Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. De traagste fietsendief ooit

Stelen. Jatten. Roven. Gappen. Het kan op veel manieren. Maar deze luie gauwdief (blank, je verwacht het niet) in Zutphen (maps) neemt alle tijd van de wereld om zich een hipsterbike strandfiets met fietskratdinges wederrechtelijk toe te eigenen. Sjappie doet er drie lange trage minuten over om er op de steelfiets vandoor te gaan. Ideaal om er een kazig muziekje onder te monteren! (Fietsdief doet wel keurig het hek weer dicht. Dat dan weer wel.) Enfin. Meneer had tot 11:00 uur vandaag de tijd om het awesome beachcruisertje terug te zetten. Maar helaas. No show. Gentlemen, de manhunt is hierbij geopend. Zoek zoek maar weer (FBmirror). Maak iemands zusje blij, lap een steeldief erbij.
VOICEMAIL: Fietsendief zegt: ikke onschuldig, fiets was graties.
CHECK: Eigenaar webcam: "Smoesjes. Dief kletst uit nekhaar."

Reaguursels

Inloggen

@R7033

Iemand onterecht van diefstal beschuldigen en op heel het internet zetten is volgens mij ook niet echt zuivere koffie... STEL, ik was die vent en dit berust inderdaad op een misverstand. DAn zou de maker en verspreider van dit filmpje toch een een brief van mijn advocaat krijgen.

Ik ben helemaal VOOR openbaar maken van filmpjes hoor. Maar dit is gewoon eigen rechter spelen en voordat de politie iets kan doen wordt de man aan de schandpaal genageld. Dat is gewoon niet correct en dat weet je zelf hopelijk ook. Had met het filpje naar de politie gegaan, doen die niets (grote kans trouwens) dan vind ik het een ander verhaal.

themac | 04-10-13 | 19:23

@ R7033
Dit vind ik echt een walgelijk nawoord, verplaats je even in mij. Boter op je hoofd heb je, je praat namelijk alleen voor je eigen straatje. Spijtig dat ik nergens iets terug lees dat de schandpaal in dit geval mogelijk onterecht was en dat het mij schade heeft berokkend. En dat het op zijn zachst gezegd niet zo netjes is om reclame te maken over de rug van een ander. Ik gun haar die fiets, alleen de wijze waarop Remy dit heeft opgelost, in dit geval, bijzonder triest. Smeer even wat olie op de ketting trouwens...

remy pauper | 04-10-13 | 17:03

Een vergissing is menselijk. Zijn we dat niet in Zutphen?

J. Olsen | 04-10-13 | 16:33

@R7033 | 04-10-13 | 12:39
Goed dat te horen! Tx.

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 14:35

Eind goed al goed,

Mevrouw heeft gisteren haar (met haar eigen, eerlijk verdiende geld) fiets van het politiebureau in Amsterdam opgehaald en een heerlijk ritje door Amsterdam gemaakt.

Zij is een ervaring rijker, de "lener" van de fiets is een illusie armer.

Ik begrijp de weerstand tegen het openbaar maken van de beelden, maar vraag me tegelijkertijd af of de fiets zonder deze beelden ooit teruggekomen zou zijn.
In sommige plaatsen in Nederland legt men zich er misschien gewoon bij neer als er eigendommen verdwijnen, hier in Zutphen doen we dit dus niet.

Deze moderne schandpaal heeft dus zijn vruchten afgeworpen. Blijkbaar is dit gewoon nodig en hopelijk gaan mensen weer eerst goed nadenken voor ze een vergissing maken. Het risico zit er tegenwoordig gewoon in dat je keihard afgestraft wordt als je bewust of onbewust de fout ingaat.

R7033 | 04-10-13 | 12:39

@remy pauper | 03-10-13 | 14:54
Heb je de fiets aan de politie overhandigd of heb je hem in de buurt van het politiebureau geparkeerd?

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 11:51

@Stormageddon | 03-10-13 | 19:02
Hulde, Storma! En eensch.

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 00:11

@Denans

Dat zou wel een passende straf zijn voor de reclame makende filmert als ik eerlijk ben.

Astyle | 03-10-13 | 23:51

Ik heb een oplossing!
Beide partijen krijgen van mij een nieuwe omafiets!

Stop toch met dit gezeik, geeft je wat voorheen al is gezegd veel stres in je privé leven!

Astyle | 03-10-13 | 23:49

Elk opzettelijk filmen of fotograferen in woningen of niet-publieke plaatsen is verboden tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 139f Wetboek van Strafrecht: maximaal zes maanden cel).

Ik zou zeker ook aangifte doen tegen de filmers.

denans | 03-10-13 | 20:00

Maar goed, het is me wel duidelijk hoor. Blijkbaar is het doodnormaal om te scharrelen op andermans terrein en mee te nemen wat je wilt. Ik vind dat een verachtelijke krakers- en zigeunermentaliteit en het valt me ook tegen dat de dief in kwestie dat niet vindt en zichzelf niet kapot schaamt, maar in plaats daarvan zijn eigen gedrag goedlult en alleen maar bezorgd is om z'n online reputatie en topic + filmpje verwijderd wil hebben. Dat vind ik ook een merkwaardige mentaliteit en kan ik geen respect voor opbrengen. Wees dan een vent en breng die fiets terug naar Zutphen, bel aan en zeg persoonlijk sorry in plaats van dat gelul online en GS bellen. Blijkbaar begrijpt iedereen dat behalve ik. Prima. Zal de moderne tijd wel zijn.

Stormageddon | 03-10-13 | 19:02

@zwemverbrander | 03-10-13 | 17:33
Ik moet het blijkbaar telkens weer uitleggen, want niemand schijnt het te begrijpen en ik krijg telkens weer idiote reacties van lieden bij wie het niet doordringt. Dan herhaal ik het nog een keer. Simpel.

Stormageddon | 03-10-13 | 18:32

@Stormageddon | 03-10-13 | 15:25, Je maakt 20 keer jezelfde punt, je ramt maar door, je ziet aan de kudos dat je niet scoort, wat voor soort fundamentalist ben je nou?

zwemverbrander | 03-10-13 | 17:33

@copywriter
Je vraagt wie uitmaakt wat er grofvuil is in een berg grofvuil. Dat is wel de slimste vraag van de dag. Als ik je zeg dat ik ooit een vrijwel nieuwe kinderfiets bij het grofvuil zag staan bij iemand op de oprit. Ik heb toen netjes aangebeld en de betreffende bewoner had geen enkel probleem als ik hem meenam.
Het is dus niet netjes om zonder te vragen iets van een privé terrein, ook uit een berg grofvuil, te halen. Maar niet netjes is nog wat anders dan ordinaire diefstal. Als dan de meenemer meteen toegeeft dat er sprake is van een misverstand is het not done om door te gaan met een heksenjacht. Dat die nu een terugslag krijgt naar familie is ook vervelend. Dat hier "vrienden" van de eigenaresse over wapens praten is te gek voor woorden. Dat zou nog wel eens vreemde gevolgen kunnen krijgen want aktie = reactie.

denans | 03-10-13 | 17:28

Ik ben benieuwd wie het hardst door een rechter op de vingers wordt getikt.
A. Een verstrooide fietsendief die de fiets weer inlevert bij het bureau.
B. Een man die na een misverstand een fiets weer inlevert bij het bureau.
B. Iemand die beelden van een ander persoon online zet met daarbij de terechte kwalificering fietsendief, en deze beelden weigert te verwijderen.
D Iemand die beelden van een ander persoon online zet met daarbij de onterechte kwalificering fietsendief, en deze weigert te verwijderen.

fietsende rechter u oordeel graag

J. Olsen | 03-10-13 | 17:24

@J. Olsen | 03-10-13 | 16:25
Dat kan voor de buurman zijn bedoeld, of voor iemand met wie een afspraak is gemaakt om die bank op te halen, een kringloop-winkel, de Emmäusgangers of iets dergelijks. Nogmaals: de bank staat op EIGEN TERREIN, niet op de openbare weg. Staat de bank met bordje "meenemen" op de stoep, op de openbare weg, dan mag iedereen het meenemen. No problem. En dan nog is het bordje "Meenemen" (waarvan we niet weten voor wie het is bedoeld) op een *bank* geen uitnodiging om dan maar in schuurtjes te scharrelen en mee te nemen wat je belieft. Aan de fiets zat *geen* bordje "meenemen". Zo simpel is het.

Het staat op eigen terrein, er is geheel onduidelijk voor wie het bordje "meenemen" (die op het filmpje niet is te zien) is bedoeld, en het is voor iedereen met een IQ hogen dan een vlo duidelijk dat zo'n bordje, op een bank op een privé terrein, geen uitnodiging is om maar in schuurtjes en overkappingen te scharrelen en dat het dus voor alles op het terrein geldt.
En zelfs dan, als je dat wel denkt, dan nog bel je eerst aan om te vragen of je het mee mag nemen. Als je tenminste een behoorlijke opvoeding hebt gehad.

En ja, mensen die scharrelen in mijn tuin verwijder ik. Desnoods zonder geweld, maar als het moet met. Helaas mag het niet met een vuurwapen, maar als dat zou mogen dan doe ik dat zeker.

En als meneer de fietsendief niet met z'n privé op de internets had gewild, dan had hij niet ongevraagd het privé terrein van een ander moeten betreden en ongevraagd spullen mee moeten noemen. Aanbellen en vragen. Als hij zich daar gewoon aan gehouden, dan was hij niet op internets verschenen en was er niet met zijn privé gespeeld. HIJ is daar primair helemaal zelf voor verantwoordelijk. HIJ doet iets wat niet mag en dat staat op beeld.

Stormageddon | 03-10-13 | 16:44

Een naar het lijkt triest misverstand mondt uit in een ordinair gevecht op geenstijl. @stormageddon Dat je niet op andermans grond gebied mag komen lijkt me duidelijk. Maar wat bedoelt mevrouw Koppel dan met een bordje neem mee op een bank? Als je hem mee mag nemen zal je toch het gebied moeten betreden of niet? En jij schiet ook een demente bejaarde neer die per ongeluk in jouw tuintje loopt? Binnenkort zitten jullie met zijn allen bij DWDD of rondom tien om uit te leggen welke gevolgen een misverstand en beelden op internet voor iemands leven hebben. Dit kleutergevecht blijft tot het jaar armageddon op internet, dus mochten jullie je carriere of persoonlijke leven nog een serieus gevolg willen geven. Afsluiten deze nachtmerrie

J. Olsen | 03-10-13 | 16:25

@remy @ r7033

Dios .... Het gaat om een fiets ( stuk oud ijzer ) en een ongelukkig misverstand waar is jullie dignity ?Deze hele discussie is van het nivo puber . Wees eens echte mannen regel het onder elkaar . Om maar met de woorden van Obama af te sluiten unclench your fist to shake hands

el che | 03-10-13 | 15:57

Jammer dat je er zo ever denkt Remy Pauper.

Ik dacht echt een goed voorstel gedaan te hebben, helaas reageer je net zo kleingeestig als ik volgens jou heb gedaan. Er is geen sprake van jullie, ik heb geen belang bij reclame voor het bedrijf van een ander. Ik weet ook zeker dat hier geen sprake is van enig opzet, de situatie zoals je daar aantrof is niet in scène gezet. Je hebt gewoon de pech gehad dat broerlief een camera in de tuin van zijn zus geplaatst heeft zodat ze kan zien wie er aan de deur is. Je zult zelf gezien hebben dat het niet bepaald een veilige plek voor een vrouw is om klakloos de deur open te doen.

Maar goed, iedereen weet nu dus waar de fiets is, de politie is vast van alles op de hoogte, justitie zal het verder wel oppakken.

Ik wens iedereen verder veel sterkte en wijsheid toe. Voor mij is het klaar.

Slmt!

R7033 | 03-10-13 | 15:54

@Tutanchamon | 03-10-13 | 10:49
Nee, die wint hij nooit. Hij betreedt wederrechtelijk een afgesloten privéterrein en ontvreemdt wederrechtelijk een roerend goed van dat terrein.

Stormageddon | 03-10-13 | 15:36

@Tutanchamon | 03-10-13 | 10:49
[Kuch]
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/09/...
[Kuch]

Dan jouw eigen reactie bij dat topic:
"En de PVDA & Theo Maassen houden dit in stand door structureel weg te kijken. Vies en laag.
Tutanchamon | 26-09-13 | 18:11"

I rest my case.

Stormageddon | 03-10-13 | 15:28

@remy pauper | 03-10-13 | 13:02
Ik zie dat bordje niet, dus dat moet ik maar geloven. Maar zelfs dan! Dan ben jij zo'n onbehouwen hork die gewoon bij een ander op zijn privé terrein gaat scharrelen? Dat is niet alleen gewoon onbeschoft en slecht opgevoed, het is ook crimineel. Het mag niet.
1 ding is kristalhelder: aan de fiets zat *geen* bordje "meenemen". Je kunt lullen wat je wilt en je vriendjes kunnen minnen wat ze willen, je rechtvaardigt je gedrag niet. Je hebt NIETS te zoeken op het privé terrein van een ander, afgesloten door een hek.

En tja, in 90% van de wereld, waar mensen hun eigen bezit en eigen terrein mogen beschermen met gebruik van wapens wordt je ervan af geknald. Zeer jammer dat het hier niet mag en dat geeft types als jou een vrijbrief om maar te denken dat je bij een ander mag scharrelen om spulletjes te pakken. Je begrijpt niet eens dat het onbeschoft is. Ik heb voor jouw soort scharrelaars een honkbalknuppel bij de deur staan. Als het had gemogen was dat inderdaad een jachtgeweer geweest.

Stormageddon | 03-10-13 | 15:25

@R0733 & @Remy_Pauper

Besef dat een aangifte niet kan worden ingetrokken.
Politie zal dus iets met de zaak gaan doen als er genoeg bekend is, of de aangever dit nu wil of niet. Daar is de aangever ook (als het goed is) voor gewaarschuwd voorafgaand aan het doen van aangifte.

kstrike6 | 03-10-13 | 15:23

@remy pauper | 03-10-13 | 14:54
Niks basta.
Je hebt hem in Zutphen gejat breng hem dan ook maar terug naar Zutphen.

copywriter | 03-10-13 | 15:21

R7033 | 03-10-13 | 14:16 - 'Mij is het puur om de fiets te doen?'
Om reclame te maken over mijn rug bedoel je. Ik twijfel geen moment aan de uitkomst van een juridische procedure. Maar juist omdat het wederom een manier is om jullie te promoten met de achterliggende gedachte; 'sleche reclame is ook reclame' is dit voor mij de beste oplossing. En onder het framenummer van de fiets was overigens geen aangifte gedaan. Ik ga nog liever naar de rechtbank voor de moord op Volkert dan dat ik hier nog langer tijd aan besteed... de groetn, zoals ze in Zuthpen zeggen.

remy pauper | 03-10-13 | 15:21

@remy pauper | 03-10-13 | 13:02
Waaruit kon jij opmaken dat het bordje 'meenemen' voor jou was bedoeld en niet voor laten we zeggen de buurman of een ander gezinslid.

copywriter | 03-10-13 | 15:19

-weggejorist-

MBrrr | 03-10-13 | 14:58

Beursstraat 33 1012 JV Amsterdam

Daar staat de fiets nu, bij het politiebureau.

En daarmee basta!

remy pauper | 03-10-13 | 14:54

-weggejorist-

MBrrr | 03-10-13 | 14:47

@RPauper

Mij is het puur om de fiets te doen. Wanneer deze terug is zal ik me voor 100% inzetten om te zorgen dat de aanklacht ingetrokken wordt en dat de filmpjes offline gaan.
Hoe het dan verder met de uitgezette acties tegen Remy gaat laat ik aan al de bovenstaande deskundigen over.

Wie ik ben? Ik ben een goede vriend van de eigenaresse van de fiets.
Ik heb geen belang bij de ontstane "bitchfight" en ook niet bij het straffen/zwartmaken van wie dan ook.

Ik vraag me dus af of er een manier is om de fiets ergens namens de gedupeerde in ontvangst te nemen en na het ontvangen hiervan deze persoon te vragen of ze de aanklacht wil intrekken en de filmpjes wil laten verwijderen.
Politie en agressieve mensen zijn niet mijn vrienden, ik zal deze dan ook beslist niet uitnodigen. Hier zal je me op mijn woord moeten geloven.

Wellicht is het mogelijk om via de redactie mailadressen uit te wisselen om zo tot een uitkomst te komen?

R7033 | 03-10-13 | 14:16

@remy pauper | 03-10-13 | 13:02
Heb je de fiets al teruggebracht naar de rechtmatige eigenaar?

Lewis Lewinsky | 03-10-13 | 13:36

@ R7033 | 03-10-13 | 09:14
De 'dief' en mijn 'vrienden'?
Nogal kleingeestig om reaguurders als mijn vrienden te beschouwen. Dat ik een aantal minuten te tijd neem om een fiets te inspecteren die bij het grofvuil staat dat wil nog niet zeggen dat ik ook maar één minuut ga besteden aan het optrommelen van 'vrienden' en dat is dan ook niet gebeurd. En meermaals de term 'dief' gebruiken na de uitleg die ik heb gegeven vind ik nogal stuitend. Bij gebrek aan inlevingsvermogen trekt men zulke conclusies. Het risico van het insturen van het filmpje is dat reaguurders het daar niet mee eens zijn. En sommige concluderen dat het een 'set up' is. En daar heeft het naar mijn mening ook een hoop van weg. Graag wil ik benadrukken dat ik het spijtig zou vinden als er reaguurders overgaan tot 'bedreiging'. Hier ben ik in geen enkel opzicht verantwoordelijk voor en dat betreur ik ten zeerste.

@ Stormageddon
Ik vind dat jij een nogal infantiel logisch denkvermogen hebt, concluderende na de reacties die ik heb gelezen. We leven hier niet in Amerika o.i.d. met je 'dubbelloops', gaat het niet? Dat is in geen enkel opzicht relevant. Tevens negeer jij de boodschap die op het bordje stond aangegeven en daarmee een essentieel punt. Als het bordje 'meenemen' daar niet stond dan had ik geen kijkje genomen.
-
Is het intrekken van de aangifte niet een mooi begin?

remy pauper | 03-10-13 | 13:02

@Stormageddon; neehoor, als het Marokanen waren geweest hadden er 3 op de wacht gestaan, hadden ze genieperig om zich heen gekeken, hadden ze de berijder er met geweld afgeslagen, hem voor kankerlijder uitgescholden en ook nog die berijder zijn GSM gejat en bij het wegrijden een oud vrouwtje in haar gezicht gespuugd. Snap je nu het verschil ? De cameraophangert is een behoorlijke lul en de fietsmeenemert; zaak aanspannen, die win je gelijk. @Geenstijl; toegeven dat je zo goed als zeker een onbedoelde vergissing hebt gemaakt is niet vies hoor.

Rest In Privacy | 03-10-13 | 10:49

@denans | 03-10-13 | 08:47
Wie maakt uit wat in die berg nu grofvuil is en wat niet?
Jij?

copywriter | 03-10-13 | 10:22

@R7033 Ga toch fietsen stumper. What goes around comes around. jou Remy is gewoon een cyber bully. Iedere garnaal kan zien dat het hier hoogstens om een misverstand gaat, dat kan gebeuren (aan beide zijden) maar dan los je dat op een normale manier op. Jullie kiezen ervoor te bliven bashen, het gaat dus duidelijk niet om de fiets maar om de gratis publiciteit. Net als dat twitter name squatting wat je vriendje uithaalt. Het siert je dat je het voor je vriendje probeert op te nemen maar uiteindelijk loop je gewoon voor z'n karretje.

MBrrr | 03-10-13 | 09:32

De dief en zijn vrienden hebben zich zo onderhand al net zo veel - of eigenlijk al veel meer - schuldig gemaakt aan smaad, laster en bedreiging. Ze zijn in mijn ogen dus niet veel beter, nee, zelfs slechter dan wat men over Remy uitroept.
Komt er nog het ongevraagd betreden van het privé terrein én - natuurlijk niet te vergeten - het stelen van de fiets bij. Tijd om even achter jullie oren te krabben "vrienden"!

De fiets is overigens nog steeds niet terug. Niet echt slim.

R7033 | 03-10-13 | 09:14

Dat iemand een niet afgesloten hekje open doet is niet netjes maar wel begrijpelijk als daar een berg grof vuil achter ligt en dat is overduidelijk te zien.
Wat ik niet begrijp is waarom iemand met een super goede camera het grofvuil bewaakt en de deur van het slot laat. Dit stinkt toch aan alle kanten?
Dit had ook mijn vriend of familielid kunnen overkomen. Ik zeg. Houden die fiets en zelf juridische stappen nemen!

denans | 03-10-13 | 08:47

-weggejorist-

MBrrr | 03-10-13 | 08:18

Electromagnetische straling van GSM's is half zo slecht nog niet als langdurige blootstelling aan GTST.... *zucht*

_-=*s|\/|p*=-_ | 03-10-13 | 06:06

@zwemverbrander | 03-10-13 | 02:10
Als het mocro was geweest die een ouwe scooter uit het schuurtje haalde was het heel ander topic geworden qua commentaren, dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen.
Bij mij gelden dezelfde principes. Simpel zat.

Er is geen twijfel. De man opent doelbewust het hek, gaat doelbewust door de poort, begeeft zich ongevraagd, doelbewust op het privéterrein van een ander. Daar kun je niet aan twijfelen, dat gebeurt gewoon. Waar je ook niet aan kunt twijfelen is dat hij scharrelt in een overkapping en daar een fiets vandaan pakt en die ongevraagd doelbewust meeneemt. Dat heet stelen. Simpel. Dat kun je zien gebeuren op het filmpje.

Daar is geen twijfel over mogelijk. Ook geen voordeel van de twijfel. De man begeeft zich ongevraagd op het privé terrein van een ander. Er zijn landen waar je dan je dan heel terecht gewoon een dubbelloops op je gericht krijgt en je mazzel hebt als je het terrein weer levend kan verlaten.

Maar in Nederland mag het gewoon, kan het gewoon en is het sociaal acceptabel, als je tenminste roomblank en blond bent, en in netjes Nederlands de voice-mail van GS inspreekt. Als dat zo is (en dat is blijkbaar zo) dan vind ik het niet meer zo heel raar die stelende mocro's af en toe ook wat in de war zijn.

Stormageddon | 03-10-13 | 02:26

@storma.... je slaat nogal wild om je heen. Maar je hebt hartstikke gelijk joh. Het is het wel waard deze heerlijke , beetje dromerige man, zo aan de schandpaal te nagelen. Als er aan iets getwijfeld kan worden, is het deze zaak wel ****agressief commentaar afwachtende********

zwemverbrander | 03-10-13 | 02:10

@zwemverbrander | 03-10-13 | 01:43
Ja man! Hek doet er niet toe. Dat staat er voor de sier. Privé-terrein doet helemaal niet ter zake. Gewoon meenemen waarvan jij vindt dat de eigenaren het wel rotzooi vinden. Nou, dat is gewoon alles wat je vinden kan op andermans terrein, toch? Anders zou het niet buiten staan. Toch?

Tuurlijk. Je hebt gelijk hoor. Net zo lang scharrelen in overkappingen en schuurtjes tot je wat vindt wat je kan verpatsen voor een leuk prijsje. Helemaal eens. Gewoon doen. Aanbellen om te vragen of je het mag hebben is gewoon vreselijk ouderwets. Mijn en dijn is bullshit. Alles wat buiten staat is van ons allemaal. Gewoon meenemen. Kan best.

Stormageddon | 03-10-13 | 01:56

@Lewis Lewinsky | 03-10-13 | 01:29
Natuurlijk. Alles was meenemen. Mooi systeem hoor. Had ik veel eerder moeten weten dat dat gewoon kan en mag en helemaal sociaal acceptabel is. Ik wist dat niet. Gewoon bij wildvreemden op het privé-erf pakken wat je wilt.

Dat er nog mensen zijn die spullen kopen! Hoeft helemaal niet. Je kunt het gewoon meenemen als het bij anderen los op het erf staat. En als je dan op video staat en er wordt met je privé gespeeld op de Geen Stijl doe je gewoon dikke boehoe op de voice-mail en roept foei tegen de filmer en je komt er mee weg. Je trommelt nog wat kameraden op om te komen minnen en plussen in de comments en dan is de kous af.
Mooi systeem. Had ik veel eerder moeten weten.

Stormageddon | 03-10-13 | 01:50

@vermeende fietsendief: ik ben geen gedragsdeskundige, maar ik zie in elke vezel van je lichaam verbazing. Ik denk dat dit mij ook had kunnen gebeuren. Op 1.27 zie je ook dat de ketting heel slap hangt. De hele setting/context, bankstel, vuilniszakken etcetera versterkt het beeld, dat hier alleen maar rotzooi te vinden is, met als hoogtepunt een pauper fiets.
Ik geef je het advies om goed naar alle mogelijkheden te kijken om de filmert en facebookert juridisch aan te pakken.

zwemverbrander | 03-10-13 | 01:43

Camera meneer houd iedereen voor het lapje met publiciteit stunt!
Probeert zijn eigen zakken voller te maken in tijden van crisis!

Astyle | 03-10-13 | 01:41

@Stormageddon | 03-10-13 | 01:18
Je hebt toch wel eerst bordjes met *Meenemen* neergezet?

Lewis Lewinsky | 03-10-13 | 01:29

Gezien de heersende mores in dit topic heb ik vanavond maar eens wat tuintjes en erven bezocht en nu trotse eigenaar van een mooie loungeset, een klassieke buitenlamp, 3 fietsen, een kruiwagen en een partij tuinhout. Stond allemaal gewoon los! Kon ik zomaar meenemen! En nee, dat is geen diefstal. Is namelijk doodnormaal dat je bij anderen op privéterrein rondscharrelt en meeneemt wat je leuk vindt.
Dus.

Stormageddon | 03-10-13 | 01:18

Lijkt er sterk op dat dit een stunt is voor het camerabedrijf. Hopelijk niet over de rug van de "dief" maar dat lijkt er wel op.
Een dief gaat niet zo te werk. Hij kijkt geen een keer om hem heen of hij betrapt wordt en lijkt oprecht verbaasd dat iemand zijn fiets bij het grofvuil zet. Alsof dat vreemd is. Hier rijden mensen rond met een bakje om soms vrijwel nieuwe fietsen op te pikken. Kinderen het huis uit en hij staat in de weg.
Ziek dat GS deze "reclame" faciliteert.

denans | 03-10-13 | 00:55

Nee dit is geen fietsendief. Tis misschien wat onnadenkend om zo'n fiets mee te nemen, maar he, tis crisis! Die remie koppel lijkt me dan weer een arrogant stuk vreten, met zijn camerabeveiligingsbedrijfje. Die lul verdenk ik van een set-up..

Papapanzer | 03-10-13 | 00:27

-weggejorist-

MBrrr | 02-10-13 | 22:45

Dit wordt ook wel dumpster diving genoemd (aannemende dat de vermeende dief de waarheid spreekt) de fiets zou dan een res nullius zijn:

Dumpster diving bevindt zich civielrechtelijk in een schemergebied. Meestal wordt aangenomen dat deze vorm van afvalinzameling toegestaan is: de eigenaren hebben immers afstand van gedaan van de zaken in de vuilnisbak. Men kan echter ook de stelling verdedigen dat de betreffende zaken nog steeds het eigendom van de oorspronkelijke eigenaar zijn, tot en met het ophalen van het vuilnis: het afvalverwerkingsbedrijf wordt dan houder voor de eigenaar, met de opdracht voor hergebruik of vernietiging zorg te dragen. Tevens kunnen vuilniscontainers en dergelijke zich op privé-terrein bevinden, waarvan het betreden door derden niet is toegestaan.
Bestuursrechtelijk is de vraag of dumpster diving is toegestaan afhankelijk van de vraag of dit door de (lokale) overheid wel of niet verboden is. In Nederland is dit in veel gemeenten verboden, tenzij men over een vergunning (bekend als "Morgenstervergunning") beschikt. Een dergelijke bepaling is opgenomen in de model-APV van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), welke bepaling door veel gemeenten is overgenomen.
In Nederland wordt res nullius en/of res derelicta wel eens aangevoerd bij juridische kwesties.

Udo Hess | 02-10-13 | 22:30

Ik vind de hoofd rol spelers in deze fiets tragedie wel de lelijkste nederlanders die ik ooit gezien heb

el che | 02-10-13 | 22:19

-weggejorist-

MBrrr | 02-10-13 | 22:14

Op die fiets .... Feitelijk zit de fietsnemer fout is niet netjes om andermans prive terrein te komen zonder toestemming , en tjsa die Remy al die toestanden om een oude barrel van een fiets , zijn wel ergere dingen in het leven . Het lijkt op een schitterende vergissing van beiden ,

Jammer dat jullie deze discussie uitvechten op internet , vind het erg onvolwassen ook .Ik hoop dat jullie een amabele oplossing vinden .

el che | 02-10-13 | 21:54

-weggejorist en opgerot-

MBrrr | 02-10-13 | 21:50

Zijn commentaar op de voicemail strookt wel met zijn gedrag tijdens de 'diefstal'. Welke dief doet er nou het hek weer achter zijn reet dicht? Welke dief gaat er nou beladen met boodschappentassen op 'rooftocht'? Ik geef hem het voordeel van de twijfel!

Wijze Uil | 02-10-13 | 21:31

-weggejorist-

MBrrr | 02-10-13 | 21:29

Wat Hedieho | 02-10-13 | 21:02 zegt

sarcastro | 02-10-13 | 21:26

ziet eruit als een ordinaire reclame stunt van Dhr Koppel.

als je de fiets wil stelen dan ga je echt niet zo lang kijken of de fiets goed is..

man van brabant | 02-10-13 | 21:17

Iedereen met een beetje werkende meuk tussen de oren kan zien dat deze kerel niet aan het stelen is, althans niet bewust. Komt nog bij dat er inderdaad grof vuil staat. Als hier iets juridisch achterweg zou moeten komen, dan in de richting van de webcammer.

No Mames | 02-10-13 | 21:11

Ik geloof de verklaring van degene die de fiets heeft meegenomen en ik vind dat Geenstijl ruiterlijk zou moeten toegeven te triggerhappy geweest te zijn.
Als je een fiets met een roestige ketting NIET OP SLOT tussen huisvuil zet, waar een briefje ligt waarop staat "mee te nemen", dan kun je de meenemer niet van diefstal beschuldigen.
Het verklaart ook waarom hij rustig 3 minuten de tijd nam.

Hedieho | 02-10-13 | 21:02

OK, ik weet het niet zeker, maar het lijkt erop dat Geenstijl ge-owned is. Maar zelfs zonder dat zeker te weten is het wel duidelijk dat bij dergelijke gerede twijfel Geenstijl hier ten onrechte met een man zijn privee speelt. Ik ben benieuwd hoe Geenstijl hier mee om zal gaan, ook juridisch.

kleuterleider | 02-10-13 | 21:00

Een fiets die niet op slot staat en tussen het grofvuil staat, vraagt om problemen

fritsspits | 02-10-13 | 20:49

Dit hoort niet op internet.

erik-weet-alles | 02-10-13 | 20:46

Treurig G.S. om zo maar iets klakkeloos aan te nemen.
Beschuldigingen zonder bewijs.

meneer der meneren | 02-10-13 | 19:34

Die camera filmt er overigens ook wel mooi illegaal de straat. En dan nog hoe het allemaal online gepleurt is. En op de facebook van zusje het gedreig met het vriendje... Het slachtoffer plus familie maakt zich aan een stuk meer schuldig dan de dief...

Tuigdorpvilla | 02-10-13 | 19:29

Zet dan ook geen bordje met gratis neer.
Met een hek en een fiets zonder slot is de vergissing snel gemaakt.
Had de bank dan aan de andere kant van het hek gezet.
Dit was uitlokking, of een verdomd goede reclamestunt.

Schietmijmaarlek | 02-10-13 | 19:20

Eens een dief, altijd een dief. Dus de enigste remedie voor deze klootviool is levenslang *minimaal 100 jaar*, of de doodstraf. Alleen dan kun je zeker weten dat meneer het nooit meer doet.

Numerius Maximus | 02-10-13 | 19:00

Volgens mij is het gewoon een goeie publiciteitsstunt, chapeau heren!

Datdoeterniettoe | 02-10-13 | 18:26

Nonkel Frituur | 02-10-13 | 16:45

Nonkel, ik weet het niet. Een hippie, da's weer zo'n groot woord, hè, dan denk ik toch meer aan Deadheads in oude VW-busjes - Atomkraft, nein danke - weed stashed in het reservewiel, achter de tournee aanhobbelend, dwars door het Midwesten, levend op mueslirepen, bloembollen en koelvloeistof, jointjes aanlengend met het okselhaar van Ivy league chickies. En iedere avond weer rennen voor de locals. Waarvoor diepe bewondering overigens.
Deze gast staat net zo ver van Janis J. af als Gerard J. van het humanisme. Is niet strafbaar.
Nee, wat ik zeggen wil, ik mis het "opzettelijke, met het oogmerk op wederechtelijke toeeigening". De man is overduidelijk geen dief, u zegt het al.
Alles overziend, ik ben het met u eens: die fiets moet terug.

Overigens ben ik van mening dat belangwekkende kwesties als de onderhavige éérst dienen te worden voorgelegd aan de Veiligheidsraad.

Magdatkandat | 02-10-13 | 17:48

Even serieus, dit ziet er toch uit als een uitgelokt opgezet spelletje van meneer Remy Koppel.... Bij YouTube: Fietsendief Zutphen inclusief logo: Bewaakje zaak en op facebook met videobewerking credits.... Hmmm.... goedkope reclame over andersmans rug... dit fietsje stinkt...

Beat me up Scotty | 02-10-13 | 17:45

@TDB | 02-10-13 | 17:22
Eigen terrein. EIGEN terrein.
Dus NIET openbare ruimte.
Zie je het verschil?
Of moet ik het nog een keer uitleggen?

copywriter | 02-10-13 | 17:32

he, volkert is op proefverlof!

dekogelkwamvanlinks | 02-10-13 | 17:23

de eigenaar van de fiets is ook strafbaar het is verboden om je fiets niet op slot te zetten

TDB | 02-10-13 | 17:22

Paupers, een niet geheel onbekend verschijnsel in de bewakings- en beveiligingsbusiness. Ik geef de "fietsendief" het voordeel van de twijfel. Remy Koppel is sowieso een lul.

fart majeur | 02-10-13 | 16:57

@Nonkel Frituur | 02-10-13 | 16:45
Je bent te goed voor deze wereld.

copywriter | 02-10-13 | 16:54

Bye, sukkel.

Morris Stockwood | 02-10-13 | 16:52

Magdatkandat | 02-10-13 | 16:26
Zelfs zonder het filmpje te kijken wist ik al dat het om een hippie zou gaan. Zij vinden dat ze méér mogen dan een ander, met het moreel gehalte van een zak diepvriesspinazie.
En te oordelen naar het aantal minnetjes heeft mijnheer de hippie wel degelijk zijn hippie-vriendjes opgetrommeld.
Het is nochtans klaar en duidelijk. Er staat een groot hek, en voor het hek hangt een bel. En dan ben ik nog zo ruimhartig om niet eens het woord "dief" in de mond te nemen, want die hippies weten nu eenmaal het verschil niet tussen "mijn" en "dijn". Bezit is diefstal, weet u wel ? Laat ik dus braaf zijn en het erop houden dat we hier met een oerdom personage te maken hebben dat niet de bewuste intentie had om te stelen.
Dit gezegd zijnde: teruggeven die fiets.

Nonkel Frituur | 02-10-13 | 16:45

Haal die shit er 's af er gebeuren in NL elke seconde ergere dingen die ongestraft blijven en nooit op het internet verschijnen. Dit is duidelijk geen bewuste diefstal.

maruyama | 02-10-13 | 16:43

Stormageddon | 02-10-13 | 16:22 | + -1 -
U en ik, en tal anderen zouden netjes aanbellen. Maar wel beetje naïef om er van uit te gaan dat iedereen eerst netjes aan belt. Zelf verzamel ik ook wel eens zooi voor grofvuil en plant ik tijdelijk ff in de voortuin. Zat lui die ongevraagd je tuin inlopen om te kijken. Zo gaan die dingen, maar ik zet er dan geen fiets naast die niet op slot staat. Denk dat dit 1 groot misverstand is. Dit kan je toch wel oplossen zonder wouten en dreigen met gappies erbij halen, komt echt k* triest over, mag ook gezegd worden. Drink een bakkie en ouwehoer wat, 'case closed'...

Latrinalia | 02-10-13 | 16:37

Hmm, zware klap voor de anti-fascisten hier op GS. Hebben we een keer een witte bandiet, blijkt het een keurig, groen recycletype te zijn. Daar gaat je wereldbeeld.

Magdatkandat | 02-10-13 | 16:26

@Stormageddon | 02-10-13 | 15:57
Ja die minnetjesklikkers beginnen wel op te vallen.
Hij heeft zeker wat vriendjes op FB of Twitter gemobiliseerd, zelfde kaliber steeltuigh als hij natuurlijk.

copywriter | 02-10-13 | 16:26

@Sloober. Vanzelfsprekend doe ik dat niet nee. Ik heb het moeten bekopen met deze schending van privacy terwijl ik geen enkele intentie had om deze fiets te 'stelen'. Bedankt hè. Een tactisch opgezette 'stijlloze promotie'.
@blind kip. Dat had ik al teruggenomen ;)
Queen +1
@Redactie. Bedankt voor de medewerking?

remy pauper | 02-10-13 | 16:26

R7033 | 02-10-13 | 15:56
Onzin, u legt in uw tegel van R7033 | 02-10-13 | 15:36 uit dat de bel voor en niet achter het hek zit. Hoe weet u dat er überhaupt een bel aanwezig is? U bent ongetwijfeld Remy en zo niet dan bent u het zusje van.

Mean Dean | 02-10-13 | 16:26

@Sloober | 02-10-13 | 16:08
Dat lijkt er wel op. Het zou bij mij niet in m'n hoofd opkomen om achter een hek, op privéterrein te gaan scharrelen, ook al lijkt het grofvuil, ook al staat er ergens een bordje "meenemen". Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand dat zomaar doet.
Ik voel me al bezwaard als ik totaal gevraagd en uitgenodigd bij de buren de post opruim en de planten water geef als ze op vakantie zijn. Dat voelt al raar, laat staan dat je op privéterrein bij een ander achter een hek gaat scharrelen naar spulletjes.
Het komt niet eens bij me op. Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het absurd. Maar de dief in kwestie en z'n vriendjes die op de min rammen vinden dat dus blijkbaar heel normaal.

Stormageddon | 02-10-13 | 16:22

@remy pauper | 02-10-13 | 15:12
Pauperactie van Remy? Wellicht.
Paupermuziek? Ga je eens diep schamen!

blinde kip | 02-10-13 | 16:20

@Stormageddon, de fietsendief heeft zijn vriendjes hier uitgenodigd blijkt wel.. Hij maakte een hek open, nam een fiets mee die op priveterrein stond en er was blijkbaar sprake van een misverstand, wat hij met zijn privacy heeft mogen bekopen. Hopelijk heeft hij een lesje geleerd en belt hij volgende keer even aan. Het minste wat je in dit geval kan doen is je excuses aanbieden, maar zelfs dat doet hij niet.

Sloober | 02-10-13 | 16:08

Remy Koppel toont de "VOC Mentaliteit" waar het veel ondernemers aan ontbreekt in tijden van crisis.
Jammer. Zielig figuur.

FutureCoffee | 02-10-13 | 16:02

De minnetjesklikkers vinden dus blijkbaar dat Jan en Alleman ook bij hun de tuin en op hun privéterrein naar hartelust kunnen scharrelen en ongevraagd meenemen wat ze belieft.
Bijzonder.

Stormageddon | 02-10-13 | 15:57

B.t.w. I'm not Remy! (I'm worse!) ;)

R7033 | 02-10-13 | 15:56

En het is toch allemaal zo simpel.
IJzeren hek staat daar niet voor Jan Joker.
Hek is afscheiding tussen openbare ruimte (straat) en prive terrein.
Diefje drong zonder toestemming prive terrein binnen en nam zonder toestemming fietsje weg.
Dat heet diefstal.
Grof vuil? Boeiuh. Grof vuil blijft eigendom van eigenaar totdat het langs de openbare weg word gezet en opgehaald door reinigingsdienst.
Vanaf dat moment is het eigendom van de reinigingsdienst.
Dus afblijven.
Bordje? Boeiuh. Bordje lag/zat/stond/hing op prive terrein. Diefje had daar niks te zoeken al lagen/zaten/stonden/hingen daar 100 bordjes.
Diefje is dus ordinaire Amsterdamse fietsendief.
Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
WHAM (daverende klap met klauwhamer op nieuwe keukentafel doet en prompt ruzie krijgt met moeder de vrouw)

copywriter | 02-10-13 | 15:55

@remy pauper | 02-10-13 | 15:12
Gelul. Je hebt niets te scharrelen op privé terrein. Je belt aan en vraagt.

Stormageddon | 02-10-13 | 15:51

@Tyler-Durden | 02-10-13 | 13:50
Als er een bordje op de BANK staat "Meenemen" dan geldt dat voor de BANK. Maar dan nog: je belt even aan en vraagt of het mag, ook als het om de bank gaat. Helemaal als het een fiets is die achter in het schuurtje, achter het hek staat. Doe je dat niet dan ben je dubbel in overtreding. Ten eerste huisvredebreuk en ten tweede diefstal. Simpel.

Zelfs als die vriend van je dacht dat het grofvuil was en het gratis meenemen is, dan NOG. Je belt aan en vraagt. Het staat achter een hek op privéterrein. Het is sowieso onbeschoft (en crimineel) om daar ongevraagd te scharrelen (in sommige landen krijg je dan zonder pardon een schot hagel of een kogel in je porem - en terecht!)

Stormageddon | 02-10-13 | 15:49

je ken het ook anders bekijken he .. wie zet er dan ook ze fiets neer naast een bordje gratis aftehalen.... lolzz

rob1987 | 02-10-13 | 15:46

Remy pauper: klaag deze meneer aan voor uitlokking en het schenden van je privacy! Nu sta je bekend als een ordinaire dief en/of homo.

kokane187 | 02-10-13 | 15:45

Nu mag het echt!
remy pauper | 02-10-13 | 15:12
Hoi fietsenstelert!
R7033 | 02-10-13 | 14:59
Hoi Remy!

Mean Dean | 02-10-13 | 15:44

ik geloof deze mijnheer je ziet ook dat hij ook naar de andere spullen kijkt en happert om zelf de poort open te maken en veel te veel tijd neemt om iets verboden te doen.

mijnheer: ik zou die fiets niet eens terug geven hahahahaha.

gider | 02-10-13 | 15:40

Lazer toch op met dat gejank. Je blijft gewoon met je klauwen van andermans spullen af, ook al staat er een bord 'meenemen' bij.

Je kan het dan altijd vragen en anders koop je een fiets. Die gast verdient gewoon straf en moet met zijn muil heel internet over.

Het is het enige recht wat er in Nederland over is. De digitale schandpaal.

Tot justitie het ooit weer over gaat nemen na hun jarenlange reces.

Draaikontje | 02-10-13 | 15:38

Beste mijnheer "Pauper", Stond er écht op dat bordje dat u of een willekeurig ander persoon mee mocht nemen? Of kon het bordje bedoeld zijn voor de persoon met wie wellicht de afspraak gemaakt was om hetgeen dat op privégrond stond op te komen halen? Heeft u ook echt gekeken of er vuil in de vuilniszakken zat? Er kon natuurlijk ook kleding o.i.d. in hebben gezeten. U had gewoon netjes aan kunnen bellen, de bel zit vóór het hek en niet àchter het hek. Bij mij komt u niet echt geloofwaardig over.

R7033 | 02-10-13 | 15:36

Achterbakse poging tot reclame maken van Remy Koppel. Dit is gewoon ''diefstal'' uitlokken om de simpele klant ervan te overtuigen dat je met de duurste camera je huisvuil in de gaten moet houden. Dan hoef je ook nooit meer wat op slot te doen.

Holmol | 02-10-13 | 15:30

@remy pauper

Waarom zo moeilijk doen? Weer helemaal van A´dam naar Zutphen. Kost jou ook weer geld.
Geef die fiets met een briefje erbij op een politie buro in A´dam (of laat hem afgeven).
Dan kan Remy Koppel (of zijn zusje) zelf naar A´dam komen om de fiets op te halen.
Hadden ze maar niet zo stom moeten zijn om die fiets bij het grofvuil te zetten. Ik hoop dat ze ervan leren.
Ik hoop dat die gratis reclame voor zijn bedrijfje in zijn nadeel zal werken.

vliegtuigfapper | 02-10-13 | 15:30

volgens mij is t nu wel bekend dat t op een misverstand berust. remy, tijd om t veiligheidspalletje dr weer op te doen voordat zulke ongein nog verder escaleert.
waarom niet ff ergens halfway afspreken om de fiets over te dragen (desnoods op een politiebureau) en een biertje te pakken? lijkt me ook t best voor je (bedrijfs)imago

Sybian | 02-10-13 | 15:27

Tja, lastig te zien of de fiets bij het afval leek te horen of eigenlijk in het fietsenhokje stond met het achterwiel in de buurt van het afval. Je zou zeggen dat dat ook voor de fietsmeeneemmeneer niet helemaal duidelijk was (hij kijkt ook wat blij rond alsof hij het bijna niet kan geloven, zo'n mooi fietsje zonder slot bij het afval).

Lessen voor de volgende keer:
- fiets altijd op slot zetten, óók in Zutphen
- als er een bordje op een oud bankstel staat met meenemen, slaat dat niet op die mooie fiets die er een halve meter vanaf staat
- if it seems to good to be true, it probably is

Joris Draaksteker | 02-10-13 | 15:23

-weggejorist-

el passo | 02-10-13 | 15:22

Oké vooruit, aan Queen ligt het niet.

remy pauper | 02-10-13 | 15:21

Het leven van iemand anders proberen kapot te maken om je eigen bedrijfje bekender te maken. Wat een egoïstische zak ben je dan! Kaputtmachen dat bedrijfje van hem!!!!

Baathaard | 02-10-13 | 15:16

Beste Remy,

Deze fiets bevond zich tussen het grof huisvuil. Omdat er op afstand een bordje zichtbaar was met de tekst 'meeneemen' was het voor mij een reden om even te gaan kijken. Sommige komen met het non-argument, ' het stond achter een hek!'. Daar kan ik op antwoorden dat vanaf geruime afstand zichtbaar was dat er dus een bordje bij stond en dan gaan nieuwsgierigen even kijken, zo geschiedde.
Er stond een o.a. bank, dozen, vuilniszakken en een fiets met een zeer verroeste ketting.
Even heb ik getest of deze alsnog de moeite waard was en uiteindelijk vanwege de bestemming(huisvuil) heb ik besloten deze mee te nemen. Vanaf dat moment ben ik de nieuwe eigenaar. Tenminste dat dacht ik...

Tenzij er dus ene Remy Koppel is die ten koste van mijn privacy een filmpje heeft opgenomen ter promotie van het bedrijf van zijn broer, zou je haast denken...

Remy, jij moet sowieso hebben geweten van dat bordje bij het huisvuil. Ik kan het op zijn zachts gezegd niet zo waarderen dat jouw zusje zo'n paupermuziekje heeft uitgekozen bij het filmpje.

Mijn telefoonnummer is bekend bij de redactie. Het lijkt mij prettig wanneer ik jou de fiets persoonlijk zou mogen overhandigen... en wel alleen komen hè.

remy pauper | 02-10-13 | 15:12

Het blijft wel een raar verhaal hoor.. Je ziet op straat een bordje staan met `neem mee` en denkt vervolgens dat alles achter een gesloten hek gratis mee te nemen valt?

Ik vind het een kutverhaal en die wijsneus had zelf prima kunnen bedenken dat het heus niet de bedoeling was dat hij een redelijk nieuwe fiets gratis kon meenemen..

Absoluut niet waar | 02-10-13 | 15:03

Kijk, Tyler-Durden heeft het al geregeld.

Tyler-Durden schreef:

"Hij heeft tot 11.00 morgen om de aangifte in te trekken en zich te melden zodat hij de fiets kan gaan ophalen.

Tyler-Durden | 02-10-13 | 14:20"

Morgen is de fiets terug! :D

R7033 | 02-10-13 | 14:59

-weggejorist-

Schrale Kip | 02-10-13 | 14:51

Staat die nicht nu op zijn tengels te bijten?.

[G]eenstijl | 02-10-13 | 14:45

@ tyler "Hij was een dagje in Zutphen, liep te genieten van het provinciale stadje en was aan het shoppen.
Hij zag het bordje op de bank staan, is rustig verder gelopen naar binnen, heeft tussen de dozen gekeken en de fiets rustig geinspecteerd". "

Vertel dan gewoon de hele waarheid, het feit dat hij zo traag is en zo besluiteloos geeft aan dat hij twijfelt of de fiets zelf ook gratis is. Wanneer je twijfelt klop je even aan of laat je een briefje achter. Hij besloot de makkelijke weg te kiezen en heeft dit resultaat helemaal aan zichzelf te danken.

Daarnaast, je zegt dat hij het bordje zag staan, en toen uit nieuwsgierigheid verder is gelopen.. Kijk nog eens goed naar de eerste 5 seconden, hij kijkt meteen naar de fiets en heeft alleen oog daarvoor. Wanneer iemand zo'n bordje ziet stapt hij er rustig op af en kijkt dan rond, hij was dus waarschijnlijk al eerder langs geweest.

Sloober | 02-10-13 | 14:45

@Pi Mol | 02-10-13 | 14:28
De fiets staat achter een hek. Een hek! Een dicht hek dus. Wat begrijp jij daar niet aan?

Lewis Lewinsky | 02-10-13 | 14:43

Dit gaat toch helemaal nergens meer over.

Canis Spurcus | 02-10-13 | 14:43

-weggejorist-

MBrrr | 02-10-13 | 14:39

Ik kon het al niet geloven, een gaybaardhipster die een fiets jat.

Willianus Wortelus | 02-10-13 | 14:37

Lokfiets

tinus stittelaar | 02-10-13 | 14:37

FAKE!

Xioniet | 02-10-13 | 14:34

op 1:46 checkt ie ook nog eens of de kust veilig is trouwens. Hij weet dus wel degelijk dat ie fout bezig is.

ANON_CAN | 02-10-13 | 14:34

zet wel een camera (honderd eu) neer maar geen slot (2 tientjes) op het mooie bitchcruisertje of op het hek... Goede beveiliging van de beveilig expert...

paranoya | 02-10-13 | 14:31

Smoesjes van die stelert.
Je ziet hem vanaf 2:33 min. duidelijk even rondkijken of niemand hem gezien heeft/de kust veilig is.

ANON_CAN | 02-10-13 | 14:30

@welbesnedengeenm | 02-10-13 | 14:20
Met de steentjes erbij

TimoteoGrimbundecimo | 02-10-13 | 14:28

meneer koppel, u bent een prutser... denken, dan doen... zoiets

pj_vr | 02-10-13 | 14:28

Grofvuil met een roestige fiets die niet op slot staat = graties meuk. Doe eens snel excuses aanbieden aan deze vermeende steelmeneer!

Pi Mol | 02-10-13 | 14:28

Nu, een misverstand dus?

De fiets kan dus alsnog teruggebracht worden. (echt een aanrader!)

Als ik me niet vergis lag het bordje op de bank en hing deze niet aan de fiets.
De fiets verkeerde in een erg goede staat, de "beste man" had redelijkerwijs na kunnen gaan dat hier iets niet in de haak was. Is hij niet schuldig aan diefstal, dan zou hij wel eens voor heling beschuldigd kunnen worden.
Er is ook nog een deurbel, er is geen enkele moeite gedaan om even na te vragen of de fiets weg mocht.

Mooi actie Remy, binnenkort krijgt je zus haar fiets blijkbaar terug!

R7033 | 02-10-13 | 14:25

Aan zijn houding en handelen te zien geloof ik deze beller helemaal dat dit te goeder trouw is gebeurd. Misschien was het niet de bedoeling dat de fiets erbij hoorde maar dat is dan een probleem van diegene die dit zo heeft aangeboden. Had hij duidelijker moeten zijn van wat wel en wat niet gratis was.
Van mij mag deze mijnheer de fiets houden en moet geen stijl rectificeren.

Therapietje | 02-10-13 | 14:25

Ik had die poort gejat.. mooi poortje

welbesnedengeenm | 02-10-13 | 14:20

Maar goed, geenstijl heeft nu telefoonnummer en naam neem ik aan, stuur ff door naar die gast en de politie en het is klaar?

Afvalzak | 02-10-13 | 14:20

-weggejorist-

Tyler-Durden | 02-10-13 | 14:20

Als die hem niet gestolen heeft kan hij hem toch gewoon terugbrengen, i.p.v. met geenstijl te gaan bellen.

Snappen mensen nou niet dat dat geen zin heeft

Afvalzak | 02-10-13 | 14:18

Ik geloof hem.
Bovendien zou je nu echt op je dooie gemak de fiets gaan keuren, bekijken etc als je wilt stelen?
Dit gedrag past bij iemand die wil zien of hij er mogelijk wat aan heeft.

daytripper | 02-10-13 | 14:17

@Tyler-Durden | 02-10-13 | 14:05
Spullen die achter een hek staan zijn meestal niet om mee te nemen.
Het blijft een raar verhaal.

TeeJee | 02-10-13 | 14:11

@Tyler-Durden

Dus als er bij een winkel een display staat met gratis mee te nemen artikelen, neemt jouw vriend ook mee wat hem blieft...? Want hij kan niet weten dat het alleen over dat artikel gaat?

Indates | 02-10-13 | 14:11

-weggejorist-

MBrrr | 02-10-13 | 14:10

@Indates

Onzin.
Hij was een dagje in Zutphen, liep te genieten van het provinciale stadje en was aan het shoppen.
Hij zag het bordje op de bank staan, is rustig verder gelopen naar binnen, heeft tussen de dozen gekeken en de fiets rustig geinspecteerd.

Hoe moet hij nou weten dat het niet de bedoeling was om de fiets mee te nemen?
Hoe moet hij dan raden dat er een bedrijf is dat ie zou moeten gaan bellen?
Zet die fiets dan op slot als je mensen uitnodigt om je vuilnis mee te nemen!

Tyler-Durden | 02-10-13 | 14:05

Geen kazig maar natuurlijk bazig muziekje, doe eens heel gauw die fout verbeteren!

TimoteoGrimbundecimo | 02-10-13 | 14:05

@Tyler-Durden

Dan had je vriend misschien beter direct vanochtend het bedrijf kunnen bellen, dat nummer zal makkelijk te achterhalen zijn en had hem een publicatie gescheeld....

Indates | 02-10-13 | 13:57

Dit kan wel eens een vervelend verhaal worden voor remy koppel als dit een opgezet plan zou zijn.

Mans5 | 02-10-13 | 13:55

Wel bijzonder, dat de fiets binnen no time 110 km verderop staat dan....

Indates | 02-10-13 | 13:53

"wat sommige mensen niet allemaal weggooien"
- Ab Abspoel ('t Zonnetje in huis)

Zelf ook het vermoeden dat het geboefte (al dan niet terecht) gedacht heeft dat de fiets bij het grof vuil stond. Berg afvalzakken en een bank, fiets niet op slot en ook nog een kapot achterspatbord.

Neemt niet weg dat het wel achter een hek staat,
maar ziet er verder niet heel anders uit als alle portiekjes in Stad.

Kruimelz | 02-10-13 | 13:52

Hij is een draaideur steeldief zie je zo. Waarom zou je je druk maken. Pakkans was klein normaal gesproken zit iedereen over dag op school of werk en als ze je pakken sta je na een bakkie koffie weer op straat.

ikdenkwat | 02-10-13 | 13:52

@Tyler-Durden , zoiets dacht ik ook al.
Leek me niet echt een diefstal, even rustig kijken of het nog wat was. hij ging nog net niet proefrijden.

Pikkebaas | 02-10-13 | 13:52

-weggejorist-

Tyler-Durden | 02-10-13 | 13:51

-weggejorist-

Tyler-Durden | 02-10-13 | 13:50

... uit de provincie ook nog...

mijnvrouwenik | 02-10-13 | 13:49

-weggejorist-

Pikkebaas | 02-10-13 | 13:48

Lijkt erop dat de Geenstijl hier ge-owned is door een jonge ondernemert...

mijnvrouwenik | 02-10-13 | 13:48

Staat die fiets nou niet op slot en tussen het vuilnis?

Pikkebaas | 02-10-13 | 13:47

Zus was zeker blond om de fiets niet op slot te zetten? Blijft niet zijn eigendom en dus afblijven maar mijn medewerking ga je niet krijgen als je zelf te lui bent om je fiets behoorlijk op slot te zetten.

appeltje2010 | 02-10-13 | 13:42

Lijkt me een typisch geval van reclame. ik bewaakmijnzaak.nl wel op een andere manier!

Mans5 | 02-10-13 | 13:42

In twee worden, heau meau

Aydont Giveufeuq | 02-10-13 | 13:40

Ja nou wat dan | 02-10-13 | 13:29
Is het daarom niet heel erg logisch dat hij een bewakingscamera heeft?

En waarom zou in godsnaam iemand willen acteren voor fietsendief en zo het hele internet rondgaan?

Absoluut niet waar | 02-10-13 | 13:40

MBrrr | 02-10-13 | 13:25
D8 ik dus ook. Daarom keek hij lang, of het wel de moeite waard was om hem mee te nemen.

XaaD666 | 02-10-13 | 13:39

Buy cycle!

Hans Otjens | 02-10-13 | 13:38

@roosvrij | 02-10-13 | 13:32
Ja hoor, sinds 1197.

Jeff Hawke | 02-10-13 | 13:37

Vuilniszakken, oud bankstel , fiets. Misschien dacht hij dat het bij het vuil stond zoals de rest op het filmpje. En daarom eerst goed keek of het wel de moeite waard was om hem mee te nemen.

XaaD666 | 02-10-13 | 13:37

Jongeheer is een beetje in de war, als hij komt aanlopen probeert hij de deur met een soort afstandbedieninkje open te doen. Keurige heer, als alle steeldieven zich zo gedragen , zou de wereld er een stuk beter uitzien.

zwemverbrander | 02-10-13 | 13:36

Buy cycle!

Hans Otjens | 02-10-13 | 13:36

ik zie t probleem niet

vuilnis is vuilnis

Hannah | 02-10-13 | 13:34

Lijkt alsof dit een vuilnis-schooier is (niet per se zwerver, ook "nette" mensen doen dit vaak) en dat hij denk dat de fiets bij het vuilnis staat. Vndaar dat hij m ook uitgebreid test of alles werkt etc.

SubZer0 | 02-10-13 | 13:33

@grote haas | 02-10-13 | 13:24 | + -6

Wordt gefilterd door GS. Blijkbaar hebben ze voor kneuzen zoals jij hier tegenwoordig voor.

Hij is overigens nog te optimaliseren is zojuist gebleken.

blaadibla | 02-10-13 | 13:33

-weggejorist-

Tyler-Durden | 02-10-13 | 13:33

Alle city-bikes uit Zutphen... is goddome toch geen stad... ofwel soms?

roosvrij | 02-10-13 | 13:32

OK, en die Remy Koppel heeft een eigen camerabedrijf?? Is dit geen reclamestunt menschen?

Talpon | 02-10-13 | 13:32

Ik dacht eerst even dat ie zn papieren tasjes van de even daarvoor gesjopte betaalde? artikelen vergat mee te nemen. Langzame thriller dit!
Een Pool? Een Bulgaar?

KannieWaarZijn | 02-10-13 | 13:31

Lijkt idd alsof de fiets ook bij het vuil staat, zo gedraagd hij zich ook

Zeepaardje | 02-10-13 | 13:30

Hij wilde de fiets terugzetten maar die was ondertussen al gestolen. Kan die arme man ook niet helpen. Tuig tegenwoordig.

Nivelleermarionet | 02-10-13 | 13:30

Toevallig dat de eigenaar van de fiets een bedrijf heeft in videobeveiliging...... ik zeg fake!

Ja nou wat dan | 02-10-13 | 13:29

Hij is wel kieskeurig.

pow-ned | 02-10-13 | 13:29

Waarom doet het systeem het niet? Mijn reactie is nergens te zien.
grote haas | 02-10-13 | 13:24 | + 0

\0/

Ik zie hem wel

The Nameless | 02-10-13 | 13:28

De persoon op de beelden is bekend.

Dit is geen fietsendief.
Wat er niet bij word vermeld in dit filmpje is dat er een bordje stond: Gratis mee te nemen.

Fiets stond niet op slot en tussen het oud vuil.

Als je echt een fiets gaat jatten doe je het echt wat sneller toch?

Als de poster de fiets van zijn zusje terug wil mag ie daar netjes om gaan vragen.

Tyler-Durden | 02-10-13 | 13:27

GS server heeft de hik

Capt. Keyboard | 02-10-13 | 13:27

Die facebookmeneer is wel eigenaar van bewaakjezaak.nl camerabewaking. HOAX?

e.claudius | 02-10-13 | 13:26

-weggejorist-

MBrrr | 02-10-13 | 13:25

lol @ vorige post /<politie mode> had er moeten staan .. ach ja, never mind, nu lijkt het wel een Freek grap

Capt. Keyboard | 02-10-13 | 13:25

Waarom doet het systeem het niet? Mijn reactie is nergens te zien.

grote haas | 02-10-13 | 13:24

Hij lijkt op frans

Ettur | 02-10-13 | 13:22

Ik ken hem helaas niet.
Maar ik woon dan ook niet in Zutphen.
Zelfs niet in de buurt.

Dostranamus | 02-10-13 | 13:22

Bye sukkel! Bye sukkel!

Theo van Deursen | 02-10-13 | 13:22

Beetje vreemde, erg verstrooide, maar verder wel keurige meneer. Type basisschoolonderwijzer in de WAO. Lijkt me ook een mannetje dat de fiets weer netjes terugzet. Dus even wachten nog. Komt heus goed.

grote haas | 02-10-13 | 13:21

Gewoon even langs de Perry sport en vragen of ze de man herkennen. Als hij met pin betaalde heb je al zijn informatie.

Joster | 02-10-13 | 13:21

Beetje vreemde, erg verstrooide, maar verder wel keurige meneer. Type basisschoolonderwijzer in de WAO. Lijkt me ook een mannetje dat de fiets weer netjes terugzet. Dus even wachten nog. Komt heus goed.

grote haas | 02-10-13 | 13:21

Die is niet helemaal 100 zo te zien.

Halven Haen | 02-10-13 | 13:21

Frans ontdekt de zevende weg en betreedt het Trappenhuis.
Op de terugweg wordt hij door Jan Toereloer
op De Zevensprong uit de koets gezet daarna jat hij een fiets.....
Deel 7 Zevensprong

Ettur | 02-10-13 | 13:20

Beetje vreemde, erg verstrooide, maar verder wel keurige meneer. Type basisschoolonderwijzer in de WAO. Lijkt me ook een mannetje dat de fiets weer netjes terugzet. Dus even wachten nog. Komt heus goed.

grote haas | 02-10-13 | 13:20

Toevallig zit de broer van het bestolen deerntje in de camerabewakelarij.... Bewaakjezaak.nl

Dario Regazzoni | 02-10-13 | 13:20

Ik ken hem helaas niet.
Maar ik woon dan ook niet in Zutphen.
Zelfs niet in de buurt.

Dostranamus | 02-10-13 | 13:20

Hek niet op slot, fiets niet op slot .. tja, je lokt het zelf uit he? /<politie mode>

Capt. Keyboard | 02-10-13 | 13:19

Hij is wel zo slim om een weinig opvallende fiets te stelen. Qua intelligentie kan hij zo de tweede kamer in, of nog beter, minister van financiën worden.

Glorix | 02-10-13 | 13:18

Hoaaax

Peauper | 02-10-13 | 13:17

En dan die fiets uigebreid beoordelen, alsof'ie er een paar honderd euro voor moet neerleggen.

fart majeur | 02-10-13 | 13:17

tyfushond

swassannuf | 02-10-13 | 13:16

Baardje, strak broekje, bewegen als een wijf, draagplankje afstoffen... inkoppertje. Ik zou het eerst eens bij de lokale COC proberen.

Willianus Wortelus | 02-10-13 | 13:16

FF kijken of het wat is voor je hem jat. Ook dieven leveren graag kwaliteit.

RexMundi | 02-10-13 | 13:15

Prachtige muziek erachter. Maakt de video een kunstwerk.

Nequebard | 02-10-13 | 13:14

Die vent is niet helemaal honderd gok ik zomaar.
Zo 'steel' je toch niet iets? (Niet dat ik uit ervaring spreek..)

Fred van Ria | 02-10-13 | 13:11

-weggejorist-

vlaghalfstok | 02-10-13 | 13:11

-weggejorist-

vlaghalfstok | 02-10-13 | 13:11

Moet Volkert op de fiets met verlof??

vlaghalfstok | 02-10-13 | 13:11

Gangsta-Hipster!

Markies de Schade | 02-10-13 | 13:10

Hebben geen ziel he, dan krijg je dit...

Tommygunner | 02-10-13 | 13:10

Het lijkt er haast op dat hij zijn eigen fiets erin herkent en denkt terug te stelen. Als dat niet het geval is, is het gewoon een rare knakker.

Brinkman | 02-10-13 | 13:10

Staat die fiets nou niet op slot en tussen het vuilnis?

BlauwVanBinnen | 02-10-13 | 13:10

Nu is de pakkans 100%.

ProAsfalt | 02-10-13 | 13:09

Ik zou niet voorbij zo'n pauperhek durven.

Sytze_Vliegen | 02-10-13 | 13:08

Ziet eruit alsof ie net bij Perry nieuwe schoenen heeft gehaald. Valt dat niet te matchen met het camerasysteem daar en vervolgens de betalingsgegevens opvragen?

Kingwild | 02-10-13 | 13:08

Je zou haast denken dat die fiets bij de vuilnis staat.

ox | 02-10-13 | 13:07

Bye Sukkel

Lucky-corner | 02-10-13 | 13:06

Ja, als je dan je eigen gated community creëert moet je ook wel je gate op slot doen. Die gast lijk trouwens wel dronken, zoals hij in het begint komt aanwaggelen.

Cappuccino | 02-10-13 | 13:06

Zo, meneer was niet gauw tevreden.
Ik heb het beter zien doen.

Che_cuevara | 02-10-13 | 13:06

Bye sukkel

Lucky-corner | 02-10-13 | 13:05

Dit lijkt me nou een aan lager wal geraakt ambtenaar, qua tempo zeker.

Watapatja | 02-10-13 | 13:05

Hek dicht, anders gaat het tochten.

Nacho_Vidal | 02-10-13 | 13:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken