Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GELEKT! Mediaprogramma persco Wilders en Le Pen

wilderslepen100.jpg Binnen geploft in de mailbox: de aankondiging voor volgende week van een gesammt-Presser van De Grote Blonde Greet met Marine Le Pen, dochter van de beruchte Jean-Marie L'Antisémiet. In het land zijn diverse kranten- en NPO-redacties onmiddellijk bijeen geroepen om een bijpassend programma voor komende week te bespreken. Dankzij drones, een dealtje met de NSA en de onvoorzichtige omgang van oudmediale NPO-redacteuren met hun email (Paul Witteman beveiligt zijn outlook met het wachtwoord 'Exota' - kostte maar drie minuten om daar in te komen), heeft GeenStijl alvast een ruwe eerste versie van het collectieve mediaoffensief voor komende week weten te bemachtigen*. Waarschuwing: het is nogal zuur. Het Goed Volk begint al op maandag te stoken. In de Azijnbode zal columniste Sheila Sitalsing zich afvragen hoe populistisch rechts in Europa zo naar elkaar toe kon groeien. Ze zal in haar punchline-alinea op niet-cynische wijze pogen om uitdrukkingen over 'communicerende vaten' en 'druppels die emmers doen overlopen' luchtig samen te binden. 's Middags durft NRC te denken in een anoniem hoofdredactioneel (door Folkert Jensma). Daarin zal de krant betogen dat het kruipende gif van de Europese onderbuik schadelijk is voor het vertrouwen in de Europese Unie. 's Avonds zal EenVandaag een relatief objectieve 'Marine Le Pen wie-is-dat-nou-precies'-biografie uitzenden, waarna DWDD een woedende Frœnk von der Lúnden zal laten fulmineren tegen de teloorgang van het fatsoen in Nederland én Europa. Dit overigens zónder hem op voorhand te vertellen waarom hij dat precies moet doen. We moeten toegeven, Dieuwke Wynia, dat is best een geinige touch! Daarna neemt Nieuwsuur het stokje over met Rijksmuseum-directeur Herman Pleij, die de Prinsenvlag zal duiden in relatie tot de Napoleonistische bezetting van Wilders' geboortegrond Limburg in de 19e eeuw. Halverwege krijgt de kijker een reportage van Juichaapje Chris Ostendorf te zien, die vanuit een sterrenrestaurant in Brussel (ook wel bekend als de bedrijfskantine van de EU) een standupje doet met daarin een infographic om de virale verspreiding van verdorven rechtspopulisme in Europa te duiden. Een fragmentje daarvan zit later de avond in de zapservice van P&W, die het verder nog luchtig zullen houden door met Philippe Freriks over Parijs te babbelen en daarin subtiel de Franse sentimenten rond de familie Le Pen te verweven. Dinsdag Op dinsdag begint de dag weer met de Azijnbode, waarin Bert Wagendorp een vergezochte parallel trekt tussen ontspannen wielrennen door Frankrijk en de spanningen die het rechtspopulisme in dat land veroorzaakt. In NRC 's middags een spreadpagina over hoe de aanscherping van het verbod op het dragen van hoofddoeken in La Douce France voor onrust gezorgd heeft, en hoe die onrust aan 'rechts' toegeschreven kan worden. EenVandaag doet wederom een relatief objectieve reportage, met een terugblik op de presidentsverkiezingen van 2012, waarop het Front National van Marine Le Pen in Frankrijk een duidelijk rechts stempel drukte. DWDD laat Hero Brinkman aan het woord, die van de regie helemaal zelf mag weten hoe ver hij wil gaan in het eeuwige revanchisme dat hij ten opzichte van Wilders koestert. Paul de Leeuw schuift aan om nogmaals uit te leggen waarom het heel verdedigbaar blijft dat hij de combinatie van Hitler en Wilders pontificaal samen in beeld bracht (zie pica hieronder) in een van zijn programma's. leeuwhitler534.jpg Daarna in Nieuwsuur: Europees correspondente Saskia Dekkers (da's die krullenbol met dat spraakgebrek), die voor de gelegenheid ingevlogen is vanuit Frankrijk. Zij zal het antisemitisme van Jean-Marie Le Pen benadrukken en zich in die context afvragen wat Wilders met de dochter van zo'n nare man moet. Ze zal tevens uitgebreid ingaan op hoe 'zelfs het populistisch getinte UKIP van Nigel Farage' zich openlijk distantieert van de plannen van de PVV en Front National om een rechts blok in Europa te vormen. Chris Ostendorf zal voor lucht zorgen door nogmaals vanuit Brussel een reportage te brengen, ditmaal met voorbeelden van populistisch rechtse Europarlementariërs wiens Brusselse carrière zich kenmerkt door afwezigheid bij vergaderingen, uitbundige declaraties of dubieuze banden met grote bedrijven. Ostendorf zal daarbij verzwijgen dat dit de modus operandi van alle Europarlementariërs is. Bij Pauw en Witteman, tenslotte, schuift Ingeborg Beugel aan om parallelen te trekken tussen Wilders, Le Pen en de opkomst van de Gouden Dageraad in Griekenland, waar 'de zaken ook sneller uit de hand liepen dan men had kunnen zien aankomen'. In de Zapservice nogmaals de foto van Paul de Leeuw, en die van de kaalkopjes met hun Prinsenvlaggen op het Malieveld tijdens de PVV-demonstratie. Voor een beetje lucht zal Paul Witteman extra vaak minzaam grinniken als iemand een flauw grapje maakt over Wilders of de licht dictatoriale wijze waarop hij zijn PVV bestiert. Het gebruik van de voornaam van Marine le Pen dient overigens volgens het door GeenStijl bemachtigde mediaprogramma in alle tafelgesprekken zo veel mogelijk te worden vermeden: "Door haar consequent Le Pen te noemen, blijft het frame van Wilders met de oude Le Pen intact", lezen we. Woensdag Op woensdag, de dag van de persconferentie, gebiedt het mediaprogramma totale stilte in de column-kolommen van Azijnbode en NRC. Grappen en sneren op twitter en facebook worden wel aangemoedigd. In de loop van de middag is de persconferentie, die niet live gedragen zal worden door de NPO. De vermoedelijk korte persco zal in de avondrubrieken op televisie en in het NOS Journaal nog verder ingekort worden tot soundbites van enkele seconden, waarbij quotes indien mogelijk subtiel uit context zullen worden getrokken. Voorgaande planning vervalt overigens wanneer Wilders en Le Pen onverhoopt een groots Europees verkiezingsoffensief aankondigen in samenwerking met andere nationaal-populistische partijen in Europa, en/of wanneer Wilders aankondigt Europees lijsttrekker voor een nieuwe rechtse politieke groep in Europa te worden. In dat geval zullen alle media en actualiteitenrubrieken vol op het orgel gaan met alarmistische items over de ondergang van Europa, treinen naar het Oosten en de bedreiging voor 70 jaar vrede. "Maar dat spreekt voor zich", zo lezen we in de met balpen toegevoegde zin onderaan het scenario, dat door de overkoepelende Klankgroep Actualiteitenprogramma's & Kranten (KAK) is opgesteld 'voor intern gebruik'. We herkennen het handschrift als dat van Marcel Gelauff. Een PS'je helemaal onderaan het programma, tenslotte, omschrijft voor VARA-vehikel Joop.nl een rol van vliegende keep, al lijkt KAK zich nauwelijks te beseffen dat zulks louter ongrappige cartoons, een paar snerende tweets-van-de-dag en een zurig stukje van Van Jole op zal leveren, en dat dit alles ook nog eens onder zal sneeuwen in slachtofferstukjes van allochtonen en verongelijkte feministen. Het memorandum van de oude media sluit af met een welgemeende 'Groet en succes!', dat met balpen dubbel overgetrokken is. Onderaan prijken de handtekeningen van Peter Vandermeersch, Philippe Rémarque, Henk Hagoort en Marcel Gelauff. *Disclaimer: Ons objectieve karakter noopt ons om te benadrukken dat het uiteindelijke media-offensief op punten kan afwijken van het hierboven geschetste scenario. GeenStijl accepteert hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Reaguursels

Inloggen

De narigheid zit intwee partijen. De pvda heeft graaiers en een dief die geld steelt van daklozen. Iedereen heeft het gelezen, het is bar en boos. Dan een marcel van dam en consorten, iedereen kent het. Dan de opruiers tegen wilders en destijds pim fortyuin. De kogel kwam vaninls. Volkertjes, zo links als detyfus lopen er bij 10 tallen rond. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Laat een van die linkschmensen mij nu eens overtuigen waarom de islam zo goed is voor de wereld. Kojk om ke heen, syrie, egypte, jemen, pakistan, ga maar door. Een bende is het en veroorzaakt het. De VVD . Die wil geen referendum. Ik vraag me af. Waarom niet? Dit is de meest democratische manier om van die corrupte eussr af te komen. Maar nee lekker niet doen, anders krijgen drie kwart van de ned. Bevolking op ons nek. Nee het te beinvloeden parlement moet de beslissing nemen, want dan weten wij al wat de uitslag is. Bah, niet stemmen op deze partijen. Marine le pen is een zeer inteligente vrouw. Ik begrijp de angst van linkschmens. Zij kan alles prachtig verwoorden en zal een stein zojn voor Geert. Haarvader heeft ze allang Afgeserveerd! Geen eu wel een eeg en grenzen dicht. Dat is de oplossing.!!

streber | 09-11-13 | 17:04

Die foto met een staatsieportret van hitler is wel het toppunt. En wie is die juffrouw?

Jezus_Boeddha | 09-11-13 | 00:06

@Boris Poepnagel | 08-11-13 | 12:23 |
Maar hitler had wel het woord socialistisch in de naam van zijn partij zitten.

Jezus_Boeddha | 09-11-13 | 00:04

Dan is er geen zend tijd voor die EU shutdown. Dat doen ze slim in medialand.

DrV | 08-11-13 | 23:42

Donkersloot | 08-11-13 | 16:14 |
Je bent niet blind en doof, maar wel zwaar links geïndoctrineerd lijkt wel!

lanexxx | 08-11-13 | 23:22

Alleen al om de demoniserende linkse kerk in der smerige smoel terug te spugen zal ik de komende verkiezingen met plezier PVV stemmen.

lekker wijf | 08-11-13 | 22:48

Die foto van Wilders naast hitlertje gaat toch echt te ver. En nog van belastinggeld ook. De npo moet onpartijdig zijn. Maar helaas extreem links zoals je hier kan zien. Walgelijk. Als de de npo kijkers dit mooi vinden zijn ze nog extremer dan ik dacht.

klote land | 08-11-13 | 20:41

Te druk met reaguren....

sjaakdeslinksesul | 08-11-13 | 20:41

Kom kom... niemand (van enige importantie althans) kijkt naar die programma's, leest die bladen of zit op die sociale media.

sjaakdeslinksesul | 08-11-13 | 20:40

In Frankrijk proef je momenteel als in geen enkel ander Westers land een renaissance-stemming. Een stemming die zich trouwens in heel West-Europa, zij het minder millitant, doet gevoelen.
De bevalling van de moderne natiestaat met nieuwe instrumenten voor het waarborgen van democratische invloed, sociale cohesie en de Europese culturele erfenis, is aanstaande. (Met Zwitserland als exemplarisch voorbeeld).
Met de vervanging van ideologische oogkleppen door eclectische politiek met pragmatische programmering van de beste elementen van de grote historische politieke stromingen: liberalisme, socialisme en conservatisme.
Dit mede dankzij de wedergeboorte van Jeanne D'Arc in de persoon van Marine Le Pen.
Zich manifesterende in de ongekende toename van de populariteit van de onbevreesde Marine Le Pen, die doet denken aan de opkomst van onze eigen Pim Fortuyn. Maar dan wel met een degelijkere partijstructuur. En met als nieuw tijdgeestfenomeen steun uit de zogenaamde culturele elite van Frankrijk en MSM die bezig zijn de bocht te nemen.
Al met al een zeer hoopvolle ontwikkeling. En weer als eerste herkend door Wilders.

WirMachenMusik | 08-11-13 | 19:12

@Donkersloot | 08-11-13 | 16:59
Jij leeft echt in een droomwereld. 99 procent, zo niet meer, van de politici zit daar niet omdat ze een ideaal hebben maar puur omwille van hun eigen carrière. Met name bij de PvdA, VVD en CDA zul je om deze reden bevlogen politici met een vergrootglas moeten zoeken, want het netwerk van deze partijen maakt ze buitengewoon interessant voor goudjagers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Wim Kok en Wouter Bos. En dan mag jij nu raden waar Wilders zijn fractieleden vandaan heeft gehaald, want dat zijn dus allemaal geen nieuwelingetjes in de politiek. Al die partijen, het zijn gewoon bedrijven en de directeur bepaalt de koers. Denk jij bijvoorbeeld dat Didi voor zichzelf iets mag beslissen? Denk nog eens.

Pierre Tombal | 08-11-13 | 17:39

Hulde Van Rossem! Ware het niet dat het net zo voorspelbaar is als Mees in de lift met een getrouwde man naar de 60e verdieping, Quincy begin oktober over zwarte Piet en Van Jolo over de rol van de Joden in 1940-45.

funkyd | 08-11-13 | 17:27

Briljant geschreven stuk, van Rossum! Ik geniet hiervan!

Valse Blondine | 08-11-13 | 17:24

@Donkersloot | 08-11-13 | 16:59
Over kilo's boter op het hoofd gesproken, heb wat anders te doen dan in discussie te gaan met iemand die de boterberg van de hele EU op zijn hoofd heeft.

Dahag.

Borrelende Boris | 08-11-13 | 17:05
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat de SP antisemieten onder haar aanhang heeft. Stormfronters stemmen bv op de SP.

Verder mee eens. Zoals gezegd heb ik ook mijn twijfels juist over dat laatste punt wat je noemt.

Nu tijd voor een borrel, Boris

Goed weekend!


La Vie En Rose | 08-11-13 | 17:21

@henry_louis | 08-11-13 | 16:41
Niemand kan ontkennen dat links tegen de PVV is. En D66, die ook. Persoonlijk vind ik dát domme angsthazen want durven geen kritiek te uiten op de Islam of moslims, en durven ook hun gemaakte fouten in het verleden niet toe te geven. Fouten waardoor er eerst een Fortuyn en nu een Wilders is opgestaan.

En natuurlijk zijn er mensen ter rechterzijde van het politiek spectrum die Wilders en zijn nieuwe vrienden niet pruimen. Dat snap ik. Maar niet de angst voor Wilders en zijn vrienden. Want als jij er van overtuigd bent dat wat jij hebt gedaan en doet, goed is voor het land, niet uit machtswellust maar uit idealen, en het volk vindt dat ook, dan hoef je toch niet bang te zijn?

Maar dat zijn de oude partijen wel omdat ze diep van binnen weten dat zij verantwoordelijk zijn voor de puinhoop in dit land, zij ons hebben uitgeleverd aan de machtswellustelingen van de EU, en een flink deel van de kiezers geen enkel vertrouwen meer heeft in hun partij en in de politiek.

La Vie En Rose | 08-11-13 | 17:08

La Vie En Rose | 08-11-13 | 16:54 | + 0 -

Denk dat er een wezenlijk verschil zit tussen het haten van alle Joden, of het veroordelen van Israël vanwege de daden van het Israëlische leger richting Palestijnen. Voor wat betreft het eerste hoop ik dat we het beide eens zijn dat dit niet kan, voor wat betreft het tweede hebben we een andere mening. Net zo goed als dat we een andere mening hebben over Wilders. Als er echter een lijstverbinding komt met het FN, dan vind ik het een stupide daad van Wilders, gezien het feit dat hij al zoveel moeite heeft gedaan om van het extreem-rechtse imago af te komen.

Borrelende Boris | 08-11-13 | 17:05

@La Vie En Rose: zo te lezen koestert u uw halfbakken complot-gedachten. Complot-theorietjes zijn nooit handig om zelf wat intelligentie in te bouwen en het enige wat overblijft is een eindeloze herhaling van "de kogel kwam van links". Een 'argument' die tien jaar geleden al niet gold en nog steeds niet, maar het herhalen van een mantra werkt voor veel mensen die graag op de veredelde éénmansfractie willen blijven stemmen. Ondanks de fraude. En het onderlinge geklooi. En de eindeloze rij financieel en verbaal minder begaafde bestuurders die geld achterover drukken. Ik zeg niet dat de PvdA of de VVD momenteel beter zijn, maar wat dit aangaat heeft Geert kilo's boter op het blonde hoofd. Het is als ''moraalriddder'' handig om het eigen blazoen schoon te houden en dat is niet gelukt.

Donkersloot | 08-11-13 | 16:59

Donkersloot | 08-11-13 | 14:30 |
Ik weet niet hoe oud jij bent jochie? Maar voor die tien jaar die jij aangeeft is er 30 jaar lang geen discussie geweest. Je werd vervolgt en maatschappelijk verbannen. De strijd met woorden, is op een bedenkelijk niveau gekomen? Raadt eens wie daar mee begon, gutmensch typetjes als Marcel, u bent een minderwaardig mens, van Dam? Wie zaten er in die voorgaande jaren achter aanslagen, hier in Nederland? Hoe zou dat toch komen dat na twee moorden en 30 jaar onderdrukking dat veel mensen heel boos zijn? En u wijdt dat aan die mensen? Er is een revolutie gaande en die begint steeds harder te brullen. Wen er maar aan. Het volk zal oordelen, niet de parasitaire elite. Die niets, maar dan ook niets hebben bijgedragen aan Nederland.

Smarties | 08-11-13 | 16:54

@Borrelende Boris | 08-11-13 | 16:27
Ik meende dat Marie Le Pen de partij heeft gezuiverd van antisemieten, (op haar vader na) maar het is natuurlijk belangrijk voor de tegenstanders om te blijven roeptoeteren dat FN antisemitistisch is.

Maar dan nog meet u met twee maten. Weet u hoeveel antisemieten er lid zijn van de SP?
Daar horen we de Wildersbashers nooit over.

Enfin, ik ben er ook nog niet uit of samenwerking met FN in Europa strategisch gezien een handige zet van de PVV is.

Zelf ga ik dit keer stemmen op de SGP omdat die in het 'kamp' van Farage zit.

La Vie En Rose | 08-11-13 | 16:54

stuyterkuycken | 08-11-13 | 14:23 |
J.M. Le Pen heeft de holocaust nooit ontkend, hij heeft die in historische perspectief 'een detail' genoemd. Ook niet fris geef ik toe, maar iets anders dan ontkennen. En ook minder beangstigend voor joden dan PvdA-raadsleden die 'vanuit hun geloof' oproepen tot een Israël-boycot.

Ir Rita Tie | 08-11-13 | 16:47

@Mark Smith | 08-11-13 | 15:07
"Bij de overige partijen is er tenminste nog kritiek en feedback vanuit de eigen achterban mogelijk."

Tuurluk, en daar wordt goed naar geluisterd. *Proest*

En dat deel van de PVVstemmers die idd geen kritiek kunnen velen is vele malen kleiner dan de groep die wel kritiek heeft, maar toch op de PVV gaat stemmen omdat zij het met Wilders op een paar punten eens zijn of uit protest tegen de partijen die nu de dienst uitmaken en leeglopen omdat ze zo goed naar hun achterban luisteren.

Fijn weekend alvast in dat rustige Drentse dorp van je met twee leuke gezinnen van allochtone afkomst die gewoon meedoen. Dat is jouw referentiekader. En maar oordelen.

La Vie En Rose | 08-11-13 | 16:42

Laten we ook niet vergeten dat dit hele NPO-circus mede mogelijk wordt gemaakt door de VVD.

Ir Rita Tie | 08-11-13 | 16:42

@La Vie En Rose | 08-11-13 | 16:29: Waarom denk je eigenlijk dat mensen die tegen Wilders en de PVV zijn altijd links zijn? Het is namelijk heel wel mogelijk om een bewonderaar van Adam Smith en Margaret Thatcher te zijn (incluis haar Europa-standpunt), niet naar de VARA te kijken, niet naar P&w te kijken, en toch Wilders en zijn nieuwe antisemitische vriendjes een stelletie domme angsthazen te vinden. Of past dat niet in je beperkte visie op politiek waarin mensen alleen maar voor Wilders (=rechts) of tegen Wilders (=links) kunnen zijn?

henry_louis | 08-11-13 | 16:41

@La Vie En Rose | 08-11-13 | 16:29: Waarom denk je eigenlijk dat mensen die tegen Wilders en de PVV zijn altijd links zijn? Het is namelijk heel wel mogelijk om een bewonderaar van Adam Smith en Margaret Thatcher te zijn (incluis haar Europa-standpunt), niet naar de VARA te kijken, niet naar P&w te kijken, en toch Wilders en zijn nieuwe antisemitische vriendjes een stelletie domme angsthazen te vinden. Of past dat niet in je beperkte visie op politiek waarin mensen alleen maar voor Wilders (=rechts) of tegen Wilders (=links) kunnen zijn?

henry_louis | 08-11-13 | 16:40

ik ben niet doof en blind.
Donkersloot | 08-11-13 | 16:14 |
.
Mijn zoon ook niet, maar dat voorkomt niet dat hij toch regelmatig last heeft van de oostindische variant daarvan. Net als jij dus.

Pierre Tombal | 08-11-13 | 16:33

@Donkersloot | 08-11-13 | 14:30
Ow, belangrijkste nog vergeten.

Mij verwijten een onverbetelijke links-rechts denker te zijn en dan zelf de PVV extreemrechts noemen.

Grote lol hiero.

La Vie En Rose | 08-11-13 | 16:33

@Donkersloot | 08-11-13 | 14:30
Tja, hoe u mij ziet, zal mij aan mijn roomblanke prachtbillen oxideren.

Het feit is dat er elf jaar geleden, dankzij de linkse hetze, een politicus met visie is vermoord.

Denk daar maar eens over na.

En niet lullen over die 80.000 euri die de PVV heeft uitgegeven aan o.a. die verzetstour en beveiliging. Pas in 2014 wordt bekend of deze uitgaven terecht danwel onterecht uit het verkeerde potje zijn betaald.

Ik zou me als ik u was maar eens zorgen maken over de miljarden aan belastinggeld wat in de afgelopen 30 jaar is gestort in de bodemloze immigratie- en integratieput en in die van de EU.

En niet te vergeten aan malversaties en het schaamteloos graaien van linkse bestuurders.

Rechts doet dat ook heur, maar ik reken het links meer aan omdat die immer naar anderen wijzen en de balk in eigen ogen niet zien.

Ow en links speelt het helegaar niet slim. Sterker nog, Je bent te dom om te kakken als je denkt dat je met steeds dezelfde strategie de PVV weg kan krijgen.

La Vie En Rose | 08-11-13 | 16:29

La Vie En Rose | 08-11-13 | 16:06 | + 0 -

Lekker naïef, in die partij lopen nog zat mensen rond die het allemaal wel vonden meevallen met de holocaust. Zelfs leden die vinden dat de concentratie kampen nooit hebben bestaan. Zoek maar eens op Bruno Gollnisch en de zijnen. Het is belangrijker om linkse criticasters weg te zetten als domme gutmenschen, dan eens even verder te kijken dan je neus lang is, om in te zien met wat voor volk Wilders zich inlaat.

Borrelende Boris | 08-11-13 | 16:27

Donkersloot | 08-11-13 | 16:14 | + 0 -

Vergeet niet dat ze hun meeuw ook van de NSB geleend hebben.

stuyterkuycken | 08-11-13 | 16:16

@lanexx; de PVV is extreem-rechts voor wat betreft hun afkeer van de ''doorgeleerden'' die in de ''grachtengordel'' hun ''linkse hobbies'' botvieren. Ze worden gesteund door het rechtse blok van Telegraaf en Elsevier en straks werken ze samen met het nog rechtsere blok van mevrouw LePen. Het is een club van boze MBO-midlife-mannen (en een verdwaalde vrouw hier en daar) die alle 'vreemde elementen' haten en het ophangen van de NSB-vlag in hun werkkamer (blijkbaar) een leuk grapje vinden. Kom bij mij nou niet aan met dat ze ''links'' zouden kunnen zijn of zelfs een ''middenpartij'', ik ben niet doof en blind.

Donkersloot | 08-11-13 | 16:14

@de directeur | 08-11-13 | 14:19
Zo is dat!

WaarDeWindWaait | 08-11-13 | 14:22
U heeft het niet zo op de linkse media toch trapt u met open ogen in de frame van diezelfde media.

FN is geen antisemitistische partij en Marie Le Pen geen antisemiet, net zoals de PVV geen extreemrechtse partij is maar wel zo wordt weggezet door de linkse media.

En ja, het ware beter geweest voor het huidige FN van Marie Le Pen als die ouwe Le Pen, die een paar discutabele uitspraken heeft gedaan, van het politieke toneel zou zijn verdwenen.


La Vie En Rose | 08-11-13 | 16:06

NPO Niederländische Propaganda Ordnung ?
OT : politiek is toch `t spelletje voor de Puppet Masters ?
En wie zijn dat dan en aan welke touwtjes wordt hier massaal getrokken ?
En wij zijn allen ziende blind. Politiek, partijen, personen, leiders, lamzakken, lachen toch.

Ikkenoow | 08-11-13 | 15:52

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:49
Linkse kerk, moi?
Ik ben anders helemaal niet kerkelijk. Sterker nog, ik heb het land aan alle religies, de islam incluis. En ook het blindelings achter een Sterke Man aanlopen schaar ik daaronder.

Djong | 08-11-13 | 15:51

Ik snap niet dat mevrouw Le Pen zich inlaat met een socialist als Wilders. Echt onbegrijpelijk dit.

Sliptong | 08-11-13 | 15:26

La Vie En Rose | 08-11-13 | 14:08
"ik geef onmiddellijk toe dat dit klopt voor een deel van de PVVstemmers"
Maak daar maar groot deel van.
Bij de overige partijen is er tenminste nog kritiek en feedback vanuit de eigen achterban mogelijk. Bij de pvv sekte zul je dat niet aantreffen. Het kritiekloze gedweep is misselijkmakend. Geert laat een scheet en de aanhang vertelt hem hoe lekker hij ruikt.

Mark Smith | 08-11-13 | 15:07

top stuk.
precies zoals het er aan toe gaat in die linkse bijenkorf die ze de 'onafhankelijke' media durven te noemen.
Hulde.

Planet Nurf1303 | 08-11-13 | 14:58

Donderdag: Quid is door alle haat weer opgeladen om een rancuneus stukje te tikken over de PeeVeeVee.

SamKoeman | 08-11-13 | 14:58

de directeur | 08-11-13 | 14:51 | + 0 -

Nee hoor, die parallellen en toenaderingen waren er niet. Dus praat me ook niet aan dat ik mijn ogen ervoor sloot.

stuyterkuycken | 08-11-13 | 14:55

Quid heeft zeker de foto uitgekozen.

De Geus | 08-11-13 | 14:54

stuyterkuycken | 08-11-13 | 14:37
Dan ben ik toch benieuwd wat uw beweegredenen waren om bij de laatste EU verkiezingen juist op de PVV te stemmen. Ik kan me namelijk toch niet aan de indruk onttrekken dat er niet toen ook al sprake was van op z'n minst enige paralellen resp toenadering achter de coulissen tussen FN en PVV. U kunt nu niet plots roepen "das habe ich nicht gewusst" maar dat is mijn bescheiden mening.

de directeur | 08-11-13 | 14:51

Broadway Joe | 08-11-13 | 14:45 | + 0 -

Een onhandige vergelijking: ook Hitler kwam democratisch aan de macht.

stuyterkuycken | 08-11-13 | 14:48

Een foto van Wilders naast Paul de Leeuw plaatsen vind ik te ver gaan. het blijft een democratisch gekozen politicus.

Broadway Joe | 08-11-13 | 14:45

Donkersloot | 08-11-13 | 14:30 |
U noemt de PVV extreem rechts, waar haalt u dat vandaan? Omdat ze minder migranten willen? Heeft niks met rechts te maken, eerder met realiteitszin, dat kun je niet snel vinden bij de andere oogkleppen partijen, die van angst allemaal hetzelfde roepen zolang het maar politiek correct is dan kan je niks gebeuren, de faalhazen!

lanexxx | 08-11-13 | 14:41

Jammer dat juichaapje Chris Ostendorf zo'n kleine rol heeft, het juichen van dat juichaapje laat altijd zo goed zien hoe eenzijdig onze publieke EU-juich omroep is.

Hanz Ziezo | 08-11-13 | 14:40

de directeur | 08-11-13 | 14:32 | + 0 -

Het interesseert me niet wat je denkt.
Ik was van plan PVV te stemmen bij de volgende EU verkiezingen, net als bij de vorige verkiezingen.

Maar dat gaat niet gebeuren. Niet zolang hij met die abjecte Franse kliek samenwerkt.

En jij en al je virtuele vrindjes kunnen lullen wat je wil, kunnen rechtpraten wat krom is, kunnen spinnen tot je erbij neervalt... deze samenwerking stinkt. Er komt een misselijkmakende kadavergeur vanaf.

stuyterkuycken | 08-11-13 | 14:37

stuyterkuycken | 08-11-13 | 14:23
Zelfs ik als eencellige vind uw stukje ronduit het braaksel van een eencellige. Ik denk dat o.a. #La VIE EN ROSE hierboven goed duidelijk heeft gemaakt hoe ende waar die gelovige PVV adepten staan in de hele discussie omtrent Wilders.

de directeur | 08-11-13 | 14:32

@La Vie En Rose Spijker/kop/mis Ik zie u als een onverbeterlijke links-rechts-denker die daarmee elke inhoudelijke discussie over wat goed zou zijn voor dit land uit de weg gaan. U sleept daar een hoop angstige types uit deze discussie weer mee, blijkbaar, dat krijg je dan.
Het feit is dat in het huidige politieke bestel er geen enkele politieke leider rondloopt die iets met de situatie in dit land kan, inclusief (en met name) Geert 'demagoog' Wilders, die met zijn club 80.000 euri van mijn dure belastingscenten heeft verkwanseld aan zelf-reclame.
Een jaar of tien geleden is het ''populisme'' begonnen met het verheerlijken van de links-rechts-scheiding en sinds die tijd is het niveau van de discussie alleen nog maar gedaald. En nu gaat de extreem-rechts PVV samen met de extreem-rechtse Front National. Het stinkt aan alle kanten.

Ik vermoed trouwens dat als ''links'' dit slim speelt dit een desastreus effect kan hebben op Geerts club.

Donkersloot | 08-11-13 | 14:30

oh en iedereen die telkens over het verleden van het FN begint, ja pa was een viezerik, maar pa en marine gaan niet meer zo goed door 1 deur zoals ik heb begrepen. daarnaast dat het FN wordt uitgenodig betekend niet dat wilders opeens anti joods wordt, hij blijft een vriend van israel.

populist87 | 08-11-13 | 14:24

En onder het uitroepen van "MAAR ZE BENNE TEGUH EUROPA!" vergoelijken de eencelligen de flirt van Wilders met het Front National.

Het Front National, dat zegt het antisemitisme te hebben afgezworen maar nog steeds de antisemiet en holocaustontkenner Jean Marie le Pen in haar midden duldt.

De PVV adepten maakt het niet uit. Ze slikken alles wat Greet spuit. Ze vreten kritiekloos alles wat hun voorman roept. Het lijken wel gelovigen.

stuyterkuycken | 08-11-13 | 14:23

die la vie en rose die snapt m ;).

maar bash maar linkse rakkers !! de dag dat de rest van nederland het niet meer pikt komt met rassenschreden dichterbij, het eerste donderwolkje is al opgestoken bij de zwartepieten discussie, en dat donderwolkje zal zich uitbreiden tot een storm waar die hainan of Jolanda of hoe die ook heet een zomersbriesje bij is.

populist87 | 08-11-13 | 14:22

Ik heb het niet zo op de linkse media, maar als je gezellig antisemitistische partijtjes als Front Nationaal op de koffie uitnodigt en een steeds socialistischere koers gaat sturen hebben ze in dit geval misschien toch wel gelijk.

WaarDeWindWaait | 08-11-13 | 14:22

La Vie En Rose | 08-11-13 | 14:08
Voor wat het waard is…….spijker/kop/raak. Hetgeen u hier zeer duidelijk uiteen zet is een exacte weergave van hetgeen inmiddels bij velen in den lande de manifeste gedachte is (geworden). Dat Wilders absoluut niet de "Messias" is die Nederland en de Nederlanders de juiste weg zal wijzen is inmiddels wel genoegzaam doorgedrongen maar het alternatief is simpelweg een doodlopende straat met aan het eind ervan een vuige, enge afgrond.

de directeur | 08-11-13 | 14:19

@Smarties | 08-11-13 | 13:31
Chapeau!

La Vie En Rose | 08-11-13 | 14:12

@Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 13:20
Goed gezegd, ouwe medestrijderT voor de goede saeck!

La Vie En Rose | 08-11-13 | 14:11

Hulde ende Applaus @VanRossem en ook Hulde ende Applaus voor de uitstekende aanvulling van @Cuyahoga | 08-11-13 | 12:29

Zo zal het gaan ja. Natuurlijk wordt deze linkse strategie - die al eerder is vertoond ten tijde van de opkomst van Pim Fortuyn - door iedereen met nog een beetje werkende hersencellen doorzien; ook dat deze strategie er alleen maar toe leidt dat er nog meer mensen (uit protest tegen die linkse troep) op de PVV gaan stemmen.

En dat is mooi.

Ook weer mooi om te zien, is dat the usual suspects hier, die PVVers een blinde adoratie voor Wilders verwijten - ik geef onmiddellijk toe dat dit klopt voor een deel van de PVVstemmers - zelf stekeblind zijn voor de smerige praktijken waarmee die linkse troep, zowel Fortuyn als Wilders wilden/willen elimineren. Bij Fortuyn met succes. Bij Wilders lukt dat niet meer. Die moet al negen jaar dag en nacht zwaar worden beveiligd. Niet meer uitsluitend tegen radicale moslims, maar ook tegen de Volkertjes hier ten lande als gevolg van de hetze van linkse media en politici.

En nope, voor mij is Wilders/dePVV niet de redder des vaderlands. Maar zolang er geen beter alternatief is, blijf ik op de PVV stemmen. Uit woede om het falen van andere partijen, uit woede om het framen en demoniseren, en uit loyaliteit aan de man die zijn vrijheid is kwijtgeraakt omdat hij de vinger op de totaal verrotte plek van het establishment legde en legt.



La Vie En Rose | 08-11-13 | 14:08

(c)ZWITSUL | 08-11-13 | 13:33 |
….. en dat is feitelijk nog de engste uiting die aankomende week zeker en vast de revue zal passeren. De kijkertjes van het jeugdjournaal simpelweg indoctrineren met aperte onjuistheden en foute contexten. Net zo goed dat dit staatsapparatski het stelselmatig heeft over ".. een groep mannen" die Malala een kogel door de kop joegen of over "…een groep jonge mannen" die gingen helpen (*huh?*) in Syrië of over "…twee jongens" als weer eens een bejaarde bruut van z'n AOW is beroofd. Bij ons thuis aan de avond dis is er geen sprake van gebrekkige duiding of censuur. Zijn of waren het moslims dan wordt dit benoemd net zo goed als de daders Friezen, Chinezen of Zwarte Kousen aanhangers zouden zijn.

de directeur | 08-11-13 | 14:03

Niet alleen de NPO is het zat, dit land is het zat.

Mark Krachtwijk | 08-11-13 | 13:52

skunk57
Ja, en tussen hitler en jozef ook en tussen jozef en fidel; tussen mao en tito ; tussen mitterand en hitler ; tussen honecker en ien v/d/ heuvel ; etc.
en we weten (of kunnen) allemaal wat daarvan gekomen is,hè, skunk?

Foezela | 08-11-13 | 13:47

www.tweedewereldoorlog.nl/themas/colla...

deze site zal wel even tijdelijk uit de lucht gaan, want linksch verzet is natuurlijk al van vóór de tachtjarige oorlog.

minimá-armezusvan.. | 08-11-13 | 13:43

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:49 | + 11 -

Jij praat echt alles goed wat je blonde leider zegt hè? Als hij Kak! roept dan vreet jij poep.
Types als jij noemen ze bij de PVV nuttige idioten.

stuyterkuycken | 08-11-13 | 13:37

[email protected] | 08-11-13 | 13:31
Comment van de draad!

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 13:34

-weggejorist-

Skunk57 | 08-11-13 | 13:34

.. en iedere dag filmpjes in het jeugdjournaal van de vernietigingskampen en dat .. kuch' nieuwe geweldige toneelstuk/nieuwbouw Anne Frank gedoe.

(c)ZWITSUL | 08-11-13 | 13:33

Voor de zoveelste keer, Thierry Baudet zegt het heel duidelijk, Voor Europa, tegen de EU. Het monsterlijke bureaucratische apparaat in Brussel dient alleen het eigenbelang van een zootje politici. En zolang Geert Wilders de enige is die hiertegen in het geweer komt, zullen velen op hem blijven stemmen. Bij gebrek aan beter, dat wel. Helaas.

Polletje Piekhaar | 08-11-13 | 13:32

@Lewis Lewinsky: Eigenlijk alle monotheïstische religies, maar de andere verpakken het wat beter...

HoerenSloep | 08-11-13 | 13:31

henry_louis | 08-11-13 | 12:46 |
Volgens mij ben jij de angsthaas hier. De naderende PC-auto verschrikt aankijkend.
De feiten pik. Al jaren wordt onze democratie stukje bij beetje afgebrokkeld. Hetzelfde onze autonomie. Hetzelfde met onze economie. De exploderende belastingen. Keiharde feiten, kijk om je heen. Men maakt beleid die er op gericht is om Brussel of zichzelf te pleasen. Die hele incestieuze bende moet vervolgd worden. Het moet eerlijker zegt de pvda. Voor wie? Die oudjes in de strontluiers? Of de nog niet gearriveerde zielige mensjes uit achterlijke culturen. En jij kijkt dit aan en zag dat het goed was. We worden verkocht en verraden. Dit kan nooit goed gaan. En hoe die tegenbeweging zich gaat etaleren, weet ik niet. Net zo goed als jij dat niet weet. Maar de PC beweging heb ik alle jaren in volle glorie mogen bewonderen. En ik kan niet anders concluderen dat dat een monster is, die ik met alle liefde de strot afbijt.

Smarties | 08-11-13 | 13:31

Wilders +100
Le Pen +100

Zijn we die criminele, respectloze moslim-parasieten inmiddels niet helemaal zat??

Blue Light | 08-11-13 | 13:29

Maandag, dinsdag en woensdag:
J. Quid maakt zich onsterfelijk belachelijk door tweemaal daags te ranten op het Roze Blog.
.
Die misten we nog even in het draaiboek :)

McPhart | 08-11-13 | 13:27

DaughtersofLot | 08-11-13 | 13:17

beetje onzinnig om boeddhisten, hindoes en christenen aan te pakken omdat islamieten het voor iedereen bederven.

Worstjes | 08-11-13 | 13:27

Tussen Adolf en Benito begon het ook alleraardigst.

Skunk57 | 08-11-13 | 13:27

@Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 13:14: ik weet het niet, ik denk dat je je dag niet hebt. Dat van niet verder kunnen tellen dan drie is nog wel een beetje grappig, maar toch ook weer een soort jij-bak. Ik zeg dat je niet al te slim bent, en dan kom jij weer met 'ja maar jij bent ook dom'. En mijn nickname vervrouwelijken (Louis in Louise) is één keer leuk, maar de tweede keer (Henry in Henriette) al weer een stuk minder. Al dat lezen van Habermas, daar wordt je op den duur ook humorloos van.

henry_louis | 08-11-13 | 13:25

@DaughtersofLot | 08-11-13 | 13:17
Alle religies doe jij over een kam scheren?

Noem dan eens drie andere godsdiensten dan de islam die de doodstraf op afvalligheid hebben staan.
*wacht*

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 13:20

Tja, feit blijft dat Wilders als enige twee hele grote problemen aankaart als zijnde problemen, terwijl alle anderen partijen deze problemen als baten zien, op een of andere rare manier. Dan heb ik het natuurlijk over massa-immigratie/islamisering, en de soevereiniteitsoverdracht aan Brussel. Twee zeer gevaarlijke fenomenen met de volle steun van vrijwel elke partij, met uitzondering van misschien de maoïstische (dus ongewenste) SP.

Old_Spice | 08-11-13 | 13:19

Zoetwaterpanharing | 08-11-13 | 12:50

.. bij een instemmend knikkende Pieter Jan Hagens.

Worstjes | 08-11-13 | 13:18

@Worstjes | 08-11-13 | 13:07 Zou er gelukkiger mee zijn als hij zich tegen álle religie zou uitspreken, zoals hij dat ook tegen de islam doet.

DaughtersofLot | 08-11-13 | 13:17

@henry_louis | 08-11-13 | 13:06
Ik snap dat vier voor jou vaak is, Henriette. Want na drie houdt jouw kennis van de getallen op. Er zijn er meer, maar vermoei daar maar niet je mooie hoofdje mee. Gewoon napapegaaien wat de linkse media jou voorkauwen, dat is jouw rol in het leven, nietwaar?

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 13:14

eerstneukendanpraten | 08-11-13 | 13:05
Vooral geen hokjesdenker. Individuen en kwesties beoordeel ik per geval en niet op basis van afkomst, geloof of huidskleur. Pedoseksuelen mogen van mij dood en criminele jongeren uitgezet of in een werkkamp. Tegen Israël, maar niet voor Palestina. Feyenoorder in hart en nieren. Laatste verkiezingen VVD gestemd, maar komende verkiezingen waarschijnlijk SP. Gemeenteraad plaatselijke partij gestemd. Tegen de EU, maar realist genoeg om te zien dat het lastig wordt om eruit te stappen. Hekel aan graaiers.
Privé: zeer gelukkig, geld genoeg, geen buren, leuk gezin.
Nog meer weten?

Mark Smith | 08-11-13 | 13:14

Toetsiemonster | 08-11-13 | 13:08 | + 0
Nou Rechts ook hoor.

ikdenkwat | 08-11-13 | 13:12

We kunnen nu het zinkend schip wat Europa heet nog verlaten. Help!!! Wilders en Marie Le Pen aan de macht, de ergste nachtmerrie die Links zich kan voorstellen.

Toetsiemonster | 08-11-13 | 13:08

DaughtersofLot | 08-11-13 | 13:04

daar komt nog bij dat Wilders een toffe peer is, das mooi meegenomen lijkt me.

Worstjes | 08-11-13 | 13:07

@Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 13:01: Ik vind wel dat je vaak het woord 'imbeciel' gebruikt. Een beperkte woordenschat duidt vaak op een beperkte intelligentie, dus probeer is gewoon wat synoniemen uit (moeilijk woord voor andersluidende woorden die hetzelfde betekenen. Alweer wat geleerd, Lewis!)

henry_louis | 08-11-13 | 13:06

@ Mark Smith 12:55

Ik ben eigenlijk best we benieuwd naar jouw persoonlijk wereldbeeld.

eerstneukendanpraten | 08-11-13 | 13:05

henry_louis | 08-11-13 | 13:00
LOL!1! Touché.

Mark Smith | 08-11-13 | 13:05

Ontzettend vermoeiend die reaguursels die dit soort topics opleveren. Het lijkt hier af en toe wel een spindoctors bijeenkomst van de PVV. Dat vind ik eng. Maar dat terzijde.

Arrested Development | 08-11-13 | 13:04

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:55 | + 0 -

Ok, vanwege het feit dat ik Marine Le Pen een dubieuze dame vind, ben ik meteen pro islam. U bent vooral erg sterk in aannames, dat moet ik u nageven.

Borrelende Boris | 08-11-13 | 13:04

Wat je ook van Wilders moge vinden, hij heeft gelijk mbt de islam. Dat is de grootste bedreiging van de wereldvrede op dit moment. Zoals het vroeger andere ideologieën waren.
Dat ontkennen is héél erg ver van de realiteit verdreven zijn.

DaughtersofLot | 08-11-13 | 13:04

@henry_louis | 08-11-13 | 13:00
Dat komt omdat je imbeciel bent, Louise.

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 13:01

@Lewis Lewinsky: redeneren is niet zo jouw ding geloof ik. Maar wel leuk dat je een neomarxist blijkt te zijn, de Frankfurter Schule had ik niet achter je gezocht.

henry_louis | 08-11-13 | 13:00

ZonderNaam | 08-11-13 | 12:49 | + -1 -
nou laten we zeggen dat het op ze minst onduidelijk is met wie sommige Nederlandse Partijen gaan samenwerken in het EU parlement na mei 2014
en dat maakt de Verkiezingsbelofte en verkiezingsprogramma’s nog ongeloofwaardiger dan bij andere verkiezingen

janneman1977 | 08-11-13 | 12:59

Donkersloot | 08-11-13 | 12:51
Ja, onvoorstelbaar hoe de Geertfanboys zichzelf als rechts bestempelen, omdat ze toevallig een hekel aan buitenlanders hebben.

L'histoire se repète, alleen speelt Israel nu met de wind mee.

Mark Smith | 08-11-13 | 12:58

ZKH EénOog | 08-11-13 | 12:19 | + 28 -
Klopt! Het meerendeel van de tegenstanders van de EU zijn dan ook niet tegen Europese samenwerking (economische), alswel tegen afkalving van de soevereine natie-staat alsook tegen cultuurrelativisme en de opgedrongen gelijkheidsutopie/multiculti-unie.

M-Bozz | 08-11-13 | 12:57

Gelukkig hebben we nog D66....

De Anaalprofeet | 08-11-13 | 12:56

"Brievenbusplassers."
Turven hoe vaak dat woord volgende week voorbij komt. Zo´n 8 keer per uitzending van knabbel en babbel, elk vierde comment onder de VK-artikelen over Wilders en le Pen, 33 keer bij flappie draait door en 293 keer onder elk willekeurig Joop-artikel.

spanarchist | 08-11-13 | 12:56

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:49
Eng mannetje.
U bent qua interpreteren een imbeciel.

Mark Smith | 08-11-13 | 12:55

@Borrelende Boris | 08-11-13 | 12:46
Dat is geen jij-bak.

Wat ik deed was jou de maat nemen met je eigen morele maatstaven. Een staaltje Frankfurter Schule dus.

Want jij bent tegen antisemitisme en voor abortus en voor het homo-humelijk. En daarom ben je dus voor de islam? Imbeciele dwaas.

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:55

Marine Le Pen zou ik doen btw, kan ik van capo Schultz niet zeggen.

Worstjes | 08-11-13 | 12:54

Djong | 08-11-13 | 12:22 | + -24 -
.
Nog altijd minder voorspelbaar dan graaiende PvdA'erTs.

Pikkestrijder | 08-11-13 | 12:54

@ ole guapa | 08-11-13 | 12:21
Maakt niet zoveel uit, ik vermoed dat het stemgedrag van de PVV, UKIP en SGP 99% overeenkomstig zullen zijn.

Troef | 08-11-13 | 12:53

@Borrelende Boris | 08-11-13 | 12:19


@Fopspeen | 08-11-13 | 12:33

Klopt! Typisch (s)links geblaat!

Mr_Pikibelly | 08-11-13 | 12:52

Hitler was tegen zwartepiet terwijl Wilders voor is. Dus ik snap die vergelijking tussen die 2 niet zo goed.

Robertski | 08-11-13 | 12:52

Paul Witteman een politicus demoniseren? Nooit!

DaughtersofLot | 08-11-13 | 12:51

Het blijft belangrijk de NPO te volgen, al is het eigenlijk niet te doen vanwege de smeerlapperij en vuilspuiterij. We moeten weten waarmee ze komen en hoe ze het doen. Alles ter voorbereiding.

van_de_pot_gerukt | 08-11-13 | 12:51

Toch ben ik nog benieuwd wanneer Paul de Leeuw zijn constante 'opnemen voor de Islam' hem keihard in de rug zal terug schieten.

Binnen Islamitische groepen zeggen ze hem met voorlopig met rust te laten vanwege zijn media macht die hij heeft ter bescherming van Islam. Maar ze zeggen allemaal dat ze van hem walgen en hem liever 'weg' willen hebben.

En natuurlijk hebben wilders' plannen 95% invloed op zijn inkomen, stijl van denken en macht.

Idioot dat het is.

LangeTijdGeleden | 08-11-13 | 12:51

@neemjemoederindemali--> kom je daar nu pas achter? Zelfs bijna communistisch-linkse visie op de economie van Geert c.s. wordt door velen hier voor zoete koek geslikt vanwege het zo gekoesterde anti-moslim geluid. Dit wordt nu aangevuld met een holocaust-hoax-geluid en een anti-homo-geluid. Ik hoop dat Geert daar een hoop vragen over krijgt, onder andere van zijn Amerikaanse geldschieters.

Donkersloot | 08-11-13 | 12:51

@Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:49

Je vergeet Supermongool....

CornholioNL | 08-11-13 | 12:50

Een interview met een ervaren jihadist ontbreekt er nog maar aan, om zo omfloerst mogelijk te speculeren over zijn ervaringen met onthoofdingen en mogelijk hetzelfde lot voor bepaalde politici. Daar is het misschien net nog te vroeg voor. Voor een volgende keer.

Zoetwaterpanharing | 08-11-13 | 12:50

@HoerenSloep | 08-11-13
Hitler had het helemaal niet zo op met moslims. Hun ideologische haat jegens joden was daarentegen een bijzonder handige aanvulling op zijn eigen sociaal economische doelstellingen. Oftewel: the enemy of my enemy is my friend.

Pierre Tombal | 08-11-13 | 12:50

Ik wil Quinsy, Verene Shepherd, Zwarte Piet, Wilders, Hans Jansen en Marine Le Pen aan één tafel. Maakt niet uit waar, zolang het maar niet bij Matthijs van Schreeuwkerk is.

milky bar | 08-11-13 | 12:49

@ janneman1977 | 08-11-13 | 12:39
Dat verwacht ik niet, er zijn ook nog wel andere redenen waarom de SGP zich bij de fractie van Farage heeft aangesloten in het EP.
Maar hoe dan ook, zo lang zij in die fractie zitten in het EP zijn ze de enige partij via wie je als Nederlandse kiezer Farage kan steunen.

ZonderNaam | 08-11-13 | 12:49

Obersturmbannfuhrer Martin SSchulz doet niets anders dan roepen: Wollt Ihr den totalen Islam?

En de hele Linkse Kerk, inclusief Borrelende Boris, stuyterkuycken, Djong en Mark Smith, roept: Ja!

Want ze zijn tegen anti-semitisme en voor abortus en het homohuwelijk. Net als de islam, denken ze, de imbecielen.
dijkhoff.info/wp-content/uploads/2012/...

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:49

Bij iedere berichtgeving hierover vraag ik me af hoeveel jaar het nog zal duren eer alle EU moslims op transport gaan.Het enige verschil is dat deze mensen niet voor miljarden aan kunst te koop aanbieden.Dat dan weer niet.

Tishetnetnie | 08-11-13 | 12:48

Briljant en dichter bij de waarheid dan wij durven te denken.

Afgeschminkte Bassie | 08-11-13 | 12:48

Driekwart van Nl stemt op eurofiele partijen, jammer maar helaas.

Worstjes | 08-11-13 | 12:47

Dat wordt inderdaad een weekje obligaat Wilders bashen bij de verschilligen en een triljoentriljard kuub zand strooien in de ogen van het domme, onwetende, plebs aka de burger. As we speak worden de piemeltjes van deze verschilligen alvast hard resp. de grotjes alvast vochtig van het voorspel.

de directeur | 08-11-13 | 12:47

Parsons | 08-11-13 | 12:35 |
Jij snapt niet wat "maar tevens begrijpelijk" betekent?

Mark Smith | 08-11-13 | 12:46

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:40 | + -2 -

Knap dat je meteen al begint met jij-bakken. Geef je mening eens over deze dame, praten we daarna verder.

Borrelende Boris | 08-11-13 | 12:46

@Lewis Lewinsky: 't is waar, we hebben in het verleden teveel weggekeken, vooral toen we dachten dat iedereen in staat zou zijn om weloverwogen politieke keuzen te maken. En nu zitten we er maar mee, dat domme angsthazen als jij stemrecht hebben.

henry_louis | 08-11-13 | 12:46

Ter nuance: Marine Le Pen heeft een aantal scherpe randjes van haar vader weggesneden, althans voor zover ik kan beoordelen. Het FN heeft een lange geschiedenis in Frankrijk die samenhangt met de onafhankelijkheidsstrijd in Algerije, de oprichting van de 5e republiek en in een nog langer verleden Vichy-Frankrijk. De generatie die daarbij betrokken was is letterlijk aan het uitsterven. FN is dus anno 2013 een andere partij dan een aantal decennia terug. Al zou als ik Fransman zou zijn niet op ze stemmen, maar dat is een andere kwestie.

brutus68 | 08-11-13 | 12:45

Ik vind het eng dat hier steeds meer enge guurdertjes komen die zonder kritische blik bleren dat ze op gekke Greet de Grote blonde dictatort stemmen.

Volgens mij denken ze dat GS de spreekbuis is van Greet. Dat is nog veel enger.

neemjemoederindemali | 08-11-13 | 12:45

steven paul | 08-11-13 | 12:40 | + -1
Jij snapt het! ;^)

ikdenkwat | 08-11-13 | 12:44

@CornholioNL | 08-11-13 | 12:42
GElukkig voordat het een nachtmerrie werd.

steven paul | 08-11-13 | 12:44

Donderdag:

Kabinet Kutte 2 (oh, pardon) Rutte 2 dondert in elkaar en Greet word Fuhrer van Nederland, we stappen uit de Europese Unie en de crisis is binnen een half jaar verleden tijd, de grenzen gaan dicht en de duizenden steel Roemenen en Bulgaren die hier al zitten krijgen een enkeltje naar het oosten...
Alle Finnen per kameel terug naar de zandbak, de NPO word opgeheven net als Ajax...

... en toen werd ik wakker.

CornholioNL | 08-11-13 | 12:42

'Maar nog niet half zo voorspelbaar als alle reagurksels hier'
Djong | 08-11-13 | 12:22 | + -10 -
Nee hoor, een minnetje is genoeg reaguursel op jou.

L. Rakker | 08-11-13 | 12:41

@Borrelende Boris | 08-11-13 | 12:37
Hoe ironisch.

Want de islam is openlijk anti-semitisch, ontkent de holocaust, is tegen abortus en homo's.

Maar dat kan jij natuurlijk niet weten, moreel verheven, imbeciele wegkijkert.

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:40

@ikdenkwat | 08-11-13 | 12:36
En dat zou inderdaad de eerste reactie van een PVV-er moeten zijn.

steven paul | 08-11-13 | 12:40

Ik heb toevallig gisteren uitgezocht wat ik moet doen om bij de komende EU-verkiezingen indirect op Nigell Farage te stemmen. Het antwoord: SGP stemmen; die hebben een lijstverbinding met UKIP. Dus: [email protected]> here comes the vote.
ole guapa | 08-11-13 | 12:21 | + 3 -

ik denk dat u dat mis heb
de komende verkiezingen heeft de SGP weer een lijstverbinding met de christen unie
door het vrouwen standpunt van de SGP en kon de SGP niet in de Fractie Europese Conservatieven en Hervormers de fractie waar de christen unie in zit en is de SGP opgenomen in de fractie Europa van vrijheid en democratie waar UKIP deel van uitmaakt
Het is dat te verwachten dat, na de volgende EU verkiezingen de SGP over gaat naar de Fractie Europese Conservatieven en Hervormers

janneman1977 | 08-11-13 | 12:39

Hadden ze in 1938 maar wat meer samen kunnen werken met anti-socialistische partijen, dan had het sozialisme niet zoveel slachtoffers gemaakt.
Goed dat er nog mensen als Wilders en Le Pen zijn, zonder mensen die de feiten durven te benoemen met gevaar voor eigen leven, was Europa al lang het vierde rijk geworden.

Cuyahoga | 08-11-13 | 12:39

Dus die zeiknegert krijgt even een paar dagen geen aandacht?
Mooi.

Jackanders | 08-11-13 | 12:38

Le Pen is tegen abortus, het homo huwelijk en leidt een partij die in het verleden openlijk anti-semitisme en ontkenning van de holocaust verheerlijkte. Maar goed, gezien het aantal minnetjes, vindt niemand deze vrouw eng, zolang ze maar tegen moslims is. Kortzichtig volk hier op GeenStijl.

Borrelende Boris | 08-11-13 | 12:37

Nee joh! Rot op met die Fransen, stink volk!

ikdenkwat | 08-11-13 | 12:36

Wilders is niet 'rechts'. Sociaal economisch is ie van de SP.

Willem VanDer Decken | 08-11-13 | 12:36

Geert is goed bezig.
Maar je moet wel imuun zijn voor die linkse agitprop.

watergeus | 08-11-13 | 12:36

Terwijl Europa wordt overspoeld door een tsunami van islamisering, terwijl asielzoekers en illegalen moordend en plunderend door Europa waren, terwijl de Europese economie totaal kapodtbelast wordt om deze dingen, islamisering, asielzoekers en illegalen, te kunnen betalen, terwijl dit allemaal gebeurt kijken de moreel verhevenen als een stelletje pavlov-hondjes allemaal tegelijk de andere kant op en geven daarmee vrijbaan voor de ondergang van het Vrije Westen. *kotz*

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:36

@Mark Smith | 08-11-13 | 12:29
Is dat de schuld van "dergelijke lieden" of zou dat kunnen komen omdat er al 30+ jaar niet geluisterd wordt naar wat er speelt in de samenleving?

Parsons | 08-11-13 | 12:35

Raar dat men op linkse hoek wel samen mag werken als ze maar een paar gelijkwaardige punten in hun programma hebben, maar als rechtse partijen het doen gelijk de treinen naar het Oosten rijden.

Fopspeen | 08-11-13 | 12:33

Schitterend geschreven. Het is zo ongeveer het draaiboek inderdaad van de linkse kerk..

070 | 08-11-13 | 12:32

Slaat chips en bier in....

redheat | 08-11-13 | 12:31

Het is verdomd jammer, maar tevens begrijpelijk, dat het zover heeft moeten komen dat dergelijke lieden dusdanig veel invloed hebben gekregen. Onomkeerbaar, helaas.
Het wordt er niet mooier op.

Mark Smith | 08-11-13 | 12:29

En het jeugdjournaal dan?

"We hebben visite.
Normaal is visite leuk, maar nu hebben we visite van een Franse mevrouw. Ze heet Marine, mooie naam zou je zeggen, maar haar achternaam is niet zo mooi.
Die is namelijk 'Le Pen', hetzelfde als die van haar vader die bekend stond om het feit dat hij hele groepen mensen discrimineerde en minderwaardig behandelde.
En die dochter, mevrouw Marine dus, die komt op bezoek bij Geert Wilders, jullie weten wel, dat is een boze meneer die ook hele bevolkingsgroepen het land uit wil hebben.
En nu gaan ze samen vergaderen om samen te werken om groepen mensen niet meer in ons land te laten.
Er zijn natuurlijk ook veel mensen die het daar niet mee eens zijn, want die vinden dat alle mensen gelijk zijn en dat ieder kind een kans moet hebben, en die vinden het niet leuk dat deze boze mevrouw komt.
Dus visite is vaak leuk, maar niet altijd."

Cuyahoga | 08-11-13 | 12:29

@Boris Poepnagel | 08-11-13 | 12:23:
Hitler's partijprogramma ook, hoor. Alleen Hitler hield niet van Joden en wel van Moslims, Wilders net andersom.
Wel ironisch dat juist de link gelegd wordt bij de socialistische Vara.

HoerenSloep | 08-11-13 | 12:28

Elsevier was de NPO voor. Olivier van Beemen in Parijs schreef een realistisch artikel over de rijzende ster Marine le Pen onder de kop:
Volgende halte: Élysée.

drs.Nee | 08-11-13 | 12:25

Ja ja, subsidietrollen met een mening aan tafel bij DWDD/Paul en Witteman ( enz)).
Niet zo gek dat steeds meer mensen liever naar debielen programma's kijken zoals talenten shows met Gordon ipv moraal gezeur bij ( bv) de Vara.
Ik bedoel je kijkt toch liever naar non talent met een hoog vermaak gehalte dan naar non talent dat jou wel even gaat vertellen hoe slecht je wel niet bent als je niet precies dezelfde mening hebt als de linkse subsidietrollen

irma zonderboezem | 08-11-13 | 12:24

Ik snap de link 'Greet - Hitler' niet zo goed. Greet's partijprogramma is buitengewoon socialistisch van aard.

Ik zou Greet eerder willen vergelijken met een Maximilien de Robespierre. Ook ivm dat kapsel.

Boris Poepnagel | 08-11-13 | 12:23

En twee stukjes per dag over de Grote Leider van kwit.

psychonaut | 08-11-13 | 12:22

Ja, lachen joh. Zo voorspelbaar allemaal die linksjes. Maar nog niet half zo voorspelbaar als alle reagurksels hier zullen uitpakken met variaties op de steekwoorden PvdAllochtonen, EUSSR, MSM, grachtengordel, Gutmensch, staatsomroep, lakeien, subsidieslurper en natuurlijk de vele variaties op 'ik stem toch lekker PVV'.

Djong | 08-11-13 | 12:22

Goed zo, Geert! Ga door!
*stempt allen PVV*

Lewis Lewinsky | 08-11-13 | 12:22

Ik heb toevallig gisteren uitgezocht wat ik moet doen om bij de komende EU-verkiezingen indirect op Nigell Farage te stemmen. Het antwoord: SGP stemmen; die hebben een lijstverbinding met UKIP. Dus: [email protected]> here comes the vote.

ole guapa | 08-11-13 | 12:21

De 1e godwin in 3, 2, 1....

neemjemoederindemali | 08-11-13 | 12:20

Tja, zolang ze die relnicht van een Spong en die smerige rat van een Marcel van Dam nog niet hebben ingepland in de 'Wilders-Bash-Week', vind ik het allemaal nog wel meevallen hoor.

Snackbar van Allah | 08-11-13 | 12:20

Journalisten, daar rij ik graag overheen.

Ongeblustekalk | 08-11-13 | 12:19

Goed verhaal. Maar wat moet de vriend van Israël met de meest prominente holocaustontkenner van Europa? Op deze manier wordt de PVV een biefstukpartij: bruin van buiten en rood van binnen.
Dit is hoogverraad aan de PVV-stemmer!

stuyterkuycken | 08-11-13 | 12:19

Ironisch genoeg bestaat de kans dat juist de tegenstanders van de EU voor een verenigd Europa zullen zorgen.

Dankzij twee gezamenlijke vijanden: Brussel en Islam.

ZKH EénOog | 08-11-13 | 12:19

Snap niet dat Wilders überhaupt samenwerking zoekt met deze zeer dubieuze dame.

Borrelende Boris | 08-11-13 | 12:19

Kortom, het wordt een boeiende week.

Lijkt me logisch... | 08-11-13 | 12:18

Van Rossem, volgens mij hebben we voor dit programma een paar maanden nodig.
Wat een lang stuk.
Had je ook af kunnen doen met: De NPO gaat een week Wilders/le Penn bashen.
Oh nee, demoniseren!

miko | 08-11-13 | 12:18

Man, man, wat een lap tekst. Dan kan ik net zo snel de betreffende programma's zelf gaan bekijken.

steven paul | 08-11-13 | 12:18

Wilders en Le Pen laten zien dat er niets mis is met Europese samenwerking. Had ik niet achter ze gezocht.

rara | 08-11-13 | 12:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken