Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nu ook nazi-gitaren op Marktplaats

wfh-ss.jpgTe Koop. Verkocht. Scheisse. Net te laat. Er stond dus een heuse Gibson nazi-gitaar. Op Marktplaats. Ja het schijnt dat er nogal wat parafernalia van het Derde Rijk rondslingeren op veilingsites. Oostfront medailles. IJzeren Kruizen. NSB-lego. Gestapo-dolken. Originele marcheerlaarzen met Russische aarde er nog onder. Koffiekopjes met hakenkruizen. Original Wehrmacht Kiprecepten. SS-uniformen (ook kindermaatjes). Bierpullen waar Adolf zelf nog Totenkopf Pils uit heeft gedronken in zijn Adelaarsnest. U kunt het zo gek niet bedenken of het staat op Marktplaats en overige veilingsites. Vanavond bij KaSSa onthult de Vara dat er liefst ZWEI TAUSEND van die verboten rechterhandjes-shizzle is gevonden, en dat het maar eens afgelopen moet zijn met geld verdienen aan nationaal-socialistische goodies. Want voor je het weet is het weer 1933 en staat iedereen weer met rechterhandjes te zwaaien. Dat gaat natuurlijk niet lukken, al rukken ze twee Wiking Panzer divisies met Spongetjes aan, de handel in die zooi blijft echt wel bestaan. Daar is het handel voor. Maar wat wij dus nu weer aantroffen in die Nazi Kreislauf Laden MarktPlatz. Een heuse Gibson ES 165 nazi-gitaar! Voor slechts 2000 euro. Buitenkans! Wij lekker bieden. Maar helaas, hij was al verkocht. [MIRROR = scrollen = WTF] Tsja, pech. We wensen die nieuwe eigenaar veel plezier met het linkshandig tokkelen van het Horst Wessel-lied.

Reaguursels

Inloggen

Kan me niet schelen, die Duitsers hadden toch mooiere uniformen dan die geallieerden

12pints | 08-12-13 | 12:32

De vlag met het hakenkruis is verboden, wanneer wordt de blauwe vlag met een circel van gele sterren verboden? Degene die deze scepter zwaaien zijn nog zieker/gevaarlijker dan die duitse meneer met dat gekke bloksnorretje.

Mastermattie | 08-12-13 | 10:30

"Meine Ehre heißt Treue" staat er op mijn ss-dolk.Lang geleden gehad van een oude kennis van mijn opa zaliger.Geschiedenis is niet om te draaien of weg te moffelen.Ook niet voor Joden.
Ooit als 14-jarige puber met opa mee geweest naar een jaarlijkse bijeenkomst van alte kameraden.Zelfs de oude soldatenliedjes werden gezongen.Vreemd om te zien hoe opgewonden deze mensen zijn om elkaar weer te zien.Zelfs om de gruwelijkste ontberingen werd hartelijk gelachen en op de gevallenen werd geproost.Mensenfluisteraar Hitler heeft deze oorlogsgeneratie zowel de hemel als de hel laten zien.

Halve Duitser | 07-12-13 | 22:06

uit bovenstaand verhaal blijkt wel heel duidelijk wie nu eigenlijk de echte Nazi's zijn.....

dekogelkwamvanlinks | 07-12-13 | 21:53

Rondleiding op Auschwitz kost 6 euro per man. Dat kan natuurlijk niet hé , geld verdienen met het leed van anderen.

Rest In Privacy | 07-12-13 | 21:23

En als iemand nu militeria spaart ?
Die wil gewoon een complete verzameling en dat heeft niks te maken met van welke kant het is geweest ...

watson357 | 07-12-13 | 20:51

We moeten hier standbeelden dulden van Tromp, Hein, de Ruyter, van Heutsz. Elke stad heeft wel een plein met een misdadiger in brons.
CIDI? Ik heb een aantal VOC muntjes. Mag dat? Dit waren toch DE uitvinders van de slavenhandel.

meneer der meneren | 07-12-13 | 20:15

@Ars Vivendi | 07-12-13 | 15:25
Wanneer je wat tegen Joden hebt, ben je bij mij aan het verkeerde adres, ik heb zelfs CDI op mijn kofferbak staan.

Ongeblustekalk | 07-12-13 | 19:51

Ik vind het heel erg sneu dat dit niet kan. Mooie drogredenen weer.

Vrije Nator | 07-12-13 | 19:42

-weggejorist-

HaagscheHarry | 07-12-13 | 19:04

@Flightless bird | 07-12-13 | 15:45
U rijdt Skoda? U bent gewoon indirect medeschuldig aan de holocaust! Foei! Shame on you!

VanBukkem | 07-12-13 | 19:03

Voor geintreseerden Ik heb nog een motor met zij span merk Van het merk BMW Mod R.75 .
Orgineel van het Afrika korps , rijd als een tierelier .

el che | 07-12-13 | 18:14

@Miko
Vuile smeerlap.

Jim Lovell | 07-12-13 | 17:55

miko | 07-12-13 | 17:19
Deserteren en afzijdig houden van de strijd of onderduiken.
Deserteren en tegen je vroegere maten gaan vechten deugd nooit!

Hendrikaatje | 07-12-13 | 17:28

@Hendrikaatje | 07-12-13 | 16:44
Er waren veel meer deserteurs die niet wilde vechten tegen de Indonesiërs. Die hadden namelijk zelf net het juk van de Duitsers afgeschud.
Prinsen nam het besluit bij de tegenpartij te gaan en niet bij de bezetters te behoren.

miko | 07-12-13 | 17:19

Maar communistische spullen geen probleem? Hakenkruizen moeten gecensureerd worden volgens de Marktplaats reglementen maar een hamer een sikkel die nog veel meer gruweldaden op zijn naam heeft staan niet. Beetje vreemd.

Dynd | 07-12-13 | 17:13

biscaya | 07-12-13 | 16:58
Vergeten we de desertie, blijft het aansluiten bij het TNI, wat ook mensen vermoorde. TNI moorde en verkrachte er ook op los.

Hendrikaatje | 07-12-13 | 17:06

Ben benieuwd, als GS een poll houd, hoeveel mensen deze zogenaamde Defember-bull echt wat interesseert...?

Jan Hagel | 07-12-13 | 17:06

@miko | 07-12-13 | 15:52

Ik heb die periode ook niet meegemaakt, het leven leek wel leuker toen.

@Meneer-reetkever | 07-12-13 | 15:53

Voel jij je ok vandaag? Misschien even de frisse buitenlucht in.

decadent degeneraat | 07-12-13 | 17:03

@Hendrikaatje | 07-12-13 | 16:44 |
Als je als éénling je om durft te draaien en je tegen je eigen mensen durft te zeggen, Ho hier doe ik niet aan mee, ik vermoord géén onschuldige vrouwen en kinderen ben je in mijn optiek een held.
Achteraf heeft de koningin namens nederland haar excuses
aangeboden maar dat had zij ook aan Poncke Prinsen moeten doen.
De brave nederlanders waren in die tijd geen haar beter dan de nazi's.

biscaya | 07-12-13 | 16:58

@miko | 07-12-13 | 16:27 | + 0 -
Ik speelde altijd in het duin Den Haag.
Wij speelden de invatie van Amerika, gezien zij het internationaal gerechtshof niet erkend en eventueel gevangen Amerikanen verdacht van oorlogsmisdaden, komen bevrijden. Sarc.Off.

Flightless bird | 07-12-13 | 16:52

-weggejorist en opgerot-

Der Rudolf | 07-12-13 | 16:51

Toch best raar dat Sovjet en DDR-memorabilia dan wel weer volkomen geaccepteerd zijn. Ik verzamel zelf stenen en heb ook verzamelkaartjes/doosjes met daarop/in stenen. Denk aan Rocks and Minerals of the USSR (incl. asbest) en Mineralien der DDR. Heb ook nog ingelijste steenkolen en steenkoolproducten uit Nederland. Als er zoiets door de Nazis was uitgebracht dan zou ik dat best interessant vinden en graag willen hebben.

geomario | 07-12-13 | 16:50

biscaya | 07-12-13 | 16:21
Poncke Princen, de deserteur die z'n maten verried...
Laffe kerel die z'n dienstplicht trachtte te ontlopen, opgepakt werd en gedwongen naar Nederlandsch-Indie gebracht.
Daar deserteerde hij en ging met alles wat hij wist naar het TNI om z'n eigen landgenoten te vermoorden...
Het enig lintje wat hij verdient is om z'n nek en hangend aan een boom.

Hendrikaatje | 07-12-13 | 16:44

@Harry Turtle | 07-12-13 | 15:56
Een prijs genoemd naar een veroveraar en iemand die half Europa de keuze gaf om hetzelfde te geloven wat hij geloofde of de kop eraf.
Tja een betere naam voor die prijs konden ze niet vinden.

miko | 07-12-13 | 16:40

@irma zonderboezem | 07-12-13 | 16:23 | + 0
Juist, ff niet, liever wat anders kijken in het weekend.
Autosport werk nog rustgevender, ongelooflijk.

Flightless bird | 07-12-13 | 16:31

Over pakweg 50 jaar staan PvdA ledenpasjes ook als ware NSB relikwieën op marktplaats dunkt mij.

wakkere_nederlander | 07-12-13 | 16:27

Dit moet niet verboden worden! het is erg fijn als dit spul verhandeld wordt waar iedereen er gemakkelijk een oogje op kan werpen.Lekker leven en laten leven duss.

Meneer-reetkever | 07-12-13 | 16:27

@Flightless bird | 07-12-13 | 16:06
Waar ik woonde stond net over de grens twee oude trucks in het bos. Amerikaans. Er zijn in mijn jeugd meer fictieve doden gevallen dan echte bij het bombardement op Rotterbam.

@Meneer-reetkever | 07-12-13 | 15:53
doeijjjjj

miko | 07-12-13 | 16:27

Bij de weg. Nu op Ned 2 een prachtige docu over hans Janmaat.

irma zonderboezem | 07-12-13 | 16:23

@Ik was in Haren | 07-12-13 | 16:18

Weet jij wie er ook niets tegen sterren had?

brutus68 | 07-12-13 | 16:22

Ons nederland is momenteel het meest hypocriete land ter wereld, als we het maar verbieden of ontkennen is het niet gebeurt.
Ook de 2e wereldoorlog is een stuk geschiedenis en het heeft geen zin om artefacten uit die tijd te verbieden.
Dat Hitler een idioot was weten we evengoed wel.
Laten we de komende decennia nu eens gaan herdenken hoe ons brave landje heeft huisgehouden in indonesie laten we Poncke Prinsen nu postuum nog een ridderorde aanbieden omdat hij de goeie kant op schoot.
nl.wikipedia.org/wiki/Poncke_Princen
Laten we stoppen met zeiken over de jappenkampen want uiteindelijk heeft de ene bezetter de andere eruit getrapt.
Ik ben ook geïnteresseerd in de geschiedenis en lees er ook veel over, maar dat wil niet zeggen dat ik joden in de kachel wil stoppen.

biscaya | 07-12-13 | 16:21

@Flightless bird 16:19
Ik las even Bermuda Driehoek, wat dan wel weer grappig is in combinatie met je nick.

Ashtrey | 07-12-13 | 16:21

@Ing. eslapen 16:11
Het scheelde maar een Paperclip of een verbod was ook daar van kracht.

Ashtrey | 07-12-13 | 16:19

@brutus68 | 07-12-13 | 16:11 | + 1 -
Graag richten op "sharia driehoek" die orgels.
Misschien als toetje een paar V2's.
*hoopt dat mis gaat en het Binnenhof raakt*

Flightless bird | 07-12-13 | 16:19

Cuyahoga | 07-12-13 | 13:54
Black and White neem ik aan?

Premier Trutte | 07-12-13 | 16:18

brutus68 | 07-12-13 | 16:14 |
Bij Mercedes hebben ze niets tegen sterren lijkt mij. (Maar als daarmee de Mercedes A45 in de uitverkoop komt, ben ik voor!)

Ik was in Haren | 07-12-13 | 16:18

VanBukkem | 07-12-13 | 13:55

Je vrienden kennen in elk geval jouw voorkeur goed. Dat dan wel weer.

Skunk57 | 07-12-13 | 16:17

@Veel Vaak | 07-12-13 | 16:11

En Mercedes dan?

brutus68 | 07-12-13 | 16:14

Niks mis met spullen uit het 3e rijk nu we op het put staan onderworpen te worden aan het 4e rijk.
Tja, toen hadden we 10% landverraders, nu zo'n 70%...
Rutte, Pechtold en Samson oefenen al hun "Heil Gay" (Verhofstadt}..

Hendrikaatje | 07-12-13 | 16:13

@Meneer-reetkever | 07-12-13 | 15:53
Hopelijk delen je katten je IP adres niet...
*gnehehe*

necrosis | 07-12-13 | 16:11

Catogorie Volkswagen, audi en porsche ook snel dicht gooien.

Veel Vaak | 07-12-13 | 16:11

Gelukkig zijn de boeken van Werner von Braun vrijgesteld van dat verbod.

Ing. eslapen | 07-12-13 | 16:11

Maar als dit echt een probleem is. Wanneer gaan we dan eens dat "Atlantik-Wallen" van die Duitsers op onze stranden verbieden?

Parel van het Zuiden | 07-12-13 | 16:11

@Kapitein Sjaak Mus | 07-12-13 | 16:07

Een Stalinorgel is wel weer leuk met Oud & Nieuw. Daar bluf ik mijn buurjongetjes met hun lawinepijltjes wel mee af...

brutus68 | 07-12-13 | 16:11

Komen de te koop aangeboden Che Guevara t-shirts ook aan bod in het programma of is het verheerlijken van linkse massamoordenaars wel geoorloofd bij de VARA?

sinar2 | 07-12-13 | 16:09

@Ik was in Haren | 07-12-13 | 16:02

Ja, het is een triest geval.

brutus68 | 07-12-13 | 16:08

Zolang het bij gitaren blijft...
Ik maak me pas zorgen bij bombardons.

Of Stalinorgels, wat dat betreft.

Kapitein Sjaak Mus | 07-12-13 | 16:07

@brutus68 | 07-12-13 | 16:00 |

Denkbeeldige huisdieren zijn nou eenmaal moeilijk te verbieden. Met name handhaven is een probleem. Capslock disablen ligt meer voor de hand. Al is een ip-ban ook een idee..

Parel van het Zuiden | 07-12-13 | 16:06

@miko | 07-12-13 | 15:57 | + 1 -
Wat te denken van spelen in de duinen in bunkers?
Veel is onder het zand geschoven na de oorlog, toch komt nog steeds af en toe een niet eerder bekend bouwsel onder het zand vandaan. Als kind wist je niet beter en was het altijd spannend!

Flightless bird | 07-12-13 | 16:06

brutus68 | 07-12-13 |
Och, we mogen blij zijn dat het dit keer 'slechts' katten zijn die hij ziet lopen, je wilt niet weten wat er vorige keer door zijn kamer vloog.

Ik was in Haren | 07-12-13 | 16:02

Als mensen in nazi-shit willen handelen, laat ze lekker. Negeren werkt sowieso beter dan verbieden.

Nietvoordekat | 07-12-13 | 16:02

@Meneer-reetkever | 07-12-13 | 15:53

Huisdieren in een GGZ-instelling, ik ben tegen.

brutus68 | 07-12-13 | 16:00

Hugo Boss, volkswagen en ga zo maar door morgen verbieden. Deze Nazi goederen worden al decennia gedoogd ondanks kapitaal wat vergaard is in de tweede wereldoorlog.

Veel Vaak | 07-12-13 | 16:00

@synchronicity | 07-12-13 | 15:14
Ergens in een hoekje in mijn huis ligt nog een hoop rommel uit die tijd.
Soort van fascinatie voor die tijd.Van wehrmacht en usa airborne spul tot een blik beschuiten aan toe.
In mijn jeugd kon je in Frankrijk en Belgie dat spul werkelijk nog van de grond afrapen. of voor een paar francen op de rommelmarkt kopen.Politiek? Dat duurde nog zes jaar voor ik het woord ging kennen.

miko | 07-12-13 | 15:57

Ik begrijp niet waarom het verboden is. En ik vraag mij af of het voor memorabilia-fanaten ook verboden is. Die handel leeft, en dat is goed. Het geld rolt, en de geschiedenis blijft bewaard.

Rittersport | 07-12-13 | 15:56

-weggejorist-

Meneer-reetkever | 07-12-13 | 15:53

@decadent degeneraat | 07-12-13 | 15:01
Nee, de echte klassieker was Ilsa, daar was een hele reeks van met Dyanne Thorne.

miko | 07-12-13 | 15:52

Flightless bird | 07-12-13 | 15:45 |
Nee, gewoon een communist.

Ik was in Haren | 07-12-13 | 15:49

Past ook wel in het plaatje, er komt een tijd dat joris alle kritiek op de islam moet wegjorissen. Is geen censuur....

Terpen-tijn | 07-12-13 | 15:48

er zijn zelfs opnmames te koop van adolf zingend onder de douche.
hij zingt: ach mein liebste was hast doch grosse tetten.

pech63 | 07-12-13 | 15:47

@Gootbalkoning | 07-12-13 | 15:25 | + 0 -
Ik bezit ook een auto van Skoda, maar die is wel van de Volkswagen Audi Groep. Telt dat ook mee of ben ik nu een "N..."?

Flightless bird | 07-12-13 | 15:45

@Gootbalkoning | 07-12-13 | 15:25 | + 0 -
Dank, ik heb zelf al een "Boss Black"
Maatwerk!

Flightless bird | 07-12-13 | 15:41

Leuk veel aandacht weer voor nAZI SPUL.Laten we de lat even bij google leggen met hun opgedrongen razzia google+.

Meneer-reetkever | 07-12-13 | 15:41

@--sql error-- | 07-12-13 | 15:28
Nee. Laat die hele handel in politieke memorabilia maar z'n gang gaan. Opdat we nooit vergeten, uiteraard.

rara | 07-12-13 | 15:36

@Flightless bird | 07-12-13 | 15:30
De holocaust was in alle opzichten verschrikkelijk natuurlijk, maar ik kan mij zo voorstellen dat een groeiende groep mensen het een beetje zat was met die zelfverklaarde heilige mensen, met hun eigen voedsel, eigen regels, eigen vrouwen. En toch van zoveel mogelijk walletjes eten ondertussen.

de grote Anti | 07-12-13 | 15:35

@Boer in 020 | 07-12-13 | 15:13 | + -2 -
Regelgeving en zaken verbieden, of bespioneren is ook niet grappig. Zie mijn laatste post over registers in Nederland over verblijfplaatsen van joden. De Engelsen hebben getracht de registers te bombarderen in Den Haag, na informatie van het verzet dat ze gebruikt werden voor "zuiveringen". Gevaarlijk hoor dat registreren en wetgeving tegen privacy.
Ver van grappig dit.

Flightless bird | 07-12-13 | 15:30

@MyCatIsDoingThis | 07-12-13 | 15:26
Nee ik kan je niet blij maken, maar wel een schop onder je hol geven.

de grote Anti | 07-12-13 | 15:28

Ik bepaal zelf wel of ik nazi meuk wil kopen of niet.
Daar heb ik niet die linkse moral fags van de VARA voor nodig.
Ik ben trouwens al tijden op zoek naar 2 dingen:
Een witte pet van een U-boot kapitein
en ook
een Duits Scheepsherkenningshandboek uit WOII.
Wie kan me blij maken? :-)

MyCatIsDoingThis | 07-12-13 | 15:26

@Ongeblustekalk | 07-12-13 | 15:09
Het CIDI is bij uitstek een instituut dat zich niet zozeer bezighoudt met geloofskwesties als wel met politiek. Ik vind het verbazingwekkend hoeveel invloed en macht zij hebben.

Ars Vivendi | 07-12-13 | 15:25

@VanBukkem | 07-12-13 | 14:08
@Flightless bird | 07-12-13 | 14:58

Ik heb nog ergens een jasje van Hugo Boss liggen.

Gootbalkoning | 07-12-13 | 15:25

Ja, ik heb ook met verbazing mogen constateren dat er enorm veel nazi prullaria verkocht en verzameld wordt.
Meestal door kansarme dikke bleke oude mannetjes of iele pubers die het niet helemaal snappen. Volgens mij figuren die in hun dromen ook wel macht zouden willen hebben..

Heb ooit mijn beruchte saw-back www.gotavapen.se/gota/artiklar/98bayon... aan een verzamelaar verkocht voor ik geloof 120 euri. Mijn zakmes kost al drie keer zoveel. Maar gaat waarschijnlijk veel minder lang mee. Dat duitse edelstaal van vroeger, hmm.

de grote Anti | 07-12-13 | 15:24

Zou niet graag de joris van Marktplaats willen zijn, der untergang mag wel verhandeld worden, een authentiek filmpje over Hitler en de nazi s wordt al twijfelachtig.

Terpen-tijn | 07-12-13 | 15:16

Sowieso hellend vlak argumenten door te stellen dat als je het leuk vindt om iets te hebben wat herinnerd aan de nazi's dat je dan er vast ook eentje bent of wordt. Daarnaast is het natuurlijk zo dat verbieden van dit soort dingen er voor zorgt dat het stiekem en ongecontroleerd gebeurd. Ik vind het bovendien zielig om te beslissen wat anderen wel en niet mogen denken...

synchronicity | 07-12-13 | 15:14

Niet eens in de buurt van grappig, dit.

Boer in 020 | 07-12-13 | 15:13

Het goede voorbeeld geeft onze keuningklijke familie, u kunt de landverraders uitzoeken in soorten en maten. Helaas kunnen we er weinig meer over vinden want onze opperkruiper Rutte heeft er voor gezorgd dat de echte archieven nooit meer opengaan. We moeten allemaal geloven in het sprookje van oranje en daar voor in de houding springen net zoals onze 150 keuningskruipers dat doen.En het volk klapt en kruipt verder.

rechtsdwalendeautist | 07-12-13 | 15:11

@Parel van het Zuiden | 07-12-13 | 15:04
Met 11 gaatjes?

rara | 07-12-13 | 15:11

@Ars Vivendi | 07-12-13 | 14:55
Het christendom, Islam en het Jodendom zijn vreemde entiteiten die niets te zoeken hebben in Europa.
En zolang groeperingen vanuit een geloof in een verzonnen god anderen hun mening willen opleggen zijn deze geloven vrijheidsbeperkend. Geloven doen mensen maar binnenskamers, waar niemand er last van heeft en anders is de enige manier een totaal verbod op religie.

Ongeblustekalk | 07-12-13 | 15:09

Zozo... Meneer Spong meent dat de wet wordt overtreden door Marktplaats omdat die een kanaal aanbiedt om spullen te verkopen waarvan sommigen het beledigend vinden.
Er worden ook korans, vlaggen van Hamas en "Palestina" verkocht op marktplaats.
www.marktplaats.nl/a/boeken/godsdienst...
Wat nu, Mr. Spong?

Stormageddon | 07-12-13 | 15:06

Pssst. Niet doorvertellen, hè, maar ik moet even iets opbiechten. Mijn badkamer is voorzien van een douchekop...

Parel van het Zuiden | 07-12-13 | 15:04

@VanBukkem | 07-12-13 | 14:08 | + 8 -
Oh, en last but not least: Nederlandse Politie die zomaar 5 gulden kregen voor elke persoon van joodse afkomst welke werd ingerekend? (Handig die registers)
De Nederlandse spoorwegen, etc, etc.

Flightless bird | 07-12-13 | 15:02

@me

Isla heet ze.De jaren 70 lieten veel mee toe. Ik vraag me af waarom dat verandert is. Dit zou je nu eens moeten maken: www.youtube.com/watch?v=iTAgIlXdut8 Ik denk dat je eigenhandig door de PVDA van een brug wordt afgeklettert.

decadent degeneraat | 07-12-13 | 15:01

@VanBukkem | 07-12-13 | 14:08 | + 8 -
Eensch, wat de denken van BMW, AG farben, Krupp staal?! Zeker de tweede met eerder genoemd
Zyklon B.

Flightless bird | 07-12-13 | 14:58

Vertelt die Vara er dan ook bij dat Joop den Uyl rondom de jaren 1939 een fervent aanhanger was van Adolf Hitler en socialistische vrienden ?
duitse herder | 07-12-13 | 13:41 | + 40

Een socialist een nazi noemen omdat dat een afkorting is voor nationaal-socialisme, is het hetzelfde als een nationalist een nazi noemen omdat dat een afkorting is voor nationaal-socialisme.

Uriël Fack | 07-12-13 | 14:56

Wonderlijk dat wij ons nog immer laten ringeloren door het CIDI.

Ars Vivendi | 07-12-13 | 14:55

@Supermatthijs | 07-12-13 | 14:16

Ik wil net zo graag islamitische items verbieden als nazistische. Het zijn beide geloven met bloed aan de handen.

Het liefst verbied ik helemaal niets. Mensen moeten lekker zelf weten of ze in een SS pak, Helga de wolfin van de SS na gaan spelen. Lijkt me een gevalletje privacy.

decadent degeneraat | 07-12-13 | 14:55

Ik heb ook al een 10 inch Nazi Tablet aangeboden gezien

Glorix | 07-12-13 | 14:42

Is de harde kern van Go Ahead Eagles aan het verkopen geslagen?

ElMatadero | 07-12-13 | 14:41

@Pritt Je weet dat die knakker met nazipet Willem Frederik Hermans is? Tuurlijk wist je dat.

Jan Zand | 07-12-13 | 14:38

Die laatste zin van de verkoper...

*hoofd schudden doet*

CornholioNL | 07-12-13 | 14:35

@VanBukkem | 07-12-13 | 14:28 |

Nee, die zijn vervangen door zwarte hoodies of djellaba's...

Parel van het Zuiden | 07-12-13 | 14:33

@miko | 07-12-13 | 14:18
Over shirts gesproken, je ziet eigenlijk nooit iemand met een bruin hemd...

VanBukkem | 07-12-13 | 14:28

@Supermatthijs | 07-12-13 | 14:16

Als onze regering nou net zo veel kloten zou hebben als de Zwitsers dan zouden we verschoond blijven van het uiterlijke vertoon van de verderfelijke islam... dat dan weer wel!

Minaretten verbod, 1e stap naar een islam vrij Zwitserland!

Fatwabuster | 07-12-13 | 14:28

Kom met bij de slager vandaan, heb op de valreep nog 4 echte originele Wiedergutmachungsschnitzels kunnen scoren.

eerstneukendanpraten | 07-12-13 | 14:26

Ars Vivendi | 07-12-13 | 14:23 |
Als je eenmaal in Lelystad of Almere zit, zul je nog veel meer aan de Franse westkust gaan denken.

Ik was in Haren | 07-12-13 | 14:24

@Supermatthijs | 07-12-13 | 14:16 |

Nee, en dat weet u ook best uit eerdere uitwisselingen op dit blog. Niet dat dat u zal stoppen mij woorden in de mond te leggen. Ik wijs in dit tegeltje even op een discrepantie. Vreemd in een rechtstaat waar gelijke behandeling een van de grondvesten van is. Vreemd.

Parel van het Zuiden | 07-12-13 | 14:24

De VARA: moraalnazi's

de honden blaffen... | 07-12-13 | 14:23

@Ik was in Haren | 07-12-13 | 14:20
Ik dacht meer aan de Franse westkust...

Ars Vivendi | 07-12-13 | 14:23

Vandaag stond de VARA te colporteren voor leden in de Haagsche Binnenstad. Dat is pas fout!

Rico den Hollander | 07-12-13 | 14:23

Ars Vivendi | 07-12-13 | 14:14 |
Is zicht op het Markermeer ook goed? Dan zou ik Lelystad of Almere eens proberen.

Ik was in Haren | 07-12-13 | 14:20

Ik heb zelf ooit een mooi shirt gehad. Dat was ergens begin jaren tachtig.
Beeltenis van Hitler met de uitspraak. Een verenigd Europa?? Mijn idee.
Dat was toen vooral provocerend.

miko | 07-12-13 | 14:18

Stel, ik wil mijn bruine ster chirurgisch laten veranderen in een swastika. Mag dat?

Duh² | 07-12-13 | 14:18

Niet om het 1 of ander maar er staat dat die gitaar gemaakt is in 1994 en vervolgens een verhaaltje over gibson en hun fabriek die in 1974 in Tennessee is geopend waar deze gitaar vandaan komt... Kan aan mij liggen maar toen was de oorlog al een tijdje voorbij

Capt. Iglo | 07-12-13 | 14:17

Parel van het Zuiden | 07-12-13 | 14:12 | + 0 -

Je wil het wel echt graag hé die godsdienst verbieden ?

Supermatthijs | 07-12-13 | 14:16

Dat Nazi's de joodse geloofsgevoelens krenkte hoeft geen reden te zijn om ander spulletjes van hun geloof te verbieden.

calamiteiltje | 07-12-13 | 14:15

@Jan Passant mk2 | 07-12-13 | 13:34
Bij ons staat het als Nazi Göring op d3e menukaart.

reageerbuis | 07-12-13 | 14:15

Ik zoek een pittoreske bunker met uitzicht op zee...

Ars Vivendi | 07-12-13 | 14:14

Vreemd dat Koran en Islam parafernalia niet verboden zijn. Het onderliggende gedachtengoed wijkt nou niet bijzonder af van wat de Nazi's debiteerden...

Parel van het Zuiden | 07-12-13 | 14:12

Snel nog even een originele Uberhauptnichtsfuher uniform op markplaatst knallen

El Gouda | 07-12-13 | 14:09

Hoe zit het eigenlijk met de Volkswagen, één van de laatste stuiptrekkingen van het derde rijk. Gaan we die ook verbieden?

VanBukkem | 07-12-13 | 14:08

Kan de subsidie van het CIDI niet stopgezet worden Rutte? ...

deleraarspreekt | 07-12-13 | 14:04

-weggejorist-

calamiteiltje | 07-12-13 | 14:04

Dat iemand uit historisch oogpunt een relikwie uit de oorlog wil hebben is tot daar aan toe (WOII is en blijft een akelig stukje geschiedenis)
Dat je keihard durft te beweren dat gaskamers nooit bestaan hebben in een advertentie op marktplaat is toch wel iets erger als de discussie over zwarte piet.
Eens kijken of we hier nu ook een landelijke discussie over gaan krijgen.

Rest In Privacy | 07-12-13 | 14:04

@vindead | 07-12-13 | 13:57
De ongeschreven regels zijn vrij duidelijk: je mag over nazi's schrijven als je maar duidelijk je afkeuring laat blijken. Slayer vond dat afkeuren niet nodig, dus kregen ze gezeik. Wolfenstein was net niet duidelijk genoeg in het afkeuren, dus kregen ze gezeik. Nazi-parafernalia zijn per definitie pro-nazi, dus moeten ze verboTen worden. Dat is ongeveer de gedachtegang, die ik overigens niet deel.

rara | 07-12-13 | 14:04

Zolang je het uit historische interesse koopt, fascinatie of als verzamelaar van historische goederen zie ik het probleem niet. Pas als je andere mensen er mee gaat lastigvallen,choqueren en/of de verwrongen denkbeelden van de nazi's wilt aanhangen wordt het een probleem. Ik denk dat er überhaupt (mooi woord!) toch vrij weinig mensen met een compleet nazi-kostuum over straat willen marcheren. Of met een stahlhelm op de scooter willen zitten. Verbieden lijkt me een beetje rigoureus.

Blote Bertus 2000 | 07-12-13 | 14:03

Dat zal dan dezelfde site zijn waar VARA en VPRO het parade-uniform van de Wehrmacht vandaag hadden, waarin ze gisteren in een film een officier (in Amsterdam in de oorlog) lieten rondlopen met de SS-rang van Obersturmbannführer. Het gesproken Duits was prima, maar in de ondertiteling ging het weer dramatisch mis met " Oberstürmbahnführer". Research moet je bij Nederlandse films niet zoeken.

Synecdoche | 07-12-13 | 14:02

Die spullen worden met het jaar meer waard , het kan dan wel fout zijn maar het blijft een goeie investering . Dat dan weer wel .

likmegaties | 07-12-13 | 14:01

@Cuyahoga | 07-12-13 | 13:54
Als je zo denkt, dan kun je hier ook wel bij ieder topic een sixpack achterover slaan...

VanBukkem | 07-12-13 | 14:00

Cuyahoga | 07-12-13 | 13:54 |
Als een minuut stilte houden ook preventief kan werken, dan is er nog wel een lijstje waar ik een uur voor stil wil zijn.

Ik was in Haren | 07-12-13 | 13:58

Linkse mensen hebben zo'n merkwaardig gevoel van wat wel en niet kan qua nazi-gerelateerde zaken.
-
Een literair boek schrijven over nazi's, en je krijgt subsidie. Een film maken over de nazi's en je krijgt subsidie.
-
Een computerspel maken over nazi's en het moet verboden worden. Een (metal) nummer over de nazi's schrijven (bv, slayer - angel of death) en de band is gelijk fout.
-
En nu schijnen nazi-artikelen dus ook fout te zijn.
Kan iemand mij het even uitleggen?

vindead | 07-12-13 | 13:57

Te koop: twee oorringen, een potje zwarte schmink, een knalrode lipstick, een baret met pluim en een pagepakje.
-
Over pakweg zeventig jaar een bom duiten waard op de Zwarte Markt.

azoturie | 07-12-13 | 13:57

@Jim Lovell | 07-12-13 | 13:52
Nationaal-socialisten zingen geen liedjes over internationale samenwerking.

rara | 07-12-13 | 13:56

Ook verkrijgbaar in kindermaatjes... Kan m'n "jugend" ook wat netjes aan naar schoonouders met de kerst :)

Ouwe Zwitsal... | 07-12-13 | 13:56

Ik heb hier een mooie aanstekerhouder(of hoe je die dingen ook mag noemen) met een afbeelding van de führer, met een swastikaatje eronder. Heeft iemand voor me gekocht tijdens een fietstocht naar Marokko. Hij vond het wel grappig dat je zoiets zomaar in een souvenirwinkeltje kon kopen.

VanBukkem | 07-12-13 | 13:55

Zeau, ik kom net van het voetbalveld, waar één minuut stilte werd gehouden voor de wedstrijd van jochies van een jaar of acht.
Waarom?
Omdat Nelson Mandela van de week gestopt is met ademen.

Ik denk dat ik vandaag maar eens een keer vroeg aan de drank ga.

Cuyahoga | 07-12-13 | 13:54

Waarom staat "De Internationale" er niet tussen, dat wordt toch ook gezongen door nazi's?

Jim Lovell | 07-12-13 | 13:52

Dat je een vat met chemische of biologische oorlogstuig uit de 2e wereldoorlog niet mag verkopen kan ik me voorstellen. Voor de rest is alles historie en waardevol voor het nageslacht. Beetje hypocriet symboolbestrijding om die zooi te verbieden.

Premier Trutte | 07-12-13 | 13:52

"beslis voor jouw zelf of deze gitaar met jouw de 'sterren' van de hemel speelt.
Er worden ook geen doekjes gewonden om het ideaal van deze mensen.

Ik was in Haren | 07-12-13 | 13:51

In moderne Gibsons zitten wel kamers, maar het is niet bekend of ze gevuld zijn met Zyklon B.

rara | 07-12-13 | 13:50

De handel in historisch materiaal verbieden is nu juist koren op de molen van neo-nazis en holocaustontkenners. Verboden vruchten smaken nu eenmaal dubbel zo lekker.

Het is tevens een brevet van onvermogen. Het vrijgeven van historisch materiaal (zie ook 'Mein Kampf') kan tot discussies leiden, en tot ongemakkelijke situaties voor moreel superieur Links, met haar in beton gebeitelde standpunten. Wat is gemakkelijker dan een discussie bij voorbaat onmogelijk te maken door het onderwerp van discussie tot verboden bezit te verklaren?

Gootbalkoning | 07-12-13 | 13:48

Heb hier nog een origineel Senseo nazi koffiezetapparaat staan naast de originele nazi Ipad.

Uw Verzekeringsadvis | 07-12-13 | 13:46

Alsof parafernalia ineens jeauden gaan lopen vergassen.

kibbesoeb | 07-12-13 | 13:45

de vleesgigant | 07-12-13 | 13:43 | + 0 -
Dus iemand die intresse heeft in een bepaalde periode in de geschiedenis, en in het kader van een hobby daar spullen voor koopt is minderwaardig?

vindead | 07-12-13 | 13:45

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Is er trouwens al onderzocht hoeveel communistische artikelen er te koop zijn? Communisme heeft immers veel meer slachtoffer gemaakt dan de nazi's. Of gaat de vara dat, zo verschillig als ze zijn, niet onderzoeken?

vindead | 07-12-13 | 13:43

Weet je wie er ook dingen wilde verbieden?

Blote Bertus 2000 | 07-12-13 | 13:43

Keihard verbieden die nazi dingen. Heb je het toch in bezit dan sluiten we je op in een kamp omdat je minderwaardig bent.

de vleesgigant | 07-12-13 | 13:43

Vertelt die Vara er dan ook bij dat Joop den Uyl rondom de jaren 1939 een fervent aanhanger was van Adolf Hitler en socialistische vrienden ?
Hij ging bijvoorbeeld geregeld naar Duitsland toe om lezingen van de Nazi's en vrienden bij te wonen.

duitse herder | 07-12-13 | 13:41

Nep, er staat Gibson ES165 maar dat hoort een Gibson SS 4045 te zijn.

Conan de Rabarber | 07-12-13 | 13:41

Ik wist niet dat Bakito linkshandig is.

brutus68 | 07-12-13 | 13:38

Mel Gibson de antisemiet?

Ashtrey | 07-12-13 | 13:35

Ik wil wel een V2.

Mammeloe | 07-12-13 | 13:35

.. de plaatselijke chinees (!) verkoopt hier zelfs nazigoreng.

Jan Passant mk2 | 07-12-13 | 13:34

Gitaar is wel links. Dat dan weer wel.

lekkurlinx | 07-12-13 | 13:34

Door het verbieden drijf je de prijs ook lekker op.

Oeloeboeloe | 07-12-13 | 13:33

is er verder nog nieuws wat de moeite waard is vandaag?

Openbaar Mysterie | 07-12-13 | 13:33

Totenkopf Pils was een voorloper van Buckler?

Ome Adi was geheelonthouder..

Godsammekraken | 07-12-13 | 13:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl