Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Twitcourt. XS4ALL kielhaalt Tim Kuik

Momenteel is in Den Haag de Rechtszaak van de E-euw bezig. XS4ALL/Ziggo vecht tegen BREIN/Tim Kuik over de verplichte blokkade van The Pirate Bay. En BREIN is aan de verliezende hand. Althans, dat beeld krijg je als de argumenten van BREIN leest. Zo voeren ze Alexarankings als bewijs aan (lol), gebruiken ze absurde hyperbolen (wtf alsook omfg) en blijven ze stug volhouden dat de blokkade wel degelijk zin heeft tegen piraterij (moeha alsook TROLOLO). Kortom: BREIN verliest ondanks een indrukwekkende lijst juridische zaken de strijd aan alle kanten. Kuik & Co zijn vooral hele goeie reclame vóór TPB. Nederland is alleen maar meer gaan filesharen. Live court tweets in de widget hierboven, verslag van de zaak (die sinds vanmorgen half 10 bezig is) in de timelines van @Schellevis (Tweakers), @AndreasUdo (Webwereld), @veenman (ispamnl) en Dirk Poot (Piratenpartij). Ohja. Het is ook nog International Talk Like a Pirate Day. Dus Arrr en Fuck Tim Kuik. Update: Zitting gesloten. Uitspraak over al dan niet opheffen van de blokkade volgt pas op 17 december. Fucktimkuik.org blijft gewoon bereikbaar.

Reaguursels

Inloggen

17 december weten we dus meer. Dat is best snel.

* | 19-09-13 | 16:27

Hopelijk krijgt die sukkel Tim Kuik & Co wat ze horen te krijgen, de huigelaars.
Betaal me de tandjes om op het internet te komen.
Heb jaren lang Disney films geupload, die ik origineel heb gekocht. Wel zo verstandig niet in Ned. maar op Amazon, veel goedkoper en och dan maar
Engelstalig, geen probleem ook voor mijn kleinkinderen.
Maak zelf wel uit of ik die met andere
Disney freaks wil delen of niet.
Heb nadat Tim Kuik FTD naar de kloten heeft gebracht een andere manier gevonden om de Disney freaks toch te helpen. Maakte zelf kopieën en stuurde ze naar de personen die ze wilde hebben, voor noppus.
Maak ten slotte zelf uit wat ik met mijn dvd's doe.

realmoon | 19-09-13 | 16:25

Het argument dat ISP's SPAM blokkeren op basis van Spamhaus klopt helemaal niet. Ze doen dat namelijk alleen op hun eigen mail servers. Je kan als Ziggo/XS4ALL klant prima een mail servertje draaien zonder en e-mail ontvangen zonder de blocklist van Spamhaus te gebruiken.

WammesWonder | 19-09-13 | 16:21

Bakito | 19-09-13 | 14:12
"Illegaal downloaden is en blijft diefstal, vergelijkbaar met woningkraak. #feit"

Dan kan Stichting Brein beter de Nederlandse regering aanklagen, die actief anti-downloadwetten blokkeert en downloaden moreel legaliseert middels een thuiskopieheffing. Het mag van de regering, en mij wordt verzekerd dat ik ervoor betaal [thuiskopieheffing] dus om downloaden gelijk te stellen aan diefstal is niets minder dan misleiding en morele chantage, gebaseerd op foute aannames.

Het dwingen van providers om een wettelijk legale activiteit te blokkeren is niet alleen moreel verwerpelijk, maar is mogelijk zelfs strafbaar omdat het gewenste gedrag van de providers uitsluitend via intimidatie afgedwongen kan worden.

Fucktimkuik.org is slechts één van de mogelijke methoden om de illegaal door Stichting Brein afgedwongen blokkade te omzeilen. Vooropgesteld dat een proxy zelf geen illegale nevenactiviteiten ontplooit, is genoemde proxy niet illegaal vanwege het feit dat zij toegang biedt tot een site die klager onwelgevallig is.

www.digimuziek.nl/legaal.htm

Op 15 november 2010 in een hoger beroep-zaak van Usenetbedrijf FTD tegen filmbedrijf Eyeworks oordeelde het Gerechtshof Den Haag:

De Nederlandse regering heeft bij het aanpassen van de Nederlandse Auteurswet aan de Europese richtlijnen "uitdrukkelijk en herhaaldelijk verklaard dat het downloaden uit illegale bron voor privégebruik niet verboden is".
De stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) heeft moeten toegeven dat de huidige wetgeving downloaden van muziek en films voor eigen gebruik niet verbiedt.

Nivelleermarionet | 19-09-13 | 15:36

Persoonlijk download ik heel weinig, maar gisteren mooi voorbeeld; ik wil een film zien die vrij obscuur is (The Apple). Te koop op Amazon, maar is dvd en moet denk ik uit Amerika komen, beetje raar in deze digitale tijden. Dat de filmmaatschappij hem niet gewoon op zijn site zet of met itunes o.i.d. in zee gaat en me een paar pleuro's vraagt om hem te kijken vind ik (denk hier capslock) on-be-grij-pe-lijk. Zou ik blind betalen. Ik praat illegaal downloaden niet goed, maar je moet ook met je tijd meegaan.

Djengo123 | 19-09-13 | 15:30

Hier in Duitsland weten ze wel raad met fileshareders... Als je een torrent activeert is je IP bekend en er is goede software om al die ip-nummers te vangen. Daarmee gaan ze naar de rechter en die dwingt de telco's naw gegevens van de betreffende ip-bezitter af te geven en een lawine van "abmahnungen" is je deel. Ze vragen van een paar honderd euro tot over de 1000 euro PER nummer. Als je dus de top 100 download krijg je 10-tallen van die brieven. Negeren heeft geen zin en reageren is nog veel dommer. Het beste is gewoon een gespecialiseerde advocaat nemen en die de boel laten afhandelen. Die rekenen je dan wel ff 650 euro voor die hele top 100 en dan is het nog niet gedaan, want af en toe wordt er iemand voor het gerecht gesleept en dan is het uitvechten met het risico alles te moeten betalen of schikken. De rechters helpen je hier niet... Ook De IP is voldoende...

synchronicity | 19-09-13 | 15:19

Feitje: de zowel zeer lucratieve als manipulatieve auteursrechtenhandel is, met een korte onderbreking, altijd in handen geweest van de Jezuïtische tak van de rooms-katholieke kerk. Vandaar dat de bestuurders van die criminele organisatie vaak een Jos van Rey-hoofd en dito gebrek aan moraal hebben.

o)+ | 19-09-13 | 14:56

-weggejorist-

ik--+ | 19-09-13 | 14:51

Mocht het neuken van Tim gaan vervelen kun je ook nog over op Fred tinyurl.com/FuckFredTeeven

TimoteoGrimbundecimo | 19-09-13 | 14:48

@Bakito | 19-09-13 | 14:34
En accijns niet te vergeten, of deed je dat expres?

miko | 19-09-13 | 14:45

Bakito | 19-09-13 | 14:24
Bijna.
Je bent weer eens gestrand met je 'halve woorden, hele maatregelen'-retoriek. Als een woning onnodig leeg staat, mag jij er gerust tijdelijk in gaan wonen. Maar dat is meer vanuit mijn Nijmeegse moraal. Hoe de door jou gekozen overheid daar een visie over heeft staat daar los van.

Muzikanten, componisten, tekst- en scenarioschrijvers denken daar misschien heel anders over. Een onkopieerbaar 7" vinyl singletje met uniek gesigneerde hoes in de winkel leggen is niet meer van deze tijd. Artiesten die energie pompen in het 'doen van hun ding', moeten daarom niet tegengehouden worden door lullen-met-vingers zoals Timmeh. Ga eens met de tijd mee. Artiesten willen hun track laten horen. Dan maar gratis (zoals radio). Het gaat om hun naam en faam. Als internet het alternatief is: c'est ça!

Jos Tiebent | 19-09-13 | 14:45

Mensen, ik ben klaar met discussiëren en drink er ff eentje met mijn maat Botte Hork.

Als je nog wat te nuilen hebt, gooi maar in mijn postvakje.

Bakito | 19-09-13 | 14:45

@Che_cuevara | 19-09-13 | 14:00
Lachen: voor die BREIN-ellende nooit van The Pirate Bay gedownload, nu vaste klant... Hahhahahaaa!

Wijze Uil | 19-09-13 | 14:44

@Predateur | 19-09-13 | 14:39
Ach ja, onze Timmy leeft gewoon 60 jaar na zijn tijd. (bam, daar is'ie dan!)

Rest In Privacy | 19-09-13 | 14:42

Het lijkt me dat het misbruiken van ISPs om internetcensuur toe te passen moreel vele malen verwerpelijkers is dan alle downloads bij elkaar.

Predateur | 19-09-13 | 14:39

Heerlijk om te lezen hoe iedere keer de oortjes van Bakito worden gewassen en hij het nog niet eens in de gaten heeft!

zeefert | 19-09-13 | 14:38

@Bakito: Illegaal downloaden is helemaal geen diefstal. Diefstal is het wederrechtelijk wegnemen van iets. Bij illegaal downloaden wordt er niets weggenomen. Illegaal downloaden komt neer op het schenden van auteursrecht. Met het schenden van auteursrecht is op zich helemaal niets mis, want het probleem is niet het schenden van auteursrecht, maar het auteursrecht op zich, omdat het achterhaald is en niet te combineren valt met moderne informatietechnologie (computers en internet).

sobriquet | 19-09-13 | 14:37

Bakito | 19-09-13 | 14:34
Ja, dat vind ik ook.

Botte Hork | 19-09-13 | 14:37

@Wijze Uil | 19-09-13 | 14:23 Begrijp me aub niet verkeerd, ik download mijzelf ook een ongeluk. Echter, als ik zo'n topic als dit lees voel ik mij daar wel een beetje ongemakkelijk bij.
Het mag, het kan, alle argumenten die je zelf ook aangeeft.
Uiteindelijk gaat Brein dit verliezen en zal de muziekindustrie langzaam moeten toegeven aan een technologische samenleving waarin gelijk hebben niet hetzelfde is als dat ook krijgen.

Not Muhammad | 19-09-13 | 14:36

Bakito | 19-09-13 | 14:26
Goed eentje dan. We betalen op al onze beeld en geluidsdragers 'thuiskopie heffing'.
Nu mag jij weer.

Botte Hork | 19-09-13 | 14:36

TeeJee | 19-09-13 | 14:34 | + 0 -
dat doen ze zelden bij Bakito :)

drs W | 19-09-13 | 14:35

Botte Hork | 19-09-13 | 14:31 | + 0 -
Door prijsafspraken en kartelvorming zijn de bierprijzen onnodig hoog. Dit rechtvaardigt diefstal van een krat pils, vind ik.

Bakito | 19-09-13 | 14:34

@Bakito | 19-09-13 | 14:26
Misschien moet u de definitie van diefstal en kopie eens naast elkaar leggen. Uw vergelijking gaat niet op.

Rest In Privacy | 19-09-13 | 14:34

Bakito | 19-09-13 | 14:26
Jou argumenten zijn, zoals altijd, zo lek als een gieter.
Maar dat maakt je dan wel weer onze favoriete trol.
Ik zeg, bier erover.

Botte Hork | 19-09-13 | 14:31

@Kapitein Sjaak Mus | 19-09-13 | 14:12
Ja dat klopt, via TPB "omwegen" krijg je allemaal vervelende pop-up schermen als je GET THIS TORRENT aanklikt!! Hoe zet je dat uit?

Martin_rsd | 19-09-13 | 14:29

Zijdelings: vanavond ga ik naar een concert van cellist en eenmansband Third Seven. De man toert de hele wereld rond dankzij het internet. En dankzij het feit dat hij zijn zaakjes zelf regelt en geen last heeft van parasitaire tussenpersonen als de platen- en rechtenmafia. Ik heb illegaal een cd van hem gedownload via TPB (de brein-versie). Vanavond koop ik dezelfde cd voor wat ik ervoor wil geven en drink een biertje met de maker ervan, die mede door mijn bijdrage morgen verder kan reizen naar België. Zo hoort het. Fuck Tim Kuik.

o)+ | 19-09-13 | 14:27

Botte Hork | 19-09-13 | 14:24 | + 0 -
Je maakt tot dusverre 2 ad hominems, alles voor de pluskudo's, maar heb je ook nog inhoudelijk verweer tegen mijn waterdichte argumenten?

Bakito | 19-09-13 | 14:26

Gevolgd vanaf het XS4ALL HQ met enige nostalgie. Mijn laatste dag hier en dan toch nog XS4ALL in het nieuws voor hetgene wat er toe doet, want XS4ALL zoals vroeger is binnenkort volledig weg.

Ik hoop dat Brein een einde maakt aan haar eigen bestaan en dat we naar voren kunnen bewegen als een maatschappij die nieuwe technologie omarmt in plaats van weg te rennen of het te verbannen.

Sjaaakie | 19-09-13 | 14:26

Jos Tiebent | 19-09-13 | 14:17 | + 1 -
Dus als ik een willekeurige woning kraak, mag dat volgens jou, tenzij ik de kamers ga onderverhuren?

Bakito | 19-09-13 | 14:24

Bakito | 19-09-13 | 14:21
Zegt kraker Bakito.. Beetje 'wij van wc eend..' Vind je niet?
Je kan beter, komop.

Botte Hork | 19-09-13 | 14:24

Ja, een gekraakte woning krijgt ook meer aandacht dan een leegstaande woning, dé manier voor makelaars om in de bekendheid te komen.
Bakito | 19-09-13 | 14:21

Je kunt ook met je blote schwanz gaan rondzwaaien in Oh-Oh-Sherzo. Worden mensen ook bekend van. Iets van matters en means.

Jos Tiebent | 19-09-13 | 14:23

@Not Muhammad | 19-09-13 | 14:17
Geen minnetje, maar een plusje. Ik ben het alleen niet helemaal met je eens dat de artiest er geen cent aan verdient: ik ben al meerdere malen naar concerten geweest van artiesten waar ik louter en alleen door het downloaden van de muziek mee in aanraking ben gekomen. T-Shirtjes en al!
Waar ik vroeger wel tien keer nadacht voor ik een CD in mijn winkelwagentje laadde, haal ik nu alles binnen wat me ook maar in de verste verte leuk zou kunnen lijken. 90% gaat meteen de bittenbak weer in: die zou ik ook niet hebben gekocht als ik in de winkel had kunnen luisteren. Geen enkel nadeel voor de muziekindustrie derhalve. De aanname van BREIN en consorten dat iedere download gemiste omzet betekent is dan ook een volstrekt onzinnige...

Wijze Uil | 19-09-13 | 14:23

Wat die Joost Schellevis op Twitter stelt is overigens veelzeggend.

"Nu een schorsing. Wat me opvalt vandaag: alleen online-media aanwezig. Tweakers, Webwereld en iSpam"

Waar zijn al onze 'kwaliteitsmedia'? Waar is de NOS? het NRC? de Volkskrant? Trouw? DWDD? Te druk om met kroontjespen hun epistels op papyrusrollen en stukken perkament te drukken? En ik neem aan dat vanavond bij P&W gewoon weer Job Cohen, Frenk vd Linden en Bart Chabot aan tafel zitten i.p.v. gasten die wel relevant zijn.

Gelukkig hebben wij altijd onze kundige politici nog. Oh wacht.......

Rémy Martin ® | 19-09-13 | 14:23

Botte Hork | 19-09-13 | 14:18 | + 0 -
Ja, een gekraakte woning krijgt ook meer aandacht dan een leegstaande woning, dé manier voor makelaars om in de bekendheid te komen.

Bakito | 19-09-13 | 14:21

Frank87 14:14

Wie of wat is voor jou de bron?

Topperke | 19-09-13 | 14:20

Illegaal downloaden is en blijft diefstal, vergelijkbaar met woningkraak. #feit
Bakito | 19-09-13 | 14:12

Hoe vaak is de muziek van jou band al gedownload eigenlijk? Oh wacht, nooit. Niemand wil die troep, maar los daarvan is het wel dé manier voor bands om in de bekendheid te komen.

Botte Hork | 19-09-13 | 14:18

veel arrr's in de comments vandaag. arrrrr!

ganzo | 19-09-13 | 14:18

Maak je maar geen illusies: BREIN zit vuistdiep in de rechterlijke macht: die krijgen wel gelijk en winnen deze zaak. Zelfs al zouden ze helemaal GEEN argumenten hebben.
Onze D66 gestuurde rechterlijke macht is zo corrupt als de neten!

Wijze Uil | 19-09-13 | 14:17

@Bakito | 19-09-13 | 14:15 |
Toch niet die beroemde pruimenboom van Jantje?

Kapitein Sjaak Mus | 19-09-13 | 14:17

Ik ben het eens met diegene die stellen dat downloaden welliswaar moreel verwerpelijk is, maar ook vinden dat de techniek niet moet worden ontkent in dit debat. Men kan het doen, blijft het doen en zal na een verbod weer nieuwe manieren ontwikkelen om muziek te downloaden. Dus de muziekindustrie moet op zoek naar een nieuw verdienmodel en naar betere beveiliging. Wat me opvalt is die enorme slachtoffer-reflex die zowel de redactie van dit weblog als de bezoeker laat zien, als het om 'illegaal' downloaden gaat. Je voelt op je boerenklompen aan dat het niet de bedoeling is, het zal juridisch/technisch gezien in orde zijn, je weet dat de artiest er geen cent voor krijgt.
Daarop aangesproken worden maakt iets in u los, een Mocro-reactie. "wat jij prate over mij, ik download wat ik wil gast, tfff, loop door"
Laat die minnetjes maar komen, u weet wie u bent.

Not Muhammad | 19-09-13 | 14:17

Bakito | 19-09-13 | 14:12
Flikker terug in je put, randdebiel. Downloaden is niet illegaal (in het BUMA-StemRa deel waar Tim over kakelt, games staan hier los van). Alleen het uploaden van legaal gedownloade muziek/video's is illegaal. Een vinkje uitzetten op je torrentprogramma en er is niks illegaals aan.

Jos Tiebent | 19-09-13 | 14:17

Kapitein Sjaak Mus | 19-09-13 | 14:14 | + 0 -
Ok. Dan is het goed.

Het zijn namelijk allebei appels of peers van dezelfde boom.

Bakito | 19-09-13 | 14:15

@Topperke | 19-09-13 | 14:06
Daarom moet dit ook bij de bron bestreden worden. Brein hint al op een verbod van tor, proxy's, VPN.
Roepen, we omzeilen het toch wel is opgeven.

frank87 | 19-09-13 | 14:14

@ Bakito | 19-09-13 | 14:12 |
Allebei wettelijk toegestaan.
#feitbovenfeit

Kapitein Sjaak Mus | 19-09-13 | 14:14

Via dat fijne TPB, of waarschijnlijker, via één van de goksites die ongevraagd mee-openen (op dat moment ging het scheepsalanrm tenminste af) als je de GS proxy gebruikt, anders wel een fijne rootkit binnengekregen.

Why is the rum always gone...

Kapitein Sjaak Mus | 19-09-13 | 14:12

Illegaal downloaden is en blijft diefstal, vergelijkbaar met woningkraak. #feit

Bakito | 19-09-13 | 14:12

@zwak en a-sociaal | 19-09-13 | 14:01
Ït's hard to reason with somebody who's paycheck depends on not understanding you.

frank87 | 19-09-13 | 14:12

Wut? Uitspraak op 17 December!?

Fart Fader | 19-09-13 | 14:10

@TheJesseJ | 19-09-13 | 14:01
Net door stichting Brein geupload. Moet toch wat doen om je punt te maken.

frank87 | 19-09-13 | 14:10

Kan je Kuik zijn argumenten wel 1 voor 1 onderuit halen, de beslissing ligt bij een rechter die waarschijnlijk nog een draaischijf op zijn telefoon thuis heeft.

Ikdus | 19-09-13 | 14:08

Rechtzaak is sowieso achterhaalde zaak: gebruikers stemmen al jaren met hun voeten. Daar kan zo'n stom filtertje van Timmeh niets aan doen.
Wat wel overeind staat is dat Brein wegmoet. Kssst.

ole guapa | 19-09-13 | 14:06

Tim Kuijk is een lul met vingers. Maar een evt verlies van brein zal misschien betekenen dat de gebruikers van de piratebay worden aangepakt. De studios nemen geen genoegen met een nee. Op de langere termijn verliest de piraat altijd.

Topperke | 19-09-13 | 14:06

Een voorspelling:

1. XS4ALL heeft uitstekende argumenten en een inhoudelijk ijzersterk pleidooi.
2. Tim Jong Kuik kletst uit zijn nek, levert wat fopargumenten af en doet huilie huilie.
3. Tim Kuik wordt door de digibete rechter op alle punten in het gelijk gesteld.

Rechtspraak anno 2013. Ik hoop dat ik deze keer ongelijk ga krijgen.

Rémy Martin ® | 19-09-13 | 14:03

Het is totaal zinloos wat Brein doet, de ene site gaat offline en er komen tig sites terug die het mogelijk maken om wel naar Pirate Bay te gaan.

En daar bij mocht Pirate Bay minder toegankelijk zijn zoeken de gebruikers wel hun uitweg naar andere sites zoals op torrenttop100.nl zijn tig sites waar je kunt aanmelden en downloaden en je hebt anders ook nog Nieuwsgroepen dus na mijn mening totaal zinloos.

Gr Theo

Theo Lodewijk | 19-09-13 | 14:03

Als hij wordt ingehuurd door een club die stelt dat de aarde plat is dan gaat Tim niet zeggen dat de aarde rond is, meer is het niet. De wereld stikt van dat soort onnodige instellingen.

zwak en a-sociaal | 19-09-13 | 14:01

-weggejorist-

TheJesseJ | 19-09-13 | 14:01

Voor degene die hem nog (steeds) niet gezien hebben, hier AFK (Away From Keyboard)
Docu over de boys achter The Pirate Bay.
Bindende kijktip. kickass.to/tpb-afk-2013-720p-h264-simo...

Botte Hork | 19-09-13 | 14:01

De beste reclame ooit voor de The Pirate Bay is Tim Kuik met zijn brein.
Hij is alleen te stom om dat te merken, dus zoveel "brein" heeft hij niet.

Che_cuevara | 19-09-13 | 14:00

Oh. Nu komt Europa wel even goed uit.

Charles de Batz | 19-09-13 | 13:56

Die rechters zijn enorme digibeten, ze snappen er totaal niets van. Ik moet het eerst nog maar eens zien...

Grote Joop | 19-09-13 | 13:54

"mensen die geraakt worden door de blokkade (Pirate Bay-gebruikers) worden wel degelijk geraakt. Blokkade heeft wel effect"

Err, het aantal piratebay proxy's is door de blokkade in NL ver'20'voudigigd. En elk van die proxy's heeft meer traffic dan de piratebay voorheen had vóór de blokkade.

Deze rechtszaak volgen is zo grappig. Nu maar hopen dat babyboomrechtertje niet een middeleeuws verstand heeft maar een redelijk 'bij tijdse' verstand.

LangeTijdGeleden | 19-09-13 | 13:53

iemand de bijbaantjes/cursusaanbod van de rechter gecheckt?

löl met vingers | 19-09-13 | 13:53

kicktherabbit | 19-09-13 | 13:49 | + 0
Aha, als iemand met een terrorist te vergelijken is dan is het wel Tim fukkin Kuik.

Datzegiktoch | 19-09-13 | 13:52

Volledig van het padje af...

C. Linnaeus | 19-09-13 | 13:52

Arrr, fuck tim me maties!

Fart Fader | 19-09-13 | 13:50

"Advocaat van Brein: 'Stel voor: Al-Qaeda gooit gif in de waterleiding. Water drijft weg. Al-Qaeda zegt: dit is vrijheid van meningsuiting.'"

W T F

kicktherabbit | 19-09-13 | 13:49

"E-euw" van Rossem? Seriously?

ChillBill | 19-09-13 | 13:49

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl