GroenLinks wil dat Russen verwarming hoger zetten
Ghe. Tegen GazProm protesterend GreenPeace-meisje in Russische gevangenis heeft het brrr koud. En daarom moet van GroenLiesbeth de verwarming (GazProm) de komende twee maanden een tikkie hoger. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Snif...
Reaguursels
InloggenGhe... Dikke bult...
hmmmmm.... waarom moet ik gelijk aan ouwe dames berovende finnen denken als ik die mocro chick zie... nee,ik heb me bedacht omlaag die kachel!!!!!!
Wat het meest vreemde is: Voordat van Tongeren haar zegje deed, was er een miep van Greenpeace, die verklaarde, dat ze geen contact konden krijgen met de actievoerders en geen medewerking van de Russen. Dan komt van Tongeren(zij heeft wel contact) en verklaart dat ze daar geen verwarming in de cel hebben. Wie liegt er nu. Ik denk, dat van Tongeren een vruchtbare duim heeft als ex directeur van Greenpeace. Trouwens als zodanig moet zij ook weten, dat het leven van een activist niet altijd over rolletjes gaat. Of zijn dit nu gepamperde watjes, die nergens tegen kunne.
Zoloft | 01-10-13 | 01:41 |
Daar hebben wij toch niets mee te maken wanneer we hier onze mening geven? Het gaat er om wat ik er van vind, niet wat ze er in Rusland van vinden. En ik vind het belachelijk.
Die Russen wisten natuurlijk dat alles en iedereen bij Greenpies sowieso geitenwollensokken dragen dus ..... vul de rest maar in.
Bovendien Rusland en kou ies koeltoer.
Vind je dat niks blijf er dan weg.
Misschien moeten die Groen Slinkse halve zolen wat vaker in de kou gezet worden. Mogelijk dat ze dan snappen wat het betekent voor de oudjes die zich 's winters niet meer warm kunnen houden. Dat vanwege ouderdomsverschijnselen maar vooral als gevolg van de milieubelastingen op energie zodat ze de rekening voor de verwarming niet meer kunnen betalen.
Die hele milieumaffia, ze zijn allemaal knettergek. Op enige vorm van gezond verstand en redelijkheid zijn ze dan ook absoluut niet te betrappen.
Het is een levensgevaarlijke sekte geworden.
Ze kiest er zelf voor om in de Barentszee te gaan protesteren... die regio staat nou niet echt bekent om zijn tropische klimaat.
Ach, een afrekening in het criminele circuit. Daar lig ik niet wakker van.
Raar verhaal. Protesteren op de Noordpool en nu zeuren over een beetje kou? Vil een zeehondje en maak er een lekker warm jasje van.
Heeft ze nog mazzel.
Zet haar maar eens een weekje in een normale Russische gevangenis.
Als ze blijft leven, zal ze nooit meer zeuren, en bij de aankomende verkiezingen op Geert Wilders stemmen.
ZZP-er | 01-10-13 | 08:54 | + 3
Zo heb ik het er ook ervaren.
beste milieuvriendjes. het gaat er niet om dat jullie voor het milieu opkomen, dat is prima, ieder zijn ding. het gaat om de drammerige, gelijkhebberige, dichtgetikte en soms terroristische wijze waarop jullie trachten een dialoog op te zetten.
Dima Beeline | 01-10-13 | 08:22 | + 1
Ja dat nou typisch de Russische aanpak: recht toe, recht aan, niks mis mee.
En verder zijn verreweg de meeste Russen normale hardwerkende mensen zoals wij. Misschien wat stugger dan een Hollander, maar dat zijn Friezen ook al.
KarelMarks | 01-10-13 | 08:42 | + 1
Helemaal mee eens.
Ik ben wel in Rusland geweest: ze zijn enorm bureaucratisch en rechtlijnig maar je mag ze absoluut niet vergelijken met islam barbaren.
Polikarp | 01-10-13 | 08:33 | + 0
De Russische maatschappij vergelijken met die van de notoire Islam is appels en kokosnoten vergelijken.
In Rusland kan je tamelijk vrij en best makkelijk leven zo lang je je maar niet in bepaalde zaken mengt. Ook als homo en ook als vrouw.
In de Arabische wereld ligt dat volgens mij toch wel iets anders....
Dus het rechtssysteem van een land dat mensen gevangen zet voor het beledigen van een kerk in een strafkamp waar slavernij, lijstraffen en psychologische manipulatie aan de orde van de dag zijn, waar activisten op grond van piraterij kunnen worden vastgezet, waar een fotograaf die een fotoreportage zat te maken van de actie ook voor het gemak maar even twee maanden is vast gezet, waar tijdens een demonstratie van de oppositie 60 man het ziekenhuis in zijn geslagen, waar oppositieleiders en journalisten het leven moeilijk wordt gemaakt, het rechtssysteem van Rusland dus wordt hier boven geprezen?
Het lijkt mij dat de mensen die zo hard schreeuwen dat de islam een onbeschaafde, Middeleeuwse ideologie is hier er ook heel hard boe hadden moeten roepen, maar nee, iemand die tot de constant beschimpte vijanden van de PVV en de grote blonde leider behoort wordt hier vastgezet, in dat geval spreken we over een daadkrachtig rechtssysteem.
Zoloft | 01-10-13 | 01:32 |
Leg mij uit wat een boorplatform beklimmen met terrorisme te maken heeft.
--------
Dat kan jij vanuit het veilige Nederland makkelijk zeggen. In Rusland, waar terroristen azen op nucleaire wapens, de trein Moskou-St Petersburg opblazen, een theater nabij Proletarskaya Moskou kapot maken, waar jihadisten non-stop lopen te fucken aan de zuidgrens en dromen van aanslagen in het Noorden, waar oligargische oliemaffia rekeningen met elkaar wil vereffenen, mensen gek doen vanwege alcohol en drugsproblemen (dat doen ze hier ook trouwens), gaan ze iets minder tolerant om met mensen die voor de aandacht een olieplatform willen bezetten, want je weet echt nooit van te voren wat ze echt willen. Ze varen wel in een bootje van Greenpeace, maar die organisatie flikkert doodleuk betonblokken op visgronden. Voor je het weet liggen er betonblokken in de aanvoerroutes van de nucleaire onderzeeërs of de permanente sonarsystemen op de zeebodem.
Waar in Nederland alles wordt afgedaan met foei roepen en een zachte klap op de vingers, rijdt in Rusland de trein gewoon over je vastgeketende hand heen. En terecht.
Ach, wen er maar vast aan, die trut krijgt daar zo maar 10 jaar. Maakt de Russen niets uit. Als je daar de staat dwarsligt heb je een probleem. Gehuil in het buitenland interesseert ze niets, de wereldopinie is daar volkomen onbelangrijk. En zeker die van Nederland.
Je noemt zelf al dat als je als man een man zoent of als zangeres een protest liedje in een kerk zingt voor jaren het werkkamp in gestuurd wordt . Dat weet iedereen , ook gp hoofdkantoor .
sparrow | 01-10-13 | 06:31 | + 1 -
----------
Een maat van mij (gay, overduidelijk gay), zoende in bezopen toestand in Moskou eerst een taxichauffeur en nadat hij de taxi was uitgeramd een agent. Wat hem op nog meer klappen en een nachtje cel kwam te staan. Na 24 uur was hij vrij. Geen werkkamp hoor. Hadden ze nog niet eens ontdekt dat z'n registratie voor Moskou vervalst was.
Er was ook zo'n fotograaf die huilie huilie deed dat hij geen visum meer kreeg. Politieke beweegredenen... Hij had zich niet aan zijn vorige visumvoorwaarden gehouden. De laatste keer dat ik dat deed kreeg ik 150 euro boete en een voorwaardelijk inreisverbod voor 3 jaar. Die ik uiteraard heb afgekocht door de douane beambte rechtstreeks 100 euro cash toe te schuiven. Zo rollen ze daar. Als je daar niet klaar voor bent dan moet je er ook niet naartoe gaan.
Vreemd, de standaard stand van een Russische thermostaat is ca. 25 graden.... Groenlinks moet er juist voor pleiten dat ze deze 6 graden lager zetten en een trui aan doen, gordijnen dicht en de restwarmte van je toiletactiviteiten hergebruiken.
Afwassen doe je onder een stromende warme kraan, niet in een bakje. Als iemand je belt, laat je gewoon die kraan lopen. Valt ook nog veel te winnen. Die Faiza geeft gewoon het goede voorbeeld in de gevangenis en nu is het weer niet goed. Wat moeten die Russen wel niet van ons denken?
Ja het is dapper dat ze voor hun idealen opkomen. Maar je weet ook van te voren dat er op bepaalde locaties, zeg Rusland, meer risico's kleven aan dit soort strapatsen. In tegenstelling tot Nederland heeft Rusland een systeem wat wel optreedt tegen mensen die hun wetten overtreden. Het bezetten van een olieplatform, nog afgezien van alle veiligheidsrisico's, wordt daar gezien als piraterij. Het is weliswaar zonder wapens gedaan, maar dat doet niets af aan het feit dat ze ergens opgeklommen zijn waar ze niets te zoeken hadden.
Ik vind dit dan ook van een hele andere orde dan de verschillende voorbeelden die hier zijn aangehaald.
Met een goede risicoinventarisatie vooraf had duidelijk moeten worden dat dit kon gebeuren.
Het lijkt wel alsof al die foto's van haar achter de tralies van te voren (in een studio) genomen zijn. Wellicht hadden ze verwacht dat ze vast zou komen te zitten. Is dat in ieder geval niet voor niets geweest :)
Ik heb me vaak geërgerd aan het gelieg van Greenpeace, maar ik heb nu toch wel wat medelijden met deze activiste. Al had ze het kunnen weten en al heeft ze het misschien wel een beetje verdiend.
Jan Dribbel | 01-10-13 | 03:58 |
Het ironische is dat Greenpeace gekkies tegen olie- en gaswinning zijn maar wel graag de kachel een tandje hoger willen zetten als het koud wordt. Ik denk dat daar het gegniffel over gaat. Iets met billen en blaren enzo.
Dutchbat sturen om deze mensen te bevrijden !
*Loopt stoer rondjes in de keuken*
Voor de volgende missie die kant op zullen er wel n paar minder van die geitenwollen types in de rij staan.
Is goed zonder verwarming. We moeten tenslotte denken aan de klimaatverwarming. Als milieuactivist moet men dit toch wel begrijpen. Dat willen ze toch bij groenlinks. Nu kunnen ze het krijgen.
Overigens zouden ze nu niet moeten klagen. Ze lokken Rusland uit en moeten nu op de blaren zitten.
En wat gaat dit NL kosten? Hmmmm, zelfredzaamheid?
Kan er eigenlijk wel om lachen. Eigenschuld, dikke buld.
kicktherabbit | 01-10-13 | 01:09
voor actievoerders is het inderdaad zielig meeste zijn echt simpele zielen met geen flauw benul wat er in de wereld om hun heen gebeurt ..
Deze moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden , tot nu toe heeft greenpeace leuk mis/ge bruik van ze gemaakt met acties tegen nederlandse of britse staat . of demo's in andere landen ..
Dat ze deze simpele zielen nu naar rusland sturen, om een boorplatform te beklimmen ( als je niet overtuigde bent in het gevaar wat hier in schuilt verdiep je dan even in olie/gas winning ), gaat echt te ver en is gewoon misbruik van simpele zielen .
Je noemt zelf al dat als je als man een man zoent of als zangeres een protest liedje in een kerk zingt voor jaren het werkkamp in gestuurd wordt . Dat weet iedereen , ook gp hoofdkantoor .
Het dwaallicht propageert dat het steeds warmer wordt en nu dit.
Embla | 01-10-13 | 02:46 |
Ik denk niet dat de schrijver van dit artikel een paar maanden in een diepvriescel zou wil doorbrengen. Hij gunt het anderen wel. Maar als er een zwakke dijk in dit land wordt ontdekt door Greenpeace of anderen dan is Pritt-Stift de eerste die protesteert, helemaal als die zwakke dijk in zijn buurtje staat.
Pritt-stift heeft het emphatisch gevoel van een diepvries kip.
@ProAsfalt | 30-09-13 | 22:51
Het heeft helemaal niets met consequent zijn te maken als iemand puberaal en goedkoop probeert te scoren met 'grappig' zijn over omstandigheden die, gezien de humane en gastvrije reputatie die de Russen hebben, zeer aannemelijk erbarmelijk zijn.
Je hoeft het niet eens te zijn met Greenpeace om toch fatsoen te willen betrachten bij het oordelen over de behandeling van deze activisten die hun acties _enkel_ voeren met de beste en eerbare bedoelingen.
Daar kun je kritiek op hebben, het met ze oneens zijn, hun acties veroordelen, maar op een dergelijke smakeloze wijze daarover te berichten is imho erg sneu.
En daar gaat weer een bulk aan belastingheld naar de klote door doe linkse milieu hippies laat ze maar ff lekker verrotten in die Russische cel ze wisten waaraan ze begonnen loop dan achteraf niet te zeiken aub.
@ Jan Dribbel | 01-10-13 | 01:35
Een onwijs sterk onderbouwd argument, waarvoor hulde.
Uw plempsels zijn net zo leeg als een gevangenis van een Greenpeace activiste.
Fijne avond verder.
@ kicktherabbit | 01-10-13 | 01:35
In Rusland is het beklimmen van een platform wel een vorm van terrorisme. DAAR hadden ze even over na moeten denken, vind je niet?
Zoloft | 01-10-13 | 00:52 |
"stop dat zure regen gelul".
Het is duidelijk dat U de geschiedenis niet kent. En ook niet wil kennen.
Als het aan de Zoloften van deze wereld ligt, sluiten we de Universiteiten, vooral de afdelingen Scheikunde en gaat Nederland verder op VMBO niveau.
Zoloft | 01-10-13 | 01:32 |
Leg mij uit wat een boorplatform beklimmen met terrorisme te maken heeft. Op welke manier zaai je angst binnen een maatschappij door dat te doen? Het is een geweldloze actie, net als die acties die ik hierboven noemden. Gewoon schandalig dat je daar in Rusland voor opgepakt wordt. Maar goed, je wordt daar al opgepakt als je met een man hand in hand loopt. Maf land.
@ kicktherabbit | 01-10-13 | 01:26
Ah, in uw bescheiden perceptie is men slechts terrorist als men burgers opblaast. Ik neem het u niet kwalijk.
Natuurlijk mogen ze actie voeren, maar dan moet je na het enteren van een platform niet gaan huilen dat je wordt beschuldigd van piraterij.
Dan had je je beter voor moeten bereiden.
Op uw laatste vraag kan ik kort antwoorden: actie voeren mag, maar aanvaard de consequenties.
Zoloft | 01-10-13 | 01:16 |
Jaja 'terrorist'. Dat is een belediging voor de slachtoffers van terrorisme. Naar mijn weten zaaien ze geen angst door onschuldige burgers op te blazen.
En met hun mening hoef je het niet eens te zijn, maar ze mogen wel actie voeren zonder 2 maanden in een cel te hoeven zitten. Toch? Of mag actie voeren alleen als het jouw principes betreft?
komen op voor hun mening en principes.
kicktherabbit | 01-10-13 | 01:12
Dat doen meerdere mensen, maar moeten we het daarmee eens zijn?
@ kicktherabbit | 01-10-13 | 01:09
U verwart activist met terrorist.
O FOK, mag mijn vorige post alsjeblieeeeeft weggejorist worden! Dacht dat het om die meid van Pussy Riot ging, die vandaag toevallig ook in het nieuws was.
Zucht.
Lewis | 30-09-13 | 21:30 |
Maakt niks, zelfde principe. Beiden voeren actie tegen in hun ogen een slechte zaak en beiden komen op voor hun mening en principes.
Een activist die wordt opgepakt voor het protesteren tegen het koninklijk huis. SCHANDE!
Een activist die wordt opgepakt voor het lekken van oorlogsmisdaden. SCHANDE!
Een activist die wordt opgepakt voor het tekenen van een spotprent over Mohammed. SCHANDE!
Een groep activisten die worden opgepakt voor het demonstreren tegen de orthodoxe kerk. SCHANDE!
Een Russische homo die wordt opgepakt voor het actievoeren voor meer homorechten . SCHANDE!
Een activist die wordt opgepakt voor het demonstreren tegen het vernietigen van de Noordpool. LOL! HAHA!
Wel consequent blijven he dames en heren van het vrije woord. Ook als het een mening is die je misschien niet zo aanstaat. De volgende keer overkomt iemand het die voor jouw rechten opkomt.
@ Jan Dribbel | 01-10-13 | 00:30
Het niet meer "huilie huilie" doen van autobezitters vanwege slechte lak is, dat autolak de afgelopen decennia enorm verbeterd is.
Heeft werkelijk geen ene ruk te maken met jouw zogenaamde zure regen gelul.
Bakito | 01-10-13 | 00:34
Ja, dat weet ik ook niet. Ik heb er ook niet om gevraagd om hier te zijn. Maar nu ik er toch ben maak ik graag gebruik van de mogelijkheden die de natuur mij biedt: Vlees, Vis, Plantjes, Olie, seksrubbers en natuurlijk een Lamborghini Aventador 12 cilinder. Hoewel die laatste nog eventjes ver weg is.
Putin is de lulligste niet, blijkt nu. Naar aanleiding van de klachten over eenzaamheid en kou van Groen Links heeft hij besloten om hier wat aan te doen.
Het Groenlinks-meisje wordt met Wladimir, Ivar en Alexandr opgesloten in één cel. Aangezien de heren al enige jaren opgesloten zitten zal het met de warmte ook wel goedkomen...
@Bakito | 01-10-13 | 00:33
Het maakt niet uit hoe je die condoom draait, het probleem blijft hetzelfde: Het kwakkie zit in Den Haag, niet in het rubbertje.
@BedrijfsTijgerT | 01-10-13 | 00:31
Met jouw instelling is niets meer een probleem, de vraag is, wat doe je hier dan nog, of waar dan ook wat dat betreft.
@ZKH EénOog | 01-10-13 | 00:11
Dit betoog is als het omdraaien van een niet dichtgebonden condoom.
brutus68 | 01-10-13 | 00:25
Maak er 4 miljard jaar van. Op die tijdschaal zijn wij niet meer dan een pisvlek\virusje. Geen Greenpeace terroristje die daar een verschil in maakt.
Ik ben een dappere trol. En nee geen medewerker van Greenpeace.
No Mames | 30-09-13 | 23:46 |
Voor de jongere lezers: Zure regen is iets anders dan de uitstoot van CO2 en fijn stof.
Zure regen wordt veroorzaakt door de uitstoot van zwavel en dat vormt zwavelzuur als het regent.
En zwavelzuur is slecht voor autolakken, metalen en muren en daken van gebouwen. In de 60 en 70-tiger jaren deden vele autobezitters huilie huilie.
Na de 70-tiger jaren werd het zwavel er al in de kolen- en oliecentrales uitgewassen en de auto's kregen katalysators.
Fijnstof dat zijn kleine roetdeeltjes. CO2 is als je olie en kolen verbrand een restprodukt
Als het om het milieu gaat bestaat het merendeel van de GS-reageerders uit wegkijkers. Onder het motto wat je niet ziet, bestaat niet. En als dat Russische olieplatform net zo gaat lekken als dat in de Golf van Mexico dan is dat ver van ons bed.
@BedrijfsTijgerT | 01-10-13 | 00:20
Nou ja, over pakweg een miljard jaar is het sowieso einde oefening als de zon er mee nokt.
No Mames | 01-10-13 | 00:13
Zo rolt de natuur. Daar zijn wij onderdeel van en geen uitzondering. Wij staan, nee denken, aan de top van de voedselketen te staan.
Met of zonder ons rolt de natuur gewoon verder.
ochietochietochie
Verder is het hier vanzelf een keer afgelopen, wanneer de zon er mee ophoud. Daar doet god verder ook weinig aan. Het is in wezen dus ook niet "de aarde redden" want dat kan niemand, het zou moeten zijn "de aarde leefbaar houden" en dat is ook betrekkelijk. Leefbaar blijft hij wel, dat regelt de globe zelf wel, of wij ook in dat plaatje zitten is een tweede.
Waar we ons wel druk om zouden kunnen maken, is het time frame wat we hier en daar drastisch verkorten van deze en gene diersoort.
brutus68 | 01-10-13 | 00:04
Kijk ook eens een docu over Tsernobyl. De natuur floreert omdat de mens daar nu 25 jaar "weg blijft".
Maar wij van mijn generatie destijds moesten geloven dat de natuur daar voor duizenden jaren vernietigd was.
@Bakito | 30-09-13 | 23:28
Onze regering is niet democratisch gekozen. Onze regering bestaat uit erfopvolgers met onder hen een vanuit particratische keuze naar voren geschoven kliek zakkenvullers, waarvan enkelen niet eens op de kieslijsten stonden.
En als deze lieden dit terroristentuigh tijdig hadden aangepakt zoals het behoort in plaats van ze onder Nederlandse vlag onze naam te grabbel laten gooien, had het, zoals jij het zo netjes noemt, 'homohatende vrijheidshatende regime' er geen mooi weer mee kunnen spelen.
En een nar heb ik al. Zijn naam is Bakito.
Altijd respect voor mensen die opkomen voor hun idealen en bereid zijn om daarvoor naar de gevangenis te gaan maar ik krijg bij deze dame toch de overtuiging dat het haar toch vooral om de baantjescarrousel te doen is en dat ze haar verdere leven uit de staatsruif zal eten en van het ene goedbetaalde baantje naar het andere hopt. Net als Diederik Samsom en Liesbeth van Tongeren.
Volgens mij vervuilen die Greenpeace gasten met hun speelgoed meer dan ze gered hebben op deze globe over de jaren. Aan de andere kant houden ze wel wat volk aan het werk en pompen ze aardig wat donaties rond in de economie, daarvoor hulde. En het houd de globe kleurrijk, als iedereen timmerman zou zijn wordt het een saaie bende.
Het blijft bizar. Ik heb ooit een docu gezien waarin beschreven werd wat er zou gebeuren als het verschijnsel mens in in 1 klap verdwenen zou zijn. Kwestie van nog geen paar duizend jaar dat de planeet zich hersteld zou hebben van de hinderlijke parasiet die ooit de mens was.
@Bakito | 30-09-13 | 23:38 |
GreenPeace (=Greenpéage) ageert niet tegen de macht, neen, zij zijn (nu) louter voor henzelf bezig. Niets meer, niets minder.
Het enige wat zij doen is de hardwerkende mens treiteren door in wezen te verbieden met de auto naar het werk te gaan vanwege het grote CO2(g) leugen (tenzij je flink wat accijnzen betaalt 'voor het milieu'. Over misbruik gesproken.)
Laat Greenpéage zich maar bezig houden met de Zeehondjes en Walvissen waarvoor zij mijns inziens eerst voor waren opgericht.
Voor ageren tegen de macht van de multinationals zou het werk moeten zijn van politici (als zij het niet laten afweten).
Wat voor energie gebruikt de Arctic Sunrise trouwens om zich voort te bewegen?
Zeilen?
Zonnepanelen?
Roeispanen?
Een grote (vervuilende) dieselmotor ligt er vast niet in, want: onethisch ......
*jawel: gnehehe*
Milieuactivisten zijn heel goed in het truien breien van gebruikte materialen dus moet het een makkie zijn om van je bajesmatrasje een heerlijk warm wolletje te maken lijkt me.Wie weet kun je er zelfs een door Europa gesubsidieerde workshop matrassenaanpassennaarjassen opstarten om de tijd een beetje door te komen en je idealen door te geven op een klimaatneutrale wijze.
Russen zijn trouwens gek op technieken die ze gratis tot hun beschikking kunnen krijgen btw.
Het is en het blijft Groenepies, dat is nu wel duidelijk.
Dankzij Greenpeace is de zure regen getemperd, het ozongat gedicht, de maan gered van Venus, supernova van de zon voorkomen en als klap op de vuurpijl is voorkomen dat de Andromeda nevel in botsing komt met ons zonnestelsel.
Iemand die nog de:
zure-erstaatovertwintigjaargeenboommeeropdewereld-kaart trekt is echt niet serieus te nemen.
Jan Dribbel | 30-09-13 | 23:40
Ik snap überhaupt niet waar je, je eigen druk om maakt, de olie en het gas is binnen 100 jaar op. (schijnt het) dus dan is het afgelopen met die vervuiling en uitstoot. de globe hersteld zich vervolgens wel weer.
Jan Dribbel | 30-09-13 | 23:40 | + -2 -
Er is hier sprake van:
a/ Een trolling actie die zijn weerga niet kent
b/ Onmetelijke dapperheid om dit op GS te plmpen
c/ Onmetelijke domheid om dit op GS te plempen
d/ Sadomasochisme
e/ anders, nl...
Van zeehond of hondjes.
Groene meisje heeft zelf een nieuw thermostaatje nodig of gewoon een lekkere trui met bont van maakt niet uit welk dier....
@ZSU-23-4 | 30-09-13 | 23:43
Zeuren over het werk van overheden, bestuurders, politici, politie, iets wat jij met regelmaat doet, is het summum van het gelijkheidsdenken, je kunt alleen tegen gelijkheidheidsdenken zijn als je zelf je mond houd tegen de boven jou gestelden. Voor altijd.
Jan Dribbel | 30-09-13 | 23:40
Hoi! Zure regen?! zins het gelul over zure regen indertijd, is de uitstoot enkel nog meer geworden, en ik hoor niets over zure regen tegenwoordig.
Ozon was de nieuwe hype, en die is ook al weer over.
Opwarming is het nu, en de uitstoot gaat gewoon verder. Opwarming zal nog wel een tijdje een hype blijven, daar het op de korte termijn niet zal veranderen qua oplopende temperatuur. Dit wijzen de grafieken immers uit van de laatste eeuwen, dat die reguliere opwarming en afkoeling in de regel wel even duren. Dus nu niet meer miepen over zure regen, dat was peanuts pegels verdienen. De big money is in opwarming, en dat blijft nog wel even. Ja?!
Dit is van de pot gerukt.
Wat is op.
Jan Dribbel | 30-09-13 | 23:40
Zonder Greenpeace woonden we nog in grotten en droegen we nog berevellen.
Welke functie bekleed je precies bij Greenpeace?
@BenBinnen | 30-09-13 | 23:36
En dit was dus @miko 23:17
Heren sysadmins: er is werk aan de winkel.
*out*
Toch niet.
Dit is trouwens wel exemplarisch voor de Gutmensch, zoiets als de kindertjes van Femke Halsema op een islamitische school om maar aan te geven hoe gelijk we toch zijn, of toch niet?
"Ik verwacht wel van de Nederlandse overheid dat ze opkomen voor mijn recht om daar te demonstreren."
Stom stuk vreten, zoek die ellende dan niet op als je de gevolgen ervan niet kan verdragen. Genoeg misstanden in Nederland om tegen te protesteren en te proberen op te lossen voordat je je met de Russische situatie gaat bemoeien.
Meiske op tv zegt net dat de Russen buiten alle proporties reageerden...
Nee hoor, de Russen reageerden gewoon zoals Russen reageren, en dat weet je. Nou niet meer zeuren, geen media gelul, gewoon lekker zelf afhandelen met die Russen.
Zonder Greenpeace waren de Nederlandse waterwegen nog open riolen net zoals nu in China.
Zonder Greenpeace, waren de Rusland vrienden hierboven, nog aan het klagen dat de lak van hun dierbare autootjes aan het oplossen is door de zure regen.
Sinds wanneer zijn de reaguurders hier supporters van een totalitaire staat en de corrupte kliek van Putin?
@BenBinnen | 30-09-13 | 23:37
@BenBinnen | 30-09-13 | 22:38
Haha .... bij P&W een Greanpeace terroriste die opgepakt worden en in de cel geplaatst worden levensbedreigend noemt.
If you can't stand the heat, get out of the kitchen, meid.
Vergeet niet dat SamSom ook van Groenepies afkomt.
Olie?
Oud nieuws, binnenkort drijvende kerncentrales beschikbaar voor de hoogste bieder. Een land dat dergelijke projecten opzet gaat een nog meer extreem autoritaire richting op:
Russian floating nuclear power stations :"Vladimir Kuznetsov, formerly of the Russian Federal Inspectorate for Nuclear and Radiation Safety; Alexey Yablokov, a biologist, former environmental advisor to the Russian president and president of the Center for Russian Environmental Policy; Yevgeney Simonov, senior engineer at the Obninsk nuclear power plant; such floating commercial stations are impossible to protect against terrorism, that safety cannot be guaranteed ("The only question is how serious the emergency and its consequences."), and that an accident would be uniquely difficult to contain.
@BenBinnen | 30-09-13 | 23:37
Mijn tegels landen op de verkeerde plaats. Deze tegel is een commentaar op het reaguursel van Bakito @ 23:31.
De jurist van Groenepies had het helemaal mis.
@ProAsfalt | 30-09-13 | 23:34
Jij ageert tegen grote multinationals die de agenda van de EU bepalen maar bent tegen diegenen die die macht betwisten, misschien moet jij je voortaan eerst afvragen welke weg je wilt bewandelen voor je hem asfalteert.
Dit soort extremen gebeuren.
Wie zijn er nou extreem? GreenPeace of de vriendelijke Russen?
Kunnen we Die-de-rik ook niet even die kant op sturen?
@Bakito | 30-09-13 | 23:31
Dat haal je vast niet uit mijn tegel waar je op reageert. Waar je het wèl leest mag je even toelichten.
Heel bekrompen nederland komt weer onder zijn steen vandaan en geniet van de achterlijke russen.
(...)
Jack1000 | 30-09-13 | 23:07
Die steen is *hier*
@miko | 30-09-13 | 23:31
Juist. Je loopt dus binnen omdat je tegen een fictief tarief mag salderen en doordat je niet de noodzakelijke aanpassingen aan het elektriciteitsnet hoeft te betalen.
Je beweegredenen zijn dus economisch van aard. Da's prima, maar voorzie het niet van een groen aura waarin milieubewustzijn een rol speelt.
Vreedzaam?
Een boorplatvorm enteren noem ik niet vreedzaam. Het is gewoon huisvredebreuk. In de VS mag je die luitjes met een Revolver het huis uit knallen.
Ze mogen blij zijn dat zij geen gaatjes erbij hebben gekregen.
En de dames hebben nu ook geen geile tieten of een energieslurpende oude koelkast nodig om de melk houdbaar te houden. Wat ontzettend milieuvriendelijk, zie je wel dat het geen elitair clubje over het paard getilden zijn?
Maar dit zijn Nederlandse actievoerders, die verwachten, net als in ons linkse zachte landje, een voorkeursbehandeling, zoals ze hier ook bij de NOS en de rechtelijke macht krijgen. En dan krijgen ze dat niet en dan is dat wel een koude douche.
Het zijn wel milieu gekkies, dat is bijna een ander soort.
@No Mames | 30-09-13 | 23:29
GreenPies zat er destijds ook al naast met de Brent Spar.
Volgens hun zat die nog bomvol met chemicaliën.
Wat een afgang.....*gnehehe*
Jeroen Pauw goed bezig.
Lulkoek, jongen. 25 jaar geleden stond ik,en ik denk menig reagurder hier, ook op de barricaden.. EN meer!
Papapanzer | 30-09-13 | 23:24
Nou ik niet hoor! Ik was 25 jaar geleden aan de Oost-Duitse grens het Westen aan het verdedigen tegen het Grote kwaad Rusland en ik vond het prachtig.
Maar goed, ik was 17 en zelfstandig nadenken was er blijkbaar voor mij niet bij. Ik denk nu dat ik enorm geindoctrineerd was door Westerse propaganda.
Nu zit zo'n GreenPeaceMuts bij PenW.
@miko | 30-09-13 | 23:31
Jij bent het witte schaap in de draad, hulde.
Tegen gaswinning zijn maar wel de verwarming in de cel hoger willen.
Alsof je wilt dat er minder gevlogen wordt "voor het milieu" maar zelf wel elk jaar naar de meest verre oorden op vakantie gaat.
Alsof je tegen de segregatie in het onderwijs bent mar je eigen kinderen wel naar een roomblanke school stuurt.
Alsof je tegen de hypotheekrente-aftrek bent maar er wel maximaal gebruik van maakt.
Alsof je de inkomensverschillen tegen wilt gaan maar ondertussen wel op allerlei mogelijke manieren via allerlei "milieubelangenorganisaties" ongegeneerd je zakken vult.
Je gelooft gewoon niet dat GroenLinks tot zoiets in staat is.
@Muxje | 30-09-13 | 23:27
Nooit oorzaak en gevolg omdraaien.
@BenBinnen | 30-09-13 | 23:25
Jij legitimeert een homohatend en naargeestig regime waar mensenrechten hetzelfde zijn als Goudvissen in een vogelkooi, je morele onnozelheid is zelfs stuitend voor reaguurbegrippen.
@BenBinnen | 30-09-13 | 23:20
Tja als je ergens bij een dealer in NL koopt en met soepsidie.
Maar koop ze rechtstreeks bij de chinees en ze kosten geen ruk. Doe het met een paar mensen en je tikt aardig binnen. Alles om te stoppen met die potverteerders te sponsoren .
Als ik mijn auto op zonne-energie kon laten rijden deed ik het ook.
@Bakito | 30-09-13 | 23:19
Hoho.
Ik vind dat dit moet kunnen. Die Russen zijn geen knip voor de kneus waard en durven alleen op te treden tegen zwakke kleine meisjes.
Als ze echt ballen hadden stuurde ze een leger naar Syrie om een eventuele aanval op hun vriend Bashar af te slaan. Maar dat durven ze niet. Putin de jakhals, de laffe hond
Greenpeace zegt wel dat het platform niet veilig is, maar die kunnen natuurlijk wel meer zeggen. Eerst maar eens openbaren waar ze die conclusie op stoelen. En wanneer er geen concrete informatie is omtrent de veiligheid van het platform, laat ze dan maar lekker zitten voorlopig. De Russen nemen het met veiligheid niet bijzonder nauw in de sector, maar dat zegt nog niets over de staat van het platform.
@ZKH EénOog | 30-09-13 | 23:07
Je gezagsgetrouwheid aan homohatende vrijheidshatende regimes staat in schril contrast tot je virtuele gerebelleer tegen de democratisch gekozen regering hier ,hoog tijd voor een nar dus.
@Bakito 23:19: The enemy of my enemy is not my friend. Lastig kiezen tussen een nepotistische, incompetente overheid en een stel ongewassen, in zichzelf gekeerde kuthippies, maar als ik moet kiezen neem ik de overheid die we hebben, niet het soort overheid dat het vieze groenlinksvolk voor ons zou vormen.
Daarnaast: Greenpeace is een geïnstitutionaliseerde organisatie die vooral het eigen voorbestaan nastreeft. En dat besmet al hun acties en beslissingen.
@Bakito | 30-09-13 | 23:19
Je kunt de macht bevechten en daarmee een revolutie op basis van geweld ontketenen. Zeker weten dat de volgende machthebber op zijn plek blijft door het uitoefenen van macht. You can't fight for peace you know.
Zodra macht niet meer wordt erkend en juist wordt geridiculiseerd (zie de parallellen met religie), dan heeft macht geen grip meer. Als niemand enige fuck geeft om de macht en iedere mogelijke machtspositie ondermijnt en omzeilt en op vreedzame wijze macht niet legitimeert is het vroeg of laat gedaan met deze onzin.
Heerlijk om te zien dat ze niet overal gediend zijn van slechte linkse manieren.
Dat wordt hopelijk 15 jaar bibberen.
Zijn er nog mensen die iets willen doen uit principe krijgen ze de hoon van het roze leger over zich heen. "Maar stiekum weten we best dat die groen linksers dingen doen die we zelf niet durven. Ja, op een pleintje gaan staan met de prinsenvlag maar dit is van een andere orde".
Supermatthijs | 30-09-13 | 21:36
Lulkoek, jongen. 25 jaar geleden stond ik,en ik denk menig reagurder hier, ook op de barricaden.. EN meer!
Ik vind het naief om anno nu te denken dat je zo maar wegkomt met een Russisch platform enteren.. Gewoon heel dom!
@miko | 30-09-13 | 23:17
De subsidie.
Laat die griet met die alweer oer Hollandse naam maar lekker daar zitten. Zo lang mogelijk bitte.
En zet de verwarming maar een paar graadjes lager , voor het milieu !
Jack1000 | 30-09-13 | 23:07 | + -5 -
"Maar zonder de milieu clubs had hun mooie nederland er een stuk slechter voor gestaan"
Echt waar ik kan me een incidentje met een milieufreak herinneren uit 2002 zonder dat incidentje had Nederland ik het huidige Nederland wel eens willen zien.
@miko | 30-09-13 | 23:17
Zonnepanelen lossen weinig tot niets op. Bovendien wordt teruglevering gesubsidieerd en worden de extra kosten voor uitbreiding van het elektriciteitsnet niet doorberekend aan de leverancier (de consument in dit geval):
"Het Nederlandse elektriciteitsnet heeft 20 tot 70 miljard euro aan extra investeringen nodig om de vergroening van de de stroomleveranties die in het energieakkoord zijn afgesproken aan te kunnen."
www.telegraaf.nl/dft/21932588/__Energi...
Kaas de Vies | 30-09-13 | 21:22
Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. BAM !
Greenpeace miepje mag zo ook ff huilie doen bij P&W.
Maar hoe dom ben je om zoiets in Rusland te doen en dan te verwachten dat je er makkelijk mee weg komt. Kun je zielig op de foto gaan staan achter je tralies maar ik kan er alleen maar om grinniken.
Reaguurders zijn tegen de macht maar nog veel meer zijn ze tegen zij die de het ideaal hebben die macht ter verantwoording te roepen, een alleszeggende paradox.
@BenBinnen | 30-09-13 | 23:07
Ah! holodomoor! ;)
@BenBinnen | 30-09-13 | 23:10
Wat is het probleem van zonnepanelen????
@Jack1000 | 30-09-13 | 23:07
En vooral de haatbaarden afzeiken omdat die geen tegenspraak dulden terwijl die enorme mafkees van een Putin niks voor de islamisten onderdoet en puur slecht is.
@Jack1000 | 30-09-13 | 23:07
Dank je voor het compliment. Fijn ook dat je groepen tegen elkaar op zet, iedereen over één kam scheert en polariseert. Doe de groeten aan Joop.
Verder: milieuclubs hebben zeker goede dingen voor Nederland gedaan. Echter ... het tegenhouden van ontwikkelingen op het gebied van nucleaire energie en de wildgroei aan zonnepanelen en windmolens zijn de milieuclubs ook aan te rekenen. En daar ben ik stukken minder enthousiast over.
@Kapitein Sjaak Mus | 30-09-13 | 22:11
Als jij me als kapitein even zegt waar de actische wateren zijn.
@ fender06 | 30-09-13 | 23:05
Rusland regeert hoe rusland wilt.
Dat ze dat na al die jaren nog steeds niet geleerd hebben.....
En wat Obama betreft , die loopt met zn staart tussen ze poten weg als rusland néé zegt.
Ik wens allen nog een fijne avond ik ben er vandoor.
*outzzz*
Heel bekrompen nederland komt weer onder zijn steen vandaan en geniet van de achterlijke russen.
Maar zonder de milieu clubs had hun mooie nederland er een stuk slechter voor gestaan.
Het lijkt wel of er alleen maar pubers reageren hier.
@miko | 30-09-13 | 23:05
Verbeter je de wiki-pagina meteen even?
nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor
@Kapitein Sjaak Mus | 30-09-13 | 22:49
Er is niets nonsens aan dat vergelijk. Enteren is enteren, om welke reden dan ook. Valt te allen tijde onder piraterij.
Daarnaast,gezien de huidige staat van de wereld, en zeker de Russische ervaringen met terreur (waarbij zelfs scholen met kinderen gegijzeld zijn (zegt 'Beslan' je iets?)), weet je niet bij voorbaat welke zieke hersenschim die entering heeft ingegeven: milieuactivisme of (moslim-)terrorisme.
In dit licht mag er mijns inziens terecht aangenomen worden, dat er van angst zaaien, en dus terreur/terrorisme wel degelijk sprake is.
Als laatste: Greenpeace staat zelfs niet eens op de Nederlandse subsidie lijsten vanwege haar activiteiten. En dat wil héél wat zeggen in dit door en door verrotte gratis-geld land.
Als van Tongeren een beetje solidariteit zou tonen met de mensen die ze opgejut heeft om teroristische acties te ondernemen dan zou ze NU aanbieden om hun plaats in te nemen in die gevangenis.
@BenBinnen | 30-09-13 | 22:12
Hodomoor
cobie | 30-09-13 | 22:54 |
Correct. Ze laten de laatste tijd regelmatig hun tanden aan de wereld zien. De joe es ee hebben Syrië niet aangevallen omdar Rusland dat ze verhinderd heeft. En ze laten ook duidelijk merken dat het westen die homo rechten in hun reet kan steken.
Zoek de verschillen.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/08/...
@Mark Smith | 30-09-13 | 21:39
Zal zo een vaart niet lopen. Supermattie heeft geen ballen. Die plant zich niet voort.
@captainobvious | 30-09-13 | 21:37
Want Greenpeace slacht ook offshore werkers af.
@Kapitein Sjaak Mus | 30-09-13 | 22:56
Zie mijn comment van 22.43. Werk ze!
@Parel van het Zuiden | 30-09-13 | 21:42
Nee.Dat kan ook een populistische schreeuwer zijn die zijn eigen daden niet kon overzien.
Hier lieverd, wat ontspannong voor je... wordt je warm van:
www.youtube.com/watch?v=YmcCxq32yGE
@miko | 30-09-13 | 22:57
Toepasselijk:
www.youtube.com/watch?v=ytVdBLMmRno
miko | 30-09-13 | 22:57 Nee, dan had ie d'r gedaan en waren we nóg slechter af geweest.
@Supermatthijs | 30-09-13 | 21:44
Een beetje als onbebouwd woestijnland bewoonbaar maken of raketten op woonwijken afvuren.
Kijk eens aan je komt er wel.
@Supermatthijs | 30-09-13 | 21:40
Vraagje: had jij de moeder van Hitler vermoord als je de wetenschap had die je nu hebt en de kans?
@ BenBinnen | 30-09-13 | 22:38 |
Schrijf ik nou zo slecht of kan je niet lezen, Ben?
Nog eens citeren uit eigen werk:
" ... niet persé eens ben met de achterliggende gedachten. En zéker niet met de gebruikte middelen"
Het gaat mij vooral om labbekakkerigheid en meedoen met de massa versus idealen en daarnaar handelen.
Sorry.
Net nu het leuk begint te worden moet ik weer aan de bak. Met een uurtje begint de hondenwacht en ik moet nog eten.
Fijne avond nog, saam!
"Oulahsen werkt als bestuurslid van GroenLinks en is voorzitter van Sectorbestuur Jongeren Abvakabo FNV - ABVAKABO FNV." Oh, zo eentje. Oftewel: Rusland, hou haar nog maar even vast, ze zal niet gemist worden. Als de crisis over is moeten jullie nog maar eens kijken, als jullie haar dan terug moeten sturen dan vinden we wel een bestuursbaantje in een of ander cultuurkutfonds voor haar.
BenBinnen | 30-09-13 | 22:23
Falling down. Grappig dat je die film ten tonele voert. Ik blijf het jammer vinden dat de scriptdokters de held het pad van de waanzin & het geweld opstuurden. En hem daarmee de sympathie van de kijker onthielden. Jammer en laf.
Maar, soit. Hollywood and all.
ProAsfalt | 30-09-13 | 22:51 Een klimaatconferentie. En dan gaan ze er met een vliegtuig naar toe.
Van die dingen dus.
Vroeger zag je die autohaters ook vaak met een bordje langs de weg staan. Op het bordje de bestemming waar ze graag naar toe gebracht zouden worden. Door zo'n vieze automobilist.
@ fender06 | 30-09-13 | 22:45
Nee er werd al gesuggereerd dat rusland dit alleen maar doet omdat zij willen laten weten dat er met hun niet te sollen valt.
Dat ze na een paar dagen wel weer buiten staan.
Maar ik denk dat ze nog een behoorlijke tijd vast blijven zitten.
Om om dezelfde redenering dat er dus niet met ze te sollen valt.
@zeg maar jansen | 30-09-13 | 22:46
Uit Rusland:
goo.gl/maps/NyIGh
@Supermatthijs | 30-09-13 | 21:26
Jammer dat veel moslims zich dan weer als beesten gedragen. Boko kuch haram!
@Embla | 30-09-13 | 22:37 |
Neen, het heeft te maken met consequent zijn. Iets wat kennelijk GreenPeace ontbeert.
@La Bailaora | 30-09-13 | 22:43
Het is hoe dan ook het leukste LOLbericht sinds tijden.
@hangtiet met knoop | 30-09-13 | 21:23
Ja want iedereen die in een kerk een deuntje zingt tegen de machthebbers de kerk en de staat mag verrotten in een kerker.
Ik heb niet zoveel met Greenpeace maar putin mag wel aan het gazprom.
@ ZKH EénOog | 30-09-13 | 22:38 |
Je hebt gelijk dat het hinderlijk is voor de eigenaren van het platform dat er zich twee (2) man aan hebben vastgeketend. Kost geld, je kunt met goed fatsoen niet produceren.
www.nu.nl/buitenland/3578337/greenpeac...
Gevaarlijk? Ja, voor de actievoerders.
Rustig afwachten, het is daar geen aangenaam klimaat. Ze blijven echt geen weken hangen.
Zolang je zorgt dat er geen nieuwe aan je platform gaan hangen ( en zodra je niet meer door ze verrast wordt, is dat tamelijk eenvoudig) lost het probleem zichzelf op.
Door allerlei machtsmiddelen te gaan gebruiken speel je zeze lieden in de kaart. Publiciteit is de kern van hun actie.
Terrorisme heeft met terreur te maken. Angst zaaien, zogezegd.
Er is meer voor nodig om offshorewerkers bang te maken. Die moeten hier alleen hard om lachen. Iedere vergelijking met Somaliers of andere kapers is brullende nonsens.
(Sorry hoogheid, ben het vaak met je eens, maar hier sla je de plank volledig mis)
La Bailaora | 30-09-13 | 22:43 Waar ken jij Russische cellen van?
Nou ja, als dat meiske tegen gaswinning is dan kunnen die Russen toch wel een half bos opstoken zodat ze het niet meer koud heeft?
cobie | 30-09-13 | 22:32
Een paar jaar de bak in zal best wel kunnen ook al zou het in onze ogen buitenproportioneel zijn.
Omdat er enorm veel media aandacht voor deze zaak is denk ik niet dat Rusland ze zo maar laat gaan.
@Parsons | 30-09-13 | 22:32
Haha, en de Russische cellen kennende, denk ik dat ze dit niet in de koude kleren gaat zitten.
@Kapitein Sjaak Mus | 30-09-13 | 22:34
De weg naar de hemel is geplaveid met goede voornemens ... om maar eens een oubollig tegeltje aan te halen.
Ik ben met je eens dat de nederlandse burger buitengewoon passief, ongeïnformeerd en ongeïnteresseerd is. Dat is blaartrekkend jammer.
bemoeizuchtige milieu-drammers die geen bevelen op wilde volgen van de plaatselijke soevereine macht. tja.
fender06
Precies. In Rusland kunnen ze niet contact opnemen met Diederik Samson of gelijkgestemden van de GroenLinks fractie die hun wel weer uit de shit halen. Ik heb het helemaal gehad met Greenpeace. Deze club begint zich steeds meer te gedragen als een multinationaal inclusief promotiecampagnes om de publieke opinie te beïnvloeden, ongeacht of het waar is of niet. Sinds het onzin verhaal van Greenpeace over de enorme milieulast van het afzinken van de Brent Spar ben ik afgehaakt, de waarheid telt niet meer bij deze club.
Ah, een nieuw opperhoofd van de P(r)vdA
Greenpeace moet gaan begrijpen dat we met zijn allen doorgaan met het winnen van fossiele brandstoffen totdat alles op is of totdat iedereen de pijp uit is. Onder de streep maakt het geen flikker uit welk van die twee eerst komt.
Als ze echt iets willen veranderen dan kunnen ze dat beter doen door beter beleid proberen af te dwingen.
Oh dit is geenstijl. Uhhh.. Harde tepels! hahaha.
@Kapitein Sjaak Mus | 30-09-13 | 22:20
Mag ik daar uit opmaken dat je ontzag/waardering hebt voor mensen die hun mening met geweld kracht bijzetten? Die houding leidt naar een wereld waarin dom geweld, al dan niet religieus of ideologisch geïnspireerd, de overhand krijgt.
In de 21e eeuw zou de ratio op macro-schaal ratio de overhand moeten krijgen.
Wederom ... omdat je de zoveelste bent in deze draad.
@Kapitein Sjaak Mus | 30-09-13 | 22:26
Actie ondernemen, waarbij je alle veiligheidsvoorschriften aan je laars lapt, om je fantastische idealen op te dringen omdat de overgrote meerderheid via het debat gewoon geen interesse in je heeft, is per definitie terrorisme.
Ze probeerden het platform te enteren/bezetten. Als een Somalisch team dat doet met onze handelsscheppen, schieten we ze ook naar de zeebodem. Dit werkschuwe subsidietuigh komt er nog mild vanaf: ze zijn nu alleen nog maar een koud pionnetje in een (komend) politiek spelletje. Ze hebben de aandacht die die hoeren wilden. Ze winnen godverdomme.
Wat een kinderachtig en in-triest leedvermaak.
Best wel zielig. Maar niets aan te doen.
Ik zag deze dinges op eenvandaag. Het eerste wat ik dacht was: Greenpeace is toch wel de Mc Donalds of Starbucks onder de actievoerders. Meer dacht ik niet, want schakelde over naar Kwalbert Verlinde, hhhhhhhhhhh!
Verwarming hoger zetten is slecht voor het milieu.
Daar moet uitgerekend Groen Links toch begrip voor hebben!
@ BenBinnen | 30-09-13 | 22:23 |
Hoho, Ben,
Ik offer niemand op.
Iedereen is daarin autonoom.
Ik heb het over het verwezenlijken van idealen gehad en duidelijk geschreven dat ik het niet persé eens ben met de achterliggende denkbeelden. En zéker niet met de gebruikte middelen.
Wél geef ik de voorkeur aan een idealist die zijn denkbeelden volgt en daaruit de consequentie trekt, boven iemand die vanaf de veilige zijlijn roept dat het allemaal kut is en dat het hoog tijd wordt dat "ze" daar wat aan doen.
BenBinnen | 30-09-13 | 22:26
Mijn opmerking ging over het Russische rechtssysteem en hoe zij omgaan met criminelen: Hard, Eenzaam. Niet over de politieke inrichting van Rusland. Hoewel ik ook wel begrijp dat die niet geheel los van elkaar te zien zijn. Maar ook dat is hier niet anders: denk aan onze waxinelichtgooier.
@Kapitein Sjaak Mus | 30-09-13 | 22:26
Ze lag niet met een boot bij het platform, ze hadden zichzelf vastgeketend aan het platform, waarmee ze niet alleen zichzelf, maar ook de medewerkers van het platform en de pliesies in gevaar heeft gebracht. Ik mag hopen dat de Russen deze onbezonnen terroristische aanval flink zullen straffen.
Zonder verwarmde cel, waar ze zo tegen is.
accijnstoerist | 30-09-13 | 22:19 |
bij piraterij is het de bedoeling dat je de buit jat, bemanning over boord gooit en de vrouwen alle hoeken van de hut laat zien.
Voor zover bekend was daar geen enkele sprake van. of weet jij meer?
@ fender06 | 30-09-13 | 22:29 |
Voor jaren de bak in vind ik ook iets te veel van het goede.
Maar mag hopen dat dit geen aanleiding voor rusland is om zn rug toe te keren naar Nederland.
We zijn nog steeds afhankelijk van rusland.
De joe es ee zet terroristen ook op guantanamo bay.
Kun je wel leuk in Nederland jezelf aan een spoorlijn vastketenen, of door middel van een 'ludieke' actie een bedrijf platleggen. In Rusland houden ze niet zo van die grappenmakers. Het zou me niets verbazen als ze voor jaren de bak ingaan. Die boze publieke opinie van de rest van de wereld waait wel weer over. Maar wereldverbeteraartjes denken wel voortaan 3 keer na als ze Russische bedrijven willen aanpakken.
BenBinnen | 30-09-13 | 22:26 | + 0 -
Excuses voor mijn Bin Laden grap, ik ga je bijdragen steeds meer waarderen. Je moest nog op gang komen zie ik.
Energieheffing betalen Liesbeth!!!! Daar is geen woord Russisch bij.
Wat is die Miep toch grenzeloos dom.
@BedrijfsTijgerT | 30-09-13 | 22:21
Zeker mee eens. We zouden collectief en individueel best eens mogen nadenken over onze idealen en vooral onze neiging om die aan anderen op te dringen. Onze rol in het midden-oosten is minstens dubieus.
Maar dat was niet de trigger voor me om te reageren. De russische politiek is nog rotter dan de onze hoewel deze hier even werd opgehemeld.
@ ZKH EénOog | 30-09-13 | 22:22 |
Accoord, eigen boontjes doppen, werken, in eigen behoeften voorzien is een basis.
Maar waar staat dat deze dame dat niet doet?
En wat is er terroristisch aan om met een boot bij een productieplatform te liggen?
Volgens mij zijn er tot dusver weinig explosieven aan te pas gekomen.
Voor steun van GL in de Eerste Kamer mag Mark binnenkort de voicemail inspreken van Vladimir.
@Supermatthijs | 30-09-13 | 22:18
Nee, je zou gelijk kunnen hebben. Maar dan om volstrekt verkeerde redenen.
"Als je op die leeftijd géén idealen hebt waarvoor je je wilt inzetten, is het triest met je gesteld.
Als je dan ook nog het lef hebt om een daad te stellen door, ik noem maar wat, op een boot te stappen en te protesteren, verdien je bij mij kudo's."
Kapitein Sjaak Mus offert liever jonge mensen op voor hun idealen en neemt het ze eigenlijk kwalijk als ze of de idealen simpelweg niet hebben ofwel er geen gehoor aan geven. Het tonen van lef is voldoende voor Kapitein Sjaak Mus. Bij mij is daar heel wat meer voor nodig.
Als je zonder geweld je doelen kunt bereiken: doen. Als daar geweld voor nodig is en je rechtvaardigt het met prachtige idealen, het doel heiligt de middelen of "je toont tenminste lef" dan verlies je ieder perspectief. Dan kom je er op een dag achter dat je niet meer de vrijheidsstrijder bent die je dacht te zijn, maar dan ben je ineens de terrorist. Dit is de leidraad van de film Falling Down. Tweede kijktip voor vanavond.
Wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. (Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe.)
@Kapitein Sjaak Mus | 30-09-13 | 22:11
Sorry. Ik had een realistischer wereldbeeld. Maar ik werkte op die leeftijd al lang en breed, in plaats van op andermans kosten fantaserend van de wereld te genieten. Laat staan dat het in me op kwam om anderen deze fantasieën als waarheid op te leggen middels terroristische acties.
cobie | 30-09-13 | 22:20 | + 0 -
Dat punt probeer ik te maken maar BenBinnen gaat daar steeds tegenin. Is dat trouwens niet de debiele halfbroer van BinLaden ?
Kaosu | 30-09-13 | 22:13 |
Nu je het zegt: Warmetruiendag twitter.com/GroenLiesbeth/status/1679...
BenBinnen | 30-09-13 | 22:09
Prima hoor, ik zal kijken.
Maar vind je zelf dat wij als Westen een haar beter zijn. Om het even recent te houden met de illegale invallen in Irak, Afghanistan. In het heden en verleden het omver gooien van niet welgevallige regimes en een CIA die burgeroorlogen ensceneert?
Ik word een beetje doodmoe van het Westerse normen en waarden opleggen op andere landen\continenten met een geheel andere historie.
Wij hebben net zo goed een hele valse geschiedenis met vele vele onschuldige slachtoffers.
@ BenBinnen | 30-09-13 | 22:14 |
Yup.
En ook over communistische Nederlandse vrijwilligers in de Spaanse Burgeroorlog.
En zelfs over de Nederlandse vrijwilligers aan het Oostfront.
Met ze eens?
Nee.
Ben ik zeer beslist niet.
Een zekere waardering?
Tja, kan ik niet ontkennen.
Meer dan voor anonieme afkeurders.
Maar ja, er zijn nou eenmaal meer medeklinkers in het alfabet dan klinkers.
Enne, hoezo, "wederom"?
@ Supermatthijs | 30-09-13 | 22:18 |
Wat een onzin.
Of je gaat protesteren of je gaat moorden.
Dat verschil ziet iedereen.
Bedoel je dat ze onder dze omstandigheden moet worden vastgehouden omdat ze er nu eenmaal andere gedachten op na houdt dan jij?
www.theguardian.com...
Polikarp | 30-09-13 | 21:36 |
Nee beste Polikarp, ze wordt vastgehouden op verdenking van piraterij en niet omdat ze er nu eenmaal 'andere gedachten' op na houdt.
Wat had je dan verwacht van een Russische cel? Wat een jankverhaal, deal with it. De Russische autoriteiten laten niet zo met zich sollen zoals de Nederlandse.
cobie | 30-09-13 | 22:16 | + 0 -
Ja maar dat is toch geen enkele verschil ? Ideaal is ideaal. Het is of zwart of wit. Andere smaken hebben we niet.
@Supermatthijs | 30-09-13 | 21:36
Als ze het uit principe deden, hadden ze er mijn geld niet voor nodig.
@ BenBinnen | 30-09-13 | 22:14
Die idealen gaan toch net iets te ver.
Die gaan erheen om te moorden.
@NoMoreWorries | 30-09-13 | 21:35
Arme knul. Wat hebben ze je te pakken...
Tja warmista's worden ook wel meloenen genoemd, groen van buiten maar o zo rood van binnen. Alleen die tint rood staat nog wel mijlen ver weg van het rode communisme zoals dat door Putin en zijn maatjes wordt bedreven.
Zouden ze 'm nu op het hoofdkantoor uit solidariteit ook een graadje lager zetten?
@Kapitein Sjaak Mus | 30-09-13 | 22:11
Wederom selectief. Denk je ook zo over de Nederlandse en Belgische Syrië-gangers?
Die Nederlandse Greenpeace Truus liet zich gisteren op het journaal ontvallen dat haar Russische gevangenis geen vijf sterren hotel is. Weet je meteen waar je Greenpeace contributie naar toe gaat.
BenBinnen | 30-09-13 | 22:09
Het wordt inderdaad regelmatig vergeten dat Hitler vergeleken met Stalin maar een armzalige amateur was qua het uitroeien van minderheden.
"dat trek je maar een extra trui an, meid" zou m'n oma zeggen
@BenBinnen | 30-09-13 | 22:09
Holomodor moet zijn Holodomor. Stop de tijd.
En toch...
26.
Als je op die leeftijd géén idealen hebt waarvoor je je wilt inzetten, is het triest met je gesteld.
Als je dan ook nog het lef hebt om een daad te stellen door, ik noem maar wat, op een boot te stappen en te protesteren, verdien je bij mij kudo's.
Ik moet de eerste GS toetsenbordridder nog tegenkomen, in de actische wateren boven Rusland.
Het feit dat de Russen al het vuur op hen openden toen ze te dicht bij dat boorplatform kwamen, vond ik al buitengewoon grappig...
En toen kwam dit....
@BedrijfsTijgerT | 30-09-13 | 21:41
Voor jou een extra speciale kijktip:
The Soviet Story
www.imdb.com/title/tt1305871/
Er is veel af te dingen op delen van de film, maar kijk even naar het politiek inhumane beleid van de Russen van de afgelopen eeuw ten aanzien van minderheden en zelfs de eigen bevolking.
Voorbeeldjes uit de film:
De Holomodor (uithongering van de Oekraïeners) kostte in één winter aan zeven miljoen mensen het leven. Daarnaast waren intellectuelen, mensen met een slavische achtergrond en intellectuelen niets waard in de strijd om de nieuwe mens. Waar Duitsland flink boete heeft gedaan na de Tweede Wereldoorlog erkent het Kremlin weinig tot niets van haar misdaden uit het verleden. Sterker nog: beulen zijn tot in de jaren '90 onderscheiden met de hoogst mogelijke decoraties.
En Diederik heeft ineens zijn verleden achter zich gelaten?. Wat is ie toch stil he?.
Ik vind die Russen nog humaan. Ik had die terroriste voor straf een nieuwe cel laten hakken ergens in de permafrost. Krijgt ze het vanzelf warm.
Serieus.. Nog eenmaal "kan server niet vinden" en ik ga weer terug naar de stencil variant van GeenStijl. Het wordt hoog tijd dat "wij van de interwebs" z'n shit weer op orde brengt...
Zijn ze nou bang dat Green Peace mevrouw aan de achterkant van haar cel dwars door de muur uitbreekt? Of zijn die tralies als een Trompe-l'oeil op de gipsplaat achterwand geschilderd?
Priceless!
Hoi Faiza! Hoe is het weer daar?
Supermatthijs | 30-09-13 | 21:50
Je hebt weer een hoop babbels vanavond. Overspeel je hand niet.
Gun = hun sorry.
De Russen laten wel weten dat er niet met gun te sollen valt.
Gelijk een les voor de volgende keer.
Faiza was er natuurlijk vanuit gegaan dat al het poolijs gesmolten zou zijn als ze daar aan zou komen, dus ze had zich niet gekleed op koud weer.
Tja, meisje, global warming. Was het maar waar.
Ik moest hard lachen.
Ze is er toch vrijwillig heengegaan... nou dan!
Fast Forward | 30-09-13 | 21:49 | + 0 -
Er loopt een spellingscontrole op Kaas zijn bijdragen van de afgelopen 2 uur. Is rond middernacht wel voorbij.
@Supermatthijs | 30-09-13 | 21:44
Dat vergat je even te melden ja. Bedankt voor de toelichting.
@Liesbeth
De winter moet nog beginnen mop. Ga maar vast een bolletje wol en een paar breinaalden kopen. Kachel hoogzetten en breien maar meid. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe.
Rusland schopt kont grote tijd.
@Parel van het Zuiden | 30-09-13 | 21:42
Waar Breivik en Green Peace zich bedienen van geweld en buiten de democratische rechtsorde treden blijft Wilders keurig binnen de democratische spelregels en niemand heeft hem ooit op geweld of oproepen tot geweld kunnen betrappen.
Maakt dat hem een held? Nee. Bewonder ik zijn doorzettingsvermogen? Zeker.
Het is schandalig hoe een democratisch verkozen parlementariër behandeld wordt. Dusdanig zelfs dat hij 24/7 beveiliging nodig heeft. Dat maakt zijn bedreigers laffe anti-helden.
Overigens heb ik geen helden. Helden zijn voor kleine kinderen en mensen die denken helden nodig te hebben.
Wat BenBinnen zegt.
Leuk een site die de Russische winter nadoet. Is de server verkouden?
Supermatthijs | 30-09-13 | 21:46 | + 1 -
En het tempelierspak aan, wat een gek.
Ghehe.
Nu zijn de Russen een zuinig met het gas ( scheelt weer een extra boring ) is het weer niet goed.
-weggejorist-
Mark Smith | 30-09-13 | 21:42 | + 0 -
En dan gaat bij bepaalde iemanden de prinsenvlag weer uit.
Wat is eigenlijk de ecologische voetafdruk van die Arctic CO2 Rise?
Bij deze machtig ik GS om m'n powned bijdrage, die ik nog steeds betaal omdat ik te lui ben om hem stop te zetten, te claimen bij hun trawanten om deze vervolgens te investeren in server onderhoud; zie het maar als een betaalmuur-achtige opwarmer.
BenBinnen | 30-09-13 | 21:41 | + 0 -
Het uitmoorden van 77 onschuldige kinderen en het vreedzaam bezetten van een booreiland zijn inderdaad exact dezelfde dingen. Wat dom van me om dat niet in te zien.
@BedrijfsTijgerT | 30-09-13 | 21:41
Er valt nog wel wat af te dingen op het russische rechtssysteem en de politieke richting van de laatste jaren. Althans: leuk systeem als je pro-Putin bent, anti-homo, orthodox christelijk en voorzichtig met je uitspraken.
Brei maar een muts van je muts.
Parsons | 30-09-13 | 21:39 | + -1 -
ja, hopelijk vriest ze dood. Maar niet voordat ze is bekeerd tot moslima, is er weer één minder.
@NoMoreWorries | 30-09-13 | 21:35 |
Mooi, ik wel wel zin in eigengemaakte wijn en bananen.
@BenBinnen | 30-09-13 | 21:37 |
Is iemand die zich openlijk durft uit te spreken tegen de Islam, met de dood gedreigd wordt door Islamieten, en al jaren met 24-uursbeveiliging moet leven in die definitie ook niet een held?
@Supermatthijs | 30-09-13 | 21:40
De conclusie is dus dat je selectief mensen helden vindt. Dat zijn ze namelijk alleen als je ze jouw gedachtengoed uitdragen en niet omdat ze meer durven dan jij zelf.
-weggejorist-
Liesbeth verwoordt in 18 luttele seconden eigenlijk alles wat er mis met ons rechtssysteem en alles wat prima is aan het Russische.
@Parsons | 30-09-13 | 21:39
www.klimaatinfo.nl/rusland/moskou.htm
BenBinnen | 30-09-13 | 21:37 | + 1 -
Dat is van weer een heel andere orde. Maar het dood maken van kinderen omdat hun ouders politieke idealen hebben is soms best te rechtvaardigen hoor. Of niet ?
Ach, zoals zo vaak zal straks blijken dat het gewoon goed is dat er organisaties zijn die de mensen laten nadenken over het milieu. Zoals het nu gaat kan het nooit lang meer goed gaan en zijn we op weg naar Idiocracy.
-weggejorist-
@ captainobvious | 30-09-13 | 21:37 |
Bezetten is iets anders dan opblazen en eerst de bemanning de keel doorsnijden.
En nu maar hopen dat het een hele strenge winter wordt!
En ik zou haar doen ook trouwens.
Ik heb nog wel ergens een bontjas liggen.
Waarom zijn dit soort gekkies toch altijd zo oogverblindend immuun voor ironie?
Terrorisme is terrorisme, of het nou van moslims of van greenpeace komt.
Wat een wereldwijde ophef als een baar moslims dat platform hadden willen bezetten hadden we gehad, en roepen om strenge straffen, niet met twee maten meten dus nu.
@Supermatthijs | 30-09-13 | 21:36
Ook voor jou: ben je een held als je iets durft te doen wat een ander niet durft?
Vind je Breivik een held?
@. hangtiet met knoop
Bedoel je dat ze onder dze omstandigheden moet worden vastgehouden omdat ze er nu eenmaal andere gedachten op na houdt dan jij?
www.theguardian.com/music/2013/sep/23/...
Pfff, bedankt Joris. Ik ben je een pilsje schuldig.
Waarom praten toch al die Groenlinksers zo met hun tanden op elkaar? Wat is dat voor vies Halsema-fetisjisme?? Eerst die Sap en nu deze Van Tongeren.
De komende maanden wordt het daar nog véél kouder.
Oh zoete ironie. Met koolsoep.
Zijn er nog mensen die iets willen doen uit principe krijgen ze de hoon van het roze leger over zich heen. Maar stiekum weten we best dat die groen linksers dingen doen die we zelf niet durven. Ja, op een pleintje gaan staan met de prinsenvlag maar dit is van een andere orde.
@Lewis | 30-09-13 | 21:34
Indoctrinatie op vroege leeftijd helpt een stuk. Heb jij vroeger ook zilverfolie gespaard voor Afrika?
Gaat met een sisser aflopen.
brutus68 | 30-09-13 | 21:28
Dat dacht ik met die meisjes van Pussy Riot ook. Nu ben ik daar niet zo zeker meer van. Al was PR wel een Russische interne aangelegenheid.
Straks zit onze bevlogen bestuurder ook in penal colony nr 14.
Met die hitte komt het wel goed. Onze grootste criminele organisatie, Shell, doet zaken met Gazprom. Als het aan Shell ligt, gooien we de komende tijd nog eens 3000 gigaton Co2 in de lucht. Een totale catastrofe bereiken we al boven de 560 gigaton. Dit wordt een oververhit planeetje jongens!
Um, ik vind het zielug. Echt.
Overigens zou ik óók niet durven wat die mensen van Greenpeace doen hoor, los van de vraag of ik het altijd met ze eens ben. (Nee.)
link je van de telegraaf
de telegraaf heeft het enkel over het enteren van het Greenpeaceschip door de kustwacht
maar vergeet te vertellen dat de Greenpeace jongens en meisjes bezig waren met het enteren van het boorplatform
Joris heeft vanavond wat servers uitgezet om alvast te compenseren voor de CO2 toename?
Nolu, ik vind het een heel normale Greenpaece-reactie hoor.
Hun eisen van minder autorijden, minder consumeren, minder vakantie, minder de kachel aan, zijn toch vooral bedoeld voor "anderen" --- niet voor henzelf.
This has nothing to do with the temperatures.
Wat een kleingeestig staaltje leedvermaak.
Ik kan natuurlijk altijd even langskomen met een Ferrari op kosten van GreenPeace om even wat CO2(g) de lucht in te blazen.
Ik vind dat Groenlinks gewoon de Russische cultuur moet respecteren.
@Lewis | 30-09-13 | 21:29
Ben je al een held dan als je iets doet wat de rest niet doet? Ook al is het debiel/hypocriet/gevaarlijk?
O FOK, mag mijn vorige post alsjeblieeeeeft weggejorist worden! Dacht dat het om die meid van Pussy Riot ging, die vandaag toevallig ook in het nieuws was.
Zucht.
Heeft Groenlinks het ook niet altijd over respect voor andermans cultuur en opvattingen?
Kijk, Russen verwarmen hun huizen (en dus ook gevangenissen)nu eenmaal niet boven de -40 graden. Daar moet je respect en begrip voor tonen.
Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Man. Barf....
-weggejorist-
Uh ja, en uhh. Is dat niet de essentie van een gevangenisverblijf in het buitenland.. taal niet spreken, afgezonderd zijn, etc... Dat we in NL nou allemaal in een soort open inrichting terecht komen met tafelvoetbaltafels, goede keuken en internetverbinding.. Daar kunnen die Russen toch geen voorbeeld aan nemen? Dan zou Rusland al láng failliet zijn.
Tsja, don't fuck met Iwan & co. Greenpeace wilde een statement maken, dan moet je niet gaan huilen als het mis gaat. Lands wijs,lands eer.
Je kan niet van die Russen verwachten dat ze zeggen "ach, wat zielig, we laten die hippies gaan", dat is internationaal gezichtsverlies. Het is een spelletje, Greenpeace huilt, Rusland doet stoer. Uiteindelijk trapt Rusland die jongens en meisjes het land uit, zonder gezichtsverlies. Gaat met een sisser aflopen.
Zal die vervelende Necrosis ook wel opduiken met zijn domme lachje.
en uh, waar blijft dierenpoes.... ssshhhhhh!!!!
Dan weet meteen de Greenpeace-Muts hoe het voelt om een lange tijd in de kou te zitten.
De ideale voorbereiding om hardheid op te doen voor de aanstaande IJstijd veroorzaakt door MilieuHippies (mocht hun theorie opgaan).
Dit is toch de grootste wens van de milieurakkers? Wat zeuren die nou?
Misschien klinkt GROEN LINKS in het Russisch wel heel iets dreigends.....
Terrasverwarmertje.. O nee, mag niet.
Jamaar dat kan niet want de aarde is dra-ma-tisch opgewarmd, vooral op hogere breedtes dus heeft ze het gewoon warm. Greenpeace moet natuurlijk wél consequent blijven. En zo niet graag pics van harte doppen or it didn't happen.
Kaas de Vies | 30-09-13 | 21:22
Nou idd, ik weet ook niet wat er gebeurd, nou dumpert er weer uit,net als ik tfm aanklik.
Parsons | 30-09-13 | 21:24 | + 1 -
Linkschmensen zijn ook gewoon mensen. Net als moslims trouwens.
Liesbeth, regel ff wat schaliegas!
Stoken is slecht voor het milieu.
Wen er maar aan.
Jezelf vastketenen aan een GazProm boorplatform omdat je tegen gaswinning bent en dan gaan janken omdat je in een onverwarmde cel wordt geflikkerd zonder te begrijpen dat dat de ironie en je eigen stupiditeit voorbij is.
Linksmensen, gotta love 'm!
LOL!1!!
"Faiza Oulahsen uit Amsterdam.
"Oulahsen werkt als bestuurslid van GroenLinks"
"voorzitter van Sectorbestuur Jongeren Abvakabo FNV - ABVAKABO FNV."
Zet die vriezer nog maar een paar graatjes lager.
Sluit ze op met de Pussy Riot meiden. Dan kunnen ze elkaar bezig houden en hebben ze het niet meer koud.
Harde tepels of het is niet koud.
Volgens mij moet de airco in jullie serverhok ook iets harder gaan draaien.
Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Snif...
Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe. Ghe....
REAGEER OOK