Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Daklozen berovende PvdA'er wil toch wachtgeld

drankneusbertje.jpgBert van der Roest (PvdA) is een lul. Dat weten we, omdat hij voor 40k uit het potje van de daklozenkrant heeft gestolen. En opgezopen. Dat weten we, omdat Tom Staal echt echt echt heel boos op hem was, dus dan heb je echt iets heel fouts gedaan. Dat weten we, omdat Hans Spekman het parasitaire beroofdier in bescherming wilde nemen. Maar na vandaag weten we het helemaal zeker. Bert van der Roest, die zijn baan als professionele PvdA'er kwijtraakte, gaat ondanks alle ophef toch aanspraak maken op zijn wachtgeld. En dat gaat hem waarschijnlijk nog lukken ook, dus wie draait er wederom op voor het smerige graaigedrag van PvdA'ers? Precies. De belastingbetalert. Hij komt er niet alleen mee weg, hij gaat er nog aan verdienen ook. Als de eerste de beste inbreker voor 40.000 euro buit maakt in een bedrijfspand, draait hij de cel in. Of toch tenminste dan een taakstrafje. Maar als je in IllumiPvdAti zit, dan sta je blijkbaar boven de regels. Dan jat je van de armste sloebers van dit land door de kas van de Straatkrant leeg te roven en loop je fluitend weg met zo'n achtduizend euro aan wachtgeld. Wat hij gaat gebruiken om een deel van zijn enorme jatwerk terug te betalen. Van ons geld. PvdA is een ziekte en Bert van der Roest is terminaal. UPDATE: Van der Roest nu echt compleet krankjorum geworden: zegt dat de schuld is afgelost en de hele zaak daarmee eigenlijk al is afgedaan.

Reaguursels

Inloggen

Dakloos zijn is een keuze in dit land, geen verplichting. Er aandacht aan geven in de media is tegenwoordig een volksvermaak net als minimumlijertje spelen op tv. Geer en Goor leuk? Ik kots van die twee hypocriete nichten.

Zilchionaire | 30-10-13 | 01:12

@purkpurkson | 29-10-13 | 18:47 |
Als we nu eens volop bewust worden met zijn allen en gewoon niet meer gaan stemmen. AUB verwerp het huidige politieke systeem, we moeten op zoek naar een ander vrij systeem. Laten we materialisme als een luxe beschouwen en met zijn allen voorlopig op zoek gaan naar oplossingen voor de werkelijke problemen zoals beginnen met het opbouwen van gratis basisbehoefte (voedsel/huis/educatie/zorg) voor iedereen. Misschien een sociale dienstplicht instellen om het systeem te onderhouden. In ieder geval zijn wij "het volk" nu degene die het huidige systeem in stand houden ipv andersom. Voor alles moet je betalen en overal moet weer op verdiend worden, kortom niks is gratis behalve de opkomende zon vooralsnog. Je zou je dan letterlijk ook moeten afvragen wat het systeem voor je doet en tegelijkertijd wat we er werkelijk aan kunnen doen met zijn allen.
Alle politiek is dikke poep en denkt alleen aan haar achterban (degene met de leuke baantjes en of sentimenten). Bedrijven zijn vooral op winst uit (enige bestaansrecht) dus zijn automatisch al corrupt en handelen uit eigenbelang, precies zoals de politiek dat doet. Informatie is eenzijdig, we worden gewantrouwd maar wij mogen zelf geen wantrouwen hebben. Openbare informatie vanuit onze eigen democratie is nu totale propaganda-materiaal ipv werkelijk wetenschappelijke informatie ten behoeve van de mensheid, want dan blijkt dat fraude en corruptie de basis vormen van onze democratie.
Denken we nu nog echt dat dit huidige gedoe nog iets gaat oplossen? Ik trek mijn conclusie en stem nooit meer! En ja dan pas mag ik juist zeiken, alternatieven zat en noodzakelijk! (Zodra je stem in strijd is met dit huidige systeem, zal het je stem corrigeren naar tevredenheid van zichzelf. Iedereen wil eten, waarom voorziet dit systeem ons hierin gewoon niet? Gratis en veilig, slim onderbouwd, massaal en zo volautomatisch als mogelijk. Maar we zitten wel aan dit systeem te bedelen terwijl er geen f*ck om je wordt gegeven, denk hierbij aan een toevallige alleenstaande moeder van 2 kinderen die door onsuccesvolle redenen midden in de winter op straat wordt gezet. Best wel ziek en mens onterend voor een paar frauderende centen.... Maarja, iemand moet natuurlijk wel 7k per maand kunnen krijgen om de boel te belazeren!!)

lulkoekhapper | 29-10-13 | 20:34

TYPISCH PVDA. Zo typisch. Het stink aan alle kanten. In en in verrot. Typisch PVDA.

Rest In Privacy | 29-10-13 | 19:44

Bijstandsniveau, dat heeft hij nodig om van te leven. Vraag maar aan zn maten in Den Haag.

Bad Ass Justice | 29-10-13 | 19:29

-weggejorist-

Jankurt | 29-10-13 | 19:12

Goh...

Jankurt | 29-10-13 | 19:12

Zo ziet onze maatschappij er dus uit, stelen en er voor beloond worden. Ga je de stelende te lijf, krijg je straf. Gesnapt?

purkpurkson | 29-10-13 | 18:47

Er schijnt nog een burgemeesterspost in Utrecht vrij te komen binnenkort, is dat niks voor Bertje?
Veel erger dan nu kan het toch niet worden, zou je denken.

Slipsnifter | 29-10-13 | 14:43

-weggejorist-

natte krant | 29-10-13 | 14:01

Ach, mijnheer krijgt geen rollen meer. Ja, door eigen toedoen!

natte krant | 29-10-13 | 13:59

Het wordt tijd dat er strenge regels verbonden gaan worden aan dat wachtgeld.
Wachtgeld moet je verdienen.
En als je er een zooitje van maakt, opzouten!
Beter nog.... dat hele wachtgeldgedoe per direct afschaffen, want het trekt profiteurs en criminelen aan.
Deze steelvent hoort in de gevangenis thuis.
.

Schietmijmaarlek | 29-10-13 | 13:48

Belachelijk, die regeling moet echt weg. Kan me nog goed die rooie VVD trut herinneren in Amsterdam, wat een trieste figuren. Heb gehoord dat alle PVV leden afzien van het recht op deze wachtgeld vergoeding!! Hulde voor zo'n besluit, geweldig!

Robski | 29-10-13 | 13:42

Waarom heeft de heer Bert van der Roest geen recht op bijstand? Indien je door eigen toedoen in de bijstand verzeild raakt, ontvang je veel kans een "strafuitkering". Enkel maanden geen uitkering behoort tot de mogelijkheden.
Wat ook mee kan spelen, is dat de heer Van der Roest eigen vermogen heeft en daardoor geen recht op bijstand heeft. Dan wordt het eerst eigen euro's (huis?) opeten. Verder kan meespelen, dat wachtgeld een voorliggende voorziening is voor de heer Bert van der Roest. Deze zal dan eerst aangevraagd en afgewezen moeten worden voordat een aanvraag voor bijstand ingediend kan worden. Leven van een eventuele 8000 euro's aan wachtgeld is wel wat luxer dan een strafuitkering in de bijstand.

Rik80073308 | 29-10-13 | 12:56

Wat ik niet goed begrijp: waarom veroordelen Spekman en Samsom zo'n partijdief niet kei-en keihard? Waarom moet dat weer allemaal zo voorzichtig? Snappen ze niet dat PvdA-stemmers na het zoveelste incident hun steun aan de partij gaan overwegen? Dat het stemmen gaat kosten?

Weet zeker dat mensen het juist wél kunnen waarderen als Samson zo'n Bertje of een Rehwinkel een keiharde schop onder zijn hol verkoopt. Maar nee.

PowerPuf | 29-10-13 | 12:46

In hoeverre is wachtgeld een voorliggende voorziening bij de heer Bert van der Roest?
Nadat je een afwijzing hebt ontvangen, dat je niet in aanmerking komt voor wachtgeld, kun je vervolgens een aanvraag indienen voor bijstand, indien je niet zelf in de kosten van het bestaan kunt voorzien. Indien je door eigen handelen in de bijstand verzeild raakt, krijg je een strafkorting. Mij is onduidelijk in hoeverre de heer Van der Roest eigen inkomsten en/of vermogen heeft, omdat de 40.000 euro's aan de daklozenkrant al terugbetaald zouden zijn. Leven van een eventuele 8.000 euro's wachtgeld is natuurlijk luxer dan van een strafuitkering bijstand.

Rik80073308 | 29-10-13 | 12:45

Hij zegt dat hij wel wachtgeld móet accepteren omdat hij geen recht heeft op bijstand. Het raadslidmaatschap is echter helemaal niet bedoeld om als baan te beschouwen. Het is een nevenfunctie. Veel gemeentes hebben ook helemaal geen wachtgeldregeling voor raadsleden, alleen voor ex-wethouders.

Hij doet er verstandig aan om snel een baantje te zoeken...

Nikkelen_Nelis | 29-10-13 | 12:29

Ohhhhhh PVDA had men iets anders verwacht van deze mensen stelen graaien liegen bedriegen dat is niets vreemds binnen deze partij , je moet een behoorlijk asociaal crimineel zijn wil je lid zijn van deze partij , Kijk maar naar Spekman een voddenbaal die nergens voor deugt ja zijn criminele vriendjes proberen uit de wind te houden maar ja wat maakt je dan ja duidelijk een asociaal stuk vreten .

rukkieduck | 29-10-13 | 12:24

Hork Tom Staal brak alle regels en wetten van de journalistiek, ik heb nog buikpijn van het lachen. En dan heb ik de dikke, meterslange remspoor in v.d. Roests onderbroek niet eens te zien gekregen!
Overigens, voor zijn P.R. mag de wat struikelend afgetreden raadslid zijn verlopen kop wel eens laten schoonheidssalonnen. Alcohol, coke en te veel vreten kwabben er snel in, Bert.

dedeurs | 29-10-13 | 12:23

Ach, Bertje kan altijd nog de straatkrant gaan verko...
Oh, wacht.

Graaisnaaiert | 29-10-13 | 12:12

"Een glas. Een plas. En alles bleef bij wat het was."<br>Ik hoor het Bertje al zeggen: FCUK jullie ALLEMAAL, klaplopend klootjes- en kiesvolk! Gewoon blijven stemmen hè?!1! Op de Partij Van De AlhetgeldistochvoorBertjenehneneneneh.<br>
Schan-da-lige uitvreter.

Superb_de_Lux | 29-10-13 | 11:53

Overweegt om de politiek in te gaan

Islamofiel | 29-10-13 | 11:51

Hij heeft recht op wachtgeld, ok, dat is nou eenmaal zo.

Maar wij hebben recht op een royale gevangenisstraf voor Bert en terugbetaling met rente en boete. Wanneer kunnen wij incasseren?

van heinde en verre | 29-10-13 | 11:32

Als je dat alcoholhoofd van hem ziet dan snap je toch meteen dat je van zo'n figuur niets goeds kan verwachten?
Iemand zou hem eens de waarheid moeten vertellen. Daklozen, haal uw recht!

WatZalIkErvanZeggen | 29-10-13 | 11:13

Ooit wordt het oog om oog tand om tand.

Als de mensen het na jaren van genaai en gegraai zat zijn. Mensen zoals Bertje worden dan hopelijk openbaar geofferd. Stok in de reet en door de straten ermee.
Om te kotsen zulk volk.
Ik roep de mensen die in de buurt van dit stinktuig woont elke dag zn auto te bekrassen, eieren op zn huis te gooien en als het ff kan hem zelf aan te pakken.

swlc | 29-10-13 | 11:09

Gelukkig, Spekman heeft verwoestend uitgehaald: HIJ VIND HET JAMMER !!! Nou, daar kan die dikke bloedhond het mee doen. Zal die dikke de klap te boven komen? We houden kontakt met zijn (!) woordvoerder.... Flikkers...

legomuis | 29-10-13 | 11:01

Laat m samen met Volkert een rondje gaan wandelen in het bos bij Ede.

Rudjen | 29-10-13 | 10:59

Als dit een PVV'er was geweest, hadden de linkse kwaliteitsmedia er met 400 man bovenop gezeten, en hadden ze op Joop accuut het Zwarte Pieten thema gedelete.

funkyd | 29-10-13 | 10:56

Het moment die je wist dat zou komen.

Günther Schneider | 29-10-13 | 10:56

PvdA: yes we can!

Joke2500 | 29-10-13 | 10:56

Daar had Independer 10.000 euries aan de daklozenkrant geschonken, wedden dat 'ie dat er ook bij op mag tellen van Brooske Schmetzz? Samen met dat beetje wachtgeld is dat 18.000 euries. Dat gaat lekker zo. Met een beetje geluk hoeft ie er niets extra's voor te doen of zo. Een troost, ik hoop dat Utrechters, Utrechters blijven, en die zak hooi ervanlangs geven wanneer 'ie in de crosshairs komt

legomuis | 29-10-13 | 10:54

wat n vieze vetklep, hij heeft al het geld opgemaakt aan bier en hamburgers

boerepatat | 29-10-13 | 10:52

Reactie van de pvda zou kunnen zijn: collectieve verontwaardiging op deze extreemrechtse site door individuele jaloezie.

TheseDays00 | 29-10-13 | 10:30

Leugenaars, dieven en oplichters zijn het, behalve de mensen van PVV, die niet.behangtafel | 29-10-13 | 09:46 | + 4

Niet zo hoog van de toren blazen. Zeer veel criminelen bij de PVV, waarbij er zelfs eentje een speciale wachtgeldowmeter had op deze site. Of zijn we dat oostindisch vergeten?

point blank | 29-10-13 | 10:24

Schandalig, 1 troost, hij moet wel zn leven lang verder met die mongolen porum van m. Stuk ongedierte!!! nu snap ik wat ze bedoelen met parasiet.

KannieWaarZijn | 29-10-13 | 10:22

ongelooflijk. Wat een vreselijke vent is dat toch. Waarom is diefstal geen reden om wachtgeld te ontzeggen???

point blank | 29-10-13 | 10:20

@Bigi Bana Boy | 29-10-13 | 08:37
U daarentegen ...

Cor Rupteling | 29-10-13 | 10:17

gooi en smijtwerker | 29-10-13 | 09:04 | + 7 -

Belastinggeld of privaatgeld, daar gaat het om.

behangtafel | 29-10-13 | 10:08

Haha, altijd lachen met die soosjalisten.
Not.

Slipsnifter | 29-10-13 | 10:03

Cursusje hoe blaas ik mijn partij van binnenuit op! Chapeau van der Roest en Spekman! Misschien komen we zo van de PVDA af!

Riesnonpecunia | 29-10-13 | 10:00

Moet die club (PVDA) zo langzamerhand niet eens verboden worden? Denk dat een gemiddelde Hell Angel nobelere doelen nastreeft dan deze vieze kliek.

Arnold9638 | 29-10-13 | 09:56

Helaas zal de PvdA niet veel meerzakken in verkiezingen. De stemmers die over zijn vinden Roest zijn gedrag prima, omdat ze zelf ook met leugen en bedrog gratis geld binnen harken.

watazooi | 29-10-13 | 09:55

Geld aannemen van buitenlandse groepen en dergelijke is kennelijk geen landverraad ?
Bigi Bana Boy | 29-10-13 | 09:32 | + 0 -
Niet per definitie, geld stelen uit de maatschappelijke kas daarin tegen wel.

Bugsy Malone | 29-10-13 | 09:51

Wat heeft die Bert ook een typische alcoholistische hasses. Toen ik hem ook nog hoorde praten, wist ik het zeker.. Wat een viezuh lamzak. Waarschijnlijk goeie 'sparring' partner voor Marcel van Dam.

herrieschepper | 29-10-13 | 09:51

Spekman laat via zijn woordvoerder weten het zeer spijtig te vinden. Wel allemaal toeval dat na een tijdje wachten v.d.Roest zegt toch wachtgeld te willen hebben en erna Spekman komt met "HET SPIJTIG TE VINDEN' Leugenaars, dieven en oplichters zijn het, behalve de mensen van PVV, die niet.

behangtafel | 29-10-13 | 09:46

Zolang de staatsmedia Bert van der Roest en de PvdA blijft beschermen tegen slechte publiciteit en geen ophef maakt van deze en andere zaken die de PvdA betreffen heeft Roest niets te vrezen en kan hij gewoon zijn gang gaan.
.
Natuurlijk als dit iemand van de PVV was dan zouden de media moord en brand schreeuwen en zou dit onderwerp uitgebreid op het NOS journaal te zien zijn en in andere praat programma's en op de voorpagina van zowat iedere krant verschijnen.

Mortimerr | 29-10-13 | 09:45

Vraag:
Waarom heeft de Partij van de 'Arbeid' de laatste bv 15 jaar van deze crimineel niet doorgelicht ?
Daar horen we niets over.

duitse herder | 29-10-13 | 09:39

Dit is gewoon nivelleren mensen! En dat is een feest, weten we dankzij zijn baas Hans-vieze trui-Spekman.

Rest In Privacy | 29-10-13 | 09:39

Mijn vader zaliger zei het al: "Het is makkelijker om met je hond langs de slager te lopen als een PvdAerT van andermans geld af te laten blijven!!

Kobus Kloothamer | 29-10-13 | 09:37

Gore flaplul. Dat er nog mensen bestaan die de PvdA nog steeds niet hebben uitgekotst en er zelfs nog op stemmen ook verbaast me iedere stemronde weer. Smerige parasitaire uitvreters, plucheplakkers en klaplopers. Allemaal!

Badderbeest! | 29-10-13 | 09:35

Bugsy Malone | 29-10-13 | 09:25 | + 0 -
Geld aannemen van buitenlandse groepen en dergelijke is kennelijk geen landverraad ?

Bigi Bana Boy | 29-10-13 | 09:32

Uiteraard veranderen zijn gedachten ook ineens over het aflossen van zijn steelschuld aan de daklozenkrant als hij het geld eenmaal in zijn handen heeft, vies crimineel ritselaartje heeft toch alleen medelijden met zichzelf.

Zonietoch | 29-10-13 | 09:30

Volledig de schaamte voorbij ben je dan. Gewetenloos, maar ook nog eens schaamteloos.

brutus68 | 29-10-13 | 09:29

Parasieten vd Arbeid, allemaal!
En die Wachtgeldcasa is the naked ape en dat zijn ze allemaal zodra ze bij die perfide partij een machtspositietje veroverd hebben dat hen een graaicarrière garandeert.
Zie hier het kwaad als destructeur van de sociale zekerheid op termijn.

ecologiste | 29-10-13 | 09:28

Fisccon | 29-10-13 | 09:13
Is niet te vergelijken. Dat PVV subsidiegeld heeft uitgegeven is niet goed, dat mag duidelijk zijn.
Maar Van der Roest heeft gewoon met zijn vieze jatten uit andermans kas zitten stelen. Dit wordt op de een of andere vage manier met een nog vagere bedoeling met een mantel bedekt, zodat meneer er zo ongeschonden mogelijk vanaf komt. Waarom is mij een volslagen raadsel.
Gewoon vervolgen zo'n type en geen recht op wachtgeld. punt.

frenkievee | 29-10-13 | 09:27

Onderkinners zijn decadente volgevreten kampioenen nietsdoeners.
Vroeger meestal rechts, maar sinds de politiek geen roeping meer is, zijn ze in elke partij te betreuren.

Terpen-tijn | 29-10-13 | 09:27

@2close | 29-10-13 | 09:20
Als hij nog gezegd had maak mijn wachtgeld maar over aan de daklozenkrant had ik het nog begrepen. Nu doet hij een typische uitspraak die hem nergens toe verplicht. Als hij al het wachtgeld overmaakt heeft hij een deel van het gejatte geld terugbetaald. Als hij 10 euro overmaakt ook. Het zegt dus helemaal niks. Behalve dan dat hij zich geen wachtgeld door de neus laat boren omdat spekman denkt dat hij daar zieltjes mee kan winnen.

TheLuggs | 29-10-13 | 09:25

Magdatkandat | 29-10-13 | 09:15 | + 0
Er was een vrouw die na 3 dagen de LPF werd uitgezet omdat ze in een junglecommando had gezeten. Ik verwacht dat wachtgeld onder alle omstandigheden behouden blijft. (Dus ook na moord, verkrachting etc.)

Einde van de Domheid | 29-10-13 | 09:25

Zo is dat Bugsy, beter koffertjes uit New York.
Bigi Bana Boy | 29-10-13 | 09:02 | + -2 -
Die koffertjes kosten mij niets, ze mogen ze met miljoenen tegelijk over laten komen.

Bugsy Malone | 29-10-13 | 09:25

Ongelooflijk wat een spoor van vernieling de PVDA in een paar decennia aanricht...

number668 | 29-10-13 | 09:23

Mannen met onderkinnen zijn ook niet te vertrouwen.
Mannen met een baard al helemaal niet.

Terpen-tijn | 29-10-13 | 09:23

-weggejorist-

hanssdus | 29-10-13 | 09:23

@Kaas de Vies | 29-10-13 | 08:52
Dat hij de belichaming van het PvdA gedachtegoed is. nivelleren tot het uiterste. Immers als de armsten zomaar collectief 40k bij elkaar kunnen sprokkelen door kranten te verkopen moet er genivelleerd worden. Immers moeten de armen arm gehouden worden zodat ze op de PvdA blijven stemmen.

TheLuggs | 29-10-13 | 09:22

Zelden zie je mensen die zo walgelijk zijn als dat ze er uitzien, deze man is volledig in balans. Dat dan weer wel...

Kerejaan | 29-10-13 | 09:22

Ha!
Wachtgeld? Wat denkt dat stuk vreten wel niet?! ALLES tot op de laatste cent terug + een levenslange boete van 100K per jaar.

Ga er maar voor werken kreng!

AsEl | 29-10-13 | 09:22

@ The_iron_boar | 29-10-13 | 08:35
Vermoedelijk krijgt ie - if any - een lage straf. Want volop in beeld geweest zonder balkje, en dat is privacyschending. Dus zielig.
Want zo rollen de D66 rechters.

JohnnyBGood | 29-10-13 | 09:20

-weggejorist-

2close | 29-10-13 | 09:20

Zo Quid! 2 topics achter elkaar met een heerlijk bijtend toontje! Verkeerde been uit bed gestapt, of op de bank moeten slapen?
.
Het mag in ieder geval vaker gebeuren.

Aatje | 29-10-13 | 09:20

www.geenstijl.nl/archives/images/bertv...

Als je goed leest, staat helemaal aan het einde dat hij een DEEL van dat wachtgeld gebruikt om het achterover gedrukte geld terug te betalen.
10,- per maand is ook een deel terug betalen.
Die ouwe snoeperd.... handig issie ook nog, maar.... dan heeft hij buiten Herr Ziemmerman gerekend.

Herr Zimmermann | 29-10-13 | 09:18

Niemand overtreft Paddy Roomer uit HVH.

quantum | 29-10-13 | 09:17

Einde van de Domheid | 29-10-13 | 09:09

Ja, daar heb jij weer een punt. Ik denk, maar dat is een gok, dat je dan wachtgeld krijgt om een goeie advokaat te betalen zodat je niet nodeloos in de bajes zit van onze centen.

Magdatkandat | 29-10-13 | 09:15

Waarschijnlijk legt Bert aan zichzelf uit dat hij eigenlijk wel heel erg slachtoffer is, en daarom het wachtgeld verdient. Zo denken die PvdA'ers namelijk: iedereen is slachtoffer en zielig behalve mensen die op eigen kracht wat van hun leven maken. Die zijn namelijk schuldig en mogen gestript worden.

Max Navelstaar | 29-10-13 | 09:13

@Kaas de Vies | 29-10-13 | 09:06
Nee hoor, het gaat om PvdA, die zijn per definitie schuldig tot het tegendeel bewezen is!

necrosis | 29-10-13 | 09:13

Dat de PVV 82k subsidie onrechtmatig heeft uitgegeven (ook een vorm van diefstal), gisteren op de voorpagina van het NRC, gaat direct de GS doofpot in. Van de Roest is een boef, mar dat hij van de PVDA is wordt er wel erg dik opgelegd.

Fisccon | 29-10-13 | 09:13

PVDA zit in de regering.Hoe kan dat? Omdat een groot deel van de bevolking een plank voor de kop heeft.

kweetitwel | 29-10-13 | 09:12

Solidarieit: Het zichzelf organiseren om het plebs te bestelen en met de verworven middelen beleid te creëren teneinde het eigen belang op een legitieme wijze te dienen.

Gebeurde in het begin van de vorige eeuw (tot ca. 1933) ook...

Janus van Anus | 29-10-13 | 09:12

@vhKarelkruizenruiker | 29-10-13 | 09:04
Kan je niet wat vage kosten opvoeren bij de verkoop?
Dan wordt je winst (op papier) lager.
De boel belazeren mag tenslotte..... hè Bert.

necrosis | 29-10-13 | 09:10

Hij wordt dus niet gehinderd door enige vorm van normen en waarden. Lekker graaien omdat het kan...
Lang leve de partij van de graaiers (=pvda)

Mike Echo | 29-10-13 | 09:10

Op de knietjes zetten.....*klik

Kroepoeksclan | 29-10-13 | 09:10

Lalala geld

blandurego | 29-10-13 | 09:09

Laat 'm maar lekker wachten op z'n bloedgeld.

Bij voorkeur in de bajes, waar 'ie thuis hoort.

Dit land kan zo veel beter. Zonder PvdA.

Reinaert | 29-10-13 | 09:09

Magdatkandat | 29-10-13 | 08:51 | + 2
Als je als raadslid een moord of aanlag pleegt, dan krijg je toch wel wachtgeld hè?

Einde van de Domheid | 29-10-13 | 09:09

Bugsy Malone | 29-10-13 | 08:59 | + 2
Huh, dat zijn ook wachtgeldtrekkers!

Einde van de Domheid | 29-10-13 | 09:08

Wachtmeester,Je bedoeld zeker Tyrone Spong, die kickboxer om zijn kop te verbouwen.

george1958 | 29-10-13 | 09:07

@necrosis | 29-10-13 | 08:56 | + 4 -
Jij hebt echt een "criminal mindset".

Kaas de Vies | 29-10-13 | 09:06

AUB niet maar van die ranzige plofkopfoto's in de morgen; het is al lastig zat magere kwark überhaupt weg te krijgen..

Fred van Ria | 29-10-13 | 09:06

zo doen zich angstwekkende parallellen voor met de jaren vlak voor de franse revolutie. een tijd waarin pamflettenschrijvers anoniem de draak staken met de "boven ons gestelden", net als nu via het interwebs.
.
en een "elite", zo losgezongen van de realiteit, dat bij gebreke aan brood voor de armen, de maitresse des konings verzuchtte waarom die mensen dan geen cake aten?
.
een tijd waariun een blunderende samenspannende bankmeneer een uitgestelde bonus van eur 240 k van de rabo wil hebben, hoewel hij een van de verantwoordelijken is voorr het ontstaan van een boete van eur 750 miljoen. Een grotere versie van Bertje. Iederaan doet het, dus ik heb recht op het geld. schijt aan de wereld.
.
wanneer Independer zich echt onsterfelijk wil maken, moeten ze de tekst van hun reclamespotje aanpassen en een schavot voor Van der Roest vormen. opdat wij niet vergeten....

gooi en smijtwerker | 29-10-13 | 09:04

Ik heb zojuist mijn bedrijfspand verkocht, gelukkig met winst en over die winst moet ik belasting betalen….nu weet ik ook wel dat jullie reageren met " ja en" ? maar de belastingaanslag is precies 40.000 euro…het zal toch niet zo zijn dat ik, Karel Kruizenruiker een vuige pvda hatert, dat ik die vuile schoft aan ZIJN wachtgeld help!

vhKarelkruizenruiker | 29-10-13 | 09:04

-weggejorist-

Wachtmeester B. | 29-10-13 | 09:03

Wachtgeld krijgen en bijdrage reclamespotje.
Kan beter bij een slijterij gaan werken met z'n drankhoofd.

george1958 | 29-10-13 | 09:03

Zo is dat Bugsy, beter koffertjes uit New York.

Bigi Bana Boy | 29-10-13 | 09:02

Een steeds dunner wordend laagje beschaving is het enige wat nog tussen dit soort types en een lynchpartij staat.
Men beseft nog steeds niet in Den Haag en Brussel dat de kruik zo lang te water gaat tot zij barst.
Dagelijks zie je de volkswoede toenemen omdat er niets aan onrecht wordt gedaan.
Bert vd Roest is een crimineel, dat hij niet als crimineel behandeld wordt is onrechtvaardig.

datzouzomaarkunnen | 29-10-13 | 09:01

L. Rakker | 29-10-13 | 08:40 | + 0 -
Als Quid iets over de PVV schrijft zijn jullie er doorgaans als de kippen bij om vol op de man te spelen. Dan is hij een linkse trol, een landverrader en wat al niet meer.

Bigi Bana Boy | 29-10-13 | 08:59

Daarom Quid, PVV!

Bugsy Malone | 29-10-13 | 08:59

pvda is inderdaad een ziekte en het enige medicijn is de pil van Drion

Ikdus | 29-10-13 | 08:58

necrosis | 29-10-13 | 08:47
Terwijl het toch niet zo moeilijk is:
"Kijk kindertjes, dit is Bertje Blubbernek.
Bertje kan niet zo goed leren en Bertje is ook heel lui.
Maar Bertje wil wel graag op vakantie en rondjes geven in de kroeg, dus wat moet Bertje doen, kindertjes?"
"Bij de PvdA!"
"Ja, goed zo kindertjes, maar wordt Bertje daar nu een beter mens van?"
"Nee!"
"En wat komt er van Bertje terecht kindertjes?"
"Weten jullie het niet?"
"Nou dan zal ik het zeggen, straks komt mevrouwtje Karma een keer langs, en die gaat Bertje zo ongenadig hard in zijn blubberreedt neuqen dat het voor uit zijn liegende bakkes eruit spuit, want Karma is een..?"
"Biaatch"

Cuyahoga | 29-10-13 | 08:57

@Kaas de Vies | 29-10-13 | 08:52
Of die vrouwen zijn bang dat Bertje verlinkt dat de dames ook ergens een greep in de kas gedaan hebben.
Het blijven tenslotte PvdA'ers....

necrosis | 29-10-13 | 08:56

Schandalig, maar laten we ons niet blindstaren op deze 'kleine' gauwdief; er zijn groot-geld-graai-obesitas-lijers, zoals Marcel van Dam, waarbij er meer gegraaid kleingeld uit hun broekzak valt, wanneer zij slechts hun tred versnellen om de lift te halen.

Simon de Danser | 29-10-13 | 08:55

Ik val hier met mijn bek op tafel, flikker die klootzak in het kanaal met een paar betonnen klompen. Scheelt wachtgeld en een PVDA er.

joyriders | 29-10-13 | 08:54

Hoe is het trouwens met die andere jatter van de PvdA Rehwinkel? Ik hoorde op twitter dat er binnenkort een project X feestje is op zijn Spaanse landgoed.

neemjemoederindemali | 29-10-13 | 08:53

*spreekt kinderen manend toe* Je kan wel willen studeren, maar ik wil dat je lid wordt van de PvdA en je daar naar binnen likt. Met echt leren en werken ga je niets bereiken in het leven, want dan wordt het geld via boetes en belastingen weer afgepakt. PvdA-er worden moet je, want alleen dan is je financiele toekomst veilig gesteld. Fok de wet- en regelgeving want die is voor paupers als papa, dit is jullie kans!

Fopspeen | 29-10-13 | 08:52

Ik ben heel erg benieuwd wat die vrouwen nu denken die hem beschermden tegen Tom Staal. Als hyeana's wierpen ze zich op Staal om van der Roest te beschermen, de man moet echt een gouden piemel hebben, kan niet anders.

Kaas de Vies | 29-10-13 | 08:52

@patrick3822 | 29-10-13 | 08:48
Straatkrant?
Ik opteer voor pek en veren!

necrosis | 29-10-13 | 08:52

Einde van de Domheid | 29-10-13 | 08:47

Neenee, terrorisme levert vooralsnog alleen een uitkering op, althans, terroristische activiteit vormt geen reden voor het opschorten van de uitkering.
Wel de feiten straight houden aub.

Magdatkandat | 29-10-13 | 08:51

Simpelweg, hij is een lul.

Allemamachie | 29-10-13 | 08:50

Maarom kijk ik hier niet van op......... Associaal krijgt hierbij een nieuw gezicht. Laat m lekker met de straatkrant gaan lopen!

patrick3822 | 29-10-13 | 08:48

Volgens mij krijg je ook wachtgeld als je een satanische martelterrorisme-aanslag uitvoert. Toch?

Einde van de Domheid | 29-10-13 | 08:47

@Cuyahoga | 29-10-13 | 08:41
Jeugdjournaal is toch NPO?
Dan wordt dit niet uitgezonden want PvdA = goed!

necrosis | 29-10-13 | 08:47

Het MOET eerlijker.

neemjemoederindemali | 29-10-13 | 08:44

@_tripp | 29-10-13 | 08:41 | + 2 -
Typisch weer inderdaad. Dit moet echt gewoon veranderen.

Kaas de Vies | 29-10-13 | 08:44

Vroeger was alles beter... Toen werden dit soort gasten in de kelder onder de stadhuisbrug gestopt, en mochten ze kiezen hoe ze werden gekookt op dezelfde brug. In olie, water of wijn... Maar toen waren er nog geen hypotheken, dus had sowieso niemand PvdA gestemd...

Toe Maar dan | 29-10-13 | 08:44

PvdA stijgt in de peilingen, dus de meerderheid van de reageerders hier ziet het helemaal verkeerd!

wittedewith | 29-10-13 | 08:44

@ZegMaarWilly | 29-10-13 | 08:41

Correctie: Je zou als politicus toch gek zijn als je afziet van de wachtgeldregeling?

Het accepteren van de regeling is logisch. Hij is er dus gebruiken mensen die regeling.

Het probleem zit hem in het bestáán van de regeling.

Koninging Beatricks | 29-10-13 | 08:43

Nee. Dit gaat gewoon nou eens NIET gebeuren. Ze verzinnen maar een noodwet o.i.d. Dit mag echt niet. Omdat het bezopen is.

mijntweecent | 29-10-13 | 08:43

Dat deze graai actie van dit stuk vuilnis zich maar mag terugvertalen in de peilingen.

Botte Hork | 29-10-13 | 08:42

Ben benieuwd hoe ze dit vanavond in het jeugdjournaal gaan uitleggen.
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de kindertjes te leren over goed en kwaad, anders lopen er over 20 jaar teveel mensen rond zonder principes, geweten, of het vermogen tot zelfreflectie.

Cuyahoga | 29-10-13 | 08:41

Hij doet dit omdat niemand in zijn directe omgeving dit afkeurt. Waarom zou je afzien van gratis geld? Je zou als PvdA'er toch gek zijn als je afziet van de wachtgeldregeling?

ZegMaarWilly | 29-10-13 | 08:41

"5. U mag niet verwijtbaar werkloos zijn

Als u door eigen toedoen werkloos wordt, is u dat te verwijten. U bent verwijtbaar werkloos als u zelf ontslag neemt zonder zwaarwegende reden of als u schuld hebt aan uw ontslag. U kunt verwijtbaar werkloos zijn door bijvoorbeeld diefstal, fraude of mishandeling."

Maar dat geldt alleen voor de hardwerkende burger. Niet voor jattende, disfunctionerende, incompetente politici. Die kunnen ten alle tijden, ongeacht met welke reden ze opstappen, in aanmerking komen voor de "versoberde" wachtgeldregeling..

Om te janken

_tripp | 29-10-13 | 08:41

Ergert u zich niet, verbaasd u slechts.

Telemark | 29-10-13 | 08:40

Bigi Bana Boy | 29-10-13 | 08:37
O, gaan we nu polletiek bedrijven? Ik redaguur op topic, niet op persoon. Behalve toevalligerwijs in dit geval Lul van der Roest.

L. Rakker | 29-10-13 | 08:40

Hoewel die gast in Amersfoort er op meerdere vlakken een puinhoop heeft gemaakt, had die meer eer en lef in z'n flikker dan Bert van der Roest. Al lijkt het me logisch dat Bertje dezelfde uitweg kiest (en dat de mensen op Geenstijl dan de schuld krijgen). Hij zal toch vroeg of laat wel doorhebben dat hij niet kan blijven vluchten zolang hij niet publiekelijk (dus niet bij een PVDA-vriendelijke journalist) een volledige verklaring aflegt?

The_iron_boar | 29-10-13 | 08:39

Dit land kan zoveel beter . . . . was het toch???

rooiebosduivel | 29-10-13 | 08:39

Hier heeft Bertje eauk nog eensch 300.000 menschen er onder gerukt, maar hij belooft beterschap, dat dan weer wel.
www.youtube.com/watch?v=C1wsT_HNOvo

kneuterzak | 29-10-13 | 08:39

En de paarse broeken van Independer lachen zich rot. Nog nooit zo'n perfect type gecast om een gluiperig, inhalig en goor verzekeringsmannetje te spelen.

balustrade | 29-10-13 | 08:38

Of hij begint een rechtszaak tegen de journalisten die hem hierop aanvallen, betaald door zijn voormalige werkgever. Ook dat is Nederland.

Petrus de Rewa | 29-10-13 | 08:38

Aanspraak maken op ZIJN wachtgeld?
Hoe krijg je het uit je strot.

Cuyahoga | 29-10-13 | 08:38

PvdA'er wordt het niet.

Parsons | 29-10-13 | 08:37

Zo jongens, en nu is Quid ineens geen lul die moet oprotten bij GeenStijl ?

Bigi Bana Boy | 29-10-13 | 08:37

Mag deze man dood? Ja, dat mag ie.

L. Rakker | 29-10-13 | 08:37

Vraag me dan af hoe ze Spekman zijn kreet: "nivelleren is een feest!" willen rechtvaardigen....

frenkievee | 29-10-13 | 08:36


Een PvdA lid vind dat ie recht op geld heeft omdat hij

ademt.

eef 47 | 29-10-13 | 08:36

Schaamteloos. Meer woorden ga ik niet vuil maken aan dit stuk stront.

borrelnoot | 29-10-13 | 08:36

Tegen beterweten in hoop ik dat de rechter de huidige houding van deze lul straks meeweegt in de strafmaat. Gezien het uiterlijk houd ik er echter ook rekening mee dat de rechter hem als niet toerekeningsvatbaar beschouwt.

The_iron_boar | 29-10-13 | 08:35

Ik snap niet waarom dit nieuwswaardig is. Bert volgt gewoon het beleid van zijn partij. Jatten onder het mom van solidariteit.

Gaat hij nou ook vrijwilligerswerk doen in Spanje?

vraagstaart | 29-10-13 | 08:33

Celstraf bedoelt ie en ontslag op staande voet.

Watapatja | 29-10-13 | 08:33

€1,50 per uur voor werk in de gevangenis, dat zou zijn wachtgeld moeten zijn.

Eric Blair | 29-10-13 | 08:33

Ieder volk krijgt de regering die het verdiend!
Niet zeuren dus.

wittedewith | 29-10-13 | 08:32

Biertje van der Roest......

necrosis | 29-10-13 | 08:32

Dacht al dat dit het openingstopic zou worden. In beschaafdere tijden was hij zonder negende slag door een rad gevlochten en in de plomp gepleurd

Bokito ergo sum | 29-10-13 | 08:32

"You should not profit from your own wrongdoing"

Was de werkelijkheid maar zo.

Kaas de Vies | 29-10-13 | 08:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken