
Fotoo du Jour (©
ANP). Dit is het moedeloze hoofd van Michiel Servaes. Opklikken is zijn politieke pijn voelen danwel meedogenloos leedvermaak opwekken. Het PvdA Tweede Kamerlid werd vanavond door Dictator Diederik naar een zaaltje in Den Haag gestuurd om aan De Achterban te verkopen waarom de Partij van de Arbeid per se miljarden over de balk wil smijten om een faaljager aan te schaffen die Nederland niet kan betalen, niet nodig heeft en niet wil hebben. Servaes, zelf ook bepaald geen hoogvlieger, had het daar bijzonder moeilijk mee. Zo begon hij de avond
niet met het eerlijke verhaal, en daar wist hij zich daarna
niet meer uit te lullen. En ook De Achterban wil de leugens
niet meer uitleggen tijdens het uitdelen van flyers aan argeloze voorbijgangers. Want de partijleden snappen er he-le-maal niks meer van. Logisch, als je
deze loltimeline van 12 jaar Jongleren Spinnen & Flipfloppen ziet. Dat JSF'en gaat tot de dag van vandaag door. Schreef Kamerlid Angelien Eijsink op
3 juli 2012 nog: 'Nederland moet uit JSF-project stappen', op
5 september 2013 schrijft diezelfde Eijsink: 'De PvdA heeft al lang ja gezegd tegen de JSF'. Probeer dat nog maar eens te begrijpen, als stemmer op Het Eerlijke Verhaal. Jep. De Partij van de Aiaiaiai heeft het zwaar. En als het parodie-account van Samsom dan ook nog
precies dezelfde oneliners begint te twitteren als de echte partijleider, dan weet je dat de satire de werkelijkheid heeft ingehaald. Crash, and burn.
Reaguursels
InloggenNogal kort door de bocht de stelling: Nederland heeft de JSF niet nodig. Waarom niet? Omdat de F-16's beter zijn? Omdat er goedkopere en betere alternatieven zijn? Of omdat Nederland simpelweg geen krijgsmacht nodig heeft. Voorlopig heeft Europa nog geen gezamelijke krijgsmacht, verwacht de NAVO van deelnemerschap meer dan alleen een marginale bijdrage.
Totdat Europa een supermacht is compleet met eigen krijgsmacht ben ik van mening dat je als land in staat moet zijn je eigen grondgebied te verdedigen. Op de vraag tegen welke dreiging dan? Antwoord ik; dat weet ik niet. Maar op het moment dat er duidelijk behoefte ontstaat aan een degelijke krijgsmacht dan ben je te laat. Dat blijkt uit de geschiedenis en is de meest eenvoudige strategische les. Als je een aanval uitvoert doe dat als de vijand er niet klaar voor en gebruik het element van verassing.
Nederland onderschat chronisch het belang van een toereikende krijgsmacht. Oorlog moet je koste wat het kost voorkomen. Maar als het niet te vermijden is moet je er niet voor weglopen. En dat doen we nu wel.
De zorg koopt maar een ct scanner minder en de zorgverzekeraars verdienen maar minder.
Het is ook sociaal om je volk te beschermen.
Heel defensie word uitgekleed maar voor die paar strontvliegen is er wel geld , dit is niet te verkopen voor de PvdA die had liever nog meer aan zielige mensen industrie gegeven.
We kunnen ook helemaal geen vliegtuigen bestellen.
En die malle Hans Spekman die hoor je maar niet. Staat zeker weer in zijn arbeiderstrui te helpen bij de Voedselbanken.
-weggejorist-
Pechtold II.
Ondanks dat het me tegenstaat om Überhaupt te reageren op uitlaatselen van Überpacifist en Betweter van Rossem; het maakt helemaal niet uit welk jachtvliegtuig er gekocht wordt. Net als met alle andere militaire middelen; zodra het binnenkomt wordt het toch door een flutkabinet nagelnieuw weer doorverkocht tegen lagere prijs vanwege de volgende onnozele bezuinigingen op defensie.
Zucht.
Kap nou eens eindelijke met die JSF onzin.
Voor wat wij nodig hebben, een beetje handhaving, is een gemoderniseerde F16 prima. Het echte goede jet fighter spul geeft de VS toch nooit weg.
gizmodo.com/5885629/the-f+16-gets-upgr...
De er links en recht geld gegeven wordt dat is duidelijk maar krijgt de koning hier ook JSF-commissie als goed gebruik?
Michiel Servaes is een uitstekend PvdA'er. Hij kijkt tegelijk twee verschillende kanten uit.
Maar we hebben toch al een Fyra? Die gaat toch ook snel?
Ach,er is maar één motief van Den Haag dat een alles overheersende rol speelt : De F35 JSF is een USA-product dat achter de schermen verkocht MOET worden,anders staat de USA niet in voor de veiligheid van het land en... zonder veiligheid stort het hele economische systeem in.Tenslotte is Amerika het criterium.Kijk maar naar de volgzaamheid van beurzen richting Wallstreet.
/me draait Captain Lockheed and the Starfighters nog maar eens een keertje
www.google.com/search?hl=nl&noj=1...
PvdA, een bijwagen van de amerikaanse wapenindustrie, verder niets. Ben benieuwd wat dat schuift voor onze marxisten. In ongerelateerd nieuws, het italiaanse parlementslid Bernini heeft in het italiaanse parlement gezegd dat 9/11 een inside job was (dat is ook zo).
.
www.thelocal.it/20130912/video-911-was...
Die Michiel Servaes is zo'n media getrainde neppert.
Didi de kale Cactus heeft een uitruil gedaan met Mark de Lullende Stropdas.
VVD de JSF-Faaljager en de PVVDA nivellering.
Maar Didi en de PVVDA liggen momenteel niet lekker bij de achterban.
Daarbij komt (denk ik) dat Didi vind dat hij genoeg uitgekotst heeft gekregen over z'n Heugvaveld-kop.
Dus stuur je het voetvolk er op af (in dit geval Michieltje).
Die is ook niet op z'n uitgestreken porum gevallen en ziet de bui al hangen.
Tip aan Michiel: Zeg je lidmaatschap op, want het gaat voor jullie salonsocialisten veel erger worden.
Het voordeel van een gebroken geweertje is dat je er ook niet mee in je voet kan schieten...
Is dit soms een zoon van Pechtold?
@necrosis,
Ik het idee dat het in NL nu slechter gaat dan de buurlanden omdat de puinzooi niet langer te maskeren is,door sukkels als Didi en Mark komt het alleen maar sneller.
Dat de EU doet voorkomen alsof het in Duitsland beter zou gaan is gewoon nog steeds het voorliegen.
De echte crisis moet nog steeds beginnen.
hoe zit dat ook alweer met die 'test' toestellen.. vliegen die eigenlijk wel ?
www.nu.nl/politiek/3389545/testtoestel...
@Wolveshead | 14-09-13 | 08:09
Dat was ook niet mijn idee.
Steeds maar Weer!!!!!!!!!! +1
@trippert | 14-09-13 | 08:35
Wat te denken van: de huidige regering eruit smijten en snel terug naar de tekentafel?
Vroeger stond de VVD nog voor de ondernemer en PvdA voor de 'arbeider'.
Beide partijen hebben verzuimd om hun achterban te dienen.
En dat terwijl mensen zich afvragen waarom andere landen het beter doen dan NL.......
Heel simpel, die hebben geen Rutte of Didi en een volk dat 'strategisch' stemt.
Enne...21 september is maar een week verwijderd vanaf nu!
En dan zitten ze ook nog met een miljoen boze moslims in hun maag.
O ja en de hele miljarden fraude in de zorg moet ook nog helemaal door de mangel.
@Sjeng de helle | 14-09-13 | 08:19
Ga nou niet weg, met een ouderwetsche tank kan je tenminste zo'n lelijke Multipla de behandeling geven die zo'n gedrocht verdient.
Maar ik heb nooit in een tank gereden, daar heb ik ervaren mensen als jij voor nodig.....
@Einde van de Domheid | 14-09-13 | 08:15
En wat te denken van die berg, en dat vliegdekschip?
#hetkomterniet!
Mogguh @ All,
Van vliegtuigen weet ik de balle af als Oude Tank en infanterieman.
Mijn Baas van vroeger was een luchtmachtfiguur in hart en nieren, die zei altijd: "We moeten iets hebben dat uren boven je blijft hangen en dat van kortbij steun kan verlenen, zoals de A10 en in de oorlog de Mustang". Ik denk dat de soldaten die in aktie zijn dit inderdaad wel fijn vinden dat ze luchtsteun krijgen, net zo dat ze gesteund kunnen worden door een tank die vanaf 2 km een WC raampje kan raken. Maar eerlijk gezegd wat dat betreft ben ik ook een fossiel, dus houd ik me maar buiten de discussie, en laat die over aan de mensen die ze moeten gebruiken, Oh ja die wordt niets gevraagd, prettige dag nog.
De teveel= teveel
löl met vingers | 14-09-13 | 08:08 | + 0 -
Logisch.
Ze moesten de teveel accijns afstaan voor zo'n volle tank. Het liep de spuigaten uit.
En Rutger, wat vind jij?
'JSF, cool ding, moeten we hebben!'
@Kees Maf | 14-09-13 | 06:29
Als Defensie uitbezuinigd is, waar komt die 330 miljoen extra bezuiniging op Defensie dan vandaan?
Volgens het nieuws vorige week heeft Nederland 0 tanks meer.
Nul!
Die faaljager lijkt me nou niet het belangrijkst dan.
Toch begint die totale collaps van de PvdA langzamerhand als een soort Pyrrhus-overwinning te voelen met zo'n Barroso die kan doen waar hij zin in heeft.
@Kees Maf | 14-09-13 | 06:29
Dien een verzoek in bij Kim Jong-oen, wellicht betaalt hij je ticket naar Noord-Korea...
Met die 'just in case' houding heeft de VS een staatsschuld van ruim $15.000 miljard.
Oorlogszuchtig gelul is in ieder geval de oplossing niet.....
Doe eens gek, haal de boodschappen voor je minder valide buurvrouw, of zet haar vuilnis buiten.
Daar wordt de wereld een stuk gezelliger van!
Alle conventionele wapens afschaffen, en als er een probleem is 2 knuppels uitdelen. Goedkoop, duurzaam en een fantastische avond entertainment.
* schopt n naar boven *
Druk trouwens hier.
Dat gemiesmaus over de JSF... Schaf gewoon aan, luister voor een keer naar de militairen die zeggen dat dit de beste optie is.
En bezuinigen kan op andere plekken véél beter en effectiever. Defensie is uitbezuinigd. We kunnen wel roepen dat we geen vijand hebbe, dat klopt, maar niemand weet hoe de wereld er over 30 jaar uit ziet. Ik wil gewoon een sterk leger.
Geheel offtopic maar hier kan ik met mijn verstand niet bij:
www.telegraaf.nl/binnenland/21890467/_...
@vanvandaag | 14-09-13 | 04:11
Het principe van de JSF:
Meebetalen aan de ontwikkeling (lagere ontwikkelingskosten voor de VS) in ruil voor een lagere aanschafprijs (yeah, right) met als lokmiddel 'tegenorders' plaatsen in de landen die meebetalen (Stork).
In Europa bouwen Saab en andere fabrikanten reeds bestaande vliegtuigen voor minder geld en praat je niet over 'ontwikkelen' of 'test-toestellen'.
Nog los van het feit dat @Pimp my Voortuin 22.36 een dik punt had met 'vliegende Fyra's'.
Ik vraag me af hoe lang het duurt voor zo'n vliegende doodskist op een stad of dorp in Nederland te pletter vliegt........
@Pimp my Voortuin | 13-09-13 | 22:36
+1000 voor 'vliegende Fyra's'!!!!!
als je nu nog achter de aanschaf van de JSF staat
ben je een sukkel.
van de ergste soort nl. één die geld van anderen
over de balk gooit.
Maar verder, de PVDA krijgt zichzelf bij de nieuwe verkiezingen niet meer verkocht. Dat is toch veel beter nieuws dan de aanschaf van een paar jets=
@WirMachenMusik | 14-09-13 | 03:25
sure:-) Off Topic
Kan iemand dat voor mij misschien even in goed Engels vertalen zodat ik het op FB-site van de UKIP kan plaatsen? Of misschien meteen zelf plaatsen?
WirMachenMusik | 14-09-13 | 02:46 |
WirMachenMusik | 14-09-13 | 02:46
En echt basisdemokratie pur sang met ook nog eens doodzwijgen en demonisering door de MSM. Echt alles moeten ze in hun vrije tijd op straat en via social media doen.
48-Uurs 'Spendenaktion' die loopt tot zondag 24.00 uur.
Trouwens vertederend de berichten van scholieren en studenten die hun (in Duitsland echt miserabel) krantenbezorgingsmaandloontje spenderen.
OT
In Duitsland loopt een 'Spendenaktion' om de nieuwe en enige Eurokritische partij AfD (Alternative für Deutschland) daar te ondersteunen bij de publicitaire eindsprint om volgende week zondag de 5%-drempel te overschrijden (alhoewel ze door de (meestal aan gevestigde partijen gelieerde opiniepeilers 'officieel' net onder de 5% worden gehouden zijn er overtuigende indicatoren dat het ook wel eens meer dan 10% zou kunnen worden).
Ik heb in ieder geval een kleinigheid 'gespendet' voor onze Nederlandse autonomie en die van heel Europa,
Denn jedes Volk muss demokratisch über seine Währung (und nicht NUR über die Währung) entscheiden dürfen.
Meer info op:
www.facebook.com/alternativefuer.de#_...
Wie koopt er nou een jachtvlieger, waarin de piloot niet naar achteren kan kijken?
En waar komt deze bewering vandaan? "Pas in 2015 wordt definitief besloten of de luchtmacht de toestellen aan gaat schaffen."
www.bnr.nl/nieuws/245163-1303/jsf-is-v...
@ non_de_pier | 14-09-13 | 02:02
Ik zie het heel langzaam dood bloeden...
Ik kap ermee, typen reaguren heeft geen zin meer. Reppert was al deaud door de komst van glasvezel maar wat heeft het voor zin, je kunt je onderbuik luchten en dan?
Misschien is een van de redenen om de JSF door te laten gaan omdat er anders heel erg veel smeergeld terugbetaald moet worden?
You re in a"RUTTEN" and you have to get out of it.
@ITEACHYOU | 14-09-13 | 00:52 | + 0 -
dat is niet correct. De EMP zelf doet niets tegen mensen als je geen pacemaker hebt, maar als systemen van ziekenhuizen of elektriciteitscentrales e.d. uitvallen kan dit wel degelijk slachtoffers geven om maar niet te spreken over het ontwrichten van de samenleving
Samsom de rotkop durfde zeker niet zelf " het eerlijke verhaal " aan de achterban te vertellen, dus stuurde hij duffe Michiel . Michiel is de arrogantie ten top.
En Samdrop ging ergens anders bruggen bouwen.
Elsevier, syp wynia: geen jsf kost wel veel banen hoor!
Is de JSF een passagiersvliegtuig en moet het altijd, ook aan de grond, volzitten met militairen of zo?
@Moonwarrior | 14-09-13 | 00:48
Bijzonder interresant zelfs.
@Moonwarrior | 14-09-13 | 00:48
Bedankt wederom :P
dergelijke = degelijke
Single role vliegtuigen zijn een stuk beter. De Gripen NG zou misschien een goede jager kunnen worden, maar voor het verlenen van luchtsteun is het totaal ongeschikt. Vreemd genoeg worden dergelijke single role vliegtuigen helemaal niet meer geproduceerd, terwijl luchtsteun verlenen toch de belangrijkste missie is. Wellicht heeft Elbit Systems nog een blauwdruk van de A-10 liggen?
Wat lullen ze nou toch bij de PvdA?
"In 2002 komt de JSF na onderzoek als beste toestel voor de beste prijs uit de bus, en het tweede kabinet van Wim Kok besluit deel te gaan nemen aan de ontwikkelingsfase van de straaljager".
@Moonwarrior | 14-09-13 | 00:48
Leuk, maar net zoals wij geen Aegis radar kunnen installeren op onze schepen, krijgt Syrië alleen maar een export versie van de radarsystemen. Als Rusland ze helpt word het een stuk lastiger. Maar ja, dat hebben ze pas ook al aangetoond met die test in de Middenlandse Zee.
SyntaxError | 14-09-13 | 00:33 | + 0 -
EMP wapens, geen slachtoffers, wel chaos in de huidige maatschappij
Een duur toestel aanschaffen alleen maar om er amerikaanse atoombommen aan te kunnen bevestigen? Hebben we die atoombommen nodig en tegen wie dan? Is het niet beter om gewoon de F16 te upgraden, een Gripen, Eurofighter of Rafale aan te schaffen? Die dingen worden toch niet gemaakt en gekocht omdat ze niks kunnen?
Waarom worden Pauw en Witteman en vara en co niet totaal de grond in gebeukt met hun debiele gasten, leugens en fop-journalistiek? .
lulkoekhapper | 14-09-13 | 00:17 | + 2 -
mannetje Pechtold kreeg weer alle ruimte.. het leek wel een verkiezingsspotje daar aan tafel.
Alexander helemaal op de autopilot .. kras in de plaat, dit maal is het toverwoord 'de regie'.. DE REGIE !
Klinkt logisch .. maar heb je wat meer links mischien naar Suter?
Bedankt :)
SyntaxError | 14-09-13 | 00:12
www.airforce-technology.com/features/f...
www.airforce-technology.com/features/f...
defense-update.com/features/2008/may08...
www.1913intel.com/2007/10/05/what-is-s...
Kinderopvang subsidie , natuurlijk.
gooi de belastingen maar weer omhoog want we willen zo graag een JSF, raar dat zowel de VVD als de PvdA dat willen.. snap het niet
@dedeurs | 14-09-13 | 00:36
De politiek vormt een obstakel op de weg naar vrijheid een democratie?
*Eigenpijpende regelneukers
kolere.. hoe moeilijk kan het zijn: er is gewoon een deal dat Amerika onze radar-zooi koopt en wij hun JSF. Die radars zitten inmiddels al op de amerikaanse schepen, maar NL moet ook hun belofte nakomen (van die deal van 10jaar geleden). that's it ; is dat nou zo moeilijk??
Maar.. inmiddels is het verouderde zooi (onbemande vliegtuigen zijn beter), dus de aanschaf zou stom zijn.
--Schreef Kamerlid Angelien Eijsink op 3 juli 2012 nog: 'Nederland moet uit JSF-project stappen', op 5 september 2013 schrijft diezelfde Eijsink: 'De PvdA heeft al lang ja gezegd tegen de JSF'. Probeer dat nog maar eens te begrijpen--
Wat is daar niet te begrijpen aan? Door Amerika geregisseerde en gechoreografeerde Nederlandse politiek ten voeten uit. De handtekeningen zijn gezet en de rekening is betaald. Eijsink had in beide gevallen net zo goed Drie Kleine Kleutertjes kunnen zingen of uit het boek Pinokkio citeren, het maakt geen donder uit. Al moeten we van de crisishonger onze gezinnen opeten, wij JSFen.
@ITEACHYOU | 14-09-13 | 00:22
Jij zegt EMP gaat nog eens heel groot worden.
Ik vraag eigelijk wat jij daarmee bedoelt.
EMP als in electro magnetic pulse, een zonnestorm bijvoorbeeld: webwereld.nl/beveiliging/77832-naderen...
(Kan ook als een false flag natuurijk).
Waarom zou het groot worden/een verschil gaan maken?
@janneman1977 | 13-09-13 | 22:44 |
Servaes heeft zo zelfde blik als pechtold
.
__________
.
Inderdaad het lijkt wel Pechtold 2.
K*t nee hè, niet nog zo eentje !!
Tinkerbel zegt.: ik wheeet t nieeeieittt.
Hoer.
Met de tientallen miljarden die jaarlijks in de bodemloze put van de asielindustrie en de Vogelaarwijken gestort wordt heeft de Achterban geen enkele moeite, integendeel.
SyntaxError | 14-09-13 | 00:15 | + 0 -
Je doelt op?
@ferry68718998 | 14-09-13 | 00:02
Zo gaat dat .. zie ook > SyntaxError | 13-09-13 | 23:49
1e link is niet echt ter zake maar meer voor de sfeer :P
lulkoekhapper | 14-09-13 | 00:17 | + 0 -
Waarom kwam genetische manipulatie niet ter sprake met dat fosfor geouwehoer?
Waarom worden Pauw en Witteman en vara en co niet totaal de grond in gebeukt met hun debiele gasten, leugens en fop-journalistiek? Wat een om de brei heen draai gesprekken zijn dat, met van die sluwe addertjes onder het gras als halve waarheden. Geen moment van echte diepe kritiek of werkelijke verbazing. Slechts een podium voor die kakkerlakken.
Moonwarrior | 14-09-13 | 00:00 | + 3
Mooi artikel,pfff wat speelt er toch allemaal
Moonwarrior | 14-09-13 | 00:00
Volgens mij heedt dat lekken.
Permaban..
newray | 14-09-13 | 00:12 | + 0 -
LOL Ja volgens mij gaat er nu ook een rood lampje branden bij de NSA met als melding het IP van Moonwarrior.
@ITEACHYOU | 14-09-13 | 00:06
Je bedoelt een (nep) EMP (natuur) ramp die het hele internet plat legt?
De pvda doet alles en ik bedoel echt alles om maar in het centrum van de macht te zitten.
Ze regelen dat het journaal,P&W,DWDD en radio 1 er voor zorgen dat vervelende dingen door hun coalitiegenot vvd uitgelegd moet worden en niet door pvda'ers.
Daarnaast proberen ze de aandacht op andere zaken te vestigen,zoals: waarom maar 250 asielzoekers uit syrie en waarom minder geld voor kunst.
Het lukt niet altijd allemaal dus daarna gewoon een zondebok zoeken.
Ik hoop dat ze 2 zetels krijgen want binnen no time krijgen die 2 ruzie,hehe
Hoogvlieger wannabe.
@Moonwarrior | 14-09-13 | 00:00
Klinkt logisch .. maar heb je wat meer links mischien naar Suter?
Bedankt :)
Moonwarrior | 14-09-13 | 00:00
Volgens mij heedt dat lekken.
Permaban..
Meeroever | 14-09-13 | 00:06 | + 0 -
Eens.... mijmert iets over De Ruyter
@SyntaxError | 13-09-13 | 23:58
Dat vindt Didi eigenlijk ook. twitter.com/BartNijman/status/3785555...
EMP gaat nog eens heel groot worden
Het is ook een farce. Gewoon lekker richten op één marine samen met België. Dat is dan onze sterke poot. Landmacht samen met Duitsland en stevig inperken. Luchtmacht breeder trekken, met Duitsland en Benelux.
Dit leger is niet meer nodig. We hebben geen vijanden die een JSF nodig hebben om te verslaan. Zelfs een F16 is al veel te modern.
Nee liever een sterke marine, zodat we daar onze NAVO taken kunnen uitoefenen. Ook beter voor de economie, want die schepen maken we tenminste nog zelf.
Als je een leger wilt, geef ze dan ook goed materiaal. Het is zo simpel. Wit voetje halen bij de USA is toch niet zo gek? Likken waar je likken kan..... toooch
Ik had het nog niet eens gelezen:
" dan weet je dat de satire de werkelijkheid heeft ingehaald. Crash, and burn."
Maar de grote vraag is natuurlijk .. vriend Rossum.
Moet je er om lachen, huilen .. of ben je gruwelijk boos?
Twaalf jaar geleden heeft Nederland zijn jawoord al gegeven aan de USA, dus waarom vullen we nu al een decennium de krant met dit gezeik. Het gaat helemaal nergens over.
Gripen operational cost lowest of all western fighters: Janes
www.stratpost.com/gripen-operational-c...
Moonwarrior | 13-09-13 | 23:48 |
Ja die F18 is natuurlijk een gruwelijk goed vliegtuig maar ik vraag me af of we zo veel geweld wel nodig hebben. De F18 heeft twee motoren en is dus veel duurder in onderhoud van de F16NG waarvoor we ook niet hoeven te investeren in infrastructuur. Voor missies in bijvoorbeeld Irak of Afghanistan heb je in principe genoeg aan een propellervliegtuig waar laser guided bommen onder kunnen... Je moet je dus afvragen wat we nu precies willen bereiken met de aanschaf van deze toestellen.
Overigens kunnen we discussiëren wat we willen. Het gaat zeker de JSF worden aangezien Nederland al vuistdiep in de Amerikaanse wapenlobby zit.
Speelt er niet nog iets mee? De PvdA wil de JSF vanwege de nieuwe Amerikaanse kernwapens:
De VS wil de huidige nucleaire B61-bommen vervangen door een modernere versie met staartvinnen die nog vernietigender zijn. Ook is er overeenstemming over het feit dat de Joint Strike Fighter (JSF) het atoomwapen moet kunnen afwerpen
www.ravage-webzine.nl/2013/09/13/ameri...
Verrassing heet dat, niks tegen te doen, daarna bestaat er een ongedefinieerd draaiboek.
Als of ik een boete krijg voor te veel spinaker oppervlakte.
newray | 13-09-13 | 23:24
Eh nee, dat was Suter aan het werk. Suter maakt de radar van de tegenstander volledig onbruikbaar doordat je volledige controle hebt over het systeem van de tegenstander. Suter komt via het Next Generation Jammer project ook op de F-35 en EA-18 (hoewel de integratie met de F-35 op dit moment stil ligt). Daarmee kun je dus met dat soort vliegtuigen gewoon gezellig het vijandelijk luchtruim invliegen zonder dat iemand je ziet. Israel gebruikte 2 Gulfstream 550's met Amerikaanse adviseurs van Big Safari. Met een druk op de knop wordt elk radarsysteem onbruikbaar.
www.theregister.co.uk/2007/10/04/radar...
Zoiezo .. wie investeert er heden in bemande vliegtuigen ???
Drones zijn de bom .. of nie Ivo ?
Het moedeloze hoofd van Servaes is symptomatisch . Deze radeloosheid is wat er over is van de ideologie was van een socialistische partij, een partij, een partij met een verhaal. Servaes staat afgebeeld op de keerzijde van de munt die geslagen werd toen Samsom de grote leider werd. De waanhoop van Servaes aan de ene zijde, de grijns van Samsom aan de andere zijde. Samsom veinst het eerlijke verhaal te vertellen, Servaes vertelt met zijn blik het eerlijke verhaal.
Er is niet één valide reden te verzinnen om tot aanschaf van gevechtsvliegtuigen over te gaan. Geef iedere Nederlandse soldaat een Batavus fiets en een Tom Tom, dan wordt onze economie er ook nog eens beter van.
Volgens mij is de beste vervanger van de F16 gewoon de F16, een toestel wat zich nog iedere keer weer bewijst. je kunt ze nog steeds nieuw kopen, dus waarom vervangen we de versleten exemplaren niet gewoon door nieuwe, in plaats van ons blind te staren op die zogenaamde 'state of the art' toestellen.
JSF is overbodig in de huidige guerilla en anti jihad strijd wereldwijd. Heb je meer aan helikopters en grondtroepen en veilig transport.
Als straaljager kan dan gekozen worden voor een goedkoop model, iets van de chinezen ofzo.
Nou doe er maar wat mee, veel succes.
Over de JSF .. ik vermoed dat het toch echt de bedoeling is dat die er gaat komen.
Volgens volgende berichten worden de kernwapens op volkel vernieuwd zodat ze onder een "JSF" kunnen hangen.
www.omroepbrabant.nl/?news/199062882/F...
www.omroepbrabant.nl/?video/83331402/G...
www.omroepbrabant.nl/?news/1992081023/...
Het blijft een leuk spelletje wat onze politiek speelt, maar het lijkt erop dat ze er dus echt GEEN ZAK invloed hebben ..
Ach ja .. zo gaan die dingen in de grote mensen wereld :D
De nieuwe strategie is "geheim" bewijs, want onze volksvertegenwoordigers doen nu eenmaal dingen in het geheim, en kunnen ze dus met een argument als "wij weten dat het waar is maar we kunnen jullie geen bewijs leveren want dat is geheim" iets bewijzen.
FLIKKER TOCH OP !!!
Tijdje terug berichtte de Televaag de logische vergelijking tussen de JSF en het betere, veel goedkopere en uitontwikkelde Saab Gripen jachtvliegtuig. Maar ja, de powers that be zijn aan het werk:
www.eenvandaag.nl/binnenland/jsf/46385...
Dat de PvdA maar lekker ruzie gaat maken, mischien komt dan de waarheid eens naar boven over dit ultieme achterkamertjes project.
De Gripen NG zit nog in de ontwikkelingsfase. Volgens mij blijft er weinig alternatief over, de F16NG misschien of de Eurofighter, maar die is ook erg duur.
Grote Joop | 13-09-13 | 23:33
De F-18E/F zou heel mooi bij ons passen. Misschien minder toekomstbestendig dan de F-35 maar wel nu al beschikbaar, getest en ook een erg goed vliegtuig. De F-16 block60 kost 80 miljoen, dat is 10 miljoen minder dan een F-35 dus dat is ook fors in de prijs. De EF Typhoon (Tranche 1) is op het eind gezien net zo duur als de F-22 (350 miljoen dollar per stuk), kun je nagaan wat voor financiele strop dat is geweest voor de UK. En niet multi-role. De F-18E/F is dan een heel goede optie, maar het zijn altijd politieke keuzes en bedrijven als Stork verliezen veel, veel geld als we de F-35 niet kopen want dat was de deal bij de JSF. Landen die kochten mogen onderdelen leveren. En we roepen wel PvdA, maar Stork is een VVD nest, daarom was de VVD direct het met de F-35 eens.
Weg met die rotdingen!
@ Harreeee | 13-09-13 | 22:58
Ja,maar lees 's goed... Als trainingstoestel! Zeg maar het driewielertje dat je voor je koter koopt voor het echt leert fietsen. Het is een concurrent van dit playmobiel-ding: nosint.blogspot.nl/2013/08/south-korea...
Zelfs zou ik zeggen, doe maar een paar F22's ipv tientallen F35's.
Idioot wijf begint te lullen.
Gewoon MIG-35 kopen 1/8 van de JSF prijs
Calihero | 13-09-13 | 22:52
Een MiG-35 kost 30 miljoen. Dus 1/3 van een JSF. Maar dan moet je wel de avionics vervangen (even Israel bellen deed India met de MiG-30). Dus dat kost je dan nog even extra want zelf in India vonden ze de Russische electronica te slecht. Dan een Saturn motor kost 5 miljoen dollar per stuk en ze gaan 500 uur mee. Een oude type P&W motor gaat 2000 uur mee. Saturn staat niet toe dat je zelf de motor reviseert dus elke keer moet je 2 van de dingen richting Rusland verschepen en er dus altijd 2 op voorraad hebben. Ow ja, ze branden nogal eens uit dus dat weegt ook mee in de kosten (vanaf 300 uur verhoogd risico). Dus op termijn moet je 4-6x zo veel uitgeven om op korte termijn 1/3 te besparen.
Verder MiG-35 is zo goed dat India hem niet wilt hebben en liever voor de F-18 of Rafale gaat bijvoorbeeld.
pvda spin: wij betalen er niet voor want de hogere inkomens betalen ervoor wegens nivellering.
vvd-spin: muil houden frans frederik, soldaat van oranje klaagde ook niet toen hij wat voor het vaderland moest doen.
Dit toestel is zo geavanceerd dat het de hele PvdA kan uitroeien voordat het gebouwd is. Ik zeg DOEN.
Servaes is een megalomane dwaas; EU onderknuppel.
Meer woorden moet je daar ook niet aan vuil willen maken.
Senaat van de VS heeft een wet aangenomen wat de export van de F-22 verbied?
Ja,en ? mogen toch zelf wat doen?,. vrijheid?, hebben we duur voor betaald.
Moonwarrior | 13-09-13 | 23:21 |
De Gripen NG zit nog in de ontwikkelingsfase. Volgens mij blijft er weinig alternatief over, de F16NG misschien of de Eurofighter, maar die is ook erg duur.
0 zetels next please
F22 is oud maar er is niks beters. en we gaan geen luchtbus spelen.
newray | 13-09-13 | 22:51
De F-22 zal Nederland nooit kunnen kopen. Senaat van de VS heeft een wet aangenomen wat de export van de F-22 verbied. En dan de kosten om er mee te vliegen, dat kan een land als Nederland niet opbrengen vrees ik.
Sorry! Jorris wil je 'm weghalen!
Aldus Samsom op 5 september.....
<blockquote class="twitter-tweet"><p>Kogel is door de kerk wat mij betreft. Een prachttoestel voor een redelijke prijs is precies wat we nodig hebben nu. <a href="https://twitter.com/search?q=%23JSF&src=hash">#JSF</a></p>— Diederik Samsom (@diederiksansom) <a href="https://twitter.com/diederiksansom/statuses/375629614984347649">September 5, 2013</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Nou ja, of je bent heel rijk en je woont aan de grachtengordel en je vind het wel humor,
lol
Nog even gezocht... Hij schaamde zich voor het beste kabinet sinds de tweede golfoorlog en wilde eindelijk nu zelf iets naar de knoppen helpen.
www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kam...
Tot dusver hebben we 1 miljard ontwikkelkosten betaald. Daarnaast willen we 85 toestellen die waarschijnlijk zo rond de 80 miljoen per stuk liggen. Ik zou dan zeggen als PvdA, als er ergens in de wereld een conflict is, dan sturen we Job Cohen erop af. Die kost 300k per incident. Is een stuk goedkoper.
De VS zelf bestellen 350 Saab Gripens LOL m.thelocal.se...
Harreeee | 13-09-13 | 22:58
Nee, iets te voorbarig nieuws:
www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/...
Dus ze moeten eerst even winnen van de andere bedrijven. Wat scheelt is dat de Gripen een in licencie gebouwde Amerikaanse motor heeft (GE F404) dus dat is makkelijk met onderdelen.
Ik ben er op zich niet tegen om miljarden uit te geven aan een goed vliegtuig voor de luchtmacht. Maar de nadruk van dat statement ligt op goed, en dat is precies wat er mis is. De JSF is gewoon geheel, volkomen, volslagen ruk. De enige slachtoffers die de JSF gaat maken zijn de belastingbetalers.
Een ding begrijp ik niet: hoe durft iemand überhaupt er publiekelijk voor uit te komen onderdeel te zijn van de PvdA. Nou ja, of je bent heel rijk en je woont aan de grachtengordel en je vind het wel humor, of je bent een kwaadwillende kladloper en je stemt voor je subsidie... Ik begrijp dat... Maar een tweede kamer lid voor iets meer dan een ton; waarom haal je dit op je hals? Meld je ziek, doe een wachtgeld regeling, kruip onder de bank, ga op referentiebezoek in een ver kansloos land, maar laat je toch niet piepelen door je eigen partij met een kansloze missie.
Dat je dom moet zijn om PvdA-lid te zijn staat buiten kijf, maar zo dom???
Het eerlijke verhaal is dat de PvdA Nederland allang heeft verraden heeft in duizend en een dossiers.
Moonwarrior | 13-09-13 | 23:18 |
Verrassing heet dat, niks tegen te doen, daarna bestaat er een ongedefinieerd draaiboek.
Als of ik een boete krijg voor te veel spinaker oppervlakte.
Dream ON.
newray | 13-09-13 | 23:20
Ah een kenner. Pakkende argumenten ook.
Vele malen goedkoper en beter dan die JSF.
Grote Joop | 13-09-13 | 23:06
Dat wel, maar kan ook een stuk minder. Ze krijgen de Gripen aan helemaal niemand verkocht en dat heeft redenen. Het Zwitserse leger wilde de F-18 maar de politiek besloot Gripen (iets met Lockheed toestanden) dus als de Gripen/NG zo geweldig was verkocht die zichzelf wel. Dat niemand hem echt wilt hebben geeft te denken.
Partij van de Aanschaf.
Moonwarrior | 13-09-13 | 23:18 |
Dream ON.
boasatlas | 13-09-13 | 23:18
Pianospeler bedoel je waarschijnlijk.
Overigens is de JSF al lang achterhaald. De radartechnologie van de Russen is dermate geavanceerd dat stealth toestellen feilloos gedetecteerd kunnen worden.
Grote Joop | 13-09-13 | 22:47
Het probleem is dat een folder van een radarsysteem altijd mooier is dan de werkelijkheid. Zo bleek het Kolchuga systeem helemaal niets te kunnen ontdekken terwijl het in de folder het beste van het beste zou zijn. Overigens die supersystemen van de Russen staan in Syrie (TOR-M1 en 2 hypermoderne radars) en die zagen de F-16 en F-15's van Israel niet binnenvliegen indertijd dus wat laat je denken dat ze een F-35 wel gaan zien?
Als ze zo nog even doorgaan hoeft Wilders na de nieuwe verkiezingen niet eens een coalitie te vormen.
Die JSF komt er sowieso. Denkt U nu echt dat U in een democratisch land woont?
(Teveel strijkstokken van teveel vioolspelers. Voornamelijk van één niet bij naam te noemen politieke partij uiteraard).
Als je het positief bekijkt: dit zou weleens een kabinetscrisis kunnen veroorzaken.
interessante verspreking van Witteman met z'n Starfighter ipv JSF. Ook een Lockheed Martin toestel waarbij zelfs prins Bernhard werd omkocht om ons een klotetoestel in de maag te splitsen.
Harreeee | 13-09-13 | 22:58 |
Waarschijnlijk met de opbrengst van een "deal" met een klein Europees landje...
@Not Muhammad | 13-09-13 | 23:10
Wees eerlijk, dat is een prestatie van formaat!
Is dat project nou nog steeds niet afgeschoten?
Zucht..
Ziet die zooi op Marktplaats, misschien levert het daar nog wat op.... wat een gelul!!
@Bakito | 13-09-13 | 22:38 |
SPOT ON!!!
Was Job Cohen toch niet het ergste wat die partij kon overkomen. Diederik, de beker is voor jou.
Die vent heeft trouwens net zo`n vissenkop als kereltje peggelt..
@Pimp my Voortuin | 13-09-13 | 22:36
En dan noem je de held waaraan je je nick hebt ontleent nog niet eens..
Geef mij Mary Servaes maar.
krommentenen tafel vanavond bij P&W.
Harreeee | 13-09-13 | 22:58 |
Yep prima toestel! De opvolger van de Gripen, de Gripen Next Generation (NG) zou imo voor Nederland een perfect toestel zijn om de F16 op te volgen. Vele malen goedkoper en beter dan die JSF.
Ja hoor eens! Leuk allemaal, die feiten en waarheden. Maar het broertje/neukertje/oompje van Rutte en/of Samson moet ook zijn tophypotheek en cokeverslaving lappen!
En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je een guurrechtse fascist en dan moet je dood.
@Eurotokkie | 13-09-13 | 22:56
Of Rusland.
-weggejorist-
Worden er eigenlijk nog zijspiegeltjes op die JSF gemonteerd? Van wat ik begrepen heb kunnen piloten in dat ding niet zien wat er achter hen gebeurt, iets dat ze niet echt prettig schijnen te vinden.
die bommen op volkel moeten er wel onder passen !
dat past niet onder een mig saab euro fighter enz
al jaren bekend
De VS zelf bestellen 350 Saab Gripens LOL m.thelocal.se/50238/20130913/
Parsons | 13-09-13 | 22:51 | + 0
Hopen dat we geen oorlog krijgen met Australië.
www.youtube.com/watch?v=tgwW_hxmZAU
De VVD en PvdA... een treurig verstandshuwelijk waarbij de gevolgen van het constant water bij de wijn moeten doen uiteindelijk leidt tot verbittering: eerst bij de achterban en binnenkort openlijk.
Ga maar gewoon weer lekker nivelleren, daar zijn jullie wel erg goed in.
Gewoon MIG-35 kopen 1/8 van de JSF prijs
Deze JSF?
www.ausairpower.net/APA-NOTAM-05072010...
Dr was gister iemand die zei dat we geen f22 konden vliegen want dat past niet in het plan , nederlanders mogen geen leidende rol hebben in de lucht. uhhh... NOT..
F22 is oud maar er is niks beters. en we gaan geen luchtbus spelen.
-weggejorist-
Dat die JFS gekocht gaat worden, stond al jaaaaren geleden vast. Alleen daarmee kunnen namelijk de in Nederland opgeslagen nieuwe US atoombommen gedropt worden.
joyriders | 13-09-13 | 22:49
Tja, de JSF heeft Pim vermoord en niet Volkert..
Da's de boodschap van Bakito..
Je weet toch hoe het werkt in dit kabinet: uitruilen. PvdA krijgt z'n nivellering (geen heffingskorting meer voor mensen met een inkomen boven de 56.000 euro) op voorwaarde dat de VVD z'n JSF krijgt. Het is al te toevallig dat beide besluiten ongeveer tegelijk vielen. Als het wegstrepen van de heffingskorting nou oplevert wat de JSF kost, betalen werkenden met een inkomen boven de 56.000 euro de JSF. Fijn toch, wordt die 2.000 euro die jij misloopt toch nog goed besteed. NOT.
Voor de eerste keer een + voor bakito
@Eurotokkie | 13-09-13 | 22:40
Schiet ook niet echt op met die kaarten van TomTom.
Bakito | 13-09-13 | 22:38
Ja en ik ben een vliegtuig...
Koekkoek!
MinDef heeft de de militaire top al lang de JSF beloofd. Als dat niet doorgaat krijgen we Egyptische toestanden in Nederland vrees ik.
Overigens is de JSF al lang achterhaald. De radartechnologie van de Russen is dermate geavanceerd dat stealth toestellen feilloos gedetecteerd kunnen worden.
Is hij een beetje depressief, als ik dat hoofd zie springt hij straks bij Rutte uit het torentje.
Cuyahoga | 13-09-13 | 22:43 | + 0
Bejaarden willen best wel overgaan naar een 48-uurs luier zolang de JSF er maar komt.
Als we dan toch voor niet functionerend onzin wapentuig gaan, bouw me dan maar een Gundam...
Hoe dichter je bij Den Haag in de buurt komt, des te meer stinkt het. Leugens en bedrog overheersen, graaicultuur is de trend. Niet lang meer, het kabinet valt voor de kerst.
Servaes heeft zo zelfde blik als pechtold twitter.com/APechtold
Ben benieuwd wat er precies onderdeel was van de ruilhandel met de VVD.
VVD tegen PvdA: Wij de JSF, krijgen jullie...
Je zou denken dat de VVD al had gescoord met dat immigratiestandpunt van de PvdA. Kennelijk was dat niet genoeg.
Wat is de PvdA 4,5 miljard en verlies van haar leden waard??
Zulke PVDA Kamerleden moeten er meer komen..
Helpen mee aan de afbraak van hun eigen partij en dat doet me deugd.
Socialisten in een democratie c.q. kapitalistische samenleving, wat moeten we in godsnaam met die gasten?
Ik neem aan dat ze die flyers ook in bejaardenhuizen uit gaan delen, hebben de oudjes nog wat te lezen terwijl ze wachten op verschoning van hun 24-uurs luiers.
OK, mensen, jullie hebben je hele leven gewerkt, en je ligt nou wel in de stront, maar daar hebben we toch een mooi vliegtuigje voor gekocht.
En volgende keer weer gewoon je zoon of dochter machtigen om PvdA te stemmen, mensen.
Niet dat de PvdA top zich ene moer aantrekt van haar afdelingen of achetrban
En zo hoort het ook: op naar de 0 zetels
Wég met de PvdA-fascisten!
Doe eerst eens een remake van Top Gun, maar dan met de JSF. Dan weet ik pas of ik dat ding wel wil hebben.
Met Frans Timmermans aan het roer komt de JSF er zeker.
Het beste is om in onbemande vliegtuigen ( drones ) te investeren deze kant gaat en toch op .
Dan in een JSF die nog 1001 kinderziektes heeft en al weer verouderd is als deze echt klaar is.
@Bakito | 13-09-13 | 22:38
Hulde en kuddo's.
Plusje voor Bakito, deze keer dan...
Maar dan hebben we niks om die onofficiele nieuwe kernbom mee te lanceren, dus als de JSF niet doorgaat, dan is heel ons land alleen verdedigbaar met oude kernbommen (die zijn minder CO2 neutraal?)
Maar wel goed dat we niet nog meer zinloos geld moeten uitgeven.
Vanwege twijfels om de JSF is Pim vermoord. Ik snap wel dat politici als Servaes bang zijn voor de wapenindustrie.
De JSF heeft ondertussen een hoger popcorn gehalte als alle Silvester Stallone films bij elkaar
Arme Widtvoet, euh, Sansom.
Niemand zit er op te wachten, we hebben er alleen maar last van en het kost een hoop geld.
Wat dat betreft past de JSF goed bij de PvdA.
Servaes heeft de oogstand van een prooidier. Dat draagt niet bepaald bij aan de geloofwaardigheid voor een wapenhandelaar...
Hij kijkt stiekem toch met 1 oog naar een alternatief aanbod...
Partij van de agressors.
Vorige week Syrië, deze week de vliegende Fyra's.
We hebben meer aan wat Boeings, lijndiensten enkele reis naar vele bestemmingen.
Op naar de 0 zetels!
REAGEER OOK