
Bert van Delden, de voorzitter van de Commissie van Toezicht Inlichtingen en Veiligheidsdiensten, drinkt zijn koffie dus uit een mok met daarop de cijfers 1984. Zijn kantoor is te bereiken via een poortje met een vingerafdruk-systeem. Vanachter zijn bureau kan hij real-time in de systemen kijken van de diensten, ook hebben hij en zijn mensen een eigen werkplek bij zowel de AIVD als de MIVD. Het is een select gezelschap dat geautoriseerd is om dat te doen. De fractievoorzitters horen weleens wat in de Tweede Kamercommissie voor de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten - de Commissie Stiekem maar de échte controleur is dus Van Delden. De
onthulling zaterdag van de Volkskrant over de aanschaf door het Ministerie van Defensie van Argo II - systemen waarmee telefoon- en internetverkeer op te vangen en te verwerken is is geen nieuws. Het was namelijk SP-Kamerlid Ronald van Raak die deze zomer lucht kreeg van de aanschaf en minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk (PvdA) er over bevroeg. Van Raak kreeg
antwoord: de aanschaf kost 17 miljoen euro en het is vervolgens mogelijk om alles dat via een kabel gaat internet, telefonie, de eenling met een fax te monitoren.
Het interview met Van Delden enkele paginas verderop in de papieren Volkskrant is echter wel nieuws. De
intelligence czar zegt namelijk over de aanschaf van de Argo II-technologie: Is het zo gek dat we met de techniek meegaan? Is het zo gek dat de diensten zich daarop voorbereiden?
In de wereld van het inlichtingenwerk is er sprake van twee werelden: de politieke realiteit de verantwoording die diensten en betrokken ministers aan het parlement afleggen en de daadwerkelijke realiteit het eigenlijke werk wat de diensten verrichten. Jaren later komt daar soms iets van naar buiten. Googelt u maar op Villa Maarheze, Gladio of stay-behind-netwerken. In andere gevallen weten de inlichtingendiensten de schijn van openbaarheid over hun activiteiten te wekken maar ligt de volledige waarheid jaren na dato nog steeds niet op tafel: de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn nog steeds niet volledig opgehelderd. En het dossier De Roy van Zuydewijn suddert het laatste debat over de kwestie was in 2003 (!) - ook nog voort, meer daarover
in december wanneer D66 en SP premier Rutte zullen bevragen.
Een schimmenrijk.
Van Delden is dus degene die volledig inzicht heeft in die duistere wereld. Eveneens zal hij begin volgend jaar een oordeel vellen over de NSA-controverse en de Nederlandse betrokkenheid daarbij. Tegelijkertijd zegt Van Delden te begrijpen dat het ministerie van Defensie in samenspraak met dat van Binnenlandse Zaken alvast een systeem heeft aangeschaft dat bijna alle vormen van communicatie binnen Nederland kan monitoren, iets dat wettelijk nu nog niet mogelijk is.
De Nederlandse overheid is haar eigen PRISM aan het bouwen met Argo II, Van Delden doet op zijn beurt een vlucht naar voren terwijl dat niet zijn taak is. De omgekeerde wereld: de controleur geeft zijn zegen aan het project voordat de Tweede Kamer een uitspraak heeft gedaan.
Kijk nog maar eens goed op de kalender; het is bijna 1984.
Reaguursels
InloggenKunnen Nederlandse ISP's niet net zoals de Zweedse ISP Bahnhof, hun klanten VPN verbindingen aanbieden ?
LINK: tweakers.net/nieuws/72310/zweedse-isp-...
En dan nog goede versleuteling van deze verbinding van 4096 bits, of hoger ?
Jammer dat die Paternoute zo´n schreeuwerd is die je nauwelijks serieus kan nemen, dus ook dit verhaal niet. Altijd dat fikkie ongenuanceerd opstoken, eigenlijk een soort roddeljournalistiek.
Die ome roon is een huigelaar eerste klas. Scheinheilige kop en hij komt ook steeds dommer over, terwijl hij wel degelijk intelligent overkwam toen hij net aan de politiek begon.
@VanBukkem | 10-11-13 | 12:54
Voor de meest stompzinnige opmerkingen krijg ik kudo's. Plus of min, het zal me worst wezen. Maar dan maak ik eens een intelligente opmerking al zeg ik het zelf, nota bene in tweevoud, en dan is er klaarblijkelijk weer geen hond die het leest.
Dus ik zal het nog eens wat concreter stellen: Ik sluit niet uit dat de inlichtingendienst de bezuinigingsdans ontspringt omdat ze compromitterend materiaal hebben aangaande enkele betreffende bewindslieden. Ik denk aan de foto van een jonge Mark Rutte met een dildo in z'n aars, tijdens de ontgroeningsweek van de studentenvereniging waar ie bij zat.
@ Deus Absurdia | 10-11-13 | 13:56
Asof daar al geen rekening mee gehouden wordt.
Encryptie wordt vanuit Brussel straks verboten !
- wait and see
-weggejorist-
Zie het maar zo.
Argo II kan niets meer ontdekken dan nu al gebeurd maar dan efficienter en als one-tool-fits-all.
Dit systeem en de algehele ongecontroleerde mindset van de veiligheidsdiensten voor dit soort techno-fascisme zorgen er versneld voor dat gewone burgers steeds betere en meer encryptievormen gaan geruiken. Dat is een goede zaak. Want uiteindelik gaat daarom de overeid deze controledrift verliezen. De overheid loopt nl altijd 1 a 2 jaar acter op de best beschikbare techniek en methode.
.
Ik vermoed dat over 5 jaar iedereen van een TOR achtig netwerk gebruik gaat maken voor alles wat online gebeurd.
1 + 1 = 2
vuistdiep zitten ze erin
- georgeknightlang.wordpress.com/2013/09...
Aangezien Nederland gewoon aan de leiband van de VS loopt, kijk even naar de wetgeving die er al is doorgedrukt
;http://www.youtube.com/watch?v=4h20gAa9-Fc
@SpekJood2.0 | 10-11-13 | 12:38
Over 3: De politieagent hoort daar niet over te oordelen. Er zijn als te veel mensen met de een of andere aanval gestorven omdat ze als dronkemannen in de cel gezet zijn.
Politiemensen moeten geen medische uitspraken doen.
@medusa324 | 10-11-13 | 11:33
De miljoen mensen die er in de USA mee bezig zijn beweren 54 aanslagen voorkomen te hebben in 10 jaar ( www.techdirt.com/articles/20131023/125... ). En nog hebben ze Boston doorgelaten.
Het is minder ingrijpend om die aanslagen gewoon te incasseren: die miljoen mensen hadden met gemak de schade kunnen herstellen, met minder collateral damage.
@Portemonnee van de A | 10-11-13 | 13:10
Dat is inderdaad het grote gevaar. De NL overheid van toen is na de inval van de Duitsers zo overgeschakeld op de nieuwe regering. De ambtenaren voerden simpelweg de opdrachten van de nieuwe bazen uit, want zo werken ambtenaren. Administratief had Nederland het goed voor elkaar. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Daarom is dit zo heel erg fout als een overheid ongecontroleerd aan de knoppen kan zitten en er een gedachten-politie ontstaat.
De revolutie die nu gaande is, is een stille. In plaats van oorlogen uit te knokken is de huidige tactiek alles en iedereen vastleggen en volgen, in de poging totale controle te krijgen.
Wie denkt dat de EU in dat opzicht het goede met u voor heeft is een randdebiel. Overigens is het een globale revolutie en een hele enge.
Maar goed, het interesseert de mensen geen reet, het overgrote deel zit te ver met zijn kop in zijn kont om dit te kunnen zien aankomen.
Overigens vind ik een eurootje per persoon getuigen van minachting. Koop eens iets duurs om ons te bespioneren!
@wiza | 10-11-13 | 11:30
Zo'n koopje, daar kunnen ze altijd wel een nuttig doel voor vinden. Bedrijfsgeheimen oppiken, bewijzen construeren, en weet ik niet wat.
Waarschijnlijk is het goedkoper vanwege de subsidie die Israel heeft gegeven voor die backdoor.
Iemand die zijn recht op privacy en vrijheid niet verdedigd is het niet waard. Alleen in de afgelopen 100 jaar waren overheden goed voor 100'den miljoenen moorden en doden. Het was niet Hitler in zijn eentje, maar de Duitse overheid van toen. Zo ook voor Stalin en Rusland, Mao en China, enzovoort. Kleine macht kleine gevolgen, grote macht grote gevolgen. Als je dan vind dat het goed is dan een overheid alle macht heeft, dan moet je later niet klagen over de gevolgen, sterker daar ben je dan mede verantwoordelijk voor. Informatie is macht, je kan er mensen mee chanteren, je kan ze makkelijker hun geld afpakken en je weet waar hun zwakke plekken liggen. Onbeperkte informatie over haar burgers of lijfeigenen zal de overheid alleen maar gemakzuchtiger, hebzuchtiger en corrupter maken.
@dubbeltjeopzijnkant | 10-11-13 | 12:15
Dat het geld heeft gekost wil nog niet zeggen dat het werkt. Overheid en ICT, jeweetzelluf.
@number668 | 10-11-13 | 12:54
Nee. Dat zijn Bilderbergers. Die controleren heimelijk de inlichtingendiensten.
Luisteren ze het koningshuis ook af?
@pitsteen | 10-11-13 | 11:29
Niet alleen crowd control. Ook de controle over onze bestuurders en bewindslieden door inlichtingendiensten gaat nog eens heel groot worden. Straks weten ze alles van iedereen, dus ook wat onze toekomstige bestuurders en bewindslieden allemaal voor ongein hebben uitgespookt, bijvoorbeeld in hun studententijd met een dronken kop. Want zeg nou zelf, IEDEREEN heeft wel iets waarvan je zegt 'dat had ik beter niet kunnen doen, maar gelukkig heeft niemand het gemerkt!'
@pitsteen | 10-11-13 | 11:29
Niet alleen crowd control. Ook de controle over onze bestuurders en bewindslieden door inlichtingendiensten gaat nog eens heel groot worden. Straks weten ze alles van iedereen, dus ook wat onze toekomstige bestuurders en bewindslieden allemaal voor ongein hebben uitgespookt, bijvoorbeeld in hun studententijd met een dronken kop. Want zeg nou zelf, IEDEREEN heeft wel iets waarvan je zegt 'dat had ik beter niet kunnen doen, maar gelukkig heeft niemand het gemerkt!'
@odulator goede marketing van VVD=D66=PvdA=CDA=GL=SP=SGP waardoor de kiezer denkt invloed te hebben denk ik of is dit gewoon wat we met zijn allen willen.
@Welles! Nietes! | 10-11-13 | 11:58
Dat zou in jou geval wel meevallen, want soms wordt er zeer goed opgepast denk ik zo.
Kijk, dames en heren, dictatuur is de normaaltoestand in de geschiedenis. Alleen heeft deze zich in de loop der eeuwen steeds verder verfijnd. En nu geloven een hoop mensen dat ze in een democratie leven. Op zich een prestatie van de veiligheidsdiensten.
Vroeger werd ons ingeprent dat achter het ijzeren gordijn alle burgers in de gaten gehouden werden door hun criminele overheid en dat we blij moesten zijn dat we in het Westen democratieën hadden waarin dat niet gebeurt. Inmiddels weten we wel beter en zijn de Westerse overheden op het gebied van privacyschenden erger dan dat de Stasi ooit was.
Fijnstoffer | 10-11-13 | 11:55
-
Het volk heeft ALTIJD het eindwoord.
Zo zijn er al vele rijken ten onder gegaan, en vervangen.
Ook de DDR, en de CCCP.
En zo zal het ook de EU vergaan, als ze op deze weg blijven doorgaan.
@ infedel, 11:21
1) De 9mm waar Volkert mee schoot is een wapen dat veel voorkomt in het illegale circuit,
en heeft in die hoedanigheid niets te maken met de Spaanse politie of de ETA.
2) De AIVD heeft inmiddels toegegeven dat zij Bouyeri kenden, en hem afluisterden.
Nog niet bekend is of B een AIVD infiltrant is geweest.
3) Het in naïef om te denken dat Fortuyn zijn verwondingen had kunnen overleven, ook bij snel medisch ingrijpen.
@Wloddek | 10-11-13 | 11:48
VVD=D66=PvdA=CDA=GL=SP=SGP
En toch stemt de meerderheid hier op. Waarom toch?
Welke sukkelige spionnenbaas koopt nou een computer van 17 miljoen wanneer zijn personeel nog geen Aston Martin rijdt?
We moeten vast bedenken hoe je die goldman sachs drones uit de lucht haalt...
De overheid is sinds het internet het monopolie over de informatievoorziening kwijt. In het pre-internet tijdperk was het overzichtelijk. Rechtse en linkse kranten en omroepen. Alles had een band met de politiek en de journalisten spraken de politici met twee woorden aan.
Sinds alle informatie voor en door iedereen geplaatst kan worden, is de overheid de regie kwijt. Ja, er kan nog wel eens een document gelekt worden via Frits Wester, maar over het algemeen komt alle rottigheid via andere kanalen bovendrijven. Daar heeft men dan helaas geen sturing meer over. En praat een politicus bij de oude media zijn mond voorbij, dan wordt er snel een correctie op internet gezet om de keutel weer in te trekken (www.vvd.nl/blog/240/verklaring-mark-ve...)
De enige manier voor de overheid om er achter te komen wie iets publiceert en wie er contact met elkaar hebben, is door alles te monitoren.
De angst regeert.
@DaughtersofLot | 10-11-13 | 11:28
4) Zijn de geruchten waar dat op vliegbasis Volkel de lichamen van 5 dode aliens bewaard worden, en dat het verhaal van die atoombommen eigenlijk maar een rookgordijn is?
@pitsteen | 10-11-13 | 11:48
"*positie aandelen Post.nl checkt*"
Beetje ongelukkige timing zo halverwege november.
Tijd om de Enigma weer uit de kast te trekken. En die versleutelde berichten om te zetten naar ascii plaatjes van geyle wijvon. Hebben ze nog wat te fappen ook op die 486 van de aivd. Voordat ze klaar zijn met het decoderen van het boodschappenlijstje zeg maar.
Idioten, alles afluisteren of verzamelen klinkt als een enorme bak ruis die je achteraf moet scheiden.
Uh,volgens dit linkje www.rijksictdashboard.nl/content/proj... dit jaar al meer dan 1 met 6 nullen onderhouds kosten. Dit zegt volgens mij dat dit al helemaal in werking is ??
@Reinaert | 10-11-13 | 11:28
Wij hoeven geen mannetjes te hebben om de data te analyseren.
Dat doet israel wel voor ons.
@Niemands Knegt | 10-11-13 | 11:48
Ik denk dat we op die vragen nooit antwoorden zullen krijgen, helaas.
@Kaas de Vies | 10-11-13 | 12:02
Of misschien toch: "Those who sacrifice liberty for security deserve neither."
Overheden rusten niet voordat zij total control hebben. Het is eng dat niemand in de politiek zich daartegen verzet. De burger wordt NIET meer vertegenwoordigd en de remmen zijn (dus) los.
@zelf_bedacht | 10-11-13 | 12:00 | + 0 -
Ook Benjamin Franklin had niets te verbergen.
@ Bad Ass Justice 11:53
Dat dat het hoogtepunt van zijn carrière was.
@Eric Blair | 10-11-13 | 11:40
Rooksignalen zijn makkelijk te onderscheppen. Er bestaan tegenwoordig betere communicatiemiddelen die minder makkelijk te onderscheppen zijn.
2.bp.blogspot.com/_tQ74IfNZmZQ/SHqtGUy...
@Kaas de Vies | 10-11-13 | 11:16
Inmiddels krijg ik een beetje kriebel van de uitspraak "je hebt toch niets te verbergen?"
Benjamin Franklin had hier volgens mij ook het e.e.a. over te zeggen.
@VanBukkem | 10-11-13 | 11:53
Natuurlijk weten ze dat allang.
Maar ze gaan waarschijnlijk pas goed op je inzoomen als je niet meer reaguurd en niet dood blijkt te zijn denk ik.
Typisch geval van ethiek die kansloos achter de techniek aansjokt.
Godsdienstmalloten reizen af en aan om hun medetuig in Syrië te helpen. Oplossing van de Nederlandse staat: alle reisgegevens van alle burgers vastleggen. Zo rollen de NeDDeRlandse regenten. Het volk heeft in deze schijndemocratie vrijwel niets te zeggen.
@necrosis | 10-11-13 | 11:44
Volgens mij weten 'ze' al lang wie we zijn.
@1nfidel | 10-11-13 | 11:21 |
Wat zei Doktors van L. Over het uitschakelen van janmaat?
toevallig een documentaire over de DDR gezien. Typisch van iedere socialistische dwangstaat is dat zo'n staat obsessief informatie over de burgers gaat verzamelen en dat steeds obsessiever. Steeds meer informanten totdat 2/3 van de bevolking de overige 1/3 bespioneert. Komt omdat de zittende macht steeds meer door de bevolking wordt uitgespuugd en zich onzekerder gaat voelen maar toch tegen iedere prijs aan de macht wil blijven. Ieder socialistisch experiment heeft als eindhalte Noord-Korea, de gedroomde heilstaat van iedere rechtgeaarde socialist.
Zie je ook aan de nep-democratie hier waar politici zich onderling verenigen om de macht te behouden. VVD=D66=PvdA=CDA=GL=SP=SGP, dit zijn labels van precies dezelfde partij omdat ze allemaal precies hetzelfde willen zodat ze altijd bij elkaar kruipen om hun belang te dienen. Het enige verschil is dat het andere mensen zijn die hetzelfde willen.
@DaughtersofLot | 10-11-13 | 11:28 |
@Bas Paternotte | 10-11-13 | 11:43 |
Als aanvulling op jouw vragen, nogmaals: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/05/... en www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/05/... en www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/05/...
Ik heb nog geen antwoorden gezien...
Koopt allen aandelen Post.nl. Mail componeren op een los van het net staande computer, encryptie erop loslaten, printen op een niet aan het net gekoppelde printer, envelop adresseren, postzegel erop, verzenden maar. Duurt wat langer voordat het bericht overkomt, maar veiligheid vooralsnog gegarandeerd.
*positie aandelen Post.nl checkt*
@medusa324 | 10-11-13 | 11:33
De juiste oplossing is er misschien niet maar een duidelijke stellingname ontbreekt compleet.
De simpele Nederlander wordt overal gevolgd, afgeluisterd, gefilmd en geflitst.... krijgt boetes etc... allemaal keurig geregisseerd vanuit de CJIB bunker in Leeuwarden en de Belastingbunker in Heerlen.... Terwijl jihadgangers, die misdaden tegen de menselijkheid plegen en het Westen in de rug aanvallen, bij thuiskomst voorzien worden van een uitkering, coach, psychiater etc.....
.
In die wereld leven we.... al die systemen worden blijkbaar opgezet om de burger hinderlijk te volgen en te beboeten.... de echte criminelen worden ontzien en gepamperd!.
.
Waanzin!!
@Botte Hork | 10-11-13 | 11:37
'Ze' gaan Joris onder druk zetten om onze IP adressen te geven.....
@Botte Hork | 10-11-13 | 11:37
Waarom dacht u dat ik hier ineens zat te reaguren? Op basis van de inhoud van mijn boekenkast alleen al sta ik allang op een lijstje met 'ongewenste roeptoeters'.
@lion@night | 10-11-13 | 11:31
"Degenen die zich zorgen moeten gaan maken zijn de critici richting de Europese multiculturele natte groene droom."
Ik weet niet in hoeverre het andere EU critici hier in de panelen vergaat, maar het is wel raar in dit opzicht,dat mijn comments in een bepaalde dodebomen krantje stelselmatig geweigerd worden voor plaatsing,hoewel er geen typ fouten of discriminatoire aanleidingen instaan.
Wat DaughtersofLot | 10-11-13 | 11:28 | + 12 - zegt dus, Infidelmans. En zo zijn er nog veel meer vragen.
Ja, het is alweer 1984. Precies zoals George Orwell het beschreef. Maar wat doe je daaraan als alle verstandige regenten kwijlen als ze alleen maar dromen van een plaatsje aan de gouden trog bij Hermann von Rompuy in de mega-stal van deze zelfde auteur.
Het ergst is nog dat dit soort stukjes niet in de volkskrant of nrc staan. Gelukkig heeft de Vpro het er nog wel over.
@Jackanders | 10-11-13 | 11:39
Dus straks worden, op Bakito na, gedeporteerd wegens het niet gutmensch zijn?
*Extra firewall installeren gaat*
Dit is de druppel. Zelfs de fax is dus niet veilig. Vanaf nu communiceer ik alleen nog met rooksignalen.
@Botte Hork | 10-11-13 | 11:37
Die worden reeds lang meegelezen hier.
Of dacht je van niet?
Vrijheid waarbij anderen het aantal vrijheidsgraden bepalen en controleren is geen vrijheid. Om het maar eens populair te formuleren...
.
" Dat is van het katoenveld naar je hut mogen lopen zonder ketting in de wetenschap dat wanneer je je uit de voeten maakt, de opzichter tweehonderd meter verderop je omlegt met zijn dubbelloops jachtgeweer."
.
Hoe moet dat dan straks met onze smakeloze politiek incorrecte plempsels?
Een inlichtingendienst is prima en diemag best heel veel kunnen en technologisch up to date zijn, dat moet zelfs. En die moet ook geheim kunnen opereren, bijvoorbeeld omdat een overheidsapparaat zélf onderdeel kan zijn van onderzoek, van linksradicale RARA types tot rechts-extremistische sympathieën.
Maar het systeem eromheen, de baas van de dienst, de rechter, de wetgever.... Als die hiertoe hun rug alleen krommen.... Daar zit de crux.
O jeetje, inlichtingendiensten luisteren van alles en nog wat af en vertellen niet altijd precies wat ze doen. Nou, dat is nog eens nieuws.
DUH
Autistisch en zwaar paranoïde gedrag zou ik dit willen noemen. Maar in ruil daarvoor kan de burger natuurlijk ook alle gesprekken die zij hebben met ambtenaren en politici hebben gaan monitoren (video en geluidsopname maken).
Ik weet zeker dat dit veel meer inzicht gaat geven over het reilen en zeilen van de overheid als dat hun lief zou zijn, dit gaat hilarisch martiaal opleveren. Misschien een optie om op Dumpert daar een hoekje voor in te richten.
En wat is de oplossing? Geen inlichtingendienst? Er is wat mij betreft toch net iets teveel terreurdreiging van bijv ex jihadgangers om het zonder te gaan proberen. En als ze dan mijn telefoongeprek met tante Catootje die 80 is geworden ook afluisteren, nou ja, collateral damage lijkt me.
Het onderscheppen van communicatiedata heeft niets te maken met het landsbelang. Indien dat wel het geval was geweest zouden de criminele excessen toch minstens aan het afnemen moeten zijn.
Degenen die zich zorgen moeten gaan maken zijn de critici richting de Europese multiculturele natte groene droom. Daar ligt volgens de EU-elite het gevaar.
Het is de eerste opstap naar een bepaalde vorm van dictatuur verpakt in een democratisch sausje.
De nederlandse staat kan dus voor 17 miljoen al het internet verkeer, email, telefoon en fax afluisteren. Dat is zo goedkoop, dat je ze het niet kwalijk kunt nemen dat ze het gekocht hebben....
Dit ArgoII systeem heeft dan zeker ook niks te maken met het overboord gooien van het nog vrij nieuwe C2000 communicatie systeem?
www.telegraaf.nl/binnenland/22043585/_...
Het overboord zetten moet daarbij dan van de gebruikers komen natuurlijk.Om het schimmig te houden zeg maar.
Wie maakt zich nog druk over spionage de wereldwijde controle bevindt zich ook op andere vlakken www.nujij.nl/algemeen/wereldcontrole-v... en zal alleen maar erger worden de elite zijn met hun plan bezig die ons normale burgers tot in bed willen gaan controleren. Niemand is straks meer veilig terwijl ze zelf alles mogen www.nujij.nl/algemeen/de-grootste-opli... en beschermen. Engeland en VS bespioneren al zeker de laatste vijf jaar alle digitale verkeer in de wereld. De onschuldigen moeten vooral bang worden van de schuldigen maar op de lange duur nog meer van degenen die ons wijsmaken dat onschuldigen niets te vrezen hebben.Landen zijn bang van hun eigen volk en dat is een verkeerd idee. Dat wil zeggen dat we worden geregeerd door een stelletje hallucinerende psychiatrische patiënten. Het ganse volk bespioneren om via analyse data uit te zeven welke kan worden gebruikt om de relaties naar veilgheid, terreur, georganiseerde bendes en economisch welbehagen te monitoren waarvoor ze bij GCHQ 300 analisten in dienst hebben en bij de NSA 250 is je reinste kolder. Het is een zoveelste excuus om onze privacy aan banden te leggen zonder dat dit ons maar weer eens is gevraagd. Waar zijn nu alle advocaten? Waar zijn de rechters? Waar is onze regering? Ze zullen blijven zwijgen. Dat zijn allemaal harlekijnen.
De wet wekt niet meer.
van Delden... de consigliere van de Nederlansche politiek.
"Mob-control" of "Crowd Control" gaat nog veel groter worden in dit land! Let maar op de wetsvoorstellen die binnenkort ingediend gaan worden!
Inderdaad Bas, de (moderne) geschiedenis van het Koninkrijk der Nederlanden kent een schaduwzijde waarover maar zeer mondjesmaat wordt gerapporteerd. Het is de geschiedenis van geheime diensten, old boys networks, spionage, ondergrondse politieke verbanden en intriges, tezamen het mysterie vormend dat als het uiterst gevoelige centrale zenuwstelsel van deze geheimzinnige natie kan worden beschouwd. Het is een beerput die in schrille tegenstelling staat met het imago van een verlichte democratie zoals dat intern en extern nog altijd van Nederland wordt gekoesterd. En inderdaad de moorden op Fortuyn en van Gogh zijn NIET opgelost en inderdaad De Roy van Zuydewijn blijft sudderen in de pan van prins Bernhard cum suis.
Ik ken drie onderzoeksjournalisten die rond de tijd van de moord op Fortuyn ontzettend doorwrochte stukken schreven, Stan, Joost en Bas. Wat zou er van ze geworden zijn? Kaltgestellt? Net als Ton, Jan en anderen?
Systemen aanschaffen is één ding - daadwerkelijk inlichtingen verzamelen is een tweede. NeDDRland richt zich, net als de VS, veuls te veul op het elektronisch vergaren van inlichtingen. Dat gaat lekker makkelijk want computers doen nu eenmaal niet aan koffie-, plas- en rookpauzes. So far so good. Maar wat te doen met al die snel verzamelde data? Als je daar geen mannetjes voor hebt - en die hebben wij gezien de beperkte budgetten niet - dan wordt het alsnog lastig om je werk als inlichtingendienst goed te doen.
Elektronisch data bijeen grabbelen klinkt leuk maar de facto span je het paard achter de wagen. Schijnveiligheid waarmee je jezelf in slaap sust terwijl de burger onderwijl de prijs betaalt want z'n privacy is kapodtstuk.
Dit land kan zo veel beter. Maar dat mag kennelijk niet.
@1nfidel | 10-11-13 | 11:21 Mag ik even?
1) Hoe kwam Volkert aan een Spaans politiewapen?
-verbanden met de ETA
-onderzocht?
2) Hoe kon het dat de AIVD overal microfoons en taps rondom B had aangelegd, maar de moord niet zag aankomen.
- was B informant?
3) Waarom stond de politie geen ambulance toe bij Fortuyn?
-wetende dat de schutter al vertrokken was, n.a.v. de info die door Smolders werd doorgegeven
----
Zo maar drie vragen uit de losse pols. Dus nee, Paternotte suggereert niets. Behalve dat de veiligheidsdiensten hebben geblunderd als Bush in Iraq en niemand er iets over wil zeggen.
Het is al 1984, alleen weigert het gros van de mensen dat in te zien. En als ik ergens een hoge bloeddruk van krijg is het van dat massale wegkijken.
Feynman | 10-11-13 | 11:22 | + 0
Om over Demmink nog maar te zwijgen.
'Eerwaarde, er moet iets fout zijn gegaan in de verwerking van de data, ik weet niet waar, de opgeslagen data is geheim en de Argo II verwerkingsmachines werken zo ingewikkeld en kraken codes die er soms niet zijn, waardoor de kink in de kabel onherleidbaar is', zei ik tegen de rechter.
'Dat zal zo zijn, je hebt misschien gelijk, ook ik heb geen inzicht in hoe onze Argo II systemen werken', antwoordde hij 'maar zoals u plegen toch al de schuldigen te praten die onder hun straf proberen uit te komen'.
De rechter draaide zich om en wendde zich van mij af, zoals iemand die met zijn lachen alleen wil zijn. Het vonnis sprak hij niet eens meer uit, dat stond al ver van tevoren vast, daar was geen veranderen meer aan...
Bas Paternotte, vanwaar slaat u de inmenging van de AIVD in politieke partijen over?
De democratuur heerscht!!!
" de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn nog steeds niet volledig opgehelderd. "
Aluhoedjes op! Beste Paternotte. Hier schiet je door. Of suggereer je dat Volkert van der G. en Mohammed B. geregisseerd zijn door de AIVD? Koekkoek!
Jullie Ome Roon blijkt een enge misbruiker te zijn.
Heb je vaker met lieve oompjes, die blijken dan hun handen niet uit privacy-broekjes te kunnen houden.
Eens kijken wanneer Rutger weer met die man staat te tongzoenen voor de camera.
Een goede spion zal je noooit vertellen wat hij doet
maar kruipt wel voor de keuning.
Vult u zelf maar aan....
Maar je hebt toch niets te verbergen voor de inlichtingendienst die alles verbergt.
The Matrix. Dat is onze realiteit geworden.
Dus Bas.... er wordt nogal wat onder het tapijt geveegd en Van Delden is de bewaker van al die gevoelige kwesties... what else is new?
Heel erg eng die overheid van tegenwoordig. Het wordt met de dag erger.
REAGEER OOK