Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Het Shariawijk DenHagistan Debat

driehoekpica100.jpgWeet u het nog? Opeens was daar het bericht dat in de Haagse Schilderswijk een islamitische enclave gesticht was, waar 89% Niet-Westersen woonden, waar de strenge wetten der sharia golden en waar iedereen in een jurk (m) danwel tent (v) liep, en naar onthoofdingen op de schotel keek. Punt van Het Zwaard werd de Haagse driehoek (pica opklik) genoemd. 'De Vergeten Driehoek', de naam zegt het al, is een buurt in Den Haag waar zich een ontwikkeling voltrekt waar niemand daarbuiten iets van lijkt mee te krijgen. Een deel van de driehoek, die ooit die naam kreeg omdat die buurt was 'vergeten' bij de stadsvernieuwing, wordt ook wel een 'moslimenclave' genoemd. Het bericht kwam niet van nujij of een aluhoedjes-blogspotje, maar van Trouw. Misschien wel de beste krant van Nederland, waar de nuance immer felgeërecteerd klopt in de frisgewassen heupslips van het merk Fatsoen™. En toen was het bal op de internets. Iemand riep: ISLAMISERING. JE VERWACHT HET NIET. Iemand anders riep: NIETS VAN WAAR, IK ZAG ER GISTEREN NOG EEN VARKENSKARBONADE LOPEN en weer iemand anders riep: HEE DIE JOURNO VAN TROUW IS EEN HINDOESTAAN. RASIESME! En toen was er nog meer ruzie en gezeik. Uw aller GeenStijl ontdekte dat het nog best betaalbaar wonen is in zo'n kalifaatbuurtje, en we organiseerden zelfs een heuse stadstour met een toeristentreintje. Politici waren er als de kippen bij om zich in De Vergeten Driehoek te vertonen. Ahmed Marcouch én Lodewijk Asscher én Geert Wilders (REPO GSTV). En toen hoorde je er een hele tijd niets over. Want reces. Maar nu is daar e.i.n.d.e.l.i.j.k. het spoeddebat over de shariawijk. De PVV gaat een onderzoek eisen naar kromzwaard enclaves in Nederland, iemand (sprekerslijst) dient een motie in, er wordt gestemd, en dan wordt de motie niet ondersteund. Tot groot plezier van bommenmaker Abu Sarin, in een kelderbox in de Frans Halsstraat. Enfin, kijk zelf maar. Op GlasPlas24.

Reaguursels

Inloggen

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om de moslims die daar wonen te laten remigreren naar Arabië. Zo worden de gematigde moslims in nederland ook blij.

penduwer | 05-09-13 | 20:21

Racisten driehoek. Het zijn racisten. Niet meer niet minder. Hun geloof zet aan tot racisme. Homo's, vrouwen, anders gelovigen, vrije denkende mensen, intellectuelen.

BramSlang | 05-09-13 | 18:40

Nederland is toe aan een nieuw tijdperk,
"Het leven na de eu."

Flipus | 05-09-13 | 18:00

@Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 16:11
Ga je weg gek! Je houd ze maar lekker in het westen, daar wonen immers de meeste politici die ze ook hierheen halen.

Flipus | 05-09-13 | 17:56

Ach, 60 % bestaat uit poep. Op de moskee zit poep, op haatbaarden zit poep, islamitische poep, dat dan weer wel.

niksneem | 05-09-13 | 17:37

Colijn 1936"er is voorshands geen enkele reden om ongerust te zijn" oh

Steenrijk | 05-09-13 | 17:24

@Conan de Rabarber | 05-09-13 | 16:16
: )

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 16:19

@Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 16:11
In het Midden-Oosten is nog veel meer plek.

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 16:16

@ikdenkwat | 05-09-13 | 16:04
Juistem in het Noorden en Oosten is zat plek.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 16:11

Waarom geen verplichte spreiding van niet westerse allochtonen invoeren? Dit is toch compleet kut zo.

ikdenkwat | 05-09-13 | 16:04

Die kale zou me nog geen paar schoenen kunnen verkopen.

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 15:54

@miko | 05-09-13 | 15:13

Nee, dat bedoel ik inderdaad. En mijns inziens lijkt me dat toch een tikkie kwalijk, aangezien het toch een onderdeel van onze koloniale geschiedenis vormt, niet?

ZKH EénOog | 05-09-13 | 15:47

Wel lachen hoe D66 zelfs het woord Islam buiten een debat over Sharia probeert te houden.
-
Bravo, je bent tot het bot rücksichtslos politiek correct of niet! Fuck de realiteit!

Moi2 | 05-09-13 | 15:47

Opa Ivo: (vrij vertaald) We kunnen optreden tegen hen met een anti democratische agenda. M.a.w. tegen 90% van moslims.. Modder nog even door en die laatste 10% zal ook wijken onder de groepsdruk.

Robertski | 05-09-13 | 15:46

Pffff euhh euhh euhh je zou bijna aan de drank gaan als je die ouwe sukkel hoort, er komt totaal niks uit dat geblaat. Je kan wel horen waar je geld blijft hier, noemt in een zin wel 7 instanties op die er druk mee zijn.

klote land | 05-09-13 | 15:45

te gek voor woorden.. buurt interventie teams bestaande uit salafistiche moslims die de orde handhaven in de sharia enclaves in de grote steden.
Opstelten vind dat wel normaal.. want ja, ze staan onder 'het gezag van de politie'

(c)ZWITSUL | 05-09-13 | 15:43

blablabla ..

(c)ZWITSUL | 05-09-13 | 15:39

Weer een halve zetel winst voor de PVV met dank aan de broeders van de PvdA. Die lui van de PvdA hebben al wat stemmen binnengesleept voor ome Willy. Zonder deze rode hulp was de PVV nog steeds een onbelangrijk partijtje in de marge geweest!

Rest In Privacy | 05-09-13 | 15:38

' buurt interventie teams ' .. die hadden we vroeger niet nodig

(c)ZWITSUL | 05-09-13 | 15:37

Val bijna in slaap als ik die man hoor praten.

PonyPletter | 05-09-13 | 15:36

Wie is die kwibus die met die slaapverwekkende bariton oeverloos technocratisch geneuzel de ether in sproeit?
Verrek kerel, Opstelten, ben jij het, ouwe knakker!

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 15:36

-weggejorist-

Lief meiske | 05-09-13 | 15:34

Heeft iemand dat "internet" citaat waar Asscher blijkbaar loog ? GS ? Kan een leuk kwootje worden.

Kamervraag | 05-09-13 | 15:33

Asscher: De oplossing is meer prikkels.. O, en gemengd naar school en gemengde wijken. Hoe we dat gaan doen? Slim bouwen en lange adem.. Zou hij met slim bouwen halal woningen, turkse bejaardenhuizen en moskee's bedoelen? Zal wel niet, maar wat dan wel? Containers verspreid over het land? Om te beginnen had hij kunnen zeggen, we zetten om te beginnen maar eens even een stop op nog meer instroom van moslims naar NL. Gek genoeg hoor je Asscher daar niet over.

Robertski | 05-09-13 | 15:27

Die Asscher herkent de sharia nog niet al zouden ze allebei z'n handen afhakken.

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 15:26

Conclusie: Tegen de tijd dat de politiek oplossingen verzint die zouden kunnen werken, en belangrijker, het ook zouden uitvoeren en handhaven, spreken we allamaal allang arabisch en gaan naar de moskee. Welkom in EUrabie.

Robertski | 05-09-13 | 15:17

Gemeente Den Haag voert een faalbeleid. Van Aartsen zit meer in het Zeeheldenkwartier dan dat hij in de Schilderswijk komt. Daar zit je probleem al. Leuke toezeggingen allemaal maar er gebeurd geen donder. Nu n iet en straks ook niet.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 15:14

Sinds gisteren heb ik ontdekt dat er ook in Deventer een Vergeten Driehoek bestaat met eveneens een soort sharia, maar dan aangehangen door tokkies ipv toklims.

Het is goed dat de achterliggende oorzaken weer even worden aangekaart in de Tweede Kamer, maar voor de rest moet je dit soort zaken toch vooral aanpakken via de lokale politiek, lijkt mij.

Blijf ondertussen zoveel mogelijk uit de buurt van achterstandsmensen en hun wijken, zou ik iedereen aanraden.

Peyronie | 05-09-13 | 15:14

@ZKH EénOog | 05-09-13 | 15:05
mwoah, dat soort dingen kreeg je vroeger toch ook niet op sgool?
Meestal weet je dit soort dingen door je eigen interesses. Maar zoals ik al zei weer wat geleerd, waarvoor mijn dank.

miko | 05-09-13 | 15:13

Graaisnaaiert | 05-09-13 | 15:02 | + 0 -
Je kunt alles gewoon regelen met werkvergunningen maar partijen als PvdA zullen dat niet willen.
Dan mag hun import stemvee niet stemmen en werkt het systeem "Jij stemmen PvdA, jij krijgen gratis geld" niet meer.

Moi2 | 05-09-13 | 15:12

P.s. Wat ook een oplossing zou zijn is de vrijheid van godsdienst opheffen. Zou een hoop ellende oplossen. Het staat al in de wet dat de publieke openbare ruimte neutraal dient te zijn, maar dat blijkt niet te handhaven te zijn. Ik ben bijna altijd voor handhaving van bestaande wetten ipv nog meer wetten erbij verzinnen of veranderen. Maar in dit geval lijkt het me een prima wetswijziging.

Robertski | 05-09-13 | 15:08

rara | 05-09-13 | 14:24
was al geplempt

@irma zonderboezem | 05-09-13 | 13:23 |
Heb een fijne middag.
Jurk staat je beter dan Bakito...

merchantreliefcouncil.files.wordpress.com...

Kapitein Sjaak Mus | 05-09-13 | 13:32 | + 14 -

ITEACHYOU | 05-09-13 | 15:06

@miko | 05-09-13 | 14:58

Ja, ik zag ook te laat, dat je dat linkje al had gekregen. Maar aan de minnetjes en de reactie van @Tjemig te zien, was jij zeker niet de enige die die vergissing maakte.

Daar leer je de laatste halve eeuw ook geen reet meer over als je het zelf niet opzoekt, want blijkbaar historisch niet interessant genoeg of zo...

ZKH EénOog | 05-09-13 | 15:05

Ascher: Er is niets aan de hand in de Schilderswijk. We komen er nooit dus we zien ook geen problemen. Of we er ooit heengaan? Wie weet maar we hebben nu het probleem Europa. Dat behandelen we eerst. Tschuss!

Klaus Herzog | 05-09-13 | 15:03

Bakito | 05-09-13 | 13:15
Goeie vakantie gehad? heb je wel een beetje gemist moet ik zeggen. Welkom thuis ;)

ITEACHYOU | 05-09-13 | 15:02

@eerstneukendanpraten: Probleem is dat mensen hier niet op basis van "nuttig voor de samenleving" mogen verblijven maar vanwege andere motieven, varierend van "zielig" via "schuldgevoel" tot "baantjesverschaffend" en "weldoenerverrijkend", om er maar een paar te noemen.
Je zou bijvoorbeeld alleen mensen in Nederland kunnen laten verblijven die a: een zak geld voor een eigen winkel meenemen of b: arbeidsmigranten met een diploma en een ondertekend arbeidscontract tegen Nederlandse arbeidsvoorwaarden. Maar dan houdt je de zielige mensen buiten, en dat mag natuurlijk niet...

Graaisnaaiert | 05-09-13 | 15:02

@miko | 05-09-13 | 14:57
dat schopt. Maar goed die schopt speciaal voor de moslims onder ons.

miko | 05-09-13 | 15:00

@ miko 14:54

Had pas na zijn dood door wie hij irl was. Heb in de vorige eeuw nog met hem de Groninger meikermis onveilig gemaakt...

eerstneukendanpraten | 05-09-13 | 14:59

@ZKH EénOog | 05-09-13 | 14:37
Yup net gezien.

miko | 05-09-13 | 14:58

Praatje voor de vaak van Azmani. Op een steenworp afstand voert zijn VVD collega Van Aartsen een geheel tegenovergesteld beleid. De veiligheid in de raadszaal is ondergeschikt aan gezichtsbedekkende kleding zoals een niqab tijdens de gemeenteraadsvergadering. Jihadstrijders wordt geen strobreed in de weg gelegd bij hun terugkeer in de Schilderswijk.

drs.Nee | 05-09-13 | 14:58

@Biff Eagleburger | 05-09-13 | 14:05
Ow, kijk eens aan weer wat geleerd. Ik dacht dat het werkelijk en alleen op die kraslot mensen ging met zo een idiote aan/uit knop op hun harsens.

miko | 05-09-13 | 14:58

D666 is het na de islam het grootste gevaar voor Nederland!

PonyPletter | 05-09-13 | 14:58

Heb mijn portie weer gehad, wat een stelletje kleindenkende elkaar vliegen afvangende onrealistische in eigen straatje slap lullend zootje is die TK.
Als zij NL niet naar de kloten kunnen helpen dan weet ik het ook niet meer.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 14:58

@LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:52
Nee een kruis zetten op de rug van het schaap die schopt.

miko | 05-09-13 | 14:57

We moeten inzetten op intergratie bladibla. Probleem is dat die moslims helemaal niet willen intergreren maar er alles aan doen om te segregeren. Daarnaast willen blanke ouders hun kinderen ook niet op zo'n gemengde (tuig) school zetten, wat logisch is. Zoals Merkel paar jaar geleden al zei: De multiculturele samenleving is mislukt. Het enige wat hoogstens zou kunnen is een paar moslims tussen de rest laten wonen. Ook op school kan dat best (zie jaren 80/90). Dat verklaart ook dat, we nu wat generaties verder zijn, het er alleen maar slechter op wordt. Zodra je teveel moslims bij elkaar zet, zullen ze de boel naar zich toe willen trekken. Dat heeft de politiek nooit willen inzien. Het is dan ook een politiek falen. Nu is het eigenlijk al wat te laat om moslims nog te verspreiden, en ze zo te laten intergreren, er zijn er al teveel. Het trieste is dat nu de moslims die best zouden willen meedoen met de rest van NL, zitten opgesloten in die moslim wijken. De politiek heeft het zover laten komen en nu kent de situatie alleen maar verliezers. Oplossingen raken op nu. Een oplossing zou zijn als vele moslims terug zouden keren naar land van herkomst, wel zonder behoud van uitkering. Ik zie dit echter niet gebeuren. Iemand anders nog wat oplossingen?

Robertski | 05-09-13 | 14:55

@ miko 14:51

Makkie! Papa spuit zijn kwakje op de muur en de vliegen doen de rest.

eerstneukendanpraten | 05-09-13 | 14:54

@eerstneukendanpraten | 05-09-13 | 14:15
Dan heb je echt het een en ander gemist.

miko | 05-09-13 | 14:54

Lachen...
D66: Sharia moet kunnen Sharia=vrijheid geloof.
PVV: 55% van D66 achterban wil Sharia verbieden. Waarom doet D66 niet wat meerderheid van hun achterban wil?
D66: Blablabla, PVV dit, PVV dat
PVV: U geeft geen antwoord op mijn vraag. Waarom doet D66 niet wat meerderheid van hun achterban wil?
D66: Blablabla, PVV dit, PVV dat
-
Het is natuurlijk ook moeilijk een zinnig antwoord te geven als je dom moet napraten wat anderen als politiek correct hebben bestempeld.

Moi2 | 05-09-13 | 14:53

@ graaisnaaiert 14:39

Hier in de buurt is ook net een nieuwe kansenfamilie uit Somalië komen wonen want verblijfsvergunning en we hebben nu eenmaal woningen zat. Het eerste wapenfeit van de drie kansenjongens des huizen was het vernielen en onderwaterzetten van de plaatselijke tennisbaan. Dit als dank voor de gratis woning, voedsel, uitkering etc. Toen de heren op heterdaad werden betrapt kwam even later papalief aanzetten want die was inmiddels met de iPhone gewaarschuwd en die werd toch even boos omdat men zijn jongens had durven aanhouden. Politie erbij en toen mochten de jongens gewoon met papa mee terug naar huis...

eerstneukendanpraten | 05-09-13 | 14:53

miko | 05-09-13 | 14:51 | + 0 -
Een valse naam aan ze geven en de volgende ochtend wegwezen?

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:52

Nu na alle sprekers gehoord te hebben ben ik nog steeds heel erg tevreden met mijn stem op de PVV!

PonyPletter | 05-09-13 | 14:52

Kom , nu iets luchtigers.
Weet iemand hoe men veilige sex heeft bij moslims?

miko | 05-09-13 | 14:51

Zo hé, VVD'ertje liep bijna jankend weg.

Waarheid is nou eenmaal hard...

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:51

Maar jullie ERKENNEN de problemen niet, dat probeert de PVV steeds DUIDELIJK te maken aan jullie...

*snif*

Politici, je hebt er geen fuck aan...

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:49

@Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:46 |

Ik zou zeggen, dat moet ALLEEN MAAR van de nieuwkomers komen.

roze_bril | 05-09-13 | 14:49

VVD: Geen Nederlands, geen bijstand. Binnekort dus de exodus!

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:48

VVD'er die zegt "Werk werk werk", maar ondertussen wel toe stemt dat de belastingen omhoog gaan en er niets aan doet dat niet werken en handje ophouden én zwart werken nog steeds het beste is voor immigranten en goudzoekers.

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:47

@Gerd Hardleers | 05-09-13 | 14:43 |:
"Dat kan bijvoorbeeld door gedeelde waarden, taal en sociale participatie."
.
Ik vind dat te abstract. Bedoelt u dat het met name van de kant van nieuwkomers moet komen?

Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:46

Whahahaha. 'Ja, de Nederlandse wetgeving wordt nog steeds gehandhaafd in de Schilderswijk'. Ik ga even een ommetje maken.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:46

Nav Kapitein Sjaak Mus | 05-09-13 | 14:43 | (2x):

* iets mompelt over klotentouchscreen *

Kapitein Sjaak Mus | 05-09-13 | 14:45

Hé is dat Sywert die daar voor de VVD op het preekgestoelte staat?

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 14:45

@ Fart Fader | 05-09-13 | 14:25 |
Had je niet een andere beeldspraak kunnen verzinnen?
Daar gat m'n eetlust!

Kapitein Sjaak Mus | 05-09-13 | 14:43

@ Fart Fader | 05-09-13 | 14:25 |
Had je niet een andere beeldspraak kunnen verzinnen?
Daar gat m'n eetlust!

Kapitein Sjaak Mus | 05-09-13 | 14:43

oeps van milfenburg deelt een tikje uit.

minimá-armezusvan.. | 05-09-13 | 14:43

@Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:39
Integratie hoeft niet van 2 kanten te komen. Het gaat dan over de relatieve integratie van een individu in een gemeenschap. Hoe kunnen we zorgen dat het individu meer geïntegreerd wordt? Dat kan bijvoorbeeld door gedeelde waarden, taal en sociale participatie.

Gerd Hardleers | 05-09-13 | 14:43

Geef antwoord, Jasper van Dijk. Ik wil weten waar je nu staat! Niet wat Wilders destijds zei.

Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:42

Prachtige schijnbeweging weer van de SP. Van shariawijk naar speciaal onderwijs. Zo doe je dat: Wegkijken!

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:42

@Tjemig | 05-09-13 | 14:33

Wow. Ook voor jou dan maar.
nl.wikipedia.org/wiki/Hindoestanen#Rel...

Er staat 'HINDOESTAAN'. Is niet per definitie hindoe.

En dan mij uitmaken voor EénCel... Hoe hard kan je maximaal op je muil gaan?

ZKH EénOog | 05-09-13 | 14:42

leuke fittie over bijzonder onderwijs. leuk om daar na 100 jaar weer eens over te gaan beginnen. vind die sp-er wel geinig.

minimá-armezusvan.. | 05-09-13 | 14:40

@boven: vlekkeloos, lutsert, niet vellekloos.

Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:40

De Polen zijn nog het meest welwillend om de taal te leren. Je kan alles van ze zeggen maar ze werken ontiegelijk hard en ja ze drinken veel maar in het Engels valt er best mee te praten. En geef het wat tijd ook in het Nederlands.

Gelukkig worden die vrouwen niet thuisgehouden en geisoleerd door hun man om hun zo onder controle te houden. Een taalcursus kost geld en dat hebben de meeste Turken en Marokkanen niet. Want die zitten de hele dag hun geld op te roken en te gokken, het geld dat wij elke maand aan hun afdragen omdat ze het vertikken om te werken.

Een schop onder hun hol kunnen ze krijgen en een les emancipatie. Wie weet dat het dan nog een stukje beter in die wijk wordt.

PS: Syrie ronselaars graag aan een trekhaak vastbinen. Om een statement te maken.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:39

Waarom is segregatie een probleem? Intgratie is een probleem, want dat vraagt aanpassing en opoffering van beide kanten, dus diegene die voor hoer wordt uitgemaakt moet dan maar een iets langer rokje aandoen? Dat huurhuis wat naar een "speciale doelgroep" gaat waardoor jouw kind langer thuis moet blijven wonen, terwijl die 6 Slibovitch-Roma's die erin zijn gekomen de buurt vervuilen en terroriseren? Die leuke, schattige Somalische kindertjes die de lessen dusdanig ophouden dat je kind als 9-jarige nog steeds wordt verveeld met de tafel van 6? Die in Fez-geboren juf Fatima met dat hoofddoekje die je kind niet alleen vellekloos Nederlands moet leren spreken en schrijven, maar ook de Nederlandse normen, waarden en culturen moet bijbrengen?
Waanzin!

Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:39

Wat een smerige kwallebak is die SP'er zeg. Hallootjes.

P. Pantoffel | 05-09-13 | 14:37

@roze_bril | 05-09-13 | 14:35
Marnix Norder is al jaren een drama voor Den Haag. Heeft als wethouder echt niets gepresteerd. Het erge is nu ook nog eens dat die man zich waarschijnlijk zit op te maken voor de landelijke politiek. Brrrr....

Jimmydepimmy | 05-09-13 | 14:37

Dus een afzwaaier uit de VS kan in feite daar geen kwaad?

H.A. Ram | 05-09-13 | 14:37

hij = hem

roze_bril | 05-09-13 | 14:36

Wat mij dus gister bevreemde was dat Marnix Norder op de staatsTV mocht verkondigen dat hij het nodig vond dat Peaulen (Oost-Europeanen) verplicht Nederlands moesten gaan leren. Want volgens hij ,Marnix Norder (PvdA), vreest grote problemen omdat de Polen niets doen om de taal te leren. Dat geldt volgens hem zeker niet voor Marokkaanse en Turkse ouders.

roze_bril | 05-09-13 | 14:35

ZKH EénCel | 05-09-13 | 13:17

Eh nee!
Moslims hakken hoofdjes van Hindoes

Tjemig | 05-09-13 | 14:33

Ik verhuis maar naar Wassenaar. Dat kunnen die jurken toch niet betalen. Stel voor dat jullie hetzelfde doen. Toch nog een stukje NL om trots op te zijn.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:32

Eigenlijk zeggen D66 en de PvdA dus het volgende:
.
"Als we de wijkjes aanharken, zorgen voor banen voor die mensen, voor goedkope huisvesting, beetje lief doen, dan lossen de problemen vanzelf op en neeee hoor, de problemen hebben niets te maken met de religie."
.
Zijn ze nou ZO dom??

Jimmydepimmy | 05-09-13 | 14:32

@Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 14:23 |:
.
En denkt u dat die verplichting ook geldt voor die 150 buiten de samenleving bivakkerende prlementariers? Dat de kinderen van Klikklik naar de tuigschool in schoremdorp gaan? Of dat de kindertjes Asscher, Van Dijk, Pechtold etc. dat doen?
Komop zeg, dat is Aerdenhout, Wassenaar. Die kids kennen allochtonen alleen maar via volgesubsidieertje lief-en-blijprogramma's van de publieke omroep.

Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:31

Haha, D66 die niet naar z'n achterban luisterd, hetzelfde als Peggold toendestijds deed.

"Democraten 66" hahahahaha

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:30

Als je het debat zo beluistert nemen alle partijen die deze vreemde motie onder aanvoering van Femke Halsema hebben gesteund - islamisering van Nederland - hier nu dus afstand van. www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2010/10...

drs.Nee | 05-09-13 | 14:30

Wie is die mislukte standup komiek van D66?

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 14:30

@ Gerd Hardleers | 05-09-13 | 14:17 |
Hij wordt al beter dit debat, dat die PvdA-er echt niet weet dat Marcouch van A'dam-west een islamitisch stadsdeel wilde maken is best verontrustend.

Oeleflaffel | 05-09-13 | 14:28

"Doorburgeren " leer een hoop mooie termen deze middag.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 14:28

Prachtig dit. Een heel lul verhaal rondom integratie maar de beuk erin? Daar hoor je niemand over. Alles vreedzaam oplossen. Hoe diep zitten deze mensen in de reet van Rutte en Samsom.

Buitenlandse problematiek gaat voor binnenlandse problemen. Ik eis een knokploeg

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:28

Gezien het "afgeladen vol" zijn van de 2e kamer, leeft het probleem dus wel. NOT.

Graaf van Egmont | 05-09-13 | 14:27

@LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:25
Idd, schandalige opmerking, mevrouwtje zonder antwoord komt klem te zitten en dan maar gaan schoppen, met zulk soort lui kan je echt niks.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 14:27

D-66, er is geen probleem, mooi.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 14:26

PVV die een 'show' er van wil maken?!

Hij kaart échte problemen aan waar linkse bestuurders, die direct en indirect schuldig aan deze problemen zijn geen antwoord meer op weten!

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:25

@Jimmydepimmy | 05-09-13 | 14:23
Tsja, die ene pedo daar is nog wel te behappen.

Fart Fader | 05-09-13 | 14:25

Watapatja | 05-09-13 | 14:17
Naast de Sharia driehoek bevolking bestaat Den Haag voorts uit een triljoentriljard ambtenaren plus natuurlijk uit de politiek in de meest brede zin des woords. Ontpoldering is daarmee en inderdaad een uitermate geschikt middel om ons te ontdoen van dit gespuis.

de directeur | 05-09-13 | 14:24

Jimmydepimmy | 05-09-13 | 14:23 |
Precies. Klaver haalt Yucel nu onderuit. Lult ze snel overheen. Dit gaat alle waanzin voorbij. PVDA ziet de problemen maar doet geen flikker want anders kost dat stemmen.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:24

@Bakito | 05-09-13 | 13:15
Kan niet wachten op de foto's van jou in je bloemetjesjurk.

rara | 05-09-13 | 14:24

@Bakito | 05-09-13 | 13:15 | + -44 -
Heey zit je verlof erop!?

Kobus Kloothamer | 05-09-13 | 14:23

@Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:20
GAsten zijn knettergek, als je in buurt van een sharia wijk woont gaan ze je nog verplichten je kinderen op een school met sharia kindjes te stoppen, zo lossen ze het op, knettergek.
Bladiebladiebla, die sharia gasten lachen zich rot.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 14:23

@Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:15
Ja, die Yücel loopt weer de boel af te leiden van het kern-probleem.
Makkelijk als je zelf in Deventer woont.

Jimmydepimmy | 05-09-13 | 14:23

"uh uh uh heb het antwoord al uh gegeven uh en uh eigenlijk weet ik geen goed antwoord uh hier op, dus uh hier uh op ga ik uh een incompleet uh antwoord op geven."

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:22

Integratie in het onderwijs zal pas geslaagd zijn als onderwerpen als de Tweede Wereldoorlog en emancipatie vrijuit besproken kunnen worden in klassen, en niet dat leerlingen zulke dingen negeren of ontkennen omdat ze dat thuis hebben meegekregen.

Een utopie.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:21

Wacht. PvdA mevrouw (woordvoerder van intergratie) staat uit te leggen dat er wel degelijk problemen zijn in de schilderswijk. Zegt mij dat de shit wel heel erg aan is daar in DH.

Robertski | 05-09-13 | 14:20

Dat geleuter over gemengde scholen. Simpel is dat je als normaal mens je kids niet naar een zwarte school gaat sturen en als het enigszins mogelijk is in een witte wijk met witte vriendjes laat spelen.
Kwestie van gezond verstand, perspectief, beste voor je kind etc...

Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:20

Begin het steeds meer te snappen waarom die wijken er kunnen zijn, slapgeouwehoer van al die TK leden.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 14:19

Vrijheid en emancipatie daar staat de PVDA ook voor. In de Schilderswijk geldt dat allemaal niet. Dan is het kop dicht en koken. En als je dochter in een kort rokje of zonder hoofddoek loopt is het slaag.

En de politie? Volgende de politie is er niets aan de hand en hebben ze alles onder controle. Nooit problemen hoor, echt niet. Alles jofel.

Politie kijkt al jaren weg bij problemen, alleen als een rip-off deal in de Schilderwijk plaatsvindt. Dan weten ze de wijk wel te vinden. Dat is ook de enige keer.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:19

Jammer hoor die van Klaveren. Wil alleen maar schoppen. Krijgen ze een keer een toenadering van andere partijen, is het weer niet goed. Er werden wel degelijk verstandige woorden gesproken. Wat willen we nou, iets oplossen of blijven provoceren? Er liggen hier mogelijkheden, ze hebben inmiddels de parelelle samenleving, religieuze dwang, segregatie langs etnisch-religieuze lijnen, salafistische moskeeën en gesubsidieerde islamiseringsinstituten ontdekt. Nu de eindjes nog aan elkaar knopen en we hebben een probleem erkend. Ja de sharia groeit in Nederland, maar wat betekent dat nu eigenlijk en wat gaan we daar tegen ondernemen?

Gerd Hardleers | 05-09-13 | 14:17

de directeur | 05-09-13 | 14:14 |
Een nieuwe dijk landinwaarts bouwen en daarna de polder Den Haag teruggeven aan de zee, ontpolderen ipv de Hedwigespolder.

Watapatja | 05-09-13 | 14:17

Is dit Klikklik die nu staat te debatteren?
Op zich is haar analyse helder, maar die oplossing...
Vrijheid is hier gebaat bij repressie, repressie van intolerant tuig, en niet met hulpzusters en steunvriendinnen etc.
Aanpakken, afjagen oppakke, straffen en indien hier niet geboren en indien mogelijk denaturaliseren, dat schorem.
Meedoen en bijdragen of wegwezen, zo moeilijk is het niet.

Graaisnaaiert | 05-09-13 | 14:17

Lol, de PvdA doet weer eens alsof ze 'perfect' zijn, maar geven ondertussen soepsidie aan alle invloeden die de 'vrijheid' gigantisch kunnen schaden.

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:17

Ze vindt het erg: doe er dan wat aan !
Ze doet er ook wat aan, onderzoekjes en vergaderen.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 14:16

Aarzelende preek van een PvdA Turk zonder hoofddoekje, dat gaat weer geld kosten.

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 14:16

@ --neus-- 14:12

Dat zou ik niet weten. Hoop voor hem dat hij nu bij Pim is...

eerstneukendanpraten | 05-09-13 | 14:15

PVDA schuift het af op geen gelijke kansen gekregen dus eigenlijk hebben ze wel een punt om de sharia in te voeren. Kolere dit.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:15

Er zijn vast nog wat Hopperzuigers beschikbaar bij de 2e Maasvlakte om op te stomen richting de kust bij Scheveningen. Een metertje of drie zand opspuiten is m.i. voldoende om deze Sharia Driehoek des Doods voor eens en voor altijd letterlijk en figuurlijk aan het zicht te onttrekken. Ik stel voor om de nieuw ontstane zandvlakte alsdan als hondenuitlaat gebied aan te wenden. Ze schijten maar een end raak dan, onze lieve viervoeters.

de directeur | 05-09-13 | 14:14

Jimmydepimmy | 05-09-13 | 14:11 |]\
Hij is ook heel slim. En ontkent de problemen ook niet. Alleen de PVDA stribbelt tegen, let maar op.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:13

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:47 | + 2 -
Dat is dan 2,5 euro welbesteed aan de wereldeconomie!, want hij had ook echt mega gierig kunnen euroknalleren!

[G]eenstijl | 05-09-13 | 14:13

Segers: Blablabla bladieblabla bla bla.

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 14:13

@eerstneukendanpraten | 05-09-13 | 14:11

Volgens mij is hij dood.

--neus-- | 05-09-13 | 14:12

Die Van Klaveren is niet echt sterk.

Oeleflaffel | 05-09-13 | 14:12

Dit kabinet zal nooit ingrijpen in de Schilderswijk. Want volgens Rutte spelen er wel ergere dingen momenteel. De crisi bijvoorbeeld of Europa waar we ook veel handen moeten schudden met Roemenen en Bulgaren. Rutte sluit zijn ogen voor de onveiligheid in de wijk, want buiten het Binnehof kent hij Den Haag toch niet.

Niet zijn probleem.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:11

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:07
Ik vind het best een snuggere vent, die Segers, eigenlijk.

Jimmydepimmy | 05-09-13 | 14:11

Mooi he : Een Parallelle Samenleving.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 14:11

Zou mijn goede vriend von Frikschoten dit nu ook zien?

eerstneukendanpraten | 05-09-13 | 14:11

komt weer eens uit hoeveel soepsidie richting islam verdwijnt.

minimá-armezusvan.. | 05-09-13 | 14:10

Christenunie en SGP die zijn het eens met de PVV?

HUH?!

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 14:08

CU'er is in de Schilderswijk geweest. Tweede Wereldoorlog kan niet eens worden besproken want volgens de jeugd {'Ies niet geboerd'). Snel schoonmaken die wijk.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:07

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 14:01
Haha, aangezien het debat toch niet verder gaat dan niveautje 'Ook Dat Nog', zou dat best wel eens kunnen kloppen...!!

Jimmydepimmy | 05-09-13 | 14:05

Die Elmert Dijkgraaf wil dus ook wat de PVV wil maar durft de daad niet bij het woord te voegen.

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 14:05

Goede vraag van Dijkgraaf: Heeft dit kabinet wel de middelen? Ergens denk ik het wel, maar zijn ze bang om in te grijpen want bang dat 3/4 van de PVDA de partij de rug toekeert.

Tegen de krakers ging het kabinet wel vol in, maar de jurken worden aangepakt met fluwelen handjes. En dat kan en mag niet. Iedereen gelijk aanpakken.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:04

@Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:58
Persoonlijk zou ik er ook geen moeite mee hebben dat CDA vrouwen niet meer over straat gaan, geen enkele CDA'er als je het mij vraagt. Ze zijn waarschijnlijk nog meer dan de PVDA verantwoordelijk voor dit debacle.
De honden.

miko | 05-09-13 | 14:04

Noem de islamisering islamisering - en je krijgt een meute bestuurders en deskundigen op je nek om te roepen dat het niet waar is. Terwijl een kind kan zien dat de keizer in zijn blote kont loopt.

Jan Passant mk2 | 05-09-13 | 14:02

Ha! Eric van Muiswinkel op de preekstoel in de 2e kamer.

Conan de Rabarber | 05-09-13 | 14:01

@ZKH EénOog | 05-09-13 | 13:17
Hindoestaan die moslim is? Zoiets als een gristelijke jood? Een boeddhistische zoraster?

miko | 05-09-13 | 14:00

CDA kijkt weer weg. Was te verwachten.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 14:00

@Che_cuevara | 05-09-13 | 13:16
Ik wel en dan mijn huis ombouwen tot een waarlijk krak de chevaliers of zo.

miko | 05-09-13 | 13:59

-weggejorist-

Stultus Sincera | 05-09-13 | 13:59

De armoede, de hoge schooluitval, criminaliteit zijn allemaal het gevolg van het islamitisch fundamentalisme, niet de oorzaak.

Oeleflaffel | 05-09-13 | 13:58

CDA'er die citeert: 'Mijn vrouw kan 's avonds niet meer over straat'. Ze kan wel over straat, maar dan wel in een lange jurk + sluier en haatpredikjes jegens de Westerling opdreunen. Dan ben je welkom.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:58

@LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 13:54 | + 0 -

Zie je? 1:55 en er wordt gezegd dat het woord "Sharia" niet gebruikt mag worden.

Linkse politiek is zo voorspelbaar en dom. wegkijkenwegkijkenwegkijken "het gebeurt nog niet in mijn eigen achtertuin, dus waarom zou ik er iets aan moeten doen..?"

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 13:56

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 13:54 |
Nederland heeft ook een wegkijkcultuur. Zeker als het om de shariawijk gaat. Bang om tere zieltjes te beschadigen. Welkom in Nederland of eerder, Afghanistan in wording.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:56

Ik woon in een boze witte mensen Enclave woon.
Waarom, omdat ik mij krom mag betalen aan woonkosten, zonder subsidie, geheel op eigen kosten, met extra gratis buurtagent die je een bon geeft als je auto buiten de lijntjes staat.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-13 | 13:55

Weet je hoe dit zal eindigen?

"We mogen het geen Sharia wijk noemen, maar een krachtwijk."
"Islam is niet de schuldige, de minderheid in de Islam die dit promoot is de schuldige."
"Alle feiten zijn populistische praatjes."

Let maar op... Let op, ze gaan weer wegkijken.

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 13:54

Nu ook straatbordjes in het Arabisch in Spoorwijk en het Punt van het Zwaard. Van onze belastingcenten.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:53

Ah, ik val met m'n neus in de boter op Politiek 24.
Kom op jongens, rug recht houden en standpunt innemen!
Ik weet niet wat beter is: een volgepropte enclave of uitgesmeerd over heel Nederland, maar het is een feit dat in die driehoek dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Controle!!

Jimmydepimmy | 05-09-13 | 13:52

Zorg dan ook dat ze vergeten worden en deporteer ze.
Opknorren allemaal! Oeps ik liet mijn fantasie even gaan.

Afc | 05-09-13 | 13:52

Ah. Nu gaan we beginnen. In before: 'ES GIBT KEIN SHARIAWIJK!

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:50

[G]eenstijl | 05-09-13 |
Rutte zit lekker op het terras een döner kebab te eten. Want de multiculturele samenleving moet gepromoot worden!

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:47

Markie zal alles wel weglachen terwijl die in zichzelf mompelt, aluuuwaaaa rutteaandemacht

[G]eenstijl | 05-09-13 | 13:44

Stuur Vogelaar er op af. Dat zal ze leren!

Frank Grasmaaier | 05-09-13 | 13:44

'k Weet niet waar jij dat debat zit te kijken, meneer Pritt, maar ik zie alleen maar gelul over een regeling van werkzaamheden...

jezouermoevanworden | 05-09-13 | 13:44

beetje jammer al die debatten. zolang we in de EU zitten maakt het toch allemaal geen moer uit. t komt uiteindelijk neer op bezuinigen totdat ww3 uitbreekt. de sterke landen helpen de zwakke niet omhoog, de zwakke brengen de sterke omlaag.
/depressieve modus off
fleur heeft dikke memmen

een maffiabaas | 05-09-13 | 13:43

Fleur! Voorbips!

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:41

-weggejorist-

LangeTijdGeleden | 05-09-13 | 13:37

poep op vlees.. ik haak af

(c)ZWITSUL | 05-09-13 | 13:32

Ik stel voor alle PvdA kinderen daar te laten opgroeien in een daarvoor te bouwen kinderhuis. Dit alles onder toezicht van shariabaardmensen...

Kaleknicker | 05-09-13 | 13:31

Shariaisering, wat doe je er tegen? Bedankt VVD!

Detlev Tarnowitz | 05-09-13 | 13:30

Is toch een sociale wetmatigheid dat gelijk gezinden het liefst bij elkaar wonen? Stel echter de juiste kaders en wetten. Religie indoors.

horsteknots | 05-09-13 | 13:29

Roemer en Wilders op 1 lijn .. he en het CDA wil ook opheldering !

(c)ZWITSUL | 05-09-13 | 13:28

Als u even voorover buigt dan ramt de pvvda hem er vandaag tijdens het debat weer even lekker hard in.

trippert | 05-09-13 | 13:28

Emile en Geert samen in een bootje. Whadda U now!

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:28

wordt tijd dat ze die haatbaarden preventief een spuitje geven. en die valse geitneukende aap mogen ze ook meteen ruimen.

According2Mark | 05-09-13 | 13:27

Een religie moet worden beoordeeld op haar daden, wat heeft de Islam gegeven aan deze wereld, met uitzondering van volkerenmoord, slavernij, en het denigreren van de menselijke geest?

Che_cuevara | 05-09-13 | 13:26

Pechtold en Diederikje hebben het bed gedeeld dus. Benieuwd of Mark hiervan op de hoogte was.

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:26

"De punt van het zwaard"...

Laat die bejurkte debielen zichzelf lekker spiezen dan...

CornholioNL | 05-09-13 | 13:26

pakze Geert !

(c)ZWITSUL | 05-09-13 | 13:25

Ah in de politiek doen ze het af als 'niets aan de hand doorlopen dom stemvolk'. Terwijl het terreur in de wijken gewoon verder gaat.

Zoals ook gisteren: www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/...

Klaus Herzog | 05-09-13 | 13:23

Ohhh, ik zou het heel graag gaan volgen maar ik ga, uiteraard zoals alle vrouwen met dit weer Bakito in een Kort luchtig mouwloos jurkje, Naar het strand om aldaar van een moslimvrije middag te genieten.

irma zonderboezem | 05-09-13 | 13:23

@martinschulz | 05-09-13 | 13:20

Omdat je achteraf geen livestream meer kan volgen...

ZKH EénOog | 05-09-13 | 13:22

Het is niet te geloven wat zich daar afspeelt en dat voor groot deel gesteund door soepsiedie en criminele activiteiten gedoogd door D66 rechters. Allah keek en zag dat het goed was.

ecologiste | 05-09-13 | 13:22

Den Haag, dat ligt in Holland, niet in Nederland.
Holland mag soeverein worden, en in de zee wegzakken: kan Nederland tenminste gewoon weer aan het werk en gelukkig worden.

ZDEV | 05-09-13 | 13:21

Ik zou een onderzoek willen naar de bestuurslagen met hun eigen wetgeving.

Watapatja | 05-09-13 | 13:21

Ik zou een onderzoek willen naar de bestuurslagen met hun eigen wetgeving.

Watapatja | 05-09-13 | 13:21

Waarom komt GS hier altijd 2 minuten van tevoren mee?

martinschulz | 05-09-13 | 13:20

Shariawijken, altijd leuk om over te zeiken.
Shariawijken, daar moet je voor uitkijken.
Shariawijken, daar mag je alleen wonen als je een djebella kan strijken.

Koos Knak | 05-09-13 | 13:20

-weggejorist-

ZKH EénOog | 05-09-13 | 13:17

Ik bestel een portie ondergescheten spareribs en ga kijken. Spannond!!

Boerenbrandtlul | 05-09-13 | 13:17

Ik probeer dagelijks heel Den Haag te vergeten, mooie stad achter de duinen, maar dan wel vanuit mijn binnenlands perspectief. Het lukt alleen niet, Den Haag zuigt tot in alle uithoeken van het land.

Watapatja | 05-09-13 | 13:17

" Uw aller GeenStijl ontdekte dat het nog best betaalbaar wonen is in zo'n kalifaatbuurtje,"

Al kreeg ik geld toe, dan nog wil ik er niet wonen.

Che_cuevara | 05-09-13 | 13:16

Het is buiten 30 graden. Alleen idioten dragen dan géén jurk.

Bakito | 05-09-13 | 13:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland