Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weekers naait oldtimerbezitters met valse info

volvo240wit.jpgFrans Weekers vliegt weer eens uit de bocht, overdwars over de sloot en eindigt ondersteboven in het maaiveld. De Faalsecretaris van Financiën wil de belastingvrijstelling voor oldtimers per 1 januari opheffen, maar heeft zijn wetsvoorstel op basis van valse informatie aan de Kamer voorgelegd. Hij liet een grafiekje zien waarin de oldtimer-export explosief gestegen lijkt te zijn in de afgelopen jaren. Allemaal vieze diesels waar de overheid geen wegenbelasting op kan cashen. Maar, quote Wouter van Embden (van Autobelangen, maar alhier bekend van zijn strijd tegen onzinboetes) in het FD (inloglink): "Wat Weekers niet vermeldt, is dat de import van oldtimers in 2012 en het eerste kwartaal van 2013 spectaculair is gedaald en is omgeslagen in een forse uitvoer. Daardoor is het totale aantal klassieke auto’s vorig jaar marginaal gestegen en als percentage van alle personenauto’s zelfs een fractie gedaald." Hoppa. Kamer verkeerd voorgelicht, over een geplande lastenverzwaring voor mensen die niet zwichten voor staatsgesubsidieerde hybrides (inclusief woekerwinsten op Opel Ampera's), maar liever nog een Echte Auto hebben en (onder)houden. Meer informatie hier, het eerlijke oldtimerverhaal in deze dossierpdf. Tijd voor een toeterende toertocht met oldtimers naar het Binnenhof. Of gewoon Weekers op de grill van een ouwe terreinwagen binden en een rondje door de duinen fourwheeldriven om zand en vliegjes te laten happen.

Reaguursels

Inloggen

@tslerf: Dat is echt onzin.... het dagelijks gebruiken van een oude auto (op welke brandstof dan ook) is nooit de bedoeling zijn geweest van de MRB-vrijstelling, en dat daar dus nu wat aan gedaan wordt is te begrijpen. Maar bijvoorbeeld iemand met een gekoesterde oude klassieke Landrover diesel uit 1978 ineens dik 1800 euro per jaar te laten betalen terwijl hij nu 0 (niets dus) betaald is toch echt geen reële belastingverzwaring, of een Landrover van 35 jaar oud geen oldtimer is laat ik dan nog even in het midden. Ik heb overigens zelf geen oldtimer waar ik overdreven veel wegenbelasting voor moet gaan betalen, maar erger me wel rot aan de regering die nu al voor de 3e keer deze wetgeving wil veranderen waardoor er heel veel mensen met een belachelijke belastingverhoging worden geconfronteerd en er ook nog eens een hele branche naar de knoppen aan het gaan is. Wat dat betreft is het nu wel tijd voor duidelijkheid.

walter240 | 30-09-13 | 09:57

Een diesel of een auto op LPG kan nooit een oldtimer zijn.

tslerf | 30-09-13 | 09:38

Een aantal jaren geleden dacht ene J.Wijn ,staatssecretaris van finacien dat het maar eens afgelopen moest zijn met het oneigenlijk gebruik van het zgn grijze kenteken door particulieren.Met de extra inkomsten zou het dan mogelijk zijn om de vennootschapsbelasting te verlaging .Na een mediaoffensief ,waarin de particuliere grijsrijder als profiteur werd bestempeld werd het inderdaad afgeschaft...
Gevolg: Een hoop ombouwbedrijfjes op de fles,een hoop mensen konden hun hobby,zoals terreinrijden niet meer bekostigen dus einde hobby..
Veel terreinauto´s,busjes en andere bestelwagens werden uitgevoerd .
En een jaar later bleken de verwachtte extra inkomsten dusdanig tegen te vallen dat het niet genoeg was om de lagere vennootschapsbelasting inkomsten te compenseren.

Kortom..allemaal verliezers..Behalve Joop Wijn,nu een dikke baan bij ABN Amro.

De geschiedenis herhaalt zich

Loebas | 29-09-13 | 10:49

@BellaBella
Geneuzel van de bovenste plank. Van alle inkomsten die door "gebruik van de weg" worden gegenereerd vindt slechts zo'n 10% zijn weg terug naar infrastructuur. Waaronder dus niet alleen wegenonderhoud en -aanleg, maar ook het openbaar vervoer. Het overgrote deel van deze inkomsten verdwijnt in de algemene middelen, daar waar de BTW van restauraties en onderhoud ook terecht komt.
.
Waar die roestbak van jou misschien goed is voor €400,- jaarlijkse inkomsten aan houderschapsbelasting en wat wisselgeld van de verplichte APK, vertegenwoordigt de gemiddelde oldtimer een veel groter financieel belang. Waaronder, zoals anderen reeds stelden, werkgelegenheid. Weekers is een idioot die kijkt naar de snelle winst en er geen oog heeft dat deze winst er aan de andere kant dubbel zo hard uitvliegt. Net als Wouter Bos die denkt 4 miljard te besparen door deze niet uit te geven aan AOW uitkeringen, maar de WW uitkeringen op dat moment vergeet.

Pierre Tombal | 28-09-13 | 11:38

captainobvious | 27-09-13 | 20:48 | Ik zette uw -9 op -8, dat is wel het minste dat wij voor elkaar kunnen doen.

BellaBella | 28-09-13 | 10:52

azoturie | 28-09-13 | 09:11 | Wat heeft uw restauratie nou weer te maken met het gebruik van de openbare weg? Meanderen. En de klikjosties maar los gaan als ik er iets van durf te zeggen.

BellaBella | 28-09-13 | 10:49

Hum, 'minder' moest 'meer' zijn, natuurlijk, excuseert u mij.

BellaBella | 28-09-13 | 10:48

koolteer | 27-09-13 | 19:58 | U pikte mijn boodschap niet op. Natuurlijk moet u niet de volle mep betalen. Maar ja, het rekeningrijden, daar was iedereen ook al tegen. Dat is het punt, iedereen roept maar hard 'boe!' en 'snie!' tegen alles, en dan krijg je dit soort situaties.

BellaBella | 28-09-13 | 10:47

tiepmiep | 27-09-13 | 19:54 | U wilt niet weten wat wij jaarlijks afdragen, mijnheer, gelooft u mij, uw ogen zouden uit uw kassen vallen. Voor het overige gebruikt u slechts een drogreden, had u dat zelf door? Nee zeker? Ik zal u helpen, ik was opgeroepen de minderbedeelden wat minder uitleg te geven omdat ze moeite hebben om mee te komen. Welnu: u vindt ook dat u voor uw behandeling in het ziekenhuis deze week niet hoeft te betalen omdat u vorige week ook al betaald hebt? Ah ja, op die toer. U hebt graag dat anderen voor uw genot opdraaien. Dan had ik toch gelijk, nietwaar?

BellaBella | 28-09-13 | 10:45

Oldtimers worden veelal gerestaureerd en leveren de schatkist met name bij zo'n restauratieproces grof geld op.
-
Voorbeeld: bij deze willekeurige autoclub www.landcruiser-club.nl ( 850 auto's ) is bijna de helft ( 430 stuks) gebouwd voor 1986. Vrijwel al deze auto's hebben een restauratie ondergaan van kleinere of grotere omvang. Zo'n restauratie ( van gemiddeld 6000 Euro) levert de schatkist aardig wat op, en in de gespecialiseerde bedrijven worden er naar schatting ( alleen al bij dit ene type auto, dus)! zo'n 110 man mee aan de slag gehouden - nog even afgezien van de mensen die er bij toeleverbedrijven mee aan de slag gehouden worden.
-
Prachtig rijdend erfgoed wordt nu voor een prik naar de ons omringende landen verkocht ( Duitse liefhebbers lachen zich een kriék) en de club....wordt bijna gehalveerd.
-
En dat alles alleen maar omdat de staatssecretaris met aantoonbare leugens en opzettelijke desinformatie kwam opzetten. Bewindslieden die hun huiswerk niet doen, moeten wég!

azoturie | 28-09-13 | 09:11

Tssss moet voor mn motor ook weer gaan betalen 2x, bastards

Aart Z. | 28-09-13 | 01:54

@Ikbeneenzelfbouwer | 27-09-13 | 23:26
Wat ik al zei: een buitenlands paspoort is een must. En met de huidige instelling dat iedereen maar ZZP'er moet worden, en dan met name werknemers van voormalige staatsorganen, toon dan maar eens aan dat hun arbeid hier niet tijdelijk is. Dat is dan van 5 maanden geleden heb ik hier inderdaad ook al eens 4 maanden lang gewerkt - dat mag toch? Al die wetjes en regeltjes leiden er alleen maar toe dat mensen andere gaatjes gaan zoeken en die blijven er zeker in dit geval voldoende bestaan.

Pierre Tombal | 28-09-13 | 00:45

Maakt mij geen Flausch aus .

Lief meiske | 28-09-13 | 00:36

Hebben we het eens leuk over auto's staat er een foto van een Volvo bij t topic...

StijlVoorover | 28-09-13 | 00:19

Ik zat met hetzelfde, wij hebben het gelukkig nog breed, maar dat is ook wel eens anders geweest. En is ook niet iets om specifiek trots op te zijn.
Enfin,
Ik heb een legertruck, en het zou dan betekend hebben dat ik zo'n 3300 euro per jaar zou moeten gaan betalen omdat ie op LPG rijdt. SCHOON dus.
Ik zou hem toch gehouden hebben, maar hij zou dan teruggebouwd moeten worden op benzine VUIL dus. Om belastingvrij te blijven.
Hieruit kun je zien dat het niet om het milieu gaat maar om geld, accijnzen van de benzine die ze moeten hebben. Toen de regeling werd bijgesteld naar compromis op 40 jaar betekende dat dat ik hem niet om hoef te bouwen want hij is 53.
Tenminste zolang ze het niet WEER veranderen.
Ik wil maar zeggen, dat ik me voor kan stellen dat voor iemand die het net redt met zijn hobby deze "Maatregel" meteen einde hobby betekent.
Voor mij, ik had hem dan teruggebouwd om dat 3300 Euro per jaar voor iets wat 90% stilstaat toch zonde is.
Ik merk echter om mij heen dat mensen er zo genoeg van hebben dat ze nu ook al hun oldtimers (naar het buitenland) verkopen die wél belastingvrij blijven.
Preventief, "Want volgend jaar kan het weer anders zijn".
Het is maar goed dat de overheid geen BV is, want zo zakendoen, dan red je het niet lang. Oh wacht...

Logic | 28-09-13 | 00:01

Pierre Tombal | 27-09-13 | 21:05 | + 4 -
Als inwoner van Nederland mag je niet met een auto met buitenlands kenteken rijden in Nederland. Als je gepakt wordt krijg je meteen een aanslag BPM en boete. Je mag een keer per jaar maximaal twee weken met zo'n auto rijden mits vooraf aangemeld. Een Pool kan wel met een Poolse auto in NL rijden want hij woont in Polen en komt hier tijdelijk werken. Dat tijdelijk kon dan een jaar of langer zijn. Dat wil de minister nu terugbrengen naar 4 maanden. Heb je een second home in Frankrijk, dan heb je dus nog een first home in Nederland, dan ben je dus nog inwoner van Nederland, dus mag je niet rijden in een auto met Frans kenteken, dus moet je de grens van Nederland niet oversteken, dus parkeer hem ergens in Hoogstraten of zo en ga lopen.

Ikbeneenzelfbouwer | 27-09-13 | 23:26

Een liegende staatssecretaris. Goh, je verwacht het niet.

JohnnyBGood | 27-09-13 | 23:20

Voor de Polen onder ons... dit is het plan.

BPM & Motorrijtuigenbelasting buitenlandse kentekens:
-Aanpak inwoners van NL met auto’s op buitenlands kenteken
-Dmv woonplaatsvermoeden: natuurlijk persoon wordt geacht in NL te wonen als hij is ingeschreven in GBA of zich had moeten inschrijven in GBA:
- tegenbewijs mogelijk
- dit moment is tevens aanvang belastingplicht
Naheffing mogelijk vanaf datum aanvang
belastingplicht (ipv max. 12 maanden)

pe4444 | 27-09-13 | 22:00

BellaBella | 27-09-13 | 19:46
En weer hoor ik je niet over de bootjesbezitters, die
op de kosten van de automobilist, gratis van de vaarwegen gebruik maken. En ook niet over die vervuilende 2takt brommers, want die verbranden op elke 40 liter benzine, 1 liter olie, dus waarom hoor ik je daar niet over janken?

von sokkenstopfen | 27-09-13 | 21:59

Motorrijtuigenbelasting oldtimers:

Algehele vrijstelling voor alle motorrijtuigen die op
1-1-2014 40 jaar of ouder zijn.

Overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s
op benzine, motorrijwielen, bussen en vrachtauto’s
tussen de 26 en 40 jaar:
- kwarttarief mrb over gehele kalenderjaar met maximum
van € 120
- geen gebruik openbare weg in januari, februari en
december (hoe ze dat gaan controleren?...geen idee).

NB: Personen- en bestelauto’s op diesel en LPG: vallen
‘gewoon’ onder mrb, zijn volle mrb-tarief verschuldigd.

pe4444 | 27-09-13 | 21:55

Ik vind gewoon dat auto,s van 25 jaar en ouder daar is genoeg wegenbelasting voor betaald door eigenaren. En zeuren over mileu,dat is onzin,want op dat moment werd daar ook niet over gedacht toen de auto werd gemaakt door de fabrikant. Nu is die weekers ineens begaan met het mileu. Ach man laat me niet lachen. En nee ik heb zelf geen oldtimer. Maar zie het voor de mensen wel als een hobby. En zovaak zijn die auto`s niet aan het rijden. Dit is gewoon weer hobbyistje pesten voor dit faalkabinet om overal geld vandaan te slepen. Gewoon een kudtkabinet. Grote onzin dus weer van dit faalkabinet. Ik vind af en toe zo`n oldtimer op de weg wel gaaf om te zien. Maakt de nederlandse wegen juist wat mooier. Is soms mooi om te zien hoe zo een oude bak mooi is opgeknapt en nog mee kan komen met het hedendaagse verkeer. Dus weekers op plurten met je belachelijke regels.

tweetybird | 27-09-13 | 21:40

Boeie. Dit is dan wel een k.u.t. (kwalitatief uitermate teleurstellend) kabinet, maar dit is nou net een van de weinige maatregelen die ik wèl ondersteun.

Peter_K | 27-09-13 | 21:23

Een tijd geleden was er veel ophef over het feit dat klassiekers een significante bijdrage leverden aan de milieuverontreiniging. Tegelijkerijd werd daaraan gekoppeld dat het toch wel verwijtbaar was dat ouwe auto's geen MRB betaalden. De samenhang van deze twee feiten zie ik niet. Sterker: ik denk dat er een hoop lobbyisten zijn die gewoon jaloers kijken naar de MRB-vrijstelling en dat vertalen in een zorg voor het milieu.
Nietemin, iedereen die de MRB-vrijstelling onderuit wil halen, vind ik een loser. (Mij kost de voorgestelde maatregel zo'n 18K aan afschrijving en weggegooid geld aan opknapkosten van 4 auto's.) Ik kots inmiddels van deze Haagse graaiers. Een onbetrouwbare overheid!

Leonardus64 | 27-09-13 | 21:10

@ captainobvious | 27-09-13 | 20:48
Ik rij in een schitterende mercedes 280 ce uit 1981. Uitstekend onderhouden en daar besteed ik genoeg geld aan dat ik dus ook gewoon heb. Bla bla bla ik heb ook nog een motor en een lekkere vriendin enzo wat zijn we toch geweldig en rijk en alles.

Waar het mij om gaat is dat mij is verteld dat ik een wagen heb die wegenbelastingvrij is. Dat wordt de regel aangepast. Daar kan ik wel mee leven als iemand mij maar kan uitleggen waarom. En daar wringt het want tot nu toe is dat nog niemand gelukt!

Mesmer | 27-09-13 | 21:09

Heb destijds m'n Amazon van lpg voorzien, niet vanwege de kosten maar omdat het iets minder vervuild
Als ik straks een kleine 2 mille moet betalen, dan sloop ik hem er maar weer uit en tank voortaan benzine in het buitenland

Tobi | 27-09-13 | 21:05

@Ikbeneenzelfbouwer | 27-09-13 | 20:16
Oh maar je mag als permanent/hoofdzakelijk in Nederland gevestigde persoon best een auto op buitenlands kenteken hebben, mits je deze maar wel aanmeldt in Nederland. Wat dat dan precies inhoudt is onduidelijk, want de belastingdienst gaat er van uit dat je MRB betaalt in het land waar de auto is geregistreerd en naar ik aanneem zal op deze basis waarschijnlijk ook de BPM (ahum herstel: milieuheffing) niet van toepassing zijn. Dat hele Poolse leger rijdt hier op deze basis grateloos rond en het verbaast me serieus dat al die Mercedessen hier nog niet met een Marokkaans kenteken rondtoeren om van diezelfde regeling gebruik te maken.
.
Je moet natuurlijk wel (ook) een buitenlands paspoort hebben, want anders ben je volgens de wet een belastingfraudeur met je buitenlandse kenteken - zelfs al is het voertuig binnen deze zelfde wet van belasting vrijgesteld. Ambtenaren zijn gek en diegenen met die lange zwarte jurken zijn nog wel de meest gestoorden.

Pierre Tombal | 27-09-13 | 21:05

Kijkt liefdevol uit het raam naar de ouwe trouwe Jag op het grindpad, we doen je niet weg vrind, we naaien Weekers wel terug, zo hard mogelijk.

Uw Verzekeringsadvis | 27-09-13 | 21:01

Iedereen die klaagt over die old timer regeling heeft geen old timer, en geen geld om zijn young timer fatsoenlijk te verzorgen en te rijden.
Gewoon betalen, tenzij je een auto hebt van voor 1960.
(En voor de goeie orde, ik bezit meerdere auto's, waaronder bouwjaren 1986,1985,1982,1978 en 1974, twee daarvan gebruik ik dagelijks, de rest is geschorsd)

captainobvious | 27-09-13 | 20:48

Ik denk dat ik mijn golf 1 straks maar naar mijn 2e land moet exporteren: Zweden!

reade romke | 27-09-13 | 20:26

Volledige onzintegel. Mijn Mercedes coupe van meer dan 30 jaar oud op benzine maakt volgend jaar kans op een regel waarbij ik iets van 140 per jaar moet betalen maar dan niet in de december, januari en februari mag rijden. Niemand die mij daar de logica van uit kan leggen.

In de winter rij ik met mijn uitstekend onderhouden auto zonder accu of andere problemen over de wegen. Dat in tegenstelling tot de autos die vol met electronica aan de zijkant staan te wachten op de anwb.

Mesmer | 27-09-13 | 20:23

Heb 50 k kunnen afboeken op mijn bedrijfsvoorraad, met dank aan dit uitschot.

En ik ga dit allemaal terugverdienen, maar dan wel zonder btw dat is.

naadschrobber | 27-09-13 | 20:18

Paar jaar terug heb ik de advertentiemarkt nog afgestruind naar een mooie oldtimer om de overheid te kunnen naaien. Maar blij dat ik het niet gedaan heb. Zo zie je maar weer, de overheid kan je niet vertrouwen. Maar voor wie het niet weet, in Frankrijk hoef je geen wegenbelasting te betalen. U mag daar een auto houden bij uw second home en u mag ermee rijden tot aan de Nederlandse grens. Doe die niet oversteken daar bij de snelweg Antwerpen-Breda, want amaai amaai, allemaal van die controle camera's, dan witten ze u te vinden.

Ikbeneenzelfbouwer | 27-09-13 | 20:16

Nacho_Vidal | 27-09-13 | 18:12 | + 12 -
.
Leaserijders betalen bijtelling. In 4 jaar de volledige catalogusprijs van de auto die niet van jou is bij je inkomen optellen.
.
En het is trouwens 'betaalt', met een 't'. Want tegenwoordige tijd.

Jan Toeternuitje | 27-09-13 | 20:11

Ok laten we dit stuk eventjes analyseren"Hij liet een grafiekje zien waarin de oldtimer-export explosief gestegen lijkt te zijn"leuk, geweldig.

"Wat Weekers niet vermeldt, is dat de import van oldtimers in 2012 en het eerste kwartaal van 2013 spectaculair is gedaald en is omgeslagen in een forse uitvoer."Import slaat niet om in export, je kunt zowel importeren als exporteren.Het woord netto is geen overbodige luxe.Verder zou dit alleenmaar het grafiekje scherper doen stijgen.

"Daardoor is het totale aantal klassieke auto’s vorig jaar marginaal gestegen"Hier staat eigenlijk dat vorig jaar door toename van de export er een relatieve(met verhouding tot voorgaande jaren) toename van oldtimers was.Vrij bijzonder

"en als percentage van alle personenauto’s zelfs een fractie gedaald."Dit zou tamelijk apart zijn aangezien de automarkt op dit moment in een redelijk dal zit indien er een margnale toename is

metromeneer | 27-09-13 | 20:10

Het ergste van dit alles is dat Weekers nog harder op weg is de VVD als nieuw socialistische partij te promoten dan vriend Rutte. Onvoorstelbaar trots staat die Weekers te verkondigen dat sparen in het buitenland en oldtimers moeten worden aangepakt. Samson heeft zijn eigen partij en de SP helemaal niet meer nodig, die zielige VVD nono's knappen het wel voor hem op. Den Haag, allemaal KUTSOCIALISTEN geworden, allemaal!

bovenwater | 27-09-13 | 20:05

@Graaisnaaiert | 27-09-13 | 19:19
In Italië waren ze tot voor kort ook helemaal doordrongen van die groene waan-ideeën. Alles ouder dan 5 jaar werd de neus voor opgetrokken. Op een dag werden ze wakker en beseften dat ze hun hele geschiedenis aan het weggooien waren geweest. Iemand die een paar jaar geleden een oude Alfa, Fiat of Lancia voor een habbekrats daar heeft gekocht kan deze nu met een flinke winst terugverkopen. Sentiment is natuurlijk wel iets anders, want dat is hùn industriële geschiedenis. Voor wat de Nederlandse industriële geschiedenis gaat kom ik niet verder dan het koesteren van mijn laatste Philips kooldraadlamp en ik weet dat deze ooit eens de geest zal geven maar zie daar niet naar uit. Het irriteert me hierbij mateloos dat omhooggevallen sujetten van mening zijn dat zij mij moeten dwingen dit fraaie stukje techniek nu al weg te gooien omdat zij daar een mening over hebben die ze uitsluitend kunnen motiveren door "milieu" te zeggen. Alsof dat een boeiend argument is uit de mond van iemand die zelfs midden in de zomer een jas draagt en dus zonder twijfel de kachel de hele winter minstens vier graden hoger heeft staan dan dat ik deze heb staan.

Pierre Tombal | 27-09-13 | 20:02

@BellaBella | 27-09-13 | 19:46
Ik betaal al voor de twee auto's waar ik dagelijks gebruik van maak. De hobby 4x4 wordt alleen in beweging gehouden en doet af en toe met gehandicaptenwensdagen mee. Moet ik dan daarvoor vijfhonderd per kwartaal neertellen?

Ik ben het eens met het bestrijden van de mercedes 190D's, en de omgekatte rangerovers. Maar dan hadden ze stomweg allen belastingvrij als tweede auto in moeten voeren.

Dit kost alleen al in mijn kennissenkring een twaalftal banen, plus een devaluatie van ongeveer een miljoen aan bedrijfswaarde van betreffende restaurateurs.

Dom en kortzichtig van de VVD. Hoezo voor ondernemers???

koolteer | 27-09-13 | 19:58

Weekers laat een grafiekje zien van de oldtimer-export, maar dat gaat dus over auto's die het land uit gaan.. dus dat ze over die ''vieze'' diesels dan geen belasting kunnen heffen klopt, maar waarom zou je dan instemmen met het heffen op belasting op oldtimers als er een grafiekje toont dat deze toch massaal het land uit worden ge-exporteert. En dan later word gesproken over de oldtimer-import die spectaculair gedaald is.. jah uhh, volgens mij moeten export en import in het schrijfsel worden omgedraaid.

Nielszsz | 27-09-13 | 19:58

BellaBella | 27-09-13 | 19:46
U behoort tot de kortzichtige soort.

tiepmiep | 27-09-13 | 19:55

BellaBella | 27-09-13 | 19:46
Voor mijn ouwe amerikaanse bak heb ik me tientallen jaren scheel betaald aan o.a. wegenbelasting, de aanschafwaarde hebben ze al veelvoudig vermenigvuldigd in hun zak zitten. Heeft u daar aan meebetaald ? Nee, dacht het niet. U moet zich kapot schamen..

tiepmiep | 27-09-13 | 19:54

Gewoon een parellel.
We mogen geen aandelen Lockhead kopen, bij wet verboden(min. de Jager) wegens het feit dat Lockhead cluster munitie produceert en verkoopt.
Wel kopen we een JSF faaljager met atoombom mogelijkheden van dezelfde lockhead clustermunitie fabrikant.

gebrokenvleugel | 27-09-13 | 19:53

@zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:19
U rijdt Volvo? Sorry. Ik neem alles terug wat ik gezegd heb.

VanBukkem | 27-09-13 | 19:50

Nacho_Vidal | 27-09-13 | 18:05 | Jawel hoor, u moet alleen niet zo laag bij de grond zijn dat u vindt dat de buren voor u moeten betalen. Moeilijker dan dat is het niet.

BellaBella | 27-09-13 | 19:47

Begrijpt u mij niet verkeerd: ik ben zo ongeveer tegen alles wat die faaltalenten in den haag allemaal doen, maar: bezitters van oldtimers moeten eens stoppen met te janken. U maakt gebruik van de weg? Dan moet u er gewoon voor betalen; freeriding is des duivels. Een rechtvaardiger alternatief was een kilometerheffing, maar daar was u ook al tegen. U bent eigenlijk tegen alles wat niet gratis is, als in: anderen moeten maar voor u betalen? Dan behoort u tot de soort waar onze voorouders zich ka-pot voor schamen.

BellaBella | 27-09-13 | 19:46

Het is gewoon onzin om het millieu als kutsmoes te gebruiken, want de bedoeling was in eerste instantie
om ordinair geld binnen te harken, en nu minister weekdier op veel weerstand stuit, gaat hij wraak nemen door voor te stellen om dan maar de gehele mrb vrijstelling voor oldtimers af e schaffen, de smerige vieze rat!
Maar een nietig klein percentage van alle auto's in vernederland zijn oldtimers, en daarvan staat het overgrote deel stil of rijd slechts een paar duizend km per jaar, dus blijft er een handjevol mensen over die zo'n oldtimer dan voor dagelijks gebruik rijden, en word er dan meteen een kutfabeltje de wereld ingeholpen dat dat allemaal turken zijn die in ouwe merecedes diesels rijden.
Minister weekdier vergeet dan ook dat er een hele sub-economie is ontstaan rondom de oldtimer, en daar heel wat mensen hun vreten mee verdienen, en dat word allemaal kapot gemaakt, en dat in een tijd waarin ze niet weten hoe ze eenieder aan het vreten moeten houden, dus weg met die incapabele zak stront.
Ik heb totaal geen begrip voor het eindeloze gegraai bij de burger, maar als ze ons dan toch beroven, dan zou het een stuk beter zijn als alle oldtimers, ongeacht de brandstof waar ze op lopen, gewoon een klein vast bedrag per jaar moeten betalen, en dan zo rond de 100 euro voor auto´s tot 1000kg, en 200 euro voor alles boven de 1000 kilo, maar dan wel onder 2 voorwaarden en wel dat 2taktbrommers ook mrb gaan betalen, want die vervuilen 10x meer dan de smerigste oldtimer, en wil ik dan hebben dat er vaarbelasting geheven gaat worden voor de pleziervaart, want ik zie niet zitten dat ik als automobilist mee moet betalen aan de aanleg en onderhoud van de vaarwegen, want dat word uit de mrb pot betaald, en aangezien bootjesbezitters over het algemeen bovenmodaalers tot schofterig rijk zijn, kunnen die dat makkelijk ophoesten! Zo niet? Dan ook handen af van de gewone man z'n belastingvrije hobby!

von sokkenstopfen | 27-09-13 | 19:43

Kicke, die van mij is 43 jaar...

BarneyBoner | 27-09-13 | 19:30

tisseenschande | 27-09-13 | 19:13
Het is eerder dat je van het hele jaar maar 3 maanden iets overhoud. Als men mij dan ook vraagt van wat ik doe, dan zeg ik voortaan dat ik voor de overheid werk, want dat is gewoon zo.

von sokkenstopfen | 27-09-13 | 19:22

Pruttelen in de vrije natuur brengt het milieu in gevaar. Aldus STIVORNO.

bolkebeer | 27-09-13 | 19:19

Nog even en het is wettelijk verboden een TV ouder dan 3 jaar of een auto ouder dan 5 jaar te bezitten.
Kopen zult u, al moet u uw eigen ingewanden verpanden.

Graaisnaaiert | 27-09-13 | 19:19

Ik heb in m'n dertig jaar oude barrel nog speciaal het motorblok laten aanpassen voor LPG, zodat ik ze de dikke vinger kon geven wanneer die milieugekkies nog meer van die gore bijtende alcohol in de benzine wilden mengen, kwamen ze dus net met deze ongein aanzetten.
.
Voorlopig dus maar benzine blijven stoken zolang dat nog veilig is, want de kosten van LPG zijn onder deze omstandigheden ridicuul.

Pierre Tombal | 27-09-13 | 19:19

Lekker over de grens gaan wonen, scheelt geld en ergernis. Je dagelijkse auto is dan ook meteen stukken goedkoper, zoals de rest van het leven

Car_55 | 27-09-13 | 19:16

Dat de doorsnee Nederlander 3 maanden per jaar voor de staat werkt geloof ik niet meer. Volgens mij is het veel meer dan dat.

tisseenschande | 27-09-13 | 19:13

@calamiteiltje | 27-09-13 | 18:49
En alles wat leuk is mag niet dan wel moet bestraft worden? De overheid lijkt in dat op zich wel op een geloof. Moet je je voorstellen hoe ongelovige (en dat zijn er nogal wat) naar de overheid kijken.

Ze hebben een schuld van 434 miljard en die loopt nog altijd op. Ze zijn verslaafd aan sigaretten, alcohol en nog veel meer. Geen enkele partij in de kamer zegt “laten we die schuld in een tegoed omzetten”). Ondertussen stelen ze van alles en iedereen om maar aan geld te komen.. goede argumenten om geld af te nemen zijn niet eens nodig.... of denk jij werkelijk dat bijvoorbeeld vervuilingsbelasting 100% naar het bestrijden / oplossen van die vervuiling gaat? Vervolgens mogen zulke mensen financiële beslissingen nemen. Nee sterker nog, ze denken het beter te weten dan bijna iedereen. Als iemand anders het zo bond zou maken zou hij onder curatele komen te staan.

Zou ik het dan beter kunnen als ik het daar voor het zeggen had? JA!

DerUnterMensch | 27-09-13 | 19:13

calamiteiltje | 27-09-13 | 18:49 |

Tuurlijk! vet tof, veel van geleerd en een garage ziet me nu helemaal niet meer. Punt is meer dat ik voor dat geld beter een lichtere niet belastingvrije auto had kunnen halen en dan niet aan al die beperkingen vast zit. Mijn slagschip weegt 1600 kilo en dat is niet luek meer om als hobby er even bij te hebben. Rij er max 1000km per jaar mee. Maargoed, het gaat er toch wel doorheen gedrukt worden en dan ziet mijn wagen vrijwel geen daglicht meer denk ik. Hooguit in de zomerweken. Alles wat leuk is mag niet meer tegenwoordig, of wordt zwaar belast :P

petros666 | 27-09-13 | 19:12

Mensen die een Porsche 356B rijden, zouden subsidie moeten krijgen van de overheid!

Ik was in Haren | 27-09-13 | 19:09

@calamiteiltje | 27-09-13 | 19:05
Hard rijden kan in nederland toch niet, met deze kan je wel je eigen afslagen bedenken in de file. Waar dan ook...

koolteer | 27-09-13 | 19:08

koolteer | 27-09-13 | 19:01 |

Inderdaad vreemd dat jij wegenbelasting moet betalen met die auto. Heb je wel een ploeg vergunning?

calamiteiltje | 27-09-13 | 19:05

@Lepenseur | 27-09-13 | 18:05
De aanschaf is vaak niet zo duur onderhoud wel. Maar vertel mij eens, waarom gaat er dan een hoop subsidie naar allerlei projecten om oude dingen (gebouwen, kunst enz enz enz) te behouden maar bestraf je iemand die een oude auto onderhoud. De meeste mensen rijden echt niet dagelijks in die auto. Ze zouden er beter aan doen om de vorige wet (auto's ouders dan 25 jaar = oldtimer = belastingvrij) weer terug in te voeren maar de politiek is alleen maar aan het zoeken hoe ze nog meer geld bij de burgers weg kunnen zuigen. Ze jatten en stelen de boel al bij elkaar... ja jatten en stelen want zoiets als erfbelasting en Schenkbelasting is puur crimineel. Ondertussen geven ze miljarden uit aan onzin en nog zitten ze te zoeken naar hoe ze wat meer geld van de mensen kunnen ontwrichten.

DerUnterMensch | 27-09-13 | 19:05

Verdomme net mijn 350se kapot gereden omdat ik er vanaf moet.

hannesdeboender | 27-09-13 | 19:04

Hulde voor Wouter van Embden.
1) Over het eventueel wel dagelijks in een oldtimer rondrijden:
Het klopt dat de uitlaatgassen van oldtimers meer vervuilen dan van moderne auto's.
Maar als een auto al 30 jaar zorgt dat er niet iedere 5 jaar een nieuwe leasebak geproduceerd hoeft te worden, dan heeft-ie dus de milieubelasting die gepaard gaat met 6 autofabricages bespaard. Ik vraag me af hoe schoon het voor het milieu is om honderden kilo's accu per auto te produceren.
2) Elektrische auto's zijn zogenaamd schoon. Omdat de elektriciteit in kolencentrales of met kernenergie wordt opgewekt?

Hedieho | 27-09-13 | 19:04

Ben al jaren bezig in mijn schaarse vrije tijd een Daihatsu Taft te behouden en verbeteren. Ding rijdt op diesel, weegt anderhalve ton, en is de enige in nederland. Rij er ongeveer twee keer per maand mee om hem in beweging te houden. Een meer karakteristieke auto is nauwelijks denkbaar (ik ben niet objectief).

Dankzij Weekers kan ik dat straks niet meer betalen, en al zeker niet als ik een ondernemer de carrosserie onder handen laat nemen voor drie mille.

Hij staat nu dus te koop voor een fractie van de waarde. En mocht zelfs dat niet lukken, dan wordt het of een benzine, of hij gaat geschorst (voor tien jaar!). Weeker is momenteel echt wel mijn vijand numero uno in dit kabinet.

Ik wordt al hard genoeg genaaid met twee andere auto's waar ik dik belasting voor betaal, plus de accijns die ik met 700 km per week verstook. Ik heb geen tijd om te demonstreren. Ik moet me namelijk zestig uur per week de t*phus werken om de het zwaar belaste levensonderhoud te bekostigen.

Maar ik beloof u dit, mocht ik op mijn 95e die slappe zak tegen komen in het verzorgingstehuis, dan krijgt hij mijn looprek in zijn nek.

NB, dat hij dit plan doorgeduwd heeft op valse gronden is al lang bekend. Dat heb ik aan diverse partijen al duidelijk gemaakt. Helaas is alleen de SP een beetje ontvankelijk. De rest is omgekocht, debiel, plucheverslaafd en/of onbereikbaar.

(mijn auto in beweging, de zwarte pickup met luchthoorns, : youtu.be/31xWneWzE8s )

koolteer | 27-09-13 | 19:01

Mark Smith | 27-09-13 | 18:55 | + 0 -
Precies, dan maar geen lekkere blonde CO2-uitstoot of exotische roetmop.

Bakito | 27-09-13 | 18:59

Oldtimers. Zo'n babyboomer met een snor die 80 rijdt op de snelweg met een blauwbekkend wijf ernaast, want het dak moet open, je hebt nu eenmaal een cabrio, 15 graden of niet.

Eric Blair | 27-09-13 | 18:58

En een enkele hypocriete hipster die thuis wel groene energie gebruikt.
basweetutwel | 27-09-13 | 18:55
-
U bedoelt zeker die enge heks met dat kaakklem-accent en die dubbele linkse moraal?

Sjors_Carlin | 27-09-13 | 18:56

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:55 | + 0 -
Dat lijkt me ook wel zo handig als je in Nederland rondrijdt.

Mark Smith | 27-09-13 | 18:56

Ik begrijp Weekers' probleem wel. Je kunt het gros van de oldtimerrijders niet naaien met accijns. Want de meeste bezitters zijn liefhebbers die misschien 2000 km per jaar rijden. It that. Aan de (verhoogde) assurantiebelasting houdt ie ook niet veel over, want goedkope oldtimerverzekering.

Dus dan moet je wel wegenbelasting gaan invoeren. Ook al komen die koetsen amper op de weg. Naaien (x3), meer is het niet.

goedverstaander | 27-09-13 | 18:56

Het zijn toch vooral haatbaarden die in geïmporteerde stink mercedessen rijden. En een enkele hypocriete hipster die thuis wel groene energie gebruikt.

basweetutwel | 27-09-13 | 18:55

Bakito | 27-09-13 | 18:44 | + 0 -
Maar ook zij hebben hun uitlaatklep.

Mark Smith | 27-09-13 | 18:55

Dostranamus | 27-09-13 | 18:53 En dan ook nog vaak met gewoon een Nederlandse bedrijfsnaam als reclame-uiting.

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:55

Gratis tip voor de faalsecretaris.
Hef om te beginnen eens wegenbelasting op buitenlandse auto`s.
Vooral Poolse.
Er zijn inmiddels al legio Nederlanders die een wagen met Poolse nummerplaten rijden en waarvan het kenteken op een Pool staat.
Of hef die wegenbelasting op, nog beter want eerlijker.

Dostranamus | 27-09-13 | 18:53

petros666 | 27-09-13 | 18:47 | + 0 -
Je hebt toch lol gehad tijdens het maken van die auto?

calamiteiltje | 27-09-13 | 18:49

Dus? Toen bekend werd dat er maatregelen zouden komen, besloten enkele vooruitziende heldere geesten niet op het definitieve wetsontwerp te wachten, maar hun even daarvoor in Duitsland aangeschafte Mercedes met diesel van'85 direct te verkopen. Anderen besloten diezelfde diesel maar helemaal niet meer te importeren. Dat lijkt me wel slim, ja. Als je wacht tot november 2013 zijn de onnozelaars waar je je bak aan kwijt hoopte te raken eveneens op de hoogte, en dat drukt de verkoopprijs maar.

Jan Zand | 27-09-13 | 18:49

Die gast spoort ook niet. Heb voor veel geld en bloed zweet + tranen mijn wagen uit 82 helemaal zelf weer opgelast ander blok er in andere bak pakkingen etc. Gastank er zelf ingezet op een fatsoenlijke manier, de boel netjes afgesteld, en CO komt in de buurt van mijn zakjapanner met kat. al met al 4500 euro. Dat is nu in een keer niks meer waard. Als we op benzine moeten gaan rijden is ook prima maar kom dan niet met dragredenen aanzetten. De winst is marigaal en de uitkomst is dat heel veel clubs/leveranciers en specialisten op de fles gaan. Wat een winst.....

petros666 | 27-09-13 | 18:47

Mark Smith | 27-09-13 | 18:41 | + 0 -
Zo'n auto zonder roetfilter is in de praktijk meestal geen katalysator voor een beter seksleven.

Bakito | 27-09-13 | 18:44

Waarom moeten wij, het plebs bezuinigen, en kieperen die incapabele paljassen in Den Haag het geld met wagonladingen het land uit? Waarom wringen ze die laatste paar centen ook nog uit onze knuisten? Om ons "prestige" in het buitenland hoog te houden? Keeping up Appearances? Weet je wie in NL echt pas de schijn moeten ophouden? Alleenstaande Nederlandse bijstandsmoeders met schoolgaande kinderen die verplicht aan het werk worden gezet terwijl een paar deuren verder een gesluierd Somalisch woestijnbruidje bezocht wordt door haar man die zijn aandeel van de sociale dienstuitkering komt opeisen bij een van zijn drie vrouwen die apart wonen in drie gratis huizen met dito gratis inrichting van de gemeenschap. Waar Qat kauwende asielzoekers met een omgekeerd dag/nacht ritme tot diep in de nacht luidruchtig doorkwetteren en hun uitkering opstoken in de vorm van alles wat hun god eigenlijk verboden heeft. Ik weet het wel bij de volgende verkiezingen.

Conan de Rabarber | 27-09-13 | 18:44

Wat dacht je van dit juridische aspect?
---------------------------------------------
De oldtimerbezitters hebben niet alleen gerechtvaardigde verwachtingen aan de uitlatingen van de twee
genoemde staatssecretarissen mogen ontlenen. Zij hebben ook op grond van de zogenaamde aan hen
individueel verzonden vrijstellingsbeschikkingen van de Belastingdienst erop mogen vertrouwen dat er geen
wijziging in het belastingregime zal worden doorgevoerd die gevolgen heeft voor hun situatie. Daarin staat
namelijk letterlijk: "uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde voertuig op [datum] 25 jaar wordt. Dit betekent dat u voor dat voertuig vanaf die datum geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Met ingang van [datum] verleen ik u daarom vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting." Deze brief wordt eenmalig door de Belastingdienst aan de oldtimerbezitters toegestuurd. Met betrekking tot de
aanspraak op vrijstelling van de MRB is geen einddatum opgenomen of staat er geen periode vermeld. Aan deze
uitlating kunnende oldtimerbezitters harde rechten ontlenen temeer nu deze beschikkingen onaantastbaar zijn
en daarmee formele rechtskracht hebben.

Sjors_Carlin | 27-09-13 | 18:42

Oldtimerbezitters hebben geen seksleven. #feit

Mark Smith | 27-09-13 | 18:41

Koop een nieuwe Tesla. Is goedkoper qua belastingen, afschrijvingen e.d dan een oldtimer.

calamiteiltje | 27-09-13 | 18:40

Deze regeling treft vooral krakers en babyboomers. Goede zaak dat Geenstijl in de berm springt voor deze kwetsbare groep liefhebbers van oude vehikels.

Bakito | 27-09-13 | 18:40

@Lepenseur | 27-09-13 | 18:05 Eens! 'n Goed deel van die vieze stankbakken in de wijk verdwenen toen alleen al het gerucht ging dat er betaald moest worden. Gelukkig maar, want de stank was niet te harden van al die wrakhandel en de politie controleert hier wel als iemand zijn auto op straat sponst maar niet als er liters olie over het plein gutsen. Iets met racisme.
Het is voor de politiek helemaal niet zo moeilijk om een duidelijk onderscheid te maken tussen oldtimers van de auto liefhebber of het wrak van de weg van de graties-vrek.

eastender | 27-09-13 | 18:39

De verontwaardiging van GS heeft naturelijk niets te maken met de ouwe kar van Pritt -- waarvoor hij (neem ik even aan) tot nu toe geen wegenbelasting hoefde te betalen.
Een Volvo was het toch?

Merlot | 27-09-13 | 18:37

Ik ben op het punt beland dat ik meer vertrouwen heb in de koers van de Zimbabwaanse dollar dan in dit kabinet.

Volksvoorliegers. Ik heb er geen ander woord voor.

goedverstaander | 27-09-13 | 18:34

Nou dag dan Fransie.... Faalhaas.... Ik ga dit weekend lekker gummen met mijn 5.4 liter V8!!

Snorry! | 27-09-13 | 18:34

De meest voor de hand liggende persoon om een aanklacht tegen Weekers in te dienen is Wilders. Denk ik.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-09-13 | 18:31

De Kamer verkeerd informeren. Aangezien de Tweede Kamer niet meer is dan een applausmachine voor het kabinet zal het geen politieke gevolgen hebben. Het is echter ook tegen de wet, als ik ne niet vergis. Wie van de oppositiepartijen gaat een aanklacht indienen? Kan me niet schelen wie, maar de naaierij onder het mom van democratie moet ophouden.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-09-13 | 18:28

Ik vertrouw geen enkele flapdrol die praat met zijn tong tegen zijn ondertanden/ onderlip. Vreselijke vent www.youtube.com/watch?v=-fp2tnvbFQo

Willianus Wortelus | 27-09-13 | 18:28

@ zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:20
Ah, op zo'n fiets ;)

goedverstaander | 27-09-13 | 18:26

Joh, is er iemand hier die zich genaaid voelt?

Nou fijne oldtimerrijder,

Iedereen wordt genaaid van hondenbezitter tot participatie burger.

trippert | 27-09-13 | 18:26

Die Weke Weekers kan gewoon weg!
Wat een hersenloze prutser is dat zeg.

Ommezwaai | 27-09-13 | 18:22

goedverstaander | 27-09-13 | 18:19 En dat is nou net het punt.

Met de cijfers van Weekers is rekening gehouden in de begroting. Die andere cijfers zijn dichter bij de waarheid. Dat wordt dus weer een tegenvallertje volgend jaar.

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:20

Ze voeren het toch wel gewoon door. Als ze een europesche shitzooi erdoorheen drukken terwijl niemand het wilt (en dat nu gebruiken om alle retarded besluiten achter te scharen) zullen ze dit er ook gewoon doorheen drukken. De burger dat bent u. Betalen dat doet u. Daar zorgen wij wel voor. Mvg de overheid.

* | 27-09-13 | 18:20

Belasting op bezit is per definitie verwerpelijk. Van de MRB, of het nu van een oldtimer, stinkdiesel of Turkenbak komt, komt slechts 10% bij de autobezitter terug in de vorm van infrastructuur.

kapotte_stofzuiger | 27-09-13 | 18:19

VanBukkem | 27-09-13 | 18:11 Jij neemt nu wel risico met je IP hè?

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:19

Ze zeggen beiden hetzelfde. Alleen is de export volgens Weekers iets meer. Of ben ik nou helemaal gek?

goedverstaander | 27-09-13 | 18:19

Zoals reeds eerder vermeld, die gluiperige VVD'ert met de smoel van een gladde CDA'ert had al lang opgeflikkerd moeten zijn.
Maar ja, wie niet eigenlijk.

Jackanders | 27-09-13 | 18:19

Maar wel weer de deur openzetten voor meer dan 3000 "kinderen" incl familie die klauwen vol kosten. Maar wat kan het de VVD schelen. Dan vergelijk je dat gewoon met "arts en auto" en een HAHAHAHA er achteraan. Stel griezels.

rien6139 | 27-09-13 | 18:18

Nacho_Vidal | 27-09-13 | 18:12
Ik rij ook een auto van MIJN zaak...
Nieuwe bijtellingstegels al bekeken?
Leaserijders betalen genoeg..

Ommezwaai | 27-09-13 | 18:16

Nacho_Vidal | 27-09-13 | 18:12 Ouder dan 40 jaar blijft belastingvrij. En geen winterregeling.

Auto's tot 1974 dus. En het mooie is dat ook tot 1974 geen emissie-eisen gelden. Heb je een auto van voor 1974 dan wordt er geen CO² of roet gemeten.

De schoonste oldtimers worden het hardst geraakt met deze regeling.

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:15

Die laatste optie spreekt mij wel aan..
Een dikke, oude Amerikaanse truck is daar prima geschikt voor!
Daar passen Rutte, Samsom en Peggie allemaal wel bij!!!!

Ommezwaai | 27-09-13 | 18:14

Het grappige is dat mensen die goedkoop willen rijden weer benadeeld worden.
Stel je wilt een old-timer met een gastank erin. Dan is dat gewoon niet meer mogelijk.
De enigen die niet worden benadeeld zijn de lease-rijders.
Het interesseert ze allemaal toch geen fuck. Daarom rijden ze altijd als mongolen over de snelweg.
De baas betaald toch wel.

Nacho_Vidal | 27-09-13 | 18:12

Weekers, van Rei 1 pot nat.

Oude 30 dagen kaart terug en opgelost.
netjes datum vermelden. geen vermelding, foute vermelding datum = wegenbelasting betalen.
Het is allemaal sooooooooo simpel.

fast eddy | 27-09-13 | 18:12

Dat witte ding op de foto is trouwens geen oldtimer. Da's een homp oud ijzer. Vaak in combinatie met caravan en babyboomer.

VanBukkem | 27-09-13 | 18:11

Lastenverzwaring, je verwacht het gewoon niet.....

Rémy Martin ® | 27-09-13 | 18:10

Parel van het Zuiden | 27-09-13 | 18:08 Je bent nog "Van ons geld" vergeten te vermelden.

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:09

Weekers heeft al een aantal keren aantoonbaar gelogen in zijn functie als staatssecretaris. Dat een overtuigd recidivist recidiveert is geen nieuws. Wat mij betreft had al gehangen vanwege het totale belasting-en toeslagenfraudedossier. Miljarden wegpissen verdient geen enkele coulance...

Parel van het Zuiden | 27-09-13 | 18:08

Lepenseur | 27-09-13 | 18:05 Als je Hassan aan zou kunnen houden en controleren dan zul je zien dat Hassan een mooie jonge turbo-diesel kocht in Duitsland en een oude slopert in Nederland.

Hassan laste het nummer van de oude slopert in z'n jonge Merc en Hassan betaalt mooi geen wegenbelasting meer.

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:08

Watapatja | 27-09-13 | 18:05 Onverwoestbaar. Van ijzer van Russische tanks.

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:06

Snap het gezeik niet als je een mooie oltimer kan betalen betaal dan ook gewoon belasting. Ik ben wel blij als ik wat minder hassan's in hun lelijke ouwe mercedes over straat zie rijden.

Lepenseur | 27-09-13 | 18:05

Ook een oude koe geeft nog melk, moet Weekers gedacht hebben.

Not Muhammad | 27-09-13 | 18:05

Als je jezelf eenmaal beseft dat er in Den Haag 150 mensen in een kamer zitten die een hekel aan je hebben verrast niets je meer.

Steefzor | 27-09-13 | 18:05

Het is en blijft automobilistje pesten.
Nederland is veruit het auto-onvriendelijkste land van de EU. Met al zijn belachelijk regeltjes.
Als je een liefhebber bent van (klassieke) auto's, heb je hier niets te zoeken.

Nacho_Vidal | 27-09-13 | 18:05

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:03 |
Dat is geen oldtimer, dat zijn legervoertuigen, tanks.

Watapatja | 27-09-13 | 18:05

Frans Weekers, VVD-er. En u bent verbaast dat hij met opzet verkeerde informatie/statisstieken geeft.

Wc-kip | 27-09-13 | 18:04

Bizarre is dat mensen die in hun oldtimer een (schonere) LPG installatie hebben gebouwd nu worden genaaid en dat de viezere benzineslurpers wel belastingvrij rond mogen rijden!
Bron: www.autozonderwegenbelasting.nl/nieuws...

EllaRouvoet | 27-09-13 | 18:04

Dit is gewoonweg de onderklasse uit de auto jagen, in het volgende voorstel is alles ouder dan 10 jaar oldtimer. De liefhebbers van echte gerestaureerde oldtimers hoor je niet, die lachen om een paar centen wegenbelasting.

Watapatja | 27-09-13 | 18:03

Dus Pritt kan z'n 240 gewoon houden?

zeg maar jansen | 27-09-13 | 18:03

REAGEER OOK

#BREEK

Madrid schort autonomie Catalonië zaterdag op