Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oei. The Doomsday Plane has landed. In Turkije

doomsdayplane.jpgBad news of blufpoker? Een Doomsday Plane op Incirlik Air Base in Turkije, op vijf minuten vliegen van Syrië. Deze kist, een Boeing E-4B, hier op archiefbeeld, duikt steevast op als de geopolitieke conflictpoep gigantisch richting de ventilator gaat, met als primair doel het in leven houden van de Amerikaanse MinDef, de Joint Staff of Colonels en De Hoestende Mannen in Regenjassen, als De Bom dreigt te vallen. Toen Het Pentagon op 9-11 geraakt werd door een gekaapt vliegtuig aluhoedjesprojectiel hing de Flying Führer Bunker minuten later al in de lucht. The 10.000 Feet Situation Room (plaatje interieur) heeft heel veel beenruimte, kindvrije zones, een rechtstreekse 4G straalverbinding met de NOS, er hangt een portretje van Wouter Kurpershoek in de cockpit alsook een 100 inch breedbeeld met daarop de TIME FOR ACTION-artikelen van war monger Tony Blair. Kortom: #TeamAssad zit in syrieuze sjit (via).

Reaguursels

Inloggen

Bottlebaby als je denkt dat wij het kunnen oplossen, slaap dan nog maar even door.

Orator | 28-08-13 | 18:19

Battlebaby het zou geweldig zijn als onze wereldleiders hun intentie zuiver zou zijn. Dat obama achter zijn bureau zou zitten skypen met Assad, Putin etc. Allemaal in tranen vol empathie etc.
Als dat de werkelijke intentie was, om het geweld te stoppen was dat geweldig geweest.

Maar de intentie is nog meer macht/ geld. Deze psychopaten denken niet zoals wij ; de slaven.

En over hypocrieten gesproken. Jank jij ook zo over de gruwelijkheden in Afrika?

Waterdicht | 28-08-13 | 16:53

Sumato | 28-08-13 | 10:13 | + -4

Zoals ik al stelde, men doet daar daadwerkelijk dus NIETS.

Alexander de Kleine | 28-08-13 | 16:13

@ malin. Mooi dat je mijn eerdere observatie bevestigt. Dank daarvoor.

blabam | 28-08-13 | 14:16

Kijk AL die Liveleak filmpjes nog eens terug over hoe de bevolking wordt uitgemoord en kom dan nog eens met we grijpen niet in. Stelletje hypocrieten!

bottlebaby | 28-08-13 | 14:06

Amerika moet wat doen, anders past die grote bek nooit meer in dat hoofd, ze hebben altijd egzegd gebruik van massavernietgingswapens wordt niet toegelaten als ze nu niks doen geloofd niemand hun meer (deden ze toch al niet meer) en dit is voor obama de uitgelezen kans om die bezuinigingswet die er nu ligt voor defensie en die niemand wil ongedaan te maken voordat er echte blijvende schade optreed en niet raar opkijken als de yanks op een bepaald punt grote verliezen krijgen zit allemaal in de planning.

Umberto die trotzoni | 28-08-13 | 13:44

Nee! Niet ingrijpen! Het maakt niets uit dat Obama vorig jaar nog zei dat dat de rode lijn zou zijn en dat er ingegrepen zal worden. Ten eerste, het ergste wat je overkomt is gezichtsverlies op dit moment. Men denkt misschien, goh... die woorden stellen dus niet zoveel voor... nou in het vervolg als er zoiets gezegd wordt, dan is het iets beter doordacht en als dan die rode lijn overschreden wordt, dan gaan er wel wat bommen vallen. Ben je gelijk van het imago probleem af. Dat moet geen punt zijn! Ten tweede is het voor mij nog maar zeer de vraag dat Assad chemische wapens heeft gebruikt. Er circuleren genoeg video's op internet die suggereren dat de rebellen chemische wapens in bezit hebben en deze ook gebruiken!
Assad een klap verkopen voor iets wat hij waarschijnlijk niet heeft gedaan is niet rechtvaardig. Ten derde, niet in de laatste plaats omdat het onbelangrijk is, is het een wespennest! Ga je er in lopen mengen, dan heb je grote kans dat je zelf gestoken gaat worden! Ingrijpen brengt spanningen met Rusland en China met zich mee en de kans bestaat dat de aan Al-Qaida geallieerde rebellen de macht gaan grijpen. Dan kan het feest helemaal op. En al die risico's wil men nemen, omdat men geen gezichtsverlies wil lijden.... alleen om een paar woorden van Obama. Waar zit het verstand van de politici? Rot toch eens heel gauw lekker een eind op met z'n allen over ingrijpen in Syrië! Het is een oorlog waar wij ons niet in horen en moeten mengen!

Orator | 28-08-13 | 13:43

ik vind het triest voor de burgerbevolking in syrie, maar interventie vind ik niet verstandig.
1. omdat niet zeker vast staat wie nu de gasaanval heeft gedaan.
2. het is een burgeroorlog en geen oorlogsverklaring naar andere landen, dus interventie is niet gerecht.
3 last bud mot least!!!! door inmenging kan er een vonk over de hele wereld gaan die een grote oorlog kan bewerkstelligen.

mijn advies ;-) laat ze maar hun eigen probleem oplossen zolang ze andere landen niet bedreigen of een bedreiging zijn voor andere landen.

dannog ben ik banger voor de reactie van iran op een interventie.... daar wonen de grootste geindoctrineerde haatbaarden die een heeeeel kort lontje hebben betreffende de bemoeienis van westerse machthebbers.

gider | 28-08-13 | 13:42

Ach, door alleen maar te dreigen lopen de landen al binnen. Olieprijs omhoog, kassa voor de fiscus. Wapenfabrikanten krijgen weer een fatsoenlijke bonus en geven een goede bonus aan de klanten. En wie zijn dat? Juist. Plus dat er weer nieuwe wapens getest kunnen worden. De wapenfabrikanten hebben natuurlijk zo nu en dan een oorlogje nodig om hun spullen te testen. Waarschijnlijk heeft het in Libie te kort geduurd. Maar Hoessein el Obama zorgt wel voor een proeftuin met echte proefmensen ipv van konijnen.

wallenberg | 28-08-13 | 13:17

YES WE CAN attack syria, YES WE CAN do it without the U.N. YES WE CAN create a global conflict

Horze | 28-08-13 | 13:05

Het gaat niet om het afstraffen van het gebruik van chemische wapens ( achter de schermen dan). Dat is wat je voorgeschoteld krijgt. Klinkt zo vroom en lief Maar het is een leugen.

Jullie snappen het echt niet he?
En kukelen er met open ogen in.
Nog een keer dan het gaat om olie, gas en Iran.
Deze machten willen controle over al deze bronnen.
Again, who controls de resources controls the world.
Achter de schermen weten ze precies wat ze willen, hoe ze dat gaan krijgen. En wij kunnen er niets aan veranderen.
Dit is nog niets vergeleken met hun andere plannen.

Waterdicht | 28-08-13 | 13:05

malin | 28-08-13 | 12:50 |
Het is maar wat je verstaat onde 'bepalen'. Uiteindelijk bepaalt de geschiedenis wie er in een gegeven tijdsgewricht bepaalt en wie er niet bepaalt. Je ziet telkens weer dat er een wankel evenwicht is tussen heren en slaven, en de boel in één klap kan veranderen. Neem nou de val van de Muur. De macht van die lui was volkomen uitgehold en werd door biojna niets meer gedragen, maar niemand had het door. Achteraf wisten we naruurlijk metéén hoe het allemaal had kunnen gebeuren, maar geen enkele 'deskundige' deed een juiste voorspelling.

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 12:55

Ondertussen gaat Sywert onverstoorbaar door met de voorbereidingen voor zijn combat missie naar Syrië: youtu.be/PsnY-h2xlU4

Conan de Rabarber | 28-08-13 | 12:53

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 12:35
Ik heb het idee dat we in grote lijnen op hetzelfde denkspoor zitten, in de zin van: in Iran bepaalt het volk dat die mullah baas is omdat het een bang volk is. Bij ons de Staat omdat het westerse volk gemend wil worden, met zekere inspraak, niet zo bruut onmondig als in Iran, maar de suggestie van inspraak via allerlei organen, dat voldoet. Au fond zeggen jij en ik toch min of meer hetzelfde? Ook in geval van Mohammeds zogenaamde profetie: het barstte indertijd van de profeten in de woestijn, maar net dat oorlogsgebrul van Mo vatte vlam. En wat die rare baardkereltjes er eeuwen later aan toevoegden paste het volk ook als een handschoen. Mijn conclusie is dan dat oi polloi bepalen.

malin | 28-08-13 | 12:50

bottlebaby | 28-08-13 | 09:35 | + -3 -
Opvallend hoe jij zonder problemen een souvereine staat wilt aanvallen en de regering wil afzetten omdat ... ehhh... ja, waarom eigenlijk?
-
Er is op geen enkele manier bewezen dat Assad dat gifgas gebruikt heeft.
Het zou zelfs oerdom van Assad zijn om een militair volkomen zinloze aanval te doen met de garantie dat Amerika en EU zijn tegenstanders zullen gaan helpen.
De ENIGE voor wie zo'n aanval wèl zin heeft zijn die opstandelingen die de macht in Syrië willen overnemen.
Waarom denk je wil Amerika (wéér) niet wil wachten op de resultaten van het onderzoeksteam.
Stel je voor dat die dat gifgas helemaal niet naar Assad tracen maar naar de opstandelingen... of nog erger...

Moi2 | 28-08-13 | 12:47

konops | 28-08-13 | 11:21
Ik denk niet dat je met het uitschakelen van één man een heel op hol geslagen continent tot stilstand kon brengen. Dat was toentertijd als een veenbrand die moest uitwoeden, totdat iedereen ziek was van de ellende. Ik weet niet of ze in het Midden Oosten al zover zijn; voorlopig lijkt de veenbrand alleen maar de wens tot meer geweld op te roepen ipv afkeer.

malin | 28-08-13 | 12:42

malin | 28-08-13 | 11:23 |
Ik zei dat de schurk zich aanpast aan de mores van het volk, zich als een epifiet of parasiet vastzuigt. Een mullah heeft macht oiver het volk als het volk bang is voor de wraak van De Verhevene, en zo'n schurk zal er daarom ook alles aan doen om die angst en vrees in stand te houden, zo niet aan te wakkeren.
Mohammed keeg via de engel Gabriël een hoop onzin door die perfect paste op de mores van het volk waarover hij macht wilde krijgen, en dat is uiteraard geen toeval.
Bij ons hebben de schurken inmiddels De Staat uitgevonden en binnen die staat allerlei subtiele mechanismen ontwikkeld om het volk onder de duim te houden. Die werken niet allemaal even goed, maar toch.
Foucault noemde dit de micropolitiek van de macht. Machtseffecten zijn uiterst complex, en de machthebbers zijn degenen die zich ergens boven in de machtsnetwerken hebben genesteld maar volledig afhankelijk zijn voor het in stand blijven van die netwerken.

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 12:35

malin | 28-08-13 | 11:52 | + 0 -
De vraag is niet of hij een islamiet is maar of hij gelijk heeft of niet.
En wat ik in zijn post lees kan ik met de beste wil van de wereld niets vinden waarin hij ongelijk heeft.
Ook vrij moeilijk daar deze nare "islamietische/dubbele paspoort" reaguurder" heel laf roept wat ook daadwerkelijk gebeurd is en niet de aangepaste "wij zijn zo nobel" politiek correcte versie van de werkelijkheid.

Moi2 | 28-08-13 | 12:31

@bottlebaby, bent een baas. Totaal met je eens

gorpos | 28-08-13 | 12:24

Het is in ieder geval duidelijk dat het westerse "gifgas onderzoek team" dat daar nu zit een farce is. Men is totaal niet geïnteresseerd in wat die te vertellen hebben.
Het gaat gewoon precies zoals dat in Irak ging. "Het Westen" valt uit economische overwegingen weer een soevereine moslimstaat binnen.
-
Maar ik ben wel benieuwd hoe hard men hier gaat jammeren als er weer een aanslag zoals op het WTC komt.
Hoezeer ik ook tegen islam in Europa ben, ik kan zo'n aanslag onmogelijk nog veroordelen.
Het is gewoon een kwestie van "Wie kaatst moet de bal verwachten".

Moi2 | 28-08-13 | 12:18

blabam | 28-08-13 | 09:05 |

Jouw historische overzicht van de westerse, militaire bemoeienissen van de afgelopen 25 jaar geeft tamelijk goed weer welke enorme fouten er zijn gemaakt.

Maar net zomin als jij daarvoor verantwoordelijk bent, voel ik me daarvoor verantwoordelijk.

Het gebruik van het woord "we" staat me om die reden dan ook altijd wat tegen.

En zelfs als mensen in het Westen achter dit soort mislukte interventies stonden, kan ik ze dat maar moeilijk kwalijk nemen. De meeste mensen hebben andere dingen aan hun hoofd dan zich te verdiepen in de oneindig ingewikkelde politiek van verre landen. Ze gaan af op wat deskundigen hen voorhouden.

Ik hecht sterk aan het non-interventiebeginsel en zelfbeschikking van staten, ook al is dat tot op zekere hoogte een utopie.

Alle faalstaten in het MO, maar uiteindelijk ook onze westerse staten, zijn een erfenis van de strijd van grootmachten om de wereldhegemonie.

Binnen eenmaal vastgelegde en uiteindelijk geaccepteerde staatsgrenzen en door samenwerking tussen staten kunnen mooie dingen ontstaan zoals humane rechtssystemen, economische vooruitgang, democratie en vrede.

Maar dat je met militair geweld af kunt dwingen dat de wereld één groot vreedzaam, democratisch paradijs wordt, is extreem gevaarlijk idealisme.

Peyronie | 28-08-13 | 12:07

Countdown to looking glass..

brrr eng dit

poli | 28-08-13 | 11:59

blabam | 28-08-13 | 11:34
Je denkt als een islamiet :-) Stockholmsyndroompje of dubbel paspoort?
De geschiedenis begon niet bij de expansie van het westen. De geschiedenis is een perpetuum mobile van wat mensen nu eenmaal doen. Om die beweging te beschouwen als boontje/loontje is, tja, islamitisch.

malin | 28-08-13 | 11:52

@ malin euuuh nee. Dat is mijn fucking punt niet simpele ziel. Volgens mij hebben wij in Europa elkaar ook twee keer massaal afgeslacht in de vorige eeuw. Sterker nog wij Nederlanders hebben nog even flink huis gehouden in Indonesië nadat we als land zelf 4 jaar overheerst zijn. Het idee dat Europa vreedzaam is is absurd als je naar de geschiedenis kijkt. Anyhow punt van mijn langdradige stuk is dat als je de bal kaatst je hem ook terug kan verwachten.

blabam | 28-08-13 | 11:34

Bigi Bana Boy | 28-08-13 | 10:54 |

Dat je grootste moeite hebt de denkwijze/visie van de VS te doorgronden, is niet meer dan logisch.
Volgens mij heeft de VS geen duidelijke visie meer na twee decennia mislukte interventies in het MO.
Een eventuele kruisrakettenaanval op Syrië lijkt me beslist niet nodig om Hezbollah of Iran af te schrikken ooit een chemische aanval op Israël uit te voeren.
Sterker, militair in de beerput roeren van het MO vergroot alleen maar het risico dat Israël ooit van de kaart verdwijnt, of omgekeerd, zelf een vernietigende aanval moet uitvoeren op een buurland of op Iran, met alle onvoorziene gevolgen van dien.
Ik benijd Obama niet. De man zit met de erfenis van het idealisme van de Bush-dynastie die dacht in het MO democratie te kunnen brengen door massale militaire interventies.
Wat de Obama-haterts hier nog wel eens vergeten is dat juist republikeinen als McCain steeds maar zeuren om militaire interventies en preventieve aanvallen op Iran.
Ik heb ook geen enkele illusie dat als er een Republikeinse president was geweest, de situatie in het MO minder uitzichtloos zou zijn dan nu gezien de ervaringen uit het nabije verleden. Integendeel, eigenlijk. Tot op zekere hoogte is Obama meer van het efficiënt uitschakelen van terroristen, dan van het massaal ten strijde trekken.
Degenen die nog een beetje een consistente visie hebben, lijken mij de Chinezen en Russen.
Het westen is ideologisch in verval geraakt sinds het wegvallen van de communistische dreiging.
We doen maar wat. Iets met marktwerking, het afbreken van nationale staten, en het stimuleren van democratie in gebieden waar niemand dat wil.

Peyronie | 28-08-13 | 11:34

Mooi, binnenkory gaan de bommen vallen. Assads leger en coandovoerongsstructuur zal groten deels worden vernietigd. De boodschap: we don't care who used chemical weapons, buy they ate bad m'kay.
.
Nadat dat is gebeurd verontwaardigde berichten vanuit Syrie: Jullie hebben ook burgers getroffen.
.
Effect van de actie, de oppositie die bijna verslagen is krijgt precies wat ze willen: Adrm pauze en de kans het tij te keren. Het gevolg nog langer oorlog in Syrië, nog meer dode kinderen en nog meer wantrouwen richting het westen. Onze ergste vijand zijn onze eigen westerse machthebbers. Ik zeg bedankt!

ratelaar | 28-08-13 | 11:26

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 10:53
Je hebt een punt. Maar die wil ik uittesten. Bedoel je dat de schurken (om ze voor het gemak even zo te noemen) de koers bepalen? En houdt dat dan in dat de schurken statenloos inwisselbaar zijn en het volk overal hetzelfde weten op te ruien en/of te mennen? Want dat zou betekenen dat westerlingen in principe ook door malle mullahs opgestookt kunnen worden, om een dwarsstraat te noemen, in net zo'n hoge mate als in Iran (waar de wijze, denkende elite erg petit is). Of begrijp ik je verkeerd?

malin | 28-08-13 | 11:23

@malin

De Margraten-graven waren overbodig.
Hitler had niet het eeuwige leven en een tweede Van Staufenberg zat in de pipeline.
Dan hadden we al zeventig jaren in een verenigd Europa geleefd, onder leiding van Duitsland weliswaar, zoals nu eindelijk het geval is.

konops | 28-08-13 | 11:21

Bigi Bana Boy | 28-08-13 | 10:54
Ik heb ook het idee dat de VS meer weten/willen dan ze prijsgeven. Niettemin: ik betwijfel ten zeerste of Hezbollah en Iran zich laten intimideren. Ik geloof dat er een studie gaande is omtrent het stellen van ultimatums en dergelijke. Want met volkeren die de dood vereren en regeringsleiders die schouderophalend liever miljoenen burgers slachtofferen dan in te binden, moeten dat soort troefkaarten opnieuw onder de loep worden gelegd.

malin | 28-08-13 | 11:03

Ik heb de grootste moeite om de denkwijze van de VS, maar ook de UK en Frankrijk, te volgen terwijl ik doorgaans wel goed in staat ben geo-politiek te analyseren. Het is lastig in te schatten wat ze nu met Syrië en Assad aan willen. Wat ik momenteel denk is dat het een symbolische aktie zal worden om de wereld (lees oa Iran) te tonen dat de inzet van chemische wapens onacceptabel is. En dat niet uit humanitaire overwegingen, maar uit militaire. Assad over de knie elggen als waarschuwing aan Hezbollah en Iran, zodat de eersten het niet in hun hoofd zullen halen ooit Israël met chemische wapens te bestoken. Iets anders kan ik er niet van maken.

Bigi Bana Boy | 28-08-13 | 10:54

Verhip, ik zie dat ik twee zeer belangrijke topics aan het missen ben, gauw inhaken.
Not.

Ongeblustekalk | 28-08-13 | 10:53

malin | 28-08-13 | 10:40 |
Het volk bepaalt weinig, het volk is zoals het is, en degenen die iets slimmer zijn dan dat volk stemmen hun taktieken af op de mores van dat volk, sluiten aan op de mores van dat volk en eigenen zich die mores toe.
Degenen die er nu belang bij hebben om Syrië plat te gooien, bijvoorbeeld al die wapenleveranciers, zullen ons niet komen vertellen hoeveel ze extra gaan verdienen aan die ellende, nee, die spannen samen met de 'powers that be' en komen met een valse moraal die direct appeleert aan de emoties van de westerse Gutmensch.
Rode lijnen, fatsoenskloven, westerse waarden, christelijke waarden, menselijkheid, universele rechten van de mens, alles wordt door de valse profeten van stal gehaald om het volk de illusie te geven dat het volk beslist. En dat volk laat zich vrijwillig naar de slachtbank leiden.
"Wollt Ihr den totalen Krieg?"

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 10:53

Begrijp de commotie niet zo. Gifgas is verschrikkelijk, maar is het minder erg als men door middel van kogels, bommen, verhongering, etc eenzelfde aantal (of zelfs meer) mensen van het leven berooft?

Hypocriet van het de westerse wereld. Goed en fout vertalen zich doorgaans niet in zwart en wit, maar in een groot aantal gradaties grijs (zonder hiermee te willen verwijzen naar een boekenreeks). Ik weet niet of wij deze gradaties in dit Syrie voldoende kunnen duiden om een aanval te doen.

Het westen (met de VS) is niet meer de ubermacht die het moreel kan uitventen over de wereld, misschien maar eens tijd om dat toe te geven.

Rob Ronalds2559 | 28-08-13 | 10:48

Terwijl de wereld ten onder gaat luister ik naar Louis Armstrong. Ik geef mijn hond nog een flinke aai over haar bolletje en zucht. "Without Warning had gelijk. Een paar hoge omes in pak beslissen over ons lot zonder dat wij er wat over te zeggen hadden" zeg ik tegen haar. Ze kijkt me aan. "Ja moppie, het was leuk maar nu is het toch echt afgelopen."

youtu.be/NDgncPD0bew

Vrije Nator | 28-08-13 | 10:47

Megalomaantje | 28-08-13 | 09:27 |
Dat is een fatalistische levenshouding, als ik me niet vergis. Een houding waar de GroenLinks-gutmensch hard naar op weg is, al duurt dat nog even.

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 10:43

@dlseth_
Voor je rukgrot hebben wij ons eigen aardgas, dat maakt het nog erger toch?

Ongeblustekalk | 28-08-13 | 10:41

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 10:28
Ik bekijk dit vanuit een compleet andere hoek. Oi polloi bepalen, het volk bepaalt altijd. Ik geloof in de aard van het beestje en dat al die beestjes tezamen de uitkomst bepalen. Zo vind ik de Arabisch-islamitische volkeren (m/v) luidruchtig, kinderlijk, hitsig en niet behoudend of duurzaam ingesteld. En zwak, omdat ze zich onder elke verantwoording uit proberen te wurmen. (Draaien op adrenaline is geen kunst. )
Daarom is het daar zoals het is, en als het daar anders was geweest was daar de airconditioning en de irrigatie uitgevonden. Inca's in onherbergzame streken als de Andes werkten samen aan schokvaste (aardbeving bestendige) woongemeenschappen in het gebergte (letterlijk erin) en creëerden ecosystemen met 20 verschillende groeizones. Samenwerken om te overleven. De Arabisch-islamitische volkeren staan elkaar al vele, vele eeuwen naar het leven ipv de handen ineen te slaan. Daar werkt iedereen aan mee, zo is iedereen daar de klos. Interventie zal geen flintertje verschil uitmaken.

malin | 28-08-13 | 10:40

@Ongeblustekalk | 28-08-13 | 09:23
Die lul van een Rutte heeft nog nooit wat nuttigs gedaan en nu gaat die knakker ineens Rambo spelen zodat mijn rukgrot lekker warm blijft met -30 graden? Natuurlijk...

Het enige wat die landverrader voor mij nog kan doen, is een beetje vlot doodgaan.

dlseth_ | 28-08-13 | 10:39

Methylfenidaat | 28-08-13 | 10:23
Hahahaha *snif* Dude!

bottlebaby | 28-08-13 | 10:32

malin | 28-08-13 | 09:29 |
Het mag dan wel zo zijn dat 'men' in andere delen van de wereld andere keuzes maakt, maar dat neemt niet weg dat die keuzes doorgaans door de enkelingen worden gemaakt en vaak met grof geweld en zware onderdrukking opgelegd worden aan het arme volk.
En daar zit 'm natuurlijk de crux. Wij hebben, en hoe dat komt is een heel verhaal, de neiging om ons direct verantwoordelijk te voelen voor het leed der onderdrukten, waar ook ter wereld, en de handschoen op te nemen tegen de onderdrukkers. En daarin zijn wij overmoedig en zelfs arrogant, en inconsequent bovendien.
Het gaat helemaal scheef lopen, daar waar die arrogantie parallel gaat lopen met het parasitaire van ons kapitalistische systeem. Dan krijg je willekeur en vanuit die willekeur een verstikkende sfeer waarin parasieten, vechtersbazen en moralisten elkaar elke keer weer moeiteloos vinden en er een ophitsend discours ontstaat waarin zelfs de pacifisten van weleer worden meegezogen.
En die onderdrukten? Die worden niet bevrijd van het juk, die ruilen het ene juk voor het andere omdat een andere groep de macht krijgt of grijpt en opnieuw aan het onderdrukken gaat. Lente heet dat.

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 10:28

Nu alleen nog hopen dat Syrië en Iran zijn vrienden in Israël met rust laten.
@goedverstaander | 28-08-13 | 09:10
-
Hahahahaha..
-
Syrian army source: US attack on Syria would justify retaliation against Israel
-
Iran also warns against explosive repercussions of strike.
-
www.jpost.com/Middle-East/Syria-army-s...

Methylfenidaat | 28-08-13 | 10:27

@bottlebaby.
Kijk, wanneer de media en de regering niet meer worden vertrouwd, gaan mensen toch op hun manier aan waarheidsvinding doen door informatie uit verschillende bronnen te combineren met standpunten van anderen en hun eigen mening plus gevoel.
Erg menselijk, maar ze zetten zichzelf nogal voor paal.
Wanneer ik iets niet weet dat van belang is, vraag ik het aan iemand die het wel weet. Zelden zie je hier in de panelen dat er een vraag wordt gesteld, wat erg jammer is.

Ongeblustekalk | 28-08-13 | 10:22

Leuk, dat betekent dat binnen een dag of drie het vuurwerk los gaat, hopelijk wel een beetje fatsoenlijke beelden er van, altijd zonde als we een paar miljard opblazen zonder er van te genieten.
Maar serieus, als Assad een beetje slim is, maakt hij nu de pleitvaart en geeft de rotzooi aan de tegenstander.

captainobvious | 28-08-13 | 10:22

Het werd weer tijd om alle systemen en scenario's te testen. Real-life testing.

van_de_pot_gerukt | 28-08-13 | 10:21

Thunderbirds are GO

zangerrinus | 28-08-13 | 10:17

@Alexander de Kleine | 28-08-13 | 09:52
En wat doet de regio zelf...?

1. De Arabische Liga heeft al menigmaal vergadered over Syria, maar is over d gifgas aanval en eventuele vergelding verdeeld.
2. De Rode Halve Maan is actief samen met het rode kruis in de vluchtelingen kampen van Turkije en Jordanie
3. SA steunt de opstandelingen
4. Iran steunth het Syrische regime (pappa van..) al sinds het conflict in Libanon van de jaren 80.

***Waarom moet het Westen, "de grote vijand met de varkenskop", dan wel ingrijpen? Ik begrijp dat niet.***

Omdat het Syrische conflict een steeds grotere dreiging gaat vormen voor de westerse belangen in de regio. Het excuus is gifgas, maar Bashar moet gewoon weg, hij zal echter nooit uit zichzelf gaan. We hebben een eerdere soortgelijke situatie gezien met dhr. Hussein uit Iraq.

Sumato | 28-08-13 | 10:13

Laat ze het lekker zelf helemaal uitzoeken daar. Ingrijpen van buitenaf gaat echt niet werken. En, mag ik toevoegen, klauwen vol geld kosten. Me dunkt dat we dat geld nu wel beter kunnen gebruiken, hmm?

Nietvoordekat | 28-08-13 | 10:11

Iedereen al zin in een nieuwe oorlog? Ik sta echt verbaast hoe al die make peace not war types nu ineens allemaal zo pro oorlog zijn?? BTW het is een set up ;-)
www.wnd.com/2013/08/video-shows-rebels...

Mika6101 | 28-08-13 | 10:05

@Ongeblustekalk | 28-08-13 | 09:52
Youtube filmpjes, Wikipedia: alles wordt als *bron* aangevoerd met de mededeling dat iedereen geïndoctrineerd is door de media terwijl zij dezelfde media aanvoeren als *bewijsmateriaal*. Daar moet ik smakelijk om lachen. Ik moet echter huilen om Wikipedia als bronvermelding. WTF: een open source als bron(!)

bottlebaby | 28-08-13 | 10:04

@Zzzzooooffff | 28-08-13 | 09:55

Ja, hij gaat met zijn tijd mee
De wouter bos vsn GB heeft zelfs Twitter :-)

Sumato | 28-08-13 | 10:04

@megalomaantje
Je bent een quitter. Maak er dan zelf een eind aan ipv een massasterfte te eisen, je lijkt wel zo'n theatrale mujahedeen.

malin | 28-08-13 | 09:56

Wtf, die oorlogsmisdadiger Blair heeft gewoon z'n eigen fucking website.

Zzzzooooffff | 28-08-13 | 09:55

... t zelf is hetgeen beteugeld dient te worden middels een preventieve/waarschuwende interventie.

bottlebaby | 28-08-13 | 09:55

@(c)ZWITSUL | 28-08-13 | 09:49
Natuurlijk stinkt het zaakje: aan alle kanten. Het is alleen WAT je vindt stinken. Iedereen denkt in kampen: rebel of Assad. Zo is het niet. Het conflic

bottlebaby | 28-08-13 | 09:54

@ikdenkwat | 28-08-13 | 09:24
Bijvoorbeeld, of een neutrale houding zoals Nederland en de VS?

First Contact | 28-08-13 | 09:54

En wat doet de regio zelf...?

1. De Arabische Liga houdt zich afzijdig
2. De Rode Halve Maan laat niets van zich horen
3. Het rijke Saoedi Arabie is niet in beeld
4. Iran blijft Bashar al-Assad steunen

Waarom moet het Westen, "de grote vijand met de varkenskop", dan wel ingrijpen? Ik begrijp dat niet.

Alexander de Kleine | 28-08-13 | 09:52

@ bottlebaby.
Eens. Ik lees hier de laatste weken met verbazing allerlei analyses die niet doordringen tot de kern en er zijn zelfs erg intelligente reaguurders bij die bullshit kunstenaars blijken te zijn. Kansloos en erg teleurstellend. Niet dat ik beter ben met mijn HBO overtikmentaliteit.

Ongeblustekalk | 28-08-13 | 09:52

Megalomaantje | 28-08-13 | 09:09 | + 10
Mooi gesproken Mega. Toch zit er ook in jou een overlevingsdrang. Dat betekent dat je de dood niet direct zult accepteren. Dit worden lange, pijnlijke dagen voor je, wat overigens niet onverlet laat dat je met een aantal ferme woorden daadkrachtig hebt gesproken. Met de essentie ben ik het eens. Chapeau!

Bill Cosby | 28-08-13 | 09:50

Niets doen of zaken ongestraft laten heeft grotere gevolgen voor de wereld en economie dan nu ingrijpen en afrekenen met een afspraak die geschonden is.
bottlebaby | 28-08-13 | 09:35 | + 0 -

WIE heeft die afspraak geschonden .. dat is het hele punt, of eigenlijk niet, het startschot voor lang geleden geplande aanval.
Een gifgas aanval op het moment dat er inspecteurs in de buurt zijn.. hoe handig, dit zaakje stinkt vreselijk, en niet alleen naar gas.

(c)ZWITSUL | 28-08-13 | 09:49

Is het echt geen low budget vakantie charter? We moeten niet in elke scheet signalen van een nakende aanval zien. \relativeringsmodusoff

Boerenbrandtlul | 28-08-13 | 09:47

Het is te hopen voor de Amerikanen dat ze de F-313 al niet hebben gekocht van hun buurland.

Betweetert | 28-08-13 | 09:46

***hing de Flying Führer Bunker minuten later al in de lucht.***

Op 9/11 hing dit toestel al ruim tevoren in de lucht. Hoe moesten de Amerikanen anders de aanslagen coördineren?

Simon6145 | 28-08-13 | 09:46

Het lijkt me raar als de VS Israël in de problemen gaat brengen, dus ik verwacht hier niet veel van.

nan6896 | 28-08-13 | 09:44

Ik ben voor interventie.
Punt.
bottlebaby | 28-08-13 | 08:37 | + -53

Kom op mensen: meer minkuddo's want dit schuurt nog steeds tegen 'ik weet het niet' aan en daar win je een conflict of verkiezing niet mee. Keuzes maken! Aangezien de meerderheid hier nog steeds achter de meute aan loopt en in de veronderstelling is dat met de goedkeuring van een interventie automatisch het kamp van de rebellen gesteund wordt, zegt meer over ons als volk dan over de interventie en de gevolgen daarvan zelf. Nog steeds staan we met een grote smoel aan de zijlijn en wijzen we naar de agressor Amerika. Niets doen of zaken ongestraft laten heeft grotere gevolgen voor de wereld en economie dan nu ingrijpen en afrekenen met een afspraak die geschonden is.

bottlebaby | 28-08-13 | 09:35

10,000 feet? 30,000 feet!

Moesmommel | 28-08-13 | 09:33

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 09:26 |
Puppyseed is een politiek incorrect gewas?
Mooi, dan boeken we vooruitgang!

Einde van de Domheid | 28-08-13 | 09:31

Sinds kort hangt er ook een portret van Bram Van Ojik in dat vliegtuig.

Durmazon | 28-08-13 | 09:31

@schoorsteenveger 09:26
Ik denk dat het tijd wordt dat iedereen in het westen inziet dat men elders andere keuzes maakt over het soort samenleving dat men wil.

malin | 28-08-13 | 09:29

ik bedoel #megalomaantje natuurlijk Mark Smith....

Einde van de Domheid | 28-08-13 | 09:29

.... zijn is zij..

Megalomaantje | 28-08-13 | 09:28

Mark Smith | 28-08-13 | 09:24 | + 0
Gewoon betalingsregelingen treffen met je schuldeisers en verder aan je grondhouding schaven. Wat moeten je kinderen wel niet denken?

Einde van de Domheid | 28-08-13 | 09:28

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 09:17 |

Bruis van de energie en wil nog wel duizend jaar leven, maar de wereld kan ik niet veranderen en als de bom moet vallen wat zou wie dan ook daar iets tegen kunnen doen? Bang worden, in angst wegkruipen en genoegen nemen met alle leugens, laat de wereld dan maar 'boem' doen? Als het afgelopen moet zijn volgens de psychopaten, dan zijn het zo.

Megalomaantje | 28-08-13 | 09:27

malin | 28-08-13 | 09:06
Schatting naïefje...

Jimmydepimmy | 28-08-13 | 09:27

Toch wel lekker. dat gevoel dat wij als westerse mens, als weldenkend mens zo goed bezig zijn, zo gericht, zo doeltreffend en ook zo efficiënt. Irak, dat hebben we toch maar mooi geklaard, daar is nu pais en vree en heerst de democratie, om nog maar te zwijgen van die klus in Afghanistan, alwaar men de democratie terstond aanvaardde, men als bij donderslag de opiumteelt heeft verruild voor het verbouwen van politiek correcte gewassen, de vrouwen weer volop van degelijk onderwijs kunnen genieten en, vooral, dankzij een perfect opererende politiemacht niemand nog een kilometer te hard durft te rijden of zijn auto durft te parkeren op een stukje woestijn waar parkeren verboden is. Nee, wij ronden eerst af voordat we een nieuw stukje van de wereld gaan redden. Wij deugen.

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 09:26

En, natuurlijk is het niet het presidentiele commandocentrum. Dat staat netjes in de was te wachten voor als er echt iets gebeurt.

Einde van de Domheid | 28-08-13 | 09:25

Megalomaantje | 28-08-13 | 09:09
Hulde! Zo had ik het nog niet bekeken.

Mark Smith | 28-08-13 | 09:24

Ik ga al jaren naar de VS, east, west, midden, ben daar nog nooit een klojo tegengekomen. Tof land, mooi land, overwegend prima mensen, glamourous, dynamisch, pionier, innovatief, te gek land.

malin | 28-08-13 | 09:24

First Contact | 28-08-13 | 09:17 | + 0
eeeh eerste instantie bondgenoot van Nazi-Duitsland zijn????

ikdenkwat | 28-08-13 | 09:24

Ah, diplomatie; je laat zien dat je het meent en stuurt ondertussen nog een paar vredesduiven om ze een laatste kans te bieden. Sun Tzu, lijkt me....

Einde van de Domheid | 28-08-13 | 09:24

De Russen willen de pijpleiding tegenhouden die Europa onafhankelijk maakt van Russisch aardgas. Ze hebben de gasaanvoer in de winter al vaker afgeknepen en zo hele gebieden kou bezorgd. De pijpleiding komt er, ook al zou het hele MO hiervoor in de hens moeten worden gestoken. De prioriteit van regeringen liggen bij de eigen bevolking en niet bij woestijn bewoners en zo hoort dat.
U hoeft het daar niet mee eens te zijn, dat mag.

Ongeblustekalk | 28-08-13 | 09:23

Dat vliegtuig heeft op die plek amper een functie lijkt mij. Je verwacht eerder een AWACS.

Simon_GS | 28-08-13 | 09:22

@malin | 28-08-13 | 09:06 | + -2 -
In 70 jaren is de USA óók veranderd.
Trouwens de gehele wereld behalve die middeleeuwse landen waar moslims de boventoon voeren.

BBmetR | 28-08-13 | 09:21

malin | 28-08-13 | 09:06 | + 1 -
Pas op met wat u zegt. U begeeft zich onder communisten hier.

Kim Philby | 28-08-13 | 09:18

@malin | 28-08-13 | 09:06
Ben je ook bekend met het "offer" wat de Russen in de 2e wereldoorlog hebben gebracht?

First Contact | 28-08-13 | 09:17

Megalomaantje | 28-08-13 | 09:09 |
U heeft het wel gezien hier op deze aarde, u bent een beetje moe en verlangt naar de eeuwige rust?

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 09:17

BellaBella | 28-08-13 | 09:13 |

Dikke lol, zelden zo'n droge opmerking gelezen, dank daarvoor, mijn dag is even weer goed...

Megalomaantje | 28-08-13 | 09:17

@bellaBella
Nee hoor, moslims gebruiken het als excuus. Zo zit hun hele denkstelsel in elkaar en zo is de Koran ook opgesteld: doden mag niet, maar ( en dan volgt er zo'n waslijst uitzonderingen dat de westerling concludeert dat de eerste stelling nergens meer op slaat. Maar Arabieren ontduiken op die manier elke verantwoording.)

malin | 28-08-13 | 09:15

malin | 28-08-13 | 09:06 | + 0
Ik de Canadezen!... Zucht...

ikdenkwat | 28-08-13 | 09:14

Megalomaantje | 28-08-13 | 09:09 | Volgens mij wilt u dat die zelfs recht boven op u valt?

BellaBella | 28-08-13 | 09:13

blabam | 28-08-13 | 09:05 | Uw eerste zin: inderdaad. Het probleem is dat de andere kant niet snapt dat wij, de gewone burgers, niet de aanvallers zijn. Ze denken aan die kant dat wij hier 'democratisch' voor gestemd hebben, en ze vereenzelvigen ons, het volk van het land dat die militairen stuurt, dus met die militairen. Dat is volgens mij zuiver menselijk gedrag, wij deden het zelf ook ('alle Duitsers zijn fout'). En dan beginnen de problemen dus pas echt.

BellaBella | 28-08-13 | 09:11

Leren.we.het.dan.NOOIT!

ikdenkwat | 28-08-13 | 09:11

Het zal een zeer beperkte, laffe aanval worden die nauwelijks spectaculaire beelden oplevert.

Detlev Tarnowitz | 28-08-13 | 09:10

@ blabam 09:05
Ja, want zonder de VS zou het er in de islamitische wereld heel lieflijk aan toegaan, met al die zachtaardige, fijnbesnaarde mensen die al vele eeuwen in vrede leven en de hele dag over hoge wiskunde, kunst en filosofie praten.

malin | 28-08-13 | 09:10

@Che_cuevara | 28-08-13 | 09:08

We hebben domweg de middelen niet (meer), ongeacht de politieke waan van de dag.

Too late, too little.

Reinaert | 28-08-13 | 09:10

@Simon de Danser | 28-08-13 | 08:53
Nobelprijs voor de wrede...

wakkere_nederlander | 28-08-13 | 09:10

Nu het Witte Huis verklaard heeft dat 'het ingrijpen' niet bedoeld is om Assad af te zetten krijg ik meer en meer het gevoel dat de Amerikanen de strijd, waarin Assad de laatste tijd wat terrein wint, bij te sturen. En verder helemaal niets.

Wat strategische bombardementen op bijvoorbeeld militaire vliegvelden en het is klaar. Obama heeft als hoofdcommissaris van de wereldpolitie de gasaanval niet over zijn kant laten gaan en de Amerikaanse wapenindustrie kan vervolgen braaf doorgaan met het bevoorraden van alle partijen in het conflict. Win-win.

Nu alleen nog hopen dat Syrië en Iran zijn vrienden in Israël met rust laten.

goedverstaander | 28-08-13 | 09:10

De droom van de machtselite is toch dat het binnenkort is gedaan met deze psycho-Krankenhaus wereld en er miljarden mensen zullen omkomen door een nucleaire holocaust? Van mij mogen ze, want leven als een slaaf en leugen op leugen moeten aanhoren begint me zo langzamerhand de strot uit te komen en constant het gezeik van deze bezopen wereld te moeten aanhoren van lui die de geestelijke druk niet meer aankunnen en het dus letterlijk iedere dag wegdrinken wordt ook zo vreselijk simpel irritant en dan los van al het gedram van de vuile achtererbakse hypocriete religies met hun leeghoofdige stompzinnige gelul en pressie uitoefenen op ongelovigen van wat wel of niet mag volgens de boekjes en de grote almachtige allah/god pooier. De groeiende allelandenschuldenberg met hun ponzi scheme fraude economie en de niet aflatende druk van de maatschappij dat je al vanuit je strontluier moet leren liegen en presteren in dit totaal liefdeloze moeras en je 'iets' moet worden in de trant van een vies doortrapt leugenachtig wezen die de wereld politicus, koning, bankdirecteur, of lager, Jan lul uit de biertent of paupertje de hielenlikker noemt, het komt me de strot uit.... Laat de alles vernietigende bom maar vallen, ik ben er in ieder geval klaar voor!

Megalomaantje | 28-08-13 | 09:09

@Reinaert | 28-08-13 | 09:05
Je zegt het al zelf, ieder weldenkend mens weet dat.
Helaas zitten er bij onze regering geen weldenkende mensen. Sterker nog ze denken in Den Haag dat Nederland de wereld wel kan veranderen.
Dat Nederland al lang de risee is van de wereld hebben ze nog niet in de gaten.

Che_cuevara | 28-08-13 | 09:08

Een woordvoerder van het regime van Assad heeft verklaard direct Israël aan te zullen vallen als de VS het aandurft Syrië aan te vallen. Reden: de VS doen dit alleen maar omdat Israël hier belang bij zou hebben. Dat dit een aansporing is voor de overige Arabische landen om zich ook tegen Israël (en dus de VS) te keren ligt er natuurlijk duimendik bovenop. Maar de conclusie blijft mijns inziens: wegblijven daar!

eerstneukendanpraten | 28-08-13 | 09:08

Ik hoorde dat het propellervliegtuigje met GroenLinks kaderleden ook al in de lucht is en dapper koers heeft gezet richting Syrië. Uiteraard vliegen ze klimaatneutraal. Er zullen extra veel boompjes worden geplant op de appeltjesgroene velden.

Schoorsteenveger | 28-08-13 | 09:07

En ook om die reden ben ik voor referenda. Gisteren op de staatspropagandazender weer het gebruikelijke blaat over 'wij als westen' 'verantwoordelijkheid nemen' blablabla. Nu, volgens mij ben ik ook onderdeel van 'wij westen', maar mij is niets gevraagd. En als men mij iets zou vragen zou ik zeggen 'zullen we eerst ons eigen huis eens opruimen?' Het is niet alsof er bij ons geen oorlogen in sommige straten/wijken gevoerd worden. Gelukkig leef ik in een echte democratie, en doet 'de politiek' wat het volk wil, en niet andersom.

BellaBella | 28-08-13 | 09:07

Nog voor zaterdag hebben we weer iets om over te praten.
Hoop dat het uitblijft en dit slechts blufpoker blijkt. Maar ik zie het inktzwart in. Waar blijven overigens de kritische journalisten in de vs die de regering fijntjes herinneren aan het gevaar van Iraanse inmenging en de positie van Israël?

Not Muhammad | 28-08-13 | 09:07

Mijn oordopjes liggen alvast klaar.

vlaghalfstok | 28-08-13 | 09:07

Ik sta achter Amerika, ook achter hun fouten.
Op plaatsen als Margraten liggen de lijken van tienduizenden Amerikanen dankzij wie ik een wereldleven in een vrij land mag leiden. Ik zal de VS tot mijn laatste snik loyaal blijven.

malin | 28-08-13 | 09:06

Dat worden dus 3 kruisraketten op symbolische doelen om Obama zijn gezicht te redden. Iedereen snapt dat je hier je neus niet in moet steken.

Lucifer | 28-08-13 | 09:06

Zouden bondgenoten van Assad vergelding zoeken richting Israël dan zijn de rapen gaar en komt een WOIII dichterbij dan we denken.
Enge ontwikkelingen zo midden in de Europese crisis waar lidstaten door Europese dwang en bemoeienis niet meer financieel in staat zijn zichzelf militair te verdedigen wegens gebrek aan mankracht en materieel.De grote bewakers van de Europese vrede zelf zitten ons geld te tellen terwijl de dreiging straks steeds reëler op ons af komt.

Welles! Nietes! | 28-08-13 | 09:06

Ik verbaas me altijd nog over het feit dat wij westerlingen verbaasd zijn over terroristische acties tegen ons. Een kleine sommatie van wat wij de afgelopen decennia geflikt hebben:

- Sancties Iraq wat tot 500.000 dode Irakese kinderen leidde (youtube madeleine albright)
- Chemische wapens verstrekken aan Iraq die op massale schaal werden ingezet in de Iran - Iraq oorlog.
- Democratische gekozen regering van Iran overgooien middels coup en meedogenloze dictator installeren.
- Steun voor Saoudi Arabie -> ja dit land steunt terrorisme tegen ons.
- Steun voor vele dictaturen.
- Irakezen tijdens de eerste golfoorlog opjutten tegen Saddam om vervolgens toe te kijken hoe ze afgeslacht worden.
- Gifgas leveren aan Sadam die hij daadwerkelijk inzet tegen zijn eigen volk.
- Momenteel sancties tegen Iran (een oorlogsdaad) Wat tot hyper/ serieuze inflatie leidt wat de burgers daar natuurlijk keihard raakt.
- Momenteel bezig met Syrie (voorheen seculier) overdragen aan jihadisten. en bezig met voorbereiding verarmt uranium shower. Ohja die hebben ze in Iraq al gekregen wat leid tot ziek stijging en kankergevallen misvormde baby's etc.
- Uit nieuwe documenten blijkt dat de VS voor de Soviet invasie al moslimextremisten steunde in Afghanistan met doel oorlog uit te lokken. Succes! En we weten allemaal de gevolgen.

Kan nog wel even door typen maar geen zin meer. Grote Satan is in deze context redelijk begrijpelijk. Kom maar met die minnetjes. Praat het niet goed natuurlijk maar word vaak moe van de onschuld die wij pretenderen te hebben. Doei.

blabam | 28-08-13 | 09:05

@Che_cuevara | 28-08-13 | 08:58

Brengt ons vanzelf bij de volgende vraag: *waarmee* moeten we daar naar toe? Goed, we hebben Patriot-raketten in Turkije dus we zijn er al maar officieel moeten die dingen terug dra Turkije zich in een conflict met Syrië stort, zo luidt althans het mandaat.

Wat kunnen we dan nog meer doen? De marine er op af sturen? Da's een optie, maar ook die is vooral defensief van aard. De luchtmacht? De paar F16's die we nog hebben zouden inderdaad een actieve rol kunnen spelen, maar van waaruit moeten ze opereren? Rest ons de infanterie, want artillerie en cavalerie hebben we de facto niet meer. Gemechaniseerde infanterie, mariniers en commando's. Mooi. Die hebben we nog. Maar welke rol kunnen zij spelen bij een kortdurende (want dat is Obama's lulkoekverhaal) ingreep in Syrië? Geen. Althans geen rol van betekenis.

Tenzij het een langdurige oorlog op de grond wordt. Dan zijn 'onze jongens' (m/v) nog wel wat waard. Als bodybagvulling bijvoorbeeld.

Mission impossible. En ieder weldenkend mens weet dat.

Reinaert | 28-08-13 | 09:05

Nou, met de voorgaande ... ahem.. 'successen'' in het achterhoofd in irak en Afghanistan wordt dit vast een puik ingrijpen.... gebaseerd op de juiste feiten en staan we over een tijdje te boek als brengers van de Wereldvrede in Syrie....

Donkersloot | 28-08-13 | 09:03

Zoals de Russen zeggen: Assad is de duivel maar wel een duivel die we kennen. De kans dat er nog iets verschrikkelijkers voor terugkomt is dicht bij 100%.

Lucifer | 28-08-13 | 09:01

@Snackbar van Allah | 28-08-13 | 08:50
Maar in die paar jaar kan hij nog heel wat schade toebrengen.
Hier deinst hij er zelfs niet voor terug om mogelijk een derde wereldoorlog te ontketenen. Het is maar afwachten wat Rusland en China gaan doen.

Che_cuevara | 28-08-13 | 09:00

@Reinaert | 28-08-13 | 08:50
En aangezien Nederland vriendjes wil blijven met grote broer Obama gaan we daar waarschijnlijk gewoon naar toe.
Of de tweede kamer of het volk dat nu wil of niet.
Rutte en Samson zuleen echt wel met een smoes komen dat het niet anders kon.

Che_cuevara | 28-08-13 | 08:58

Laat ze het maar lekker uitzoeken daar. Niet ingrijpen is beter, want er zit toch geen olie.

botteslopert | 28-08-13 | 08:58

Toch denk ik dat ze met WOIII nog een jaartje wachten.
Hoe kun je een 100 jarig jubiluem anders beter vieren.

Santtulainen | 28-08-13 | 08:58

Ik zal thuis ook eens een beetje gaan minderen met mn dagelijkse gifgas aanvallen. Voor je het weet heb je een tomahawk in je reet.

Bobjandeman | 28-08-13 | 08:58

Amuuurica, FUCK YEAH!

Coming again, to save the mother fucking day yeah,
America, FUCK YEAH!
Freedom is the only way yeah,
Terrorist your game is through cause now you have to answer too,
America, FUCK YEAH!

www.youtube.com/user/HughesnBeuks?fea...

Cappuccino | 28-08-13 | 08:57

Als ons kabinet eens bij elkaar is is half syrie al met de grond gelijk gemaakt.

Bobjandeman | 28-08-13 | 08:54

Ga alvast nog tanken vandaag , dat scheelt .

likmegaties | 28-08-13 | 08:54

Hebben The Expandables ook weer een klusje.

Wilhem van Nathouwe | 28-08-13 | 08:53

Pardon, onzekere ochtendvinger...

Reykjavik | 28-08-13 | 08:53

Mike2054 | 28-08-13 | 08:33 | + 31 -
Daar zou ik niks op tegen hebben. Onze MP die met een budgetmaatschappij vliegt.

Datzegiktoch | 28-08-13 | 08:53

Dat is toch het vliegtuig van Kaas?

rara | 28-08-13 | 08:53

@Theo T. | 28-08-13 | 08:32

Onze wapenfabrikanten en olieboeren zitten ondertussen zeker de krant te lezen of zo?

#Naïefje

ZKH EénOog | 28-08-13 | 08:53

De nobelprijs voor de vrede, is dat een wisseltroffee?

Simon de Danser | 28-08-13 | 08:53

-weggejorist-

Reykjavik | 28-08-13 | 08:52

Dus, als Assad nu even een raketje de grens over jast heeft-ie de hoofdprijs te pakken?

Reykjavik | 28-08-13 | 08:52

Er gaat helemaal niets gebeuren. Weer een hoop paniek om niets dit...

borrelnoot | 28-08-13 | 08:52

Geef Gavrilo Princip en Adolf H. met terugwerkende kracht ook zo'n Nobelprijs voor de Vrede.

Tenenkrommende tijden.
Leiders die permanent onlogische beslissingen nemen.
Zijn we er toch weer ingeluisd. WO3.

Anijsblokje | 28-08-13 | 08:51

Obama dus toch een moslimsbroeder, die zich voor door moslim fundamentalisten voor het karretje laat spannen.

Gelukkig nog maar een paar jaar te gaan met die achterlijke 'Yes We Can' president.

Snackbar van Allah | 28-08-13 | 08:50

"*GroenLinks* is als enige partij van mening dat ingrijpen in Syrië 'onvermijdelijk' is".

Niet mijn woorden, maar quote uit de Azijnbode: www.volkskrant.nl/vk/nl/13828/Burgeroo...

Reinaert | 28-08-13 | 08:50

Mooi trouwens hoe Arnold Karskens gisteravond bij K&vdB de Syrische hitser confronteerde met het belang van de minderheidsgroepen,en het mutje bedekt melde dat dit geen Syriërs waren.Pechtold zat erbij met z'n oren dicht want is wel voor interventie met VN mandaat.

Welles! Nietes! | 28-08-13 | 08:49

Kut ik heb geen bier en nootjes, kunnen ze niet even wachten?

joyriders | 28-08-13 | 08:47

Dagblad Trouw meldde op 7 augustus jl. dat er een onderzoek wordt gedaan om de nog resterende 119 Leopard 2 Tanks uit de mottenballen te halen. Ze staan te koop voor 210 miljoen euro en zijn van de balans afgevoerd in 2011. Of het gezond verstand keert terug door ze in aktieve dienst te herplaatsen of het is een opmaat voor de gebeurtenissen in Syrië. Als het het laatste betreft dan is dit een treurige gedachte. Het Westen is de weg kwijt ,de perfect maar ook perfide werkende Public Relations en propagandamachineriën van de "rebellen" werpen hun vruchten af.

Jan Boule | 28-08-13 | 08:47

Te triest voor woorden wat we ons nu WEER gaan mengen in een oorlog terwijl we daar niks te zoeken hebben. Dit keer met een mogelijke kans op een thermonucleair conflict met Rusland. Alleen maar omdat een paar hakbars in de pan worden gehakt. Dezelfde hakbars die we kapot schieten in Afghanistan en die een grafhekel hebben aan het westen in het algemeen. Bah.

OpperGek | 28-08-13 | 08:45

Wat moet dat ding in Turkijistan ?? Heeft moslim broeder Obama zich bij zijn sekte fanatieke moslims in Turkije aangesloten ??

Winston1 | 28-08-13 | 08:44

Hier een bewijsvideo dat de rebellen chemische wapens afvuren.
De rebellen!
Met confirmatie van de uploader en natuurlijk een Alluah Akhbar.
www.youtube.com/watch?feature=player_e...

wakkere_nederlander | 28-08-13 | 08:43

@Dikke Negor | 28-08-13 | 08:39

Die zullen er vast wel zijn. En ze zullen ook vast wel gebruikt zijn.

De vraag die de westerse politici NIET stellen is wie ze heeft gebruikt.

Koninging Beatricks | 28-08-13 | 08:42

Mensen. Waar kan ik een #TeamAssad twibbon verkrijgen?

Cappuccino | 28-08-13 | 08:41

volgens de wiki onder de link zijn er 4 van deze vliegtuigen, misschien heeft Erdogan deze te leen

janneman1977 | 28-08-13 | 08:41

*zwaait naar de 155 syrian Brigade, de broer van Assad en de dorpjes waar ze vandaan komen*
Vieze gasmengerTs, pak aan!

Ongeblustekalk | 28-08-13 | 08:40

Rutte en Samsom zullen geholpen worden door het excuus;er was geen tijd om lang te steggelen over een beslissing.. wij moesten meedoen met onze bondgenoten.

Welles! Nietes! | 28-08-13 | 08:40

Maar NU weten we het ECHT zeker, hoor, dat er chemische wapens zijn. ECHT!

En weer trapt de hele wereld erin. WHAHAHAH!

Dikke Negor | 28-08-13 | 08:39

Als je Joe Biden hebt gehoord weet je genoeg. Ze kunnen niet meer terug. Nu maar afwachten hoe de Russen en Chinezen zullen reageren.

Mark Smith | 28-08-13 | 08:38

Denk dat dit vliegtuig type snel wordt vervangen door de A-380 want in de toekomst moet het hele Witte Huis erin passen.. inclusief die stomme hondjes.

Man-Bijt-Hond | 28-08-13 | 08:37

Nog minder dan 24 uur voor Die Totalkrieg...

wakkere_nederlander | 28-08-13 | 08:37

Ik ben voor interventie.
Punt.

bottlebaby | 28-08-13 | 08:37

Wat ZDEV zegt.

yamahaha | 28-08-13 | 08:37

Update: Hagel visited Malaysia on Aug. 24 and later was in Jordan to discuss about Syria. Maybe his plane made a stopover on its way back to the U.S.

Een (zand)storm in een glas water?

goedverstaander | 28-08-13 | 08:36

Ik ben tegen interventie.
Punt.

ZDEV | 28-08-13 | 08:35

There we go zou Timmerfrans zeggen.

Begin van WOIII? Of gewoon bluf poker?

Che_cuevara | 28-08-13 | 08:34

de 'goeie' rebellen ( vorig jaar heten die nog terroristen/jihadi's) worden al een poosje getraind op Turks grondgebied en bewaakt door 'onze' patriots
articles.latimes.com/2013/jun/21/world...
-
toch vreemd die dubbele pet van moslimbroeder Erdogan

(c)ZWITSUL | 28-08-13 | 08:33

Het Amerikaanse Congress is op 7 augustus op reces gegaan, voor 5 weken. Het Britse House of Commons is tot 2 september op reces. Onze eigen kamer is er ook niet. Dat de gas-aanval, alsmede de militaire actie precies valt in de reces-periode van de parlementen berust natuurlijk louter op toeval.......

Van Duyvenbode | 28-08-13 | 08:33

Rutte sluit zich later vandaag bij de heren aan. Ryan-air had enige vertraging.

Mike2054 | 28-08-13 | 08:33

Hangt dat portret van Wouter Kurpershoek niet op de wc voor de moeilijke momenten als die er niet uit wilt ipv in de cockpit ?

Autobonker | 28-08-13 | 08:32

Inderdaad, oorlog is voor de VS alleen maar bedoeld om het de wapenfabrikanten naar hun zin te maken.

Theo T. | 28-08-13 | 08:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LIVE. JIT noemt namen verdachten MH17: Igor, Sergei, Oleg en Leonid