Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pica du Jour. Grieken verbranden Europese vlag

vlagverbrandingEUstaand.jpg Athene, vanavond. Wij zagen het nog nooit eerder: een brandende Europese vlag. Het dundoek smelt weg tot een zielig hoopje smeulende as. De Europese leiders zagen het ook niet. Die zijn in besloten kring tezamen gekomen om Eurofiele autofellatio te prediken alvorens met z'n allen een deftige dansvoorstelling te bezoeken. De cryptocommunistische correctfascisten vieren het Griekse voorzitterschap van de Europese Unie ver weg van het door de euro naar de rand van totale armoede gedreven Griekse voetvolk, dat op afstand gehouden wordt in de door oproerpolitie en avondklok afgegrendelde straten van Athene. Is dit nou de heilzame weg naar de door de Europese regenten gedroomde Verenigde Staten van Europa, of is dit het begin van het einde van 69 jaar vrede in Europa? De hashtag #GR2014EU ziet er in ieder geval behoorlijk grimmig uit voor een politieke unie in vredestijd.
Het propagandistische RT zag daarentegen juist onrust op straat:
Chris ziet het logo als bootje op een kalme zee... bootjevanchris.jpg ..maar de Griekse meneer @tentyboy ziet iets heel anders in het logo. zinkendschipeu.jpg

Reaguursels

Inloggen

Als je geld hebt voor een vlag, spiritus en lucifers, dan heb je ook geld voor de rest.
Laat Alle Grieken Hard Den Tering Krijgon!

threewing | 09-01-14 | 17:05

Yes Yes eindelijk iemand die het begrijpt gewoon failliet gaan is veeeeeeeeeeeel beter

NEOS | 09-01-14 | 16:30

"we smelten de vlaggen!!!"

Jan Gordelroos | 09-01-14 | 16:29

Hopelijk vallen de Grieken elkaar niet aan maar verdrijven ze de schuldige politici en als laatste de ongekozen communisten van de EU van hun troon. Terug naar de echte EU.

doskabouter | 09-01-14 | 14:04

Stuur die miljarden dan ook meteen maar terug, ondankbare honden.

Hommel | 09-01-14 | 12:45

Volgens mij verbranden ze vooral alcohol.

Rest In Privacy | 09-01-14 | 11:37

In de fik vind ik die vlag een stuk mooier!

Doc Damage | 09-01-14 | 11:05

hee gedachtenspinsel, als je nou zo'n enorme kosmopoliet bent, waarom is het dan zo'n vreselijk toekomstbeeld om economisch door China gedomineerd te worden? Ga 's wat vaker op reis of zo.....

Gen. Maximus | 09-01-14 | 10:56

Dus ze geven ONS geld uit aan vlaggen en benzine(?). Dan hoeft er ook geen cent meer naar toe. Stem ook daarom vvd. Of nee, wacht

swift1.6 | 09-01-14 | 10:53

BellaBella | 09-01-14 | 10:0
"maar hebben nog klassieke opleidingen mogen volgen"
Kan me er iets bij voorstellen; iets van een klassieke ballet opleiding, waar U als een koe hebt leren bewegen.
Uiteindelijk niet verder gekomen dan melk en vlees producent.
Jammer dat U, alvorens aan klassieke opleidingen te beginnen onvoldoende onderwijs genoten heeft en dat zelf zo jammerlijk onderschat.
Ow ja, Nederland heeft al vele malen meer van ons geld in Griekse schulden gestoken dan we hier aan Grieks waarde(loos) papier hadden.

Hendrikaatje | 09-01-14 | 10:52

mister niet scherp | 09-01-14 | 10:28 |
Exact, onbegrijpelijk dat er doorgedenderd wordt met drogredenen, kennelijk is mentaliteit van een zuiderling versus Noorderling niet belangrijk, heel Europa zou al floreren had het bij de EEG gebleven.

lanexxx | 09-01-14 | 10:44

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:24 | + -19 -

Waar jij aan voorbij lijkt te gaan is dat blokvorming al gebeurde in de EEG en dat de huidige EU beslist niet nodig is om een blok te kunnen vormen.

Maar waar ik een beetje moe van word is de drogredenatie dat wie tegen deze EU is meteen tegen elke vorm van samenwerking is.

Ik vind mensen die nu nog voor deze EU zijn eigenlijk niet bijster intelligent en zal je uitleggen waarom.

Ik heb een belangrijk onderdeel van de problemen al voorspeld in de jaren '90. Ben ik nou zo intelligent? Nou dat misschien ook ;) maar ik ken een aantal landen erg goed, vooral Italie ken ik extreem goed. En daardoor weet ik dat de mentaliteit erg groot probleem is en dus niet ingepast kan worden in zeg maar de Noord Europese mentaliteit. Italianen hebben 3 broertjes dood aan de staat en dat zal nooit veranderen. En in zo een land legt men er nog een staat boven op.... hahahaha.

Hey kijk een brandje, ik zal even blussen met een emmertje benzine. :)

mister niet scherp | 09-01-14 | 10:28

BellaBella | 09-01-14 | 10:08 |
Het was maar een gooi, ik weet ook wie er gaat winnen. Maar de 7 redenen zou ik graag van u vernemen.

lanexxx | 09-01-14 | 10:24

lanexxx | 09-01-14 | 10:04 | Hoezeer ik ook warm kan worden van uw haast jeugdige hoopvolle naiviteit, laat mij u uit de droom helpen: of VR het gaat winnen kan ik u niet zeggen, dat 'de burger met brandende vlaggen' het in ieder geval niet gaat winnen kan ik u wel op een briefje geven. Daar zijn (tenminste) 7 redenen voor, ik laat het u aan u over om uw 'tablet' en 'smartfoon' terzijde te leggen. Er zijn boeken waarin exact beschreven staat wat er gaat gebeuren.

BellaBella | 09-01-14 | 10:08

Hendrikaatje | 09-01-14 | 09:33 | We vinden het redelijk vermakelijk dat inflatoir vmbovolk zo tegen Ons Soort Mensen tekeer gaat. Neemt u van mij aan: wij zijn geen slachtoffer van de nederlandse bezigheidstherapie die men alhier 'onderwijs' placht te noemen, maar hebben nog klassieke opleidingen mogen volgen. En om in termen van koeien te blijven: u spreekt als de uitwerpselen van zo'n nobel dier. Zowel kwantitatief als kwalitatief. Blijft u maar lekker fantaseren dat er *niet* al sinds 1960 door nederlandse pensioenfondsen in knoflookobligaties belegd wordt. Roeptoetert u maar door dat het allemaal de schuld ('sgult', neem ik aan?) van uw 'kunduzcoalitie' is. Zoals ik al eerder zei: uw soort volk, daarvoor zijn nu fabrieken uitgevonden. U moet niet spreken als de grote mensen hun zegje doen, en ze al zeker niet tegenspreken. Daarvoor ontbreekt u het nodige.

BellaBella | 09-01-14 | 10:05

We zullen zien wie er als winnaar uit de strijd komt, de burger met brandende vlaggen die niets meer heeft, of de eurofiele fascistische kliek, nu aangevoerd door Vivian Reding die droomt van een verenigde staten van Europa!

lanexxx | 09-01-14 | 10:04

it giet oan! Deaud aan de EU!

De grieken gaan laten zien hoe een EUxit mogelijk wordt. De bevolking gaat de EU kapotstuk maken.

upbeat | 09-01-14 | 09:47

.. vlagverbranding is iets voor kwaadaardige gelovigen, die daarmee een houten staak in het hart van al hun vijanden willen drijven. Onbeschoft gedrag dat hier in het Westen altijd te licht beoordeeld wordt.

Voor het verbranden van de vlag van de EU echter kan ik begrip hebben, de EU heeft namelijk geen hart.

Jan Passant mk2 | 09-01-14 | 09:45

BellaBella | 09-01-14 | 05:15
U roept boe en begrijpt minder als een koe!
De enige reden dat we met een Grieks probleem zitten is dat de landverraders der Kunduz kliek de soevereiniteit van ons land, tegen de wil des volks, verkwanselt hebben aan het €U/ 4e rijks gedrocht.
De steun aan Griekenland maakt een rondje Olympus en gaat direct naar banken die dachten uit Griekse leningen een slaatje te slaan en zichzelf grovelijk overschat hebben.
Verdiept U zich nog eens in die zaken voor U opnieuw gaat loeien...

Hendrikaatje | 09-01-14 | 09:33

* verzucht * Mooi gezicht hè? Zo'n brandende EU-vlag, heerlijk */verzucht*

AsEl | 09-01-14 | 09:33

therealbraindump | 09-01-14 | 09:12 | U met uw brakke massa (ik herinner me uw vorige uitingen nog zeer goed) die door schijnt te moeten gaan voor 'hersenen' wilt ons iets vertellen over 'leer denken in verbanden' en komt dan wederom met uw aluhoedje aan? Mag ik eens beleefd informeren: bij wie zit u zoal aan tafel? Duidelijk bij een ander slag volk dan waarmee wij verpozen. Dat, en de combinatie van ons intelligentieverschil, zorgt dat u ijverig aluhoedjes vouwt terwijl wij wel enig benul hebben van wat er allemaal niet in de krantjes staat maar wel gewoon gebeurt.

BellaBella | 09-01-14 | 09:33

Kan het ook met minder moeilijke woorden, van Rossem?
Het lijkt het nationaal dictee wel zo.

woestijnvos | 09-01-14 | 09:30

@BellaBella

Het gaat helemaal niet om het disciplineren van Griekenland. Eerst moest de belastingbetaler Franse- en Duitse banken redden die tegen een zeer hoge vergoeding geld hebben verstrekt aan dit land en voor de Eurocraten is de Euro het middel bij uitstek om een Verenigde Staten van Europa te forceren, iets wat via referenda in de diverse natiestaten nooit lukt. Leer denken in belangen en je begrijpt welke spel hier gespeeld wordt. De politiek- en bestuurlijke elite van dit continent is bezig met de afronding van een politiek project dat decennia planmatig is uitgevoerd, dit heeft helemaal niets meer te maken met democratie en volksvertegenwoordiging.

therealbraindump | 09-01-14 | 09:12

Amerika heeft geen baat bij een goed functionerende EU. En sinds enkele bekende organisaties die rechtstreeks bevelen krijgen in en vanuit Amerika een flinke vinger in de pap hebben, is het ook niet te verwachten dat er problemen opgelost worden. Elke keer als de EU weer een probleemland erbij pakt, liggen de Amerikanen dubbel van het lachen. Het plan is zoveel groter dan alleen een paar Grieken en overige zuidelijke landen.

MrRealistic | 09-01-14 | 09:12

Als we collectief dat bankentuig oppakken,inclusief de politici die in hun reet gekropen zitten.. en alle goldman sachs adviseurs terug naar wall street lanceren,dan zeg ik alsnog:
Leve europa!

gimme a beat,rix | 09-01-14 | 08:51

@wakkere_nederlander | 08-01-14

Waar dacht je waar ze die vlaggen van betaald hadden

TheStef | 09-01-14 | 08:42

@poeszje | 09-01-14 | 05:11
'mooie kleuren van die brandende vlag trouwens...'

Prachtig inderdaad.
Het blauw van de vlag en het goud van de sterren.
Overgoten met spiritus en in lichterlaaie gezet
waardoor er een luminescente film ontstaat van exact die kleuren.

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 08:40

Het is zo makkelijk om uit andermans ruif te vreten en lui achterover te leunen. Want dat doen die zogenaamde Euro-bestuurders, terwijl de Grieken moeten bloeden. Laat de misbruikende Grieken bloeden, laat de goede Grieken met rust.

Iwmac | 09-01-14 | 08:31

De Griekse regering geeft net zoveel om hun volk als onze regering Im ons geeft.
De Grieken willen banen en werk.
Al het geld dat daar naartoe is gegaan is niet geïnvesteerd in banen.
De eu vlag verbranden..... Dat zouden meer mensen moeten doen.

cobie | 09-01-14 | 08:28

Half mei mogen we gelukkig PVV stemmen!

eerstneukendanpraten | 09-01-14 | 07:53

Jan Dribbel | 09-01-14 | 01:45 | + -4 -
U heeft nog niet gelezen dat de gene waarvoor u het nu op neemt zichzelf door uw bericht aan mij aangevallen voelt. Hij leest blijkbaar niet.

Veel Vaak | 09-01-14 | 07:40

Da's weer eens wat anders dan een brandende Stars and Stripes. En gelijk hebben ze, die Grieken. Nu nog een brandende Rompiepop en het feest is compleet.
Grieken voor de verandering een keer +1.

VanBukkem | 09-01-14 | 07:33

En dan geef je ze geld en dan is het weer niet goed!?! Als de conditie waaronder je het geld leent niet goed genoeg is, leen dan geen geld van ons! Ga het ergens anders halen en stap uit de EU!

zeefert | 09-01-14 | 07:19

"United we shall FAIL further"

Zzzzooooffff | 09-01-14 | 07:09

Hey, die is leuk.... de geweren oppakken tegen de Grieken. Door de gemiddelde Nederlandse man? Die zich in eigen land laat uitschelden, beroven en mishandelen door bontkragen en altijd loopt te brullen dat een ander de misstanden moet aanpakken. Pak gerust een geweer en begin een tocht naar 0030. Reken wel op een pak slaag als je eenmaal aangekomen bent. Gemiddelde Griekse man die buiten de stad woont, bezit een wapen en zal die ook zeker gebruiken als zijn gezin, bezit en land aangevallen wordt, is al duizenden jaren zo. En daarnaast heeft Griekenland nog steeds een strijdkracht die groter en sterker is dan die van Nederland. Onder andere meer dan 800 Leopard tanks, MLRS raket artillerie, Patriot en S-300 luchtverdediging systemen, 200 F-16's en Mirage-2000 gevechtsvliegtuigen, Apache helikopters en de marine mag er ook wezen. Succes, even bier en chips halen en CNN kijken.

Galgo77 | 09-01-14 | 07:08

Europese vlaggen verbranden wordt het helemaal in 2014 en terecht .

likmegaties | 09-01-14 | 05:44

Houtbar | 09-01-14 | 04:28 | StiefelT. Dat terzijde; welzeker zullen wij geen geweer opnemen. Waarom zouden we? Wij hebben geen probleem met de grieken, zolang ze de rekening maar braaf betalen en verder hun mondje houden. Wie geschoren wordt moet stilzitten, en wie zich brandt moet op de blaren zitten. De grieken dachten 10 jaar lang de rest van europa te kunnen scheren, en wat alle josties maar niet begrijpen is dat de politiek, mogelijk per ongeluk, iets goed doet: terug bijten. Zo interpreteer ik het tenminste wat een aantal europese landen nu doen. Tenzij ik het verkeerd heb mag men daaruit concluderen dat die politici opkomen voor hun eigen land, ook al zien de josties dat niet omdat ze te hard bezig zijn met al meanderend 'boehoe!' te roepen naar alles wat beweegt.

Als overigens hetgeen u gaat nuttigen uw ontbijt is, dan is dat zeer interessant. Is het een echte pastei, dus zelf bereid uit de basisingredienten, of van die E-nr rotzooi uit een pakje? Eet u smakelijk.

BellaBella | 09-01-14 | 05:15

Nou... dan help je die Grieken, doen ze dit... mooie kleuren van die brandende vlag trouwens...

poeszje | 09-01-14 | 05:11

oprotten. klaar. hoe moeilijk is het. wij hebben griekenland vele miljarden schuld afgenomen door aderlatingen uit onze eigen economie en ze de tijd gegeven deze terug te betalen. het moet maar is afgelopen zijn met dat hypocriete geeikel.

Sarcasticbastard | 09-01-14 | 05:08

ook een manier om "dankjewel voor tig miljard euro" te zeggen

Lefgozer | 09-01-14 | 05:00

@ BellaBella| 08-01-14 | 04:09
Tja, als jij het geweer opneemt ben ik niet de laatste om te volgen. Echter, een stemmetje ergens verteld mij dat jij dit ook niet gaat doen.. heel raar..

*terug naar keuken stiefeld*

Houtbar | 09-01-14 | 04:28

Ga weer naar de keuken zoals gebruikelijk rond dit tijdstip.

Het wordt een pastei met kalfsroux en een ciabatta met rookvlees en kaas. Met een combinatie als deze dient er thee bij gedronken te worden.

Houtbar | 09-01-14 | 04:16

Ach, ik vergat: vergeet niet te blijven roepen dat binnenkort uw buurman en de rest van het land er genoeg van krijgen. En dan, wat bromt u ons, nou dan zullen we eens wat zien. Want u weet dingen, ziet verbanden, begrijpt het grotere geheel. Maakt u zichzelf nou eens wat minder belachelijk allemaal. Fabrieken, goudvissen en commerciele tv. Dat is alles.

BellaBella | 09-01-14 | 04:09

We willen u allen bedanken voor het reageren. Zelden tot nooit hebben we een onderwerp op GS gezien waar het failliet van dit land zo duidelijk werd als dit onderwerp. Wat een jostievolk. Behoudens de paar mensen alhier die dingen begrijpen zijn dit zo'n 300 reacties - hee, daar is die 90-95% weer - die de totale stompzinnigheid van dit volkje demonstreren. Die zielige grieken/ze zijn er ingeluisd/buiten de eu zouden ze hun probleem kunnen oplossen/meander de meander: onze overheid is tuig/geert gaat winnen/de eu is een corrupt zootje/kijk dan zwitserland/ons pensioen/mijn 1000 eur. Wat-een-volk. De minjosties die zich scheel klikken en in total hibernation als een zombie wachten op. En u maar boos op mij zijn als ik zeg dat het onderwijs reeds lang, lang, lang geleden volkomen afgeschaft is en u allen slachtoffers bent. Wat een volk, wat een land. Je kunt nog beter een prettig samenzijn hebben met een bos haringen. Ik breng u terug op het rechte pad, ook al is het vergeefse hoop: het onderwerp was griekenland, verder he-le-maal niets. De grieken hebben zichzelf de euro ingelogen. Lekker goedkoop scheel lenen. En dan ook nog eens niet terug gaan betalen. Het 'zielige volk' interesseerde het allemaal geen donder, want dat vrat gezellig mee. Zonder euro had griekenland nog steeds op rond de 10% intrest gezeten, en had het elke 5 jaar een nulletje op het bankbiljet erbij gezet. Als er iemand niet zielig is dan zijn het de grieken. Die nu krokodillentranen huilen omdat ze terug gebeten worden door de andere landen in europa die het zat zijn dat ze bedonderd zijn. Dat, josties, was het onderwerp, verder helemaal niets. Meander ze.

BellaBella | 09-01-14 | 04:06

@vraagstaart
Tenzij niks want iedereen wil zijn tijd uitzitten en schuift de bal door. Kom, maak jezelf niks wijs. Revolutie, hier met wijven als sjonny snel in een basketbal spel ..

Ik zou je uitlachen als het niet zo ernstig was.

Houtbar | 09-01-14 | 04:01

Verder heb ik een hekel aan (bijna alle) landen om ons heen..
Maar ja, ik begin ook een aversie te krijgen aan mijn eigen Neerlands volk met het verwende internet en erfenis in verwachting want kleinkind..

*burrp, klop klop boertje laat brrurrbb*

Houtbar | 09-01-14 | 03:53

Dit jaar 100 jaar geleden probeerden de machthebbers met geweld Europa onder de laars van de dictatuur te brengen.

Dit jaar 75 geleden probeerden ze het wéér met geweld.

En 70 jaar geleden kwamen ze tot de conclusie dat de Europese bevolking via een sluipende staatsgreep wèl onder de knoet kon worden gebracht. www.eu-facts.org/en/ireland/from_ausch...

Het lijkt er op, dat ze dat is gelukt. Tenzij....

vraagstaart | 09-01-14 | 03:48

Die Grieken hebben groot gelijk. Zou hetzelfde doen. Maar ja, ik ben dan ook niet een politiek figuur meer.

Goedemorgen!

Houtbar | 09-01-14 | 03:42

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:09
"oh, meer dan vaak afgevraagd, maar heb jij je al afgevraagd of het "gele gevaar" niet dominant kan worden in 20 jaar tijd? je kunt ook je kop in het zand steken en europa vervloeken, maar is uiteindelijk enige tegenwicht!!!"

Dat tegenwicht is er al. Op militair gezien namelijk de NAVO en op economisch gebied onze Europese vrijhandelszone. De politieke eenwording die ons nu door de strot wordt gedrukt is een gedachtespinsel (pun intended) uit de vorige eeuw; post-WOII Koude Oorlog-denken onder een mantra van "nooit meer oorlog". Achterhaald, zuiver ideologisch, niet meer van deze tijd en bovenal praktisch onuitvoerbaar.

De Euro is een fiasco geworden, maar in plaats van te leren van gemaakte fouten gaan onze eurocraten gewoon door met de gedwongen unificatie. Men doet daar in Brussel waar men goed in is: oplossingen zoeken voor problemen die niet bestaan. Wie profiteert en wie betaalt de rekening? Geen eurofiel die mij daar een met feiten en cijfers onderbouwd antwoord op kan geven...

Rémy Martin ® | 09-01-14 | 02:56

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:09
Dude, welk gele gevaar? Die malloten moeten meestal op hun tenen gaan staan om mij te kunnen pijpen, sommigen hebben een krukje nodig.

Parsons | 09-01-14 | 02:39

@Hendrikaatje | 09-01-14 | 02:33
Landverraders worden gestraft, meestal gaat daar een oorlog aan vooraf. Je zult nog ff geduld moeten hebben.

INH.30CL | 09-01-14 | 02:38

@de grote Anti | 09-01-14 | 02:23
Jrah!

voor necro;
youtu.be/d8Bk_HFNLTw

INH.30CL | 09-01-14 | 02:35


In 1998 was al ruim bekend dat de €uro als munt niet zou werken, maar dat zo'n munt wel de weg zou openen tot een politieke Unie.
Alzo is die € munt ons tegen beter weten in door het tegenstribbelend strotje gestampt; zo ongeveer als een gans gevoerd word voor foie gras ...
Er is voor miljoenen reclame gemaakt, op onze kosten, voor deze smerige munt.
Tja, om het een beetje te sturen moest de €U meer macht krijgen en kwam daar de €uropese grondwet.
Er kwam een referendum waarop we (63% tegen) nee zeiden.
Doch de smerige landverrader Jan Peter Balkenende drukte tegen de wil des volks, met z'n kornuiten die grondwet er vrijwel ongewijzigd door als "Verdrag van Lissabon".
Later werd door de Kunduz landverraders kliek ook nog even het €SM verdrag er door gejast.
Ja, ons land wordt bestuurd door verachtelijke landverraders!
Word tijd dat er hier serieus gedemonstreerd word en de landverraders gestraft!

Hendrikaatje | 09-01-14 | 02:33

@INH.30CL | 09-01-14 | 02:20
Liever wel katoen dan, anders stinkt het zo en heeft weinig nut.

de grote Anti | 09-01-14 | 02:23

Verbrand een vlag en je problemen zijn voorbij als je het koud hebt. Verder nutteloos.

INH.30CL | 09-01-14 | 02:20

Jeetje, ik zag net dat GQ al een maand geen podcast heeft gedaan. www.youtube.com/watch?v=E0bpD5VhhTU
Ik vrees het ergste.. Geniale mensen gaan er vaak te vroeg vandoor.

de grote Anti | 09-01-14 | 02:02

@sufkut | 09-01-14 | 01:48
I rest my case, let's have some humor, oeps om joris te vooorkomen, hier de vertaling "leven is humor" "D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:52

@Lief meiske | 09-01-14 | 01:45
ik hou niet zo van de term klootjesvolk, maar ik denk wel dat meeste mensen gewoon willen leven zoals ze gewend zijn maar dat momenteel er veel gaande is omtrent instroom andere culturen.......

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:50

@Jan Dribbel | 09-01-14 | 01:45
nee hoor, ik respecteer uw mening! En ja ga graag het debat aan zonder aanziens des persoons! Ik reken niet af op mening, maar wel op argumentatie.....

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:48

ik vind 't wel grappig allemaal. Dat ligt vast aan alle medicatie welke ik gekregen heb vanwege mijn waanideeen qua europa en de macht van bepaalde mensen maar ik vind dat toch positief; tis lang geleden dat ik iets grappig vond.

sufkut | 09-01-14 | 01:48

@La Bailaora | 09-01-14 | 00:52
racisme??? nee, bepaald niet! Het gaat erom dat er groepen zijn die juist door anderen gezien worden als na te streven....

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:47

Veel Vaak | 09-01-14 | 01:26 |

Vrijheid van meningsuiting, is duidelijk niet aan u besteed.
U bent voor de vrijheid van één mening, Uw mening.
Laat me raden, U bent vast een aanhanger van de partij van de vrije meningsuiting.
Eén mening, en de rest moet verboden worden.

Jan Dribbel | 09-01-14 | 01:45

@gedachtespinsel: 01:05

Wir! Volgens de
Politici het klootjesvolk .

Lief meiske | 09-01-14 | 01:45

@Veel Vaak | 09-01-14 | 01:26
trollen is in de maling nemen, denk dat dit wat anders is maar goed laat dat dan maar over aan de redactie, ik merk het vanzelf

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:31

@Veel Vaak | 09-01-14 | 01:26
oeffffffffffffffffff nee ik zie ze bijna nooit meer!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:29

(wekkertje 06:45) Truste mense.
Uiteindelijk komen we er wel. Zo is het altijd al gegaan toch? ;)

michello | 09-01-14 | 01:29

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:15 | + 0 -
Ik zal een goed verslagje maken wees gerust het is geen dreigenment. Hier kan je op rekenen. Zie jij supermathijs of bakito nog? Ik ben ook wel eens te ver gegaan maat trollen rekenen ze echt mee af.

*out*

Veel Vaak | 09-01-14 | 01:26

@Lief meiske | 09-01-14 | 01:13
In heel €uropa heerst massale onvrede, die hoeft alleen nog maar gemobiliseerd te worden.
Morgen verzinnen we een goede tekst voor het laken ;)

michello | 09-01-14 | 01:22

@denoorman | 09-01-14 | 01:21
blijft het warm tijdens de heftige winter :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:22

Waar kan je een goed brandbare europese vlag/vod goedkoop aanschaffen? Dan verbrand ik er morgen ook een!!!

denoorman | 09-01-14 | 01:21

@Lief meiske | 09-01-14 | 01:13
*snottert in laken doen*

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:20

@Zoloft | 09-01-14 | 01:15
oh...

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:16

@ gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:12

Ja.

Zoloft | 09-01-14 | 01:15

@Veel Vaak | 09-01-14 | 01:11
oef, dreigementen tot het niet mogen uiten meningsuiting.... pfeeewwww.... lijkte me zelfs wat zwaar voor GS redactie, en mijn sport is niet veel meer dan vertellen wat ik wel of niet vind, mag dat?

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:15

@Jan Dribbel | 09-01-14 | 01:11
Ja, zal niet meevallen alle landen tot een enkelvoudig visie onder te brengen, en nee ik vind momenteel dat er teveel ge-ouwehoert wordt en te weinig visie is.... maar het komt vast wel, en zo niet dan toch :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:13

Michello,01:03

Een onbloedige revolutie , zo iets moeten wij, en de andere landen ook doen , die geteisterd worden door de EU .

* oud laken uit kast haalt *

Lief meiske | 09-01-14 | 01:13

@Zoloft | 09-01-14 | 01:07
Het?

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:12

gedachtespinetje morgen kan je een nieuwe nick bedenken en uitkijken een ander IP adres. Ik zorg persoonlijk dat dit je laatste nacht is hier. Je kan bijna alles hier maar jouw sport ga je maar ergens anders beoefenen.

Veel Vaak | 09-01-14 | 01:11

@gedachtenspinsel

Ben het eens met de meeste gedachtenspinsels.
Tokkiepraat lost geen enkel probleem op.
Een een sterk Europees blok is nodig, maar de afzonderlijke landen van de EU springen, als kikkers, alle kanten op.
Dus is gezamelijk optreden nog een utopie.

Jan Dribbel | 09-01-14 | 01:11

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:00
wel mijn uitgangspunt.........

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:11

@michello | 09-01-14 | 01:06
dat is niet het uitgangspunt van het shareholder model in de USA, maar gokje kan nooit kwaad :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:10

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:02
Je hallucinaties wijzen er op dat je wilt afleiden van het blootleggen van 2 zaken: je bent een racist ("white preference, die") en je hebt geen weerwoord op feitelijkheden tav de islamitische cultuur.

La Bailaora | 09-01-14 | 01:10

@Parsons | 09-01-14 | 01:06
oh, meer dan vaak afgevraagd, maar heb jij je al afgevraagd of het "gele gevaar" niet dominant kan worden in 20 jaar tijd? je kunt ook je kop in het zand steken en europa vervloeken, maar is uiteindelijk enige tegenwicht!!!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:09

@Parsons | 09-01-14 | 01:06
Let op, de slavernijkaart komt er 1,2,3 aan..

michello | 09-01-14 | 01:08

@ gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:04

Het moest eens weten...

Zoloft | 09-01-14 | 01:07

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:47
Huisracist hier.

Wil je nu ontkennen dat het blanke Europa het niet beter heeft gedaan dan het donkere Afikra?

Iets met welvaart... waarom zijn wij "rijk" en "zij" arm? Nooit afgevraagd?

Doe de wiskunde.

Parsons | 09-01-14 | 01:06

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:01
Dan moet u lekker een staatslot kopen. Succes.

michello | 09-01-14 | 01:06

@Lief meiske | 09-01-14 | 01:01
helemaal mee eens, maar wie is dan "das volk" ????

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:05

@Zoloft | 09-01-14 | 01:01
gelukkig wel ja, jij wel?

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:04

@Veel Vaak | 09-01-14 | 01:02
hoe simpeler de oplossing hoe langer er over nagedacht is.... roeptoeteren wint sowieso nooit!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:04

@Lief meiske | 09-01-14 | 01:01
Dat is een heel succesvolle gebleken inderdaad.
Tijd voor een spandoek.

michello | 09-01-14 | 01:03

@La Bailaora | 09-01-14 | 01:00
wat jij te pruimen vind en wat heel simpel in getallen is weer te geven, nog afgezien wat je in de getallen wil zien is niet aan mij.....

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:02

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:52
De Joop draai die konden we nog niet.
Je bent best wel simpel.

Veel Vaak | 09-01-14 | 01:02

We moeten ook eens beginnen met : Wir sind das Volk !

Lief meiske | 09-01-14 | 01:01

@michello | 09-01-14 | 01:00
aandeelhouder????? die gaat alleen maar ROI, nee daar ben je blij mee, het USA model, ik ga liever voor het stakeholder model......

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:01

@ gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:00

Klopt, u bent helemaal niets. ;)

Zoloft | 09-01-14 | 01:01

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:56
Waar praat ik over? Dat ik je sinds je 'white preference, die' niet echt meer te pruimen vind? Ja, dat klopt.

La Bailaora | 09-01-14 | 01:00

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:59
ik hou ook van jou!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:00

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:44
Wat ik bijvoorbeeld wel zie bij 'democratisch' geleide ondernemingen, dus met aandeelhouders, is dat het vooral gaat om het welzijn van de aandeelhouders - desnoods ten koste van de werknemers. Eigenlijk precies zoals je nu in de politiek ziet, ten opzichte van de burgers.
Dus, of een democratisch geleide partij nou per definitie zo je-van-het is?

michello | 09-01-14 | 01:00

@Zoloft | 09-01-14 | 00:58
ik ben ook geen populistisch politicus met een verborgen agenda :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 01:00

gedachtespinsel
Kudogemiddelde/tegel = -3.68
75% reacties (denigrerende voornamelijk)
Dat is wetenschap.
Het wetenschappelijke profiel van een troll.

Dus heb je zelf niets of weinig te melden. Beperkt je tot zuigen en wordt daar flink voor afgestraft.

Alleen een plaat voor je kop kan je hier tegen beschermen.

Ik post meer dan ik reageer daar moet je namelijk zelf voor nadenken. Wat jij doet is zo eenvoudig zie maar eens in de plus te komen.

*-kukel filter aan zetten doet*

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:59

@ gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:48

Jammer, uw oneliners zijn nog slechter dan die van Wilders :-x

Zoloft | 09-01-14 | 00:58

@michello | 09-01-14 | 00:55
wat jij gelooft en wat de waarheid is zijn 2 verschillende dingen, ik ben al lang blij dat er niet zoiets gekomen is als Windows Wallet en welke andere tent dan ook. En nee ik heb niet de illusie dat google en apple zoveel beter zijn :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:58

@michello | 09-01-14 | 00:55
De LPF en de infiltraties door links (aangetoond) zijn de reden voor de structuur van de PVV. Zonder de LPF geschiedenis was dat helemaal niet nodig geweest. Wanneer de PVV 'democratisch' zou zijn, zou het al helemaal niet meer bestaan.

La Bailaora | 09-01-14 | 00:58

@La Bailaora | 09-01-14 | 00:52
och, je praat er al over dat is voor mij genoeg, je denkt er over na, wat ook de uitkomst is :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:56

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:44
Er zijn veel ondernemingen met maar één iemand die de absolute macht heeft, dat werkt prima.
Daarnaast kun je van mening verschillen over de verhoudingen van die macht en wat er met die macht gedaan wordt.
Ik geloof er helemaal niet in dat het in het geval van Geert zo is dat we het moeten zien als een soort van totalitaire "Führermacht", zou dat wel zo zijn dan zou de PVV een heel ander imago hebben gekregen. Ik zie Geert als de directeur van de PVV en ik ben van mening dat elke organisatie een directeur nodig heeft. Als ik kijk naar de geschiedenis van de LPF en hoe die uiteen is gevallen omdat De Directeur er niet meer was (zeg maar zoals jij het graag zou zien), dan denk ik dat wij als populisten zoiets niet graag weer zouden willen meemaken. Dus liever een gedisciplineerd geleide partij waar de kinderziektes gaandeweg uitvallen, dan jouw zin doorzetten en uiteindelijk weer met lege handen zitten.

michello | 09-01-14 | 00:55

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:47
Jij ouwehoert over "white preference", niet ik. We hadden het namelijk over cultuur, daar kwam dan als voorbeeld koppensnellers en islam bij.

Niet jij dus, jij hebt het over racisme. Racisme komt overal voor, onder alle rassen. Dat komt nou juist omdat heel veel mensen cultuur en de color of skin door de war halen.

Maar dat zijn 2 heel verschillende zaken. Alleen al het feit dat je het erover hebt, en het erover bijhaalt in een discussie over cultuur. Tssss. Je begrijpt echt heel weinig. Het toont aan hoe je gedachtengang in elkaar zit, en die loopt via de color of skin, hoe je het ook spint. Anders zou je er niet over beginnen, snap je?

La Bailaora | 09-01-14 | 00:52

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:50
hee, let op! op GS een gemiddelde van -3, waarschijnlijk op joop.nl een +3, wat zeur je nou? :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:52

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:38
Dat van de grieken is het eerste zinnige wat ik uit jouw vingers zie komen. Niet relevant maar wel waar.
Jij bent degene met frustraties en vooroordelen.
Uit op aandacht je komt niet verder dan -3.4 gemiddeld en denkt nog een punt te hebben. We lachen je midden in je bek uit. Haha

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:50

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:46
gelukkig maar! zou zonde zijn van je nachtrust!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:49

@Zoloft | 09-01-14 | 00:38
ik vind u ook lief! :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:48

@Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:43
Ik vind het geen argument, want het gaat bij het voetballen om de strategie, inzet en talent, niet om de geometrie van de opstelling.
Truste man.

michello | 09-01-14 | 00:47

@La Bailaora | 09-01-14 | 00:42
euh, ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt, white power en white preference! in veel culturen word juist het 'witte' gezien als beter, is niet wat ik zeg! maar aantoonbaar, zelfs GS heeft daar nog topic over gehad voor zover ik weet, het gaat er om dat JUIST dat bewustzijn bijdraagt aan het feit dat het grote onzin zou moeten zijn, maar het niet is!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:47

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:31
Ik lig niet wakker van je waanbeelden.

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:46

Is het hier weer gezellig? Er is zo veel meer onder de zon. Ik zag laatst wat van www.youtube.com/watch?v=cWjz9pB70vc Nou, die is meer levend is dan menig ego-mens. Eerlijk.

AntiSoof | 09-01-14 | 00:46

@michello | 09-01-14 | 00:28
Ongeacht de mogelijk goede intenties van de grote blonde leider, ga ik uit van het principe dat het nooit gezond kan zijn dat een enkel persoon de absolute macht heeft binnen welke groep dan ook, of het nu een politiek partij is, een bedrijf of wat dan ook! Nog even afgezien van het feit dat de grote blonde leider veel one-liners produceert en weinig oplossingen, zou ik nooit op een partij stemmen waar 1 persoon de absolute macht heeft....

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:44

@michello | 09-01-14 | 00:35
Oprecht dank voor je reactie.
Wat mij zorgen baart is dat de PVV inherent een ondemocratische partij is met maar één lid, Geert zelf.
En dat is geen garantie voor de 'bevrijding van de autistische ivoren toren elite'.

Sorry ik ben niet overtuigd.

Maar ik moet nu echt gaan slapen, morgen weer werken, wekkertje om 06:30 uur.

Dank je wel!
Groetjes van Ars V

Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:43

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:37
"White preference? Die denken..." Je bent een onversneden racist.

Ik heb niets met 'color of skin', de gedachte alleen al is om te kotsen.

Kijk, vrind, ik heb een blonde zus die moslima is, ja dat kan, en ik vind heel veel van haar ideeen abject. Ja abject. Cultuur is verbonden met ideeen, niet met de color of skin. Dus je bent een onversneden racist, met je "white, die ".

Geef mij maar Hafid Bouazza, of een Wafa Sultan, die denken precies als ik, maar die komen gewoon uit Marokko en Syrie respectievelijk. Ook die wijzen islam, om de bekende redenen af.

La Bailaora | 09-01-14 | 00:42

@michello | 09-01-14 | 00:38
Zijn visie *proest* hij reageert nooit inhoudelijk, dat is productief en dat zijn trollen niet.

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:41

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:29
Overtuigend dat kan ik niet zeggen zo bescheiden ben ik wel. Jij projecteert jouw vooroordelen op bijna alle reaguurders hier. Je wordt dik beloond met minkudos. Dat is minimaal een indicatie te noemen dat je een buitenbeentje wil zijn in deze setting noemen we dat een troll. Niks meer niks minder. Je zuigt een beetje en gaat inhoudelijk op niks in je komt met aantijgingen die je niet waar kan maken. Ga nu maar snel naar je bedje toe misschien mag je mevrouw Troll nog een likje geven.

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:39

@ gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:31

Ik zie u de discussie ook niet winnen, niet op argumentatie, noch op wetenschap, noch op filosofische gronden.

Wat ik wel zie is een infantiele, met smileys strooiende reaguurder die zijn land het liefst zo snel mogelijk overlevert aan een grotere macht. Had u 70 jaar terug geleefd had u een bloksnor gehad, alleen al om uzelf veiliger te voelen.

Zoloft | 09-01-14 | 00:38

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:34
Ik was eerst nog even benieuwd naar jouw visie op mijn dictator-vraagstuk.

michello | 09-01-14 | 00:38

@12pints | 09-01-14 | 00:33
achtestandstokkiewijkjepersoon? of gewoon niet opgelet tijdens geschiedenis? De grieken zijn de basis van onze beschaving!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:38

@La Bailaora | 09-01-14 | 00:33
ah, en wat denkt de gemiddelde "white preference" persoon? Die denken ook dat dat ze "vrijheid" hebben uitgevonden, nou die vrijheid wordt je soms opgedrongen waardoor je er niet eens aan kunt ontkomen! Mag ik mijn eigen waarden zien als belangrijk zonder ik na 01:00 snachts overspoelt word met de grootste shit die er is op onder andere de RTL kanalen, je kunt niet eens ONTKOMEN aan wat vrijheid is, maar is het vrijheid? Nee, als ik tieten wil zien dan vraag ik daar wel om!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:37

@michello | 09-01-14 | 00:35
Er zullen eerst nog veel mensen de rubicon over moeten. Er zijn nog veel te veel goedmensen die het niet begrijpen.

La Bailaora | 09-01-14 | 00:37

@Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:31
Luister. De PVV gaat het samen doen met het volk. Er zijn heel veel mensen die snakken naar de definitieve doorstoot van de PVV. Nieuw elan zal vrijkomen als wij worden bevrijd van het juk van de autistische ivoren toren elite.

michello | 09-01-14 | 00:35

@michello | 09-01-14 | 00:33
ja, en waarom zou je dat doen? Wat is daarvoor reden, heeft niet recht op zijn mening?

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:34

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:26
Je zegt al dat "je zegt dat het niet zo is"
Kun je nagaan.

En de ubermensch-untermensch cultuur heb ik niet van mezelf, dat haal ik gewoon uit de islam (koran+hadiths). De kufar, dhimmi, jidzah, etc... Dat zeggen ze namelijk gewoon zelf. Niet voor niets is bv. in Saoudi Arabie een moslim 2x zoveel waard als een moslimvrouw, de hindoevrouw is nog maar 6,66% waard van de moslimman.

En op dat soort ideeen heb ik het niet zo.

La Bailaora | 09-01-14 | 00:33

Ik heb per definitie geen medelijden met de grieken, is toch een beetje een Roma volkje.

12pints | 09-01-14 | 00:33

@michello | 09-01-14 | 00:19
P.S. Ik heb best veel geduld, maar morgen werken dus moet zo wel gaan knorren!

Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:33

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:29
"Uitsluiting van de ander", is dat niet de vertaling van "cordon sanitair"?

michello | 09-01-14 | 00:33

-weggejorist-

the real miko | 09-01-14 | 00:32

@michello | 09-01-14 | 00:19
Geloof je écht dat PVV voldoende integere kwaliteit in huis heeft om ons land te regeren?
Ik vrees dat ik veel somberder ben dan jij. Gevestigde orde, de Ruttes, Samsoms, Bumas, Pechtolds (...) van deze wereld hebben al empirisch aangetoond dat ze niet in staat zijn dit land te regeren. Binnen de PVV zit nauwelijks enige bestuurlijke ervaring. Het is bovendien een onvolwassen en ondemocratische partij. Ik verwacht er niet veel goeds van.

Ik vrees echt het ergste, tenzij je mij (en de rest van de reaguurders?) een beter alternatief kunt aanreiken. Dat is een hele verantwoordelijkheid.

Ik laat me graag adviseren door een nieuwe generatie (serieus)

Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:31

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:29
oh, je kunt het niet winnen op argumentatie noch op wetenschap noch op filosofische gronden, wat heb je dan te vertellen behalve dan vanuit emotie wat te roepen?

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:31

Beste mensen ik ben niet het beste voorbeeld ik weet het maar negeer gedachtenspinsel maar beter dat is de troll vannacht. Geen normaal woord mee te wisselen.

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:29

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:25
oh? en jij hebt overtuigende argumenten? gebaseerd op wat? Je emoties, je superieure ras verschijnsel of zo? pfeeewwww, als argumentatie niet meer werkt dan is het uitsluiting van de ander? Ik zou je haast lievvv kunnen vinden :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:29

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:25
De democratie van de PVV zit hem nou juist in de mening die deze partij in de 2e kamer verkondigt. Ze spreken precies mijn taal, de taal van de democratie. Zo in de peilingen te zien denk ik er niet alleen zo over.
Daarnaast kun je je ook afvragen hoe democratisch bijvoorbeeld het CDA is, met hun dictator in de wolken. Maar daar had jij vast nog niet zo over nagedacht, natuurlijk. Of de dictatuur van Marx, ook zo een om over door te filosoferen. Hoe zie jij dit dan?

michello | 09-01-14 | 00:28

@La Bailaora | 09-01-14 | 00:24
hmmmmmm, zoek eens op google "white preference" en zeg niet dat niet het zo is, maar dan vinden wij ons vak wel prettig wel gevallen....... En ja, ik vind het ook wel prettig soms ja!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:26

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:17
Dat doe je niet je bent een denigrerend mannetje of vrouwtje dat blijkt uit al je commentaar.
Ik zou je een narcist kunnen noemen maar dat beschouw je waarschijnlijk nog als compliment dus noem ik je maar een simpele lul, dat ben je in ieder geval. Je valt in de categorie waar MocroGS, Turrukje in vallen. De categorie niet mee te praten.

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:25

@michello | 09-01-14 | 00:23
ik doe niet anders, maar ben jij het grote zwarte gat al uit gekomen? Voel eens aan je voorhoofd man, waar zit in PVV democratie, alleen maar one-liners en een dictator aan de top!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:25

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:05
Of het waar is is wat anders, maar ik heb er wel een uitgesproken mening over. Zo vind ik koppensnellers een cultuur hebben (die anderen doden en opvreten) die me totaal niet aanstaat, en zo vind ik de ubermensch-untermensch cultuur uit islam ook geen aanwinst.

La Bailaora | 09-01-14 | 00:24

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:20
:) Vind jij dat we nu omhoog gaan dan?
Haal je hoofd toch eens uit je reedt en kijk eens om je heen.

michello | 09-01-14 | 00:23

@ITEACHYOU | 09-01-14 | 00:19
om te komen tot?

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:23

@ gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:21
Gstaad

Glas Koning | 09-01-14 | 00:22

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:21
oeh, dan ben u nog niet geweest in China of in elk geval onvoldoende in aanraking geweest met Chineze cultuur... Je zou er niet blij van worden!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:22

@necrosis | 09-01-14 | 00:01
Ik heb hem al naar Euro sites gestuurd haha, zoals ook de ESA, die door Brussel betaald wordt en soms mensen nodig heeft zowel in Nederland als in Spanje. Want je hebt gelijk, daar gaat het nog goed.

La Bailaora | 09-01-14 | 00:22

@Glas Koning | 09-01-14 | 00:19
duh???? is het niet zo dat de gemiddelde Nederlander de schuld geeft aan Europa???? Hallo waar kom jij vandaan? Manaco of zo?

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:21

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:14
Hahaha ik moet weer hard lachen en voor u informatie hou ik van chinezen, irakezen, pakistanen, polen en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan. Die intergreren wel, heb je geen last van en vormen geen enkele bedreiging. Nou ben ik niet bang voor Marokkanen en Turken ik lust ze rauw. Als de bom barst flikkeren we samen met welwillende allochtonen dat zooitje eruit.
De tyfus verder. Ik zie dat je een aardige minkudo verzamelaar bent dus laat ik het hierbij.

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:21

@michello | 09-01-14 | 00:18
ondergang en ondergang, of is dat niet de vertaling van PVV????

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:20

Het doet pijn op korte termijn, maar op lange termijn absoluut noodzakelijk. Vreemd dat velen onder ons dat niet begrijpen of niet willen begrijpen.

ITEACHYOU | 09-01-14 | 00:19

@Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:17
Je hebt gewoon weinig geduld, dat is het ;)

michello | 09-01-14 | 00:19

Vermoeiende mensen die Grieken, het is altijd een ander zijn schuld! Nou dan flikker je maar lekker op! Wij hebben jullie niet nodig!

Glas Koning | 09-01-14 | 00:19

@necrosis | 09-01-14 | 00:11
Niet vergeten, stuk weggehaald wegens te lang. Maar mee eens dus. Echter, wat zou jij doen met een totaal corrupte regering die zich zelf maximaal heeft verrijkt en dit mede in stand heeft gehouden, zoniet bewust heeft gecreëerd. Ik denk dat het daarom niet terecht is dat het volk daar primair voor verantwoordelijk wordt gehouden.
Maar, nogmaals, ik ben het met je eens dat dit niet mee help in de beeldvorming t.o.v. de Grieken.

GaatDeGoedeKantOp | 09-01-14 | 00:19

@Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:02
PVV en PVV.
Het is niet anders. Populi, dat zijn wij allemaal. Jij ook. Ik heb niks met partijen die hun basis halen uit een boek van een dode man met een baard. Ik geloof in de actualiteit, de realiteit.

michello | 09-01-14 | 00:18

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:15
I rest my case, je absolute waarheid die je beleeft respecteer ik, andersom lijk je daar wat moeite mee te hebben :D

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:17

@michello | 09-01-14 | 00:01
Die oorverdovende stilte zag ik al aankomen...

Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:17

De eu vlag: stars and flames

Cynevisie | 09-01-14 | 00:17

@goedverstaander

Griekenland kan de andere Eurolanden helemaal niet 'vloeren', Griekenland is in economisch opzicht een dwerg. Zoals Gerrit Zalm laatst ook zei kun je de uittreding van Griekenland uit de Eurozone vergelijken met de dodenrit van drs. P, eerst wordt Griekenland geofferd aan de wolven, daarna Portugal enz. In dit scenario heeft de politiek en bestuurlijke elite van Europa helemaal geen trek in, hiermee verliest men namelijk een perfect middel om een politieke unie te 'forceren', en voor dit hogere doel moet alles wijken. Ga maar na, de bailout clausule van het Verdrag van Maastricht wordt gewoon aan de kant geschoven, de ECB mag zich niet met begrotingsbeleid bemoeien en toch wordt het mandaat van de ECB zo geïnterpreteerd dat men gewoon staatsobligaties mag opkopen van mediterrane landen. De zittende klasse verdomt het gewoon om een plan B te ontwikkelen. Het valt echt te hopen dat de middenpartijen in Nederland tijdens de Europese Verkiezingen een keer electoraal op hun donder krijgen zodat ze een keer goed gaan nadenken waarom zij de Nederlandse soevereiniteit hebben verkwanseld en de Nederlandse belastingbetaler bloot stellen aan enorme financiële risico's. Wanneer je geen Verenigde Staten van Europa wilt kun je tijdens de Europese Verkiezingen eigenlijk maar één ding doen, en dat is een proteststem uitbrengen op de PVV of de SP. Deze partijen gaan echt geen constructieve oplossing uitwerken maar op dit moment is het absoluut niet opportuun om op de andere huichelachtige middenpartijen te stemmen.

therealbraindump | 09-01-14 | 00:17

@GaatDeGoedeKantOp | 09-01-14 | 00:14
ja, maar ik denk dat dat in Nederland niet anders, we roeptoeteren van alles, maar wie kijkt nou eens verder dan wat een politicus zegt, dat vind ik echt jammer soms!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:16

Smakelijk gelachen om alle "zielige Griekse Burgers" commentaar. Dit land en al zijn inwoners zijn door en door corrupt, gelijk aan alle buurlanden. Generaties lang doorgegeven dat solidairiteit een vies woord is en dat eigen belang prevaleert boven ander mans belang. Belasting ontduiken is een nationale sport en populisme en nationalisme zijn basisbegrippen. Klinkt bijna als een paradijs vanuit de melkkoe van Europa. ......

Dhr. W. Anhoop | 09-01-14 | 00:16

Weet je waarom er in Griekenland (en ook Turkije) zoveel huizen staan met bloot betonijzer op de vaak platte daken?
Dan kunnen ze tegen de belasting zeggen dat het huis nog niet klaar is, dat scheelt munten.

Terpen-tijn | 09-01-14 | 00:15

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:07 | + 0 
Dominant? Waar haal je het vandaan? Jij wil racisten zien geloof ik die rol wrijf je ons aan. Idioot ik ben klaar nu met jouw gedachtenspinsels.

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:15

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:04
Ik lees je plempsel nogmaals en denk dat ik iets te kort door de bocht was. Sterker nog, ik zat bij nader inzien gewoon fout.
Wat mij gewoon irriteert is dat de gemiddelde reaguurder denkt dat de Grieken zelf verantwoordelijk zijn voor hun problemen, maar dat is maar gedeeltelijk waar. Het is de EU en de Griekse regering en de "elite" die geprofiteerd hebben en het land naar de klote geholpen hebben.

GaatDeGoedeKantOp | 09-01-14 | 00:14

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:11
joh, brede context hou je aan! Dat beetje lokale gedoe staat niet in verhouding van wat er komende 30 jaar te gebeuren staat, het lijkt me handig je kinderen vast 中国话 te leren!!!!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:14

@Terpen-tijn | 09-01-14 | 00:10
Ik weet een prima oplossing: 'Europa' blijft voortaan permanent in Brussel, gebruiken we 'Straatsburg' als huisvesting.
*zichzelf schouderklopje geeft*

necrosis | 09-01-14 | 00:13

@gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:02
Wat ik zie in Amsterdam, Hoofddorp en Haarlem is het afzetten tegen bestaande normen en waarden en er volstrekt tegen in gaan in de vorm van. Niet meewerken , niet de taal spreken, homohaat en dan wil ik criminaliteit niet eens noemen oeps te laat.
Nee joh het geen waar jij een succes verhaal in wilt zien is een kanker gezwel geworden wat inmiddels terminaal wordt voor zijn gastheer. En ja dan sterven we allemaal want kanker gedijt alleen in een gezond lichaam.

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:11

@GaatDeGoedeKantOp | 09-01-14 | 00:02
Je vergeet een klein detail over de Grieken:
Belasting ontduiken is daar net zo normaal als ademhalen!

necrosis | 09-01-14 | 00:11

Sommigen zouden hun schoonmoeder op de brandstapel zetten als de islam dat zou vragen.
Verbazingwekkend hoe mallotig sommige Nederlanders politiek correct proberen te zijn, ook al gaat dat helemaal in tegen de normen en waarden die ze kennen.
Als het aan de eu ligt komen er nog veel meer, de huisvesting is niet hun pakkie an.

Terpen-tijn | 09-01-14 | 00:10

@Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:21
Ook niet.
Het bedrijfsleven in Nederland wordt systematisch naar de kloten geholpen.

Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:09

BijDeWeg: de USofA is pas ontstaan na een bloedige burgeroorlog tussen de Noordelijken en de Zuidelijken (1861-1865). Het zou mij niet verbazen wanneer we -als de boel hier eenmaal echt uit de hand is gelopen- in Europ...

Reykjavik | 09-01-14 | 00:08

@Veel Vaak | 09-01-14 | 00:00
dus JOUW cultuur is dominant aan die van een ander???? hmmmm, wacht maar tot het verre oosten de dominante cultuur gaat worden.......... wat een naiviteit!!!

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:07

Orator | 08-01-14 | 23:59 | | Reageer+ | 0
Dat is geen ondankbaarheid, dat is realiteit. De corrupte elite heeft Griekenland failliet gemaakt, niet de gewone burger. Als deze elite dan gaat bedelen bij Europa dan begrijp ik hun woede. Ik denk dat de gemiddelde Griek liever het land failliet had laten gaan, zodat ze weer opnieuw konden opbouwen. Nu gaan ze er alleen jaren last van hebben, langer dan de minder corrupte landen. Als wij zo diep in de schulden zaten, wat hebben wij eraan als wij 30 miljard krijgen, waarvan we 40 miljard moeten terugbetalen aan andere Europese landen? De corrupte elite mag dankbaar zijn, de gewone bevolking ziet de EU terecht als een farce.

Your interpretation | 09-01-14 | 00:06

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat Europa een wijdogige godin was.Je zou bijna gaan denken dat Pechtold dus een Europese godenzoon... brrr.. wat een eng idee zeg!

Welles! Nietes! | 09-01-14 | 00:06

@La Bailaora | 08-01-14 | 23:59
dus jouw oordeel over een cultuur is waar en het oordeel van een andere cultuur over jouw cultuur is niet ter discussie????

mijn god, van welke planeet kom jij dan om te oordelen?

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:05

@GaatDeGoedeKantOp | 09-01-14 | 00:02
hmmmmm, vreemde analogie hou jij aan! Waar staat dat ik het eens ben met de bureaucraten van de EU????? zucht....

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:04

@Veel Vaak | 08-01-14 | 23:57
wat van Leeuwen zou zeggen kan mij aan mijn derierre oxideren, en uitzondereringen die niet compatibel zijn lijkt me een normaal verschijnsel, die zijn er zelfs binnen wat men als algemeen samenhangende groep ziet. Laat ik het anders zeggen, op moment dat er een buitenaardse intelligentie onze aarde zou bedreigen dan is de mensheid ter plekke als EEN. Onderling blijven we kloten totdat er een reden is die urgent genoeg is om wakker te worden en dat lijkt me jammer...

gedachtespinsel | 09-01-14 | 00:02

@michello | 09-01-14 | 00:01
Noem eens 2 partijen die ik zou kunnen vertrouwen? (serieus)

Ars Vivendi | 09-01-14 | 00:02

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:44
Ja, natuurlijk! Het zijn tenslotte de inwoners van Griekenland zelf die dit allemaal veroorzaakt hebben.
Net zoals gedachtenspinsel verantwoordelijk is voor de problemen die zich afspelen in NL.
Je loopt nog netjes in de pas met de bureaucraten van de EU. Goed man!

GaatDeGoedeKantOp | 09-01-14 | 00:02

@La Bailaora | 08-01-14 | 23:54
Misschien kan hij een baantje krijgen in 'Brussel', het aantal vacatures blijft omgekeerd evenredig groeien met de landelijke vacatures.....

necrosis | 09-01-14 | 00:01

@Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:54 |
Nee, de gevestigde partijen, die kun je wél vertrouwen hoor!
Jezus man, word wakker.

michello | 09-01-14 | 00:01

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:56
Goed gezegd andere culturen zijn altijd leuk als ze daar zijn waar ze thuishoren. Beetje mengen als je echt graag wil en je kan conformeren aan de cultuur van het land waar je naar toe gaat. Verder lekker op vakantie gaan en genieten van elkaars cultuur.

Veel Vaak | 09-01-14 | 00:00

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:29
Verschil is denk ik wel dat Adolf, ook al was hij een uberlul, daadwerkelijk die corrupte behangers had aangepakt.

Your interpretation | 09-01-14 | 00:00

Hoewel ik ook liever zie dat wij uit de EU stappen, is het van die Grieken gewoon grote ondankbaarheid. Zonder de EU was hun Griekse Trojka al 2000 jaar eerder flink over de kop gegaan. Hun economie was voor de toetreding al belabberd en dankzij de EU hebben ze allemaal als luizen kunnen leven met al hun zwembaden (nog steeds wel trouwens). Ik denk dat wij als Nederland er alles aan hebben gedaan om van de EU een succes te maken, maar naar mijn inziens is het een gefaald experiment. Liever vandaag nog dan morgen de grenzen dicht en alleen op economisch vlak samenwerken.

Orator | 08-01-14 | 23:59

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:53
Ik heb veel gewerkt met bijvoorbeeld Marokkaanse mensen in het bedrijfsleven. Zonder uitzondering zetten de dames de (positieve) toon. De mannen in die cultuur moest ik helaas binnen een week ontslaan. Ik heb echt wel ervaring met andere culturen.

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:59

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:56
Er zijn culturen die ok zijn, en anderen niet. Dus het ligt eraan over welke cultuur je het dan hebt.

La Bailaora | 08-01-14 | 23:59

Ding flof bips, huh huh huh.

michello | 08-01-14 | 23:59

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:53
Jij duwt nu iemand in een hokje en de basis ontbreekt.
Waar baseer je dit op. Culturen kunnen best samensmelten dat bewijs zien we maar dat er bepaalde uitzonderingen zijn waar dit echt NOOIT gaat lukken weet je donders goed. Ik vind je op een rare nare manier van gedachten wisselen en diskwalificeert de gene waar je mee praat met onzinnige veronderstellingen. Man man man zou van Leeuwen zeggen.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:57

@Veel Vaak | 08-01-14 | 23:52
euh, mag jij vinden dat ik uit mijn nek lul, is jouw mening, mijn mening is dat op moment dat je geconfronteerd word met ander culturen in HUN omgeving dat er een wereld voor je open gaat, dat is al....

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:56

Wee je wat Rutte de laatste tijd veel neuriet?http://www.youtube.com/watch?v=qOTLyRki-VI

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:55

Net een reorganisatie op het werk in Spanje overleeft deze weken. Deze week een ex-collega opgebeld die nu werk zoekt, die me zei dat hij niet wist dat het zo slecht was in de markt... Terwijl de politiek maar roept dat het beter gaat. Er is hier echt niemand die dat gelooft.

La Bailaora | 08-01-14 | 23:54

@Veel Vaak | 08-01-14 | 23:49
Het zou mooi zijn als Wilders het antwoord zou bieden op al onze problemen. Maar helaas. ik geloof er niet in. Ik beschouw Wilders als een uiterst scherpzinnig mens. Maar de mensen die om heen circuleren, daar heb ik gewoon echt geen vertrouwen in.
Ik zou willen dat het anders was...

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:54

necrosis | 08-01-14 | 23:45 |

Waarom zou je iets goed lezen of uit onderhandelen als bij jou handtekening je gegarandeerd de E.U. baantjescarrousel in mag ?

Ieder voor zich en god voor ons allen....

CornholioNL | 08-01-14 | 23:54

@necrosis | 08-01-14 | 23:45
Bakellende dacht.. ja dacht dat hij een betekenisvolle functie zou kunnen bemachtigen in Brussel.. helaas voor hem,en ellendig genoeg voor ons.

Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:54

@Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:51
ja, en is gewoon simpel gevolg van uitwisseling van culturen, en die ander is altijd fout want wat de boer niet kent dat vreet ie niet..... Ik zou eens paar wereld reisjes maken als ik jou was, gaat er een wereld voor je open, misschien word je zelfs wel een keer gediscrimineerd, weet je ook hoe dat voelt :D

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:53

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:45
Lekker dis-respectvol van je om dat zo te zeggen.
Dit heeft geen flikker met culturen te maken wat hij zegt en ook al niet met internet.
Wat lul je uit nek.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:52

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:44
"De nieuwe-auto en huizen promotor zat er maar een heel miljard naast" Hij zou een goede autoverkoper zijn idd.

Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:51

@Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:46
ik zou zeggen win mijn vertrouwen en je hebt mogelijk een politieke carrierre :D

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:51

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:45
Nee, vroeger was niet alles beter.
Maar wat ik nu meemaak, heb ik nog nooit meegemaakt. Dat het land dat je kent, de stad die je kent, de buurt die je kent systematisch afgebroken wordt door mensen die je niet kent, door culturen die je niet begrijpt, door ideologieën die zover afstaan van mijn eigen waarden.

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:51

De laatste keer dat intern door een Amerikaan een Amerikaanse vlag werd verbrand was volgens mij tijdens de burgeroorlog ook door het zuiden?

Alleen dit keer hebben we niks om af te schaffen i.t.t. de slavernij in die tijd...

Your interpretation | 08-01-14 | 23:50

De calamares wordt duur betaald.

Mark Krachtwijk | 08-01-14 | 23:50

-weggejorist-

sem vergonha | 08-01-14 | 23:50

@Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:42
Eens mijn vader heeft er niet letterlijk voor gevochten maar wel hard gewerkt en ook tegen gewerkt toen in de jaren 90 alles moest oververhitten om ons te misleiden met voorspoed en wij ons dieper en dieper in de schulden staken. Persoonlijk mag ik nog van geluk spreken dat ik relatief weinig schuld heb maar dat had ook anders kunnen lopen ik heb wat geluk gehad waardoor ik niet zo in de klem zit als anderen. Huis niet kunnen verkopen, dikke schulden en werkgelegenheid om maar een paar dingen te noemen.

We moeten echt opstaan ik hoop dat wilders het red en een opmaat kan maken naar een verenigd Nederland.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:49

@Desmoulins | 08-01-14 | 23:46
idd, wetenschap is geen absolute waarheid, noch ethische kaders verwoord door welke filosoof dan ook! Maar het helpt doorgaans wel om enigszins een aantal doelstellingen in de toekomst te kunnen definieren op basis van geschiedenis en huidige stand van zaken.

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:49

Een (eventueel) referendum over de eu zal nooit bindend zijn.
Burgers kunnen niet weten wat goed voor ze is.

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:49

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:40
Tijdens het laatste referendum stemde 65% NEE, het werd JA.
Hoe bedoel je: 'wij hebben gekozen'?

necrosis | 08-01-14 | 23:48

Ik heb even de indruk gehad dat David Griekenland Goliath EU zou vloeren. Helaas niet, ondanks het feit dat de EU-junta zich ernstig in Griekenland heeft vergaloppeerd.

Omdat een euro zonder Italië eigenlijk niet kon werden de toelatingseisen opgerekt. Het nietszeggende dwergje Griekenland, want slechts 10 miljoen inwoners, kon er ook nog wel bij. Hoe anders liep het af. De Griekse regering knoeide met de boeken en de EU-controleurs keken conform instructie uit Brussel braaf de andere kant op. Enfin, we kennen de afloop.

goedverstaander | 08-01-14 | 23:48

fjodor | 08-01-14 | 23:47 En jij gelooft dat?

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:47

necrosis | 08-01-14 | 23:45 Brildragers en kleine lettertjes.

Dat gaat dus niet zo goed samen.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:47

We krijgen nog geld met rente terug van die souflakibakkers

fjodor | 08-01-14 | 23:47

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:40
Ja, deels.
Democratie is gegrondvest op vertrouwen.
Dat vertrouwen is op een beschamende manier met voeten getreden.
Ik heb geen idee meer wie ik in de politiek kan vertrouwen.
Alle 2e kamerleden lijken daar uitsluitend voor hun eigen belang te zitten.

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:46

@Giskard Reventlov | 08-01-14 | 23:43
Hadden zeus en Europa ook niet een zoon?(minos)
Die zeus toch.. wat je al niet voor elkaar krijgt als verkleed als stier.

Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:46

@Old_Spice | 08-01-14 | 23:43
Man man, van welk planeet kom jij dan? Nederland moet maar weer eens de 'armada' ter gronde brengen? Nee, beter nog, 8 vliegdekschepen in de vaart brengen, dan hebben we weer wereld dominantie! zucht..........

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:46

Staatsincassodienst is ook heel blij met de eu, meer regeltjes en wetjes, meer bekeuringen, meer kans op een wit voetje bij de chef, want inkomsten hebben altijd de hoogste prioriteit.

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:46

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:30

Ik ben ietwat bekend met met deze utilitarist.
Het is nuttig betreft ethiek.

De islam heeft overigens geen nodig debat om homo's over de kling te jagen. Het idee van autochtonen jagen op een kleurtje, geeft wel dat het cordon sanitaire en de algehele hetze zijn werking hebben gehad in dit land. En dat zeg ik met de kennis dat deze van uitspraak van u natuurlijk niet al te serieus genomen hoeft te worden.
Er is in principe helemaal niets met wetenschap, maar er hoeft in een discussie niet per se continu naar verwezen worden of als autoriteit te dienen.

Desmoulins | 08-01-14 | 23:46

@Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:40
Rutte tekent alles zolang je maar lacht om zijn grapjes.
Maar de grootste landverrader sinds jaren is BakEllende, die ratificeerde verdragen zonder de tekst goed te lezen of bepaalde dingen beter uit te onderhandelen voor Nederland.
Iets wat andere landen dus wél gedaan hebben.....

necrosis | 08-01-14 | 23:45

@Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:42
vroeger was alles beter? Schei eens uit! De wereld wordt alleen maar kleiner, alle culturen komen ander culturen tegen en moet nieuwe balans vinden...... Ga even terug en kill de uitvinder van het internet of zo..

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:45

Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:40 Rutte neem ik al niet meer serieus sinds hij drie jaar geleden niet wist of vijfhonderd miljoen wel of niet door de banken werd bijgedragen.

De nieuwe-auto en huizen promotor zat er maar een heel miljard naast.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:44

Echt huilen met de pet op. Je kan zien dat we langzaamaan van onze soevereiniteit worden berooft, en het ergste is nog dat er Nederlanders zijn die hier actief aan meewerken. Om te janken. We hebben een Michiel De Ruyter nodig die ons beschermt tegen de vijanden van onze grondwet, land, volk, en soevereiniteit!

Old_Spice | 08-01-14 | 23:43

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:30 |
Door Zeus die zich als koe (stier) verkleed had zodat z'n vrouw Hera hem niet zou betrappen. Er staat een standbeeld van voor het Europarlement in Straatsburg.

Giskard Reventlov | 08-01-14 | 23:43

@Veel Vaak | 08-01-14 | 23:37
Ja, ik ben bang.
In de eerste plaats voor mijn eigen overheid.
Had ik nooit kunnen bedenken, maar het is wel zo.
Zij verkwanselen mijn stad, mijn land, mijn waarden. De vrijheid waar mijn vader voor gevochten heeft.
Zonder enige scrupule. Ene heer Rutte doet dit lachend.
Dat baart mij het meeste zorgen.

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:42

Wat ik persoonlijk het ergste vind is dat de landen voorheen elkaar waardeerde en respecteerde nu kijken we wantrouwig naar elkaars motieven en weten we van elkaar niet meer waar we voor staan. Dat is objectief niet te waarderen maar het ondermijnd wel de trots van alle landen.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:41

@Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:39
volgens mij is daar hier het volk verantwoordelijk voor! we kiezen ze zelf!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:40

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:37
Zou het op een groepsverkrachting gaan uitlopen dan dek je.Vraag me af of Rutte daarvoor ook zou tekenen bij het kruisje.

Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:40

De eu.. ist Deutschland!
Wir frohen uns mit unsere gute Nachbar.
Tuurlijk zou Nederland het internationaal het helemaal afleggen tegen de grootmachten.. dat is de gore smoes om ons bevreesd te houden.
Tuurlijk is over twintig jaar Zwitserland een derde wereldland, tuurlijk komt er niks van je terecht als land zonder de eu...

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:40

De tragiek is dat het een Griekse tragedie is.
Uit de Plutus, die begint met de volgende zin:

'Er is geen groter plaag dan eens verkocht te zijn aan een onzinnig heer'.

En dat is waar wij, 'het volk', mee te kampen hebben.
Onze heersers streven onzinnige idealen na.
Voor eigen gewin.

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:39

@goedverstaander | 08-01-14 | 23:35
Ja! het zijn de achterstandswijktokkies die het niet begrijpen en het tegenhouden! En nee! Ik ben het niet eens hoe het nu gebeurt!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:38

Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:36 Voorspel. Niks meer en niks minder.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:37

@Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:29
Ja ben jij daar ook een beetje bang voor? Ik wel een beetje ik ben geen fan van die achterlijk amirikaanse preppers maar ik zou mezelf en mijn gezin heeeeel graag goed kunnen verdedigen. Het maakt mij niet uit of er morgen politie voor de deur staat als ze meelezen maar zodra ik de kans krijg zorg ik voor een klappertjes pistool en genoeg klappertjes.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:37

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:30
Huh?? waren het niet de Gieken die laatst door Dijselbloem zijn verkracht met zijn template,in opdracht van Brussel?

Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:36

@Rommelende Onderbuik | 08-01-14 | 22:44
En toen werd je volwassen en leerde je je eigen boontjes te doppen?

Maar het probleem is natuurlijk dat jij ook nooit je vader hebt 'terugbetaald'. Zal hier dus ook wel niet gebeuren.

Joost Maghetweten | 08-01-14 | 23:36

@ gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:33 |
U wenst Europa een ongeschonden voortbestaan?

goedverstaander | 08-01-14 | 23:35

@Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:28
Van Rompuy zal natuurlijk alles doen om Noorwegen 'in te lijven', die hebben nog een leuk spaartegoed uitstaan waar 'Europa' momenteel niet aan mag komen.

necrosis | 08-01-14 | 23:34

@goedverstaander | 08-01-14 | 23:33
laten we hopen van niet!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:33

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:30
Ik hou wel van mythes :D Gaat doorgaans ook nergens over :D kun je net zo goed Nostradamus weer uit de kast halen :D

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:33

@ zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:30 |
Laten we hopen dat het de werkelijkheid is.

goedverstaander | 08-01-14 | 23:33

Waar is de tijd gebleven dat ministers van verschillende landen samen vergaderden over samenwerking?
Dat ging toch ook goed, de eu kwam in een gespreid bedje, maar die opvreters hebben alles kapot gemaakt.

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:32

@Botte Hork | 08-01-14 | 22:44
Eén verbrande vlag maakt nog geen revolutie...

Joost Maghetweten | 08-01-14 | 23:32

Volgens een verhaal uit de Griekse mythologie werd Europa in Griekenland verkracht.

Op een berg. Die zijn er daar veel dus dat kan kloppen.

Maar was het nou een mythe of was het een voorspelling?

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:30

@Desmoulins | 08-01-14 | 23:26
geluid van vallende kwartjes zijn doorgaans niet meer dan een seintje voor de gokbaas dat hij een gokker aan de haak gelagen heeft....
overigens, wat is er mis met wetenschap en onderbouwing? wil je een maatschappij waarbij iedereen maar zijn emotie moet kunnen laten gaan? Dan gooien de islam mensen homo's van de minaret, dan killen de zelfbenoemde autochtonen alles wat een 'kleurtje' heeft.... Het lijkt mij dat het gaat om fatsoenlijk debat gebaseerd op argumenten en meeste geluk voor grootste aantal toch? (lees eens Jeremy Bentham of zo)

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:30

En inderdaad, de P.O zwijgt weer.
Nu ja, ik kijk al jaren niet meer naar die troep.

bakoenin | 08-01-14 | 23:30

@Veel Vaak | 08-01-14 | 23:24
Het is verkrachting gevolgd door totale vernietiging.
Moord dus.

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:29

Your interpretation | 08-01-14 | 23:27 Hitler wel, reichsmarken.

Vellen papier die goedkoper waren dan behang qua waarde.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:29

@Desmoulins | 08-01-14 | 23:26

bedoelde u
niet 'wetenschappelijk' genoeg

Wat je zegt ben je zelf.

Desmoulins | 08-01-14 | 23:28

Vraag je nou eens af wat Nederland niet zou kunnen zonder de EU?
Wat is Zweden nou wijzer geworden door die enorme stroom van asielzoekers?
Waarom draait de economie van Zwitserland als een tierenlier?
Wat zou er van de eu overblijven zonder Duitsland? Dan pas stappen wij er ook uit.

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:28

@ Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:23 |
Nou, dan geef ik het op. Dan weet ik er ook geeneen.

Bindend referendum FTW!

goedverstaander | 08-01-14 | 23:28

-weggejorist-

the real miko | 08-01-14 | 23:27

Zouden alexander, julius, napoleon en adolf ooit hebben nagedacht over de munteenheid als hun veroveringen gelukt waren? Maar goed, ik weet niet hoe de wereldeconomie in hun tijd was.

Your interpretation | 08-01-14 | 23:27

@bakoenin | 08-01-14 | 23:25
Denk dat hij dat ook bedoelde. Hij heeft het echt niet over een zzp'er.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:27

*nog een paar borden kapot gooit*

CornholioNL | 08-01-14 | 23:27

Het is trouwens wel erg triest.
Een project dat welvaart had moeten brengen aan een continent verandert dat continent in een spookgebied. Volledig ontregeld, ontredderd, gedegenereerd.
Onomkeerbare totale vernietiging.
Een sneeuwbal die rolt richting de afgrond. De sneeuwbal wordt groter en stoppen is onmogelijk.
Jammer.
Het is voorbij, te laat, te weinig.
Hoe eerder wij dit inzien, hoe beter.

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:26

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:23
Nou vertel dat maar aan de MKBer die gewurgd wordt door lastenverzwaringen en regelneven.

bakoenin | 08-01-14 | 23:26

@ Destijds (2000) kreeg je bijna 155 Drachme per Gulden.
necrosis | 08-01-14 | 23:19 |

De wisselkoers tegen de euro werd vastgesteld op 2,20 gulden en 340,75 drachmes. Andermaal het bewijs dan NL zich snoeihard heeft laten naaien.

goedverstaander | 08-01-14 | 23:26

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:15

Schrijf eerst eens begrijpelijk Nederlands.
Wat moet dit in godsnaam betekenen: ''kleine nietszeggendeachteraftokkiewijk''? Ik spreek namens een tokkiewijk, of bedoelde 'ik' als inwoner van een tokkiewijk. Ik zou me maar daar eerst maar eens druk over maken. Je kunt niet zomaar een totaal niet onderbouwde stelling poneren en dan verwachten dat uw opponent wel even ''wetenschappelijk onderbouwde argumenten'', wat een mond vol, komt aandragen.
Zo werkt dat niet.
Lees Baudet eens, of is dat 'wetenschappelijk' genoeg voor u. U had het trouwens zelf over dat ''normale burgers'' geen verstand van zaken hebben, maar u wel.
Is het kwartje al gevallen?

Desmoulins | 08-01-14 | 23:26

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:21
Was het maar voor het bedrijfsleven... nee het is voor grote corporaties, die met hun lobby de werkelijke macht uitoefenen. Dodelijk voor de vrije markt en de echte entrepreneur. Een volledig verstoord krachtenveld.

bakoenin | 08-01-14 | 23:25

@Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:19
Miezerig Mannetje?

necrosis | 08-01-14 | 23:24

@Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:20
Die hebben dit wel door ze wisten het voor ze het al voor de euro kwam. Het moest gebeuren want concurrentie positie was de grootste angst (deels terecht maar slechte oplossing). We zijn genaaid zonder gezoend te hebben.
Zie het als een verkrachting.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:24

Kom op Griekse burger!Laat onze Nederlandse laffe domme regering maar eens zien wat hen straks ook te wachten staat,en wees een inspirator voor de Nederlandse burgers die het Spuugzat zijn onder de Brusselse knoet!

Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:24

@Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:19
je hebt een beperkte omgeving denk ik! Het punt is dat jij het eurofiel noemt, en veel politieke partijen een noodzakelijk kwaad, en persoonlijk? het kan met niet snel genoeg gaan dat Europa! Wil je over 20-30 jaar nog meedoen in wereld economie tegenover verre Oosten en laatste staartje USA, dan zul je wel MOETEN! en daar lijkt iedereen aan voorbij te gaan, zucht!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:24

goedverstaander 23:21
Iedereen met (zakelijke) belangen is voor de eu. Dat telt dus niet.

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:23

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:20 Ze hebben het wél door. Weet jij wat ze daar in Brussel voor inkomen en emolumenten hebben? Ze hopen gewoon zo lang mogelijk dat wij het niet door hebben.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:23

De NOS is het neofatsoen voorbij.

Pun intended.

Met je kansloze staatgepropagandeerde EU likkerij waar *niemand* op zit te wachten.

Parsons | 08-01-14 | 23:23

De eu is er niet voor de burgers, maar voor het bedrijfsleven.
Niet erg, maar dat liegen erover wel.

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:21

Wie kent er mensen die nog VOOR de eu zijn?
Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:19 |

.... eeeh... Van Rompuy?

goedverstaander | 08-01-14 | 23:21

@Cuyahoga | 08-01-14 | 23:18
Zeer goede opmerking.
'Wij' zijn nooit toegetreden tot de EU.

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 23:20

Europa is ten dode opgeschreven.
Tragisch dat de Europese leiders dit nog niet doorhebben.

Ars Vivendi | 08-01-14 | 23:20

@bakoenin | 08-01-14 | 23:18
zie onze economische krimp van het moment!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:20

Linksom of rechtsom kost het bakken met geld. Griekenland in de euro houden blijft een blok aan het Europese been. Geloof maar niet in terugbetalingen. Tegen de tijd dat dat is afgelost zijn uw achterkleinkinderen al overleden. Gelukkig hebben de meeste NL banken/pensioenfondsen hun belangen in Griekenland al grotendeels gesaneerd of afgebouwd, de Europese Centrale Bank en separate EU-landen zijn de grootste schuldeisers.

Griekenland zou kunnen besluiten uit de euro te stappen (de EU kan dat wettelijk helegaar niet) en terug naar de drachme. Op dat moment wordt een wisselkoers euro/drachme vastgesteld. De dag erop moeten de Grieken blij zijn als hun munt nog maar de helft waard blijkt te zijn. Zeer problematisch, want Griekenland produceert weinig en importeert veel. De Grieken zullen dan opnieuw bij het IMF en wellicht zelfs bij ECB aankloppen om niet de hongerdood te sterven.

Uw EU-bestuurders hebben er geen minuut minder slaap om. En de Griekse rijken die onder de ogen van diezelfde EU-bestuurders straffeloos hun miljarden naar het buitenland hebben weten weg te sluizen ook niet.

goedverstaander | 08-01-14 | 23:19

Wie kent er mensen die nog VOOR de eu zijn?
Ik ken ze niet, zelfs de echtste eurofiel heeft nu zijn bedenkingen.
De eu is als de reclame, iedereen haat het, maar weggaan zal het nooit.

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:19

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:11
Destijds (2000) kreeg je bijna 155 Drachme per Gulden.

necrosis | 08-01-14 | 23:19

@Desmoulins | 08-01-14 | 23:17
Het is te hopen van wel, maar de politiek/econimische kracht van USA en verre Oosten zijn al erg genoeg.... nog even we moeten 中文 gaan praten....

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:19

Als ze morgen in heel Europa een referendum houden dan zal het collectieve Europese verstand kiezen voor het opheffen van euro en Europese unie. Dit is door de elite bedacht en dit scenario was bekend en zelfs gewenst (verdeel en heers) de voordelen zijn voor de industrie/elite en de nadelen kan ieder zich wel voorstellen.
Gedwongen huwelijken zijn sowieso misdadig en zeker als je moet trouwen met iemand die het tempo niet aankan. Daar wordt de ene niet sneller van en de ander gaat ook een stapje zachter lopen want solidariteit kent wel grenzen.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:19

@Lewis Lewinsky | 08-01-14 | 22:43
EU uit Nederland, nu!

Cuyahoga | 08-01-14 | 23:18

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:15
Onzin, centralisme en blokvorming leiden altijd tot verstarring en uiteindelijk economische neergang.

bakoenin | 08-01-14 | 23:18

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:11

Er is maar één onvoldongen feit en dat is het continent Europa, een grondgebied waarvan de grenzen -voordat het overgaat in Azië, niet geheel duidelijk zijn. De EU is een menselijke creatie een sluimerende voltooiing van plannen die in het interbellum langzamerhand vorm hebben gekregen. De EU is het Vierde Rijk, en niets anders.

Desmoulins | 08-01-14 | 23:17

@necrosis | 08-01-14 | 23:10
100 Euries zou zonde zijn, toch zeker wel een biertje een biertje 30, beetje afhankelijk waar het haalt :D

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:17

bruine kikker | 08-01-14 | 23:04
Ja, ze waren ook voor de Euro arm, dat is waar, maar niet zo als op deze manier.
In die jaren kwam ik er redelijk veel, ze waren arm maar met geloof in de toekomst, nu is alles in puin geslagen.
Het enige wat ik ze zeer kwalijk neem, maar dat kan je ook de Nederlandse bevolking verwijten, is het blijven stemmen en een mandaat geven aan in en in corrupte politieke partijen.

bakoenin | 08-01-14 | 23:16

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:15 Dat vindt die ober van de rekening.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:16

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:14
kan me geen ruk schelen, als het maar lekker is :D

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:15

Grieken zijn best wel slim geweest, ze hebben jarenlang veel geld cadeau gekregen, de buikriem aanhalen gaat ook wel zonder de eu.

Terpen-tijn | 08-01-14 | 23:15

@Desmoulins | 08-01-14 | 23:11
neerkijken op normale burgers? Ik ben een normale burger! Wat ik wel weet is dat economische machtsblokken meer kans hebben om hun welvaar op peil te houden dan kleine nietszeggendeachteraftokkiewijk soms denken te moeten verwoorden in termen van simplistisch en kortzichtig, kom dan met steekhoudende wetenschappelijk onderbouwde argumenten en ik kniel voor u....

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:15

De macht ligt natuurlijk niet meer bij de burger, maar bij het media-politiek-financiële complex. De NOS is slechts de persvoorlichter van de overheid. Met journalistiek heeft dit niks te maken.

Rest In Privacy | 08-01-14 | 23:14

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:12 Met dat Frans van jou krijg je vier schotels steak tartare voor je neus.

En een fles van de duurste wijn.

Leer mij Franse obers kennen.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:14

LangeTijdGeleden | 08-01-14 | 22:51 | dacht meer in het verdrag van 1848. Nu verwacht ik geen oorlog maar wel dat de EU heel erg snel een realitycheck gaat krijgen in de vorm van meer protesten die steeds geweldadiger gaan worden. Het gaat hier nog goed maar in de zuidelijke landen is het maar een kwestie van tijd voordat iemand echt helemaal niks meer te verliezen en besluit om wat mensen mee te nemen ipv zich eenzaam te verhangen. Ik gun dat de EU kliek van harte dat ze zo aan hun einde komen. Liefst net nog niet dood, maar niet meer te redden zodat ze extreem lijden voordat het kaarsje dooft.

Bokito ergo sum | 08-01-14 | 23:13

@Wc-kip | 08-01-14 | 23:05
ik lust geen zuurkool......... moi neemt een douzaine slakjes :D

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:12

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:07

Wat een megalomane onzin kraamt u toch uit.
Mensen zoals u moeten vooral niet neerkijken op ''normale burgers'' of wat dat ook mag betekenen.
Uw argument is dat we een blok moeten vormen, wat voor een blok weet u waarschijnlijk zelf niet eens, omdat we anders onder de voet worden gelopen door andere machtsblokken. Heeft u zelf werkelijk niet door hoe simplistisch en kortzichtig dit soort uitspraken zijn?
O verheven burger!

Desmoulins | 08-01-14 | 23:11

necrosis | 08-01-14 | 23:10 Wat is dat waard? Twaalfeneenhalve cent?

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:11

@necrosis | 08-01-14 | 23:08
EU was opdrachtgever? Of was het kiezer? Was het de landelijke overheid ieder voor zich? of de directe eu kiezert........ maakt het wat uit???? Je zit met onvoldongen feit, punt!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:11

*oud biljet van 100 Drachme gaat verbranden*

necrosis | 08-01-14 | 23:10

Mark Smith | 08-01-14 | 23:06 Voor eens en voor altijd. Ik ben niet van dal.

Het gerucht is de wereld in geholpen door Bakito, ook jou bekend als trol.

Dus waarom zou je het een van die trol wel serieus nemen en de rest niet.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:10

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:05
nee, dat geloof ik ook niet, is meer een afschrijven op de EU balans, maar had Greece failliet gegaan had daar meteen alle PIGGS landen achteraan gegaan.... als we al kunnen voorkomen dat het domino effect tegengehouden kan worden

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:09

@gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:57
De accountants controleerden gemanipuleerde cijfers.
Hun 'opdrachtgever' is het kwade genius....
Onnodig te zeggen wat je daarmee zou moeten doen.

necrosis | 08-01-14 | 23:08

@bruine kikker | 08-01-14 | 23:04
Ze waren niet arm ze hadden gewoon niet de zaken op orde wat buiten de euro nog op te lossen zou zijn geweest.
Nu moet alles gelijk getrokken worden wat niet gaat.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:07

@LangeTijdGeleden | 08-01-14 | 22:51
Nee het toont weer aan dat de normale burger geen idee heeft over lange termijn! Als je wil overleven in deze WERELD, dan moet je machtsblok hebben of je het nu leuk vindt of niet! Doe je het niet dan ben je over 30 jaar het sukkeltje in de wereld geregeerd door China, India en het staartje van de USA!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:07

Voor de Euro konden de Grieken domweg gewoon geld bijdrukken.... iedereen blij, ook de toeristen.
Dus... in Athene begint de Victorie!
Later zullen we deze datum herinnering als de dag dat de bevrijding van Europa begon!

pim achtertuin | 08-01-14 | 23:07

Reeds toen de vliegtuigen de Twin Towers in vlogen keek ik al geen NOS journaal meer. Ik heb zo vreselijk de schurft aan de NOS dat het ook nu weer zwart wordt voor mijn ogen.

Rest In Privacy | 08-01-14 | 23:06

van dal | 08-01-14 | 23:01 | + -2
Sterk weer hoor. Hoe bedenk je ze toch steeds?

Mark Smith | 08-01-14 | 23:06

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:05 Ja.

Maar je verwachtte toch niet echt dat ze terug gingen betalen hè?

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:05

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:00 |

Alleen bij de gedachte al raak ik aan de dunne. *verder stamppot zuurkool eten doet*

Wc-kip | 08-01-14 | 23:05

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:02
ik denk dat ze momenteel zelf ook zouden feesten als ze over mochten stappen naar drachmen om op die manier hun schulden af te betalen, ze zouden tranen in hun broek lachen.....

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:05

Jamaar Van Rossum, nou moet je toch even proberen om intellectueel ernstig te blijven, hoor!
Hoe kom je er bij om te schrijven: "... ver weg van het door de euro naar de rand van totale armoede gedreven Griekse voetvolk, ...."?
Die waren al arm voordat er zelfs maar sprake was van de euro. Door bedriegerijen zijn ze de eurozone binnengesmokkeld en nou zitten wij en zij er mee.
Europa wilde hen er bij om politieke redenen en heeft daar ook wel wat voor over, maar alles heeft zijn grenzen. Zeker als hun anarchisten en communisten nog eens de boel gaan opjutten. Eens kijken hoever ze het zullen brengen op hun eentje met Turkije aan hun achterdeur. En hoever gaat NL het brengen zonder ruggensteun van Dld?

bruine kikker | 08-01-14 | 23:04

@LangeTijdGeleden | 08-01-14 | 22:51

Bangmakerij, doemscenario's voorschotelen; emotionele chantage. Het bizarre is eigenlijk dat het zelfbeschikkingsrecht van volkeren juist na W.O. I centraal kwam te staan. Het is dan ook een uiterst domme vergelijking van deze communist.

Desmoulins | 08-01-14 | 23:03

Een EU vlag in blauwe en gele vlammen, het kan zo naar een museum.

Giskard Reventlov | 08-01-14 | 23:02

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:00 Vriendelijk uitzwaaien. Zeggen dat het ons spijt dat ze weggaan en daarna feesten dat ze weg zijn.

Lijkt mij de diplomatieke weg die te gaan is.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:02

Die vlaggen zijn van dezelfde goedkope Chinese stof als de door Nederland aangekochte pakken voor onze militairen,maar dit terzijde.
Laat die Grieken maar beginnen met de grote Europese oproer.De rest volgt wel als de anti-Europa partijen door gesjoemel met de stemmen door de pro-Europa kliek genaaid worden.

Welles! Nietes! | 08-01-14 | 23:01

@kneuterzak | 08-01-14 | 22:54
Begrijp me niet verkeerd met lui bedoel ik relatief lui, wij vragen meer van het leven en laten ons verleiden tot zware lasten om in betrekkelijke luxe te leven.
Daar is niet alles in een economie gepropt, mensen helpen elkaar nog en genieten van kleine dingen.

Veel Vaak | 08-01-14 | 23:01

Mark Smith | 08-01-14 | 22:51 Hé, een inkijkje in hoe jij op vakantie bent.

Als je maar kunt lachen hè?

Sreehundrid joero's, otterwijs we go to gries.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 23:01

Ze zijn echt de schaamte voorbij bij de NOS.
Stelselmatig onthouden ze de Nederlandse burgers van massale protesten in diverse EU-lidstaten om hier het waanbeeld angstvallig in stand te houden dat alles pais en vree is binnen de EU.
Het heeft helemaal niets meer met objectieve berichtgeving te maken. Het is volksverlakkerij in zijn puurste vorm.

Desmoulins | 08-01-14 | 23:01

De Griekse burgers zijn er destijds in gerommeld door een onbetrouwbare nationale regering en een machtsbeluste EU.

Waar kennen we dat van?

goedverstaander | 08-01-14 | 23:00

Tja, ach. Als Griekenland niet in de eurozone zou zitten, dan zou men nu woedend de straat op gaan omdat met het devalueren van de drachme alle prijzen fors waren gestegen.

Ooit_huisregelneef | 08-01-14 | 23:00

#GREXIT ermee !

Rest In Privacy | 08-01-14 | 23:00

@Wc-kip | 08-01-14 | 22:54
jij gaat nooit naar de Griek?

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:00

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 22:58
is een gegeven, maar wat doe je er aan? Alsnog de Grieken wijzen op hun verplichtingen of het verlies nemen en ze uit de EU gooien... hooguit 5% van de totale economie van EU

gedachtespinsel | 08-01-14 | 23:00

Compleet drama daar in Griekenland, ze hadden nooit tot de Euro toe mogen treden. Nu sleuren ze ons met z'n allen de afgrond in. Ik heb niks tegen die Grieken ook zij zijn slachtoffers van dom Europees beleid.

Toetsiemonster | 08-01-14 | 23:00

@Botte Hork | 08-01-14 | 22:57
Daar zijn ze dan bij Elsevier ook pas mooi laat achter gekomen..

Boris die Sauertopf | 08-01-14 | 22:59

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 22:54
yup! dat is de fout geweest van Europa, had ze de drachmen laten houden!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:58

Met deze temperaturen zit de Lente in de lucht!

number668 | 08-01-14 | 22:58

necrosis | 08-01-14 | 22:56 Gerrit Zalm heeft verloren bij een spelletje flipperen.

En toen moest ie ze toelaten. In dezelfde tijd dat ie onze gulden 10% te duur in de euro schoof. Dat ook nog.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 22:58

Ja maar die mensen weten niet wat ze willen en het is de schuld van de mensen die er voor hebben gewaarschuwd dat dit op termijn zou gaan gebeuren.
-
Ik zal ze eens charismatisch gaan toespreken daar in Athene of ik stuur Dijsselbloem weer op ze af, dat zal ze leren.

Von_Rompuy | 08-01-14 | 22:58

@necrosis | 08-01-14 | 22:56
volgens de boeken wel, dus accountants hebben hun werk niet gedaan!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:57

@Tascam | 08-01-14 | 22:47
Die noodfondsen worden voornamelijk gebruikt voor rente's en aflossingen van bestaande (anders zéér risicovolle) leningconstructies omdat ze anders helemaal nergens meer geld kunnen lenen en in feite dus failliet zijn.

Ons geld verdwijnt dus (in)direct in de zakken van Goldman Sachs e.c. die ze om te beginnen ook zelf in de problemen bracht, met het verdoezelen van hun schulden voor deelname aan de Euro en vervolgens alle geldkranen open te zetten.

Ven1V1d1V1c1 | 08-01-14 | 22:57

Zat net even de kijkcijfers van gisteren te bekijken, dat gaat never nooit niet meer goed komen in Nederland..

Boris die Sauertopf | 08-01-14 | 22:57

@kneuterzak | 08-01-14 | 22:54
in beide gevallen een eigen keuze!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:57

Aan de vooravond van de Franse revolutie had de "elite" ook niets in de gaten. Dat heeft ze naderhand hoofdbrekers gekost.
Maar even zonder dollen, Griekenland vandaag, morgen Nederland, want denk niet dat het bij het leegroven van 1 staat blijft.
U allen zult bloeden voor het ideaal van de waanzinnigen.

bakoenin | 08-01-14 | 22:57

@Tascam | 08-01-14 | 22:47
Vergeet niet dat die steenrijke Griekse reders geen, of weinig, belasting betalen.
En uiteraard is alles de schuld van degene die Griekenland hebben toegelaten tot de Euro, terwijl ze helemaal niet voldeden aan de voorwaarden.

necrosis | 08-01-14 | 22:56

Flinke scheut Ouzo erop levert een mooie kleur vlam op.

Petskast | 08-01-14 | 22:56

Moet groots worden !

Lief meiske | 08-01-14 | 22:54

gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:52 Dan hadden ze in tien jaar tijd een inflatie van minstens 100% gekend.

Want zo rollen de Grieken, geld nodig? Pers aan.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 22:54

And so it begins.

Professor Superhirn | 08-01-14 | 22:54

Doen die souvlakivreters toch iets nuttigs voor de verandering.

Wc-kip | 08-01-14 | 22:54

@zeg maar jansen | 08-01-14 | 22:53
klopt en in sommige gevallen ook je vingers bij aflikken, en dat word niet gezien!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:54

@ Veel Vaak | 08-01-14 | 22:49

"Zelfde als trouwen met een hele luie vrouw met een gat in haar hand"

Dit word de metafoor van 2014, prachtig omschreven.

kneuterzak | 08-01-14 | 22:54

Ja, dat Europa, daar kun je nog flink je vingers aan branden.

zeg maar jansen | 08-01-14 | 22:53

de Grieken hadden hun drachmen moeten houden, dan had dit nooit zo ver gekomen! Hadden wij nog leuk vakantieland, hadden zij nog steeds hun toeristen, iedereen blij.. Ze kunnen gewoon niet mee met noordelijke landen mbt tot productie per uur, noch met visie op efficientie en effectiviteit... Met de drachmen hadden ze zo kunnen devalueren, nu blijft het emmeren....

gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:52

de Grieken hadden hun drachmen moeten houden, dan had dit nooit zo ver gekomen! Hadden wij nog leuk vakantieland, hadden zij nog steeds hun toeristen, iedereen blij.. Ze kunnen gewoon niet mee met noordelijke landen mbt tot productie per uur, noch met visie op efficientie en effectiviteit... Met de drachmen hadden ze zo kunnen devalueren, nu blijft het emmeren....

gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:52

@ gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:49 |

Ik zeg niet dat het Noorden geen blaam treft hoor. Sterker nog, de architecten van het Europese grotepiemeldroomproject komen uit die hoek.

Tascam | 08-01-14 | 22:52

De Europese vlag blijkt verrassend fotogeniek te zijn.
Als ie in de fik staat.

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 22:52

Nog 4 a 5 maandjes Grieken. Dan komen de eerste Nederlandse Tokkies weer in jullie restaurant en cafés verkondigen dat se niet hoeve betale, want se krijge nog soveel van jullie.

Mark Smith | 08-01-14 | 22:51

Ik begin die Grieken opeens een stuk sympathieker te vinden...

Hufter | 08-01-14 | 22:51

"It is especially important to recall this as we will commemorate this year the start of the First World War. We must never take peace, democracy or freedom for granted. It is also especially important to remind this as in May the peoples of Europe will be called to participate in European elections." - José Manuel Barroso

Hij zei het echt!

Wauw. Dit is wéér een voorbeeld hoe ver deze EUSSR personen verwijdert staan van de gewone burger. Hoe alle overheden in elk EU land te ver van de normale burger af staan.

Het is ongelofelijk hoe de alu-hoedjes gasten over de EU... Gelijk hadden...?!

LangeTijdGeleden | 08-01-14 | 22:51

Hitler draait zich om in zijn graf.

Botte Hork | 08-01-14 | 22:50

Zouden de Grieken nu de EUrocracy slopen en DEMOcracy herinstalleren?

paost712 | 08-01-14 | 22:50

247 miljard.En nog niets in de gaten hebben.

van stampij | 08-01-14 | 22:50

@Tascam 22:47
Medelijden verdwijnt wel als je de pensioenleeftijden van de afgelopen 20 jaar met elkaar vergelijkt.

de Voorzittert | 08-01-14 | 22:49

Op zoek naar de waarheid?
Vertrouw nooit de NPO.
Probeer eerst Russia Today. (zie boven)
Nog twijfels?
Ga naar GeenStijl.

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 22:49

Die arme Grieken en Spanjaarden kunnen het niet bijbenen en dat is niet vreemd. Daarom is het huwelijk wat ook zij niet vrijwillig zijn aangegaan funest voor ze.
Zelfde als trouwen met een hele luie vrouw met een gat in haar hand.
Het is gewoon een idioot plan geweest dat europa. Wij hebben er nog relatief weinig pijn van maar zeker geen voordelen. Behalve de druk op de arbeidsmarkt wat voor de bedrijven hier lekker is maar niet voor ons eenvoudige werkman die ondergeschoffeld wordt.

Veel Vaak | 08-01-14 | 22:49

De Stavros met de Pet pikt het dus niet langer en hij heeft volkomen gelijk.

Mark Smith | 08-01-14 | 22:49

@Tascam | 08-01-14 | 22:47
duh????? even voor de goede orde, wat deed het noorden? Wil je een Audi, krijg je er een lening bij, weinig procentjes, doe je best, hier heb je hem.... De leverancier kijkt niet of de Audi terugbetaald kan worden en de afnemer kijkt niet of hij het terug kan betalen, maar puntje bij paaltje, ER IS EEN SCHULD!

gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:49

Ik ben in dubio. Enerzijds wil ik niet dat die luie Grieken (en andere pastavreters) onze welvaart vernietigen, anderzijds heb ik medelijden met hen omdat ook zij lijden hebben onder de technocratische, machtsgeile ivoren toren-bureaucraten a.k.a. eurofielen.

Tascam | 08-01-14 | 22:47

* Nederlandse vlag uithangen doet *

Botte Hork | 08-01-14 | 22:46

-weggejorist-

the real miko | 08-01-14 | 22:46

Vind vlaggen verbranden wel wat jihadistisch ogen.

de Voorzittert | 08-01-14 | 22:46

* Aftellen doet tot Domino D-day *

Ven1V1d1V1c1 | 08-01-14 | 22:45

Nou, wie had dát gedacht? Ik las juist zo veel positive verhalen over de economie, Griekenland en Europa...

/sarcasm

pffffffffffffffff

BlauwVanBinnen | 08-01-14 | 22:45

Het was een kwestie van tijd.

Botte Hork | 08-01-14 | 22:44

".. Griekse voorzitterschap.."

Een beter voorbeeld van de arrogantie van de macht weet ik niet.

Godsammekraken | 08-01-14 | 22:44

Ach, ja, mijn pa heeft ook altijd alles voor mij betaald, maar op een gegeven moment zet je wegens een klap teveel toch een hakenkruis op zijn foto.

Rommelende Onderbuik | 08-01-14 | 22:44

nogal simpel, ze dachten meer te kunnen halen dan bij te dragen aan Europa, en Europa dacht er weer een landje bij te hebben, ging toch helemaal fout..... en nu willen ze niet meer opdraaien voor de leningen, kan me er wat bij voorstellen :D

gedachtespinsel | 08-01-14 | 22:44

Is het dan eindelijk begonnen?

Botte Hork | 08-01-14 | 22:44

Burn flag burn!
Maaruh.. zijn de Grieken niet blij met ons geld?

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 22:43

Nederland uit de EU, nu!
Dan hoeven we ook geen EU-vlaggen te verbranden. Win-win.

Lewis Lewinsky | 08-01-14 | 22:43

OK jullie mogen weg. Wel nog even afrekenen graag op weg naar de uitgang!

Godsammekraken | 08-01-14 | 22:43

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland