
GS Geschillencommissie. Een huurder van woonboer Vestia heeft een probleem met de corporatie in kwestie, en uit haar ongenoegen via Twitter. U weet wel. Vestia, bekend van de grootste fraude- en oplichtingscasus allertijden ooit in de Nederlandse woonindustrie, met miljarden aan Erik Staal, hoeren, scheefdeclareren, graaisalarii en vluchthuizen op Caribische eilanden. Die Vestia dus. Nou. Die dubieuze wooncorporatie wil
even praten met de twitteraar in kwestie,
@PgsIDH. Want 'Vestia hanteert een agressiebeleid', waarin ze eisen van hun huurders dat ze 'respectvol' met Vestiapersoneel omgaan. Maar mevrouw @PgsIDH is juist laaiend (scrollen naar 22 augustus voor
WOEDENDE WOEDE) omdat Vestia niets anders doet tegen overlast van de buren dan theedrinken. Klinkt ook niet erg respectvol van Vestia, maar we weten natuurlijk niet wat hun agressiebeleid daar precies over zegt. Alhier vinden het vooral frappant dat Vestia liever huurders met een klacht op de fatsoensnormen wil wijzen, dan in te grijpen in de
oorzaak van haar klachten. Maar goed, dat zijn wij. Pragmatisch en oplossingsgericht weblog. (
brief via)
Reaguursels
InloggenEn toch kan mevrouw - als huurder - véél gemakkelijker verhuizen en uit de ellende komen dan iemand met een koopwoning die na jaren relatief ongestoord woongenot met de extreme overlast door de tokkie-huurders van de huisjesmelkende buurman komt te zitten. Probeer dan maar eens te verhuizen (waarheen? Bijna onmogelijk als werkende, blanke nederlander annex scheefhuurder) of je stulpje te verkopen! Dat mevrouw 13 jaar lang in de puinzooi is blijven zitten en alleen maar op twitter ligt te schreeuwen dat ze een hekel heeft aan rechtse politiek, bevestigt mijn vermoeden dat het hier om een typische SP-stemmer gaat.....
Mevrouw moet asap een advocaat in de arm nemen en Vestia helemaal gaarkoken wegens gederft woongenot. Vestia is verplicht om op te treden als huurders overlast ondervinden door andere huurders. Roast the bastards!
Hé, Vestia! Waarom liggen er weken lang afgekloven kippenbotjes in het halletje van de lift op de 2e etage? De huur is toch inclusief de schoonmaakkosten van hallen, trappenhuizen en gangen?
Foei GS!
Sinds dit artikel online staat is Vestia's Twitter buitendienst...
twitter.com/vestia_nl
Vestia nemen we toch niet meer serieus? De politiek wil dat ze zich beperken tot hun kerntaak van sociale woningbouw. De onlangs gerectificeerde jaarcijfers van 2011 geven aan dat ze nog steeds een portefeuille hebben van enorm veel commerciële vastgoed. Daarnaast ook deelnemen in diverse bv's. En via het geruchten circuit ook pogingen doen om met gemeenschapsgeld aandelen te verwerven in commerciële organisatie s.
Ze doen toch waar ze lekker zin in hebben; doen wij het toch ook?
ook heel respectvol om mede te delen waneer het gesprek gaat plaatsvinden.
Je kunt natuurlijk ook vriendelijk vragen wanneer het schikt om een gesprek aan te gaan, maar nee, waarschijnlijk door inside info ( mevrouw zit toch al 11 jaar in de bijstand, die heeft alle dagen wel tijd ).
Respect hoor. Dan en dan moet je maar even bij ons op gesprek komen....
Respect: het speculeren met andersmans geld tot dat alles weg is, en zelfs nog een beetje meer ?
Respect: De winst met risicovolle speculaties in de eigen zak steken, en vooral vette bonussen aan de medewerkers weggeven.
Respect: Als het misgaat de rekening bij de huurders van héél nederland neerleggen.
Maar geen grote mond opzetten want dat is respectloos.
Vestia begrijpt het nog niet helemaal ...
www.omroepwest.nl/nieuws/29-08-2013/ve...
Obsurfer | 28-08-13 | 22:32
Nee geen ervaring met B&M ... wel met vergelijkbare initiatieven elders in het land.
Bij Vestia gaat het alsvolgt. Je zegt na een jaar de studentenkamer op. Aan de kamer is geen milimeter veranderd. Vestia komt echter op een bedrag van 1400 voor schoonmaakkosten en verwijderen van pluggen. NB: de pluggen waren nog van de vorige bewoner en de kamer was perfect schoon. "Ja maar er zijn verfresten op de plinten". Nooit een druppel verf gebruikt in dat jaar, maar inspectrice ziet verfresten. Kamer is deel van een 2-kamer unit met gezamenlijke keuken, toilet en douche. Vertrekkende student moet ook die ruimtes kraakhelder achterlaten. Keuken nimmer gebruikt; vuile keuken is veroorzaakt door andere kamerbewoner ("moet u maar zelf met die kamerbewoner oplossen"). Na dreigen met advocaat blijft meteen van die 1400 slecht 140 over: voor het schoonmaken van de keuken, die overigens net zo smerig was toen de kamer een jaar geleden werd geaccepteerd. Ik ben benieuwd hoeveel studenten een financieel oor aangenaaid krijgen door Vestia.
Ik ga dat ook eens proberen met die buren die hier die smerige stink-kliko's voor mijn slaapkamer raam parkeren, wie weet wordt ik ook wel uitgenodigd, dan neem ik die smerige stink kliko's wel mee en zet ze onder het raam van die woningbouw directeur, kijken of hij nog wel kan slapen van de stank.
Meneer/Mevrouw is slim bezig. Wel adres-postcode-woonplaats onleesbaar maken, maar de KIX-code laten staan (wat postcode+huisnummer oplevert).
Ach, hoe herkenbaar... Het Gooi- en Omstreken is ook zo'n woning"corporatie", waar ik gelukkig inmiddels vanaf ben. Zooitje schorem is het! Huur betalen en bek houden, het is niet meer en het is niet minder!
Als je zo de twitters bekijkt, weet je meteen waar de oorzaak ligt van de burenruzie. Maar ja, naar zichzelf kijken is waarschijnlijk teveel gevraagd.
dezeookalbezet | 28-08-13 | 18:47 Bent u soms die overlast veroorzakert naast haar ?
@mijzelf: k**servert!
-weggejorist-
Kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken, dat de ' manager soosjaal beheer en leefbaarheid' ( zo, hé, dát is nog eens een baan waar je mee voor de dag kunt komen op je CV) de foute brief bij elkaar ge-ctrl-v-ed heeft.
-
Voor het overige een geweldige actie van Vestia: klanten van overheden, quango's en aanverwante door (semi-) overheden aangewezen organisaties moeten natuurlijk niet gaan denken dat die organisaties in enig opzicht dienstbaar zouden moeten zijn aan de burger - gekker moet het niet worden!
Vestia is een stel criminelen, ze hebben hier de buurt compleet opgeknapt, halverwege kwamen ze erachter dat ze dus zowat failliet zijn, ziet er niet uit hier nu. Wij hebben ook last van buren tegenover ons die gewoon elke dag van 12 uur smiddags tot 3 uur snachts non stop muziek draaien, en dan zo hard dat de hele wijk kan meegenieten, vele boetes hebben ze al gehad, maar de politie neemt geeneens de boel in beslag. We (wij en meerdere buren)zitten nu al maanden bij Vestia te zeuren of ze ons nou eens eindelijk gvd willen helpen, maar ze weigeren gewoon! Zo gaat het dus in Nederland dus, de aso's mogen alles doen wat ze willen, mensen die gewoon vroeg hun nest in willen om morgen om 8 uur weer naar hun werk te gaan kunnen de tiefus genieten.
bijna_raak | 28-08-13 | 21:56 | + 3 -
wat is het probleem daarmee. ze heeft slechts op onmiskenbare wijze haar ongenoegen kenbaar gemaakt. wat heeft vestia daarmee gedaan?
Gezellig vanmiddag allemaal naar vestia.....
ze heeft duidelijk gezegd "Mea culpa. ik ben ook maar een mens" en "dit waren emoties van 13 jaar overlast". Dus, excuses gemaakt.
Verder stonden er in haar Twitter geen bedreigingen, hooguit scheldwoorden. Niet sjiek, maar ook niet bedreigend.
Als ik haar was, zou ik (per openbare brief) antwoorden: "Bedankt voor de uitnodiging, maar als het gesprek niet gaat over het oplossen van de huidige overlastproblemen, zie ik het nut er niet van in om langs te komen".
.
Dit is een intimiderende opstelling van Vestia, waar iedere rechter gehakt van maakt.
Ach joh, niets nieuws. Toen ik in 2006 mijn toenmalige buurt ter sprake bracht bij Vestia op het kantoor konden ze geen kant op. Ik wilde ook graag een normale buurt maar Vestia durfte niet in te grijpen. Gelukkig maar dat ik ik die buurt op een gegeven moment een open TBS inrichting noemde qua medebewoners. Zo had de medewerker bij wijze van toch nog iets doen een rede om mij terecht te wijzen.
Simon_GS | 28-08-13 | 22:15
Heb jij ervaring met B&M?
Ik wel.
hoax! Die profielfoto is sprekend een typetje van Koefnoen
Ik begrijp niet zozeer vanwaar de steun voor deze vrouw die vooral heel veel schreeuwt dat ze woedend is (niet snel boos maar nu -altijd- toevallig wel), zonder wederhoor. Ik zie het typetje wel voor me - en dan ben ik blij dat ik haar niet werkelijk tegenover me heb. Bijna gratis wonen, alles krijgen van anderen en maar schreeuwen en stampvoeten over haar rechten.
Obsurfer | 28-08-13 | 21:52
Ze krijgen subsidie van meerdere organisaties zie ik en dat is in heel Nederland zo. Maar dat wil niet zeggen dat er geen onafhankelijke bemiddeling zou kunnen plaats vinden. Bij zo'n conflict heeft immers iedereen belang bij een oplossing.
www.bemiddelingmediation.nl/
Heerlijk, Vestia dreigt met juridische stappen want hebben geen toestemming gegeven brief te publiceren. Snap wel dat ze zich lichtelijk gegeneerd voelen door die brief, is van een stuitende horkerigheid. En dat van een tent die wegens grootscheeps gegraai en mismanagement met gemeenschapsgeld overeind moet worden gehouden.
Vestia zuigt apenballen. Waar halen ze het gore lef vandaan? De Nl'se samenleving opzadelen met een miljardenprobleem en dan ook nog hun bestaansreden minachten door hun huurders -met zeer terechte klachten!- te kleineren, negeren en schofferen. www.google.nl/search?q=vestia+miljard...
Via twitter heeft u contact gezocht met? Specifieke medewerkers de huid vol gescholden via twitter, de Vestia twitter vol geplempt? Of worden die publiek twitters waarin mevrouw publiekelijk haar gal spuwt over betiteld als contact zoeken. Verhaal roept wat vragen op. Maar om op zo'n manier je huurders tot de orde te roepen is behoorlijk onbeschoft. Voorheen waren huurders klanten, vandaag de dag zijn huurders er voor Vestia en niet Vestia voor hen. Toch maar advocaat inschakelen ook om iets aan geluidsoverlast te doen, vooral als het vermoeden bestaat dat het betrekking heeft op vrienden cq bekenden van medewerkers van Vestia. Kenmerkend voor coöperaties, overlastgevers in bescherming nemen, waarschijnlijk apprecieert mevrouw een overdosis aan multiculturele verrijking niet voldoende.
Buurtbemiddeling = betaald door vetsia / ligt aan subsidie infuus van vetsia = onbetrouwbaar
Het lijkt mij dat beide partijen niet zo handig communiceren (maar van een professional verwacht je het niet zo) maar gelukkig is er de Rijdende Rechter of nog beter Burenbemiddeling.
Maar de cursus "Duidelijk schrijven naar de huurders toe" is wel goed gelukt, dat moet gezegd. Niet "Naar aanleiding van uw aantijgingen via het medium Twitter doen wij u dit schrijven toekomen." maar "U heeft veelvuldig contact gezocht. Daarover gaat deze brief".
Tja, vet gesubsidieerde nepwetenschappers als Roos Vonk komen met dit soort zaken weg. Al geminacht pauperhuurder kun je natuurlijk niet wegkomen met het wagen van iets van kritiek en vrijheid van meningsuiting tegen een groot, log, corrupt semi-communistisch staatsmoloch. Bijt niet in de hand die uw subsidies harkt!
Wat je in dat geval moet doen is zelf een dossier aanpakken. Kan prima door gesprekken op te nemen als je onjuist wordt behandeld..
Is een standaard brief, hebbik ook wel eens gehad. Antwoorden met:
Om veel belasting te kunnen betalen heb ik een dure baan genomen, daarom heb ik op de door u genoemde dag helaas geen gelegenheid om met u te spreken. Als het -- naar uw inschatting -- over iets belangrijks ging, is het beter om dat per brief af te handelen. Dan ligt alles meteen vast, dat is wel zo gemakkelijk.
B&W | 28-08-13 | 20:48 | + 0 -
Hebben ze het dwingende recht om haar te laten komen of is het dossiervorming?
@Perv | 28-08-13 | 18:49
Zegt ie tegen widtvoet ® *facepalm*
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die hierin meegaan. Er is al 13 jaar overlast.
Er zijn net nieuwe buren, en dat mens gaat direct klachten indienen over geluidsoverlast, terwijl die mensen alleen nog maar aan het klussen zijn. Dat levert natuurlijk wat overlast op, maar een weldenkend mens weet dat dat er bij hoort. Schuren en boren brengt geluid met zich mee. Maar weer gelijk klagen.
Waar mevrouw allemaal een hekel aan heeft: VVD, Albert Heijn, Europese Unie, , De elite, Haar internetprovider, Warmte, Ministers, Vestia, Ziggo, KPN, Google, Uitzendbureaus, Alle werkgevers waarvoor ze ooit werk verricht heeft (ze heeft nog nooit met plezier gewerkt!).
Conclusie: gewoon knettergek
Overigens werken vrijwel alle (zeker de grote) corporaties op dit soort punten op exact dezelfde manier als Vestia. Samen hebben ze honderden (als het er niet meer zijn) uren gepraat over problemen met klanten. Daarover zijn ervaringen gedeeld tussen verschillende corporaties, vooral door lesbiennes met rode haren die met de trein bij elkaar op kantoor op bezoek gaan. Dossiers over huurders zijn gedeeld met psychologen, zonder dat de huurders daarvan op de hoogte zijn. Er zijn tientallen werkgroepjes gemaakt, waarbinnen door de dames lekker over het probleem werd gekwebbeld onder het genot van veel te grote koppen thee. Waar alle vrouwen van de corporatie bij willen zijn, want als ze er niet zijn wordt er over hen geroddeld. Uiteindelijk komen ze dus met een standaardbrief op de proppen, waarvan een soortgelijke binnen alle corporaties wordt gebruikt. En waarschijnlijk is die brief niet zo handig aangepast door een woonconsulent die gewoon een beetje onzeker is (zoals al die wijven daar) of haar positie niet begrijpt (zoals al die wijven daar). Er zijn situaties waarin huurders wel degelijk op strenge wijze dienen te worden ontboden op kantoor, maar dat lijkt me in dit geval toch totaal niet aan de orde. Als dat vrouwtje zegt dat ze op kunnen fucken met hun onzin, kan niemand van Vestia haar daarop aanpakken. Die honderden uren slap ouwehoeren zijn dus totaal verkeerd besteed.
Ik huur niet bij VESTIA, achterlijke debiele hufterige klootzakken die jullie zijn, dus heel NL mag op jullie schelden zolang ze maar niet van jullie huren, chantage, te gek voor woorden!!!!
Als je tokkies naast je hebt die je leven verzieken dan doen ze niets. Nu zijn ze zelf aan de beurt en dan ondernemen ze direct actie
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-08-13 | 19:07
Ik heb een mooi huis met relatief lage maandlasten en ben niet van plan te verhuizen de komende 10 jaar. In vrijheid leven in mijn land gaat prima, ik voel me niet beknot behalve die achterlijke belastingen. Ik vind 52% nogal veel en dan heb ik het nog niet over de andere lasten.
Goorbatsjov | 28-08-13 | 19:15 |
Ze dragen hun beleid zeker agressief uit. Ze hebben dan ook meer aan een anti agressiebeleid.
Je hebt ook mensen die een pil vragen voor hoofdpijn, waarom zou je hoofdpijn willen.
Nou, die Priscilla heeft ze niet alle 24 in het kratje, zover is duidelijk. Houding van Vestia is niet goed, maar zij mag ook wel een lesje 'sociale interactie' nemen.
Knap aggressief die brief. Nu nog een kommunikaatsiebeleid.
Lachwekkende brief van een stelletje oplichters van Vestia! Hebben ze zo'n brief ook aan har voormalige bestuursvoorzitter gestuurd. U weet wel die graaier met een Maserati van de zaak en een Company credit card die kreunde onder de grote hoeveelheid "zakelijke" transacties... Diezelfde oplichter zit nu, onder het genot van een vorstelijk bij elkaar gejat pensioen op een Caribische eiland. Iedereen weet waar maar men kan er zogenaamd niets aan doen. I wonder why.!? Dus Vestia krijg de tyfus en laat je huurders met rust. Stelletje lamme uitvreters
Ze heeft dus een brief gekregen met een tijd, datum en het bevel om te komen. Ze moet allereerst die afspraak verzetten, want daarmee toont ze aan dat zij de baas is en dat ze niet luistert naar bevelen die haar kortaf gegeven worden door een organisatie die heel duidelijk verkeerd zit.
Vervolgens moet ze, zoals ze nu aan het doen is, de publiciteit opzoeken. Voor een individuele huurster is een woningcorporatie niet bang, maar om een vlek op hun reputatie te voorkomen zouden ze voor haar nog het Paleis op de Dam regelen.
En als ze dan eenmaal verschijnt, moet ze zich op haar eigen probleem concentreren, namelijk de overlast die zij heeft van haar buren. Ze moet niet ingaan op de wensen en eisen van de woningcorporatie, want die zal ook in die fase nog proberen een machtsspelletje te spelen. Ze moet standvastig blijven en de woningcorporatie in niet mis te verstane woorden duidelijk maken dat zij de 'whip hand' heeft en dat zij meer kapot kan maken dan Vestia zich kan veroorloven.
Nogal botte brief van VESTIA. Zeker in hork tijdelijk ingehuurd op de klanten"service"afdeling.
Ben overigens blij dat ik niets met Vestia te maken heb.
welke topadvocaat wil met mevrouw even mee
naar het gesprek met Vestia?
Hoewel de toon van Vestia niet klopt, vermoed ik zo dat dit absoluut niet de eerste brief is die ze naar Priscilla sturen.
Kunnen de buren van Priscilla waar ze zo over zeikt anders even hun kant van het verhaal in een tegel gooien als ze meelezen?
Ik ben wel benieuwd.
@B&W | 28-08-13 | 20:10 |
Verhuizen. Vooral doen als je nog meer aan stenen wenst te betalen.
Woningbouwverenigingen hebben niet meer zo goed door waarvoor ze bestaan. Ze gedragen zich als grootgrondbezitters die wel even bepalen wat en hoe jij je gedraagt op HUN land. Toen ik nog huurde kreeg ik ook af en toen een 'uitnodiging' voor een bijeenkomst of vergadering, en als ik dan niet kwam dan werd ik opgebeld. Ik gaf dan aan dat donderdagmiddag mij niet zo goed uitkomt in verband met werk. "Oh". Of het misschien eens 's avonds of in het weekend kon, want ik betaal tenslotte, en wie betaalt - bepaalt, dacht ik altijd. Maar bij woningbouwverenigingen vinden ze dat de huurder moet dansen naar de pijpen van de organisatie waar hij klant is. Het is slavernij, de salarissen binnen die organisaties zijn schrikbarend hoog, en dat voor de semi-publieke sector...
Als huurder kun je je buren zeker niet uitzoeken en de woningcorporatie stuurt gewoon de buren op je dak of ze nu aardig zijn of asociaal muziek makend, elkaar de huid vol scheldend, volkswagen golf rijdertjes, dealertjes, etc. Je moet het maar pikken en tot overmaat van ramp komt Achmed met zijn vrouwen dochters zonen (vooral zonen) en neefjes (vooral neefjes) gezellie naast je wonen en leuke feestjes tot diep in de nacht met drugs etc. Leuk. Vestiabaasje woont vrijstaande bunker in verwegeiland antillen met een godsvermogen en dat kan en mag in het land van Bea en Mark en vooral Lodewijk de 14e Asscher en zonnekoning Samsom leugenaar en graaier.
Maar ja aan de andere kant weet ik als geen ander dat je van constante overlast behoorlijk gefrustreerd kunt raken. En is dat dan ook alleen JOUW schuld???
Prachtig dit. Twee partijen om even de grond in te stampen...
.
1. Ik wil niet zeggen dat Priscilla een nare vrouw is. Integendeel, ik wil zeggen dat Priscilla een hele nare vrouw is.
Het droevige geroeptoeter op haar twitter is een prachtige illustratie van waar we mee te maken hebben: Een rasechte zuurbuur die overal hinder van ondervindt. Zo eentje die om 00:30 uur de politie belt wegens geluidsoverlast van een verjaardagsfeestje terwijl je vantevoren een briefje in de brievenbus gestopt hebt. Zo eentje die overal merg en been over klaagt, maar nooit eens met iets constructiefs aan zal komen zetten. Zo eentje waarbij de hele wereld altijd alles fout doet en alles altijd aan een ander ligt.
Een totaal gebrek aan zelfreflectie is dit soort volk eigen.
2. Het HBO-middenkadermanagertje dat Vestia representeert en dit soort taal uit slaat richting klanten. Eentje met een ongelooflijk superioriteitsgevoel omdat er Ba. voor haar naam en -manager achter haar naam staat. Hoe haal je het in godsnaam in je botte linkse kop om zo te schrijven naar een van je huurders, hoe vervelend die huurder ook mag zijn? Daar zou je als vertegenwoordiger van wat voor organisatie dan ook boven moeten staan. Een totaal gebrek aan zelfreflectie is dit volk eigen.
.
Ik wens alle betrokkenen in dit conflict heel veel plezier met de rest van hun miserabele bestaan.
Pfff net de tweets doorgenomen maar het lijkt wel of mevrouw met alles en iedereen problemen heeft!
Of het verhaal van Vestia nu klopt of niet...
Ik begrijp niet dat GS een platform geeft aan zo'n gefrustreerde, uitkeringstrekkende huisvrouw.
Het enige wat zij doet is zeiken. Er is al 13 jaar overlast (althans volgens haar(. Dan verhuis je toch gewoon zelf als je overgevoelig bent voor geluid? Nee, altijd heeft een ander het gedaan. Dat mens noemt zichzelf een goed huurder; dat moet ik nog zien.
De fuck wat twittert dat mens veel. Get a life zeg.
@Hoen | 28-08-13 | 19:50
Altijd leuk, zo'n comment als deze.
Interessante tweets.
Mevrouw heeft een hekel aan bedrijfsartsen, want die zeggen dat mensen weer aan het werk kunnen gaan.
Mevrouw heeft een hekel aan het UWV, want als zij inkomen heeft uit haar website, dan wordt haar uitkering gekort.
Mevrouw heeft een hekel aan de t.v., want zomers worden alleen herhalingen uitgezonden.
Mevrouw heeft een hekel aan rechtse politiek. Mevrouw wil dat iedereen een basisinkomen krijgt van de staat.
Mevrouw heeft een hekel aan de 'elite' want dat zijn per definitie uitvreters.
O, en als mevrouw met haar buren wil communiceren, dan mept ze met hamers op de muren en scheldt ze haar buren uit voor mongool.
Vestia is niet heilig, maar of ik nou zo veel medelijden met deze mevrouw heb...
@mark smith... ben je nu echt zo een groot geslachtsdeel... of doe je het er altijd om???
Trollen je hobby???
SNEU
Geinig al die ophef op twitter en nu ook op GS. Dat gaat Vestia niet fijn vinden.
I.p.v. hun huurder te kapittelen lijkt mij dat Vestia hun eigen medewerkers op een communicatiecursus moet doen, met die kudtbrief en de manier waarop ze die mevrouw al jaren afschepen.
Nog geiniger is dat @drsYell, de verspreider van die brief op twitter, (zie laatste link) op GS staat.
Als er een een hekel aan GS en aan de Roze Khmer heeft is hij het wel.
Wat een zooitje crimineel tuig is dat Vestia toch. Neerbuigende etterbakken. Loze dreigementen. Chantage. En schijt aan de problematiek van hun klanten.
Overigens gaat mevrouw nergens echt over de schreef, zover ik kan lezen. Vestia zet zichzelf opniéuw te kijk als crimineel slechte tent.
Hoop dat mvr erelid van ADO is en dat er 50 man met er mee gaan. 8)
Daar ik door deze achterlijk regering tegenwoordig als scheefhuurder ben aangemerkt als beloning dat ik op werkdagen hard werk, heb ik besloten om deze uitnodiging uit te besteden.
De uitbesteding heb ik gegund aan dhr Moskowitz, mr, Spong, mr Knoops, de gebroeders Anker, mr Inez Weski.
Zij zullen ALLEN bij u op gesprek komen.
De declaratie volgt te zijner tijd.
Ciao.
@widtvoet ® | 28-08-13 | 18:44 |
Is fake-account, dus niet van Vestia: @Vestia_nI vs
@Vestia_nl.
Eigenlijk geeft die "uitnodiging" heel mooi aan hoe men in wezen over de huurder denkt: melkkoeien.
Wat een schande!
Iemand die in in drie dagen meer twittert dan ik in mijn hele carrière is ook gewoon een zeikerd.
@Nietvoordekat | 28-08-13 | 19:41 | + 0 -
Het is eigenlijk geen bedrijf.
The_iron_boar | 28-08-13 | 18:50 | + 38 -
He zo werken ze bij Jeugdzorg ook , gaat eens kijken of er connecties zijn.
Wat is het van den zotte dat een bedrijf het zich kan veroorloven om zo belabberd met haar klanten om te gaan. Een klant als bagger behandelen, en het dan vreemd vinden dat die klant dat niet leuk vindt?
Me dunkt dat Vestia inzette op minder imagoschade (want boze klanten die de hele social media volschreeuwen is voor geen enkel bedrijf goede reclame). Wat dat betreft wel blij dat dat enorm gebackfired is.
Deze dame is net zo agressief als dat Vestia eerlijk en integer handelt... Ze durven wel zeg. Je zou na al de berichtgeving denken dat ze zich een beetje gedeisd houden bij die graaifabriek.
Wat een lager school gedoe van vestia zijn ze wel goed bij hun hoofd? Maar ik begrijp dat ze naast hun graai beleid nu ook een agressie beleid hebben. Ha!
ZKH EénOog | 28-08-13 | 19:26 |
Ik doe niet aan twitter, maar lees zo af en toe mee bij een aantal zoals botte, Yell, bennink en nog een paar, buitengewoon vermakelijk.
En voor PriscillaDH:
Rechtsbijstand daar heb ik om precies te zijn 127 voor moeten betalen...
Do om 15:00 kan niet.
Kan sowieso niet op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 excl reistijd.
Ik moet dan werken voor Griekenland, Windmolens, ambtenarenapparaat, etc.
Vanaf 18:00 lukt wel. Kunt u dan ook?
Neen, natuurlijk. Dan zit de toko dicht.
U zult begrijpen dat ik voor dit soort onzin uwerzijds geen vrij ga nemen.
Ciao.
Wat is internet toch fijn. Wat zijn communicatieafdelingen toch kut.
@ItisIAgain. Helaas waren het bijna twee jaren. Dat kwam door het belachelijk hoge loon dat ik er ontving. Voor simpel werk krijg je daar al een flinke bak geld, die niet in verhouding staat tot hetgeen verdiend kan worden met (echt) werk. Ik dacht toen dat een hoog loon het belangrijkste was, dus ben ik zo lang gebleven. Nu heb ik daar spijt van als haren op mijn hoofd!
Hier precies hetzelfde: ook wonen venray verdomd verder te gaan dan theedrinken.
Heb al meer dan 2 jaar last van mijn Somalische bovenburen met 3! kinderen die de godganse dag rennen...
Verder dan een goed gesprek en een extra tapijtje over het laminaat komt men niet!
Ben genoodzaakt geweest om een advocaat in te schakelen omdat de woningbouw de zaak blijft betuttelen. Zaak komt binnenkort voor.
Maar het allerergst vind ik nog de arrogantie waarmee je probleem behandeld word. ( vanaf soms 06.00u word er door de kinderen gerend, je slaapt minder van de stress en als antwoord krijg je dan: tja, het zijn kinderen en dat word dan ook nog eens door de woningbouw ondersteund... Het is gewoon de omgekeerde wereld!!!
Van Rossem gaat wel erg snel vanuit dat het gesprek over haar gedrag gaat en dat ze geen enkele intentie hebben om over de lopende problematiek te praten. Erg belangrijk, want dan veranderd de boel nogal.
"ik ben thuis want de bezem staat voor de deur"
Ah vandaar dat ik ze vandaag bij Vestia met 'n weegschaal en hout zag slepen, opeens is het duidelijk
ZDEV | 28-08-13 | 19:17
Wat een heldendaad! Het is dat ze geen verzetskruizen meer afgeven, anders had ik jou direct voorgedragen.
@Terpen-tijn | 28-08-13 | 19:26
Zou me niks verbazen dat op pagina 48 van de kleine lettertjes van het huurcontract iets staat dat je je ten alle tijden moet onderwerpen aan de nukken van elke willekeurige medewerker van Vestia op straffe van uitzetting.
Je verwacht het niet van priscilla met haar refro-hoofd..... ik zou haar trouwens ook niet doen
Schandelijk gedrag van die honden van Vestia! Dit is niet goed te praten!
@CoffeePatch | 28-08-13 | 19:07
Ik kan het vaak met hem oneens zijn, maar alleen al vanwege de vele blocks die hij krijgt, blijf ik hem volgen. #SterphCensuur
Net als Botte Hond: met tijd en wijlen tot vervelens toe, vaak genoeg ben ik het met hem eens. Maar mijn voornaamste drijfveer om toch iedere keer op follow te drukken, is het feit dat ie zich zelfs na 783 accounts nog niet laat censureren. De minste steun die ik hem daarvoor kan geven is een klikje.
Opbokken met censuur.
@The_iron_boar
Ik denk dat het 2 geweldige dagen waren, maar meer dagen ook niet
Je bent niet verplicht aan hun fuck zooi te deelnemen.
Vestia is een grote kanker gezwel waar tuig werkt.
Chantage.
Wat gaan ze doen als mevrouw niet komt opdagen?
Gaan ze dan de huur opzeggen?
Sounds like someone has a case of the mondays...
Advocaat meenemen naar de opgelegde afspraak, kruising pittbull/piranha
Laatste twee zinnen sluiten naadloos aan op Koningin Beatricks zijn/haar comment vanmiddag bij het topic over de 'fopstraf'.
De oorzaak/gevolg-plank wordt hier wederom compleet misgeslagen.
@herrieschepper | 28-08-13 | 19:18 | + 0 -
Bah, zal wel weer zo'n fake account zijn.
En wat kan een bewoner van Vestia nou te doen hebben om 15:00 op een werkdag?
Ondanks haar hekel aan rechtse politiek zal ze toch bij diezelfde rechtse politici moeten zijn om nog enig gehoor te krijgen.
Want als autochtoon is ze bij de linkse politici bij voorbaat kansloos op een eerlijke behandeling.
Dat zijn dus wel manieren van Vestia ? Ik zou ze eens lekker door de stront laten zakken. Dit is geen bevel van de Gestapo of de Stasi. Mafkezen.
Hm, mevrouw heeft een hekel aan rechtse politiek staat in haar twitter profile. Ik weet alweer genoeg.
@Der Schnitzeljäger | 28-08-13 | 19:11
Meestal omdat die omringd worden door een leger van hulpverleners die ze zielig vinden etc. De mensen/buren die last hebben van dit soort mensen kunnen doodvallen of dienen zich te schikken in hun lot (of erger: moeten maar begrip hebben voor een stel Tokkies) Vroeger werden aso's afgevoerd naar afgelegen gebieden als Veenhuizen ter heropvoeding. Zo gek was dat niet.
@Der Schnitzeljäger | 28-08-13 | 19:11
Meestal omdat die omringd worden door een leger van hulpverleners die ze zielig vinden etc. De mensen/buren die last hebben van dit soort mensen kunnen doodvallen of dienen zich te schikken in hun lot (of erger: moeten maar begrip hebben voor een stel Tokkies) Vroeger werden aso's afgevoerd naar afgelegen gebieden als Veenhuizen ter heropvoeding. Zo gek was dat niet.
Schattig zo'n agressiebeleid van een bedrijf. Compleet negeren dus.
Heb jaren geleden trouwens ook een online mail dispuut gehad met een verzekeraar.. Best amusant eigenlijk, er waren minstens twintig mails heen en weer gestuurd in (soms nogal sarcastisch) ABN. Maar altijd netjes.
Uiteindelijk toch gewonnen. En dat waren echt brieven van minstens 700 woorden. Hehe..
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-08-13 | 18:58
Het enige verschil tussen de huurder en de koper is dat de koper plicht van onderhoud op zich neemt in ruil voor een langere periode tussen de prijsverhogingen.
@Kaas de Vies | 28-08-13 | 18:37
Ik zie toch echt via een tweet dat je nog 2 miljard van ze te goed hebt Kaas. Hoezo geen twitter?
Neo-Feodaal tijdperk.
De nieuwe adel, niet noodzakelijk door erfopvolging, nog even parasitair en arrogant, waant zich nog immer god.
Realiseer wel dat woningcorporaties vol zit met ontzettend domme wijven die rechtstreeks van de HBO komen en denken dat ze de belangrijkste taken die er zijn vervullen. De meeste mensen op de werkvloer zijn zo links dat je je het nauwelijks kunt voorstellen. Op de mening van de boze blanke man zitten ze niet te wachten. Er is dan ook sprake van enorme willekeur: 'maatwerk' noemen ze dat. Dat houdt in de praktijk in dat alles wat past binnen het totaal verknipte wereldbeeld van een woonconsulent goed is en al het andere fout. En mensen met een andere mening daarover zijn helemaal fout. Zo zijn buitenlanders altijd goed, of begrijpen ze het gewoon niet zo goed. Daardoor wordt volstrekt asociaal gedrag van dat soort volk niet afgekeurd, maar krijgt een autochtoon die nog geen fractie van de overlast veroorzaakt een reprimande. En binnen de woningcorporatie is iedereen het er mee eens dat dat een goede aanpak is. Nigeriaanse buren die de hele nacht in een telefoon schreeuwen en qat verkopen, is volgens zo'n doos geen overlast. Een alleenstaande blanke man met een huurachterstand van een maand of 4 heeft een serieus probleem en mag voor de rechter verschijnen. Met een poezenvrouwtje die pleit voor meer speeltuinen in de buurt, maar die al veel langer geen huur betaalt, wordt een coulante betalingsregeling (met kwijtscheldingen) getroffen en die mag met een woonconsulent nieuwe speeltoestellen gaan uitzoeken... Ik kan uren doorgaan met dit soort waargebeurde verhalen.
In de tijd dat ik bij een woningbouwcorporatie werkte ben ik verschrikkelijk veel schrijnende gevallen tegengekomen.
Gevonden!
Femke V.
Manager sociaal beheer & leefbaarheid Vestia Den Haag.
www.linkedin.com/profile/view?id=1031...
Prachtig, verdachten worden inderdaad alleen met de eerste letter van hun achternaam genoemd. Bij Vestia doen ze het uit zichzelf. #schuldbewust.
Oplossing:
Geenstijl stuurt mevrouw het gesprek in met verstopt cameraatje ergens, filmpt het gesprek en komt later zelf (al dan niet met mevrouw) op de thee om te praten over hetgeen gefilmd is op het geheime cameraatje.
Geachte mevrouw van Supermatthijs,
.........
-weggejorist-
Leuk, ik red het net, om 15:00 Den Haag. Staat genoteerd.
Geen enkele woningbouwvereniging durft agressieve en/of overlastgevende huurders aan te pakken. Al 30 jaar lang niet. Niets nieuws onder de zon.
Met tieren bereik je nou juist wat je niet wilt, dat niemand je serieus neemt.
Zeker verkeerd opgevoed, en als kind gekregen wat ze wil als ze begon te huilen.
Hoogtijd dat al die onrendabelen weer op hun plek worden gezet. Gefrustreerde nietsnutten die beetje dronken op kartonnetje Aldi hoofdpijnwijn gaan twitterzeiken op de zorgverlener die hun gesubsidieerd onderdak biedt. Ga eens gewaun werken voor je huis uitvreters! En heb een beetje respect voor een betrouwbaar woonmerk zoals Vestia.
Kan een paar man van GS niet mee als "bijstand" voor de dame tijdens het gesprek :)
Hekel aan rechtse politiek lees ik op haar profiel, maar wel van GS gebruik maken om huilie huilie te doen... Weet je Priscil, je stikt er maar lekker in. Hoop dat ze je je huis uitzetten
@Ongeblustekalk | 28-08-13 | 19:02
Aan het lijfeigenschap van de bank valt nog te ontsnappen: door testoppen met betalen en het huis aan de bank te laten vervallen. Als de huizenprijs genoeg zakt komt er een moment dat dit voordeliger wordt dan blijven betalen. Alleen al daarom is het goed als de huizenbubble eindelijk klapt. Aan het lijfeigenschap van de staat valt moeilijker te ontkomen. Ja, emigreren. In vrijheid in je eigen land leven is geen optie.
Mooi zo'n twitteraar die opkomt voor onrecht twitter.com/drsYell/status/3710195307...
@rvo | 28-08-13 | 19:03
Inderdaad, veel mensen kunnen niet eens meer een fatsoenlijke brief schrijven en gaan dan maar raaskallen en schreeuwen op twitter. Je zou maar werken bij zo'n bedrijf en alle idiote tweets en mailtjes moeten beantwoorden, pff.
"Dit gesprek vindt plaats" zum befehl!
... en dit is nou precies waarom je al helemaal niet moet willen dat de overheid alles opslaat.
haha "hekel aan rechtse politiek". Wiens schuld is die overdreven huurdersbescherming dan die het verhuurders bijna onmogelijk maakt overlastgevers hun huis uit te zetten?
ook wij hebben al anderhalf jaar last van onze buurman. ook wij hebben eindeloos geklaagd. ook wij kregen aanvankelijk geen gehoor. maar hou vol, blijf netjes (!) en uiteindelijk win je het. vandaag kregen we te horen dat onze buurman eindelijk wordt uitgezet. tnx, eigen haard!
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-08-13 | 18:59
Ja, daar weet ik alles van potverdikkie.
Steeds. Maar. WEER.
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-08-13 | 18:58
Nee hoor, bij de hypotheker vertelden ze een heel ander verhaal :)
De moeder van Jeroen de Kreek?
-weggejorist-
Ik heb morgenmiddag niks te doen. Heb wel zin in een Vestia Project Nix feestje?
Mijn conclusie was: onbeschoft tuig. Mevrouw de KLANT wordt ontboden, en de datum wordt ook als een voldongen feit gepresenteerd. Wat een misselijkmakend graaituig.
@Ongeblustekalk | 28-08-13 | 18:56
Uiteindelijk zijn wij allen lijfeigenen van de staat der Nederlanden en het huis Oranje.
Anything you say, can and will be used against you. Nog enig nieuws verder?
@Ongeblustekalk | 28-08-13 | 18:56
Een koper met hypotheek is eerder lijfeigene van de bank. Een huurder is gewoon klant van de verhuurder.
Wij van Vestia hanteren een agressief beleid.
Tsja, wie huurt er nou. Dan vraag je erom als lijfeigene behandeld te worden.
Paupers.
@frontliner2 | 28-08-13 | 18:52
Inderdaad diep triest: het besef dat huurders klanten zijn ontbreekt ten enenmale.
@PigsDH was een betere twitternick geweest si0.twimg.com/profile_images/37588215...
Gezien de toonzetting toont Vestia aan dat ze een effectief agressiebeleid heeft, je wordt er agressief van.
TIP : ga alleen maar neem het gesprek heimelijk (of openlijk) op.
zet van te voren een aantal vragen op papier en ga door tot U een bevredigend antwoord krijgt.
Maar allereerst, verzet die afspraak naar een tijd die U beter uitkomt.. zo tegen half vijf is meestal prima om die semi ambtenaren aan te spreken.
Haha, grapjassen. Ben benieuwd hoe ze zich hieruit gaan spinnen.
dezeookalbezet | 28-08-13 | 18:47
Haar eigen niveau, namelijk dat van een grindtegel, even daargelaten, blijft dit nog altijd geen vorm van communiceren met je huurders.
"Gesprek vindt plaats op..."
LOL de arrogantie. Ik moet een klant eens sommeren bij mij op kantoor te komen als meneer/mevrouw zich naar mijn mening onbehoorlijk tegen mij uitlaat.
.
Vestia probeert gewoon deze huurder (en dus klant) te intimideren. Wat een schande. GS maak Vestia kapot ajb.
-weggejorist-
Sja, overlastveroorzakers (tokkies, cultuurverrijkers etc.) hebben nu eenmaal vrij spel in Nederland want van een kale kip kun je niet plukken en die mensen zijn nou eenmaal arm en zielig dus die pak je niet hard aan.
Ofzo. Ik weet het niet, maar ik kan ook geen meer logische verklaring bedenken waarom de normale, hardwerkende Nederlander steeds de dupe is van zulk gedrag.
Zal ik eens een voorschot nemen op de karakteristieken van de overlastgevende buren in deze kwestie?
.
Mensen die werkelijk overgaan tot geweld wanneer aangesproken?
Mensen waarmee in beginsel al niet te praten valt?
Mensen die wellicht tot de kuch "kwetsbare" groepen in de samenleving behoren?
Mensen die misschien wel snel verschillende "ismen" gaan rondslingeren?
.....
Klinkt als een zeikwijf die veelvuldig haar ongenoegen wil delen met wie ze maar kan vinden. He kijk, ik heb de twitter gevonden van iemand die mij kent (en van dienst is), en weet nu ook hoe ik de CAPSLOCK moet gebruiken ! Hoera !
Stap zelf naar je buren toe zoals wij dat vroegah deden, softie. En gooi die computer in de open haard.
Twittertokkie. Vestia heeft groot gelijk.
Ik ben helaas in de woningbouw werkzaam geweest en weet hoe dit zal worden aangepakt. Als mevrouwtje met een advocaat op komt dagen, zitten mevrouw en advocaat tijdens het gesprekje tegenover een manager die doet alsof het allemaal een misverstand is, wetende dat die advocaat het hele verhaal van Vestia gewoon lekschiet. Komt het vrouwtje echter alleen, dan zit ze tegenover minstens drie figuren die elkaar tijdens het gesprek niet afvallen. Die spuwen een half uurtje hun gal over het gedrag van het vrouwtje. Vervolgens krijgt het vrouwtje niet de kans om haar kant van het verhaal te vertellen, omdat 'we nu naar de toekomst gaan kijken' en omdat wat er gebeurd is niet echt constructief is. Vervolgens krijgt mevrouwtje een contactpersoon aangewezen. Een volgende keer dat ze zich volgens Vestia onwelgevallig uit, wordt haar meegedeeld dat 'ondanks alle moeite die Vestia heeft gedaan' geen normale communicatie mogelijk blijft. Mevrouw kan bij volgende klachten in haar sop gaarkoken.
Ik snap deze mevrouw niet goed. Ze heeft een hekel aan rechtse politiek. Dus thee drinken met de overlast gever zou dan toch haar voorkeur moeten hebben? Daarbij vinden socialisten zich altijd zo sociaal dus dan moet ze inderdaad niet zo schelden.
Verder ken ik de casus niet genoeg om te zeggen wie al dan niet gelijk heeft maar Vestia moet maar leren omgaan met zulke reacties en het toont nogmaals aan dat sociaal media beter met nick names kunnen worden gebruikt. Veel socialisten (hoe ironisch) hebben een hekel aan die privacy en de reden daarvoor is omdat mensen niet op deze manier erop gewezen kunnen worden.
Resumé, mevrouw ondervind de nadelen van haar eigen politieke voorkeur en Vestia moet de vrijheid van meningsuiting leren te respecteren.
Vestia is zo'n beetje alleen al verantwoordelijk voor het overheids tekort.Is synoniem voor maffia.
@widtvoet ®
Dat is niet echt de twitter van Vestia... even verder kijken dan je neus lang is.
widtvoet ® | 28-08-13 | 18:44 | + 0
Dreigement aan het adres van Van Rossem ?
Ergste wat er in die tweets staat is zoiets als "idioten", maar dat is eerder een constatering dan een belediging, laat staan agressief.
@ widtvoet ® | 28-08-13 | 18:44 |
What the flying fucknuts? Dit is op te vatten als regelrechte bedreiging! Jij slecht over ons schrijven, jij je huis kwijt? Dit gaat nog een mooi topic worden.
Stelletje paupers bij Vestia.
Het irriteert mij mateloos dat de politiek ze een vrijbrief heeft gegeven om inkomens gegevens van de huurders op te vragen en de huur buitensporig te verhogen.
"Vestia verwacht dat de huurders respectvol omgaan en communiceren met onze medewerkers"
In wezen staat er: gij hebt maar te accepteren dat de top (zijn ook medewerkers van Vestia) recht hebben op hun miljoenen bonus en miljoenen salaris.
Ciao.
@Heau even | 28-08-13 | 18:45 | + 0 wat maakt dat uit? gezien de hoeveelheid tweets die dat dikke varken plaatst heeft ze toch niets te doen.
@ widtvoet ® | 28-08-13 | 18:44
Haha! Kostelijk!
twitter is voor lutsers, huren voor sukkels. wat is het probleem? die kop van dat wijf spuugt gal over mijn scherm. bah kutwijf.
Hoewel ik zelf ook niet zo hou van scheldende agressieve branieschoppers vraag ik mij af waar een woningbouwstichting het recht vandaan denkt te halen om zo iemand op deze wijze op het matje te roepen..
.
Traden ze maar zo op tegen eigen falende en frauderende bestuurders, btw. Lijkt me eerder binnen de bevoegdheden vallen...
Zullen wij het dan meteen even over de miljoenen euro's hebben die bij jullie in de zakken verdwenen zijn
Misschien niet handig van de boze twittermevrouw om zo haar boosheid te ventileren, al lees ik er persoonlijk weinig kwaads in, maar dat los je als grote huurbaas anders op i.p.v. zo'n brief. Maar ja, Nederland anno 2013 waar de burger verworden is tot een nummer en een dossier.
"Wij willen dit onderwerp met u bespreken ... Dit gesprek vindt plaats op ..."
Pardon? Wat is er gebeurd met vragen of een bepaalde datum en tijd schikken? Mag ook best respectvol omgaan en communiceren met de huurder?
Reactie geven met dat u op aangegeven datum en tijd niet beschikbaar bent, en een tegenvoorstel sturen. Alleen al omdat dit natuurlijk geen stijl is.
"Dit gesprek vindt plaats op".. Moehaha.. dictatoriale armoede!
Om de geadresseerde van de brief van Vestia anoniem te houden moet de streepjescode onder het adres ook onleesbaar gemaakt worden: dat is de postcode en het huisnummer.
Boze burgers willen even praten met incompetente bestuurders.
Als ze op die toer gaan, dan kunnen ze net zo goed meteen een paardekop bij haar in bed leggen. Wat een malafide zooitje, die geschillencommissie van Vestia.
Pas maar op Van Rossem. Vestia is not amused. twitter.com/Vestia_nI/status/37276114...
Verhuurders hebben alleen een probleem met huurders als de huur niet betaald wordt. Voor de rest steekt men energie in zaken die geen extra huur opleveren.
Ze is in ieder geval flink gefrustreerd. Voordat je zo gaat twitteren moet er een hoop gebeuren lijkt me. Ik vermoed dat Vestia weer eens de makkelijke weg kiest. Gelukkig is Geenstijl er nu om te helpen. Moet toch het 1 en ander voor elkaar bakken dacht ik zo.
Twitter maakt meer kapot dan je lief is.
-weggejorist-
Mooi he? Uitnodiging
Dit willen we met u bespreken, het gesprek vind plaats op:
ik vind dat nogal een agressieve manier van iemand uitnodigen!
Mailtje terug, het schikt om , dag xx, uur xx op locatie.. xx.. Als dit u niet uitkomt, hoor ik graag van u..
Heerlijk, het roze leger to the rescue ....
Ben ik blij dat ik geen twitter heb.
En niet huur.
Waar is zij agressief trouwens? Kan iemand mij dit aanwijzen?
De woonhoer van woonboer Vestia...
REAGEER OOK