GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Spekman BOOS op aangifte tegen Van der Roest

drankneusbertje.jpgOnze klomp brak deze week een paar keer. Toen we vernamen dat Utrechts PvdA raadslid Bert van der Roest schaamteloos zijn steeltengels in de spaarpot van de dakloze mensen van het Straatnieuws had gestoken. Toen we leerden dat hij rondjes in de kroeg gaf van dat geld, en op vakantie naar Griekenland was geweest. En toen de meeste media het meest bizarre steelverhaal van het jaar schouderophalend negeerden. De verbazing steeg toen Stichting Straatnieuws geen aangifte wilde doen. Bertje als slachtoffer werd neergezet. De suggestie werd gedaan dat hij wachtgeld zou kunnen gebruiken om het gestolen geld terug te betalen. En toen Bertje zelf de schuld van zijn gedrag afschoof op de onoplettendheid van de stichting. Maar pas vandaag raakt onze klomp onherstelbaar beschadigd. Het ding is met grof geweld met de grond gelijk genivelleerd. Vanwege drie (3) nieuwe ontwikkelingen in de zaak 'schaamteloze PvdA-kloodtzak steelt geld van daklozen'. 1. er een koekwaus die geld ziet in de beroering rond Bertje, en hem wil 'behandelen' voor zijn schaamteloze steelgedrag. Het programma dat hem wordt aangeboden, omvat onder andere een '8 daagse retraite op een comfortabele locatie in het buitenland' en een 24/7 persoonlijke coach (geen link want de tiefus voor deze opportunist). 2. Hans Spekman heeft zijn drinkmaatje Biertje van der Roest moeten dwingen om zijn zetel op te geven. Bertje wilde blijkbaar gewoon aanblijven in een bestuurlijke functie. En 3. Spekman is boos op de Jonge Socialisten, die HET ROOIE NEST BESMEUREN omdat ze hun geweten volgden en aangifte deden tegen Van der Roest. Lekker eerlijk verhaal weer van de 'sociaaldemocraten'. Spekman, het Partijgeweten van de Afpakkers, wil geen commentaar geven. Hoeft ook niet. We weten al weer genoeg. Gemeenteraadsverkiezingen 2014 worden PRACHTIG voor de PvdA Utrecht.

Reaguursels

Dat is ook de gewoonte onder criminelen: je houdt je mond tegen de politie. Dus ik snap die Spekman wel.

vraagstaart | 11-10-13 | 10:00

Spekman moet maar eens bij zichzelf na gaan denken. Socialisten zijn ze allang niet meer. Zodra ze gratis geld zien zijn het net hongerige wolven.

Boerenhoofd | 11-10-13 | 10:00

Spekman zal met mee gezopen hebben van dat geld,
Of een nieuwe gebreide trui cadeau hebben gehad.

Welles! Nietes! | 11-10-13 | 10:01

Om er maar eens een ad-hominem in te gooien.
Je kunt gewoon zien aan die arrogante harses en dito houding dat die man zo fout is als kattenstront.

De reactie van Spekman is geen andere dan de PVV'er gaf toen Drinkman en die andere koekwaus uit de school klapten over de Ring der Getrouwen. In Den Haag houdt men het liefst alles onder de stolp dat aanleiding kan geven dat de burger gaat denken dat het ook maar mensen zijn.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:02

Rood moet .......


Ach, laat ook maar. Dit land is reddeloos verloren.

Snackbar van Allah | 11-10-13 | 10:02

Debiliseren is een feestje.

Cuyahoga | 11-10-13 | 10:03

De PvdA, waar de daders slachtoffers zijn.

Boerenhoofd | 11-10-13 | 10:03

Beetje socialist eist gewoon korting op vaseline voor de gewone burgert en laat het dan voor wat het was...

stoethaspel | 11-10-13 | 10:03

Je zou toch hopen dat dit een keer tegen hen keert. Tegendeel lijkt het geval.

Djengo123 | 11-10-13 | 10:03

Spekman is zelf een zwerver, althans, zo ziet hij eruit. Een beetje meer verontwaardiging over Van der Roest is dan juist wel gepast.

kapotte_stofzuiger | 11-10-13 | 10:03

Het eerlijke verhaal.

Lijkt me logisch... | 11-10-13 | 10:04

Die lul heeft nog steeds een kop als iemand met het 'down syndrome'
In ieder geval snap ik waarom mensen een hekel hebben/ krijgen aan PvdA....

necrosis | 11-10-13 | 10:04

Wat weet van der Roest over de misstappen van Spekman, dat is pas een interessante vraag.

rara | 11-10-13 | 10:04

Het ziet er wel naar uit dat de jonge socialist die aangifte heeft gedaan, beter een vak kan gaan leren, want in de gratis-graaigeld-carroussel gaat hij niet meer meedraaien.

Cuyahoga | 11-10-13 | 10:05

Ik kan er niet veel meer van zeggen dan dat deze vent nogal lijkt op een, eh, tja, iemand die vernoemd is naar een regio tussen China en Rusland...

hendrikjandetuinman | 11-10-13 | 10:05

Tsja... je moet natuurlijk niet de pvda omerta schenden.

Graaien wat je graaien kan en als het misgaat moeten de rangen wel gesloten blijven. Moeten er niet een paar snotneuzen gaan lopen trollen door aangifte te gaan doen.

Als misdadigers zich voor hun wandaden moeten gaan verantwoorden spat de rooie droom natuurlijk uiteen.

Ikdus | 11-10-13 | 10:05

Dit is het eerlijke verhaal en ik ken die mensen

dirty dirk | 11-10-13 | 10:05

@necrosis | 11-10-13 | 10:04
Je bent me net voor...

hendrikjandetuinman | 11-10-13 | 10:06

Dit is het eerlijke verhaal en ik ken die mensen

dirty dirk | 11-10-13 | 10:06

Kaas de Vies | 11-10-13 | 10:02
Laten we dan ook gelijk zijn ouders aanklagen voor het feit dat ze hem hebben gemaakt.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:06

Die zijn van dat geld samen naar de hoeren geweest dus.

Botte Hork | 11-10-13 | 10:07

Ik denk dat alleen de jongeren nog begrijpen hoe je de PvdA kan redden. Dat is gewoon door EERLIJK te zijn, dus aangifte. Tja, dat vinden de graaiers natuurlijk niet chique want hoe blijft straks die baantjescarrousel draaien als iedereen via eerlijkheid uit het pluche is gebonjourd?

Fopspeen | 11-10-13 | 10:07

Het lijkt me duidelijk dat Bertje 'iets' weet van een aantal mensen binnen de partijstructuur.

Cruz Azul | 11-10-13 | 10:07

Spekman heeft niet door dat het imago van de PvdA al kapot genivelleerd is.

Borrelende Boris | 11-10-13 | 10:07

Die koekwous heet Olivier Takx, hij heeft al een lange wachtlijst met politieke fraudeurs van allerlei partijen.

fuckje | 11-10-13 | 10:07

Op de bekende melodie van Marco Borsato's rood.


Vandaag is rood...de kleur van de dieven.
Vandaag is rood..want geld moet er zijn!
Vandaag is geld van jou,Vandaag is het van mij.. vandaag is socialistisch graaien, Voorbij!

Welles! Nietes! | 11-10-13 | 10:08

Logisch dat Spekman boos is. Het nivelleerfeest werd door Van der Roest in de praktijk gebracht. De aangevers zijn reactionaire verraders.

BroodenSpelen | 11-10-13 | 10:08

@Mark Smith | 11-10-13 | 10:02
Wat heeft PVV te maken met die rode vetzak?

necrosis | 11-10-13 | 10:08

Wederhoor afschaffen/negeren! Kudo's GS.

Einde van de Domheid | 11-10-13 | 10:08

Beste meneer Spekman, door géén aangifte te doen zit je niet alleen maar in je eigen nest te schijten. Nee, beste meneer Spekman, door géén aangifte te doen ben je ook aan het kotsen, pissen & aftrekken in eigen nest. Wegkijken hoe straatverkopers het brood uit de mond gestoten wordt door een vadsige is hetzelfde als een diarree gebaseerde geriatrische bukkake sessie.


De jonge Socialisten en Liberaren zuiveren de politiek en verkorten de afstand tussen de normen in de maatschappij en de politiek. Zij tonen zelf reinigend vermogen aan en verkorten de afstand tussen burger en politiek. Door samen op te trekken tonen ze aan dat de strafrechtelijke vervolging geen politieke kleur heeft.


Dat u dat allemaal niet snapt, betekend of dat u het Kamerlidmaatschap absoluut niet verdiend, of uw verwacht dat het Kamerlidmaatschap op louter soundbites of het ontbreken van soundbites beoordeeld wordt. Iets waar u door een gebrek aan een onderzoekende NPO nog deels gelijk in heeft ook.


In de politieke arena zijn zaken zoals integriteit, duidelijkheid & transparantie vervangen door zoals reputatie, imago en een omerta.

Feynman | 11-10-13 | 10:09

necrosis | 11-10-13 | 10:08
Deze ga ik even onthouden.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:09

Deze plofkop geniet blijkbaar een Drie Sterren - Beter Leven Kenmerk. Hypocriet.

PureYak | 11-10-13 | 10:10

vd Roest had zich ook op kunnen geven voor het programma Syndroom, wellicht had Johnny de Mol zijn droom voor een theaterstuk uit laten komen.

binary-coded decimal | 11-10-13 | 10:10

Niet dat de PvdA niet weg mag....
Het is een beetje net als met de Islam, als je een oprechte Moslim bent kun je beter de Islam verlaten.
Voor de oprechte sociaal-democraat geldt dat voor de PvdA!

Einde van de Domheid | 11-10-13 | 10:10

Het is makkelijker een hond langs een rits lekkere worsten te leiden, dan een socialist langs een zak belasting geld !!!!

Willemdewilde | 11-10-13 | 10:11

-weggejorist-

ik--+ | 11-10-13 | 10:11

Einde van de Domheid | 11-10-13 | 10:08
Hoezo? Van der Roest is toch keurig een half uur uitgescholden door Tom Staal, zonder dat hij de kans kreeg om zelf ook iets te zeggen.
Of vond je dat ook geen wederhoor?

Mark Smith | 11-10-13 | 10:11

Persoonlijk belang gaat voor partijbelang, partijbelang gaat voor landsbelang. Altijd zo geweest, zal altijd zo blijven. Alleen moeten die jonge socialisten dat nog even leren, maar nivelleerder Spekman zal hun dat snel genoeg bij brengen.
If you are not with us, you´re against us.

spanarchist | 11-10-13 | 10:12

Garen spinnen, trui breien, rode draad, knopen tellen, zijden draad, nu door naar dat naald in het oog.

Normpje | 11-10-13 | 10:12

@Einde van de Domheid | 11-10-13 | 10:08
Kom maar op met die andere kant van het verhaal. Ben best wel geïnteresseerd.

rara | 11-10-13 | 10:12

Botte Hork | 11-10-13 | 10:07 | + 0 -

Zelfs hoeren hebben principes, dus kleine kans dat die twee ergens op het Zandpad naar binnen mochten. Vandaar dat ze het zaakje daar hebben opgerold. Rancune heet dat.

Borrelende Boris | 11-10-13 | 10:12

Uit de school klappen is bij de maffia inderdaad een halsmisdrijf. Ik kan me voorstellen dat Spekman boos is.

Kromme Tenen | 11-10-13 | 10:13

Jatten van daklozen en ze daarna keihard in hun bek uitlachen, lekker sociaal van Spektrui.

neemjemoederindemali | 11-10-13 | 10:14

PVDAers zijn uitgekotste Greenpeacetuig. Die niets anders doen dan hun eigen nest vervuilen. Ik zou zeggen vul een cruiseschip met deze gasten en hup naar rusland er mee. Daar weten ze raad met dit soort.

toetanchamon | 11-10-13 | 10:14

PVDA:


"Samen staan wij voor een sociaal en beklauwbaar bestuur!"

Ashtrey | 11-10-13 | 10:14

Lijkt me vreselijk om een baas/manager te hebben die op zaterdag z'n gehaakte trui weer uit de wasmand vist. onderwijl mompelend "onzin, pas 4 dagen gedragen"...

Huh..? | 11-10-13 | 10:14

rara | 11-10-13 | 10:12
Ik ook. Maar dan had Staal hem even de kans moeten geven. Het was imo veel leuker geweest om iemand zichzelf klem te horen lullen ipv stamelend naar beledigingen te zien luisteren.
Had met journalistiek geen ruk te maken, zoals bijna elk item op Powned.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:15

Natuurlijk is Spekman boos.
Het lijkt zijn broer wel en de ene speknek laat de andere speknek natuurlijk niet vallen.

En Spekman heeft niet boos te zijn,van der Roest heeft een strafbaar feit gepleegd en daar hoort nu eenmaal aangifte van gedaan te worden.
En als Spekman boos is zegt dat meer over Spekman zelf.

Che_cuevara | 11-10-13 | 10:15

-weggejorist-

Mark Smith | 11-10-13 | 10:16

Hieruit blijkt gewoon hoe de "elite" denkt over belastinggeld. Het is kennelijk de normaalste zaak van de wereld om belastinggeld (wat ik nog altijd diefstal en afpersing vind) uit te geven voor eigen privé-doeleinden.

Kijk alleen eens hoe vaak er dergelijke berichten uitkomen. Het is tegenwoordig meer regel dan uitzondering. En wat zijn de gevolgen? Niets. Die D66 mevrouw uit Friesland had toen voor een ton onterecht gedeclareerd en moest uiteindelijk van het loon als kamerlid maar iets van 20k terugbetalen. En wat doet de Propaganda Omroep? Niets! Die vinden het blijkbaar niet eens nieuwswaardig.

3 km/u te hard rijden op een lege snelweg en je bent de lul. Vele duizenden euro's publiek geld stelen en je krijgt niets. Ideale misdaad. Pakkans laag, beloning hoog en als straf moet je "sorry" zeggen. Hoewel de meeste dat niet doen, maar kiezen voor de tegenaanval.

NiceGuysFinishLast | 11-10-13 | 10:16

Mag ik trouwens een lans breken voor mensen met het Down Syndroom. Die jatten geen 40 mille van zwervers. Ik zou het fijn vinden als jullie Bert voortaan niet willen associëren met goedwillende medemensen.

Borrelende Boris | 11-10-13 | 10:16

@Welles! Nietes! | 11-10-13 | 10:01
Ik hoorde laatst dat Spekman zijn truien zelf breidt.

Che_cuevara | 11-10-13 | 10:16

Je gaat je toch afvragen welke stinkende lijken deze zwerver nog in zijn kast heeft!
Wat een totaal malloot toch die Spekman.

irma zonderboezem | 11-10-13 | 10:16

Je. Gelooft. Het. Niet.


Aan de andere kant... PvdA. Pluche. Nepotisme. etc. etc.


Ach

postmodernismisdead | 11-10-13 | 10:17

En toch zit er ook een positieve kant aan deze zaak.
Imago schade voor de Partij van de Afgrond. Op naar de min 40.000 zetels!

Botte Hork | 11-10-13 | 10:17

-weggejorist-

Botte Hork | 11-10-13 | 10:17

Er komt toch ooit een punt waarbij NL massaal de regering niet meer erkend als zijnd legitiem hoop ik? Dit zijn ondertussen echt banannrepubliekpraktijken. Bestuurd worden door de criminelen vd straat.

seven | 11-10-13 | 10:18

@ serverT
???

Botte Hork | 11-10-13 | 10:18

@Mark Smith | 11-10-13 | 10:16
Doordacht argument, dat.

rara | 11-10-13 | 10:18

Spekman: "Stelende PVDA-ers aangeven is een feestje... oh, wacht."

Gaz21 | 11-10-13 | 10:18

Mark Smith | 11-10-13 | 10:15
Onzin, hij kon best wel een weerwoord geven maar zijn verbale kwaliteiten bleken niet erg ontwikkeld. Bovendien liet hij duidelijk blijken absoluut niet met Staal in gesprek te willen, "ik ga dat aan jou niet uitleggen."
De pvda heeft genoeg kanalen in de media voor een reactie, maar omdat dit nu eenmaal niet uit te leggen is doen ze er massaal het zwijgen toe.

spanarchist | 11-10-13 | 10:19

Het heeft een lange tijd geduurd, maar helaas: vanaf vandaag schaam ik me officieel om Nederlander te zijn...

2Little2Late | 11-10-13 | 10:19

Ik schreef het een tijdje geleden al: Spekmans gaat los tegen de JS zodra die een aanklacht indienen en zal zelfs wel gedreigd hebben met een exit uit de PVDA-baantjescarrousel. Vuile Orwelliaanse zwijnen zijn het bij de PVDA, stalinistische apparatsjiks waar alles draait om macht en geld. Vuige honden die wat mij betreft bij Scheveningen van de pier af het land uit mogen worden gezet. Zo, dat moest ik even kwijt, nu een bordje rechtsdraaiende yoghurt met muesli.

FrankVeer | 11-10-13 | 10:20

@Mark Smith | 11-10-13 | 10:15
Laat ik het even omdraaien. Op het hele internet is geen enkele 'Andere kant' van dit verhaal te vinden. Bert zwijgt, dus laadt hij alle verdenking op zich.

Er is tot nu toe maar 1 kant naar boven gekomen in alle media. Is er wel een andere kant, en waarom zwijgt Bert daarover?

rara | 11-10-13 | 10:20

Jeetje, wat een geweldige partij. Zo sociaal en zo.
Maar wat staat er achter dat gordijn.
"Niet achter het gordijn kijken!" Roept Spekman.
----
We moeten er immers niet achter komen dat de grote socialistische gedachte, voornamelijk een geprojecteerd beeld van wensdenkers is teneinde hun eigen zelfverrijking te faciliteren. Achter het gordijn veegt van Dam z'n bebloede mondhoeken af met een boekje van Fortuyn, doet Wim Kok aan exhibitionistisch graaien en draait Independer van der Roest een dakloze bejaarde de nek om. Ik snap Hansjepansje Schapentrui wel, zoiets wil je niet delen.

DaughtersofLot | 11-10-13 | 10:21

Misschien kunnen Geenstijl en Pownews Spekman ook even ondervragen en doorlichten. Dan komt het lijk wel bovendrijven...

BarneyBoner | 11-10-13 | 10:22

Wat heeft de PvdA een pleurishekel aan internet waar plebs buiten de VARA, NOS en NTR om geïnformeerd wordt.

dubbert | 11-10-13 | 10:22

Als het aan Spekman ligt gaan in Utrecht de kinderkes langs de deur met speciale 'Van der Roest-zegels'.
Tevens wordt er volgende week de 'Red Bertje sponsorloop' gehouden, zullen de FC Utrecht spelers de eerstvolgende thuiswedstrijd met rouwband spelen (na een minuut stilte uiteraard) en zullen alle kroegeigenaren dit weekend van ieder biertje een dubbeltje schenken aan het Bertje Biertje fonds.

Cuyahoga | 11-10-13 | 10:22

PVV heeft nog niet gereageerd.

Zaniker | 11-10-13 | 10:22

spanarchist | 11-10-13 | 10:19
Kom nou. Als iemand zo verbaal agressief tegen jou begint te schreeuwen "Waarom heb je dat nou gedaan, lul?", de microfoon weer wegtrekt als je iets qwilt zeggen en dat vijf minuten volhoudt ga je toch ook niet meer antwoorden. En dat "kutmongool" was echt te triest voor woorden.
Willibrord Frequin had het niet slechter uit kunnen voeren.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:22

Zoals de ouden zongen, zo stelen de jongen.

Gratis advies voor Spekman: uit de partij zetten, aangifte doen en publiek afstand van nemen. De huidige koers laat zien dat deze rode muis nog een stinkende staart gaat krijgen.

Petrus de Rewa | 11-10-13 | 10:23

"Juist met de komende campagne valt dit heel slecht."
Dat is wat er overblijft van 'het eerlijke verhaal vertellen'. Zelden zijn we zo direct getuige geweest van het gebrek aan moraal, gebrek aan rechte rug, gebrek aan eerlijkheid, zelfs gebrek aan redelijkheid binnen een politieke partij, binnen de PvdA.
Spekman, het 'geweten van de partij' geeft er publiekelijk blijk van, en dat op een schaamteloze wijze, helemaal geen geweten te hebben, rücksichtslos dieven en oplichters binnen de eigen gelederen de hand boven het hoofd te houden als dat electoraal zo uitkomt.
Als je een dief, een vuile dief, iemand die tienduizenden Euro's voor eigen gewin gejat heeft van nota bene daklozen tot dief wilt benoemen en als dief wilt behandelen, dan vindt 'geweten' Spekman dat je het rooie nest besmeurt. Met andere woorden, als er in dat nest dieven en oplichters huizen, dan moet dat verborgen blijven, maag dat niet naar buiten, en wordt die dieven en oplichters de hand boven het hoofd gehouden. Enkel dieven en oplichters búiten de PvdA hoeven verantwoording af te leggen van hun daden, het Rooie Nest is een vrijplaats, nee een broedplaats van dieven en oplichters, een Staat binnen de Staat waarin andere morele regels gelden, meer kan en meer mag dan buiten dat nest. Dat is wat 'geweten' Spekman hier zegt, in alle duidelijkheid, niet mis te verstaan.
Samsom moet het nu, zou je verwachten, niet meer uit zijn grijnzende bek kunnen krijgen, "het eerlijke verhaal vertellen", nu Spekman keihard stelt dat dat eerlijke verhaal gewoon niet naar buiten mag.
Het is te hopen dat die Jonge Socialisten blijven volharden om datgene te doen wat Samsom veinst te doen, namelijk bereid zijn en blijven om eerlijk te zijn.
"U bent een minderwaardig mens" zei van Dam eens publiekelijk tegen Fortuyn.
Dat moralisten als hij, valse profeten als Spekman, voor eeuwig hun arrogante muil mogen houden. Het uitschot, het ongedierte, het minderwaardige krioelt en kruipt rond binnen de eigen gelederen, wordt er gevoed en verzorgd, en bevuilt het nest met de eigen uitwerpselen. De stank is inmiddels niet meer te harden.

Schoorsteenveger | 11-10-13 | 10:23

Wat heeft de PvdA een pleurishekel aan internet waar het plebs geïnformeerd wordt buiten de VARA, NOS en NTR om.

dubbert | 11-10-13 | 10:24

wat mij verbaast is dat mensen hier nog steeds verbaast over zijn
socialisten zijn toch altijd voor het afpakken en uitgeven van andermans geld geweest? dat is toch juist de basis van het socialisme!!??

7e55e | 11-10-13 | 10:24

Als Bert slim is dan gebruikt hij z'n alcoholprobleem als excuus voor z'n wangedrag. Of zou dat juist de reden zijn dat de partij hem blijft steunen, hij is tenslotte ziek?

rara | 11-10-13 | 10:24

@
Spekman zal met mee gezopen hebben van dat geld,
Of een nieuwe gebreide trui cadeau hebben gehad.
Welles! Nietes! | 11-10-13 | 10:01 |
Misschien wel een hele nieuwe outfit,wie kan het zeggen.Socialisten zijn in de PVDA na Den Uil ver te zoeken!

kweetitwel | 11-10-13 | 10:24

Alcoholische rode plofhaan.

Petrus de Rewa | 11-10-13 | 10:25

It's all in the family...

duitse herder | 11-10-13 | 10:25

De commies laten hun ware aard weer eens zien.
PvdA = regeren met 'Poen van de Arbeiders'.
De partij leden bij de PvdA voelen zicht net zo elitair als de partij leden van de VVD.
Het enige verschil tussen die twee partijen is dat de VVD tenminste toegeeft niets met het plebs volk te maken te willen hebben.
Bij de PvdA gebruiken ze juist de onwetendheid van Het gedachtegoed om voor de 'arbeider' op te komen is gestorven onder het bewind van Wim Kok.

r04drunn3r | 11-10-13 | 10:25

rara | 11-10-13 | 10:20
Hij is ongetwijfeld schuldig, maar het was toch journalistieker geweest om hen ongemakkelijk te laten worden. Nu werd ik als kijker dat.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:25

Als je dat alcohol doordrenkte hoofd van hem ziet dan weet je al genoeg. Die kerel is een onbetrouwbare alcoholist die zich na zijn celstraf maar het beste zo stil mogelijk kan houden.
En de PvdA is eerlijk is eerlijk, zijn eigen grootste vijand. Valt me dan weer alles van ze mee.
Maar goed. Ze zijn en blijven vast de baas in vrijwel iedere grote stad in NL dus verwacht niet dat er snel iets gaat veranderen aan hun mafia gedrag.

WatZalIkErvanZeggen | 11-10-13 | 10:25

rara | 11-10-13 | 10:12 | +
Ik weet niet hoe het zit.
Vandaar mijn belangstelling voor wederhoor.
Kijk, vaak heeft GS gelijk, maar als dat niet zo is (valkuilspiezen in Limbo-bossen) dan komt men daar niet echt grootmoedig op terug.
Dat is effectpolitiek. In plaats van je ongelijk erkennen gewoon een nieuw topic dat de beperkte aandacht.. blablabla...

Einde van de Domheid | 11-10-13 | 10:26

Ik ken Bertje nog uit mijn portierstijd in Utrecht, daar ga ik toen trainingen uitgaansetiquette voor probleemjongeren.
De Gemeente trok dan een pot met subsidie open en daar kwamen allerlei vliegen op af als op een hoop stront.
De pot was zo leeg omdat via hun eigen netwerk de buit werd verdeeld en Bertje was daar ook eentje van.
Belangenverstrengeling en zakkenvullen was toen al(10-15 jaar geleden) niet meer dan normaal en vervolgens hingen ze ook de gutmensch uit.

Bahhh.

stormtijd | 11-10-13 | 10:26

Mensen vergeten snel. Geenstijl, gooi alstublieft al dit nieuws over de PvdA rond verkiezingstijd nog eens op het internet. Gewoon op herhaling en dan veel ruchtbaarheid om mensen wakker te houden over die klotepartij.

flinkescheet | 11-10-13 | 10:27

Denk dat Spekman zijn bankrekeningen ook maar eens gekontroleerd moeten worden en van die Vogelaar, die zit daar ook ergens gratis geld uit te delen.
Het lijkt erop dat daar een hele vreemde PvdA cultuur ontstaan is.

watazooi | 11-10-13 | 10:27

@Mark Smith | 11-10-13 | 10:25
Dus: de media besteedt onterecht aandacht aan deze zaak omdat jij emotioneel niet bestand bent tegen terechte afbrandpraktijken?

Een fijnbesnaard gemoed, het lijkt me erg lastig in deze wereld.

rara | 11-10-13 | 10:27

Ach, het wisselt elkaar mooi af. De ene week een stelende VVD-er, de andere een jattende PvdA-er. En wie is de sjaak. Precies. Weg met de polletiek. Tijd voor iets anders

deministerpresident | 11-10-13 | 10:28

Vreemd. De JS noemen het doen van aangifte 'een heel hard middel'. Het doen van aangifte tegen iemand die steelt is toch normaal?

Ars Vivendi | 11-10-13 | 10:28

Brothers in crime.

Dostranamus | 11-10-13 | 10:28

Hoe zou het met Herfkens gaan?

spanarchist | 11-10-13 | 10:28

Ach, bij de jonge socialisten zit ook wel een aantal graaiers in spe. Een aantal zal ooit in de picture komen.

Dank KB voor het vastleggen.

meneer der meneren | 11-10-13 | 10:29

@Einde van de Domheid | 11-10-13 | 10:26
Zelfs ik wil de andere kant van het verhaal wel horen, maar Bertje zwijgt. Als hij een sterk verhaal had gehad dan was dat al lang naar buiten gekomen vanwege damagecontrol.

rara | 11-10-13 | 10:29

Feynman | 11-10-13 | 10:09 | + 15 -
Sympathiek dat je het probeert. Weet je hoeveel jongeren er in een jongerenpartij zitten en hoeveel partijleden er achter de (boomer) majority staan? Blind!

Einde van de Domheid | 11-10-13 | 10:29

Gedachtenoefening: Als een PvdA-raadslid bejaarde mongolen besteelt en verkracht. En met hun geld in Somalie een verminkingscursus gaat volgen, voor het behandelen van minderjarigen. Om hun ze cultuur te leren. Mag dat wel/niet van Spekman?

Mammeloe | 11-10-13 | 10:30

rara | 11-10-13 | 10:27
Jij bent slimmer dan dit. Ik zeg nergens dat de aandacht verkeerd is. Terecht zelfs. Het gaat mij om de manier waarop.
Net zoals je mij nu te kakken probeert te zetten, dat kan ook anders. Beter.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:30

Voor de volgende burgemeesters'verkiezingen' in Utrecht kan men kiezen uit Spekman (PvdA), Van der Roest (PvdA) of Herfkens (PvdA).

Zoetwaterpanharing | 11-10-13 | 10:31

Misschien een ideetje voor de pvda: een extra eenmalige ondernemerstax voor de Stichting Straatnieuws. Zo krijgen ze het gestolen bedrag en zelfs meer terug, Bert hoeft niet vervolgd te worden en het kost de pvda-ers zelf geen cent. Precies zoals het hoort en zoals het altijd gaat.

spanarchist | 11-10-13 | 10:31

Het mag van de keuning.
Goed voorbeeld doet goed volgen.

rechtsdwalendeautist | 11-10-13 | 10:33

Een rassocialist is alleen maar druk met "hoe krijg ik andermans geld in mijn zak...".

BarneyBoner | 11-10-13 | 10:33

@Mark Smith | 11-10-13 | 10:30
Jou te kakken zetten laat ik het liefst aan jezelf over, dat kan je erg goed.

rara | 11-10-13 | 10:34

Deze tendens is dus blijkbaar de infracultuur bij de Portemonnaie van de Anderen..

K. Metjes | 11-10-13 | 10:34

rara | 11-10-13 | 10:34
Dat bedoel ik. Tegenvaller.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:35

En is dat PvdA-nest het huis van Marcel van Dam? Dat zag er al behoorlijk bescheten en ondergekotst uit. Die Spekman leeft echt nog in 1973. Zijn zijn eigen woorden.

Mammeloe | 11-10-13 | 10:36

Vandaag aanmelden bij de pvda, morgen graaien en overmorgen wachtgeld.

Haringkoning | 11-10-13 | 10:36

Het leuke van vooroordelen is dat de pvda ze altijd weer weet waar te maken

Bokito ergo sum | 11-10-13 | 10:37

De staat verdrukt, de wet is logen,
De rijkaard leeft zelfzuchtig voort;
Tot ‘t merg en been wordt d’ arme uitgezogen

Dit stukje uit de Internationale kennen Spekman/Roest zeker niet.

KarelMarks | 11-10-13 | 10:37

Botte Hork | 11-10-13 | 10:07
....arme hoeren om zich alsdan te moeten laten uitwonen door die twee vieze, vette, stinkende, bezwete, ruftende lijven.

de directeur | 11-10-13 | 10:38

Er zal wel sprake zijn van één of andere omstandigheid bij vd Roest die bij Spekman bekend is en die ertoe leidt dat ze in de PvdA top vinden dat vervolging niet op zijn plaats is en meneer een kans verdient.

Helaas voor deze bestuursproleten werkt het in de rechtsstaat die zij zogenaamd dienen als volgt: het OM en vervolgens de rechter bepalen welke strafmaat op zijn plek is. Misdaad dient in 100% van de gevallen tot aangifte te leiden wil dit maatschappelijk mechanisme haar werk kunnen doen. Oh, en Spekvlek, hoe denk jij dat het toch komt dat er zo weinig vertrouwen bestaat in politici...

F#ckingAwesome | 11-10-13 | 10:39

Zetels nivelleren is een feest!

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 10:39

@ Spanarchist 10:28

Die runt samen met de nog immer doodzieke Tara Singh Varma een broodjeshuis. Marcel van Dam is nog altijd vaste klant...

eerstneukendanpraten | 11-10-13 | 10:40

Danny of Tom, ga svp even bij Spekman langs!

BarneyBoner | 11-10-13 | 10:40

Mark Smith | 11-10-13 | 10:22 | Ben het niet snel met je eens maar dit keer wel.

Met afstand het allerslechtste optreden van Staal tot nu toe. Beschamend slechte televisie, mijn tenen trokken krom en dat doen ze niet snel. Tom had maar één kans om Bertje uitspraken te ontlokken en die kans heeft ie 100% verprutst met zijn schreeuwoptreden.

Willianus Wortelus | 11-10-13 | 10:41

Het trieste is dat de boosheid zich vooral beperkt tot bepaalde sites op het internet, waar de bereidheid om op de pvda te stemmen toch al niet zo groot is.
Als puntje bij paaltje komt zal het klootjesvolk straks toch weer, mede dankzij de propaganda bij de PO, VK en NRC, op de sterke, sociale, rechtvaardige pvda stemmen.

spanarchist | 11-10-13 | 10:41

Er worden wetten gemaakt om de samenleving in goede banen te leiden, er loopt politie rond om dat te handhaven en overtredingen te onderzoeken, er is een Openbaar Ministerie dat mensen die over de schreef gaan aanklaagt, er zijn rechters aangesteld die wikken en wegen of iemand schuldig is en in welke mate. En er is een een grondwet waarin staat dat iedereen gelijk behandeld wordt.

Nee, nee, zegt de PvdA dan, wij hebben een eigen, ongeschreven, sharia voor ons soort volk en wij hebben oneindig veel schijt aan de Nederlandse rechtsstaat.

Jonkheer Wttewaall | 11-10-13 | 10:41

Het is te hopen voor de christelijke partijen en D66 dat ze op tijd beseffen dat zij ook besmeurt worden door met een partij samen te gaan werken die criminaliteit van hun eigen leden goed keurt.

merallas | 11-10-13 | 10:41

@Mark Smith | 11-10-13 | 10:35
De manier waarop het in het nieuws kwam is geen zwaktebod, het is de enige manier om dit soort misstanden boven tafel te krijgen.

Hoe probeer ik je te kakken te zetten, vanwege dat fijnbesnaard gemoed? Dat lijkt me niet echt kwetsend of beledigend, vreemd dat jij het zo opvat.

rara | 11-10-13 | 10:43

Stelen van daklozen of stelen van de werkenden. Het is een pot nat en typisch PvdA.

fietskettingslot | 11-10-13 | 10:43

Misschien kan het hele PvdKleptomAnen kader op de aangeboden antisteelcursus?

huh, ian? | 11-10-13 | 10:43

eerstneukendanpraten | 11-10-13 | 10:40
Hopelijk wel met de nodige subsidie. Vrouwelijke ondernemers die een dodelijke vorm van kanker overleefd hebben verdienen dat wel.

spanarchist | 11-10-13 | 10:43

Dat onze straatkrantvrinden suggereren dat hij met zijn wachtgeld het gejatte bedrag kan terugbetalen doet mijn sympathie voor de slachtoffers wel kelderen. Ik snap dat ze belastinggeld niet als hun geld zien, maar zou niet weten waarom u & ik het gejatte bedrag via het wachtgeld terug dienen te storten, zeker niet zonder dat Van der Roest wordt gestraft.


Als we wettelijk en contractueel kunnen vastleggen dat de man nooit meer in aanmerking komt voor een (semi)publieke functie wil ik daar overigens wel over gaan nadenken. Ben nogal bang dat de baantjescarrousel deze man op een iets verder uit het zicht gelegen plek gaat brengen, waar hij nog meer schade kan doen voor iemand het doorheeft.

Sjors W. | 11-10-13 | 10:43

Wanneer in Utrecht nog steeds mensen zijn die op deze roversbende als de pvda Utrecht stemmen, dienen die direct te worden opgenomen in een kliniek. Deze partij mag Nooit en te Nimmer ook nog maar 1 stem krijgen van de burger!

Bergamo | 11-10-13 | 10:43

@ watazooi | 11-10-13 | 10:27 
Vogelaar strooide eerst honderden miljoenen naar woningbouwverenigingen en mocht in 2009 toetreden tot de RvC van Mitros.
Als een volleerd nepotist eehm socialist, ach fok it what's the difference ?

binary-coded decimal | 11-10-13 | 10:44

Op het doorbreken van de omerta staat de doodstraf.

HoogToontje | 11-10-13 | 10:46

rara | 11-10-13 | 10:43
De misstand was al boven tafel. Ach laat ook maar.
Zie Willianus Wortelus | 11-10-13 | 10:41, misschien dat je dan begrijpt wat ik bedoel.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:46

Zomaar een quote uit "zomaar" een manifest uit 2005:
Crimineel en asociaal gedrag in de openbare ruimte, .... ondermijnen de maatschappelijke
solidariteit en dienen derhalve sterk te worden bestreden"
Het staat er toch echt...
Wellicht tijd om tijdens het volgende partijcongres e.e.a. te herschrijven. Valt qua werk best mee, gewoon na ieder artikel ctr-c/ctrl-v "Uitgezonderd hiervan zijn PvdA bestuursleden"

Huh..? | 11-10-13 | 10:48

@Mark Smith | 11-10-13 | 10:46
De misstand is nu zover boven tafel dat iemand als Spekman het met de mantel der liefde wil bedekken. Echt fraai, dat.

Je gaat er abusievelijk van uit dat ik je niet begrijp; ik ben het gewoon niet helemaal met je eens.

rara | 11-10-13 | 10:49

Heeft Hans Spekman trouwens dat volgens hem veel te dure PVDA-hoofdkantoor al eens weg genivelleerd uit de Grachtengordel en in een normale wijk geplaatst zoals hij van plan was?

Nooit meer iets van gehoord.

www.nrc.nl...

Outsider-Inside | 11-10-13 | 10:52

Mark Smith | 11-10-13 | 10:15 | + -5 -
Ik snap jou echt niet!!
Wanneer had Tom Staal hem dan een kans moeten geven? Dit was toch een mooie kans voor die hufter van een Bertje? Het leek wel sesamstraat, Ernie geeft hem de kans om zijn verhaal te doen, en Bertje was zoals altijd zo aan zn down kop te zien weer eens dronken.

KannieWaarZijn | 11-10-13 | 10:54

rara | 11-10-13 | 10:49
Ik heb het niet gehad over Spekman, maar over het interview van Staal met Van der Roest.

Mark Smith | 11-10-13 | 10:57

Ik ben ooit, in een grijs verleden, lid geweest van de PvdA. Ben me daar de touwtyfus geschrokken. Niet eerder in aanraking geweest met dermate roestige opvattingen en intellectuele verwrongen inzichten. Bizar.
Had echter altijd het idee dat naiviteit en navelstaren ten grondslag lag aan hun vervreemde wereldbeeld. Vanuit menselijk oogpunt dus nog enige coulance. Nu echter Spekman het morele failliet meer dan benadrukt kunnen ze van mij definitief het zuur krijgen. Wat een randdebielen.

Coyote | 11-10-13 | 10:58

Chapeau voor de Jonge Socialisten.

Bataaf | 11-10-13 | 10:58

Heb medelijden met de goedgelovige Utrechters die dom genoeg waren ,ondanks dwingelandij en bedrog, toch op die PvdA landverraders te stemmen...
Wat een zielig volkje...

Hendrikaatje | 11-10-13 | 10:59

@ Outsider-Inside 10:52

Als je gewend bent om iedere dag per bakfiets naar het werk te rijden dan is een verhuizing naar een kansenplek in een kansenwijk wel een hele grote opgave.

eerstneukendanpraten | 11-10-13 | 11:01

Outsider-Inside | 11-10-13 | 10:52
Goed dat je het nog even onder de aandacht brengt. Veel mooie beloftes, die het goed doen onder de achterban, totdat je eenmaal op het pluche zit en je vooral druk kan gaan maken over het nivelleren van de salarissen van de anderen en het uit de wind houden van je crimínele vriendjes.

spanarchist | 11-10-13 | 11:02

Bij de VVD lieten ze iedereen op het pluche een integriteits code tekenen. Spekman......ga eens....laat ook maar. Je hebt je graf al gegraven, het zal je vanzelf overkomen. Politici blijven passanten.....

zodeknetters | 11-10-13 | 11:02

Jonge Socialisten...heb er nu wel respect voor. Deze week...

duitse herder | 11-10-13 | 11:03

@Mark Smith | 11-10-13 | 10:57
Ja, je had het over de het mooie interview naar aanleiding van de diefstal die Spekman vandaag nog stil wilde houden.

rara | 11-10-13 | 11:04

Spekman zal ook wel boos zijn als Barrie Harie veroordeeld gaat worden.

Willem van Rood | 11-10-13 | 11:06

Schandalig gedrag van deze 2 PvdA-ers (als het waar is), maar veel vager dan het gelinkte krantenstukje kun je het niet krijgen:

Uit welke krant komt dit verhaal?
Quotes:
....zou tot grote nijdigheid hebben geleid bij partijvoorzitter Hans Spekman ....
....het lijkt wel of vooral Spekman ....
....meldt een bron aan deze krant.....
....dat wordt gemeld door ingewijden....
....zeggen de ingewijden.....

Er wordt geen enkele relevante bron genoemd in het hele verhaal. Ga eens wat research plegen zou ik zeggen.


triololo | 11-10-13 | 11:08

Weet iemand trouwens wat Spekman verdient?

eerstneukendanpraten | 11-10-13 | 11:09

Maar Bertje is dan ook de protege en beoogd opvolger van Spekman. Zelfde looks ( ongewassen, vadsig ), zelfde dresscode ( slobbertrui ), zelfde arbeidsverleden ( i.e. geen ).
Bertje komt er wel, dacht Hans...

Graaisnaaiert | 11-10-13 | 11:10

Sta op nederland tegen de kleptokratie en nepotisme van onze overheids , semi overheids , en politieke bestuurders . Bert is de laatse druppel die de emmer doet overlopen. Is uw goed recht om verontwaardigd te zijn , om gerechtigheid te eisen , en al idioten eens en vooral af te zetten . Julle zelf hebben de macht in hadden van je eigen land laat je zelf horen en gelden !

el che | 11-10-13 | 11:11

Hoe duidelijk wil Nederland het nou hebben? Van een meer-dan-ordinaire (want de slachtoffers in deze hadden goddomme al niets. Geld stelen van fucking daklozen, dan ben je net zo'n toonbeeld van verspilling van menselijk DNA als de kut-bontkraagjes die omaatjes overvallen) diefstal mag van Spekman geen aangifte worden gedaan want dat staat zo slecht tijdens de volgende verkiezingen.
.
Man, man, man. Hoe duidelijk wil je het hebben? Blikbaar staan PvdA'ers in verkiezingstijd boven de wet. En maar het rode sprookje blijven verkondigen tijdens het zakkenvullen. Zum kotsen.
.
Ik hoop dat er een agent per ongeluk zijn wapenstok 37 keer op van der Roest z'n botte harses laat vallen, en dat Spekman een aanklacht wegens belemmering van de rechtsgang aan z'n broek krijgt.

ViagraFalls | 11-10-13 | 11:12

Wat hier gebeurt is klasse justitie

el che | 11-10-13 | 11:13

SCHANDALIG een passende straf en het terug betalen van het geld is dan ook gewoon.................

Ik zeg drie jaar bak

Soledi Kidswear3995 | 11-10-13 | 11:14

Bij de PvdA hebben ze duidelijk behoefte aan iemand die figuren als Speckneck het begrip damage control kan uitleggen.
Als je geschoren wordt moet je stilzitten paerdelul.

LJBrinkhorst | 11-10-13 | 11:14

Mensen, stelende politici zijn toch van alle tijden... macht corrumpeert en dit zal nooit anders worden. Je moet verdomd stevig in de schoenen staan om niet verleid te worden om een greep in de kas te doen. Dit voorbeeld is slechts het topje van de ijsberg. In iedere partij zitten dit soort ongure types. In de PvdA dan wel weer extra veel, dat dan weer wel.

Wipkaboutert | 11-10-13 | 11:14

Graaisnaaiert | 11-10-13 | 11:10
Voor wat betreft het arbeidsverleden is het voor Spekman rijkelijk kiezen uit de ledenvijver.

spanarchist | 11-10-13 | 11:17

Misschien nog erger dan de zaak zelfs is het negeren door de media van deze diefstal door iemand van de PvdA.
.
Hoe anders zouden de media gereageerd hebben als de dief b.v iemand van de PVV zou zijn.
.
Dan zou deze diefstal wekenlang door de publieke omroep en andere media van de daken zijn geschreeuwd.
.
Het laat goed zien hoe selectief de media zijn in hun berichtgeving en hoe de media hun eigen agenda hebben.

Mortimerr | 11-10-13 | 11:18

Spekman wil het deksel op de beerput te houden, maar dat deksel is kwijt. Hij kan er nu enkel zélf met zijn blote reet op gaan zitten en dat doet-ie dus ook. De Jonge Socialisten staan te wachten tot ze de gelegenheid krijgen die put eens grondig leeg zuigen. Wie wint? Ik vrees Spekman. Als die blaagjes een beetje honger krijgen, of dorst, dan druipen ze af. En inmiddels wordt er natuurlijk hard getimmerd aan een nieu deksel.
Het nest wordt niet bevuild, het vuile nest wordt aan den lande getoond.

Schoorsteenveger | 11-10-13 | 11:18

Vroeger zeiden ze nog "vrouwen en kinderen eerst". Nu is het kennelijk "de pvda en de pvda eerst". Ongelofelijke machtsgeile botte honden zijn het, stuk voor stuk. Gaan zonder meer over lijken om hun eigen belang (= synoniem politiek) veilig te stellen. Reden voor mij om dit circus waarbij je om de paar jaar mag stemmen op de kunstjes van de clowntjes defintief uit te zwaaien.

Superb_de_Lux | 11-10-13 | 11:19

Waarom hangt het van de Jonge Socialisten af of er wel of geen aangifte gedaan wordt.

Iedereen kan toch aangifte doen van een misdrijf?
En volgens mij kan het ook online.

Waarom gaat Tom Staal niet even met z'n camerateam bij de Utrechtse politie aangifte doen van verduistering vanmiddag.

Meteen weer een leuk itempje erbij voor Pownews vanavond.

Outsider-Inside | 11-10-13 | 11:19

Dit is weer een uitermate domme strategische zet van de PvdA. Door gewoon aangifte te doen en Bertje te royeren vanwege "compulsief steelgedrag" is de kous af en laat je zien over enig geweten te beschikken.

De reactie van het PvdA Politbureau is om te walgen en ik snap werkelijk niet dat er nog werkende Nederlanders zijn die op deze partij kunnen stemmen.

hank_nozemans | 11-10-13 | 11:21

Wat een smerig gebeuren. Van die dikke koppen die met hun dominante egocentrische gedrag denken dat ze leiderschap uitstralen. Het mooie sociale verhaal is enkel een kapstok voor hun eigen gewin.

Boerenbrandtlul | 11-10-13 | 11:27

Ik heb gewoon medelijden met de mensen uit utrecht. Eens was je een trotse utrechter,nu zou je je er voor schamen om utrechtenaar te zijn,met zo iemand die je stad te schande maakt. Ik hoop ook dat de burgers van utrecht niet vergeten hoe zo'n pvda er hun stad tot schande heeft gemaakt. Stelen van de daklozenkrant,minner kan haast niet. En dan nog zo'n spekman van de landelijke politiek die zijn drankmaatje verdedigd. Nu dan weet je wel hoe die pvda gezonken is. Afrekenen met die vieze bende. Zowel op gemeentelijk,als op landelijk nivo,opgerot en weg ermee. Graaiers zijn het,kon je gisteren wel weer zien met zo'n lul als van dam. Rijk worden over de rug van de meest zwakke in de samenleving onder het mom van opkomen voor de zwakkere van de samenlevin,maar ze ondertussen uitkleden voor eigen gewin. Dan pas ben je als partij laag gezonken.

tweetybird | 11-10-13 | 11:29

Volgende keer eens een vriendelijk interview, is volgens mij veel effectiever.

Worstjes | 11-10-13 | 11:30

.. een fatsoenlijke, beschaafde PvdA'er doet geen aangifte tegen een kameraad die zich verrijkt op kosten van belastingbetalers- of daklozen. In de belevenis van de bewoners van de Goede kant van de Fatsoenskloof is het duidelijk dat de volgende keer de diefstalrollen omgedraaid kunnen zijn, zodat er dan weer sprake is van evenwicht en wederzijdse chantage.
Gewone, normale gang van zaken tussen varkentjes van George Orwell onderling. Daar hebben minder gelijke gelijken geen BAL mee te maken.

Jan Passant mk2 | 11-10-13 | 11:31

trouwens wel benieuwd naar vd Roest´s kant van het verhaal, moet je hem wel de kans geven uit te praten.

Worstjes | 11-10-13 | 11:32

@PVDA

Geen hond zal bij de nieuwe verkiezingen nog op jullie stemmen.
Als partij niet alleen waardeloos maar als bestuurders puur slecht. En dat in alle opzichten.

PvdA - de meest onfatsoenlijke partij van Nederland.
Een partij waarvoor je je moet schamen lid te zijn.

MacG | 11-10-13 | 11:32

PvdA gaat deaud. Zal er geen traan om laten. Kunnen wel wat minder socialisten gebruiken. Zeker die tot in hun nek in de commerciële contacten zitten(Shell, Unilever, etc) om ergens een dikke stoel elders te bemachtigen na de politiek.

upbeat | 11-10-13 | 11:34

PvdmaffiA

ecologiste | 11-10-13 | 11:37

De-sta-bi-li-sa-tie, geweldig woord net als nivelleren. Hier valt door die gebreide trui en die salon-terrorist niet tegen op de spinnen. Op naar de 0 (nul) zetels, kan niet wachten op de volgende zetel-peiling. Het wordt er helaas geen sodemieter anders van met de volgende verkiezing maar alla, hebben we wat te lachen in de tussentijd.

hoc expectabatur | 11-10-13 | 11:39

Wat weet Bertje van Spekhans? Is hem daarvoor de hand boven het hoofd gehouden? Laat Utrecht nu in 's hemelsnaam géén PvdA-er als nieuwe burgemeester krijgen. Zelfs Henk Westbroek is beter te pruimen dan de hele Utrechtse PvdA elite onder aanvoering van Spekhans.

Brulboei_61SB | 11-10-13 | 11:43

MacG | 11-10-13 | 11:32

wishful thinking, de meeste kiezers gaan voor uitkering (pvda/SP stemvee) of HRA (VVD stemvee) naar de stembus.

Worstjes | 11-10-13 | 11:46

@upbeat | 11-10-13 | 11:34

Wat is er socialistisch aan graaiers en dieven (en verdedigers van dat soort volk)?

Willem van Rood | 11-10-13 | 11:49

Gaat ze weer een hoop zetels opleveren dit.Mooi!!!
Partij van de Afgang.

gnarfie | 11-10-13 | 11:51

@Jan Passant mk2 11:31: Zo zitten al die lui in elkaar, echt niet alleen de PvdA. Ik moest meteen denken aan de kerk die pedo-priesters de hand boven het hoofd hield.

Muxje | 11-10-13 | 11:59

Problemen met sociaaldemocratie Hans?

Einde van de Domheid | 11-10-13 | 12:04

Spekman ja euh hahahahahahahah man man man wat ben jij een complete loser maar ja je bent van de PVDA gelukkig bestaat dat criminele zooitje straks niet meer .

rukkieduck | 11-10-13 | 12:13

Ben ik hier de enigste of heeft iedereen het idee dat de servers van geenstijl al vanwege de dadelijk nog grotere crisis al op de spaarstand is gezet. Je posting komt gewoon een uur later aan ,etcetera.

tweetybird | 11-10-13 | 12:13

De pvv zou de pvda moeten inhuren voor hun verkiezingscampagne. Hoeven ze verder niets te doen: alleen maar de microfoon geven aan de pvda, en dan gewoon afwachten wat ze nu weer voor poep weten uit te braken.

Natuurlijk gaat Spekman niet naar de politie als hij weet dat een pvda-er iets gestolen heeft. Dat doet hij alleen als het om een pvv-er gaat. Daarom zwijgt de vara ook: 'nooit het eigen nest bevuilen' 'alle ballen op Wilders houden'.

Het uitschakelen van je eigen geweten. Weten dat je partijgenoot iets fout doet: maar je mond houden. Weten dat de pvv niets fout doet: maar maar blijven schreeuwen en wijzen. Want zo werkt fascisme: 'met zijn allen staan wij sterk', maar dan mag je niet meer zelf nadenken: en zeker niet 'ons' afvallen, op het moment dat 'wij' iets fout doen, want dan hoor 'jij' er niet meer 'bij'.

Kadaverdiscipline dus:
Zie je iets fout bij 'ons'? Dan zwijg je.
Zie je niets fout bij 'hen'? Dan verzin je maar wat.
Zo werkt dat bij de rooien.

isdaariemand | 11-10-13 | 12:16

Het stelen van andermans geld is zo normaal geworden voor Pvda'ers dat men inmiddels al boos wordt als je er wat van zegt.

Wat voor een gebroken moreel wereldbeeld moet zo'n Spekman toch hebben. En dat is dan geen enkel probleem om door te breken in de hoogste regionen van de pvda-clan. Of is het huist een voorwaarde?

Zitten deze mensen nooit bij elkaar en zeggen ze dan tegen deze koekwaus dat ie voor een slim iemand nogal dom overkomt?

Statler en Waldorf | 11-10-13 | 12:27

Gôh, hoe zou het toch komen dat de kloof tussen burger en overheid inmiddels Grand Canyon-achtige afmetingen heeft aangenomen?
.
In de bak met die zak!

Brou Is Back | 11-10-13 | 12:34

Volgende keer eens een vriendelijk interview, is volgens mij veel effectiever.
Worstjes | 11-10-13 | 11:30 | + -3 -
Ach dat soort dingen zijn al zovaak geprobeerd,resultaat je word gewoon keihard in je muil uitgelachen. Beter kan je eens je ballen tonen om de boosheid van de nederlanders te laten zien. De tijd van vriendelijkheid,daar heeft de politiek zelf voor gezorgd is al lang voorbij. Want naar vriendelijkheid luisteren ze allang niet meer. En kijk ook recent maar naar krol en nu deze stoethaspel weer,de schuld ligt overal behalve bij hun zelf. Van mij mag het daarvoor nog veel harder. Keihard ze de oren wassen. Graaiers keihard voor schut zetten. Deed de npo dat ook maar. Mischien een idee voor de avro en kornuiten om meer mensen als tom staal in te zetten en mensen als witteman en die de wereld draait door presentator te vervangen met hun korektheids drang en dwang. En als we dan toch bezig zijn ook al die d66 rechters te vervangen. Zou nederland zeer ten goede komen.

tweetybird | 11-10-13 | 12:34

Zo zie je precies hoe corrupt het systeem is hier in NL. De Jonge Socialisten doen aangifte omdat deze kwestie moreel nogal wringt. Ongeacht van welke partij deze man is. De politici die echter wel wat te zeggen hebben doen geen aangifte omdat ze bang zijn dat hun eigen stront boven water komt. Eerlijke politici bestaan niet (excuses voor de open deur). ELKE beslissing die gemaakt wordt, wordt NIET gemaakt om de reden die je via de media te horen krijgt. De politiek (en ja, ook het bestuur van een groot deel van de grote bedrijven) is verworden tot één groot verkankerd lobby-gezwel.

Makro777 | 11-10-13 | 12:41

1 ding moet ik Van der Roest nageven. Hij heeft een perfecte mediastrategie. Wie zich door een over-the-top boze Tom Staal laat "grillen" scoort veel punten in het voor Van der Roest belangrijke PvdA-netwerk. Beetje dom, POWNED, zo maak je een martelaar van die man.

DigiDeaud | 11-10-13 | 12:46

Ik heb wel een goed idee. We laten dat vriendje van van rey een hele grote snelweg boarding maken van alle graaiers en verkeerde types uit de politiek. Een bordes portret in de paradijselijke tuin van marcel van dam,met de tekst eronder,wij zijn de politiek. Alle snelwegen daarvan voorzien in nederland voor de kerst. Zal me een statie portret worden met zoveel graaiers en foute figuren. Zowel landelijk als op gemeentelijk nivo. Ik denk dat het billboard zo groot word dat je hem vanaf mars nog met het blote oog kan bekijken. Zal ze leren dat tuig.

tweetybird | 11-10-13 | 12:57

tweetybird | 11-10-13 | 12:34

Ik kreeg het te doen met die Pvda-er, kan toch niet de bedoeling zijn..

Worstjes | 11-10-13 | 13:08

tweetybird | 11-10-13 | 12:34
Ik kreeg het te doen met die Pvda-er, kan toch niet de bedoeling zijn..
Worstjes | 11-10-13 | 13:08 | + 0 -

Ik heb te doen met de hardwerkende utrechtenaren en de daklozen. Met zo'n steelwaus heb ik niet te doen. Is maar 1 maatregel de goede ,opsluiten en als hij er uit komt net zolang voor de utrechtse burgers te werken tot hij het terug betaald heeft. Gaat hij maar in een rode jas straten vegen,wieden en harken,en achter op zijn rug ,ik ben een pvda graaier die zijn schuld aan de burgers van utrecht aan het goedmaken ben omdat ik ze te schande heb gemaakt. Dat is wat er moet gebeuren na zo'n minne daad.

tweetybird | 11-10-13 | 13:17

En met mensen zoals een spekman die misdaad verheerlijkt is maar 1 ding te doen,opsluiten in een gesticht. Moet zeggen ook nu weer is spekman niet uit zijn rol gevallen zoals het een goed pvda -er betaamd de dader verheerlijken en de slachtoffers nog verder in de stront trappen,zoals de pvda altijd doet. Ach die zielige rifaap steler,ach die zielige bertje, ach die zielige zorg stelende directeur. Nee dat pvda het is een smerige kudtpartij geworden,die onder het mom,ach die zielige zwakkere in de samenleving diezelfde zwakkere berooft om er zelf beter van te worden. Dat zie je ook maar met dat krampachtige kudt beleid om maar in het zadel te blijven terwijl 80 procent van de nederlanders dit kudtkabinet weg wil omdat het totaal geen zoden aan de dijk zet. Er komt niks als ellende uit dit kabinet zijn handen. En dan halen ze maar zo'n d66 aan boord die nederland nog verrotter maakt. Een schandelijke vertoning. En maar lachen op tv. En dat is nu de politiek anno 2013 en 2014.

tweetybird | 11-10-13 | 13:36

Past die Roest nog op het lijstje PvdA-lijsttrekkerkandidaten voor het Europarlement?

simpelman | 11-10-13 | 13:42

haha spekman komt er eindelijk achter dat de fundering van zijn partij bestaat uit puur faalhazium

standvast | 11-10-13 | 13:44

GS had het al eerder aangegeven, maar toch blijf ik het verdacht stil in de rest van de media, zelfs de Televaag heeft blijkbaar een mediastilte rond het PvdA- debacle. Zou er iemand achter de schermen een Faaleidje uithalen?

RightOfMind | 11-10-13 | 13:51

Utrecht heeft wel de eer een nieuw soort cafe te hebben geintroduceert. Vroeger had je het dartcafe,zij hebben nu ook een graai cafe. Voor mensen als bertje en spekman om hun graaigeld uit te geven aan bevriende mede partij genoten. Uhh samson komt u na het gekonkel met pechtold nog effe een biertje pakken in bertjes graai cafe. Het bier gesubsidieert uit de opbrengsten van de daklozen krant. Maakt u geen zorgen ,wij hebben flink bezuinigt de soepbus is niet meer.

tweetybird | 11-10-13 | 14:43

Van Rossum wat ga je toch weer schaamteloos te keer tegen het onververschillige Goede Volk.

ad melkert | 11-10-13 | 15:01

Spekman moet even in de spiegel kijken, wie pakte er ook al weer de grootgraaiers aan in zijn partij, hij moet toegeven dat de Jonge Socialisten het bij het rechte eind hebben hoe pijnlijk dat ook is voor zijn partij.

Mark Krachtwijk | 11-10-13 | 15:55

Spekman en Van der Roest, je zult ze maar in je partij hebben...........!!!!

hertog1 | 11-10-13 | 16:54

-weggejorist-

hertog1 | 11-10-13 | 16:55

Het prediken van nivelleren, maar als je eigen mensen (die het goede voorbeeld moeten geven) aantoonbaar grote dieven zijn, dan mag dat niet besproken worden. Volgens Spekman, bevuilen de jonge socialisten het rode nest ? PARDON ????????????????? DAT zijn juist de enige fatsoenlijke lui. Die stelende graailui bevuilen dat rode stinknest. Dit is weer typisch PVDA. De dief is het slachtoffer en diegenen die een fatsoenlijke maatschappij willen zijn de daders. Dit is dus de moraal van de top van de PVDA. Hoe ziek en wereldvreemd moet je zijn om daar op te stemmen ? Kan het onfatsoenlijker ?

Tutanchamon | 11-10-13 | 17:45

Als je oude partijmakkers je laten vallen, zou je zomaar eens lekker wraakzuchtig kunnen zijn, en die enorme beerput open willen trekken van legio anderen binnen de partij.
Dat is de enige logische verklaring dat die figuren iemand in bescherming nemen die van daklozen heeft gestolen.

brulkikker | 11-10-13 | 17:52

@GS, doe es effe aanvraag indienen voor kapotteklompensubsidie.
Het is onverantwoord om op kousevoetjes de winter in te gaan.
De PVDAllesisvanons zal jullie heus niet in de kou laten staan, hoor.
Zoek ik ondertussen ff een teiltje.

Schietmijmaarlek | 11-10-13 | 18:06

Als hij het bedrag niet binnen een jaar terugbetaalt, zal de stichting aangifte doen. Ondanks het feit dat zelfs zijn eigen partij hem dringend adviseert geen gebruik te maken van wachtgeld, wil hij dat wachtgeld gebruiken om het bedrag van € 40.000 aan de stichting terug te betalen. Legaal stelen dus om zijn illegale stelen af te kopen maar wat een morele inflatie, exemplarisch voor de Nederlandse politiek anno 2013.

Een simpele rekensom. Zijn vergoeding als raadslid (deeltijdbaan) was 2.025 Euro bruto, waarvan 210 Euro onkostenvergoeding. www.utrecht.nl... Daarnaast zullen zijn schnabbels en overige nevenactiviteiten ook het nodige aan inkomen en onkostenvergoedingen hebben opgeleverd. Toch kwam hij daar blijkbaar zo slecht van rond, dat hij meende het onrechtmatig tot zich te kunnen nemen.

De Independer heeft hem inmiddels op straat gezet en nieuwe opdrachtgevers zullen voor zijn acteertalenten ook niet in de rij staan. Daarnaast zal hij één jaar 80% en het tweede jaar 70% van zijn raadslidvergoeding als wachtgeld ontvangen. € 17,424 + € 15.246 = € 32.670 bruto, over twee jaar. Zelfs van dat wachtgeld gaat hem dat dus nooit lukken.

Daarom begrijp ik de verontwaardiging van Spekman niet. Als hij meteen de knip van de partijkas had getrokken (als achtergestelde renteloze lening uiteraard, wat vanzelfsprekend alsnog zal gaan gebeuren), had hij zichzelf en zijn partij een hoop negatieve publiciteit kunnen besparen.

Ven1V1d1V1c1 | 11-10-13 | 18:10

speklap is een vuile hond

dekogelkwamvanlinks | 11-10-13 | 19:18

Natuurlijk wil Spekman van der Roest niet royeren. Dan zou hij in een klap de slechtst geklede PvdA-ert zijn?

Floeps12345 | 12-10-13 | 00:38

Bert toont precies waarom socialisme niet werkt. Hij vertoont gewoon menselijk gedrag en dient guurrechts aangepakt te worden. Socialisten proberen dan zo iemand veranderen. Ik denk niet dat er ooit iemand wezenlijk veranderd is door socialisme, anders dan dat ze meer zijn gaan huichelen.

van heinde en verre | 12-10-13 | 02:51

Perfect PvdA, dit hadden jullie écht nodig om geloofwaardigheid te behouden. Herfst 2013; de politieke zelfmoord van een Partij.

illibilli | 12-10-13 | 11:29
Tip de Redactie