Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

APPLAUS! Zorgpremie gaat omlaag!

dwsshoes.jpgHey, eindelijk een kostenpost die daalt in 2014. DSW heeft aangegeven de zorgpremie met 7,50 per maand te verlagen. De andere zorgverzekeraars zullen weldra volgen. Dat komt omdat zorgverzekeraars belachelijk veel winst maken, aangezien ze elkaar allemaal opslokken. Bovendien steeg het eigen risico, waardoor u zich de tiefus betaalde voor de premie, maar ook nog eens de tering aan daadwerkelijke zorgrekeningen. En steeds minder mensen nemen zorg af. Dat scheelt ook in de gigawinst van zorgverzekeraars. Met dat laatste hebben sommige zorgverzekeraars zich flink in de voet geschoten, omdat ze al wel zorg bij ziekenhuizen hebben ingekocht. Dat loopt op tot honderden miljoenen ingekochte zorg waar geen gebruik van wordt gemaakt, maar wat ook niet wordt terugbetaald. Ah, superzielig voor de zorgverzekeraars. O nee, want zorgverzekeraars zijn de duivel. IJskoude winstwellustelingen die van menselijk drama een kostenplaatje maken, meer geld binnensluizen dan Dagobert Duck en hun klanten volledig uitbuiten middels premie en eigen risico. En nu moeten we applaudisseren dat we 7,50 minder per maand hoeven te betalen en 'awwww' zeggen dat zorgverzekeraars slachtoffer zijn geworden van hun eigen geldhonger. Flikker op. Het zijn en blijven woekerpremies van gewetenloze geldwolven die geen fuck geven om onze gezondheid en zich alleen druk maken om hun eigen financiële welgesteldheid. Het is de patiënt die zich linksom en rechtsom de chronische ziekte betaalt aan de zorg, waar zorgverzekeraars nonstop de vruchten van plukken. Sterf, zorgverzekeraars. Sterf.

Reaguursels

Inloggen

De werknemer betaalt zijn zorgpremie helemaal zelf.
- Het deel van zijn loon dat door de overheid verplicht wordt gesteld; Door de werknemer zelf betaald.
- Het deel dat de werkgever betaalt; wordt doorgerekend in hogere productiekosten en daarmee in hogere consumentenprijzen: Door de werknemer zelf betaald.
- Het deel dat de overheid bijdraagt; betaald uit belastingen; Door de werknemer zelf betaald.

Het verplicht stellen van de zorgverzekering door de overheid heeft voor de zorgverzekeraars een monopolie gecreëerd.
Monopolies kenmerken zich door stijgende prijzen en dalende kwaliteit.
Tadaa!

Sprunk | 25-09-13 | 11:16

groeps karting welteverstaan

AU toch toon | 24-09-13 | 18:42

Het is heel makkelijk op te lossen. Als alle Nederlanders nu gewoon allemaal dezelfde ziektenkostenverzekering nemen ben je eigenlijk weer terug bij het oude ziekenfonds. De andere verzekeraars gaan in blinde paniek hun premies verlagen agv geen vraag en geen bonussen voor het management. Kunnen wij als de grootste groep verzekerden eisen van de enige verzekeraar om zijn premies te verlagen agv groeps karting. Da's ook markt werking...

AU toch toon | 24-09-13 | 18:41

Piet_Snot | 24-09-13 | 15:06 | + 0
-
Ik heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
Ik heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht
-
Ik stond zelfs in dubio,
Maar ik nam geen enkel risico
-
Ik heb getwijfeld over België
-
Ik stond zelfs in dubio,
Maar ik nam geen enkel risico
Ik heb getwijfeld over belgië
-
België, België, België, Bel-gi-ë

Badderbeest! | 24-09-13 | 16:12

@Badderbeest! | 24-09-13 | 14:44

Nee hoor ...

In Nederland kost alles gewoon het 10-voudige van wat het elders in de wereld kost. Dat is een feit.

Een medisch specialist in België hoeft niet zo nodig 20 ~ 30.000 per maand te verdienen.
Die is gewoon lekker tevreden met een 5 ~ à 6k en is dolblij met zijn roeping om mensen te mogen genezen.

En op de aanschafprijs van medische apparatuur hoeft men niet zo nodig winst te behalen (zoals hier), enkel de aankoop eruit halen door zo veel mogelijk procedures ermee uit te voeren, voor een schijntje.
(Klein voorbeeld : Een MRI onderzoekje in Nederland: €1500 / in België : €20 ... )
Medicijnen worden ook gedwongen tegen een billijke kostprijs gehouden, of je krijgt als fabrikant geeneens een verkoop-licentie in België.

Piet_Snot | 24-09-13 | 15:06

Piet_Snot | 24-09-13 | 14:23 | + 0
-
Gratis bestaat niet. In NL wordt de zorg voor 80% uit de staatskas betaald en voor 20% door de burgers. Dat betekend niet dat de zorg in NL voor 80% gratis is. Dat zegt alleen dat we in NL een omslachtige manier hebben bedacht om iets eenvoudigs te regelen.

Badderbeest! | 24-09-13 | 14:44

@Badderbeest! | 24-09-13 | 13:57
Geen flauw benul ...

Ik weet enkel dat ik een schijntje betaal ,
dat de zorg stukken-en-STUKKEN beter is ,
géén wachtlijsten , altijd direct geholpen (als je een MRI-scan nodig hebt lig je er 5 minuten later in..)
En dat de ziekenhuizen hier kennelijk overheerst worden door Nederlanders, die naar België uitwijken voor behandeling (!) ...

Voorheen heb ik overigens een tijd in Luxemburg gewoond, daar was de zorg gewoon gratis voor inwonenden...

Piet_Snot | 24-09-13 | 14:23

TimoteoGrimbundecimo | 24-09-13 | 13:11 | + 0
-
De meeste dingen die vanzelf komen gaan ook vanzelf weer weg hoor.

Badderbeest! | 24-09-13 | 13:58

Piet_Snot | 24-09-13 | 12:43 | + 0
-
Kijk dat zijn interessante vergelijkingsberichten. Weet u ook te vertellen hoeveel belgen er zijn en hoeveel de belgische schatkist stort in de zorgpot ? Ik ben namelijk gek op vergelijken.

Badderbeest! | 24-09-13 | 13:57

De mensen die zich nu onthouden van zorg, zullen op den duur toch echt 'n keer moeten..
Dat de kosten dan veel hoger liggen, als dat ze direct waren gegaan, is natuurlijk een logisch feit.

Maar de zorgverzekeraars zullen gewoon hopen dat deze mensen, voortijdig komen te overlijden, alles voor de winst natuurlijk..

TimoteoGrimbundecimo | 24-09-13 | 13:11

Met dit politieke klimaat, en het integriteitsbeleid van zorgverzekeraars: Eerst zien, dan geloven. Ik ben uiterst sceptisch.

Snuck | 24-09-13 | 12:56

@Badderbeest! | 24-09-13 | 12:14 |
Ahh, u heeft idd gelijk.
Heeft geen nut dus.

Maar ik ben ook niet zo op de hoogte van de NL'se situatie.
Ik woon zelf 100 meter over de grens in België.
En betaal derhalve maar €75 voor zorgverzekering ...
-- PER JAAR (!) ... --

(lol)

Piet_Snot | 24-09-13 | 12:43

@Ranja Drinker | 24-09-13 | 09:47

Excuus, mijn vergissing inderdaad. En het ergste is nog, dat dit geloof ik niet eens de eerste keer is, dat ik die blunder maak.

Help jij me met mijn facepalm?

ZKH EénOog | 24-09-13 | 12:25

Piet_Snot | 24-09-13 | 12:04 | + 0
-
U kunt wel googlen, maar niet lezen. Bijzondere combinatie.
-
"Heeft u premievrijstelling door gewetensbezwaren? Dan betaalt u geen verzekeringspremies. U moet wel een bijdragevervangende inkomstenbelasting of loonbelasting betalen. Uw werkgever, pensioeninstantie of uitkeringsinstantie houdt de bijdragevervangende belasting in op uw loon, pensioen of uitkering. Zij betalen de premie aan de Belastingdienst.

De bijdrage is net zo hoog als de inkomensafhankelijke bijdrage die mensen met een zorgverzekering betalen."
-
Hoe is dat een verbetering ?

Badderbeest! | 24-09-13 | 12:14

Wat @Duitse Herder zegt!

Friezerik | 24-09-13 | 12:08

witwas | 24-09-13 | 10:23 | + 1
-
Inderdaad. Maar dan reken je dus alle Nederlanders he. Das inclusief baby's, peuters, kleuters, kinderen jonger dan 18, klaplopers, werkelozen, Vutters, gepensioneerden en anderssoortige bejaarden. Die mensen daarvan die 18 jaar of ouder zijn betalen wel premie, maar hun inkomsten komen uiteindelijk toch vanuit de staatskas. Denk aan zorgtoeslag, bijstand, AOW en dergelijke. Uiteindelijk moeten de werkenden dus ook de rekeningen van deze groep betalen. En aangezien we ongeveer 5 miljoen FTE werknemers kennen in ons landje (Parttimers samengevoegd tot fulltime banen. De rest is werkeloos) moet je de kosten € 96 miljard dus delen door 5 miljoen. En dan kom je dus op € 19.200,- per werkende met een full-time baan. Wij zijn thuis tweeverdieners en betalen dus € 38.400,- per jaar aan de zorg. (€ 3.200,- per maand) En als we dan iets hebben, wat weinig voorkomt, want jong en gezond, dan moeten we dat volledig zelf betalen. We betalen dus € 3.200,- (eigenlijk meer want we zijn beiden bovenmodaal) voor iets waar we geen gebruik van kunnen maken. Hebben wij iets; dan moeten we het lekker zelf betalen. Alleen als ons iets ergs zou overkomen kunnen we gaan profiteren van de door ons ingebrachte premie. Stel we gaan een gezond werkzaam leven tegemoet, en we blijven deze premie ons hele werkzame leven betalen, dan lappen we dus 50 jaar x 2 personen x € 19.200,- = € 1.920.000,- om na ons pensioen onszelf van te kunnen laten zorgen en plegen. Leven we dan nog 20 jaar; dan zouden we € 96.000,- te besteden hebben aan zorg. Kunnen we een full-time privé zuster van betalen (blond met dikke tetten) en dan houden we nog € 68.000,- per jaar over voor wat pilletjes en de dokter. Als ik mocht kiezen wist ik het wel...
-
Maar ja van de Portemonee van de Ander moeten we solidair zijn he.
-
De verzorgingsstaat is doorgeslagen.

Badderbeest! | 24-09-13 | 11:26

"En steeds minder mensen nemen zorg af"
Dat krijg je ervan als je als arrogante zorgclub de mensen de schuld geeft van hun ziek zijn.
Die schuldgeverij was niets anders dan een verklaring voor de (te) hoge kosten van de graaiende zorgclub en nu zien ze hun klantjes wegblijven.
Niet dat ze het erg vinden voor de zieke mensen maar ze vinden het erg voor hun bankrekening.

Willem van Rood | 24-09-13 | 11:17

Ik wil een vrije keuze waar ik me voor verzeker wat betreft zorg. Als ik me niet wil verzekeren dan moet dat kunnen. Overheid moet zich niet met zorg bemoeien, want dat leidt alleen tot hogere kosten. Dat hebben de afgelopen jaren wel uitgewezen. Laat de markt z'n werk doen.

M_Bulu | 24-09-13 | 11:16

Ignatius Barracuda | 24-09-13 | 10:58 | + 0
-
Ook als je de premie meeneemt die via de belastingdienst naar de schatkist naar de zorg wordt betaald ? De premie die wij als Nederlanders aan de zorgverzekeraars betalen (verkapte belasting) is slechts een kleine 20% van onze daadwerkelijke zorgkosten.

Badderbeest! | 24-09-13 | 11:06

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:40 |
Premie die men in Dld betaalt is aanmerkelijk hoger dan die in Nl. Kwaliteit is vergelijkbaar op de meeste vlakken.

Ignatius Barracuda | 24-09-13 | 10:58

Gelukkig kan ik weer gebruik maken van mijn zorgverzekering : Ben namelijk zooo moe! Islam moe, Bakito moe en Supermatthijs moe ..

drs W | 24-09-13 | 10:47

Ow. Dus eigenlijk hebben we allemaal jarenlang Euro 7,50 te veel betaald?!
Hier met dat geld! Met terugwerkende kracht.
Mijn geld! Teruggeven, ja!

gaffelbaard | 24-09-13 | 10:46

Inderdaad. Weg met die verzekeraars. Waarom zijn die er überhaupt? Met een vast basispakket, de prijs hiervoor vastgesteld door de overheid en de wettelijke plicht je te verzekeren hebben die het wel heel makkelijk. Het liefst zou je ze afschaffen.
Maar wat dan?

Vula | 24-09-13 | 10:28

@Badderbeest! | 24-09-13 | 10:07 Oftewel bijna € 500 per Nederlander, per maand! Maand in, maand uit. Nou wil ik best geloven dat er groepen zijn die dat halen, ouderen en gehandicapten, maar dan heb je het over hooguit 10%. Waar gaat in G*dsnaam al dat geld naartoe? Het kan niet anders dat hier veel te veel mensen veel te rijk van worden. Daarom wordt de markt voor zorgverzekeringen natuurlijk ook zorgvuldig afgeschermt voor buitenlandse maatschappijen, want de EU is er natuurlijk niet om de burger enig voordeel op te leveren.

witwas | 24-09-13 | 10:23

" Het zijn en blijven **woekerpremies** van gewetenloze geldwolven die geen fuck geven om onze gezondheid en zich alleen druk maken om hun eigen financiële welgesteldheid."
.
En zo is het precies Kwit !!!!

hansvanvoren | 24-09-13 | 10:14

Ik ga er meteen een auto van kopen.. en een huis!

takkeman | 24-09-13 | 10:12

Bakito | 24-09-13 | 09:26 |
Wat een agressie weer. Maar goed, leg uit waarom ik onzin praat.

Fopspeen | 24-09-13 | 10:12

@_nwanko_ | 24-09-13 | 10:07 | + 0 -
Onnodig ziekenhuisbezoek wordt op deze manier ontmoedigt, wat ook had kunnen helpen is educatie en stoppen toestroom immigranten, die statistisch nogal een zware druk op onze zorg leggen.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 10:09

Hiero:... ik betaal geen ziektekostenverzekering en heb geen eigen risico enne...
mijn hypotheekrente is thans 0.583% vóór belastingaftrek

duitse herder | 24-09-13 | 10:07

so hee, 90 (negentig!!!) hele eurootjes eraf ? toe maar.In 2010 was de gemiddelde basispremie nog € 80,- per maand. In 2013 € 95,- En daarbij komt nog dat de basis verzekering in 2010 meer zaken dekte en dat het eigen risico steeg van € 165,- naar € 350,- Los van wat wel en niet vergoed werd zag iemand die gebruik maakte van zorg zijn jaarkosten stijgen van € 1.180,- naar € 1.490,- een whopping 26% prijsstijging in drie miezerige jaartjes (!!!!!!) Ga je nog verder terug in de tijd dan wordt het aleen maar schrijnender. Zo hadden we in 2006 en 2007 nog een no-claim korting van € 255,- per jaar zonder eigen risico. En werd deze in 2008 niet alleen afgeschaft maar zelfs vervangen door een eigen risico van € 150,- Laat het even op u inwerken. In 2007 betaalde men 12 x € 70,- = € 840,- en kreeg men mogelijk € 255,- euro retour waardoor de minimale bijdrage dus € 585,- per jaar was. (€ 48,75 per maand) In 2008 gingen we € 75,- per maand betalen en betaalden we dus € 900,- als minimum met een mogelijke uitloop tot € 1050,- per jaar. (een prijsstijging in één jaar van 54% als je gezond was en geen gebruik maakte van zorg of 25% als je wel gebruik maakte van zorg.
-
En nu krijgen we 8 % korting joepie !!!!! hulde ende joechei.
-
P.S. ik neem dus nog niet eens mee dat de pakketten ook nog zijn uitgekleed waardoor je meer zelf moet betalen, en dat de werkgeversbijdrage ook is gestegen en dat de inkomsten van de zorgsector ook nog extra (exorbitante stijging) werden gespekt vanuit de staatskas. Deze was in 2007 nog € 46 miljard euro en in 2013 € 77 miljard euro (ook een stijging van 67%)
-
De totale zorg kost in 2013 dus 17 miljoen x 0,8 (onder de 18 betaalt geen premie) x € 1400,- (gemiddelde prive bijdrage per Nederlander)= 19 miljard plus de uitgave van de overheid á € 77 miljard maakt dat de zorg anno 2013 € 96.000.000.000,- kost. Dat is € 5.647,- per Nederlander per jaar. Of liever gezegd; dat is € 19.200,- per fulltime werkende Nederlander per jaar.
-
Gelukkig krijgen we een meevaller van negentig hele eurootjes. Dat zet lekker zoden aan de dijk. O nee, wacht binnenkort worden de accijnzen en belastingen weer opgeschroefd.... Eigenlijk gaan we dus gewoon weer veel meer betalen. Alleen de privé ingebrachte premie daalt een fractie.

Badderbeest! | 24-09-13 | 10:07

Quid zou echt eens z'n zuur in de Volkskrant moeten gaan spui-en. Hij mist totaal dat door de 'tucht van de liberalisering' veeltal aan onnodig ziekenbezoek (lees werkelozen met jeuk aan de teen e.d.) en geldverspilling door enorme inefficiëntie in de zorg (lees werken met papieren dossiers die kwijt raken waardoor mensen sterven) worden teruggedrongen. Maar ja, wel zo gemakkelijk om het zo zwart-wit neer te zetten voor Johnny.

_nwanko_ | 24-09-13 | 10:07

De markt reguleert zichzelf heet het dan in het liberale evangelie. Moehahahaha. Het zoveelste voorbeeld.

Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 10:06

@Bakito | 24-09-13 | 09:59
Ghe, ik hopen? Laat maar. Ik doe het zelf wel.

Zweet ze.

Fart Fader | 24-09-13 | 10:02

@(c)ZWITSUL | 24-09-13 | 09:48
Dit soort bedrijven moet je als land boycotten voor de import, en alleen toestaan hun producten door te voeren tegen hogere doorvoerkosten.
In eigen land de regels aanscherpen met een verbod op genetisch gemanipuleerde troep waarvan onderzoek uitwijst dat het schadelijk is op den duur lijkt me een goed antwoord op dit achterlijke geheime gedoe.
Dan hoeft de zorgpremie zeker niet omhoog in de toekomst.

Welles! Nietes! | 24-09-13 | 10:00

@* | 24-09-13 | 09:56
De maffia is niet jaloers op het Nederlandse 'zorg' systeem.
Het Nederlandse 'zorg' systeem is namelijk maffia, legale maffia.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-09-13 | 10:00

Fart Fader | 24-09-13 | 09:57 | + 0 -
Van mij mag jij tot St. Juttemis blijven hopen op een overheid die jouw geluk optimaliseert.

Ik ga nu naar het bos, daarna naar de sauna. Gewoon omdat het kan.

Doei!

Bakito | 24-09-13 | 09:59

@* | 24-09-13 | 09:49 Volgens mij is het in Nederland zo, dat specialisten als maatschap ruimte inkopen in een ziekenhuis.
Noem me achterdochtig, maar ik geloof niet dat dit is gedaan indachtig het belang van de patiënt en van de patiënt alleen.
Volgens mij is men zich gaan oriënteren op de kaders van de door de verzekeraar gestelde budgetten per behandeling.

Not Muhammad | 24-09-13 | 09:58

@Bakito | 24-09-13 | 09:56 | + 0 -
Regelmatig zeg je?

Net zo vaak als de Islam aanslagen pleegt over de gehele wereld? Dus in jouw optiek is de Islam net zo verfoeilijk als het Keniaanse leger?

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:58

7,50 per maand?

Dat is precies evenveel als wat ik in guldens betaalde aan het ziekenfonds toen ik begon te werken.

Fuck... ik word/ben oud.

Ikdus | 24-09-13 | 09:57

@Bakito | 24-09-13 | 09:50
Klinkt een beetje als de EU.

Fart Fader | 24-09-13 | 09:57

Zorgtoeslag rechtstreeks naar verzekeraar is al een stap in de goede richting. Het idee destijds was dat we meer inzicht zouden krijgen in de kosten die onze zorg met zich meebrengt. De uitwerking is dat we inzicht hebben gekregen in de schandalige maffiose werking van de zorgsector. Het wordt tijd dat er koppen gaan rollen en de bedragen worden genormaliseerd. Het is van de zotte dat de Nederlandse burger dit blijft slikken als zoete koek. Stop toch gewoon met z'n allen met het betalen van premie dan kunnen ze niet anders dan echte veranderingen door te voeren. De maffia is verdomme jaloers op het Nederlandse 'zorg' systeem.

* | 24-09-13 | 09:56

trippert | 24-09-13 | 09:53 | + 0 -
Het Keniaanse leger bombadeert ook regelmatig onschuldige, Somalische burgers. Of telt dat niet?

Sorry, offtopic.

Bakito | 24-09-13 | 09:56

@Bakito | 24-09-13 | 09:12
Goh, op dit p[unt zijn wij het eensch knokkelschuiver, demense leven als afvalbakken en verwachten een ferrarigarage, maar betalen? Ho maar. Aan dat soort mensen móet je gewoon verdienen,het is treurig, zeker, maar dat is drugs snuiven/slikken en blowen ook.

tattooboer | 24-09-13 | 09:54

Hier zit geen addertje onder het gras, maar een hele dikke wurgslang m.i.
Je zorgtoeslag gaat op niet al te lange termijn ook rechtstreeks naar de zorgverzekeraar.......!

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-09-13 | 09:53

@Bakito,

Je hoeft geenszins je (foute) mening door te drijven door overal ruzie te maken, nogmaals sluit je aan bij een radicale moslim-organisatie gezien je daar meer affectie mee hebt en je daden als het het executeren van zwangere vrouwen zoals al-shabaab deed, als passend vind bij een vrijheidsstrijd.

Misbaksel.

trippert | 24-09-13 | 09:53

@Bakito | 24-09-13 | 09:50 | + 0 -
De oplossing waar ik het over heb is een werkend systeem. Dit systeem moet zo goed mogelijk aansluiten op de individuele behoeftes, anders is het systeem niet gerechtvaardigd.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:52

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:48 | + 0 -
Er zal nooit een bevredigende collectieve oplossing komen voor individuele problemen. Snap dat nou eens.

Bakito | 24-09-13 | 09:50

@Not Muhammad | 24-09-13 | 09:43 in Belgie hebben ze jaren geleden het mes gezet in de exorbitante salarissen van de specialisten. Het was kiezen fors inleveren of arbeidsloos. Zouden ze hier ook moeten doen. Verder lopen de verplichtingen mank. De overheid heeft de burger uit het veld laten onderhandelen. De premies zijn gestegen en de vergoedingen uitgekleed. Er is een incassosysteem bedacht voor de mensen die het zich niet meer konden veroorloven om de zorgpremie te betalen waar de apen geen brood van lusten. Oh is 100 euro te veel voor U? Dan betaald u verplicht 160 euro.

* | 24-09-13 | 09:49

@Bakito | 24-09-13 | 09:47 | + 0 -
Mijn benadering is individueel, mijn oplossing collectivistisch.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:48

slecht of gevaarlijk vreten .. het staat straks niet eens meer op de verpakking.. dat wordt momenteel 'uitonderhandeld' tussen de VS en EU
In het diepste geheim.. www.gewoon-nieuws.nl/2013/09/einde-voo...
en wat dat met uw premie te maken heeft in de toekomst.. tja dat is ook geheim

(c)ZWITSUL | 24-09-13 | 09:48

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:43 | + 0 -
Onzin. Ik pleit er juist voor dat gezondheid als een individuele aangelegenheid moet worden beschouwd in tegenstelling tot jouw collectivistische benadering.

Bakito | 24-09-13 | 09:47

@ZKH EénOog | 24-09-13 | 09:32 | + 1 -
sinds wanneer betaal jij assurantiebelasting over je zorgverzekering?

Ranja Drinker | 24-09-13 | 09:47

De zorgpremie wordt door ziekenhuizen ook gebruikt om te declareren voor onnodige of niet bestaande ingrepen en zelfs voor goodybags op het nachtkastje van elk binnenkomende patiënt (ook dagopname)om het imago van de instelling op te pimpen.Ook het ziekenhuisvoer is meestal uitbesteed aan een cateraar met een steeds uitgebreidere(lees duurdere)menukaart.
Gek toch dat de zorgkosten de pan uit reizen?

Welles! Nietes! | 24-09-13 | 09:46

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:40 | + 2 -
Vrienden van me uit België betalen 7,50 per maand, laatst was er een reaguurder die beweerde in Frankrijk te wonen en 10 euro per maand te betalen. Duitsland weet ik niet.

me,myself and IK | 24-09-13 | 09:45

@Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:40 Dan zou ik beginnen met informeren bij de Belgen. Die doen het stukken goedkoper dan in Nederland. Tandheelkundige zorg, oogartsen, overige specialisten en cosmetische chirurgie is daar allemaal beduidend goedkoper (en beter) dan in ons kikkerlandje.
Opmerkelijk he.

Not Muhammad | 24-09-13 | 09:43

Maar kunnen we ons al bij een Duitse maatschappij verzekeren?
Bovendien.. zolang de verplichte winkelnering blijft bestaan zuigt het systeem harige apenballen. Feit.

JosVerbeek | 24-09-13 | 09:43

@me,myself and IK | 24-09-13 | 09:40 | + 0 -
Neoliberaal bestaat wel degelijk, alleen zoals altijd met deze dingen is de definitie veranderd.

Maar dat doen die cultureel-marxistisch-nivelleerders zoals Bakito maar al te graag, nietwaar Bakito?

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:43

Ik kan me zelfs herinneren dat je 12,50 gulden betaalde. Maar dat was voordat we de halve derde wereld importeerde met de daarbij komende lasten, fraudeplegingen, verzonnen kinderen, agressie tegen verpleging, etc...

RegseHippie | 24-09-13 | 09:43

Ah, het true scotsman argument.

Bakito | 24-09-13 | 09:42

@Quid.

Als je niets te doen hebt, waarom leg je niet de kosten van onze zorg niet naast die van Duitsland, Belgie of een Spanje.

Allemaal normale Westerse landen met een hoog zorgniveau.

Wellicht zijn er al rapporten van de EU beschikbaar. En dan kan je direct de angel uit hele zorgbudget halen. Iets in de Nederlandse zorg is te duur.

Dit is je huiswerk voor vandaag.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:40

Bakito | 24-09-13 | 09:26 | + -4 -
Neoliberaal bestaat helemaal niet, en daarnaast is de EU niet eens gewoon liberaal, zie de enorme bankensteun.

me,myself and IK | 24-09-13 | 09:40

Ik ben benieuwd hoe ver hun omzet keldert als het verplichte karakter zou verdwijnen.

* | 24-09-13 | 09:38

@Eric Blair | 24-09-13 | 09:22
Vergeet niet dat je ook nog 1000 euro van Rutte krijgt he.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-09-13 | 09:38

Ik vertrouw het niet. Dit strookt totaal niet met het landelijke beleid van burgers uitzuigen. Er zit vast een addertje onder het gras.

VanBukkem | 24-09-13 | 09:36

Met dank aan Ab Klink en het CDA die dit systeem invoerden. Kan de rekening daar naar toe?

van heinde en verre | 24-09-13 | 09:35

trippert | 24-09-13 | 09:31 | + 0 -
Elkaar naar de mond praten is geenszins een goede basis voor een relatie c.q. vriendschap.

Chiant | 24-09-13 | 09:32 | + 0 -
Onze kwalitatief hoogstaande medische zorg zit inderdaad ver onder de marktprijs.

Bakito | 24-09-13 | 09:34

Er is gewoon kartelvorming tussen die paar verzekeraars die er zijn. Kijk maar naar de premies, die zijn op een paar euro na allemaal hetzelfde en maken ook elk jaar dezelfde stijging mee.
Dit is geen marktwerking waarin de buit verdeeld word tussen een paar grote wolven.

sinar2 | 24-09-13 | 09:33

Ik kan me nog een zorgpremie herinneren van f.39,50 per maand voor een behoorlijk basispakket.. maar ja,dat was voor de Euro en voor VVD minister Hogervorst!

Welles! Nietes! | 24-09-13 | 09:32

@Bakito | 24-09-13 | 09:26
Dat klopt. En in het Midden-Oosten, Afrika en Zuid-Amerika is het ook een stuk goedkoper. Zouden er nog meer verschillen zijn, behalve de prijs?

Chiant | 24-09-13 | 09:32

Maar de assurantiebelasting is gestegen van 9% naar 21%, dus dat is van gemiddeld € 90,- belasting naar € 210,- belasting. Dat is € 120,- stijging. Na aftrek van die € 90,- premiedaling ga je er dus toch nog € 30,- op achteruit.

En dan vergeten we even te kijken naar wat er misschien minder in het pakket zal zitten.

ZKH EénOog | 24-09-13 | 09:32

Halveren is misschien net laag genoeg. Maar zolang het eigen risico niet noemenswaardig wordt verlaagd worden we nog steeds in onze anus geneukt.

* | 24-09-13 | 09:31

7,50 per maand?!! Nou, nou dat is een behoorlijk korting op een bedrag van ongeveer 6500 euro wat ik elk jaar totaal kwijt ben aan de zorgverzekeraar.

F1802 | 24-09-13 | 09:31

Hmm mijn muisarm piept weer, wie brengt me naar het ziekenhuis.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:31

@ Bakito,

Ga je met je familie en vrienden ook ruzie-end door het leven?

trippert | 24-09-13 | 09:31

harry poster | 24-09-13 | 09:25
Het is je vergeven, beste jongen. De Hoofdmeester kijkt al een tijdje rond op het schoolplein en weet inmiddels wie de notoire pestkoppen zijn.

Jimmydepimmy | 24-09-13 | 09:30

Ik wil gewoon 1 bedrag betalen aan belasting + zorgstelsel. Sinds de privatisering zijn de prijzen kunstmatig hooggehouden ipv dat er prijsvechters zijn. Plus natuurlijk al dat tuig dat bizar veel declareert. Ik wil gewoon niet meer betalen voor die zooi die nu is ontstaan en waar ik niets aan kan doen. Maargoed, neus dicht en doorzwemmen, as usual...

Gambo | 24-09-13 | 09:30

@Eric Blair | 24-09-13 | 09:25 | + 0 -
Nee, valt mee. Alsof al die 65 jarigen 43205934095 miljard meer zorg nodig hebben ten opzichte van toen ze 55 waren. Ik geloof dit gewoon niet.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:30

Eric Blair | 24-09-13 | 09:25 | + 0 -
.
Wat dacht je van onverzekerden die decennia lang volgens het (familie) ziekenfonds pasje 2 maal per jaar aan een hernia geopereerd werden of 3 kindertjes uitpeopten?

pluizigkroeshaar | 24-09-13 | 09:30

Zorgbestuurders zijn net zo erg.
Gisteren op "dement en nu":

Onderzoeker had aangetoond dat het in beweging houden van demente oudjes het proces vertraagt en ze langer mobiel en relatief happy houdt......

Zorgbestuurders hadden geen interesse.

"Maar dat niet alleen het verminderd de zorglast per patient aanzienlijk" zei de onderzoeker.

Ja toen was er helemaal geen interesse meer, hoe hoger de zorglast, hoe meer geld de bestuurders binnenharken.

Dan zou je denken "Ja maar als de zorglast hoger is kost dat ook meer geld per patiënt en hou je in principe dus hetzelfde over"

NOU NIET DUS want als dat zou was zouden de zorgbestuurders het dus wel prima vinden als de zorglast werd verlaagd.

Komt er volgens mij op neer "We proppen ze in een hokje en we geven ze voor en zo nu en dan een schone luier en als de zorglast hoger wordt doen we precies hetzelfde maar vangen we er nog meer voor!"

Gadverdegadverdakke!

Friezerik | 24-09-13 | 09:28

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:24
Zolang bepaalde behandelingen (die in mijn optiek in de categorie 'kwakzalverij' vallen) worden vergoed in het basispakket, zullen de zorgkosten de pan uit blijven rijzen.

Jimmydepimmy | 24-09-13 | 09:27

Fopspeen | 24-09-13 | 09:24 | + 0 -
In de neoliberale EU is het stukken duurder dan in het communistische Cuba.

Ga je anders ff inlezen, voordat je onzin uitkraamt.

Bakito | 24-09-13 | 09:26

Is toch alweer gauw een pakje John Player Special per maand wat we daar op vooruit gaan !

RegseHippie | 24-09-13 | 09:26

@Jimmydepimmy | 24-09-13 | 09:21
Sorry! Bij voorbaat. Maar hij begon!

harry poster | 24-09-13 | 09:25

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:24 | + 0 -

wat dacht je van de vergrijzing?

Eric Blair | 24-09-13 | 09:25

Zorgpremie omlaag, aanvullende verzekering omhoog en waarschijnlijk minder dekking in het basispakket.
Het lijkt het kabinet Rutte wel, alles mooi brengen, maar de burgert betaald. Sigaar uit eigen doos dus.
Prutsers!

Frietje_Oorlog | 24-09-13 | 09:24

@Bakito | 24-09-13 | 09:12 |
Nee, dat is de schuld van weke ruggengraten van corrupte EUSSR bestuurders en fopwetenschappers. Echter is het wel de schuld van verzekeraars dat zij hulpbehoevende mensen specialistische zorg ontzeggen omdat het experimenteel zou zijn en er geen winstmaximalisering te behalen valt.

Fopspeen | 24-09-13 | 09:24

Ik zou graag eens willen weten waarom die zorgkosten werkelijk uit de pan zijn gerezen?

Mijn onderbuik zegt.

1. Opgelegd niet werkend declaratie systeem (DBC) dat op voorhand door de gebruikers werd afgeschoten maar wel werd doorgedrukt
2. Misbruik van toeslagen
3. Uitdijende bestuurslagen om 1 en 2 te managen.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:24

Zorg vooraf inkopen is net als veel bier inkopen zonder te weten of je vrienden hebt die het je helpen opzuipen.

Welles! Nietes! | 24-09-13 | 09:24

Goh. Nu even bedenken wat ik wel niet allemaal met dat geld kan gaan doen.

Eric Blair | 24-09-13 | 09:22

Dit zijn communicerende vaten. De premie ZVW gaat omlaag omdat we minder naar het ziekenhuis gaan (daling van 1%). Dat komt weer omdat we sneller naar huis gestuurd worden. Stijging van de kosten dus in de AWBZ (want meer thuiszorg), maar ja dat merkt niemand want dat gaat van de grote staatsruifhoop

TripleJoyForever | 24-09-13 | 09:22

Harry Poster en Bakito; melden bij de Hoofdmeester! Ik herhaal: Harry Poster en Bakito; melden bij de Hoofdmeester! *stelletje kleuters*

Jimmydepimmy | 24-09-13 | 09:21

Aan de ene kant de zorgverzekeraars met miljarden winst, daar tegenover de zorginstellingen (overheid) met miljarden fraude. En u als patiënt zit daar precies tussenin.

trippert | 24-09-13 | 09:19

Er zijn van die dingen die je niet moet privatiseren maar in handen moet geven van een gemeenschappelijk belang.

Mark van Leeuwen | 24-09-13 | 09:19

Nooit begrepen dat ik al jaren maandelijks behoorlijke bedragen mag overboeken naar de verzekeraars en de ene keer in 10 jaar dat ik 1 minuut een beroep doe op de zorg (tetanusprik) ik ook even een paar honderd mag overboeken naar de verzekeraar...

NiceGuysFinishLast | 24-09-13 | 09:19

harry poster | 24-09-13 | 09:17 | + 0 -
Ik heb hier originelere jij-bakken gehoord. Ga eens wat aan je fantasie doen, lummel!

Bakito | 24-09-13 | 09:18

De grap is dat we zo belachelijk veel voor medicijnen betalen (€20 per pil) dat je uiteindelijk met je eigen risico gewoon de volledige inkoopprijs dekt.

Rikketiktik | 24-09-13 | 09:17

@Bakito | 24-09-13 | 09:15
Zegt het hardst mekkerende en staatsafhankelijke schaap.

harry poster | 24-09-13 | 09:17

Ik denk dat die sigarendoos inmiddels na een reaguursel of 10 al leeg is.

Gezwel | 24-09-13 | 09:16

Niet vergeten: VVD-er (ex-PvdA-er) Hans Hoogervorst aan wie we de huidige zorgverzekeringspremies te danken hebben.

kapotte_stofzuiger | 24-09-13 | 09:16

Doekje voor het bloeden.

Simon de Danser | 24-09-13 | 09:16

harry poster | 24-09-13 | 09:14 | + 0 -
Blijf jij maar lekker het staatsafhankelijke mekkerende schaap.

Bakito | 24-09-13 | 09:15

Heerlijk, zo'n sigaar uit eigen doos.

bakkerdebaksteen | 24-09-13 | 09:14

@Bakito | 24-09-13 | 09:12
Je punt is duidelijk, Bakito. Ga maar weer lekker boodschappen doen bij je bio-hipster-tentje... met je geitenwollen sokken.

harry poster | 24-09-13 | 09:14

Kwittiekwit, stemp pvv!

Einddbaas | 24-09-13 | 09:13

Spreekwoordelijke sigaar uit eigen doos na jarenlang de premie kunstmatig hoog gehouden te hebben.

Gezwel | 24-09-13 | 09:13

De premieverlaging zal wel weer een sigaar uit eigen doos worden/zijn. ( weer wat minder in het basispakket.

snakeplisskin | 24-09-13 | 09:13

Ja jongens, Pim Fortuyns grote gelijk, markwerking werkt overal!

Einde van de Domheid | 24-09-13 | 09:12

Pas als de zorgverzekeringspremie ligt op het niveau ziekenfonds anno 2004, gaat de vlag uit. Tot die tijd blijven zorgverzekeraars en overheid tuig van de richel.

kapotte_stofzuiger | 24-09-13 | 09:12

Zorgpremie wordt verlaagd over de rug van de mensen die naar de EHBO zijn gegaan. Ik heb er een nare nasmaak bij.

Laat ik van het goede uitgaan en hopelijk heeft dit de mensen bewogen niet zomaar naar de EHBO te gaan, zoals ik, met mijn muisarm.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 09:12

Tuurlijk, het is allemaal de schuld van de zorgverzekeraar dat we ziek worden t.g.v. gemanipuleerd voedsel, roken, alcohol en stress.

Bakito | 24-09-13 | 09:12

De buit is binnen.

rara | 24-09-13 | 09:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl