
Chapeau AD. We hadden werkelijk geen idee hoe dat er nou uitzag, dat springen van een brandende 70 meter hoge windmolen (
filmpje). Maar nu weten we het dus. Subtiel ook, dat pijltje naar beneden. Volgens de bloggende motoragent Kats bestaan er foto's van de (nog levende) mannen bovenop de brandende turbine. Gelieve die
te wissen. Bij de brand kwamen twee jonge kerels van 19 en 21 van
dit bedrijf uit Barneveld om het leven. Verdomme.
Reaguursels
InloggenAD ten voeten uit. All for the kick. Laag...
ehh wtf, een groter probleem oa met storm:
www.google.nl/search?q=windrad+brennt...
www.express.de/panorama/feuer-am-himme...
fikken wel eens, ook door storm:
www.mdr.de/sachsen-anhalt/windrad116_z...
Veels te jong :(. En al die bedrijven maar lachen met die goedkope arbeidskrachten. Schande!
RepubliekNL | 30-10-13 | 13:42 |haha de meeste hier
zitten ruim onder hun loon vriendelijke vriend
blijkbaar ken je de firma en het personeel niet dus mondje houden
Wat een kansloze reacties over de leeftijden van het personeel.. ik kan jullie vertellen dat deze 2 jongens net als de rest zeer goed zijn opgeleid en genoeg school/cursus hebben gevolgd voor veiligheid en de techniek en ja deze jongens hadden er vandaag de dag gewoon nog bij moeten wezen maar denk een beetje na met je botte hersenen wat je zeg mensen.. dit bedrijf heeft wel een gezonde baas die alles doet voor zijn personeel in goede en slechte tijden aan dit ongeval kan bettink of de 2 jongens niks aan doen ga niet zitten wijzen en toon respect
@ikdenkwat | 30-10-13 | 16:16
www.theguardian.com...
Stormageddon | 30-10-13 | 16:45 | + -2
De anti kernenergie lobby heeft het gebied ontruimd en de uitstekend draaiende reaktor platgegooit met beton right?
Logische opmerkingen hier over parachutes in noodkast neerleggen en arbeiders een keer daarmee laten oefenen. Maar dat kost natuurlijk geld en hoe onrendabel wil je die stroom hebben? (*)
* Dit wordt dit vanaf 1-1-2014 enigszins opgelost als de deuren opengaan. Of is dat een racistische opmerking? Zo ja, hip hè ? :o)
Zo te zien zijn die ruimtes in de kop nog erg groot daarboven. Heb je niet zo'n erg in als je onder staat.
Misschien moet er voortaan een kleine panic room worden ingebouwd. Een waar dus geen vuur bij kan.
Sterkte voor de nabestaanden, zo'n jonge monteurs, eeuwig zonde.
Het zal jouw zoon maar zijn.... en dan zo´n plaatje zien als bij dit topic....
@Stormageddon | 30-10-13 | 16:45 Dus door Tsjernobil zijn er maar 30 doden te betreuren?
Direct op het moment van... ja. Maar door de gevolgen op langere termijn toch echt wat meer.
In ieder geval niet 0 als in te domme stelling van een aantal hierboven.
Kernenergie: 0 Windenergie: 2
Daar ging het mij even om.
@Treurig varken | 30-10-13 | 16:07
Zullen we ons even bij de feiten houden? Graag.
www.greenfacts.org/en/chernobyl/index....
nextbigfuture.com/2011/03/deaths-per-t...
www.arthurhu.com/index/health/death.ht...
@ikdenkwat | 30-10-13 | 16:16
www.theguardian.com/commentisfree/2011...
Wel mooi dat iedereen die zegt dat er bij Fukushima geen radiatiedoden zijn gevallen omlaag gemod wordt en links terug krijgt met wazige claims over doden bij Fukushima.
Alle serieuze onderzoeken naar kanker-doden door straling op dit lage stralings niveau geven aan dat er geen relevante verhoging van de kans op een gevaarlijke vorm van kanker is (schildklierkanker is een iets ander verhaal, maar het is in ieder geval duidelijk dat mensen daar normaal gesproken niet dood aan gaan). Sterker nog, sommige onderzoeken wijzen uit dat een lage dosis straling de kans op gevaarlijke kanker verminderd.
Nog wat kernrommel. Aantal doden uiteaard obekend.
www.logtv.com/films/chelyabinsk/nuclea...
Fukishima: 0 doden. 1 Windmolen ergens in Nederland: 2 doden. Maar wind energie is natuurlijk veel veiliger!
hobbit | 30-10-13 | 15:10 | + -2 -
Humpf..... En valt met mn hoofd op bureau.... sargasso.nl/1-miljoen-doden-door-kernr...
Geen stijl, zo'n graphic.
Hier even het geheugen opfrissen:
www.scientias.nl/de-grootste-kernrampe...
Genoeg doden door kernenergie.
Nee, door kern energie zijn er nog helemaal nooit doden gevallen.
Selectief geheugen hebben sommige boe-windenergie roeperTs hier.
"het TORCH-rapport stelt dat de Tsjernobyl-ramp zal leiden tot tussen de 30.000 en 60.000 bijkomende doden als gevolg van kanker alleen."
Ik ben niet tegen kernenergie maar men moet niet lullen uit den nek.
In het verkeer dagelijks diverse doden. Verkeer maar afschaffen dan? Next!
-weggejorist-
@noerg | 30-10-13 | 11:45
Er zit echt wel een ontsnappings-systeem in zo'n molen. Maar kennelijk heeft dat om de een of andere reden niet gewerkt.
@Simon de Danser
Ongelukken in kerncentrales zijn ook bedrijfsongevallen. En die ongevallen worden ook gebruikt om het anti-kernenergiepunt te maken.
Maar waarom zou je dat punt niet mogen maken? Zijn mensen die doodgaan bij het onderhoud van een bepaalde energie-technologie dan minder belangrijk dan de mensen die doodgaan als de technologie stuk gaat? Je wilt toch die technologie hebben die het en goed doet, en waarbij het minst aantal mensen in totaal doodgaat?
Jan de Schot | 30-10-13 | 11:46 | + 4 -
Kijk voor de grap eens naar het aantal doden per opgewekte soort energie. Hint: kolenmijnen zijn dodelijk, kern energie totaal niet. Wind energie... naja lees topic.
Fukishima: 0 doden. 1 Windmolen ergens in Nederland: 2 doden. Maar wind energie is natuurlijk veel veiliger!
Windmolen kost al meer mensenlevens dan Fukushima.
Nieuwe poging: www.wind-works.org/articles/BreathLife...
Niet het eerste fatale ongeluk in Nederland. In 1980 viel er ook al een dode. www.wind- works.org/articles/BreathLife.html
Ter duiding hier een handige link met statistieken over windmolens:
www.caithnesswindfarms.co.uk/page4.htm...
gebrokenvleugel | 30-10-13 | 11:22 |
Geef de 'wetgevers' geen ideën. Voor je het weet zijn die krengen nog duurder. Ik vraag mij af wat er überhaupt aan brandbaar materiaal zit in zo'n windmolen. Maar ik ben een leek, laat deze discussie maar over aan de experts. Niemand wenst deze jongemannen toe wat hen is overkomen.
Veels te jong :(. En al die bedrijven maar lachen met die goedkope arbeidskrachten. Schande!
Ieder die daar moet werken, of in een wolkenkrabber werkt, verplicht een wingsuit per persoon ter plekke.
Pot Vol Koffie | 30-10-13 | 11:31
Telegraafcomments zie je niet op GS. Bij de Telegraaf kun je op de meeste artikelen niet reageren, want dan heeft de oude mannetjes redactie het te druk met moderaten of het past niet hun linksche visie. Maar wel een klein kind bellen op slinkse wijze, die zijn ouders verloren was bij een vliegramp en het mannetje de enige overlevende was. Artikelen over de koninklijke familie is standaard sowieso niet mogen reageren bij de Telegraaf, want stel je voor dat hun paparazzi er niet meer welkom is, dan moeten ze zelf alles verzinnen. Lees het hele artikel in de dode bomen editie, alsof ze werkelijk denken dat je anno 2013 nog een krant koopt. Zelfs in het bejaardentehuis zie je tegenwoordig steeds meer een tab of laptop i.p.v. de papieren kattebakvulling.
Wel bijzonder die tekening in het AD, die zou je juist in de Telegraaf verwachten. Ook handig dat pijltje erbij om de valrichting te duiden, al maakt dit meer duidelijk hoe oubollig redacteuren het niveau en IQ van haar lezers inschatten. Misschien hadden ze ook een tekening van een brandweerman erbij kunnen plaatsen, want nu weten de AD-lezers niet of het vuur vanzelf uitging, danwel geblust is. En een poppetje van de ambu + een poppetje tekenen van de boze bloggende motoragent, die qua communicatie Opstelten en Teeven al voorbij gaat. Vreemd btw dat zijn dochter dergelijke foto's via Whapp krijgt.
R.I.P. Jonge mannen. Hollandse Wind moet voordelig en dan mag je niet te oud zijn. Echter, jullie waren veel te jong om te sterven. Hopelijk laat het bedrijf jullie nabestaanden niet in de kou staan, want van de lucht kunnen ze niet leven. Her minste is een royaal gebaar i.p.v. alleen medeleven betuigen. Heel veel sterkte voor jullie familie en verdere nabestaanden/betrokkenen, alsook de hulpverleners die de ramp nog lang op het netvlies zullen hebben. Rust zacht mannen.
Onbegrijpelijk dat er zulk brandbaar materiaal in die behuizing van die turbines zit. De bouwers zulllen wel goedkoop spul gebruikt hebben uit winstbejag. Dat belooft nog wat voor alle bestaande winmolens. Gaat miljarden kosten om die allemaal brandveilig te maken.
@Brabant hier | 30-10-13 | 13:21
Tandwielkast + Smeerolie + Las- en slijp-werkzaamheden / Electra
Maar goed, waar vind ik genoemde foto's ??
Dat abseilspul bestaat trouwens ook. In Denemarken gebruiken ze het namelijk wel.
Bijzonder triest, veel te jong, als ratten in een val. De vlammen waaien precies naar de achterkant om je te roosteren. Bij woningen moet er volgens het bouwbesluit altijd een tweede vluchtweg zijn. Daarom hebben alle slaapkamers verplicht een openslaand raam. Voortaan bij windmolens niet naar boven zonder abseil-ding. En ik denk het niet hoor, maar zo jong hoog de machinekamer in moet ook niet meer mogen want je weet niet wat zulke schoolverlaters aan kattenkwaad uithalen in de molen, niet beseffend wat ze verkloten. Alles is afgefikt dus we zullen het niet meer te weten komen. Geen NTSC air crash investigators straks op Discovery HD.
pokkejong | 30-10-13 | 11:30 | + -10
Jouw tegel is zo stompzinnig dat je of een IQ van -10 hebt of je bent een enorme trol.
@ pokkejong
Het is vooral de linkse onderbuik die tegen kernenergie is. Eigenlijk zou links net zo voor als rechts moeten zijn, hadden zij kernenergie niet decennia tegen gehouden, dan hadden we miljarden tonnen minder uitstoot van kolen, gas en olie centrale's gehad, wat in die tijd heel wat meer doden heeft veroorzaakt de ca 100 van Chernobyl, even afgezien van nog duizenden dodelijke gevallen in de kolenmijnen. Het misschien wat bizar om dit specifieke geval als voorbeeld te nemen, maar Greenpeace en co doen niets anders. Er zijn duizenden doden in Japan gevallen vanwege de Tsunami en nul door straling, maar links doet nog steeds alsof Fukushima de grootste ramp uit de geschiedenis is.
Bij Maagdenburg, Duitsland stond gisteren ook een windmolen in brand...
Laten we de slachtoffers van de herfsttorm van maandag niet vergeten. Levensgevaarlijk die windenergie.
Gelukkig leven wij in een land waar de arbeidsinspectie zich voornamelijk druk maakt over papieren veiligheid,bordjes met 'noodstop'er op,nooduitgangverlichting kledingkastjes en rookverboden.
-
Deze ellende was waarschijnlijk te vermijden geweest met een simpel abseilapparaat, dat in allerlei merken en soorten op de markt is: www.latchways.com/personal-rescue-devi...
-
Hoe moeilijk kan het zijn? (hoewel: onze overheden kennende,zal er wel weer een bordje op moeten...)
Onbegrijpelijk dat er zulk brandbaar materiaal in die behuizing van die turbines zit. De bouwers zulllen wel goedkoop spul gebruikt hebben uit winstbejag. Dat belooft nog wat voor alle bestaande winmolens. Gaat miljarden kosten om die allemaal brandveilig te maken.
Waarom zit er eigenlijk geen trap aan de buitenkant van die dingen ? En hoe kan zo een, technisch niveau flut, ding spontaan in de brand vliegen ?
Waarom legt de arbeids inspectie die dingen niet stil, want onveilig ?
Levensgevaarlijk, die windmolens. Ze zouden ze moeten verbieden!
Er is helemaal niks groener dan kernenergie. je moet alleen je spullen wel goed en veilig opruimen. Er is dus iets mis met het omgaan met kernenergie.
Ik vind de infographic relevant. Het geeft een goed beeld van de schaal van de turbine. Ik heb zo'n ding nog nooit van binnen gezien.
Overigens R.I.P. Geen leuk bericht dit.
Hier een parachute speciaal gemaakt voor dit soort noodsituaties. (Vanaf 30m hoog, niet al te zachte landing, maar ja...)
High Rise Emergency Chute:
shop.apcoaviation.com/index.php?page=s...
Ik was er niet van op de hoogte trouwens dat windenergie is links is en kernenergie iets rechts. Ik vind dat nogal dom en simplistisch. Iedereen is gebaat bij een duurzamere energievoorziening. Links of rechts. Dat hele links en rechts denken is waarschijnlijk iets van hele domme mensen die al die vakjes nodig hebben om hun wereld overzichtelijk te houden.
*kuch* Fukushima *kuch*
www.globalresearch.ca/fukushima-a-nucl...
Op dat soort hoogtes in dat soort ruimtes zou je toch zeggen... Het is zo cliché matig.
Maar de equipement bestaat gewoon.
glider-equipment.nl/catalog/product_in...
Wat Meneer-reetkever zegt: er sterven meer mensen agv windmolens en zonne-energie dan aan kernenergie. Bedankt linksch Nederland!!!
Dus behalve dat deze gesubsidieerde ondingen niet eens zo goed zijn voor het milieu als beweerd, hebben ze ondertussen in NL ook al meer doden op hun naam dan kernenergie.
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe het kan dat de tweede persoon vermist is?
@Jan de Schot | 30-10-13 | 11:46 |
U heeft gelijk.
Met dat ik 'kapen' schreef, bedoelde ik 'het maken van tendentieuze punten'. Dat het voor personeel zo veilig als mogelijk moet zijn, staat buiten kijf en wanneer dit tragische ongeval veroorzaakt is door een of andere nalatigheid, dan mag dat zeker aan de kaak gesteld worden.
Welke knutselaar heeft dit plaatje eigenlijk gemaakt. Dat poppetje bovenop lijkt te juichen en het poppetje half uit die molen lijkt het vallende poppetje uit te zwaaien???
Je zal het maar meemaken. Doet mij denken aan 9/11.
Op welke wijze kies je de dood ?
Verschrikkelijk. En heel veel sterkte voor de nabestaanden en collega's.
Windenergie is levensgevaarlijk,er zijn gisteren meer mensen bij omgekomen dan er ooit omkwamen in een Nederlandse kerncentrale.
Daarom dus nuke powerrr ftw.
Geen wind molen deze keer maar een hitte molen.
Triest dit!
Cuyahoga | 30-10-13 | 11:47 | + 1 -
hoax energiebron, geldvernietigende machines, afschuwelijk lelijk, klimaatleugen
vind ik onrelevant gelul bij dit bericht.
Ik zeg niet dat ik voor of tegen windturbines ben maar
ik denk dat er al heel wat meer mensen door radioactiviteit omgekomen zijn dan door windmolens.
Al lees je die niet in de krant want het is niet echt spectaculair om aan kk te overlijden als je 10 jaar in een centrale hebt gewerkt.
Lucifer | 30-10-13 | 11:06 |
Zelfs binnen jouw slim gekozen 25 jaar is het onzin:
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief...
gebrokenvleugel | 30-10-13 | 11:22
Precies, Captain Hindsight zei exact hetzelfde!
Geen ontsnapping mogelijk, behalve binnendoor, en geen mogelijkheden om te blussen.
Leuke dingen om op de bezuinigen met deze toch al onzin dingen.
En links maar klagen over de toestanden in fabrieken in ontwikkelingslanden, terwijl het eigen volk... nou ja je ziet het wel in de politiek.
Dat gevarengeld van die monteurs moet wel echt behoorlijk aantrekkelijk zijn wil je nog op zo'n GroenLinkse Toren des Doods klimmen. En hoe zit het met de verzekering van die arme zielen?
Mijn gott.
@blinde kip | 30-10-13 | 11:28 |
Gast. Denk eens na. Het is een windmolen. Die leveren energie. Al eeuwen.
Uncle Melon | 30-10-13 | 11:32 | + 0
Het is appels met peren, dit is brand in een turbine. Ben helemaal niet pro windmolen ofzo, sterker nog! Maar een kernramp (zoals Tsjernobyl/Fukushima) vergelijken met een turbine brand in Zeeland slaat gewoon nergens op. Wat is het volgende? Er vallen gemiddeld minder doden bij het aanzetten van je 1pk benzine honda generatorsetje dan je fietsend met je dynamo. Zo ramp hier als in Tsjernobyl en we kunnen asiel aan gaan vragen in België of Duitsland.
ikdenkwat | 30-10-13 | 11:22 | + -2
Daarom kaart hij het af op 'de laatste 25 jaar'.
Wat verwacht je anders van Lucifer?
he kom op mensen laten we van twee tragische doden nou geen politieke discussie maken. sterkte voor de familie
Bobjandeman | 30-10-13 | 11:31
Waar zie jij ergens een tirade?
Het opnoemen van feiten en het constateren dat windmolens levensgevaarlijk zijn is geen tirade.
Ik vindt het verschrikkelijk wat er gebeurt is, maar juist uit respect voor de overledenen, mag je je niet verschuilen achter zogenaamd fatsoenlijk gedrag, door dit niet te benoemen.
De voorstanders van windturbines, die zouden juist graag willen dat er in Fukushima duizenden doden zijn gevallen, maar dat is, helaas voor hen, niet zo.
Nog niet tenminste, want binenkort gaat de EU verbieden om te zeggen dat er geen doden zijn gevallen bij Fukushima.
De radioactiviteit die bij Fukushima is vrijgekomen is ongeveer gelijk aan die van alle bananen die wij in Nederland in een jaar eten.
www.forbes.com/sites/timworstall/2013/...
Net voor de sprong het laatste moment met je geliefde aan de lijn totdat de verbinding verbreekt... Sterkte aan de nabestaanden.
@Simon de Danser
Ongelukken in kerncentrales zijn ook bedrijfsongevallen. En die ongevallen worden ook gebruikt om het anti-kernenergiepunt te maken.
Maar waarom zou je dat punt niet mogen maken? Zijn mensen die doodgaan bij het onderhoud van een bepaalde energie-technologie dan minder belangrijk dan de mensen die doodgaan als de technologie stuk gaat? Je wilt toch die technologie hebben die het en goed doet, en waarbij het minst aantal mensen in totaal doodgaat?
steven paul | 30-10-13 | 11:05 |
Was dat daadwerkelijk het geval? Ik dacht dat ze de molens juist draaiden bij onderhoud, zodat de rem eigenlijk amper nodig was.
Daarnaast zijn er wel mogelijkheden om te ontsnappen, abseilen of dit soort netten: www.eglin.af.mil/shared/media/photodb/...
Daar glijdt je met redelijk gecontroleerde snelheid doorheen (breed maken = remmen)
Kleaute!.
En daarna de veiligheid voorzieningen, regels & procedures nog eens goed nalopen voor aanpassingen zodat dit type drama's kan worden voorkomen. En ja, verantwoordelijke voor evt. misstanden mogen er niet met een flinke foei vanaf komen.
Nogmaals, kleaute voor alle betrokkene.
@pokkejong | 30-10-13 | 11:30
Heb jij je soms laten informeren door een miezerig mannetje?
@ appeltjesgroeneweide | 30-10-13 | 11:39
Las ik gistermiddag ook ja.
De dood tegemoet springen of levend verbranden. Verschrikkelijke keuze die mij doet denken aan 9/11.
Misschien is het een troost voor de nabestaanden dat hij mogelijks bewusteloos was door de rook vooraleer hij viel.
Zelf heb ik een familielid verloren tijdens een bedrijfsongeluk. Hopelijk krijgen de nabestaanden in dit geval meer dan 300 zoals wij zodat ze toch nog de begrafenis kunnen betalen.
@huh, ian? | 30-10-13 | 11:23
De haat tegen windmolens is weer buiten alle proporties... Windenergie mag dan misschien niet rendabel gebleken zijn (en o o o wat verzieken ze het mooie landschap! alsof hoogspanningsmasten en bouwsels van raffinaderijen dat niet doen), maar andere energieproducenten veroorzaken véél meer omgevingsschade en doden veel meer dieren dan een molenwiek die af en toe een vogel kopt.
Deze dingen zullen voor onderhoudswerkers wel veiliger gemaakt moeten worden. Desnoods een paar simpele touwladders van 70 m lang!
hoe zit dit verzekeringstechnisch ? Verbranden = bedrijfsongeluk en springen = zelfdoding ???
Ik lees net op Elsevier dat er 4 lieden aan het werk waren waarvan er 2 tijdig wisten te ontsnappen.
Kees Maf | 30-10-13 | 11:31 | + 0 -
Ook ná Chernobyl zijn er nog ongelukken gebeurd met meer dan 2 dodelijke slachtoffers. Om maar 1 voorbeeld te noemen. 9 Augustus 2004 in the Mihamar Nuclear Powerplant (Japan) sterven 4 doden en raken er nog eens 7 gewond door kleine explosie. (niet door straling)
Windenergie? Levensgevaarlijk!
@pokkejong | 30-10-13 | 11:30
In Vlaamse kruipruimtes is de stralingsdosis hoger.
Wat nou fotos wissen? CENSUUR en alles. Maar nu even niet zeker want dit is echt zielig?
@steven paul | 30-10-13 | 11:20
Ik zei niet van welke afkomst. Jong zijn ze allemaal wel. Laf van werkgevers om zo de regels te buigen want het mag gewoon terwijl er echt iets niet klopt. Zo wordt er nu druk gezocht onder werkelozen naar jongelui die in Rotterdam willen werken. Locatie wordt niet gelijk gezegd omdat het dus gaat om containerschepen schoonmaken vanwege de oliedrek onderin. Zeer ongezond werk waar ze dus niet fatsoenlijk voor willen betalen en waar hoogstwaarschijnlijk ook veel scheelt aan de veiligheid. Anders ga je niet zoeken in de uithoeken van het land naar wanhopige werkelozen. Zie daar de mentaliteit van werkgevers in NL.
De andere man is waarschijnlijk gestikt in de rook, die waaide precies naar achteren. En daarna zie je zoveel vuur dat ze nergens meer hadden kunnen staan.
Ik benieuwd of dat ding brandblussers bevatte. Misschien wel maar niet genoeg.
@ blinde kip | 30-10-13 | 11:19 | + 3 -
2 brandblussers aan het audio fragment te horen
www.rijnmond.nl/nieuws/30-10-2013/werk...
en het aantal vluchtroutes kan je zelf wel bepalen denk ik..
onmiddelijk stopzetten de bouw van al die windmolenpretparken die alleen maar geld kosten en nu dus ook monteurs.
Lucifer | 30-10-13 | 11:06 | + 11
Uw praat enorme poep! nl.wikipedia.org...
ikdenkwat | 30-10-13 | 11:22 | + 0 -
Dat valt te bezien. Als men kijkt naar het aantal doden per kilowatt opgeleverde energie kon dat bij windenergie wel eens hoger zijn.
www.refdag.nl/nieuws/binnenland/omgeko...
Toch een raar verhaal dat windmolen gebeuren, dacht dat de inspectie en de brandweer altijd eerst keken of er voldoende vluchtwegen zijn, zodat MEDEWERKERS een veilig heenkomen kunnen vinden.
(vervolg)
gt, zo mis je net Tsjernobyl...
@Lucifer | 30-10-13 | 11:06 | + 15 -
Wel sneaky dat je 'de afgelopen 25 jaar' ze
@che cazzo | 30-10-13 | 11:20 | + 3 -
Daar kan je nog wel eens een goed punt hebben. Een 'nood lijn' op zo'n molen waar je van kan abseilen. Is een minder dure investering dan Basejumpen + parachute.
Wat een telegraafcomments weer, schandalig om een dergelijk ongeval aan te grijpen om je gal over windenergie te spuien!
Die gasten hadden geen kans. Verschrikkelijk om te moeten kiezen tussen doodvallen en verbranden.
Beetje triest van diegene die dit gebruiken in anti windmolen tirade. Toont weinig respect.
Ongelukken zitten in een klein hoekje en kunnen overal gebeuren.
Niet voor te stellen hoe afschuwelijk dat moet zijn geweest
oei.. dat zal onze gas expert niet leuk vinden
www.nu.nl/economie/3615239/bezwaren-ei...
Hahaha, typisch GS reacties. 2 doden in een vrij normaal bedrijfsongeval, type liftschacht onderhoud en ineens zijn windmolens gevaarlijke ondingen, erger dan kernenergie. Fukushima was een ramp groter dan Chernobyl, waar uiteindelijk meer dan 100.000 slachtoffers vielen. In de halve Pacific wordt straling gevonden en vrijwel elke vis die aan boord wordt getrokken aan de West-kust van de VS is besmet. De gemiddelde GS reageerder zou beter af zijn zonder stemrecht.
Jongens van 19 en 21 laat je toch niet dit werk doen op grote hoogte? Dan had je net zo goed die doodskisten mee naar boven kunnen sturen.
Maakt me niet uit welke afkomst deze jongens waren, maar dat bedrijf mag zich wel even achter de oren krabben over hoe nu verder. 67 meter hoog, en dan dit. Veel te jong gestorven, maar he lekker goedkoop he. Faalbedrijf.
De veiligheidsmaatregelen zullen moeten worden herzien. Misschien iets met een noodabseilvoorziening.
Arme jongens. RIP. Ik neem aan dat de uitvaart wordt verzorgd door GroenLinks en alle andere partijen die deze faalmolens mogelijk hebben gemaakt.
PS Willen alle Fukushimahaters zich nu even melden? En gaarne mededelen hoeveel doden daar zijn gevallen?
@très cool | 30-10-13 | 11:20
En ze leveren niks op. Hoe nutteloos is dat?
Gecondoleerd aan de nabestaanden. Vreselijk nieuws. Twee jonge levens.
Deze jongens zullen in GL kringen vast een heldenstatus krijgen.
Maar de milieumafia - deze naam is, nu er dodelijke slachtoffers vallen, terechter dan ooit - zou eindelijk eens wakker moeten worden en zou zich DOOD moeten schamen!
Windenergie? Nee, bedankt!
Lucifer | 30-10-13 | 11:06 | + 11
Uw praat enorme poep! nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsj...
@kutfries Nee niet onsterfelijk maar misschien had hij middels ervaring dit al kunnen voorkomen door misschien geen dingen te doen waarbij kans ontstaat op een kortsluiting of daarna juist mede door zijn ervaring juist te handelen. Er liggen daar ook poederblussers e.d. ik mag dat wel hopen eigenlijk. Vele weten niet hoe te gebruiken.
Ben het ook eens met @appeltjesgroeneweide.
Ongelooflijk 2013 en dan geen veiligheidsmiddelen om te evacueren, abseilen zou standaard mogelijkheid moeten zijn, tezamen met oefening net als booreiland personeel krijgt.
Als je een miljoenmiljard kostende generator omhoog krijgt moet het toch mogelijk zijn effectieve brandblusmiddelen erbij te zetten.
Het is niet de eerste die in de hens gaat en je weet niemand kan erbij.
zeertegendradig | 30-10-13 | 11:16
70 meter boven de grond, waarbij je bij brand geen kant uit kunt.
Hoe meer levensgevaarlijk wil je het nog hebben dan?
Je zit daarboven ook wel als ratten in de val.
Arme jongens. Verbranden is het ergste dat iemand kan overkomen.
@LangeTijdGeleden | 30-10-13 | 11:11
Cursus abseilen + touw dat niet meteen smelt lijkt mij eenvoudiger
@blinde kip | 30-10-13 | 11:16
Je hebt niet helemaal gelijk. Voor de echte rotklussen hebben we MOE-ers en illegalen.
Er gaat elke dag wel iemand dood door een bedrijfsongeval hoor, echt weer iets voor die zwakzinnige don quichottes om hier bovenop te duiken. Half Nederland is met windenergie gemaakt lusters.
www.google.com/search?client=safari&a...
@zeertegendradig | 30-10-13 | 11:16
Ik verwacht eigenlijk dat het ontwerp best onveilig is. Hoeveel vluchtwegen zijn er? zijn er een brandblusapparaten? Iets zegt me dat dit aantal tegenvalt.
Wat een kutmanier om aan je einde te komen,vreselijk dit.
@Miezerig: ja want een oude rot is onstervelijk.
@steven paul | 30-10-13 | 11:13
Ook zoiets. Het begint nu wel op te vallen dat voor alle rotklusjes jongemannen ingeschakeld worden. Lekker makkelijk voor de baas.
Er gaan ook op een olie- platform genoeg mensen dood elk jaar. Beetje erg overdreven om nu meteen windmolens als levensgevaarlijk af te schilderen.
RIP mannen!
Wat Simon de Danser | 30-10-13 | 11:06 | zegt. Dit is een tragisch ongeval. Ik hoop dat het snel voorbij was.
appeltjesgroeneweide | 30-10-13 | 11:10
Ook mijn eerste gedachte. Jongens van 19 en 21 jaar zijn toch eigenlijk nog kinderen.
@LangeTijdGeleden | 30-10-13 | 11:11
Dan gebeuren er waarschijnlijk meer ongelukken bij de trainingen voor zo'n evacuatie dan bij de daadwerkelijke noodsituaties.
Bizar joh, als je naar beneden springt om de vuurhel te ontkomen wetende dat je dat ook niet gaat overleven. Sterkte voor de nabestaande.
@appeltjesgroeneweide | 30-10-13 | 11:10
Inderdaad, op zo'n leeftijd horen ze veilig naar Afghanistan of Mali te gaan.
Verschrikkelijk. Zo zie je maar, zo gek zijn de Arbo regels niet.....
@appeltjesgroeneweide | 30-10-13 | 11:10
Lekker goedkoop en ze pikken van alles. Daar is je antwoord.
De volgende keer ook een ouwe rot meenemen met een bak ervaring ipv twee jongeren.
Sterkte aan de nabestaanden, dit gun je niemand.
Toepasselijk addendum:
youtu.be/4zJn4gxCx3c
Lucifer | 30-10-13 | 11:06 | + 9 -
Onzin.
@ Balsaq | 30-10-13 | 11:08
Waarbij ik dan weer wil opmerken dat het aantal doden op lange(re) termijn onmogelijk te kwantificeren zal zijn.
Heel erg sneu, dit... Jonge gasten ook. Bah.
Terrible way to go...
RIP, echt kut.
Maar zoals een reaguurder hier boven zei, een cursus Basejumpen + parachute tijdens de werkzaamheden is misschien een goede investering.
LOL: GS verwijt AD dat hij zwart ziet.... en voorts RIP
Maar laten we nu ook al jongens van 19 en 21 dit soort werk doen? Ben je op zo'n leeftijd voldoende rijp en opgeleid om op zulke hoogten met dit soort apparatuur te werken?
Of waren ze vanwege hun leeftijd lekker goedkoop en huilt het bedrijf nu krokodillen tranen?
In mijn optiek stuur je niet 2 pubers voor zo'n klus omhoog. Liever een ouder iemand met zo'n jonge knul als leerling/gezel.
Maar wrs zal er wel geredeneerd worden dat als men eenmaal een kunstje onder de knie heeft, leeftijd niet uitmaakt.
@gooi en smijtwerker | 30-10-13 | 11:06
Er gaan helaas nog wel meer ongelukken vallen voor er echt wat gebeurt. Oh nee, die ondingen moeten blijven bestaan anders krijgt het Groene energie front ongelijk. Er zijn nog wel wat jongemannen te offeren voor het 'goede' doel.
Dat is bijzonder kudt natuurlijk; sterkte aan te familieleden.
Toch wil ik opmerken dat bij deze ene windmolen nu al meer doden zijn gevallen (2) dan bij de problemen in Fukushima (0).
Met je volle verstand zien dat je geen kant op kunt, verschrikkelijk!
R.I.P.
@Einde van de Domheid | 30-10-13 | 11:05
Deze stond uit.
een beetje plastisch, misschien. maar wel goed om nog eens duidelijk te maken dat deze windmolens niet alleen afschuwelijk lelijk zijn maar ook potentieel gevaarlijk en verder gruwelijk inefficient zowel in output als in onderhoud. en dat alleen maar om de klimaatleugen te laten voortduren. grom.
www.inquisitr.com/18588/wind-power-cau...
Behalve onrendabel, slecht voor het landschap, vogels, vleermuizen, het klimaat enzovoorts ook veel dodelijker dan kernenergie.
Vraagje: Welke energie is dodelijker? Wind of kern?
Graphic en In Your Face! En verder wat #Mark Smith zegt.... arme jongens!!
In mijn optiek is dit een bedrijfsongeluk en is het niet kies om het te kapen om welk punt dan ook te kunnen maken.
Bij een ongeval met een windmolen in Ooltgensplaat zijn er dus meer mensen omgekomen dan wereldwijd door kernenergie in de afgelopen 25 jaar incl Fukushima. Triest voor de mannen die zijn omgekomen maar het zou fijn zijn als we het bij de toekomstige discussies bij de feiten kunnen houden.
Damn. :( Voortaan dat soort mensen standaard maar een cursus basejumpen geven + parachute?
Ergo, windmolens kunnen beter uitstaan als het stormt?
Mwah jullie posten toch ook die gore filmpjes uit Syrie en nou huilen om een windmolen omdat ie links en groen en milieu is en zo?
Als het brandbare gedeelte inderdaad net achter de wieken zit en de plek waar de minste kans op brand achteraan is, is het mooi kloten dat zo'n molen altijd naar de wind toe draait.
"Jaap, shop er nog effe wat vlammetjes bij, en oh ja, doe ook maar wat poppetjes. Beetje pronto graag, over een half uur gaan we draaien."
Unheimische rotdingen. Een drama dat er slachtoffers vallen om die geldvernietigende machines te redden. De foto's van die brandende exemplaren, hier en in Duitsland, deden wel weer denken aan War of the Worlds achtige SF-taferelen. Als ik dictator zou zijn zou ik op elke plek waar een weids en open landschap een gevoel van vrijheid geeft, van die luchtmolens neer zetten.
Wat een keus. Verbranden of te pletter springen. Gadverdamme, naar bericht.
Triest, de hel..... tjonge
Diep triest en dat allemaal voor een hoax energiebron.
Bomenknuffelaars zijn moordenaars.
R.I.P. Veel te jong.
REAGEER OOK