
De shit is AAN mensen. We
gaan dood, allemaal. De jihadi's hebben ontdekt dat het woord machtiger is dan het zwaard, dus gebruiken ze nu woorden om hun strijd mee te voeren. Veel woorden. Heel veel woorden. Allahmachtig nog aan toe
wat een hoop woorden. (PDF, veel woorden.) Nieuwe tactiek: ze komen ons kafirs kapotmaken door ons dood te vervelen. Abu Langdradig de Toetsenbordterrorist pleegde 200 aanslagen per minuut en kotste 150 kantjes vol om ons in het Nederlands uit te leggen wat er niet deugt aan de Westerse cultuur. De fuck, kregen ze subsidie per letter ofzo? Samenvatting van het boekwerkje: Het kapitalistische Westen is viesbahfout en de islam is lief. Plus wat gedreig en spierballentaal. Echt, wat precies denken de salafistische Harry Mullahs te bereiken met deze Mo's Kampf? Dat iedereen die het werkje uitleest zonder in onomkeerbaar saaicoma te geraken zich terstond bekeert tot Team Allah? Nou succes daarmee, eerst 150 bladzijden volbarfen over hoe de islam een zielig slachtoffer is en dan verwachten dat wij, demense, denken 'neemaar, dát lijkt me een winnende strategie voor een mooie samenleving!' Dit schotschrift doet de islam weinig goed, het mohameddanisme lijkt godverdomme wel een oud wijf dat alleen maar loopt te janken dat iedereen haar slecht behandelt en dat niemand verkering met haar wil en das heel niet eerlijk want ze bedoelt het toch allemaal zo goehoehoed. Enfin, op zich is het natuurlijk beter dat haatfundi's met woorden smijten dan met bommen. Het is alleen zo ironisch dat ze zelf niet inzien dat ze alleen maar in het Nederlands (soort van, althans) op een laptop teksten kunnen schrijven en die haatkots vervolgens zonder repercussies op internet kunnen publiceren dankzij Westerse normen, waarden, rechten, technologie en wetenschap.
Reaguursels
Inloggennou kun je klagen over een stuk, zoveel je wilt, en ik moet toegeven, ben nog maar op pagina 10. maar tot zoverre, euh, zo verkeerd doet hij het niet, spellen was niet zijn goeiste vak in school, dus zien we ook wat je van examen jatten krijgt.
hoe dan ook, sharia bullshit terzijde, zijn omschrijving van de westerse cultuur en maatschappij is nogal een puike redenatie.
mag hij meenemen naar land van afkomst en blij mee wezen :) kan hij met die kennis bommen koppen :)
wat gij zegt van anderen dat ben jij zelf
het is pot verwijt de ketel verhaal.
of je nu strijd voor de jihad of de kruistocht of whatever de uitkomst is altijd hetzelfde jij geeft je leven zodat iemand anders aan de macht kan komen die vervolgens een nog grotere tiran is dan de vorige.
leer je geschiedenis voor je ergens voor strijdt en ben altijd sceptisch als men je iets verteld ook als ik dat doe.
Ik heb het probleem ontdekt van de booslims na het vluchtig doorlezen van dat plempsel! Het zijn helemaal geen kwade mensen, ze begrijpen enkel dat maffe boek verkeerd! Lees voor de gein maar eens een aantal quotes, deze worden compleet uit zijn verband getrokken, en kunnen gewoon op een lieve manier geïnterpreteerd worden..
Arme jihadis...
Geef mij die zwartepieten discussie maar...
Schrijft hij iets over de manier waarop Moslims elkaars hersenen inslaan of hoe een man als Saddam zich nogal beestachtig tegen bevolkingsgroepen gedroeg. Of komt dat in deel twee ter sprake?
[quote]Stel je eens voor wat hoe een economie eruit zal zien in het westen als mensen massaal stoppen met het consumeren van alcohol en het roken van tabak? Wat zou er gebeuren met deze economie als mensen massaal stoppen met het bezoeken van casino's, en het bespelen van gokapparaten die nu bijna in elke snackbar te vinden zijn.[/qoute]
Een economische crisis die leidt tot extreme armoede. Terwijl ik dit tik rook ik een sigaret en drink ik een biertje. De accijns die verdiend wordt en dat ik lekker vroeg doodga en weinig aanspraak maak op pensioen.
Als wij allemaal zouden stoppen met de slechte gewoonten uit jouw pdf dan is Nederland failliet en koopt Griekenland ons op met gratis geld omdat wij geen zak meer waard zijn.
[quote]Stel je eens voor wat hoe een economie eruit zal zien in het westen als mensen massaal stoppen met het consumeren van alcohol en het roken van tabak? Wat zou er gebeuren met deze economie als mensen massaal stoppen met het bezoeken van casino's, en het bespelen van gokapparaten die nu bijna in elke snackbar te vinden zijn.[/qoute]
Een economische crisis die leidt tot extreme armoede. Terwijl ik dit tik rook ik een sigaret en drink ik een biertje. De accijns die verdiend wordt en dat ik lekker vroeg doodga en weinig aanspraak maak op pensioen.
Als wij allemaal zouden stoppen met de slechte gewoonten uit jouw pdf dan is Nederland failliet en koopt Griekenland ons op met gratis geld omdat wij geen zak meer waard zijn.
Kan de schrijver van dit pdf'je worden opgepakt en veroordeeld voor discriminatie en voor het proberen mensen over te halen in sprookjes te geloven, dus oplichting?
Het lijkt wel een parodie op Monty Python´s Life of Brian, maar dan slecht geschreven, niet grappig, vol taalfouten en in de geitenneukers-aan-de-macht-variant. Deze godsdienstwwanzinnige(n) gewoon terugsturen naar Saudi-Arabië en het stenen tijdperk, daar zal hij gelukkig zijn en zullen wij geen last van hem (ze) hebben.
Stopte met lezen na het tweede woord "De tittel van dit boek is De Banier"...
Amen
Opmerkelijk:
"In de Sharia is het verboden om een PRISM
programma te gebruiken waarmee het hele volk wordt bespioneerd, zoals het westen nu doet."
De sharia wist het al voordat Snowden het wist. Wollah!
Goorbatsjov | 20-10-13 | 14:17 | + 0
Inderdaad. In Iran is het gros van het volk (middenklasse geloof ik) redelijk verlicht. Vrouwen hadden daar goede posities, ondanks de invloed van Khomeini. De laatste jaren zijn die goede posities en de verworven vrijheden volgens mij vrij ver afgebrokkeld. Er zijn wel meer van die voorbeeldlanden te noemen.
-weggejorist-
Parsons | 19-10-13 | 19:51 | + 30
Twee kleine nuances:
- klopt dat elke moslim wordt opgeroepen tot jihad; echter is er veel onenigheid over of dat een oproep tot overheersing is een oproep tot een innerlijke (geestelijke) strijd. Gelukkig zijn er ook veel die het tweede belijden. Jij hebt gelijk: het zijn allemaal jihadi's (in de brede zin van het woord), maar Supermatthijs heeft ook gelijk als-ie stelt dat je niet allen hoeft te hekelen..
- Breivik was i.t.t. deze schrijver en zijn vele gelijkdenkenden, wél een eenling. Helaas was het een gevaarlijke eenling, die zelf ook nog eens tot actie overging.
Ergens wel een mooie bloemlezing van misstanden in onze Westerse maatschappij (die hier ook vaak de revue passeren): het nietsontziende corporatisme, (hersenloos) consumentisme e.d. Maar alsof de islam soelaas biedt.. Maak dan ook eens een lijstje van misstanden in typische islamitische maatschappijen en kom tot de conclusie dat ook juist daar corruptie, consumentisme e.d. welig tieren (het zit blijkbaar in de opportunistische mens)..
Stuitend ook hoe de schrijver de daden van de Taliban bagatelliseert door ze te vergelijken met de wandaden van Westerse militairen (verkrachtingen, moorden, mensonterende praktijken) en daarmee even onze Westerse moraal failliet verklaren. "Dat doen wij niet!" Maar ga dan ook volledigheidshalve eens in op al uw moslimbroeders in de haatmaatschappijen van Egypte, Syrië, Libië. En de daden van de nietsontziende strijders van Boka Haram en Al Shabaab. Of zijn dat dan weer niet echte moslims?
Elk -isme heeft zijn weeffouten en te maken met de wandaden van gerelateerde radicalen/extremisten (behalve het utopisme, uiteraard). Maar de ene meer dan de ander. Bij islamisme geldt dat terdege, omdat ze actief geweld predikt tegen andersdenkenden. Overheersing, onderdrukking en intolerantie. Leven als robots (terwijl de elite zich mag verkneukelen aan de geneugten van het vrije leven, at their expense), maar dan wél als broeders. Blijf vooral dromen van die geweldige ideologie hoor.. Als het maar aan de schrijftafel blijft!
Het staat vol met leugens, dat is het belangrijkste. De rest wisten we al.
nu de islamitische aap inmiddels wel uit de mouw is, is het interessant om te zien wat de reactie van de partij van de allochtonen is. het drs.kader uit de grachtengordel dat niet eens meer de ontkenningsfase kan volhouden met zoveel duidelijk uitgesproken motieven en doelstellingen. islam wenst de nederlandse samenleving om te vormen tot een theocratie, waar in ieder geval voor socialisten geen plaats meer is. dus kan lodewijk asscher even uitleggen hoe hij de opvattingen de meneer van islamitische nep-universiteit vindt rijmen met zijn partij programma, de nederlandse grondwet en de meerderheidsopvattingen zoals deze leven in de huidige samenleving? als de partij van de arabieren daadwerkelijk de parlementaire democratie onderschrijft, dan zal hij afstand moeten nemen van islam en al die gesoepsidieerde zendingsinstellingen die maar één doel hebben: namelijk omverwerping van ons huidige stelsel en de vestiging van een kalifaat. niet anders dan de katholieke kerk in de 17e eeuw, maar daar neemt hij, en alle andere politieke partijen in nederland, wel bewust afstand van. maar van deze kanker in de samenleving is wel heel erg moeilijk afscheid te nemen. hoe komt dat toch dat de partij die haar grondslagen vindt in de bestrijding van de 3 k's: kerk, kroeg en koning, ineens met een godsdienst in bed ligt. een paar verklaringen: linksch vindt dat de nederlanders nog steeds gestraft moeten worden voor hun gedrag in de tweede wereldoorlog en daarvoor. de multicul wordt opgedrongen als een vergeldingsdaad. van labour in engeland is dit bekend, die waren er open over.
linksch voelt zich moreel superieur door het zich toe-eigenen van sectoren van de samenleving die iedereen raken: huisvesting, zorg, onderwijs, openbaar bestuur. en legitimeert zich zelf daarmee. dat is een expliciete morele legitimering van een status quo gedachte, zoals die ook gold in de feodale samenleving. god beslist hoe de wereld eruit ziet.
linksch heeft ontdekt dat je door kapitalisme halfhartig te kopieeren je prima voor de eigen clan kunt zorgen en daarmee nog meer macht kan krijgen. alle corrupte pvda-regenten bij corporaties, zorginstellingen etc. zijn in principe quasi-vvd-ers die niet de uiterste consequentie van de markt willen accepteren. in elke linksche bestuurder schuilt een rijkman groenink. grote broek aantrekken, maar als het puntje bij het paaltje komt niet de consequenties van het grote jongensspel willen aanvaarden.
linksch is elitair en heeft baat bij een groter wordende groep van afhankelijken. een door eigen godsdienst onderdrukte groep stemvee die slecht nederlands praat, laag opleidingsniveau heeft, laag ambitie niveau heeft, opgesloten gehouden wordt in een vicieuze cirkel van uitkeringen en verdringing op de arbeidsmarkt is een perfecte kudde stemvee.
voeg daar aan toe de puinhoop die de financiele sector ervann gemaakt heeft, zonder enige consequenties hiervoor te aanvaarden, en je weet waarom islam een probleem in dit land is, wordt, en zal zijn. voor decennia lang. met dank aan een volgevreten, zelfvoldaan clubje van regenten. what's new in this world?
nu de islamitische aap inmiddels wel uit de mouw is, is het interessant om te zien wat de reactie van de partij van de allochtonen is. het drs.kader uit de grachtengordel dat niet eens meer de ontkenningsfase kan volhouden met zoveel duidelijk uitgesproken motieven en doelstellingen. islam wenst de nederlandse samenleving om te vormen tot een theocratie, waar in ieder geval voor socialisten geen plaats meer is. dus kan lodewijk asscher even uitleggen hoe hij de opvattingen de meneer van islamitische nep-universiteit vindt rijmen met zijn partij programma, de nederlandse grondwet en de meerderheidsopvattingen zoals deze leven in de huidige samenleving? als de partij van de arabieren daadwerkelijk de parlementaire democratie onderschrijft, dan zal hij afstand moeten nemen van islam en al die gesoepsidieerde zendingsinstellingen die maar één doel hebben: namelijk omverwerping van ons huidige stelsel en de vestiging van een kalifaat. niet anders dan de katholieke kerk in de 17e eeuw, maar daar neemt hij, en alle andere politieke partijen in nederland, wel bewust afstand van. maar van deze kanker in de samenleving is wel heel erg moeilijk afscheid te nemen. hoe komt dat toch dat de partij die haar grondslagen vindt in de bestrijding van de 3 k's: kerk, kroeg en koning, ineens met een godsdienst in bed ligt. een paar verklaringen: linksch vindt dat de nederlanders nog steeds gestraft moeten worden voor hun gedrag in de tweede wereldoorlog en daarvoor. de multicul wordt opgedrongen als een vergeldingsdaad. van labour in engeland is dit bekend, die waren er open over.
linksch voelt zich moreel superieur door het zich toe-eigenen van sectoren van de samenleving die iedereen raken: huisvesting, zorg, onderwijs, openbaar bestuur. en legitimeert zich zelf daarmee. dat is een expliciete morele legitimering van een status quo gedachte, zoals die ook gold in de feodale samenleving. god beslist hoe de wereld eruit ziet.
linksch heeft ontdekt dat je door kapitalisme halfhartig te kopieeren je prima voor de eigen clan kunt zorgen en daarmee nog meer macht kan krijgen. alle corrupte pvda-regenten bij corporaties, zorginstellingen etc. zijn in principe quasi-vvd-ers die niet de uiterste consequentie van de markt willen accepteren. in elke linksche bestuurder schuilt een rijkman groenink. grote broek aantrekken, maar als het puntje bij het paaltje komt niet de consequenties van het grote jongensspel willen aanvaarden.
linksch is elitair en heeft baat bij een groter wordende groep van afhankelijken. een door eigen godsdienst onderdrukte groep stemvee die slecht nederlands praat, laag opleidingsniveau heeft, laag ambitie niveau heeft, opgesloten gehouden wordt in een vicieuze cirkel van uitkeringen en verdringing op de arbeidsmarkt is een perfecte kudde stemvee.
voeg daar aan toe de puinhoop die de financiele sector ervann gemaakt heeft, zonder enige consequenties hiervoor te aanvaarden, en je weet waarom islam een probleem in dit land is, wordt, en zal zijn. voor decennia lang. met dank aan een volgevreten, zelfvoldaan clubje van regenten. what's new in this world?
na de eerste 2 woorden "De tittel" ben ik weggevallen. Als spellingscontrole al te lastig is ...
Stylistisch foutje: in de inleiding staat er geen spatie tussen het puntje van hoofdstuk 1 paragraaf 2 en de titel van dat stuk. Dus hierbij verklaar ik dit boek ondoordacht, kinderen simpel en daarmee niet de moeite waard.
De pen is scherper dan het zwaard. Helaas bezeerd deze schrijver zich aan zijn schrijfgerei, wat een beroerde schrijfstijl. Overigens; wel leuk die helden verering van de Amerikaanse soldaten op Iwo Jima.....
Mooi dat ze het plaatje hebben gebruikt van de vijf mariniers die de zo verfoeide AMERIKAANSE vlag planten na de verovering van het Japanse eiland Iwo Jima. Stelletje lutsers. Zelfs dat kunnen ze niet zelf verzinnen.
En ja, over dat taalgebruik.... Lulletje rozenwater heeft waarschijnlijk op het alom befaamde Ibn Ghaldoun gezeten.
@Schoorsteenveger | 20-10-13 | 02:32
Je hebt me nieuwsgierig gemaak, ik ga dat document lezen.
Ken Uw vijand.
Eng.
@Goorbatsjov | 20-10-13 | 02:18
Dank je. Vrouwen zijn de grootste slachtoffers van de gijzeling die het verkeerde huwelijk "de Islam" heet. Er zijn vele redenen om deze sekte te verwerpen, maar voor mij is de structurele onderwerping en vernedering van vrouwen, verreweg de grootste.
"De tittel van dit boek"
stopped reading there
AnusGebraad | 19-10-13 | 19:21 | + 26 -
Lol. Ik had exact hetzelfde!
"De eigenaar van het gestolen voorwerp draagt ook een verantwoordelijkheid, en moet de nodige veiligheidsmaatregelen hebben genomen. We hebben hier niet de ruimte om alle richtlijnen op te sommen"
NIET? damn komen er nog 300 pagina's
Ik zou met liefde het hele stuk lezen trouwens maar met m'n staande werkplek zal dat toch even moeten wachten.
Ik vind wat door moet gaan voor modern liberalisme ook verwerpelijk alleen de sharia biedt hier geen oplossing voor het is net zo goed verwerpelijk en doorspeent van onrecht jegens mensen.
"Wat men moet begrijpen bij het lezen van dit boek is dat de Sharia gelijk staat aan de Islam, de Sharia is de Islam, en vice versa. Er bestaat geen onderscheidt tussen de twee, dus de twee termen zullen ook dooreen gebruikt worden"
Toch fijn dat de mythe van de gematigde moslim de wereld uit is... je hebt moslims en nepperts die zeggen moslim te zijn maar schijt hebben aan allahs regels...
Religieuzen, ze leren het nooit.
Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 20:17 |
Je hebt helemaal gelijk als je stelt dat auteur hier in alle toonaarden beweert dat Islam een ideologie is, en niet zomaar een geloof.
Graaf van Egmont | 20-10-13 | 02:14 |
Inderdaad, qua presentatie een voldoende. Maar daar houdt het dan ook meteen op. De inhoudsopgave lijkt nog iets substantieels te beloven, maar als je dan gaat lezen zakt na een paar pagina's je broek a af.
Eén quote dan maar, om aan te tonen wat voor een klinkklare onzin er verkondigd wordt:
"Tussen de vrouwenrechten waartoe in het westen wordt opgeroepen, en de vrouwenrechten waar in de Islam wordt geroepen leeft een wereld van verschil. Terwijl de vrouwenrechten zich in het westen vooral beperken tot gelijkheid tussen de man en vrouw, gaan vrouwenrechten in de Islam echter veel
verder. Het omvat de relatie tussen de man en zijn vrouw, de man en zijn moeder, de man en zijn zus, de man en zijn dochter, de man en zijn tantes, de man en de buitenechtelijke vrouw, enzovoorts."
Hallo? "... zich beperken tot gelijkheid tussen man en vrouw..." Beperken? Daar gaat het om. Het gaat zeker niet om een dictaat inzake "de man en...". Dat dictaat ontkracht in beginsel die gelijkheid.
Zo zit dat hele broddelwerk in mekaar. Dictaten als antwoord op vermeende misstanden in de wereld der kufars, dictaten en niks anders.
Gutmenschen moeten op den duur erkennen dat het hier om pure intoleratie handelt, om strakke moraal die dwingend wordt voorgeschreven.
Dus, leve de broddelwerken, mogen er nog vele broddelwerken volgen.
En als we die broddelwerken doorzien, dan gaan we de haute categorie engerds aanpakken, lieden als Tariq Ramadan, die eenzelfde kul verkopen, maar op beduidend hoger niveau.
-weggejorist-
Schoorsteenveger | 20-10-13 | 02:01
De Gutmensch zal beweren dat stuk in een prachtig strakke lay-out tot ons wordt gebracht, terwijl ze zich in dingen als consumisme erg kunnen vinden. Ook roken en teveel drinken vinden de paarse broeken een gruwel. Kortom, zij vinden de lay-out helder en strak en dus een 10 waard, terwijl wij de inhoud een 1 voor de moeite geven. Ziedaar de kloof.
-weggejorist-
Graaf van Egmont | 20-10-13 | 01:09 |
Het is allemaal splinters en balken dezer dagen. Zelfs Johnny Quid roept ertoe op. Dit broddelwerkje is niks waar we samen wat moois van zouden kunnen bouwen, het is niet méér dan herkauwen, minder zelfs. Een domme koe heeft meerdere magen en is in staat om met die magen op z'n minst te verteren. Hier is niet eens sprake van verteren, hier wordt gedaan alsof er verteerd en verwerkt is, maar dat is niet zo. Hier wordt een Boek als waarheid genomen, zonder dat de vraag gesteld wordt waarom het hier úberhaupt om een waarheid gaat. Maar daar wordt met graagte genoegen mee genomen omdat die veronderstelde waarheid een belofte in zich heeft, Die waarheid belooft namelijk macht, overheersing, wraak, vergelding voor de zwakken, de halve garen, het uitschot van deze wereld.
Geen dialoog, geen gesprek, geen uitnodiging, geen uitgestoken hand, niks van dat alles. Drammerig gelijk, afgeleid van eeuwenoud gewauwel, want echt nadenken is te bezwaarlijk.
Mogen er nog vele broddelwerken volgen, opdat ook de Gutmensch beseft dat hier niets gebeurt dat met gesprek te maken heeft, dat hier enkel een rigide systeem wordt verwoord, een eeuwenoud versleten systeem, 'het monotheïsme'.
Schoorsteenveger | 20-10-13 | 00:52
Hebben we hier in het Westen een mooie uitdrukking uit onze eigen koooraaan voor: Zoek niet naar de splinter in het oog van de ander, maar naar de balk in je eigen ogen.
Niet meer van deze tijd.
Graaf van Egmont | 20-10-13 | 00:48 |
Overal waar de Sharia niet bepalend is, is het mis. Dat is de teneur. Gaat echt helemaal nergens over.
Heb even de eerste 2 pagina's gelezen. Opvallend is wel, dat wat ze het Westen voor de voeten werpen, net zo goed op grote schaal plaatsvindt in de Islamitische landen m.n. de golfstaten en Saoedie Arabie. Consumptie. Alleen daar vindt het plaats door de happy few. Tenzij deze polderjihadi's mij kunnen verklaren waarom prinsen, koningen en hooggeplaatsten allemaal 7 Ferrari's moeten hebben en 3 paleizen met nog zes villa's.
@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 23:08
en dan misschien nog een aardige persoonlijke spreuk: "een emotie is alleen maar het gevolg van iets wat belangrijk lijkt" :D
@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 23:08
och, sinds ik het gemiddeld profiel hier op GS gelezen heb, www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/... en daarnaast ik niets heb met one-liners....
maar goed, ik zal een poging wagen vanuit het utilisme (Bentham en Mill), meeste geluk/nut voor de meeste mensen (Bentham) en daar overheen 'een ieder mag zijn geluk nastreven zolang het niet het geluk van een ander ontneemt', nou keurige one-liner waar zelfs een PVV-er wat mee kan :D
Broddelwerkje.
Het Westen deugt niet, en de Sharia is het volmaaktw instrument om een wereld te creëren waarin vrede en rust heerst. Dat is de kapstok waaraan een veelheid aan slecht geformuleerd gelul wordt opgehangen.
Maar, we maken vorderingen. Men heeft de pretentie iets te vertellen te hebben en doet een poging. En wat blijkt? Het is niks, helemaal niks, niets om weldenkenden ergens van te kunnen overtuigen. Sterker nog, alles om de weldenkenden te bbevestigen in hun vooroordelen.
Nu zijn er een aantal polder-jihadi's in Syrië en het bevalt ze daar niet, het is ook nooit goed. Ze willen weer terug maar ze mogen niet van van de vredelievensten onder de haatbaarden.
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/1...
Adieu.
Als dit het manifesto is van de baardmannen, dan ben ik bang dat ze weinig aanhang zullen scoren onder moslims. Nogmaals ze reppen met geen woord over hoe dat utopisch kalifaat er dan uit zou moeten zien. Al-Qaeda is duidelijk ideologisch failliet. Net zoals het communisme. Praatjes over het Westen en kapitalisme, maar zelf zijn ze duizend maal erger. Hier win je - behalve die paar geestelijk gehandicapten - geen zieltjes mee.
@gedachtespinsel | 19-10-13 | 22:43 |
Vanwaar eigenlijk de aanname dat ik voor PVV -aanhang zou moeten schrijven? Valt nogal uit de lucht, ook niet relevant voor dit topic.
.
Ik heb geenszins de waarheid in pacht, maar het lijkt mij dat alle Nederlanders eens over deze materie moeten nadenken. Als ik het publieke debat in Nederland zie, dan zie ik;
.
VVD, PvdA, D66, CDA, CU, GL diep in het leven van burgers ingrijpen. Mores en gedrag, ja zelfs meningen opleggen. Privacy en respect voor burgerrechten over boord gooien. Democratie en rechtstaat verloochenen. Niet meer het volk vertegenwoordigen. PVV en SP zijn eigenlijk van hetzelfde laken en pak alleen voeren andere speerpunten. Aanhang doet lekker mee.
.
Zoveel woorden zijn het niet, maar in het huidige twittergeschreeuw zijn een handvol zinnen wellicht al teveel. Verlichting laat zich niet in een tweet uitdrukken. Daar is het een te complex samenspel voor.
.
U moet er wellicht ook maar eens wat langer over nadenken...
Zwijg ze dood, morsdood! Begin die aandacht voor die fundi muzelmannen echt zat te worden. Ik ban ze in ieder geval uit mijn gedachten, is beter voor mijn algemene gesteldheid!
Wat een idioot boek. Het zit volk met zelfmedelijden en geen enkel stuk over hoe dat kalifaat er nou uit zou moeten zien. Ze hebben zelf geen idee, zo lijkt het. Het enige waar ze over eens zijn is dat ze het Westen haten. Waarbij ik eerder vermoed dat ze zichzelf haten.
@atm0s | 19-10-13 | 23:00
ahum.. nu dan..
@Supermatthijs | 19-10-13 | 19:55
Denk jij soms dat er in een speciale tekst in de koran staat opgenomen dat er bij de grens van Nederland moet worden gestopt ?
Damn, hoe naief kan iemand zijn...
@atm0s | 19-10-13 | 22:51
Volgens mij werkt het nu..
@atm0s | 19-10-13 | 22:43
Nu dan?
'Meer dan 100.000 Syriërs zijn uitgemoord in minder dan twee jaar tijd. Dagelijks worden er tot in
honderden onschuldige Moslims vermoord. Maar dit deed het westen niet bewegen tot ingrijpen'
Raarrrrrrr je kaffirt ons de hele tijd uit maar je vraagt wel om ingrijpen door het westen? En daarna zijn de 100.000 doden ook weer onze schuld zeker?
Alleen daarom al moeten we ons er niet mee bemoeien.
De Syrische burgeroorlog! Voor en door moslims!
@atm0s | 19-10-13 | 22:41
Eens kijken of hij het doet..
@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 22:04
euh, ja heel mooi, maar euh..... teveel woorden voor de gemiddelde PVV-er ben ik bang voor, en daar zijn er ongeveer 1,5 miljoen van :D
@miko | 19-10-13 | 22:38
Ja ik heb een F5-knop generator..
@atm0s | 19-10-13 | 22:35
Heb je f5 knoppen per dozijn te koop?
Domheid in niet te genezen.
Of zoals bovenbaas Moh verordoneerde, gewoon doorgaan met inteelt, het komt toch niet meer goed.
@atm0s | 19-10-13 | 22:34
Zou wel mooi zijn, als hij na een post automatisch even F5-ed..
@CornholioNL | 19-10-13 | 21:58
Eens even wat testjes doen, bij deze.
@CornholioNL | 19-10-13 | 22:03
Daar hebben ze bij voorbaat moderatie vooraf. De lafaards!
@Supermatthijs | 19-10-13 | 20:54
Blijkbaar maken ze die alleen voor elkaar.
www.youtube.com/watch?v=xUCBOTOPWnI
@necrosis | 19-10-13 | 21:05
Titel moest ook kloppen!
Nou een liedje fit for the jihadi's!!
www.youtube.com/watch?v=QAj0SapcIW8
@qutrex | 19-10-13 | 21:36
Ik weet het, gaat ook niet om de knakker waar ik op guur, maar om de lezers by proxy.
@CornholioNL | 19-10-13 | 21:58
Volgens zit die Alexander Klöpping hier achter. Hij is vast rancuneus omdat GeenStijl wel eens iets onaardigs over hem geschreven heeft. En het zal mij niks verbazen als Francisco van Jole en Matthijs van Nieuwkerk ook in het complot zitte. Maar die zijn natuurlijk leep genoeg om zichzelf niet aan hacken schuldig te maken. Mocht die nerd onverhoeds toch tegen de lamp lopen, dan weten ze van niks.
@gedachtespinsel | 19-10-13 | 21:44
Ik begrijp dat je het breed wil zien om de dialoog aan te kunnen gaan en vooral om te redden wat er te redden valt.
Met geweldadige moslims moet en kán je geen dialoog aan gaan, maar je hebt wel een punt vwb het handhaven van de wetten.
Mr. Peterman | 19-10-13 | 22:07 |
U moet dat zien van uit het oogpunt van de Islam, met rechtvaardige verstandhouding tussen man en vrouw bedoeld men dat de Moslim man de vrouw mag onderdrukken en zo nodig slaan...
Het voordeel is dat ik die meuk niet hoef te lezen. Het probleem is dat deze idioten hun waanideen vroeg of laat met geweld gaan opdringen. Dus helemaal gerust ben ik er niet op.
Het lijkt er op hoe groter het aantal reacties in een topic,hoe meer problemen,alsof het geheugen vol loopt,of het scrypt begint te haperen bij de verversing. Het lijkt dus meer op problemen bij de geenstijl server zelf.
Mark Smith | 19-10-13 | 20:11 |
Lees de geschiedenis van Libanon eens na de tweede wereldoorlog.
Bij de 3e regel stopte ik al met lezen : Daarom zullen wij dit agenda uiteenzetten....
Quote: "De Islam probeert de man en vrouw samen tot elkaar te brengen in rechtvaardigheid en wederzijdse verstandhouding, terwijl de oproep tot vrouwenrechten in het westen een kloof van
concurrentie en vijandigheid tussen de man en vrouw graaft."
Ehh..? Ze geloven het Echt zelf... best wel eng..!
@miko | 19-10-13 | 21:59
Ach ja, ik heb lange tijd een technish rechercheur gekent, vriend van een vriend van een vriend.. Alles waar de gemiddelde mens van in de knoop zou schieten of gaan huilen, lachte hij om. Geen idee of de aivd hetzelfde is, maar leer wat van de bikkelharde recherche.
@gedachtespinsel | 19-10-13 | 21:24 |
U durft wat te vragen van een reaguurder, zeg. Verlichting duiden en ook nog laagdrempelig.
.
Iedereen heeft recht op vrijheid.
Vrij zijn om te leven, denken, spreken
Vrij zijn van angst en geweld.
Vrij zijn om te kiezen.
.
Makkelijk gezegd, moeilijker in de uitvoering. Volgens mij is het een kwestie van balans.
.
Individuele vrijheid om te denken, doen, en uiten en vervolgens dus verantwoordelijkheid nemen voor dat denken, doen, en uiten. Maak je een fout, draag je zelf de consequenties. Doe je iets goed, pluk jezelf de vruchten.
.
Maar je bent als individu ook deel van de gemeenschap, dus beseffen dat jouw vrijheid per definitie betekent dat een ander die vrijheid ook heeft. Je realiseren dat er wel degelijk grenzen zijn, dat jouw vrijheid niet ten koste mag gaan van een ander.
.
Alleen de uiterste grenzen samen bepalen en handhaven. Niet willen controleren wat anderen willen en doen binnen die grenzen, wat je er ook van vindt.
.
Nooit vergeten dat je anderen kunt helpen wanneer zij niet vrij kunnen zijn door problemen of tegenslag. Praktisch omdat er altijd een moment zal komen dat jezelf hulp nodig hebt. Principieel omdat helpen nou eenmaal een goed ding is.
.
Zoiets?
Het lijkt dus meer op een niet goed werkend scrypt,dat het verversen niet goed doet als hackpogingen. Want dan zou het bij elk topic hetzelfde verhaal zijn lijkt mij.
miko | 19-10-13 | 21:59 |
Het zou mij niet eens verbazen als dat idd het geval blijkt te zijn... weet iemand of ze bij de Joop hier ook last van hebben ? :-p
@VanBukkem | 19-10-13 | 21:26
Ze hadden ook kunnen schrijven :Voor 2011 nauwelijks doden in Syrië nu in twee jaar tijd meer dan 100.000 enkel en alleen door soennitische jihad.
Waar zou jij voor kiezen? Die paar mensen die zelfmoord plegen? Doen ze toch zelf. Of 100.000 doden door deze mafketels. ik snap niet dat ze dat niet zelf zien. ze denken werkelijk dat ze de wereld helpen.
Ja. En hetgeen wat mij opvalt is dat het fenomeen zich bij oudere topics ernstiger voordoen als bij het laatste topic. Zoals bij het topic vn en sinterklaas daar lopen ze echt al een heel uur achter.
Met name de laatste zin snijdt bijzonder scherp hout. Nice.
@de grote Anti | 19-10-13 | 21:25
Duurt even voor de ESN en de AIVD de laatste comments hebben gelezen.
VanBukkem | 19-10-13 | 21:55 |
Maar 2 weken is toch wel erg lang mijn inziens... en ik merk geen verbetering.
Verschillende browsers en apparaten of wel/geen G.S tool maken geen verschil, ik moet steeds de pagina verversen (1 of 2 keer) voor dat ik mijn tegel kan zien... nog nooit eerder last van gehad.
@tweetybird | 19-10-13 | 21:52
Ik heb ook wel eens dat ik mijn comment teruglees terwijl ik nog niet eens wist dat ik dat wou gaan zeggen. Ze gaan wel heel ver vind ik.
wanneer mogen wij nou eindelijk eens al die idioten op hun bek slaan? wat een halfgare varkenszakken zijn dat toch, ik heb er geen woorden voor.
Oeps zie nu pas dat het andere ook is opgevallen. En dat is dus dat irritante.
@de grote Anti | 19-10-13 | 21:50
Dat het hackers zijn vermoed ik met grote vreze. Maar ze komen er wel weer bovenop. Misschien (toch) even wat hulp van buitenaf inschakelen, maar ze komen er weer bovenop.
Ik heb trouwens zelf het idee dat het vandaag al iets beter gaat.
@tweetybird
Wij denken dat het hackers zijn.
En anders is GS niet meer dezelfde GS zoals wij die kennen.
Is mischien off topic maar het valt mij op de laatste dagen dat als je een mening hier post het soms wel een uur duurt voordat die hier er op staat. Worden de meningingen eerst door een jury beoordeelt ofzo,of moeten ze eerst langs een commisie voor toestemming. Het is echt vreselijk irritant te noemen.
@VanBukkem | 19-10-13 | 21:45
Ik hoop (uhm) dat het inderdaad hackers zijn. En aangepakt worden. Want uiteraard zag iedereen het aankomen dat aardig wat mensen boos op GS zouden worden.
Helaas kan ik niet helpen, succes @joris. En anders zijn wij vanaf nu gewoon unesco erfgoed.
-weggejorist-
@CornholioNL | 19-10-13 | 21:43
Ach en anders zijn we gewoon unesco erfgoed..
Voor eeuwig. He unesco, eat my shorts!
Waarom komen me foute comments niet meer door? Heb ik het weer eens verneukt, hiero?
Maar eens goed en begrijpend hardop lezen!!
Moslimmannetjes
Mattheus,13,vers 12
Want wie heeft, dien zal gegeven worden, en hij zal overvloediglijk hebben; maar wie niet heeft, van dien zal genomen worden, ook dat hij heeft.
Markus,4,vers 25
Want zo wie heeft, dien zal gegeven worden; en wie niet heeft, van dien zal genomen worden, ook dat hij heeft.
Lukas,8,vers 18
Ziet dan, hoe gij hoort; want zo wie heeft, dien zal gegeven worden; en zo wie niet heeft, ook hetgeen hij meent te hebben, zal van hem genomen worden.
@de grote Anti | 19-10-13 | 21:37
Volgens mij liggen ze gewoon onder vuur van een stel rancuneuze hackers die GeenStijl een hak willen zetten. Want een technische storing was onderhand al lang gerepareerd. En volgens mij weten ze bij de GeenStijl(zelf ook geen prutsers op cybergebied) ook effe niet wat ze er mee aan moeten, want het duurt al twee weken. Ze moeten (voorlopig effe) hun meerdere erkennen in deze etterbakken. Maar dat schreeuw je natuurlijk niet van de daken.
@qutrex | 19-10-13 | 21:43
En weer een pfff typefoutje
@Jim Lovell | 19-10-13 | 21:36
het betere idee van 'extremisje' knuffelen, en heren zoals Maiwand maar te laten roeptoeteren lijkt me ook geen goed idee. Aan de andere kant wegzetten van een 'islam' absolutisme, zoals beschreven in het 150 pagina's tellende stukje proza ter 'bevrijding' van de wereld, lijkt me ook niet bevorderlijk voor wat voor dialoog dan ook (en nee, het lastig om dialoog te gaan met sommige islamisten). Enige wat overblijft is handhaven van de wet zoals die op lokale waarden, normen en inzichten is samengesteld (en nog democratisch ook) in DIT stukje van de aardkloot....
de grote Anti | 19-10-13 | 21:37 |
Verdacht is het idd... nu wil ik niet gelijk mijn aluhoedje gaan vouwen maar dat de redactie nog steeds geen enkele verklaring geeft over het haperen vind ik wel vreemd.
De tijd tussen posting en plaatsing van de tegel is weer te kort om vooraf te modereren lijkt mij...
@Wachtmeester B. | 19-10-13 | 21:26
Je wordt als normaal mens ook strontziek van die beelden. Krankzinnigen zijn het. En ondanks het feit dat ze dagelijks bij tientallen gelijk worden afgeschoten, is de stroom jihadisten nog altijd groot.
Ik ben echt benieuwd wat er de komende tijd op ons af zien komen. Ik ken het bewuste artikel. Uitschot is het.
Tijdfoutje in mijn bovenstaande bericht. Saddat moet natuurlijk Assad zijn.
Woorddiarree.
Als kapitalisme niet werkt, waarom lopen de muzzie's dan steeds te jatten?
Ja hoor, het is weer volle maan
@ mezelf..... foute plaats om dit te posten, dom
Een brief uit de frituurpan van Allah's Snackbar? Misschien dat ik die nog eens zal lezen op een verre dag in de toekomst. Ik heb hem in het "in" bakje gelegd bij de andere belangrijke religieuze berichten die ik van (o.a.) Jehova getuigen kreeg. Ook die beloofde ik aandachtige bestudering op niet nader te benoemen datum.
Intussen zal ook ik het bij de samenvatting van mevrouw Nanninga houden.
Groetjes aan mevrouw Jihad van
-weggejorist-
@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 20:39
Tja in hoeverre moet je mensen serieus nemen die de splinter bij een anderzien maar de halve taiga in hun eigen ogen niet.
Lullen over de shootings op scholen in amerika(eens per paar jaar) terwijl men in Nigeria om de haverklap een school platbrand en de Taliban bij voorbaat al stelt dat elk meisje dat naar school wil gaan zal doden.
Nee het is een lachwekkend stuk.
zomaar wat greepjes uit dit stuk:
"Want er moet uitgelegd worden waarom het Islamitische alternatief noodzakelijk is, waarom moeten de Moslims voor de Sharia kiezen en niet het liberale kapitalisme"
.
Het is me dan nog niet duidelijk waarom ze HIER daarvoor moeten kiezen. Waarom niet lekker blijven wonen in het land waar dat Islamitische alternatief al bestaat?
-
"Een vrouw heeft niet alleen de taak van huisvrouw, echtgenote en moeder, maar moet daarbovenop ook nog eens acht uur per dag zwoegen in een competitieve genadeloze seksistische mannenwereld; de seksuele intimidaties en ongewenste intimiteiten op de werkvloer is een zwijgend geaccepteerde werkcultuur geworden. En de vrouw heeft hiermee in feite meerdere fulltime banen. Dit wordt verkocht als een vorm van vrijheid, gelijkwaardigheid en emancipatie"
.
Het idee is dat als beide partners werken beiden bijdragen aan het huishouden, niet alleen de vrouw. Seksuele intimidatie zoals het uitschelden voor hoer is niet gebruikelijk op de Westerse werkvloer. Dus heren Islamiet: steek ook thuis eens devhanden uit de mouwen, kook eens, of voed je kinderen op.
-
"Hebben wij de Taliban Bijbels zien verbranden en schenden? Nee".
.
Euhh dat viel wat minder op omdat het gebouw waar ze in lagen in vlammen op ging?
----
Vooralsnog een hoop krom he-OH, maar qua saaiheid valt het nog mee. Wel eens geprobeerd een paar van die websites te lezen, daar kwam ik echt niet voorbij regel 2: u bent gezegend bla bla allah de barmhartige, bla snurk.
@CornholioNL | 19-10-13 | 21:30
Ik vraag mij ook af wat het is.. En zal ook minder actief zijn tot ik het antwoord heb. GS hoort de vrijhaven te zijn, nu krijg je al snel het idee dat er van te voren iets gekeurd moet worden. Is GS gehackt? Is het iets anders? Is het de politiek die GS aan banden legt?
Whatever, ik blijf op de achtergrond voorlopig.
@gedachtespinsel | 19-10-13 | 21:27
Ik reken dat af bij mezelf en wanneer iemand een beter idee heeft hoor ik dat graag, ook van jou.
@Parsons | 19-10-13 | 20:09
Een hoop geduld heb je.
Wellicht dat deze link hem de ogen zal openen. Voor alle zekerheid nog maar even vermelden dat dit allemaal gebeurt in een land waar je vanaf Schiphol in een paar uurtjes bent.
Blijkbaar zijn er hier nog mensen die zich dom willen houden. Geloof me : iedere moslim weet heel goed wat er in Syrie gebeurt.
Stel jezelf de vraag wat toch de reden zal zijn dat de moslims zich zo oorverdovend stil houden !
www.liveleak.com/c/syria
Max Navelstaar | 19-10-13 | 21:31
Niet dat ik erbij was, maar holbewoners drongen anderen in ieder geval niet hun levensstijl op....
necrosis | 19-10-13 | 20:27 | + 1 -
Een kabinet onder ons zou zeer effectief zijn. Korte bochten.
De vraag is alleen wie mp wordt....
sorry, oorzaak drank
Een kabinet onder ons zou zeer effectief zijn. Korte bochten.
De vraag is alleen wie mp wordt....
En moslim die zegt dat islam hip is voelt als een holbewoner die zegt dat berenvel hip is.
@VanBukkem | 19-10-13 | 21:08 |
De inhoudelijke lijn is bagger. De gekozen vorm doortrapt, waarschijnlijk effectief bij verschillende doelgroepen.
de grote Anti | 19-10-13 | 21:25 |
ServerT doet al een week of 2 vreemd, geposte tegels worden niet altijd real time weergegeven zoals gebruikelijk, na verversing van de pagina zijn ze pas te zien...
Zwaar irritant...
Een reden/verklaring van de redactie is helaas nergens te vinden...
Het staat ze natuurlijk geheel vrij om in een niet-Westers land te wonen.
@Jim Lovell | 19-10-13 | 21:17
de manier waarop je reageert is dus exact zoals het 'westers vrijheids' absolutisme wordt gepropageerd, zucht........
@miko | 19-10-13 | 21:25
Kom kom, niet zo pessimistisch! :)
-weggejorist-
Kortste antwoord op zoveel woorden: Rot op.
'Het aantal zelfdodingen in Nederland is de afgelopen vijf jaar sterk gestegen. De economische crisis
zou daar de belangrijkste oorzaak voor zijn. Het aantal zelfmoorden steeg in vijf jaar tijd met dertig
procent: van 1353 in 2007 tot 1753 gevallen vorig jaar'
Tja liever zelfdodingen dan dat de jihadi's het doen. Dat gaat meestal met nog meer geweld gepaard.
GS.. Waarom moet ik meerdere keren de pagina vernieuwen om nieuwe comments te zien. Sommige komen pas tien minuten later door. Krijg een beetje het idee dat iedereen op zijn woorden moet gaan letten, dat moet toch niet de bedoeling zijn?
Of is internet gewoon een beetje stuk.. Kan ook.
@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 21:04
Als jij in staat bent om alleen al het woord "verlichting" uit te leggen aan meer dan de helft van de bevolking........ en dan bedoel ik het niet semantisch maar betekenisgevend, wie weet gaat er dan een 'lampje' aan bij een aantal, en och, mee eens elke 'ontzwaarde' is er een :D
En toch.
Het leest wel lekk er w... Gaap... Snurk...
Denk eerder dat het kaste systeem oplossing is voor de problemen van het Westen,maar wel lief van ze dat ze ons een wet die goed is voor iedereen gunnen,namelijk de sharia
@spanarchist | 19-10-13 | 21:13
Dat zijn de hoofdstukken 1 t/m 9. Van de 10.
@BellaBella | 19-10-13 | 21:16
Bestevâer.
Kom de mannen in jurken eigenlijk alleen maar tegen op vrijdagmiddag in het winkelcentrum. Andere dagen is het altijd Sinterklaas in de Bijlmer. Hoop zwarte Pieten zonder Sint.
@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 21:04
Dat alternatief kan je bewaren tot er met de Islam is afgerekend en zal eerst gevochten moeten worden voordat er uberhaupt een kans is om enige vorm van verlichting door te voeren.
Eerst vieze handen maken en daarna douchen.
Waarom een boekwerk gaan doornemen ? We hebben allemaal wel een scherm voor de neus of in de nabijheid met een internetaansluiting.
De enige link die je nodig hebt is deze www.liveleak.com/c/syria
Maak je geen zorgen over een wat zwakke maag. Zelfs de meest walgelijke video's wennen. Ik had het ook niet verwacht, maar het is werkelijk waar.
Om een lang verhaal kort te maken : de radikale islamitische elementen zijn al ruim 2 jaar in onze directe nabijheid (lees Syrie) volop de jihadstrijd aan het voeren. Het is een grote oorlogsfirm. Vermoedelijk de meest bloedige die je tot nu toe hebt gezien.
We mogen blij zijn dat Assad zo vriendelijk is om dagelijks tientallen van die dolle moordenaars af te knallen en beseffen ook de Koerden in dat gebied dat het de radikale moslims ernst is en het voor hen een kwestie van overleven is om Saddat te helpen en het dagelijks gemiddelde omhoog te brengen.
Even voor de goede orde: er bestaat geen FSA of "opstandelingen". Het zijn gewoon moordenaars die met tientallen jihadistische groeperingen samenwerken. En die ook geregeld met wat groeperingen overhoop liggen. Daar moeten we ze niet bij storen, want ze ruimen elkaar lekker uit de weg.
Maar goed, de rebellen gaan als krankzinnigen tekeer en beschikken over meer dan voldoende wapens en financiele middelen. Ze (Al-Qaida etc) worden namelijk door Obama en westerse landen gesteund, terwijl de kannibalen ook door o.a. Saudie Arabie en Qatar worden geholpen.
Benieuwd wat voor ellende er op ons af zal komen.
Wij hebben ergens een beroemde voorvader. Zoals velen van u met ons. Om met zijn woorden te spreken:
@DaJonkel | 19-10-13 | 20:51
'enigste'??? je bent niet enig! Maar misschien wel de enige die afgaat op incidenten en uitspraken onze grote blonde leider, of eigenlijk is hij misschien zelfs een lijder, contextvernauwing.... simpliciteit is niet one-liner geroeptoeter, maar een oplossingsrichting waarbij een ieder, en heel misschien ook jouw mogelijk beperkte context iets mee kan.... Echter gezien je taalgebruik twijfel ik daar aan....
@deministerpresident | 19-10-13 | 20:53
Verstandige opmerking. Probleem is alleen dat veel jihadstrijders niet kunnen lezen of schrijven...
VanBukkem | 19-10-13 | 20:57
Alleen die hoofdstukken over de broodnodige marktconforme bezoldiging van pvda-bestuurders hebben ze er uit gehaald.
@Nequebard | 19-10-13 | 19:57
'De Moslims zijn niet slechts slachtoffer van oorlogen en bezettingen. De meer
dan duizend doden in Bangladesh, door een textiel fabriek die instortte op 24 april 2013, is het direct
gevolg van westers kapitalisme, globalisatie en de uitbuiting van onze landen. En het is een direct
gevolg van tirannieke onderdrukking, en plundering van een neokoloniale marionettenregime"
Arme moslims. Ze worden gelukkig niet uitgebuit door hun eigen mensen bij het bouwen van protserige moskeeën en voetbal tempels in de thuislanden.
moehahahaha.
@DaJonkel | 19-10-13 | 20:51
Er is één probleempje aan deze haatbaardorganisaties: iedereen die niet van hun soort is is fout en mag afgeslacht. Dus ook andere moslims (verlicht, ander thuisland, andere imam).
Zie Syrië: een overeenkomst hebben de strijdende partijen, het zijn allemaal moslims.
Ik zou zeggen: geef ze een kalifaat in nl.wikipedia.org/wiki/Marnehuizen , camera er op, en je hebt een soort bloedig big brother.
@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 20:53
Interessante analyse. Ik maak er uit op dat u het ook bagger vind? Is mijn hypothese 'het is bagger' correct?
Ik ben islammoslim moe...
@miko | 19-10-13 | 20:45
Dat kan veel beter, en je weet het....
*negeert tandengeknars*
Het pdf-je...
We worden onder controle gehouden door het kapitalisme en het seculiere Westen door verkoop van drank, sigaretten en drugs.
Inheemse stammen gebruikten al voor Mo drank en drugs, naar voor het seculiere Westen.
Drank mag ik niet maken vd overheid, daar hebben ze een punt. Maar hoe zit het dan met de Marokkaanse en Turkse koffieshoppers en waarom is de coke-markt verziekt door rondrijdende Marokkaantjes? Dat zijn moslims hoor of is het onderdeel van de jihad?
@gedachtespinsel | 19-10-13 | 20:56 |
Het doet mij zelfs verdriet om zo'n constatering te moeten doen. Wat wij kennen als het vrije Westen is in de menselijke geschiedenis een kortstondige ademstoot van echte beschaving. Een kostbaar gegeven. Die beschaving wordt de laatste decennia afgebroken door charlatans (gevestigde politiek, bestuur & ambtenarij, ..) en sukkels (ongeinformeerde, ongeinteresseerde, omgeëmancipeerde burgers).
.
Ik schets trouwens ook een alternatief. Ik hoop op een reveille van de verlichting, een herwaardering van liberale tradities en een opleving van het Vrije Westen.
Ik voel met niet geroepen het te lezen, dat doet de AIVD wel voor me. Alhoewel, het deel over tucht en verdere definities van (legitieme) jihad zijn altijd boeiend voer.
Supermatthijs | 19-10-13 | 20:54 |
Het ritme van de zweepslagen die een vrouw krijgt als zij haar hoofdoek vergeten is icm het geschreeuw van een kind waar een stuk van de lul afgesneden word...
man man man, kan er iemand een schop geven tegen die server? NIET vooruit te branden!
@spanarchist | 19-10-13 | 20:49
Wat?! Ze hebben gewoon het PvdA manifest gekopieerd en dat voorzien van een nieuwe cover?!
Ik vind het bijna vervelend toe te geven maar Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 20:17 geeft een prima reflectie over de 'deplorabele' staat van de "westerse vrijheid". Ik denk zelfs dat we kunnen stellen dit in grote mate te maken heeft dat we het zo 'goed' hebben dat elk akkefietje dat je maar kunt bedenken sowieso opgelost kan worden door de overheid, ons zorg systeem en pensioen stelsel zijn daar debet aan. Dit zorgt voor een tegendraadse werking in het 'collectivisme' (zie Hofsteede), wie neemt nog zijn ouders in huis? Nee, die hokken we liever op in een bejaardenhuis/verzorgingshuis. Zelfs als iemand 'honger' heeft dan zorgt de overheid indirect voor voedselbanken, je kunt nog niet eens van honger doodgaan al zou je het WILLEN!!! Je word opgepikt door ambulance en je krijgt sondevoeding, of je wil of niet!
De overheid komt nu met het idee dat er zoiets als mantelzorg, er word een een claim gelegd op de familie.... Wow, heel nederland vind ineens dat het zorgsysteem in elkaar stort, want het was/is wel zo prettig om zelf geen verantwoordelijkheid te hoeven hebben voor ouders/buren/vrienden enz... Sterker nog, als je iemand wil helpen (zonder tegenprestatie) dan word je tegenwoordig nog vreemd aangekeken ook! Natuurlijk geeft het stukje islam proza een alternatief, maar word het niet eens tijd om een eigen alternatief te bedenken?
miko | 19-10-13 | 20:45 | + 0 -
Klinkt niet onaardig maar laten we onze muzikale uitspattingen bewaren voor wat later op de avond. Wat is nou typische jihad- muziek bv. ?
@lady blabla | 19-10-13 | 19:46
Overigens: Hoeveel zou een Syriër er voor over hebben om zo'n paspoort te gebruiken om naar Nederland te vluchten?
Is dat hele Jihad-ronselen gewoon stiekem een mensensmokkeloperatie? Eerst de jongens onherkenbaar laten worden door een vage baard, en dan in Syrië inwisselen voor een oorlogsvluchteling.
Intussen staan ze toch maar wel mooi prominent op GeenStijl.
Prima manier van vechten. Met de pen en jouw argumenten opschrijven.
@VanBukkem | 19-10-13 | 20:45 |
Zie | Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 20:17 voor mijn analyse. Let wel, ik focus daarin op de strekking en waar ik vind dat de auteur verkeerd gaat. Ik geef geen weging van de verschillende claims of stellingen die in het stuk worden beschreven. Daar is namelijk heel veel op aan te merken...
@Wc-kip | 19-10-13 | 19:30
Johny quid?
Ben ik de enigste die denkt dat we dit hele Islam gebeuren eens aan banden moeten gaan leggen voordat een van de hypocriete gelovige met zijn westerse studie en kennis een of andere laboratorium gekweekt virus op ons los laat?
Ik kan het niet genoeg herhalen; Er zijn geen verschillende soorten georganiseerde moslims zoals er verschillende soorten georganiseerde christenen zijn; alle moslims willen sharia, alle moslims vinden blonde vrouwen hoeren en ga zo nog maar even door.
Die paar mensen die zichzelf in Nederland moslim noemen, maar geen problemen hebben met bijvoorbeeld homo's, worden nog meer gehaat door de moslimgemeenschap dan dat ze bijvoorbeeld Geert Wilders haten. Geert is immers een "gewone tegenstander" maar die "nep" moslims zijn verraders van het heilige woord.
Echt mensen, er is geen verschil in de opvattingen over de islam tussen verschillende imams, enkel het lef in het uitvoeren, en hoe meer we de gene met de grote mond hun gang laten gaan, hoe meer van die watjes moslims durven te zeggen dat ze inderdaad ook graag met een 8 jarig meisje willen trouwen.
@Supermatthijs | 19-10-13 | 20:37
Dan moet je gewoon goede speakers kopen, krent!
*gnehe*
@Skunk57 | 19-10-13 | 19:33,
Moet lekker zijn voor u dit pdf van je salafisten vrienden. En dat op zaterdag, vriendin in de burka en in de andere kamer en fappen als een bezetene gelijke Mohammed.
Ik denk dat ik het maar uitprint, op zacht papier.
@lady blabla | 19-10-13 | 19:46
Dat gebeurt voor hun eigen bestwil, want door moslimbroeders.
Dat ze hier belachelijk gemaakt worden is natuurlijk veel erger.
VanBukkem | 19-10-13 | 20:45
Samenvatting: stem pvda.
Eenzijdige propaganda, die terecht misstanden van de westerse wereld aankaart. Echter de vele malen grotere misstanden van de islamitische wereld worden niet vermeld.Ook de misstanden door moslims begaan in islamitische landen word het westen verweten. En dan de word de warme familieband en broederschap aangehaald van de moslimwereld... dus de hele warme eerwraakfamilieband en de broederschap die ervoor heeft gezorgd dat in de gehele moslimwereld dictators floreren vanwege het grote haatboek, genaamd "Koran".
@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 20:39
Sorry. Ik kan het gewoon niet opbrengen 150 kantjes van die bagger te lezen. Misschien kunt u het kort voor mij samenvatten?
@Supermatthijs | 19-10-13 | 20:24
www.youtube.com/watch?v=wOA6USLxSsw
Heb niks tegen de mensen zelf ik hou wel van multiculturalisme maar hou een beetje van het land waar je geboren bent en integratie is toch normaal doel. Ben dus geen racist maar het spugen op het westen de normen die wij niet eens fanatiek hanteren in Nederland. Ze waren welkom en kregen alles maar wilde niks. Wij waren toen al haram alleen vergaten deze hyena's dat te vertellen dan hadden we die kudde er direct uit kunnen trappen.
@Supermatthijs | 19-10-13 | 19:55
Had Mohamed Bouyeri klompen aan tijdens zijn daad? Nee? Dan was het geen Nederlandse moslim!
@VanBukkem | 19-10-13 | 20:32
En dat terwijl ze in het verderfelijke 'westen' wel gebruik maken van oa Feestboek om zichzelf te etaleren met een AK-47 en haatprediken tegen hetzelfde 'westen'.
Ik weet waar de grenzen liggen wat betreft moderatie, maar ik zou er niet rouwig om zijn als die mafkezen massaal verhuizen naar ..... ver buiten onze landsgrenzen!
Beetje doorheen gelezen en wat ze eigenlijk zeggen is dat het Westen slecht is want seculier maar zij zijn goed. Ok.
Maar ik woon in het Westen en het bevalt me (bijna) prima en dan?
Oh wacht. Ik vergat dat dit epistel geschrven was voor muslims only.
Nou dan donderen die hier maar op, toedels.
-weggejorist-
@Parsons | 19-10-13 | 19:59
Vandaar dat de Marokkaanse meisjes zo explosief zijn in bed.Vooral als je ze beft!
@VanBukkem | 19-10-13 | 20:38 |
Ook gij, VanBukkem. "Know your enemy."
@Mark Smith | 19-10-13 | 19:43
Geef hem eens snel aan! Dat mag niet ! Een bomgordel in school!
@Koninging Beatricks | 19-10-13 | 19:12
Q:Jezus, wat een hoop woorden. Ik weet niet eens of ik wel zo ver kan tellen./Q
97818 woorden om precies te zijn en in het hele epistel staan 1000+ taal-, schrijf- en spelfouten.
De wetenscahappelijk aantoonbaar onjuiste conclusies zijn echt niet te tellen. Evenals het aantal leugens.
@Veel Vaak | 19-10-13 | 20:29
Ik heb geprobeerd het te lezen. Ik ben niet verder gekomen dan het woord 'inhoudsopgave' en toen wist ik al genoeg. Bagger.
necrosis | 19-10-13 | 20:36 | + 0 -
Dat is nou inderdaad muziek met het nodige gevoel erin ja. Ik zet op voorhand nu mijn speakers vast uit. Net weer nieuwe na bepaalde bijdragen van je in het verleden
@Veel Vaak | 19-10-13 | 20:35 |
Daarom. "Know your enemy!"
@Supermatthijs | 19-10-13 | 20:24
Als je dat 'muziek' noemt, durf ik te roepen dat het stukken beter kan!
Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 20:30 | + 0 -
Ik ben niet paranoïde maar wantrouwen doe ik ze allemaal en acht ze tot alles in staat. Het zijn geen professionals maar het geeft wel rommel. Ik zeg laat maar komen ze hebben het nu echt verpest voor de rest. Dat vind ik zeer jammer maar dat geloof moet verbannen worden uit Europa.
Leuk dat de voorpagina een knipoog is naar een erg patriottisch Amerikaans tafreeltje.
@necrosis | 19-10-13 | 20:09
Inderdaad. Volgens mij zijn er in Tsjetjsenië bijvoorbeeld nog volop vacatures voor jihadstrijders. Maar dat durven onze polderjihadisten natuurlijk weer niet. Terwijl ze daar het hardst nodig zijn.
@Parsons | 19-10-13 | 20:25
Jihad?
Dat is toch één van die 3 cultuurverrukkers?
@Veel Vaak | 19-10-13 | 20:29
Ik heb het toch even gelezen. "Know your enemy."
@Veel Vaak | 19-10-13 | 20:24
Een derde wereldoorlog is niet nodig, een paar keer de Sten herladen wel.
Heb dat vod nog gedownload ook ga het zeker niet lezen. Sterker nog ik moet hem maar snel verwijderen en vergeten dat we expliciet bedreigd zijn. De fuck.
@pennestront | 19-10-13 | 20:23
Als ik gekozen wordt als dictato... eh... MinPres, dan zorg ik voor passende muzak op Schiphol.
Moet je opletten hoe snel de veehallen op Schiphol ineens leeg zijn.....
*gepaste grinnik ende grijns*
Pleurt nah es op met je k#dt islam!
@Dejive | 19-10-13 | 20:20
Dat is niet hypocriet, dat is jihad.
Als ze echt komen dan komen ze van een koude kermis thuis en thuis is dan echt thuis. Dan maar een derde wereld oorlog fuck it.
Pa Cartwright | 19-10-13 | 20:20 | + 0 -
Goed plan, ik zet er een muziekje bij op:
youtu.be/lyyFLYNbQpg
2 conclusies:
Het is geschreven door de intellectuele elite binnen de islam
Wanneer bevolkingsgroepen, gedreven door religie en/of westhaat, zich hier willen vestigen, zij een veiligheidsrisico zijn. Toevallig net wel weer moslims, dat dan weer wel.
Verder, rodt de tyfus hiervandaan als het je niet aanstaat. Jullie zijn niet uitgenodigd maar bij plezierig gedrag welkom.
@Pa Cartwright | 19-10-13 | 20:07
BackstabberT!
Maar goedverdommekes wel van het kapitalistische westen een uitkering of subsidie ontvangen!
Hoe hypocriet wil je het hebben!
Effe scrollen: zwarte schaap, zwarte harten, zwarte betaling, zwarte vlaggen en zwarte olie. Maar geen woord over Zwarte Piet. Niet serieus te nemen dus, dit schrijfsel.
@ Supermatthijs | 19-10-13 | 20:16
Wat reukwater op, Dapper Dan in die olijke haardos.
The Heart of Saturday Night.
@Blotebelg | 19-10-13 | 19:18
Bovendien komen dat soort figuren Saoudi Arabië niet eens binnen. Althans niet om zich blijvend te vestigen. Die Arabieren zwemmen namelijk in het geld, en omdat ze dat graag zo willen houden daar, voeren die Arabieren een zeer selectief immigratiebeleid. Kunnen wij nog wat van leren.
@Mark Smith | 19-10-13 | 20:11
Ik weet niet waar jij kijkt, maar waar ik kijk zie ik niets anders dan dood en verderf in *elk* islamitisch land.
Maar goed, jij ziet dat klaarblijkelijk niet.
Geniet daarvan, onwetendheid is een groot goed.
Interessant stuk.
.
De auteur maakt handig gebruik van de deplorabele staat van het vrije Westen als brug naar de veronderstelde oplossing (Islam) en weet zeer regelmatig scherp de corruptie en aantasting van de "verlichte" fundamenten door de zelfbenoemde elite te benoemen. Daar raakt hij waarheden, die onmiskenbaar zijn. De frontale aanval van de politiek op vrijheid / democratie / rechtstaat. De leegheid en vluchtigheid waarmee veel Westerlingen hun leven invullen. De misstanden die daardoor ontstaan.
.
Jammer dat hij tot de conclusie komt dat de normen en waarden van de "verlichting" dus fout zijn. Dat is niet waar. Wat er fout gaat in het Westen is dat "wij" die normen en waarden niet meer in ere houden. Gevaarlijk is dat hij vervolgens besluit dat het opleggen van een (overigens verouderd) normen en waarden stelsel, de Sharia, de oplossing is voor die problematiek. Grove, hardvochtige normen om op zichzelf niet eens hele vreemde waarden te bekrachtigen. Laten we het over de middelen om die normen op te leggen, het maar niet eens hebben.
.
De oplossing van het verval van het Westen is natuurlijk een reveille van de verlichting. Eerherstel van onze vrijheid en onze burgerrechten, vergezeld door het nemen van de individuele verantwoordelijkheden en tonen van goed burgerschap. Het terugdringen van overheden, en terugbrengen van de menselijke maat in (bestuurlijke) organisatievormen mag daarbij niet vergeten worden.
.
Komt die oplossing niet, dan is het heel goed mogelijk dat mensen wel degelijk naar zo'n opgelegd normen en waarden stelsel gaan verlangen. Het Christendom maakte er vroeger gebruik van, Hitler, Lenin, en Stalin ook.
.
Overigens maakt dit stuk wel klip en klaar dat we inzake Islam dus wel degelijk met een wereldlijke ideologie, met wereldlijke doelstellingen te maken hebben. Geloof, spiritualiteit, en persoonlijke ontwikkeling of verlichting zijn volkomen ondergeschikt.
.
Enfin. Zoals gezegd. Interessant stuk.
@Mark Smith | 19-10-13 | 20:11
Dan moet je nog wel leren je ogen te openen. Dat ze niet elke dag vol geweld gebruiken komt omdat ze dus zoveel soorten 'strijdmiddelen' inzetten, nou juist vooral omdat ze veel minder naief zijn dan jij.
Zij beseffen heus wel dat het nog onmogelijk is hier de macht over te nemen terwijl ze rond de 10% van de bevolking uitmaken. Ze doen heel veel om zaken te verheulen, en om dus andere strijdmiddelen in te zetten om te verkrijgen waar ze op uit zijn. Als ze elke dag bomgordels af laten gaan staan ze binnen een jaar allemaal buiten Nederland, dat snappen ze zelf ook wel. Maar hoe meer er komen, hoe uitbundiger hun stemming en inzet van hun 'wapen'-middelen worden.
brutus68 | 19-10-13 | 20:14 | + 0 -
Zaterdagavond is vanaf nu voor mij plusjes avond Brutus.
@Supermatthijs | 19-10-13 | 19:16
Je reaguursel twee keer gelezen. Maar het staat er echt. Iets zinnigs. *ontroerd traantje wegpinkt*
@Goorbatsjov | 19-10-13 | 20:05
Ik sta achter je comment, maar dat Stockholmsyndroom snap ik niet. Wie gijzelt wie in dit geval?
Net weer jihadi's in het nieuws die niet terug kunnen komen. Goed nieuws! Sterf voor Allah!
Parsons | 19-10-13 | 20:09 | + 0 -
Ik kijk gewoon om me heen. Meer heb ik niet nodig.
en niet het geloof.
@Mark Smith | 19-10-13 | 20:01
Je ontkent de feiten zoals ze beschreven staan in de koran: namelijk dat je als moslim moet strijden totdat islam heerst over de wereld.
Dat mensen die dat oorspronkelijk zo neergeschreven hebben uit eigenbelang (en dat islamieten gewoon over anderen willen heersen), doet daar niets aan af. Immers het staat nou eenmaal in hun heilige boekje. Kortom, het is mogelijkerwijs uit eigenbelang, maar in ieder geval bewijsbaar het geloof.
@Campinggast | 19-10-13 | 19:48
En niet eens headers en footers, prutsers zijn het.
@Supermatthijs 20:05
O.a. ja. Maar er zijn vast wel landen waar de islam een nog VEEL groter succes is als je kijkt naar maatschappelijke, intellectuele en industriële ontwikkeling.
@Mark Smith | 19-10-13 | 20:03
Gewoon kop in het zand, gewoon met de linkse goegemeente meelullen en net doen of het er geen probleem is, dan houdt het vanzelf op.
Of je leest de koran, hadith en aanverwante overige onzin, en probeert te begrijpen wat islam is en welk doel het diende (in toom houden van een pre-middeleeuws barbarenleger) en hoe het heden ten dage wordt gebruikt/ingezet en komt op basis van feiten tot de conclusie dat islam onverenigbaar is, en altijd onverenigbaar zal zijn, met het nochtans Vrije Westen.
De enige reden dat er hier zelfverklaarde gematigde moslims rond kunnen lopen is omdat Nederland vooralsnog (duurt niet al te lang meer als er niets veranderd) geen islamitisch land is.
Dergelijke Jihadi's weten waar ze terechtkunnen als Nederland ze niet bevalt, maar helaas doen ze dat niet....
Die professor van de Islamitische Universiteit in Rotterdam heeft vastgesteld dat een debat met niet moslims over de islam niet mogelijk is. Tenzij de tegenpartij de grondslagen van de ( soennitische) islam erkent. Waarmee dus inderdaad de discussie op voorhand gesloten is. Dan kunnen alleen de kanonnen spreken.
Pa Cartwright | 19-10-13 | 20:07 | + 0 -
Ja, iedereen weet dat je mei met ei schrijft.
-weggejorist-
@Mark Smith | 19-10-13 | 20:05
Ja mama, maar mag ik wel uit de sloot drinken?
@Jim Lovell zit op Nederlandse les. Vermoed ik.
Jim Lovell | 19-10-13 | 19:59 | + 0 -
Geen zand in je mondje stoppen hè, krijg je wormpjes van.
@Nequebard | 19-10-13 | 19:57
Dit door onze linkse mainstream nos over de branden in koptische kerken is volgens de islamieten natuurlijk ook allemaal verzonnen:
nieuwsuur.nl/onderwerp/541876-egyptisc...
-weggejorist-
Der Schnitzeljäger | 19-10-13 | 20:03 | + 0 -
Saoedi-Arabië ?
nl.wikipedia.org/wiki/Saoedi-Arabi%C3%...
be-man- de kanonnen. Zo Nanninga, en jij zeker een beetje met de andere vrouwen vanaf de zijlijn kijken dat wij het vuile werk opknappen. Zoals al eeuwen.
Nee, dan hoor je die dolle mina's ineens niet meer
Mo's Kampf. .... die is toch wel heul veul plusjes waard Annabel. Verder bedank ik hartelijk voor het stuk proza wat ik niet ga lezen. Zelfs mijn roze billetjes veeg ik er niet mee af uit angst dat mijn sluitspier zich straks bij de syrië strijders van Ali Haatbaard wil voegen aangezien mijn sluitspier zo ongeveer het zelfde IQ bezit als elke ander hakbar die uit naam van dit *kuch* vredelievende geloof een sharia nastreeft.
Parsons | 19-10-13 | 19:59 | + 0
Jij bent halsstarriger dan de meest verbeten moslim.
Ep Oogklep.
Je hoeft alleen maar naar de situatie in de thuislanden te kijken om te zien wat voor schitterend succes die hele islam is. Punt. Uit.
@Mark Smith | 19-10-13 | 19:52
Kusje terug ;)
VoeLa Bailaora | 19-10-13 | 19:55 | + 1 -
Voor verreweg de meeste dingen die je noemt is eigenbelang de drijfveer en niet het geloof.
De islamisering van Europa is al in de jaren 30 van de vorige eeuw ingezet door de uit Oostenrijk afkomstige en Duitsland werkzame flopschilder Adolf Hitler.Een flink aantal jaren daarvoor stonden de Ottomanen voor de poorten van Wenen.Een bewezen verband mbt een gemeenschappelijke vijand heb ik nog niet,maar de smeulende resten van het Ottomaanse rijk heulden in WO I wel met de duitsers.
@La Bailaora | 19-10-13 | 19:55
Nee hoor, volgens Mark Smith kan dat alleen maar met bomgordels, omdat hij dat vindt.
Koekoek.
Dat had ook iets bondiger gekund.
Zoals;
Alle westerse vrouwen zijn hoeren!
@Mark Smith | 19-10-13 | 19:55
Nee, dat kunnen moslims niet. Als een moslim dat probeert te doen wordt hij door zijn eigen islam gezien als afvallige en daar staat in zijn eigen islam de doodstraf op.
Wat ik verder nuanceer of niet, doet niet ter zake.
Is het zo moeilijk allemaal?
@lady blabla | 19-10-13 | 19:46
Je moet natuurlijk niet alles geloven wat het NRC schrijft. De GeenStijl daarentegen....
@Mark Smith | 19-10-13 | 19:52
Ik wil je niet te ver de grond in trappen, maar jij bent meer een kween dan mij, want jij voldoet aan alle kenmerken.
Sorry voor het offtopic Joris.
@@@
Ook gematigde moslims vertrouw ik voor geen reet.
@Supermatthijs | 19-10-13 | 19:55
Jij en ik kunnen dat onderscheid maken, de islam doet dat niet. De islam kent geen landsgrenzen. En het enige dat helpt is heel goed luisteren naar wat de islam is, wat de aanhangers eigenlijk nastreven en hoe ze dat willen bereiken. Alleen dan kan er geconstateerd worden (als feit) dat de islam onverenigbaar is met het nochtans Vrije Westen. En alleen dan kan er gesproken worden over oplossingen. Eerder niet.
Het is wel gratis, dat dan weer wel.
Mijn hemel. Hier overtuigen ze helemaal niemand mee, want de gemiddelde Nederlander heeft nauwelijks de aandachtsspanne voor de instructies op een magnetronmaaltijd. Het had alleen een nog kleiner publiek bereikt als ze het op stenen tabletten hadden gekerfd of als ze het op de publieke omroep hadden uitgezonden.
Ik krijg dit nooit uit, dus ik ga alleen kijken naar de meest interessante passages. Hier mijn commentaar op een paar interessante passages.
"Tussen de 10.000 en 20.000 kinderen zijn tussen 1945 en 1985 misbruikt in katholieke instellingen."
(maar dat blijf-van-mijn-lijfhuizen vol zitten met kopvodden, houden ze gemakshalve buiten beschouwing).
"De destijds kleine groep Moslims van de Taliban heeft de westerse wereld verbaasd, en binnen slechts een jaar de gehele opium productie in het land stop gezet, met de zeer beperkte middelen die de Taliban had."
(volgens mij is het juist de Taliban die de opiumproductie in Afghanistan beheert, maar goed, ik ben ook maar een domme kafir).
"Ze [de VS] begon de Genève verdragen en internationale mensenrechten te schenden, om haar absolute onbetwistbare autoriteit te tonen."
(en dat van iemand die alle door mensen gemaakte wetten abject vindt en die terrorisme goed probeert te praten - de pot verwijt de ketel).
"De Amerikaanse bezetters worden niet alleen geconfronteerd met politieke, economische en militaire fronten, maar ook door een moreel front. De internationale gemeenschap is te weten gekomen dat de Amerikaanse bezetters geen menselijke waarden bezitten."
(deze pot is volgens mij een stuk zwarter dan de ketel - volgens mij zijn het namelijk niet de Amerikanen die laatst met hulp van Saoedi-Arabië tienduizenden burgers hebben afgeschoten in Syrië)
"In de Sharia worden mensen van verschillende geloofsovertuigingen gerespecteerd, integendeel tot
de propaganda leugens. Het feit dat er bijvoorbeeld vandaag de dag meer dan 12 miljoen Koptische
Christenen wonen in slechts het Islamitische land Egypte alleen al, bewijst dat zij de vrijheid hebben
gehad om hun geloof te belijden door de eeuwen heen."
(de Kopen zijn door de eeuwen heen vervolgd, bestolen, verkracht en hebben zelfs hun zoons af moeten staan voor islamitische slavenlegers, maar goed).
Allahverdomme, wat een pulp.
@Mark Smith | 19-10-13 | 19:47
Jihad betekent strijd. Strijd is een ruim begrip en kan op vele manieren gevoerd worden. Juist vooral de islam is daar sterk in, men doet dat niet alleen met wapens, maar ook met de baarmoeder, de economie (teren het geld van je tegenstander, de economie van de tegenstander platleggen: piraterij in het heden en verleden, aanslagen op het finaciele centrum in hartje NY, enz...), sociologie, theisme (verspreiding van het geloof, neerzetten moskeeen, enz...). You name it.
Volgens vele islamitische scolars ga je gewoon naar de islamitische hemel als je op jouw manier 'gestreden' hebt voor islam: het zorgen voor het op termijn invoeren van islam in de hele wereld. Dan komt er volgens islamieten ook 'vrede op aarde': Iedereen 'vredig' onderworpen aan islam.
Parsons | 19-10-13 | 19:52 | + 0 -
Jij kunt niet nuanceren en relativeren. Verreweg de meeste moslims gelukkig wel.
Parsons | 19-10-13 | 19:51 | + 0 -
Probeer eens een scheiding te maken tussen islam in en buiten nederland. Nu reken je steeds iedere moslim aan wat een ander doet. Beoordeel mensen op hun gedrag en niet op hun geloof. En ze constant aanvallen, liefst met de nodige beledigingen, nu niet trouwens hulde, helpt dat denk je ?
Jim Lovell | 19-10-13 | 19:50 | + 1 -
Je lult in ieder geval wel als een half wijf. Een kween noemen ze dat hier.
@Mark Smith | 19-10-13 | 19:47
Zucht. Nogmaals: niet mijn woorden, de woorden die ze zelf aanhangen verplichten *elke* moslim om jihad te voeren tot de islam overheerst.
Als de westerse cultuur ze niet bevalt, tiefen ze toch lekker op naar het oosten, daar heb ik geen 150 kantjes pdf voor nodig.
@Supermatthijs | 19-10-13 | 19:44
Nee, ik denk er helemaal niet anders over, ik constateer feiten. Wat ik er verder van vind doet niet ter zake. Ik heb het niet verzonnen, ik herhaal slechts wat ze zelf zeggen en wat in de koran en bijbehorende hadith wordt voorgeschreven, niets mee, niets minder.
Waar wij in dit geval van mening verschillen (let op mening) is dat ik het wel van belang vind om te begrijpen hoe dit soort mafkezen denkt, omdat ze de daad bij het woorden hebben gevoegd en zullen voegen.
Daarom vind ik (let op mening) het onverstandig om lieden die dit soort pamfletten schrijven af te doen als krankzinnige eenlingen. Die Breivik was ook zo'n krankzinnige eenling die maar wat op papier had gezet, remember?
Goed luisteren naar wat dit soort lieden drijft is het devies, en al helemaal als zij menen (feit) dat het is gestoeld op het goddelijke, het onveranderlijke, perfecte, boven ons verhevene (ideologie).
Blijven roepen dat er ook een gematigd nazisme was is de discussie voorbij, dat laten de feiten zien, niet de meningen.
@Mark Smith | 19-10-13 | 19:45
Met Quid? Nee ík ben niet bischierig schat, ben hetro, dus laat dat gedram maar weg.
Ik vind Annabel wel erg leuk, vooral omdat ze eenzijdig is (pun intended).
Ga nu maar weer spelen in de poppenhoek bij de meisjes.
Doet me een beetje denken aan de ellenlange geschriften van de Rode Brigades/RAF/Baader-Meinhof-types uit de jaren '70. Dat ging ook over. Geen aandacht aan schenken dus.
Als de diepte can het onderwerp de lengre van het boek bepaalt dan hebben die muzelmannen niet veel belangwekkends te melden. Minus titel, voorwoord en index heb je nog maar 147 bladzijden. Breivik had er meer. Kunnen ze die beeltenis van iwo jima ff schrappen? Een moslim mag nog niet de poep vreten van dergelijke helden.
lady blabla | 19-10-13 | 19:46 | + 0 -
Straks moeten ze nog een voetbal stadion bouwen.
Parsons | 19-10-13 | 19:46 | + -1 -
Want iedere moslim is jihadist?
Mmmmmkay dan.
Ik begon te lezen,maar mijn internet ging net een tel eerder onderuit dan ik.
Samengevat: Wat een onzin!
Hier heb ik geen tijd voor.
Zwarte piet is momenteel een veel belangrijker en actueler sprookje.
Ow te snel gereaguurd, ze roepen toch op tot haat en geweld. Gaap sukkels, next!
Volgens de NRC komen de jihadi,s er helemaal niet aan.
Nederlandse jongeren zitten tegen wil vast in Syrië
De paspoorten van de jongens worden ingenomen. Als blijkt hoe verschrikkelijk het daar is en ze gaan twijfelen of het wel de goede stap is geweest, kunnen ze niet meer terug. Ook al zouden ze willen.
www.nrc.nl/nieuws/2013/10/19/nederland...
boehoe snik snik slachtofferrol..
@Mark Smith | 19-10-13 | 19:43
Want jihad = bomgordels?
Mkaydan.
Jim Lovell | 19-10-13 | 19:40 | + 0 -
Zelfde geldt dan voor jou met Quid hè? Maar wees gerust, Nanninga is niet mijn type. Te eenzijdig.
TL;DR.... en ongezien de tyfus. Valt nog mee dat er ook lui zijn die niet kk als 1 op de drie woorden gebruikt.
Parsons | 19-10-13 | 19:38 | + -1 -
Ik ben gelukkig helemaal niet zo goed op de hoogte van de islam omdat het me geen bal doet. Of het kan of niet, ik maak onderscheid tussen gewone fatsoenlijke gematigde moslims zoals grotendeels hier in ons land en jihadi's. Jij denkt daar anders over, moet jezelf weten.
@lady blabla | 19-10-13 | 19:39
Ik denk dat het een thriller wordt, waarin de hoofdrolspelers doodgaan.
Ah dat is verfrissend een strijd met woorden. Ook de islamietjes mogen zeggen en denken wat ze vinden. Zolang de jihad met woorden wordt gevoerd. Om te reageren op de samenvatting, Nederland is inderdaad niet perfect, Rutte, Samson en zwarte Piet. Maar in mijn beleving een heel wat betere optie als een Islamitische salafisten staat.
Grussen!
Parsons | 19-10-13 | 19:38 | + -1 -
Vandaar dat onze Marokkaanse concièrge een bomgordel draagt om zijn broek omhoog te houden.
Winkelman | 19-10-13 | 19:28 Origineel zijn ze nog nooit geweest, ze jatten echt alles , bijbel figuren en verhalen etc.
Mark Smith | 19-10-13 | 19:37 | + 1 -
Dat weet ik niet maar het zou me niet verbazen. Iemand die zo snel en redelijk foutloos kan twitteren kan vast ook snel lezen.
@Mark Smith | 19-10-13 | 19:29
Gefrustreerd omdat je haar niet kon versieren soms, valt wel op dat gebash tegen haar.
Zoek maar een andere vrouw dan, hmm.
Hopelijk word dit boek verfilmd, ik zit wel te wachten op een nieuw sprookje als harry potter of twilight.
@Supermatthijs | 19-10-13 | 19:35
Oh ja? Wist je dat het de plicht is van elke moslim om jihad te voeren tot de islam overheerst?
Met andere woorden, je hebt wel degelijk een bloedhekel aan moslims.
Waarvan akte.
Religion is bad. Mmmkay?
Harry Mullah. Dit is hem toch wel +veelboelberg.
Supermatthijs | 19-10-13 | 19:35 | + 0 -
Zou A. alle 150 pagina's gelezen hebben?
In de inhoudsopgave staat Het triomf, ja zo halen ze de overwinning natuurlijk nooit.
zapper de flapper, uh gniffel, en aallahhoedje accepteert inderdaad de zwak van zinnetjes.
Skunk57 | 19-10-13 | 19:33 | + 0 -
Nee hoor, ik heb niks tegen moslims maar wel tegen jihadi's. Ben het gewoon eens een keer eens met Annabel.
@ Wc-kip 19:30
Ik weet het: Mijn Tentenkampf van Wim Aantjes...
Geen wonder dat de meeste voor een bom kiezen om zichzelf van kant te maken. Als je medestrijders continu dit soort gewauwel afsteken.
Het is alsof king of the oneliner hier aan meegewerkt heeft.
Lekker langdradig.
"We gaan dood"
Dat is een feit gelukkig, hoewel een gelovige daar vast niet mee eens is.
Supermatthijs | 19-10-13 | 19:16
Iets te diep in de vrijmibo gekeken??
Ik lees alleen de Donald Duck...
Wc-kip | 19-10-13 | 19:30 | + 0 -
Loe de Jong ?
Waarom blijven ze niet in syrië als het daar allemaal zo fantastisch is?
Weet je wie ook een verkeerd boek schreef?
En Nanninga tikt er een stukje over.
Laten we de VN hier ook maar even over buigen
Maar eerst swarte piet natuurlijk......
Die afbeelding op de omslag van dat plembsel heeft betrekking op de tweede wereldoorlog en de Amerikanen.
Het is deze afbeelding...
gruntdoc.com/2008/02/last-man-in-iconi...
met natuurlijk een ander vlaggetje.
Ik weet nog wel een plekje voor deze fundo.
www.liveleak.com/view?i=92e_1382194809...
Ruimte zat.
Nanninga +100 voor dit geniale stuk!
Aids is het direct gevolg van het moreel verval in het westen, lees ik net in dat broddelwerkje. Al die reli gekkies lijken op elkaar.
Heb vanmorgen dat linkje van Hans Jansen in De Balie al bekeken.
Heb dus wel genoeg oeverloos,nergens overgaand,leugenachtig,dom,zelfingenomen moslim gezwets voor deze week gezien en gehoord.
tl;dr iemand?
En de liefste moslim is een dooie moslima
Ik stem voor een jaarlijkse 'Kill the Jihadi' week, waarin alle autoriteiten een oogje toeknijpen, en waarin wie maar wil ongegeneerd z'n gang kan gaan.
K4 4 life!
Jim Lovell | 19-10-13 | 19:20
Volledig mee eens.
De beste jihadi is een dooie jihadi.
"De tittel van dit boek"
stopped reading there
Voor een tegencomment heb ik geen 150 kantjes nodig maar slechts weinig woorden.
Sterf jihadi's.
Misschien wat Westerse technologie op die kaäba flikkeren?
Mag ik even quoten : "Papier is erg geduldig en kan zelfs nietsbetekenende lappen tekst verdragen"
JAZEKER de spijker op de kop ! Nietsbetekende.
Alleen nog goed om je kont aan af te vegen.
Als het hier in het verderfelijke goddeloze kapitalistische Westen zo slecht is gaan ze toch lekker naar Saoudi Arabie? Oh nee, dat doen ze niet wegens geen soepsidie en ander gratis geld.
doelstellingen en motieven verduidelijken
Deze waren mij reeds zonneklaar.
Je bent lekker op dreef Anita.
Wat je met een uitkering en veel vrije tijd allemaal kan doen.
Ik hoef die onzin van de jihadi's niet eens te lezen om te weten dat ik het er niet mee eens ben.
Ik heb al een boek.
Alle tegels op een rij over de achterlijke islam is beduidend meer pagina's.
Jezus, wat een hoop woorden. Ik weet niet eens of ik wel zo ver kan tellen.
REAGEER OOK