dan ook. De wet is er heel duidelijk in, en in dit geval is Bertje niet eens veroordeeld of wat dan ook, er ligt alleen een aangifte. That's it.

Asmodean | 17-01-14 | 11:23

En het is niet alleen diefstal bij dat gajes
Van afpersen en intimidatie zijn ze ook niet vies.bij de
pvda amsterdam
(zelf aan den lijve mogen ondervinden)
pvda amsterdam

Oskaar Blafzuur | 17-01-14 | 11:22

By the way: GS heeft dan wel de PvdA doorlopend op de korrel en in ietsje mindere mate ook de VVD, maar andere partijen zijn niet veel beter, vrees ik.

Ik *ken* overigens een PvdA wethouder, die is een held. Heeft geweldige dingen gedaan, werkt hard, staat dichtbij het volk en heeft echt coole dingen gedaan gekregen. Ze bestaan dus wel. Helaas stopt deze persoon bij de komende verkiezingen.

xspalm | 17-01-14 | 11:20

@asmodean
dan kan je nog een politieke uitspraak doen over de toepassing van de wet. daar is namelijk democratie opgebaseerd. bovendien is het altijd mogelijk om het specifieke geval te laten toetsen aan de wet door een rechter. met legalisme krijg je alles goedgepraat. ook diefstal, want we veranderen gewoon de definitie. overigens is het in civiele zaken mogelijk om wanpresteerders te gijzelen, dus dit stuk vuil kan altijd nog een tijdje in een huis van bewaring opgesloten worden, zodat hij geen verdere schade kan aanrichten in de samenleving.

minimá-armezusvan.. | 17-01-14 | 11:18

Post heeft gelijk. We moeten niet willen dat de politiek zich iets van het volk aantrekt.

Owwww, u dacht dat de politiek er voor het volk was? Neeee, het is toch heus andersom. Je moet alleen hun taal goed interpreteren.

Eén voorbeeldje: als na een reuzenfail een politicus zegt: "We moeten het vertrouwen van de burger in de politiek herstellen.", betekent dat natuurlijk iets anders. Het betekent: "volgende keer moeten we dit beter onder de pet houden zodat niemand iets merkt".
Nog eentje dan: Bij een bezuinigingsregeling (wat meestal eerder een herverdeling van gelden is, zelden een echte bezuiniging): "We gaan kijken hoe we voor de schrijnende gevallen een oplossing kunnen inbouwen." betekent bijvoorbeeld: "De extreme gevallen waar we grote rellen over krijgen, vlakken we iets af om reuring te voorkomen, maar de rest: boeie.".

Of: "We alloceren middelen om de integratie te bevorderen en pakken hiermee de problemen energiek aan." betekent: "We geven geld aan een niet bestaande stichting met een vage naam, die zegt integratiebevorderende dingen te doen (maar die niet integratiebevorderend zijn, maar de stichting doet het ook niet) en achter de stichting zit een politiek gelijkgekleurd persoon die het geld wegsluist via vage paden voor vage doelen."

Ik stop nu, of mijn hele humeur is voor vandaag weer verpest.

xspalm | 17-01-14 | 11:18

-weggejorist-

Fokkiefokkie | 17-01-14 | 11:17

WatZalIkErvanZeggen | 17-01-14 | 11:12 |
Wat ga je ze dan vertellen? Dat de PvdA zich aan de wet houdt in deze kwestie?

Asmodean | 17-01-14 | 11:17

Dat is de PvdA die ik ken.

bas ooms53686289 | 17-01-14 | 11:16

Ik roep iedereen op om zoveel mogelijk van de mensen om hem/haar heen op de hoogte te brengen van dit soort wantoestanden aangezien de reguliere media hier ABSOLUUT GEEN AANDACHT AAN GEVEN!
Er zijn nog te veel mensen die niet weten wat voor opsomming van ellende je op kan schrijven als je het hebt over deze verachtelijke partij.
Draag je steentje bij en help deze partij te slopen!

WatZalIkErvanZeggen | 17-01-14 | 11:12

Het zal een rood slagveld worden bij de komende verkiesingen.

Bataaf | 17-01-14 | 11:12

Het zal een rood slagveld worden bij de komende verkiesingen.

Bataaf | 17-01-14 | 11:11

We hebben binnenkort toch gemeenteraads verkiezingen?

Dag PvdA 030, tot nooit meer ziens.

Snippeschieter | 17-01-14 | 11:10

Woutie | 17-01-14 | 11:06 |
Dit heeft alles te maken met de regeling voor wachtgeld. En daar zit ook een reden achter. Om te voorkomen dat je iemand met een afwijkende mening op staande voet kunt ontslaan is het niet mogelijk om politici te lozen. Een goede reden, met zaken als dit als flink nadeel.

Asmodean | 17-01-14 | 11:09

BellaBella | 17-01-14 | 10:54 |
Uw onsamenhangende quasi intellectuele schrijfsels rechtvaardigen niet uw verheven houding.

Doc Damage | 17-01-14 | 11:09

giuseppen | 17-01-14 | 11:02 |
Dit is geen bewijs. De PvdA volgt hier de wet. D66 en VVD niet. Ook de andere partijen hebben D66 en VVD niet gesteund. Volgens de wet heeft Bertje recht op dat wachtgeld, gezien zijn tijd in de politiek. Als je dit soort zaken als bewijs voor je stelling opvoert dan zou ik nog een keer goed nadenken als ik jou was.

Asmodean | 17-01-14 | 11:07

Hoeveel bewijs heb je nog nodig dat de PvdA er alleen is om baantjes te creëren voor de meelopers die de "partij" ondersteunen ?

Het zoveelste bewijs dat deze vereniging voor clientèle al heel lang geleden de A van

ARBEID hebben ingeruild voor heel veel andere A's. U mag ze zelf invullen, maar een voorzetje kan niet schaden.

Asocialen............

giuseppen | 17-01-14 | 11:07

in het bedrijfsleven noemen we dit een ontslag opstaande voet. helemaal niets mee of uitkering. Dit heeft niets te maken met de regeling voor wachtgeld

Woutie | 17-01-14 | 11:06

Hoeveel bewijs heb je nog nodig dat de PvdA er alleen is om baantjes te creëren voor de meelopers die de "partij" ondersteunen ?

Het zoveelste bewijs dat deze vereniging voor clientèle al heel lang geleden de A van

ARBEID hebben ingeruild voor heel veel andere A's. U mag ze zelf invullen, maar een voorzetje kan niet schaden.

Asocialen............

giuseppen | 17-01-14 | 11:02

FrankVeer | 17-01-14 | 10:39 | Waarom een have-not ons aan wenst te spreken kunnen we niet begrijpen. Wilt u weg gaan?

BellaBella | 17-01-14 | 10:54

Nu word ik onpasselijk bij verschillende politieke partijen, lees VVD en CDA, maar de PvdA is zo verschrikkelijk verrot dat alleen de naam lezen al gevoelens van walging opwekt.
Zeer ergerlijk is dan ook dat ze zoveel invloed hebben bij de P.O. en dat er helemaal in deze tijd wel een PvdA schoft een permanente plek heeft bij DWDD, P&W en Buitenhof.
Tuig van het allerlaagste allooi.

bakoenin | 17-01-14 | 10:53

Spekman op de radio; ik ben niet bezig met peilingen die wel eens flink neerwaarts kunnen uitpakken. Met het bovenstaande bericht zou hij zich toch eens achter zijn oren moeten krabben. Daarbij komt nog, dat niet alleen de VVD, maar ook de PvdA niet beseffen wat er leeft onder de Nederlandse bevolking.
Maar het is een feit dat beide partijen heel veel gaan verliezen bij de verkiezingen en welk verhaal ze ook ophangen, de kiezer keert zich tegen hun.
Deze partijen hebben een grote mond over moraal, maar dit kan echt niet. Jatten en nog beloond worden ook nog. Het woord schaamte en verantwoordelijkheid komt bij de PvdA en VVD niet voor in het woordenboek. De ondergang is een onomkeerbaar feit.

Cloe | 17-01-14 | 10:48

De PvdA schandalen en misstanden zijn weer eens niet aan te slepen! Zolang er nog mensen zijn die PvdA stemmen, kunnen er niet genoeg van dit soort topics zijn!
Het Nederlandse volk wordt al een halve eeuw een rad voor ogen gedraaid. GeenStijl rekent daar mee af! Leve het internet!

KoninginWildemina | 17-01-14 | 10:46

GS heeft natuurlijk zijn naam hoog te houden om continue de PvdA in de zeik te zetten, prima trouwens daar niet van. Maar dit gebeurt bij alle partijen, alleen de PvdA is waarschijnlijk wat minder handig om dit onder de pet te houden cq onder het tapijt te vegen.

Eigenaar_IJsland | 17-01-14 | 10:46

De burger stemt (ben ik bang) toch wel weer op deze organisatie en krijgt daarmee precies wat ze verdienen...

NiceGuysFinishLast | 17-01-14 | 10:44

duitse herder | 17-01-14 | 10:34 |
Ja. Weleens van de wet gehoord? Hij heeft wettelijk recht op dat wachtgeld, hoe onrechtvaardig dat ook is. Stemmen om het tegen te houden is niets meer dan symboolpolitiek. Hij heeft er gewoon recht op. Helaas.

Asmodean | 17-01-14 | 10:42

Met PvdA ers wil ik helemaal niet meer spreken. Volidioten die nog op deze criminele organisatie stemmen moeten eigenlijk met een ratel over straat zoals vroeger melaatsen zodat gezonde mensenze kunnen ontwijken.

Polletje Piekhaar | 17-01-14 | 10:42

We menen dat het een aardig artikel is. Uiteraard. Het is van onze hand.
BellaBella | 17-01-14 | 09:41

Dan mag ik hopen dat er nog een eindredacteur is die met een syntaxis- en interpunctiefrees uw schrijfsel doorploegt, opdat het een lees- en vruchtbare voedingsbodem mag worden voor discussie. Simpelweg majesteitsmeervoud gebruiken omdat zoiets verheven meent aan te doen, duidt nog niet op superioriteit.

FrankVeer | 17-01-14 | 10:39

Magdatkandat | 17-01-14 | 10:04 | We bedanken u vriendelijk voor uw uiterst correcte voorkomen in deze. Het is om die reden dat we het dan ook niet geheel onwaarschijnlijk vinden dat uw stelling, dat u aan het plafond van de 95% zit, juist zou kunnen zijn. Nerveus lachen om mijn bijdragen moet u niet doen; dat is teveel moeite. We pogen slechts het domme volk (de 95%, de fabrieksarbeiders die nu allemaal 'adhd'-achtige verschijnselen vertonen omdat hun geliefde fabrieken er niet meer zijn en ze iets moeten doen waarvoor ze helemaal niet gemaakt zijn - u begrijpt mij) een spiegel voor te houden, en het intelligentere deel te stimuleren zich verder te ontwikkelen door *zelf-na-te-den-ken*. Wat dit laatste betreft waren we ook erg gecharmeerd door dit zinnetje van: 'ik kom er aan'. Dat, mijnheer, mevrouw, is een instelling die wij meer dan kunnen waarderen. Ook dat doet ons vermoeden dat u niet zo maar zegt dat u boven in de 95% zit (wij mogen graag psychologische testjes inbouwen, als u me volgt). Uw spottende ondertoon in een bepaalde zin herkenden we, en konden we waarderen. Of we, zoals u schrijft, vooruit gaan laten we voor uw rekening. We weten het zelf niet, we dachten dat het altijd al zo was. Wel is er een verandering in ons slaappatroon doorgevoerd onder begeleiding van medici, mogelijkst draagt dat bij aan de verandering die u meent te zien. We zullen bij de volgende controle eens aan de artsen vragen wat de literatuur hierover te melden zou kunnen hebben. Tot besluit, in antwoord op uw vraag, we hebben al eens laten vallen dat we een aantal opleidingen genoten hebben in het economische gebeuren. Dat, in combinatie met de reeds genoemde details over de publicatie, zou u in de juiste richting moeten kunnen leiden. We mensen u verder nog een bijzonder prettige dag. Tot genoegen,

BellaBella | 17-01-14 | 10:37

Asmodean | 17-01-14 | 10:30
Wel eens van moraliteit gehoord ?

duitse herder | 17-01-14 | 10:34

Kolere.........

Waar is trouwens dat topic over frauderende Amsterdamse Leefbaren...? Ohh nee wacht.., het altijd objectieve en onafhankelijke GeenStijl (muwahahaha Fleur Agema..) is bij lange na niet verblind door die rode PvdA-lap. Het zal wel uit amateurisme zijn dat dit aan de aandacht ontsnapt is.

Coyote | 17-01-14 | 10:34

Mijn god zeg, als je kritiek op de PvdA geeft doe het dan goed en niet met dit soort onzinstukken. Die Van der Roest is (nog) NIET veroordeeld. Hij voldoet WEL aan de voorwaarden voor wachtgeld, hoe krom die ook mogen zijn. Het is niet aan de politiek, maar aan het OM en rechter om hem aan te pakken.

Asmodean | 17-01-14 | 10:30

Er is geen woord te vinden in de hele Dikke van Dale, waarmee ik het sentiment kan omschrijven dat ik heb na het lezen van dit stukje. Ik weet wel dat de eerste de beste PvdA'er die me komende gemeenteraadsverkiezingen op straat aanspreekt, daar enorm spijt van gaat krijgen.

Borrelende Boris | 17-01-14 | 10:28

hfakker | 17-01-14 | 10:25 | + 0 -

We hebben een triple AAA status, hoog te houden, als er uitgerekend gaat worden hoeveel er verdampt door stelen vanuit het ambt. Kunnen we Nederland net zo meteen verkopen aan een rijke sjeik die er een woestijn van wil maken.

[G]eenstijl | 17-01-14 | 10:28

Waarom niet een klein rekensommetje met feitjes waarin naar voren komt hoeveel (op jaar- of verkiezingstermijn-basis) de Personen Verarmende Democratie Afbrekers aan taxpoet verbraneden, wegsluizen, jatten, aftroggelen, niet besparen, slechte overheidsdels voor sluiten, kortom... Zonder PvdA, waar stonden we dan crisis-technisch, feitelijk dan, niet onderbuikiaal.

hfakker | 17-01-14 | 10:25

Ommezwaai | 17-01-14 | 10:21
vanzelfsprekend...

duitse herder | 17-01-14 | 10:24

En op dit soort partijen met deze mentaliteit zitten we dus te wachten..
Diefje bijt diefjesmaat niet

Die kunnen we dus maar beter overslaan en aan de kant zetten, temeer dar dit absoluut geen incident is maar door deze mentaliteit vaak voorkomt.

4609 | 17-01-14 | 10:23

Biertje van der Roest zou voor straf in de Hardebollenstraat als bejaardengigolo moeten werken tot de €40.000,-- van de daklozen is terugverdient voor hij aanspraak kan maken op wachtgeld.

Osdorpertje | 17-01-14 | 10:21

duitse herder | 17-01-14 | 10:11
U is toch al enige tijd geëmigreerd?

Ommezwaai | 17-01-14 | 10:21

Dostranamus | 17-01-14 | 10:09 | + 2 -

Het zal me mijn reet roesten, of die een afspraak gemaakt heeft of niet, het wil het niet eens een naam geven of benoemen als een soort van homosapien van een geslacht is en blijft een vieze ranzige proleet, die ze echt een tering schop de maatschappij uit moeten geven. Stelen is Stelen. Voor mijn part huren we een stuk Siberië voor dit soort tuig, brengen we ze daar onder.

[G]eenstijl | 17-01-14 | 10:20

En -zoals vanzelfsprekend- wordt er vanavond bij o.a. de SStaatsomroep weer met geen woord gerept hierover.
De negatieve berichtgevingen omtrent de PVDA stapelen zich op, maar feitelijk is het alleen te lezen op deze panelen.
Hoe is het toch mogelijk dat die (salon)socialisten hier toch iedere keer mee weg komen?

Ommezwaai | 17-01-14 | 10:19

Die gasten zijn alle schaamte voorbij. Bizar gewoon...

NACademicus | 17-01-14 | 10:17

Ik geloof dat Bertje zijn compadres aardig bij de ballen heeft. Anders zouden hem toch wel even keihard de tent uitschoppen.

Wat weet Bertje over de PvdA dat wij niet weten?

DonJohnson | 17-01-14 | 10:16

Het is goed dat die man wachtgeld krijgt. Hij zal er wel recht op hebben, en als je bedenkt hoe duur dit de PvdA (en hopelijk het kabinet) te staan kan komen bij de komende verkiezingen, dan is € 7620 een koopje.

simpelman | 17-01-14 | 10:15

steven paul | 17-01-14 | 10:07

Get a life

Magdatkandat | 17-01-14 | 10:10

Ik ben benieuwd wat voor baantje deze pisbak krijgt toegeschoven als zijn wachtgeld eenmaal opgezopen is.
Ongetwijfeld iets in de politiek of ambtenarij waar voor een toptalent als hij altijd wel ergens plek is.

jemagookniksmeer | 17-01-14 | 10:10

Aangifte van diefstal maakt geen enkele kans.
Hij heeft een afspraak gemaakt dat hij het geld zal terugbetalen dus is er geen sprake van diefstal.
En dat hij zich niet aan de gemaakte afspraak houd is reden voor een civiele procedure, geen strafrechtelijke.
Want die maakt geen schijn van kans.
Een criminele organisatie als de PvdA is heel goed op de hoogte van de wet.
Zoals alle criminele organisaties.

Dostranamus | 17-01-14 | 10:09

eelko1976 | 17-01-14 | 09:58
Een normaal mens verdwijnt voor geruime tijd achter de stangen als je 40K achterover drukt, maar niet als je in het PVDA-borrelclubje zit met Spektrui als voorzitter.
Het enige positieve is dat er aangifte tegen de man in kwestie is gedaan. Maar toedekker Bouman zal hier ook wel een stokje voor steken.
.
Maar ik daag een ieder uit om eens te proberen 40K te frauderen bij de Belasting.....

Ommezwaai | 17-01-14 | 10:08

Mammeloe | 17-01-14 | 09:59 | + 1 -

Tis altijd die Henk, geef Henk maar weer de schuld ;)

Lewis | 17-01-14 | 09:54 | + 1 -

Helaas sta ik sinds dit kabinet en dit beleid echt nergens meer van te kijken. 's morgens sta ik op en denk met een grijns op mijn tronie tijdens mijn kop koffie, niet van goh zou het koud buiten zijn, goh hoe laat is het? goh, moet ik niet richting werk. Hoi schat, heb je goed geslapen, Nee ik denk Jeej vandaag wordt het allemaal nog maffer gekker en lachwekkender whieeehooeeeeeeee. Dan staart me vriendin me aan. slaat me met de krant, does normaal man en verlaat ik snel ons huis voor ik nog een mep krijg en de kans loop om terug op aarde te landen.

[G]eenstijl | 17-01-14 | 10:08

@Magdatkandat | 17-01-14 | 10:04

@BellaBella | 17-01-14 | 09:41
.
Get a room.

steven paul | 17-01-14 | 10:07

Allemaal bang voor om hun eigen wachtgeld kwijt te raken.

MisterIk | 17-01-14 | 10:07

BellaBella | 17-01-14 | 09:41

Ik moet zeggen, u bent gegroeid, zowel qua taalbeheersing als qua spitsvondigheid. Niet zelden moet ik hard glimlachen om uw schrijfsels - hetgeen overigens niet wil zeggen dat ik alles snap wat u schrijft; soms lach ik ook uit nervositeit, zoals dat gaat wanneer men oog in oog komt met de Hele Groten. Ja, ik zit ergens in de top van de 95% - te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken - maar ik kom eraan en da's al heel wat. Misschien kunt u een tipje van de sluier oplichten t.a.v het precieze medium waarin u gaat verschijnen, dan kunnen wij dat in de gaten houden.

Magdatkandat | 17-01-14 | 10:04

en aangezien we verduistering ook niet meer registeren als misdrijf, blijft de criminaliteit maar dalen in dit land en is onveiligheid slechts een gevoel dat u wordt aangepraat door de rechtse racisten/fascisten/islamofoben/autolobby/derdewereld-uitbuiters/vrijmetselaars/bilderbergers/cultuurhaters/deodorantgebruikers/vleeseters/porno-kijkers/limburgers/plattelanders/boeren/blanken/zwarte-pietliefhebbers/bontjassenmaffia/sigarettenrokers/bioscoopbezoekers/bejaarden/erwtensoepeters. kortom alles en iedereen die niet gelooft in de leugens van linksch.

minimá-armezusvan.. | 17-01-14 | 10:01

En zo zijn de laatste 3 stemmers ook weggejaagd. Op naar de verkiezingen.
Ridocar | 17-01-14 | 09:34

Ik vrees het niet. Op Kanaleneiland zal nu zeker massaal op de PVDA worden gestemd, nu diefstal gelegaliseerd is als je van de PVDA bent.

FrankVeer | 17-01-14 | 10:00

Als dit zo door gaat is GS niet meer nodig! Dus stem allen op de PVDA, zodat GS gered kan worden!

pim achtertuin | 17-01-14 | 10:00

Toch henk ik dat veel onbekwame gemeenteambtenaren PvdA blijven stemmen. En subsidieclubmensen. En dat zijn er nog steeds veel te veel.

Mammeloe | 17-01-14 | 09:59

Dus iemand STEELT 40.000 euro van de daklozenkrant, en krijgt op de koop toe geld van de belastingbetaler, ook dat is de PVDA mensen.

eelko1976 | 17-01-14 | 09:58

DeSjaak1000 | 17-01-14 | 09:54
.
Een beetje sociaaldemocraat heeft geen geweten en kan dus die conclusie niet trekken.

pluizigkroeshaar | 17-01-14 | 09:57

€7620,- daar kan je heel wat kamerplanten van kopen.

wakkere_nederlander | 17-01-14 | 09:56

Hé Bert, psst, niet verder vertellen hoor, maar ik weet een apotheekje waar ze GRATIS pilletjes uitdelen voor mensen met een vergaand stadium van PvdA.

Deze pillen (genaamd Drion of zo) helpen je voor altijd van je problemen af.
En de rest van het land ook natuurlijk, maar dat is slechts een prettige bijwerking.

Cuyahoga | 17-01-14 | 09:55

Wachtgeld... Bertje wacht nu tot aan zijn pensioen...

duitse herder | 17-01-14 | 09:54

@ [G]eenstijl | 17-01-14 | 09:45 |
Zou het jou verbazen als ze toch gewoon weer een van de grootste partijen in Utrecht worden? Mij niet.

Lewis | 17-01-14 | 09:54

Bij elke politieke partij zijn de pluche-klevers en de graaiers. Maar wat mij opvalt dat er geen 1 PvdA-ert is die zijn lidmaatschap opzegt omdat hij niet bij zo'n club wil horen. Geen 1.

DeSjaak1000 | 17-01-14 | 09:54

Dat is weer een hele nieuwe draai aan "Wij van WC-eend adviseren WC-eend"

Je eigen parij kan voor je wachtgeld stemmen.

Werkend Nederland weet weer waarom ze de tot de middagpauze gedane werkzaamheden niet betaald zien worden: Hier word je geld aan uit gegeven.

Ikdus | 17-01-14 | 09:53

De Personificatie van de Aasgieren maakt z'n naam wel weer ruimschoots waar, zo op de drempel van het weekend!

trotse-ambtenar | 17-01-14 | 09:52

Kameraden doen dat voor elkaar.
Onvoorwaardelijk.
#socialisme

wakkere_nederlander | 17-01-14 | 09:51

''Het moet eerlijker''. Aldus Hans - 9 puntjes - Spekman.

DeSjaak1000 | 17-01-14 | 09:51

Ik wacht dagelijks op de bus, om naar m'n werk te gaan.
Een PvdA-er wacht op geld, om niet naar werk te gaan.
Effe wachte, effe wachte nog.... geld!!!

Ars Vivendi | 17-01-14 | 09:49

16 euro per dag was toch het wachtgeld? dat hij weer moet afdragen als hij in staat van beschuldiging is gesteld, kan die dikke paplarf meteen even detoxen van de alcohol.

[G]eenstijl | 17-01-14 | 09:48

Van alle varianten is 'Paljassen van de Armoe' wel het meest dodelijk. Verder een erg humoristisch stukje (als het niet om te janken was....)

Einde van de Domheid | 17-01-14 | 09:48

Maar eh... is er ook al aangifte tegen hem gedaan? Enneh... zo ja: hoe staat het daarmee? Is zeker onmiddellijk geseponeerd? Verdachte B.vd.R. is natuurlijk lang geen Sipko Schat of Erik Staal, maar je moet ergens beginnen met dergelijke dieven achter de tralies zetten.

Stormageddon | 17-01-14 | 09:46

Het moet eerlijker!
Godsammekraken | 17-01-14 | 09:32 | + 11 -

100%.. en nu zeker weer janken rovershoofdman Diederik..

(c)ZWITSUL | 17-01-14 | 09:45

Lewis | 17-01-14 | 09:43 | + 0 -
alsof dat nog wat uitmaakt voor dat bijeengeraapt zooitje.

[G]eenstijl | 17-01-14 | 09:45

Ik ga maar alvast zuipen, het word weer zo'n dag...

Sterf PvdA sterf...

CornholioNL | 17-01-14 | 09:44

Partij van de Aartsschurken. Niets verbaast me meer. Als ze morgen deur aan deur spaarpotjes komen legen zou ik gewoon mijn schouders ophalen.

P. Peeer | 17-01-14 | 09:44

Typisch PvdA, geen aangifte willen doen en geld toe.

louis6227 | 17-01-14 | 09:43

@ louis6227 | 17-01-14 | 09:41 |
Inderdaad, slim hoor, zo vlak voor de verkiezingen.

Lewis | 17-01-14 | 09:43

En dan ook nog zo mooie bloem als een roos misbruiken.

van_de_pot_gerukt | 17-01-14 | 09:43

Dit is natuurlijk het beste voorbeeld voor criminelen om zelf ook maar gewoon te blijven jatten.
Hullie doen het ook...

knerf | 17-01-14 | 09:42

Bakito, stemde voor met 3 stemmen.

[G]eenstijl | 17-01-14 | 09:42

De PvdA is een criminele organisatie.

Normpje | 17-01-14 | 09:42

Komt dit ook nog ter sprake in het NOS Journaal of bij P&W?
Oh wacht ...

sinar2 | 17-01-14 | 09:42

Het is bij Pvda politici nogal structureel om onbeschaamd te liegen, stelen, roven en andere politieke partijen te beschuldigen van antisemitische tendensen, terwijl het gros van het pvda electoraat bestaat uit mohammedanen met een opgelegde haat aan Joodsche mensen.
.
Waarschijnlijk weet Bertje nogal veel over zijn fractiegenoten die dat liever onder de gesubsidieerde pet/fes houden.

pluizigkroeshaar | 17-01-14 | 09:41

Geniale verkiezingsstunt!!!

louis6227 | 17-01-14 | 09:41

U mag allemaal 'boe' blijven kletteren van achter uw ninja-keyboard, maar u bent gewoon eetbaar zoals dat in sommige kringen geplacht wordt aangeduid te worden. Structuurvariabelen.Variabelen, als in: niet constanten. Het aardige is, op zeer korte termijn verschijnt er in een zogenaamd 'dode-bomen-medium' een publicatie. Die raakt dit onderwerp. Met grafiekjes met kekke kleurtjes. En moeilijke woorden. En rare tekens. Dus niet geschikt voor de 95%, de klikjosties, wegens: begrijpen ze niet. We menen dat het een aardig artikel is. Uiteraard. Het is van onze hand.

BellaBella | 17-01-14 | 09:41

Wat heb ik een hekel aan de pvda zeg!! Ben benieuwd of ze nog durven te lobbyen op straat met de verkiezingen, ik kijk er in ieder geval naar uit want ik scheld ze straks helemaal de tering!

zeefert | 17-01-14 | 09:41

Criminele organisatie gonna go crimineel, raar he?

Prokapitaal | 17-01-14 | 09:41

Heel simpel, daklozen stemmen niet dus Bertje heeft niet van het electoraat van de PvdA gestolen. En waarschijnlijk heeft de hele PvdA fractie meegenoten van de borrels.

kutsmurf | 17-01-14 | 09:41

@ Enrikio | 17-01-14 | 09:39 |
Zeg maar waar je loopt, dan kom er ik ook aan. Herken ik je aan een spandoek of zo?

Lewis | 17-01-14 | 09:41

Er zijn twee problemen met PvdA-stemmers:
1. Er zijn er nog steeds veel en veel te veel.
2. Daarmee samenhangend: de psychiatrische kosten om ze van hun PvdA-stoornis af te helpen zijn niet op te brengen door werkend Nederland.

Professor Superhirn | 17-01-14 | 09:40

Ik hoor mijn moeder het nog zeggen...
"lieve schat, misdaad loont niet".

In veel had ze gelijk, op dit punt niet.

Braxator | 17-01-14 | 09:40

Vroeger moest Geenstijl nog een beetje haar best doen met PvdA-topics. Tegenwoordig is de PvdA zo idioot bezig dat je bij jezelf denkt: "dat verzin je niet".

kapotte_stofzuiger | 17-01-14 | 09:40

19 maart: payday.

Rest In Privacy | 17-01-14 | 09:39

Geweldig dat de straten & pleinen vol stromen met verontwaardigde mensen die het criminele gedrag van politici niet meer pikken... #not

Enrikio | 17-01-14 | 09:39

GR2014 komen eraan, tot zo ver de PvdA !!

wielmoer | 17-01-14 | 09:39

Ze reiken het materiaal voor een anti-PvdA-offensief ook wel helemaal zelf aan. De klucht wordt steeds groter.

Lewis | 17-01-14 | 09:38

Wachtgeld is gewoon WW, maar dan voor ambtenaren. Het is niet mee of langer dan voor een gewone werknemer. Ambtenaren zijn ook nog eens makkelijker te ontslaan.

pinda | 17-01-14 | 09:37

Ze moeten die hele hypocriete clan van middelmatigen oppakken en achter de tralies zetten! En stelende graai-Bert met zijn brutale opgezwollen alcoholisten porum voorop.

Simon de Danser | 17-01-14 | 09:37

Het verbaast mij 0,0 om de een of andere vreemde reden...

P. Peeer | 17-01-14 | 09:37

Denk dat er inmiddels voldoende gronden zijn om de PVDA als criminele organisatie aan te merken. Waarom kunnen die lui maar gewoon doorgaan met het land plunderen?

Arnold9638 | 17-01-14 | 09:37

Ze denken er alleen maar aan dat ze zelf ook in de situatie van Bertje kunnen belanden en die kans is niet heel gering in het licht van alle ellende die er boven komt drijven. Dus stemmen ze allemaal uiteindelijk voor hun eigen portemonnee.

ameid wolfje | 17-01-14 | 09:36

Ik blijf erbij, waarom zit deze dief niet vast.

van_de_pot_gerukt | 17-01-14 | 09:36

Goh. Je verwacht het niet. Echt. Val van m'n stoel. Bijna.

Stormageddon | 17-01-14 | 09:35

Kan er niet gewoon een beslag via een kort geding op worden gelegd door de daklozen in het kader van een aangifte van diefstal? Dan heeft meneer nog wel het voordeel dat het niet uit zijn eigen zak komt, maar hij kan het iig niet opmaken. Gewoon, rechtvaardigheidsgevoel...

TheseDays00 | 17-01-14 | 09:35

Bert heeft al genoeg gemeenschapsgeld opgegeten. Hij eet zijn gratis plant maar op.

Boerenhoofd | 17-01-14 | 09:35

Gossiemoppe een PvdA topic.
Je. verwacht. het. niet!

wakkere_nederlander | 17-01-14 | 09:35

Ik ben gestopt met Facepalmen. Een beetje daglicht in m'n ogen af en toe kan ook geen kwaad.

lillendvleesch | 17-01-14 | 09:34

Dit betekent dus direct dat de PvdA diefstal goedkeurt en hier geen consequenties aan wil verbinden.

Het was al duidelijk natuurlijk, maar toch blijf ik me hier over opwinden. Wat een schandalige vertoning.

Absoluut niet waar | 17-01-14 | 09:34

Komt dit in de natuur ook voor, een horde teken die een lintworm beschermt, of is de mensheid echt 'uniek'?

trotse-ambtenar | 17-01-14 | 09:34

Ik wacht ook al een hele tijd op geld.

En dan heb ik het over die € 1000 van Mark Rutte (VvdA).

Tot die tijd: niemand nog wachtgeld. We wachten!

Reinaert | 17-01-14 | 09:34

En zo zijn de laatste 3 stemmers ook weggejaagd. Op naar de verkiezingen.

Ridocar | 17-01-14 | 09:34

Volgens PvdA beredenering heeft van der Roest niets verkeerd gedaan. Hij het heeft geld niet gestolen van de PvdA dus valt het onder 'eerlijk delen'
#socialisme

wakkere_nederlander | 17-01-14 | 09:33

Godgeklaagd dit!!!!!!

oekoeboeroe | 17-01-14 | 09:33

Neeneenee. De PvdA moet weg. Weg uit de grote steden. Weg uit dit land. Dit land verdient beter.

Boerenhoofd | 17-01-14 | 09:33

Het moet eerlijker!

Godsammekraken | 17-01-14 | 09:32

Lekker wakker worden dit, godverrrr

Einddbaas | 17-01-14 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken