Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie verbiedt studentikoos NSB-feestje

nsbfeestjegroningen.jpgMag dus ook al niet meer in Nederland. Een feestje geven met een NSB-thema. De politie Groningen heeft een poging van studenten om een NSB-feestje te geven verboden. Oh, wacht. We bedoelen natuurlijk VERBOTEN!. Een student had namelijk gele buttons met een jodenster besteld bij Classic Buttons. Dus die knakker van Classic Buttons belt zijn joodse vader, die vervolgens de studenten verraadt bij de autoriteiten. Wie is hier dan de echte NSB'er, vragen wij ons af. Maar goed, de studenten maken zich er vanaf door te stellen dat NSB staat voor Nog Sneller Bezopen en dat de bestelling van de buttons een éénmansactie is. Studenten doen immers wel eens wat stoms, aldus de zegsman. Eens. Ze hadden gewoon jodensterren moeten knippen uit een geel gordijn, in plaats van online buttons te bestellen. Veel realistischer. Dit hele feest getuigt in ieder geval van complete historische onnozelheid. Een grove veronachtzaming van de vaderlandse geschiedenis dit. Hadden de studenten immers ten volle beseft wat de juiste historische lading is van dergelijke symboliek, dan hadden ze natuurlijk nooit joden toegestaan op een NSB-feest. We hopen dan ook dat de studenten van dit incident geleerd hebben en de volgende keer bij het organiseren van een NSB-feest buttons met hakenkruizen en bloksnorren bestellen. En die full size foto op de voordeur van een boekenkast, het bakje waarin feestgangers al hun geld, sieraden en kunstwerken in moeten leveren en de in het plafond geïnstalleerde bierdouches dienen ook vervangen te worden. Dat zijn geen zaken die thuis horen op een NSB-feest. Afijn, Groningen en feestjes, nog steeds geen gelukkige combi.

Reaguursels

Inloggen

@rara | 29-11-13 | 11:31 |
Herman Goering

Jezus_Boeddha | 29-11-13 | 23:19

Prachtig stukje cabaret, je kan zo het toneel op met deze tekst.

-=PyP=- | 29-11-13 | 21:42

What's next? Straks mogen PVV-ers in de Tweede Kamer ook al geen speldjes met de oranje-blanje-bleu NSB-vlag pronken.

Doldwaas | 29-11-13 | 19:05

Zie hier de onnozelheid van een nieuw hoog op(n)geleidde projectiel.
De toekomst vaan ons land...

Draaikolk | 29-11-13 | 16:34

Studenten van tegenwoordig hebben het verstand van een pinda, daarmee heb je eigenlijk ook alles gezegd.

poisonivy | 29-11-13 | 15:13

Man wat een idioten. En dant komt iemand nog met 'mensen moeten niet zeiken als over mohammed een prentje wordt gemaakt, maar ook niet als studenten zoiets als dit doen.' Wat een bullshit. Een spotprentje van een zogenaamde profeet krenkt echt op geen enkele wijze. Het zou anders zijn als die 'profeet' door ECHT racisme zou zijn vermoord op afschuwelijke wijze. Maar dat is niet het geval. Sterken nog de 'geliefde' profeet was een afschuwelijke beul. En schreef die verhalen ook nog eens zelf op. De Joden daarentegen zijn enkel en alleen maar op basis van ras vermoord. En niet op basis van overlast oid. Man wat ik toch vaak versteld sta van de domheid van velen. Gelukkig zijn er hier op Geenstijl nog enkelen die het begrijpen. Veel sterkte met jullie nieuwe lichting communicatie en media studenten. Die blijken al veel historisch besef te hebben en kunnen de nieuwe EU staats propaganda van Eurabie vast nog beter verkopen.

Mika6101 | 29-11-13 | 15:06

"Weet je wie ook van bier hield?"
Andre Hazes!!! (020=?)

Boris Badass | 29-11-13 | 14:42

Misschien zegt dit wel wat over de kwaliteit van het onderwijs als studenten niet inzien dat dit heel gênant is.

Hanz Ziezo | 29-11-13 | 14:26

NSB Feest? Is het PvdA feest dan?

funkyd | 29-11-13 | 14:22

Die vervelende studentjes zijn nog niet erg goed in het onderscheiden der dingen, eigenlijk een treurig gebrek aan historische opvoeding!

lanexxx | 29-11-13 | 14:13

WieIsDeChef | 29-11-13 | 13:20 | + 1 -
Antwoord op de vraag die je niet snapt is Adolf Hitler. De vraag beginnend met "Weet je wie ook...". Gezien je geen zwitsalletje bent verbaasd mij het wel dat je de uitspraak niet kent. Hier een stukje interwebs over de betreffende zin.

www.wakkerpedia.nl/index.php/Godwin

Datzegiktoch | 29-11-13 | 14:03

Het feestje vond gewoon doorgang, schandalig.

Zwoeps1 | 29-11-13 | 13:47

Heerlijk fout. En zo hoort het. Maatschappij, maakt u geen zorgen; deze studenten worden later vanzelf ook vingerwapperaars als u. Huisje, boompje, beestje smoort de rebel in ons allen.

PureYak | 29-11-13 | 13:45

Dat gaat binnenkort onze bedrijven leiden. God wat een eikels(sorry aan alle boomvruchten, die zich nu aangesproken voelen) Allemaal van die opleiding schoppen.
de NSB heeft 6 miljoen+ levens op zijn geweten. Dat is ca. 1/3 van de Nederlandse bevolking. Daar mag je over 1000 jaar nog geen geintjes over maken. En ook geen feestjes.

HoutekopHarryHendrik | 29-11-13 | 13:41

Heeft hij de jodenster buttons wel geleverd?

belastingvrij | 29-11-13 | 13:34

Shit, mogen toga-feesten nu ook niet meer? Als je wist wat die Grieken en Romeinen allemaal hebben uitgespookt...

Piet van het Padje | 29-11-13 | 13:29

Begin een beetje jodenmoe* te worden. Waren dit altijd van die lichtgeraakte zieltjes?
*(en tevens zwarte pieten-, neger-, marokkanen, religieuzen- etc,)

Wordt het niet eens tijd dat mensen niet en-masse in een kramp schieten als er een associatie met een donkere periode uit de geschiedenis gemaakt wordt?
Een feestje met een fout thema is iets heel anders dan je met het gedachtengoed te identificeren. Laat mensen lekker in een hitlerpak of met een jodenster rondlopen if zwart geschminkt met gouden oorbellen.
Aanspreken op onwenselijk gedrag is altijd mogelijk, je schouders ophalen en doorlopen ook.
Kenmerk van de huidige tijd is dat nogal wat mensen lange tenen lijken te hebben en op school het klasje over tolerantie lijken te hebben overgeslagen.

crk | 29-11-13 | 13:27

Trouwens, als Prins Harry bedoelt wordt, die had een Nazi kostuum aan, niks met NSB dus dat kan het ook niet zijn.

WieIsDeChef | 29-11-13 | 13:23

Waarom krijg ik minnetjes. Ik begrijp een term niet en vraag om uitleg maar dat is volgens sommigen not done.

WieIsDeChef | 29-11-13 | 13:20

De eerste kaliefen dwongen christenen in rode kleding en joden in gele kleding te lopen, dan kon je op afstand zien dat daar iemand liep die onrein was. De gele jodenster komt dus regelrecht uit de 'verrijking van onze cultuur'. Het verbieden van dit feest is in zeker opzicht een indirect onderdrukken van de islam en dus van de godsdienstvrijheid. Als de studenten zich bekeren tot de islam, mogen ze het feestje dan alsnog houden?

Angel_eyes | 29-11-13 | 13:19

Uiterst onsmakelijk maar dat vind ik wel van meer initiatieven van dit soort studentenclubjes. Gewoon lekker laten doen ieder zn ding.

Datzegiktoch | 29-11-13 | 13:19

Peyronie | 29-11-13 | 12:34
De diverse aanvallen op de vrijheid van meningsuiting in een paar weken tijd vallen mij op... niet een gebeurtenis specifiek.
Dat er mensen gekrenkt en/of beledigd en/of gekwetst zijn is jammer maar gevoelens van een individu gaan toch echt niet boven vrijheid van meningsuiting.
Vroeger leerden we dat schelden geen pijn doet..... blijkbaar wordt de aarde bevolkt door watjes tegenwoordig want iedereen voelt zich gekrenkt.
Dat de studenten wansmaak hebben behoeft geen betoog hoewel ze van mij hun feestje hadden mogen hebben..... JUIST omdat het not done is.
Mijn relatie met mijn chinese medemens is prima... zelfs chinese les aan huis is mij niet onbekend lol.
En de betekenis van jood met kleine j of Jood met hoofdletter J was mij niet bekend... weer wat geleerd vandaag.....

CREXIS | 29-11-13 | 13:10

@rara | 29-11-13 | 11:31

Willy?

Koninging Beatricks | 29-11-13 | 13:08

Er mag ook niets meer tegenwoordig.

HoogToontje | 29-11-13 | 13:00

@Terpen-tijn het kan niet Hitler zijn want die dronk volgens mij helemaal geen alcohol.

WieIsDeChef | 29-11-13 | 12:55

Jammer dat de zigeuners en gehandicapten niet zo sterk zijn in propaganda....

welterustennederland | 29-11-13 | 12:51

Polletje Piekhaar | 29-11-13 | 12:36 |

Moeten we jou nou een held vinden, of zielig misschien omdat je nou eenmaal niet beter kon weten? Argumenten die de braafburgerlijke, wegkijkende Duitser ook graag gebruikte?
Dacht je echt dat elders in Europa Duitsers geen willekeurige mensen overhoop schoten om angst aan te jagen?
Het lijkt er bijna op dat je meer medelijden hebt met jezelf dan met je Joodse vriendjes die vergast en vernietigd zijn.

En bovenal what the fuck heeft dit allemaal te maken met een onsmakelijk Gronings studentenfeestje?

Peyronie | 29-11-13 | 12:50

Voor al die roeptoeters die zo goed weten wat er tijdens de tweede Wereldoorlog is gebeurd, je zou " Wij weten niets van hun lot" kunnen lezen. Dat geeft toch een iets ander beeld. Pollie heeft als kind zijn joodse vriendjes zien vertrekken naar Westerbork, tegen de dringende adviezen van veel Nederlanders in. Omdat wat in de kampen in Polen gebeurde, domweg onvoorstelbaar was. Ook al waren er geruchten, maar niemand wist de werkelijkheid. En het beschimpen van de Nederlanders als collaborateurs slaat nergens op. Het merendeel moest niets van de moffen hebben, en NSB ers werden door iedereen uitgekotst. Dat het verzet hier veel moeilijker was dan in b.v. Frankrijk lag aan het feit dat wij niet over mogelijkheden als de maquis beschikten. En de Duitsers zagen er geen been in om verzetsdaden te bestraffen door willekeurige voorbijgangers ter plekke te fusilleren. Makkelijk lullen, maar zo simpel was het allemaal niet.

Polletje Piekhaar | 29-11-13 | 12:36

wielsdechef 12:34
H.. int.

Terpen-tijn | 29-11-13 | 12:36

CREXIS | 29-11-13 | 12:23 |

Goed dat je begreep dat ik op jou doelde.
Kennelijk heb jij echt een ultrakort pikkie dat je je in je "vrijheid" aangetast voelt als ergens een feestje van intellectuele randdebielen in een noordelijke provinciestad wordt afgeblazen.
Qua Chinees zal jouw ervaring zich verder wel beperken tot flauwe tokkiegrapjes bij het wekelijks afhalen van je babi pangang met nasi bij een toko om de hoek.
Joden schrijf je overigens met een hoofdletter, joden met een kleine letter zijn religieuzen.

Peyronie | 29-11-13 | 12:34

"Weet je wie ook van bier hield?"
Iemand uitleg want ik snap hem echt niet?

WieIsDeChef | 29-11-13 | 12:34

Religie is altijd discriminatie, maar daar moeten wij als heiden boven staan.

Terpen-tijn | 29-11-13 | 12:28

De gemiddelde corpsbal hoeft natuurlijk niet lang te zoeken naar een geschikt pak. dat hebben de meeste wel in de kast hangen vanuit de familie.

miko | 29-11-13 | 12:27

@vraagstaart | 29-11-13 | 11:37
Ach de joden hebben al wat meer gehaald uit hun holocaust verleden. Maar zeg daar maar eens wat van dan ben je in no time persona non grata in Israël.
Laten we nu niet doe alsof de Joden hun bek niet open durven trekken en schreeuwen antisemitisme. de negerts en ander lichtgetint tuig hebben het van de beste geleerd.
Vraag dat maar aan Finkelstein

miko | 29-11-13 | 12:24

@Quid Sommige zaken moet je niet bagatelliseren. Dit is gewoon fout dus ga nou niet ergens tussenin zitten met je mening om je stukje een beetje spannend te maken. Je doet er een beetje lacherig over maar neemt geen standpunt in. Kortom, slap gelul in de ruimte.

westfalia | 29-11-13 | 12:24

@r04dki11 | 29-11-13 | 11:44
Maar Pol Pot waren toch communisten of zoiets? Dan waren ze toch goed?
Ik kom trouwens niet, ik heb een bril.

frank87 | 29-11-13 | 12:23

Peyronie | 29-11-13 | 12:13
"het verbieden van dit soort onsmakelijke, studentikoze initiatieven een terugkeer naar een policor tijdperk betekent"
.
In een paar weken tijd zijn zwarten, Chinezen en nu weer joden op hun korte pikkie getrapt.... mis de religekkies en moslims nog.... dan is het plaatje weer compleet, the usual suspects.
Grow a pair and deal with it.....

CREXIS | 29-11-13 | 12:23

Weer een bewijs hoe dom en achtelijk sommige studentjes zijn, volkomen wereldvreemd ook, opgegroeid met een rijke pa in een zeer beschermd milieu, het echte leven is vooralsnog aan ze voorbij gegaan.

Terpen-tijn | 29-11-13 | 12:21

@Kaas de Vies | 29-11-13 | 11:52 | + -1 -

Turken horen hier niet ;-)

LJBrinkhorst | 29-11-13 | 12:21

Zullen wij hier nog eens een keer iets loslaten over het belang van gedegen en ouderwets geschiedenisonderwijs?
-
( of ouderwets aardrijkskundeonderwijs, zodat wij naast het 'wanneer' gemakshalve ook het 'waar' weten te benoemen)

azoturie | 29-11-13 | 12:16

-weggejorist-

Cuyahoga | 29-11-13 | 12:16

Andersom dag | 29-11-13 | 12:10 | + -1 -

En iedereen die een stadhoudersbrief kan typen is uitgenodigd.

Oktoberfest | 29-11-13 | 12:14

@ Nietvoordekat | 29-11-13 | 12:03
Zeventig jaar lijkt misschien lang maar is in het grotere plaatje van de geschiedenis natuurlijk peanuts. Er zijn zelfs nog mensen in leven die de oorlog en de vernietigingskampen hebben meegemaakt.
Ik heb er persoonlijk geen moeite mee als jongeren erop worden aangesproken als ze zulke feestjes geven. Heeft voor mij niet met hypersensitief te maken.

Lewis | 29-11-13 | 12:14

Je moet echt wel een totale radndebiel zijn als je meent dat het verbieden van dit soort onsmakelijke, studentikoze initiatieven een terugkeer naar een policor tijdperk betekent.

In ieder geval dan ook nooit meer zeuren over het virulente anti-semitisme van moslimgekkies, de haat tegen blanken van sommige negerts en het eventueel liquideren door de mossad van de initiatiefnemers van dit soort feestjes.

Oogst lekker de samenleving die je zaait, zou ik zeggen.

Maar niet een beetje lafjes gaan piepen als er opeens gewelddadig volk voor je deur staat. Is immers ook een soort vrijheid van meningsuiting voor tokkies, net zoals dat zuipfeestje van die low live Groningse studenten.

Peyronie | 29-11-13 | 12:13

@Terpen-tijn | 29-11-13 | 12:08
Eén van de belangrijkste redenen dat er in Nederland zoveel joden opgepakt zijn, is omdat Nederland zo'n goed werkend ambtelijk apparaat had. Had van de hele bevolking de naam, het adres en ook de religieuze affiliatie opgeslagen.

Even een parallel trekken: Hoi NSA, tof dat jullie zoveel privacygevoelige info hebben! Helemaal omdat je niet weet wat voor overheid er in de toekomst zit, en dat die informatie echt totaal niet tegen mensen gebruikt kan worden en zo!
apps.opendatacity.de/stasi-vs-nsa/

Nietvoordekat | 29-11-13 | 12:12

Weet je wie ook het foute themafeestje verbood?

Oktoberfest | 29-11-13 | 12:12

En ik ben trots om te zeggen: Ich bin ein Berliner!

eerstneukendanpraten | 29-11-13 | 12:12

@ daatzel | 29-11-13 | 12:05 | + Nietvoordekat
Snap ik wel, en ik ben het ook helemaal met je eens. Maar je moet m.i. wel oppassen dat je het niet omdraait en minder ernstig wangedrag gaat bagatelliseren omdat het nog veel erger kan. Dit topic gaat over studenten die NSB'ertje spelen, en daar reaguren we nu even op.

Lewis | 29-11-13 | 12:11

Als ze er nu een Koninklijk feest van gemaakt was.

Andersom dag | 29-11-13 | 12:10

hoe kan de staat een feestje verbieden van particulieren ? Iedereen moet toch zelf weten welk thema hij zijn privéfeestje geeft, lijkt mij. De staat is je moeder niet en bemoeit zich werkelijk met alles.

Wloddek | 29-11-13 | 12:09

De politie wilt er liever niet aan herinnerd worden, hoe goed zij hun best deden om die moffen te helpen bij het oppakken van de Joden.

Terpen-tijn | 29-11-13 | 12:08

Lewis | 29-11-13 | 12:06 | + 0 -
Dit ook niet, gezien de onfrisse en collaborerende rol van een groot deel van de Nederlandse bevolking in WO2

Bakito | 29-11-13 | 12:08

@ Bakito | 29-11-13 | 12:02 |
Ik vind dat studentenfeestje niet zo onschuldig, zie mijn eerdere post, dus waarom je dit mij laat weten ontgaat me.
De uitlatingen van die Turkse jongens in Arnhem (doel je daar op?) waren afschuwelijk en kwamen echt niet zomaar uit de lucht vallen, nee.

Lewis | 29-11-13 | 12:06

@rara nou?

WieIsDeChef | 29-11-13 | 12:06

@Lewis | 29-11-13 | 11:55 | + 0 -
Nee, dat zeg ik niet. Het blijft een fout onderwerp voor een feest, maar mensen die Joden echt haten vind ik een stuk zorgwekkender dan een stel brallende studenten.

daatzel | 29-11-13 | 12:05

@Lewis | 29-11-13 | 11:55
Als ik daatzel mag parafraseren:

A is ziek, en er zijn veel mensen pissed over.
B is nog veel zieker, en er zijn vrijwel geen mensen pissed over.

Nietvoordekat | 29-11-13 | 12:04

Ik heb zin in Wagner-muziek.

niet voor de hond | 29-11-13 | 12:04

Ik vind dat we ondertussen wat minder snel op onze collectieve pik getrapt mogen worden bij dingen die met de Tweede Wereldoorlog te maken hebben. Het was één van de zwartste hoofdstukken uit onze collectieve geschiedenis, maar het is ondertussen 70 jaar geleden, en er wordt niemand beter van als we daar collectief hypersensitief over blijven zijn. De beste manier om met moeilijke dingen om te gaan, is om het bespreekbaar te maken, en dat het liefst op zo veel mogelijk manieren. Ook smakeloze manieren. Smakeloosheid alleen is wat mij betreft geen afdoende argument om dingen te verbieden.

Overigens wil ik dat ook graag laten gelden voor mensen die gekwetst worden omdat iemand een plaatje tekent van hun profeet. Grow up.

Nietvoordekat | 29-11-13 | 12:03

Bakito l 29-11-13 l 11:56
Je vergeet het Islamofascisme te noemen. Maar dat zijn vriendjes, hè .

Polletje Piekhaar | 29-11-13 | 12:03

"Hee lullo, heb je de buttons met jodensterren al besteld?"
"Ja, maarrj die knor van de buttontoko doet moeilijk"

Tietmier | 29-11-13 | 12:03

@reageerbuis | 29-11-13 | 11:59
Kerstpotten! Oh nee, da's lesbo-discriminatie.

Ars Vivendi | 29-11-13 | 12:03

Lewis | 29-11-13 | 12:00 | + 0 -
Wat een onzin. Als een Turk iets zegt over joden, dan is het een wereldwijd islamitisch complot tegen het jodendom en de staat Israël.

Maar dit is een onschuldig studentikoos feestje.

Volslagen hypocriet. Schaamteloos.

Bakito | 29-11-13 | 12:02

@Petrus de Rewa | 29-11-13 | 11:36
Gevalletje van miscommunicatie.

reageerbuis | 29-11-13 | 12:02

@Johannes26 | 29-11-13 | 11:59
Met de aangifte Johannes.

reageerbuis | 29-11-13 | 12:00

@Bakito | 29-11-13 | 11:56 |
Oprukkend fascisme, pffff. Dit zijn juist allemaal voorbeelden die aantonen dat het ontzettend wordt opgeklopt. En dan was je Zwarte Piet en nummer 39 nog vergeten.

Lewis | 29-11-13 | 12:00

De grote vraag is natuurlijk: "waar bemoeit de Groningse politie zich mee?"

Johannes26 | 29-11-13 | 11:59

@CornholioNL | 29-11-13 | 11:58
Het leger des heils ;)

reageerbuis | 29-11-13 | 11:59

Bakito | 29-11-13 | 11:56 |

Welk leger?

CornholioNL | 29-11-13 | 11:58

Weet je wie ook van sterren houd ?

Carglass....

CornholioNL | 29-11-13 | 11:57

Het oprukkend fascisme en rechtsextremisme is een ernstig probleem in ons land. Sollicitanten die worden afgewezen vanwege hun huidskleur, de flirt van Wilders met het Internationale Antisemitisme, het wekelijks geweld in voetbalstadion en het racisme binnen politiekorpsen,

Maar kennelijk moet er eerst iets Breiviksachtig gebeuren, voordat het leger wordt ingezet. Hopelijk is het dan nog niet te laat.

Bakito | 29-11-13 | 11:56

@ daatzel | 29-11-13 | 11:52 |
Wat is je punt? Iets is niet ziek meer zodra het zieker blijkt te kunnen?

Lewis | 29-11-13 | 11:55

Als die mijnheer van "classic buttons" echt een jood was had hij eerst geleverd. Want handel blijft handel.

reageerbuis | 29-11-13 | 11:55

Voorlopig heeft Hitler ervoor gezorgd dat je niet met goed fatsoen een hakenkruisband om je arm mag doen. Dus zo leuk mannetje is dat niet.

ikdenkwat | 29-11-13 | 11:53

volgende keer gewoon nieuw makkelijker thema:"Finland".

commentator99 | 29-11-13 | 11:53

@LJBrinkhorst | 29-11-13 | 11:45 | + -1 -
Het is een Persische vrouwennaam.

Kaas de Vies | 29-11-13 | 11:52

Je zal er maar naast wonen

Getson | 29-11-13 | 11:52

Wat is zieker, honderdduizenden mensen binnen onze landsgrenzen die vanuit hun geloofsovertuiging Joden echt haten, of een handjevol studenten die een zieke grap maken over een NSB-feest?

daatzel | 29-11-13 | 11:52

Goede actie van de studenten om de NSB'ers te kak te zetten door met Jodensterren op te lopen. Moeten we eigenlijk met 200.000 deelnemers doen in Amsterdam.

behangtafel | 29-11-13 | 11:51

Gevalletje : sie haben es nicht gewusst

jankerd | 29-11-13 | 11:50

Feest is helemaal niet verboden. Er heeft een agent gebeld dat het allemaal niet zo handig was en vervolgens is het afgelast. Maar ik begrijp op zich best dat dit thema is gekozen. Als studentenvereniging heb je natuurlijk toch enige affiniteit met het fascisme.

Dampert | 29-11-13 | 11:49

Nee bah, het is nooit feest met de Nationaal Socialistische Beweging. Met de (inter)NSB ook niet.

Jan Passant mk2 | 29-11-13 | 11:49

Om de zoveel tijd komt het thema 'joden in de oorlog'weer boven drijven.
Geloof me maar, de duitsers waren OOK geen lieverdjes....

loze stijl | 29-11-13 | 11:49

Beste Johnny, je zult toch met me eens zijn dat wat die studenten aan het doen waren, op zijn minst controversieel te noemen is, hè.

Lewis | 29-11-13 | 11:46

Kaas de Vies | 29-11-13 | 11:39 | + 0 -

Meer een Tokkienaam i.d.d.
"Hey Soraya, zal ik je naaia? Drie bier Soraya. Loop jij ff naar de Aldi Soraya?"

Pauperwijf, met pauperhumor en het IQ van een pepernoot.

LJBrinkhorst | 29-11-13 | 11:45

ik zie een gemiste kans om het duitse woord VERBOTEN! te gebruiken....

paranoya | 29-11-13 | 11:44

Betere reclame is er niet, als je als buttonfabrikant positief in het nieuws wilt komen.

reageerbuis | 29-11-13 | 11:44

dus mijn Pol Pot party van dit weekend mag waarschijnlijk ook niet?

r04dki11 | 29-11-13 | 11:44

Het geeft wel hoop dat studenten gevoel voor wansmaak hebben.

Mark Krachtwijk | 29-11-13 | 11:43

Nog sneller bezopen. Bezopen is het zeker.

Willem VanDer Decken | 29-11-13 | 11:42

Niet echt een naam voor een ondernemer, Orion Roos.

Mark Smith | 29-11-13 | 11:40

Ik mis het woord 'neger' in dit stuk. Wat is er aan de hand GS?

Moederneuk | 29-11-13 | 11:40

Hoe heet eigenlijk iemand die de intentie van een NSB feest ontkent?

Simon de Danser | 29-11-13 | 11:40

@Stilicho | 29-11-13 | 11:36 | + 0 -
"Toen Orion Roos twee weken geleden een belletje kreeg van de Groningse studente Soraya, of hij op zeer korte termijn veertig buttons kon maken voor een studentenfeest..."

Niet echt een corporale naam, Soraya.

Kaas de Vies | 29-11-13 | 11:39

Hoewel smakeloos is het het zoveelste policor geneuzel in korte tijd.
Sinds Bolkensteijn de lans brak, gevolgd door Pim, was er een gevoel van bevrijding, dat we eindelijk weer eens mochten zeggen wat we dachten.De laatste tijd heeft de policorbrigade weer frontaal de aanval ingezet... terug naar de jaren tachtig policor terreur.
trieste ontwikkeling.

CREXIS | 29-11-13 | 11:38

Onsmakelijk is het zeker, maar ik krijg ook jeuk van al die joodse instanties die het heerlijk vinden om te kunnen publiceren dat ze weer eens gediscrimineerd worden.

Absoluut niet waar | 29-11-13 | 11:38

Ik vind de NSB toch iets te min.

balustrade | 29-11-13 | 11:38

Een Jodenster is in politiek correct Nederland inmiddels synoniem met een hakenkruis. Want die joden, Israel, arme zielige onderdrukte palestijnen, bomaanslagen zelf uitgelokt, Hamas Hamas en die neuzen toch maar aan het gas enzovoort.

In een dergelijk klimaat kan ik me voorstellen dat dit verboden wordt. De volgende stap is het verwijderen van Israelische vlaggen van de Ajax-tribunes.

Waar blijft overigens het verbod op Jodenvet? Of gebeurt daar niets aan omdat:
a) Joden wèl gevoel voor humor hebben en geen "discriminazi!!!" roepen
b) Joden wèl gediscrimineerd mogen worden, in tegenstelling tot negerts

vraagstaart | 29-11-13 | 11:37

Goh, wat erg toch weer allemaal zeg. Hebben er al voldoende onbelangrijke blanke, niet-joodse babyboomers hun ongenoegen uitgesproken hierover en hebben ze al gezegd dat dit niet het Nederland is waar zij in willen wonen?

Merkava | 29-11-13 | 11:37

Een verbod op smakeloosheid. Laten we dat vooral breed trekken en wederom een Kulturkammer instellen.
Lekker zo'n topic dat vraagt om Godwins.
@John Quid
+1 voor "Dus die knakker van Classic Buttons belt zijn joodse vader, die vervolgens de studenten verraadt bij de autoriteiten. Wie is hier dan de echte NSB'er, vragen wij ons af."

Mark Smith | 29-11-13 | 11:36

Heeft er zich al iemand gemeld die excuses eist? Of schadevergoeding?

Treurig varken | 29-11-13 | 11:36

Zie hier de toekomstige bestuurders en bestuurderessen. OMG.

niksneem | 29-11-13 | 11:36

Is dit erg smaakvol? Nee. Zou ik naar zo'n feest toe gaan? Nee. Mag het: ja. Dus, verbieden: NEE.

Kees Maf | 29-11-13 | 11:36

En dan het aankondigen op Facebook met een foto van Hitler, zoals de dame in kwestie deed. Dan heb je je diploma communicatiewetenschappen echt wel verdiend.

Petrus de Rewa | 29-11-13 | 11:36

Toch opmerkelijk dat dit dan weer niet mag. Het deerniswekkende corpsfascisme van de balletjessturmbannführers en sjaaloberschützen wordt anders toch echt al decennia getolereerd en dan zou dit niet mogen. Meten met twee maten!

Stilicho | 29-11-13 | 11:36

Het feest zou sowieso niet doorgaan, want de gascapsules om het bier te tappen waren op.

Mokum Kosher | 29-11-13 | 11:35

@Feynman | 29-11-13 | 11:33 | + 0 -
Boeit mij niet dat de Engelse Prins Harry iets heeft gedaan, ik vind het smakeloos. Snap wel dat dit wrevel oproept.

Van mij mag het, maar of je het moet doen.

Kaas de Vies | 29-11-13 | 11:35

NBS? echt?

CtrlAltDel | 29-11-13 | 11:34

"Een student had namelijk gele buttons met een jodenster besteld bij Classic Buttons. Dus die knakker van Classic Buttons belt zijn joodse vader, die vervolgens de studenten verraadt bij de autoriteiten."

Mag je als privaat bedrijf de gegevens van je klanten zonder toestemming aan derden (vader) doorspelen?

Kaas de Vies | 29-11-13 | 11:34

Bij dat soort feestjes moet je niet vergeten de Engelse Prins Harry uit te nodigen. Die heeft toch een historisch correct pakje in de kast hangen en houdt wel van een uit de hand gelopen feestje.

Ik vraag me trouwens af wat erger is. Een volkstrauma waarmee gespot wordt, of een volkstrauma wat langzaam vergeten wordt.

Feynman | 29-11-13 | 11:33

Johnny heeft zijn espresso al gehad, hij was rap met de typefout uit de titel te jorissen

Boris die Sauertopf | 29-11-13 | 11:33

Was er niet iets met een Engelse prins die ook op zo'n soort feestje gespot was?

Islamofiel | 29-11-13 | 11:32

Weet je wie ook van bier hield?

rara | 29-11-13 | 11:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken