Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook GoedVolk-super Marqt blijkt OPLICHTER

marqtoplichters.jpgEen foto zegt meer dan 1000 duurzame paarse broeken met sandalen en een abo op de Groene. Bah Marqt. Dat je je consumenten zo vervult met schimmel. (Via @gonny die dit weekend een uur lang gratis mag winkelen.) Update: Reactie van Marqt na de breek. LS, De berichtgeving over foutieve houdbaarheid van een van onze producten is onjuist. Zie onderstaand ons antwoord aan de betreffende klant. Gelieve uw bericht zsm weer te verwijderen cq aan te passen. Bij voorbaat dank, Marqt Beste Gonny, We hebben je klacht direct uitgezocht. Er was per ongeluk een sticker van een ander product op de gegrilde spek geplakt (kipgrillworst), een product met een andere houdbaarheid. Toen de medewerker daar achter kwam heeft hij het product overgestickerd met de juiste barcode en de juiste houdbaarheid voor dat product. Dat is de reden van verwarring, waarvoor onze excuses. Overstickeren van producten vanwege houdbaarheid is bij ons ten strengste verboden. Wij hebben de voedselveiligheid- en de duurzame kwaliteit van onze producten zeer hoog in het vaandel staan. We staan altijd open voor elke vorm van feedback en/of kritiek en vragen dit altijd direct te melden zodat we actie kunnen ondernemen. De grillspek die je hebt gekocht was houdbaar tot 7 december. Het is vandaag 13 december, hetgeen inmiddels goed de reden zou kunnen zijn voor beschimmeling. Met vriendelijke groet, Marqt

Reaguursels

Inloggen

En dan weten we nog niet hoelang 't voor de eerste sticker heeft gelegen.....

lidlbier | 14-12-13 | 14:34

Ohh wat ben ik blij dat ik een boer ben en geen plastic voedsel hoef te halen

ewout56593235 | 14-12-13 | 10:52

Je zit toch aan de afwijkende diktes in de lijnen van beide barcodes dat het om 2 verschllende producten gaat ? Verklaring van Marqt is juist en ook zonder verklaring hadden we deze conclusie kunnen trekken.

DeSteef | 14-12-13 | 10:03

Dan had ik ook de barcodes willen vergelijken.. Tendentieus omgekruld? :-P

Biels | 14-12-13 | 01:08

Voor de mensen die het niet snappen, vlees is lichtgetint, als het helder rood is in de verpakking is dat kleurstof, en kleurstof werkt uit, anders koopt u, stomme consument, dat niet! Oja het moet ook nog in een mooie plastic verpakking zitten anders gaan we naar de concurrent want die heeft een mooier omhulsel die we verstoppen in de koelkast danwel direct wegflikkeren.

Blowlaf | 13-12-13 | 23:01

Pleeg anders eerst eens een keer wederhoor voordat je dit op de site plempt... zulke zaken kunnen enorm schadelijk zijn voor zo'n bedrijf zonder dat er iets aan de hand is. Als er echt iets aan de hand blijkt te zijn, dan kun je als nog publiceren.

Mayhem123 | 13-12-13 | 22:36

Tegenwoordig vormt de levensmiddelen industrie,samen met de agrarische sector een grotere bedreiging voor de volksgezondheid dan de (petro)chemische industrie...

Loebas | 13-12-13 | 22:15

Geeez, dit heb ik dus ook al eens bij ze gehad met schimmelkaas (...)

ojee99 | 13-12-13 | 22:03

@Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:36
Niet alleen dat, ook op een natuurlijke wijze valt te conserveren. We zijn dat alleen een beetje vergeten.

Petrus de Rewa | 13-12-13 | 21:41

@duitse herder | 13-12-13 | 12:32
Bij die man op de markt haal ik ook vers wild en af en toe wild zwijn braadworst. Daar moet je wel een aristocratische maag voor hebben, zo zwaar...

Petrus de Rewa | 13-12-13 | 21:40

Aangezien de barcode van de bovenste sticker niet getoond wordt en het gedeelte met de ingrediënten ook niet, zou de reactie van Marqt best in lijn met de feiten kunnen zijn.

Ooit_huisregelneef | 13-12-13 | 19:05

steven paul | 13-12-13 | 12:55 | Ik refereerde aan vers verpakt voer, dat had ik duidelijker moeten stellen. My fail.

Ingeblikt en derhalve anaëroob voer is een ander verhaal, daarin kunnen in zeldzame gevallen sporen ontkiemen en kunnen waardes dodelijk oplopen.

Willianus Wortelus | 13-12-13 | 17:16

Hier op 't dorp zit er ook zo'n winkel. Moet altijd gniffelen om hun reclames in de lokale dooie boom, waarin zonder uitzondering wordt geprobeerd een sfeer van artisanaliteit van het product in de aanbieding te creëren. Als het groente danwel fruit betreft liefst door het gebruik van een wat boertige naam en toenaam van de teler.

De Range Rover rijdende dames alhier slikken het als zoete koek (of als mannenpap van de personal trainerT, zo u wil).

baba4oog | 13-12-13 | 16:53

Haha Marqt... Vanavond lekker broodje Plofkip en morgen gebraden Kiloknallers. Da's ten minste duidelijk!

Janus van Anus | 13-12-13 | 16:01

Ooit eens als scholier in mijn vakantie gewerkt in een slachterij. Op een dag werd de inhoud van een enorme vriescel voorzien van een nieuwe datum.

meneer der meneren | 13-12-13 | 15:10

-weggejorist-

Kevin-g | 13-12-13 | 14:47

Ik werk zelf in de foodsector en dit is duidelijk opnieuw gestickert... Een stickerapparaat gebruik je meestal dagelijks en meeste producten hebben ongeveer een gelijke tht/tgt datum. Het kan dus niet zo zijn dat dit 9 dagen verschilt.
Mocht het wel perongeluk zijn gegaan hadden ze verpakking moeten vervangen. Volgens NVWA is dit namelijk gewoon herbestickert. (Ik moet niet voor niets controleren of afwassert de oude stickers heeft weggehaald voordat een nieuw product in een schone bak wordt gedaan met een goede datum). NVWA kijkt nl. altijd naar de datum welke het meest ongunstige is tenzij ongeopende en orginele verpakking een datum aangeeft dat product toch nog wel houdbaar is (toko dateert strenger dan nodig)

Voor de reaguurders:

Er zit een groot verschil in een THT (tenminste(!) houdbaar tot) en een TGT (Te gebruiken tot en met) datum...
THT wil zeggen dat je het product nog makkelijk na de datum kan gebruiken, maar de fabrikant niet meer instaat voor de kwaliteit. (Het kan dus net effe iets minder lekker smaken dan normaal. Voorbeeld: Chips; chocolade; knakworstjes in blik etc.)

TGT wil zeggen dat je het product niet meer moet consumeren na deze datum. Je ziet na deze datum al duidelijke vormen van het rottingsproces. (Vooral bij verse groenten; fruit; salades etc.) Het product laat veelal z'n vocht los en/of krijgt een bruin kleurtje.

Denk zelf dat supermarktmeneer/mevrouw een Applebasher is en spekmevrouw niet zo kon waarderen vanwege haar geloof...

Kevin-g | 13-12-13 | 14:46

@kneuterzak:
Dat verhaal van Marqt is natuurlijk eenvoudig te verifiëren door twittermeisje.

Muggenmepper | 13-12-13 | 14:44

Nou is er eens een dappere, rebelse middenstander die de dictatoriale EU-verordeningen over voedseletikettering aan zijn laars lapt, en dan is het weer niet goed.

simpelman | 13-12-13 | 14:09

Ha, nu snap ik waarom ze Marqt zeau schrijven, het twitter bericht van hun spreekt eauk over "de grillspek".

kneuterzak | 13-12-13 | 14:00

ach, ik werkte een tijdje bij een supermarkt waar ze in een hokje in het magazijn datums van blikken af zaten te poetsen.

Elmauro | 13-12-13 | 13:53

Doet me denken aan het artikel van lang geleden hier op GS over palisjaaltjes die rechterhandzwaaiertjes in elkaar tikten. Voor wie ben je dan? Dit is hetzelfde: een klant van de Marqt die onoirbare etiketteringspraktijken van de Marqt aan de kaak stelt. Voor wie ben je dan?

daniel37 | 13-12-13 | 13:13

Kom er om spelt brood te halen, dat is namelijk erg goed. De rest is idd zwaar overschat en overpriced. Het hipster gehalte is erg hoog dus snel weer weg daar.

moudini | 13-12-13 | 13:10

@ cneaker | 13-12-13 | 13:04 |
Oh! Je mag helemaal niet met eten spelen...

F. von Zeikhoven | 13-12-13 | 13:08

Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:36 |
Het was de wil van God dat die koelkasten en vrieskisten er kwamen. Anders zou Michael Jackson al veel eerder deaud geweest zijn...

F. von Zeikhoven | 13-12-13 | 13:06

Wat is hier mis mee? Het is ten minste houdbaar tot...
op het bedrijf waar ik werk worden sommige ingredienten ge-retest en wordt er zo weer een jaar aanvast geplakt.

Rest In Privacy | 13-12-13 | 13:04

Leuk toch, een fruitmandje waar het haar op staat. Kunnen de bakfietskinders zo fijn duurzaam mee knuffelen.

Morris Stockwood | 13-12-13 | 13:03

@Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:52
Met deze opmerking heb je je dus aantoonbaar gediskwalificeerd. En dan probeer je mij nog uit te maken voor een snotneus die terug moet naar school.

steven paul | 13-12-13 | 12:55

Dat is qut zeg

bob de boarder | 13-12-13 | 12:53

steven paul | 13-12-13 | 12:42 | Sorry hoor, maar botuline komt niet voor op vlees. Of vis. Of voedsel.

Zuurstof, uit de lucht of opgelost in water, doodt de bacterie Clostridium botulinum onmiddelijk.

Vandaar dat deze bacterie alleen voorkomt op en in de bodems van compleet zuurstofloze stilstaande wateren.

Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:52

@steven paul | 13-12-13 | 12:42
Ik moet er wel bij vermelden dat ik alle dingen die ik zelf fermenteer of zout eerst zelf een dag eerder probeer en het daarna pas de rest van m'n gezin voorzet. Willianus de wikipediawetenschapper verheerlijkt het voedsel van vijftig jaar terug, maar hij vergeet erbij dat er toen gewoon mensen stierven na het eten van een blikje soep of een stuk kaas dat stiekem bedorven was. Altijd opletten, zeker met etenswaren van dierlijke oorsprong. En bij ingeblikt of ingeweckt eten of worst(zuurstofloos) dat niet aangezuurd is altijd oppassen voor mogelijke botulisme. Dat is niet te ruiken of te zien.

steven paul | 13-12-13 | 12:51

En dan is iedereen ineens voedingsdeskundige...
Wanneer je op 13/12 eten uit je koelkast haalt, waarvan de tht datum 7/12 is, maakt het volgens mij niet meer uit dat er nog een stickertje onder zit met een eerdere tht datum.
Onnozelaar die dat op twitter plaatst en nog erger dat er hier een tegeltje aan wordt verspild.

Blowfish | 13-12-13 | 12:46

De schimmel op het spek is ook lang niet zo erg als die op de marinade. Maar het gaat om het principe. Duurkoop voor iet dat toch bijgesneden moet worden

angrybird | 13-12-13 | 12:43

Gonny... Dat is toch niet die doos uit 020 die voor leefbaar in de tweede kamer terechtkwam met een geheugen van drie seconden?

F. von Zeikhoven | 13-12-13 | 12:42

@Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:36
Waar heb ik dat beweerd? Ik maak thuis zelf ook zuurkool, gezouten en/of gerookt vlees. Maar ik zou absoluut niet willen dat produkten die op die wijze geproduceerd worden in de winkel zouden liggen. Dan wordt het risico veel te groot. Een (1) slechte batch slecht geconserveerd gezouten vlees en je kunt een vracht mensen naar de begraafplaats brengen vanwege botulisme.

steven paul | 13-12-13 | 12:42

Kouseband | 13-12-13 | 12:31 | Taalnazi to the rescue...

Het moet niet gekker worden. Gelukkig schijnt de zon.

Zo meteen lekker de tuin in met de rijf.

Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:39

Petrus de Rewa | 13-12-13 | 12:17 | Het water loopt me in de mond! Letterlijk!

We zijn in het Westen compleet doorgedraaid als het op voedselveiligheid aankomt.

Grapjurkjes als Steven Paul worden grootgebracht met de gedachte dat alleen steriele producten gezond zouden zijn. Terwijl we gewoon maar dieren zijn die het miljoenen jaren zonder conserveringsmiddelen en koelkasten hebben uitgehouden. Ons immuunsysteem wordt maar zwakker en zwakker.

Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:36

Petrus de Rewa | 13-12-13 | 12:17 | + 3 -
Zo nu en dan schiet ik haas of ree af... hoe lekker en vers wil je het hebben ?

duitse herder | 13-12-13 | 12:32

Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:10 | + 1 -

Willianus, hoe kan het dat jij als alwetende, betweterige fantast het doodgemoedereerd hebt over een verassing i.p.v. over een verrassing?
Maar daar zal je vast en zeker ook wel weer een onnavolgbare, uit eigen ervaring opgedane, verklaring voor hebben dus kom maar op.

Kouseband | 13-12-13 | 12:31

Haatgenerator | 13-12-13 | 12:17
als u even goed kijkt dan ziet u dat er een sticker over en oudere sticker is geplakt , dombo

rooiruier | 13-12-13 | 12:29

De Nederlandsche ambtenaar is al 40 jaar over de datum... en verplicht dagelijks voer voor de werkende burger.

duitse herder | 13-12-13 | 12:23

Mis ik hier iets? Hier zijn die stickers toch voor, om te kunnen zien of de houdbaarheid overschreden is en het pak per ongeluk te lang is blijven liggen? Als dat niet hoeft dan kunnen we die stickers net zo goed weg laten.
Dus wat is het probleem?

Haatgenerator | 13-12-13 | 12:17

@Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:10
Klopt. Ik koop regelmatig huisgerookte hertenworst op een boerenmarkt in Hongarije. Een maand laten hangen op een koele plek, daarna zit het onder de witte schimmel, maar het smaakt perfect.
Huisgemaakte zuurkool is daar ook te koop, de smaak is niet te vergelijken met dat wat voorverpakt in de schappen van de AH ligt.

Petrus de Rewa | 13-12-13 | 12:17

@Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:10

Vertelt u eens.. Hoe smaken bloembollen eigenlijk?

Parel van het Zuiden | 13-12-13 | 12:15

@Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:11
Inderdaad. Als je thuis wel eens een beetje zuurkool maakt, dan kun je erg goed inschatten of een produkt in de winkel voldoet aan de HACCP-eisen. Verder weet je dan automatisch alle houdbaarheidsdata, produktie-eisen en normen waaraan alle produkten moeten voldoen. Vergeet niet dat alleen in de sex amateurs hoger gewaardeerd worden dan de professionals.

steven paul | 13-12-13 | 12:15

De omzet voldoet niet aan de verwachtingen en dan gaat de eigenaar een foutje maken, van opzet is geen sprake.

Terpen-tijn | 13-12-13 | 12:15

Ik koop nooit bij Marqt. Ik hou niet van sektes.

Peter Emile | 13-12-13 | 12:15

Gonny van der Zwaag @gonny: "@edredbird @michellusthof Rustig, rustig… @marqtamsterdam doet ook nog wel dingen goed. Maar vlot met social media zijn ze niet...."

WTF?
Je hebt de mentaliteit om daar te winkellen of niet

angrybird | 13-12-13 | 12:13

steven paul | 13-12-13 | 12:04 | Ja heb ik, snotneus. Zie mijn comment van 12:10

Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:11

Ik kocht deze week een kerststol bij Hoogvliet waarvan ik bijna zeker weet dat die van verleden jaar is. Mag dat ? Is brood e.d. een jaar houdbaar indien bevroren ?

070 | 13-12-13 | 12:11

Proud2Bstupid | 13-12-13 | 11:54 | Dat ben ik met je eens.

Ik ben nog van de oude stempel. Van beschimmelde stukken er vanaf snijden en gewoon opeten. Je moest wel, er was niks anders.

Als er bij ons thuis een Keulse pot met in zout ingelegde groenten uit de kelder omhoog werd gehaald was het altijd een verassing of het inmaken gelukt was. Dat wist je pas als je de kinderkop en de theedoek eraf haalde.

Hammen die in de schoorsteen hingen waren bruin van de rook en groen van de schimmel. Schimmeltje eraf en eten maar. Heerlijk.

Nu nog steeds eet ik een beschimmelde kaas gewoon op. Nooit ziek geweest.

Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:10

vroeger zeek mijn opa ook tegen het graan,gaf het wat karakter zei ie.

arlen | 13-12-13 | 12:07

@Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:03
Willianus weet weer alles. Heb je ook verstand van vlees en voedselveiligheid?

steven paul | 13-12-13 | 12:04

Voor de marqt is uw hulde een faal der waard.

amin | 13-12-13 | 12:04

@Proud2Bstupid | 13-12-13 | 11:54
Het punt met ouderwetse spek is dat het erg zout is omdat het houdbaar gemaakt moest worden. Eventueel werd het ook nog gerookt. Tegenwoordig vindt men zout slecht en rook kankerverwekkend. Daarom is het huidige spek minder houdbaar. De tegenwoordige vrees voor conserveermiddelen maakt ons voedsel zeker niet veiliger.

steven paul | 13-12-13 | 12:04

@Einde van de Domheid | 13-12-13 | 11:55 |

Oei, u bent vast een Marqt-spaarkaart houder...

Parel van het Zuiden | 13-12-13 | 12:03

steven paul | 13-12-13 | 11:42 | Grapjurk.

Jij lult echt ongelofelijk uit je nek. Weet je dat?
Moet je niet naar school vandaag? Of heb je al kerstvakantie?

Willianus Wortelus | 13-12-13 | 12:03

Dit gebeurd echt overal. Het voedsel is ook vaak nog prima.

provocativo | 13-12-13 | 12:02

Spek is 9 dagen langer houdbaar overgestickerd en beschimmeld en nog mensen die lullen dat er een "foutje" gemaakt is?

zwellevertje | 13-12-13 | 12:02

Er is wereldnieuws en nu zak je zeau diep om te zeiken om een stuk vlees. Wtf Pritt! Lutser en je weet t

zooishettoch | 13-12-13 | 11:59

@Absoluut niet waar | 13-12-13 | 11:46
Waaom niet. Een vers diepgevroren kip is meer dan 2 jaar houdbaar. Moet je natuurlijk niet thuis proberen, want dan houdt het met 9 maanden wel op. Maar een verse kip, die snel onder de -18 graden ingevroren wordt in een speciaal daarvoor gemaakte invriescel, die goed verpakt is en waar de cold chain niet onderbroken is, is zeker 2 jaar houdbaar.

steven paul | 13-12-13 | 11:59

@HalvinCarris | 13-12-13 | 11:32
Er zat zwaar beschimmeld spek in. Dus ik denk niet dat jouw theorie hier opgaat.

DoOne | 13-12-13 | 11:58

Die zweefteef heeft zelf dat product nog een week na uiterste houdbaarheidsdatum in heur koelkast staan, en dan gaan mekkeren.

kneuterzak | 13-12-13 | 11:58

Ik had laatst schimmel op mn paddenstoelen.

zuurkool | 13-12-13 | 11:58

Spek beschimmelt niet als het goed is, die witte uitslag is zout. Mits droog bewaart, blijft het maanden goed.

Petrus de Rewa | 13-12-13 | 11:58

Tot nu toe geen miskopen bij Marqt gehad qua etenswaren die niet meer goed waren of na 2 dagen al lagen te rotten in de koelkast. Dit in tegenstelling tot mijn ervaringen bij AH of Super de Boer. Al lijkt het bij AH wel van de vestiging af te hangen...

Muxje | 13-12-13 | 11:58

Vlees is sowieso moord natuurlijk...
Parel van het Zuiden | 13-12-13 | 11:40 | + 0 -
--
Maar moord bij gewoon vlees is veel erger!
Als een kip vermoord wordt door een geitewollen biologische slachter is hij biologisch vermoord dus dat dan weer wel.

giulioo | 13-12-13 | 11:56

Hier nog van versteld staan. Dit gebeurd niet alleen daar, ook de AH, Jumbo en C1000 doen het.

Klaus Herzog | 13-12-13 | 11:56

-weggejorist-

Einde van de Domheid | 13-12-13 | 11:55

Wie vlees koopt bij een supermarkt is sowieso niet fris. En mijn oma gebruikte spek (hing gewoon boven het aanrecht) net zolang tot t op was. Lekker, en ze was nooit ziek. We zijn paranoïde geworden en denken niet meer na. Eerlijk voedsel gaat eerlijk kapot. Dat zie je, dat ruik je en dan besluit je of je het nog eet. En als je net iets te optimistisch of zuinig was, zit je n dag aan de schijterij. Soit. Het zijn die rare samengestelde fabriekshappen met ongedefinieerde toevoegingen waarvan je niet weet wat je eet dat na bederf (door de smaakstoffen proeft t nog best aardig) kan ritselen van de bacteriën in gevaarlijke concentraties.

Proud2Bstupid | 13-12-13 | 11:54

Ik heb de houdbaarheidsdatum van mijn vriendin al zes keer verlengd. Ik vind dat niet echt een probleem al moet ik zeggen dat ze er niet beschimmeld uitziet en ik ook nog geen tijd heb gehad om intensief te shoppen.

Moraal van het verhaal is dat je gewoon door moet blijven winkelen tot je een betere deal en dus iets met een voordeliger houdbaarheidsdatum tegenkomt.

goedverstaander | 13-12-13 | 11:54

Gonny is "Founder iPhoneclub.nl". En om helemaal duidelijk te maken waar het bij die club om gaat wordt het gemeenschappelijk aanbeden produkt er nog even tussen haakjes achter gezet.

spanarchist | 13-12-13 | 11:53

We vreten toch ook beschimmelde kaas dus wat zeikt dat wijf nou.

Bert van Ernie | 13-12-13 | 11:52

Omdat Marqt consumenten alleen biologisch-dynamisch ingestraalde groenten eten hebben ze een ijzeren gestel en kunnen ze verlopen houdbaarheidsdata makkelijk hebben.. geen reden tot paniek

Thies | 13-12-13 | 11:51

Nu is Goed Volk dat ziek wordt van te duur eten ook niet echt een probleem. Iets met karma.

spanarchist | 13-12-13 | 11:50

Het is ook goed mogelijk dat bij het stickeren iets mis is gegaan. En de t.h.t. datum is meestal een indicatie en kunnen producten nog veel langer genuttigd worden.

Janus Welteverstanus | 13-12-13 | 11:48

steven paul | 13-12-13 | 11:42
Is het ook wettelijk toegestaan om pallets met kip die al meer dan een jaar in de vriezer staan de houdbaarheidsdatum met nog eens een jaar te verlengen?

Dat lijkt mij niet..

Absoluut niet waar | 13-12-13 | 11:46

Doen ze vooral bij de Jumbo. Anders moeten ze het gratis meegeven.

citywok | 13-12-13 | 11:43

Hoezo? Als je per ongeluk iets stickert met de verkeerde datum (bv THT tot vandaag) dan mag je toch gewoon een nieuwe sticker plakken? Beetje gaan lopen jenken dat je vlees dat je een week geleden had moeten opeten beschimmeld is.

Dit is een zeikwijf.

hendrikjandetuinman | 13-12-13 | 11:43

@Absoluut niet waar | 13-12-13 | 11:38
Op vlees wordt vaak een kortere houdbaarheidstermijn geplakt op verzoek van de klant, meestal omdat ze hopen dat het dan sneller verkocht wordt in de winkel. Als deze klant het dan toch niet afneemt, dan wordt er een andere, dus orginele, houdbaarheidsdatum opgeplakt. En dat is wettelijk toegestaan.

steven paul | 13-12-13 | 11:42

@seven | 13-12-13 | 11:38

Alsof je ter plekke dood neer pleurt als je wat schimmels binnen krijgt.

Biff Eagleburger | 13-12-13 | 11:41

Vlees is sowieso moord natuurlijk...

Parel van het Zuiden | 13-12-13 | 11:40

Dit soort fraude is schering en inslag bij o.a. voedselproducenten. Zelf heb ik een tijdje als bijbaan in een slachterij gewerkt en je wilt niet weten wat je meemaakt daar. O.a. pallets met kip die onterecht als halal de deur uit gaan. En ook het beplakken met een nieuwe houdbaarheidsdatum is geen uitzondering.

Absoluut niet waar | 13-12-13 | 11:38

Lees nu dat het vlees is, spek, en dan de houdbaarheid met een nieuwe hodbaarheidsstikker 9dagen verlengen? Poging tot doodslag dit.
Strijd tegen voedselverspilling ala, maar dit is de gezondheidva je klanten riskeren.

seven | 13-12-13 | 11:38

Kan er ook niet cash betalen. Is verboden, je moet geld accepteren als wettig betaalmiddel.
K*t geitenwollensokkenikbenbeterdanderest winkeltje.

HoutekopHarryHendrik | 13-12-13 | 11:37

Juist ja... En als die foto op, zeg, 4 december is gemaakt?

Dikke Negor | 13-12-13 | 11:37

@Stilicho | 13-12-13 | 11:35
Nee, die gebruikten toen kankerverwekkend rook, omdat zout toen relatief erg duur was. Daarna werd het zout in spek voor een deel vervangen door suiker.

steven paul | 13-12-13 | 11:37

@ Kaas de Vies 11:29

Template vind ik best wel een moeilijk woord, zal Jeroen Dijsselbloem eens raadplegen want die weet nu vast wel wat hier mee wordt bedoeld...

eerstneukendanpraten | 13-12-13 | 11:37

dat, of de datum van het stickerapparaat stond gewoon even verkeerd. Alles wegpleuren omdat er een verkeerde sticker opzit ? Ben niet onder de indruk.

Badderbeest! | 13-12-13 | 11:37

De Marqt? Moet je zeker met de huifkar..

brutus68 | 13-12-13 | 11:37

@ GekkeDave | 13-12-13 | 11:33 |
Als gehakt om sommige plaatsen bruin is betekent dat ze daar de kleurstof zijn vergeten.

goedverstaander | 13-12-13 | 11:36

Vreselijk die oncreatieve trendy merknamen waar een paarsebroek een woord uit het woordenboek pakt en vervolgens 'k' door een 'q' vervangt of een 's' door een 'z'.

Muggenmepper | 13-12-13 | 11:36

Schimmel op je brood is inderdaad groen

Tsjernodebiel | 13-12-13 | 11:35

Stuur maar naar Rusland, voor die tofu-vreters van Greenpeace die nog even mogen blijven hahaa

der_Dicke | 13-12-13 | 11:35

Nomnom, dextrose in je spek. Precies zoals de vleeschmakers dat op eerlijke en pure wijze ambtelijk deden in de 19e eeuw.

Stilicho | 13-12-13 | 11:35

Of je gaat gewoon ff terug met je voedsel en je krijgt een nieuwe. Kan gebeuren. Maar je moet natuurlijk wat te melden hebben op je suffe twitturrr, het is me wat meid.

Latrinalia | 13-12-13 | 11:35

@SvennusMax | 13-12-13 | 11:30
Wat zomaar verschijnt kan zomaar verdwijnen.
Zeker na een olijk GS berichtje.

wakkere_nederlander | 13-12-13 | 11:35

HalvinCarris snapt het ;p

een maffiabaas | 13-12-13 | 11:33

"Waar vraag is naar bedorven produkten zorgen wij voor het aanbod!" ~ Marqtwerking

Ashtrey | 13-12-13 | 11:33

Vroegah gingen producten die bijna over de datum waren naar de voedselbank.
Nu noemen ze een bloemkool met een beetje schimmel 'biologisch' en kun je er twee keer zo veel voor vragen.

Cuyahoga | 13-12-13 | 11:33

Op de verpakking staat dat het tot 7 december te gebruiken is. Het is nu 13 december en het is niet meer te gebruiken. Wat is het probleem?

steven paul | 13-12-13 | 11:33

Doen meer bedrijven, zo ook de c1000 hoogzandveld nieuwegein. Soms is t gehakt aldaar gewoon raar bruin wat ze nog verkopen.

GekkeDave | 13-12-13 | 11:33

Duurzaam, ja dat wel.

TheseDays00 | 13-12-13 | 11:33

Marqt. Wie noemt z'n bedrijf nou Marqt.
Mar KU Tee.
Oh... ze bedoelen Kutmarkt

Ars Vivendi | 13-12-13 | 11:33

Ooit aan gedacht dat er misschien een verkeerde productsticker op is geplakt? Normale gang van zaken om er dan de juiste (met juiste houdbaarheid) overheen te plakken.

HalvinCarris | 13-12-13 | 11:32

Wie?

Diederik-Maximiliaan | 13-12-13 | 11:32

Ah, de gemiddelde Marqt klant betaalt graag 'ietsje' meer voor een 'eerlijk' stuk vlees.

Cuyahoga | 13-12-13 | 11:32

Schimmels zijn dus talloze malen ongezonder dan conserveringsmiddelen, maar goed dat feit past niet binnen het groene sprookje.

seven | 13-12-13 | 11:31

"Onder het mom van groen laten consumenten zich doen."

Parel van het Zuiden | 13-12-13 | 11:31

Is dat een randstedelijk verschijnsel, die Marqt?

SvennusMax | 13-12-13 | 11:30

Je betaalt meer dan bij Albert Heijn en je wordt net zo hard bedrogen.

Ik denk dat ik maar mijn eigen supermarkt ga beginnen. Template heb ik al van lego.

Kaas de Vies | 13-12-13 | 11:29

Marqt sowieso onwijs overschat.. Zie je sowieso veel in Amsterdam, verwacht je niet met al die linkse mensen in de stad...

NogSteedsNiet | 13-12-13 | 11:28

Zo doet GL het ook, qua houdbaarheid.
Toch?

Ars Vivendi | 13-12-13 | 11:28

Graaierige dunte!

Simon de Danser | 13-12-13 | 11:28

Dat is gewoon service hoor, boodschappen die vanzelf je mandje in kunnen lopen.

TheStef | 13-12-13 | 11:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl