Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook lekker in de file gestaan vanochtend?

sneeuw.jpgHet ANP heeft zich de tiefus gezocht, maar ze hebben er één gevonden. En niet de eerste de beste, dus bereid je maar weer voor op de milieulobby de komende weken. Want: de sneeuwval vandaag is het gevolg van het broeikaseffect! Dat stelt de Friese weerman Piet Paulusma. Het was al zo verdacht stil de laatste tijd. Oké, januari was wat zacht voor de tijd van het jaar en onmiddellijk was het broeikast voor en broeikast na. Februari daarentegen was gewoon lekker fris. Blijkbaar stond de milieulobby toen massaal op de ski’s, want het bleef verdacht stil. En dan valt er begin maart een beetje sneeuw en onmiddellijk begint het weer te broeien. Let op, de komende dagen wordt het goed koud. Dus dat wordt fietsen voortaan, teneinde de wereld te redden. Dat het nog gewoon winter is, wordt voor het gemak maar even vergeten...

Reaguursels

Inloggen

Sunnygirl had het voor wat betreft hyporcrisie overigens niet over jou natuurlijk. Jammer dat jij overal een wedstrijd in wilt zien.

Pannie | 05-03-05 | 14:44

@ Pannie 02-03-05 @ 15:16
Hoe ruikt hypocrisie dan? Het enige broeikaseffect waar ik me de afgelopen 24 uur mee bezig heb gehouden is het broeikaseffect van de sauna in de sneeuw.

Sunnygirl | 04-03-05 | 13:15

ik mis in deze discussie het opgeheven linkdragende wijsvingertje van Lucas.... of is hij inmiddels ingesneeuwd???

burnie | 03-03-05 | 07:59

Schromelijk overdreven krantenkoppen. We hebben het over een sneeuwbui.... Shit happens....

MijnZus | 03-03-05 | 01:53

Die Volkerts moeten eens doorkrijgen dat het broeikaseffect evenals God en Sinterklaas niet bestaat.

Het klimaat verandert iedere paar honderd jaar, in de middeleeuwen was het nog veel warmer dan nu. Op Groenland werd akkerbouw bedreven door de Vikings en in Zweden waren wijngaarden.

En als het dan weer gewoon lekker koud is, wat de broeikassamenzwering ontkracht, is het opeens stiekum toch het gevolg van het broeikaseffect! Ga toch weg...

JorisK | 03-03-05 | 01:45

vander F 02-03-05 @ 19:15
Kijk ik noem dat humor!
Spermaomieoren ofzo vond die van dat gras ook grappig overigens.

Pannie | 02-03-05 | 22:41

Nouw Flapdrol, allereerst is dat zeer goed mogelijk (ondanks dat het vooral FOX is, CNN is een stuk objectiever) ware het niet dat het stuk gebaseerd is op uitspraken en rapporten van de Wereldbank en het IPCC. Maar die natuurlijk ook deel uit maken van het groten samenspannen van de corporaties en de republikeinen om de wereld te vernietigen.

Qantrix | 02-03-05 | 19:15

Het gaat toch 15 graden vriezen?
In Slochteren de gaskraan maar dichtdraaien.
Laat ze maar eens kleumen in de Randstad.
Beerenburgje d'rbij en luisteren naar het klappertanden.

vander F | 02-03-05 | 19:15

@Pannie:
hehehehe

speromeliora | 02-03-05 | 18:31

Zeker Limburgs bier?

Pannie | 02-03-05 | 18:25

@Pannie:
droom maar lekker verder...

@vanderF: Proost!

speromeliora | 02-03-05 | 18:20

Jullie leven al op onze kosten daar en nou mogen we ook nog eens geen grappen over jullie maken?
Nee nou wordt'ie mooi!

Pannie | 02-03-05 | 18:15

speromeliora
Is toch gewoon humor man, snap dat dan...;)
Is toch leuk mekaar een beetje afzeiken?
ps veel plezier met jullie gas!

Pannie | 02-03-05 | 18:13

Proost speromeliora.

vander F | 02-03-05 | 18:12

Die verrekte Hollanders moeten eens normaal gaan doen. Dat populistische geneuzel over Noordelingen is al zoooo lang achterhaald...
Al die Neuzels die hier (Groningen en Friesland) heen komen omdat hier nog te leven is, verzieken het wel voor de plaatselijke bevolking, beginnen ze te zeiken over de geur van gras, de overlast van koeien enz.
Blijf alsjeblieft in je eigen kloteprovincie en wacht op de zondvloed.

speromeliora | 02-03-05 | 18:08

Heeft waterstof ook nadelen als energiemedium?

Ja, waterstof is zeer brandbaar en lastig op te slaan.

Het waterstofmolecuul is erg klein en licht. Een waterstof-opslagvat heeft daarom hele speciale stalen wanden en afdichtingen nodig anders lekken de kleine waterstofmoleculen naar buiten. Een ruimte met waterstofopslag en/of verwerking moet je altijd goed ventileren en controleren op gas-ophoping. Het gas is veel lichter dan lucht en gaat zich dus aan het plafond verzamelen. Als het daar niet weg kan wordt het gevaarlijk. Gas-detectie en gestuurde ventilatie kan hier een oplossing zijn.
Als waterstof gaat branden kun je dat bijna niet zien. Een gewone vlam (koolwaterstof) kun je zien omdat er koolstof in zit die de vlam een geel-rode kleur geeft. In waterstof zit geen koolstof en de vlam is lichtblauw van kleur. Brandweerlui passen heel goed op met waterstof want voor je het weet sta je midden in de brand. Alleen bijzondere vlam-detectoren kunnen waterstofvlammen zien op een betrouwbare manier.
Sense-WARE levert vlam en gas detectie systemen om de gevaren van waterstof opslag en verwerking snel en tijdig te signaleren. Stel uw vragen over waterstof beveiliging aan:
waterstof@sense-ware.com
Voor meer informatie over waterstof: www.waterstof-energie.pagina.nl
-

Taaie | 02-03-05 | 17:01

Jort "17 cm" Kelder overdrijft wel vaker.

vander F | 02-03-05 | 16:55

Volgens Jort Kelder ligt er in Amsterdam nu 14 centimeter sneeuw.Zeker weten, aldus Jort.

Van Buren | 02-03-05 | 16:51

Liever een groot hek om de randstad, dijken doorsteken.
Pakken we een beerenburgje en gaan we fijn kijken naar spartelende allochtonen die toch niet op zwemles mochten.
Die paar autochtonen die er nog wonen verlenen we wel asiel.
Wel nog even met Groningen overleggen hoe de gasbaten te verdelen wat dat zijn ontzettend zuinige krengen.
Proost uit noord-oost.

vander F | 02-03-05 | 16:47

@Qantrix: CNN is nou niet een al te betrouwbare bron hè? Is republikeinse staatstelevisie, die doet alsof ze onafhankelijk is.

Flapdrol | 02-03-05 | 16:33

Stelletje softies zeg, die weerorakels.

Maart roert zijn staart
April doet wat ie wil

ENNNN... Pas in MEI leggen alle vogeltjes een ei.

Dus wat zeuren ze nou?

TM | 02-03-05 | 16:33

dat is trouwens $18,000,000,000,000,000, voor "Even if fully implemented, Kyoto would be of little help. It would cut global temperatures by only 0.15 degrees Celsius (0.3 degrees Fahrenheit) by limiting emissions of gases like carbon dioxide -- a fraction of a forecast of a global temperature rise of 1.4-5.8 Celsius by 2100." (cnn.com)

Qantrix | 02-03-05 | 16:09

Quantrix dat is een aardige bom duiten!

Pannie | 02-03-05 | 16:05

Conan de Rabarber er zal een tijd komen dat je een boete krijgt als je buiten op straat loopt te tuffen (= een fart laat)

Pannie | 02-03-05 | 15:53

Die milieu lobby en de anti rook lobby zijn de zelfde hypocriete oproerkraaiers.
Als dat ooit deugdelijk gedebunked word zullen ze zich wel storten op het verbieden van auto-reclames en inperking van de vrijheid op het internet.

Conan de Rabarber | 02-03-05 | 15:39

Ik denk dat de aarde eerder ten zal onder gaan aan hypocriet gedrag dan aan het broeikaseffect.

Pannie | 02-03-05 | 15:33

@Sunny
Kijk hoe dat nou precies met dat broeikas effect zit daar zijn de geleerden nog niet uit en ik dus ook niet, maar hypocriet gedrag ruik ik al van een kilometer afstand....

Pannie | 02-03-05 | 15:16

Sunnygirl en dat jij dan met teksten aankomt als 'ja ik rijdt wel auto maar iemand die in Pernis werkt vervuilt veel meer en jou printer (?) vervuilt meer als mijn printer (?) tja dan weet ik echt niet of ik nou moet lachen of moet huilen...

Pannie | 02-03-05 | 15:12

Sunnygirl dat was een reactie op zijn tekst van 11.25
Ik vind dat vegetariers geen leren jas zouden moeten dragen, ik vind dat anti Amerika moslims niet bij Mc Donalds zouden moeten eten en ik vind als je elke dag in de file staat je je niet zo moet aanstellen over mensen die het broeikaseffect op GS bagataliseren, want dat doe je dan zelf ook, alleen in gedrag.

Pannie | 02-03-05 | 15:02

@ Pannie
Friezen zoals Jack bijvoorbeeld. Hieronder kan je je tekst nog even nalezen. Of was je dit alweer vergeten?
(ps wanneer kom je nou gezellig bij ons in de Randstad wonen, of blijf je liever elke dag heen en weer rijden?
Jij helpt eigenlijk volop mee aan het broeikaseffect, en alleen omdat jij geen Marokkaan als buurman wil!)

Sunnygirl | 02-03-05 | 14:53

Het weer is gewoon onvoorspelbaar, en bovendien komt de meeste warmte nog steeds van de zon.
Het is hier dankzij de zon nu ongeveer (+)273K is dus 0°C) best al warm dus.
Sneeuw is bovendien een uitstekende reflector, licht=warmte en dat straalt nu veel meer terug de ruimte in het broeikas effect is dus zelfterminerend.

Sjaak.Vleeshaak | 02-03-05 | 14:43

Het weer is gewoon onvoorspelbaar, en bovendien komt de meeste warmte nog steds van de zon.
Het is hier dankzij de zon nu ongeveer (+)273K is dus 0°C) best al warm dus.
Sneeuw is bovendien een uitstekende reflector, licht=warmte en dat straalt nu veel meer terug de ruimte in het broeikas effect is dus zelfterminerend.

Sjaak.Vleeshaak | 02-03-05 | 14:43

Op naar de omgekeerde Franse revolutie, het linkse plebs uitwijzen naar Friesland en Groningen, hek er omheen en zelfstandig verklaren of als mandaatgebied overdragen aan Rusland.

sotexis | 02-03-05 | 14:07

Wat zijn dat toch voor gasten de laatste tijd op GS? Was dat vroeger ook al?

Pannie | 02-03-05 | 14:01

bakaa jij komt er wel!

Pannie | 02-03-05 | 13:59

Het is weer slap links lullen van de Kyoto gelovigen in dit topic, echter er is er geen één die maar een fractie van zijn geloof kan onderbouwen met onbetwisbare oorzaak en gevolg cijfers. Kyoto is dus een modern god, jezus en allah vervangingsgeloof. Sinds wanneer moet er door iedere Nederlander kerkbelasting betaald worden in de vorm van energie heffingen? Is er geen scheiding meer van kerk en staat? Laten wij daarom de Kyoto idioten, dezelfde idioten die ook geloven dat een duivels woestijn geloof dat oorlog tegen het westen predikt met uitkeringen en valse voorlichting rustig gehouden kan worden, vooral niet negeren maar aan hoge doseringen Prozac helpen. Voor de werkgelegenheid maakt dat niet uit want de meesten van deze linkse idioten was toch al ambtenaar, tbs'r, ziek of werkeloos.

sotexis | 02-03-05 | 13:58

piet paulusma of flapdrol. Als die koude stromen veranderen dan wordt sibirie dus weer warmer mocht het broeikas waar zijn wordt het erook warmer. Ik ga daar is wat in de onroerend goed markt investeren.....

plus al dat gelul over energie. 10 kerncentrales bouwen, infrastructuur voor treinen neerknallen in heel europa en met ons electrische autotje naar het station om de hoek.

bakaa | 02-03-05 | 13:56

piet paulusma of flapdrol. Als die koude stromen veranderen dan wordt sibirie dus weer warmer mocht het broeikas waar zijn wordt het erook warmer. Ik ga daar is wat in de onroerend goed markt investeren.....

plus al dat gelul over energie. 10 kerncentrales bouwen, infrastructuur voor treinen neerknallen in heel europa en met ons electrische autotje naar het station om de hoek.

bakaa | 02-03-05 | 13:55

Sunnygirl
02-03-05 @ 13:35
En wie veroordeel ik dan?

Pannie | 02-03-05 | 13:54

Kl*te weer... zit ik hier voor mijn openhaardje te wachten op mijn Geenstijl girlieshirt word er geen post bezorgd!!

zenzi | 02-03-05 | 13:50

Ach, valt er eindelijk sneeuw, is het ook weer niet goed.....
ga toch in de sneeuw lekker spelen. maar, pas op!!!
never eat yellow snow :-)

driftwood | 02-03-05 | 13:49

@ gummetje

Ik stel voor alle sukkels zoals jij af te laten drijven in de Noordzee, dom geleuter om bepaalde delen van Nederland af te stoten, of ben je voor een Nederland ( zeg Randstad )dat alleen bestaad uit Vieze lucht, vinex woonwijken, Marrokanen en net iets groter is dan Luxemburg ? Gaat de rest van Nederland een leuke toekomst tegemoet, minder problemen op alle fronten, lijkt me een strak plan !

the chaser | 02-03-05 | 13:44

Blijft dat we met zijn alleen in de wereld niet opkunnen tegen een werkzame vulkaan. Kunnen ze die vulkanen niet eens verbieden?

Lucifer | 02-03-05 | 13:43

Milieufreaks motte es opzouten met hun broeikast geleuter, er zijn zoveel andere factoren die veel meer invloed op het klimaat hebben, daar heeft dat beetje co2 maar een beperkte invloed op. Bovendien dienen de grootste vervuilers het goeie te geven, maar die tekenen het Kyoto-verdrag niet of ze krijgen vrijstelling.

sick | 02-03-05 | 13:42

Persoonlijk denk ik dat wij mensen vrij weinig invloed hebben op het milieu, ik zal niet ontkennen dat als je 150 vliegtuigen vol met gif de oceaan invliegt er wel eens een milieu probleem zou komen, maar laten we wel wezen, de klimatologie is te jong om echt te weten wat er aan de hand is, er zijn zoveel factoren, er zijn zoveel verschillende broeikas gassen (waarvan CO2 trouwens maar een heel klein deel is) en er zijn zoveel processen die het broeikas-effect ook weer tegengaan dan we gewoon (zelfs met al die computermodellen) echt niet kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren.

Qantrix | 02-03-05 | 13:38

@ gummetje 02-03-05 @ 13:31
Ik wens je veel succes! Er zit een grote groep friezen op GS. Dus ik denk dat je de komende uren nog wel even druk bent met reageren.

@ Pannie 02-03-05 @ 13:17
Ok, Geen mening wel ongefundeert (ver)oordelen. Moet kunnen.

Sunnygirl | 02-03-05 | 13:35

pfff ik ben al 2 weken in Siberie, weinig te merken van dat broeikas effect hier hoor.. laat ze die boomknuffelaars maar es hierheen sturen om een beetje af te koelen!

baksteen | 02-03-05 | 13:35

hahah, sukkels!! Ik zit lekker met m'n reet in de zon, en ga zometeen op m'n terras een lekker vorkje wegprikken.

Pietje2 | 02-03-05 | 13:34

Dat broeikas effect is vreselijk overdreven. Allereerst is de broeikas-theorie nog altijd een hypothese, een hypothese die nog altijd niet bewezen is. Langzaam begint trouwens de realisatie te komen dat het broeikas-effect inderdaad bullshit is (ookal gaat de EU en links gewoon door met het voeren van propaganda)vrijwel alle landen (en niet alleen de VS) hebben besloten dat een nieuw kyoto pact (als het kyoto pact afloopt) niet nodig is.... zelfs de EU kan het niet eens worden ofdat het Kyoto Pact verder moet, Italie is sceptish over het broeikas effect en is daarin niet de enige.

Qantrix | 02-03-05 | 13:32

ik stel voor om een hek met 380 volt rondom Frieland te plaatsen, alle telefoon, fax, pc en noem maar op ritueel te verbranden en iedere fries die het maar waagt om zijn smoel open te trekken gewoon een nekschot te geven, zodat wij in het vervolg gevrijwaard blijven van al dat domme gelul dat uit friesland komt. T ken friesen en dooien, nou doe mij maar het laatste......

gummetje | 02-03-05 | 13:31

@PSZE 02-03-05 @ 12:34

ff Googelen.... Maar het principe is eenvoudig. Heb al eens in het voorbijgaan wat sites gezien met een do-it-yourself omkeerbare brandstofcel. Ben zelf geen techneut, maar werkt ruwweg functioneel als volgt:

Je stopt er aan één kant energie in, waardoor in de brandstofcel het aanwezige water wordt gesplitst in zuurstof en waterstof.

Jij mag kiezen welke energie, dus met een gelijkrichter aan het net, met een zonnecel of een windmolen; al hang je het ding aan de dynamo van je fiets; maakt niks uit.

Wanneer alle water is gesplitst in zuurstof en waterstof, is je brandstofvoorraad maximaal.

Nu kun je -met dezelfde brandstofcel, wonder o wonder- het proces ook omdraaien, dus je hangt aan de ingang -die nu uitgang geworden is- een of ander apparaat en je laat je waterstof in de brandstofcel reageren met het zuurstof en voila.

Een paar pikante details over gelijk- & wisselstroom, transformatoren, eventueel frequenties, etcetera, etcetera, laat ik maar even achterwege.

Bij een "open" brandstofcel is het allemaal éénrichtingsverkeer; je mikt er aan de ene kant waterstof in, voert zuurstof toe en aan de andere kant komt er water uit.

Overigens; in een brandstofcel "brandt" niks; het is dus géén verbrandingsmotor. De energie komt vrij bij een gecontroleerde chemische reactie, dus niet door "vuur".

Van Rechts | 02-03-05 | 13:19

Sunnygirl
Sunny 02-03-05 @ 13:11
Ik heb ook over dit onderwerp niet echt een mening (zoals wel vaker;) kijk het is gewoon zo dat over 10 jaar of eerder alle Chinezen een auto willen, doe je niks tegen uiteraard. Ik geloof wel in 'downgrading', daar doe ik dan ook wel aan, minder werken, minder verdienen minder geld over de balk gooien aan 'onzin'. Meer kan ik niet doen.

Pannie | 02-03-05 | 13:17

Marjon de Hond op Radio 1:

De sneeuw heeft -niets- te maken met het broeikaseffect!

drnomad | 02-03-05 | 13:16

Beste Pannie,
Ik zit soms meer dan een uur in de auto maar vaker niet. Als J. geen huis in de Randstad kan vinden dan moet hij maar eens in Leidsche Rijn gaan kijken. Er staan huizen veel huizen te koop. Er is al meer dan eens in de media gekomen dat Global Warming niet zo'n vaart loopt en dat milieu defensie beschikbare data over klimaat en dergelijke handig gebruikt om hun verhaal kracht bij te zetten.

Sunnygirl | 02-03-05 | 13:11

. spooky 02-03-05 @ 12:55
Omdat je bijna met een waterstofbom de trein in was gestapt, geintje..;)

Pannie | 02-03-05 | 13:00

IJsjesoorlog begint vroeg

Van onze redactie economie
AMSTERDAM - Unilever en Nestlé maken zich op voor een harde ijsjesoorlog. Tussen de sneeuwbuien door vond Unilever-dochter Ola het gisteren tijd om de nieuwste ijsjes voor de zomer bekend te maken. Nestlé blijft niet achter.

Na de Magnum 7 Sins, en de Cornetto Love Potions komt Ola nu met de Magnum 5 Senses, waarbij het bedrijf met gelimiteerde hoeveelheden ijsjes komt met de thema's smaak, geluid, gevoel, zicht en geur.

Het eerste exemplaar, de Magnum Touch, is een ijsje met stukjes hazelnoot (1,50 euro per stuk). Het is vanaf nu verkrijgbaar. In april volgt Magnum Aroma, een ijsje met vanille-ijs, koffie en chocolade; in mei Magnum Vision, aardbeienijs en witte chocolade.

In juni volgt de Magnum Taste, vanille-ijs met karamel en melkchocolade en vanaf augustus de Magnum Sound, kokosijs met cacaosaus en een laagje chocolade met karamel.

Nestlé, na Ola de nummer twee op de Nederlandse ijsmarkt, ziet niets in eenmalige concepten. ''Je moet je afvragen of die marktaandeel opleveren,'' aldus Peter de Lange van het Zwitserse concern. ''Wellicht zijn ze niet innovatief genoeg. Bovendien moet je ze elk jaar opnieuw in de markt zetten.''

''Wij borduren voort op onze bestaande merken. De producten komen vaak ook in volgende jaren terug.''

Nestlé komt met Extreme-ijsjes met hoorntjes waarvan het omhulsel niet van biscuit is, maar van chocolade. Het eerste exemplaar is de Extreme Gold. De verpakking kan er in laagjes worden afgescheurd.

Verder brengt het concern dit jaar meer ijsjes met plaatjes van Disney-figuren en nieuwe varianten van Smarties-ijs.

Het ijsseizoen begint voor Nestlé al tijdens het paasweekeinde. ''Het valt of staat met het weer,'' legt De Lange uit. ''Mocht de zomer pas in september doorbreken, dan is het seizoen verloren.''

Unilever komt ook met andere nieuwtjes, zoals fruitijsjes zonder vet en Dextro Energy-ijsjes. Andere nieuwtjes zijn de waterijsjes sinas en cola (vijftig cent per stuk) en het griezelijsje met een bot als stokje (tachtig eurocent). Het zijn kinderijsjes zonder kunstmatige kleur- en smaakstoffen.

© Het Parool, 02-03-2005
--------------------------------------
Kijk ijsjes, dat kost gvd een lading ozon volgens mij!

Pannie | 02-03-05 | 12:59

spooky 02-03-05 @ 12:51
Ik had zojuist wat geleerd over printen & ozon, vandaar....
Ik heb geen kinderen, geen auto, houd niet van verre vliegvakanties en als ik eens iets wil printen blijkt de inkt altijd helemaal opgedroogd, dus aan mij ligt het niet, ik wil subsidie!!!

Pannie | 02-03-05 | 12:57

@Pannie

Ik jou niet begrijpen waarom jij denken ik moslim?

spooky | 02-03-05 | 12:55

hier ligt al bijna 40 cm

ranzige rob | 02-03-05 | 12:53

Prachtig toch vrolijk sneeuwende winter en snikhete zomers ik begrijp het probleem niet.

Lucifer | 02-03-05 | 12:52

@Pannie

Ja de grootste vervuiling is het krijgen van kinderen en zo ken ik er nog een paar maar ik weet niet zeker maar printers en kopieraparaten maken toch O3. Veel printen dus mensen red het milieu. Ook ik vervuil en ik kan beter op het mileu letten door dingen niet te doen dat wil ik niet zeggen je moet het wel onderkennen en de feiten kennen.

spooky | 02-03-05 | 12:51

zijn er trouwens al printers op waterstof?

Pannie | 02-03-05 | 12:48

Spooky jij bent toch geen moslim?

Pannie | 02-03-05 | 12:47

@Flapdrol,

Ik heb op een ligfiets gezeten met een waterstof tank dwars door Amsterdam en gewoon naar CS. Een duitse kennis van mij is gewoon met zijn fiets in de trein naar het Rughgebied gegaan. Conducteur en de meeste mensen weten toch niet hoe zoiets eruit ziet. Tank is super sterk en beschermd tegen explosie en ook binnendringen scherpen voorwerpen en de tank heeft een hiningraat structuur zodat er niet een grote hoeveelheid mengsel H2 en O2 kan ontstaan. Resultaat hiervan is hoogstens een brand, nooit een explosie.
Maar de trein daar was ik het niet mee eens ik vind dat onverantwoord naar de passagiers in die trein.

spooky | 02-03-05 | 12:45

Spooky jij print nooit iets uit hoop ik dan maar?

Pannie | 02-03-05 | 12:43

. Flapdrol 02-03-05 @ 12:39
Voordeel van waterstof is vogens mij ook dat het bij ontbranding altijd naar boven zal gaan terwijl benzine zich over de grond verspreid.

Pannie | 02-03-05 | 12:41

@DT71,

Info uit 2003 is in dit geval nogal gedateerd. Wat we over de ozonlaag kunnen zeggen is dat het wisseld in de maanden en vooral de komende twee maanden voor afbraak van ozon zorg die daarna weer groeit. De belangrijkste conclusie is dat we een hoop nog niet weten, het bepaalt het klimaat en word er ook door bepaald lees maar. In februari 2005, stuk recenter dan jou stuk. Ozon boven Europa nog nooit zo dun en de komende maanden en versterkt effect.

En dus krijgen Europeanen kanker en niet een paar inuits, lappen, elanden en zeehondjes. Ben benieuwd hoeveel huidkanker er moet zijn om een GS lezer wakker te maken. 100 1000 10.000. Of is 1 genoeg mits je eigen kind?

www.milieuloket.nl/9292000/modulesf/vg...

spooky | 02-03-05 | 12:39

@pannie: die cabaretier was Rayman volgens mij, die zei,'Als de zeespiegel stijgt heeft Wilders eindelijk zijn zin... heel nederland blank.'

@Taaie: Dat explosiegevaar valt wel mee. Je moet ervoor dezelfde veiligheidsmaatregelen treffen als voor LPG of aardgas. Ook gassen, ook licht ontvlambaar met explosiegevaar. Beiden gebruiken we in Nederland al jaren. LPG tot nog toe zónder incidenten. Aardgas met incidenten door dom en oneigenlijk gebruik af en toe. (overigens is aardgas ook in een ander traject gebruikt, wat zorgt voor de gevaren.)

Er rijden in Amsterdam al een aantal bussen op waterstof. Vooralsnog geen explosies. Het grote probleem is niet de opslag en het gevaar, zoals makkelijk wordt geroepen. Het probleem zit hem in de grote tank die nodig is voor het waterstof. Daardoor kunnen op het moment alleen nog maar bussen en ander groot materieel rijden op waterstof. Voor personenauto's is er nog geen oplossing. Maar die komt er wel.

Problemen met evt. massaopslag van waterstof zullen er ook niet zijn. Want er zijn al een aantal aardige, veilige alternatieven. Eén daarvan is een zeoliet (miniscuul zandkasteeltje) met ingebouwd magnesium. (Eerder al genoemd, alleen dan niet op correcte wijze) Hierin kan waterstofgas worden opgeslagen in grote hoeveelheden, op een wijze die niet tot explosiegevaar zal leiden.

Flapdrol | 02-03-05 | 12:39

@Pannie: fiets

Albert Heijn | 02-03-05 | 12:37

@Van Rechts > kun je me die URL effe geven voor dat Waterstof fabriekje wat ik in mn thuis kan zetten ? En op wat voor brandstof loopt dat ding ? BBQ-kolen ?

PSZE | 02-03-05 | 12:34

auto

Pannie | 02-03-05 | 12:34

Diane Ozon die dichteres?
Als het mogelijk was een dagelijkse portie geile wijven uit te printen dan zou ik het zeker een keer proberen, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Het verband tussen dicht op elkaar wonen en meer ozon produceren zie ik ook niet.
Ben jij nou schuldig of niet??
Kijk straks willen alle Chinezen ook een om van Den Haag naar Zoetermeer en terug te rijden (op z'n Chinees dan), zijn we uitgeluld natuurlijk. Ik weet van J. dat hij in Friesland woont en in de Randstad werkt, en moeite heeft hier een huis te vinden, terwijl hij zelf laat blijken zich erg zorgen te maken over het broeikaseffect, en daar spreek ik hem over aan natuurlijk, ook om te dollen uiteraard. Kijk dat jij dan gelijk weer denkt in een wedstrijd verzeild te raken....

Pannie | 02-03-05 | 12:32

Vandaag: alle ijsoorten (1 ltr) drie halen, twee betalen. Aanbieding alleen geldig met bonuskaart.

Albert Heijn | 02-03-05 | 12:26

@Taaie 02-03-05 @ 12:07

Nee, joh. Echte onzin. Waterstof is niet explosief.

Laat me ff uitleggen: voor een brand heb je drie dingen nodig: brandstof, zuurstof en warmte; dus bijvoorbeeld benzine, open lucht (21% zuurstof) en een lucifer.

Daarbij is het erg handig als de zuurstof aan de brandstof vast zit; dus bijvoorbeeld trinitrotolueen, glyceroltrinitraat, ammoniumnitraat, kaliumnitraat, etcetera, etcetera, etcetera.

Waterstof zonder zuurstof krijg je dus niet aan het branden al had je het graag.

Het is dus niet gevaarlijker dan LPG (god mag weten waarom we dat in Nederland ineens willen afschaffen) of benzine.

Van Rechts | 02-03-05 | 12:24

Overigens is het ozongat wat zeker nog 50 jaar nodig zou hebben om dicht te gaan niet meer gevonden. Is weg! Uiteraard verschijnt dat in hele kleine berichtjes om de milieumaffia niet in de wielen te rijden.

www.natuurwetenschappen.nl/modules.php...

Rest In Privacy | 02-03-05 | 12:22

@xander. Ik ben op 11 mei toevallig jarig. Het is toch echt altijd mooi zonnig dan :)

Think | 02-03-05 | 12:21

Ijsheiligen is 11, 12, 13 en 14 mei en dateren van rond het jaar 1000.
De IJsheiligen ontlenen hun benaming aan het gevaar van koud voorjaarsweer voor het gewas, dat in deze tijd in volle bloei staat. Een late vorstnacht kan nu veel schade aanrichten. Het is echter niet zo dat tijdens de IJsheiligen de kans op een overgang naar koud weer groter is dan op andere dagen in het voorjaar.

Waar hebben we het over?

xander | 02-03-05 | 12:17

Kabaal was jij die cabaretier?? ;)

Pannie | 02-03-05 | 12:17

@ Pannie 02-03-05 @ 11:53
Ik zit niet elke dag een uur in de auto. Ik heb mijn eigen bedrijf en woon dus in de buurt van mijn werk. Maar nu kan je wel opscheppen over die trein maar als je even om je heenkijkt in de regio Rotterdam misschien dat je niet eens in de auto hoeft te zitten om mee te doen aan het broeikas effect. Als ik in Rotterdam kom slaat de smerige lucht al na een paar minuten op mijn strot. Lekker idealistsich gelul. Ik rij niet in de auto maar verdien mijn geld met een jobje in Pernis. Wat zou nou een groter milieu effect hebben? Ozon heeft een zeer groot effect op het broeikaseffect. En dat komt niet uit auto's maar van die printer waas je je dagelijkse portie geyle wijven mee uitprint. Door economische groei en bevolkingstoename wordt de bijdrage van ozon aan de opwarming van de aarde wordt de komende decennia groter. Ergo, als je, zoals jij, hutje mutje op elkaar zit produceer je dus meer ozon dan in het minder bevolkte friese land. Uit onderzoek blijkt dat de helft van de opwarming in Nederland toegeschreven kan worden aan veranderingen in de ozonlaag. Ozon is dus van groot belang voor de verandering van het klimaat. Nu jij weer!

Sunnygirl | 02-03-05 | 12:15

Pannie, hoezo stjgende zeespiegel? Moeten ze de walvisjacht maar niet verbieden !! Haal al die klotebeesten eruit en je zult zien, dat de zeespiegel dan weer zakt.....

KABAAL | 02-03-05 | 12:13

@DT71 nee, ik zit in Noordwijk, maar ik heb vroeger daar in de buurt gewoont, en ik herkende de gebouwen

McCool | 02-03-05 | 12:13

Hoe staan mijn aandelen zout?

Think | 02-03-05 | 12:13

Ik verwacht een geboortegolf over 9 maanden....

Kakbouter | 02-03-05 | 12:12

Als het aan die milieuactivisten ligt, krijgt iedereen ook nog eens een witte container voor de deur, om de sneeuw milieuvriendelijk af te voeren.....

KABAAL | 02-03-05 | 12:11

Flapdrol 02-03-05 @ 12:06
Ok vrijgepleit in deze!

Pannie | 02-03-05 | 12:10

@McCool:
Ja! Zit je ook in ditzelfde kutpand? :)

Rest In Privacy | 02-03-05 | 12:09

Taaie 02-03-05 @ 12:07
Volgens mij is benzine een stuk gevaarlijker???

Pannie | 02-03-05 | 12:08

En de vliegen in Australie produceren overigens meer 'broeikasgas' dan alle mensen ter wereld bij elkaar. Je kunt dus beter vliegen gaan meppen. Desnoods met je auto.

Rest In Privacy | 02-03-05 | 12:08

Jezus, wat een gezeik... Zodra het een keer sneeuwt in Nederland ligt het hele openbare leven onderuit.

Treinen rijden niet, wegen zijn niet schoon te krijgen, scholen gaan dicht enz enz.... Hoe doen ze dat dan gvd in frankrijk, zwitserland, oostenrijk e.d? Blijven de mensen daar tussen oktober en mei binnen wachten tot het weer gaat dooien?

Hier in het zonnige zuiden (omg. Breda) ligt trouwens helemaal niks!!! Zal het broeikas effect wel zijn....

Vinyard | 02-03-05 | 12:08

Van Rechts welke caberetier was dat ook alweer met als oplossing tegen de stijgende zeespiegel: De mens bestaat voor 80% uit water, sufneuken & voortplanten dus!

Pannie | 02-03-05 | 12:07

@Flapdrol 02-03-05 @ 11:46
Het probleem bij waterstof is niet de productie maar de opslag. Levensgevaarlijk wanneer je een ongeluk maakt, het goedje is lichtontvlambaar en explosief.

Taaie | 02-03-05 | 12:07

he dt71.. is dat zoetermeer?

McCool | 02-03-05 | 12:06

@Van Rechts: Waar-o-waar heb jij "Gisteren nog ergens gelezen dat hier in Nederland een of andere techneut had ontdekt dat je waterstof heel efficiënt en veilig kon opslaan in magnesiumpoeder, dus de brandstoftank van de toekomst is al klaar. De brandstofcellen zijn er natuurlijk al (rijden er in Nederland niet ergens al een paar stadsbussen op waterstof ?)
" gelezen??????

Kakbouter | 02-03-05 | 12:06

@Pannie: mooie (foute) aanname van je. Ik woon 20 minuten per fiest van werk. Ik fiets dan ook dagelijks naar mijn werkplekkie. Maar ik heb wel véél moeite moeten doen om hier andere woonruimte dan een kamer van 3x3 te vinden. Die ik ook alleen maar had omdat ik hier al 5 jaar had gestudeerd.

Flapdrol | 02-03-05 | 12:06

He de allochtonen op GS maken ruzie ;)

Pannie | 02-03-05 | 12:04

@Van Rechts:
De oplossing voor kernfusie is er nog niet helemaal hoor. De laatste betrouwbare publicaties die ik heb gelezen op dat gebied laten nog een aantal problemen zien. Kernfusie is al aangetoond, maar het bouwen van een centrale die meer energie gaat opleveren dan nodig is om de fusie-reactie te starten zou gigantisch groot (fysiek) en superduur zijn. De investering kan door geen enkele overheid betaald worden.

De nieuwste proefopstelling zou gebouwd worden door een alliantie van een aantal landen in Europa samen met Japan. Maar Japan wil alleen meedoen als het ding in Japan gebouwd wordt. En de Europese landen denken meer aan Duitsland of Frankrijk, gezien deze landen de grootste bijdrage leveren. Dus dat staat al een tijdje stil.

Een Utrechtse expert verwacht dat we niet vóór 2050 kernfusie zullen hebben.

Flapdrol | 02-03-05 | 12:03

jawel hoor Van Rechts en toen liep de wekker af .
oet monnnn

roelofw | 02-03-05 | 12:03

Noordwijk.. 10 cm.. maar it keeps on coming!!

McCool | 02-03-05 | 12:03

Flapdrol 02-03-05 @ 11:56
Dus jij bent ook onderdeel van het probleem???
Ik kan gvd geeneens even lekker met Jack dollen of al die milieuvervuilers hier voelen zich aangesproken!
Zonder dollen: Wat heeft het voor nut het heilige anti-broeikaseffectboontje uit te hangen als jullie zelf gvd de hele dag in de auto zitten?

Pannie | 02-03-05 | 12:02

Bek dicht Meki. Waar zie jij 20 cm ?!

bwahaha | 02-03-05 | 12:01

maart roert met zijn staart toch?

McCool | 02-03-05 | 12:01

Nouja bijna dan :P

OneUp | 02-03-05 | 12:01

@flapdrol

Zeker in de periode 100,000-10,000 jaar geleden is het principe van koudere periodes (ijstijden) vaak voorgekomen.. Hierbij verschilden de periodes dermate in tijd en temperatuursfluctuaties, dat men afgestapt is van de theorie dat er sprake zou zijn van een vaste cyclus... Wel is er sprake dat zulke 'events' deels samenhangen met de 'milankovitch cycles'..

btw, prehistorie? Wat is dat? 100,000 jaar geleden? Begin Tertair (stabiel klimaat)? Eoceen? (héééét).... Jura (ook heet, maar iets minder)?

WillemF5 | 02-03-05 | 12:00

Het is lente!

OneUp | 02-03-05 | 12:00

hier in Amsterdam

20 cm sneeuw

Meki | 02-03-05 | 11:59

@ Kamphuijs 02-03-05 @ 11:46
Style COuncillor kent het woord meteorologisch waarschijnlijk niet. Maar je hebt gelijk.
De lente begint in 2005 Meteorologisch gezien op 1 maart en astrologisch en astronomische op 20 maart 13.33 CET. Op zondag 20 maart om 13.33 staat de zon staat precies boven de evenaar (equinox of lentepunt)en daarom is het dan astronomisch lente. Maar volgens de klimatologische indeling is de lente dus al begonnen op 1 maart en duurt tot en met 31 mei.

Sunnygirl | 02-03-05 | 11:58

@Opa Bokma: met hard werken aan een nieuwe website voor jezelf (wat er nu staat mag gelijk weg) wordt je wel weer warm.

Albert Heijn | 02-03-05 | 11:58

Als het broeikaseffect meer sneeuw tot gevolg heeft: bring it on!

Sneeuw is tof :)

brt | 02-03-05 | 11:58

@Flapdrol 02-03-05 @ 11:46

Jawel grote vriend, je hebt helemaal gelijk, maar je vergeet dat die kernfusie nu geen science fiction meer is, maar inmiddels bijna rijp is voor commerciële exploitatie.

En laat er nou toevallig héél veel water op deze planeet zijn dat per definitie ook "zwaar water" (deuterium, als ik me niet vergis) bevat dat als brandstof dient bij een kernfusiecentrale.

Duurzame energiebronnen zoals wij die in Nederland kunnen toepassen (zonne-energie, windenergie) zijn nooit op grote schaal en rendabel toe te passen (in elk geval niet tot op het niveau dat we er in onze energievoorziening in kunnen voorzien).

Met kernfusie praten we nergens meer over. Weg met die kolenbrakers of gasverslinders, in Borssele de deur op slot en bouwen maar met die hap. Zitten we ook nog lekker aan zee, dus een fabriekje voor het extraheren van zwaar water ernaast en achter de fusiecentrale een fabriekje waar we water uit de zee splitsen in waterstof en zuurstof.

Hupsakee, dus. Meteen een oplossing voor het stijgen van het zeeniveau ;-)

Gisteren nog ergens gelezen dat hier in Nederland een of andere techneut had ontdekt dat je waterstof heel efficiënt en veilig kon opslaan in magnesiumpoeder, dus de brandstoftank van de toekomst is al klaar. De brandstofcellen zijn er natuurlijk al (rijden er in Nederland niet ergens al een paar stadsbussen op waterstof ?)

Er zijn zelfs goeroes die menen dat je een energievoorziening op basis van waterstof decentraal kunt opzetten, dus zelf een waterstoffabriekje in de achtertuin om je auto vol te gooien en wat je over hebt zet je om in electriciteit en verkoop je aan "het net". Beetje utopisch, maar de energievoorziening in de stijl van internet zou toch heel grappig zijn :-)

Ik zie de jaarafrekening al voor me: beste klant van Essent/Nuon/RWE (doorhalen wat niet van toepassing is),
U heeft dit jaar per saldo 1000 kWh stroom aan ons geleverd. Wij storten het bedrag van de levering op uw rekening.

Is toch altijd beter dan zoals het nu gaat :-)

Van Rechts | 02-03-05 | 11:57

Het wachten is op een Stijlloze sneeuwschuiver, wat dat roze gevaarte allemaal voor elkaar krijgt

Style Councillor | 02-03-05 | 11:57

@Pannie: Lekker domme uitspraak weer. Meeste werk is in de randstad. Grootste woningnood is... in de randstad. Meeste files staan... naar de randstad.

Begint er iets op te vallen?

Niet iedereen KAN wonen waar hij werkt. Al die mensen staan echt niet voor de lol in die files.

Flapdrol | 02-03-05 | 11:56

@hoete etc.
In het water straks, al dan niet in besneeuwde vorm, zal je bedoelen

Style Councillor | 02-03-05 | 11:56

Tiefus kou, zit ik hier in mn stijlloze GS tshirt...

Opa Bokma | 02-03-05 | 11:55

@. sotexis 02-03-05 @ 11:45

Toen werd er inderdaad meer overlast veroorzaak maar dan op kleine reschaal/gebied. De mensen hadden er zelf meer last van. Nu worden er veel meer fossiele brandstoffen-verbruikt dan in die tijd. Alleen het effect worden verdonkermaand door de grote/hogere schoorstenen en betere verbrandingstechnieken. Maar de hoeveelheid CO2 en NOx die wordt uitgestoten is vele malen groter dan 100 jaar geleden. Om te zeggen als je het niet ziet dan is het er niet is je kop in het zand steken.

hoeheterhoepeter | 02-03-05 | 11:55

Ik trein lekker 1e klas, maakt veel uit trouwens als je op het perron staat te wachten straks op de trein die niet komen zal.

Style Councillor | 02-03-05 | 11:54

Sunnygirl Waar je werkt daar moet je wonen, dat is mijn idee. En anders gewoon met de trein gaan. Als je zoals jou of Jack elke dag een uur in de auto zit heb je geen enkel recht om mee te praten over het broeikaseffect naar mijn idee.

Pannie | 02-03-05 | 11:53

Wel mooi sneeuw excuus vanwege achteruit tegen paaaltje platdrukken van mediterrane medelander

Style Councillor | 02-03-05 | 11:52

Het aantal gestolen tasjes zal vandaag een historisch dieptepunt bereiken

Style Councillor | 02-03-05 | 11:50

@Style

Een edit-functie zou fijn zijn. :P

Kamphuijs | 02-03-05 | 11:50

@WillemF5: Hoezo geen cyclus? Sinds vroeg in de pre-historie heeft dit fenomeen zich een aantal malen herhaald. Soms in de kleine versie. De korte ijstijd. En een paar keer een ernstigere versie. Met sneeuw in de Sahara enzo.

Flapdrol | 02-03-05 | 11:50

Hoewel.. als ik naar buiten gluur, voel ik meer voor de 1e Kamphuijse steling

Style Councillor | 02-03-05 | 11:49

Die elfstedentocht zal wel langlaufen worden dit keer

Pierke Smulders | 02-03-05 | 11:49

@Flapdrol

Het is geen cyclus... Hoogstens een gebeurtenis die vaker voorkomt en af en toe even getriggerd moet worden...

WillemF5 | 02-03-05 | 11:48

@Kamphuijs
Gelukkig zijn er meer die dit weten.

hoeheterhoepeter | 02-03-05 | 11:48

ok F5 helpt

Style Councillor | 02-03-05 | 11:48

@Taaie: Nee ik lees de elsevier niet. Ik ben wetenschapper... en geïrriteerd over de onwetenschappelijke manier waarop de mileu-kwestie benaderd wordt.

Flapdrol | 02-03-05 | 11:48

@kamphuijs
lees nog ff na wat je schreef over het begin van de winter

Style Councillor | 02-03-05 | 11:47

@ Pannie 02-03-05 @ 11:42
Alsof jij vrijwillig, omwille van het milieu, tussen de allochtonen woont. Ga nu niet de allochtonenknuffelaar uithangen of ben je bekeerd.

Sunnygirl | 02-03-05 | 11:46

@Van Rechts:
Zo makkelijk is het nog niet hoor. De waterstof moet wel nog even gemaakt worden. En dat kost nog altijd energie. Die energie wordt op het moment opgewekt in kerncentralen, kolencentrales en oliecentrales, voor het merendeel van de productie. Pas als we schone electriciteit hebben om het waterstofgas mee te produceren uit water, is een waterstof-economie pas echt schoner.

Maar ik verwacht wel, met de ontwikkelingen in zonnepanelen op het moment en onderzoek naar kernfusie en andere bronnen. We binnen 30 jaar op schone wijze waterstof kunnen produceren en dat we al over 10 jaar in waterstof auto's rijden.

Flapdrol | 02-03-05 | 11:46

@Rost en Hannesy

De meteorologische lente begint toch echt op 1 maart.

(vraag me ook niet waarom)

Kamphuijs | 02-03-05 | 11:46

@Rost en Hannesy

De meteorologische winter begint toch echt op 1 maart.

(vraag me ook niet waarom)

Kamphuijs | 02-03-05 | 11:46

Overdrijven is ook een kunst.. Ik geloof best dat het broeikast effect hier een rol in speelt.. niet dat het mij iets boeit, maar het zou leuker zijn geweest als we dit weer eind december hadden gehad. Ik stel voor dat we gewoon de maanden gaan hernoemen en kerst volgende keer in maart (wat we dan december noemen) gaan vieren! Dan is het gewoon weer winter in december lente in maart, zomer in juli en herfst in oktober.

McCool | 02-03-05 | 11:45

De Duitse keizer vond dat hij 's-winters niet in zijn paleistuin, zo'n 20 km buiten Berlijn, kon wandelen omdat de stank van al die Berlijnse kolenkachels en met kolen gestookte industriën hem op de keel sloeg. Ook de andere Eurpese en Amerikaanse grootsteden hadden 80 tot 100 jaar geleden deze ervaringen. De millieu terrorristen van de Kyoto lobby hebben gewoon het moordadige linkse geloof in de waarde van het communisme vervangen door het moordadige geloof in de menselijke schadelijkheid.

sotexis | 02-03-05 | 11:45

Heb het nog nooit zien sneeuwen in een broeikas eigenlijk.
Wat ik wel weet is dat er in deze streken al sinds lang voor mensenheugenis afwisselend subtropische tijden en ijstijden geweest zijn. Een volkomen natuurlijk verschijnsel dus. En daarmee zijn juist pogingen van de broeikas-lobby om hier in in te grijpen te bestempelen als een vorm van milieuvervuiling...

Ogre | 02-03-05 | 11:45

Wat is er trouwens mis met Amersfoort aan zee, gelet op de demografische ontwikkelingen in de randstad?

Style Councillor | 02-03-05 | 11:44

@Rost Van Tonningen
Dix bedoelde de meteologische lente. Die begint op 1 maart. Eerst ff nadenken voordat je begint te schelden.

hoeheterhoepeter | 02-03-05 | 11:43

There are two kind of lies: Damned lies and statistics.

@Flapdrol
Ook Elsevier gelezen? Staat ook nog in dat met het kyoto protocol de gemiddelde temperatuurstijging met maar ongeveer 6 jaar wordt uitgesteld. Het kost miljarden maar dan bereikt de gemiddelde temperatuur dus maar 6 jaar later hetzelfde niveau.

Taaie | 02-03-05 | 11:43

JackRandom 02-03-05 @ 11:25
Jij bent toch ook een Fries?
(ps wanneer kom je nou gezellig bij ons in de Randstad wonen, of blijf je liever elke dag heen en weer rijden?
Jij helpt eigenlijk volop mee aan het broeikaseffect, en alleen omdat jij geen Marokkaan als buurman wil!)

Pannie | 02-03-05 | 11:42

Ach, die milieugoeroes....

Zoals flapdrol al meldde; het is wel vaker warmer geweest en ook al kouder (we kennen allemaal de schilderijen met winterse taferelen uit zeventienhonderdnogwat.

Heel dat broeikaseffect bestaat niet, maar de milieumaffia heeft zich al ingedekt: door het broeikaseffect kan het warmer worden, maar ook kouder (duh). Dus we hebben altijd gelijk; kijk maar: hoe het weer in de toekomst ook veranderd, het ligt altijd aan het broeikaseffect.

Het enige goede dat eruit zal komen, is dat we op enig moment in combinatie met almaar stijgende olieprijzen zullen overschakelen op kernfusie (laatste twee technische problemen zijn inmiddels opgelost) en waterstof (President Bush heeft 1,2 miljard dollar subsidie uitgetrokken voor de Amerikaanse autoindustrie om tegen 2020 "een substantieel deel" van de Amerikaanse automobilisten op waterstof te laten rijden.

In IJsland zijn ze al begonnen om de economie volledig op waterstof te laten draaien. Onze "eigen" Koninklijke/Shell heeft vol ingezet op waterstof (ssssst... niet verder vertellen, want we willen de fossiele brandstoffen wel eerst helemaal tot de laatste druppel uitmelken !)

Uiteindelijk zal het ertoe leiden dat we een overvloed aan schone energie zullen hebben, met als mooi neveneffect dat een hoop conflicten in deze wereld zichzelf zullen oplossen (waar olie is, is ellende: Midden-Oosten, Nigeria, Venezuela, Singapore).

Dus, hupsakee in de auto en rijden maar !

Van Rechts | 02-03-05 | 11:42

Wie van jullie is er bij Weesp stoicijns rechtdoor gereden in dat veraderlijk scherpe bochtje naar Zuid Oost?

superjan | 02-03-05 | 11:42

Wat nu weer, liggen die junkies hier toch te buikschuiven in de witte poeder.

Style Councillor | 02-03-05 | 11:41

Jonge jonge, ligt er sinds een aantal jaar eindelijk weer eens een mooi pak sneeuw in het land is het direct de milieufreaks die staan te springen. Het is normaal dat het in Nederland 's winsters af en toe sneeuwt hoor. (tot in april aan toe)

Elk jaar is het weer anders dan het gemiddelde, dan weer warmer, dan weer kouder. Gemiddeld ligt het er dus tussen in. Lijkt mij dat als we de afgelopen 10 jaar nemen Nederland een redelijk normaal klimaat heeft laten zien.

GJH | 02-03-05 | 11:41

Een beetje dealer heeft de dag van zijn leven vandaag...

Albert Heijn | 02-03-05 | 11:41

@DiX/Jack Random. en dan moet ik zeker met vlag signalen over de "safety zone" met mijn familie communiceren?
::
nieuwe ijstijd? lijkt me een geweldig plan. en dat hele globale opwarmings ding schijnt heel erg mee te vallen. was laatst op netwerk, dus het is waar.

51N93 | 02-03-05 | 11:40

Internet is ook ondergesneeuwd. Met de snelheid van een demente rollatorpatient ga ik over de 'digitale snelweg'.

BummBumm | 02-03-05 | 11:40

@ruler:
1. menselijke bijdrage broeikaseffect is nog lang niet bewezen. Laatste 10 jaar zijn er alleen maar meer aanwijzingen gekomen dat de mens minder effect heeft dan we dachten.

2. Tenzij de chileen ernstig ziek of op leeftijd is, is hij waarschijnlijk nog niet dood tegen die tijd. De meest recente voorspellingen zijn dat de ijstijd in de komende 10-15 jaar zal beginnen. De voorspelling is ook dat als we NU stoppen met fossiele brandstoffen, we dit kunnen vertragen naar 20-25 jaar. Dus... lekker dan.

Flapdrol | 02-03-05 | 11:40

Als het te warm is: -> broeikaseffect
Als het te koud is: -> broeikaseffect
En als ik jeuk aan mijn aars heb? Ook broeikaseffect zeker?
Kunnen die milieumongeaulen snel een normale baan zoeken en wat bij gaan dragen aan de economie ipv continu luchtverplaatsen door het spuien van de grootst mogelijke onzin.
brrrrrrrrrrrrrrroeikaseffect....
brrrrrrrrrrrrrrroeikaseffect....
brrrrrrrrrrrrrrroeikaseffect....
brrrrrrrrrrrrrrroeikaseffect....

vergruizer3 | 02-03-05 | 11:39

*pakt twee handen sneeuw, en sopt De Chileen helemaal in* Koud he? :P

JackRandom | 02-03-05 | 11:39

@DX, op 21 maart begint de lente.

hannesy | 02-03-05 | 11:37

@Lazarous: Ja, maar het merendeel van de mensen gelooft die onzin, omdat het zogenaamd bewezen is.

Wil niet zeggen dat het onverstandig is om wat zuinig te zijn met energie en te zoeken naar duurzame alternatieven voor een aantal vervuilingsbronnen. Maar door maar geld te pompen in de hoax van de broeikas-lobby, heb je minder geld om onderzoek te doen naar duurzamere bronnen van energie e.d.

Flapdrol | 02-03-05 | 11:37

Nee hoor Chileen, er is niets aan de hand hoor! Lekker doorkloten, jij bent tenslotte toch al dood als de pleuris uitbreekt, wat kan jou het dan schelen!

Ruler | 02-03-05 | 11:36

@Albert Heijn: lol ;)

klauwhamer | 02-03-05 | 11:35

De laatste 2 elfstedentochten werden in februari verreden. Misschien dat de seizoenen een beetje opschuiven? Dat kan natuurlijk. Dat het broeikas-effect dit veroorzaakt lijkt me sterk. Als dat fenomeen zowiezo al bestaat.

hoeheterhoepeter | 02-03-05 | 11:35

Sinds ik gestopt ben met head and shoulders, sneeuwt het onophoudelijk om mij heen.

superjan | 02-03-05 | 11:35

@flapdrol
Goochelen met cijfers heet toch statistiek? En niets zo manipuleerbaar als statistieken...

Lazarous | 02-03-05 | 11:34

Tering sneeuw en kou, kan niet wachten tot het weer zomer is..

sjaaktrekhaak78 | 02-03-05 | 11:32

@Dix
De lente begint op 21 maart, eikel.

Rost Van Tonningen | 02-03-05 | 11:32

Wat een bullshit... al sinds voor de oorlog bestaat de nederlandse spreuk 'Maart roert zijn staart' Wat zoveel wil zeggen dat maart kwa weer onvoorspelbaar is.

Het is altijd makkelijk te zeggen bij 'onverwacht' weer in een tijd van het jaar dat het het broeikaseffect is. Maar als we door de gemeten laatste 100 jaar kijken zien we wel meer 'onverwachte' weertypen. En als we verder de geschiedenis ingaan dan het KNMI metingen doet, kunnen we uit geschriften aflezen dat het wel vaker een paar zomers bijzonder warm was. Winters heerlijk zacht. En andere keren een paar zomers miserabel koud en winters zeer streng, doorlopend tot begin april! dat er nog van vorst gesproken werd.

Daarnaast is de zogenaamde hockey-stick grafiek ook bullshit. Dat is al aangetoond door twee Canadezen, McIntyre en McKittrick, die random getallen (Monte Carlo) invulden en óók een hockey-stick kregen uit het rekenprogramma dat de amerikanen ervoor gebruikt hadden. Zelfs als ze meetdata invoerden die aangaven dat het onbetwist 5 graden warmer was rond 1000-1500 dan vandaag de dag, kregen ze wonderwel dezelfde hockey-stick grafiek. Gewoon een rekenprogramma dus, wat een vooroordeel heeft ingebouwd naar een grafiek die 'bewijst' dat we de laatste 100 jaar in de turbo-lift omhoog zitten, kwa temperatuur.

Deze valse grafiek wordt door de milieu-organisaties en de Kyoto-freaks aangegrepen als 'hét bewijs' dat de mens, met de industriële revolutie dé oorzaak is van klimaat veranderingen.

Even vergetend dat het in de geschiedenis vaker warmer is geweest dan nu. Dat we ook ijstijden hebben gehad, waarschijnlijk óók veroorzaakt door een opwarming vooraf. Waardoor ijskappen en gletsjers smelten. Dat smelten leidt tot een cascade van opwarming. Want ijs reflecteerd inkomend zonlicht, waardoor het minder opwarmt. Dus ijskappen die smelten en afgegleden gletsjers die op een gegeven moment smelten, is normaal en resulteerd in opwarming. Waardoor weer meer van de ijskappen smelt. Dan wordt de oceaan zoeter, wat de golfstroom verstoord. Die verstoring zorgt dat de warme stroom vanaf de evenaar niet meer naar ons continent vloeit, wat een ijstijd veroorzaakt. Dan groeien er weer gletsjers (grote ijsmassa's stammend uit de laatste grote ijstijd, weten we al van de middelbare school met aardrijkskune!) en nemen de poolkappen weer in omvang toe. Dan wordt de oceaan weer zouter en start (net als na alle andere ijstijden) gewoon de golfstroom weer op en wordt het weer warmer. Een normale cyclus van onze planeet. Kunnen we als mens bar weinig aan doen. Het enige wat we kúnnen is dit process iets versnellen of vertragen. Stoppen van deze cyclus zal namelijk nog veel ernstiger gevolgen hebben.

Flapdrol | 02-03-05 | 11:32

@DiX: Zo denken wij noorderingen er ook over: een grens trekken. Zodat die arrogante, domme randstedelingen hier niet meer de landelijke sfeer komen verzieken. En voor je aardgas zorg je dan zelf maar. :p

JackRandom | 02-03-05 | 11:29

Ik zie niks anders. Kurkdroog hier.

Yzord | 02-03-05 | 11:27

Wat een drukmakerij. Ik zapte gisteren per ongeluk op het Belgische journaal en daar lieten ze een mooi overzichtje zien van de afgelopen wintermaanden. De gemiddelden van 2005 kwamen prima overeen met de normale waarden. Niks broeikas. Gewoon normaal.

PSZE | 02-03-05 | 11:27

Goh... heet dat witte spul sneeuw? Maar een effect van broeikas is kou... dus das wel snugger opgemerkt van pietje. Maar echt hypen is overdreven, d'r is nu nog niets aan de hand.

HyBriD VorTeX | 02-03-05 | 11:27

Gna-gna. GS zit ook maar gewoon in de file.

Pritt Stift | 02-03-05 | 11:26

Ben benieuwd of velen hier nog zo sceptisch zijn als over 50-75 jaar het water letterlijk aan hun lippen staat, door de stijgende zeespiegel, veroorzaakt door opwarming van de aarde... Maar ja, de meesten hier zullen dan wel dood zijn, dus wat boeit het, wie dan leeft, wie dan zorgt... Steek je kop lekker in het zand, en roep om het hardst dat er vooral geen broeikaseffect is, en dat het allemaal reuze mee valt, en dat het allemaal milieumaffia is...

Is het nou zo moeilijk te accepteren dat het (industriele) handelen en doen van circa 6 miljard mensen wel degelijk een impact heeft op het ecosysteem?

JackRandom | 02-03-05 | 11:25

@chileen. "Dat het nog gewoon winter is, wordt voor het gemak maar even vergeten..." metrologisch is het toch al lente? en dat gezeik over sneeuw en kou. mietjes! *gaat nog maar ff sneeuwpop maken*

51N93 | 02-03-05 | 11:25

Ik ben geen expert maar was afgelopen 1 maart niet officieel het begin van de lente. Dat spoort toch niet helemaal met deze sneeuw. Komt nog bij dat ik als motorrijder helemaal een tiefus hekel aan die witte blubber heb. Tot slot, wat betreft paulus pietsma; Bekhouwe domme fries. Het wordt tijd dat we op de lijn Assen Den Helder een grens trekken waar die noordelijke lutsers niet overheen mogen. Maar das uiteraard persoonlijk.

DiX | 02-03-05 | 11:24

@AH
In plaats van wandelen, maak je producten eens goedkoper! Verdomme...

ZI | 02-03-05 | 11:24

Niet heel spannend allemaal.
In 1986 lagen er half maart nog ijsschotsen in de gracht (in Amsterdam)
In 1987 was er begin maart nog een ijzelaanval in Drenthe. Waren wel hele mooie ijspegels ;-)
De jaren daarvoor gebeurde er niet heel veel spannends, de jaren daarna ook niet. Niets is zo onvoorspelbaar als de natuur.

Tinusk | 02-03-05 | 11:21

Oude spreekwoorden met sneeuw. Leuk. Nog één: Nooit aprilletje zo zoet,
of het sneeuwt de scheper op zijn hoed.

GJH | 02-03-05 | 11:21


@ pooksob
Iedereen die door het gedrocht "Day after Tomorrow" kwam weet al dat het in Europa kouder gaat worden door het broeikaseffect.

En hoezo broeikas? Eindelijk komt hier ook eens wat aandacht voor:

www.geocities.com/mediacontrole/karelb...

Grrrr | 02-03-05 | 11:18

Dat het inderdaad het broeikaseffect is, zal ik niet proberen te ontkennen. Maakte zelf gisteren ook al zo een opmerking. Zulk sneeuw hoort niet in maart.

Maar ik heb toch dikke pret hoor met dit weer. En die file... Die nam ik voor lief. (Rijden op glad ijs/sneeuw is ook best een beetje leuk.) Alleen jammer dat ik mn ABS niet kan uitzetten. Ik zal eens zoeken waar de zekering daarvan zit.

bwahaha | 02-03-05 | 11:18

Er zitten een paar honderd TBS'ers zich te vervelen achter hun gratis PC. Laat die maar een agregaat aantrappen op de hometrainer. Maken die debielen zich toch nog ergens nuttig voor....

Kakbouter | 02-03-05 | 11:17

Volgens mij hadden we vroeger veel vaker en veeeeel meer sneeuw. Trouwens het gezegde maart roert met z'n staart is volgens mij ook een hele ouwe. Dus ook al broeikas effect in grootmoeders tijd??? Waarvan van de stoommachines??
Die milieu freaken moeten eens opzouten!!

K'wil graag nog veel meer sneeuw, dan dat dekje van 3 cm, waar ik de straat nog steeds doorheen zie

Witte Arend | 02-03-05 | 11:16

okee, dit was nog even de egoïstische arrogante ballenmodus... die ecoterroristmodus van ZI lúkt mij gewoon niet, ik krijg het er niet uit: neem die fie..... eee..... auto!

Tim | 02-03-05 | 11:16

Goh - zeker echt niks meer te melden.
Het weerbericht op Geenstijl.
Boeiend.

klauwhamer | 02-03-05 | 11:16

* Gemompel over Piet Paulusma en een schot *

Achja, Maart roert z'n staart en April doet ook nog wattie wil. Zo kan je overal wel moeilijk over gaan doen.

De-pleures | 02-03-05 | 11:15

Hodja 02-03-05 @ 11:13
Zeker van onze belastingcenten?

Pannie | 02-03-05 | 11:15

Dus als je meer koude winters wilt (skieën op de vaalserberg) en ook gewoon lekkere zomers, met 35"C. of meer, neem dan lekker de auto, ga vanavond in de file staan, veel toeren maken en over een jaar of 20 kan het!
Dat de randstad verzuipt zal me jeuken, ik zit lekker hoog en droog :-)

Tim | 02-03-05 | 11:14

[Ecoterroristmodus] Geef een schop tegen je auto en neem een fiets! Dat helpt een hoop. Als jij fietst, is het morgen goed weer.Het is een kwestie van solidariteit [/Ecoterroristmodus]

ZI | 02-03-05 | 11:14

Hoelang heeft die Paulesma eigenlijk over z'n studie gedaan?

Pannie | 02-03-05 | 11:14

Ik haat sneeuw!
En Piet Paulusma haat ik ook!
Weet je wat... na het complimentjes dag gisteren, maak ik vandaag gewoon nationale haatdag!

~Pyro~ | 02-03-05 | 11:13

Ik ben lekker, halverwege, mijn treinreis naar het werk, terug naar huis gegaan.
Liever in Amsterdam vastzitten, dan in Baarn.

Hodja | 02-03-05 | 11:13

ik dacht dat broekassen warm waren?
ik heb nog nooit sneeuw gezien in een broeikas

pooksob | 02-03-05 | 11:11

ze zijn gewoon tegen sneeuw, daar komt hun bakfiets niet doorheen...

MILF | 02-03-05 | 11:11

De milieu maffia blijkt veel weermannen in dienst te hebben. Die liggen lekker bij het volk.

GJH | 02-03-05 | 11:09

Wel gaaf. Dat weer wordt al bijna twee weken voorspelt voor Engeland maar hier gebeurt niets! Alleen een beetje natte sneeuw.

dies | 02-03-05 | 11:09

Nog nooit een Fries ontmoet die WEL spoort...

Pannie | 02-03-05 | 11:08

nederland subtropisch ... utrecht aan zee .. weg randstad.. weg files ... ik gooi er nog een paar spuitbussen tegenaan.

arendsoog | 02-03-05 | 11:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl