
In zekere zin was 2013 het jaar van Thierry Baudet. Begin 2013 beheerste hij de krantenkoppen met zijn burgerforum-initiatief, afgelopen week verscheen een oproep om de artikelen van de wetenschapper voortaan te weigeren. In beide gevallen was het strijdtoneel gelegen in de kolommen van de opiniepaginas van NRC Handelsblad. Onder beide pamfletten een indrukwekkende reeks ondertekenaars. Toch lijkt Baudet op winst te staan: het Burgerinitiatief 'Geen EU bevoegdhedenoverdracht zonder referendum' staat op de plenaire agenda van de Tweede Kamer in januari. Terwijl het nog maar de vraag is of de invloed van Sywert van Lienden cum suis groot genoeg is om het redactioneel beleid van de krant te wijzigen. De acht pamflettisten komen in ieder geval ruim 60.000 handtekeningen tekort, mocht hoofdredacteur Peter Vandermeersch daar überhaupt gevoelig voor zijn.
Aanleiding voor de oproep om Baudet uit de krant te weren was
een artikel over de onderhandelingen tussen Europa en de Verenigde Staten voor een nieuw handelsverdrag. Baudet staat niet alleen in zijn zorgen over de kwestie. Begin deze maand werd in de Tweede Kamer een motie aangenomen van PvdA, SP en GroenLinks om onderzoek te doen naar de risicos van het vrijhandelsverdrag tussen de VS en de EU. Er wordt niet alleen aan de democratisch aspecten van het verdrag getwijfeld maar ook aan de totstandkoming daarvan.
U begrijpt, een Kamermeerderheid versus de Bende van Acht; wederom staan Van Lienden cum suis op achterstand.
Illustratief was het bericht afgelopen vrijdag over Europese Commissie-zetbaas Patrice Pellegrino. Hij ziet sociale media als een gevaar bij onderhandelingen omdat de online diensten een heftig publiek debat
kunnen opwekken.
En dat heftige publieke debat moeten we natuurlijk niet willen met zn allen, aldus de Europese heren en dames. Reden: het vorige handelsverdrag sneuvelde daardoor. Ook daarom doet de oproep van de Bende van Acht ietwat potsierlijk aan. De kritiek verstomt niet door het weigeren van onwelgevallige artikelen in die ene Nederlandse avondcourant. De terechte zorgen leven namelijk in héél Europa.
Er zijn kortom veel meer Baudets dan zijn critici denken. En de kans is klein dat zij zich de mond laten snoeren.
Gelukkig maar.
Reaguursels
InloggenIk heb beide pamfletten gelezen. Helaas geen argument kunnen ontdekken. Het zou fijn zijn als het eens om de inhoud zou gaan.
search.socialhistory.org/Record/829078...
Mensen die gewoon werken, consumeren, en braaf belastingen betalen hebben helemaal geen tijd voor dit soort geneuzel. Europa heeft toch het beste met ons voor? En als de shit uit de klauwen escaleert bij de banken worden we toch maar mooi gered door alle mensen die wel geld hebben gewoon kaal te plukken. De ECB koopt alle staatsobligaties op zodat er weer flink uitgeleend kan worden aan mensen die een huis willen kopen, is ook goed toch? En zodra iemand zijn hypotheek niet kan betalen want; geen werk, dan bezit de bank meteen het pand want; de bank heeft jou geld geleend... Geld wat er nooit geweest is mensen, wanneer komt de nederlander nou is van zijn aars en uit de waan van de dag, waarschijnlijk nooit.
Ben het inhoudelijk niet oneens met het heerschap, maar als Thierry Baudet de spreekbuis moet zijn voor eurosceptisch Nederland zie ik het toch somber in. Er moeten toch wel wat sterkere troeven denkbaar zijn.
@Nequebard | 29-12-13 | 13:47
Sywert is niet geboren; Sywert het product van genetische manipulatie toen ze een strontvlieg met een aardappel kruisten.
Er kunnen mij niet genoeg Baudets zijn om een tegenwicht te bieden aan, discussie los te maken over en ogen te openen inzake EU/Brussel.
Baudet for president!
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 13:13 |
Sywert is maar op één manier verstandig: hij ziet waar het grote geld te halen is en gaat daar dan ook gericht op af. Hij zou zijn moeder nog verkopen als hij de opbrengst voldoende vond.
Ohw gossie, buikspreekpop Sywert heeft een "antwoord" geschreven op de kritiek dat hij censureren wil. De bende van 8 had namelijk eerst een stuk geschreven met argumenten tegen Baudet en Co dat de NRC te saai zou hebben gevonden. www.sywert.nl/#!Vraag-en-antwoord-over...
En Sywert-de-Pywert heeft voor ons ook een fijne ZDF docu op youtube gevonden. Daarin hebben alleen de 15.000 lobbyisten in Brussel schuld aan EU-bedrijfsfoutjes. Niet de activisten, die SAMEN met de multinationals en de politici bouwen aan neo-communistisch, corporatistisch systeem.
www.youtube.com/watch?v=0Kngj1K2a_c
therealbraindump | 29-12-13 | 13:26 | + 0 -
Ik ben zelf niet tegen een referendum, maar de uitkomst is sterk afhankelijk van hoe je de vraag stelt en daarnaast sommige zaken kennen geen simpel ja of nee, of twee duidelijke alternatieven. Je zult dus die problemen fair moeten oplossen voordat je tot een referendum komt.
"Een volk is iets anders dan een staat, het idee dat een staat moet bestaan uit maar 1 volk is een achterhaald idee" Dit heb ik nooit gezegd.. Nee, maar je hebt wel gezegd dat Europa niet bestaat uit 1 demos en daarom geen eenheid kan vormen.
Baudet heeft een goed punt, maar het probleem is dat zijn argumenten te makkelijk onderuit te halen zijn. Zo bleek onlangs nog. Dus ik zou mijn hoop niet te veel vestigen op iemand als Baudet, er zijn genoeg andere kundige eurosceptici die inhoudelijk wel sterk zijn.
Mark krachtwijk lijkt me een nieuwe alias van Bakito.
Los daarvan. Het Euro krtische denken verdient beter dan Thierry Baudet. Het is knap dat je als zo 'n middelmatige denker, zo hoog kunt vallen.
@Mark Krachtwijk
"D66 gaat voor referenda met een duidelijke inhoud en keuze op basis van redelijke argumenten"
Ik ben niet echt onder de indruk van deze argumentatie. Burgerforum stelt dat
1. dat de sluipende overdracht van bevoegdheden aan de EU stopt.
2. dat indien toch nieuwe bevoegdheden worden overgedragen, een referendum wordt gehouden waarin de Nederlandse bevolking zich over die bevoegdheidsoverdracht kan uitspreken.
Ik begrijp echt niet wat onduidelijk is aan deze vraagstelling? Of je nu voor of tegen een Verenigde Staten van Europa bent, een referendum over de overdracht van bevoegdheden is hoog nodig. De politiek- en bestuurlijke elite van Europa kan nu al niet eens meer de consequenties uitleggen van keuzes die zijn gemaakt in het verleden. Zelfs 50% van de D66 kiezers is van mening dat vrij personenverkeer met landen als Bulgarije en Roemenië nu niet gewenst is!
Ik vind dat jij met bovenstaande bewering dezelfde fout maakt als de bende van 8, we bespreken het maar niet, we leggen de keuze maar niet voor aan de bevolking, kortom we negeren het en gaan gewoon verder. Juist op deze manier creëer je een voedingsbodem voor lieden met minder frisse politieke ideeën.
"Een volk is iets anders dan een staat, het idee dat een staat moet bestaan uit maar 1 volk is een achterhaald idee"
Dit heb ik nooit gezegd..
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 13:16
Maar wel over een beslissing om de hoogte van belastingen aan te passen.
Ik zeg ook, "Iedere beslissing die door de regering kan worden genomen, kan in een referendum worden gegoten. Door simpelweg te vragen of men het hier mee eens is of niet.". Waaronder de beslissing dat wij verdere samenwerking met de EU aan moeten gaan.
dlseth_ | 29-12-13 | 13:13 | + 0 -
Niet alle onderwerpen komen voor een referendum in aanmerking. Zo kan er bijvoorbeeld geen referendum gehouden worden over de hoogte van de gemeentelijke belastingen en tarieven.
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 13:07
Iedere beslissing die door de regering kan worden genomen, kan in een referendum worden gegoten. Door simpelweg te vragen of men het hier mee eens is of niet.
Dat sommige waarheden nou eenmaal niet helemaal lekker zitten bij de verdere politieke ambities van Pechtold & co zou er niet toe moeten doen. Maar ja, zoals wij van D66 gewend zijn vinden zij het pluche fijner dan principes. Dus mogen wij doodvallen met ons referendum, waarbij dooddoeners als 'populisme' en 'mensen die de feiten verdraaien' worden opgegeven om toch vooral geen referendum te houden. Tenminste niet over iets wat invloed kan hebben op het toekomste EU baantje van Pechtold.
Verstandige jongen die Sywert.
dlseth_ | 29-12-13 | 13:05 | + 0 -
De democratie wordt verneukt door mensen die de feiten verdraaien. D66 doet dat niet, maar als je voor referenda bent, weet je ook dat je niet alles kan vertalen in referenda.
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 12:58
Dus referenda alleen als het D66 uitkomt of niets uitmaakt. Maar als het tegen de principes van Pechtold in zijn Ivoren Toren is, dan moet het plebs zijn bek maar houden en kunnen wij onze referenda in onze reet steken.
Als dat democratie is, fuck de democratie dan maar.
Er wordt onder het betreffende artikel nogal gehakt gemaakt van de stelling van de "8".
www.nrc.nl/nieuws/2013/12/23/nrc-bespa...
Ik had trouwens nooit gedacht dat er een tijd zou komen dat ik bang zou worden voor mijn eigen overheid.
Noem me naïef.
lanexxx | 29-12-13 | 12:44 | + 1 -
Ik kan er niets anders van maken. Guy Verhofstadt is lang toegejuicht als Libertarische leider van de liberalen, de laatste tijd willen libertariërs er niet meer aan herinnerd worden, net zoiets als bij Greenspan.
@WaarDeWindWaait | 29-12-13 | 12:52
Nee het was een Duitser. Pfff.
therealbraindump | 29-12-13 | 12:42 | + 5 -
De democratie is niet gebaat bij schreeuwblogs als Geenstijl en tijdelijke populistische uitbarstingen als misbruikte referenda, D66 gaat voor referenda met een duidelijke inhoud en keuze op basis van redelijke argumenten. Een volk is iets anders dan een staat, het idee dat een staat moet bestaan uit maar 1 volk is een achterhaald idee.
Thierry Baudet, wie is dat? Klinkt als een Franse politicus.
Er zijn ongetwijfeld nog meer Baudets.
Maar er zijn nog veel meer Nederlanders die uiteindelijk zullen terugkruipen naar VVD en PvdA als het economisch weer wat beter gaat. Die tendens zie je nu al in de peilingen.
Nederlanders zijn in meerderheid braafburgerlijke mensen en vroegoude typetjes als Sywert zijn hun ideale schoonzoon.
Het zou mooi zijn als Nederlanders komend jaar massaal eurokritisch zouden stemmen op PVV, SP of Dierenpoes, maar ik zie het niet gebeuren.
Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 12:36 |
Met wat realiteitsbesef zou je dat niet zo gemakkelijk zeggen!
@Mark Krachtwijk
"D66 zorgt ervoor dat Europa democratischer wordt"
Waarom is de referendum partij van Nederland, uitgerekend D66, dan tegen het houden van een referendum over de overdracht van bevoegdheden van de natiestaat Nederland naar de EU? En daarbij beste Mark, voor een democratie heb je een demos nodig, de Europese demos die er nu juist niet is. De Grieken tonen nu al 5 jaar aan dat het 'germaniseren' van Griekenland niet werkt. Taal, cultuur, omgangsvormen zijn vele malen sterker dan de ideologie van de politiek- en bestuurlijke elite van dit continent die een Europese superstaat nastreven. Realiteitszin is gewenst in plaats van wensdenken en het idee dat de samenleving maakbaar is.
VanBukkem | 29-12-13 | 12:23 |
Ja, Sywert, Madrascha.... zo komen ze nog een beetje in de belangstelling!
Trouwens Aïsha ten Broeke zou hier ook een column moeten krijgen, Bessiehof. Ik wed toch zeker goed voor 1200 comments iedere keer. Waarvan er dan weer meteen 1150 weggejorist kunnen worden oké, maar toch.
-weggejorist-
Guy Verhofstadt, onze libertariër in de EU.
libertarian.nl/vrijbrief-archief/2004/...
Wie waren er ook alweer in '98 tegen Europa? Oja, verrek..
Nu 16 jaar later kunnen mensen nog altijd geen bolletje rood kleuren, nuff said.. have-not-volk.
De bezetting van NL door de nazis in de tweede wereldoorlog begon met de inval op 10 mei 1940 maar was pas maatschappelijk succesvol nadat de NSB en opportunisten volledig collaboreerden met de bezetter.
Het enige verschil nu is dat er bij het bezettingsproces nagenoeg geen geweld wordt gebruikt en onderwerping aan de bezetter nu vooraf en van binnenuit geschiedt.
Vele hedendaagse foute Nederlanders, als nieuwe NSBers vermomd in een democratisch jasje, zijn stiekem achter de coulissen op grote schaal bezig met het plegen van landverraad (zoals bedoeld in het wetboek van Strafrecht) en collaboratie met de oligarchische EUSSR als aanstaande bezettingsmacht. Als beloning zal zij haar Haagse marionetten benoemen tot feodale leenheer en stap voor stap de grenzen wagenwijd open zetten voor hordes plunderaars van de Hollandse welvaart en het creëren van vruchtbare Lebensraum voor verheerlijkte achterlijke volksstammen die Europa tot in de middeleeuwen zullen terugwerpen.
De Nobelprijs voor de EU was meer dan verdiend. Een prachtig instituut dat al die jaren voor vrede in Europa heeft gezorgd. Nederland mag wel wat dankbaarder zijn.
Ach, die eeuwige Sywert. Zelden met zo'n verbazing een stuk gelezen. Dat meerdere juristen zich met droge ogen afvragen wat er dan zo tiranniek is aan het EHRM en of dat even toegelicht kan worden. Iedereen, jurist of niet-jurist, die eens tien minuten van zijn dag wat willekeurige jurisprudentie van het EHRM erbij zou pakken, zou werkelijk van zijn stoel vallen van de ongegeneerde, ongebreidelde toe-eigening van bevoegdheden. De EU bedient zich van precies dezelfde 'vraag om een vinger, neem een hand'-systematiek.
Baudet is juist een verademing voor wat betreft het doorprikken van de EU-raden die lui als de Bende van Acht mensen voor de ogen draaien.
Ik denk dat dreumes Siewert op dit moment met een enorme harde plasser in z'n broek zit. Al die aandacht op haatblog de GeenStijl, dan hoor je erbij.
-weggejorist-
lanexxx | 29-12-13 | 11:43 |
Brussel.
Thierry Baudet is iemand waar ik wel meer van zou willen zien en horen. Hij lijkt me een realist, iemand die gewoon de waarheid spreekt maar die wel de moeite neemt om die waarheid fatsoenlijk te onderbouwen en op een fatsoenlijke manier te brengen. Hij is iemand waar ik best op zou willen stemmen, maar die te verstandig is om de politiek in te gaan.
Sywert van Lienden is een kwal. Een griezel, iemand die zich op een iets te enthousiaste manier heeft aangesloten bij het establishment. Het tegenovergestelde van Thierry Baudet. Een gewetenloze carrièrejager zonder inhoud, iemand die ik niet graag in de politiek zou zien maar die waarschijnlijk toch in de politiek zal belanden. Ik was het al niet met hem eens toen hij dat plan presenteerde om de middenpartijen over te nemen, en nu ben ik het nog minder met hem eens. Hij is net als Freek de Jonge, maar dan begin twintig.
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 11:59
Sorry, Bakito is nog steeds de enige echte trol. Probeer het nog een keer.
Hoe was het ook al weer? Oja het licht gaat uit als we in de EUssr blijven,zucht moedeloos nog een sticker plakt.
Europa moet socialistischer.
Benieuwd of de CU en SGP weer meegaan met de coalitie al er een motie komt om referenda te houden voor overdracht van zaken die met soevereiniteit weggeven gemoeid gaan.
Dat D66 tegen zal stemmen is daarbij al duidelijk.
Cuyahoga | 29-12-13 | 11:25 | + 16 -
Omdat mensen die de mening van het volk vertegenwoordigen stelselmatig geweerd worden in het europees parlement. Omdat die mensen een bedreiging vormen voor de dictators in Brussel en streven naar een demicratie ipv een eussr.
@Kaas de Vies | 29-12-13 | 11:40
Nee Kaas, er is voor jou een andere rol weggelegd. Al die ijdeltuiten laten we boeken signeren. Tot het einde der tijden zodat ze niet toekomen aan ondemocratische viespeukerij. En welke onverschrokken held schakelen we daar voor in om ze te overstelpen met blanco pagina's?
Hier leesvoer over de Trans-Pacific Partnership Agreement (TPP)
www.wikileaks.org/tpp/#start
Sywert heeft, dat moeten we hem toch nageven, het spelletje heel handig gespeeld. Roeptoeteren dat hij met zijn G500 de boel wel even zou veranderen om vervolgens al middelvinger naar zijn volgelingen opstekend de eigen toekomst veilig te stellen.
.
Uit bovenstaande blijkt maar weer eens hoe makkelijk het is om een stel kritiekloze schapen bij elkaar te indoctrineren voor persoonlijk gewin.
.
Politiek wat dat aangaat is net religie.
Wanneer je eenmaal de indoctrinatiefase door bent loop je als een mak lammetje aan de leiband van de grote leider en is zelfstandig denken, kritisch zijn en een tegengestelde mening hebben reden voor uitsluiting bij het verdelen van de vergaarde macht. (lees; stoeltjes)
.
Geen wonder dat potentieel ambitieuze politieke wereldverbeteraars na 2 tot 3 keer tegen de stroom inzwemmen via smerige interne spelletjes buiten het strijdtoneel geplaatst worden.
D66 zorgt ervoor dat Europa democratischer wordt.
De censuuroproep was ook ondertekend door Peter Verhaar.
Weet je gelijk wat hij waard is.
Ik vind het wel hoopgevend dat deze duistere praktijken nu aan het licht komen.
Alles wat dat misselijke Sywertje aanraakt is gedoemd te mislukken.
Maak'm in hemelsnaam baas van de hele EU dan zijn we binnen de kortste keren van beide af.
Het is ondemocratisch om elke 2 jaar ongeveer hetzelfde verdrag op de kaart te zetten, de lobby heeft onuitputtelijke bronnen en de burgerij staat er om bekend een korte aandachtsspanne te hebben. Op een moment let je niet op en *poef* je zit vast aan verdrag.
Allemamachie | 29-12-13 | 11:41 |
Yes, dat is hem... dank!
Allemamachie | 29-12-13 | 11:41 |
Yes, dat is hem... dank!
Muxje | 29-12-13 | 11:26 |
Juist.
Het is nu dus Sywert versus Baudet, Sywert als NRC spreekbuis, wat een gotspe.
Die avondkrant is spreekbuis van Pechtold, EU blaters en consorten, de zelfbenoemde scherpslijpers die het bovendeel van de maatschappij indoctrineert met hun EU gif. Van enige onafhankelijkheid is geen sprake, we zijn overgeleverd aan deze spreekbuizen vanuit Brusse.
Zucht. Tijd voor koffie me dunkt, maar dit geeft een mooie inzage in mijn brein, waar toekomst en verleden in het heden bestaan.
@CornholioNL | 29-12-13 | 11:36 |
Je bedoelt waarschijnlijk Van der Stoep www.artikel50.nl
"Er zijn kortom veel meer Baudets dan zijn critici denken. En de kans is klein dat zij zich de mond laten snoeren.
Gelukkig maar."
Ja maar Bas, niemand neemt mij serieus.
"Er wordt niet alleen aan de democratisch aspecten van het verdrag getwijfeld maar ook aan de totstandkoming daarvan."
Ergens in de achterkamer van een sterrenrestaurant worden de MEP's gemasseerd om vooral voor dit gedrag te stemmen. Helaas is het niet gelukt om met een ontzettend hoog salaris hun integriteit te waarborgen. Geheim stuk dit, lobby daar en opeens poef daar is het voorstel voor dit verdrag, maar opschieten want we hebben maar 43 minuten om voor of tegen te stemmen, stem vooral voor want anders oorlog.
Dit is een beetje gekscherend hoe de democratie nu werkt op het allerhoogste niveau.
Te duur betaalde MEP's die vooralsnog bestond uit uitgerangeerde nationaal politici hebben een fantastiche "democratische gelegitmeerde" wetgevingscadans gevonden.
Alles geheim houden tot het laatste momement en dan de laatste publieke lakmoetsproef het goedkeuren van het verdrag er als een malle doorheen jagen. Tegenstanders hebben geen tijd om het te lezen of een tegenkracht te mobiliseren. Het mobiliseren van een tegenkracht is al vrij lastig gezien de jaknikkers die elke vorm van kritiek boycotwaardig achten (achten, snap je m, acht, hihihi).
En zo dendert de democratische trein van de EU weer verder, wij zitten er nog steeds op met het besef dat we 3 haltes geleden uit hadden moeten stappen. Wij zitten nog te slapen, maar opeens schrikken wij wakker met een droge mond langzaam tot stilstaand komend en beseffend dat wij helemaal niet op dit station willen zijn.
Het besef komt blijkbaar 3 haltes te laat, dankzij de 8 conducteurs van de EU trein, die stiekem wel wisten waar we uit moesten stappen.
Parelman | 29-12-13 | 11:27
sociale media op de EU richten? Als ik zie waar 't op FB bv maar allemaal over gaat, man man man...
necrosis | 29-12-13 | 11:24 |
Er is wel een Nederlander die met Nigel samenwerkt, daar kun je wel op stemmen...
Excuus dat ik zijn naam niet meer weet maar iemand hier kan mij hier vast bij helpen...
Wanneer vertrekt de eerste vlucht naar Mars?
Het is toch van den zotte dat burgers de door hen neergezette en betaalde kliek moet smeken of ze daarna nog inspraak krijgen bij diezelfde kliek.
Maak zaken referendabel en dan wel de bindende vorm en niet dat vrijblijvende gepruts wat we nu hebben.
Zwitserland is een mooi voorbeeld.
Op de knieën voor de Islam of de Europese Unie. Het komt voort uit hetzelfde gebrek aan historisch besef en schrijnend onbegrip voor de werking van een echte democratische rechtsstaat.
.
De Nederlandse burgerrechten, die worden losgelaten voor de Europese Unie, zijn ooit in het leven geroepen om de verhouding tussen burger en staat te regelen. Met goede redenen. Ze zijn er om de burger te beschermen tegen de staat (voorkomen bestuurlijke willekeur, kaderen van de machten, afleggen verantwoordelijkheid) in deze per definitie assymetrische relatie. Deze waarborgen wegnemen zet de hele democratische rechtsstaat op de heling.
.
In het kort. Zowel de burger als de politiek komen te kort op dit fundamentele onderwerp. De prijs daarvoor, tsja die is in de regel erg hoog. Met name voor de burger, de politiek weet uiteindelijk wel met elk regime te collaboreren en te overleven.
.
Wakker worden, mensen!
@Muxje | 29-12-13 | 11:26 | + 0
Dat een babyboomer zo wereldvreemd als een ongebakken visstick overkomt: soit. Dat een Sywert met zijn begin 20 al zit te raaskallen als een beroeps PvdA-er zonder enige vorm van weldenkend vermogen tot beseffen wat er in de huidige samenleving speelt: schrijnend en gezien de mate van airtime dat deze dreumes krijgt van de VARA een ongekende vorm van kijkersmarteling.
De Verenigde Staten van Europa komen er toch wel. Het doel is eens gesteld en alles maar dan ook alles wordt in het werk gesteld om dit doel te bereiken. Wat wij ervan vinden interesseert ze geen ene reet. Het goede revolutie en de EU kliek ontzetten van de macht is nog een optie. Maar ik vrees dan dat je tegenover een NAVO overmacht komt te staan.
Nog even en Rusland is democratischer dan dit toneelstuk alhier.
Is dit handelsverdrahg dat van de "investor-state-dispute-settlements": Hetoverdragen van de souvereigniteit aan de multinationals.
Zie ook www.vrijschrift.org/serendipity/index...
@Parelman | 29-12-13 | 11:27
Mensen die hun toekomst op FB of twitter inzetten, zijn niet goed wijs!
We moeten er de bende van miljoenen van maken. Twitter, FB, kortom: richt alle sociale media op de EU en hun falende ***beleid... en druk allemaal op verzenden. Weg met de oude achterhaalde EU macht en op weg naar de macht van de samenleving, als een geheel, met een doel. Verbetering van de samenleving.
Sywert heeft als bekende protestjongere waarschijnlijk wel wat handjes in Den Haag geschud, en ik vermoed dat hij het pluche wel lekker lijkt zitten. Van G500 moeiteloos naar de mainstream. Met zijn actie tegen Baudet bekent Sywert kleur, en die kleur is poepbruin. Net zo bruin als de vuist van de overige politici wanneer die even uit de Europese reet wordt getrokken. Baantjesjagers, het hele stel bij elkaar.
Misschien is het voor Brussel; wel interessant om de beroemde - en inmiddels al lang overleden - Riefenstahl te klonen.
Zij schijnt filmpjes te kunnen maken die precies het ó zo gewenste EU gevoel duiden.
De EU is als het Songfestival geworden: west-Europese landen gaan nooit meer iets voor melkaar krijgen want zijn inmiddels zwaar in de minderheid. Daarnaast zit Brussel vol met baantjeszieke regeltjesmakers en incompetente weggepromoveerde bijkans zwakzinnige politici die mediageyl her en der hun Europaretoriek zitten te bazelen op lokale NPO's. Om te janken.
Er zijn nog veel meer Baudets.
Dat klopt, hier op GS zijn er genoeg.
Helaas zijn er maar heel weinig in de tweede kamer en in de illegale maffia-bende van de EUSSR.
@wakkere_nederlander | 29-12-13 | 11:21
Ik wil op Nigel Farage stemmen, maar die staat niet op mijn stembiljet!
www.burgerforum-eu.nl/ ontbrak nog
Beter ten halve gekeerd.
Terug naar de EEG.
Democratie. Het is een soort scheldwoord in de wandelgangen van de opulente EU-paleizen. Al durft de wat brutalere Eurocraat er op z'n tijd ook wel een wrang grapje over te maken dat de mondhoeken van collega's omhoog doet krullen.
.
Laat ik vandaag de rol van onze meineed plegende parlementariërs maar buiten beschouwing. "Onafhankelijkheid van Nederland garanderen", een passage in die eed die ook tot grap verworden is.
De EU is de derde wereldoorlog in stilte. En onze leiders bouwen ons land heel sneaky om tot concentratiekamp.
Weg met de EU! Leve de vrijheid!
Kortom de EU en de Europese Commissie zijn uw grootste vijand.
U weet wat u te doen staat aankomende mei.
En mochten ze uw stem naast zich neerleggen dat weet u wat u te doen staat aankomende mei.
We zijn mondiger en meer connected dan ooit. Politici krijgen eindelijk directe feedback van het electoraat. Dat maakt ze bang. Hun incompetenties worden blootgelegd, hun onmacht om serieus iets te veranderen ook, sterker nog, ze raken overbodig. De veenbrand komt naar boven en ze ruiken de rook. Doodsbang dat ze zijn kunnen ze alleen maar kiezen voor korte termijn eigenbelang en meer repressie. Met nog minder controle als gevolg. Toedeledokie, faalbestuurders.
Helaas voor Baudets maar de E.U. zal doen wat ze altijd doen:
Richtingaanwijzer naar rechts maar op het laatste moment toch links af slaan... met een middelvinger uit het raam.
Ook wel eens lekker om de zondag met zo'n opsteker te beginnen.
Sywert, van protestpuber naar vroegbejaarde, pijprokende censuur-ribcord. Opa maakt wel uit wat goede meningen zijn, niet de lezer. Zelf reageerde Sywertje met "ik bepleit geen censuur, hoowr" Nee, uiteraard niet, laten we het op een censuursuggestie houden. Typisch het gedrag van een Eurofiel, "nee hoor, wij willen je soevereiniteit niet aanraden", maar ondertussen wel alles in het werk stellen om precies dát te doen.
Dat hele Europa is gewoon een wassen neus, handel bestond er al voordat de EU bestond, en toen konden we nog geld verdienen zonder afgeroomd te worden door de moderne Mafia.
Weg met de EU!
Zullen we het voortaan maar hebben over ACTA-2, het handelsverdrag?
Zo vrij is als de naam doet vermoeden zal het niet worden...
REAGEER OOK