Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

15 steuntrekkende voedselbanksomali's in 1 huis

DIT-STOND-IN-NRC534def.jpgJa, dat is schrikken mensen, zo'n kop. Vijftien cultuurverrijkers uit Somalistan met z'n allen in 1 Nederlands huis, allemaal uitkering aanvragen en daarna naar de hamsterweken in de voedselbank. Nu niet meteen "GeenStijl = Populistische Troep" roepen. Wij hebben bovenstaande ook maar uit de NRC van gisteravond, uit een artikel over armoede in NL. Vandaar een screenselfie van dode boom als bewijs & geen photoshop. Opdat u het zelf kunt lezen. Prettige werkdag verder!

Reaguursels

Inloggen

laten we onze deuren nog verder openzetten voor de nieuwe burgers in nederland.....

coolgen | 05-12-13 | 15:28

MAAARRRR gelukkig hadden we wel genoeg poen voor die klote JSF toestellen!

paddostoel | 05-12-13 | 08:21

Huishuren zijn te hoog. Met een uitkering alleen te betalen met een subsidie. Geld dat direct door gestuurd word naar woning corporaties. Je krijgt toch ook geen toeslag om je boodschappen bij de AH te doen. Corporaties bieden een product aan waar geen vraag naar is. Deze subsidie maakt ook het verschil werk uitkering kleiner. Dus geen motivatie. Geef die somaliers eens ongelijk. Goed bekeken hoor. Hoog rendement uit een adres. Doen woning corporaties ook.

byebyeholland | 04-12-13 | 19:17

U kunt klagen, maar u kunt hier ook wat aan doen. Denk er maar eens na in het kieshikje, vlak voordat u D66, PvdA of VVD aankruist...

Moonwarrior | 04-12-13 | 18:57

Ik moet sinds juli rond komen van een uitkering, en dat lukt theoretisch best goed (alleenstaande en geen kinders). Vaste lasten lukt allemaal prima om te betalen (want huur- en zorgtoeslag). Maar waar het systeem (iig in Utrecht) echt de fout in gaat, is dat elk initiatief om ook maar enigszins iets nuttigs te gaan doen door alle bureaucratie en door de medewerkers keihard de grond in wordt gestampt. Wil je parttime werken naast de uitkering? Vergeet het maar, dat ze al je loon inhouden op je uitkering kan ik nog inkomen, maar dat ze constant te laat uitbetalen terwijl je toch rekeningen hebt werkt zo frustrerend dat mensen het uiteindelijk maar opgeven en weer thuis gaan zitten bier zuipen voor de tv. Erg zonde van belastinggeld en de motivatie van welwillenden.

geomario | 04-12-13 | 18:52

Door dit artikel bewijst nrc eens te meer hoe zij een uitlaatklep is geworden voor policor slapknieën.
Alsof het beschermde diersoorten zijn, is alles uit abnormalistan van harte welkom, is hun motto.
Bweeeghhh

pennestront | 04-12-13 | 18:19

Ik heb nog werk kan het goed doen maar kom nooit in de bios en zelden bij de Mac. Ik heb niet de indruk dat ik iets mis. Ik werd op mijn twaalfde aan een bijbaantje geschopt omdat mijn ouders amper rond konden komen. Heb tot dat ik van school af kwam altijd er bij gewerkt. Ben ik niks slechter van geworden.

Waarom heeft die vrouw vier kids op de wereld gezet, die kosten nu eenmaal geld. Trouwens lees niets over alimentatie oid???
Stoppen met roken is moeilijk maar je moet prioriteiten stellen. En aan een tweedehandse TV en PC is niets mis. Mijn PC is 6 jaar oud doet het nog prima.

Kortom is niet zo'n sterk verhaal.

dwar | 04-12-13 | 18:01

wel 4 kinderen, dat dan weer wel

sparkie67 | 04-12-13 | 17:26

Somaliërs zijn de nieuwe Marokkanen.

Spielmacher | 04-12-13 | 17:15

Den Haag, leest u even mee! Hier kan een partij op gekort worden, waar je u tegen zegt! Met z'n 11-en kun je makkelijk van 1500,- van die kotsmunten p.m. rond komen... Moeten Nederlanders met werkende kinderen ook en als zij in de bijstand zitten, wordt het loon van de kids ook meegeteld (lees afgetrokken)!!!

Claudia M. | 04-12-13 | 17:06

@Peter Emile | 04-12-13 | 11:55
..... Deze uitvreters kennen alle zij- en tussenweggetjes en alle mazen in het net om op slinkse wijze zo'n beetje elke uitkering en elke toeslag te incasseren die ooit in dit land is bedacht.....

En wie heeft ze dat allemaal bijgebracht ?? Juist, een hele meute fijne nederlands lievende advocaten/juristen ! (en niet te vergeten al die zefverklaarde medemens helpers.....)

the namster | 04-12-13 | 17:01

Wat zeuren we nou? Het heet niet voor niets het bestaansminimum. Het is een bedrag om in de basisbehoeften te voorzien. Dat is voedsel en onderdak en niet een platte tv, telefoon abonnement van 50 euro (zie artikel van reaguurder Godsammekraken), sigaretten of een etentje bij McDonald's.
En nee, hoe graag jullie het ook willen, uitkeringen zijn niet minimaal doordat er ook mensen ongerechtigd gebruik van maken.

blikkoek | 04-12-13 | 16:52

-weggejorist en opgerot-

peerke51 | 04-12-13 | 16:24

Tokkieproblemen. Mijn kinderen kunnen niet naar de Mac en we hebben een 2dehands televisie. Gutgut wat een ramp, en vooral de schuld van anderen. Er zijn potverdorie mensen die daadwerkelijk honger lijden maar niet gehoord worden en al helemaal niet in de krant komen.

En voor die Somali's is het natuurlijk pakken wat je pakken kan, en geef ze eens ongelijk. Die hebben vaak hele families te onderhouden en maken ook alleen maar gebruik van wat ze aangeboden wordt. In Mogadishu bestaat er geen voedselbank of een sociale huurwoning na een scheiding, misschien moet mevrouw daar maar eens over nadenken.
Het is het systeem dat fundamenteel verkeerd is, niet de gebruikers ervan.

DeGitaarman | 04-12-13 | 15:56

-weggejorist-

Djenghiz_ken_net | 04-12-13 | 15:50

Het hele sociale vangnet en zorgsysteem wat na de oorlog opgebouwd is word in een kleine 10/15 jr volledig uit elkaar getrokken door" Kom allemaal maar,wat maakt het uit" immigratiepolitiek,dieptriest!!!

Djenghiz_ken_net | 04-12-13 | 15:50

Dat verhaal van Esmeraldia klopt inderdaad niet. De uitkering voor een alleenstaande ouder ligt veel hoger. Daarbij huursubsidie, kinderbijslag, andere toeslagen? Ze zou boven minimumloon moeten zitten nu. Vandaar dat we spreken van de armoedeval - zeker alleenstaande ouders gaan er op achteruit als ze ook echt zouden gaan werken tegen minimumloon. Teveel toeslagen en extraatjes loop je dan mis, wat netto verlies betekent. Maar dit is gewoon niet waar!!

En dan die Somali's. Als er volwassenen bijzitten dan krijgen die tegenwoordig geen uitkering meer, uikeringstapelen achter 1 voordeur is verleden tijd. Hoogstwaarschijnlijk zijn het illegalen die daar rondhangen. Sowiso een goede reden om dat adres eens door te lichten. Sociale Recherche, leest u mee?

Adversary | 04-12-13 | 14:59

Somaliërs? Die achterlijken moeten terug naar hun huis in Somalië. Gvd, er is daar genoeg te doen...

Thoth | 04-12-13 | 14:37

Staan al die Sommies wel ingeschreven bij deze gemeenten? Veel Sommies geven tegen betaling onderdak aan illegalen.

nan6896 | 04-12-13 | 14:24

En buiten alle standaard toeslagen komt er ook nog langdurigheidstoelslag overheen.

Masterbe | 04-12-13 | 14:19

Wat zou gluurbuur in het Somalisch wezen?

popsipops | 04-12-13 | 13:58

Ik wou aan die Esmeralda laten weten datik met mijn vier kids al in geen tien jaar naar de McDonalds ben geweest en wij werken ons het kleplazerus en mo0eten al die sociale dinges betalen. Nou willen wij ook eens een keer naar McDonalds met de kids. Die Esmeralda heeft vier koters op de wereld gezet, dus ze kan ook mannen ontvangen. Dat is tegenwoordig een officieel erkend beroep door de overheid. Dan gaat ze maar mannen ontvangen als ze naar de mcDonalds wil. En of ze dan eentje extra wil doen zodat ze minder soebsidie en uitkering nodig heeft zodat wij ook eens een keertje naar de McDonalds kunnen met de kids.

Brabant hier | 04-12-13 | 13:45

Onbegrijpelijk als een administratie ziet dat er meer dan 2 uitkeringen naar 1 adres gaan er niet ergens een alarm af gaat...

realiteitswaanzin | 04-12-13 | 13:41

Mevrouw moet aan de slag en die Somaliërs moeten de grens over. Scheelt de Nederlandse belastingbetaler circa 15K per maand. Een land vol zeikerds is het.

Vindefin | 04-12-13 | 13:23

In dit land zijn de 'haves' degenen met de (vaak levenslange) rechten op een uitkering, subsidie, wachtgeld, Staatsfondsen, enzovoort. De 'havenots', dat zijn degenen die moeten werken en belastingen, premies, heffingen, tol, accijnzen enzovoort betalen voor de haves.

Piet van Schwaffelen | 04-12-13 | 13:08

Als alle steuntrekkers nu eens met een hoopje samen gingen wonen... dan kan die steun ook weer wat omlaag. Armoede vraagt creativiteit en goede wil. In dit verhaal vind ik de Somaliers er sterker uitkomen dan de Einzelgangers. Kosten delen en schaaleconomie, ook bij de steuntrekkers!

Ultimate Master G | 04-12-13 | 13:05

LangeTijdGeleden | 04-12-13 | 12:03 |

OK, duidelijk antwoord.

Maar het feit dat je vader geen recht (meer) heeft op WW tot aan zijn pensioen, komt toch vooral door liberalen en werkgevers die de arbeidsmarkt zonodig willen "liberaliseren", terwijl iedereen weet en wist dat ouderen op de arbeidsmarkt weinig kans maken.

Dat je vader straks geen recht heeft op bijstand, omdat je moeder meer verdient dan pakweg 1400 euro is niet heel onlogisch.
Dat is om te voorkomen dat ook rijkere huishoudens voor bijstand in aanmerking zouden komen, terwijl de bijstand uitsluitend bedoeld is voor mensen die geen andere bron van inkomsten hebben.

Zou je die norm veranderen, dan zal iedereen met een laag tot modaal inkomen het nog langer vertikken om te werken.

Dat je vader geen pensioen heeft opgebouwd, kun je niet de staat of de belastingbetaler verwijten. Dat is zijn eigen keuze geweest.

Dat hij ooit dienstplichtig soldaat is geweest, geeft hem natuurlijk geen enkel recht op een voorkeursbehandeling. Dat geldt voor zijn hele generatie.

Als je vader ooit voor zijn beroep in het leger heeft gezeten, dan begrijp ik het helemaal niet meer.

Ik ken wat mensen die even oud zijn als ik en tamelijk riante vertrek- en pensioenregelingen hebben gekregen en daarnaast nog allerlei leuke bijbaantjes hebben. Bovendien zijn ze stukken fitter en gezonder dan de gemiddelde, oudere kantoorklerk.

In ieder geval hoeven die zich financieel geen zorgen te maken.

Tot slot: als je ouders lang geleden hun huis hebben gekocht, zal daar inmiddels een heel fikse overwaarde op zitten, ondanks de gedaalde prijzen voor koopwoningen.

In dat geval is dit natuurlijk hét moment om die overwaarde te verzilveren.

Peyronie | 04-12-13 | 13:02

Ach ja, de linkse kerk vind het rijden op een scooter in plaats van een kameel al meer dan genoeg integratie om voor een uitkering in aanmerking te komen.

Conan de Rabarber | 04-12-13 | 13:00

per een januari komt er nog een peleton uit de balkan onze kant op dan gaat het helemaal los met het parasieten gedoe ,ik hoor de vvd nog zeggen de polen komen voor drie maanden seizoen arbeid verichten ,het enige is dat zij willen werken !! maar deze zandbaktoeristen uit somalie komen alleen maar om de hele dag op een blad te kauwen en gebruik te maken van de socialedienst ,het zijn gewoon luie honden daar gaat nederland mee naar de kloten veel dank aan pvda en consoorten die dit stemvee naar nederland gehaald hebben

geeratz8217 | 04-12-13 | 12:55

Leuker kunnen ze het niet maken hoer een illegaal gezin en vrouw en 2 kinderen. De man is lui om iets te gaan doen laten we het zomaar netjes zeggen en tsja dan wordt hij in de watten gelegd... dat moet van de linkse gemeente... toch? Dus om de 3 jaar hebben ze een nieuwe computer nodig, want ze moeten meegaan met de tijd. Ook nieuwe fietsen een huis met tuin, waar andere jaren op moeten wachten. De tv natuurlijk met die kekke 3D brillen hoort ook bij hun integratie. Een cursus omgaan met de pc kids zwem lessen en een week geleden een ipad. Dus als je net iets meer verdient door hard te ploeteren krijgen de Nederlanders echt niets zowel voor hunzelf als voor hun kinderen. Zucht, wat hebben illegalen het toch goed hier..... het is geen grap maar de echte waarheid.

HdJ& | 04-12-13 | 12:40

Armoede in Nederland; wat minder naar de bios en mcdonald. Zucht, ga gewoon werken .. punt.

Roestende Hond | 04-12-13 | 12:40

Dat hele verhaal over armoede is dikke bullshit, mevrouw met haar vier koters is arm? 1. Waarom heb je vier koters als je er nul kunt betalen? DENKEN voor je doet. 2. Ze heeft genoeg aan koffie en een sigaret? Als je geen genotsmiddelen koopt hou je geld over voor vreten voor jezelf. 3. Ze heeft een telefoon? Mobiel of landline? Indien mobiel .... neem een landline. 90% van die "schrijnende armoede" verhalen roepen bij mij alleen een eigen schuld dikke bult reactie op. Voor wat betreft die somaliers, het is een schande en eindeloos zonde dat we die mensen ooit Nederland binnen hebben gelaten.

supah | 04-12-13 | 12:31

Misschien een ideetje voor zeur mevrouw als ze zich nog even een paar maal laat neuqen. Kan ze straks voor 11 kinderen toeslag aanvragen.
Met z'n 11-en in een huis, vraagt ze zich wel eens af hoe dat is als je allemaal gelijk moet poepen???

Skunk57 | 04-12-13 | 12:24

Waarom kunnen we de Zwitserse manier van uitkeringen niet toepassen? Scheelt giga veel in de kosten, je wordt verplicht je nuttig te maken voor de samenleving en als je geen moeite doet om een baan te vinden mag je gewoon oprotten uit het land, zonder pardon zielig verhaal in de krant waardoor je mag blijven.

Noorwegen doet het trouwens ook velen malen beter qua uitkeringen.

LangeTijdGeleden | 04-12-13 | 12:22

Als het weer tegen verkiezingen aanloopt, zal er wel naast de grote flatscreen (aangesloten op Somali satelliet-TV) een heel grote vaas met 15 rode rozen op het dressoir staan. Dat is meteen het hele probleem samen gevat.

Nestorix | 04-12-13 | 12:22

Somaliers bedreigen journalist:
www.dumpert.nl/mediabase/1886581/ee91d...
Op ongeveer 1.05 min. zegt een Somaliër dat 80% van de Somaliërs aan de qat is.

En: "Als je onderzoek maakt in Somalische mensen bijna iedereen krijgt een uitkering. Ze kunnen niet naar werk. Door qat."

KoninginWildemina | 04-12-13 | 12:18

En alle 15 afzonderlijk huurtoeslag neem ik aan?

Hufter | 04-12-13 | 12:15

Als we nou eens geld geven aan al die graaiende handjes wanneer men de Nederlandse taal machtig is, zou dat dan veel ellende schelen?

Voordeursleutel | 04-12-13 | 12:15

gebrokenvleugel | 04-12-13 | 12:00

Het zijn geen 15 Somaliers. Het zijn er tienduizenden, aangevuld met honderdduizenden Marokkanen/Turken/oosterlingen/Afrikanen/Surinamers/Antillianen en inmiddels ook een kluit Oost-Europeanen. Over 3 weken worden dat er nog meer, en reken dankzij de Generale Pardons en Kinderpardons en bonbonspardons gerust op nog vele tienduizenden uitkeringstrekkers erbij.

malin | 04-12-13 | 12:14

Ik werk me godverdomme een slag in de rondte voor 1700 euries per maand en die ruifvreters krijgen het met bankhangen. Tijd om de bijstand te verlagen. Rukkers.

Pikkestrijder | 04-12-13 | 12:13

WatZalIkErvanZeggen | 04-12-13 | 11:48 |

"Iemand ooit een leuke vriendelijke en voor de samenleving productieve Somalier tegengekomen?"

Ja hoor, om te beginnen Ayaan Hirsi Ali die door domrechts en domlinks ons land is uitgepest.

Verder ken, of liever kende ik een aantal leuke hoogopgeleide Somaliërs. Die zijn inmiddels allemaal naar Engeland uitgeweken.

Eén jongetje kwam bijna dagelijks bij ons over de vloer.
Sprak beter Nederlands dan de hier geboren Turkjes en Marokkaantjes uit de buurt.
Zat op het gymnasium, evenals twee van zijn broers.
Inmiddels studeert hij in London diergeneeskunde, want dieren - onze poezen bijvoorbeeld - waren altijd al zijn grote passie.

Niet alle Somaliërs zijn domme uitvreters en qatkauwers.
Ook ongeveer alle beschaafde hoogopgeleiden zijn de islamitische hel van Somalië ontvlucht om elders een bestaan op te bouwen. Net zoals dat geldt voor bijvoorbeeld Afghanen.

Maar die categorie Somaliërs tref je meestal niet aan in achterstandswijken.

Peyronie | 04-12-13 | 12:13

Ik zit godzijdank niet in die positie, maar ik weet uit ervaring dat degene die het allerhardst genaaid worden, maar dan ook echt hardvochtig hard, de alleenstaande mannen in de bijstand zijn. Die zijn te trots om hun bek open te trekken en daarom hoor je ze nooit, maar die moeten dus écht op een houtje bijten. Daarbij worden ze ook nog 's door geen enkele instantie serieus genomen. Ik wee voor hen.

Ornoisliefde | 04-12-13 | 12:10

Als ik(kaaskop) een 5e peroon in mijn eigen woning dreig in te schrijven gaat de ambtenaar achter de balie dwarsliggen en wil weten hoe dat kan etc en als ik zeg dat het mijn zaak is wie er bij mij woont dan stuurt hij een controleur langs...

Aan de overkant staan iets van 10 chinezen ingeschreven op dezelfde woning en die hebben nooit problemen of gekke vragen.

EN nu lees je 15 sloom-maliers in 1 ongetwijfeld HUURwoning. Wat. De. Fuck.

oo4load | 04-12-13 | 12:09

Aber das sind Freunden von Herr Schulz

duitse herder | 04-12-13 | 12:06

Klaagmevrouw moet wel kiezen, en niet hetzelfde feit twee kanten op gebruiken:
Óf je ergert je aan het feit dat de Somaliërs met 15 man in 1 huis wonen, óf je klaagt dat ze meer geld hebben dan jij. Niet allebei.

Ballenman | 04-12-13 | 12:03

@Peyronie | 04-12-13 | 11:47 | + 0 -
Hij is veel van baan gewisseld, dus hij heeft een pensioen van 3 x niets. Auto is vorig jaar gekocht omdat hij toen nog wel te horen kreeg dat het allemaal goed ging. (Zo'n dure auto was het niet en ze hebben genoeg op de spaarrekening zeg maar, ook hoeven ze geen Wegenbelasting te betalen)

Heel 2014 mag hij nog een uitkering ontvangen, maar daarna dus niet meer, alleen maar vanwege het feit dat mijn moeder nog wel werkt. Allemaal heel apart, veel brieven, veel mailtjes, maar daar kwam het uiteindelijk op neer. "Fuq jou, BurgerT"

Hypotheek is wél goed op weg naar volledige afbetaling (huis van 260.000 GULDEN) dus ze kunnen daar waarschijnlijk nog wel in blijven wonen als ze zuinig aan doen.

Maar mijn verbazing ligt nog steeds bij het feit dat als je zo veel hebt gewerkt, je leven vroeger hebt opgeofferd door de dienstplicht en vele uitzendingen naar 'conflictgebieden', je door dezelfde overheid waar je hun belangen van hebt verdedigd, je zo gigantisch genaaid kan worden.

(legaal) Werken = strafbaar in Nederland, dit soort situaties bewijzen dat maar weer eens en liggen dichter bij je eigen omgeving dan wenselijk... Overheidslieden en hun families zullen dit NOOIT meemaken vanwege de baantjes carroussels, familie baantjes en natuurlijk riante salarissen en vergoedingen.

LangeTijdGeleden | 04-12-13 | 12:03

Je moet keuzes maken. 3 pakjes shag en een pak koffie in de week. Dan ook niet lopen zeuren dat je honger hebt.

cneaker | 04-12-13 | 12:01

Onze Koning krijgt €600.000 belastingpegels om met z'n vrindjes op het domein van het Loo een jaarlijks jachtpartijtje te mogen houden, hoor ik dierenpoes net melden.
Daar kunnen 15 Somalieers ook nog wel bij zijn eigenlijk peanuts.

gebrokenvleugel | 04-12-13 | 12:00

@KoninginWildemina | 04-12-13 | 11:08
Nog een ruime PGB erbij voor een kind met een handicap en een ex die de kids grotendeels in huis heeft, een vriend met die uiteraard op een ander adres woont zodat de bijstand niet gekort wordt, gecombineerd met zwart werken en ineens ziet het plaatje er veel beter uit. Heeft mijn buurvrouw goed gezien.

blinde kip | 04-12-13 | 11:58

@ niksneem 11:42

Liep een paar jaar terug met een paar Brazilianen in Amsterdam want ze wilden per se de Wallen zien want daar hadden ze veel van gehoord. Auto in de buurt geparkeerd en lopend naar de plaats van bestemming. Net voor de Wallen komt er een dikke neger aanrijden en parkeert zijn auto pontificaal op de stoep. En raad eens waarin hij reed: een Rolls Royce Silver Shadow. Dat was jij dus!

eerstneukendanpraten | 04-12-13 | 11:56

Och, och, och waar moet ik beginnen he. Weet je ik vond onze Somalische-freunden altijd ietwat van een hamstertje weghebben. Und zie hier, het bewijs. Het platte voorhoofd, de bolle wangies, de 20 centimeter overbijt en de verzameldrang.

Heeeeee trouwuuuussssss, dikke-dikke-dikke-heeule-dikke-vette faal van die Gütenmenschjes die op de proppen komen mit "jaaaaaa, maaar...... jaaaa, maar.... ze rookt en ze ditte en ze datte, dusseh eigen-schuld-dikke-bult". Niet om het één of het ander, maar zien die mensjes de essentie niet? Dat onze kansenmenschjes weer positief worden gediscrimineerd (JAAAAA! eindelijk kunnen wij ook die kaart trekken). Doet een blank Hollands persoontje dit, is het fraudeleus.

In de jaren 90' hadden we de Toerken, die hun tien fictieve kotertjes in het land van herkomst hier aangaven. En een vragende Toerk, moet gepamperd worden, dus ook dit kroost werd gesubsidieerd. Na de eeuwwisseling hadden we onze Oostblok-makkerts die niet alleen onze auto's, mobiele telefoons, televisies en bankgegevens op de terugreis meenamen, maar ook onze belastingcentjes. En zie hier - onder het mom van goed, beter, best - een nieuwe groep hand-op-houders pur sang.

Iets met een ezel en een steen. Gelukkig voor de kansenmenschjes is deze ezel, een heeeeeule domme ezel. Een blinde ezel.

Voordeursleutel | 04-12-13 | 11:55

Via-via ken ik wat Turken en Marokkanen. Allemaal met een uitkering. Vanwege zielig, ziek en afgekeurd.

Maar in het dagelijkse leven blijken al deze uitkeringstrekkers ijverige baasjes te zijn: sommigen rijden rond als illegaal taxichauffeur ('snorder') en verdienen daar bakken met geld mee. Dag en nacht, met weinig slaap. Ze hangen 's nachts rond in het Holland Casino en pikken daar hun klantjes op, veelal Surinaamse en Antilliaanse dames die daar hun uitkering komen inleveren.

Anderen runnen via stromannen illegale gokhuizen die in alle gevallen geregistreerd staan als 'verenigingen' en dus door de controlerende overheden worden ontzien.

Weer een ander heeft een bloeiende handel in landbouwmachines in Marokko, waar hij ook diverse huizen bezit en enkele auto's heeft staan (maar wél een uitkering hier, dus).

Een ander is gescheiden van zijn vrouw, en vervolgens islamitisch hertrouwd met haar. Vanwege de 'scheiding' kreeg zijn vrouw met voorrang een andere woning én een eigen uitkering. Nu wonen ze weer samen, hebben de sociale huurwoning van de vrouw voor een woekerbedrag onderverhuurd en trekken ze twee uitkeringen. Daarnaast runt de man een aannemersbedrijf in Marokko, waarvoor hij voortdurend heen en weer reist naar dat land. In het Holland Casino smijt ie met honderdjes. Hij eet uitsluitend halal, want hij is principieel en 'een goed moslim'. maar gokken mag kennelijk van Allah.

Zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan.
Deze uitvreters kennen alle zij- en tussenweggetjes en alle mazen in het net om op slinkse wijze zo'n beetje elke uitkering en elke toeslag te incasseren die ooit in dit land is bedacht. En daarnaast werken ze zich uit de naad; zo lang het maar iets illegaals is.

Dat gaat al tientallen jaren zo. Ik hoorde deze verhalen en constructies ook al dertig jaar geleden. En ik was er getuige van. Net zoals ik dat nu ben. Ik zie het gewoon gebeuren onder mijn ogen.

En zo wordt dit land - en de rest van West-Europa - kaalgevreten door allochtone sprinkhanen die hier voor maar één reden naartoe komen: gratis geld. Te verkrijgen door list en bedrog. Verstrekt door naïeve, politiek correcte overheden met een schuldcomplex, stront in hun ogen, meel in hun mond en modder in hun oren.

Geen wonder dat de verzorgingsstaat onbetaalbaar wordt; met onze uitkeringen 'verzorgen' we half Noord-Afrika, grote delen van Oost-Afrika, het Midden-Oosten en Türkije.

Ik vraag me in arren moede af wanneer deze carroussel van de waanzin eens ophoudt.

Peter Emile | 04-12-13 | 11:55

15 Somaliërs per woning? Tijdens mijn tijd bij een woningcorporatie was het record 8 Chinezen in een kamer van 12 vierkante meter. Die deelden toiletten, douches en keuken een afdeling op een studentenflat met nog 14 kamers, waar in een deel ook nog eens meer dan 4 Chinezen zaten. In de kamer met de 8 Chinezen hadden ze de ramen dichtgeplakt met kranten, zilverfolie en vuilniszakken, zodat het 'lekker warm' bleef. Er stonden 6 rijstkokers, waarvan de snoeren levensgevaarlijk aan elkaar waren gemaakt, omdat de Chinese stekkers niet in onze contactdozen pasten. In een hoek hadden ze een soort po staan, waarin ze hun behoefte deden. Daaronder lag een vierkante meter aan kranten die doorweekt waren van pis... Ik heb toen de HanzeHogeschool gebeld met de mededeling dat er ernstige problemen waren met studenten die zij hierheen hadden gehaald. De HanzeHogeschool gaf aan de problemen niet te erkennen, pas nadat het huurcontract was ontbonden kwam die school in actie, tegen de corporatie wel te verstaan.

The_iron_boar | 04-12-13 | 11:55

En daarom beste mensen, krijg je zo'n zg Vluchtkerkgroep met nog geen honderd paarden het land nog uitgetrokken.
Als een wolk strontvliegen op een walmende drol komen ze op ons land af.
Als we eerst een beginnen om onze uitkeringen niet zomaar weg te geven aan iedere bedelaar of schooier die aan de voordeur aanbelt.

Conan de Rabarber | 04-12-13 | 11:53

Sorry hoor, maar als er 15 van die lui gewoon werkloos zitten te zijn, is dat toch genoeg reden om ze uit te zetten? We zitten hier met werkloosheid, een overheid die niet met geld om kan gaan, criminaliteit die de pan uit rijst. We kunnen het niet veroorloven om iedereen binnen te laten en geld in de zakken te douwen. Dat geld is voor mensen die de dupe zijn van het systeem. Oftewel, mensen die hier wonen en (willen) werken. Als er volk van buiten binnenkomt om gewoon alleen maar een beetje geld te kosten, zorgt dat voor kunstmatige inflatie in het systeem. Daar moet controle op toegepast worden, niet met het argument ZIELUG wegkijken. Het gaat hier verdomme om ons hele land, niet alleen om een stelletje zogenaamd achtergestelde lui uit de woestijn.

Piet van het Padje | 04-12-13 | 11:52

Mensen die hier betuttelende tips-voor-arme-mensen komen geven begrijpen niks van dit topic.

KoninginWildemina | 04-12-13 | 11:50

Iemand ooit een leuke vriendelijke en voor de samenleving productieve Somalier tegengekomen? Nee ik ook niet.

WatZalIkErvanZeggen | 04-12-13 | 11:48

Tja Somaliers hebben ook alles tegen he. Moslim en neger tegelijk. De som van de problemen van onze Antillianen en Marokkanen.

coke eiland | 04-12-13 | 11:48

LangeTijdGeleden | 04-12-13 | 11:22 |

Merkwaardig verhaal over je vader. Als de man daadwerkelijk 40 jaar heeft gewerkt, heeft hij tamelijk lang recht op een WW-uitkering en komt hij niet al te snel in de bijstand. Daarnaast is er voor ouderen vanaf 60 jaar ook nog zoiets als IOW tot hun 65ste.
En ik mag aannemen dat hij inmiddels in de buurt komt van zijn pensioengerechtigde leeftijd. Hij ontvangt dan gewoon pensioen en AOW, dan zouden alle problemen toch weer over moeten zijn, lijkt me.
Een nieuwe auto kopen als je het financieel binnenkort niet denkt te kunnen redden, lijkt me overigens geen handig besluit. Kan je beter even mee wachten tot na je pensionering. Ik rijd in een ouwe VW Vento van 900 euri. Die rijdt ook gewoon.

Peyronie | 04-12-13 | 11:47

@Stumpert3 | 04-12-13 | 10:36
U bedoelt zeker de bijstand i.p.v. de WW.

blinde kip | 04-12-13 | 11:44

Toen mijn vrouw werkeloos raakte kreeg zij geen bijstand vanwege partner.
Dit riekt naar meten met twee maten. Ach ja, heb haar uiteindelijk maar achter het raam gezet, en van haar hobby een beroep gemaakt. Verder rij ik eens in de week met mijn Rolls silver shadow naar de voedselbank om er de lekkere dingen tussen uit te halen. Och ja Mark, als je meeleest, mijn vrouw krijgt nog 250 euro van je voor dat triootje waar Diederik ook bij was, weet je nog!!

niksneem | 04-12-13 | 11:42

Potverdikkemmes nog an toe!!!Wordt gekker en gekker over herro in deze country!!!Mensen aan de vodselbank,15 Somaliers in een huis!!!Strax vertellen ze mij nog dat NL een paradijs is geworden voor buitenlandse goudzoekers,corrupte politici en frauderende gemeenteraadsleden.... eehhh wacht es even....

dirkieeee | 04-12-13 | 11:42

Domme naïeve Nederlanders, gehersenspoeld door linkse leraren, linkse media en linkse übermenschen

Suz | 04-12-13 | 11:42

Fratello | 04-12-13 | 11:16

Oja, voordat ik het min-monster van de dag word:
Ik zeg niet dat het etisch is om met 15 man in een hok te wonen, uitkeringsverslaafden te zijn en als een parasiet te leven op hulpdiensten zoals de voedselbank.

Enkel zeg ik dat er geen enkele controle is als er 15 of meer personen wonen op een adres. Als dit adres niet bekend staat als AZC is er toch reden om eens een ambtenaar langs te sturen?

Fratello | 04-12-13 | 11:42

Nederland... waar de sociale hangmat een luxueuze fauteuil is geworden.

duitse herder | 04-12-13 | 11:41

Jammer dat in het artikel de nadruk op het - overigens dubieuze - verhaal van mevrouw De Crom ligt. Het zou wellicht goed zijn om kennelijk misbruik van sociale voorzieningen en vangnetten door asielzoekers in het bijzonder eens te onderzoeken.

Zolang dit niet gebeurt, blijft de overheid onnodig veel kosten maken en blijft de overheid tegelijkertijd inkomsten mislopen. Bovendien wordt de indruk gewekt, of versterkt, dat de hier aan de orde zijnde fraude niet wordt bestreden of zelfs uitdrukkelijk wordt toegestaan. Hetgeen mij op zichzelf niet zonder meer een positief signaal lijkt.

Een paard | 04-12-13 | 11:40

Mevrouw moet maar stoppen met roken. Een platte tv is geen 1e levensbehoefte.
Verder, wij hadden het vroeger thuis ook niet 'breed'. 1x per jaar naar de mac, en dat vonden we idd een 'uitje'. Tegelijkertijd de enigste 'restaurant' die ik van binnen zag, echt uit eten gaan was geen geld voor. Bioscoop was ook zeldzaam. Ga je heus niet dood van.
Als je arm bent, moet je gewoon inventief zijn, en niet zeuren. Organiseer bv een bioscoopmiddagje thuis, leen een dvd, nodig vriendjes uit, laat ze de toegangskaartjes zelf maken plus popcornzak. Doe de gordijnen dicht en maak popcorn in de pan. Nog leuker en origineler dan naar de echte bioscoop. Maar dat is misschien teveel werk voor bepaalde mensen denk ik.

Julia | 04-12-13 | 11:39

Die Somaliërs drukken dus de woonkosten door hun privacy volledig op te offeren. Wat belet mevrouw om hetzelfde te doen?
niet voor de hond | 04-12-13 | 10:42 | + -16
Dan krijgt ze onherroepelijk heibel met de huiseigenaar, want het maximale aantal bewoners is vastgelegd in het huurcontract. Gezien de foto bij dit artikel gaat het om kleine arbeidershuisjes waar misschien honderd jaar geleden een groot gezin in samengeperst mocht worden. Voor deze Somaliërs worden dus duidelijk andere maatstaven aangelegd.

Synecdoche | 04-12-13 | 11:38

-weggejorist-

Geuzenaam | 04-12-13 | 11:35

Mevrouw kan natuurlijk zelf ook met nog 14 lotgenoten een voordeur delen. Het is maar een idee.
Die Somaliërs kun je het niet kwalijk nemen. Als ik in laten we zeggen Dubai een uitkering van 36x mijn jaarsalaris krijg, dan zat ik gisteren al op het vliegtuig. Helaas zijn die Dubaiers niet gek.

VanBukkem | 04-12-13 | 11:32

Dat sommige mensen -bij hoge uitzondering- een uitkering of toeslag moeten krijgen, dat snap ik. Maar in dit land loopt het de spuigaten uit, zo veel toeslagen, uitkeringen, kortingen. Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar 1 cent "gekregen" (zo noem ik deze vorm van inkomen) en daar ben ik trots op.

Lochos | 04-12-13 | 11:31

@Muxje | 04-12-13 | 11:01
Gros zit de hele dag te niksen, leven zo goedkoop mogelijk zo kunnen ze zoveel mogelijk terugsturen naar het vaderland.

Bluto Blutarsky | 04-12-13 | 11:30

En dan dit >> PvdA: 'Bijstandsregels te streng'
www.powned.tv/nieuws/politiek/2013/12/...

Dit Land gaat/is kapot ,het is jammer maar waarschijnlijk nodig om wakker te worden !

Nederlanders zijn verworden tot door en door verwende mensen zonder ruggen graat . Ik ben dan ook benieuwt hoe dit gaat eindigen ,het is namelijk vaak zo dat die PvdA mensen die zo graag alles delen zelf niets hebben om te delen ,en als eerste de deksel op de neus gaan krijgen als er niet meer uitgedeeld kan worden , dan ineens blijken zij niet zo links te zijn als zij zich voor doen ! Zij delen wel heel graag maar niet van eigen bankrekening natuurlijk

andjing | 04-12-13 | 11:30

Balsaq | 04-12-13 | 10:34 | + -30 -
Waarschijlijk rookt ze shag *iew*

[G]eenstijl | 04-12-13 | 11:29

en dan nog een hoersoebsidie aanvrag foermoelier willen hebben, stelletje pauperz

[G]eenstijl | 04-12-13 | 11:28

He is een aanname dat alle 15 een uitkering krijgen en geen een werkt. Ben niet voor immigratie, diversiteit werkt niet en gaat nooit werken! Het is niet huidskleur wat afstoot, het is het verschil in normen en waarde welke scheiding maakt. Ik wil niks van doen te hebben met 15 Somaliërs, net zo min met mevr. Esmeralda. Krijg toch wel een beetje rare kriebels van artikelen als deze. Is meer propaganda voor een hetze tegen Somaliërs dan op feiten gebaseerd artikel. Maar ja alles voor de verkoop van een dode boom en de click op irritante advertenties.
-
In de beide gevallen is het een situatie die de overheid in de hand werkt. Het sociale vangnet is vervangen voor een comfortabele hangmat. Een hangmat waarin mensen niks te doen hebben dan naar de buren te staren en klagen.

byebyeholland | 04-12-13 | 11:28

Verwachten we nou echt iets anders van die Somaliërs? Die komen straight from the bush en weten niet beter dan dat ze dagelijks stapels bankbiljetten in hun knuisten krijgen gedouwd. Zomaar!

Moeten ze zeggen: "Nou nee, ik denk dat de medemens meer behoefte heeft aan dit geld"? Die negers komen helemaal niet uit een cultuur waar ze op die manier over de behoeftes van de medemens nadenken, die denken alleen aan binnenhalen. Geef ze eens ongelijk.

De stompzinnigheid in deze zaak (en ontelbare andere uitkeringszaken) is dat de Nederlandse wet iedereen gelijkstelt en dat ambtenaren geld uitbetalen al weten ze dat ze faliekant in de zeik worden genomen.

Het enige wat helpt, is een massale (landelijke) NEE tegen belastingaanslagen. Bedrijven en zzp-ers die stomweg weigeren nog langer geld weg af te dragen dat door een wormstekig systeem met bakken wordt verkwanseld. Als de overheid de kraan weigert dicht te draaien, moeten wij dat als burger doen.

malin | 04-12-13 | 11:27

BV hollandia maakt het mogelijk. Om u te kwetsen.

Veel Vaak | 04-12-13 | 11:25

@zwartekater, gelukkig maar dat ik niet zo goed kan rekenen,dan valt het allemaal wel mee. Kuch

extrasaus | 04-12-13 | 11:25

Elk jaar tegen de kerst komen er dit soort huil verhalen in de krant. Dan bedoel ik die mevrouw met 4 kinderen. Na een lange reeks van fout keuzes in het leven zitten ze zich ziek te roken op de bank. Nooit wordt in deze verhalen eens terug gekeken hoe het allemaal zo gekomen is. Altijd zijn ze het slachtoffer van de omstandigheden. Hoe kon ze überhaupt 700 euro uitlenen aan een "vriend" als ze het al zo moeilijk heeft? Hoeveel kansen heeft deze mevrouw gehad en hoe vaak heeft ze de foute keuze gemaakt? Zal me niet verbazen dat haar ex ook thuis op de bank zit met een uitkering. Waar werk ik eigenlijk voor?

Zephyr | 04-12-13 | 11:24

Leefde Haile nog maar. Dan was dit nooit gebeurd.

FrankVeer | 04-12-13 | 11:24

Brandend Zand | 04-12-13 | 11:19 | + 0 -
Er zitten hier trouwens wel piraten in de gevangenis
die huilend weggaan als de tijd erop zit, en vragen of ze nog niet een jaar langer in de gevangenis mogen blijven.

Eurotokkie | 04-12-13 | 11:23

Grappig, m'n vader heeft 35 jaar gewerkt, is veteraan en heeft in zijn hele leven zo'n 3 maanden van een uitkering mogen 'genieten' omdat de baas van het bedrijf waar hij werkte een investering met bedrijfsgeld had gedaan (achter de rug om van iedereen) om zo de investering te zien falen en het bedrijf failliet ging.

Nu heeft hij weer 5 jaar gewerkt en is ontslagen omdat hij 'te oud' is en het bedrijf moest 'bezuinigen'.

Over een jaar verdwijnt zijn uitkering omdat mijn moeder parttime werkt en dus als kostwinner van het huishouden wordt gezien. Ze verdient bij lange na niet genoeg om er van rond te komen (dus hypotheek, eten, etc), ze hebben vorig jaar een nieuwe auto gekocht (Een CO2 zuinige, kleine, wegenbelastingloze auto. Zo moest het toch RUTTE?!) en toch vinden de lievve mensen van de overheid dat ze al hun bezittingen moeten opgeven/verkopen en kleiner moeten gaan wonen om nog rond te kunnen komen.

En dan hoor je zo'n verhaal over een Somalisch gezin... Of de verhalen over vrouwen in Marokko, die in Marokko wonen en leven die mogen verder teren op de uitkering die de man bij elkaar had gewerkt, of de Nederlandse vrouwen in de bijstand die een gigantisch bedrag + alimentatie krijgen uit het niets...

Bloed is weer eens aan het koken op deze woensdagmiddag...

LangeTijdGeleden | 04-12-13 | 11:22

15 x 650 is toch bijna 10 kEuri in de maand. Doen die jongens slim. In Somalistanië hadden ze dat met z'n vijftienen nog niet in een jaar verdiend. Hier omgerekend dus 120.000 euro per jaar. Ongetwijfeld huursubsidie, zorgtoeslag, voedselbankpakketten, wellicht ook nog vakantiegeld? Daar kunnen ze nog flink van sparen voor overvalbootjes in Somalië.

FrankVeer | 04-12-13 | 11:21

"ik steek me in de schulden. Dat doe ik bewust, want ik wil niet dat mijn kinderen iets tekort komen"
.
Wat een verrotte kutmentaliteit. En dan kankeren over de buren. Tfoe!

Gen. Maximus | 04-12-13 | 11:21

Ondergedoken piraten?

Brandend Zand | 04-12-13 | 11:19

In mijn directe omgeving woont een Somalische asielzoekster.
Sinds 2002 in Nederland, met 2 kinderen.
Spreekt geen woord Nederlands.
Mooi huisje in chique gemeente.
Geen werk natuurlijk.
Haar man was tijdens de asielprocedure zoek of dood.
Maar haar man werkt gewoon in Londen, verdient 4000 GBP per maand. Komt eens per half jaar over om zijn vrouw vol te flatsen en gaat dan weer terug.
Elke twee jaar wordt er een nieuw kindje uitgepoept, maar niemand stelt vragen.
Een verdienmodel waar een zorgbestuurder haast nog een puntje aan kan zuigen.
En ze zal bij lange na niet de enige zijn.

jemagookniksmeer | 04-12-13 | 11:19

nemeton | 04-12-13 | 11:18 | + 0 -

En 1 condoom .

Eurotokkie | 04-12-13 | 11:19

Ja maarrrr , die somaliers doen met 1 tandenborstel.
Niet aan te pakken dus.

nemeton | 04-12-13 | 11:18

goed dat ik dit lees!
Vandaag maar eens wat overuren draaien zodat er wat meer belasting afgedragen kan worden!
Deze mensen kunnen dan misschien wat leuks kopen met de kerst!

Nederland is ziek!!

Gerrit gordijnstok | 04-12-13 | 11:17


Koninging Beatricks | 04-12-13 | 11:13 | + 1 -

Bij mij in de straat wonen ook van dit soort gasten , denk je dat ik de kliklijn ga bellen.
Laat de overheid maar goed hun werk doen.

Eurotokkie | 04-12-13 | 11:17

Ik weet niet of de Somaliers nou iets verkeerd doen.

Als ik een pin automaat weet die iedere keer als ik daar geld opneem mij het dubbele bedrag uitbetaalt, dan zou ik dat niet melden, niet nalaten vaker geld op te nemen en mijn allerdierbaarste ervan op de hoogte stellen.

Wat die Somaliers doen is niet anders.

Conclusie: Een gebrek aan controle en aktiepunten is hier aan de orde.
De gemeente en CWI moet hier aktie op ondernemen.

Fratello | 04-12-13 | 11:16

Foute regering , geen wonder dat er jaloezie komt, Rutte doe er wat aan,

ex-ambt

heme | 04-12-13 | 11:15

extrasaus | 04-12-13 | 11:09 | + 0 -
Ja u rekent verkeerd, indien de Somaliers volgens de regels hun uitkering krijgen.
uitkering voor alleen staande is Eur 850 per maand, er wordt 20% gekort wegens gedeelde huisvesting. Dat is 680 euro de man, daar komt 85 euro zorgtoeslag bij.
Er komt dus rond de 10.000 Euro per maand binnen, waar men met 15 man van moet leven.

ZwarteKater | 04-12-13 | 11:15

@Eurotokkie | 04-12-13 | 11:12

Burgers laten toe dat de overheid dit laat gebeuren.

Daar zit het probleem.

Koninging Beatricks | 04-12-13 | 11:13


@Geuzenaam | 04-12-13 | 10:54 |

We hebben meer dan een miljoen werklozen in Nederland en U denkt dat deze mensen allemaal niet willen werken
!.
Maar U heeft minder problemen met 15 Qat vretende /uikering trekkers lijkt het ?

andjing | 04-12-13 | 11:13

Volledig ongeloofwaardig zeurverhaal van Esmeralda.
Een uitkering van 650 euro en een huur van 639?
Ze vergeet de huurtoeslag van haar huur af te trekken en haar eenouder-toeslag bij haar inkomen op te tellen. En ongetwijfeld krijgt ze ook nog allerlei toeslagen voor haar zorgpremie, enzovoort.
En ze krijgt elke week 100 euro omdat ze in de ziektewet loopt? Kennelijk heeft ze dus naast haar uitkering ook nog gewoon werk.
Het kan dus maar zo zijn dat deze klaagmevrouw netto meer te besteden heeft dan ik met mijn anderhalf modaal.
Overigens zou ik extreem rijk zijn als ik met 15 anderhalf modaaltjes in een goedkope huur- of koopwoning kruip.
Maar dat doe ik toch liever niet.
Die 15 Somaliërs zijn weliswaar mogelijk een maatschappelijk probleem, maar klaagmevrouw zelf is toch echt haar eigen probleem.

Peyronie | 04-12-13 | 11:12

Het gaat natuurlijk om die platte Tv , zeker jaloers.
Ja de overheid laat dit gebeuren dus klop daar maar aan , aan de andere kant zijn deze gasten best wel slim dat ze zo kunnen wonen zonder dat er ook maar iemand wat doet.

Eurotokkie | 04-12-13 | 11:12

Wel heel toevallig dat dit verhaal vlak voor Sinterklaas komt.

Ga op 6 december nog maar eens kijken of ze er nog wel wonen.

Koninging Beatricks | 04-12-13 | 11:11

Sinterklaas zorgt nou eenmaal goed voor zijn Pieten...

number668 | 04-12-13 | 11:10

Het wordt hoog tijd om al deze zogenaamd linkse partijen de rug toe te keren. Zij pretenderen meer dan zij waar kunnen maken.

Het is nu de tijd om orde op zaken te stellen, grenzen trekken letterlijk en figuurlijk want we stevenen met dit labbekakkerige kabinet op totale chaos af.
Je kunt van dit land één groot opvangkamp maken maar dan zal het ook nooit meer dan dit worden.
The bottom line, sinds god de aarde schiep, is toch ieder voor zich en god voor ons allen.

Dus grenzen dicht voor mensen die hier niets meer te brengen hebben dan een opgeheven hand en een vragende blik in de ogen.

Bar&Boos | 04-12-13 | 11:10

Technisch gesproken komt er in dat huis z,on 17.000 euro aan bijstand binnen en 15.000 per maand aan allerlei toeslagen. De huur van dat huis is 639 euro, dus blijft er 31.361 euro over om de andere noodzakelijke dingen van te doen. Reken ik verkeerd of is dit echt?

extrasaus | 04-12-13 | 11:09

Tsja, en nu? | 04-12-13 | 11:06 | + 0 -
Ik zie meer in een verbod op kinderen voor hersenloze hoogopgeleiden. Dat geeft een betere kans op een toekomstig verstandige regering.

ZwarteKater | 04-12-13 | 11:08

Alleenstaande ouders krijgen om en nabij de 1000 euro. Daar komt huursubsidie, kindgebonden budget, alleenstaande ouderkorting, zorgtoeslag, vakantiegeld en kinderbijslag bij. Het is nog steeds geen vetpot, maar wat Esmeralda zegt klopt niet.

KoninginWildemina | 04-12-13 | 11:08

De enige armoede die we hier in nederland kennen is geestelijke/intellectuele.
Mevrouw "ik heb genoeg aan koffie en een sigaret" is hier een treffend voorbeeld van...
als je lichamelijk redelijk uit de voeten kunt, is armoede een keuze, geen noodlot.
Ik weet dat ik veel mensen tegen de borst stoot met deze uitspraak, maar het is toch echt zo. Als je echt wil, hoef je in dit land geen armoede te lijden..

ozewiesewoze | 04-12-13 | 11:08

Woest ben ik nu. Toen ik destijds nog geen €40 aanvullende bijstand per maand van de gemeente ontving (omdat door allerlei 'fouten' in de berekening bij het UWV van mijn WIA uitkering mijn uitkering onder bijstandsniveau kwam)kreeg ik in no-time de gemeente op mijn dak.
-
Waarom? Nou, omdat diverse 'anonieme' buurtbewoners de gemeente hadden gebeld dat ik veelvuldig bezoek kreeg van 'mannen in grote auto's'. Jahaaaaaa. Oeh, inderdaad, dat riekt naar fraude.
-
Want wie waren die mannen dan vroegen die lieve buurtgenootjes zich af? Had ik stiekem een leuke escortservice opgezet in mijn huisje? Afijn, die mannen waren onder andere mijn broer, mijn vader zelfs, en wat vrienden die niet ernstig ziek waren geworden en gewoon nog leuk centjes verdienden en in een mooie auto reden en niet ergens aan lager wal waren geraakt met een uitkering.
-
Maar de gemeente nam voor de €40 die ik per maand van ze ontving onmiddellijk actie. Op basis dus van ik citeer: "verontrustende signalen" vanuit de buurt.
-
De gemeente deed uitgebreid 'onderzoek', waarbij ze inderdaad zoals al in een tegel in dit draadje opgemerkt je kast komen uitspitten op zoek naar kledingstukken van een man, en natuurlijk de tandenborstel check.
-
Maar blijkbaar doet de gemeente in kwestie uit bovenstaand stukje niet zoveel moeite. Daar staan dus maar liefst 15 tandenborstels in de badkamer en geen haan die ernaar kraait. En daar word ik dus KOTS misselijk van.

Arrested Development | 04-12-13 | 11:07

Kan die vrouw wel klagen maar kan een keer iemand deze mensen uitleggen dat als je kansarm in de maatschappij staat het niet bepaald opschiet als je er 4 koters op nahoudt.
Soms zou je hopen dat er in Nederland net zo'n kinderregeling komt als in China maar dan voor de kansarmen.
Het schopt de wereld vol met kinderen terwijl ze weten dat ze zelf geen stuiver hebben om de kont te krabben, dan is later klagen dat dat grut niet naar de Mac kan wel erg dom.

Tsja, en nu? | 04-12-13 | 11:06

Maar we krijgen - in ruil voor duizenden bijstandsuitkeringen - er wel die prachtige cultuur voor terug.

Muggenmepper | 04-12-13 | 11:06

Kijk al die uitkeringstrekkers op die min knop rammen...

He lutsers, ga is werk zoeken joh!

CornholioNL | 04-12-13 | 11:06

@Geuzenaam | 04-12-13 | 10:58

Wat een goedkoop gelul...

U weet niets maar dan ook helemaal niets van blowen...

CornholioNL | 04-12-13 | 11:03

Dit land is doder dan dood. U weet wie wij dat verwijten. Dat zijn geen sympathieke mensen.

BellaBella | 04-12-13 | 11:03

Er blijven altijd mensen die misbruik hiervan maken.
Mensen die zich gewoon aan de regels houden moeten hiervoor weer boete.
De overheid weet zelf niet meer wie waar woont en hoeveel uitkering iemand krijgt.

Eurotokkie | 04-12-13 | 11:03

andjing | 04-12-13 | 10:56 | + 0 -
De bijstandsnorm geld voor iedereen in Nederland, dus ook voor Esmeralda. Als zij het niet krijgt is dat haar eigen schuld, en is er meer aan de hand als het normaal bijstandsmoeder zijn.
Mijn inkomen ligt vaak onder deze grens, maar soms ook (veel) hoger.

ZwarteKater | 04-12-13 | 11:02

Dat samenwonen vind ik niet zo'n probleem (afgezien van eventuele overlast voor omwonenden). De staat/gemeente geeft je een uitkering om er een min of meer gewone levensstijl op na te kunnen houden; als je dan op luxes zoals roken, vakanties of je woongenot bezuinigt, dan hou je dus wat over. Deze lui doen het wat extremer.

Waar ik wel moeite mee heb is dat we gewoon doorgaan met het binnenhalen van lui die geen enkele intentie hebben om zich nuttig te maken, en enkel komen om hun handje op te houden. Maar de situatie van deze Somaliërs ken ik verder niet... misschien zitten ze hier al heel lang, hebben ze gewerkt maar zitten ze nu zonder, of het zijn asielzoekers. Ik ken de statistieken wel (veel uitvreters, weinig goedbedoelende werkers) maar hoe het met deze specifieke gevallen zit weet ik neit.

Muxje | 04-12-13 | 11:01

Het enige dat ik armoedig aan dit artikel vind is dat ik werkenden ken die in dezelfde positie zitten als mevrouw en dat vaak zonder dat ze roken. Het links-d666-gl-pvvda denken wordt beheerst door een focus bruto inkomen; alle potjes, regelingen en lokaalarmoede beleid wordt voor de stakkers even vergeten en voor de asocialen die nog het lef hebben te werken wordt even vergeten met welke extra lasten zij zijn opgezadeld door de loop van de jaren.

Ja ja, wie zijn hypotheek of de kinderopvang niet kan betalen, moet niet in een huis wonen of geen kinderen nemen. Dat roepen we dan tegen de hardwerkenden, tweeverdieners, en middenstanders, terwijl aanjonken aan de zelfkant wordt gepromoot met extra subsidies en schuldsaneringen. En vergeet niet, de regelingen waren een paar jaar gelden heel anders toen mensen aan kinderen begonnen. De overheid heeft ze nu bij de strot, want niet-wonen of kinderen wegdoen is voor de meesten niet echt een optie.

Zo zijn we allen belastingslaaf, de een is slaaf want hij moet werken voor anderen om zich in leven te houden, de ander is slaaf want verslaafd aan het geld dat hij zo van anderen krijgt.

Zij zijn wij vervallen tot het morrend pvda-proletariaat van een in- en in-zieke samenleving. We hadden het goed, een welvarend land met een goed werkend sociaal vangnet. Overdreven en doorgeschoten socialistische bedilzucht hebben het verknald. Het moest allemaal nog eerlijker en kromme ruggen werden sterke schouders genoemd.

Rommelende Onderbuik | 04-12-13 | 10:59

Ok, maar zij werken wel het hele jaar door als Zwarte Piet.

Frikanknul | 04-12-13 | 10:59

-weggejorist-

Geuzenaam | 04-12-13 | 10:58

dus moeten de belastingen omhoog zodat de rijken, die ook vaak blank en racistisch zijn, de verhoging van de uitkeringen gaan financieren. pvda-modus uit

minimá-armezusvan.. | 04-12-13 | 10:58

Goed. Als mevrouw de statistieken volgt en zelfmoord pleegt, dan komt er weer een huis vrij voor 15 nieuwe uitkeringen; en 15 nieuwe PvdA stemmers.
Sterk en sociaal bezig.

Jan Passant mk2 | 04-12-13 | 10:58

@ZwarteKater | 04-12-13 | 10:51

Misschien nog eens goed het artikel door nemen ???

Maar we weten nu wel wat u krijgt in ieder geval Pfffff

andjing | 04-12-13 | 10:56

Verhaal uit de praktijk;

Een veelpleger met een wajong heeft een relatie met een vrouw met een wajong. Krijgen een leuke rijtjeswoning toegewezen inc zakcentje voor de inrichting en huursubsidie.
Totaal krijgen ze samen 1600 euro in de maand. Alles wordt voor zr geregeld. Geld gaat op aan drank en shag. Lekker hele dag bootje varen en biertjes drinken. 10 man hulpverlening is er druk mee. Vaste klant bij de politie.
Moet je kijken wat zon stel de maatschappij kost, en nog klagen dat alles kut is.
En de rest van Nederland maar werken voor dit soort lamlullen.

chiel_labiel | 04-12-13 | 10:56

Als Esmeralda het zo erg heeft, moet ze misschien eens water gaan drinken, kappen met de sigaretten en minder achterlijk met haar geld omgaan. Al je spaargeld uitlenen? Lolwut?

En over de Mac moet ze al helemaal niet beginnen, zeker niet in een zin die volgt op 'goed eten'.

SynthetischBismut | 04-12-13 | 10:56

Verder is het zo dat de Somaliers waarschijnlijk gekort worden wegens het delen van huisvesting. Die korting is 20% maximaal. Een woningdelende Somalier krijgt Eur 680 per maand, wat met 15 man ongeveer 10.000 Euro per maand is.
Kan je jaloers op zijn, maar ze wonen wel met 15 man in een huis.

ZwarteKater | 04-12-13 | 10:56

Nog 4 weken... dan is het 2014

duitse herder | 04-12-13 | 10:55

-weggejorist-

Geuzenaam | 04-12-13 | 10:54

Esmeralda liegt. De bijstandsnorm voor een een-oudergezin is 1130 euro plus 60 euro vakantiegeld per maand. Daar komt huursubsidie, kindgebonden budget en zorgtoeslag bij.
Woont zij in een huis van 659 euro per maand, dan krijgt zij Eur 1626 netto per maand, mits zij bereid is om werk te zoeken.
Er wordt dus een 1000 Euro per maand afgehaald om haar verhaal zielig te doen lijken.

ZwarteKater | 04-12-13 | 10:51

-weggejorist-

Geuzenaam | 04-12-13 | 10:51

andjing | 04-12-13 | 10:48

Inderdaad, het is duidelijk dat mevrouw geen ruggengraat heeft of iig haar prioriteiten niet juist heeft.

CumGranoSalis | 04-12-13 | 10:51

Zou een ieder willen adviseren bij het stemmen een foto te maken, waarop het rood gemaakte vakje en Uw vingerafdruk zichtbaar zijn.
Dit om op bijltjesdag aan te kunnen tonen dat U niet op landverraders gestemd heeft.

Hendrikaatje | 04-12-13 | 10:51

Nee, het is niet slim dat ze rookt. Dat kost haar geld dat ze eigenlijk niet heeft. Maar zullen we haar niet de maat nemen? Als ik het zo lees, valt er verder bar weinig te genieten voor haar.

Lewis | 04-12-13 | 10:50

Lekker lachen om de verzorgingsstaat Nederland: Zosmileiërs.

Ashtrey | 04-12-13 | 10:50

dat een bezoekje aan de McD als een uitje wordt gezien... arme kinderen.

Satria | 04-12-13 | 10:49

15 Mensen ( Gelukzoekers ) met een uitkering op een adres ?? En hier hebben sommige het over de vrouw die rookt !? ,een van de rede dat Nederland niet meer te redden is ,geen ruggengraat meer !

andjing | 04-12-13 | 10:48

Huh..? | 04-12-13 | 10:44
Nee, er gaat nergens een belletje rinkelen. Deze Somaliërs wonen er dan blijkbaar ook nog echt.

Bij de Bulagrenfraude was het nog veel eenvoudiger. Je schrijft pakweg 100 man op hetzelfde adres in. Met die inschrijvingsbewijzen vraag je een uitkering aan en vervolgens haal je elke maand de rekening leeg vanuit Bulgarije.

Dat kan alleen in Nederland en dat is bij de MOE landers dan ook algemeen bekend.

James Lastig | 04-12-13 | 10:48

Roken, koffie, die chemische troep van de Mac en een filmpje vallen dan ook onder de primaire levensbehoeften. En dan 4 kinderen...

X-es | 04-12-13 | 10:45

Die Somaliërs fokken ook nog eens als konijnen, en die kinderen moeten straks ook allemaal een huis en uitkering hebben. Nederland wordt steeds minder Nederland.

daatzel | 04-12-13 | 10:45

Kansarme on-rendabelen die zich ongeremd vermenigvuldigen zijn masochisten en sadisten ineen.

Simon de Danser | 04-12-13 | 10:45

En dan laten we de afvalstoffenheffing maar buiten beschouwing.
Een alleenstaande betaald in mijn gemeente 12,50 per maand/per woning.
Ben je met meer dan 1 persoon betaal je 18,50 per maand/per woning.
Met 15 personen (die 15 maal zoveel vervuilen als 1 persoon) betaal je dus 1,23 per persoon.
Ongeveer èèn tiende van een alleenstaande.
Jaja, het moet eerlijker in dit land en de vervuiler betaald.
Groter bedrog is nog nooit uitgesproken.

Dostranamus | 04-12-13 | 10:44

Controleert het UWV dit soort wantoestanden niet?
Als mevrouw een relatie krijgt wordt ze ongetwijfeld direct op haar uitkering gekort, maar 16 somaliers op 1 adres en er gaat nergens een belletje rinkelen..??

Huh..? | 04-12-13 | 10:44

Controleert het UWV dit soort wantoestanden niet?
Als mevrouw een relatie krijgt wordt ze ongetwijfeld direct op haar uitkering gekort, maar 16 somaliers op 1 adres en er gaat nergens een belletje rinkelen..??

Huh..? | 04-12-13 | 10:44

Als ze stopt met roken kunnen die kids naar de Mac.

ilse | 04-12-13 | 10:43

Ik mis meer info, iemand een link van het hele artikel ?

Heeft mevrouw 4 kinderen gekregen terwijl haar situatie toen al kut was ?

Dan heeft ze helemaal geen recht van spreken...

Het zal u nog verbazen hoeveel uitkeringstrekkers bewust nog een kind nemen om er nog een extra "potje" bij te krijgen van de gemeente, bij bepaalde bevolkingsgroepen is dit schering en inslag... u en ik betalen immers wel.

CornholioNL | 04-12-13 | 10:43

Mevrouw rookt. Mevrouw leent haar 700 euro spaargeld uit aan een "vriend" die verdwijnt. Mevrouw is gewoon incapabel.
Het is fout gegaan met dit land toen dit soort volk 4 kinderen mocht krijgen. Die 15 Somali's zijn alleen maar een logisch vervolg.

TheEgg | 04-12-13 | 10:42

De vrouwen komen later. Gemiddeld 6 kinderen per man.
Over tien jaar zijn het dus 105 Somaliers,
en even zoveel uitkeringen, kinderbijslag, huursubsidie etc

Eric Blair | 04-12-13 | 10:42

Die Somaliërs drukken dus de woonkosten door hun privacy volledig op te offeren. Wat belet mevrouw om hetzelfde te doen?

niet voor de hond | 04-12-13 | 10:42

Ik zat net in de kantine het stukje voor te lezen over de (Nederlandse) steuntrekkers uit dezelfde straat die in hun Mercedes naar de voedselbank gaan. Ze hóeven niet naar de voedselbank, maar dan zouden ze hun Mercedes op moeten geven...

Call on the attacker | 04-12-13 | 10:42

Als ze een huis delen mag de uitkering best worden aangepast. Als er eentje de huur betaald heeft de rest geen volledige uitkering nodig. Of geld dat alleen voor blanke Nederlanders?

Osdorpertje | 04-12-13 | 10:42

U heeft helemaal geen tijd om te reaguren. U moet werken om deze 15 somaliërs en de klaagster van hun inkomen te voorzien. En als u heel hard werkt misschien houdt u dan zelf ook nog een beetje over.

Mooi land toch, dat Nederland.

James Lastig | 04-12-13 | 10:41

Lekker knus zo met z'n allen richting de donkere dagen voor kerst, zodwaliërs hebben het licht gezien, wie maakt ze wat bovendien?

Ashtrey | 04-12-13 | 10:41

allemaal een uitkering?
ga er vanuit dat het een bijstanduitkering is, dan staan er 14 als zwerver (geen vaste verblijfplaats) ingeschreven bij de gemeente zodat ze een bijstanduitkering kunnen aanvragen. en een iemand huurt het huis.
ja dat kan allemaal in ons landje!!

zundappboer | 04-12-13 | 10:40

Ik denk dat die Somalis in ieder geval in een opzicht het goede voorbeeld geven. Waarom zou je recht hebben op een zelfstandige woning als je nog niet in staat bent om verder zelfstandig te zijn.

Godsammekraken | 04-12-13 | 10:40

Maar zou mevrouw ook met 15 anderen in huis willen wonen om het beter te hebben?
Juist!
Die donkere mensen geven daar niet om.

Bert van Ernie | 04-12-13 | 10:40

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 04-12-13 | 10:40

@ Stumpert3 | 04-12-13 | 10:36

Dat heeft geen fuk met het inkomen van je partner/kinderen te maken.

Addendum | 04-12-13 | 10:40

Het is simpel, geen uitkeringen stapelen achter de voordeur. Was deze wet er niet al?

Hr. J. Ceasar | 04-12-13 | 10:40

15 in 1 huis. En dat is dan nog zonder de fictieve kinderen mee te tellen.

Afgeschminkte Bassie | 04-12-13 | 10:40

Boehoe wat zielig, Esmeralda had gewoon iets nuttigs moeten leren i.p.v. 4 kinderen eruit stampen en daarna beseffen dat d'r man toch niet zo geweldig is....

Ommie de HaatMoker | 04-12-13 | 10:39

En we gaan er maar mee door, Walgelijk !

Zoals we hier vanmorgen konden lezen ziet de overgrote meerderheid van de Nederlanders (80 procent) die immigratie van Roemenen en Bulgaren helemaal niet zitten. In ons omringende landen zal dat niet veel anders zijn. Met de adem van de oprukkende 'populistische' partijen in de nek worden onze politici knap zenuwachtig over de komende golf van wat Die Welt noemt 'Armoedemigratie' (Armutseinwanderung). Die nerveuze politici krijgen nu de rekening gepresenteerd voor de besluiten die in het verleden zo lichtvaardig zijn genomen: toetreding van corrupte landen met een lage levensstandaard, openstelling van de grenzen en de uitkeringsloketten voor inwoners van die landen na een vaste termijn en zonder criteria zoals convergentie van levensstandaard en sociale zekerheid.

Bron >http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/12/armoedemigratie

andjing | 04-12-13 | 10:39

Voor de zogenaamde zielige mensen word altijd een oogje toegeknepen want lastig, snappen je niet moeilijk, valt niet mee te praten. Dus die kunnen makkelijk met 11 man in een huis en allemaal een uitkering. Die zijn hun zakken dus aardig aan het vullen over de ruggen van de hardwerkende Nederlanders. Maar ben je een Nederlander die het een beetje moeilijk heeft en je doet hetzelfde zijn de rapen gaar! Samenwonen als je een uitkering hebt? Ja prima maar dan wordt je wel gekort. Sterker nog er komt regelmatig Gestapo langs om te kijken of er geen extra tandenborstel in je badkamer staat. En dan vinden de mensen het vreemd dat we dat volk inclusief onze overheid inmiddels spuug en spuug zat zijn. Dit land kan zoveel beter.

StijlvolRechts | 04-12-13 | 10:39

Zoho das pas een echte goeie vriend....

Bertje Koenders | 04-12-13 | 10:39

Van alle buitenlanders ben ik de Somaliërs nog het meeste zat. Aartslui, onbeschoft en onvoorspelbaar. Weet niet wat die lui allemaal meegemaakt hebben, maar ik vind het niet vreemd dat die lui hun eigen land (wat een waar paradijs had kunnen zijn) naar de klote geholpen hebben. Wie vond het een goed idee om deze barbaren rücksichtslos en zonder backup-plan hierheen te halen?

Merkava | 04-12-13 | 10:38

@ mezelf: MarK stommeling, met een K.

Unl1m1teD | 04-12-13 | 10:38

Niet alleen daar..

Ook in Amsterdam is mij een huis bekend waar heel veel Somaliers in één huis zitten, overlast veroorzaken 's-nachts en er soms bij feesten wel meer dan 60 verblijven.
Buren worden er gek van maar..... ingrijpen door een instantie, ho maar.

knerf | 04-12-13 | 10:37

Als ik het heel lief vraag aan Marc, zou ik dan mijn beloofde 1000 euro ook nog aan deze Somaliërs mogen schenken? Ik zou toch niet willen dat die lui het koud krijgen van die kille flappen uitkeringsgeld met z'n 15en.

Unl1m1teD | 04-12-13 | 10:37

Nederland heeft een na hoogste uitkeringen van Europa. Alleen Noorwegen iets hoger in absolute zin maar daar is het leven 40% duurder. Nederland heeft dus de meest verwende parasieten.

Godsammekraken | 04-12-13 | 10:37

Je internet- en televisieabonnement zijn zeker ook van de krijg? En stop met roken, van een pakkie peuken kan één van je kinderen al naar de film.

Die Somaliërs moeten ook aangepakt worden, tijd voor een een landelijke uitkeringscontrole. Heel simpel, bij iedereen langsgaan en kijken hoe de situatie is.

Brinkman | 04-12-13 | 10:37

Zelf met 650 euro per maand en een huur van 630 euro in de maand hoef je geen honger te lijden in dit land. Goed geregeld.

kicktherabbit | 04-12-13 | 10:37

hahahahhaha.... wat een triestigheid.
Hunnie hebbuh ene platte tv ennuh mein kinderuh kunnen niet naar de Mac.

CumGranoSalis | 04-12-13 | 10:37

Zoho das pas een echte goeie vriend....

Bertje Koenders | 04-12-13 | 10:36

Nee sorry, kan ik weinig mee...

Ok, dat 15 Qat kauwers in een huis met allemaal een uitkering belachelijk is heeft mevrouw gelijk in...

Maar niet zelf nog geld uitgeven voor sigaretten om vervolgens te janken dat je kinderen niet naar de MacDonalds kunnen... je kunt nog verder besparen meisje...

CornholioNL | 04-12-13 | 10:36

Voortaan maar niet meer afschminken na sinterklaas en bij de somali's gaan wonen

justtheblues | 04-12-13 | 10:36

Zou het soms het Pietenhuis zijn? Misschien zijn het wel kadootjes voor alle kinderen in de buurt? Deze oma weet nog helemaal niets en loopt nu al racistisch te doen! SCHANDE!!!

Fopspeen | 04-12-13 | 10:36

En bij een normaal nederlands gezin krijgt vader geen ww omdat moeder partime werkt en de kinderen een bijbaantje hebben... dan onderhouden die het huis maar zeggen ze dan.

Stumpert3 | 04-12-13 | 10:36

Kinderen krijgen als je het niet kan betalen is eigen schuld. Koffie en sigaretten is luxe. TV heb je helemaal geen tijd voor als je een baan moet zoeken.

Godsammekraken | 04-12-13 | 10:36

Geweldig, dit multiculturele succesverhaal. Waar kan ik meer belasting betalen?

Rémy Martin ® | 04-12-13 | 10:35

Die knakkers hebben genoeg aan een matrasje. Als ze de huur delen houden ze netto meer over dan een werkende man met een gezin.
Ik snap het wel.
De betrokken instanties krijgen ws dik betaald per 'probleemgeval'.
Het is allemaal een kwestie van geld.

das_Freudenmädchen | 04-12-13 | 10:35

Maar dan trekt deze mevrouw toch gewoon met d'r kinderen bij de buren in?

zelf_bedacht | 04-12-13 | 10:35

Wat zielug dat ze in een huis moeten wonen!

ZegMaarWilly | 04-12-13 | 10:35

Die buitenlanders lachen zich het apenlazerus om die domme Nederlanders.......

Gerrit1962 | 04-12-13 | 10:35

Juist.

Stoppen met roken. Bios en Mac zijn luxe, dus niet doen.

Dat is alvast weer enkele tientjes per maand. Betalen voor dit advies mag in Bitcoin.

Balsaq | 04-12-13 | 10:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken