Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Demmink versus AD: 39.000 euro taxpoet

demminkkostduur.png Een complottheorie is helemaal niet leuk meer als hij de Styx oversteekt en in het land van de levenden aanspoelt. Want dan blijkt zo'n aluhoedjes-grap ineens klauwen met taxpoet te kosten. Lees dit nou. De rechtszaak die de gepedo.. gepensioneerde SG Joris Demmink tegen het AD heeft aangespannen, heeft de Staat (en dus u) al bijna 39.000 euro gekost. Omdat meneer Demmink zich in zijn goede naam aangetast voelt. HALLO. Joris Demmink mag van MinJus Opstelten negendertigduizend euro kapotslaan op een peopdure man in een toga om daar zelf - als ie geluk heeft - 100.000 euro schadevergoeding op te cashen. Lekker aanvullend pensioentje op zijn dikke overheidspensioentje, zeg maar. En dat terwijl de aanwijzingen dat Demmink wél in Turkije was in die beruchte zomermaand in 1996 steeds harder tegen de plinten van het Openbaar Ministerie omhoog klotsen. Herenakkoordjes, persbreidel en ontkenningen tot in de hoogste echelons van de Nederlandse overheid. Maar Ivo Opstelten maakt rustig 40k over naar mr. Harro Knijff zodat Demmink de schijn op kan houden onder de blinddoek van Vrouwe Justitia. Mooi systeem hoor, zo'n rechtsstaat. Bovenstaande kwoot komt overigens uit deze antwoorden (pdf) op Kamervragen van het CDA. Wordt vervolgd...

Reaguursels

Inloggen

Jeuh Demmink blijft onder de aandacht, heeft wat jaren geduurd maar nu toch een paar keer per maand in het nieuws. Maak ik weer van de gelegenheid gebruik te zeggen:
Joris Demmink is een pedofiel! mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen! (als sinds juli).

vuur01.wordpress.com/2013/07/29/joris-...

King V | 08-11-13 | 13:50

Goh wat gek. We schrijven zonder bewijs al jaren over deze man en nu kost dat de belastingbetaler geld... gut o gut. Wat verassend!

thorrrr | 08-11-13 | 13:14

@P-eat-her | 08-11-13 | 07:36
Ik geef hem daarin het voordeel van de twijfel. Er zijn ook 15-jarige meisjes die er uitzien als 20 en al twee borstvergrotingen en drie huwelijken achter de rug hebben.
Daarbij, waarom zou Demmink om hun ID vragen? Zijn neuksessies in achterbuurthotelletjes waren niet bedoeld om in de media te verschijnen en hij heeft de Turkse geheime dienst genoeg geld gegeven om zijn uitgaanstracks te laten wissen. Ik ben er alleen maar op tegen dat ik, als belastingbetaler, aan die 'reisonkosten' heb meebetaald.

dedeurs | 08-11-13 | 13:09

Als minister-president, de hoogste baas van Nederland, wekelijks maatschappijleer blijven geven aan de laagste klassen van het vmbo, hoe pedo is dat eigenlijk?

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 13:07

Tja homohaat brief van Timmersfrans en nu mag de keuning bij Poetin zijn shell belangen behartigen.
Poetin (goed voor 70 miljard dollar) lacht zich helemaal suf om de chantage van Demmink van de keuningskruipers. En die brief krijgt nog een staartje want Rusland de les lezen moet je gewoon niet doen.

rechtsdwalendeautist | 08-11-13 | 12:59

Kijk hier helemaal niet van op.
Volgens mij is het overgrote deel van de Nederlandse mannen pedofiel.
Zelfs het in het leven willen roepen van een pedofiele partij kan alleen maar in Nederland.
Maar ondertussen wel kwaadspreken over wat anderen fout doen.

jens vreugdehil | 08-11-13 | 12:40

@Starl | 08-11-13 | 08:36
Leg jij dan eens uit, Demmink-vriend, waarom het een goed idee is dat Opstelten de advocaat betaalt van een ex-ambtenaar in zijn privé rechtzaken.

*pedovriend Opstelten naar huis, nu*

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:14

@medusa324 | 08-11-13 | 12:00
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:11

Kamerlid Omtzigt is goed bezig en niet alleen mbt de zaak Demmink. Wat mij betreft een van de weinige kamerleden die de titel van volksvertegenwoordiger op dit moment waard is.

medusa324 | 08-11-13 | 12:00

Zum kotzen.

Bataaf | 08-11-13 | 11:53

Een proces voeren tegen de staat kun je winnen maar dan is het altijd een Pyrrhus overwinning. Kost jáááren en enorm veel eigen geld terwijl de ambtenaar ook nog eens van je taxgeld betaald wordt. Dit heet democratie. Nee dictatuur. Ik heb zo genoeg van deze regenten. Maar je krijgt ze niet weg en ze houden bijna alle goede ontwikkelingen tegen. Het volk is als een onderworpen lichaam aan de stre nge geest van de gereformeerde kerk. Je mag niets en je moet alles. Blijft over: a shadow what a man should be, a shadow what the people should be. En zo vervreemden we steeds meer van onszelf en ons volk verdwijnt in het moeras waar het ooit uit voortkwam alleen maar omdat de regenten het allemaal onderling regelen. Vuile was mag nooit buiten dus het waardevolle echte rot van binnen steeds verder door en wordt steeds meer bedekt onder een pus van leugens.

ecologiste | 08-11-13 | 11:17

Hoeveel mede studenten van Fri.. in the U.S.A zijn er al overleden?
De een hangt zich op, de volgende krijgt een ongeluk, de ander krijgt van zijn vrouw een kogel om te koppen.


En vorige eeuw in Hollanda, toen Indonesië onafhankelijk mocht woorden!!! KH en eigendoms-papieren, Fien de la Mar (God hebben haar ziel, en anders de duivel). Hoeveel dode advocaten hier in ons kikkerlandje die zich bezig hielden met de Indonesië kwestie en het KH te veel op haar Koninklijke nekje zaten!

Maar... Engeland ook niet veel beter of de U.S.of A.

mois | 08-11-13 | 11:01

@DaughtersofLot | 07-11-13 | 22:18
Ik snap niet dat jij zoveel minnetjes krijgt. Kat's website en filmpjes zijn zo opgehitst en idioot (Floris aanwezig bij moord op Marianne Vaatstra, dat soort werk.
Hij heeft hoogstens geholpen met het in het nieuws houden van Demmink, maar zijn mallotige manier van doen heeft een "het zal wel" reactie voor veel mensen.

pinda | 08-11-13 | 10:25

Volgens Minister Opstelten vergoedt de Staat de smaadprocedure van Demmink omdat de publicaties verband houden met zijn (voormalige) functie als secretaris-generaal.

Het stinkt aan alle kanten.

Uncle Melon | 08-11-13 | 08:44

Demmink is een stouterik!

Snorry! | 08-11-13 | 08:37

Hebben jullie Micha Kat in dienst genomen zo vaak schrijven jullie in Alu Hoedjes stijl??

Starl | 08-11-13 | 08:36

Zoiets noem ik schorem dat elkaar de bal toespeelt en beschermt.

kweetitwel | 08-11-13 | 08:33

Vandaag staat onze enige echte Piet voor de rechter.
Heeft iemand een goed recept voor pepernotentaart met veil?

DaughtersofLot | 08-11-13 | 08:02

Hadden we vorige eeuw niet een commissaris van ’t Sant die voor Ome Henk (Prins Hendrik) alles moest regelen en bovenop de deksel moest zitten.
Hebben we Pim Lier nog aan over gehouden en hoewel zus lief reeds in rusten is leeft hij rustig voort in de anonimiteit.
Hebbe we de zwarte schapen van Bernhard nog, een reeks buitenechtelijke bastaards, en wat blijkt ook Claus heeft kindertjes welke niet van Trix en hem zijn.
Pim was niet te chanteren, de Rolodex zaak, de Zandvoortse KiddyPron zaak en ga maar door.

Pim en nog veel meer “personen” kwamen in ongeveer de zelfde kringen, iets met kubuswoningen in Rotterdam en sex. Joris D en kindertjes sex, Rotterdam en …


Rechter Cornelis Stolk, Kinder rechter Rueb, Rechter Tonino… en wat is er mee gebeurd? Niets, helemaal niets.

En geloof me ze proberen Joris uit alle macht te blijven verdedigen.

melddemmink.wordpress.com/2013/09/26/d...

mois | 08-11-13 | 07:58

@dedeurs | 08-11-13 | 01:06 |

Dat is onzin natuurlijk! Die man was, ondanks zijn reputatie, benoemd tot hoogste man van een organisatie die zich tot doel stelt mensenhandel etc. Tegen te gaan.

In een normale situatie zou een bezoekje aan de (meerderjarige) hoeren zijn positie al onmogelijk moeten maken. "Ik vroeg niet naar de leeftijd" in geval van jonge jongetjes is dan toch wel een stapje erger!

P-eat-her | 08-11-13 | 07:36

Ik kan putin niet ongelijk geven hoe hij over den haag denkt. Demmink zou in een werkkamp moeten.

Oberpruiß | 08-11-13 | 06:37

Hoe vaak heb ik hier al geopperd; _Te Paard_?! Die malloten gaan hun gang en de hardwerkende ondergaat het maar. Man man, ik neem nog een extra slaappil. Beter dromen dan wakker worden in dit fantasia land.

INH.30CL | 08-11-13 | 03:17

Dit lijkt mij een zaak voor PVV kamerlid Fritsma.

Jan Dribbel | 08-11-13 | 01:35

En 39.000 euro??!??
Een advocaat kost 200 p.uur.
Een goede misschien 800/uur.
Rechtszaakje duurt ongeveer 1 uur.
1 à 2 uur bespreken/voorbereiding.
Brief maken.

Ik zeg : 3k, ben je klaar.
Bovendien zijn die kosten bij winst voor de tegenpartij...

Piet_Snot | 08-11-13 | 01:17

En hup. Een internationaal schandaal.
*Dutch Justice Minister Ivo Opstelten Pays Legal Bills For Alleged Pedophile Joris Demmink And Confirms That There Has Never Been A Thorough Criminal Investigation*.
vrritti.com/2013/11/08/dutch-justice-m...

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 01:13

@Kassaar | 07-11-13 | 23:47
Het gaat niemand iets aan dat hij Turkse jongenshoeren van 17 neukt. Dat hij de kosten daarvan op de belastingbetaler verhaalt, zou een andere zaak zijn. Zo heeft prins Joris wel meer scheve schaatsen gereden. Hij zal nooit veroordeeld worden, maar laat zijn schier goddelijke reputatie in elk geval maar aan barrels gaan, en laat ook degenen die hem altijd de hand boven het hoofd hebben gehouden publiekelijk flink voor schut komen te staan, ik ben die corrupte regentjes met hun onaantastbaarheidsstatus ('Vanuit mijn hoge positie mag ik liegen dat het galmt') flink zat.

dedeurs | 08-11-13 | 01:06

Vreemde gang van zaken. Als ik een rechtsbijstandverzekering heb, ik word beschuldigd, dan steekt de rechtsbijstand geen vinger uit (!). Alle kosten moet ik zelf ophoesten. Blijk ik achteraf gelijk (dus onterecht beschuldigd) te hebben, dan kan ik de kosten declareren op mijn rechtsbijstandverzekering.
het bevreemd mij om die reden dat deze persoon alle kosten worden vergoed. Dit vind ik stinken/vreemd.

Atlantis-95 | 08-11-13 | 00:59

@zeg maar jansen | 07-11-13 | 23:41
Opstelten heeft zijn lot verbonden aan dat van Demmink. In oktober 2012 zei Opstelten dat hij Demmink volledig steunt *bij het treffen van rechtsmaatregelen tegen de publicaties*.
Zie laatste zin van www.rijksbegroting.nl/2013/kamerstukke...

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 00:59

Het is onbegrijpelijk dat er geen kamervragen worden gesteld over de toepassing van artikel 69 artikel 1 op dhr Demmink, daar de billijkheid zoals omschreven is ver te zoeken is. Het verbaast mij dan ook ten zeerste dat op grond hiervan 40.000 euri werden uitgekeerd aan de advocaten van de heer Demmink.

netnix | 08-11-13 | 00:52

@mezelf
Dat moet zijn:

*morgen motie van wantrouwen tegen Opstelten*

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 00:43

Opstelten moet morgen worden afgezet.

Het kan niet zo zijn dat het contact onderhouden met jongenspooiers nauw verband hield met de functie van Demmink. Kan niet!

*morgen motie van wantrouwen tegen Demmink*

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 00:34

Kassaar | 08-11-13 | 00:13 | + -2 -
Ten eerste heb je een complete vakgroep binnen de wiskunde die zich bezighoudt met de vraag of 1+1 wel 2 is en wat het betekend als we die aanname laten varen. Inderdaad zaken zoals 2x2=5. Dus daar zie ik het probleem niet zo.

Wat mij al jaren verbaast, zijn niet zozeer de proza van mensen die wellicht hun hoofd inwikkelen in aluminiumfolie, maar de reactie van de ambtenarij en politici. Keer op keer in een zedenzaak zo openlijk mogelijk oreren dat er niets aan de hand is. En verder lopen.

Dergelijke figuren horen NIETS te zeggen over een zaak die onder de rechter is, of erger nog, die geeneens door het Openbaar Ministerie ter weging wordt aangeboden.

Normaal kan je niet bewijzen dat iets niet gebeurt is. In het geval van een topambtenaar ligt dat anders. Die worden geleefd en hebben beheerde agenda`s. Wat bleek... op het eerst beschikbare moment zijn die vernietigd. Waardoor een drukbezet man niet meer kan aangeven wat hij voor ons land deed als directeur generaal op de dagen dat de slachtoffers en de staat Turkije beweren dat hij daar was.

Ik heb gelukkig al die boeken van Micha Kat helemaal niet nodig.

Sorry dat ik beweerde dat je beter moet inlezen. Daar ligt helaas het probleem niet. Verwerk eens wat je leest, analyseer het kapot en kom dat met een gefundeerde eigen mening.

Feynman | 08-11-13 | 00:30

Joris! haal deze maar weg als ik niet sterf godverdomme sterf mag roepen hier.
De wereld is weg,alleen idioten zijn er nog.

Meneer-reetkever | 08-11-13 | 00:27

Prima artikel op GS. Uitstekend artikel in het Katholiek Nieuwsblad. Dom, onvolledig en diffamerend stukje van Novum in de NRC.

Meer heeft de Nederlandse pers niet te bieden.

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 00:18

Kind, lees je eens in. Het _alibi_ van Joris Demmink "Ik was toen niet in Turkije" is door de Turkse staat onderuit geschopt.
Feynman | 07-11-13 | 23:50 | + 0 -

Als je in Turkije wat geld op tafel legt, krijg je zo een door de autoriteiten ondertekende verklaring dat in Turkije twee keer twee vijf is. In De Demmink Doofpot, samengesteld door de rancuneuze heer Poot en geredigeerd door de uiterst betrouwbare, in het geheel niet getikte Micha Kat, staan op blz. 221 (maak je geen zorgen Feynman, ik ben tien keer beter "ingelezen" dan jij) ook al de vertaling van een door de "Gouverneur van Istanbul" uitgegeven verklaring, waaruit zou blijken dat Demmink tussen november 1995 en november 2002 maar liefst dertien keer Turkije is binnengereisd. Waarom wordt dat "document" met zulke brisante informatie nu door niemand meer genoemd? En als die verklaring niet deugt, waarom zou een recentere verklaring uit dat corrupte land opeens wel deugen?

Kassaar | 08-11-13 | 00:13

Volgens Opstelten was er *een uiterst diffamerende
beschuldiging waarvan de publicatie nauw verband hield met de functie van betrokkene*.

Dat kan alleen maar betekenen dat het onderhouden van contacten met schandknapenpooiers in de functieomschrijving van Demmink stond.

Want dat was de diffamerende beschuldiging van het AD, dat Demmink contact had met een schandknapenpooier.

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 00:12

@niksneem | 07-11-13 | 23:56
Gegeven dat ik nog nooit in mijn leven een mannelijke Officier van Justitie heb gezien, vind ik jouw betoog over de homofiliteit van de vermeende enige mannelijke Officier van Justitie bijzonder plausibel.

Pierre Tombal | 08-11-13 | 00:10

Parsons | 07-11-13 | 23:29 | | Reageer+ |
Met opvreten heb ik ook een probleem. Mijn volledige inboedel bestaat uit metaal en chips. Maar als het echt ernstig gaat worden weet je waar je aan moet kloppen voor je hulp. Overigens bestaan chips uit zand. Toen ik jong had mijn mond ook geen probleem met zand.

c.onjo | 08-11-13 | 00:01

GeenStijl heeft al eens een minister laten opkrassen. Doe nu maar de hele regering!
*moet kunnen*

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 23:57

Meneer de rechter, de heer Demmink is homo. Hoe weet u dat meneer de officier? Nou edelachtbare, zijn lul smaakt naar stront!

niksneem | 07-11-13 | 23:56

Moet je als ambtenaar de klok eens proberen te luiden, dan is die "bescherming" ineens ver te zoeken!!

P-eat-her | 07-11-13 | 23:56

Opstelten ziet de bui al hangen en blijft herhalen: "in lijn van mijn voorgangers..." Hij vergeet alleen het woordje "criminele"

P-eat-her | 07-11-13 | 23:54

Het antwoord op vraag 10 is geen antwoord ... Slechts misleidende woorden!

P-eat-her | 07-11-13 | 23:53

@NiceGuysFinishLast | 07-11-13 | 23:41
Jawel. Maar first things first. Eerst moet deze pedo beschermende ministersbende naar huis gestuurd worden. En wel direct!

Pas daarna moet het stinkende riool erachter aangepakt worden.

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 23:51

Kassaar | 07-11-13 | 23:47 | + -1 -
Kind, lees je eens in. Het _alibi_ van Joris Demmink "Ik was toen niet in Turkije" is door de Turkse staat onderuit geschopt.

Feynman | 07-11-13 | 23:50

@zeg maar jansen | 07-11-13 | 23:41
Nee. Je hebt het niet vaak mis, maar nu wel. Dit is een regeringszaak. Opstelten staat hierachter, en de hele rest ook. Weg ermee!

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 23:48

Tegnwoordig wordt er een inval gedaan gebaseerd op een annonieme tip. Dhr. Demmink wordt duidelijk op een totaal andere wijze behandeld dan een ander.
DAT is de issue wat mij betreft.

SyntaxError | 07-11-13 | 23:48

Waarom betaalt die pedo dat niet zelf?

Spielmacher | 07-11-13 | 23:48

Als we maar vaak genoeg herhalen dat Demmink een smerige pedofiel is, wordt het vanzelf waar - zoiets?
Ik zie wel veel conclusies over Demmink, maar nog steeds niet de feiten waarop die conclusie gebaseerd zouden moeten zijn. Er is maar weinig verschil, in dat opzicht, tussen reaguurders hier en reaguurders bij Micha Kat. Daar word ik niet vrolijk van.

Kassaar | 07-11-13 | 23:47

Demmink is dus weer eens aan zijn taas getrokken. Maar dat was toch wat hij eigenlijk wilde?

Osdorpertje | 07-11-13 | 23:42

Feynman | 07-11-13 | 23:31 |
"Was dit het begin van het eerlijke verhaal?"
Inderdaad, tenenkrommend. Pauw probeerde nog enigszins te compenseren door de kijker die eventueel later had ingeschakeld te vertellen dat Samsom niet dood was, maar dat er 'slechts' een boekje over hem geschreven was. Voelde waarschijnlijk aan zijn water dat men hier behoorlijk aan het doorschieten was.
Snap zo'n journalist ook niet. Of het zou zo moeten zijn dat-ie zich probeert op te trekken aan de snel gerezen ster Samsom. "Als ik een boek schrijf over die geweldig intrigerende Samsom, dan beteken ik zelf misschien ook wel wat."
Er verschijnen te veel boeken vandaag de dag. Boeken over niks.

Schoorsteenveger | 07-11-13 | 23:41

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 23:37 |

Met het tweede punt ben ik het zeker eens. Met het eerste niet. Het is heel belangrijk om te weten waarom. Als er een stinkend riool onder deze zaak ligt moeten alle mensen die ermee te maken hebben gepakt worden.

NiceGuysFinishLast | 07-11-13 | 23:41

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 23:36 Het is niet de regering. Een regering is feitelijk een zootje uitzendkrachten op tijdelijke basis.

Het is die ambtenarenlaag er onder. De Secretarissen Generaal en zo. Die kun je niet laten vallen, die blijven gewoon.

zeg maar jansen | 07-11-13 | 23:41

@NiceGuysFinishLast | 07-11-13 | 23:36
Het doet er niet toe wat erachter zit.
Deze pedo beschermende ministers moeten afgezet worden!

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 23:37

@löl met vingers | 07-11-13 | 22:16
In dit geval wordt niet de ambtenaar aangeklaagd, de ambtenaar spant zelf een rechtszaak aan tegen een krant. Als Opstelten vindt dat Joris D. moet worden beschermd tegen aantijgingen, had het ministerie zélf een rechtszaak kunnen aanspannen. Het onbetamelijke is nu dat Joris zich in zijn 'eer' voelt aangetast, een extreem dure advocaat inhuurt en dat het ministerie de kosten draagt.

Guido | 07-11-13 | 23:36

@zeg maar jansen | 07-11-13 | 23:30
Direct afzetten, deze pedoregering.
*woedend is*

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 23:36

Je begint je steeds meer af te vragen waarom de staat deze man zo enorm beschermt. Ik kan maar op 2 mogelijke antwoorden komen. 1 ons kent ons. 2 men is bang dat Demmink bepaalde informatie heeft over andere "vooraanstaande lieden" en deze vrijgeeft bij een veroordeling.

Ik spreek me niet uit over de verdenkingen (ken de feiten niet), maar de hulp die de overheid hem biedt zal geen enkele burger (schuldig of onschuldig) krijgen.

NiceGuysFinishLast | 07-11-13 | 23:36

@Pimp my Voortuin | 07-11-13 | 22:34
Deze regering moet direct afgezet worden.

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 23:35

Nu op Staatstelevisie 1, bij P&W de verheerlijking van de Moaistische leider Sampson. Aangekondigd door het tonnenkostende boegbeeld met de woorden: "Was dit het begin van het eerlijke verhaal?" Iedere vorm van objectiviteit en afstand is zoek.

Er heeft iemand een boekje geschreven. Nu de coalitie de ene na de andere blunder begaat en met de tong uit de mond onze jongens naar Mali stuurt, mag een ander proberen de peilingen op te poetsen. Ruw werd het verhaal over een familiedrama er voor onderbroken.

De oud marinier die een leven redde mocht vertellen wat hij exact had meegemaakt en daarmee basta. Ga maar weer naar huis, of nee liever, blijf nog even kijkers trekken. Een normaal debat over de nut en noodzaak van vechtscheidingen, of erger nog de schade van die gevechten wordt overgeslagen.

Over Joris Demmink, ondanks het snoeiharde bewijs op dit blog, hoor je al helemaal niets.

Feynman | 07-11-13 | 23:31

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 22:23 Goed tussen de regels door lezen.

De staat betaalt om de rest uit de wind te houden. Dacht jij dat Demmink z'n gang kon blijven gaan in z'n eentje?

Compleet met twee verdachte doden en zo. Nee, er is ergens een kringetje boven ons gestelden die ook wel pap lusten van jonge jongetjes.

Straks wint Demmink dit smaadprocesje en dan zijn ze weer een beetje gerustgesteld. Verliest ie dan moest de journalistiek maar eens verder kijken in die kringen.

zeg maar jansen | 07-11-13 | 23:30

@c.onjo | 07-11-13 | 22:46
Dan moet ik eerst alles opvreten, nee dank je.

Parsons | 07-11-13 | 23:29

EINDELIJK treed de aan bloedarmoede lijdende Opstelten in actie. Hij gaat nu kei- en keihard ingrijpen. Er wordt een Joegoslaaf Zonder Verblijfplaats maar met een wapenvergunning op Krol losgelaten, Misja Kat gaat voor een of andere verkeersovertreding tien jaar de bak in en voor de burelen van GeenStijl worden anthrax brieven gemaakt. Zijn ministeriële teevje draagt zorg voor de uitvoering van deze staatsverdedigingsmaatregelen. We moeten niet vergeten dat Joris D Ivo's directe chef was (en ook die van Piet Hein), er speelt daar op het MinJus dus een hoop sentimenten mee.

dedeurs | 07-11-13 | 23:28

@Piet_Snot | 07-11-13 | 23:12
rechtsbijstand .. vlg mij kan je dan geen ton claimen, iets van 5K misschien?,.. dat is natuurlijk te weinig voor een HOGE ambtenaar, die blijkbaar een ton op andermans kosten kan claimen, zonder zelf enig risico te lopen.

Causa Sui | 07-11-13 | 23:15

Ehhh.... Wat is dit voor een bull... ?
Waarom zou dhr. Demmink dan precies een advocaat nodig hebben?
Hij is toch de klagende partij?
Aangifte bij politie voor smaad/laster is gewoon gratis hoor..
Als hij het zonodig civielrechtelijk wil doen, is dat geheel voor eigen rekening (90 euro griffie-kosten omvat alles). Of neem een rechtsbijstandsverzekering.
Met zijn geschat inkomen kun je sowieso géén aanspraak maken op de overheid (gesubsidieerde rechtshulp/'toevoeging').
Sterker nog : dat is een ZWAAR misdrijf als het wèl gebeurt (klassen-justitie embargo).

Piet_Snot | 07-11-13 | 23:12

Dat geld gaat dan wel naar een briljant formulerende advocaat. Hij stelde dat zijn cliënt nog nooit een voet in het Anne Frankplantsoen had gezet.
En dat klopt. Hij liet de jongens op de achterbank van zijn auto komen.
PS Van Rossem, als je de nadruk op het woordje 'wel' wil leggen, dan schrijf je 'wèl' en niet 'wél'.

Guy Veropzoudten | 07-11-13 | 23:10

Wat zou het toch fijn zijn, als alleen de PvdA en VVD stemmers hiervoor op zouden draaien...

ZKH EénOog | 07-11-13 | 23:09

@Muxje | 07-11-13 | 23:04
precies. Het 'doel' heiligt de middelen die ze voor een heeeeel ander doel hebben.

Causa Sui | 07-11-13 | 23:07

Dankjewel Van Rossem. Moeilijke situatie voor de politiek. Hoe groter de neiging om Demmink te laten vallen, hoe loslippiger hij of zijn vazallen zullen worden. Moeilijk, moeilijk.

Herman957 | 07-11-13 | 23:07

Er schijnen nogal wat hotemetoten in Den Haag te zijn die Demmink zien als Nationaal Cultureel Erfgoed.

voorschot | 07-11-13 | 23:06

@toetanchamon 22:46: Aan de andere kant hoor je ook steeds meer geluiden om koste wat kost pedo's op te sporen. Klinkt leuk maar er zitten een hoop haken en ogen aan. De regering van de UK verklaarde eerder dat Snowden met zijn onthullingen "pedofielen helpt de politie te ontlopen", en het is niet de eerste keer dat politieke tegenstanders beschuldigd zijn van pedofilie om ze kapot te maken. Misschien is het vermeende probleem wel een stuk kleiner dan we denken... maar bepaalde mensen hebben er belang bij dat wij allen denken dat in elk steegje een vies figuur op onze kinderen loert. Met angst regeer je het best.

Klinkt raar, maar ik ben een voorstander van het legaliseren van het bezit van kinderporno. Niet om pedofielen te helpen, maar omdat de (geveinsde) bestrijding van kinderporno inmiddels zowat de grootste bedreiging van onze burgerrechten vormt.

Muxje | 07-11-13 | 23:04

Hoe zit het overigens met de kosten die Demmink maakt in de zaak die Adele van de Plas heeft aangespannen www.demminkdoofpot.nl/pagina/module/d... Daar schrijft Opstelten niets over.

CoffeePatch | 07-11-13 | 23:00

Mooi, Van Rossem, stevig vastbijten en niet meer loslaten tot Demmink hangt. Onderste steen moet boven!

Taranis | 07-11-13 | 23:00

Er is al zoveel gelogen en bedrogen in deze zaak dat er geen weg meer terug is. Wat er wel of niet waar is, we zullen het bij het leven van Demmink niet te weten gaan komen. Of wellicht nooit.

brutus68 | 07-11-13 | 22:57

Als je privé geld uitgeeft en de rekenig naar een ander stuurt die dat moet betalen, dan steel je.

duitse herder | 07-11-13 | 22:52

Via een digitale tiener zijn duizende pedo's tegen de lamp gelopen, de laatste jaren steeds meer berichten van misbruik binnen de heilig kerk en wtf kinderdagverblijven, dit terwijl er in alle hoeken waar je het niet/nooit van zou verwachten, kwamen de berichten naar buiten.

Mij maak je niet wijs dat er geen overheidsfunctionaris te vinden is die ook aan deze smeerlapperij doet. Want als er ergens nog geroerd moet worden is het in de randizige wereldje van de "politiek" onschendbare.

In die hoek is het angstaanjagend stil

toetanchamon | 07-11-13 | 22:46

Parsons | 07-11-13 | 22:43 | | Reageer+ |
Uitkering aanvragen. Dan betalen ze het wel.

c.onjo | 07-11-13 | 22:46

waar een klein stadje als schiedam groot in kan zijn: er is daar website die demmink door het slijk haalt en alles uitzoekt maar er is ook een mannetje dat alles in het werk stelt om joris zijn gang te laten gaan:
donquijotte.wordpress.com/2013/10/20/j...
ach ja, zo zal het wel altijd oorlog blijven op internet.

thepinkpainter | 07-11-13 | 22:45

Ik ben ook ambtenaar, onbezoldigd nog wel. Sterker nog, ik moet meer dan de helft van de vruchten van mijn arbeid afdragen aan de staat, feitelijk ben ik nog minder dan een ambtenaar, ik ben een slaaf van de staat.

Een staat die *mijn* juridische bijstand niet betaald overigens.

Van die dingen.

Parsons | 07-11-13 | 22:43

Mark Krachtwijk | 07-11-13 | 22:31 | | Reageer+ |
Omdat wat ik eerder al zei. Ambtenaren die hoge posities bekleden moeten hun blazoen schoon kunnen vegen. Daar moeten we gewoon voor betalen. Ambtenaren die grandioze fouten maken mogen dat. Of je nou een deelraad verneukt voor een paar miljoen of een paar kinderen verkracht. Zit standaard in het pakket.

c.onjo | 07-11-13 | 22:43

Demmink weet o.a. zoveel over de beerputten van de oranjes dat alle keuningskruipers langzaam in paniek raken. Ik ben benieuwd naar zijn memoires, hopelijk heeft hij die opgeschreven voordat hij naar een andere wereld geholpen wordt. Want ik geloof niet dat ze de strijd durven aangaan met Demmink. Dus het klopt gewoon wat er al jaren beweert wordt, Demmink heeft de hele kruipers familie in zijn macht.

rechtsdwalendeautist | 07-11-13 | 22:42

Jah dat het taxpoet kost is verschrikkelijk natuurlijk, verder heb ik het allemaal nooit gevolgd. Had begrepen dat meneer in turkije vrijwillige seks (ja hallo daar is dat normaal) heeft gehad met turkse jongetjes rond de 16. Nou boehoe.. ik lig er echt wakker van.

de grote Anti | 07-11-13 | 22:39

Dat hier al zolang de onderste steen niet boven wordt gehaald geeft alleen maar aan dat onder die steen nog een gigantische beerput schuil gaat. Anders is de hele gang van zaken niet te verklaren.

BedrijfsTijgerT | 07-11-13 | 22:37

@Lewis: Reken maar dat ze chantabel zijn. Anders zaten ze er niet. Ze zeggen dat Pimmetje niet chantabel was, dat ie er niks om gaf. Darkrooms en kleine Mocrootjes en zo. Maar zijn hoofd ging lekken. Weten we gelijk waarom die politici vaak zo vreemd (tegen het belang van het volk ) stemmen.

Pimp my Voortuin | 07-11-13 | 22:34

atheïstisch stemvee | 07-11-13 | 22:17 | | Reageer+ |
Goed punt. Helemaal mee eens!

c.onjo | 07-11-13 | 22:32

Waarom betaalt de Staat die advocaatskosten ? Ik snap dat niet.

Mark Krachtwijk | 07-11-13 | 22:31

Als het maar lang genoeg stinkt, dan went men aan de geur en houdt het gezeik vanzelf op.
Toch, Demmink en friends?

Jackanders | 07-11-13 | 22:29

De regering betaalt de advocaat van Demmink die van pedocontacten wordt beschuldigd.

Dat roept de vraag op: bestaat de Nederlandse regering uitsluitend uit pedofielen?

Zij alle ministers stiekem lid van de pedoclub?

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 22:28

En het maakt de reputatie van Nederland kapodt.

Nederland, pedoland. Poetin zegt dat, Erdogan zegt dat, Obama zegt dat. En Rutte maar lesgeven op een vmbo.

*kotz*

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 22:25

Een roestige scepter mag ie hebben, recht in zn reet voor het moedwillig zuigend beroven van de bevolking van 90-K om 100k binnen te slepen zonder enig persoonlijk fiancieel risico.
Bukken Demmnink, buigen en knielen.
En betaal alles ff zelf.

Causa Sui | 07-11-13 | 22:25

Kan Alberto Stegeman hem niet in de val lokken?
"Vindt u dat normaal meneer Demmink, met de kleine jongetjes? Ja meneer Demmink, wees nu ook een vent dan, dat bent u met die kleine jongetjes toch ook? He blijf van die camera af!'

Eric Blair | 07-11-13 | 22:24

Schuldig of niet, Demmink is een schoft van het zuiverste water.

Dömper | 07-11-13 | 22:24

Wanner de peop echt de ventilator gaat raken vrees ik voor een auto ongelukje o.i.d van Demmink.

naadschrobber | 07-11-13 | 22:24

Dit is het buitenland aan niemand uit te leggen.

Dat de Nederlandse regering de advocaat betaalt van een van pedocontacten betichte ex-ambtenaar.

Waarom zou een regering dat doen? Aan niemand uit te leggen.

Lewis Lewinsky | 07-11-13 | 22:23

Het blijft krankzinnig dat een ambtenaar zijn privé besognes op kosten van de Staat mag verdedigen. Of was hij destijds op dienstreis? niets is te dol in dit land. Een bananenrepubliek zijn we geworden.

070 | 07-11-13 | 22:22

De schande dat Demmik schuldig zou zijn is nationaal en internationaal zo groot dat dit met zware rookgordijnen zal blijven afgedekt. Het is maar te hopen voor de staat dat hij niet al te oud wordt.

janEnrika | 07-11-13 | 22:22

@löl met vingers | 07-11-13 | 22:16
ALs jij beschuldigd wordt, moet jij toch echt zelf alles betalen.
Maar oke, jij bent wellicht nog van de klassen en standen..'hoge' ambtenaar... doei.

Causa Sui | 07-11-13 | 22:19

Wat heeft dit met Demmink te maken?
Nou alles. Dit is de regentenkliek die dit alles mogelijk heeft gemaakt, mogelijk maakt, en mogelijk zal blijven maken.
Goedenavond.

atheïstisch stemvee | 07-11-13 | 22:19

Beslag leggen op dat pand met die gele letters op de gevel

Pimp my Voortuin | 07-11-13 | 22:19

Nog een probleem; Micha Kat.
--
Die heeft zoveel krediet voor de zaak, tégen Demmink verpest. Eerlijk is eerlijk, ik hoorde die verhalen ook lange tijd. Maar dan zag ik Kat en dacht "het zal wel"

DaughtersofLot | 07-11-13 | 22:18

Deze man liegt en dat zijn we wel gewend van ambtenaren die hoge posities bekleden. Als het even niet mee zit dan zullen ze er alles aan doen om hun blazoen schoon te vegen. Dit is er dus een van. Er komt meer en meer info binnen. Wat doen mensen die hoge posities bekleden? Die zorgen er voor dat ze een zaak aanspannen wat jaren en jaren gaat duren. Vervolgens vergeet iedereen het. Dan loopt het met een sisser af. In dit geval loopt het niet met een sisser af. Micha heeft toch gelijk ondanks alle rare eigenschappen die de man heeft. Maar hier heeft hij gewoon een punt. Laat deze man maar uitleggen hoe het zit met die tripjes naar Turkije. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Als dat er gaat komen. Want ik verwacht er niet veel van. Demming heeft bescherming van heel het OM lijkt het wel.

c.onjo | 07-11-13 | 22:18

Ik voel mij al een tijd absoluut niet meer vertegenwoordigd door de vaderlandse en/ of Europese politiek.

En het CDA, onder de bezielende leiding van Omtzigt, mag dan nu wel leuk oppositie voeren, zodra ze weer verkozen zijn weten ze niet hoe snel ze moeten rennen naar een moskee (als er een Nederlander is afgeslacht), of naar Brussel (als dé Nederlander NEE stemt).

Jullie kunnen wat mij betreft allemaal de tyfus krijgen daar in Den Haag. Ik doe niet meer mee.

atheïstisch stemvee | 07-11-13 | 22:17

Als ooit de handel en wandel van Demmink bewaarheid worden, kunnen we dan wel Opstelten hiervoor verantwoordelijk houden?
Zal wel weer niet.

gebrokenvleugel | 07-11-13 | 22:16

Eerlijk gezegd vind ik het niet zo vreemd dat een hoge ambtenaar die op dergelijke wijze wordt aangeklaagd wordt bijgestaan.
Dat er niks wordt onderzocht, en ministers zonder pardon aangeven dat er niets aan de hand is, dat is wel misselijkmakend.

löl met vingers | 07-11-13 | 22:16

Stel, het is waar. Demmink is écht een actieve pedo.
Dan is dat de grootste schande uit de moderne Nederlandse justitiële wereld. Dat zou bijzonder onaangenaam zijn.

DaughtersofLot | 07-11-13 | 22:15

Nederland is een topambtenarendictatuur (met cosmetisch kiesrecht, dat dan weer wel).
Demmink is te "hoog" om veroordeeld te worden.
Het gaat gewoon NIET gebeuren, al vinden ze 6000 Turkjes en Marokkaantjes mét ieder een tas vol authentiek videomateriaal met bewijs.

Als je een waxinelichthouder naar Demmink gooit zit je waarschijnlijk een paar jaar zonder proces in de bajes.

Merlot | 07-11-13 | 22:15

Ongelooflijk.. het hangt toch af van je inkomen of verdient hij net zoveel als de eeuwig doorprocederende uitgezette asielzoeker? Of de werkende burger die als gezin niet meer dan 35k mag verdienen? Of is ie alleen, 25k per jaar?
Wat zal hij krap zitten zeg...

Causa Sui | 07-11-13 | 22:14

Zo, daar kan je Weesie bijna twee maanden mee betalen.

Wc-kip | 07-11-13 | 22:13

'Anders dan in de vraagstelling besloten ligt, verleent de Nederlandse Staat geen juridische bijstand aan de oud-ambtenaar. De Staat vergoedt de kosten van diens
advocaat.'

Ze ambtelijke en bestuurlijke klassen hebben niets anders dan volledige minachting voor het Nederlandse volk, zoveel moge duidelijk zijn. Wát een antwoord, wat een lef.

Art Vandelay Ultor | 07-11-13 | 22:11

Tijd voor een enquête:
Vraag 1: Demmink is niet onschuldig?
(a) Ja
(b) nee

Simon de Danser | 07-11-13 | 22:10

Waar rook is, is vuur. Inmiddels is de rook veranderd in een verstikkende smog boven Den Haag. Daar zal het vuur dus ook wel te vinden zijn. Dit is echt niet meer te negeren, maar Joris Demmink heeft vrijwel de hele politiek en de rechterlijke macht achter zich, dus tegen de tijd dat we een brandblusser hebben gevonden is het al te laat.

Nequebard | 07-11-13 | 22:07

Schuldig of niet, maar je juridische kosten door de samenleving laten ophoesten is FOUT.

ZDEV | 07-11-13 | 22:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken