Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Walgelijk. Fred Teeven trapt Dennis (8) het land uit

oranjezwartzoalshetnlelftal.jpgHet is niet dat we zitten te springen om een nieuwe Mauro, met zo'n televisieparade bij de Varaoïden vol gejengel en geweeklaag van 'familie en vrienden van' die in hun kielzog allerlei irritante actievoerders en schreeuwerige antifascisten en jammerende Joanna's en huilende BN'ers met zich meezuigen. Maar godverdomme Fred Teeven, wat is dit nou weer voor quasi-fascistisch wanproduct uit de megastallen van je asielindustrie? "Geen Kinderpardon voor 8-jarige Dennis", lezen we bij De Utrechtse Internet Courant. Dennis is geboren in een AZC, is in zijn jonge leventje heel Nederland doorgejonast door de achteloze asielindustrie, en woont sinds 2011 in het AZC in Utrecht. En nu moet-ie het land uit. 8 jaar! Hier geboren! In ballingschap! Het land uit! Ophef! Woede! Verontwaardiging! PETITIE! Het Kinderpardon blijkt niet op hem van toepassing, omdat hij niet altijd onder Rijkstoezicht heeft gestaan. En dan is het dus oprotten Mini-Mauro, je bent hier niet welkom. Dennis is tussen de mazen van de bureaucratie door gelazerd en dan is er geen ambtenaar die je op opvangt en geen regeltje dat je kan redden. Vouw je hardloopkleertjes op, raap je schoolboeken bij elkaar en Pak je Winnie the Pooh-koffertje maar in. Je gaat op de tsjoek-tsjoek naar Takkie-Takkië, met de groetjes van Fred Teeven. En maak wat van je leven daar, hè knul! Kop op. Je moet maar zo denken: Met hoe het er momenteel aan toe gaat in Nederland, ben je vast beter af zonder ons.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb echt geen mening of die jongen nu al dan niet terug moet (waarheen eigenlijk?? Terug de k*t in??), ik weet dat het 'geen mening' hebben niet echt reaguurderwaardig is... maar ik weet over deze zaak nu eenmaal te weinig om een oordeel te vellen.
MAARRRRRR... wat me wel stoort zijn de nogal stompzinnige reacties af en toe, zoals bv: Basje1738 | 18-11-13 | 16:11 met zijn 69 plusjes... Ik ben zelf 'expat' en sleur mijn kinderen regelmatig mee van hier naar daar, maar euh... de omstandigheden van mijn kinderen zijn helemaal niet te vergelijken met de omstandigheden van lokale kinderen. Die vergelijking is nogal respectloos voor het leed van vele kinderen elders in de wereld... En nee, ik ben geen linksche goedmensch, integendeel, ik heb echter wel ogen in mijn kop en ben erg opgelucht dat ik wel - net als jullie - uit de juiste uberk*t ben gekropen , dus wat minder azijn pissen en jezelf prijzen voor je geluk zonder te zeiken op zij die VEEEEL minder geluk hebben dan jij.

Ultimate Master G | 19-11-13 | 11:14

@McPhart | 19-11-13 | 10:15 | + 0 -
Aan jou en aan alle gelijkgezinden hier op deze site...
Krijg de tyfus in je kontgat.

Wat een misselijkmakende reacties en wat een walgelijke figuren kom ik hierboven tegen.

Lekker warmpjes achter je PC oordelen over het persoonlijke leed van een 8 jarig kind. Bah. Om van te kotsen.
Tuurlijk is het makkelijk om te roepen dat het geld kost, niet allemaal hierheen, Go geertje, Vol is Vol blablabla.

Ik stel voor dat jullie allemaal even een weekje in Somalie gaan zitten en dan beoordelen of dat een plek is waar je graag zou willen wonen.
Je kan lullen wat je wilt, maar iemand neemt niet zomaar even de beslissing om alles achter te laten en hierheen te komen. En als zij dan hier komen dan is het belangrijk dat er snel en adequaat een besluit genomen wordt over de status.

Ons asielbeleid rammelt aan alle kanten en maakt het mogelijk dat dit soort situaties ontstaan. En het is logisch dat mensen doorprocederen, wat moeten ze anders? Nee meneer en mevrouw, u mag niet blijven. Maarrr..... Als u nou even dit en dat invult, dan kijken we er nog eens naar en misschien mag u dan wel blijven.
De Nederlandse wetgeving schept geen duidelijkheid en stuurt mensen (mensen! geen beesten!) met een kluitje het riet in.
En dan na 8 jaar zeggen we, nouja, we hebben er nog eens goed naar gekeken, maar u moet toch maar terug.
Wat zou jij doen?

Je kan het kind en de ouders het niet kwalijk nemen dat ze alle middelen inzetten voor een betere toekomst. Jij zou hetzelfde doen, echt waar.

Maar goed, jij zal je vanavond weer heerlijk op je gemak voelen met een lekker biertje op de bank, dus waar zou jij je druk om maken toch?

Ik pleit er niet voor om iedereen hier heen te halen, maar ons asielbeleid klopt niet. Wij moeten er voor zorgen dat ze niet eindeloos kunnen procederen, bij een "Ja" lekker blijven, bij een "nee" binnen 3 maanden weer weg. Dan voorkom je dit leed.

EthischOnverantwoord | 19-11-13 | 11:11

Quote: "Waarom zou Dini wel vergeven moeten worden voor het zwartrijden, maar dient een opgeschoten 17-jarige heuptaspuber keihard aangepakt te worden? Gelijke monniken, gelijke kappen."
Quote 2: "Ouderdom is geen excuus om je niet aan de regels te houden."
LINK: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/11/...
Okee, toegegeven, de vergelijking gaat mank, maar als je als redactie van GS zo op de trommel slaat over regeltjes, dan moet je ook schrijven: "Waarom zou Dennis wel in Nederland mogen blijven en Mauro niet ? "Gelijke monniken, gelijke kappen" toch GS !?
En als ouderdom geen reden is om je aan de regels te houden, dan zou een jonge leeftijd ook geen excuus mogen zijn om je niet aan de regels te houden.
Immers, onder de 18 jaar zijn je ouders verantwoordelijk voor je en ik denk dat de moeder van Dennis ongeveer 9 jaar geleden precies wist wat ze deed.
Nu ben ik al helemaal geen fan van vetflobbert Teeven en z'n mede neo-liberale Taliban kornuiten maar hierin geef ik hem gelijk.

Lenco | 19-11-13 | 10:48

ljcoster | 18-11-13 | 19:12 |
Het beleid van pappen en nathouden is geheel aan links te wijten, en daarom kan Teeven nooit iets voor elkaar krijgen, alles wordt door de zogenaamde gutmensch van links afgeschoten, en zo houden we deze schandalige situatie waarin deze mensen hier alle tijd krijgen om kinderen te verwekken voordat er een uitzet procedure opgestart wordt! De brood advocaten lachen in hun vuistje!

lanexxx | 19-11-13 | 10:43

En waar komt dit door? Dat leuke PvdA-idee waardoor gelukszoekers letterlijk tien jaar kunnen lopen procederen terwijl ze in een AZC geld zitten te kosten. En dan is het daarna "opeens" zo dat ze al zó lang hier wonen, dat het onmenselijk is om ze uit te zetten! Geheel volgens het lange-baan plan van de socialisten.

Het is een oud argument, maar kunnen we het niet regelen dat voorstanders van immigratie die lui zelf gaan opvangen en onderhouden? Want crisis?

Piet van het Padje | 19-11-13 | 10:23

We hebben 8 jaar voor dat ettertje en zijn gezin mogen dokken, dus is het goed dat ze eindelijk uitgezet worden.
Daar gaan doorgaans een rechtzaak of 4 aan vooraf, dus deze gasten hebben simpelweg geen enkele rechtsgrond om hier te verblijven. Op de keper beschouwd zouden we de kosten van opvang op hen moeten verhalen.
Go Fredje!

McPhart | 19-11-13 | 10:15

Nu valt iedereen weer over Teeven, maar vlak die ouders van Dennis ook niet uit...

Dennis is in het AZC geboren, dus:
1) moeders was al zwanger toen ze naar Nederland kwamen, of
2) Dennis is in het AZC verwekt.

In geval 1: iedereen weet dat zwangere vrouwen niet mogen vliegen. Wat is hier mis gegaan? Wat moet je als arme sloeber BETALEN om alsnog mee te mogen?

In geval 2: Hoe de hel haal je het in je kop om zwanger te worden wanneer je in een AZC zit en dus je kind geen enkele garantie op een stabiele toekomst kunt bieden!?

Janus van Anus | 19-11-13 | 09:45

Ach, weer zo'n kansloze afgewezen moeder die zich op aanraden der advocaten met kip laat schieten(echtgenoot of vader onbekend?), om zo met nieuwe feiten verder te kunnen rechten op onze kosten.
Met iedereen eens, de procedures lopen veel te lang en kunnen door gratis (door ons betaald) rechten, bijna eindeloos opgerekt worden.
Alle pogingen tot bedrog hebben gefaald, en dan nu de zieligheids toer...
Ow ja, dat moet dan beloond worden met een gestoffeerde en gemeubileerde woning plus levenslange uitkering...

Hendrikaatje | 19-11-13 | 00:39

Ik zeg: ambtenarenapparaat terzake, alle dure randverschijnselen eromheen idem, volstrekt opdoeken en bespaarde miljoenen in opvang/hulp ter plaatse steken. Bedragen tussen nu en ?? afbouwen naar "weinig" om prikkel er zelf ter plaatse wat van te maken er in te houden... Da's pas vluchtelingen helpen (voorkomen) ipv dat halfslachtige, trage (8 jaar?? WTF?!?!?), ondoorzichtige gedoe...... Iedereen blij....

DatDoetAuw! | 18-11-13 | 23:25

Hmm, ben er ook niet voor, maar ja. Kind is eigenlijk nederlander toch? Net als ikzelf hier geboren.
Hoe is het toch mogelijk dat een asiel procedure nog steeds zo lang kan duren? Zijn deze wetten niet te verbeteren? Dat je voor je je tassen hebt uitgepakt je al op je vlucht terug zit ofzo?

Verbelgd | 18-11-13 | 23:20

een echtpaar dat ik ken zijn gaan scheiden, kinderen 8 en 10 jaar oud, eerst zijn de kinderen door moeder naar een andere stad gebracht, andere school, anedere vriendjes en nu wil ze met haar lesbische vriendin verhuizen naar een kibboets in Israel. Kinderen spreken geen hebreeuws en geen engels, hebben daar geen vriendjes en kennen er niemand en zullen hun vader vorolopig niet meer zien. Dat kan allemaal wél. Waarom is dat dan niét zielig? waarom springt daar geen school of gutmensch in de bres om te zeggen dat die kinderen het land niet uitmogen????

kees1960 | 18-11-13 | 22:52

Ommezwaai | 18-11-13 | 16:02 |
Trek dan een fatsoenlijke grens en ga niet met kinderen lopen te zeulen. Ze kiezen hier toch niet voor?

kicktherabbit | 18-11-13 | 20:32

@thom96 | 18-11-13 | 19:30
De ouders van dit soort kinderen gaan dit risico willens en wetens aan. Dat zij dit hun kind aan doen, want zo zit het, is walgelijk. Zíj geven dit soort kinderen valse hoop. En daarnaast is het nog zo dat een substantieel deel van deze niet Westerse allochtonen vrijwel iedere lijstje qua criminalteit aanvoeren. Dit land zit vol met kansrijken die hun kansen liever grijpen in het frauderen, roven, jatten van andermans spullen waar hard voor gewerkt is. En als ze dan eenmaal ge-settled zijn schreeuwen zij om het hardst dat er geen beter land is dat Hakkie Takkië (waar ze oorspronkelijk vandaan vluchtten) om vervolgens ieder debat over "participeren" en "steentje bijdragen" afserveren met de zieligheidstroef en een toefje "ies discriminasie" en allemaal de schuld van die blanke honden. Op-zout-en.

Sliptong | 18-11-13 | 20:18

@Peyronie

Het klopt dat kinderen volledig afhankelijk zijn van de beslissingen van hun ouders, dat is spijtig, maar het is niet onze verantwoording. We hebben zo'n familie al genoeg gegeven, genoeg reden voor dankbaarheid zou ik zeggen. Nu is de gastvrijheid voorbij.

Het is ook niet van belang "dat ze het goed doen" in onze samenleving, het gaat erom of ze om de juiste redenen asiel aanvragen.

Ze zijn (waarschijnlijk) keer op keer afgewezen. Laten we volwassen met elkaar omgaan en deze mensen niet zien als zielige mensen, maar gewoon als volwassen mensen die de keuze hebben gemaakt om niet te vertrekken na de eerste, twee, n-de afwijzing....

Mayhem123 | 18-11-13 | 20:01

CumGranoSalis | 18-11-13 | 18:44 |

Ik deel je standpunt geloof ik. Als je een in Nederland geboren en getogen jongere liefdeloos het land uitpleurt vanwege regels waar hij zelf geen reet mee van doen heeft, kan je haat terug verwachten.

Maar met jouw term "het genetische tinnef" over sommige reaguurders komt de verbroedering in dit door en door gepolariseerde land natuurlijk ook niet veel dichterbij.

Aan de andere kant: Moederneuk | 18-11-13 | 16:58 | schrijft terecht dat echte racisten de laatste weken hier toch wel heel vaak in de pen klimmen, in het kielzog van al dat gezeik en gezeur over Zwarte Piet of Niet.

Het resultaat is dat de meerderheid van niet racistische blanken en niet racistische niet-blanken zich hierbij tamelijk ongemakkelijk voelt.

Want voor je het weet schrijven opgewonden mensen je allerlei overtuigingen en meningen toe louter om je huidskleur.

Peyronie | 18-11-13 | 19:54

Onze linkse landgenoten gaan weer vol op het zieligheidsorgel. Mijn kleinkinderen wonen al veertien jaar in Frankrijk omdat hun ouders daarvoor kozen. Maar wanneer die morgen besluiten om terug te gaan naar NL dan is dat zielig omdat zij hun vriendjes moeten achterlaten en niets hebben met de Nederlandse cultuur en de taal nog maar amper beheersen, maar helaas geen enkele Gutmensch zal protesteren en eisen dat zij in Frankrijk mogen blijven. Wat is verdomme het verschil?

Polletje Piekhaar | 18-11-13 | 19:46

thom96 | 18-11-13 | 19:30 |

Een 3e wereld land is veel gevraagd. Een clubje egoïstische separatisten die nergens meer meetellen, en dus ook geen inkomen meer genereren? Dat zou best een kunnen lukken.

Skunk57 | 18-11-13 | 19:41

Wat een egoisme weer van de Gs reaguurder. Lekker makkelijk vanaf je laptopje of computer of een van die Anders 3 mobiels in huis roepen dat een acht jarig jongentje het land uit Moet en zich maar Moet zien Te redden.
voor de mensen die dit roepen hoop ik bijna dat Nederland inneens 3de wereld word om ze te zien creperen in armoede en een staat die ze niet beschermt.

Walgelijk!

thom96 | 18-11-13 | 19:30

Ik schaam me ervoor Nederlander te zijn. Hij had er zeven jaar geleden al uit gemoeten.

Sliptong | 18-11-13 | 19:23

@Skunk57 | 18-11-13 | 16:44
"behoorlijk streng"


Van alle EU landen laat NL, per hoofd van de bevolking, de meeste asielzoekers toe.
Nou nou, wat streng.


En hey, als toetje op de verrijkingstaart:
www.nu.nl/geldzaken/2675368/rotterdam-...
www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2009/...



Nuttig spul allemaal. Fijn dat jij twee paspoorten hebt, hoop dat je er ook voor werkt. Je Nederlands is in ieder geval toppie.

TeeJee | 18-11-13 | 19:16

Hij gaat terug samen met zijn moeder en zusje. Wat is daar gvd zo zielig aan?

Polletje Piekhaar | 18-11-13 | 19:14

Ja halloooo, we kenne wel aan de gang blijven met pardon zeggen. Over 10 jaar staan ze te demonstreren tegen onze Zwarte Pieten-cultuur.

Jan Gordelroos | 18-11-13 | 19:14

Dat niet ieder met een zielig verhaal in Nederland wordt toegelaten, dat is begrijpelijk. En dat degenen die niet worden toegelaten, dan terug moeten keren, is meer dan logisch.

Maar niet helder is waarom de aanvraag voor verblijfsvergunning van dat manneke, acht jaar moest duren. Laten we eerst daarover eens een heldere uitleg krijgen, voordat we Teeven gaan bekritiseren.

ljcoster | 18-11-13 | 19:12

@De Treinende Rechter | 18-11-13 | 17:58
Flikker op met je "Wilders erbij halen mag".
Ik heb het helemaal gehad met die trekpopjes die allemaal denken even goedkope linkspuntjes te halen door elke keer Wilders en de PVV er bij de haren bij te slepen en alle schuld daar maar op te plempen.
Alsof Wilders als VVD backbencher enige invloed had, dat is daar net zo goed de handjes in de lucht als de fractievoorzitter dat zegt.


Ga maar lopen janken bij de laatste 15 kabinetten; PvdA, VVD en CDA; daar zitten je schuldigen en nou ausgeradiert jankbek.

TeeJee | 18-11-13 | 19:11

Stop even met dat zieligdoen

Die Maxi-Mauro kwam toen hij net zo oud was uit Takkie-Takkië naar Nederland en nu deze mini-Mauro zou je niet weg kunnen sturen?

Zielig enz? HOEZO?

Alt | 18-11-13 | 19:05

@StijlvolRechts | 18-11-13 | 16:13
Deze papa en kindjes zijn vast niet zwart of anderszins gekleurd, geen homo en geen booslim.

Guido | 18-11-13 | 19:04

Wij zijn de lucky 1%. fuck de rest... niet dan?!

kansloooos1145 | 18-11-13 | 18:58

Welles! Nietes! | 18-11-13 | 16:53

Ik blijf en daar zal jij het mee moeten doen.
(en die 2 paspoorten blijven ook!)

Skunk57 | 18-11-13 | 18:49

Regels zijn regels. Een regeringspartij zoals bijv de PvdA stáát daarvoor.

Teeven voert enkel die wet uit. Zo simpel is dat.

Shareholder II | 18-11-13 | 18:44

En toen keerde Dennis na 12 jaar indoc. en uitzichtloosheid in takkie takkie land terug naar Nederland met een bomvestje om zijn lijf.
Dan stilletjes hopen dat hij alleen het Binnenhof en het genetische tinnef in de panelen hierboven mee doet nemen.

CumGranoSalis | 18-11-13 | 18:44

Het is puur de schuld van de ouders die keer op keer de procedure hebben verlengd (op onze kosten). Bovendien zijn er zat kinderen van acht die met hun ouders vertrekken naar een voor hen vreemde cultuur. Als de gehechtheid aan een cultuur overigens een doorslaggevend argument is, dan geldt dat ook als argument om asielzoekers in NL te weigeren en kunnen massa's onaangepaste migranten worden teruggestuurd naar de cultuur waar ze nog steeds in hangen.
En als dit echt een scoringsargument is voor asielzoekers, dan maar verplicht de pil zolang de procedure nog loopt.

Barani517 | 18-11-13 | 18:34

Hypocriet gedoe. Regels zijn regels, en dat het om een jongen van 8 gaat is sneu, maar als we met iedereen rekening gaan houden betalen we voor nog meer gelukszoekers dan we nu al onnodig veel moeten doen.

klapmongeaul | 18-11-13 | 18:18

Mayhem123 | 18-11-13 | 17:54 |

Kinderen zijn volledig afhankelijk van beslissingen van volwassenen.
Als zij van jongs af aan in Nederland hebben meegedraaid, vriendjes en vriendinnetjes hebben gemaakt, Nederlands spreken en zich gehecht hebben aan die biotoop, zie ik echt geen enkel voordeel om ze het land uit te pleuren.

Dat hun ouders ze niet hebben voorbereid op terugkeer naar het land van herkomst is misschien kwalijk, maar dat kun je die kinderen niet kwalijk nemen.

Of kinderen van asielzoekers ons een hoop geld (gaan) kosten of dat ze juist geld gaan opleveren, daar valt weinig over te zeggen.

We hebben het hier niet over de gemiddeld slecht presterende tweede of derde generatie Turken en Marokkanen.

Ik ken zelf wat van oorsprong asielzoekersgezinnen die het buitengewoon goed doen op de arbeidsmarkt, op school en op de universiteit.

Overigens ben ik voor een zeer streng asielbeleid.

Maar een streng asielbeleid voer je aan de voordeur, niet door jaren later via de achterdeur alsnog (volledig) vernederlandste kinderen tegen hun zin een onzekere toekomst in te schoppen.

Peyronie | 18-11-13 | 18:18

Godverdomme. 8 jaar en dan al onderwep zijn van een weblog met amateurfascisten die zelf nog nooit wat in hun leven hebben gepresteerd. Elfs het woord gelukszoeken vinden ze negatief.. erwijl iemand die wel iets wil altijd geluk zoekt.. Wat voor een enorme waardeloze lapzwans ben je als je het niet zoekt?
.
Ik begin steeds meer voor drastische maatregelen voor VMBOers te worden om dit land nog te redden.. Gezakt? Spuitje.. Geslaagd? Werkkamp.

Deus Absurdia | 18-11-13 | 18:11

Niks zielig. Er wonen tienduizenden Nederlanders in het buitenland, die krijgen ook kinderen en die komen ook terug naar Nederland met kinderen die hun hele leven in de VS/Zweden/Japan/Brazilie/Israel/Indonesie/whatever zijn opgegroeid, daar al hun vriendjes hebben en nauwelijks een woord Nederlands spreken.

En het aardige is, binnen een jaar spreken ze wel Nederlands en hebben ze nieuwe vriendjes (en nog snel ook want tja, het zijn wel Nederlandertjes).

mirvink3478 | 18-11-13 | 18:07

In Nederland geboren is een Nederlander.

-dvh- | 18-11-13 | 18:01

-weggejorist-

kapitein oosterlng | 18-11-13 | 17:59

@ TeeJee | 18-11-13 | 16:37 | + 8 -

zeg kerel, Wilders zit al 20 jaar in de kamer! En maakt volledig uit van het establishment dat voor de EU en deze wet hebben gekozen.
Wilders erbij halen mag, gewoon omdat hij de langst zittende plucheklever is van allemaal!

De Treinende Rechter | 18-11-13 | 17:58

StijlvolRechts | 18-11-13 | 16:01
haha, je was me voor ! Precies dit wilde ik ook al schrijven .

Lief meiske | 18-11-13 | 17:58

absoluut geen medelijden we moeten ergens beginnen en jong verhuizen schept inderdaad mogelijkheden in het land van herkomst weer een redelijk bestaan op te bouwen.

richieyeah | 18-11-13 | 17:57

Ven1V1d1V1c1 | 18-11-13 | 17:23 | + 0 -
"Hierom hoop ik zelf maar dat er voor dit soort gevallen (300+?) een compromis kan worden gevonden, minimaal in de vorm van een studie-asiel."
.
Er zullen altijd mensen (ook snoezige kindjes) zijn die net buiten de boot vallen. Die net niet voldoen aan de regels van het vorige compromis. Dus moeten er ad infinitum compromissen worden gevonden voor steeds weer nieuwe personen.
.
Wat u voorstelt staat dus uiteindelijk gelijk aan het afschaffen van het vreemdelingenbeleid en voortaan iedereen gewoon toelaten.

Ir Rita Tie | 18-11-13 | 17:56

@Peyronie. Moeten die ouders maar hun verantwoording nemen en hun kids voorbereiden om het leven in het land van herkomst. Het zat er toch aan te komen dat ze terug moesten.

Mayhem123 | 18-11-13 | 17:54

@doskabouter
Asielzoekers hebben ook een eigen verantwoording. Uitgeprocedeerd? Pech gehad, niet zeuren maar vertrekken naar eigen land. Daarnaast mogen ze best dankbaar zijn dat we ze al die jaren van onderdak en eten hebben voorzien. Al met al kost het ons een hoop geld. Soms lijkt het wel de omgekeerde wereld.

Mayhem123 | 18-11-13 | 17:50

VVD- en CDA-bewindslieden hebben altijd de neiging precies de verkeerde, goed geïntegreerde negertjes het land uit te zetten.

Ik noem een Ayaan Hirsi Ali, Mauro en nu weer onze 8-jarige Dennis.

In het verleden zijn bovendien regelmatig goed geïntegreerde kids met een afgeronde gymnasiumopleiding, zodra ze achttien werden ons land uitgepleurd richting een achterlijk Afrikaans land waarvan ze de taal niet spraken.

Van dat soort strengheid wordt helemaal niemand wijzer of blijer.

Peyronie | 18-11-13 | 17:48

Zolang het geen moslim is mag ie van mij blijven.

Willem VanDer Decken | 18-11-13 | 17:45

Allemaal de schuld van de allochtonenknuffelaars die procedure op procedure stapelen om tijd te rekken. Het moet allemaal veel sneller en transparanter.

doskabouter | 18-11-13 | 17:44

Naar welk land moet hij terug? Suriname? Brazilie? VS?
Vragen...

Swedish Chef | 18-11-13 | 17:43

Ach gelijke monniken gelijke kappen.

pinkelotje | 18-11-13 | 17:43

-weggejorist-

WatZalIkErvanZeggen | 18-11-13 | 17:42

Ordnung dan heh

WatZalIkErvanZeggen | 18-11-13 | 17:42

Ornung muss sein. Raus mit ihn!
Tja klinkt vrij lullig dit. Geboren en getogen en dan toch weg moeten. Maar goed, life sucks and then you die

WatZalIkErvanZeggen | 18-11-13 | 17:40

Ik ken autochtone stellen om mij heen die "kinderen krijgen" uitstellen omdat ze financieel krap zitten of ontslag dreigt.
Dat deze lui kinderen baren in een instabiele situatie is niet het probleem van de Nederlandse belastingbetaler.
Dát zouden Vluchtelingenwerk en aanverwante organisaties deze lieden eens op het hart moeten drukken. Ik vermoed echter dat ze het tegenovergestelde adviseren. En dát is onmenselijk!

Russ Meyer | 18-11-13 | 17:39

@mister niet scherp.

Linksmenschen willen goed zijn op kosten van iedereen en er dan een baantje uit slepen om de poet te mogen verdelen. Waarbij ze zichzelf het eerst uitbetalen.

Kotsvolk is het!

hurenisvoorpaupers | 18-11-13 | 17:39

Goed werk Fred :)

dutchwii | 18-11-13 | 17:38

ja ja Dennis he, maak dat de kat wijs.

Andersom dag | 18-11-13 | 17:38

Opgeflikkerd, het riekt hier naar een bewezen gelukszoeker strategie! Zwanger en illegaal naar Nederland komen en vervolgens de zieligheidsindustrie aanzwengelen om te mogen blijven.

HaatAth3ist | 18-11-13 | 17:37

Tegenwoordig worden we al gechanteerd met in ballingschap bij elkaar geneuqte kinderen.
.
Laten we die gutmenschen eens testen. Mensen die tegen zijn hoeven niet meer het deel voor asiel(en bijbehorende sociale) kosten te betalen. De Gutmensch betaald dit missende deel zelf bij. Lijkt me heel eerlijk en democratisch.
.
Ik gok dat Alain Finkelkraut gelijk heeft en dat linksmensen helemaal niet zo goed blijken te zijn.

mister niet scherp | 18-11-13 | 17:34

Teeven heeft hem niet bij mekaar geneukt maar zijn ouders. Een kind op de wereld zetten in onzekerheid is een keuze. Er gaan dagelijks vele kinderen terug van ouders die in NL zijn geboren door ouders die hier GEWERKT hebben. En nu is het ineens zielig ? Als je na een paar jaar van land verwisselt vergaat de wereld niet.... maar krijg dat PVDAers/VARAers/JOOPers maar eens aan hun verstand.... Tenslotte: het probleem begint en eindigt met de geitenwollensokken die het rekken ondersteunen, die het bezwaar op bezwaar ondersteunen, die pardon na pardon ondersteunen en die rekken, frustreren, ontkennen en wegkijken als fatsoenlijk betitelen. Over de ruggen van kinderen. Wegkijken sloopt. Duidelijkheid verschaffen is netjes. Daagggggg PVDA/VARA/JOOP.

Rest In Privacy | 18-11-13 | 17:33

De overgrote meerderheid van de huidige Nederlanders (77,5%)stamt rechtstreeks af van de eerste nomadische paleolithische jagers en verzamelaars die het grondgebied van het huidige Nederland binnentrokken. In de loop der tijden werden deze niet verdreven of vervangen door nieuwkomers (neolithische boeren en de latere Kelten en Germanen), en namen deze wel de gebruiken, taal en cultuur over. En daar gaat het mis... We zijn vergeten om de deur dicht te doen toen er genoeg mensen waren. Om vervolgens uitsluitend mensen binnen te laten die iets toevoegen aan onze samenleving!

Toe Maar dan | 18-11-13 | 17:32

@James Lastig | 18-11-13 | 16:01
U zou zich eveneens mogen schamen om mij de les te willen lezen.

Ik ben er juist trots op en blij van om Nederlander te zijn.

Dat laat echter onverlet, dat er samen met mij een heleboel mensen in dit land wonen, die zich dag in dag uit kapot zouden mogen schamen, om de bende die zij met hun beleid/gedrag van dit mooie land hebben gemaakt.

Cor Rupteling | 18-11-13 | 17:29

Hoe is dit jochie een 'buitenlander'? Acht jaar oud en acht jaar in NL gewoond. Kom nou. Nederland heeft een stel van de strengste asielwetten in de wereld(zoek het maar eens na Geert-adepten) dus die hele 'asielzoekersstroom' bestaat niet(meer). Dat men uit de EU, Roemenie e.d. hier stennis komt schoppen en komt stelen als de raven heeft niets met asielbeleid te maken.

Als je mensen acht jaar lang aan het lijntje houdt dan kun je dit soort akties niet meer maken. Dat is gewoon je eigen(politieke) falen afwentelen op zo'n jochie.

TM | 18-11-13 | 17:29

Als de ouders van Dennis zelf de beslissing genomen hadden om naar hun thuisland terug te verhuizen had er geen haan naar gekraaid.
Dan had arme Dennis geen enkele keuze gehad.
Kap toch eens met dat zielige gepiep.
Er verhuizen elke dag ouders met hun kids naar vreemde landen waar ze niemand kennen.
Daar is niks zieligs aan.

ResSoniya | 18-11-13 | 17:24

Niemand lijkt de achtergronden rond dit verhaal te kennen want die staan nergens beschreven. Zelfs niet op de petitie-site en dat zorgt ook bij mij voor enig wantrouwen. Ikzelf zou geen petitie tekenen zonder het hele verhaal te kennen. Edoch, 8 jaar geleden Geboren in een AZC en daarna uit het zicht verdwenen. Is moeder gaan samenwonen met de vader, was ze al reeds uitgeprocedeerd, is moeders al eerder (tijdelijk) teruggekeerd naar het land van herkomst of toch iets anders? Wat is dat land van herkomst? Feit is dat ze sinds 2011 weer in een AZC verblijft en dat ze (al dan niet opnieuw) een asielprocedure heeft gestart/herstart toen/voordat(?) die discussie rond Mauro in oktober van 2011 te spelen. Is Dennis daarbij ook écht zo'n oranje-fan of is dat slechts een manipulatief staaltje van copy-catten, voor de media-aandacht?

Neemt niet weg dat het uitzetten van zo'n 8-jarig jochie, door hem de dupe te laten worden van bureaucratische uitzetregels niet te rechtvaardigen is. Of dat nou door het IND, AZC, COA, vluchtelingenwerk, advocaten, zijn moeder of door meerdere van deze instanties/personen komt.

Hierom hoop ik zelf maar dat er voor dit soort gevallen (300+?) een compromis kan worden gevonden, minimaal in de vorm van een studie-asiel. In de tussentijd kan hij aan zijn (overige) opties werken door zijn kansen hier te pakken en te vergroten.

Ven1V1d1V1c1 | 18-11-13 | 17:23

Met alle respect voor de ouders, maar ik begrijp echt niet waarom je als vluchteling er voor kiest om een kind te baren.Om jaren later de verantwoordelijkheid af te schuiven naar onze overheid.

De meeste mensen plannen een gezin erg zorgvuldig en na een opleiding, een aantal jaar werkervaring en een stabiele thuissituaties begint men een keer aan kinderen.

Dus wat bezielt je als vluchteling om er maar op los te baren en vervolgens te roepen dat je kind slachtoffer is van de Nederlandse overheid.

WTF:gebruik anticonceptie en bezorg een kind deze ellende gewoon niet! Dat is verantwoordelijkheid nemen. De enige die hier schuldig zijn, zijn de ouders van dit arme kind.

Ergens moet men de grens trekken, arm joch.
Ook ik vind het zielig en erg sneu, maar het is niet anders.

truusch | 18-11-13 | 17:22

Is er ook een petitie waar ik Teeven kan steunen?

hurenisvoorpaupers | 18-11-13 | 17:22

Uitzondering graag voor deze jongen. En dat zeg ik niet snel. Wat kan hij doen aan die stroperige procedures en ouder en/of instanties die het zover hebben laten komen. Dit is een Nederlander.

Amano | 18-11-13 | 17:20

Wat een gekut met het asielbeleid. Je doet 30 seconden de poort open en je krijgt dit soort schrijnende gevallen. Generaal pardon voor alle "wtf is dit nu weer" gevallen daarna deur dichtsmijten en sleutel weggooien (MOE-landers bij de grens enkeltje terug Fyra-treinkaartje geven)

Darkwater | 18-11-13 | 17:18

@Appie6591 | 18-11-13 | 17:16
U bent een bijzonder minderwaardig mens.
/citaat

Jan Passant mk2 | 18-11-13 | 17:18

@Jan Passant
Jij noemt het schelden, ik noem dat het beestje bij de naam noemen.

Appie6591 | 18-11-13 | 17:16

@Appie6591 | 18-11-13 | 17:09 Simpele oplossing voor je: lever je paspoort in en rot op!

Goldfinger | 18-11-13 | 17:15

@Appie6591 | 18-11-13 | 17:09
Veeg je tranen af en staak het generaliseren en schelden en stampvoeten.
Dat grove taalgebruik bezig je maar bij de Joop.

Jan Passant mk2 | 18-11-13 | 17:13

Dus, Dennis zou moeten blijven maar zijn moeder en zusje zouden dan wel weg moeten, of mogen zij blijven en moet Dennis weg? Geeft totaal geen informatie, dat krantenstukje.
En waarom heeft die jongen op lokaties in half Nederland gezeten? Waarom niet in 1 opvangcentrum in afwachting van zijn eindbeoordeling?
Ik oordeel niet of hij mag blijven of niet, want ik ken de feiten niet, maar dat de asielprocedure op de schop moet is evident. 6 maanden max voor de aanvraag, 3 maanden max voor beroep ( slecht 1 beroepsmogelijkheid en alleen als er nieuwe feiten worden aangedragen ) en gedurende die 9 maanden mogen asielzoekers de opvang niet verlaten.
Lijkt me duidelijk,snel en simpel ( en kostenbesparend ).

Graaisnaaiert | 18-11-13 | 17:11

@Kerejaan | 18-11-13 | 17:03
.. beter naar het land waar Dennis in ieder geval zijn afkomst heeft, dan verdrietig blijven in dit land waar de verschrikkingen van de slavernij nog lang niet uit-herdacht zijn. Waar het ventje ieder jaar weer als kwetsbare Zeurpiet met zijn rug naar de Nederlandse samenleving moet staan.

Jan Passant mk2 | 18-11-13 | 17:10

Ik word een beetje moe van al die zwakbegaafde en egoïstische reacties hier. Tijd voor een knuppel in een hoenderhok. Het kan toch niet zo zijn dat er twee soorten mensen zijn in de wereld. Een soort ubermensch die alles mag en een soort untermensch die niks mag behalve creperen. Toch wordt dit klaarblijkelijk als normaal ervaren. Daarbij geven jullie mij het beeld van een groep hufters die koste wat kost een berg met goud beschermen en die menen dat ze daar ook alle recht op hebben enkel en alleen omdat zij toevallig op de juiste plek zijn geboren. Bah, jullie zijn zwakbegaafde egoïstische hufters allemaal. Ik schaam mij diep dat ik Nederlander ben.

Appie6591 | 18-11-13 | 17:09

@Kerejaan | 18-11-13 | 17:03 |
Een echte Godwin voor de verandering, gefeliciteerd.

Giskard Reventlov | 18-11-13 | 17:08

@ StijlvolRechts | 18-11-13 | 16:01 |
KATSJIENG!

fleischer | 18-11-13 | 17:07

Mensen die hier achter staan zijn niets meer als de nsb'er welke de joods kinderen naar dachau stonden uit te zwaaien.
Kerejaan | 18-11-13 | 17:03 | + -1

Ja, want heel Afrika is één groot concentratiekamp. Doe eens normaal man.

Taggart | 18-11-13 | 17:07

witwas | 18-11-13 | 16:39 |
En aan deze ambtenaren is het te wijten dat dit land ten onder gaat. Ze hebben alle macht in handen, dit samen met de EU kom nooit en te nimmer tot ander beleid.

lanexxx | 18-11-13 | 17:06

De asielprocedure versnellen kan alleen door het als een gunst te beschouwen, een uitzondering. Afwijzingen moeten we niet gaan onderbouwen, alleen een toewijzing moet uitgelegd worden aan de Nederlandse bevolking, met naam en toenaam. In beroep gaan tegen een afwijzing is dan ook niet meer mogelijk dus het kan dan veel sneller dan nu (3 dagen?).

Giskard Reventlov | 18-11-13 | 17:05

te triest voor woorden zo'n ventje uit te zetten naar een land waar hij behalve zijn afkomst niets mee heeft. Mensen die hier achter staan zijn niets meer als de nsb'er welke de joods kinderen naar dachau stonden uit te zwaaien.

Kerejaan | 18-11-13 | 17:03

Waarheen moet dat ventje "terug"?
Of wappert Teeven gewoon met een stapel Euro's – een deel van de winst van de verkoop van Nederlandse paspoorten – tot zich een land meldt dat hem tegen betaling van een donker jongetje wil afhelpen?

simpelman | 18-11-13 | 17:03

Moederneuk | 18-11-13 | 16:58 |
Jou gun ik de baan van Teeven!

lanexxx | 18-11-13 | 17:02

Ik zie nergens staan waar ze vandaan komen en weer heen moeten.
Dus.. hoe kunnen we dan oordelen dat het vreselijk is? Omdat het 'vast een land vol zwarten is'? Dat is pas racistisch.
En dat; 'omdat hij niet altijd onder Rijkstoezicht heeft gestaan', wat houdt dat in? Is hij ondertussen weg geweest uit ons land, of wat impliceert dit?

Causa Sui | 18-11-13 | 17:02

asielzoekers die na een lange procedure eindelijk eens afgewezne worden kunnen ook daar weer tegen in beroep en als dat niks wordt worden ze bijna niet uitgezet.
Om het allemaal op te lossen is er een generaal pardon geweest jaren geleden en ook toen waren er mensen die daar niet onder vielen en daar moest weer een aparte regeling voor komen maar daarmee zou het dan echt over zijn

Niet natuurlijk en toen is er onlangs wéér een generaal pardon geweest en ook daar vielen weer mensen buiten de boot die weer toegelaten moesten worden Toen moest er voor alle kinderen die ook daar weer niet onder vielen natuurlijk een kinderpardon komen. Nu valt deze Dennis daar ook weer niet onder, ach gut zielig, verrumen van de regels maar weer?? en dan zijn er natuurlijk weer kinderen die net weer buitenb die verruiming vallen, ach gut zielig, ook die dan maar.

Ergens is er een grens, trap Dennis en de zijnen maar het land uit

kees1960 | 18-11-13 | 17:01

En dan heb je ook nog van die reaguurders die, onderwijl ze hier het ventje veroordelen om z'n huidkleur, met droge ogen durven te beweren dat ze géén racist zijn.

Moederneuk | 18-11-13 | 16:58

Welles! Nietes! | 18-11-13 | 16:53 | + 0 -
Waar kan dat?

witte strepen | 18-11-13 | 16:57

Het opvallende is dat noch hier op GS, noch in dat Courant-artikel of de petitie zelf staat naar wélk land betrokkene wordt gebonjourd. Iedereen gaat er altijd maar vanuit dat het in álle andere landen dan Nederland toch wel Héél Erg Kut is, terwijl dat natuurlijk helemaal niet de waarheid hoeft te zijn. Alsof deze lieve Webster ineens op de trein richting een concentratiekamp in Polen wordt gezet, terwijl hij in feite over een half jaartje fijn met z'n nieuwe vriendjes aan het voetballen is op de witte stranden van Angola.

Taggart | 18-11-13 | 16:55

Een paar topics eerder zag je een malloot die al 4 x was opgepakt zonder rijbewijs. Die pleegt een (in mijn ogen) zwaar misdrijf en daar worden dus de regels, die er voor dit soort zaken zijn opgesteld, niet op toegepast. En een 8-jarig jochie moet het land uit omdat het volgens de regels moet. Als je dan toch de regels na wil leven, doe het dan altijd. Opvoeden van kinderen lukt alleen door duidelijk zijn en je eigen regels naleven.. ten alle tijden. Dat geldt ook voor burgers. Niet de ene voortrekken t.o.v. de ander. Daar krijg je klootzakken van die het voor de goeden verpesten.

deministerpresident | 18-11-13 | 16:53

@Skunk57 | 18-11-13 | 16:44
Volgens mij hoor jij ook al lang vertrokken te zijn met je dubbele paspoort je ophitserige tweespaltgedrag en je waanidee dat de hele wereld hier binnen kan komen net als jij hier binnen mocht om tegen de Nederlandse sociale en culturele normen en waarden te schoppen!
Je zou er voor kunnen kiezen om te vertrekken en je eigen Utopia ergens te stichten hoor!Wat houdt je tegen??

Welles! Nietes! | 18-11-13 | 16:53

Zolang er door de zogenaamd betrokken strontvliegen goede boterhammen verdiend kunnen worden, verandert er helemaal niets.
Gouden handel voor de vele 'weldoeners' die slechts goed hoeven te zijn in het rondstrooien van valse hoop.

Jackanders | 18-11-13 | 16:52

En hij heeft geeneens gouden oorbellen!

Blote Bertus 2000 | 18-11-13 | 16:48

IDD moven, met ouders pleitte, zonder ouders met ouders onder rijkstoezicht.. roflmao
PLeitte met die hap

angrybird | 18-11-13 | 16:48

witwas | 18-11-13 | 16:39 | + 1 -
Tegen de linkse ambtenarij?
Het versnellen van de asiel procedure stond in de partij programma's van de vvd, groenlinks, D'66 en jawel de sp.
De vvd vond eerder 2 partijen die hierin mee gingen. Als de politiek iets wil dan kan de ambtenarij nog linkser zijn dan Stalin/Marx maar dan doen die daar niks tegen! Als de vorige regering er langer had gezeten was het ook wel gelukt denk ik.

witte strepen | 18-11-13 | 16:46

@Skunk57 | 18-11-13 | 16:44
Op papier misschien

En die Dennis... groot gelijk om hem het land uit te gooien en graag gelijk zijn hele familie ook. En alle andere Dennissen ook

kees1960 | 18-11-13 | 16:46

We moesten eens wat beter naar Zwitserland kijken hier!! Grenzen dicht, niks asiel, niks verblijven met pseudo zielige verhalen, f*ck Europa (wij doen niet mee) en een miljoen miljard problemen minder als wij.

Kobus Kloothamer | 18-11-13 | 16:46

.. het zou fijn zijn als de ongeïnteresseerde medewerkers van de mensenfokkerij die Derde Wereld heet hun plofmensen hier niet zo achteloos deponeerden als "kwetsbare vreemdelingen" - en dan maar denken dat de verkoop daarmee rond is.

Jan Passant mk2 | 18-11-13 | 16:46

L.ul | 18-11-13 | 16:39 |
Precies, daar ligt het hele probleem. Dat die mevrouw een kind "uitpoept" is begrijpelijk. Zou ik ook doen. En natuurlijk zal die mevrouw er op gewezen worden dat dat helpt om te kunnen blijven. Dus zolang het asielbeleid zo ruk is, moeten wij er maar mee leren leven. Je kunt het niet maken om een 8-jarig kind dat hier is opgegroeid naar een ander land uit te zetten. Die verantwoordelijkheid heb je gewoon... wie zich aan slecht beleid brand, moet op de blaren zitten. Dat joch kan er niets aan doen.

deministerpresident | 18-11-13 | 16:45

Zwarte Piet moet blijven!

Baron van Tast | 18-11-13 | 16:45

TeeJee | 18-11-13 | 16:37

Prima reactie van je. Waarom? Omdat het vreemdelingen beleid inderdaad al minstens 30 jaar behoorlijk streng is. Dus dat gelul dat greet het voor onze samenleving op neemt is daarmee van de baan.
Ik kan dat als Nederlanders met 2 paspoorten weten.
Dank je!!

Skunk57 | 18-11-13 | 16:44

Het gaat natuurlijk niet om Dennis, hier zit een hele familie achter die de mores van de hele asiel industrie heel goed begrijpt. Ik verbaas mij om dit stuk van Van Rossum, iedereen weet dat alle plannen om de asiel procedure strenger te maken, dus eerder uit te zetten op een muur van onwil stuit, Teeven krijgt in dit land echt niks voor elkaar, daar zorgt onze grote linker vleugel met ondersteuning van Brussel wel voor!

lanexxx | 18-11-13 | 16:43

@witte strepen | 18-11-13 | 16:32 Het is naïef te denken dat "wij met zijn alle" hier iets kunnen veranderen als dat tegen de linkse ambtenarij in gaat. Tegenover onze populistische roep om versnelling van de procedure schrijven zij 20 lijvige rapporten om aan te tonen dat het niet kan, in strijd is met internationale verdragen etc. etc. De linkse media gaan erachter staan met wat schrijnende voorbeelden en geen kamerlid durft zijn nek nog uit te steken want dan gaat zijn kop eraf.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

witwas | 18-11-13 | 16:39

Vergeet niet dat er 8 jaar gesold is met die mensen, hij en vele anderen zijn de dupe van het jaren lange slappe asielbeleid en op die grond kan je ze met goed fatsoen niet terug sturen. Van mij hoeven ze helemaal niet te komen, je moet ze niet eens het vliegtuig in laten en als het toch lukt per ommegaande terug sturen op kosten van de luchtvaartmaatschappij die de gebracht heeft en wat er toch door heen glipt een asielprocedure van 3 tot max 6 maanden en dan retour.

L.ul | 18-11-13 | 16:39

@Skunk57 | 18-11-13 | 16:31
En weer zo'n kneusje die alles op Wilders meent te moeten betrekken.
Zeg rukbunkerstumper, dit asielbeleid bestaat al sinds de tijd dat Greet nog luiers vol scheet, gebruik die 2 hersencellen van je eens een keer.

TeeJee | 18-11-13 | 16:37

Zou het een idee zijn om Linkse Menschen meer belasting te laten betalen om deze waanzin te betalen? Bovendien verplichte inkwartiering van zo'n gezellige cultuurverrijker?

balustrade | 18-11-13 | 16:37

Ik ken het hele verhaal niet, maar het gaat er bij mij niet in dat Teeven dit f.y. zomaar even besloten heeft. Daar móét hij wel zwaarwegende argumenten voor hebben.

DaughtersofLot | 18-11-13 | 16:36

James Lastig | 18-11-13 | 16:01 | + -58 -
Nope.
.
Ik schaam me wel voor al die ruifleegvretende moelanders en de Nederlandae politiek.

Pikkestrijder | 18-11-13 | 16:36

@VanBukkem | 18-11-13 | 16:27
Door "hulp"groeperingen wordt asielzoekers aangeraden om kinderen uit te poepen, en dan vervolgens de procedure zo lang mogelijk te rekken zodat die kinderen hier wortelen.
Dit teneinde de asielprocedure er dan toch doorheen te krijgen, want kinderen achgossiezielig.


Het asielbeleid is inderdaad KUT. Volledig vernaggeld door allerlei verdragen, belangengroeperingen, geldgeile advocaten en mismaakte bezwaarprocedures. Een vastgelopen machine, dankzij regelgeving die niet de onze is of was.
Er zitten meerdere zijden aan het verhaal, dus wellicht moet u wat verder denken over het probleem.

TeeJee | 18-11-13 | 16:36

Pietitie bedoel je toch, van rossem? Hij is neger.

geenial | 18-11-13 | 16:35

Als iemand die hier geboren wordt pas na 8 jaar te horen krijgt dat hij weg moet, is er toch ergens iets compleet verkeerd gegaan. Misschien een idee om de daarvoor verantwoordelijken eens een keer aan te pakken? Het jochie kan er niets aan doen, het volk dat keer op keer tegen beter weten in procedeert en tijd rekt, om daarna op coulance te rekenen van de politicus die dan toevallig de macht heeft, des te meer.

spanarchist | 18-11-13 | 16:35

Als je uitgeprocedeerd bent, dan moet je gewoon vertrekken. De meesten komen hier voor een beter, en daar is asiel niet voor bedoeld.

Mayhem123 | 18-11-13 | 16:34

Vergeet vooral even niet de echte daders te bedanken. Thanks PvdA, dat jullie het hele proces zo hebben weten te traineren dat het vele jaren kan duren voor iemand te horen krijgt of hij hier mag blijven of weg moet. Erg sociaal!

Nietvoordekat | 18-11-13 | 16:32

witwas | 18-11-13 | 16:25 | + 0 -
Ik kom met een oplossing wat gewoon uitvoerbaar is.
Dat mag jij naïef vinden maar als we met zijn alle duidelijk maken dat er iets moet veranderen weet ik zeker dat dit kan. Rutte1 wilde de looptijd flink verkorten maar ironisch genoeg hadden ze daar te weinig tijd voor. Het zal wel aan de PvdA liggen nu dat ze hier niet mee door gaan want dit idee stond in het partijprogramma van de VVD.

witte strepen | 18-11-13 | 16:32

Bedankt greet, voor je niet aflatende inspanning om de samenleving zo onzeker, wankel en vol haat te maken dat men tot dit soort verrotte beslissingen komt.

Skunk57 | 18-11-13 | 16:31

Hij gaat er toch heen met zijn moeder neem ik aan? Hij is 8 en heeft daar toch niks over te zeggen? Ik snap het probleem niet zo goed. Als mijn vader toen ik 8 was een baan in Oezbekistan gekregen had in een achterlijk bergdorp, dan was ik ook meegegaan en had ik nu Oezbeeks gesproken. Het enige humane en eerlijke in dit soort gevallen is een duidelijke lijn trekken die voor iedereen geldt.

beetjemoe | 18-11-13 | 16:29

James Lastig | 18-11-13 | 16:10
Nee James, jij schaamt je helemaal niet. Jij geniet hiervan, jij wacht hierop. Want aan elk topic geef jij vanuit je Belgische woninkje een anti-Nederlandse draai. Jij haat dit land nog meer dan duizend Quinsy Gario´s bij elkaar.
God jongen, wat is er toch met je gebeurd dat je hiervan je daginvulling maakt.

De echte Stolwijker | 18-11-13 | 16:28

En waar is de vader?

brutus68 | 18-11-13 | 16:28

Ik ben een beetje klaar met het gezeik rond individuele gevallen (zowel van voor- als tegenstanders).

Misschien moet iedereen met een mening daarover maar eens aan gaan geven hoe het beleid dan veranderd moet worden.

Ballenman | 18-11-13 | 16:28

Hij gaat er toch heen met zijn moeder neem ik aan? Hij is 8 en heeft daar toch niks over te zeggen? Ik snap het probleem niet zo goed. Als mijn vader toen ik 8 was een baan in Oezbekistan gekregen had in een achterlijk bergdorp, dan was ik ook meegegaan en had ik nu Oezbeeks gesproken. Het enige humane en eerlijke in dit soort gevallen is een duidelijke lijn trekken die voor iedereen geldt.

beetjemoe | 18-11-13 | 16:27

De grootste eikels mogen hier blijven, en een achtjarig Nederlandstalig jochie trappen we het land uit. Shame on us. Ergens klopt er iets niet aan ons asielbeleid.
En nou hoor ik de schriftgeleerden al weer zeggen 'ja maar regels zijn regels' en 'ergens moeten we een grens trekken', maar ik word zo langzamerhand schijtziek van die ambtenarenmentaliteit: je een beetje verschuilen achter de regels 'want dan zit je altijd goed'. Maar redelijkheid en billijkheid zijn ondertussen ver te zoeken tegenwoordig.
-
Wie weet er een onderduikadres voor Dennis?

VanBukkem | 18-11-13 | 16:27

Dus Teeven heeft wel de ballen om een kind van 8 het land uit te jorissen. Maar de probleem makende Oost-Europeanen en Django's mogen lekker blijven zitten?

Juist...

Klaus Herzog | 18-11-13 | 16:27

... en bedankt, van Rossem! NU breng je de Varaoïden plus aksievoerders plus huil-BNérs weer op ideëen. Terwijl we net zijn bijgekomen van de Mauro-show en al een week worden kapodt-geterroriseerd met gefotoshopte jank-Filippinootjes!

Aktivist | 18-11-13 | 16:26

Mama heeft zich bewust zwanger laten maken omdat zwangere vrouwen op een bepaald fatsoensgevoel werken... en zie hier de verontwaardiging als Teeven terecht het asielbeleid uitvoert.Want natuurlijk moet mama hier dan ook blijven omdat 8 jarige jongetjes nu eenmaal niet voor zichzelf kunnen zorgen.Maar het feit dat hij hier in Nederland de wereld opgeschopt is uit eigenbelang hoort hem noch zijn moeder (die daarvoor de verantwoording hoort te blijven dragen),hier niet in Nederland thuis als ze niet aan de criteria voldoen.
Klinkt misschien heel hard.. maar zo is het nu eenmaal.
We kunnen nou eenmaal niet de hele wereld hier huisvesten en onderhouden.En laat die klote overheid die asielprocedures aanpakken door bij wet de rechtsgang hiervoor verplicht te versnellen,desnoods met speciale asielrechters en asiel snelrecht,zodat dit soort stumpers binnen 3 weken huiswaarts kunnen.

Welles! Nietes! | 18-11-13 | 16:26

@James Lastig | 18-11-13 | 16:10
Zou wel een rekensommetje willen zien wat mevrouw en haar kindjes ons de afgelopen 8 jaar heeft gekost.
Durf te wedden dat mijn belastingbijdrage over die jaren dat gat niet gaat dichten.

Uw Verzekeringsadvis | 18-11-13 | 16:25

@witte strepen | 18-11-13 | 16:23 Doe niet zo naïef, daar gaat het toch helemaal niet om. Zoveel mogelijk baantjes in de zieligheidsindustrie is het enige dat telt.

witwas | 18-11-13 | 16:25

We hebben dan ook meer aan terugkerende Syrie gangers. Die hebben tenminste werkervaring.

En Dennis... das toch geen naam voor een vluchtekindje...

Ow wacht.

basweetutwel | 18-11-13 | 16:24

Pfff, paar weken terug moest ik een petitie tekenen om zwarte pieten weg te jorissen en nu weer om ze te laten blijven. Die goedmensen moeten eerst maar eens weten wat ze willen voordat ik iets teken.

witwas | 18-11-13 | 16:23

Het is mogelijk om de gehele procedure + in hoger beroep gaan in 6 maandjes te doen. Voor iedere asielzoeker! Zolang dit nog niet is vind ik de minister of staatssecretaris altijd volledig aansprakelijk voor dit soort situaties.
Daarmee kun je asielzoekers makkelijker terug sturen (oftewel minder illegalen, minder detentie, minder probleemgevallen en meer kans op werk, meer kans op integratie, meer kans op onderwijs en meer kans op een eerlijk verhaal).

witte strepen | 18-11-13 | 16:23

Anijsblokje | 18-11-13 | 16:18 | + 0 -
Tikfoutje
verschaffen=verschaft

Anijsblokje | 18-11-13 | 16:20

Jammer dat we niet op basis van gedrag van personen kunnen beslissen of iemand mag blijven of niet. Die verkeersaso's uit de vorige topics, zie ik graag geruild met zulke kinderen die wel wat in hun mars hebben.

polt | 18-11-13 | 16:20

Inderdaad. Weer een nieuwe Mauro. Weer zielig doen van iedereen. En als deze Mauro mag, dan moeten alle andere kinderen ook maar weer blijven. En hun mama. En hun papa. En alle andere familieleden en dorpsbewoners. Die alemaal volgend jaar gaan klagen dat Zwarte Piet discriminatie is. Dus ik zeg nee. We worden al boos als iemand de mazen vand e wet gebruikt om dit naar zijn/haar hand te zetten, val je een keer aan de andere kant heb je gewoon pech.

Sadomassochristus | 18-11-13 | 16:19

@Trompy 16:08: Als dat zo zou zijn, dan moet er ook een wet komen om een verbod op emigratie te regelen voor mensen met jonge kinderen, want dat is immers onmenselijk. En wat voor emigreren geldt is dan natuurlijk ook op immigranten van toepassing: wie jonge kinderen heeft zou dan nooit aanspraak op een verblijfsvergunning kunnen maken.

We kunnen er natuurlijk ook gewoon rationeel naar kijken: als er geen bezwaar is om de ouders uit te zetten, thuisland is veilig en ze hebben de papieren en middelen om terug te reizen, dan is het hebben van kinderen slechts een kleine verzachtende omstandigheid. Het is zielig voor het kind, maar niet meet dan dat.

Muxje | 18-11-13 | 16:18

Teeven "bekleedt" een funkie die hij niet aankan. Op iedere normale werkplek noem je zo één een prutser.

niks mis mee | 18-11-13 | 16:18

-weggejorist-

lullo123 | 18-11-13 | 16:18

-weggejorist-

lullo123 | 18-11-13 | 16:18

Kinderen & asielrecht. Lastige materie.

Er zijn casus bekend van vrouwen met een kinderwens, die primair bepaald werd door het eigen recht op een verblijfsvergunning. Zij gaan door tot ze een meisje krijgen, dat niet teruggestuurd mag worden vanwege "vrouwenbesnijdenissen" en daarmede ook moeder het recht op een verblijfsvergunning verschaffen.

Het betreft natuurlijk slechts enkele landen, maar het blijft een perverse prikkel. Verbieden of maximeren van zwangerschappen druist ook tegen mijn liberale principes in. Lastige materie.

Anijsblokje | 18-11-13 | 16:18

Ja en zo zijn er nog duizenden Dennissen, Mauro's, Sarah's, Mehmets en andere zielige kids die maar wat graag in Nederland willen blijven. Sneue verhalen maar als we uitzonderingen op de regel blijven maken kunnen we van de uitzondering net zo goed een regel maken.

ilse | 18-11-13 | 16:18

Flikker toch op... om de zoveel jaar elke x weer een pardon. Opdonderen!

sickstyle | 18-11-13 | 16:17

Zijn ouders hadden al veel eerder kunnen besluiten om terug te gaan naar eigen land. Door eindeloos te procederen hebben ze zelf deze situatie gecreëerd. Toegeven, de Nederlandse staat had nooit moeten toestaan dat ze zolang mochten procederen. Dus ik wens Dennis veel plezier in zijn nieuwe vaderland.

Mayhem123 | 18-11-13 | 16:17

Het zoveelste slachtoffer van de walgelijke zieligheidsindustrie.
Ter meerdere eer en glorie van Albayrak en haar mede-criminelen van het COA.
Ter meerdere eer en glorie van al die advocaten, agogen en psychiaters die er een tweede huis aan over hebben gehouden.
Ter meerdere eer en glorie van al die kamerleden, burgemeesters, wethouders en duizenden ambtenaartjes die hun ego konden opvijzelen en hun bestaansrecht in stand houden.

Zijn moeder had 8 jaar geleden een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Óf uitgewezen worden.
Één van de twee.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Stelletje stinkende heelmeesters met hun stinkende wonden. Bah!

Cuyahoga | 18-11-13 | 16:15

Het valt mij op dat helemaal nergens is te lezen naar welk land Dennis, zijn moeder en zusje worden uitgezet. Dat lijkt me nogal relevant voor de discussie. Zelfs die petitie-pagina rept er met geen woord over.

Het probleem is dat asielprocedures in Nederland al jaren een puinhoop zijn. De besluitvorming is te traag en het schort aan daadkracht. De consequenties zijn dat jochies als Dennis hier volledig wortelen en dat terugsturen met de dag inhumaner wordt.

Zolang de procedures niet worden verscherpt, blijven we 'geplaagd' worden door voorbeelden zoals deze jongen. Ik vind het triest dat zo'n vernederlandst jochie moet worden uitgezet, maar je zult ook ergens een grens moeten trekken; hoe hard dat ook is.

stefanboy78 | 18-11-13 | 16:15

Ach, vRossem. Hier in bij het strafhof in DH wemelt het op een werkdag om 11 uur 's ochtends van de oranje shirtjes. Hele velden vol met Ivorianen welteverstaan.

rien6139 | 18-11-13 | 16:14

Ik lees nergens naar welk land hij ' terug' moet met zijn moedertje en rast vd kinderschare?
Kan het zijn dat hij gewoon naar Kameroen, of Ghana terug moet? Of een ander niks aan de hand donkergetint land?
Ik wil hem wel een fleecetrui sponsoren, het is vaak koud aan boord van een vliegtuig!

irma zonderboezem | 18-11-13 | 16:13

Trompy | 18-11-13 | 16:08
Weet je bij wie er een steekje los is?
vluchtelingenorganisaties en bijbehorende advocaten die tot het gaatje willen gaan om deze mensen hier proberen te houden.
En als ze dan het land moeten verlaten, gaan lopen piepen.
De wet geldt voor iedereen, ook voor asiel(geluk)zoekers.

Ommezwaai | 18-11-13 | 16:13

Ik ken een Nederlands gezin, met 3 kinderen. Eentje van 8 en 2 van 4, allemaal hier geboren. Die zijn gewoon op straat gezet toen papa ontslagen werd en zijn rekeningen niet meer kon betalen. Hij heeft alle procedures netjes gevolgd en niet dwarsgelegen, alles met veel moeite geprobeerd te betalen maar loopt nu bij de dakloze opvang omdat de staat ze laat verrekken.

StijlvolRechts | 18-11-13 | 16:13

Ik ben geboren in Spijkenisse, mag ik weg?

gentle giant | 18-11-13 | 16:12

Dealtje afsluiten.
Dennis er in, 100 jeugdige criminele Marokkanen er uit.

Als je ACHT jaar doet over een dergelijke ingrijpende beslissing, laat je al daarmee al zien dat je totaal incompetent bent. Dus dan heb je wat mij betreft het recht niet meer alsnog de beslissing te mogen nemen..

Trompy | 18-11-13 | 16:11

Ja zeg. Vergeet niet dat de ouders van dat ontzettendzielige joch dus al die jaren tegen beter weten in hebben door geprocedeerd en nu aan het kortste eind trekken. Kijk dan boos naar die types. Bovendien, hoe erg is het nu precies? Kinderen van expats verhuizen ook de wereld over. Ik word nogal moe van al dat gestuiptrek om humanitaire dramashows die eigenlijk gewoon de realiteit van het leven zijn. Hoe zeer je iedereen in de wereld ook alle goeds wenst, het is niet haalbaar om alle zielige mensen hier heen te slepen.

Basje1738 | 18-11-13 | 16:11

@Trompy | 18-11-13 | 16:08 Neem jij hem toch in huis, met zijn moeder erbij.

witwas | 18-11-13 | 16:11

@Nequebard | 18-11-13 | 16:03
Denk dat de AZC medewerkers die lieve mensen niet te beroerd zijn om de kinderproductie zelf in gang te zetten.

Uw Verzekeringsadvis | 18-11-13 | 16:11

Dennis kan wel hard lopen, dat is dan weer een pré, vluchtelingsgewijs...

gentle giant | 18-11-13 | 16:10

@necrosis 16:03
Ik voel me diep gekwetst door deze Raspoetinesque uitspraak. Ik eis een sorry! Deze jongen mag niet het kind van de rekening worden. Geef gul en geef snel, dan komt Dennis er wel.

Ashtrey | 18-11-13 | 16:10

Eigenlijk had het op de Fortuynistische manier gemoeten allemaal. Niemand het land uit flikkeren maar wel de grenzen hermetisch dichtgooien voor verdere gelukzoekers. Iemand uitzetten die hier al zijn hele leven woont, maar ondertussen wel verdere migratie uit dezelfde landen toestaan is niet de oplossing voor de problematiek. Dweilen met de kraan open heet dat.

OpperGek | 18-11-13 | 16:10

Wie laat toe dat een asielprocedure meer dan 8 jaar kan aanslepen?

Precies, de NL overheid.

Het is ronduit onmenselijk een kind dat in NL is geboren over de grens te flikkeren omdat de Nl overheid er (zoals altijd) een teringbende van maakt.

Nederland staat internationaal weer volledig voor lul. Om je kapot te schamen.

James Lastig | 18-11-13 | 16:10

Dennis is in deze een Quincy geflikt...

CornholioNL | 18-11-13 | 16:09

Een kind dat hier is geboren en opgegroeid, die hier al zijn vriendjes heeft en helemaal niks heeft met zijn land waar zijn ouders vandaan komen, lijkt mij een kind dat gewoon hier verder moet kunnen. En iedereen die roept dat dat niet mag omdat hij anders als hij groot wordt 'tegen zwarte piet gaat demonstreren', heeft echt een steekje los.

Trompy | 18-11-13 | 16:08

Ik ben wel benieuwd naar het hele proces. Is er bijvoorbeeld gerekt zoals toen nog mogelijk door het maken van bezwaar op bezwaar etc.?

Tommygunner | 18-11-13 | 16:08

Dropke | 18-11-13 | 16:07
Ben bang dat zijn eigen moeder niet eens weet wie de vader is.....

Ommezwaai | 18-11-13 | 16:08

In het huidige klimaat wil je hier toch ook helemaal niet blijven, toch?. Klote Hollanders met hun zwartepiet en gratis geld!

StijlvolRechts | 18-11-13 | 16:08

Elk verhaal is schrijnend wanneer je er een loep op legt. Logisch. Zullen we dan ook een rondje bijstands moeders en kinderen doen? Vaders met omgangsregelingen of verlaten bejaarden of werklozen die zijn ingewisseld voor jong bloed? Ik kan nog wel even doorgaan zo...

Rikketiktik | 18-11-13 | 16:08

Diareeremmer | 18-11-13 | 16:00 | + 17 -
Vaders van de hier geboren kinderen zijn blijkbaar nooit in zicht, of komen die pas opdagen als de papierwinkel rond is?

Dropke | 18-11-13 | 16:07

Run Dennis, run!

Pa Cartwright | 18-11-13 | 16:07

Glas Koning | 18-11-13 | 16:03
In dit geval is ie dan wel weer consistent.
Kunnen we van een aantal van zijn illustere voorgangers niet zeggen.
Klaar is klaar.....
Uitgeprocedeerd? Dan naar huis!

Ommezwaai | 18-11-13 | 16:07

@Glas Koning | 18-11-13 | 16:03 |
Mee eens, Teeven is een eersteklas eikel. Maar niet hierom. Hij is volgens mij een eersteklas eikel omdat het bij de gevangenissen en de asielzoekerscentra een rotzooi is. Hij is een eersteklas eikel omdat gevangenen gewoon met telefoons rondlopen en drugs en wapens mee naar binnen kunnen smokkelen. Hij is een eersteklas eikel omdat hij daar niets aan doet.

Hij is een VVD'er in dienst van de PvdA, zoals bijna alle VVD'ers van de afgelopen twintig jaar. Daarom is hij een eikel.

Nequebard | 18-11-13 | 16:07

Grenzen dichtgooien is een veel humanere optie.

Nu zetten we de poorten wagenwijd open, maar stoppen we de asielzoekers in een peperdure bureaucratische molen, en zetten we ze jaren later alsnog uit naar een land waar hun kinderen nog nooit geweest zijn. Er is helemaal niemand die daar iets bij wint, afgezien van het ambtenarenleger dat de molen draaiende houdt, en zichzelf zo van werk voorziet.

Russells Teapot | 18-11-13 | 16:06

Grenzen open, familie mag mee, Turkije toetreden tot EU zo snel mogelijk. Ben in een gulle bui vandaag. /pvda modus off

First Contact | 18-11-13 | 16:06

Het is onmenselijk dit kind uit te zetten, maar het is natuurlijk een grote maas in de wet dat deze reden zoveel kan worden opgevoerd. Er moet echt nodig een snellere asielprocedure komen, zodat het niet meer mogelijk is om hier geboren te worden en vervolgens je 8ste verjaardag te vieren zonder duidelijkheid over je toelating.

Recapore | 18-11-13 | 16:06

Als we dat gaan doen, is het hek van de dam. O wacht...

rien6139 | 18-11-13 | 16:05

Er emigreren dagelijks kinderen al dan niet gedwongen door hun ouders naar een ander land. Alleen bij asielkindertjes vinden we het zielig.

Schrödinger | 18-11-13 | 16:05

Die Teeven dat is ook wel een eikel 1e klas!

Glas Koning | 18-11-13 | 16:03

Dit soort berichten doen mij niets meer.

Steefzor | 18-11-13 | 16:03

Over 10 jaar loopt Dennis mee in een anti-zwarte piet demonstratie.....

necrosis | 18-11-13 | 16:03

Het is niet Fred Teeven die hier walgelijk is, maar de moeder van Dennis. Volgens mij heeft zij Dennis en zijn zusje namelijk gewoon gekregen om in Nederland te mogen blijven. Want, zo leren deze mensen al op 't vliegtuig, niets werkt beter om die domme Nederlanders te manipuleren dan een Biafra-kindje met puppy-ogen.

En zo zijn er nog wel meer trucs die gebruikt worden door de asielzoekers die hier eigenlijk niet thuis horen. Het verscheuren van identiteitspapieren, het verzinnen van meerdere tegenstrijdige leugens om ambtenaren te misleiden, het beweren dat je mishandeld of verkracht bent in het asielzoekerscentrum - ga zo maar door.

Nequebard | 18-11-13 | 16:03

We moeten ergens een grens trekken nietwaar?
Het wordt nu eens tijd om paal en perk te stellen.
We hebben nu wel zat Multi-culti gezien.
Helaas voor de betrokkenen..

Ommezwaai | 18-11-13 | 16:02

Moeders e.d. daargelaten, met kinderen dien je volwassen om te gaan

martijnberendsen | 18-11-13 | 16:02

Toch lijkt mij dat best prettig, geen empathisch vermogen hebben.
Maakt beslissingen nemen wel heel makkelijk en verantwoording hoef je nooit of te nimmer af te leggen.

heel soms ben ik best wel een beetje heel erg jaloers op Fred..

S. Choft | 18-11-13 | 16:02

Agossie. Maar waarom hebben die 2 miljard andere arme kindertjes geen recht op hetzelfde? Omdat hun ouders NIET onze rechtsstaat jarenlang hebben getraineerd?

Godsammekraken | 18-11-13 | 16:02

Ja, leuk en aardig allemaal. Maar over 10 jaar staat hij als dank voor zijn verblijfsstatus samen met Quincy en zijn horde dolle wolven te schreeuwen dat Nederlanders Racisten zijn. Allemaal!

StijlvolRechts | 18-11-13 | 16:01

Jullie moesten je schamen Nederlander te zijn.

James Lastig | 18-11-13 | 16:01

Jeetje, als het "ik kom naar Nederland en laat een kindje geboren worden"-trucje al niet meer werkt, wat moet je dan gelukszoeker om hier toch te mogen blijven??

happen naar de baas | 18-11-13 | 16:01

FF voor de goede, met zn moeder er bij.

Uw Verzekeringsadvis | 18-11-13 | 16:00

Als het nou alleen om Dennis gaat. Maar zijn moeder mag dan - en dat is logisch - ook blijven. En als ze legaal is kan ze middels gezinshereniging er nog heel wat familie bijhalen.

Diareeremmer | 18-11-13 | 16:00

Fred Teeven. Nooit begrepen waarom die man zo overgewaardeerd wordt. Trek hem een witte jas aan en laat hem stage lopen bij Slagerij Het Guitige Geitje.

Rollins | 18-11-13 | 15:59

Nu is het weer niet goed ?

Lief meiske | 18-11-13 | 15:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken