Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wederhoor! Zwarte VW Golf-rijder meldt zich

zwartevwgolf.jpgGisteren reikte de asfaltjury van GeenStijl voor het eerst een Totale Lul Award uit aan iemand die zich als een totale lul gedroeg in het verkeer. Zwarte VW Golf bumperkleefde op de A15 een Peugeotje. (Dat komt vaker voor. Het is verkeersergernis nummero uno.) Maar toen... Als een kers op de appelmoes volgde er nog een smerige afsnij-actie en tot tweemaal toe het tamelijk vervelende Rempedaaltje. Ja, topic. WTF? Gek! Doe eens niet! Dit is stuff, waarvan ongelukken gemaakt zijn. GeenStijl zette VW Golf-rijder + kenteken pontificaal in de kop. Want zo gaan we niet met elkaar om op 's Heeren Weegen. En al helemaal niet in moordmachines die met 100 kilometer per uur op die paar meters breed asfalt over de weg vliegen. Gast, wat is er gebeurd met De Zucht (pffff), De Claxon (toet), De Krachtterm (ga aan de kant, kut) of De Vinger (na het inhalen souverein opgestoken tussen de voorstoelen)? Topic had het door ons gewenste effect; VW Golf-rijder dook gisteravond op onze mailbox. Dat het allemaal toch iets anders zat. Dat Peugeotje niet kon sturen. Dat afsnijden en afremmen inderdaad niet echt fatsoendelijk is. En of de video verwijderd kan worden wegens bedreigingen etcetera. Welnu, vid weghalen heeft geen enkele zin want er zijn reeds tientallen kopieën. En die malloten die Golfmans aan het bedreigen zijn, moeten zich even achter de kokosnoot krabben met de vraag of ze een haar beter zijn alsdan VW Golf-rijdert. In de lees verder de email van Zwarte Golfmeneer. Of dat het eerlijke verhaal is, is weer een ander verhaal. Maar sjapoo voor de reactie. Tot slot nog een stichtelijk woordje van Opa GeenStijl (100 jaar rij-ervaring, seen it all): "Hey... Let's be careful out there." Geachte heer/mevrouw, De video op Geenstijl / Dumpert is van mijn auto, met mij als bestuurder. Even een korte toelichting: Echter is er pas begonnen met filmen nadat de gevaarlijkste situatie al plaats gevonden had; de bestuurder van de kleine Peugeot 107 ging zonder richting aan te geven met 100 naar de linker baan, toen ik met ruim 120 aan gereden kwam. Dit was bijna een aanrijding, ik zat bijna tegen de vangrail. Bijna klem tussen de auto en vangrail. Omdat ik in een zeer snelle reactietijd kon remmen en weg kon sturen, is het goed afgelopen. Het scheelde millimeters of we hadden een misschien wel dodelijk ongeluk. Vanaf dat moment is er begonnen met filmen. (Want wie filmt er anders een bumperklevende auto?) Eerste instantie was ik in staat de bestuurder van deze Peugeot "op een minder vriendelijke manier" aan te spreken op een parkeerplaats, maar na mijn (overschatte) actie wat zeker niet de schoonheidsprijs wint (zeker als ik het terug zie a-sociaal) kwam ik tot besluit het te laten voor wat het was. En dus verder te rijden. In de video lijkt het alsof ik alleen een langzaam rijdende auto aan de kant wil duwen. Nu er zelfs een kenteken bij staat wordt mijn privésituatie gevaarlijk (ik krijg al bedreigingen via Facebook, omdat iemand zo slim was mij te taggen). Alhoewel ik goed besef dat deze situatie echt níet kán, hoop ik dat jullie begrijpen de veiligheid van mijn privéleven daar niet door aangetast wordt. (In de toekomst; Auto bekrast, facebook gespamd, zeer negatieve naamsbekendheid). Bij deze daarom de dringende vraag om deze video te verwijderen, om het niet op een rel uit te laten draaien. Met vriendelijke groet,

Reaguursels

Inloggen

hoop dat je wat meer in je spiegel kijkt

corvet | 14-10-13 | 20:31

auto staat aan de mijlweg in dordrecht piloot werkt blijkbaar daar bij de renault/ford of honda,ben hard gaan toeteren en met groot licht gaan seinen nadat ik vier keer was afgesneden voor de tunnel bij dordrecht,heerschap ging boven op zijn rem staan,los het zelf wel op.

corvet | 14-10-13 | 19:56

Nu ik steeds meer gelezen hebt... mag de beste vw-rijder..
zich van geluk spreken dat ik met me kleine vlo niet voor hem zat...(ik pas er net in..

rukvaak/lukraak | 13-10-13 | 23:01

Meekomen naar die parkeerplaats, ettertje. NU.

elfenstein | 12-10-13 | 16:30

Geen foto, geen vis. Leugenaar! Bovendien moet je in het verkeer rekening houden met hersenloze kutjes die links voorsorteren zonder afslag en zonder knipperlicht. Lukt niet altijd natuurlijk maar dit was nergens voor nodig.

Mike Gaatjeniksaan | 12-10-13 | 11:52

Aangezien meneer Golf rijdert toch alle reacties leest: iedereen ook JIJ ziet wel eens een auto over het hoofd waardoor een ongeluk ontstaan zou kunnen zijn. Ja, ook JIJ schat wel eens een verkeerssituatie verkeerd is. Vind jij het dan terecht dat de benadeelde op dat moment jou iets wil aandoen?

Gewoon relax man, iemand ziet jou wel eens over het hoofd en andersom. Probeer zo goed mogelijk te anticiperen en let op oude mensen auto's want je weet wat daar in zit.

Inferi0r | 12-10-13 | 03:32

Beste golf rijder, wat een mooie onzin verhaal:

Echter is er pas begonnen met filmen nadat de gevaarlijkste situatie al plaats gevonden had; de bestuurder van de kleine Peugeot 107 ging zonder richting aan te geven met 100 naar de linker baan, toen ik met ruim 120 aan gereden kwam.
Dit was bijna een aanrijding, ik zat bijna tegen de vangrail. Bijna klem tussen de auto en vangrail. Omdat ik in een zeer snelle reactietijd kon remmen en weg kon sturen, is het goed afgelopen. Het scheelde millimeters of we hadden een misschien wel dodelijk ongeluk.
Vanaf dat moment is er begonnen met filmen. (Want wie filmt er anders een bumperklevende auto?)
Eerste instantie was ik in staat de bestuurder van deze Peugeot "op een minder vriendelijke manier" aan te spreken op een parkeerplaats, maar na mijn (overschatte) actie wat zeker niet de schoonheidsprijs wint (zeker als ik het terug zie a-sociaal) kwam ik tot besluit het te laten voor wat het was. En dus verder te rijden.

Ik zal je vertellen waarom ik het gefilmd heb, je hebt hetzelfde actie 4 km eerder bij andere auto ook al uitgevoerd.

En omdat je weer ging kleven, wist ik al wat er zou gaan gebeuren.

Het is gewoon jouw rijstijl.

-MTB- | 11-10-13 | 23:01

Tada, wat een gelul... ik heb me dikke bak, 2 weken geleden ingeruild voor zo'n kleine vlo... okee je mist wel een hoop, maar je krijgt wel weer wat voor terug (leesmeercentjesinknip).. ik ergerde me vroeger ook nogal aan die kleine vlootjes die... net voor me dikke bak naar links schoten en maar net boven de 90 uit kwamen... nu heb ik dat zelfde probleem.. als je de poging doet om in te halen, kan je het beste terugschakelen.. doe je dit niet.. dan krijg je dit soort taferelen, ik praat de actie erna niet goed.. en de filmert ging niet ineens filmen, nee.. ik denk toch echt dat er iets is gebeurd (vooraf)(anders gaat je niet filmen).. maar goed netjes dat de golf-bestuurder nog even kontakt opneemt, nu nog even het verhaal van de kleine vlo???
Een vrachtwagen mag 80 kan 85 en rijd meestal 89.. de vlo haalde dus in met minimaal 100.. je mag voor de tunnel bij zwijndrecht 100 dus ../noharmdone/ de golf was misschien wel gewoon jaloers op de vlo, want haast had ie niet.. dit is mijn jeweetwel en hier moet je het mee doen..

rukvaak/lukraak | 11-10-13 | 21:59

Schuld en boetedoening.
1 maand brommen. 1 jaar geen rijbewijs. auto afnemen.
Dan vergeef ik hem, en krijgt hij een nieuwe kans.

Crak-ho | 11-10-13 | 20:55

Die doet dat geen 2e keer.

P5ycH0 | 11-10-13 | 20:14

Mauwerd met kort lontje..
Volgende keer tot 10 tellen.... je schouders ophalen en daarna gewoon je weg vervolgen.

Schietmijmaarlek | 11-10-13 | 19:58

De bestuurder van de kleine Peugeot 107 ging zonder richting aan te geven met 100 naar de linker baan, toen ik met ruim 120 aan gereden kwam.

Hebbie toch effe niet goed op zitten letten... alsof de knipperlicht van de auto laat zien dat de auto naar links en rechts beweegt....

Als ik alsnog een auto zie bewegen dat voor mijn neus verschijnt dan gaat er bij mij al een belletje rinkelen...

Vooral als ik dan dondersgoed weet dat ik effe 20km harder dan die persoon rijdt.

Kirotji | 11-10-13 | 19:33

Mijn vorige opmerking werd weggejorist omdat ik het over een verschijnsel had in Nederland wat veel mensen zien maar wat niet mag worden uitgesproken, jammer dat het kennelijk ook hier is geaccepteerd

Zorgelijk | 11-10-13 | 19:31

Ps kennelijk was het oordeel van de persoon die achter hem reed en het filmpje maakte heel anders dan zijn eigen beleving.

* | 11-10-13 | 18:45

Waarom zou je iemand bedreigen als je toch weet dat ie zich een keertje dood rijdt? Ik hoop alleen dat ie geen collateral damage veroorzaakt tegen die tijd.

* | 11-10-13 | 18:44

Dus we willen gewoon af en toe een dader slachtofferen en knippen en scheren. Wat een klootzakkerij.

Roer | 11-10-13 | 18:30

Rij nogal veel op s'heeren wegen en auch die autobahn (die de laatse jaren wel wat rustiger zijn geworden qua asociaal gedrag integenstelling tot het nederlandse) heb bewust een auto genomen die niet zo extreem snel kan (ken mijn eigen rijstijl), maar helaas voor bewuste golf rijder, jij voldoet in zun geheel aan het stereotype beeld wat ik van zwarte golfjes heb, die worden bijna per definitie bemand door types die het woord rustig niet kennen, zou hem dan ook advies geven om als ie positiever in beeld wil komen om de kleur van zun bolide te veranderen, en enigzins minder opgefokt te gaan autorijden, want er zal ooit eens iemand komen die nog veel asocialer is al jezelf en dan ben je aan de beurt en dan is wat je via het wereld wijde web heb ondervonden iets zijn, wat kinderspiel bleek te zijn.

Umberto die trotzoni | 11-10-13 | 18:06

Dus omdat je boos bent vanwege een net niet dodelijk ongeluk, ga je een poging doen om een dodelijk ongeluk te veroorzaken ? Erg logisch !

Tutanchamon | 11-10-13 | 17:47

Wat de Peugeot gedaan heeft dondert niet, dit soort acties kunnen hoe dan ook never nooit niet echt niet.

Gelukkig ziet golfrijdert ook in (of zou het komen door de ophef eromheen, kopschoppers gaan ook ineens na maanden sorry zeggen als het op GS komt).

En verder: mensen, doodsbedreigingen? Seriously??? Hebben jullie echt geen sociaal leven ofzeau??

AsEl | 11-10-13 | 17:45

-weggejorist-

Zorgelijk | 11-10-13 | 17:41

-weggejorist-

achter de deur | 11-10-13 | 17:18

Zag vandaag op ring almere een dodge pick-up eenzelfde actie uithalen. Ik vol in de ankers met de volgeladen crafter om het 'slachtoffer' ruimte te geven.

Bij het eerstvolgende stoplicht stond ik naast het slachtoffer, een duidelijk oversture vrouw van 70 plus.

Beste dodgerijder, mocht je dit lezen, schaam je dan diep. En stel je voor hoe je zou reageren als iemand zoiets bij je moeder of oma zou flikken.

koolteer | 11-10-13 | 17:00

@Herr Knäckebröd | 11-10-13 | 11:14 | + 98 hadden wij dezelfde rijinstructeur?

dezeookalbezet | 11-10-13 | 16:44

Proberen iemand van de weg te rijden en dan miepen over een paar halfgare doodsbedreigingen? Gotspe.

Charles Swietert | 11-10-13 | 16:38

Weten we zeker dat het niet Ed-caddy's 2e auto is?

SDI | 11-10-13 | 16:31

Een ander proberen van de weg te rijden en dan miepen over doodsbedreigingen op faceboek? Wat een gotspe. Twee keer zo hard aan de schandpaal met deze zinloze vorm van leven.

Charles Swietert | 11-10-13 | 16:24

Geaccepteerd.

Maar je bullshit die je lult is bullshit. Je hebt jezelf net zo laag gemaakt als die andere rijder.

De Waterdrager | 11-10-13 | 16:23

Hoe dom zo'n VW rijder ook is je bent nog slag erger als je hem gaat zitten bedreigen.
Blijkt ook wel weer dat filmpjes niet altijd hele waarheid vertellen. Als we VW man mogen geloven.

bbbachstra | 11-10-13 | 16:21

Geheel belachelijk dat dat golfje er zo achter zit en met name het afsnijden kan niet door de beugel.

Maar rijders die ineens naar links gaan waardoor andere mensen moeten remmen zijn ook uitermate irritant en bovenal gevaarlijk. Wanneer je wil inhalen doe je dat pas wanneer je niemand hindert, dus ook niet afdwingen met een knipperlicht (tenzij het echt heel druk is, als een soort van 'vraag') maar rustig wachten op je beurt. En dus zeker niet ervoor gooien en dan traag je weggetje vervolgen.

Weet niet of dat hier het geval is, interesseert me ook niet. Wilde het gewoon even kwijt. Bij deze, dank voor het lezen.

deepblue | 11-10-13 | 16:17

If consequences dictate, my course of action then it doesn't matter what's right: it's only wrong if you get caught.
Et, voila.

Kaposi_Sarcoom | 11-10-13 | 16:17

Een goede chauffeur weet dat er sjappies rondrijden die hun rijbewijs niet waard zijn.

Als je dan door zo'n sjappie wordt weggedrukt, moet je je vooral niet verlagen tot eenzelfde aktie. Hiermee ontkracht je totaal de aanleiding, je bent zelf geen haar beter.

Als het verhaal klopt kan ik voor het kleven nog wel enige begrip opbrengen maar dat remmen...

Ik kan zelf heel grof schelden, dit die ik ook zo'n 40% van de tijd in de auto, da's mijn uitlaatklep.

cneaker | 11-10-13 | 16:02

Wat een lul. Dus omdat iemand anders je bijna doodrijdt, moet je die ander ook maar even bijna doodrijden? WTF.

Rick200SX | 11-10-13 | 16:00

Doet u mij maar stukjes over bumper cleavages in het verkeer. Zal betere reacties opleveren.

Tjemig | 11-10-13 | 16:00

Die parkeerplaats bedreigingen zeggen alles over met wat voor opgefokte snuifnicht we hier te maken hebben. Dit belachelijke jankverhaal bevestigd alleen maar dat jullie de juiste te pakken hebben. Met je paupergolf. Normaal doen, of oprotten van mijn wegenstelsel. Ik ben namelijk groot mede-aandeelhouder van dit asfalt die ik bekostigd heb in al die jaren belasting betalen. Durf te wedden dat jij nog zeer weinig bijgedragen hebt op dit vlak. Jij draagt vooral bij aan overlast veroorzaken met je tiefusattitude.

Koettoerk | 11-10-13 | 15:57

'Omdat ik in een zeer snelle reactietijd kon remmen , anders was er bla bla bla ... '

Ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik ......

Niet alleen een totale lul award verdien je , een draai om je oren,,,, hoppa !!!!

Wat zal mammie en pappie trots op je zijn !!

Met vriendelijke groet .

.noiD | 11-10-13 | 15:52

Als ik net een gevaarlijke situatie heb weten te ontwijken doe ik er ook altijd alles aan om een nieuwe, wellicht nog gevaarlijkere, situatie te creeeren. Vooral omdat ik zelf uiteraard ALTIJD 100% FOUTLOOS(tm) rij.

Zoiets | 11-10-13 | 15:51

Huilie huilie nu het te heet onder zijn voeten wordt. Zal niet de eerste x zijn dat ie zoiets flikt.
Nu gaan janken maar als het niet op GS had gestaan zou die het zo een paar x doen. Iemand zo afsnijden is ook een soort doodsbedreiging.

Waaromnouniet | 11-10-13 | 15:43

Vraag me steeds meer af of Kaas in dat 102 tje reed en drukdoende was zijn tegels met primeur te plempen.

Tjemig | 11-10-13 | 15:35

De "reden" maakt het alleen maar erger.

Als je dit soort acties doet bij iemand waarvan je net hebt vastgesteld dat hij/zij niet "goed" rijdt en een slecht reactie vermogen heeft, ben je helemaal van de pot gepleurd. Het was al een faal actie, nu blijkt uber-faal...

Dodelijke ongelukken kennelijk alleen van belang als iemand hem doodrijdt, niet als het anderen betreft die door zijn gevaarlijke "geen schoonheidsprijs"-acties morsdeaud of als Jimmy eindigen.

www.southparkstudios.com/clips/104357/...

harstef | 11-10-13 | 15:08

Argyronauta | 11-10-13 | 14:45
Als je je auto op het laatste moment naar links gooit zonder richting te geven( en vaak zelfs niet kijken) dan ben je je rijbewijs helemaal niet waard.
Vind ik persoonlijk nog veel erger dan domme fouten van anderen niet goed kunnen inschatten aangezien dit gedrag ongelukken veroorzaakt en de anderen niet.

Benzodine | 11-10-13 | 15:04

Ik heb een keer een vergelijkbare situatie gehad, waar een vrouwelijke bestuurder haar auto met aanzienlijk snelheidsverschil ineens voor mijn auto gooide. Een noodstap voorkwam een vervelden ongeluk. Vreemd genoeg, was ik daarna de klootzak, want ik kreeg ook nog eens een middelvinger toen mevrouw wel aan de kant ging.
Echter, mijn reactie was niet om voor mevrouw te gaan rijden en op de rem te trappen. Be the bigger man, als iemand anders zich als een lul gedraagt op de weg, dan moet dat maar. Sta daar boven.

Aiii | 11-10-13 | 15:02

Al met al weer een too-pik waar we met z'n allen over druk maken maar als we eenmaal op de weg zijn voelen we ons heer en meester(es) en dan zijn we niet eens in een lederen outfit gekleed! Ik kom maar weinig autobestuurders tegen die nog weten wat het is, Hee/Dame In Het Verkeer. Als alle verwensingen aan mijn adres waren uitgekomen dan was ik een medisch wonder met zoveel ziekten en gezwellen.
-
But let me say this once and for all: nobody fucks me in my Trabant GTI

Hyppo Kriet | 11-10-13 | 14:57

We kunnen allemaal wel de perfecte automobilist/moraalridder uithangen en deze gast allemaal afzeiken, maar ik waardeer zijn reactie waarin hij de schuld voor a-sociaal gedrag volledig op zich neemt, maar ook uitlegt wat er aan voorgevallen is.
En dat laatste maakt een verhaal wel compleet en een reactie begrijpelijk. Nogmaals het bumperkleven heeft de Peusrijder zelf verdiend, maar dat afsnijden is levensgevaarlijk en achterlijk, maar daar is deze Golfbestuurder inmiddels publiekelijk wel voor gestraft.
Ik waardeer het dat iemand zijn excuses hiervoor aanbiedt en ook het HELE verhaal vertelt, dat zouden er méér moeten doen.

Sylvan | 11-10-13 | 14:57

Snap zijn irritatie wel , maar keur zn gedrag niet goed. Ok bumperkleven kan nog wel , maar dat afsnijden is erover.
Verder geeft die peugeot geen richting aan , dus zijn verhaal van voor het filmen zou nog best eens waar kunnen zijn.
Maak het elke dag mee dat mensen geen knipperlichten gebruiken en zomaar hun auto voor de mijne gooien.

Benzodine | 11-10-13 | 14:49

"... toen ik met ruim 120 aan gereden kwam...". Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we die "ruim 120" wel héél ruim mogen nemen, hij gaat natuurlijk hier niet vertellen dat het dichter bij de 180 km/u was, want dat maakt natuurlijk niet zo'n goede indruk. Hij geeft er ook blijk van geen verkeersinzicht te hebben, want een goede rijder kan anticiperen, en weet dat als je in Nederland op de linkerstrook rijdt, terwijl op de rechterstrook een auto achter een vrachtauto rijdt, de kans heel groot is, dat deze auto op het laatste moment naar links zal gaan.

Dat is nu eenmaal een typisch Nederlandse gewoonte, als ik dat in Duitsland zie gebeuren, betreft het in 9 van de 10 gevallen dan ook een Nederlandse auto. Dat is slecht rijgedrag, maar daar moet je gewoon rekening mee houden, en als je dat niet doet, ben je je rijbewijs niet waard.

Wat natuurlijk helemáál fout is, is om mensen menen te moeten "corrigeren" voor hun fouten, en zeker door zelf riskante situaties te gaan creëren. Op zulke acties zou gewoon het rijbewijs ingenomen moeten worden, het is volstrekt asociaal en levensgevaarlijk gedrag, zulke aso's horen in het verkeer gewoon niet thuis. Ik erger me ook wel eens aan het gedrag van andere auto's, maar ik laat er niets van blijken, want dat heeft geen enkele zin. Als het me écht te gortig is, dan wil ik nog wel eens meewarig met mijn hoofd schudden, maar verder ga ik nooit.

Argyronauta | 11-10-13 | 14:45

"(ik krijg al bedreigingen via Facebook, omdat iemand zo slim was mij te taggen)"
Bedreigingen sowieso -1, maar 'n facebook account hebben is ook niet echt heel erg bijster slim..

TimoteoGrimbundecimo | 11-10-13 | 14:42

Die doorgesnoven golfrijder wilde dus op een parkeerplaats op een 'niet zo vriendelijke manier' verhaal gaan halen bij dat peugeotrijdertje of -rijdstertje omdat die niet helemaal goed oplette bij het naar links gaan.
Geen idee wat hij op de parkeerplaats had willen doen. Het peugeotje vernielen? De bestuurder tot gort slaan?

Ik stel voor dat we voor dit soort permanent overspannen en agressieve mannetjes aparte rijstroken maken met hoge betonnen muren links en rechts. En om de 10 kilometer een aparte parkeerplaats waar ze elkaar even in elkaar mogen slaan of elkaars auto's mogen vernielen als de een vindt dat de ander iets verkeerd heeft gedaan, of omgekeerd.

Peyronie | 11-10-13 | 14:38

Als ik het goed heb, ( ik kan er uiteraard naast zitten ) is het zo dat als er een agent in de filmende wagen had gezeten, de golf naar de kant was gehaald, en hij een cursus beheersing ( of hoe dat ook heet ) had moeten volgen.
Ik stel voor dat hij, als hij echt berouw heeft, dat nu vrijwillig gaat doen.
En dat dan bewijst aan GS.
Ik heb zo'n vermoeden dat hij dat niet wil........
Ook hier kan ik er naast zitten natuurlijk.

helaas nederlander | 11-10-13 | 14:35

Vast een fin, als ik zijn golfje bekijk en daarna zijn slappe verweer vol fouten lees.
Hangen die gek.

captainobvious | 11-10-13 | 14:35

Tja, het is vervelend met al die gleufdieren op de weg die totaal geen inzicht hebben en maar wat doen, maar het is eenmaal zo.
Dat er niet meer ongevallen gebeuren door het leger bejaarden, visueel gehandicapten en bangvrouwtjes, daar sta ik al van te kijken, maar dan nog moet je niet zelf de oorzaak gaan worden van het probleem, toeter even, middelvinger omhoog ( kan ook gevaarlijk zijn ) maar hou het daarbij.
Als deze autofaalbilist geschrokken was, dan had het ook anders kunnen aflopen.

Mozeskriebels | 11-10-13 | 14:27

Zou de bestuurder door hebben dat zijn debiele gedrag eigenlijk ook als een doodsbedreiging kan worden op gevat?

geomario | 11-10-13 | 14:14

Hoe moeilijk is Nederlands schrijven?

zegmaarF | 11-10-13 | 14:06

-weggejorist-

de vuile werkloze | 11-10-13 | 14:00

@Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:44
LOL
Kom je ze dan ook signeren bij mijn lokale boekhandel?

Ars Vivendi | 11-10-13 | 13:57

Als je je in het verkeer begeeft moet je tot 10 kunnen tellen en niet achteraf tot 10 leren tellen. Dat is de verkeerde volgorde.

Kortom "keep your cool" en wees een gentleman. Niet iedereen heeft zo'n cool petje en VW Golf als jij hebt.

Chicka | 11-10-13 | 13:54

'Bij deze daarom de dringende vraag om deze video te verwijderen, om het niet op een rel uit te laten draaien.'

Ach god de armetierige stakker.
Had hij eerder moeten bedenken deze h*fter.

klarakroket | 11-10-13 | 13:46

Valt me op dat sommige de bestuurder het voordeel van de twijfel geven. Net zoals rechters vaak doen, niet meer doen hoor, je bent vrij om te gaan..........
Maar goed, wat ik begrijp uit het verhaal is dat de golf meneer boos was op die 107 omdat die ineens naar links ging.
Wat hij dus niet begrijpt, is dat die misschien die golf helemaal niet gezien heeft, dan wel dat die golf veel harder ging dan 120 en dus de snelheid verkeerd inschatte.
In ieder geval waarschijnlijk een fout van die 107 ( ik denk niet dat hij dat moedwillig heeft gedaan, dat ineens de auto voor de golf gooien ).
Echter, de actie van de golfknakker is doelbewust, daar heeft hij enige tijd over na kunnen denken ( tijdens het kleven ).
Dus dat is toch echt van een heel ander ( laag ) niveau.

helaas nederlander | 11-10-13 | 13:44

Feyn geschreven weer!

Ome Gijs | 11-10-13 | 13:38

Het is een grote ergernis, die lui die zomaar uit de rechter rijbaan komen en hun auto vlak voor je neer zetten.
20 km/u is dan behoorlijk hard remmen.
ok... gedaan; je zit vlak achter hem en denkt dat de eikel(in) wel gas zal geven om de rijsnelheid op de linkerbaan aan te nemen.
Helaas doen die groen-linksers dat niet; ze sukkelen met 5 km/u snelheidsverschil die vrachtwagen voorbij.
Tja, zo maken die lui je tot 'bumperklever'.
Wil de reactie van de Golf rijder niet goed praten, doch kan hem wel enigszins begrijpen...

Hendrikaatje | 11-10-13 | 13:38

Wat mij verbaast is dat hij schrijft "Eerste instantie was ik in staat de bestuurder van deze Peugeot "op een minder vriendelijke manier" aan te spreken op een parkeerplaats". Dat is toch vreemd, wat zei de bestuurder van de P dan terug? Maar het zal wel gebrekkige beheersing van de NL taal zijn.Hij zal wel bedoelen dat hij dat eerst van plan was. Beetje triest dat hij meent andere weggebruikers te mogen aanspreken op hun gedrag. Meewarig het hoofd schudden al meer dan genoeg.

M.egafoon | 11-10-13 | 13:38

De VW bestuurder had beter zelf ook een dashcam kunnen installeren. Zijn actie valt dan niet goed te praten maar dan is wel aangetoond dat zijn verhaal klopt.

ProAsfalt | 11-10-13 | 13:37

En weer dat Facebook.
Maakt meer kapot dan je lief is.

swassannuf | 11-10-13 | 13:36

Hij heeft er spijt van. Ach gut. Heeft hij al spontaan zijn rijbewijs ingeleverd? Of heeft hij ook weer niet zoveel spijt?

Goofy Goofball | 11-10-13 | 13:33

Wat Kaas zegt! Bestuurder weet dat hij fout zat, excuus is gemaakt en kap eens om gelijk alle verwensingen met name doosbedreigingen te uiten bij het miste of geringste! Beetje normen en waarden en mocht dat niet lukken bel je Balkenende maar.

drs W | 11-10-13 | 13:25

@terpetijnZeikert,
Denk je dat de peugot rijder het expres deed?
De peugot rijder heeft de golf waarschijnlijk niet gezien (dode hoek oid).
Is het dan normaal dat iemand zo te keer gaat?
Als jij denkt dat je daar mee wegkomt, ben je er zelf ook 1!
Jammer!

mood | 11-10-13 | 13:23

"jullie spelen met mijn prive" houding is herkenbaar. driftkikker

ano niem83851942 | 11-10-13 | 13:20

Door publicatie van zijn kenteken zag de bestuurder zich genoodzaakt te reageren. Volgende keer gaat hij vrolijk verder met zijn rijkunsten.

natte krant | 11-10-13 | 13:18

Leuk he, dat facebook ? Ja, alleen met een fake-account vanuit een TOR omgeving.

Cuban8 | 11-10-13 | 13:14

130km/u mag je daar.
hamstr | 11-10-13 | 12:04 | + -1 -

U bent zeker ook zo'n eikel die het verschil niet weet tussen mogen en kunnen

Zuma | 11-10-13 | 13:03

Dat hele voorval zal best allemaal, feit is dat meneer niet netjes afstand neemt nadat dat gebeurd is. Hiervoor al -1 voor de Golf en vervolgens die dollemans actie dikke -2.
Ik meen mij nog te herinneren dat men via defensief rijden fouten van anderen op moet kunnen vangen, uit de autotheorie..

En dus niet de (dood)rijdende rechter uit moet gaan hangen bij 100km/h, gek!

Fred van Ria | 11-10-13 | 13:01

@ Feynman | 11-10-13 | 12:43 |
Ik zeg ook niet dat ik geen actie onderneem als ik dit zie. Laat het even helder zijn, ik ben geen boze golfrijder. Ik houd altijd rekening met het feit dat autisten het stuur omgooien. Neemt niet weg dat ik het a-sociaal vind dat mensen dit doen. Als het mij ook over valt dan druk ik op de toeter of groot licht zodat de slapende automobilist ziet dat hij iets mist. Dat noem ik gewoon helder communiceren.

HJdeT | 11-10-13 | 12:55

Het was dus Pritt Stift.

niksneem | 11-10-13 | 12:48

@ Max Navelstaar | 11-10-13 | 12:43 |

Dat wilde ik hier inderdaad mee zeggen ja.

LeBut_013 | 11-10-13 | 12:47

LeBut_013 | 11-10-13 | 12:38
Ze zitten allebei fout, maar de Golfrijder het meest.

Max Navelstaar | 11-10-13 | 12:43

HJdeT | 11-10-13 | 12:29 | + 0 -
Als je al die voorbereidende handelingen ziet, waarom maak je geen ruimte? Inhalen is geen absoluut recht en hoeveel sneller ben je ermee?

Feynman | 11-10-13 | 12:43

TeeJee | 11-10-13 | 12:18
Touché :)

80 | 11-10-13 | 12:42

Er zijn veel minnetjes voor mensen die het gedrag van de Peugeot ook verwerpen. Ik vind het ook zeer hinderlijk als mensen met te lage snelheid de linkerbaan op gaan als daar geen ruimte voor is. Feitelijk zeg je dan, 'Zo ik moet inhalen en iedereen die achter me zit heeft pech en mag ook 90 gaan rijden.' Tijdens de spits veroorzaakt dit dus gewoon files, want er zijn veel mensen die zo denken.

Het gedrag van de Golf-rijder is asociaal, dat staat buiten kijf. Hoeven we niet over te discussiëren.

LeBut_013 | 11-10-13 | 12:38

Zwart golfje met dubbele uitlaat: pauper. Met bijbehorend gedrag. Zijn Nederlands is vreemd genoeg vrij correct, dus het lag niet aan zijn opvoeding. Waarschijnlijk is zijn gedrag een keuze geweest.

3*links=rechts | 11-10-13 | 12:33

Hij doet de prijs eer aan met zijn lulverhaal.

lompe smurf | 11-10-13 | 12:33

@ feynman: snap dat dan. Verkeersveiligheid is niet het target. De schatkist vullen daarentegen wel. Nietwaar KooSSpee?!!!

WayneGretzky*99* | 11-10-13 | 12:32

@Feynman | 11-10-13 | 12:25
Ben je mal? Dat surveilleren in burgerauto's zou de pakkans alleen maar verhogen. Dan moet er nog meer gewerkt worden.

ristretto | 11-10-13 | 12:30

@ Feynman | 11-10-13 | 12:14 |
Je ziet mensen over hun schouder kijken, je ziet mensen het gas los laten en een inschatting maken, toch gaat op het laatste moment het stuur om. U maakt mij echt niet wijs dat zoveel mensen niet aan het opletten zijn.

Op geen enkele manier rechtvaardigt dit gedrag reacties zoals die van de Golf rijder.

HJdeT | 11-10-13 | 12:29

Autootje maar snel verkopen aan een Pool die hem mee de grens over neemt, ander autootje kopen, nooit meer doen.

Kameroudste | 11-10-13 | 12:28

@Zeg maar Allah | 11-10-13 | 12:18
Eens. Kaas wordt een beetje ranzig. Hij gaat stinken. Voelt zich koning van zijn eigen mening en spreekt zijn "volk" vermanend toe. Brrr. Italiaanse kaas is lekker, maar deze is overrijp.

ristretto | 11-10-13 | 12:26

Zeg maar Allah | 11-10-13 | 12:18 | 0
Lol.
Als kaas stinkt moet idd onder de stolp.
Maar s'avonds mag ie op de plank naast de zwarte olijven . Heerlijk La crotte du diable met een goed glas rood.

amin | 11-10-13 | 12:26

Ik geloof wel dat er iets vooraf is gegaan. Waarom zou er anders inderdaad een bumperklevende auto gefilmd worden?
Met wat meer berouw over zijn daad, ipv de ontvangen bedreigingen zou de vw rijder er beter vanaf komen.

Ik zeg Ai | 11-10-13 | 12:26

-weggejorist-

Zeg maar Allah | 11-10-13 | 12:25

Ars Vivendi | 11-10-13 | 12:08 | + 0 -
Nou ik vind dit vooral een mooi voorbeeld dat flitsen zinloos is. Geen foto bij kleven, geen foto bij snijden en geen foto bij een remtestje. Het cameratoezicht op snelwegen wordt gebruikt om de snelheid en doorstroming te bewaken.

Het huidige beleid waar twee derde van de boetes voor 0 tot 10 km/h te hard zijn. Gedrag wat zelden bijdraagt aan extra risico. Iedere botsing is begonnen met een voorrangsfout. Toezicht op voorrangsfouten is minimaal.

Persoonlijk ben ik voorstander van veel meer politie in burgerauto`s die de echte malloten ertussenuit halen.

Feynman | 11-10-13 | 12:25

Toch zit er miss een kern van waarheid in, bijna alle lui in de kleine knake peugeotjes rijden als debielen en dienen per direct hun rijbewijs in te leveren.

Charlie Sheen | 11-10-13 | 12:24

Toch kan ik geen medelijden hebben met dit soort weggebruikers. Billen en blaren enzo. Het verschil tussen idioot rijden en normaal en een beetje rekening houdend met elkaar is in reistijd niet zo heel erg groot, vaak is het minder als een paar minuten.
.
Jarenlang reed een collega met mij mee in de auto over de A12, aan het begin wordt je altijd wel door een paar zwartegolfjes (of soortgelijke vehikels) ingehaald, dus altijd een gokje wie we dan bij Utrecht c.q. Den Haag weer tegen zouden komen, bij voorkeur rechts passerend in de file die tegen die tijd daar was ontstaan.
.
Het scoringspercentage is opvallend hoog.

Ranja Drinker | 11-10-13 | 12:23

Je geeft zelf aan dat het een paar mm scheelde of je had een ongeluk. Vervolgens ga je bumperkleven en daarna er nog eens vlak voor rijden. Het lijkt wel alsof je levensmoe bent. Lever alsjeblieft je rijbewijs in want je bent totaal ongeschikt om te rijden. En hoezo video verwijderen? Lijkt mij ideaal om te voorkomen dat je het nog een keer doet.

Blotebelg | 11-10-13 | 12:22

De schrijfstijl van zijn brief is volstrekt anders dan de rijstijl van zijn auto...één van de twee klopt niet.

duitse herder | 11-10-13 | 12:20

Ik zei gisteren al dat die Peugeot107 mogelijk geen haar beter was en dat blijkt dus te kloppen. Excuses van de Golf geaccepteerd. Niet meer doen knul! Aan de mensen die menen hem te moeten bedreigen, gebruik die enkele hersencel nu eens een keer. Je hebt ze echt niet voor lul gekregen.

Terpetijnzeikert | 11-10-13 | 12:20

@ irma; of misschien ligt het toch aan jezelf omdat je een notoire linksch rijder bent die niet harder durft dan 90 ofzeau.

WayneGretzky*99* | 11-10-13 | 12:20

@80 | 11-10-13 | 12:11
Het superioriteitsgedrag van die Audi-arrogantjes is net zo misplaatst, dus ach.

TeeJee | 11-10-13 | 12:18

@HJdeT | 11-10-13 | 11:58
Egocentrisch? Nee joh, ze gooien het stuur naar links speciaal om jou te pesten als ze je aan zien komen.

Nilfisk | 11-10-13 | 12:18

-weggejorist-

Zeg maar Allah | 11-10-13 | 12:18

Ach ja, en jullie zijn allemaal lieverdjes op de weg hè?
Ik erger me kapot aan mannen met kleine lul syndroom in een ( grote) lease bak die maar denken dat iedereen aan de kant moet omdat zij haast hebben. ga dan focking eerder van huis.

irma zonderboezem | 11-10-13 | 12:16

Zeg maar Allah | 11-10-13 | 11:56 | 0
Een week geen kaas, nee joh dat kan niet .
Duo penoti op brood doen zeker, of worst.
Echte mannen eten kaas en geen worst.

amin | 11-10-13 | 12:15

Okeeeeee......, en nooit meer doen.

kiki01 | 11-10-13 | 12:15

Als de bestuurder dezelfde is als de man in de zwarte golf die afgelopen maandagochtend in Papendrecht op de Kennedylaan toeterend achter me reed omdat ik 50 in de bebouwde kom reed, me inhaalde terwijl hij naar zijn voorhoofd wees, me afsneed bij het stoplicht en vervolgens bij het invoegen op de N3 richting Dordrecht meteen zijn auto de linkerbaan op knalde en daarbij de auto die voor hem wilde invoegen afsneed en de al links rijdende auto in de ankers deed gaan.

Als dat hem is dan moet meneer niet huilebuilen maar eens in de spiegel kijken. Dan ben je gewoon een ASO. Face it!!!!!

wolffman | 11-10-13 | 12:15


@Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:09
Wat een gelul. Ik gun inderdaad iedereen van alles.
In dit geval een permaban van de weg.
Niks spijt, niks berouw. Damagecontrol. Damage die misschien door de peugeotrijder, maar zeker door hem is veroiorzaakt of bijna veroorzaakt.

ristretto | 11-10-13 | 12:14

HJdeT | 11-10-13 | 11:58 | + 0 -
Ik vind het bijzonder knap hoe je in het hoofd van de medeweggebruiker kunt kijken.

Moeiteloos stel je vast dat iemand die je niet kent te weinig rekening met je houdt en schijt aan je heeft, in plaats van je snelheid verkeerd inschatte. Jij hebt een mooie meetlat hoe ruim baan jij van iedereen dient te krijgen. Moeiteloos zie jij het verschil tussen iemand die onoplettend is en iemand die wel kijkt en je per abuis niet heeft waargenomen.

Face it, je hebt geen glazen bol en weet dat dus allemaal helemaal niet.

Feynman | 11-10-13 | 12:14

Had je dat mailtje nu maar niet gestuurd hè, intellectueel uitgedaagde Golfpiemel!

Ignatius Barracuda | 11-10-13 | 12:13

@Ars Vivendi | 11-10-13 | 11:35
+1

DataValue | 11-10-13 | 12:13

VW Golf paupers denken allemaal dat ze in een dikke audi rijden, met veel misplaatst superioriteitsgedrag van dien..

80 | 11-10-13 | 12:11

GS doe ff terugmailen met de vraag of hij de bedreigingen ook kan laten zien inclusief de facebook gegevens. Als er veel gebruik wordt gemaakt van het k-woord weten wij genoeg.
Kunnen we daar weer n mooi topic van maken en de bedreigers met namen en toenamen schamen.
Hoewel het me ook niet zou verbazen als de bedreigers gewoon bekende of minder bekend gs reaguurders zijn. In dat geval zijn we dan ook weer wat wijzer hier en kunnen we die gasten blokken. (of permabannen/ip-bannen als joris wil meewerken aan het veiliger maken van gs en t land) Want bedreigen, daar houden we hier in de panelen niet van. Toch?!
De deaud voor zulke gasten.;)

amin | 11-10-13 | 12:11

@Zeg maar Allah | 11-10-13 | 11:56 | + 1 -
Kan niet, want ik heb het merkrecht op Kaas en ik verbied het.

Kaas de Vies | 11-10-13 | 12:11

Echter, als ik de tekst van het flutbriefje met een moelands accent lees past het filmpje en het verhaal wel bij de schrijver.

Robbie van Zon | 11-10-13 | 12:10

De snelweg is een hel op aarde, wat vreselijk allemaal. Ohohoh wat erg.

Ongeblustekalk | 11-10-13 | 12:09

Dus deze aso gaat nu ook nog lopen janken hier? Als'ie enige zelfkennis had gehad, had hij zijn rijbewijs persoonlijk ingeleverd. En de Nederlandse wegen zouden een stuk veiliger worden. Wat een pisvlek.

zomerregen | 11-10-13 | 12:09

Ik kan alleen maar lachen om de stupiditeit van gefilmde wegpiraat. Wat een droevig persoon: hij vindt het jammer dat iemand hem tagde, het filmpje van zijn gestoorde weggedrag erop staat, zijn priveleven wordt aangetast, maar berouw van zijn daden heeft hij niet.

Meestal als iemand vol in de remmen moet als iemand voor hem gaat inhalen, rijdt iemand geen netjes 120, maar is dat iemand die 130/140 rijdt en per see voor moet. Dus dat verhaal klopt voor hoogstwaarschijnlijk voor geen meter. En vergeet ook niet dat meneer zelf ook een gevaarlijke situatie creëert door niet te anticiperen en anderen wil beletten om in te halen waardoor ze zelf ook vol in de remmen moeten.

kovariant | 11-10-13 | 12:09

Als je zelf niet uitkijkt op de fiets kan je per dag wel drie keer doodgaan door fouten van andere weggebruikers.

Terpen-tijn | 11-10-13 | 12:08

@Feynman | 11-10-13 | 11:45
Dank je wel voor je reactie. Ik volg je redenering. Consequentie is wel dat er (bij wijze van 'haar vervanger') dus (nog) meer toezicht moet komen, in de vorm van flitspopo's, -palen, trajectcontroles en cameratoezicht op 's-heeren wegen. En daar loopt de gemiddeld GS-er evenmin warm voor, dacht ik zo. 't Is nogal ambivalent.

Ars Vivendi | 11-10-13 | 12:08

Het gebeurt wel eens dat je een auto in de dode hoek hebt. (gelukkig mij nog niet overkomen, maar ik kan er in komen) Is het dan goed te praten dat je dit soort dingen gaat uithalen op de snelweg als 'zwarte golfrijdert' ?
Ik zeg van niet!
Dus die klojo in de zwarte golf, had hoogstens even een middelvinger kunnen opsteken of meneer/mevrouw een boze blik kunnen geven. Daarmee houdt alles op!

De zwarte golfrijder denkt dat het normaal is dat wanneer iemand per ongeluk een fout maakt, je hier zo mee om gaat. Daarom is deze Golfmeneer een heethoofd, een eikel en een persoon die een rijbewijs niet waard is.
Helaas golfmeneer... hopelijk doe je het niet weer?
Je weet wat de consequenties zijn nu!

mood | 11-10-13 | 12:07

130km/u mag je daar.

hamstr | 11-10-13 | 12:04

Resume:Het word steeds gezelliger in dit voormalig leuke landje

Djenghiz_ken_net | 11-10-13 | 12:04

Poging doodslag was dus terecht, begrijp ik.

De Geus | 11-10-13 | 12:03

@ Nilfisk | 11-10-13 | 11:54 |
Zeg schuimbekkende Nilfisk, waar neem ik voorrang? Ik zeg alleen dat iemand die van baan wisselt in principe voorrang hoort te verlenen. Weinig mensen hebben echter die beleefdheid en gooien het stuur ongezien naar links omdat ze zelf niet op de rem willen trappen. Het is hetzelfde als voorrang verlenen aan mensen van rechts.

Maar goed, ik begrijp dat u lief zwaait als u geen voorrang krijgt van links.

HJdeT | 11-10-13 | 12:03

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:20
U bent niet in vorm vandaag, Ga maar weer naar bed.

niet voor de hond | 11-10-13 | 12:03

Ach gossie, het brave golfje reed precies de toegestane snelheid en toch moest hij nog in de remmen.
Heb al zat filmpjes gezien waarbij afsnijden / remmen tot een fataal ongeluk leidt.
Defensief rijden is een kunst, het is een instelling die je moet hebben in dit drukke landje, de fouten van anderen vergeven en vergeten, (vooral ik), dat is de kunst, de frustraties slijt ik op gs.

Terpen-tijn | 11-10-13 | 12:01

Iemand probeert jou dood te maken, daarna probeer je diegene dood te maken en daarna wenst de goegemeente jou weer dood. Merkwaardig land is dit toch.

Petrus de Rewa | 11-10-13 | 11:59

Hij heeft berouw omdat ie met zijn auto op GS staat, niet omdat hij zo'n stomme wraakactie uitvoerde. Kennelijk vindt ie die wraak nog steeds gerechtvaardigd, gezien de uitgebreide beschrijving van de fout van Peugeotmeneer.

niet voor de hond | 11-10-13 | 11:58

-weggejorist-

Zeg maar Allah | 11-10-13 | 11:58

@ Feynman | 11-10-13 | 11:45 |
Dat zijn geen simpele vergissingen, dat is gewoon onoplettendheid. Achter het stuur zitten is niet zo heel ingewikkeld, als je maar geen andere dingen gaat doen. Opletten is een keuze.

Daarnaast denk ik dat het nog veel vaker onbeschoftheid is. Gewoon schijt hebben aan je mede weggebruikers, zelf geen zin hebben om het gas in te houden en de auto gewoon naar links gooien zodat andere weggebruikers maar op de rem moeten drukken.

Foutjes kunnen gebeuren, maar 9 van de 10 keer is het geen foutje, maar gewoon egocentrisch rijgedrag.

HJdeT | 11-10-13 | 11:58

Ik rij vaak 90 op de snelweg, vooral als ik geen haast heb. Ja... en?

ojédiaré | 11-10-13 | 11:58

Even kijken hoor:

"de bestuurder van de kleine Peugeot 107 ging zonder richting aan te geven met 100 naar de linker baan, toen ik met ruim 120 aan gereden kwam."

Daar ging je al helemaal mis en lekker bezig met poging tot doodslag vrind. Op de A15 mag je niet op die plek waar jij was harder dan 120. En met ruim 120 zeg je eigenlijk dat je aan het planken was. Je bent gewoon A-sociaal. Van 120 naar 100 is niet zo'n rappe snelheidsterug gang en wellicht heb je gewoon z'n knipperlicht niet gezien om dat je te druk bezig was met te ver vooruit kijken of je nog door kon planken

Zuma | 11-10-13 | 11:57

Kudo's voor de reactie, zouden meer mensen moeten doen. Die actie verdiende zeker niet de schoonheidsprijs, en ik ben blij dat de Golf-rijder dat zelf ook inziet.

Verder hoop ik dat hij voor deze actie wel een boete krijgt (zo werkt dat, als je een fout maakt krijg je een boete) en is het daarna allemaal vergeven en vergeten. Als we er allemaal met "sorry, zal ik niet meer doen" vanaf zouden komen, zou het CJIB geen fuck meer te doen hebben, snaptu.

Nietvoordekat | 11-10-13 | 11:57

Ik vind het jammer dat in deze tijden van de zwartepietenduscussie jullie meteen weer tendentieus moeten melden dat de Golfmeneer zwart is. Wat heeft dat ermee te maken???

Houd een sop met zwarten discrimineren!

p.s. een meneer in een zwarte Golf is een zwartegolfmeneer :')

woodie84 | 11-10-13 | 11:56

-weggejorist-

Zeg maar Allah | 11-10-13 | 11:56

@HJdeT | 11-10-13 | 11:26
Voorrang moet je krijgen en niet nemen stomme mongool.

Nilfisk | 11-10-13 | 11:54

@Borrelende Boris | 11-10-13 | 11:51 | + 0 -
Niet 'de vinger', gewoon vinger tegen voorhoofd en dat doe ik alleen als er écht een gevaarlijke situatie bijna zou zijn ontstaan.

En ik accepteer het wel, iedereen maakt fouten, maar naar mijn ervaring leert meer dan de helft niet van zijn/haar fouten of beseft niet wat een domme acties ze uitvoeren. Vooral niet rond Amsterdam, de types die in Golfjes rondrijden.

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 11:54

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 11:47 | + 0 -

Kom ook weleens op de weg met mijn koekblik, krijg dan ook te maken met mensen die 80km/u rijden op een 100km/u weg, of langzaam inhalende mensen op de snelweg. Het zal me een worst wezen. Vroeg of laat worden de echte gekken van de weg gehaald door de politie, het is niet aan mij om ze te corrigeren, of ze te wijzen op fouten. Tegenwoordig hebben veel mensen een kort lontje, dus als je groot licht geeft, toetert, of de vinger toont, heb je ook nog kans dat ze een tegenreactie geven zoals mijnheer Golfmans. Dat is het me niet waard.

Borrelende Boris | 11-10-13 | 11:51

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 11:47
"Ik help de persoon simpelweg te beseffen wat een domme actie hij/zij uitgevoerd heeft."
Wat is het toch goed dat Nederland vol zit met jouw soort wereldverbeteraars.

spanarchist | 11-10-13 | 11:50

In de racelarij word je te pas en te pas afgesneden, daar leer je mee omgaan. Wraak nemen = raceban for life.

Nuff said.

Ongeacht hetgeen hier aan vooraf is gegaan is de VW rijder schuldig aan poging tot doodslag.

Oppakken en opbergen, hoort niet thuis op de (openbare) weg, nooit meer.

Parsons | 11-10-13 | 11:50

LEUK, beste man oppert al wat ideetjes in z'n repliek !

Ik zeg verder nix over autos bekrassen en facebook spammen......

Neukeboot | 11-10-13 | 11:50

Wel klagen over dat het anders zat, maar niets over het teruggeven van die prachtige totale lul-award.Betekent dus dat ie hem toch accepteert, Das weer wel sportief.
Waar kan ik hem feliciteren op zijn facebook ????

louis6227 | 11-10-13 | 11:50

Gelul, hij liegt dat 'ie barst die aso.

Nilfisk | 11-10-13 | 11:49

@Borrelende Boris | 11-10-13 | 11:39 | + 0 -
Volgens mij Begrijp je me verkeerd; Ik ga niet constant knipperen en toeteren totdat hij naar rechts gaat. Gewoon 1 keer, ik blijf geduldig (op veilige afstand) achter hem rijden en zodra hij/zij naar rechts gaat ga ik weer de max snelheid rijden. Wat doe ik mis? Ik help de persoon simpelweg te beseffen wat een domme actie hij/zij uitgevoerd heeft.

120 naar 100 vind ik al een stuk minder erg, maar 30 KM/U verschil is heftig, vooral als ze nog moet gasgeven omdat ze achter een Vrachtwaggel vandaan komen die 80 of 90 km/u reed.

En ik rij altijd cruise-control, dus gewoon ontspannen.

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 11:47

en toch ..... toen ik las dat de reden was dat de tegenpartij "zomaar opeens zonder richting aan te geven" van rijstrook wisselde ,dacht ik ..... verdomme ,misschien heeft ie gelijk !! Want als ik mij de laatste tijd ergens kapot aan erger zijn het wel die mensen die geen richting aan geven. Is dat Gloeiendegvd tegenwoordig normaal ofzo ?? Net als gewoon maar gaan en denken dat je voorrang hebt als je wisselt van rijbaan en de ander maar moet remmen.

klaasd | 11-10-13 | 11:47

Blijft een lul. Peugeot bestuurder kan dan een onhandige koekwaus zijn die niet achterom kijkt en knippert als hij naar links gaat en daarmee een gevaarlijke situatie schept, dat komt inderdaad voor en is boosmakend, maar dan ga je toch niet als reactie alsnog zelf ook gevaar veroorzaken? Daar is je claxon danwel middelvinger voor, als je het dan echt niet kunt negeren. En die zin over 'het op een minder vriendelijke manier uitpraten op een parkeerplaats' spreekt ook boekdelen. Zulk agressief tuig mag wat mij betreft voorgoed van de snelweg gejorist worden. Als je geen zelfbeheersing hebt hoor je daar gewoon niet thuis.

panadol | 11-10-13 | 11:46

Gelul golf meneer, als jij klemzat tussen auto en vangrail dan reed die peugeot dus zowat op die linker "vluchtstrook" ??
En dan nog..... IEDEREEN maakt wel eens een foutje in het verkeer daar kun je dan gewoon op reageren als je daar de dupe van bent en hopen dat een ander jou dan ook weer eens wat vergeeft als u iets fout doet.
Leven en laten leven heet dat

bob de boarder | 11-10-13 | 11:46

De bron van het filmpje kan het bevestigen. Echter had hij niet nog een tweede gevaarlijke actie moeten veroorzaken. Als het waar is begrijp ik hem wel.

Snelheidsduivel | 11-10-13 | 11:46

spanarchist | 11-10-13 | 11:43 | + 0 -

Hoe bedoel je olie op het vuur.

Eurotokkie | 11-10-13 | 11:46

en toch ..... toen ik las dat de reden was dat de tegenpartij "zomaar opeens zonder richting aan te geven" van rijstrook wisselde ,dacht ik ..... verdomme ,misschien heeft ie gelijk !! Want als ik mij de laatste tijd ergens kapot aan erger zijn het wel die mensen die geen richting aan geven. Is dat GVD tegenwoordig normaal ofzo ?? Net als gewoon maar gaan en denken dat je voorrang hebt als je wisselt van rijbaan en de ander maar moet remmen.

klaasd | 11-10-13 | 11:45

Mooi om alle reacties te lezen.
Alsof de meesten ook bij voorbaat geloven dat Badr Harri de waarheid spreekt of dat reclame altijd waar is.
Dus iemand schrijft een stukje en meteen gaan we aannemen dat het waar is?

appeltjesgroeneweide | 11-10-13 | 11:45

Dit is geen berouw, dit is een poging de schade te beperken met een lulverhaal. Waarmee blijkt dat het posten van die video zeer effectief was, want zonder dat had deze man nog steeds gevonden dat zijn actie compleet gerechtvaardigd was.
Billen, blaren, etc.

Zijkweif | 11-10-13 | 11:45

HJdeT | 11-10-13 | 11:26 | + -3 -
Geen voorrang verlenen kan een normale verkeersfout zijn. Wel drie keer gekeken, toch de golf niet waargenomen. Als je goed oplet zie je dat continu gebeuren. Als je daar boos om wordt in het Nederlands verkeer kom je altijd woedend aan op je bestemming.

Kleven, snijden en remtesten weggeven zijn drie verschillenden opzettelijke verkeersfouten die de 107 en andere weggebruikers met de dood kunnen bekopen. De golf hanteert een volksgericht waar iedere vorm van proportionaliteit ontbreekt.

De golf handelt opzettelijk drievoudig crimineel en de 107 maakt slechts een simpele vergissing. Dat is mijn oordeel en daar moet u het mee doen.

Ars Vivendi | 11-10-13 | 11:19 | + 0 -
We leven niet in een utopische gerechtelijke wereld. Aan de ene kant omdat de pakkans nu 2% is, aan de andere kant omdat de straffen bij kleinere vergrijpen geen enkele vergelding, afschrikking of gedragsverandering meer opleveren. De rechtsspraak en strafoplegging die inderdaad onze beschaving zou moeten vormen bestaat in praktische zin onvoldoende om de orde te bewaren.

Ik vind het jammer dat we voor onze veiligheid al eeuwen voornamelijk op een volksgericht leunen. Vroeger in kleinere dorpen was de straf voor een delict vooral de reputatieschade bij je naasten. Gewoon via het roddelcircuit. We zien nu een verschuiving naar grotere anonieme steden en een roddelcircuit op basis van modernere communicatiemiddelen. Niets meer en niets minder.

Als we geen volksgericht willen, zullen we eerst haar vervanger moeten optuigen. Anders welkom in de urbane jungle.

Feynman | 11-10-13 | 11:45

Ben benieuwd of dit waar is. Iemand zijn facebook gezien, dan kunnen we het checken of hij daar berichten hierover krijgt.

Eindbaasssssss | 11-10-13 | 11:44

@SnoopSloggiSlog | 11-10-13 | 11:42 | + 0 -
Haha je moet mijn e-mail berichten eens lezen die ik naar de redactie heb gestuurd.

Parels gewoon.

Binnenkort bundel ik ze en breng ze in boekvorm uit in 19 delen.

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:44

Conclusie na 100 comments is toch dat het excuusbriefje niet echt geholpen heeft. Wat dat betreft is het misschien in zo´n geval toch een Spekmannetje te doen en hopen dat het snel overwaait.

spanarchist | 11-10-13 | 11:43

Met een Peugeot 107 moet je wegblijven van de linkerbaan, die dingen doen met wind mee krap 120.

carramba | 11-10-13 | 11:42

Ook weer zo'n mooi , in foutloos Nederlands geschreven mailbericht.

SnoopSloggiSlog | 11-10-13 | 11:42

Ik vind het een kulargument van die 120 rijdert. De snelweg is niet anders dan 100 rijderts die op de nipper naar links gaan omdat ze anders in een fuik komen. Daar moet je op bedacht zijn. Een 120 rijdert die zich in de vangrail laat drukken door een 100 rijdert is zijn rijbewijs niet waardig. De waarheid is dat hij die 100 rijdert nog net voor wilde zijn maar dat mislukte, en dan krijg meneer-met-basisschool-groep-1-nederlands emoties . . . Van de weg met zulke lui. Laten staan dat filmpje met nummer en al, en taggen op Faecesbook, vind ik.

Ikbeneenzelfbouwer | 11-10-13 | 11:42

Eigen rechter spelen in het verkeer: altijd -1000.
Dus ongezien de tiefus, Golf-kleuter.

Snorry! | 11-10-13 | 11:40

Kudo's aan Pritt voor gebruik Hill Street Blues-scene. Voorbeeld(-ige) serie die terecht veel navolging heeft gekregen.

Call on the attacker | 11-10-13 | 11:40

Desalniettemin staat hij hier dus gewoon met goede reden te kijk. Wraak hoort niet thuis in het verkeer, zeker niet op de snelweg.

mental K | 11-10-13 | 11:39

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 11:35 | + -2 -

Waarom knipperen en toeteren? Als je zo de hele dag op de weg zit, kost het je meer aan bloeddruk medicatie dan wat je boekt aan tijdswinst. Zet een lekker muziekje op, daar krijg je wellicht een beter humeur door.

Borrelende Boris | 11-10-13 | 11:39

Misschien dat de poster van dit filmpje zijn verhaal kan bevestigen? Wel zo fair :-)

Kris | 11-10-13 | 11:39

Pfff man man man, hij heeft ook helemaal geen hoge pet op van zichzelf en zijn superhumane inschattingen en reactietijden.

Andersom dag | 11-10-13 | 11:39

mijn vooroordelen over golfrijders zijn met het briefje meteen bevestigd.

ganzo | 11-10-13 | 11:39

Hoezo "ik zat bijna tegen de vangrail"? Man, de vluchtstrook is daar breder dan een extra rijbaan! Moet je wel heel ver naar links uitwijken wil je tegen de vangrail knallen...

plopjes | 11-10-13 | 11:39

Dat verhaal halen... iemand maakt een fout en er is gelukkig niets gebeurd. So what? Maar die drang he? Overigens is 120 naar 100 nu niet een enorme noodgang. Dus het zal wel 160 naar 100 geweest zijn. Hij had beter meteen kunnen besluiten het te laten voor wat het was. Move on. Iedereen heeft zelf wel eens een bijna ongeluk veroorzaakt.

Lafayette | 11-10-13 | 11:36

-weggejorist-

Robbbb.bbb.bb.b | 11-10-13 | 11:36

@Feynman | 11-10-13 | 11:21
Als de consequentie is dat 'ie juridisch wordt aangepakt: prima!
Als de consequentie is dat 'ie bedreigd wordt: walgelijk. Onze 'beschaving' is de apenrots helaas nog lang niet ontgroeid. Dat blijkt uit het gedrag van de Golfbestuurder, maar ook uit de middeleeuwse reacties die dit oproept: volksgericht.

Ars Vivendi | 11-10-13 | 11:35

@Borrelende Boris | 11-10-13 | 11:30 | + 0 -
Nee, godzijdank niet, ook hou ik mij altijd keurig aan de maximum snelheden. Maar als ik op mijn rem moet omdat een auto 'nog even snel voor de aankomende auto's' een vrachtwagen wil inhalen, dan geloof ik echt wel dat je er pissig om kan worden, vandaar dat ik niets anders doe dan toeteren en/of grootlicht gebruiken om 2 x te knipperen. Daar mee vind ik t wel gedaan en zullen ze echt wel beseffen dat ze iets doms hebben gedaan.

Maar zoals deze Golf bestuurder doet en vervolgens een levensgevaarlijke situatie creëren voor de Peugeot is van de zotte.

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 11:35

Simpel, als je er links niet langs kunt, ga je er rechts langs.

kapotte_stofzuiger | 11-10-13 | 11:34

MarcS | 11-10-13 | 11:15 | + -1 -
Gelet op je Nederlands VMBO kennelijk niet afgemaakt?

Musset | 11-10-13 | 11:33

Berouw komt na de zonde.
Jammer knul, dat had je eerder moeten bedenken.

Sjaak uit Dordt | 11-10-13 | 11:33

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 11:26 | + 0 -

Je rijd nu eenmaal niet alleen op de weg.

Eurotokkie | 11-10-13 | 11:32

Peugeotje rijder.... Kom er maar in...

Burnitall | 11-10-13 | 11:32

Goed, excuses van de Golfert zijn binnen, nu is het wachten op de excuses van de Peugeotrijdert. Want kom op, je gaat niet naar links als je wordt ingehaald. En als er iemand achter je zit die sneller wil, dan kun je best een beetje gas bijgeven.

Max Navelstaar | 11-10-13 | 11:32

Slome Duikelaar | 11-10-13 | 11:27 |
"krijg ik de gedachte niet uit mijn hoofd dat wij hier te maken hebben met zo'n nieuwe lichtgetinte Nederlander"

Logisch: Zwarte VW Golf wordt per definitie bemand door nieuwe Nederlanders (Zwart van buiten en van binnen).

Brulboei_61SB | 11-10-13 | 11:31

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 11:26 | + 0 -

U heeft vast een Golf?

Borrelende Boris | 11-10-13 | 11:30

@Polletje Piekhaar | 11-10-13 | 11:29 | + 0 -
Inderdaad. Anticiperen, anticiperen en anticiperen zei mijn rijinstructrice altijd.

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:30

Aangezien ik ervan uit ga dat degene met de dashcam dat ding gewoon continu aan heeft staat lijkt het me logisch dat hij wat vooraf ging ook heeft opgenomen. Misschien kan deze poster dat ook even opsturen om te kijken of meneer de waarheid spreekt.

fender06 | 11-10-13 | 11:30

@HJdeT | 11-10-13 | 11:26 |

Nee, toeteren en groot licht. Dat maakt de situatie er veiliger op.

roze_bril | 11-10-13 | 11:30

Eén prangende vraag.
Wat is de maximum snelheid op de desbetreffende weg?
Vaak genoeg wordt er wel een kilometertje of 15 te snel gereden door mensen die klagen dat er zo langzaam ingehaald wordt.

BBmetR | 11-10-13 | 11:29

Tijdens mijn rijlessen, alweer heel wat jaartjes geleden, zei mijn instructeur: Iedereen is gek, behalve jij. Houd dat voor ogen, dan rij je veilig. En dat doe ik dus, inmiddels alweer zo'n jaartje of veertig. En toch ga ik zo nu en dan in de fout, maar dan is er gelukkig iemand anders die wel oplet. Dat is m.i. De hoofdregel, rij zo dat je andermans fout kunt opvangen. Brokken maken is makkelijk, de gevolgen zijn dat meestal niet.

Polletje Piekhaar | 11-10-13 | 11:29

Dit hele voorval bewijst maar weer eens dat een dashbordcamera tot verplichte uitrusting van iedere automobiel in dit land moet gaan behoren. Het begint hier aardig op Poetinland te lijken. Waar is de pliesie of Blik op de Weg als je ze nodig hebt?

Brulboei_61SB | 11-10-13 | 11:28

Dus omdat de eerste poging tot een dodelijk ongeluk mislukte heeft hij een tweede poging gedaan? Bijzondere logica. En dan lekker minderwaardig praten over zo'n 107-koekblikje, terwijl hij zelf in een afgetrapte golf met een stuk steigerpijp als uitlaat rijdt; is dat om alle vooroordelen te bevestigen?

stom schaap | 11-10-13 | 11:28

Ik hoop dat ie hiervan geleerd heeft, ik hoop dat ie wat minder gehaast over de snelweg raast, ik hoop dat ie zich gewoon als een gentleman voor zichzelf blijft gedragen voortaan. Ook op de snelweg mag je niet voor eigen rechter spelen, dat kan dodelijk aflopen en je sleept anderen mee in je woede. Lesje leren aan een ander in die korte tijd heeft totaal geen zin, verander de wereld en begin bij jezelf.

KannieWaarZijn | 11-10-13 | 11:28

Leuk dat hij het het onderbouwd, maar.. 1. Je ziet dit soort figuren die met 100 hem naar links flikkeren voor een vrachtwagen echt al van kilometers aan komen. 2. 20 kilometer snelheidsverschil is niet erg veel, zeker geen reden tot een bijna aanrijding als je je voet bij de rem houd. 3. Dit is een situatie die mij, als beleefde weggebruiker 5x per dag overkomt, zeker geen reden tot agressie, alleen voor het luid uitschreeuwen van de term "domme kudt". Conclusie blijft hetzelfde. Afnemen dat rijbewijs en nooit meer teruggeven.

frankmeister | 11-10-13 | 11:28

Gast, je moet maar denken: als in het verkeer je iets uitvreet dat echt niet door de beugel kan - zoals die achterlijke actie van je - kom je er in de meeste gevallen mee weg. Soms krijg je een blauwe prent op je deurmat, da's minder. En in zeldzame gevallen word je voor het oog van de natie aan de schandpaal genageld. Da's extra lullig, zeker als er ook nog eens bedreigingen bij komen kijken.

Maar misschien dat hierdoor bij een paar andere petjes-met-golfjes eindelijk het licht gaat branden en men inziet dat dit niet kan. Weer een paar levens gered in de toekomst. Zo bezien heeft je digitale kruisiging tenminste nog nut gehad.

Gootbalkoning | 11-10-13 | 11:28

Afgezien van de grammatica en de interpunctie krijg ik de gedachte niet uit mijn hoofd dat wij hier te maken hebben met zo'n nieuwe lichtgetinte Nederlander: meteen de eigen rol minimaliseren, de schuld neerleggen bij de ander en opvoeren dat de andere als eerste iets fout deed.

Slome Duikelaar | 11-10-13 | 11:27

Zie eens hoe een schandpaal werkt!
Deze persoon zal in het vervolg waarschijnlijk anders reageren.
Hier kan geen Linkse knuffelmethode (eigenlijk altijd alleen maar goed voor de Linkse subsidiesponzen industrie) tegen op

Moi2 | 11-10-13 | 11:27

Facebook verwijderen en klaar is meneertje minder-dan-een-jaar-mijn-rijbewijs.

ren-forrest-ren-e | 11-10-13 | 11:26

@ Feynman | 11-10-13 | 11:19 |
Wat betreft het inhalen van die vrachtauto door de Peugot, ik heb geleerd dat als je wisselt van rijbaan, je voorrang moet verlenen aan diegene die op de betreffende baan rijdt. Dus ongezien het stuur omgooien is a-sociaal en incompetent rijgedrag. Dat je het kunt verwachten staat buiten kijf, maar het neemt niet weg dat het ontzettend fout rijgedrag is wat je niet zo maar moet accepteren. Ik ontsteek het grote licht of druk op de toeter als zo'n autist plots het stuur omgooit.

HJdeT | 11-10-13 | 11:26

120 is de MAXIMUM snelheid, geen VERPLICHTE snelheid. Meestal zijn degenen die een hekel aan onnodig linksrijders hebben vaak zelf zelden op de rechterbaan te vinden. Probeer elkaar een beetje de ruimte te geven in het verkeer. En als je van jezelf vind dat je de beste chauffeur van Nederland bent, probeer dan ook te begrijpen dat er ook mensen zijn die minder verkeersinzicht hebben.

fender06 | 11-10-13 | 11:26

Vaker meegemaakt ja, mensen die een vrachtwaggel willen inhalen met 90 of 100 KM/U waar je 130 mag. Kom jij aanscheuren met 130 moet je op je rem met bijna een ongeluk tot dien. En dan niet eens even gas geven tot 130, nee gewoon stug 90/100 blijven rijden.

Maar ik toeter en knipper wat met m'n grootlichten, kijk soms naar binnen met wijsvinger tegen het hoofd en scheur weer verder. Ik ga geen dodelijk situatie creëren, daar zijn die mensen zelf al goed genoeg in.

LangeTijdGeleden | 11-10-13 | 11:26

(ik krijg al bedreigingen via Facebook, omdat iemand zo slim was mij te taggen).
Kut voor je... maar is er ooit iemand geweest die jou verplicht heeft een facebook te nemen??

jojojo22 | 11-10-13 | 11:26

Ventje heeft eigenlijk mazzel dat hij door GS op zijn tokkie-gedrag wordt gewezen.
Veel van dat soort gasten eindigen toch als boomklevertje, of erger, ze veroorzaken een dodelijk ongeluk waarbij onschuldigen omkomen.
Mailtje maakt het er voor hem niet beter op, hij biedt excuses aan omdat hij bedreigd wordt, niet omdat hij vindt dat hij fout zat.

Cuyahoga | 11-10-13 | 11:26

Ahh de bekende "ik ben geen dader maar slachtoffer"-reflex. Ik geloof er geen fuck van. Want juist als het een gevaarlijke bejaarde in de peugeot is die te weinig van het verkeer om hem heen door heeft ga je er niet vlak voor rijden om te remmen. Meneer de Golf-rijder is gewoon een lieger die gefrustreerd rondreed omdat zijn piemel net als zijn auto klein en goedkoop is.

rylands | 11-10-13 | 11:25

Die gozer lult uit z'n nek!
Ten eerste: je mag op de A15 dar maar 100 en hij komt met ruim 120 aanjakkeren zoals hij zelf zegt, dus de peugeot kan een inschattingsfoutje hebben gemaakt.

Ten tweede: ik heb je vaker op de A15 gezien en het is niet de eerste keer dat je zo dicht op een ander hangt.

Opbokken en afvoeren!

Gix | 11-10-13 | 11:25

Maar dit veranderd de zaak! wat mij betreft moet hij de Award weer inleveren en gaat deze linearecta naar de Peugeot rijder!

Frolyke_Fluitert | 11-10-13 | 11:25

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:23
Ok.

Mark Smith | 11-10-13 | 11:24

@Mark Smith | 11-10-13 | 11:22 | + 0 -
Niets wat wij hier doen is belangrijk. Vermakelijk en goede ontluchting voor den onderbuik. De een stinkt wat meer dan de ander.

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:23

Kneuzen in een 107 of andere semi-brommobielen zijn ook niet heilig.

carramba | 11-10-13 | 11:23

Zijn schrijfstijl is in ieder geval net zo beroerd als zijn rijstijl.

Schrödinger | 11-10-13 | 11:23

Tja, we zijn in een naming en shaming cultuur aanbeland. Wat dieper graven in bepaalde casussen zou geen kwaad kunnen. Heeft Geert al kamervragen gesteld?

Optelsommetje | 11-10-13 | 11:23

Tja, we zijn in een naming en shaming cultuur aanbeland. Wat dieper graven in bepaalde casussen zou geen kwaad kunnen. Heeft Geert al kamervragen gesteld?

Optelsommetje | 11-10-13 | 11:23

Deze knul heeft geen spijt, baalt alleen dat hij is gezien.

Rammstein | 11-10-13 | 11:22

Einde van de Domheid | 11-10-13 | 11:21
Ghehe.

Mark Smith | 11-10-13 | 11:22

Golf-rijdert zou beter terug naar school gaan, dan in zijn tokkiemobiel de wegen onveilig te maken.. Uit welk randgroepgebied komt dit individu met zulks een zinsopbouw en spelling?! Een brief beginnen met “echter”? Aan gereden of aangereden? Chapeau……!! Gelukkig heeft hij meer verstand van auto rijden…. Of was het nou autorijden? Hahaha

Maximus Cesar | 11-10-13 | 11:22

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:20
Mooi man. Belangrijk ook.

Mark Smith | 11-10-13 | 11:22

'Wederhoor'?
Zo snel?

Einde van de Domheid | 11-10-13 | 11:21

Ars Vivendi | 11-10-13 | 11:19 | + 0 -
Hij biedt zijn excuses alleen maar aan in een poging van de concequenties af te komen. Echte excuses maak je als je bij de politie je rijbewijs gaat afgeven.

Feynman | 11-10-13 | 11:21

Aan de beelden te zien heeft deze bestuurder heel wat ervaring met bumperkleven .

Eurotokkie | 11-10-13 | 11:21

Uiteindelijk blijkt de schandpaal toch de beste methode om dit soort volk hun gedrag af te lerén. De volgende keer zal deze gewaardeerde chauffeur zich wel twee keer bedenken voordat hij anderen weer "een lesje wil gaan leren", omdat hij nu zelf de gevolgen van zijn gedrag ondervindt.
Waarbij doodsbedreigingen uiteraard net zo walgelijk zijn als zijn eigen gedrag en ook nooit goed te praten.

spanarchist | 11-10-13 | 11:21

Golf-rijders. Wat moet je meer zeggen?

Swarthoogt | 11-10-13 | 11:21

Ljkt me niet dat hij onredelijk is. Ik doe ook domme dingen als ik boos ben, ik heb maar twee standen, 0 en 100; ik word niet snel boos, maar als ik het ben ben ik echt boos.

Bokito ergo sum | 11-10-13 | 11:21

Graag weer wederhoor van de Peugeotrijder.... *smullen van deze soap doet*

roze_bril | 11-10-13 | 11:20

@Mark Smith | 11-10-13 | 11:19 | + 0 -
Nee ik zat even te kijken of ik me ook kon gedragen als een "mark smith" en het is best leuk om te doen. Die houden we er in, een totaal nieuw genre dat ik kan uitwinnen en jij bent de inspiratie.

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:20

Die toon: "toen ik met ruim 120 aan gereden kwam."
Ow, dus we moeten allemaal maar rekening houden met Zwarte Golf-meneer?
Ik snap dat het vervelend (en soms zelf gevaarlijk) kan zijn als mensen zonder (goed) te kijken invoegen en wellicht een verkeerde inschatting maken van de snelheid van de achteropkomende voertuigen. Maar helaas is dit de praktijk en gebeurt dit nou eenmaal honderden malen per dag (mensen maken nou eenmaal fouten) en er is nog altijd zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Geen minuut dat ik in de auto zit, laat ik mijn veiligheid volledig afhangen van het inschattingsvermogen van anderen. Zelf anticiperen, afstand houden, situaties goed beoordelen, rijervaring opdoen en vooral nooit vertrouwen op de rijvaardigheid van andere weggebruikers, dat is het devies.
Ik klink nu als Koos Spee, ik weet het, maar het verkeer is meer dan een set spelregels en wetten.

Jimmydepimmy | 11-10-13 | 11:20

En die malloten die Golfmans aan het bedreigen zijn...
-
Iets meer verantwoordelijkheid op je nemen mag ook wel hè GS. Die malloten zijn jullie reaguurders. Daar deden jullie het toch om? Zorgen voor een manhunt op zwarte golfmeneer? Missie geslaagd.

Freakster1986 | 11-10-13 | 11:20

@Mark Smith | 11-10-13 | 11:12
Goeie mensen doen ook wel eens verkeerde dingen. Niemand is onfeilbaar. Als je vervolgens je excuses aanbiedt, dan heb je pas ballen!

Ars Vivendi | 11-10-13 | 11:19

Aha, de ene persoon maakt een verkeersfout en de andere gaat op basis van die fout even zelf proberen het zojuist ontweken ongeluk alsnog te veroorzaken. Hoe dom ben je? We maken allemaal fouten, ik ook, jij ook. Laten we de keuze maken die vooral op te lossen.

Daarnaast heb je NUL verkeersinzicht. Je zegt dat de 107 met 100 km/h naar links kwam om een vrachtwagen in te halen. Iets wat jij niet verwachtte. Nou beste droplul, bijna iedere vrachtwagen heeft een begrenzer op 90 km/h. Wat had je verwacht? Dat de 107 door de vrachtwagen heen ging rijden, omdat het kan? Als je oplet zie je dat iemand naar links WIL, nog voordat iemand knippert of gaat, gewoon opletten.

Beste bestuurder, verkoop die auto, liefst export anders zit iemand anders met jouw problemen. Ruil daarna je rijbewijs in voor een OV jaarkaart en een goede fiets. Niemand zit op straat op jouw te wachten. Je korte lontje niet, je rijstijl niet, je gekleef niet. Welke randibiel gaat er trouwens kleven achter iemand die minder goed auto rijdt? Ik zou willen aanbevelen vooral meer afstand te houden.

Mensen met een kort lontje horen niet achter het stuur.

Feynman | 11-10-13 | 11:19

Typisch asociaal heethoofdje met zijn oude pauper auto.

Er worden nou eenmaal fouten gemaakt in het verkeer, dan ga je niet zelf even "oplossen" daar is eventueel de politie voor.

Roestende Hond | 11-10-13 | 11:19

Daarom wederhoor. Je hebt het altijd gedaan als je keurig de max snelheid rijdt en een slome doos dweilt zonder knipperlicht naar links. Dus ik snap de frustratie. Ik neem aan dat de betreffende video langer is dan wat er gisteren getoond is. Graag zie ik ook dit stukje op de Dumpert terug.

HJdeT | 11-10-13 | 11:19

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:16
Och jee, de koning van GS spreekt. Ik zie dat we de spijtbetuiging moeten accepteren.
Sorry Kaas, uiteraard ben ik het volledig met jou eens.
Ik zal mijn mening dan ook aanpassen.

Mark Smith | 11-10-13 | 11:19

"Maar dan heb ik weer een trekhaak nodig voor de aanhangwagen met ammo." had het moeten zijn.

Febofiel | 11-10-13 | 11:18

Reageren met een telefoon, blijkt incluis hindernissen taal technisch gesproken. Hopelijk zijn de lezers creatief genoeg op de vrijdag.

MarcS | 11-10-13 | 11:18

@Herr Knäckebröd | 11-10-13 | 11:14
Hahahaha dus volgens die rijinstructeur was jij een idioot.

Willem van Rood | 11-10-13 | 11:18

Lulverhaal van zwarte Golfmeneer, Peugeot rijdt 100km en hij 120km, bijna geen snelheidsverschil, dus hoeft ie amper te remmen. Lijkt me sterk dat je met zo'n klein snelheidsverschil in de vangrail terecht dreigt te komen.

louis6227 | 11-10-13 | 11:18

Goed dat er enig berouw is.

Wel begrijp ik dat je, met de adrenaline nog in het lijf na een uitwijkactie, een reactie geeft. Er van uitgaande dat zijn verhaal waar is. De reactie is echter niet goed te praten en had anders gekund.

Laat de polizei ook eens wat meer bekeuren op inhalen zonder richting aangeven of bij het verlaten van rotondes. Het niet gebruiken van spiegels en richtingaanwijzer is een grote ergernis en gevaar.

Titia Heidekonijn | 11-10-13 | 11:18

Ook ik heb een tyfus hekel aan mensen die hun auto met matige snelheid vlak voor je neus even naar links sturen. Soms zou ik een 007 auto met raketinstallatie willen hebben. Maar dan moet ik weer een trekhaak nodig voor de aanhangwagen met ammo.

Febofiel | 11-10-13 | 11:17

Alles wat ik deed had een reden.
Het was niet mooi, maar come on. Je weettoch.
---
Nee! Al had de man zojuist z'n kat verzopen terwijl hij de hitler-groet bracht. Dit doe je niet. Heb ook een keer zo'n artiest voor m'n auto gehad. Kennelijk ging het niet helemaal naar de zin van meneer, want de rempedaal en de vergulde vinger waren snel gevonden.
Je hebt je emoties niet onder controle, dat geeft niet maar het zou je tot denken mogen aanzetten. Iets in jouw hersenen veroorzaakt dergelijk gedrag, waar doden bij kunnen vallen. Dat maakt je nog geen psychopaat, maar de basis ligt er. Zal ik maar zeggen. Dus. Weet wie je bent en verbeter jezelf. Succes.

DaughtersofLot | 11-10-13 | 11:17

"Eerste instantie was ik in staat de bestuurder van deze Peugeot "op een minder vriendelijke manier" aan te spreken op een parkeerplaats"

Jammer dat ik die Peugot rijder niet was.

Botte Hork | 11-10-13 | 11:17

Alsof wij allemaal als engeltjes op de weg rijden, kom op zeg...

Baathaard | 11-10-13 | 11:17

Dom lul verhaal van die Golf rijdert.
Als hij het echt zo gevaarlijk vond dan is het wel heel vreemd dat hij vervolgens minstens hetzelfde gaat doen.
Kortom, in de bak met die sukkel ( en dat petje afpakken).

Willem van Rood | 11-10-13 | 11:17

Blaren zitten doet pijn. FF doorbijten.

Stroopdoos | 11-10-13 | 11:17

Dus je schrikt, OK. Maar dan "als wraak" gaan kleven en afsnijden en zelf bijna opzettelijk een ongeluk veroorzaken? Nee. Het eerste is dom, maar waarschijnlijk per ongeluk, jouw reactie is laakbaarder en blijft een "totale lul"-actie. Dat dit in de openbaarheid komt is vervelend, maar wel de consequentie van de huidige tijd door camera's overal en sociale media.

Djengo123 | 11-10-13 | 11:16

Wat was de max snelheid op die weg? Als het daar 100 is moet ie helemaal zijn muil houden en inderdaad, aso kut actie om te snijden en dan te gaan lopen remmen. Wat een lutser.

WayneGretzky*99* | 11-10-13 | 11:16

@Kabila de stijlloze | 11-10-13 | 11:14
't Is een Golf-rijder.

rara | 11-10-13 | 11:16

@Mark Smith | 11-10-13 | 11:12 | + 0 -
Jezus wat ben jij een zure lul. Zullen we maar speciaal voor hem de doodstraf invoeren.

Het is fout gedrag. Hij beseft het nu, toont berouw en zal vast een zeker ook nog briefje krijgen van CJIB.

Maar jij moet weer eigen rechter spelen, verbaal op geenstijl. Geniet je er van? Al je Prius frustraties die jij opdoet op de rijweg hier etaleren?

Wellicht moet geenstijl een geriatrische subforum maken waar we de Mark Smiths kunnen plaatsen. Ik zal beloven elke zondag op bezoek te komen.

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:16

Je Golf, hoe het ding eruit ziet nadat de tuner erover gegaan is en je gedrag spreken in je nadeel.

TheseDays00 | 11-10-13 | 11:15

Of er sprake is van bedreigingen bakt nog te bezien. Maar indien waar dan zin de bedreigers waarschijnlijk vmbo stumperts. Gewoon negeren, het grootste mirakel dit immers maar maximaal 3 dagen. Daarna gaat men over tot de orde van de dag.

MarcS | 11-10-13 | 11:15

Doet 'ie nooit meer, denk ik. En mooi dat hij zijn verontschuldigingen aanbiedt.

Ars Vivendi | 11-10-13 | 11:15

Toch blijf ik het raar vinden: "Het scheelde millimeters of we hadden een misschien wel dodelijk ongeluk."

En vervolgens zelf iemand zo snijden dat daar weer een dodelijk ongeluk uit kan ontstaan? Logica is net als karma, je weet 't maar nooit.

FrankVeer | 11-10-13 | 11:15

Billen, blaren.

Ik snap niet hoe iemand zich zo kan laten opfokken in het verkeer.

Kabila de stijlloze | 11-10-13 | 11:14

Deze uitleg praat je gedrag toch echt niet goed, vriend. In het verkeer krijg je nu eenmaal te maken met mensen die eigenijk geen auto moeten rijden, maar dat geeft je nog niet het recht om te proberen een ongeluk te veroorzaken.

spanarchist | 11-10-13 | 11:14

'Alle weggebruikers zijn idioten en zijn er op uit om je kapot te maken. Behalve jij, jij moet ze ontwijken.' Zei mijn rijinstructeur altijd.

Herr Knäckebröd | 11-10-13 | 11:14

Billen... blaren. En trouwens, ik geloof er geen zak van dat je afgesneden bent. Pics or it didn't happen.

TheseDays00 | 11-10-13 | 11:14

Che_cuevara | 11-10-13 | 11:12
Laatste zin, +1. Ik weet het antwoord ook wel denk ik.

Mark Smith | 11-10-13 | 11:13

Doe s eerste stukkie vd film? Geloof er eerlijk gezegd niks van

Den Meester | 11-10-13 | 11:13

Wat een onzin. Dus als je bijna doodgereden wordt, zorg je voor een situatie waarbij mogelijk nog meer doden vallen.

Borrelende Boris | 11-10-13 | 11:13

Fuck you. We spelen met je privé. Ongezien de tiefus.

Botte Hork | 11-10-13 | 11:13

Weer iemand die niet begrijpt dat je stil moet zitten als je geschoren wordt.
Voorstel reactie GS:
Beste VW Golf lul, als iemand een fout maakt in het verkeer waarbij een bijna ongeluk ontstaat, waarom doe je dan je uiterste best om het alsnog een ongeluk te laten worden?
Daarbij is het gezien de routine waarmee je actie wordt uitgevoerd vast niet de eerste keer dat je zoiets flikt.
Hopelijk leer je van deze digitale schandpaal.
De typhus.

Mark Smith | 11-10-13 | 11:12

Op de linkerbaan moet je met je Groen Linkse snelheid wegblijven. Ga ergens anders 90 rijden. Of nog liever, pak dat OV waar je zo gek op bent (voor een ander, dan).

crisiswhatcrisis | 11-10-13 | 11:12

Als het verhaal waar is gaat die Peugeot ook niet vrijuit.
Maar dan nog was zijn reactie overtrokken en ook levensgevaarlijk.
Mooi is wel dat hij inderdaad reageert. Vraag is alleen of hij dat nu doet omdat hij het zelf wel een beetje aso vond of dat hij reageert omdat hij nu bedreigingen krijgt.

Che_cuevara | 11-10-13 | 11:12

Wat een heethoofd.

rara | 11-10-13 | 11:09

Goed. Spijt en berouw geaccepteerd. Niet meer doen knul, ik gun iedereen lering te trekken uit de wijze lessen van het leven.

p.s.
volk! Kap eens met doodsbedreigingen.

Kaas de Vies | 11-10-13 | 11:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken