Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zo goor is oorlog

Syrië. Hadden we ook nog. Geen idee wie hier op wie schiet en waarom [Al-Jazeera rebellenkaartje], en wat doet dat er ook toe (dank, Harald). Zo goor is oorlog. Gewonde man op straat, en een sniper die loert op vrienden die hun neergeschoten maat proberen weg te halen. (Jups, dat zat ook in Saving Private Ryan.) Sloeber met badslippers is gewoonweg bait. Knakker die op 1min15 z'n kameraard probeert te redden moet door een gat in de muur duiken om aan te kogels te ontkomen. Later proberen ze het nog met een lange haak. Disclaimer: Graphic. Tien minuten lang. Filmpje loopt niet goed af. Zoals heel Syrië niet goed afloopt. Maar gelukkig is daar Frans Timmermans, en die zegt basta!

Reaguursels

Inloggen

Een oud syrisch spreekwoord luid:
De dagen zijn geteld, van hem die in jurk en slippers gaat naar het slagveld

Ben_online NL | 30-09-13 | 15:32

Daar lig je dan.... De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier. Zonder ballen opweg naar je maagden. Allah zal trots zijn met die drukte aan zijn deur.

Veel Vaak | 29-09-13 | 11:21

Oogjes dicht en snaveltjes toe. Tot morgen lieve likeleav kindertjes voor een nieuw avontuur met sneue moslims.

Veel Vaak | 29-09-13 | 11:18

Heftig, helaas al te vaak gezien om er niet van te kunnen slapen.

Glas Koning | 29-09-13 | 02:04

als allah het veroorzaakt is hij kwaardaardig, als hij niets kan doen is hij onmachtig. in beide gevallen verdient hij niet ons respect. los van de volslagen debiele inhoud van thorah, bijbel en koran, hebben de monotheistische godsdiensten geen enkele morele ondersteuning voor het bestaan van het kwaad in de wereld. om die reden is godsdienst abject, zoals elke totalitair gedachtengoed. walgelijk hoe mensen elkaar dit aandoen op basis van een beeld van de wereld dat dateert uit de late bronstijd, dat is dus 3200 jaar geleden. we zijn dus niets opgeschoten.

minimá-armezusvan.. | 28-09-13 | 23:39

Mja, dit doen sluipschutters als sinds ze bestaan, ze weten dat een gewonde 9 van de 10 keer word weggehaald, dus gebruiken ze ze als aas.

Necramonium | 28-09-13 | 21:36

Duister en benauwend :(

TommyNijmegen | 28-09-13 | 21:03

Wat een afschuwelijke beelden. Weer eens een bewijs dat die verschrikkelijke islam als godsdienst wereldwijd verboden moet worden !

verichrome | 28-09-13 | 18:24

Wat een klootzakken. Waar is het respect voor je medemensen gebleven?!!

Stoppen met deze waanzin graag. Dank.

ZoltarTheMagnificent | 28-09-13 | 16:56

Goedzo. Dat Frans Timmermans maar dan zijn vel of dat van zijn kinderen en naaste familieleden gaat wagen om die moslims ginder te gaan redden. Terloops: of het nu dit is of dat, een reden om te vechten zullen die lui wel altijd vinden. Wat mij zorgen baart is de dag dat ze dat, gezien de steeds groeiende aantallen die hier aanwezig zijn, ook bij ons zullen beginnen te doen.

Tricephalus | 28-09-13 | 16:55

Inderdaad gore ellende waar niemand op zit te wachten. De wereld kijkt toe hoe ze elkaar afslachten en het maakt allang niet meer uit of het om mannen, vrouwen of kinderen gaat. We zien ze niet meer als mensen maar als idiote moslims die elkaar het licht uit de ogen schieten.

Laten we wel zijn, op school werden mattende klasgenoten uit elkaar gehaald door een leraar en werd je voor de directeur gesleept.

En hier, bij dit filmpje, heb je malloten die er kennelijk op geilen dat iemand aan flarden wordt geschoten.

Hoe ziek ben je eigenlijk?!

Hyppo Kriet | 28-09-13 | 16:41

Zooooo in je sas met adidas..

Loco Kebab | 28-09-13 | 16:11

Triest!

De langste thuis | 28-09-13 | 14:51

Oorlogsrethoriek van moslimbroederhood (Scarface)

zo dan

Wat is er met Al Pacino?
hellothere | 28-09-13 | 10:56 | + 0

Achterbak | 28-09-13 | 13:08

Zou blij zijn met een headshot als er een half uur lang van die mega irritante keelklanken naar me afgevuurd werden..

Diepe Vuist | 28-09-13 | 12:54

Klinkt Hard?!
Maar serieus,Iran,Syrie,Egypte,Turkije,Marokko,Saudie-arabie,afghanistan,enzv enzv..... Echt het intereseert me helemaal geen zak meer en vind alle nieuws erover eerder storend!

Djenghiz_ken_net | 28-09-13 | 12:29

@kees1960 | 28-09-13 | 02:22 | + 3 -

Geen van beiden. Als een ongewapende burger dood ligt te bloeden op straat en nog eens een aantal keren in zijn onderlichaam wordt geschoten en dat U dan op een vrij vijandige toon duidelijk maakt dat het U niets kan schelen of die man daar ligt...

.. Hoeveel beter dan een terrorist bent U dan?

Pisvlucht-Airlines | 28-09-13 | 12:23

Piew piew piew Allah Akbar Allah Akbier piew piew piew.

Durum Manu | 28-09-13 | 11:46

Lafheid .... ies koultoer !

Frimu2 | 28-09-13 | 11:41

Mijn puddingbuks deed het niet meer na het zien van dit filmpje. Triest!

tiswat | 28-09-13 | 11:36

@Datzegiktoch | 28-09-13 | 10:33
Dit is een burger, degene die je hoort huilen is waarschijnlijk een vriend van deze man. Doe even normaal mafketel, niet elke moslim loopt rond met een doodswens.

prodigy | 28-09-13 | 11:18

Lijkt me gezellig om straatroverz ook hier te ontdoen van hoofd.

Veel Vaak | 28-09-13 | 11:03

Achterbak | 28-09-13 | 10:45
Wat is er met Al Pacino?

hellothere | 28-09-13 | 10:56

VanBukkem | 28-09-13 | 10:32

Eens. Asterix en Obelix zou verplicht leesvoer moeten zijn. En schrap verder alles. Reve, Bordewijk, Nescio, Belcampo en Elsschot mogen blijven.

Magdatkandat | 28-09-13 | 10:52

Genoeg om over na te denken, ben er wel klaar mee, de Syrische bevolking is het slachtoffer van een veel groter plan dat ANDERE landen (takfiri politici, kufaar, dhimmi en ware gelovigen samen) bij elkaar taqqiyaen

Walgelijke manipulaties waarvan wij alleen maar het topje kunnen zien.

Achterbak | 28-09-13 | 10:48

Oorlogsrethoriek van moslimbroederhood (Al Pacino) die komen via VU studie in politiek en beleid en AKP jugend:

Bear in mind, the Muslim Brotherhood is the umbrella organization for thirty-one “accepted” power organizations that have infiltrated the U.S., including the ISNA, MSA, MOA, CAIR and 27 other splinter groups, all of whom have a powerful influence in our current White House, State Department, Justice Department, Homeland Security, Military, and elsewhere. The Muslim Brotherhood was the training ground for Osama Bin Laden, which spawned al Qaeda, HAMAS and other terror groups.
Since 2006, I’ve traveled to Syria to photograph and record the nation’s ancient Christian, Muslim and Jewish communities for Smithsonian Folkways, the Sephardic Heritage Museum and the Yale Institute of Sacred Music. I have dealt with every part of Syrian society: religious leaders, Kurdish villagers, President Bashar al-Assad’s secret police, underground death-metal bands, restaurateurs, artists and professors. Today, many I know have fled. Some remain as a matter of pride, but most because they don’t have the means to escape. The archbishop who first hosted me has been abducted by terrorists. I have friends fighting on both sides, and many of the streets I spent so much time in are reduced to rubble.

All I have left are my photographs. Here are some of my images of Syria, paired with more recent photos of these places’ tragic destruction. — [email protected]

www.washingtonpost.com/opinions/the-sy...

Achterbak | 28-09-13 | 10:45

Ze pretenderen altijd zo blij te zijn om te sterven voor de profeet. Maar als puntje bij paaltje komt is sterven voor een denkbeeldig figuur toch niet zo leuk schijnbaar...

Datzegiktoch | 28-09-13 | 10:33

hetzelfde gebeurde 20 jaar geleden in Kroatie/Bosnie. Blijkbaar leren ze dat op de sniperschool

Andersom dag | 28-09-13 | 10:33

Schandalig dat Timmermans die vermoorde vrouw misbruikt om een dwaas punt te maken. Hoogste tijd dat die idioot uit zijn functie wordt gezet.
Baardhaat | 28-09-13 | 02:40 | + 12
Natrappen is heel salonfahig bij moslimterreur tegen de eigen bevolking, de goedmens maakt je dan ook nog het liefst voor nasie uit. De nederlandse is gestorven voor onze vrijheid in een strijd tegen de globale jihad (Al Qeda en takfiri jihadi).
Cameron, over Nairobi: 'This has nothing to do with Islam'
How the 'White Widow' British convert seen with AK47 and handgrenade was obsessed with Islam even as a schoolgirl. She even forced her mother to wear the traditional burqa.
www.dailymail.co.uk...
London, onthoofding door bekeerlingen:
Cameron, this has nothing to do with Islam, de dader noemt zich MujaahidA
mujahid is one who struggles for the sake of Allah and Islam. (Wiki)
Adebolajo aka Mujaahid Abu Hamza -- and Adebowale, who wants to be known as Ismail Ibn Abdullah, will go on trial on November 18.
The practice of beheading in Islam is not new. It goes back to when Muhammad ordered the execution by beheading of seven hundred Jewish men of the Banu Qur

Achterbak | 28-09-13 | 10:32

@Magdatkandat | 28-09-13 | 09:08
Nee, dat weten die gastjes niet. Ze zouden eens wat vaker Asterix & Obelix moeten lezen en wat minder uit dat andere boek. Worden ze beter mens van.

VanBukkem | 28-09-13 | 10:32

-weggejorist-

Aydont Giveufeuq | 28-09-13 | 10:30

... bereiKt

Aydont Giveufeuq | 28-09-13 | 10:30

Sjors_Carlin | 27-09-13 | 23:39
Een leger draagt een uniforme, rebellen meestal niet,vooral in urban guerilla, want je moet kunnen blenden met de burgers als je het risico loopt om gepakt te worden.In syrie er zijn ook gevechten tussen rebellen, en vergelding of intimiderende aktie tegen de burgers als ze je groep niet steunen.
Komt bovenop de arab gewonte om bloed voor bloed te eisen, uit de familie / stam van de tegenstander.
Die volkeren hebben een te lage gemiddeld IQ om in een democratie te kunnen leven (zie de problemen met import),een verlichte dictatuur is het beste dat ze kunnen krijgen, en de balance tussen de groeperingen, de stammen,de geloofovertuigingen, is altijd fijn tunning,dat word beriekt na jaren, en met een perfecte kennis van de verhouding tussen die groeperingen.

Aydont Giveufeuq | 28-09-13 | 10:28

Die Timmerfrans maakt het nu wel heel bont. Een toespraak, waarin hij Assad aanvalt en te gelijk de vermmoorde Nederlandse in Nairobi erbij haalt. Hoe stom kun je zijn. Onder Assad is Syrie een seculiere staat. Maar de haatbaarden hebben, na een stel andere landen, Syrie uitgekozen om hun evangelisatie voort te zetten. Mag Assad zich niet verdedigen. De interresse van de westelijke landen is me niet duidelij, maar er zit toch ergens een verbinding Oebma en de Jihadi's.

wallenberg | 28-09-13 | 10:19

@035er
klopt. Ongelooflijk hoe dit land vanuit het niets gegroeid is. Zal iets met mentaliteit te maken hebben.

huub2077 | 28-09-13 | 10:15

Ook Turkije speelt een smerige rol door Jihadisten door te loodsen naar Syrië om tegen Assad te vechten.
Turkey funneling arms & jihadis into Syria
www.youtube.com...
Mortimerr | 28-09-13 | 10:04 | + 0

Turkije wil een beslissende rol spelen en wie weet doen ze nog wat. Dan is ook Nederland erbij betrokken want ons leger is daar al aanwezig en vecht met ze mee NAVO (4,5 man).

Na nog een heleboel doden in Syrie hebben de islamophoben het gedaan (Drones en Pakistan en Palestina jeweetz) en zullen nog 2 grote steden ten onder gaan. Ik stel voor Rotterdam en Den Haag op te offeren aan het kalifaat.

Achterbak | 28-09-13 | 10:15

Misschien is de schutter een Schiedamse bekeerling zoals ' the white widow' (zie Daily Mail) die nog niet zo goed kan schieten maar wel goed de bevelen opvolgen van zeer geleerde strijdpriesters van de Wrede.

ander aspect van strijdtoneel daaro:
YPG en PKK (Koerden) strijden tegen Takfiri Jihadi van de ergste soort (Al Queda, Hofstadgroep) om olie en om politieke redenen (Turkije wil ze niet).

Een aspect van deze smerige oorlog dat onderbelicht is. De koerden staan journalisten toe te komen filmen dus wellicht een goed idee.

Achterbak | 28-09-13 | 10:10

Het onbegrijpelijke van een oorlog. Men probeert de tegenstander af te maken en als men dan gewond raakt wilt men van dezelfde tegenstander hulp om te overleven.
Of als de munitie op is geef je je over en dan is alles goed.
Maar als je dan zelf een tegenstander in gevangenschap krijgt schiet je in zijn nek of onthoofdt hem.
Daarom kan ik met de gasten (rebellen) geen greintje medeleven voelen.

BBmetR | 28-09-13 | 10:09

Er zijn veel filmpjes op internet van sluipschutters actie in Syrië.
.
Bij de strijd in een Christelijk dorp hielden Jihadistische sluipschutters het leger tegen.
.
www.liveleak.com/view?i=54c_1379609289...
.
www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-2...
.
In de onderstaande video worden Christenen onthoofd door de Jihadisten en de mensen erom heen (inclusief kinderen) staan te juichten. Zo gaat dat in die landen.
.
beforeitsnews.com/opinion-conservative...
.
Ook Turkije speelt een smerige rol door Jihadisten door te loodsen naar Syrië om tegen Assad te vechten.
.
Turkey funneling arms & jihadis into Syria
.
www.youtube.com/watch?v=tN_T2MGdMv0#t=...

Mortimerr | 28-09-13 | 10:04

Douwe Trant | 28-09-13 | 03:19 |
Maar harald zegt dat het een sniper van assad is dus is het een sniper van assad

Benblij | 28-09-13 | 09:59

Timmermans zegt: "Syrië voldoet niet aan de internationale norm om haar burgerbevolking te beschermen".

De Syrische bevolking vormt milities om zich te beschermen tegen Takfiri Jihadi Brigades (Waaronder nederlanders canadezen engelsen en amerikanen net als in Nairobi) terwijl het reguliere leger dan grotere operaties kan doen.

De gewone bevolking is grotendeels gevlucht, de chaos wordt gevoed door wapenleveranties die natuurlijk allang plaatsvinden.

In Libie bombardeert de overheid haar eigen bevolking (o a gekaapte olietankers) na de jihadi lente.

Zo n proxy oorlog waarbij je geld en goederen geeft is nog gevaarlijker dan een Westerse invasie. Nogmaals Assad zal nooit een bedreiging zijn, de jihadi die nu vechtervaring opdoen wel. Ik vind dit oliedom en als je al potsierlijk Armageddon verkondigt in de VN zorg dan dat er muren en kazernes in Nederland staan om de zombiehorden tegen te houden als Arabierie is kaalgevroten.

Achterbak | 28-09-13 | 09:55

De "sniper" is niet een echte sniper. Ten eerste had hij die man die weg rende mogen raken, ten tweede, waarom zou hij een nog meerdere keren op een gewonde schieten? Om vervolgens je plaats vrij te geven. Hij had beter op een nieuwe reddingspoging kunnen wachten en dan toeslaan.

Schepvogel | 28-09-13 | 09:52

Megalomaantje | 28-09-13 | 00:56
Sorry hoor maar het is altijd een ander die het doet he.
Deze mensen hebben zelf al of niet gebruikt door hun cultuur of religie gekozen om een strijd aan te gaan op leven en dood.
Dee mensen zouden dat ook hier ontketenen als zij de kans hadden conclusie kan je zelf trekken.

Benblij | 28-09-13 | 09:51

Schieten ze ze daar met katapult of windbuks. Raken ze niets omdat ze oogjes dicht houden. Krijg medelijden met de schutter die een genadeschot wilde maaar daar 5 minuten over moest doen.

Veel Vaak | 28-09-13 | 09:49

HJdeT | 28-09-13 | 00:01
Juist, en daar ben ik het helemaal mee eens, want geen olie geen welvaart voor het westen. We willen toch niet aan de kernenergie co2 vrij en niet meer afhankelijk van de olielanden zijn is notdone, dan krijg je dit.

Benblij | 28-09-13 | 09:46

Timmermans zegt: "Syrië voldoet niet aan de internationale norm om haar burgerbevolking te beschermen".
.
Wat hij er niet bijverteld is dat Obama wapens levert aan de terroristen die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de wreedheden die begaan worden in Syrië.
.
Assad vecht een oorlog tegen Jihadisten die meedogenloos zijn en mensen onthoofden die het niet met hun eens zijn en van Syrië een Sharia staat willen maken.
.
Kijk naar Libië. Daar is na de val van Kadaffi Libië in een grote puinhoop verandert. Allerlei Jihadistische groeperingen hebben daar de macht en vechten elkaar de tent uit.
.
De situatie nu is in Libië veel erger dan onder Kadaffi.
.
www.independent.co.uk/news/world/afric...

Mortimerr | 28-09-13 | 09:45

Allah akbar betekend eindelijk raak.

Veel Vaak | 28-09-13 | 09:41

Dit is een professioneel geregiseerde false-flag actie om Assad in diskrediet te brengen. De sluipshutter is een 'rebel' van Al-Nusra die een FSA rebel afschiet, wetende dat alles gefilmd wordt. Dit is pure oorlogs-PR van de Islamisten. Het leger van Assad heeft hier niets mee te maken, dat zijn juist de goeden.

fietskettingslot | 28-09-13 | 09:40

Heerlijke beelden die ik graag zo vaak mogelijk zie. Zolang ze eliaar af maken zijn ze niet hier.

Veel Vaak | 28-09-13 | 09:38

heerlijk om zo de zaterdagochtend te beginnen met jankende islamieten.

feelgood filmpje van de week.

GekkeDave | 28-09-13 | 09:37

Zo gaat die oorlogvoering in die landen.
.
Er zijn geen "goede" partijen die gesteund kunnen worden.
.
Aan de ene kant is er een seculiere dictator die minderheden beschermt en aan de andere kant zijn er Jihadisten die van Syrie een Sharia staat willen maken en geen pardon hebben met minderheden en berucht zijn vanwege hun wreedheden. ( onthoofdingen; massa executies;zelfmoordaanslagen,etc)
.
Een belangrijke laag van dit conflict is de eeuwenoude strijdt tussen Sjiieten en Soennieten.
.
Daarom zal ingrijpen niets aan de situatie veranderen want de haat die de groepen voor elkaar voelen zal niet verdwijnen. Het beste is zich niet te bemoeien met deze strijd tussen moslims onderling.
.
Obama geeft de Jihadisten nu wapens dus dat zal de strijd alleen maar verlengen omdat het moeilijker word voor Assad om de Jihadisten te verslaan.
.
Een andere punt is de toenemende Christenvervolgingen in de moslim wereld waarbij al veel slachtoffers zijn gevallen.
.
Zeer treurig dat de Westerse wereld (media en politici) deze stille slachting van Christenen door moslims negeert.
.
www.telegraph.co.uk/news/religion/1033...

Mortimerr | 28-09-13 | 09:36

Sjors_Carlin | 27-09-13 | 23:39 |
Je hebt gelijk ik vind Alah Akbar ook een kut opmerking, ze zouden minder moeten vloeken.

Benblij | 28-09-13 | 09:36

Nou als dat het leger van assad is, ik geloof het niet.

Benblij | 28-09-13 | 09:29

domme actie als die sniper staat te wachten op helpers voor zijn lokaas, en het lukt ze bijna, dan schiet hij het lokaas dood en als het kan de helper. Zij moeten die sniper onschadelijk maken, en als dat niet lukt is het over. Nu ga ik even kijken of ik gelijk heb

Benblij | 28-09-13 | 09:16

Dit zie ik even los van wie wie is, waarschijnlijk zijn dit terroristen die tegen Assad vechten, maar dan nog..
Ik heb het hele filmpje gekken en ik voelde de pure wanhoop, wie dit ook zijn.
Dat je niet je gewonden kan weghalen is barbaars, deze hele oorlog is barbaars.
Laat de landen van de VN nu eens Assad gaan helpen en die fundamentalisten ontwapenen en deze Gore oorlog stoppen zodat de bevolking weer terug kan en het land opbouwen,
Toen Assad er zat waren er ook stemmen om hem af te zetten omdat hij slecht voor zijn volk zou zijn, Assad is in deze positie gedwongen omdat hij en zijn land aangevallen wordt door islamitische extremisten.
Assad is een dictator ja, maar wel een milde dictator, wij hebben ook een dictator familie die al eeuwen van ons geld leeft en geen tegenspraak duldt ( waxinelicht gooier ).
Maar buiten al deze shit om, als je dit filmpje kan kijken zonder het je iets doet, dan is er toch iets mis met je. Oorlog is gewoon klote, en onze " leiders " hebben ons ook dit gevaar gebracht met de import van islamisten in Europa. youtu.be/LnEFWtL_b4A

Mozeskriebels | 28-09-13 | 09:16

VanBukkem | 28-09-13 | 08:51

Maar weten die gastjes dat? Volgens mij willen die jochies gewoon knokken. Je bent 18, vol ridderlijke vitaliteit, romantisch, èn heel erg dom.
Verschijnsel is zo oud als de weg naar Kralingen, misschien nog wel ouder.

Magdatkandat | 28-09-13 | 09:08

Volgens mij heeft dit niks met geloof te maken. Ordinaire burenruzies maak je overal mee.

Veel Vaak | 28-09-13 | 09:00

@reageerbuis | 28-09-13 | 00:41
Zaken noemen zoals ze zijn, mijn waarde. Dat labbekakkerige gedraai om de feiten heeft men niets aan. #feit. Bovendien lees je niet eens goed,(schrijven ook niet, maar daar beginnen we maar niet over) de vergelijking van de diersoort gaat op voor de randdebielen die het geweer daar hanteren en een weerloze man als lokaas gebruiken. Dus, een hint voor jou: haal voor je reageert eens diep adem, denk na en schrijf dan pas iets op.

thapriest | 28-09-13 | 08:57

@Magdatkandat | 28-09-13 | 08:42
Eigenlijk is er nog weinig veranderd sinds de Odyssee van Asterix (en Obelix). Iedereen vecht tegen iedereen en eigenlijk gaat het gewoon om petro-oleum.

VanBukkem | 28-09-13 | 08:51

En maar olloh okbahh blijven roepen.
Niks van geleerd.
Karma dicteert dan dat je weer door dezelfde ellende heen moet.
Niemand maar dan ook niemand die ook maar 1 milliseconde nadenkt of misschien dat kudtgeloof er heel misschien iets mee te maken zou kunnen hebben.
En de wapenfabrikanten denken intussen: "recht zo die gaat"

Logic | 28-09-13 | 08:42

Overigens wel geestig, dat Aljazeera rebellenkaartje. Met een beetje pech is je visum al verlopen voor je je groepje gevonden hebt. Loop je daar met je vriendjes uit Geuzenveld langs die frontlinie te zeulen. 'Zijn jullie van de Algehakt-brigade, wij hebben een afspraak met ene Mo' - 'Nee, jullie gebruiken zeker een oude aljazeeraversie. Wij zijn de Habibi020-boys. De Algehakt zit achter de Geilegast030, bij de JoetoebAlkoed naar rechts, tweede moskee naar links, naar links hè, niet naar rechts, anders kom je bij de Galvemoedjagiedien en die zijn kaffirs. Als je er een tegenkomt: éérst schieten, dan vragen stellen' - enzovoort.

Magdatkandat | 28-09-13 | 08:42

En zo blijkt maar weer eens dat Allah/God het geen ene malle moer kan schelen dat je daar ligt te creperen op het slagveld, want in geen velden of wegen te bekennen.

VanBukkem | 28-09-13 | 08:34

Timmermans met zijn wethouder Tjolk Hekkingsyndroom probeerde als een Napoleonfiguur uit een psychiatrisch ziekenhuis weer even zijn eigen grootsheid aan te tonen over de dode rug van een El-Shabaabslachtoffer. Deze terreurclub is slechts een filiaal van de Al Qaida-afdelingen die als rebellen in Syrië vechten en daar, paradoxaal genoeg, door ons nationaal alwetende orakel worden ondersteund, zolang hij maar met de groten der aarde op de foto mag.

Nestorix | 28-09-13 | 08:34

Ja zo goor is oorlog dus.
Timmerfranz wil nu wel heel graag actie zien in het al aan flarden gevochten Syrië.
Net als die gek van een Verhofstadt die de Europese leiders angsthazen vind.Voor dat enge mannetje kan het niet snel genoeg gaan voordat wij hier er net zo aan toe zijn als de Syriërs.. betrokken in onze eigen gore Europese oorlog.http://www.telegraaf.nl/buitenland/21929856/__Verhofstadt__leiders_EU_angsthazen__.html

Erg hoor zo'n gore oorlog in Syrië, maar vergeet niet dat zo'n goor conflict wel ergens mee is begonnen,namelijk de één die de ander onderdrukt of de ander die zich onderdrukt voelt door de één.
Een goor ventje als aanvoerder en je krijgt een gore oorlog.

Welles! Nietes! | 28-09-13 | 08:06

ach, je moet die mensen ook proberen te begrijpen, ze zitten zich de tyffus te vervelen in de grote zandbak dus zoeken ze een verzetje.

thepinkpainter | 28-09-13 | 08:05

Overal.. overal... waar de islam heerst, daar is het bal...

RegseHippie | 28-09-13 | 08:04

@fleurtje | 28-09-13 | 07:32
Nederlanders zouden het recht moeten krijgen om waardeloze bewindslieden weer UIT het zadel te smijten.
Tijd voor een referendum!
.... oh, wacht...

necrosis | 28-09-13 | 07:49

@Sjeng de helle | 28-09-13 | 07:28
Er kan nooit een Navo missie komen aangezien het geen strijd is tussen Assad cs en de burgers.
Het is een stammenstrijd om de macht.
Soennieten vechten tegen Sji'iten vechten tegen Alawieten vechten tegen Salafisten vechten tegen Armeniërs vechten tegen Christenen.
Maar dat snapt Frans niet....

necrosis | 28-09-13 | 07:46

Moslims, die nog liever in Israel wonen, gaat nog eens heel groot worden in het M.O.

Magdatkandat | 28-09-13 | 07:44

Hartverscheurend einde..

maruyama | 28-09-13 | 07:42

Timmermans, die lui vermoorden elkaar al eeuwen, laat lekker gaan en maak je liever druk om Nederland ,want door Nederlanders zit jij in het zadel.

fleurtje | 28-09-13 | 07:32

necrosis | 28-09-13 | 07:13 | + 2 -
Heulemaal met je eens!!!! Als hij zonodig wil gaat hij maar zelf.
Maaarrrr Frans c.s. vindt zichzelf daar te belangrijk voor, dat mogen anderen dan weer doen. Maaarrr dan moeten ze wel niet te duur worden, met munitie etc. Daarom worden onze militairen ook uitgeleend, dat levert nog wat op. De kosten van zo'n operatie worden door de UN gedragen en dan hoef je ook geen aparte NAVO afdracht te doen.

Sjeng de helle | 28-09-13 | 07:28

www.rijksoverheid.nl/regering/bewindsp...

Mijn God, wie verzint dit soort speeches, waarin volstrekt willekeurige gebeurtenissen aaneen gesmeed worden om Timmerfransje te laten shinen.

De gore smeerlap.

Jopie2009 | 28-09-13 | 07:20

@Sjeng de helle | 28-09-13 | 07:03
Ik zie Timmerfranz in staat om een tweede Srebrenica op touw te zetten om het CV van Nederland wat op krikken.
Onnodig te zeggen dat ik daar een tegenstander van ben, en als Fransie zo graag wil, gaat hij zelf maar!

necrosis | 28-09-13 | 07:13

Ik ga gewoon lekker niet kijken.... Ben er klaar mee.

Nilfisk | 28-09-13 | 07:08

Timmermans, flikker ajb een heel end op met je domme gelul. De dood van die vrouw misbruiken om even lekker te kunnen shinen. Vieze klootzak.

Bono | 28-09-13 | 07:03

necrosis | 28-09-13 | 06:57 | + 1 -
Mogge necro,
LOL, Dat idee had ik ook al. Maar waar wil hij dat dan mee doen? zijn eigen Defensie en Inlichtingen apparaat zit zowat op hun tandvlees.
Oh ja de redder in nood, de JSF, tenslotte kun je als Neerlands Hoop niet aan de zijlijn blijven staan als anderen een bende ervan maken. Tenslotte wil je wel mee kunnen praten, en dat praten daar zijn we pas goed in, dat kunnen we dagen achter elkaar en dan nog geen stap verder komen.

Sjeng de helle | 28-09-13 | 07:03

@Sjeng de helle | 28-09-13 | 06:51
Ik denk dat Fransje doelt op een militaire VN-operatie om Assad te wippen.
Tenslotte heeft dat in het verleden ook tot een ge-wel-dig resultaat *kuch* geleid in oa Egypte en Libië.
Fransje is gewoon een oorlogshitser, net als Kerry....

necrosis | 28-09-13 | 06:57

Mogguh @ All,
Buiten de gruwelijke beelden, die de waanzin van oorlog en haat laten zien, zijn de uitspraken van Timmermans nog vreemder.
"Syrië voldoet niet aan de internationale norm om haar burgerbevolking te beschermen".
Hoe had die dan gedacht hoe dat moet?Daar geeft hij dan geen antwoord op. En als Frans dit zo hoog in zijn vaandel heeft staan, wanneer begint hij en zijn clubje hier in dit land eens orde op zaken te stellen? Hier gaat ook zowat geen dag voorbij zonder berichten over illegale wapens, roofovervallen steekpartijen etc. En wanneer begint hij eens de belangen van zijn eigen bevolking te behartigen in Brussel? Diezelfde bevolking die middels een referendum tegen deze Moloch was, en door zowat het hele Kunduz Clubje genegeerd werd. Nu heeft datzelfde clubje ook weer geen moeite om in achterkamertjes te gaan vergaderen en tegenstrijdigheden op papier op te voeren. En dan hebben we het nog niet eens over een burgeroorlog zoals in Syrië hier is Fans C.S. niet eens toe in staat, maar wel een ander de maat nemen.

Sjeng de helle | 28-09-13 | 06:51

-weggejorist-

Kutje-Beff | 28-09-13 | 06:21

@Oerkoendoe | 28-09-13 | 04:55
Volgens mij moet die allah eens een nieuwe bril kopen...

necrosis | 28-09-13 | 05:48

En Allah zag dat het goed was.

Oerkoendoe | 28-09-13 | 04:55

'Inspecteurs van de VN hebben vastgesteld dat in ieder geval op 21 augustus het zenuwgas sarin is gebruikt in de buurt van Damascus. Over de schuldvraag laten de inspecteurs zich niet uit.'
Juist ja....
www.telegraaf.nl/buitenland/21929807/_...

necrosis | 28-09-13 | 04:26

@Baby Rasta | 28-09-13 | 04:03
Doen ze daar te weinig siroop in je limonade?

necrosis | 28-09-13 | 04:10

Man, kon je net thuis van een kroegentocht( Barbies bar is bar slecht) en dan moet je deze ellende aanzien.... Goed ik duik maar weer mn bedje in.

Baby Rasta | 28-09-13 | 04:03

-weggejorist-

Peter Emile | 28-09-13 | 03:43

In een moslimland kun Je Allah niet uit de oorlog halen.

En de oorlog ook niet uit Allah.

Peter Emile | 28-09-13 | 03:41

Harald Doornbos was vroeger journalist bij het (ondertussen failliete) communistische dagblad "De Waarheid". Harald werkt nu o.a. voor de NOS.
Harald is geen geloofwaardige 'professional'

Douwe Trant | 28-09-13 | 03:19

Het is echt verschrikkelijk om te zien.
Er wordt een mens meerdere malen in zijn onderlijf geschoten, omdat de rest van zijn lijf achter een stuk beton ligt.
Het probleem is alleen, dat ik geen partij meer wil kiezen.
Het is een wespennest en ik weet niet wat die meneer hiervoor heeft uitgevreten.
Stond hij eerder lachend naar een onthoofding van een soldaat te kijken?
Heeft hij een gristen of een gematigde moslim omgelegd?
Of was tie alleen maar op zoek naar eten voor zijn gezin?
In dat laatste geval heb ik oprecht met hem te doen.
In de andere gevallen zeg ik..... eigen schuld.
En nu weet je het zeker, allah geeft geen fuck om jou.
Snap ook niet dat de rest van je broeders en zusters dat nog niet door hebben.

Schietmijmaarlek | 28-09-13 | 03:13

hey homo's van GS, elke oorlog is smerig. Wat verwacht je dan? Dat een conventie met oorlogs-wetten iets tegenhoudt? Gaat iets niet linksom dan gaat het wel rechtsom, maar het zal gebeuren. Dat is oorlog. Oorlog is er niet voor de pers, niet voor de jood, niet voor de vervelio's.
Oorlog = een beweging zoals een golf die je niet stoppen kan. (bewaar aub je visualisatie van een golf water o.id.)

WeerEenPilsjeOp | 28-09-13 | 03:04

Zolang de mensen daar de ingebeelde stem van Allah blijven plaatsen boven het lijden van de medemens, zal geen enkele vorm van hulp een oplossing bieden voor dit soort taferelen.

Ik was in Haren | 28-09-13 | 02:57

Volgens mij zegtie op 4:55 "hallo kameraad, how are you?" - of niet?

WammesWonder | 28-09-13 | 02:47

Ben je opeens blij dat de huizen daar dikke muren en kleine raampjes hebben. In de gemiddelde Nederlandse "doorzon" woning is geen plek veilig.

WammesWonder | 28-09-13 | 02:44

Schandalig dat Timmermans die vermoorde vrouw misbruikt om een dwaas punt te maken. Hoogste tijd dat die idioot uit zijn functie wordt gezet.

Baardhaat | 28-09-13 | 02:40

Allah nogwat..!!!

Jappio | 28-09-13 | 02:34

Een dagje zonnebaden om nooit meer te vergeten...

fleischer | 28-09-13 | 02:28

Hoezeer ik 'camping out like a bitch' ook haat, in deze situatie kan ik zowel de sluipschutter als de groep 'vrijheidsstrijders' begrijpen. De eerste probeert maximaal effect uit zijn -psychologische- spel te halen, de anderen proberen een gewonde kameraad te helpen. Vergeet niet dat wanneer ze die sluipschutter zouden overmeesteren ze hem waarschijnlijk in stukken zullen scheuren.
Ik kies gewoon geen partij in dit soort laffe conflicten. Iedereen die onschuldig is mag van mij hard wegrennen naar het westen of een vaag vluchtelingenkamp. En iedereen die daar nu lekker loopt te moorden mag daar lekker blijven. (Maar reken er maar niet op dat er ooit iemand bij terugkeer keihard voor oorlogsmisdaden wordt aangepakt...)
En wat betreft die vernietiging van Assad's chemische wapen-arsenaal: Hierna de USA, Rusland , China, de UK en Frankrijk/België/Duitsland/Senegal/rest van alle EU-landen? Dacht het toch niet, hè... Die hebben ze ook allemaal, hoor...

threewing | 28-09-13 | 02:24

Totally sick dit.

flashforward | 28-09-13 | 02:23

@Pisvlucht-Airlines | 28-09-13 | 01:38

"Wat bent U een aardig en hartverwarmend persoon."
Ja dat klopt, dat hoor ik wel vaker.

Vraagje, wie kom je liever tegen in een gemiddeld winkelcentrum in Nairobi, mij of een Al Shahaab terrorist?

kees1960 | 28-09-13 | 02:22

Het zal allah een rotzorg zijn wie hem aanroept of toeschreeuwt; als er maar zo veel mogelijk mensen sterven.

neutron | 28-09-13 | 02:16

Hmmm... Ik kan niet wachten,
Call of duty ghosts, release 05-11-13

Haloef | 28-09-13 | 02:14

Dit is dus oorlog. Verschrikkelijk!

INH.30CL | 28-09-13 | 02:02

Saving Private Achmed

Motorbaard | 28-09-13 | 01:57

Hij kwam best hard neer, dat dan ook.

newray | 28-09-13 | 01:45

@Lewis | 27-09-13 | 23:46
Waar zou jij willen leven? Onder Saddam of nu?

miko | 28-09-13 | 01:44

Veenbrand : onderwaterzetten.

newray | 28-09-13 | 01:40

@Ashtrey | 28-09-13 | 00:19 | + 0 -

Ja joh, jihadisten zijn natuurlijk geen gehersenspoelde zombies. Daarom bewerken ze gezichten en geslachtsorganen van levende gijzelaars omdat ze zo normaal zijn, helemaal niet verstoken van emotie en menselijkheid.

kees1960 | 28-09-13 | 00:34 | + 1 -
"Zal ik je es wat vertellen? Het kan me geen ene reet schelen of die vent daar ligt dood te gaan of niet."

Wat bent U een aardig en hartverwarmend persoon.

Pisvlucht-Airlines | 28-09-13 | 01:38

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:34 |

Nou mooi, dat je het doorhebt, welterusten ;-)

Meri59 | 28-09-13 | 01:35

Graaf van Egmont | 28-09-13 | 01:04 |

Ik weet het ook niet.
Maar zolang buitenlandse invloeden, = geld, wapens, reli-idioten, toenemen wordt het alleen maar erger.
De meest perverse rol speelt Saoudi-Arabië door al-Qaeda te financieren en te bewapenen, terwijl die beweging in eigen land verboden is en toch met honderden miljoenen dollars te steunen.
Ik vindt het jammer dat president Obama van alle kanten wordt bekriticeerd omdat hij niet ingrijpt.
Dit conflict is een veenbrand, waar blussen niets uithaalt.

Jan Dribbel | 28-09-13 | 01:34

Meri59 | 28-09-13 | 01:26
Mijn excuus aan jou! Ik heb je te snel verkeerd beoordeeld omdat ik even dacht dat je het voor de terroristen op wilde nemen. Maar dat is dus niet zo, mijn fout! Ga ook niet graag slapen met ruzie. Slaap lekker, realist!

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:34

Goed. Oorlogspropaganda dus. Altijd hetzelfde.

prakkie | 28-09-13 | 01:34

Graaf van Egmont

Wil je je titel verkopen aan mij, noem je prijs.

newray | 28-09-13 | 01:30

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:26

Lol, ik ben een PVV er hahaha nog nooit voor gutmensch uitgemaakt hahaha

Meri59 | 28-09-13 | 01:29

Meri59 | 28-09-13 | 01:18
Doe ik. Welterusten! Wat zal je lekker slapen Gutmensch!

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:26

99 Kriegsminister
Streichholz und Benzinkanister
Hielten sich fuer schlaue Leute
Witterten schon fette Beute
Riefen: Kring und wollten Macht
Mann, wer hatte das gedacht
Dass es einmal soweit kommt
Wegen 99 Luftballons
-
Groetjes, Nena

pawa | 28-09-13 | 01:26

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:23 |

Lees jij wel eigenlijk? Waar heb ik het over excuus, waar heb ik het over lief, waar heb ik het over ze compassie te geven?

Meri59 | 28-09-13 | 01:26

Meri59 | 28-09-13 | 00:55
Misschien moet je eens denken aan de emoties van de vaders, moeders, zonen en dochters die deze horror hebben meegemaakt. Keniase militairen, die al heel wat bloed hebben gezien, waren zwaar getraumatiseerd door wat ze aantroffen. Erg ongepast om van daders slachtoffers te maken. Ja moslims zijn misleid/verblind door hun religie, maar hier is geen excuus voor!

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:23

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:13 | + 0 -

Kind ga alsjeblieft naar bed, want je kunt niet normaal discussiëren of nadenken. Jouw geest is niet toereikend genoeg om dit aan je verstand te brengen.

Meri59 | 28-09-13 | 01:18

Ashtrey | 28-09-13 | 01:10
Ik zie hier ook geen goedpraten van jouw kant in. Het is gewoon bekend uit vele oorlogen, dat soldaten zich gemakkelijk laten gaan, meestal toegedekt met de mantel der liefde van hun directe superieuren. Onze eigen leger tijdens de "politionele acties" in Nederlands Indië is daar een schrijnend voorbeeld van. Allereerst snap ik die officieren niet ( als ze niet al zelf het bevel hebben gegeven) en vervolgens snap ik niet dat na ampel onderzoek een regering niet verder komt dan "excessen" en de zaak onder het vloerkleed veegt. Het weerwoord van de daders komt in die gevallen ook niet verder dan: "oordelen is gemakkelijk, maar jullie kennen de situatie niet."

Graaf van Egmont | 28-09-13 | 01:17

Man, wat zijn die politici toch een smerige ratten. Een gedode zwangere vrouw misbruiken om hun "hogere" doel, links- of rechtsom te misbruiken.

Wat ontzettend laag bij de grond en wij worden bestuurd door dat soort psychopaten.

BedrijfsTijgerT | 28-09-13 | 01:14

Meri59 | 28-09-13 | 00:55
Dus die ene terrorist was volgens jou liev omdat hij een paar kinderen liet gaan? Om vervolgens de gijzelaars hun neuzen/oren/ogen te verwijderen en ze aan haken aan het plafond te hangen?
Zowel in deze wereld als (als je erin gelooft) het hiernamaals worden mensen beoordeeld op hun DADEN. En dan maakt het in dit geval niets uit dat hij lief was voor zijn moeder en die kinderen een Mars-reep gaf.

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:13

@Graaf van Egmont 00:56
En dat is ook het engste natuurlijk, om je voor te stellen dat dit gewoon OOK mensen zijn die blijkbaar door enkele vergiftigende factoren hiertoe in staat zijn.
Veel makkelijker is het om dat gewoon te negeren en er een subjectief beeld van het kwaad erop te projecteren ten einde het wat makkelijker in een hokje te laten passen.
Niet dat ik het - dit gezegd hebbende - ook maar ergens goedpraat, begrijp me niet verkeerd.

Ashtrey | 28-09-13 | 01:10

Het lijkt me overigens niet een sniper die loert op de vrienden van de gewonde man. Snipers schieten niet met automatische wapens en weten er meestal met één schot een eind aan te maken. Dit was dus geen sniper maar een gewone schutter. En dan nog een slechte ook.

Graaf van Egmont | 28-09-13 | 01:10

Geen Pink Mist, niet One Shot One Kill, dus geen goeie sluipschuttâh.
</jarhead>

kibbesoeb | 28-09-13 | 01:09

Als je in zo'n conflict partij kiest, zelfs zonder wapens op te nemen, ben je eigenlijk geen haar beter dan de "strijders".
Je denkt dan dat je moreel al hoger op de ladder staat.
En moet je dus ook niet opkijken als je de vijandigheid van de "tegenpartij" op je laadt.
Beter is het om je niet aan dit soort situaties bloot te stellen.
Weg wezen, hek er om heen.
Leef je Eigen Leven.

Je bent ook een held als je zelfstandig denkt en overleeft en wat van je leven maakt, zelfs met beperkte middelen.

bennietboosmaar verd | 28-09-13 | 01:09

Ik hoop dat die heldhaftige schutter z'n 72 maagden ontmoet.
En vervolgens constateert dat Allah z'n snikkel weggejorist heeft.
De alimentatie mag hij betalen met zijn eeuwig brandende ziel.

MonsterKody | 28-09-13 | 01:05

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:54
Palestina: ambulance in straat wordt vanaf dak van politiebureau beschoten, gewonde op brancard wordt met een noodgang de auto in geflikkerd, paniek, paniek. Er omheen staan mensen met de armen over elkaar toe te kijken. Niet eens figuranten, gewoon voorbijgangers. Pallywood.
Het verschil met het filmpje hier is overduidelijk.

dedeurs | 28-09-13 | 01:05

Elif Yavuz was een prachtig mens, net als alle andere (veeeel meer dan 62) slachtoffers. Maar zij is niet het probleem, dat zijn de islamitische terroristen. Maar zo lult hij daar lekker overheen.

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:05

Jan Dribbel | 28-09-13 | 00:56 |
Ik weet het niet meer Dribbel. Soms krijg ik de indruk dat door de VN vooral wordt onderzocht dat de troepen van Assad onder de loep genomen worden. Dat schijnt beter te bekken in New York.

Graaf van Egmont | 28-09-13 | 01:04

disclaimer dit stukje tekst vond ik op een vage website het was wel verhelderend betreffende motivatie

Muhammed Saaif schreef:
24/09/2013 om 07:38
Broeders,
De stellingen
A De Islam is een religie van vrede die dergelijke aanslagen veroordeeld. De Koran veroordeeld geweld
B De terroristen zijn absoluut geen “goede” moslims
C Moslims veroordelen dergelijk geweld en laten zien dat ze het oneens zijn met dit geweld.
Alle drie de stellingen zijn onjuist en wel om de volgende redden
A De Islam staat geweld hoe dan ook toe. Strijd is een integraal onderdeel om tegen de ongelovige te strijden.
B De terroristen van Al Shabaab strijden voor de sharia en de Islamitische staat tegen de ongelovigen. Elke moslim is als het goed is VOOR een Islamitische staat. Al Shabaab strijd dus ironisch genoeg voor een goede zaak.
C De moslim kan niets veroordelen omdat onze profeet (vzmh) ook streed tegen de ongelovigen en 400 joden heeft onthoofd. We moeten daarom kleur bekennen en ophouden met Taqiyya te plegen. Taqiyya is liegen over de ware aard en geschiedenis en over wat de Islam met het Westen wil gaan doen. We zijn in oorlog met het westen en niet moslims.
hierdoor zit ik te denken ex moslim te worden

Achterbak | 28-09-13 | 01:03

Dat de dood van deze man door sommige reaguurders gebruikt wordt om grappen over te maken vervult me met walging.
Welterusten.

japie de uitvreter | 28-09-13 | 01:02

@Achterbak | 28-09-13 | 00:57
Het populisme komt van Timmermans:
Een punt willen maken over Syrië en dan maar een elders gestorven vrouw erbij halen met nietszeggende prietpraat.

Dat Yavuz omgebracht is door pakweg hetzelfde soort idioten dat Timmermans wil steunen in Syrie ontgaat hem waarschijnlijk

kees1960 | 28-09-13 | 01:01

Ashtrey | 28-09-13 | 00:51
Heel mooi gezegd en heel erg waar!
Maar hoe komt het dat die grens voor moslims nooit erg ver ligt?(antwoord: de opdracht tot Jihad=oorlog tegen ongelovigen en afvalligen) En met die ongelovigen hebben ze géén compassie!
Tja ik heb het niet bedacht hoor!

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 01:01

HJdeT | 28-09-13 | 00:48 | + 0 -
zOmg. #GSEXIT.

035er | 28-09-13 | 00:59

"Yavuz was een toegewijd dokter" ->Wat dat met Syrië te maken heeft is me niet duidelijk, maar goed, het was géén doktor, ze was verpleegkundige.
"We moeten haar voorbeeld volgen"->??? Ook zwanger worden? Ook gaan winkelen in Nairobi? Ook doodgeschoten worden?
kees1960 | 28-09-13 | 00:28 | + 3

Beetje populisme, ik denk dat hij bedoelt democratie en vooruitgang brengen met Westerse inzichten (Clinton doctrine) in Afrika en het Midden Oosten. Daarbij is mijns inziens zelfverdediging en voorbereiding op de wezensvijandige Takfiri Jihadi sharialanders (Donner) een prioriteit die je niet terug ziet in s lands verdediging helaas.

Achterbak | 28-09-13 | 00:57

Ashtrey | 28-09-13 | 00:51 |
Zo gelijk. Onder de juiste omstandigheden zijn wij allemaal tot dit soort dingen in staat. Kwestie van de juiste mindset door voortdurende stress, woede en verdriet.

Graaf van Egmont | 28-09-13 | 00:56

Als de reli-fanaten eenmaal bezig zijn is niets hen te dol.

www.ad.nl/ad/nl/13868/Burgeroorlog-in-...

En Allah vindt het goed. Allah vindt het prachtig, want Mo heeft het zelf gehoord, en dus is het waar.

Jan Dribbel | 28-09-13 | 00:56

Dick Luyenlomp | 28-09-13 | 00:28 |

Wil je begrijpen of kun je niet begrijpen, omdat mijn reactie niet in jouw gedachtewereld of in jouw wereldbeeld past? Ben je voor oorlog en bloedvergieten voor geld en olie? Of ben je er niet voor dat een land dat aangevallen wordt zich mag verdedigen tegen imperialistische machten? Waar anders gaat deze strijd over? Verder heb ik geen boodschap, het enige wat ik zie is een vuile aanval op een land waar nu mensen worden vermoord, afgeslacht omdat een aantal 'mensen' in de wereld de toon zetten en controle willen houden. Feitelijk zijn deze 'mensen' angsthazen en een judasras die het vieze werk en het bloedvergieten overlaten aan anderen, maar zelf op veilige afstand blijven en op hun lauweren rusten. Als ik al een boodschap had dan is de enige boodschap die; heeft iemand in deze wereld het recht om een mens of mensen te vermoorden om daar zelf beter van te worden?

Megalomaantje | 28-09-13 | 00:56

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:37 | + 0 -

En misschien kan ik het je wel verder aan duiden, door dit verhaal te lezen

m.telegraaf.nl/buitenland/article/2191...

En dan later horen dat mogelijk dezelfde jihadist mensen in het zelfde winkelcentrum gefolterd heeft op de meest afschuwelijke manier.

Hoe je het ook went of keert dit blijven mensen, die hun emoties hebben. Daar wil ik niet mee zeggen dat ik ze het beste wens, want ik wil ze liever allemaal van de wereld af helpen. Je moet eens leren om zaken gescheiden te houden.

Meri59 | 28-09-13 | 00:55

Pisvlucht-Airlines | 28-09-13 | 00:06
Sorry ik heb al te veel Pallywood-produkties gezien om dit gegil nog serieus te nemen. Moslims gillen op twee manieren :"Dood aan de Joden/Mubarak/Assad/Amerika/Ongelovigen/Vul-maar-in!" En dan weer gillen als ze een koekje van eigen deeg krijgen. Zielugh!!

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:54

@PrinsesStoepje 00:37
Als de grens van het ontoelaatbare eenmaal is gepasseerd en het hart voorgoed bevroren en verdoofd lijkt voor elke vorm van compassie is ieder mens van nature in staat tot het begaan van gruwelijkheden en die grens schijnt veelal minder ver te liggen dan gewenst.

Ashtrey | 28-09-13 | 00:51

HJdeT | 28-09-13 | 00:48 |
De interesses in de Kongo, grondstoffen bijvoorbeeld, zijn allang overgenomen door de Chinezen. Amerika wordt daar niet gewenst.

Graaf van Egmont | 28-09-13 | 00:50

Als ik de speech van Timmerfrans goed begrijp is Assad een terrorist en de rebellen zijn democratische vredestichters?

Erg hoopvolle kijk op de zaak, de geschiedenis zal het leren.

Achterbak | 28-09-13 | 00:50

Daar lig je dan. Je leven eindigt daar. Doodbloeden op straat. Geen afscheid genomen van je familie of wie dan ook. Helemaal alleen. Je voelt het bloed langs je vingers stromen. Het is over en uit voor jou. Er bestaat geen herkansing. Geen leven na de dood. Jou enige leven is weg. En voor wat?

Voor een god? Een dictator? Een ideologie die mensen in hun vrijheid en geluk beperkt? Dat is toch geen mensenleven waard?

Meeroever | 28-09-13 | 00:50

Ach ja Syrië. Mooi rebbelen kaartje van Al Jazeera. Een geloofsoorlog, stammenoorlog, etnische oorlog, grondgebied oorlog en oorlog om de macht ineen (En Fransie lost het op proest). Zo gaat het daar in die zandbak al tienduizenden jaren. Ze zijn daar in de regio weer terug waar ze waren gebleven. Voordat de westerse koloniale machten het gebied verdeelden en er tijdelijk nog enigszins een vorm van vrede en civilisatie was. En zo gaat het weer tienduizenden jaren meedogenloos verder. De cultuur is daar zoals de natuur. Het recht van de sterkste (en wie het grofst terreur gebruikt).

Amano | 28-09-13 | 00:49

En dan onze held Frans. Staat in de vergadering zijn obligate riedeltje te verkondigen. Komt alleen met zaken die ze daar werkelijk willen horen. Wat zal hij blij zijn als de VN vragen weer een gedeelte van onze jonge zonen op te offeren voor de hel die Syrië is. Lekker mee mogen doen met de grote jongens. Dat is alles wat bij hem telt.

Graaf van Egmont | 28-09-13 | 00:48

Congo dat is strategisch gezien een heel moeilijk te betreden gebied, locals weten daar veel beter de weg en Amerika heeft geen goede uitvalsbasis.
035er | 28-09-13 | 00:23 |

Goh, waarom hebben ze daar geen uitvalsbasis? Omdat het gebied niet relevant is?

Dus als je echt wilt dat veel 'Amerikaanse knulletjes' zullen sneuvelen moet Amerika daar de orde proberen te herstellen.
035er | 28-09-13 | 00:23 |

Die knulletjes mogen dan wel in Irak sneuvelen, maar niet in Congo? Er blijft een strategisch eigen belang aanwezig.

HJdeT | 28-09-13 | 00:48

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:37 | + 0 -

Je begrijpt het nog niet schijnbaar, is jouw probleem, maar lees hier eens terug Meri59 | 27-09-13 | 23:56

Meri59 | 28-09-13 | 00:48

Net echt...

Mr_Pikibelly | 28-09-13 | 00:47

Dit is de wil van Allah , dus achteraf niet gaan zeiken dat deze man hier zomaar op de grond ligt.

Eurotokkie | 28-09-13 | 00:42

Je weet dat het bestaat en veelvuldig voorkomt. Toch blijft het een schokkend kutfilmpje. Alle menselijkheid schijnt daar te zijn verdwenen.

Graaf van Egmont | 28-09-13 | 00:41

@thapriest | 27-09-13 | 23:47 En waar bent u mee bezig? Jij bent gewoon, goor, mensen in een door een burgeroorlog geteisterd land te vergelijken met een andere diersoort en daarbij nog trots te verkondigen dat wij in het westen beschaaft zijn.

Weet je wie de grootste leverancier is geweest van de chemicaliën die nodig zijn voor de productie van dat gebruikte gifgas?

Godwin of niet maar jij voelt je duidelijk superieur boven het volk wat momenteel in doodsnood zit. En een bepaald deel van een volk vond dat ruim 80 jaar geleden ook. Ik krijg het misselijk makende gevoel dat jij zomaar bij dat volk zou kunnen horen.

Hint: probeer eens niet zo populair te doen en gewoon eens na te denken.

reageerbuis | 28-09-13 | 00:41

dedeurs | 28-09-13 | 00:34
Ja en ze vonden het ook heel erg om al die neuzen, oren, vingers, ballen en ogen met een knijptang te verwijderen. Maar ja het moest nu eenmaal. Van Allah je weet tog.

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:40

@035
"Amerika kan alle conflicten binnen no-time stabiliseren, als ze willen."
En daarbij vallen nooit Amerikaanse (of andere) slachtoffers?

kees1960 | 28-09-13 | 00:39

wat een ellende daaro

TheJesseJ | 28-09-13 | 00:38

Oorlog is aangenaam voor wie hem niet kent ~ Desedirius Erasmus

Ashtrey | 28-09-13 | 00:37

Meri59 | 28-09-13 | 00:27
Ja ik begrijp je wel en ik wil ook het beste voor deze mensen. Maar jihadisten zijn wel degelijk gehersenspoelde zombies. Ik wou dat het anders was. Wel eens beelden gezien van wat jihadis met hun slachtoffers doen?

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:37

En de heren filmers zijn een haar beter dan de schutter? Balk/splinter.
.
Mooi concept man, dat "religie dinges"

Jodelahiti | 28-09-13 | 00:37

--Vergeet niet dat ELKE jihadist naast een fanatieke moslim ook nog steeds een mens is--
Ashtrey | 28-09-13 | 00:19
Misschien. De Somalische 'vrijheids'strijders in het Nairobische winkelcentrum zullen ook wel gegild hebben nadat ze zichzelf in brand hadden gestoken. Menselijke reactie? O, beslist. En ik hoop dan dat zo'n 'mede'mens langdurig gegild heeft.

dedeurs | 28-09-13 | 00:34

@Sjors_Carlin | 27-09-13 | 23:39
Zal ik je es wat vertellen? Het kan me geen ene reet schelen of die vent daar ligt dood te gaan of niet. Allemaal de wil van Allah, Inshalla.

Spijtig voor de gewone bevolking die gewoon in vrede will leven, maar dit lijkt me een opstandeling, mogen ze van mij allemaal kapot schieten of met zenuwgas uitroeien.

kees1960 | 28-09-13 | 00:34

Een "stammenstrijd" biedt nooit een oplossing.
Kijk maar naar rivaliserende "voetbalclubs".
Het is dat die - nog geen - wapens bezitten.
Als die voorhanden waren zouden ze gebruikt worden ook.

De spelers bereiken een "heldenstatus" en krijgen zelfs hun "maagden", als je die voetbalvrouwhoeren zo mag noemen.

bennietboosmaar verd | 28-09-13 | 00:34

Megalomaantje | 28-09-13 | 00:21
Sorry man, maar ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt.
In je eerste post al niet, maar je tweede maakt het niet veel duidelijker.

Dick Luyenlomp | 28-09-13 | 00:28

Wat is die Timmermans toch een incompetente idioot:
"Syrie moet zijn burgers beschermen"-> en als Assad dat probeert te doen door tegen de rebellen te vechten dan wordt Timmerfrans boos op Assad
"De veiligheidsrad mag geen veto gebruiken tegen ingrijpen"-> Ah, Timmerfrans wil het veto-en veto-en. "Da&#347; zo van"OK jullie krijgen vetorecht, behalve als ik het niet met jullie eens ben"
"Yavuz was een toegewijd dokter" ->Wat dat met Syrië te maken heeft is me niet duidelijk, maar goed, het was géén doktor, ze was verpleegkundige.
"We moeten haar voorbeeld volgen"->??? Ook zwanger worden? Ook gaan winkelen in Nairobi? Ook doodgeschoten worden?

kees1960 | 28-09-13 | 00:28

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:14

Jij hebt duidelijk niet begrepen wat ik aan wilde duiden. Lees dan Ashtrey | 28-09-13 | 00:19 Misschien dat het je daar wel duidelijk wordt.

Meri59 | 28-09-13 | 00:27

Jihadisten blazen zichzelf graag op in een mensenmenigte, vandaar.

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:26

Die Syriërs hebben gewoon teveel gewelddadige games gespeeld, dan krijg je dat.

Detlev Tarnowitz | 28-09-13 | 00:26

HJdeT | 28-09-13 | 00:12 | + 1 -
Ook voorafgaande inventarisatie is daar nauwelijks mogelijk vanwege de flora en fauna en de zeer beperkte aansluiting met buurlanden of bondgenoten.

035er | 28-09-13 | 00:26

Been there, done that...
Het is elke keer hetzelfde. Aan het eind van het liedje zijn de good guys degenen waarvan de NATO zegt dat het good guys waren en iedereen accepteert dat zelfs al denkt iedereen ook dat het onmogelijk is dat de sluipschutter die ieders verontwaardiging vulde niet tot deze tot good guys uitgeroepen partij behoorde.
.
Oorlog mag goor zijn, maar is in ieder geval eerlijk. De echte smeerlapperij komt vanuit de internationale politiek die zich daarmee bemoeit en dan zijn toch vooral de USA, UK en het zachte Frankrijk bijzonder dubieus bezig.

Pierre Tombal | 28-09-13 | 00:24

@newray 00:21
Goed en Kwaad bestaan toch eigenlijk niet als iedere partij er zelf vanuit gaat dat zij de goede zijn?

Ashtrey | 28-09-13 | 00:23

HJdeT | 28-09-13 | 00:12 | + 1 -
Congo dat is strategisch gezien een heel moeilijk te betreden gebied, locals weten daar veel beter de weg en Amerika heeft geen goede uitvalsbasis. Dus als je echt wilt dat veel 'Amerikaanse knulletjes' zullen sneuvelen moet Amerika daar de orde proberen te herstellen.

035er | 28-09-13 | 00:23

Ashtrey | 28-09-13 | 00:19


Daarmee stel je dat het reversibel is, hulde!

newray | 28-09-13 | 00:21

Dick Luyenlomp | 28-09-13 | 00:02 |

Onze schuld? Het is de schuld van mensen die denken dat je met moord, doodslag, bloed en geweld bepaalde zaken -onder valse voorwendselen- mag toe-eigenen, als mensen nu nog niet doorhebben wat de doelen zijn van de machtselite zullen het nooit begrijpen. Veronderstel jij bent ondernemer en hebt een benzinepomp en brengt je brandstof aan de man zoals de concurrentie dat niet graag ziet, is het dan geoorloofd jouw kapot te maken, je huis en zaak af te branden en je gezin te vermoorden, omdat je imperialistische concullega je niet ziet zitten of je wil overnemen en onderwerpen aan zijn wetten of ideeën?

Megalomaantje | 28-09-13 | 00:21

@Pisvlucht-Airlines 0:06
Vergeet niet dat ELKE jihadist naast een fanatieke moslim ook nog steeds een mens is die zich in extreme situaties zich dus ook zo zal gedragen - als mens.
Of dacht je soms dat iedere jihadist een gehersenspoelde zombie is wiens menselijke emoties met de snelheid van een kogel door een afvoerputje is weggespoeld?

Ashtrey | 28-09-13 | 00:19

PrinsesStoepje , dat noem je fascisme lieverd.

newray | 28-09-13 | 00:15

Timmerfrans met zijn grote bek in New York wil dat er ingegrepen wordt. Straks staat ons leger daar ook nog te puinruimen met alle gevolgen van dien.

joyriders | 28-09-13 | 00:15

@035er | 28-09-13 | 00:04

Hmmm. Een wereld waar China de grootste is. Als de Oeigoeren weer eens een keertje opstandig doen, wordt er een tank tegen de moskee geparkeerd en mogen ze een paar weekjes hun clubhuis niet in. Kunnen we volgens mij nog best wat van leren.

ZKH EénOog | 28-09-13 | 00:14

Meri59 | 28-09-13 | 00:09
Ja het zijn hele lieve mensen maar volgens hun profeet moeten ze iedereen afmaken die niet volgens hun boekje leeft. En dat doen ze graag en dat is NIET LIEV.

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:14

Je gaat toch denken dat de islam het meest gestoorde is dat de mens ooit bedacht heeft. Je zou denken dat ze meer vrijheid willen. Maar dat is niet zo. Ze willen nog meer onderdrukking of zijn het met elkander oneens over de huidige methode van onderdrukking.

knutsel | 28-09-13 | 00:12

@ 035er | 28-09-13 | 00:04 |
En dat vind ik dan weer naïef. Er is meer dan genoeg ellende in de wereld. Congo is al jaren een etterend bult pus, maar geen hond die een poot uit steekt. Darfur idem dito. Israël en olie zijn de enige reden waarom de USA zich met het midden oosten bemoeit.

HJdeT | 28-09-13 | 00:12

En we laten deze idioten gewoon toe binnen onze landsgrenzen.
<zucht>

popo ketalo | 28-09-13 | 00:11

Die "rebellen" hebben ook geen genade met hun tegenstanders en maken ze het liefst met blote handen/messen af dus helaas kan ik hier geen medelijden mee hebben.

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:11

Syrië is straks een paradijs voor ramptoeristen en liefhebbers van ruines.
Welkom in de halicunante wereld van de godsdienst waanzin.
Ik wens Erdogan succes met zijn nieuwe Al-Qaida buren.
Of dacht Erdogan dat die reli-monsters zich aan de Turkse grenzen houden?

Jan Dribbel | 28-09-13 | 00:10

@035er | 28-09-13 | 00:02

Te prijzen? Machthebbers die om hun eigen belangen veilig te stellen de levens van kinderen van hun landgenoten opofferen door ze een oorlog in te sturen waar ze feitelijk geen reet mee te maken hebben, in een land dat niet van hun is, aan de andere kant van de planeet noem jij te prijzen?

Ik noem dat smerig. En nogmaals: ze herstellen geen orde, ze creëren nog meer chaos. Want in troebel water is het nou eenmaal lekkerder vissen voor de belanghebbenden. Dat er jongens voor in bodybags thuiskomen, zal ze aan de reet roesten.

ZKH EénOog | 28-09-13 | 00:09

Pisvlucht-Airlines | 28-09-13 | 00:06
Jihadisten zijn ook zonen, vaders, vrienden en broers van anderen, vergis je daar niet in. Jihadisten zien er niet anders uit tussen een mensenmenigte.

Meri59 | 28-09-13 | 00:09

Eerst anti-rebellen huilie, nu weer pro-rebellen huilie.

Flikker toch op. Kutrebellen. Afknallen.

Woeler | 28-09-13 | 00:09

De beelden zijn vreselijk, maar je moet de commentaren eens lezen op de fora en Twitter...

Syrie als 1 natie is allang verloren.

Sumato | 28-09-13 | 00:09

HJdeT | 28-09-13 | 00:01 | + 0 -
Dat ze het voor de olie doen, nee toch, dat zeg je toch niet echt?

035er | 28-09-13 | 00:06

Sjors_Carlin | 27-09-13 | 23:39 | + 4 -

+ veel. Mensen blijken niet te beseffen dat niet iedereen die zich schaart onder de FSA doorgedraaide Jihadisten zijn. Er zijn ook zonen, vaders, vrienden en broers bij de FSA. Gewone burgers. Ik heb niet de indruk van de mannen die schreeuwden op dit filmpje dat dit Jihadisten waren. Zoveel emotie, wanhoop, verdriet en woede.

Pisvlucht-Airlines | 28-09-13 | 00:06

HJdeT | 28-09-13 | 00:01 | + 0 -

Nee sukkel, Amerika wil zijn wereldheerschappij niet kwijtraken aan China of Rusland. Daarom zijn ze zo alert op misstanden in de wereld. Stel je eens voor; een wereld waarin China de grootste is?

035er | 28-09-13 | 00:04

Shabiha=Assad-fan.
Allahuh-Akbar roepert=salafistische "rebel" NB dat is vaak géén Syriër.
Ze mogen die sniper wel dankbaar zijn dat ie die slipper-man naar zijn maagden helpt, want een WAO-uitkering hebben ze niet. Snap trouwens dat gegil niet, ze WILLEN toch martelaar zijn?

PrinsesStoepje | 28-09-13 | 00:04

Zelfs wilde beesten gaan zo nog niet met elkaar om.

Walter Heisenberg | 28-09-13 | 00:04

ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:59 | + 0 -

Haha. Werkelijk ik haat de islam, dus wat dat betreft muur erom en zoek het maar uit. Toch blijven het mensen en ik vind het de USA te prijzen dat ze alsmaar weer overseas gaan om orde te herstellen in dit soort landen.

035er | 28-09-13 | 00:02

@Al die bijdehandjes hierboven die eerst een zogenaamd "grappige" reaguursel plaatsen, lees het artikel goed en kijk ook het hele filmpje voordat je muil opendoet.
Die man die daar ligt en wordt afgemaakt is een burger.
En een mens. Dus laat die kutopmerkingen over dat er "Allah Akbar" wordt geroepen maar achterwege. Stelletje debielen.
Sjors_Carlin | 27-09-13 | 23:39 | + 2 -
.
Dat het een burger was, was al lang duidelijk. Deze man was op weg naar een avondje sauna. Niemand gaat de strijd in op badslippers.
Btw, een militair is ook een mens. En het is weer weekend dus alle komende doden in Pakistan dit weekend op markten, moskee-en, kerken zijn ook mensen. Allah ou akbar!!

DeSjaak1000 | 28-09-13 | 00:02

Megalomaantje | 27-09-13 | 23:56
Wat is je point?
Onze schuld? Omdat wij daar olie en gas kopen?
En nu is dit een imperialistische oorlog?
Kun je dat toelichten svp?

Dick Luyenlomp | 28-09-13 | 00:02

Terwijl ik uit een keihard marinegezin kom kan ik zeggen dat geweld nooit iets oplost.

newray | 28-09-13 | 00:01

@ 035er | 27-09-13 | 23:55 |
Dan ben ik toch benieuwd over welke feiten u beschikt. Amerika doet er alles aan om haar invloed groot te houden in het midden oosten om maar toegang te blijven houden tot de olievoorraden aldaar. Het heeft niets met liefdadigheid te maken dat de USA Afghanistan en Irak plat heeft geknald.

HJdeT | 28-09-13 | 00:01

@035er | 27-09-13 | 23:49

Welke marionetten er zijn neergezet ken ik niet en boeit me niet. Jij had het over een stabieler geworden land: sinds het afzetten van Saddam is het geweld toegenomen.
Hoe meer invloed van het westen in die landen, hoe INSTABIELER het doorgaans wordt, hoe groot de 'democratie' ook is die voor de domburgerlijke bühne hier in het westen wordt opgezet.

Dus ja, je hebt gelijk: de Amerikanen kunnen die regio's stabiliseren. Maar in tegenstelling tot wat jij beweert juist niet door ingrijpen, maar door zich er NIET mee te bemoeien en die teringzooi uit te laten woeden. Muren erom. Zoek het maar uit.

ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:59

@ ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:54 |
Ik dacht, ik maak het even concreet. En bovendien is Kabul eigenlijk de enige stad/het enige gebied in Afghanistan waar ik íéts van weet.
Misschien heb je wel gelijk, ik weet het ook niet. Ingewikkelde en deprimerende materie.

Ik ga maar eens pitten.

Lewis | 27-09-13 | 23:57

Moorden, afslachten en ellende brengen voor de vooruitgang en de toekomstige zogenaamde vorderingen van olie, gas, geld en macht? Waarom vecht het soort mens die dit alles promoot niet mee in dergelijke vuile imperialistische oorlogen? Voor iedereen die geil is van geweld; trek een moordenaars tenue aan, pak een wapen en laat zien hoe je een land en zijn mensen uitmoordt, onderwerpt en zogenaamde beschaving en vooruitgang brengt. Ellendige stukken vreten van bastaarden zijn allen die dergelijke smerigheden over de ruggen van onschuldigen uitvechten voor gewin en het ook nog verheerlijken of zelfs aanbidden.

Megalomaantje | 27-09-13 | 23:56

laten we hopen dat zoiets nooit onze kant op zal komen, al erg zat dat het "daar" gebeurt, das per slot van rekening ook een kind van een moeder.
oorlog is niet leuk, als ik aan oorlog denk moet ik altijd aan deze clip denken.

www.youtube.com/watch?v=zU9lv_WqK6k

ik stel voor als der oorlog is om de 2 leiders in een ring te zetten en te laten vechten de winnaar heeft de oorlog gewonnen ;-)
het enigste wat dan "gepopt" wordt is popcorn, en cola vloeit rijkelijk in de plaats van bloed.

gider | 27-09-13 | 23:56

Ik heb dezelfde soort lui die nu de rebel proberen daar weg te halen anderen de keel levend door zien snijden en al bloedend de kop achteruit zien trekken om het lichaam levend en al leeg te laten bloeden. Wat is hier dan walgelijker aan?

Wegblijven uit deze barbarische omgeving is nog het beste, ik zou niet 1 NL soldaat daar aan bloot willen geven.

Meri59 | 27-09-13 | 23:56

HJdeT | 27-09-13 | 23:49 | + 0 -
Pffff, know your facts. Het is zo naïef om te denken dat Amerika de controle over een land totaal teruggeeft na er te zijn binnengevallen. Dat is echt niet zo, dat is schijn.

035er | 27-09-13 | 23:55

@Lewis | 27-09-13 | 23:49

Je vraag is ook niet geheel relevant. Jij komt met een stad aandragen, hij had het over stabiel geworden land. Terwijl de gebieden waar de Amerikanen wegtrekken radicaler worden dan ze ervoor ooit waren.

En mijn antwoord was indirect wel een antwoord op je vraag: ik zou NOOIT in Kabul willen wonen. Toen niet en nu niet, en ik sta niet voor de jou gegeven keuze.

ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:54

@ kneuterzak | 27-09-13 | 23:50
Zo geef je de situatie wel in één zin feilloos weer.

Lewis | 27-09-13 | 23:53

Het trieste aan het verhaal, je kan er gif op innemen, dat die sniper ook bij elk schot alla hakkenbar staat te roepen.

kneuterzak | 27-09-13 | 23:50

@ 035er | 27-09-13 | 23:40 |
Ehm, ik weet niet wat jouw definitie is van in 'no-time stabiel', maar Irak lijkt mij 10 jaar na dato toch niet echt een stabiel en vredig land.

Probleem met dit soort landen is een regime dat met repressie voor relatieve vrede en stabiliteit zorgt, al is het een stabiele angst cultuur. De vele etnische minderheden slaan elkaar niet de hersens in. Zodra je die dictator uit zijn paleis knalt heb je de poppen aan het dansen. Elke minderheid wil zijn deel van de taart en begint zijn eigen strijd.

Afghanistan is na meer dan 10 jaar Amerikaanse bezetting weer terug bij af. In Irak strijden etnische groepen nog steeds met elkaar. Ondanks de bewierookte Arabische Lente ligt Egypte ook weer op zijn gat.

Maar goed, het is maar net welke definitie je hanteert. Misschien ben ik gewoon te cynisch.

HJdeT | 27-09-13 | 23:49

Op het gebied van extremistische radicalisatie is het enorm gevorderd in die landen. Maar om dat nou een stabilisatie te noemen... Zoek het woord eens op, en vergelijk dat eens met wat de perfect letterlijk uitgevoerde islam doet in zo'n staat.
ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:43 | + -2 -

ZKH EénOog, wie is de premier van Irak? En van welke partij is deze premier?

035er | 27-09-13 | 23:49

En voor de duidelijkheid, ik heb helemaal niets met Islam, niets met Allah, moslims of welk religieus volk dan ook.
Hoe pijnlijk het ook is om dit te bekijken, om ergens een mening over te hebben moet je dit helaas toch gezien hebben. Dieptriest, whatever de oorzaak/reden/aanleiding.

Sjors_Carlin | 27-09-13 | 23:49

@ ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:48 |
Snap ik, maar da's geen antwoord op mijn vraag.

Lewis | 27-09-13 | 23:49

Frans gaat niet zelf naar Syrië, hoor, hij blijft gewoon thuis. Hij kan op z'n eigen bevolking ook sniperen.

dedeurs | 27-09-13 | 23:49

Oorlog voeren op je badslippers... oftewel dingen die je weekeind goed kunnen vergallen.

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 23:48

@Lewis | 27-09-13 | 23:46

In een land zonder islam. Of om het even welke andere religie of ideologie for that matter.

ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:48

wie sleurt even de meiden van halal even aan hun hoofddoek erbij om ze te vertellen dat ook dit hun oh zo geweldige pislam is?

von sokkenstopfen | 27-09-13 | 23:47

Het is toch belangrijk dat wij westerlingen onze energietoevoer veiligstellen. Dat de boel een beetje opgeschud wordt en er wat mensen op een gruwelijk manier omkomen is bijzaak. Goedkoop stoken, daar gaat het om.

Strohond | 27-09-13 | 23:47

@reageerbuis | 27-09-13 | 23:31
Weet je wie ook te pas en te onpas een godwin proberen te maken en daar nét niet in slagen minkudoos verzamelen? Hint: teveel, veel te veel.

thapriest | 27-09-13 | 23:47

@ ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:43
Waar zou jij liever wonen, in het Kabul waar de Taliban het voor het zeggen hadden of in het Kabul van nu?

Lewis | 27-09-13 | 23:46

@035er | 27-09-13 | 23:40

Op het gebied van extremistische radicalisatie is het enorm gevorderd in die landen. Maar om dat nou een stabilisatie te noemen... Zoek het woord eens op, en vergelijk dat eens met wat de perfect letterlijk uitgevoerde islam doet in zo'n staat.

ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:43

Op 04:30: "halloo kameraad". Zeggen ze hier ook altijd...

Moriarty | 27-09-13 | 23:41

Ik denk niet dat de schutter van het leger is. Die schieten wel vaker raak dan dit

Guusd | 27-09-13 | 23:41

islam is oorlog

de brave hendrik | 27-09-13 | 23:40

Het zal je broer zijn...

zazkia | 27-09-13 | 23:40

Harald, als in Harald Doornbos? Nee, dank je - selectief tweetende dwaas. Beetje de mannelijke Petra Stienen.

Dan eerder die Khalid die daar ligt te kreperen - die weet pas wat volhouden is.

Snackbar van Allah | 27-09-13 | 23:40

@ 035er | 27-09-13 | 23:33 |
Mwoehaha, zoals in Irak en Afghanistan zeker.
HJdeT | 27-09-13 | 23:34 | + -1 -

Wat kom jij lekker dom over zeg, jij weet niet op welke gebieden deze landen vorderingen hebben geboekt sinds de komst en het verlaten van de USA. Dat is duidelijk.

035er | 27-09-13 | 23:40

@newray | 27-09-13 | 23:36

De echte waarde natuurlijk. De verzekerde waarde zal wel hoger liggen, anders is het het offer niet waard, lijkt me. Of zo. Ik weet niet zo heel goed hoe zieke geesten denken...

ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:39

Ik word een beetje moe van die graphical Syrië filmpjes op de interwebs. Het is weekend dus ik wil lachen! youtu.be/iMBkxZ2ooQg

Fopspeen | 27-09-13 | 23:39

Al die bijdehandjes hierboven die eerst een zogenaamd "grappige" reaguursel plaatsen, lees het artikel goed en kijk ook het hele filmpje voordat je muil opendoet.
Die man die daar ligt en wordt afgemaakt is een burger.
En een mens. Dus laat die kutopmerkingen over dat er "Allah Akbar" wordt geroepen maar achterwege. Stelletje debielen.

Sjors_Carlin | 27-09-13 | 23:39

people just ain't no good

bruce wayne | 27-09-13 | 23:37

Inclemens | 27-09-13 | 23:28
Hahahaha, empathisch gehandicapte l*l.

nuckin*futs | 27-09-13 | 23:37

Gelukkig gaan we die lui nog bewapenen ook.

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 23:36

ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:35 |

De echte waarde of de verzekerde waarde?

newray | 27-09-13 | 23:36

@035er | 27-09-13 | 23:29

Ja, want de levens van die Amerikaanse knulletjes zijn minder waard dan die van de Syrische jongens. Toch?

ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:35

Als Amerika en de EU en hun grote vrienden Saoedi-Arabië en Turkije hun huurmoordenaars/killers/slachters/extremisten terugtrekken is de vrede snel terug in Syrië....

Megalomaantje | 27-09-13 | 23:34

@ 035er | 27-09-13 | 23:33 |
Mwoehaha, zoals in Irak en Afghanistan zeker.

HJdeT | 27-09-13 | 23:34

Je hebt ook mensen die voor hun plezier horrorfilms kijken.
Maar deze filmpjes zijn natuurlijk 1000 keer erger.
Islam = horror is nog een understatement.

Cuyahoga | 27-09-13 | 23:34

HJdeT | 27-09-13 | 23:30 | + 0 - jij bent niet op de hoogte van de rol die Amerika speelt op aarde :). Amerika kan alle conflicten binnen no-time stabiliseren, als ze willen.

035er | 27-09-13 | 23:33

Het lijkt wel of alle moslims dement zijn: om de paar seconden en om welke reden dan ook roepen ze Allahouakbar. Zou nu de ander zeggen: oh ja goed dat je het zegt ik was het ff vergeten......

DeSjaak1000 | 27-09-13 | 23:32

HJdeT | 27-09-13 | 23:25 |

In dat kader ben ik het met je eens,

newray | 27-09-13 | 23:31

Heavy. Onervaren schutter die na 5 minuten denkt "why wont he die?!?!?" en wanhopig probeert een effectief mercyshot te plaatsen. Trauma voor de bystanders en de schutter, nodeloos lijden voor het slachtoffer.

Binnenbaan | 27-09-13 | 23:31

@thapriest | 27-09-13 | 23:16
Weet je wie ook in het beschaafde westen gereguleerde mensen in kooien stopten als ware het apen?

reageerbuis | 27-09-13 | 23:31

Het is echt een vertaalfoutje in dat heilige boek van ze.

De echte tekst was : 72 kogels om je naar het paradijs te krijgen.

mister niet scherp | 27-09-13 | 23:30

@ 035er | 27-09-13 | 23:29 |
... en dan? Dan schieten de Amerikanen de burgers kapot, daar schieten ze wat mee op in Syrië.

HJdeT | 27-09-13 | 23:30

Ja. Allah akbar. Compleet gestoord. Ik zie compleet onnodig menselijk leed van een stel malloten die om niets elkaar naar het leven staan. Walgelijk.

brutus68 | 27-09-13 | 23:30

TimmerFrans die lult als een mijnpaard met hernia.... Hij kwijlbakt: "We moeten duidelijk maken dat terrorisme nooit wint.” Heeft ie daarmee het woord gericht aan de nazi-moslim regering in de VS?

Megalomaantje | 27-09-13 | 23:29

Vreselijke beelden en ik vind nog steeds dat Syrië allang had moeten binnengevallen worden door de USA.

035er | 27-09-13 | 23:29

Hoe je het ook wendt of keert, het is afschuwelijk wat zich daar in Syrië afspeelt. Misschien is het uiteindelijk inderdaad beter ons niet in dat wespennest te begeven. En vanaf grote afstand constateer ik dat Assad ondanks alles het minst grote kwaad van de twee partijen is en dat we er niets mee opschieten als de opstandelingen het in Syrië voor het zeggen krijgen. Maar elk beschaafd mens zal toch moeten toegeven dat niets doen op zijn zachtst gezegd óók onbevredigend is? Wat een ontzettende hel moet het zijn om daar te leven. Dus laten we ook niet doen of mensen die daar een verandering willen forceren van de pot gerukt zijn. Waarschijnlijk is élk besluit dat je neemt wel verkeerd. Laten we dus niemand te makkelijk de maat nemen.
Ik zal me niet populair maken met dit standpunt, maar het moet me van het hart.

Lewis | 27-09-13 | 23:28

-weggejorist-

Inclemens | 27-09-13 | 23:28

Tja, dit is wel een heel ander verhaal als "even je dag niet hebben".

1+1 | 27-09-13 | 23:27

De strijd in Syrie gaat al lang niet meer tussen rebellen en een dictator, maar tussen verschillende stromingen binnen de Islam.
Beide geloven ze in Allah, en toch knallen ze elkaar af.
Zo goor is religie.

Eric Blair | 27-09-13 | 23:27

Het laat me volledig koud na alle verschrikkingen die ik gezien heb, van zowel het regime als van de 'oppositie'(de terroristen).

Laat ze elkaar maar afmaken.

Zure_Kwark | 27-09-13 | 23:27

Hoe kun je je god nog groot vinden, als hij je dit laat overkomen?

Het zal wel een hersenloos soort masochisme zijn of zo...

ZKH EénOog | 27-09-13 | 23:26

na 8 minuten was hij al de 1e van van zijn 72 maagden....... Denk je niet?

DeSjaak1000 | 27-09-13 | 23:26

Die man ligt te dromen van al die maagden! ik snap niet waarom zijn goed gelovende vrienden hem zouden willen redden! ze zouden er naast moeten gaan liggen en net zo hard mee moeten gaan liggen dromen:)

DDFK | 27-09-13 | 23:26

@ newray | 27-09-13 | 23:20 |
Waarom? Dergelijk verhaal is mij als klein kind ook verteld toen mijn oma dood ging.

HJdeT | 27-09-13 | 23:25

Gisteren ook paintball gedaan maar ik moet zeggen dat ik van die afstand toch wel iets beter.......

DeSjaak1000 | 27-09-13 | 23:24

@HJdeT | 27-09-13 | 23:13
Die vecht aan de andere kant. Tja hij moet ook keuzes maken.

@Nonkel Frituur | 27-09-13 | 23:16
Ja, net zoiets als goeie god.
Of dat je een kleuterneuker pastoor of pater noemt.

miko | 27-09-13 | 23:23

Het is er wel mooi weer.

DeSjaak1000 | 27-09-13 | 23:23

Pfft, dit had je 10 jaar lang over de amerikanen moeten zeggen, dit is precies waar zij hun drones voor gebruiken. Een hoop vaders en moeders die hun (wellicht terecht) gesneuvelde kind uren later van het slagveld gingen halen kregen nog even een raket van de drone die al uren automatisch boven het gebied cirkelde.
Google "drone double tap" voor meer informatie.

DaJonkel | 27-09-13 | 23:23

18 tegels zeggen meer dan 10 minuten van dit soort beeldmateriaal, bedankt medereaguurders voor het kijken.
Scheelt mij weer een hoop nare plaatjes in mijn schedel.
Welteruste voor straks! ;)

toetanchamon | 27-09-13 | 23:22

Een Syrische WW-er die door de Syrische VVD geofferd wordt. Dat zie je zo.

blinde kip | 27-09-13 | 23:21

O ja,syrie.

m.v.g | 27-09-13 | 23:21

Knettergek klotevolk

Bono | 27-09-13 | 23:20

nieuwe opnames "Hole in the wall"?

InitialG | 27-09-13 | 23:20

HJdeT | 27-09-13 | 23:19 |

Rot op man.

newray | 27-09-13 | 23:20

We kunnen ons in ieder geval troosten met de gedachte dat deze man nu omringt wordt door 72 maagden.

HJdeT | 27-09-13 | 23:19

En wij maar zeiken over 6 miljard meer of minder, wat hebben we het toch goed eigenlijk. Stiekem.

Rest In Privacy | 27-09-13 | 23:19

Ik tel er 6 , wel fmj. Dit deden we toch niet meer, stoppen met elkaar doodknallen.

newray | 27-09-13 | 23:17

En zo zie je maar weer waarom we in het beschaafde westen ongereguleerde apen in kooien stoppen. Beter voor alle partijen.

thapriest | 27-09-13 | 23:16

Ze hadden moeten vaststellen waarvandaan het vijandelijke vuur kwam. Dan eentje met het geweer op stand volautomatisch suppressive fire geven of hoe heet het zodat de vijand dekking moet zoeken en niet kan schieten. Dan de gewonde maat weghalen. Body armor en een helm helpen ook.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-09-13 | 23:16

Zo klinkt echte wanhoop. En wij maar klagen in ons kikkerlandje.

tjawatmoetjeermee | 27-09-13 | 23:16

Hoe meer ze schieten en hoe meer doden er vallen, hoe vaker ze "Allah" roepen. Ik versta die taal niet, maar ik maak eruit op dat "Allah" een scheldwoord moet zijn.

Nonkel Frituur | 27-09-13 | 23:16

Tja, waar is Allah als je hem nodig hebt.

HJdeT | 27-09-13 | 23:13

@SnakeDoc | 27-09-13 | 23:07
Als je als sniper tussen drie vier gebouwen zit met ongeveer dezelfde hoogte en tegenoverstaande muren dan hoor je al niet goed waar de kogel vandaan komt. Om dan aan de inslag te zien waar hij vandaan komt zal ook niet meevallen. Zeker niet voor de frietboer en polder jihadisten als de kamelenneukers

miko | 27-09-13 | 23:12

Tja je kunt wel roepen om allah maar hij doet niet echt veel.

non_de_pier | 27-09-13 | 23:11

@TheCrystalShip | 27-09-13 | 23:06
Ik doelde op dezelfde fout die ze maakte in spr.
En als je oorlog voert zul je ook hard moete zijn in dit soort situaties.
En nee ik weet niet wat ik in zo een geval zou doen. Daarom zou ik ook niet mee doen met een 'rebellen' groep.
Maar iedereen die daar met een wapen zwaait is schuldig dus die vent daar op de grond,.... de typhus met hem of hij nu leger of islamist is!

miko | 27-09-13 | 23:11

Hoeveel wapens verkocht Europa ook alweer in die regio?

ZDEV | 27-09-13 | 23:09

Eerst zorgen voor wat suppressive fire, Call of Duty 101.

SnakeDoc | 27-09-13 | 23:07

De inslag van een kogel in een mensenlichaam ...
 
Zo ...

bijscholing | 27-09-13 | 23:07

@miko; Dit heeft niets met domheid te maken en al helemaal niet met Amerikanen. Dit is je reinste psychologische oorlogsvoering. Goed uitgevoerd als je de reacties van de mannen zo hoort.

TheCrystalShip | 27-09-13 | 23:06

Kun je schreeuwen om allah wat je wil. Maar als je niet wilde sterven had je niet aan deze waanzin mee moeten doen in de eerste plaats. Idioot.
*hap neemt van varkensbloedworst*

miko | 27-09-13 | 23:05

Die Syrieers zijn dus net zo dom als de Amerikanen.
Eerste les EHBO. Zorg eerst voor je zelf! Geen gevaar? Dan pas helpen.

miko | 27-09-13 | 23:02

Doe ze aub eens een keer gekleurde jurken aan. Misschien dat ik het dan ook een keer kan volgen.

Watapatja | 27-09-13 | 23:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken