BREEK. Trein New York duikt rivier in
Photo of Metro North passenger train that derailed in the Bronx. Some cars are in the river #NBC4NY pic.twitter.com/WmK9HcKrB4
— Sheldon Dutes (@SheldonDutes4NY) December 1, 2013
Heilige koei. In de Bronx NY is de passagierstrein metrodinges Poughkeepsie - Grand Central ontspoord en de Hudson ingereden. Er zouden treinstellen in het water liggen. Nog niets bekend over slachtoffers. Andere foto van de trein. Later meer.
Er worden 3 doden gemeld. WABC LIVESTREAM.
Update: 4 doden en 63 gewonden. Het te water geraakte treinstel is er op eigen kracht weer uitgeklommen.
Eerste beelden (Vine) van de ontspoorde trein,
Reaguursels
InloggenEn dan stá je daar, en kun je, als je je drankorgeljatjes stil kunt houden, een video maken die de hele wereld over kan gaan, en wat doe je dan? Dan kies je als een ueber-hipster-NERD voor dat godvergeten VINE zodat je een kutvideo van maximaal 6 seconden kunt maken.
Ben je dan een lul? Nee, dan ben je een LUL.
--Het te water geraakte treinstel is er op eigen kracht weer uitgeklommen--
Zonder het wrong place-wrong time element was de grap leuker geweest, Pret Stift.
Maar ja, lollen om die gevallen Ajaxfan scoort ook goed.
Maar waarom staat er nou een Zwarte Piet bij die beelden? Nogal ongepast.
Geen nood Regilio Tuur heeft ze allemaal gered.
Racistische treinstellen trouwens; wit op zwarte dragers.
@bakito De auto opzich is niks mis mee, de bouwers ook niet. Het gaat mis als er idioten in gaan zitten die eigenlijk alleen maar zich op een fiets zouden mogen verplaatsen. Hetzelfde geldt voor wapens...
Amerika, dus dit is 75% van de NOS hournaals vanavond.
In een ander topic heb ik al eens uiteengezet waarom het in sommige landen af te raden is als passagier railtransport te gebruiken. De VS zitten ook in dat rijtje landen. ( Andere zijn o.a. zuid afrika, Pakistan, India en Spanje ) Het is allemaal niet zo moeilijk, onderzoek maar eens hoe bij europese spoorwegnetten de spoorstaaf op de biels bevestigd is, en ga maar op een willekeurige plek in de VS kijken. Gespijkerd spoor, dat vind je hier zelfs niet meer op een achteraf aansluitspoortje.
De hudson rivier is de thuisplaats voor voertuigen met een identiteitscrisis, hier een vliegtuig die ook denkt dat ie een boot is:
content.time.com/time/photogallery/0,2...
"The train engineer says he applied brakes but they didn't respond, sources tell The News."
Dus de remmen deden het niet en hij vloog het station voorbij en ging veels te hard de bocht in.
De mensen in de achterste wagon hadden mazzel dat het treinstel niet koppie onder is gegaan.
Voor zover je nog van mazzzel kunt spreken na zo'n enorme klap.
Thanksgiving zal voor hun nooit meer hetzelfde zijn.
Het verbaast me niks. We gaan nog veel meer van dit soort incidenten zien in de VS. Ik woon en werk hier nu anderhalf jaar. Als ik hier rondrijd in mijn golfje (erg klein in US visie) schrik ik me rot, elke keer weer. Overal zijn de wegen zo slecht dat ze in NL onmiddellijk zouden worden afgesloten voor reparatie. Niet in de VS hoor, iedereen slalomt wat af. Dat slechte onderhoud gaat ook op voor de treinen en subways. Als je inde trein zit word je volledig door elkaar geschud, het onderhoud aan de rails wordt niet gedaan. Never. Mijn verwachting is dat binnenkort 1 of andere brug instort wegens gebrekkig onderhoud. Amerika's eigen waardigheid gevoel en gevoel van superiroiteit wordt niet beperkt door enig gevoel van schaamte of nederigheid. Ook dit wordt weer met de mantel van zelf overschatting bedekt, grenzende aan arrogantie. Oorzaak van dit ongeluk: Ja, snelheid hoor. Ze zouden eens toegeven dat als ze de rails fatsoenlijk hadden onderhouden dat er niks aan de hand was geweest. Triest. Amerika's arrogantie ten top.
@CoJoNes | 01-12-13 | 14:29 | + 5 -
"State official confirms no indication of criminal conduct or terrorism"
Backflash Washington State Bridge. Geen horrorlevel maar 99% kans op zelfde onderliggend probleem hier.
Bezuinigen op onderhoud infrarail beton EN wegennet? link(s)e soep.
@Josefus | 01-12-13 | 15:31
www.troll.me...
@rara | 01-12-13 | 15:36 | + 0 -
Lachen! ;)
Josefus | 01-12-13 | 15:31 | + 0 -
"Voertuigen met brandstofmotoren worden niet alleen ingezet als ambulance of brandweer, maar ook als oorlogstuig , zo heeft de geschiedenis helaas uitgewezen...
Was het niet Adolf Hitler die Europa onder de voet kon lopen vanwege zijn jarenlange investeringen in de autobranche en aanleg van snelwegen?"
@Bakito | 01-12-13 | 15:35 | + 0 -
Klopt, de volgende zaken werden ook door Je socialistische vriend ingezet.
Medicijnen, scholing, kleding, chemie, brandstofproduktie, wetenschap (wiskunde, scheikunde, natuurkunde). etc. Allemaal voor de oorlog.
Zeker ook allemaal "slecht" in jouw moreel relativistische wereldbeeld.
Het punt is nu juist dat al deze moderne verworvenheden zowel "goed" als "kwaad" kunnen worden ingezet. Het is dus aan de gebruiker, hoe verantwoordelijk hij met deze techniek omgaat. Helaas heeft de geschiedenis ons geleerd dat linkse overheden er zeer bedreven in zijn om moderne techniek te gebruiken voor onderdrukking, en massamoord.
Overigens is een Godwin niet zo'n heel sterk argument. Zeg maar gerust, geen argument.
Verder zou je eens het verkiezingsprogramma van de NSDAP eens moeten vergelijken met dat van GroenLinks.
www.marcelroele.nl/index.php?pagina=27...
rara | 01-12-13 | 14:56
Dit lezende, trek ik een andere conclusie.
Een rots is altijd een prima fundering voor bout van transport, huizen, skyscrapers voor mijn part. Dat men technisch bewegings-schokken op moet vangen, ligt altijd besloten in welk ontwerp ook.
Goed, aantasting rails door vocht speelt hier een factor.
But mind you - zie dat stuk - in juli dit jaar zijn onderhoudswerkzaamheden gestart op dit traject. Erkend is de intensievere problematiek rond de Bronx.
Nou ben ik alles behalve een topografisch wonder, echter als ik in het onderhoudsschema zie dat rond de Hudson, Harlem en New Haven, welke een knooppunt vormen in Mott Haven, er voor 2 mijl nog verder gewerkt moest worden dan gestelde deadline (sic), dan ligt dit drama niet aan "lullige weersomstandigheden of schade daardoor".
Dit valt te wijten aan ernstig slechte planning en uitvoering onderhoud.
Heus, wat dom om een metrotrein deels over nog onveilige rails te laten rijden met gewone burgers aan boord.
Jesus wat een prutsers daar op die live stream "40 casualties" of "40 injuries" maakt nog al uit.
@Josefus | 01-12-13 | 15:31
www.troll.me/images/troll-feeder/look-...
Josefus | 01-12-13 | 15:31 | + 0 -
Voertuigen met brandstofmotoren worden niet alleen ingezet als ambulance of brandweer, maar ook als oorlogstuig , zo heeft de geschiedenis helaas uitgewezen...
Was het niet Adolf Hitler die Europa onder de voet kon lopen vanwege zijn jarenlange investeringen in de autobranche en aanleg van snelwegen?
Wat mooi is dat Vine toch hé, helemaal met rampen.
5 seconden filmpje. Een bewegende foto , en ook nog eens onscherp.
Josefus | 01-12-13 | 15:13 | + 0 -
"Daar heb je een punt, we doen er allemaal aan mee.
Daarom is het zaak om de misstanden in de auto-branche institutioneel aan te pakken. Een stem op Groenlinks of PvdD is een begin, maar niet een totaaloplossing."
@Bakito | 01-12-13 | 15:16 | + 0 -
"Daar heb je een punt" Welk punt? Je kletst maar wat om iets te kunnen terug zeggen. Waardeloos antwoord.
"We doen er allemaal aan mee". Waar doen we allemaal aan mee? Wederom een volkomen nietszeggende verzameling woorden. Wederom een waardeloos antwoord.
"Daarom is het zaak om misstanden in de auto-branche institutioneel aan te pakken". Welke misstanden? Bedoel je soms het verbeteren en redden van miljoenen levens? U bent niet zo'n humanist. "institutioneel"? Geen moeilijke woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet bevat. Wederom een verzameling woorden zonder inhoudelijke betekenis.
Verder propageert U juist GEEN "totaaloplossing", door een stem op een bepaalde linkse partij. Als er ergens een probleem is zou ik juist kiezen voor WEL een totaaloplossing.
Klaarblijkelijk gaat het U alleen maar om stemmen voor linkse partijen.
Niet zo integer, naar mijn mening.
Ik heb het wel gezien. Samenvatting: helaas twee doden en er worden bussen ingezet
Misstanden in de auto-branche? U bent echt van het padje af.
Ongelukken komen door bestuurders. Dus inclusief de hele linkse meute die meent met op groenlaf en dierenaaipartij te moeten stemmen en zo zichzelf in slaap wiegend hun 'erfzonde' denken kwijt te raken. /
Josefus | 01-12-13 | 15:13 | + 0 -
Daar heb je een punt, we doen er allemaal aan mee.
Daarom is het zaak om de misstanden in de auto-branche institutioneel aan te pakken. Een stem op Groenlinks of PvdD is een begin, maar niet een totaaloplossing.
"Jaarlijks sterven er meer dan 30.000 Amerikanen in het verkeer door auto-ongelukken of ongelukken waar auto's bij betrokken zijn. Stukken meer dan onder treinreizigers.
Jammer dat daar de discussie niet over gaat. De automobielbranche blijft, net als de wapenindustrie, vrijgewaard van alle kritiek, terwijl ze in feite de meeste slachtoffers op hun naam hebben. "
@Bakito | 01-12-13 | 14:40 | + -6 -
Ambulances, brandweerauto's, politieauto's, vrachtwagens die voedsel en medicijnen transporteren, auto's van reparateurs en onderhoudspersoneel. De auto's van de reddingsdiensten die op dit metro ongeluk zijn afgekomen. etc etc.
Ze redden een veelvoud van levens in onze moderne maatschappij. Jammer dat Bakito dat niet kan inzien. Blijkbaar zijn verkeersongelukken ook de "schuld" van de automobielbranche. Volgens goed links gebruik, is alles blijkbaar weer de schuld van "grote bedrijven".
En "gevrijwaard van kritiek"? Als je mij een instituut kunt geven dat juist meer kritiek te verwerken krijgt dan de wapenindustrie, ben ik benieuwd welke dat is.
Misschien moet Bakito maar eens de daad bij het woord voegen, en geen gebruik meer maken van alle diensten waarvoor voertuigen uit de "automobielbranche" voor nodig zijn.
Dus geen voedsel meer uit een winkel of restaurant. Geen medicijnen of kledij. Geen schoonmaakmiddelen voor je huis. Geen ambulance voor je geliefden, of jezelf. Of vindt je deze diensten toch belangrijk genoeg genoeg, om in stand te houden?
In de VS is iedere auto volbehangen met waarschuwende teksten (objects in mirror appear ... Etc) Blijkbaar moet er nog meer kritiek komen, met als gevolg nog meer liability claims. Alleen dan voelen de Bakito's van onze samenleving zich veilig genoeg om deel te nemen aan het openbare leven.
Als je het leven zo eng vindt, blijf dan lekker binnen achter je toetsenbord, en laat andere mensen de kolen voor je uit het vuur halen. Jeweetwel, daadwerkelijk verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
"Verantwoordelijkheid": een vies woord bij de linkerkant van onze samenleving. Want dan moet je de wereld rationeel benaderen, en je handelen daar op afstemmen. Het is fijner om in je emotionele fantasiewereld te blijven.
Hoef je geen rekening te houden met argumenten.
p.s. Vind je nog steeds dat journalisten die in aanraking komen met geweld, per definitie "fout" zijn?
Supermatthijs | 01-12-13 | 14:57 | + 0 -
Absoluut, en in plaats van de snelle jongens op Wallstreet verantwoordelijk te stellen voor dit onheil, zal de V.S. straks wel weer een of andere zinloze oorlog beginnen in het Midden-Oosten.
-weggejorist-
@Tobi | 01-12-13 | 14:56
De ouders van Sheldon Dutes, denk ik.
@Bakito
De meeste mensen op aarde raken alleen maar verder van huis of werk bestemming indien deze in een trein eender welke richting uit te gaan zitten dus hou op met uw onzin. Daar naast, moest 10 % van de mensen die in Nederland dagelijks in de file staan voortaan met het openbaar vervoer gaan, verandert dat gelijk in een chaos met overvolle treinen, bussen en metro. De capaciteit is er niet en zal er ook nooit komen. Openbaar vervoer voor 90% van de aarbewoners = vertrekken van een plaats waar u niet bent, op een tijd die u niet wil, met een gezeldschap waar u niet op zit te wachten naar een plaats waar u niet wil zijn (de bestemming is zelden 'het station') op een tijd dat u er nog niet hoeft te zijn (ingecalculeerde vertraging en random dienstregeling interpretaties moet u niet vergeten mee te tellen) tegen een prijs die gereduceerd is met behulp van uw en ander mans belastinggeld. Openbaarvervoer = flauwekul.
Nederlands tintje: Station heet Spuyten Duyvil
Of wilde ze weer een 'artificial reef' aan leggen? Gooien ze treinstellen in het water. Dat er dan nog wat negers inzitten isniet belangrijk bij die rasisten in de states
www.onearth.org/multimedia/video/subwa...
Bakito | 01-12-13 | 14:52 | + 0 -
Ontopic blijven is wel één van onze sterkste punten natuurlijk. Triest hoor dat ook hier weer de armsten getroffen worden die niets anders rest dan met de metro te gaan omdat ze een auto niet kunnen betalen dankzij het groot kapitaal.
Bakito l01-12-13 l14:52
Ha, en wie begon daar ook alweer mee?
@Kudtkip | 01-12-13 | 14:53
In dit stuk wordt uitgelegd dat de bodem uit rots bestaat, en dat grondbewegingen icm vocht en vorst de baan behoorlijk beschadigd hebben. new.mta.info/news/2013/08/15/metro-nor...
Welke ouders noemen hun spruit nu Sheldon Dutes
Dat is niet mijn trein vriend....
Altijd weer GeenStijl met de beste "footage" en video.. Nog sneller dan CNN. Perfect!
Bizarre beelden. Niet één wagon uit de rails, nee een hele rits. Hoe hard rijdt een metrotrein nou helemaal? Of maakt snelheid niet uit om zo'n 100 meter OV-metaal mee te sleuren uit de baan?
Vragen, vragen.
Stekeltje | 01-12-13 | 14:39
Je ziet wel wat hulpverleners, op het droge. Dat je (nog) geen passagiers ziet, komt wellicht doordat die nog in die wagons liggen, bungelen of drijven...
@Bakito | 01-12-13 | 14:50
Voor geen consumentenproduct zijn de veiligheidseisen zo streng als voor auto's.
Baby's mogen rustig in loodgeverfte wiegjes liggen, kleuters pp speeltoestellen zonder rubberenstoeptegels eronder spelen en als 16-jarige puber op een voertuig rijden waar met 1 simpele wijziging dodelijke snelheden behaald kunnen worden. Dan laten we de discussie over paardenvlees in runderlasagne zelfs even rusten.
@Westheimer 2.0 | 01-12-13 | 14:37
Ik dacht dat die Amsterdamse metro een gepasseerd station was?
Je zal maar metrosexueel zijn, dan moet dit pijn doen.
Poughkeepsie, not only phonetically jarring.
Supermatthijs | 01-12-13 | 14:50 | + 0 -
Ja, laten we hopen dat het meevalt, in plaats van een infantiele discussie te voeren over auto's en joodse complotten.
Trein is niet gaan zwemmen.
Bakito | 01-12-13 | 14:47 | + 0 -
Merkwaardige en omstreden man die Henry maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er maar drie doden zijn gevallen bij deze ramp in New York. Ik ben bang dat het er wel wat meer gaan worden.
brutus68 | 01-12-13 | 14:46 | + 0 -
Dat lijkt me onzin, maar de auto-industrie zou eens wat meer verantwoordelijkheid kunnen nemen dan alleen maar zo veel mogelijk geld te verdienen met auto's te fabriceren die veel harder mogen dan wettelijk is toegestaan.
En dan heb ik het nog niet over de Formule 1, die jonge bestuurders indoctrineert met wegpiraterij en snelheidsmanie.
Het OV, een doodlopend spoor.
@Bakito | 01-12-13 | 14:47
Terwijl Henry Ford een vriendje van je zou moeten zijn geweest gezien zijn geloof in Joodse complotten....
Als ik die bomen zo zie dan denk ik dat we de dader in de kringen van de blaadjes moeten zoeken.
Was het een spoorlijn van Taggart?
Waar is Dagny?
Wie is John Galt?
Supermatthijs | 01-12-13 | 14:41 | + 0 -
Dat. En een racist:
"Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black."
Verdrinken in een trein, what are the odds?
@Bakito | 01-12-13 | 14:40:
Op de voet gevolgd door slachtoffers door het uitglijden over gladde tegels.
Allemaal ophangen die tegelproducenten?
Idioot!
@Bakito | 01-12-13 | 14:40
Terug naar de tijd van paard en wagen dan maar?
Trol en Trolette zijn ook al weer gesignaleerd
Die route heb ik al een paar keer gehad... Bronx is een broedplaats van veel verkeerde mensen...
The Bronx = Zwart dus is de machinist een racist.... toch Quincy?
Bakito | 01-12-13 | 14:40 | + 0 -
Henry Ford is een massamoordenaar ?
Het komt door Van Agt die weer eens zonodig over de treinkapingen moest beginnen.
Is Regillio hem al weer op de rails aan het zetten?
Jaarlijks sterven er meer dan 30.000 Amerikanen in het verkeer door auto-ongelukken of ongelukken waar auto's bij betrokken zijn. Stukken meer dan onder treinreizigers.
Jammer dat daar de discussie niet over gaat. De automobielbranche blijft, net als de wapenindustrie, vrijgewaard van alle kritiek, terwijl ze in feite de meeste slachtoffers op hun naam hebben.
Erg veel mensen staan niet op de pica, wellicht lege trein.?
Is vrouwenmepper en fantast Regilio T. al gesignaleerd?
Alvast mijn medeleven met de slachtoffers en of nabestaanden. Het lijkt mij niet dat zoiets zonder slachtoffers afloopt
... Zodra het massa vervoer betreft, is de impact op ons vertrouwen in de techniek vele malen groter dan wanneer het een auto-ongeluk of iets dergelijks zou zijn geweest.
Jezoes, ik hoop dat het meevalt
@Wc-kip | 01-12-13 | 14:32
Hij wisselde slechts van gedachte.
GS sneller dan CNN +1
Ik had een ander beeld van The Bronx, lijkt wel die ranch tussen Almere en Lelystad.
Ik zie een kleine Zwarte Piet rennen naar de rivier. Verdraaid het is Regilio Tuur!
yespar | 01-12-13 | 14:30 |
Binnen 10 minuten het gesprek laten ontsporen, netjes.
Ai, dat ziet er niet erg fijn uit, in een treinstel onder water lijkt me niet goed voor je.
Je kon er op wachten, eerlijk gezegd: www.greenbiz.com/news/2011/05/18/us-in...
Terreur? Ik zet mijn geld op incompetentie.
Ach, daar hebben ze tenminste een metro. In Amsterdam dromen ze van deze beelden.
'Terrorist act' in 3,2,1...
Hadden we die Fyra nu al geëxporteerd naar een derde wereldland dan?
REAGEER OOK