Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nigel Farage geeft Griek op zijn flikker

Kijk, Hanzzz van Baalen, ingedommelde bolle graaier met een aanwezigheidsdefect ter waarde van 58.500 euro. Zeau doe je dat in het Europees Parlement. Een bijzonder wakkere Nigel Farage zegt even waar het op staat, tegen Antonis Samaras, de Griekse druiloor die zijn mooie land (bakermat der democratie, mind you) verkwanselde aan een door Brussel ingevlogen Goldman Sachs-marionet. We kunnen niet wachten tot het mei is, als we gaan afrekenen met het zootje laaielichters dat het referendum van 2005 van de NL burger afpakte. Zeg het Nigel: "It's gonna be a battle of national democracy versus EU state bureaucracy." En zo is het. Hup BurgerforumEU.

Reaguursels

Inloggen

@Hjalmar | 16-01-14 | 21:59
En na het uitzitten van de celstraf krijgt de schutter nog een riant bedankbonusje uit de portefeuille van een rijke Groen-Links ex-partijleider. Kan ie fijn een nieuw leven beginnen, taak volbracht.

michello | 17-01-14 | 01:42

Als Farage een te groot 'probleem' wordt voor de EU dan laten ze hem gewoon van het toneel 'verdwijnen'. Ze vragen wel even aan Groenlinks hoe dat precies moet.

Hjalmar | 16-01-14 | 21:59

Ik ga in mei NIET STEMMEN, omdat ik m’n stem niet weg wil geven aan de huidige horde van schijnheilige laffe volksverraders/bankmarionetten/eurofielen/maffiosi, die zich zelf politici durven te noemen!
Sommigen menen serieus dat Wilders nog verschil zou kunnen maken, maar ook hij met z’n clubje van halve nazi’s en voetbalhooligans is slechts een marionet die in hier als bliksemafleider dient voor diegenen die het spelletje nog niet door hebben.

Als we dan toch een provincie zijn van Europa, waarom kunnen we dan niet stemmen op de UKIP partij, Nigel Farage dus, uit de provincie Engeland.
Hij is de enige die mijn stem waard is.
Of heeft er iemand andere of zelfs betere suggesties??

redangdiver | 16-01-14 | 21:26

Ik ga in mei NIET STEMMEN, omdat ik m’n stem niet weg wil geven aan de huidige horde van schijnheilige laffe volksverraders/bankmarionetten/eurofielen/maffiosi, die zich zelf politici durven te noemen!
Sommigen menen serieus dat Wilders nog verschil zou kunnen maken, maar ook hij met z’n clubje van halve nazi’s en voetbalhooligans is slechts een marionet die in hier als bliksemafleider dient voor diegenen die het spelletje nog niet door hebben.

Als we dan toch een provincie zijn van Europa, waarom kunnen we dan niet stemmen op de UKIP partij, Nigel Farage dus, uit de provincie Engeland.
Hij is de enige die mijn stem waard is.
Of heeft er iemand andere of zelfs betere suggesties??

redangdiver | 16-01-14 | 21:25

Als ik ga stemmen schrijf ik de naam Farage zelf wel op het biljet met een fijn rood bolletje ervoor.
Heeft misschien geen nut maar ja ergns anders een bolletje kleuren ook niet.

Crash77 | 16-01-14 | 15:35

Making plans with Nigel! Hoe kunnen wij stemmen op deze goede man? Het wordt tijd voor een revolutie... Iemand?

Frank Gruber | 16-01-14 | 15:32

puck&bully | 16-01-14 | 10:55 |
En om dit te bereiken moet het grote slapende deel van de bevolking bereikt worden. Er zou een veel agressievere manier van campagne voeren moeten zijn om dit te bewerkstelligen. Burgerforum let op uw zaak!

lanexxx | 16-01-14 | 13:54

Wat klonk er toch een geweldige ovatie na het betoog van deze man. Of vergis ik mij nu en zaten ze allemaal samen met Van Baalen te slapen.

jasser | 16-01-14 | 11:41

Nigel for president.

Bataaf | 16-01-14 | 11:38

Ja de EU gaat dit jaar een héle dikke vinger krijgen van al haar inwonertjes. Of we daar uiteindelijk beter van worden zal moeten blijken.

René B. | 16-01-14 | 11:36

Hear, hear!

van Nazareth | 16-01-14 | 11:13

Wat we wél moeten doen is in elk geval gaan stemmen.
"Brusselopia"maakt misbruik van het feit dat er erg weinig bekend is over het europees parlement, behalve dat we allemaal wel weten dat er aanwezigheidsgelden ( belastinggeld) worden opgestreken bij áfwezigheid, kwestie van paraafje zetten en hup de tgv. in richting Nederland.
Wat we ook weten dat er buitensporig veel aan "salarissen"wordt betaald (belastinggeld), er buitensporig veel tax-free emolumenten zijn, het luizenbaantjes zijn voor enkele uren per week, er geen enkele kennis van welke zaak dan ook voor nodig is om euro-parlementariër te worden, behalve de kennis en kunst van naar boven slijmen in de eigen partij (v.baal).
Wij, belastingbetalers fourneren die luizenlevens , wij maken het zelf mogelijk dat zij doen wat ze doen.
Wij maken zelf de Rehns mogelijk die zijn wurgkoord om de hals van Nederland steeds strakker aantrekt op advies van mutti Merkel, waarvoor "europa"doodsbang is.
Op het moment dat "wij"dit niet meer pikken en heel duidelijk maken dat dit zo is, dan kan er nog iets ten voordele van ons land en haar burgers veranderen.
De overmacht van Brussel móet worden ingeperkt.
De slappe en onmachtige soort van "bestuurders"ingevlogen voor 4 jaar hebben er geen boodschap aan. Zij moven al dan niet gedwongen na 4 jaar weer op weg naar de andere hop-job.
Het zal ze worst zijn.
Alleen een verandering van mentaliteit van de kiezers door niet op eurofiele partijen te stemmen bij de komende "Europa"verkiezingen kan de noodzakelijke verandering teweegbrengen.
Je komt dan alleen uit bij de PVV, dat is de realiteit.
Samen met de SP is dit hoe dan ook de enige partij die sociale waarden in het vaandel heeft, en de overdruk van Brussel wil laten ontsnappen, zodat we niet meer of minder geknecht worden door Barosso's, Rehn;s cs.

puck&bully | 16-01-14 | 10:55

Erg sterk deze man.

Tonnie_Tokkie | 16-01-14 | 10:30

Parel van het Zuiden | 15-01-14 | 22:37 |
Er klink minachting in uw tegel?

lanexxx | 16-01-14 | 10:26

Wat een spreker is die man! Nigel Farrage is een held.

frisenfruitig | 16-01-14 | 10:11

Kunnen we die Rutte niet inruilen voor Nigel Farage?? Bij deze stem ik voor een leven onder een dictatuur van Nigel Farage... dat liever dan de PvdAnaalgatopening

De Anaalprofeet | 16-01-14 | 09:06

Als mensen buiten de UK ook op hem konden stemmen, dan zou die veruit de grootste partij worden in de EU...

Ih8yousf | 16-01-14 | 08:56

Mooi gezegd : "Geert is het laatste restje van de Democratie".

magicmike | 16-01-14 | 07:37

Parel van het Zuiden | 15-01-14 | 22:37 | Hihihihi. Neemt u van mij aan: dit volkje doet helemaal niets, behalve uit 'protest' op een keyboard rammelen en middenstanders afmaken door de boodschappen in het buitenland te gaan doen. Dat is dit volkje. Meer is het niet. Elk volk krijgt de regering die het verdient.

BellaBella | 16-01-14 | 07:17

michello | 16-01-14 | 00:11 | U blinkt niet uit in bondig schrijven. En daarnaast kraamt u onzin uit. Ik zal u helpen: stel dat de intelligenste manager van heel europa toevallig president van Duitsland is; zou u dan niet liever hebben dat hij president van Nederland is? U begrijpt de rest verder zelf wel niet he?

BellaBella | 16-01-14 | 07:11

Finn | 16-01-14 | 02:51 | U had het korter kunnen schrijven, maar het snijdt hout. We gaven u een plusje.

BellaBella | 16-01-14 | 07:01

Het is me toch ook een samengeraapt stapeltje josties ook. Laat ons het zo zeggen, iedereen die tegen een eu is verdient niet anders dan aan een lopende band in een fabriek uitgewoond te worden. Iedereen die voor *deze* eu is verdient hetzelfde. Niet verder dan 3 seconden vooruit kijken en -denken, ook dat leren de 'hogeropglijde' 'kennisjosties' in 'nederland kennisland' (hihihi). Het strategisch inzicht van een banaan. Dat terzijde: we kunnen u verzekeren dat Mr. Farage een zeer innemende persoon is, met - meestal - een goede kijk op zaken.

BellaBella | 16-01-14 | 06:57

Ze laten Europa niet voor niks volstromen met Culturen ze zijn doodsbang voor tegenstemmen ,en allemaal voor eigen gewin , en na mij de zondvloed mentaliteit. Farage is jammer genoeg een van de weinige welbespraakte die daar zit, en de rest een stelletje Farizeeërs die alleen maar de andere kant opkijken en declareren .Kortom opheffen dat Brussel ,brengt ons niks anders als narigheid .

fleurtje | 16-01-14 | 06:55

-weggejorist-

ikbenwakker | 16-01-14 | 06:09

-weggejorist-

ikbenwakker | 16-01-14 | 06:08

Waarom Farage niets met Geert Wilders te maken wil hebben: www.volkskrant.nl/vk/nl/6484/Rene-Cupe...

PVV stemmers worden net zo hard in den reedt genomen door hun zelfverkozen politieke leider als zij die op Anders partijen stemmen. Nergens Anders wordt dat zo duidelijk als wanneer je Farage hoort spreken. Wie vraagt het Farage zelf even?

Finn | 16-01-14 | 03:20

@daytripper | 16-01-14 | 02:29
Ik vind dat Geert het echt niet slecht doet wat dat betreft. Nigel is nog een tikje meer "in your face", maar we moeten niet vergeten dat in het Britse parlement heel veel meer van leer getrokken wordt dan in Nederland. www.youtube.com/watch?v=mEzA7fH7v1I
Wat dat betreft is Geert wel een pionier hier.

michello | 16-01-14 | 02:54

Geert kan heel goed de vinger op de zere plek leggen soms, maar het is allemaal nog veel erger als dat jullie denken. Geert staat symbool voor het laatste restje hoop waaraan veel mensen ondanks alles zich nog aan lijken vast te klampen, dat er een daadwerkelijk functionerende democratie is. Maar of het bewust is of niet (het is niet te hopen), Geert functioneert tegelijkertijd als een bliksemafleider, een zoethoudertje voor het ontevreden deel van de bevolking, na de moord op Pim is hij in het vacuum gesprongen. Nogmaals, Geert kan soms mooi de frustratie onder de bevolking verwoorden over vele dingen, maar hij is geen visionair en zeker niet 'de verlosser' van al hetgeen de mensen zo graag anders zouden willen zien. Er zijn geen alternatieven. Als Geert niet degene zou zijn op wie mensen hoop vestigen, wat houd je over? Inderdaad, een compleet verlies aan vertrouwen van een groot deel van de bevolking in de politiek. Als je echt verandering wil is de politiek ingaan namelijk de enige legale manier om dat te bewerkstelligen, maar van de PVV mag je niet lid worden dus houd je enkel marginale splinterpartijtjes over. Farage niet dan ook niets van Wilder hebben, en dat is een feit. Helaas pindakaas. Een stem voor de PVV is voornanelijk een stem tegen alle andere politieke partijen, een proteststem, waar verder niets mee gebeurd, en daarom geef ik mijn stem dus niet weg aan een ander om namens mij te spreken. De besluitvorming in de huidige vorm van samenleving staat of valt bij de gratie van mensen die wel ervoor kiezen om hun stem aan een ander te geven. Terwijl het alternatief verbluffend simpel is, een hoger democratisch gehalte volgens het Zwitserse Model, waar de meeste stemmen gelden over een scala van onderwerpen, een meer directe democratie dus. In Zwitserland werkt dat al decennia lang uitstekend. Nu mag je zelf bedenken waarom de politieke vertegenwoordigers in Nederland en in Europa dat niet willen. Voor zover ik Farage kan begrijpen, staat hij voor meer democratie, niet minder zoals de PVV, en dat is een levensgroot verschil dat helaas helaas door de meeste mensen totaal over het hoofd wordt gezien. Daarom is Farage zo een verademing om naar te luisteren. Zeggen waar het op staat is een ding, maar om ernaar te handelen op een democratische manier daar moet je de capaciteiten voor hebben. Iemand zoals Geert is jarenlang door de VVD politiek gevormd, en met alle respect, maar volgens mij daardoor eerder onderdeel van het probleem dan van de oplossing. Het wachten is op de volgende politieke leider die nog in Nederland durft op te staan. Wordt lastig want Angstcultuurtje en hysterisch gedoe. De politiek is dood in Nederland, Lang leve de politiek, met Farage als voorbeeld. Of je het nu eens bent met hem of niet, die man heeft stijl.

Finn | 16-01-14 | 02:51

Ik droom wel es dat er bij de PVV één man/vrouw zou rondlopen met, laten we zeggen, de helft van het kaliber en charisma van Nigel Farage!
Denk dat Peggold c.s. God op hun blote knieen danken dat dat niet het geval is.

daytripper | 16-01-14 | 02:29

Ik ben fan van deze man. Als het kon had hij mijn stem.
Mesmer | 15-01-14 | 21:28

Volledig met U eensch...
Er zit dus maar 1 ding op en dat is vluchten naar GB, net als onze koninklijke familie destijds.
Iets in me knaagt dat dat de enige manier is om de eurotrein ( het hedenndaagse 3e rijk) te laten ontsporen.

loze stijl | 16-01-14 | 01:42

[email protected] | 16-01-14 | 00:11
Hear, hear! Hulde!
*stempt allen pvv*

Lewis Lewinsky | 16-01-14 | 00:49

*gaat even op het kratje staan*
De “Verenigde Staten van Europa” is geen dwingende noodzakelijkheid, maar een oude politieke wensdroom van sociaal- en christendemocratische partijen. Dit moet nu, koste wat het kost, eindelijk eens een keer erdoorheen worden gedrukt, in de hoop dat dan de vrede, vrijheid en handel op ons continent zal zijn gewaarborgd en wij in ons Avondland zullen leven in welvaart, pais en vree. (Alsof wij dat nog niet hadden.) Aanvullend zal Europa een wereldmacht zijn geworden, leuk speelgoed voor ambitieuze politici. Het megalomane politieke veranderingsproces is reeds vol in gang gezet, na het Verdrag van Maastricht is het nu de bedoeling dat Europa zich meer en meer richting politieke unie gaat ontwikkelen, waarbij Brussel gestaag alle politieke controle zal overnemen. Als laatste stap zullen De Verenigde Staten van Europa een feit zijn en het Europarlement zal dan beslissen wat goed voor ons is. We dragen dan geen belastingen meer af voor de verzorging van onze Nederlandse bejaarden, maar Brussel gaat ons belastinggeld eerlijk verdelen - oftewel: het gaat daar naartoe waar het het hardst nodig is, want politiek is immers volstrekt reactief en oplossingsgericht. De uitkomst is dus dat Europa één groot nivelleringsfeest wordt, waarin het grote geld van de rijke landen continue wordt overgeheveld naar de armere landen. En dat zonder nog te hoeven vragen en zonder dat wij er nog zicht op zullen hebben. Langzamerhand zullen wij hier steeds minder financiële armslag overhouden. Onze welstand zal worden afgeknepen terwijl wij ons steeds duurder wordend sociaal zorgstelsel krampachtig in stand proberen te houden.
Internationaal zal een groter beroep op ons worden gedaan als wereldmacht, als het gaat om de bewaking van de wereldvrede. Onze kinderen gaan vaker naar het slagveld. Ook wat wij ons daarmee qua interne veiligheid - terrorisme bedoel ik dan - op de hals halen is niet helemaal te overzien. En als we kijken naar de Amerikaanse defensie uitgaven, dan valt te vrezen dat ook dat facet ons in de toekomst nog een lieve duit zal gaan kosten. Qua wereldmacht en bestuursstructuur gaan we dezelfde kant op als de federale USA, met het verschil dat de USA een economie, en Europa (nu nog) een sociaal-economie is. Dat houdt in de praktijk in, dat Europa een duur continent is, vanwege alle sociale voorzieningen waarvoor de burger moet/wil betalen. In de USA heb je minder sociale voorzieningen, maar daarvoor weer duidelijk lagere loonbelastingen en duidelijk goedkopere producten. De werkende mensen (met een reguliere baan) in de USA verdienen goed én hebben lagere lasten en dan kun je best wat lijden, als de staat om een financiële aderlating komt vragen. Maar goed, een sociale samenleving is in de kern niet het probleem.
Maar wat wel een probleem is, als er zo nodig een verenigd Europa gebouwd moet worden, is dat wij hierdoor dus allemaal al klem zitten door de zware druk van de fiscus en daarom is het géén verstandig idee om de Verenigde Staten van Europa erdoorheen te drukken. Het plan kost namelijk geld, héél erg veel geld. En héél lang. Geld dat wij nauwelijks nog kunnen ophoesten, dus móet het ten koste van onze sociale voorzieningen en onze persoonlijke financiële armslag gaan. Je ziet al duidelijk dat we steeds meer moeten gaan betalen voor minder, de overheid en gemeenten doen minder en brengen steeds meer in rekening, de rekening van de Zorg wordt meer en meer naar de burger doorgeschoven, voorzieningen worden gesloten wegens bezuinigingen, belastingen worden verhoogd en nieuw gecreëerd en dit gaat met zekerheid voorlopig zo door. We gaan inmiddels minder op vakantie. Ook de overheid zelf pompt minder in onze eigen economie, wat werkeloosheid in de hand werkt. Onze welvaart en/of onze sociale voorzieningen worden afgebroken tot een lager niveau, zo lang deze Europese reorganisatie aanhoudt.
Europa, zoals wij het nog kennen, is een lappendeken van landen met ieder z'n eigen economie, eigen wetgeving, eigen subsidies, eigen levensstandaard, eigen staatsbegroting, eigen marktconfiguratie. Als Brussel de scepter gaat zwaaien en alles gaat herverdelen en nivelleren, dan wordt deze lappendeken verscheurd en daar komt dan een nieuwe kunstmatige deken voor in de plaats. Alsof je een emmer ijsklontjes in een aquarium gooit. Alles wat in +100 jaar organisch geëvolueerde economie op elkaar is ingespeeld, wordt in rap tempo ontregeld en op een Vinex-manier geherstructureerd ten gunste van Het Grote Plan. Een wederopbouw naar een door Brussel gestuurde planeconomie.
Dat dit afbreken en opbouwen heel erg veel geld gaat kosten, mag voorstelbaar en voorspelbaar zijn. De Verenigde Staten van Europa, een ideologisch plan, zal in de praktijk één hele grote geldverslindende put blijken, geld dat decennialang door de burgers erin zal moeten worden gesmeten, in de hoop dat de put ooit verzadigd zal zijn en de rust zal wederkeren. Maar zal het voor ons dan uiteindelijk beter zijn dan het ooit was? Zullen we dat ooit nog gaan meemaken? Ik denk het niet. Hoe dieper we erin zitten, hoe moeilijker het is om te stoppen. Kijkend naar de uitgaven voor de hereniging van West-en Oost-Duisland, namelijk 1300-1600 miljard Euro sinds 1989, dan kunnen we allemaal wel bedenken wat voor een onmetelijke som geld een verenigd Europa ons allen gaat kosten. En waar dat geld vandaan moet komen. En hoe lang dát dan wel niet gaat duren. En kijk eens wat we er allemaal voor terugkrijgen? Griekenland: Niets. Geweldig. En weldra krijgen we ook van alles uit Roemenië en Bulgarije. Geweldig. Onze nationale grenzen én nationale sociale voorzieningen staan wagenwijd open voor geïmporteerde armoe in ruil voor onze weldra werkloze zonen en dochters of voor een uitkering uit ons staatsinfuus. Om maar te zwijgen van de impact qua leefomgeving en veiligheid. En dat allemaal om “The European Dream” te verwezenlijken, de droom van Helmut Kohl en nog een paar christen- en sociaaldemocratische politici. Oh ja, en Churchill natuurlijk, die zag de Europese eenwording als dé manier om de vrede in Europa te waarborgen. Maar goh, kom op, toen bestond de EEG nog niet. Tsjonge, wat een immense beslissingsbevoegdheid een handjevol politici zich toch eigenlijk toe-eigenen. En allemaal net zo makkelijk, gewoon weer even uit ONZE portemonnees gefinancierd. Werken voor hún droom en werken voor de welvaart van de mensen uit de armere Europese landen. We lijken als werkend Nederlands volk wel een internationale sociale dienst met pinautomaat, waar de armere landen *verplicht* aan mogen komen lurken. Niet meer alleen werken voor jezelf, vrouw en kind en onze samenleving, maar óók nog voor de corrupte ambtenaren in Thessaloniki, de werkelozen in Sevilla en de armoedebestrijding in Bulgarije. Stroop de mouwtjes maar wat verder op, mense.
Maar zeg nou eerlijk: heeft u er ooit ook maar één fuck om gegeven dat Oost Duitsland weer met West Duitsland werd herenigd? Het was wel leuk voor ze, maar meer ook niet, toch. Net zo min als straks Europa één is, leuk, maar who cares. Het gaat ons er toch om wat we in onze portemonnees hebben? Wat ons huis straks nog waard is? Hoeveel schulden? Wat een liter benzine kost? Of we straks nog goede verzorging hebben als we bejaard zijn? Wat boeit ons dat hele politiek verenigd Europa nou, onder de streep, als je het niet heel erg ruim hebt? We hadden het toch al relatief goed, wat moest een Verenigde Staten van Europa daar nou nog aan toevoegen? Of gaat het soms niet meer om ons.
Een Europese Economische Gemeenschap (EEG) is alles wat we nodig hebben. Daar moet het politieke beleid op worden gericht. Dat is wat we al hadden en dat heeft ons nóóit dwarsgezeten. Dát levert geld op, dus dát moet worden uitgebreid. Dáár kunnen de armere landen zich aan aansluiten. Met z'n allen de schouders eronder en werken aan je eigen welvaart. Van niets komt niets.
Een politieke unie kost ons burgers alleen maar geld. Ambtenaren en politici kunnen evident niet efficiënt met het zuurverdiende gemeenschapsgeld omgaan, dat weten we inmiddels allemaal. Miljardenverspilling, nalatigheid, zelfverrijking, teveel ambtenaren, corruptie, verkeerde projecten, filantropie uit andermans zak, non-transparantie, zelfverheerlijking, vriendjespolitiek, we hebben het allemaal al gezien and.they.don't.care. Toch blijven deze veredelde penningmeesters hoog in het zadel zitten en krijgen zij altijd maar vrij spel. Waar zit de noodremknop bij onszelf? Hebben we er eigenlijk wel een?
Onze vrije economie en ons zorgstelsel moeten vrij blijven en in dienst blijven staan van de eigen burgers/werknemers en niet tot geldapparaat voor Brussel worden omgekat. Daar werken we niet voor. Daarom: Stopt het proces. Breekt de politieke machtsoverdracht, nu het nog kan.
Neer met Brussel, leve de vrijheid, leve de EEG.

michello | 16-01-14 | 00:11

Stem SGP dan stem je indirect Farage en hoef je niet op de EUSSR partijen te stemmen komende verkiezingen. En hou je ook gelijk de vrouwtjes een beetje in toom.

The Anarchist | 15-01-14 | 23:58

heb dit al vaker gezegd,WNL samen met Powned en Elsevier een nieuwe omroep maken die aan de rechterkant staat

pejoar | 15-01-14 | 23:50

Ein volk, Ein reich, Eine münze.

SyntaxError | 15-01-14 | 23:49

@ gider | 15-01-14 | 23:41
Als we één ding van de geschiedenis geleerd hebben is het wel dat ALLE politiek omkeerbaar is. Zij het niet goedschiks dan kwaadschiks.

In Brussel lijken ze helaas op het laatste aan te sturen.

ZonderNaam | 15-01-14 | 23:47

Als Wilders het zo zou aanpakken, zou hij heel groot worden.

De Geus | 15-01-14 | 23:47

ik vind dat er een bindend volksreferendum moet komen nu voor e e n en alle keren nu de wil van het volk volgt !!!
das democratie en niet via slinkse wegen langzaam maar zeker onze hele soevereiniteit inpikken en ONOMKEERBAAR maken.

gider | 15-01-14 | 23:41

Excuses voor de typfouten, zit op mijn telefoon te klooien

ZonderNaam | 15-01-14 | 23:36

@ Tha Man | 15-01-14 | 21:23
Staar je dan niet zo blind op de PVV als je wel eurosceotisch bent maar een hekel aan Wilders hebt. Stem dan voor het EP op de SGP, zij zitten bij Farage in de fractie.
En dan boeit het helemaal niet wat voor malle dingen de SGP op landelijk niveau allemaal wil, want het enige noemenswaardige verschil dat de grootte van een fractie in dat fopparlement in Brussel uitmaakt is de hoeveelheid spreektijd die de fractieleider krijgt.

Dus als je de SGP aan een extra zetel hept kan Farage weer een extra veeg uit de pan naar Van Rompuy of Schulz slingeren.

ZonderNaam | 15-01-14 | 23:35

@seven | 15-01-14 | 22:31
Is daar wel eens goed onderzoek naar gedaan?

blinde kip | 15-01-14 | 23:28

De wereld is verzakelijkt. Op papier is veel geregeld. Mensen van vlees en bloed zijn nummers in hun systeem geworden. Zakenmensen schepten de unie.
Maar zakenmensen zijn wel sluw en gehaaid, liefde is een mooier iets dan zaken. (zou Paulus ook gezegd kunnen hebben.) En hebben ze de liefde? Dát is de vraag.

AntiSoof | 15-01-14 | 23:24

@Tha Man | 15-01-14 | 21:23
Dus jij gaat wederom strategisch stemmen op de pvda of d666, om vooral jezelf te belazeren, dat de PVV alleen maar schreeuwt.

reageerbuis | 15-01-14 | 23:23

Zodra mensen weer met geleend geld een flink huis en een leuke auto kunnen kopen, is het leed van de kredietcrisis binnen mum van tijd vergeten. Wie lult er nog over de EU als men een nieuwe Volkswagen of Audi kan veroorloven. Als de oude keuken vervangen kan worden door een nieuwe. Als studenten weer wat toegestopt krijgen van pa en ma, zodat ze een leuke verre vakantie kunnen maken in de zomermaanden. Echt, dan kraait er geen haan meer naar de onderwerpen die nu zo cruciaal lijken. VVD, CDA, PvdA en D66 zullen weer groeien als kool en Wilders wordt gemarginaliseerd. De invloed van de EU wordt alsmaar groter, zolang we het goed hebben. Als de kritische EU geluiden nu te groot worden, wacht men rustig tot het moment dat mensen weer in slaap gesukkeld zijn en vindt er op dat moment een machtswijziging plaats. We staan erbij en kijken ernaar, maar weinigen kan het interesseren. Dat is helaas de realiteit, ook al zitten er hier genoeg mensen die goed kunnen onderbouwen waarom de EU in de huidige vorm schadelijk is voor Nederland.

Borrelende Boris | 15-01-14 | 23:17

@ Itzamná | 15-01-14 | 23:12
Ik ben uiteraard bekend met Milton Friedman ;)

ZonderNaam | 15-01-14 | 23:17

@ZonderNaam | 15-01-14 | 23:15
We zijn het eens.

La Bailaora | 15-01-14 | 23:17

@Lacan | 15-01-14 | 23:07
wat een ongelooflijke bullshit. Ooit van de EEG gehoord? Functioneerde heel lang. Maar er zijn veel meer van die unies, bv:
en.wikipedia.org/wiki/North_American_F...

of deze:
en.wikipedia.org/wiki/Mercosur

Het stikt ervan, en nee, die hebben geen politieke unie.

Je bent in de war met een gedeelde munt, zoals de Euro. Dan heb je een politieke unie nodig. Maar dat is nou juist niet wat de eurosceptici willen.

La Bailaora | 15-01-14 | 23:16

@ La Bailaora | 15-01-14 | 23:09
Ik ben sowieso bang dat we alleen nog maar met de hooivork methode van de EU af kunnen komen. Maar wil dat gebeuren zal eerst een stuk zichtbaarder moeten worden wat daar zich precies allemaal voltrekt en hoe.
Een EP vol met critici lijkt me een goede stap in die richting.

Maar eens dat Farage als PM van GB nog een veel hardere klap aan Brussel zou kunnen uitdelen door uit de EU te stappen. Ik zie hem landelijk echter zo hoog nog niet scoren. Als je de media tegen je hebt dan heb je als poltiicus toch de wind tegen. Dat zie je hier in Nederland ook.

ZonderNaam | 15-01-14 | 23:15

Ik constateer dat GS vrijelijk citeert uit het pleidooi van Farage, maar nalaat haar bron te vermelden: "bakermat der democratie, mind you" en "verkwanselde aan een door Brussel ingevlogen Goldman Sachs-marionet" (zie topic).

Dit doet denken aan het werk van ene prof. Nijkamp.

Matigheid | 15-01-14 | 23:12

ZonderNaam | 15-01-14 | 23:06 | + 0 -
Al wel vaker geplempt, maar kijk voor de aardigheid eens naar onderstaand linkje.

'I've always been amused...'.

Friedman over verzorgingsstaat en open grenzen. Helemaal gelijk, die man.
www.youtube.com/watch?v=3eyJIbSgdSE

Itzamná | 15-01-14 | 23:12

@ Lacan | 15-01-14 | 23:07
Dus het is onmogelijk vrij te handelen met landen met wie je niet in een politieke unie zit?
Maar goed dat we dat in de 17e eeuw niet wisten.

ZonderNaam | 15-01-14 | 23:09

@ZonderNaam | 15-01-14 | 22:59
true, maar ze kunnen dus alleen op de rem trappen. Ze kunnen geen beleid maken. Dat is anders wanneer Nigel een Engels kabinet zou aanvoeren, dan kan ie het roer omgooien.

La Bailaora | 15-01-14 | 23:09

Britten hebben ook wel enige reden tegen die vrijwel ongeremde immigratie te zijn, als je zo kijkt wat er binnengekomen is en binnenkomt.

"- At least 84 percent – and likely more – of all current UK citizenship applications are from the Third World;
- Fourteen percent of all primary school children do not have English as a mother tongue;
- At least 316 primary schools in England have a large majority of children whose first language is not English;
- Non-indigenous births will soon account for more than half of all the babies born in Britain;
- Over the next twenty five years, immigration will account for forty percent of all new households set up in this country;
- Some 3.7 million legal migrants have entered this country since 1997 – and 2.5 million are from outside the European Union; and
- At least twenty percent of the currently resident population were either born overseas or are descendants of foreign-born parents."

Hoop dat ze nog op tijd zijn om de UK weer de UK te laten worden (voor NL geldt m.m. hetzelfde).

Itzamná | 15-01-14 | 23:08

Mooi verhaal maar hij ontloopt het echte probleem. Soevereine landen die wel vrij met elkaar kunnen handelen is niet mogelijk zonder politieke unie. Dat is de weeffout bij oprichting bij de EU. Wil je soevereiniteit dan moet je ook niet zeuren als ze - voorbeeld - in Ierland de vennootschapsbelasting op 0% zetten. Of dat tanken in Duitsland goedkoper is. Hetzelfde muntje gebruiken zonder politieke afspraken is niet mogelijk.

Lacan | 15-01-14 | 23:07

@ Itzamná | 15-01-14 | 22:56
Klopt, de grenzen opengooien heeft alleen zin als je een kleine overheid hebt die alleen het hoogst noodzakelijke doet. Daarmee heb je ook lage lasten, en ben je aantrekkelijk voor ambitieuze en goed opgeleide mensen.

Ga je voor een rubberentegel verzorgingSStaat zoals de meerderheid hier blijkbaar wil, moet je een hele hoge muur op je grens zetten omdat dan alleen profiteurs binnen willen komen.

ZonderNaam | 15-01-14 | 23:06

Farage...
Waarom a: hebben we in Nederland niet zulke politici en b: mogen we in mei niet om hem stemmen?

Graaisnaaiert | 15-01-14 | 23:03

@Itzamná | 15-01-14 | 22:50
Dat wel, dat geeft hoop. Misschien prikken ze door dat moddergooien heen.

La Bailaora | 15-01-14 | 23:02

Er zal toch echt wel campagne gevoerd moeten worden om het grote publiek te informeren, zolang we afhankelijk zijn van het NPO wordt het volk niet of vals geïnformeerd. Burgerforum zou toch veel meer moeten doen om het grote publiek erbij te betrekken. GS zou ook een factor van betekenis kunnen zijn!

lanexxx | 15-01-14 | 23:01

Goldman Sachs = VVD/D66

oplichter | 15-01-14 | 23:00

* Staande ovatie aan Farage geven doet *

Botte Hork | 15-01-14 | 22:59

@ La Bailaora | 15-01-14 | 22:37
Het klopt dat het EP een tandeloos fopparlement is, maar ze moeten officieel nog wel steeds stemmen over de eindeloze wetgeving die de EC ze voorschotelt. Goed, zelfs als het EP tegen stemt is dat geen enkele garantie dat de wetgeving daarmee niet doorgaat, maar met de huidige samenstelling van het parlement komt een tegenstem zelden voor.

Als het EP straks vol zit met sceptici wordt het wel heel lastig verhullen dat er niets democratisch is aan de wijze waarop de EU functioneert.

ZonderNaam | 15-01-14 | 22:59

Fatwabuster | 15-01-14 | 22:51 | + 0 -
Ja, je moet ook NOOIT een verzorgingsstaat oprichten met open grenzen. Zou je trouwens überhaupt niet moeten doen.

Verreweg de meeste burgers kunnen prima de eigen broek of jurk ophouden. Een verzorgingsstaat kweekt alleen maar jankerTs en luie donders. Ben niet tegen enige vorm van steun voor mensen die echt niks kunnen. Dan hebben we het over minder dan 2%.
Of 3%, daar wil ik af zijn.

Waarbij je je nog de vraag kunt stellen of het een staatstaak is of dat burgers dat niet onderling zelf kunnen regelen. Nou ja, da's helemaal geen vraag.

Itzamná | 15-01-14 | 22:56

haha die blik van die griek, onbetaalbaar gewoon.

Oskaar Blafzuur | 15-01-14 | 22:55

@Parel van het Zuiden | 15-01-14 | 22:37
-
De zogenaamde crisis begon al begin jaren negentig en bleek een prima excuus te zijn 'iedereen' zijn welvaart op te geven.
Het 'verdeel en heers' principe bleek het component 'de crisis' eeuwig voort te kunnen laten duren.
Ondertussen wordt de zelfbenoemde elite rijker en rijker en lijkt de gewone man bereid te zijn als lijfeigene verder te gaan.
Die omslag gaat helemaal niet meer plaats vinden.
De geschiedenis herhaalt zich. Tot aan bijltjesdag. En dan weer opnieuw.
Steeds. Maar. Weer.

oplichter | 15-01-14 | 22:53

AMEN!

Henk P | 15-01-14 | 22:53

@seven | 15-01-14 | 22:31
Iedereen die het establishment aanvalt krijgt een 'ongeluk'. Fortuyn, van Gogh, van Frikschoten, Farage.

van heinde en verre | 15-01-14 | 22:51

Zou mooi zijn als de Libertariërs met de eu verkiezingen meedoen. Anders zou ik het echt niet weten en stemmen 16M Nederlanders indirect "voor".

Tobus | 15-01-14 | 22:51

@Itzamná | 15-01-14 | 22:38

Wij hebben ons geld aan allerlei idioterie stuk gegooid met als resultaat dat we enorme schulden hebben en zelfs een te kort!

Zojuist op tv een item over de aardgas problematiek in het noorden waar Flip van der Kam zei dat sinds de jaren 60 500 miljard euro aan aardgas inkomsten zijn weggepompt en het geld is weggegooid, daar hebben de Noren uit hun aardgas en olie inkomsten een fonds gemaakt waar nu 1.000 miljard euro in zit en iedere Noor miljonair maakt.

Nederland leeft al jaren op de pof en op de zakkenrollerij van de 6 miljoen werkenden, terwijl de Noren slapend rijk zijn geworden door verstandig om te gaan haar inkomsten

Fatwabuster | 15-01-14 | 22:51

La Bailaora | 15-01-14 | 22:37 | + 1 -
In je laatste link is het wel aardig, na het moddergooien, de comments te lezen.

How 95% of the UK feels but are for some Reason shouldn't say!

Meeste plussen, een 14.000 (ging over terugsturen immigranten).

Agreed. Make england england again. 9.600 plus. Zelfde onderwerp.

De Britten zijn het geloof ik aardig zat om niet te kunnen zeggen wat ze willen.

Gaat de goeie kant op.

Itzamná | 15-01-14 | 22:50

@seven | 15-01-14 | 22:31
Echt waar he!
Ook in het EU parlement: slechts 1 persoon die begaan is met mensen ipv zijn eigen politieke carrière.
Zoals Wilders altijd omgeven is met gorilla's zou Farage altijd een parachute op zijn rug moeten dragen als hij naar Brussel vliegt. Triest maar waar.

wakkere_nederlander | 15-01-14 | 22:49

Lowdown | 15-01-14 |
Droom lekker door, jij wordt nooit wakker .

fleurtje | 15-01-14 | 22:47

Prachtig hoe Farage zowel het goede van Europa, handel en samenwerking, en het slechte, de EU bureaucratie kort, hard en helder duidelijk kan maken.

van heinde en verre | 15-01-14 | 22:46

Farage is super,en zegt die druiloren waar het op staat,kots van Brussel.

fleurtje | 15-01-14 | 22:45

Daarom doet Stef 'Mister Burns' Blok zo zijn best iedereen levenslang zich aan zijn bankvriendjes te verbinden.
Slaven zeuren niet, die ploeteren tot ze er bij neervallen.
atdoru.files.wordpress.com/2012/02/mr-...
Het kan geen toeval zijn.

oplichter | 15-01-14 | 22:42

Woelige Wimpie | 15-01-14 | 22:22
Briljant dus, maar mensen stemmen liever massaal op apparatsjiks.

seven | 15-01-14 | 22:40

Ja, maar als wij nou massaal "idioten" de EU in gaan stemmen en Moelandië hun gewiekste crimi.... Ehhhh.... politici, lopen we dan niet de kans het deksel twee keer zo hard op onze neus te krijgen als de EU niet direct desintegreert ?!

Epibrateur | 15-01-14 | 22:39

Osborne: "''Make no mistake, our continent is falling behind. Look at innovation, where Europe's share of world patent applications nearly halved in the last decade. Look at unemployment, where a quarter of young people looking for work can't find it. Look at welfare.
''As (German chancellor) Angela Merkel has pointed out, Europe accounts for just over 7% of the world's population, 25% of its economy, and 50% global social welfare spending.''"

Jawel, we moeten op deze voet verder met al die kreupele, niets-bijdragende staten. Het is helemaal geen vraag of NL dit totaal mislukte feestje zal gaan meebetalen, tenzij we er uit stappen.

Wie nu nog eurofiel stemt is niet zomaar een gewone, maar een gevaarlijke gek.

Itzamná | 15-01-14 | 22:38

Woelige Wimpie | 15-01-14 | 22:22
Tis een briljant politicus. Een van de weinigen met een vooruitziende blik. 2009 www.youtube.com/watch?v=bHI8uwJPxZA ps Erratum: neerstortte. /+t

seven | 15-01-14 | 22:38

@oplichter | 15-01-14 | 22:23 |

Zeker niet. De vlektyfus voor de politiek, die het in hun gestelde vertrouwen beschamen. Ik zou trouwens niet zo zeker zijn van de passiviteit van de Nederlander, en al helemaal niet van andere Europese bevolkingen. Dat kan maar zo omslaan, zo leert de geschiedenis. Of niet dus. Blijft moeilijk in te schatten.

Parel van het Zuiden | 15-01-14 | 22:37

Toch zou ik er nog maar niet al te gerust op zijn. Ik hoop dat ie veel gaat winnen, en vooral dat ie in de UK de grootste wordt. Dan kan hij mogelijkerwijs zorgen voor een uittrede uit de EU. Dat zal een klap geven aan Brussel. In Brussel heeft ie geen macht via het parlement, dat is alleen klapvee.

De komende maanden zal er ook in Engeland heel veel met modder gegooid worden. Dit soort artikelen bv.:
www.dailymail.co.uk/news/article-38203...

of deze:
www.dailymail.co.uk/news/article-25200...

Je kunt niet anders verwachten dan dat de MSM dit soort partijen probeert zwart te maken. Dat hebben ze zeker van Nederland geleerd. Maar het kan wel eens voor kink in de kabel zorgen, net als hier bij de laatste verkiezingen.

La Bailaora | 15-01-14 | 22:37

Ik vind dat de ban op human cloning eenmalig opgeheven moet worden om Nigel Farage een keer of 1000 te clonen. Ze kunnen we 150 Nigels hier in de TK plaatsen, en hebben we er nog genoeg over om naar alle landen een gezonde portie Nigels te sturen. Standbeeld voor deze knaap. Er loopt geen betere.

Koettoerk | 15-01-14 | 22:37

@Woelige Wimpie | 15-01-14 | 22:22

Je begrijpt blijkbaar niet hoe onvoorstelbaar moeilijk het is om met een nieuwe partij door te breken in de Engelse politiek, met haar districtenstelsel, dat alles dat nieuw en vreemd is, er genadeloos uitfiltert.
Het is een prestatie van formaat dat de UKIP in de gemeenteraadsverkiezingen en by-elections zoveel zetels veroverd heeft. Puur op kwaliteit en standpunten. De landelijke politiek is nog maar een kwestie van tijd.

Gootbalkoning | 15-01-14 | 22:35

Woelige Wimpie | 15-01-14 | 22:22 | + 0 -
Er zijn ook conservatieven in de UK die er wel een beetje klaar mee zijn.
Zie vandaag nog George Osborne.

www.telegraph.co.uk/news/politics/geor...

Itzamná | 15-01-14 | 22:33

Geen zin om me in te lezen.. de rijke Grieken parkeerden 500.000.000.000 outside Griekenland.

DANNY3960 | 15-01-14 | 22:31

Tis onderhand wel duidelijk waarom zijn sportvliegtuigje neerstorte. Dat hij de crash overleefde, daar hadden ze niet op gerekend.

seven | 15-01-14 | 22:31

We want Nigel!

Brabant hier | 15-01-14 | 22:24

@Parel van het Zuiden | 15-01-14 | 22:10
-
Eens.
Dit volk is al hopeloos verloren.
Houdt ze een worst voor en ze verkopen hun grootmoeder.
Solidariteit bestaat al lang niet meer.
Verdeel en heers is de standaard.
Vooral gebruikt door D666/SGP en CU.
Het is ieder voor zich. De vlektyfus met den Ollander.

oplichter | 15-01-14 | 22:23

Nigel Farage heeft absoluut treffende speeches. Maar dit maakt hem helaas nog geen goede politicus. Europa bashen kan hij als de beste, en daarin is hij met zijn partij redelijk succesvol en populair. Maar verder heeft de beste man in de nationale politiek maar bar weinig voor elkaar gekregen. Sterker nog, veel Britten vinden hem teveel een karikatuur en laten zijn partij volkomen links liggen. Roepen vanaf de zijlijn is vooral zijn ding, maar buiten enige populariteit in het Euro parlement heeft zijn partij nog nooit enig succes kunnen boeken. Neemt alsnog niet weg dat ik zijn donderpreek prachtig vind. Absoluut meer van dat aub.

Woelige Wimpie | 15-01-14 | 22:22

@wakkere_nederlander | 15-01-14 | 22:15
Maar ik ben niet zo welbespraakt.
Ik praat nog slechter dan ik typ.
Maar er moet iets veranderen.
Als politiek een markt was dan is er nu een gigantisch gat in de politieke markt.

wakkere_nederlander | 15-01-14 | 22:17

Doe die vent eens snel op het stoeltje van Rutte zetten, weet niet wat ie vraagt per jaar.. Maar hij is het waard.

Nietweerhe | 15-01-14 | 22:16

"werkend nederland verdient belastingverlaging"
"Een krachtige, kleinere overheid"
Zolang het wordt gebracht in grote leesbare koeienletters met zo'n geile oranje streep eronder trapt de meerderheid er toch weer in.
Zinloos.

oplichter | 15-01-14 | 22:15

@Slipsnifter | 15-01-14 | 22:11
ik

wakkere_nederlander | 15-01-14 | 22:15

@Slipsnifter | 15-01-14 | 22:11
ik

wakkere_nederlander | 15-01-14 | 22:15

Er gaat een aardverschuiving plaats vinden in dat suffe parlement.... nu krijgt Nigel Farage nog een laf applausje van een paar medestanders, vanaf mei gaat dat drastisch veranderen als je de peilingen mag geloven:

UK staat Ukip op 1 in de peilingen
Frankrijk staat Front National op 1 in de peilingen
Nederland staat PVV op 1 in de peilingen

en zo zullen er nog wel een aantal landen zijn waar de anti europese sentimenten geweldig hoog gaan scoren.

Resultaat: Na mei krijgt Nigel Farage de staande ovatie die hij al zo lang verdiend!!

Fatwabuster | 15-01-14 | 22:14

@Sumato | 15-01-14 | 22:11
Maar dat bedoelde je ook..
*maar eens op tijd naar bed gaat*

Slipsnifter | 15-01-14 | 22:13

@Sumato | 15-01-14 | 22:11
Die hadden we, Pim, maar dat was snel opgelost.

Slipsnifter | 15-01-14 | 22:12

spanarchist | 15-01-14 | 22:07

"eurosceptici" stemmen straks CDA, klootjesvolk herinnert zich alleen de laatste twee weken.

Worstjes | 15-01-14 | 22:12

@wakkere_nederlander | 15-01-14 | 22:07
Kun je lang op wachten, wie wil het lot van Pim ondergaan, of leven als Wilders..

Slipsnifter | 15-01-14 | 22:11

Je zou een Nigel Farage in de Nederlandse politiek hebben... de '3 groten' zullen in hun broek schijten en we zouden weer een dode hebben (al dan niet ergens op een media park)

De pvvda, vvd en cda mogen in hun handen klappen dat we een nar als Wilders hebben Maar ja, daarom zit hij er nog steeds, levend en wel.

Sumato | 15-01-14 | 22:11

@oplichter | 15-01-14 | 21:50 |

Oneens. Sowieso verschilt dit erg per "Ollander". Het hangt sterk af van welke informatie en de hoeveelheid van die informatie die zo iemand tot zich neemt. In dat opzichf spelen o.a. onderwijs, media, en overheid in brede zin een kwalijke rol. Mensen worden opgevoed en vervolgens gevoed met het beeld dat er geen toekomst is zonder de Europese Unie.
.
Zie de Nederlandse MSM verslaggeving over deze unie. Geen kritiek, misstanden worden niet getoond, protesten van andere Europese bevolking genegeerd of gedownplayed, marginale EU succesjes of pyrrusoverwinningen triomfantelijk uitvergroot.
.
Daarnaast zijn veel mensen te lam om zich goed te informeren. Waan van de dag, komt allemaal goed, etcetera.
.
Len laat ik de wensdenkers die het gewoon niet willen zien vooral niet vergeten. Als ik doe alsof het er niet is, is het er niet.
.
Oh last but not least, de initiatiefnemers, belanghebbenden, en ware gelovigen. Tsja.

Parel van het Zuiden | 15-01-14 | 22:10

Ik ben niet zo van het organiseren, maar wie wil er geld inzamelen voor deze man? Niet voor hem financieel te helpen natuurlijk... Maar voor een STANDBEELD!!

ArchieB | 15-01-14 | 22:10

de Voorzittert | 15-01-14 | 22:07
Half Nederland zal het nooit te horen krijgen, omdat de media er geen aandacht aan zullen besteden, die hebben het veel te druk met het ophemelen van Die-de-rik en het bekritiseren van Wilders.

spanarchist | 15-01-14 | 22:09

@Vindefin | 15-01-14 | 21:32
Ik wacht nog steeds op de Nederlandse Farage/Condell,
op de nieuwe Fortuijn.
Greet is het niet. Helaas. Pim had wel dat inspirerende dat zij ook hebben.

En we hebben meerdere van deze personen nodig om echt verandering te weeg te kunnen brengen.
Als het aankomt op politieke vrijheidsstrijders heb je gewoon wat reserve nodig want 1 is blijkbaar niet genoeg gebleken in het verleden.

wakkere_nederlander | 15-01-14 | 22:07

Heeft Rutte al geroepen dat er geen cent extra meer naar Brussel gaat, of is het daar nog iets te vroeg voor?
Het klootjesvolk stemt straks toch weer op dezelfde inwisselbare partijen als altijd, daarom zal er nooit iets veranderen. Rutte had ook de partijleider van D66 kunnen zijn, net zoals het kereltje partijleider van de VVD had kunnen zijn, zonder enige aantoonbare koersverandering.

spanarchist | 15-01-14 | 22:07

Elke partij die in Nederland de grootste wilt worden moet gewoon Farage wat euro's (haha) toestoppen en zijn speeches 1-op-1 vertalen in het Nederlands. Gewoon als verrassing in het debat olv heks Tweebeeke de microfoon pakken en in 2 min zeggen waar het op staat. Half Nederland valt dan ja-knikkend van de bank.

de Voorzittert | 15-01-14 | 22:07

Godsammekraken | 15-01-14 | 21:32 |

Mogelijk. Maar zelf heb ik het gevoel dat ellende als dit gewoon groeit. Gewoon, omdat het kan.

Het is meer de passiviteit van de gewone burgert dan de 'devious minds' van de elite. Bovendien, die elite bestaat ook voor een groot deel uit stoethaspels en anderssoortige klunzen. Wat dat aangaat heeft Farage het gelijk aan zijn kant en is hij een roepende in de woestijn.

stoethaspel | 15-01-14 | 22:03

Ik maak me wel zorgen over waar ik op moet stemmen de komende tijd. Teveel partijen en nog niks te kiezen...

Lowdown | 15-01-14 | 22:02

Van mij mogen ze gelijk ook de euro opdoeken, en ruil ik m'n guldens wel weer in het andere Europese land waar ik toevallig ben.

Tsjongejonge wat een voordelen heeft die euro toch voor de gewone burger. Ik wil gewoon NL terug.

*Ik wil gewoon NL terug/Nijkamp-modus uit*

Itzamná | 15-01-14 | 22:02

Als ik ooit migreer, dan is het naar de United States of Farage. Wat een held. Zelfs al zou hij in zijn prive leven kittens vermoorden en een zolder vol met dode hoeren hebben, dan nog, wat een held.

Dubz | 15-01-14 | 22:01

@Sjaak uit Dordt 21:22
Je kunt alleen indirect op Farage stemmen, door Artikel 50 (Daniel van der Stoep) te stemmen.

De SGP zit weer met de Christenunie in de conservatieve alliantie. Al is Bas Belder van de SGP wel een goede (zie bijvoorbeeld: eurofractie.sgp.nl/Actueel/Belder%20be... ) , hij is niet uit vrije wil gelieerd aan Farage, want dat kwam zo omdat de SGP uit de conservatieve alliantie gesodemietert was vanwege het vrouwenstandpunt.

tipo | 15-01-14 | 22:01

@Goedverstaander 21:56
Vrees het ook. Zelfs mijn eigen vrouw had net een glazige blik toen ik dolenthousiast deze waanzinnig goede speech haar verplicht liet kijken.

de Voorzittert | 15-01-14 | 22:01

Tot eunuch Rutte met zijn hamsterbekkie weer iets over HRA pruttelt. En zijn elitaire marionettenpartij weer leugens met lekker grote letters adverteert.
Dan stemmen we weer allemaal VVD.
Echt wel.

oplichter | 15-01-14 | 21:59

de Voorzittert | 15-01-14 | 21:54

de hele Nederlandse media maakt zich druk om familie Le Pen, dus wie is de baas?

Worstjes | 15-01-14 | 21:59

We gaan de komende maanden, tot de verkiezingen in mei toch een hoop positief nieuws horen over Europa. Het is nog nooit zo goed gegaan.

nomo | 15-01-14 | 21:58

Adolf Schulz belde mij vandaag met de vraag of hij mijn Duitse Herder mocht lenen voor zijn campagne... so etwas beeindruckt die Menschen... dass hat eine nachgewiesene Erfolgs, zei hij

duitse herder | 15-01-14 | 21:57

Wat misschien wel de moeite waard is, als je gaat stemmen straks, is de notie dat NL op korte termijn in Europa er hetzelfde aan toe zal zijn als Groningen nu in NL.

Hier komen ze roven (wat moet je doen?) en na dertig of veertig jaar komt er eens iemand kijken als het te laat is.

In al die tijd zullen wij nergens van profiteren, maar netto-betalers zijn. Denk maar niet dat men onze pensioengelden (ongeveer een biljoen(!) euro) zo maar laat liggen.

Tijd voor de hooivork.

*Overigens van mening is dat Brussel van de planeet moet worden weggevaagd*

Itzamná | 15-01-14 | 21:57

@ de Voorzittert | 15-01-14 | 21:54 |
De GeenStijl-reaguurder kent Farage en zijn UKIP wel. Daarbuiten zijn het bedroevend weinig. Als je het over 10-20% van de NL bevolking hebt mag je blij zijn.

goedverstaander | 15-01-14 | 21:56

Altijd een feest om naar deze man te luisteren.

Toetsiemonster | 15-01-14 | 21:55

Onthutsend dat de hele Nederlandse media Farage stelselmatig negeert.

de Voorzittert | 15-01-14 | 21:54

Ik snap dat mensen op Farage willen stemmen maar dat is niet noodzakelijk. Zo lang je bij de Europese verkiezingen maar op een partij stemt waarvan je zeker weet dat de afgevaardigden die daarna een zetel krijgen vastbesloten zijn zichzelf op te heffen en hun lucratieve baan eraan zullen geven. Ik denk dat er heel wat NEE-roepers van nu dan plotseling JA-roepers en plucheplakkers blijken, want macht en geld corrumpeert. De kans dat je stem goed terecht komt is uiteraard groter naarmate de partij waarop je stemt meer lijstverbindingen heeft.

De grote vijanden van de anti-EU'ers zijn zoals gebruikelijk de gewoontestemmers. Altijd PvdA, D66, CDU, Labour, noem ze maar op. Mogelijk zal elk afzonderlijk referendum (per ONTWIKKELD land) over het voortbestaan van de Europese Unie op een NEE stuiten; bij de Europese verkiezingen kleurt men gewoon het gebruikelijke vakje rood en we zitten weer voor een periode met die regentenkliek die alle macht naar zich toetrekt opgescheept.

goedverstaander | 15-01-14 | 21:53

Europarlementarieers genomen door Nigel,op zijn grieks

Steenrijk | 15-01-14 | 21:53

Er moeten toch meer mensen in de zaal zitten die denken: tsja, hij heeft wel een punt als je het zo stelt...

de Voorzittert | 15-01-14 | 21:51

Farage neukt het Euro Parlement allemaal de moeder!

Botte Hork | 15-01-14 | 21:50

Iets zegt me dat de volgzame Ollander gewoon weer VVD/PvdA gaat stemmen.
Steeds. Maar. Weer.
Het houdt niet op. Niet vanzelf.
De bange Ollander is namelijk vanaf zijn geboorte geobsedeerd door een verlangen naar de dood vooraf gaand van een karig pensioentje in een pissig rijtjeshuis.

oplichter | 15-01-14 | 21:50

efta.

cumshaft | 15-01-14 | 21:50

Wat een baas is die vent, je ziet gewoon aan uitgestreken smoelen in dat parlement dat ze hem gelijk geven.

carramba | 15-01-14 | 21:49

Whooha , hij is goed farage is absolute top
Top top , als je dit leest van baalen
denk je dan zelf ook niet , al is het maar een heel klein
beetje , je weet wel z'on stemmetje in je achterhoofd
dat zegt wat is ie goed en wat heeft ie gelijk
die farage , maar ja hansie jij kan niet meer
anders je bent afhankelijk geworden van de poen
en een andere partij is natuurlijk ondenkbaar
Je bent een sneue partijslaaf totaal onbelangrijk
Hou vol nigel !

De partizaan | 15-01-14 | 21:48

Heerlijk om te zien weer hoe Farage als een sloopkogel dat ondemocratische EP kapodt stuk beargumenteerd. En iedereen weet dat ie gelijk heeft. Prachtig..

Botte Hork | 15-01-14 | 21:47

De laatste keer dat ik iemand zo'n bekkie heb zien trekken was Melkert. Dus... All Melkerts, be gone, NOW!

selxi | 15-01-14 | 21:47

Het is echt van de zotte dat de Europese burger slechts nationaal kan stemmen. Alles moet Europees maar niet de democratie en de mogelijkheid op dhr. Farage uit de UK te stemmen. God, ik zou er veel voor over hebben om op hem te kunnen stemmen.

juntatiger | 15-01-14 | 21:46

"... and, in the shape of mr. Barrosso, big bureaucrats."

Die Farage zet altijd een tandje bij, als je al flabbergasted bent halverwege een zin. En netjes uit het hoofd. Wat een man.

tipo | 15-01-14 | 21:44

Hoho mensen, u kunt het echt niet maken om op een eurosceptische partij als de PVV of SGP te stemmen hoor. Doet u dat wel, dan gaat het licht uit, worden we de gekke Henkie van Europa en zal Europa vervallen in Joegoslavische toestanden.

Aldus D66, PvdA, CDA en VVD.

Rémy Martin ® | 15-01-14 | 21:42

Het licht gaat uit als we uit de eu gaan,forget it het licht zal weer aangaan,we zijn 30 jaar teruggeworpen in de tijd door dat eurobagger,geef lekker me "ouwe" nederland terug.

Steenrijk | 15-01-14 | 21:42

Als Farage aan het woord is valt niemand in slaap. Zelfs Hans van Baalen niet.
Dan doe je toch iets goed.

wakkere_nederlander | 15-01-14 | 21:41

Laat ik het zo zeggen. Als de Eurocraten en Eurofielen blijven weigeren het "democratic deficit" aan te pakken, ruimte te creeëren voor nationale identiteit (eigenheid), en de losgeslagen bureaucratie rigoreus aan te pakken, zal het decennialang branden in Europa. Er zijn onder bevolkingen sentimenten aan het opbouwen die bij voldoende momentum niet meer te stoppen. Een tsunami, onstuitbaar. Stelselmatig klooien met volkssentimenten heeft een hoge prijs. Enfin..
.
" The Eurocrats must be stopped, no matter the cost! "

Parel van het Zuiden | 15-01-14 | 21:40

Pro Europa, dus tegen de EU.
Ik kan dit niet vaak genoeg herhalen.
De EU is er voor de elite en van de elite, en zoiets moeten we niet willen. Geef om je land en je omgeving.

Desmoulins | 15-01-14 | 21:40

VanBukkem | 15-01-14 | 21:34 |
Geert brengt de boze opwelling van gewone burgers onder woorden. Het is slechts een boze opwelling en bij veel mensen zakt de woede weer weg na een tijdje, waardoor ze toch braaf een middenweg kiezen.

Ik was in Haren | 15-01-14 | 21:40

@Itzamná | 15-01-14 | 21:32
Goed idee.
Wat zullen de EU boboos blij zijn dat we niet op F kunnen stemmen, is waarschijnlijk hun redding.

Uw Verzekeringsadvis | 15-01-14 | 21:39

Wij hadden ook een Farage qua duidelijkheid, fatsoen en welbespraaktheid. Helaas werd hem in 2002 de mond gesnoerd door links!!

de directeur | 15-01-14 | 21:39

Nigel Farage = Eindbaas
Er zit nooit ook maar 1 woord onzin tussen. Maar het allermooiste zijn natuurlijk die verontwaardigde gutmenschkoppen.

de Voorzittert | 15-01-14 | 21:37

Hoe moet je dan stemmen bij de volgende EU verkiezingen? Hier hebben we alleen de gevestigde eurofiele partijen en geen UKIP.

fail | 15-01-14 | 21:36

Burgerinitiatief om op Farage te kunnen stemmen?

Zou dat niet lukken, gewoon alle eurofiele partijen vermijden en op de PVV stemmen, wat je ook maar tegen de PVV kunt hebben.
De Britten overwegen al om uit de EU te stappen - dat geluid moet overal in Europa knetterhard verkondigd worden. Kan elk land doen.

First of all, weg met die ongekozen bureaucratische troep in Brussel.

Itzamná | 15-01-14 | 21:36

Die man houdt speeches waar een bovengemiddelde Hollywood acteur een week op moet studeren, sjappoo!

Linken naar een Facebook pagina terwijl er een echte website is: altijd -1. Ga je schamen Pritt!

Mike Gaatjeniksaan | 15-01-14 | 21:35

Zelfs al zouden de komende europses verkiezingen op een overwinning voor de eurosceptici uitlopen, dan nog zal er weinig veranderen. De invloed van het Europees Parlement is sinds de oprichting steeds verder uitgehold. De feitelijke macht is in handen van de Europese Commissie - en van de banken en corporate business op de achtergrond.
Voor deze figuren is het europese "project" te belangrijk om het aan de wil van het volk te toetsen. De trein dendert door en laat zich niet door zoiets als "democratie" op een zijspoor manouvreren.
Daarom worden niet alleen de democratische instituten in de natiestaten langzaam maar doelbewust afgebroken, maar ook het Europese Parlement, dat inmiddels meer wegheeft van een klapmachine in Chinese stijl.

Het gore lef van die communist-met-vuile-handen Barroso om in Athene de loftrompet te steken over de "geboorteplaats van de democratie" (Farage refrereert er nog fijntjes aan)...
Als Athene de geboorteplaats is, dan is Brussel het sterfbed.

Gootbalkoning | 15-01-14 | 21:34

.. dus PVV, de minst Eurofiele Nederlanders op de waardeloze stemlijst voor het EU parlement.

Jan Passant mk2 | 15-01-14 | 21:34

@Ik was in Haren
Geert mag inderdaad wel eens wat beter op zijn woordemn letten. Die scheldkanonnades zijn weliswaar leuk voor op teevee, maar een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking wil daar niet mee geassocieerd worden, ondanks dat ze het inhoudelijk eigenlijk, hoe kan het ook anders, wel met hem eens zijn.

VanBukkem | 15-01-14 | 21:34

Dan hebben nog een Goldman Sachs puppet Mario Draghi van de ECB. verlaagt nu de eisen voor de aankomende banken stresstest. Het grote Europese nieuws moet worden, Alle banken zijn gezond & veilig. www.zerohedge.com/news/2014-01-15/ecb-...

Bertus Brulbroek | 15-01-14 | 21:33

Democratie is volkomen op de trein naar het Oosten gezet en vergast in Europa. Op Nigel Farage mag ik niet stemmen, omdat ik Nederlander ben.
Ik moet mij Europeaan voelen, moet. Maar op de enige Europeaan stemmen die iets goeds weet te zeggen voor de gewone Europeaanse burger is voor mij onmogelijk gemaakt.
Wel mag ik op een of ander Nederlandse Eurofiel stemmen die ik niet ken. Een lummel die zich dolgraag laat opkopen met het geld dat het schoftentuig in Brussel van MIJ steelt.

Jan Passant mk2 | 15-01-14 | 21:33

@stoethaspel | 15-01-14 | 21:28
Je zou bijna gaan denken dat het bewust zo verzonnen is..... Ik was zeker van plan te gaan stemmen.

Godsammekraken | 15-01-14 | 21:32

Mark Smith | 15-01-14 | 21:20
Ik hoor ze allebei wel graag. Liever dan Greet met zijn onelinertjes. Kerels als Farage en Condell hebben we nodig om Europa democratisch en leefbaar te houden. De weg die we nu volgen leidt onherroepelijk tot verdere polarisatie en om zich heen grijpende armoede.

Vindefin | 15-01-14 | 21:32

Heerlijk, dit is wat ik noem politiek bedrijven. Kan van Baalen nog veel van leren.

readbetweenthelines | 15-01-14 | 21:32

Zou het niet een idee zijn als GS een 'dingetje' ontwikkelt waarmee we richting EU en Farage kunnen aangeven dat er duizenden, misschien wel honderdduizenden Nederlanders zijn die gelijk op Farage zouden stemmen als dat door de EU niet onmogelijk zou zijn gemaakt.

Zal die Europese flikkers leren, en 't is een opsteker voor Farage.

Itzamná | 15-01-14 | 21:32

Mooi, daarom stem ik Wilders.

Worstjes | 15-01-14 | 21:32

Fantastische politicus. Vreemd dat alleen de Britse stemgerechtigden op hem mogen stemmen.

von_cicero | 15-01-14 | 21:31

Farage atijd + veel ! Wat een eindbaas

mvddj | 15-01-14 | 21:31

Griekenland voorzitter van de EU.
Alsof je Britt en Ymke bondscoach van het Nederlands elftal maakt.
Alsof je Rutte vraagt hoe je je vrouw het beste kan bevredigen.
Alsof je het WK voetbal door Quatar laat organiseren.
Alsof je Marianne Thieme voorzitter van de vereniging van keurslagers maakt.
Alsof je een koekwauze columnist wethouder van financiën maakt.
Als weldenkend mens ben je onderhand zo murw gebeukt, dat je nergens meer van opkijkt.

Cuyahoga | 15-01-14 | 21:31

Jammer dat wij niet op Nigel kunnen stemmen zeg...

segalkjesaljksgahbi | 15-01-14 | 21:30

Heerlijk om te zien hoe hij die Griek, en en passant de EU, totaal voor lul zet.

Itzamná | 15-01-14 | 21:30

stoethaspel | 15-01-14 | 21:28 |

* niet omhoog gooien doet *

stoethaspel | 15-01-14 | 21:29

Samaras kijkt hetzelfde als ad melkert, dat is die tiepische ik heb een drol in me broekzak look

Steenrijk | 15-01-14 | 21:29

Mei 2014 krijgt de complete unie alsnog een soort van referendum. Het komt er dan op aan, iedere stem tegen de eurofielen, in iedere lidstaat, is er een voor democratie.

smdyasc | 15-01-14 | 21:29

Ik ben fan van deze man. Als het kon had hij mijn stem.

Mesmer | 15-01-14 | 21:28

@Sjaak uit Dordt | 15-01-14 | 21:22
Dank voor de tip! SGP is ook nog al drastisch... Ben benieuwd hoe de situatie ten tijde van de verkiezingen zal zijn qua allianties.

Godsammekraken | 15-01-14 | 21:28

Farage weet het elke keer weer te verwoorden zoals het is er zou wel even wat harder geklapt mogen worden op het einde.
betekend dus dat deze man er alleen voor staat en niemand zijn mening deelt daar, stelletje Hufters!

holy infidel | 15-01-14 | 21:28

@ Godsammekraken 21:16

En vergeet de goedkope "groene" subsidiestroom uit Duitsland niet!

eerstneukendanpraten | 15-01-14 | 21:28

Godsammekraken | 15-01-14 | 21:16 |

Dat is dan ook 1 van de beste vondsten. Echte Dissidenten hoeven nu alleen op nationaal niveau te worden afgeserveerd. Daarna verworden ze tot een "gecontroleerde" factor. Hinderlijk voor de elite, maar nooit echt zo gevaarlijk dat het ze de kop zal kosten. De uitkomst van de verkiezingen staat al vast. Dat wil zeggen: Wat de consequenties van die verkiezingen zijn.

Vergeet u dus te stemmen en uw plicht te doen?

stoethaspel | 15-01-14 | 21:28

VanBukkem | 15-01-14 | 21:22 |
Misschien moeten wij Geert leren vousvoyeren. ;-)

Ik was in Haren | 15-01-14 | 21:28

.. daarom ook PVV. Niet omdat de PVV "oplossingen" kan brengen, dat is onmogelijk met zoveel geweldenaars die alle problemen in stand houden uit eigenbelang.
Wel omdat zij Nigel Farage een beetje kunnen steunen, tot zijn volgende "ongeluk".

Jan Passant mk2 | 15-01-14 | 21:27

De EU heeft alles in zich van een totalitaire staat. Daarom geloof ik niet zo in een Eurosceptische uitkomst van de verkiezingen. Het EU-gedrocht zal en moet voortdenderen. Dat zijn ze al tientallen jaren aan het bewijzen.

Het zou mij niks verbazen als de uitkomst nu al vast staat.

BedrijfsTijgerT | 15-01-14 | 21:26

Niet het filmpje dat ik verwacht had.

Meneer-reetkever | 15-01-14 | 21:25

Kijk al die engnekken op de achtergrond minzaam glimlachen... Nigel is een fucking held... heerlijk, duidelijk en keihard verhaal wederom, zo jammer dat ik niet direct op hem kan stemmen...

CornholioNL | 15-01-14 | 21:24

Nigel Farage, die man is zo integer, welbespraakt en zo veel malen intelligenter en begaan dan al dat geniepige gespuis in het Europese parlement.
Kijk ze daar allemaal al dan niet zitten te 'glimlachen' als regenten met kiespijn.
Brussel is foute boel.
Opdoeken dat zelfbenoemde Utopische parlement.

wakkere_nederlander | 15-01-14 | 21:24

En zo is het

Snap je!? | 15-01-14 | 21:24

Kunnen we Rutte niet ruilen voor deze meneer?

CheeseHead1992 | 15-01-14 | 21:23

Beetje jammer dat na de Europese verkiezingen geen donder gaat veranderen. D'r is in Nederland namelijk geen enkele partij waar we op kunnen stemmen die daadwerkelijk iets gaat veranderen (PVV schreeuwt immers alleen). Als heel europa het van de eilandbewoners moet hebben die op Farage stemmen kunnen we het vergeten...

Tha Man | 15-01-14 | 21:23

Nigel Farage heeft zo enorm gelijk dat ik mij afvraag waarom deze gevaarlijke anti-democraten hem nog steeds niet lieten vermoorden.
Waarschijnlijk gokken zij erop dat de burgers van Europa zich zo machteloos voelen dat zij de spijkerlaarzen van de Eurofielen recht over hun hoofd laten denderen en daarin niets raars horen.

Jan Passant mk2 | 15-01-14 | 21:23

@Godsammekraken | 15-01-14 | 21:20 |
Bijna goed. Niets mis met de PVV, maar wil je (indirect) op Farage stemmen, dient u op de SGP te stemmen. Zij zijn gelinieerd aan de UKIP, dat is de PVV niet.

Sjaak uit Dordt | 15-01-14 | 21:22

Het is een schande van epische proporties dat wij, als Nederlanders, niet op deze man mogen stemmen. Wat een koning.

Betadine | 15-01-14 | 21:22

Kijk Geert, zo doe je dat. Zakelijk en beleefd doch recht voor zijn raap.

VanBukkem | 15-01-14 | 21:22

Dat hele volgevreten zootje speknekken gaat steeds meer lijken op de varkens uit Animal Farm.
En iedereen weet hoe het daarmee afgelopen is.

Cuyahoga | 15-01-14 | 21:21

En honderd keer liever dan Wilders.

Mark Smith | 15-01-14 | 21:21

Het niet alleen de Ouzo uit Griekenland die mij bonkende hoofdpijn bezorgd.

Ik was in Haren | 15-01-14 | 21:21

Daar zit toch geen woord Grieks bij.

van stampij | 15-01-14 | 21:21

Daarom stem Artikel 50. Stem je indirect op Nigel!

mpbr | 15-01-14 | 21:21

Diep droevig dat mijn beste optie voor mijn Europese stem toch die PVV-tokkies zijn.

Godsammekraken | 15-01-14 | 21:20

Wat een vent, heerlijk om te horen.
Hadden wij maar zulke. Beter dan dat gezemel van Mark over meer kopen en zo.

ZZP-er | 15-01-14 | 21:20

Ik hoor die Farage tien keer liever dan die Pat Condell.

Mark Smith | 15-01-14 | 21:20

En wederom slaat Nigel Farage de spijker op de kop.

Het is een hele dikke schande dat ik (met democratische inborst) niet kan stemmen op Nigel Farage.

Sjaak uit Dordt | 15-01-14 | 21:20

Ik vind die man echt een topper.
Helaas zijn toppers zeldzaam.

Kroepoeksclan | 15-01-14 | 21:20

Tenminste één politicus die bij zijn speeches denkt aan het thuisfront.

Petrus de Rewa | 15-01-14 | 21:19

Griekenland als voorzitter van de EU. De arrogantie van de macht kan werkelijk niet erger.

Godsammekraken | 15-01-14 | 21:17

'Kijk, Hanzzz van Baalen, ingedommelde bolle graaier met een aanwezigheidsdefect ter waarde van 58.500 euro.'

Waar kan ik plussen Pritt?

wakkere_nederlander | 15-01-14 | 21:16

Alles mag binnen Europa de grens over. Behalve mijn stem voor Nigel Farage helaas...

Godsammekraken | 15-01-14 | 21:16

Ned. 2 Fortuyn: Niemand wil het zien, maar we groeien toe naar een samenleving van apartheid.

drs.Nee | 15-01-14 | 21:15

Nigel zegt wat ALLE Europese burgers denken:
Wij willen geen Verenigde Staten van Europa!

En dan dat laffe applaus op het eind. Pffff

wakkere_nederlander | 15-01-14 | 21:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken