SUVs en 4WDS zijn retehandig. Ook in Nederland
Wat moet je toch met een foorwieldraaif in Nederland. Of met zo'n asosjale Pee Cee Hooft Tractor. Dat vragen veel mensen met minder dan drie keer modaal zich regelmatig af. Nou. Files omzeilen bijvoorbeeld. Noem ons selectief verontwaardigd over weggedrag. Maar iemand die in een dikke Range Rover zo'n mooi gemodelleerde Rijkswaterstaatberm aan gort rijdt om via een planologisch verantwoord dijkje met duurzaam geplante boompjes d'r op langs een file te knallen, daarbij dikke strepen modder in het frisgroene gras achterlatend omdat je met een 2,5 ton zware Marianne Zwagerman Paardentrailertrekker over ongebaande wegen raust, kan op onze goedkeurende knikjes rekenen. Fuck jullie, fileforenzen. Dáárom SUVs & 4WDs, ook in Nederlandje.
Reaguursels
InloggenVet hoor, goed gebruik van een goede auto. hahahaha en al die openstaande monden van andere file bezettes hahaha vind hem goed.
laatst op de step ook zo iets gedaan, was lachen daar in de file
Schoorsteenveger | 07-09-13 | 10:59 | + -41 -
Pipe pipe pipe ikke Ben Klein en jij bent trot en dat is net eerlijk.
Eat my dust asswipe...
Purk Purkson keurt het goed, zo gevaarlijk was het niet.
Typisch gevalletje van opmannen. Gelijk heeft-ie! . En als je zoveel belasting hebt betaald als hij.
goeie actie, zou t ook gedaan hebben
Waren er maar meer van dit soort routes. SUV only.
Ik ben voor!
Lekker weer es sportief rijden.
Leuke auto´s..... die Land Rovers :-)
Zure Sigaar | 07-09-13 | 16:19
En die 100.000 per jaar die ik in de belastingpot stopte wordt ook niet gemist zeker? Laten we vooral het land volzetten met vervelende netto-ontvangers. Komt vast wel goed.
Zure Sigaar | 07-09-13 | 16:19
Wie is we? Jij en die muis in je broekzak?
Doodnormaal in menig ontwikkelingsland. Niemand wordt in gevaar gebracht en iedereen is beter af. Win-win.
Heel goed! Alleen: normaal gesproken als je zoiets doet, doen alle kuddedieren achter je hetzelfde. Zie ook Duitsland een tijdje geleden, toen iemand een versperring doorknipte en daar doorheen ging.
In dit geval volgt niemand. Raar hoor.
Op de A1 bij Naarden Vesting was dit jaren normaal; ook voor niet-4x4 auto's.
Ik vind dit grappig. Misschien is dat omdat ik een bmw x5 rijd. Maar dat is een sav en geen suv en dus wel ok.
Alleen al daarom kom ik nooit meer in nederland wonen.
Freddie Stobart | 07-09-13 | 13:55 |
*
Fijn dat U het even meldt. Gemist hadden we U namelijk toch al niet.
Gemiddeld persoon in Kneuterig Nederland zal hier wel flink huilie huilie om doen. Mag natuurlijk ook niet, maar daarom niet minder grappig.
@Brou Is Back | 07-09-13 | 12:12
A4, ongeveer 1 km na de grens met Belgistan.
Hoeft de A4 niet over te steken om in Ossendrecht te komen.
-weggejorist-
In de file zou ik me kapot ergeren aan die man, maar in de file erger ik me altijd aan alles en iedereen... Dus waarschijnlijk heeft deze man hetzelfde als ik en vertrekt hij met gemak... alleen hij heeft een SUV, ik een Suzuki Wagon R+ :(
Pownd!
Ik leef van een bijstandsuitkering. Ik ben daarom oprecht blij met zoveel SUV en 4WD rijders in Nederland. Mijn dank nog.
Als iedereen een SUV zou rijden in NL, dan zou er zoveel belasting / accijns binnenkomen (door alleen al BTW, BPM, benzine-verbruik en wegenbelasting), dat het begrotingstekort binnen no-time opgelost zou zijn.
Nee, dan die electrische autootjes die door hun accu-packs het milieu zo enorm belasten, maar door de subsidie vd overheid zooooo enorm goedkoop zijn....
Dwazen zijn we hier in Nederland!
Bovendien kost zo'n auto in engeland slechts rond de 80k euro's, in nederland tegen de 150k. Dat ding is kunstmatig duur.
Ik heb zo'n ding gehad, op engels kenteken. Sta ik in nederland voor het stoplicht, zit er een vrouw in de auto naast me driftig met haar hoofd te schudden. Ik doe mijn raampje open om te vragen wat ze wil. Begint ze in haar steenkolenengels dat het asociaal is om met zo'n auto te rijden en dat het nergens voor nodig is. Alleen in nederland kan zoiets. Kop, maaiveld.
In amerika zouden ze vragen wat voor werk je doet en dat je er waarschijnlijk erg goed in ent anders reed je niet met zo'n ding.
Alleen al daarom kom ik nooit meer in nederland wonen. Wat een zooitje vervelende vingerwijznde zeikerds zijn het geworden zeg.
Zo is het maar net, en dan de V8 supercharged mag ik hopen
@schoorsteenveger: daarom blijf je ook te allen tijde een schoorsteenveger! haha
Zeker het huftermanifest gelezen
Hij is leuk :) Maar zo'n dikke tractor heb je niet nodig hoor , cheapass suzuki'tje ( 410 of 413 is al zat )
Gaat dit ook prima mee.
Beetje semi-modderbanden eronder, en ook als iedereen voorzichtig voortschuifelt over de sneeuw lach je je helemaal stuk met zo'n oud hok.
1 nadeel.. ok, wat meer..
Kachel is kut, comfort zit er niet in , en zo'n rijdend doosje zuipt je ook arm met die kleine kutmotor.
Maar.. Je kan alles zelf maken, en van een deuk word ie alleen maar mooier :)
*mist z'n jeepie's*
"De SUV rijdt bij een file de snelweg af en rijdt naar een naast geleden binnenweg, mag dat?"
Hij of zij zal wel hele hoge nood hebben gehad en dat is knap vervelend als je al een tijdje in de file staat.
Je hoeft vandaag geen 112pliesie te bellen. Te druk. Schijnt dat het halve woutencorps plus die gekrulde SBS6-pygmee al de hele dag dat filmpje zit te F5'en om dat nummerbord te achterhalen.
Och, dat kan best goedkoper én veel handiger met een off road motorfiets.
Doe dat zelf bv altijd na de TT of ander evenement op het circuit.
Altijd files maar niet voor mij. Scheelt natuurlijk dat ik in de regio woon en weet waar alle weggetjes uitkomen.
Vanaf de A-28 kun je via berm en sloot (dat kan een 4 WD niet) en dan schouwpaden en zandwegen in no time thuis zijn. Een motor kan over heel smalle paden rijden, een auto niet.
MEGA Kudo's en wat een afgunst hier.
Het énige nadeel is de benzineprijs in dit kutland.
Botte Hork | 07-09-13 | 10:04 | + 48 -
Dit soort auto's wordt meestal gereden als lease auto met tankkaart door vertegenwoordigers dus die maken zich niet druk over de brandstofprijzen, de baas betaald toch.
baas
Brou Is Back | 07-09-13 | 12:09 |
Volgens mij wannabees.
Parsons | 07-09-13 | 12:21 |
Het valt mij op dat meerdere reaguurders in mijn gezever een moralistisch standpunt ontwaren, een enkeling ziet zelfs een links standpunt. Maar ik doe slechts een poging om de gemoedstoestand van de gemiddelde SUV-rijder te raden en doe in het geheel geen uitspraken over de vraag of een SUV-rijder al dan niet moreel verwerpelijk is, of zijn gedrag te prijzen of te laken is.
Ik vind, parafraserend op de reactie van Muxje, het ook niet moreel verwerpelijk als mensen er behagen in scheppen om naar een restaurant te gaan waar ze grote borden volscheppen met veel te veel en veel te vet eten en daar nog een ovedreven grote fooi voor te geven ook. Maar toch, ik prefereer een exquise restaurant met een goede keuken.
Correctie:kom, het zijn zéker niet allemaal aso's:
-
www.landcruiser-club.nl/
Brou Is Back | 07-09-13 | 12:06 |
U heeft in zijn algemeenheid gelijk dat hier sprake is van een pleonasme, echter ik poogde via deze stijlfiguur de hufter als hufter te isoleren en los te trekken van de dwaze droom die hij poogt te besturen.
ozewiesewoze | 07-09-13 | 12:04 |
Leeft niet iedereen in een zelf gecreëerde werkelijkheid? Of bent u hier een uitzondering op en is uw oordeel van een hogere orde?
@RMoser | 07-09-13 | 12:25
Ik zie het filmpje liever op DumperT, dan ga ik even stevig op 'like' drukken, gewoon omdat het kan!
zeg maar jansen | 07-09-13 | 11:52 |
Het zijn juist de bezitters van snelle Duitse bakken die de burgerlullen zijn. Zij het nog steeds in een ontkenningsfase.
OK, zo lang ik in die ontkenningsfase zit, gaat het gelukkig goed met me :))
Haha prachtig!! Heeft iemand de youtube link voor me?
Schoorsteenveger | 07-09-13 | 10:59 |
Geweldige analyse van het ego van de autohufter, meneer de schoorsteenveger!
Als ik in Nederland noodgedwongen in m'n auto zit, voel ik me eigenlijk altijd een sukkel en verlang ik naar mijn fiets, de benenwagen of mijn licht opgevoerde snorscooter.
@AshleyJ"Ash"Williams | 07-09-13 | 12:15
Deze nooit gezien?
www.youtube.com/watch?v=TqT21Pv1CAs
*^^ ipv gnehehe*
@Schoorsteenveger | 07-09-13 | 10:59
Die tegel riekt naar moralistisch gezever van de bovenste plank. Ben ik niet van je gewend. Sinds wanneer plak jij een waardeoordeel op vrijdenkersgedrag?
Wat wel typisch is:
Iedere Turk wil in een Mercedes rijden, ook al is het een oude gare verotte diesel uit '88... zo lang die stermaar op de grill staat zijn ze gelukkig.
Kom,kom,het zijn zeker niet allemaal aso's:
-
www.landcruiser-club.nl
GeenStijl is gezien de chagrijnige reaguursels een weplok (geworden) voor arme sloebers die een ander geen uiterlijk succes gunnen. Dit gaat het roze medium waardevolle adverteerders kosten.
@Brou Is Back | 07-09-13 | 12:12
Als dit Ossendrecht is Moet je wel een heel eind rijden om de A1 over te steken. Dit is nml de A4
@necrosis 12:12
Executive Bathroom:
youtu.be/owHha_Mp0lA
Ghe.
@No guts no glory | 07-09-13 | 12:09
Ik ga het liever vragen bij vader en zoon de Rooy.....
@zeg maar jansen | 07-09-13 | 11:52
Nou, ik ontken ook niet dat ik een burgerlul ben, maar dan hoef ik dat niet uit te dragen door in een Opel te rijden... :-)
Wat ben je dan een sukkel..
Jaren te veel belasting betalen voor je bak.
Jaren Veel te veel aan brandstof..
En dan heb je 30 sec gereden in Teletubbieland... HELD!!!!
@Brou Is Back | 07-09-13 | 12:09
Ik geef eerlijk toe, ik ben ook stikjaloers op mensen die met een privé-helikopter naar hun werk vliegen.
@Schoorsteenveger | 07-09-13 | 10:59
Ik ken de situatie daar; volgens mij moet je dan niet alleen het gras oversteken, maar ook de tegenliggende rijbanen van de A1, dus hoe je dat flikt is mij een raadsel.
@Ongeblustekalk | 07-09-13 | 12:05
Volgens mij heeft zo'n ding geen reserveband, laat staan een krik......
Ruilen voor een Opel Astra?
De echte SUV rijder heeft een Unimog.
suchen.mobile.de/lkw-inserat/mercedes-...
suchen.mobile.de/lkw-inserat/mercedes-...
@Schoorsteenveger | 07-09-13 | 10:59
Hoe treffend beschreven... Gezien de kudo-score zitten er toch heel wat SUV-hufters onder het reaguurdersvolk.
@CornholioNL | 07-09-13 | 12:05
Dacht eerder compensatie...
@Schoorsteenveger | 07-09-13 | 11:54
Je reaguursel kan korter: "hufter in een SUV" kan worden vervangen door SUV-rijder. Dan heb je meteen een pleonasme eruit gehaald, want het zijn per definitie hufters en hufteressen (de zogenaamde "SUVkutjes"...
@Jopie2009 | 07-09-13 | 11:50
Tja, weekend hé. Ze werken maar op halve kracht.
@necrosis | 07-09-13 | 11:59
Hahaha, moet je geen lekke band krijgen...
@ozewiesewoze 11:50
Het kost anders aardig wat fantasie om uit 1 reaguursel op te maken dat iemand zijn eigen waarheid en wereld creëerd die totaal niet stroken met de zogenaamde realiteit.
Reality is what U make of it.
Gelul allemaal, iedere vent weet wat de auto is:
Een verlengstuk van uw piemol....
Een schoolvoorbeeld van Neo-Liberalisme, je eigen verantwoordelijkheid nemen.
@schoorsteenveger, in in uw antwoord ligt weer een door u zelf gecreëerde werkelijkheid.
nee over u. mijn waarde socialistische -kopinhetzandvingersindeorenlalalalaroepende- boomknuffelert.
necrosis | 07-09-13 | 11:53 |
Lol !!
"papa, de zandbak in de tuin is weer leeg"
"geen probleem jongen, komt goed"...
@ljcoster | 07-09-13 | 11:52 |
Klopt inderdaad; de auto zegt alles. Alpha-rijders zijn zielepoten met net te weinig geld voor een echte auto en teveel testosteron, BMW-rijders zijn patsertjes met geld en verder schijt aan alles en SUV-rijders zijn gewoon asocialen met wel (wat) geld maar toch afkomstig uit sociale klasse 5.
@Ongeblustekalk | 07-09-13 | 11:54
Zie necrosis 11:53.......
ljcoster | 07-09-13 | 11:52 Zolang de overheid dit soort bakken toestaat?
Jij bent te laat geboren in het verkeerde land. Jou zie ik in de vijftiger jaren met een Trabant waar je tien jaar voor op de wachtlijst hebt gestaan.
De overheid heeft niks toe te staan, je mag kopen wat je mooi vind, kunt betalen en wat je denkt nodig te hebben.
Ik rij zelf een aardig tweedehandsje, een Humvee die nog in Irak heeft dienst gedaan, met Roemeens kenteken. Kan je leuke dingen mee doen.
Harry Turtle | 07-09-13 | 11:54 |
Inderdaad. Chassis zonder driehoeksverbindingen.
necrosis | 07-09-13 | 11:45
Zo'n ouwe Range Rover had een kreukelzone tot aan de achterklep
@necrosis | 07-09-13 | 11:47
Mercedes G klasse, Land Rover Defender/One-ten. Nog meer?
ozewiesewoze | 07-09-13 | 11:50 |
U heeft het over een hufter in een SUV, begrijp ik?
Doe mij die gele maar:
technicalmirror.com/wp-content/uploads...
Zolang de overheid dit soort aso-bakken toestaat, mag het - en moet het blijkbaar ook.
Zeg mij in wat voor auto je rijdt, en ik zal zeggen wie je bent.
Boerenbrandtlul | 07-09-13 | 11:48 |
Hufters in SUV's stoten zichzelf voor het hoofd, zitten zichzelf in de weg, al zijn die stoelen nog zo ruim of comfortabel.
Brou Is Back | 07-09-13 | 11:47 Gefeliciteerd met je snelle Duitse bak en het feit dat je zonder meer neerkijkt op mensen die door de Opeldealer met egards worden behandeld.
Het zijn juist de bezitters van snelle Duitse bakken die de burgerlullen zijn. Zij het nog steeds in een ontkenningsfase.
@brou,
ah u is taxi-chauffeur :)
Ik vind het een baas. Doet mij denken aan die zelfbenoemde meneer van adel.
@schoorsteenveger
Fijn he, je eigen wereldje met eigen waarheden creëren? Man wat een gelukzalig gevoel moet dat zijn. Ik wilde dat ik dat ook zou kunnen, maar helaas wint mijn gevoel voor realiteit het telkens van mijn fantasie.
And therefore, Sir, I envy U.
lol! xD
Heren,
het is bijna 12 uur, ik kom hier net binnen en zie slechts 1 lullig topicje over een auto. Terwijl de wereld bijna in brand staat, de Polen de helft van de pensioenvoorziening aan de staat hebben mogen overdragen.
Is de redactie door een water vergiftiging getroffen?
lol! xD
Volgens mij mag je wel in de berm rijden, maar niet op de vluchtstrook. Dus om in de berm te komen, moet je eerst een overtreding begaan. Dit zou je dan weer kunnen ondervangen door te stellen dat je vanwege technische problemen bent uitgeweken naar de vluchtstrook (mag wel) en daarna gekozen hebt om door te rijden over de berm. Ik weet niet of dat verweer zal standhouden bij de politierechter.
Verder: wat een gezeur dat SUV rijders hufters zijn. Moet iedereen doorsnee rijden om niemand voor het hoofd te stoten? Nivelleren is voor mietjes, niet alleen als het om inkomen gaat, maar ook als het om uitgeven gaat.
@ozewiesewoze | 07-09-13 | 11:43 |
Zie mijn commentaar, abusivelijk gericht aan koolteer hierboven.
@Ongeblustekalk | 07-09-13 | 11:33
Tendentieuze woorden, maar laat maar horen.....
Ik wacht!
Misschien gebruikte de beste man/vrouw Apple maps.
Je weet maar nooit!
@koolteer | 07-09-13 | 11:39 |
Nee, ik rijd een zeer snelle Duitsche bak (zeker geen burgerlullen Opel) en figureer regelmatig in fotosessies van Gatsonides, maar ik heb echt een teringhekel aan lui die menen in dit krappe land zonder noodzaak een truck te moeten rijden...
*zet Mart Smeets stem op* "Mag ik dit leuk vinden? Ja dat mag". Die gast doet gewoon wat iedereen wel eens heeft overwogen.
Muxje | 07-09-13 | 11:43 |
Auto's heb je in soorten en maten, en ook keukens verschillen enorm.
kopschoppers gedrag
Even een verse invalshoek in dit topic:
Je krijgt een klapband en je onbestuurbare auto koerst met 50 op een dikke boom af.
Wat heb je liever:
[ ] Fiat Panda
[X] Range rover
*gewetensvraag*
Hahaha. Ik moest lachen. Die zag ik echt niet aankomen.
Als ik filmpje zo zie heeft hij/zij dit vaker gedaan en kent de weg en ook wat er achter ligt en op andere weg komt die wel naar beoogde doel gaat. (zal wel beruchte flitslocatie zijn).
@koolteer | 07-09-13 | 11:39 |
Tja, die zwakke, doodgepamperde, kasplantjes van kinderen van tegenwoordig zijn altijd weer een goed excuus voor wangedrag. Klojo.
neemjemoederindemali | 07-09-13 | 11:36 |
U bent een autodidact, een meta-hufter die de hufter nog agressiever maakt dan hij al is. U bewijst dat je je als hufter kunt gedragen zonder je voor veel geld een hufter-imago aan te laten smeren.
@brou is back.
u rijdt opel of frans.
@neemjemoederindemali 11:36: Ach, Schoorsteenveger is iemand die denkt dat een auto iets is om je van A naar B te verplaatsen, en dat iedereen die in iets groters dan strikt noodzakelijk rondrijdt een pronkende hufter is. Ik bespeur enige jaloezie.
Zelf heb ik ook niets met terreinwagens maar ik zie de aantrekkingskracht wel. Van A naar B? Tja, eten doen we ook om te overleven, maar ik neem evengoed liever echt vlees, vers brood en kwaliteitsgroenten tot me dan tofu, geramd zaagsel van de Euroshopper, of Hollandse tomaten.
@Artwido | 07-09-13 | 11:38
Volgens de wet is het ook goed. De berm behoort tot de weg en mag gebruikt worden.
Standrechtelijk het rijbewijs van deze TokkieTruck-proleet voorgoed afnemen, dat lijkt me beter.
.
Grotere klootzakken dan de AsoBak-bestuurders bestaan niet; ze geven nooit richting aan (dat delen ze trouwens met de BMW-boeren) en bellen bij voorkeur niet handsfree zodat ze het overige verkeer optimaal kunnen negeren.
.
SUV = Sociaal Uitgedaagde Voetbalproletenkar!
@ neemjemoederindemali 11:36
Geweldige autootjes, had er ook zo een. Nu een lwb Taft als speelgoed.
Heb ik op de A7 ook wel gedaan. Kijkersfile met ramptoeristen, en haast om zieke zoon van school te halen. Dan maar m'n eigen afrit bedenken.
Opvallend...
Geenstijl redacteur schrijft dat het goed is en het overgrote deel van de reaguurders beaamt dat.
Jammer dat deze meelopers nog nooit van sarcasme hebben gehoord.
Dat komt ervan als je om wat blikschade de hele snelweg weer eens dicht gooit.
@Schoorsteenveger | 07-09-13 | 10:59
Ik heb een Suzuki samurai van ruim 20 jaar oud en haal ook dergelijke actie's als hierboven uit. Ben ik een volleerd hufter in uw ogen?
De dubbele moraal die wel vaker heerst op GS wordt in deze kolommen weer eens haarfijn benadrukt. Meer hoef ik niet te zeggen. Ook een fijn weekend allemaal met het bezoek aan de wasstraat met jullie Prius.
Om een Range Rover nu een echte terreinwagen te noemen.. dat ding kan wel wat, maar er zijn veel betere 4WD's.
Heey, wat een goed idee van jullie zeg, ik heb geen SUV maar wel een auto waarmee je ook over de stoep kan rijden.
Volgende keer als ik weer ergens voor t stoplicht sta pak ik gewoon de stoep. Want dat is COOL.
@Ridocar | 07-09-13 | 10:19
Vroeger kon oom agent een goeie smoes nog wel waarderen en honoreren. Tegenwoordig zijn het de agenten zelf die met smoezen proberen jou geld uit de portemonnee trekken.
Che_cuevara | 07-09-13 | 11:09 |
Volgens mij juist als ik in een file sta.
Je hebt het waarschijnlijk over de uitvoering van de mogelijke protest opties.
Je moet dan wel goed de weg weten. Want niets zo lullig dan dit doen en er achter komen dat er een greppel achter ligt waar je niet door kan. Moet je weer helemaal terug aansluiten in de file.
Of die meneer nou wat eerder terug is in z'n 'verder onder water dan Atlantis'-villa in Aerdenhout interessert me geen zak.
Wat me wel interesseert is die arrogante pestharses in die auto, die dit doet omdat Hij vindt dat Hij toch niet gewoon in de rij gaat staan? Dat Hij het gemaakt heeft. Hij als jaren Sie-Ie-Oh is van allerlei kompunie's, maar de facto nooit anders bereikt heeft en zich vertrekpremie-innend als een sprinkhaan van quango naar qunago sleurt.
En daarom ga ik hard lachen als meneer straks met z'n SUF fijn in een greppeltje rijdt.
@Reykjavik | 07-09-13 | 11:15
Asoos?
We heten niet allemaal Willem-Alexander die 2 rijbanen op een snelweg laat afsluiten om er met 160 Km per uur overheen te jakkeren met behulp van 40 motoragenten en AA kentekenplaten om zijn lunchafspraak niet te missen.....
Che_cuevara | 07-09-13 | 11:12 | + 1
kudo's ende hulde!
A gossie mag zeker weer niet, wat maakt het uiy moet kunnen.
In Brazilie rijden ze met SUV-s over het strand, ook handig.
whatsnext | 07-09-13 | 11:13 |
deze bestuurder rijdt overigens ook als een wijf (m/v) in een bocht voordat hij dat heuveltje op gaat......
en daarom is daar ook een greppel gegraven in de tussentijd...
@irma zonderboezem | 07-09-13 | 11:11
Ervaring ? ^^
Ik vroeg me al af waar het wekelijkse dashcam-promotie-topic bleef.
De sponsor kan weer tevreden zijn.
@Harry Turtle | 07-09-13 | 11:01
Waarschijnlijk de uitvoering met goede stuurbekrachtiging, anders breekt ze haar polsjes......
Asoos... punt.
@123 je proeft het zo | 07-09-13 | 11:01
Je mag over de berm rijden. Zie artikel 1 van de wegenverkeerswet 1994.
Zie Che_cuevara | 07-09-13 | 11:12 |
@i-Wonder 11:09
Schoorsteenveger geeft nergens een waarde oordeel, hij beschrijft enkel en op zijn altijd begiftigde en excellente manier van schrijven hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Lees het anders nog eens goed. Of nee doe maar niet, je ziet het waarschijnlijk toch niet.
i-Wonder | 07-09-13 | 11:06 |
Probleem? Ik schets slects de gemoedstoestand van de gemiddelde hufter die een hufterauto rijdt. Die hufter vooronderstelt naar alle waarschijnlijkheid dat andere weggebruikers zwaar te lijden hebben onder gevoelens van jalouzie, maar dat zegt dan méér over die hufter dan over die andere weggebruikers.
Zo'n Range Rover is met al die drempels in Nederland ook best handig. Al zie ik de benoemde doelgroep meestal volledig in de ankers gaan als ze een drempeltje naderen, lutsers!
@Einde van de Domheid | 07-09-13 | 11:08
Even opgezocht en het schijnt te mogen.
Artikel 1 van de Wegenverkeerswet 1994 bepaalt dat de berm tot de weg behoort. De berm is dus een onderdeel van de weg. Op grond van de Wegenwet is de gemeente voor de wegen en bermen, die in de gemeente liggen, wegbeheerder. De wegbeheerder moet de weg en ook de berm onderhouden. Het maakt niet uit of de gemeente de berm in eigendom heeft. Dit onderhoud van de berm heeft tot doel dat de weg in stand gehouden en gebruikt kan worden. De eigenaar en de onderhoudsplichtige van een berm moeten het toestaan dat het verkeer van de berm gebruik kan maken. Dit betekent zowel het over de berm rijden als ook het parkeren in de berm.
@123 je proeft het zo | 07-09-13 | 11:01
Voor zover ik weet ging het niet over een (Porsche) Cayenne, maar over een oerdegelijke Range Rover.
En verder laat je erg blijken nogal van het 'verbieden' te zijn.....
Vast een vrouw geweest, ergens een bordje' uitverkoop ' gezien en dan krijg je dit
@123 je proeft het zo | 07-09-13
Zielig dat ego vaak wordt uitgedrukt in het beleren van andere mensen. En zielig dat een links kleinburgelijk moraal dan als norm genomen wordt.
@BramSlang | 07-09-13 | 11:06
"Kan zo 10 strakkere manieren uit m'n mouw schudden om te protesteren."
Maar niet als je in de file staat.
Mees Dismist | 07-09-13 | 11:05 |
De pijntjes zitten bij de hufters die hufterauto's rijden. Het filmpje toont de pijn die de hufter dagelijks voelt. Ik pleit niet voor een hufterloze wereld, hufters zullen er altijd zijn.
Schoorsteenveger | 07-09-13 | 10:59 | + 0
beetje links stukje sv.
volgens mij is het niet eens verboden om in de berm te rijden.
weet iemand dat?
@MikeyMo | 07-09-13 | 11:04
Dit moet GroenLinks dan wel aanspreken.
Benieuwd of ze dat in hun verkiezingscampagne gaan gebruiken.
- no Hobbits were killed during filming of this movie -
Hahaha, iedereen kijkt met gemenge (jaloerse) gevoelens toe! Range Rover, JUIST in Nederland!
Zal die racist van een Sam wel zijn geweest. Aso gedrag. Zal het alleen goedkeuren in geval van nood. Zwangere vrouw, gewond kind zoiets. Anders? Dan zak erin en pleur op. Merendeel van de reaguurders vindt dit een les tegen de overheid en het filebeleid?! Rare jongens die reaguurders. Kan zo 10 strakkere manieren uit m'n mouw schudden om te protesteren.
Schoorsteenveger | 07-09-13 | 10:59 | + 1 -
Chappeau!
Zielig dat ego vaak in auto word uitgedrukt.
En zielig dat er mensen zijn die geloven dat vrijheid inhoud dat je alles maar kan en mag doen.
@Schoorsteenveger | 07-09-13 | 10:59
Wat is nou helemaal het probleem? Die man staat niet meer in de file, de file wordt korter en dus iedereen blij. Afgezien van jaloerse mensen die dit niet durven en hun angst projecteren op degene die wel durft.
@Schoorsteenveger
Ergens pijntjes?
Als die bak had vastgestaan in de file zou het alleen nog maar slechter zijn geweest voor het milieu :D
Ik doe al jaren hetzelfde op de A1 Adam-Afoort.
Voor Afslag Naarden/Bussum even het grasveld oversteken en voor je t weet sta je in Naarden Vesting.
Werkt gegarandeert, SUV niet nodig..
Valt me nog mee dat zo'n Estelle Gullit waggie dat heuveltje opkomt.
necrosis | 07-09-13 | 10:35 | + 0 -
O ja vooral angst laten reageren.
Voor de rest fuck Dit soort rijgedrag. En fuck dit soort auto's. Gewoon een soort gewichtmaximum invoeren. Met alleen uitzondering waneer er echt aantoonbaar dit soort auto's nodig zijn. En voor de rest beetje zielig dat de mensheid zich bezig houd met cayennes, er lijken me andere prioriteiten.
Uw Naam | 07-09-13 | 10:52 | + 0 -
Was vanuit de richting Antwerpen, niet ernaar toe... Sjongejonge dat een vrouw dat nog moet corrigeren...
De fabrikanten zouden maar al te graag dergelijke filmpjes willen gebruiken om de SUV's die ze bouwen aan de man te brengen. Want ze weten dat er een catogorie hufters is met geld, en dat die hufters een schreeuwende behoefte hebben om zich hufterig te gedragen, dus ook in een hufrerige auto rond te rijden.
Maar ze kunnen dat niet, die fabrikanten, omdat ze hun reclame-uitingen dienen aan te passen aan de fatsoensregels van de samenlevingen en dus de markten waarbinnen die hufterige auto's kunnen worden afgezet.
Desondanks vinden die fabrikanten en die hufters elkaar zonder moeite en vinden die auto's hun bestemming. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.
Een SUV is één groot blik pompeuze pretentie. "Mijn auto is duurder, zwaarder, hoger, verbruikt meer brandstof, is in alles méér, en daarom rij ik 'm." zo lijkt de hufter uit te willen spreken, maar de werkelijke meerwaarde zit 'm uiteraard in het feit dat die auto die in alles méér is, ook meer kán dan een doorsnee-auto, en dat dit meer kúnnen direct gerelateerd is aan datgene wat een hufter een hufter maakt. Zo'n auto lan iets wat enkel hufters willen, kan zich misdragen, kan grenzen doorbreken, door hekken heenbreken, bloemperken vernietigen, diepe sporen trekken door zorgvuldig aangelegde gazons, enzovoorts. Kortom, zo'n auto schreeuwt uit "Ik word bereden door een hufter die de wereld will laten zien dat hij een hufter is."
En daar wringt 'm dus de schoen. De hufter kan véél geld uitgeven aan een SUV, en véél geld spenderen aan het op de weg houden van zo'n ding, maar zo lang hij inderdaad op die weg rijdt en, nog erger, zich aan de regels houdt, is hij geen échte hufter, pretendeert hij slechts een hufter te zijn. Terwijl die auto erom vráágt om die pretentie in werkelijk gedrag om te zetten en eens écht over de grens te gaan.
Het moet een vreselijke geestestoestand zijn, dagelijks als hufter met een hufterauto de weg op, hard schreeuwen "ik ben een hufter" maar nooit echt de hufter uithangen. Dat is elke dag een nederlaag lijden, afgaan, een nóg groter lulletje worden. Elke hufter in een hufterauto is in feite een contradictio in terminis, en daar komt elke hufter in een hufterauto vroeg of laat achter.
En dan komt er het moment dat de hufter zich niet meer kan beheersen, een moment waarop er iets knapt in zijn hoofd.....
Und jetzt kommen die kamelen!
www.youtube.com/watch?v=Q_VHniMj8V0
Is een RR Sport (oud model) en geen "gewone" RR
@Caturman | 07-09-13 | 10:54
Met de meeste kunst zou je juist wel rechtdoor gaan.
Serieus verhaal... ik heb ooit eens keer een politie auto (Volvo) met mijn Landrover geholpen. Zij waren aan het joyriden door aan de zijkant van een dijk te rijden... en kwam vast te zitten. Nog nooit zo'n dankbare agentjes gezien... anders moest er een kraanwagen aan te pas komen en dus rapport commandant.
Verdorie ik stond ook in die file (lading stro in de fik op vrachtwagen) voor markizaat maar heb deze actie helaas niet gezien :-(
Heb wel een hoop andere creatieve ontwijk manoeuvres gezien, sommige niet netjes, sommige ronduit gevaarlijk...
De meeste rotondes rij ik tegenwoordig ook gewoon rechtdoor. Tenzij er een "kunst object" op staat.
Ah, dit is bij Ossendrecht, de snelweg richting Antwerpen. Is leuk, maar uit ervaring kan ik melden dat dit met een goeie aanloop ook met een 2WD lukt..
Mits niet de drassig uiteraard
@bottlebaby | 07-09-13 | 10:23
Ik heb mensen zoals jij wel eens aan de lijn. Gaat de telefoon op de speaker en lachen we met z'n allen.
Ik heb een sticker op mijn SUV:
"Paved Roads. Another fine example of unnecessary government spending."
Download hem nu! De Tom Tom Offroad V3.0 Navigator.
www.tomtomforums.com/threads/offroad-n...
@CornholioNL | 07-09-13 | 10:44
Dat zegt hij ook alleen maar omdat je met een uitkering geen SUV kunt veroorloven.
Ik heb het filmpje nóg maar eens bekeken en moest vooral lachen om de mensen die verbouwereerd naast hun bestelauto/ busje/ middenklasse auto stonden te kijken.
Hoog *moehahaha* gehalte!
zelfs mevrouw evdd vond het fantastisch!
Jammer dat er in de bewoonde wereld geen parkeerruimte is voor die bakbeesten.
Zouden de gemiddelde pliesie Volvo's ook AWD hebben?
Ik snap het probleem niet zo dat de RR de korte route pakt.En de wegbeheerder ook niet anders hadden ze er wel een hek voorgezet.
*bakito modus on*
Auto's zijn voor milleu hatende hufters.
*bakito modus off*
Amateur.
Terreinmotor!
Hoezo, afgesloten weg? Dat zullen we nog wel eens zien...
de haves and the have nots welkom in het nieuwe Nederland, land van macjobs and mcjobs..
Nog nog een model a la Libië met luchtafweer, bureaustoel en schotelantenne met satelliet-internetaansluiting.
Je moet wat als de voedselbank bijna gaat sluiten.
@bottlebaby | 07-09-13 | 10:23
Misschien is het jouw baas wel, die zijn nieuwe auto net heeft opgehaald.
Dat wordt dan een leuk gesprekje maandagochtend......
*gnehehe*
Ik vind het getuigen van visie; en van lef. Een foorwieldraaif is ook heel erg VVD. Ik vind dat deze bestuurder president moet zijn!
Hij breekt uit de Matrix, hij breekt uit!
- aldus de kudde
bottlebaby | 07-09-13 | 10:23
De gemiddelde Range Rover rijder is zelf baas. Hij zal zich na jouw telefoontje verschuilen onder zijn bureau (ziet hij zijn secretaresse ook weer eens op ooghoogte).
Als dat geen manarchisme is weet ik t ook niet meer. Hulde voor zulks een innovatieve fileontwijkende manouvre!
Ik realiseer mij ineens dat je zo ook de trajectcontroles kan omzeilen.
* SUV aanschaffen gaat, met goedkeuring van Marx Rukker *
Geef mij ook zo'n bak haha.
Ik krijg om me heen voortdurend het verwijt dat ik zo negatief ben. Moet positiever gaan denken. Maar toch denk ik dat er nu een of andere ambtenaar met beslissingsbevoegdheid, hier over enkele dagen een greppel laat graven, of een vangrail laat plaatsen. Die snelwegen zitten bijna overal dichtgetimmerd.
SUV ~ Seeking Unorthodox Velocity
Het bezitten van een bepaald auto asociaal noemen is toch wel het toppunt van afgunst.
Moes toch effe gniffelen leuke oplossing alleen wel effe uitkijken naar die bonnen boeven.
Ik bel de baas van zo'n verkeershufter altijd. Al-tijd.
Glimlach niet onderdrukt.
prachtig, chauffeur (ja want uiteraard man) is een man naar mijn hart! Niet lullen, maar aktie.
Ik rijd tank...
jorste | 07-09-13 | 10:03 | Och menneke toch!
Wij rijden alleen maar Jeeps met ons bedrijf.
Altijd V8's en permanent 4-wiel aangedreven.
Het is niet meer te becijferen hoeveel tijd ons dat in de jaren heeft gescheeld.
Want je komt ALTIJD één of meerdere wegopbrekingen tegen als je naar klanten moet.
Ben je al vlakbij, kun je een heel eind terug om het via de andere kant van het dorp of de stad te proberen.
Niet met de de dikke V8.
Erdoorheen of eroverheen. Heerlijk.
maar de navigatie gaf deze route aan, agent
@VanBukkem | 07-09-13 | 10:12:
"Oh, maar dan sturen wij dit rijbewijs wel naar de OvJ. Dan zal een dokter wel kijken of u wel geschikt bent om een rijbewijs te bezitten..."
Leer mij agenten kennen, Die hebben een staandehoudingscript(TM)
Ecoducten zijn dan ook speelgoed voor provincies met teveel belastinggeld. Ogenblikkelijk inleveren bij de staat en er hoeft geen 6 miljard meer bezuinigd te worden.
Neuk de regels, man op pragmatisme!
Dat is toch gewoon de alternatieve route van de ANWB?
"Sorry agent. Ik was de macht over het stuur verloren en ik wist even niet meer waar de rem zat."
@Sarcasper | 07-09-13 | 10:06
Je koopt zo'n ding toch om heuvels te beklimmen, door de blubber te scheuren en het avontuur?
Of zie jij die dingen liever geparkeerd in de PC Hooft, waar ze niets uitstralen dan 'kijk mijn eigenaar eens geld hebben'.
Chauffeur uit het filmpje = baas!
Waarschijnlijk stomweg de aanwijzingen van zijn navigatiesysteem opgevolgd. Die geven altijd prima alternatieve routes bij fileproblemen
Als iedereen zo zou rijden hadden we geen file probleem #feit
Of haar tomtom was het spoor bijster, dat kan natuurlijk ook.
Agent, na aanhouding van de Range Rover, stelt moreel ethische, zogenaamd retorische vraag:
Meneertje, hoe denkt u dat Nederland er uit zou zien als iedereen een Range Rover had en hetzelfde zou doen als u?
Er zouden geen files meer zijn, agent!
-weggejorist-
Net als vannacht op de A4, toen 4 van de vijf rijstroken waren dichtgezet. Om mij heen zie ik allerlei capriolen om zo snel mogelijk weer door te kunnen. Via het tankstation, langs de afgesloten rijstroken, bedenk het en het gebeurt. En natuurlijk hoofdzakelijk door die straattractoren of Audi's.
Maar ik word toch per uur betaald om op de weg te zitten, waarom zou ik mij haasten?
Ik zie het probleem niet zo.
Deze bestuurder heeft gewoon begrepen dat je niet op de vluchtstrook mag rijden. Ik noem dit innovatief.
@Man-Bijt-Hond | 07-09-13 | 10:04
Jaloers?
Ik zie het jou niet doen in je Opel Kadett.....
Wat een onsportieve zak hooi.
Man-Bijt-Hond | 07-09-13 | 10:04
Je bedoeld die file toch? TOCH?
Ziehier het verval van de maatschappij. .. in 3..2..1!! Meer heb ik er niet over te melden. Fijn weekend allen.
Daar heb je een Range Rover toch voor?
Het énige nadeel is de benzineprijs in dit kutland.
Je woede wordt omgezet in een licht gegniffel wanneer je hem zo van de vluchtstrook over dat lelijke hobbit-hol ziet rijden. Zo erg, dat het grappig is.
Deze kan ik op de een of andere manier wel waarderen...
Tsja, wat moet je hier weer van zeggen ...
Ik krijg het deze week niet uit mijn hoofd: incompatibilité d'humeur........
Zie ik liever een subaru impreza wrx om de files te vermijden
Rij even door dan en ploeg gelijk alle flitsagenten om
Ook een manier van " groen rijden"...
Ook handig voor wanneer je de weg kwijt bent.
Innovatief Nederland heeft een oplossing voor het fileprobleem.
REAGEER OOK