Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boevenbond boos om deportatie Poolse freeloader

treinennaarhetparadijs.jpgDe onnodige ophef die je wist dat zou komen over de agenten die een Poolse veelpleger op de trein naar het oosten hebben gezet is eindelijk hier. Gelukkig wel uit onverdachte (haha..) hoek: de Bond van Wetsovertreders is BOOS: "De politie ging het boekje te buiten met het uitzetten van de Pool. Het is niet aan de politie om iemand op de trein naar het buitenland te zetten. De politie is er om strafbare feiten op te sporen. Het Openbaar Ministerie is er om strafbare feiten te vervolgen. Het zomaar uitzetten van niet veroordeelde verdachten is in strijd met de wet en Europese verdragen." Natuurlijk. Hebben we eindelijk een paar pragmatische politiemensen die het laatste restje overheads-budget uit hun personeelsfonds halen en in een NS kaartautomaat gooien om een hardnekkig kleptomane MOE-lander met heimwee een enkeltje richting heimat van herkomst te geven, komt er wel weer een of andere belangenvereniging voor boeventuig jammeren dat zulks 'niet eerlijk' is. Only in fucking Holland dit. In dit land moeten en zullen we lief zijn voor criminelen, dieven, inbrekers, tuig en andere proleten waartegen politie, Openbaar Ministerie, advocatuur en de rechterlijke macht, zoals Politie Almelo het zelf omschreef, moeten dweilen met de kraan open. Om moedeloos van te worden. Beter bekijkt die Bond van Wetsovertreders deze zaak van de goeie kant: binnenkort gaan er nóg meer Europese 'arbeids'grenzen open en de politie heeft alvast 1 Pool richting Moelandië gestuurd om z'n moelandische makkers huilend van het lachen mede te delen dat je in Nederland met alle egards ontvangen wordt als je het boevenpad op wil. En als je 't te bont maakt, krijg je gewoon een lift naar 't station en een enkeltje naar je moeder. Op kosten van de politie. Hup Europese Unie! Update: Het porretje van de Boevenbond was genoeg om de politie in gebruikelijke lafheid te laten vervallen: 'Politieleiding neemt afstand van actie'.

Reaguursels

Inloggen

De bond voor wetsovertreders blijkt Nederlands echte vakbond.

penduwer | 05-11-13 | 00:57

Meneer is op de trein naar Poolskiland gezend. Maar der benne geen grenzen meer!!! Dus is het eigenlijk ook geen 'UITZETTEN'..
Maar ik verwacht wel dat de volgende keer als ik met mijn dronken kop ergens 'teveel' ben dat ik dezelfde behandeling krijg en geen bon!
Kaartje voor de tram of bus dus en dat ik maar veilig thuis aan mag komen..
De Plizie is uw vriend.

dutch-jack | 04-11-13 | 22:33

Politiemensen zijn soms net mensen...

hotmint | 04-11-13 | 20:58

-weggejorist-

Lichtstadfan | 04-11-13 | 14:01

BRAVO voor deze uitzetdienders. !

Dat het juridisch niet mag is dan helaas maar weg is wel weg !!!

Lichtstadfan | 04-11-13 | 14:00

Als hij nou gewoon zoals het hoort 66 x 4 jaar had gekregen met de boodschap dat er deze maand geen plekje vrij is maar binnenkort wel dan was ie terug naar polen gerend en nooit meer terug gekomen.

antilinks | 04-11-13 | 10:41

De Pool wilde zelf naar Polen terug,naar huis.. Maar had geen geld meer,omdat hij onderbetaald werd? En dan gaat hij expres een Overtreding doen:Veelplegen? Er zijn ook nog een boel Tokkies die graag Eigen Rechter willen spelen,die ook denken dat heel Polen zo is.Deze wellicht psychisch gestoorde man moet Professionele Hulp krijgen in Polen,want in Nederland gaat het van de 2 G's af:GemeenschapsGeld.

Jan Onbewoond | 04-11-13 | 10:17

Dit gedrag moeten we aanmoedigen!. Hulde voor deze mannen. Opgerot staat netjes.

[G]eenstijl | 04-11-13 | 10:10

Als dat EU-grenzen-open gedoe bij eerlijke marktwerking hoort laat dan maar even zo. De enige die er even baat bij hebben zijn aandeelhouders die tijdelijk meer winst maken door lagere loonkosten. Na een tijdje doet iedereen dat, kun je niet meer terug en zitten we met de shit. Voorbeeld: vrachtwagenchauffeurs.

kloopindeslootjijook | 04-11-13 | 09:45

"Het Openbaar Ministerie is er om strafbare feiten te vervolgen."
.
DOE DAN!

ViagraFalls | 04-11-13 | 09:30

ecologiste | 04-11-13 | 08:29 | + 0 -
Goedkoper en efficiënter....

Voor wie eigenlijk?

kloopindeslootjijook | 04-11-13 | 09:26

Waarom gaan er EU-grenzen open als we probleemgevallen niet kunnen overdragen aan het land van herkomst? Ik hou m'n hart vast voor 2014.

kloopindeslootjijook | 04-11-13 | 09:26

Een beetje advocaat stort zich op die klootzak en gaat me toch voor een schadevergoeding.
Komt ie weer: dit land is ziek, héél ziek.

Ornoisliefde | 04-11-13 | 09:16

Zijn wens was om naar huis te gaan, dat was de beste oplossing voor iedereen dus de politie hielp hem daarbij... ik zie het hele probleem niet

1,2,tja,tja,tja | 04-11-13 | 08:59

-weggejorist-

ADVIZEUR | 04-11-13 | 08:43

Op deze manier kom je vanzelf op anarchistische en tegelijkertijd superrechtse gedachten. We kunnen zo beter de poltie afschaffen en zelk mensen inhuren. Goedkoper en efficiënter. Ook kunnen we de politici afschaffen en de bestuurders laten ophoepelen. Goedkoper en efficiënter....
M.a.w. op deze manier wordt de organisatie van de NLse democratie op losse schroeven gezet, iedere dag weer. Wat een land.

ecologiste | 04-11-13 | 08:29

Ergens probeer ik mezelf langzaam los te weken van Geenstijl...
Ik wil niet langer dag na dag worden geconfronteerd met dit langzaam afkalvende, wegrottende land dat ik niet langer meer als het mijne herken.
Laffe, egocentrische, leugenbeestende politici.
Losgeslagen Marokkanen en ander islamitisch schooiersvolk dat tegen alle rede in tot het bittere eind worden beschermd.
Flits-nazis die uitsluitend hun bestaansrecht ontlenen aan het spekken van de EU kas.
Het verkwanselen van onze eigen cultuur en soevereinitiet aan het ultieme, geldverslindende kwaad dat de EUSSR heet.
Tomeloze corruptie in alle bestuurlijke lagen en het subsequent uithollen van de welvaartstaat die met pijn en moeite is opgebouwd.
.
Wat de fuck blijft er nog over van ons?
Niets.
En we gaan er geen pest meer aan veranderen.
Het enige wat de -inmiddels onterechte- gezagsgetrouwe burger/melkkoe/stemvee nog rest is zich afkeren van deze volledig verziekte maatschappij en zich concentreren op gezin, familie en vrienden. Zoek je geluk daarin en tel je weinige zegeningen. Verdedig je gezin, familie en vrienden ZELF. Je hoeft het van deze slappe zakkenbende van een overheid niet langer meer te verwachten.
En bovenal, als we het op kunnen brengen, niet teveel GS meer lezen. Want dat is eigenlijk pure zelfkastijding...

wasbeer1860 | 04-11-13 | 08:17

-weggejorist-

echtpaul | 04-11-13 | 01:29

Is de Bond van Wetsovertreders niet per definitie een criminele organisatie?!? Alle leden oppakken en opsluiten.

echtpaul | 04-11-13 | 01:27

De bond van wetsovertreders..... het bestaat echt, niet tegeloven. Houden ze hun eigen broek op, of krijgen ze (verkapte)subsidie of stelen ze hun geld wat ze nodig hebben gewoon bij elkaar.
Te zien aan de arbeidsvoorwaarden zal er wel belastinggeld of zoiets inzitten; zie de arbeidsvoorwaarden bij de vacature: bondvanwetsovertreders.nl/home/vacatur... In het bedrijfsleven kan een gewone werknemer voor een deel alleen nog maar dromen.

Hendrikmaurits | 04-11-13 | 01:03

De foto bij dit bericht is op twee manieren te interpreteren. De eerste is dat de GS "redactie" bestaat uit ongelofelijke historische onnozelaren. De tweede interpretatie... bedenk die zelf maar

Brimstich | 04-11-13 | 00:27

Vanaf 2014 dan gaan we pas wat beleven hier. Roemenen , Bulgaren. Dan raakt echt de stront de ventilator. Iedereen op de wereld weet inmiddels dat als je gepakt word dat je zo weer buiten staat. En wij slappe manwijven zijn de dupe en mogen niks doen. Met dank aan de vorige generatie slappe weldoeners. Gvd me zoons moeten hier een toekomst opbouwen zonder fatsoenlijk vooruitzicht.

klote land | 03-11-13 | 23:57

Dit is een sprookje toch, bond van ???? Rot aub een eind op. Hebben hun wel een oplossing? Of alleen maar zielige praat. Ik zou zeggen wees blij dat ie nog leeft. Waarschijnlijk loopt ie al weer rond hier.

klote land | 03-11-13 | 23:48

Wanneer we nu eens beginnen met de straffen te verdubbelen na elke keer dat iemand veelpleegt. Dus 1 dag zitten wordt 2, dan 4 dan 8 dan 16 enzovoort. Wanneer je dan 70x in de fout gaat is dat ongeveer levenslang en voor je komende reïncarnaties ook.

Premier Trutte | 03-11-13 | 23:45

Deze bond heeft een antwoordnummer. Dus de gelegenheid om op hun kosten stoeptegels naar hun te verzenden. Ook is hun enige erelid Rita Verdonk.

geomario | 03-11-13 | 23:39

"Sorry Bond van Wetsovertreders! We zullen wel weer de hardwerkende mensen die 5 KM/U te hard gaan op de snelweg beboeten en verkrachtte meiden hun aangiftes doen doofpotten! Zolang jullie Poolse, Roemeense, Bulgaarse, Marokkaanse en Turkse wetsovertreders maar niets onfatsoenlijks overkomt!" - Politie

*zucht*

LangeTijdGeleden | 03-11-13 | 23:05

Parel van het Zuiden | 03-11-13 | 20:08 |
niet alleen de bestuurders; de rest van het volk grotendeels ook, imho.

--sql error-- | 03-11-13 | 22:46

Zolang het 'op de trein' is ipv 'voor de trein' denk ik niet dat er zo'n ophef over zou moeten zijn...

Pieter Bas | 03-11-13 | 22:41

Hiervoor zouden we als land godverdomme gewoon EU subsidie moeten ontvangen! Dan zouden we eindelijk eens wat zinnigs terugzien van onze centen...

TheBug | 03-11-13 | 22:38

Zes en zestig.. ZES-EN-ZESTIG.. 66.. Zes-en-zestig keer een hardwerkende middenstander beroofd en ze willen het over *zijn* rechten hebben?? Je kunt er met je kop niet bij.

marcoplarco | 03-11-13 | 22:36

Die dienders zijn volledig ongeschikt bij de politie. Daarentegen zijn ze prima geschikt voor een baan op hoge positie op financieel gebied. Ze nemen uitstekende beslissingen waarbij de besparing op korte termijn al zichtbaar is! Daar moet je er meer van hebben, zoals bij banken en andere topfuncties.

Atlantis-95 | 03-11-13 | 22:34

"In dit land moeten we lief zijn voor criminelen, dieven, inbrekers, tuig en andere proleten." Als de politie te Almelo deze Pool onder dwang op de trein hadden gezet, en deze in Nederland wilde blijven, ja. Dan begreep ik de opmerking van de boevenbond. Maar dat kan alleen als hij ergens toe gedwongen was.

ofitzer | 03-11-13 | 22:13

Is een Bond van Wetsovertreders niet gewoon een criminele organisatie? Oppakken !

awakened | 03-11-13 | 22:12

Is een Bond van Wetsovertreders niet gewoon een criminele organisatie? Oppakken !

awakened | 03-11-13 | 22:12

Dat pakt de politie in Boardwalk Empire beter aan.

Rest In Privacy | 03-11-13 | 22:11

Dan maar 30 jaar in de kerker op water en brood en verplicht knijpers maken.

020er | 03-11-13 | 22:10

DaughtersofLot | 03-11-13 | 21:07 |
Ben in principe met je eens alleen, de rechterlijke macht faalt in zoveel opzichten om dit probleem op te lossen dat de dames en heren politie dit maar een keer in eigen hand hebben genomen. Hier kan ik toch wel sympathie voor opbrengen.

lanexxx | 03-11-13 | 21:59

Ooit eens een grap gemaakt over het monument van Westerbork. Gelijk weggejorrist. Grappen met het monument aan het eindpunt zijn veel leuker geloof ik.

Mark van Leeuwen | 03-11-13 | 21:59

azoturie | 03-11-13 | 21:26 | + 0 -

Tja, was gewoon in Polen hoor Auschwitz dus.

Supermatthijs | 03-11-13 | 21:39

Deze vent had een waslijst aan delicten. Het enige dat een fatsoenlijke maatschappij nodig heeft is het uitzetten van zo'n vent. maar de PVDA, VVD en de EU zorgen dat dit niet kan. Stel je voor dat er gajes uit NL weg gaat; dat moeten we met zijn allen niet willen natuurlijk. En diegenen die er iets van proberen te maken krijgen op hun donder. On- ge- loof - lijk. Dit land verdient HEEL veel beter en daar passen de EU en diegenen die dat k@nkergezwel in stand houden (PVDA/VVD/CDA/D66) totaal niet bij.

Rest In Privacy | 03-11-13 | 21:35

Fuck die boevenbond en de politieleiding, iedereen was tevreden totdat er een stelletje politiek correcte zeikerds aankwam.

BozeHenk | 03-11-13 | 21:33

Bravo voor de twee moedige politiemannen omdat ze zomaar heel erg zelfstandig nadachten.
Enig idee hoeveel winkeldiefstal aan de staat kost? Er wordt trouwens vaak door personen zonder vaste woon-of verblijfplaats gestolen omdat men honger heeft.
Aanhouding, piketadvocaat, cellencomplex, verhoor, officier van justitie die beslist over een financiële transactie die men niet kan betalen, verschijnen voor de rechter-commissaris, nog een keer de advocaat, etc.
Het probleem ligt aan de basis.
Je komt Nederland niet in zonder arbeidscontract of bedrag X op je bankrekening.

Madame Bonbon | 03-11-13 | 21:28

@jeroen36 | 03-11-13 | 21:22
-
Welkom op Geen Stijl

azoturie | 03-11-13 | 21:26

Als him dit in Polen had gedaan, dan had hij 66 jaar in de del mogen zitten.

attila | 03-11-13 | 21:25

Deze foto bij het artikel kan echt niet. De foto staat voor de poort naar de vernietiging in concentratiekamp Auschwitz. Blunder van de redactie.

jeroen36 | 03-11-13 | 21:22

@ necrosis | 03-11-13 | 21:01

Eerder pedal.

HoogToontje | 03-11-13 | 21:10

De Poolse jatteneur was in een half jaar 66 keer, voor de cijferblinden onder ons' zes-en- zestig maal opgepakt. Voor diefstal. In art 310 WvSr lezen we, dat op de meest simpele vorm van diefstal, dus zonder braak of geweld 4 jaar cel staat. Dus deze Poolse klootzak hadden we 4 jaar de lik in kunnen flikkeren. Maar ond justitieel werkt perfect om u een veyte bekeuring te sturen (en via het CJIB en ook de gerechtsdeurwaarder ook te incasseren) als u 3 km te hard hebt gereden. Voor veelplegers veegt de rechterlijke macht haar vette dikke stinkende aars af met de wet. Veelplegers worden NIET vervolgd, ook als ze 66 x gepakt worden in 6 maanden. JE MAINTENDRAI, ik zal handhaven zo staat het onder het Nederlandse wapen. Fat handhaven geldt alleen voor de max. snelheid. Voor de rest kun je beter crimineel worden, want vervolgd wordt je nooit. In de jaren 50 vorige eeuw ging je voor winkeldiefstal bij een eerste vergrijp rond de 12 maanden de lik in. Lees de vonnissen maar na. De wet is niet veranderd, de rechterlijke macht, die in de jaren 70 rechten studeerde en door linkse softies werd wijsgemaakt, dat lang straffen niet helpt. Aangezien de rechters van nu tijdens college met hun hoofd in hun reet zaten en niet nadachten, werd er nooit de vraag gesteld: ja, maar als een veelpleger vast zit, dan kan ie toch geen misdrijven plegen? En hoe langer een crimineel vast zit, hoe langer de maatschappij gevrijwaard is van zijn misdrijven? En aangezien die vraag nooit werd gesteld, en straffen niet meer worden uitgedeeld, puilt onze maatschappij van de gauwdieven die van ver over de grens hier naartoe komen, omdat ze weten dat ze ons hier ongestraft kunnen beroven. Met dank aan onze rechterlijke macht die haar reet afveegt met de wet.

Jos Schmitz | 03-11-13 | 21:08

@lanexxx | 03-11-13 | 19:40 Excuus voor m'n late reactie, was even elders nodig. Ik ken de mores alhier maar al te goed. En dat is me een doorn in het oog.
Sterker nog, ik ben blíj dat die Pool is opgewieberd.
Maar voer het dan ook uit zoals het bedoeld is. Had de media getipt zodat ze het 'toevallig' konden filmen.
In dit geval is de steen des aanstoots niet de inhoud maar de wijze waarop.

DaughtersofLot | 03-11-13 | 21:07

Bond van wetsovertreders... bedoelen ze nie gewoon de PvdA?

Sneeschuiver | 03-11-13 | 21:03

@ Markies van het Reve | 03-11-13 | 20:54

+1. Regels zijn belangrijk. Het moet wel ordentelijk verlopen!

HoogToontje | 03-11-13 | 21:02

Zelfs ik kan niet op tegen de stompzinnigheid van deze draad.

What's next?

Dat de goegemeente gaat juichen als de pliesie handen gaat afhakken van niet veroordeelde dieven?

Shariastyle?

Parsons | 03-11-13 | 21:01

De bond van wetsovertreders zijn een stelletje kurwa's!
*geleerd van de polen op mijn werk*

necrosis | 03-11-13 | 21:01

Weet je wat ze vroeger deden met de leden van de BvWO ? Daar werden de handjes van af gehakt of er werd een gloeiend rood ijzer even op het voorhoofd geplaatst. Op de trein zetten is wel de meest humane oplossing naar mijn persoonlijke mening. Maar ja, ik ben maar een simpele b…l.l die morgenochtend weer braaf bij mijn baas zijn werk staat te doen.

Tube64 | 03-11-13 | 20:56

Filmen in het cellenblok van politiebureau.=verboden
Dat naar buiten brengen via FB.=verboden.
Uit welk potje is de treinreis betaald?=akkoord leidinggevende?
Deze meneer was naar Nederland gehaald voor werk( het vuile werk).=legaal
Leiding spreekt van creatieve actie van politie.=is strafbaar delict
Is Nederland dus geen rechtsstaat maar politiestaat.=de waarheid sinds 1940
En weer politie staat boven de wetten die zij behoort te handhaven.

Gepke de Leef | 03-11-13 | 20:55

Eindelijk een goede actie, nemen al die partijen er weer 'afstand van'...

Dit land is naar de klote.

Pikkestrijder | 03-11-13 | 20:55

HoogToontje | 03-11-13 | 20:34 |

Halt! Stuj!

Markies van het Reve | 03-11-13 | 20:54

Wat maken we het bont in dit land. Een Bond voor alles, zelfs boeven. #subsidie #eu

Rico den Hollander | 03-11-13 | 20:45

In andere landen lossen ze dat niet met een treinkaartje op. ‘Gisteren bij het vallen van de avond is X, algemeen bekend als Kwaadbloed, door onbekenden die zich op een krachtige brommer voortbewogen neergeschoten toen hij zijn huis verliet. Van de daders ontbreekt elk spoor ’ –staat er dan in de krant. Bloederige foto erbij. En men applaudiseert in stilte. Dit ten behoeve van de Bond van Criminelen, om effe de verhoudingen niet uit het oog te verliezen.

Friedrich Frayek | 03-11-13 | 20:45

Ik zeg hulde voor de politie. Dit is daadkrachtig optreden.

Schepvogel | 03-11-13 | 20:36

Je kan die stakker wel in de bak pleuren a raison van 200 euro per dag, maar het lost uiteindelijk niks op. Wat reaguurder Feynman zegt: we moeten kosteneffectief en consequent met deze criminaliteit leren omgaan.

brutus68 | 03-11-13 | 20:35

Zu den Gleisen! Nächster Halt Polen!

HoogToontje | 03-11-13 | 20:34

Eagle_Eye | 03-11-13 | 20:29 |

Iedere agent die in zo'n smoes trapt moet direct ontslagen.
Een Pool wil namelijk helemaal niet naar Polen.
Nederland is namelijk superieur.

calamiteiltje | 03-11-13 | 20:34

Je zou toch maar ten onrechte worden veroordeeld voor een delict, omdat je op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was. Voorbeelden genoeg de laatste jaren. Dan is het fijn dat er nog een instantie is die opkomt voor jouw belangen, je juridische hulp geeft en vrijwilligers zo af en toe je een hart onder de riem komen steken in de gevangenis. Daarnaast begeleidt deze bond veel gedetineerden die met problematiek zitten. Denk aan verslavingen en psychische aandoeningen. Die kun je leuk een jaar opsluiten en daarna koud de samenleving inzetten, maar dan weet je van tevoren dat ze een week later weer de criminaliteit induiken. Het werk van deze club is zeer nuttig, ook al doet de naam anders vermoeden.

Borrelende Boris | 03-11-13 | 20:33

Het verhaal gaat dat de Pool wel naar Polen wilde, maar er het geld niet voor had. De politie heeft de Pool louter geholpen met zijn wens.

Eagle_Eye | 03-11-13 | 20:29

Stel je geeft de Pool minimaal 1% van de maximale straf voor winkeldiefstal. Stel je geeft m 2% voor de tweede winkeldiefstal. 3% voor de derde. Et cetera. Hele kleine minimale straffen. De eerste keer twee weken, tweede keer vier weken, derde keer zes weken en zo verder.

Dat levert dat hij na 66 diefstallen 66 x 33,5% x 4 jaar = 4422 weken vast zou zitten. Is bij elkaar 85 jaar. Dat is een heel schril contract bij de huidige straf voor deze draaideur Pool. Die na 66 misdrijven in een paar werkloze maanden nog steeds vrij rond liep. Zelfs de maatregel voor stelselmatige daders was niet opgelegd.

Hij kreeg zelfs een treinkaartje cadeau. Hij werd niet gedeporteerd in een veewagen, hij was vrij om niet in te stappen, hij was vrij iedere halte van de trein weer uit te stappen. En de Pool wilde ook terug naar het Oosten. De "deporteren" godwin is volledig onterecht.

Als de Poolse Ambassade minder was bezig geweest met fout parkeren hadden ze hun eigen onderdaan al veel langer een goedkoop Easyjet ticket gegeven. Maar nee, Polen zorgt niet voor haar burgers, dat mag onze bijstand, politie en slachtoffers gaan doen. Polen zorgt niet voor andere Polen.

We moeten kosteneffectief met deze criminaliteit leren omgaan, anders gaan we zelf failliet.

Feynman | 03-11-13 | 20:27

DaughtersofLot | 03-11-13 | 19:25
Pro rechtsstaat... waar hoor je dat tegenwoordig nog? Bravo! Ik geef al mijn democratische rechten op als daar een absolute rechtsstaat tegenover staat. Je zal toch maar berecht worden door een Telegraaf "Wat u zegt"-tribunaal of een "Geenstijl Kangeroo Court"?

President Babboe Bab | 03-11-13 | 20:25

@calamiteiltje | 03-11-13 | 20:09 |
Dat de pliesie de wet overtreedt is niet normaal, of zou dit op z'n minst niet moeten zijn.
Dat er een Bond van wetsovertreders bestaat vind ik niet normaal. Maar als dat toch zo is, is het wel normaal (of te verwachten) dat ze zich tegen de pliesie keert.
Misschien ten overvloede, maar ik wens dat de pliesie zich te allen tijde aan de wet houdt. Lijkt me normaal.
Een Bond van wetsovertreders lijkt me zeer ongewenst, maar hé, dit is (nog) een vrij land.

Iknowall | 03-11-13 | 20:24

Dit is tegen de wet!roept de Bond van Wetsovertreders.. de politie kan zich dus bij hen aansluiten... zieltjeswinnen bah

ojassuslamelullos | 03-11-13 | 20:23

Terugkomend op mijn vorige tegel,in Ankh Morpork, een geniale vondst van Larry Pratchett is het stadsbestuur niet in staat de misdaad in de hand te houden en besluit daarom de organisatie via beroepsverenigingen zgn. gilden bij de beoefenaars te leggen. Het systeem van georganiseerde misdaad krijgt zo een heel andere betekenis. Misschien niet zo'n gek idee voor onze justitiele beroepsgroep.If you can't beat them, join them.

Polletje Piekhaar | 03-11-13 | 20:21

@Snowy2000 | 03-11-13 | 20:16
Klopt.
Het grootste deel van de dag zitten ze in een dwangbuis, in de isoleer, vanwege hun zelfvernietigingsdrang.
Weg met ons!! schreeuwen ze dan, met het schuim op hun bek.
Daar wil je echt niet bij in de buurt komen..

Slipsnifter | 03-11-13 | 20:20

Onkruid moet je gewoon vernietigen als je een mooie tuin wilt. Het is zo eenvoudig...

Maxx! | 03-11-13 | 20:19

BWO is net als veel andere wereldvreemde instellingen en personen in dit land veel te veel begaan met de mens in de crimineel dan de crimineel in de mens die schijt heeft aan de rechtstaat. Het zou voor het eerlijke volk wel zo fijn zijn als wereldvreemden niet steeds hun eigen stompzinnigheid mogen botvieren op de rest van de maatschappij. Wat hebben wij aan al die ezels die telkens weer de verkeerden een hand boven het hoofd houden? Hou eens op met jullie elitaire maar compleet achterlijke vingergezwaai en eeuwig verkeerde prioriteiten.

lekker wijf | 03-11-13 | 20:17

"Nederland" Dat is toch het land Bestuurd door psychiatrische patiënten, in een open inrichting?

Snowy2000 | 03-11-13 | 20:16

@Miezerig | 03-11-13 | 20:12
Google zegt Warschau vanaf 28 Euro.

Welles! Nietes! | 03-11-13 | 20:15

Het roept misschien wat vreemde associaties op, maar kunnen alle leden van die bond niet op transport naar het oosten worden gezet ? De trein is daarvoor historisch gezien het middel bij uitstek !

Skyeisthelimit | 03-11-13 | 20:14

Zodra ik de naam zie denk ik alleen maar dat we hoe langer hoe gekker worden.
Een "bond van wetsovertreders" ? Nee, een bond van TUIG ! Een bond van SCHORUM ! Een bond van KAKKERLAKKEN ! Een bond van het laagste wat maar menselijk is. Dat we in NL zoiets toestaan is volkomen idioot.

JohnDee | 03-11-13 | 20:12

Wat kost een ticket met de eurolines naar Polen?

Miezerig | 03-11-13 | 20:12

Iknowall | 03-11-13 | 19:57 |

De politie overtreed de wet en de bond van wetovertreders keert zich tegen de politie? Raarrr.

calamiteiltje | 03-11-13 | 20:09

@--sql error-- | 03-11-13 | 20:02 |

Laf.... Is dat niet de gemene deler van heel bestuurlijk Nederland? Pappen en nathouden, want oh wee als er een keer verantwoordelijkheid genomen moet worden voor de moeilijke beslissingen.

Parel van het Zuiden | 03-11-13 | 20:08

Tijd om als BBB (bond benadeelde burgers)in verzet te gaan bij de politietop dus.

Welles! Nietes! | 03-11-13 | 20:07

Antilichaam | 03-11-13 | 20:04 |

Och, de politie moet een afspiegeling zijn van de samenleving i.p.v. voorbeeldfunctie te hebben. Dus logisch dat er dan wetovertreders bij de politie zitten.

calamiteiltje | 03-11-13 | 20:07

Dat er serieus een bond is voor wetsovertreders. Waar moet dat heen in dit land.

Antilichaam | 03-11-13 | 20:04

wie is die 'politieleiding'?
zijn ze zelfs te laf om hun naam te vermelden en verschuilen ze zich daarom achter zulke anonieme termen?

--sql error-- | 03-11-13 | 20:02

Betalen de leden van de BWO ook contributie?
Hoe vaak moet je de wet hebben overtreden om lid te mogen worden? Is één keer voldoende, moet je een draaideurcrimineel zijn of hangt dat van de overtreding af?
Wie kiest het bestuur en wie houdt er toezicht?
Mag iemand als Bert van de Roest nu penningmeester worden of is een overstap van iemand die bij de concurrentie heeft gewerkt niet gebruikelijk?
Vragen, vragen.

spanarchist | 03-11-13 | 20:00

Kut is dat he, als een organisatie waar je niet zo heel veel mee op hebt, gelijk heeft. Ga je echt heel verongelijkte postjes van doen op tendentieuze weblogs.

Ballenman | 03-11-13 | 19:59

Doldwaas | 03-11-13 | 19:53 |

Niet in uniform. Niet in functie.

De politieleiding moet deze agenten (ook) direct ontslaan. Niet zozeer omdat ze de Pool op de trein hebben gezet (al hadden ze hem eronder gelegd, boeiuh) maar omdat ze gesnapt zijn.
En Rutte moet de politieleiding ontslaan. Honden horen aan een korte lijn.

calamiteiltje | 03-11-13 | 19:59

vorig weekend werd hier een dronken poolse automobilist aangehouden. 950 ug maar liefst en zonder rijbewijs. de bestuurder werd netjes thuis gebracht en vertrok enkele dagen later naar zn thuis land. geen boete, geen straf.... lang leve politie/justitie

zeebonk bea | 03-11-13 | 19:58

Volgens de wet heeft de pliesie niets te maken met de tenuitvoerlegging van straffen etc..
Dus als de overheid, in dit geval de pliesie, zich daar niet aan houdt, heeft eenieder het recht daartegen te protesteren, zelfs als dit een niet gewenst clubje is als de Bond van wetsovertreders.
Als de overheid zich niet aan de wet houdt, leidt dit tot .... (nou, vul de Godwin maar in)
Dat moeten we niet willen.

Iknowall | 03-11-13 | 19:57

Ach, de bond van wetsovertreders bestaat nog echt ook, ik had het kunnen weten..
bondvanwetsovertreders.nl/
Wat een land, manmanman..

Slipsnifter | 03-11-13 | 19:56

Ik kots op deze politie top en justitie. PVV aan de macht, bezem er doorheen!

funkyd | 03-11-13 | 19:55

De bond van wetsovertreders vindt.....
Geen ene hond die het ook maar een reedT interesseert wat die er van vinden.
Oh,wacht,die laffe honden die in de politie leiding zitten.
Kunnen we daar ook niet een busje,richting Oosten voor charteren,de landverraders?

zwellevertje | 03-11-13 | 19:55

Die update is interessant, wegduiken voor de realiteit, beeldender is de NL mentaliteit van de bestuurders ( kots ) niet weer te geven, halfslachtig, leer gvd eens wat van die klote Russen.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-13 | 19:55

@Doldwaas | 03-11-13 | 19:53
De politiemensen toonden eigen initiatief.
Dat is zo ongeveer het ergste wat je kunt doen als ambtenaar, en dat is geen grap.

Slipsnifter | 03-11-13 | 19:54

Op zich wel bizar. Heel Nederland verzucht bij het horen van dit nieuws: "dit is nu precies wat we willen, gewoon de grens over trappen en terug naar het eigen land met dat criminele overlast gevende steeltuig" en de top van de politie die struikelt over de verontschuldigingen en niet genoeg kan benadrukken dat dit absoluut niet de bedoeling is. Daarnaast hebben we blijkbaar een vereniging van veelplegers die zich verenigen in een bond. Zit ik nou aan de paddo's of woon ik gewoon nog steeds in Nederland?

Schreeuwmeeuw | 03-11-13 | 19:54

Deze Pool wilde zelf graag terug naar z'n moeder. Hij had alleen het geld niet. Ik zie dan het probleem niet. Politie is van overlastgever af en Pool kan terug naar huis. Een win-win situatie toch?

Doldwaas | 03-11-13 | 19:53

@Eurotokkie | 03-11-13 | 19:48 | + 0 -
Net zoals politici, EU uitvreters, lokale ambtenaren etc. etc.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-13 | 19:52

Boeven worden beter beschermt dan burgers.

Eurotokkie | 03-11-13 | 19:48

Onrechtmatig optreden door Russische diplomaat aan te houden en nu weer onrechtmatig optreden door voor een Pool een treinkaartje te kopen.

De Politie moet eens gaan luisteren naar de baas en niet zelf nadenken.

calamiteiltje | 03-11-13 | 19:47

He jammer nou, had even de hoop dat er een machtsgreep van de politie kwam. Ook niet alles, maar alles is beter dan wie nu het vreemdelingenbeleid uitvoert.

janEnrika | 03-11-13 | 19:47

Alweer zo'n dom orgaan. Wie verschaft dit soort eikels een baan? Bond van Wetsovertreders. Lurkend aan de staatsinfuus een beetje moraliserend boven de partijen gaan staan. Mogen die wereldvreemden allemaal in een luchtdicht gesealde vuilniszak mee? Weg met die mensen. En uiteraard eerst even de schijnwerper erop. BWO is nl weer zo'n vaag anoniem begrip, ik wil gezichten en namen zien wie hier zulke onzin betaald mag uitbraken. Dit is namelijk het type mensen met macht die dit land naar de klote helpen. Net zoals al die faalrechters hier.

Koettoerk | 03-11-13 | 19:47

Waar maken die mensen zich toch druk om, die pool zit waarschijlijk allang weer in nederland..

Slipsnifter | 03-11-13 | 19:44

Wij leden dan de witteboordencriminelenbond verklaren ons solidair met de bluecolor criminelen.
We gaan door tot het Europese Hof.
En de centen die dat kost kunnende BWO lieverds van ons lenen tegen 120 % rente.
* fraudeert weer lustig verder *

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-13 | 19:43

@Godsammekraken | 03-11-13 | 19:28
Ja dat moge allemaal zo zijn, maar doet niets af aan het geconstateerde feit.

Parsons | 03-11-13 | 19:43

Eerlijk is dan weer eerlijk qua juridisch; wat weerhoudt een éénstreper, broer van stukadoor/schilder/timmerman/metselman/pijpfitter... , om bouwpolen structureel auf Zügen zu setzen, omdat het kan?
Politiek laat hier snelrecht-optrein-kansen liggen...
Voor je t weet zit je op n trein naar 020, omdat t van Oom A moet, omdat we 'waar denken mee bezig te zijn...'

hfakker | 03-11-13 | 19:42

@Crockett | 03-11-13 | 19:24
Klopt, dus de politie werkt mee aan het belonen van misdaad.

Parsons | 03-11-13 | 19:42

De BWO is vast een afdeling van de PvdA. Daarom worden al die PvdA graaiers ook met de mantel der liefde afgedekt.
Laten ze die bond maar een kaartje naar Timboektoe geven. Er moet toch al wat NL kanonnevlees die kant op gestuurd worden.

watazooi | 03-11-13 | 19:41

DaughtersofLot | 03-11-13 | 19:25 |
Eindelijk wordt er `iets` gedaan! Dan komen de tegenstanders om de hoek met allerlei kul argumenten. Kennelijk kent u niet de justitiële mores van Nederland, elke boef wordt hier als koning behandeld, onze rechters zijn welzijnswerkers die geen straffen kunnen uitdelen, er is dus niets mis met deze werkwijze, dit verlost het land van een vervelende sujet!

lanexxx | 03-11-13 | 19:40

De Bond van Wetsovertreders moet je niet onderschatten. Op dit moment hebben ze liefst 38 kamerzetels en zelfs enkele ministers en een vice-premier.

Rémy Martin ® | 03-11-13 | 19:38

Benieuwd of de leden van de Bond van Wetsovertreders wel netjes hun contributie betalen.

Rico Tampeloerus | 03-11-13 | 19:37

De Bond van Wetsovertreders... ik ben een half uur bezig geweest bij mijn Deense buren wat dat is in Nederland. Ze snapten het gewoonweg niet. Na 8 voorbeelden begrepen ze het een beetje... geloof ik.

duitse herder | 03-11-13 | 19:36

Ik wens ieder lid van de bond van wetsovertreders alles toe dat zij een ander hebben aangedaan.

Schreeuwmeeuw | 03-11-13 | 19:36

Een beetje kutcrimineel met wat gogme stapt het eerstvolgende station toch gewoon uit?

Rico Tampeloerus | 03-11-13 | 19:35

In mijn ogen is het volkomen van de zotte dat er een bond van wetsovertreders bestaat. Dit begint te lijken op Discworld waar in Ankh Morpork de misdaad in diverse gilden werd georganiseerd : Dievengilde, Moordenaarsgilde etcetera. Met allemaal hun eigen regels, waar de leden aan gebonden waren.Het moet toch niet gekker worden!

Polletje Piekhaar | 03-11-13 | 19:35

@appeltjesgroeneweide | 03-11-13 | 19:30 Voor de duidelijkheid, mijn bezwaar ziet niet op het uitzetten van die ellendige veelplegers. Daarvoor, plus veel en een kokosmakron. Maar niet uit persoonlijke rancune filmen en voorzien van commentaar. Daat geeft andere landen een behoorlijk stok om ons mee te slaan.
Het geeft tegenstanders van hard beleid een stok om mee te slaan. Enfin, ik denk dat het averechts werkt.
Net als dat filmpje van die Zwarte-Piet demonstranten, die even verhaal halen bij een gekleurde vrouw.
-
Dat is dodelijk voor de beeldvorming en slecht voor het pleidooi van rechtse denkers om de straffen te verzwaren. "We hebben gezien wat er dan gebeurt" We zullen zien hoe dit uitpakt. Een ding is zeker, we mogen blij zijn dat de betreffende dief uit ons mooie landje is. Dat dan weer wel.

DaughtersofLot | 03-11-13 | 19:34

Ik wou dat ze dat vaker deden!!

cobie | 03-11-13 | 19:34

De man liep hier op,straat, geen werk, 66 keer gepakt, dus reken maar minimaal het dubbele gejat, en dan boos zijn dat je zo'n iemand op een trein zet?
De wereld is echt gek geworden, met Nederland voorop!

Flakeeër | 03-11-13 | 19:34

@DaughtersofLot: "recht in eigen hand nemen" ?
Ze hebben de beste man, die hier amper kan overleven een gratis lift richting huis aangeboden. Hij had zo weg kunnen lopen, maar heeft dit in samenspraak gedaan, dus wat lul je allemaal?

R5593 | 03-11-13 | 19:31

Is de politie eens daadkrachtig, is het weer niet goed.

Petrus de Rewa | 03-11-13 | 19:31

Feitelijk heeft dit ook niets met 'uitzetten' van doen.
Die armlastige Kudtpool had heimwee, de politie – in een altruïstische bui – koopt een kaartje voor die knakker; weer niet goed.

Pa Cartwright | 03-11-13 | 19:31

Nederland is ook het sulletje van de wereld, met een Bond voor Wetsovertreders. Is het niet gewoon een misplaatste grap?

The Green*Machine | 03-11-13 | 19:30

brutus68 | 03-11-13 | 19:25 |

Of vervallen veewagons verbouwen en gebruiken, er zullen vast en zeker in Nederland danwel Duitsland/Polen een paar overzijn.

Wc-kip | 03-11-13 | 19:30

Ik kom uit een land waar de politie echt álles kan flikken, en er mee weg komt. Dit soort gedrag moet de kop ingedrukt worden, subiet.
-
En nee, ik ben niet pro-Pool of whatever. Ik ben pro rechtstaat en de eerbiediging ervan. Benieuwd hoeveel van jullie met liefde verworven vrijheden over boord kieperen.
DaughtersofLot | 03-11-13 | 19:25 | + 0 -
---------
Dit is het moeilijke. Jij hebt de andere kant gezien van de politie terwijl wij alleen maar kunnen bidden dat de politie meer te zeggen krijgt. Maar we kunnen niet geloven dat de politie (kan doorslaan zoals in jou land (van herkomst?).
Bij jouw was, en bij ons is de balans zoek. Slachtoffers zijn de burgers.

appeltjesgroeneweide | 03-11-13 | 19:30

Bond van Wetsovertreders. Leg dat maar eens uit in het buitenland.

spanarchist | 03-11-13 | 19:29

Als de EU je niet beschermt en uitlevert aan parasiterende Oosteuropeanen, zijn de politie en het leger hopelijk nog degenen waar je op kunt terug vallen.

BWO - opbokken met je gelul.

Snackbar van Allah | 03-11-13 | 19:28

''Bond van Wetovertreders''
Criminelen, pedofielen, kleptomaanbestuurders, allemaal mogen ze een zegje doen in Nederland. *toetsenbord op hoofd kapodtslaan doet*

Wc-kip | 03-11-13 | 19:28

@Parsons | 03-11-13 | 19:23
".. Juridisch gezien dan.."

Waarmee maar weer eens is aangetoond dat de rechttstaat te belangrijk is om aan juristen over te laten!

Godsammekraken | 03-11-13 | 19:28

Er zullen altijd mensen zijn die kiezen voor de zogenaamde `underdog`, zij zullen altijd een reden vinden om de normale gang van zaken te frustreren, zij zijn de `do gooders` onder ons. Gelukkig hebben zij het niet altijd voor het zeggen!

lanexxx | 03-11-13 | 19:27

Ach gut, gaat die bond de kwestie ook nog voorleggen aan de nationale ombudsman. Zou hij er evenwel moe-deloos van worden?

Pa Cartwright | 03-11-13 | 19:27

Neee!! Kunnen we het niet gewoon weer over Zwarte Piet hebben?

Godsammekraken | 03-11-13 | 19:26

Stokslagen en een warme maaltijd beter ?

Het leven is zwaar | 03-11-13 | 19:25

Alleen in Nederland: een organisatie die de belangen van criminelen behartigt. Nu weet ik niet zo snel uit mijn hoofd wat een treinkaartje richting de Poolse grens kost, maar het is waarschijnlijk goedkoper dan 1 dagje detentie wat zo'n 200 euro kost.

brutus68 | 03-11-13 | 19:25

De toon van dit topic is ongepast.
De politie moet niet triomfantelijk het recht in eigen hand nemen en dat ook nog eens filmen en op FB zetten.
-
Het recht is er voor iedereen, nu vind je het leuk omdat het een pool is. Straks sta jij op FB, met een voet in je nek, omdat je klaagde over die vervelende flitsers.
-
Ik kom uit een land waar de politie echt álles kan flikken, en er mee weg komt. Dit soort gedrag moet de kop ingedrukt worden, subiet.
-
En nee, ik ben niet pro-Pool of whatever. Ik ben pro rechtstaat en de eerbiediging ervan. Benieuwd hoeveel van jullie met liefde verworven vrijheden over boord kieperen.

DaughtersofLot | 03-11-13 | 19:25

@Parsons | 03-11-13 | 19:23
Die Pool wilde nota bene zelf naar huis..

Crockett | 03-11-13 | 19:24

Bond van wetsovertreders ook een enkeltje Polen, laten ze daar maar klagen. #Succes en toedeledokie.

neemjemoederindemali | 03-11-13 | 19:23

Vervelend om te moeten constateren wellicht, maar de Bond van Wetsovertreders heeft in dezen gewoon gelijk. Juridisch gezien dan.

Parsons | 03-11-13 | 19:23

De BWO is uiteraard ook zo begaan met de rechten van hun slachtoffers.

Oh wacht...

blinde kip | 03-11-13 | 19:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl